نظر منتشر شده
۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 234205
داستان ما در آموزش و پرورش
بخش تعاملی الف - محمد خدایار
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
فرض کنید در یک اداره ی دولتی که با بودجه ی عمومی اداره می شود و پرسنل آن نیز حقوق مکفی نمی گیرند در یک روز بگویند:

از امروز مبلغی به حقوق پرسنل اضافه می کنیم اما این افزایش شامل کسانی که امروز در اداره حضور ندارند، نمی شود و فرقی نمی کند که این افراد مرخصی باشند یا به ماموریت رفته باشند به هر حال این افراد تا پایان خدمت از این افزایش حقوق محرومند، البته این کار ما قانونی است و مصوبه ی آن را خودمان از هیات وزیران گرفته ایم و تا ابد هم اگر کسی اعتراض کرد این مصوبه را مانند چماقی بر سرش می کوبیم تا دیگر نه حرفی از تبعیض بزند و نه به دنبال عدالت باشد.

اسم این چماق کارآمد ما نیز مصوبه شماره ۹۶۶۸۹/ت۴۸۱۸۶ﻫ مورخه ۱۵/۵/۹۱ هیأت وزیران می باشد. ما هم هیچ گاه به دنبال تغییر یا تعمیم این مصوبه نیستیم چون سودی به حال ما ندارد. اصلا اگر بخواهیم تغییری در این چماق ایجاد کنیم ممکن است کاردانی سازندگان آن زیر سوال برود. اگر تا قیامت هم حقوق عده ای پایمال شود بهتر از این است که ما بخواهیم به اشتباه خود اعتراف کنیم و خدای ناکرده به فکر جبران آن باشیم. و مطمئن باشید حتی اگر وزیر هم تغییر کند یا دولت جدیدی هم بیاید، باز ما هستیم و اجازه ی هیچ تغییر و اصلاحی نمی دهیم مگر بیکاریم به دنبال اصلاح این مصوبه باشیم البته اگر هم برخی از زیر مجموعه های ارگان ما جور دیگری عمل کنند کارشان غیر قانونی است اما ما دخالتی نمی کنیم و کاری به کار آنها نداریم، حتی اگر یک استان هم قانونی عمل کند و عده ای را از حقوقشان محروم کند برای ما کافی است!

آیا باور می کنید این داستان واقعیت داشته باشد؟
 
کلمات کلیدی : محمد خدایار
 
مزبان حبیبی
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۳:۴۹:۴۹
همکار گرامی
البته که کسی باور نمی کند، مگر بنده که آن روز در اداره نبودم و از آن افزایش محروم هستم.
مهم نیست کسی باور کند یا خیر، مهم این است که قانون به خوبی در یک استان اجرا شده و در استان دیگر خیر (2252340) (alef-10)
 
نوروزی
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۳:۵۳:۰۷
با سلام
بله کاملا واقعیت دارد تمام کسانی که در ارگانی دیگر یا مدارس خارج کشور به صورت موقت مامور بودند یا در ماموریت آموزشی بوده‌اند این اتفاق برایشان افتاده است وخود من هم از این دسته هستم به امور اداری اداره کل و وزارت هم که مراجعه می‌کنیم می‌گویند چون آن سال نبودید دیگر شامل حالتان نمی‌شود و الان حدود 150 هزارتومان از افراد ی‌که با شرایط مشابه ما هستند کمتر دریافت می‌کنیم. (2252348) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۲۰:۰۲:۰۶
آیا اون روزی که در خارج از کشور حق ماموریت می گرفتید و بقیه از آن محروم بودند را در نظر گرفتید ؟ این عین عدالت است . (2255102) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۳:۵۷:۰۶
آقا عدالته دیگه، منتها در برره (2252355) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۴:۳۴:۴۸
بله هر چی بگید از این آموزش و پرورش ورشکسته می شه انتظار داشت (2252443) (alef-10)
 
عبدالهي
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۵:۵۴:۰۶
اين داستان و داستان هاي ديگر ما با آموزش و پرورش ادامه دارد:اين يكي را هم با هم بخوانيم. رئيس جمهوري ، وزيري ، وكيلي ، استانداري و فرمانداري و . . . با راي و يا يك ابلاغ روي كار مي آيند و ماموريت 4 ساله اي را انجام مي دهند و جاي خود را به ديگران مي سپارند و خداحافظي مي كنند و . . .
اما داستان مديران مدارس آموزش و پرورش داستان ديگري است. مديريت در مدارس به يك تيولداري بيشتر شباهت دارد تا مديريت! گويا در اينجا سند مديريت را ثبتي به اسم مدير مي زنند و تيول را به تيولدار مي سپارند تا هركاري دلش خواست بكند! داستان گردش نخبگان و . . . هم كه داستان است! نه ؟
10 سال 15 سال 20 سال و يا شايد باز هم بيشتر ! مديريت مدارس مخصوصاً در دبيرستان هاي اطراف تهران به همين گونه است. افرادي كه با رفتن و آمدن چند وزير هم مديريت مدارس را در دست دارند و براي خود باندي درست مي كنند و هيچكس ياراي مقابله با تخلفات پنهان و آشكار آن ها را هم ندارد . آري داستان ما با آموزش و پرورش داستان ديگري است . من ابلاغ اداره را قبول نمي كنم ! من براي مدرسه دبير تعيين مي كنم! من نمي گذارم هر كسي در دبيرستان من باشد! من و من و من و . . . اينها حرف هاي يك مدير است ! و مائيم و ادامه داستان . گويا اين داستان بايد ادامه داشته باشد. گويا براي خاتمه دادن به خدمت و يا جابه جايي مسئولي مي توان داستان نوشت ولي براي تيولداران مدارس هرگز! و به اين ترتيب است كه ما عملاً به آينده سازان خود ياد مي دهيم كه گردش نخبگان كه مي گفتيم همن بود و بچه دانش آموز ما هم با تمام وجودش اين درس را ياد مي گرفت. داستان ادامه دار مسئوليت هاي بي پايان مديران را . به بچه ها ياد داديم كه ما فقط يك مدير داريم و بس و همه اين ها بايد متوجه موضوع باشند و آموزش و پرورش ما و داستان ما ! اميدوارم موضوع را رسانده باشم . . . (2252589) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۶:۲۱:۵۱
کاش با ارسال و بیان این مصوبه 99 درصد از ابهام این متن را نگارنده حل می کرد! (2252644) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۷:۱۶:۱۴
قشر پر توقع (2252769) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۹:۰۸:۱۵
توقع زيادي انتظار اينکه مثل بقيه حقوق بگيريم؟
شما که الحمدلله متوقع نيستيد, با ٨ دقيقه کار مفيد به بنده که تمام وقت بايد در کلاس درس تدريس کنم مي گوئيد پر توقع.
کاش مي شد يک گروه بي طرف حقوق ودريافتي ها رو بررسي کنه تا روشن بشه کي پرتوقعه (2252965) (alef-10)
 
محمودی
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۲۰:۴۵:۰۰
متاسم بذای شما و طرز فکرتان (2253111) (alef-10)
 
معلم ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۰:۰۸:۰۰
نمی دانم شغل شما دوست کم توقع چیست.اما می دانم که در کشور آلمان حقوق و مزایای یک معلم از استاد دانشگاه خیلی بیش تر است.نتیجه موفقیت های این کشور طی سال های اخیر در همه ی زمینه ها از جمله صنعت است.چرا در جامعه ما به معلم نگاه خاصی که به عنوان یک فرد با تعطیلی زیاد و بیکاری و نیمه وقت وجود دارد.چرا فکر نمی کنیم پایه های جامعه بر ذوش معلم ساخته می شود.معلم با توان کم نمی تواند این پایه ها را محکم بنا کند . (2253858) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۰۱:۰۳
پدر من معلم است و من واقعا لمس کردم که معلمان چقدر برای فرزندان مردم دلسوزی کرده اند و زحمت کشیده اند . چه شب هایی که به خانه می اید و ناراحت است وقتی میپرسم و کمی باهاش دردو دل میکنم، می بینم مثلا فلان شاگردش درس نخوانده یا مشکل خانوادگی دارد و ...
این دلسوزان مثل شمع برای جامعه هستن که قدرشان را در این کشور نمی دانند . راستش را بخواهید فداکاری دیگر برای مردم یک ارزش نیست

دست پدرم و همه معلمان را می بوسم . (2254136) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۱:۱۳:۳۴
من معلم نیستم به معلمی هم هیچ علاقه ای ندارم اما این رو میدونم که معلمی شغلیه که تو دنیا احترام زیادی داره خودم با چشم خودم در ترکیه دیدم که شخصی حدودا ۵۰ ساله دست معلمی جوان حدود ۲۵ ساله رو به نشانه احترام می بوسه و در مراسم ها اگر کودکی بگه که علاقه مند به معلمی است از طرف حضار به شدت تشویق میشه؛ فیدل کاسترو فقید شرکت در جنگ رو برای همه اجبار کرد ومعلم ها رو از شرکت در جنگ منع کرد؛ باید این رو بفهمیم که هیچ شغلی به اندازه معلمی حساس نیست؛ باید بفهمیم که هر قدم درست یا غلط یک معلم باعث برداشتن قدم درست یا غلط حداقل ۳۰ نفر در آینده ای نچندان دور میشه؛ پس حفظ آرامش فکری اونها و تامین حداقل نیازشون باید تو اولویت باشه ( البته نظر شخصی منه و ممکنه خیلیها مخالف باشن) (2254011) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۰۲:۰۳:۱۴
این ها حقیقت را می گویند فرهنگیان پر توقعند ! (2255374) (alef-10)
 
تقی پور
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۲۰:۴۲:۵۵
دانشجوی دکترا هستم و معلم حقوق ماهیانه من یک و سیصد این رو به کی باید بگم خدا... (2253108) (alef-10)
 
بی نام
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۱:۰۹:۵۸
برو خدا رو شکر کن که بالاخره یه کاری پیدا کردی>من هم دانشجوی دکترا هستم ولی بیکار و هنوز با این سن و سال از پدر سول توی جیبی میگیرم (2254002) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۶:۲۵:۴۵
به نظر من اون معلمی که نمره می فروشه نوش جونش باشه. اخه شمابگید ایامی شه باماهی یک میلیون تومان یک خانواده چهارنفره رااداره کردواجاره خانه هم داد؟ این مسولین هستند که باعدم افزایش صحیح حقوق معلم دلشون به حال کودکان ونوجوانان محصل نمی سوزه. پس وقتی مجلس ومسولین نگران نیستند معلم نمی تونه معجزه بکنه .نوش جون اون معلمی که پول می گیره ونمره میده. (2254779) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۱۵:۲۸:۳۴
فکر می کنی حقوق بقیه کارمندها چقدره؟؟؟ شما 24 ساعت در هفته موظفی داری و سه ماه تعطیل!!!!!!!!! جدی قشر فرهنگی متوقع و طلبکارند (2256227) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۰۸:۵۸:۰۸
دولت اگر فكري به حال حقوق آموزش و پرورش نباشد نبايد انتظار كارآمدي در اين سيستم بود و نتيجه ان هم بي انگيزگي معلمان و افت شديد تحصيلي است (2253671) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۰:۲۰:۱۱
البته این تبعیضها درآموزش وپرورش زیاداست،مثلا به فوق العاده تطبیق تمام کارکنان درسال 90 -50000 تومان اضافه شدکه این مبلغ به افرادی که بعدازسال 90 وتابه حال استخدام شده اند،اضافه نمی گرددومی گویندشامل قبلیهاست این است عدالت درآموزش وپرورش ویا درمثال دیگر اگر شما با مدرک دیپلم استخدام شوی فوق العاده تطبیق 50000تومان بیشتراز یک لیسانسه است ودراین میان اگر موفق به اخذلیسانس شود آن 50000 تومان که بابت دیپلم اضافه گرفته همچنان ثابت می ماندودرصورتی که کسی که با لیسانس استخدام شده ازاین مبلغ تا پایان خدمت محروم می ماند(درمقایسه باکسی که با دیپلم استخدام شده وبعد لیسانس ارائه نموده) این است عدالت درآموزش وپرورش! (2253889) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۰:۲۲:۵۶
تقاضا دارم واقعیتی را که نوشتم به گوش مسئولان اموراداری وزارت آموزش وپرورش برسانید.باتشکر (2253895) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۰:۵۱:۱۴
اقای دکتر صبر داشته باش - دنبال شغل دوم باشید آقایان اگه وقتتون را فقط صرف آموزش و پرورش کنید بعد سی سال متوجه می شید خسرالدنیا و الاخره شده اید. (2253964) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۰۳:۵۱
دقیقا حق با شماست (2254145) (alef-10)
 
معلم دانشجوی دکترا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۹:۲۷
منظورت احتمالا تدریس دانشگاست.کدام شغل دوم الان کلی دانشجوی دکترا در صف هیات علمی هستن کاش به جای درس خواندن از بیست سالگی وارد بازار می شدم.برید مصاحبه جمشید بسم اله رو در رسانه ها بخوانید... (2254987) (alef-10)
 
فرهنگی دهلرانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۳۰:۳۹
از شاهکار جدید چرا نمیگید؟ اینکه اگر ساعات موظف (24 ساعت) تدریس یک معلم به علت کمبود ساعت ، تکمیل نشود ؛ فوق العاده شغل و سختی کار از حقوقش حذف میشه! این بخشنامه خنده داره یا گریه؟! مگر من معلم چه گناهی مرتکب شدم که در یک منطقه تعداد کلاس و ساعتهای تدریس بر اثر کاهش رشد جمعیت کم شده؟ (2254538) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۱:۳۱
من سوالی از وزیر داشتم و از طرق مختلف به ایشون منعکس کرده ام اما ج.ابی حاصل نشد اینها اینقدر مدعی هستند چرا جواب یه سوال ساده را نمی دهند!
سوال کردم : تو یه شهری شخصی وارد مدرسه و کلاس شده و بر سر مسائل شخصی معلم را شرمنده مشت و لگد می کند این خبر همه جا می پیچد و دقیقا چند روز بعد مدیر آموزش و پرورش بعنوان مهمان و رفیق سیاسی یر سفره اون فرد( زننده معلم و توهین کننده به ساحت مقدس تعلیم و تربیت)در منزل شخصی ایشون می نشیند! بنظر مسئولین دستگاه تعلیم و تربیت رفتار این مدیر را چگونه ارزیابی می کنید و آیا نمی شود برایشان تقدیر وزارتی صادر کرد!
امیدوارم حداقل سایت الف جواب سوال فرضی بنده ! را پیگیر باشد! (2254803) (alef-10)
 
خوش خیال
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۸:۰۳:۱۴
واقعا راست گفتی یکی از(خسرالدنیاوالاخره )من هستم که امروز بعد از29سال کار صادقانه ازاینکه خودم راوقف آموزش وپرورش کردم واز خانواده غافل شدم بیزارم وهرروز درمظان اتهام فرزندم هستم که چرا معلم شدم زیرا پسر عمویی دارم که هر کاری کردم که او سوم راهنمایی رابگیرد نتوانستم (البته عمویم می خواست که او درس بخواند )خداشکر که درس نخوانده بعد ازخدمت سربازی رفت تو یک شرکت دیگر بقیه اش رانمی گویم که چی شد پسرم زندگی مرابازندگی او مقایسه می کند می گوید (چرا معلم......)توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل به نظر من آموزش و...خصوصا دراین چند اخیر مثل یک لاشه گندیده شداگر گندیده نبود هر ننه قمری به معلم توهین نمی کرد وای به حال مسئولین آموزش وپرورش یاخوابند یاخود رابه خواب زده اند (2254942) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۱۰:۵۹:۳۱
یکی از همکاران می گفت توی یک کفاشی که من را شناخت که معلم هستم با یک حالت تحقیر به کفشی که انتخاب کرده بودم کرد گفت از نظر قیمت برایتان مشکلی ندارد......من هم برای اینکه کم نیاورم یک سوم حقوق بیچاره ان را دادم آن کفش و با خجالت از مغازه خارج شدم... (2255658) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۲۱:۰۱:۱۱
اولین و اخرین دلیل این وضعیت در اموزش پرورش وجود اینهمه اموزشگاههای خصوصی است که تمام پول مردم را به سمت خود می کشند. در نظر بگیرید در اولین روز مدرسه کتابهای کمک درسی معرفی می شود. چرا اگر اموزش خوب و با کیفیت در مدارس انجام شود دیگر نیازی به خارج از مدرسه نیست. بنده بعنوان یک پدر حاضرم مخارجی را که برای فرزندانم در خارج از مدرسه برای تدریس خصوصی صرف می کنم به مدرسه بدهم. (2255144) (alef-10)
 
جمشیدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۰۳:۱۰:۵۶
تا زمانی که یک معلم فوق لیسانس حقوق و مزایای کمتری نسبت به ابدارچی بعضی جاها داره هیچی نخواهیم شد چه با این وزیر چه با یه وزیر دیگه (2255403) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۱۰:۵۵:۲۰
در آموزش و پرورش تبعیض و اختلاف نهادینه شده است. ...مثلا ما فرهنگیانی که با امتحانات استخدامی وارد آموزش و پرورش شده ایم از نظر گروه طبقه سابقه کار چهار سال از آنها عقب تر هستیم...مثلا من با 17 سال سابقه ولی آنها 21 سابقه...از نظر حقوقی و همه چیز. ..جالب است بضی از آنها دوره دانشسرا و تحصیل ضمن خدمتشان هم جزوه سابقه اشان حساب میشود و گاهی با ده سال کار آموزشی سابقه برابری با من 17 سال سابقه پیدا می کنند........ (2255652) (alef-10)