نظر منتشر شده
۲۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 264707
تلاش کمک خلبان ایرباس برای نابودی هواپیما؛
دادستان مارسی: کمک‌خلبان عمداً باعث سقوط هواپیمای آلمانی شده است
بخش خارجی الف، 6 فروردین 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
"براس روبین" دادستان شهر مارسی فرانسه در کنفرانس خبری درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس A۳۲۰ به توضیحاتی پرداخت.

دادستان مارسی در این کنفرانس خبری گفت که کمک‌خلبان به‌صورت عمد باعث سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان شده است.

منابع خبری نام کمک‌خلبان این هواپیما را "آندریاس لوبیتز" عنوان کرده‌اند که از اهالی شهر مونتبائور آلمان است.

براس روبین در این کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر که هنوز جعبه سیاه دوم هواپیما پیدا نشده، گفت که دو خلبان گفت‌وگوی عادی در ۲۰ دقیقه نخست پرواز داشته‌اند.

دادستان مارسی اضافه کرد که کاپیتان اندکی بعد از کمک‌خلبان می‌خواهد که کنترل هواپیما را به دست بگیرد و پس از آن صدای بسته شدن در کابین خلبان شنیده می‌شود.

وی تأکید کرد که کمک‌خلبان طی اقدامی عمدی هواپیما را در حالت سقوط قرار داد.

روبین گفت که کاپیتان تا زمان سقوط و برخورد هواپیما تلاش داشته وارد کابین خلبان شود و کمک‌خلبان در زمان سقوط و زمانی که خلبان در کابین را می‌زده، زنده بوده است.

دادستان مارسی گفت که هیچ‌گونه سیگنال درخواست کمکی از هواپیما ارسال نشده و صدای ضبط‌شده نشان می‌دهد که کاپیتان حتی تا زمان برخورد خیلی محکم‌تر به در کابین می‌کوبیده است.

وی اضافه کرد که کمک‌خلبان زمانی که در کابین تنها بوده اقدام به دستکاری دستورات هواپیما می‌کند و صدای نفس کشیدن وی تا لحظه برخورد شنیده می‌شود. خلبان و خدمه پرواز تا زمان سقوط تلاش داشتند که در را بشکنند و وارد کابین شوند.

دادستان مارسی گفت: برآوردها تا کنون نشان می‌دهد که کمک‌خلبان به خلبان اجازه بازگشت به کابین را نداده و پس از آن کاهش ارتفاع هواپیما را آغاز کرده است.

روبین گفت: کمک‌خلبان تا لحظه برخورد عادی تنفس می‌کرده و از اتفاقی که در حال روی دادن بوده کاملاً آگاه بوده است.

وی افزود: صداهای ضبط‌شده نشان می‌دهد که مسافران تنها لحظاتی پیش از برخورد اقدام به فریاد و جیغ کشیدن می‌کنند و تا دقیقه آخر از برخورد قریب الوقوع بی‌اطلاع بودند.

دادستان مارسی گفت: در این مرحله هنوز نمی‌توانیم تأیید کنیم که این حادثه اقدامی تروریستی بوده است.

دو روز پیش یک فروند هواپیمای خطوط هوایی Germanwings‌ آلمان که از بارسلون به‌مقصد دوسلدورف آلمان درحال حرکت بود در کوه‌های آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد.

این هواپیما ۱۵۰ سرنشین داشته و به‌گفته نخست‌وزیر فرانسه بالگردی که به محل حادثه اعزام شده است موفق به یافتن بازمانده‌ای نشده و تمام سرنشینان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

دو نفر از سرنشینان این هواپیما دو خبرنگار ایرانی بوده‌اند. این دو خبرنگار میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده‌اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد در استکهلم و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا ــ رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.

انتهای پیام/.*
به اشتراک بگذارید
افسران
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری تسنیم در وب منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد

کلید را به سمت راست بکشید

 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۱۸:۱۲:۰۹
احتمالا مشکل روانی داشته (2767700) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۱۸:۵۰:۱۷
برای اطلاعات بیشتر در مورد "Uninterrupted flight control system","سیستم اضطراری کنترل خودکار هواپیما" به این منبع مراجعه کنید، هر چند در مورد نظریه پردازی در مورد یزده سپتامبر هم هست، ولی‌ در این مورد مهمترین سند، از سخنرانی‌ جرج بوش در سال ۲۰۰۱ و حتی قبل از ۱۱ سپتامبر گزارش تصویری وجود دارد که او وعده میدهد به زودی ، سیستمی‌ را برای از کار انداختن هواپیما روباها در هواپیما‌ها به کار خواهد گرفت که امکان کنترل هواپیما را از آنها خواهد گرفت... حالا اتفاقی‌ که افتاده، این سیستم دست ادامها ناباب و قدرتهای رقیب افتاده!

http://21stcenturywire.com/2014/08/07/flight-control-boeings-uninterruptible-autopilot-system-drones-remote-hijacking/ (2767749) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۳:۲۶
حرفتان به شدت ناشیانه است. «سیستمی‌ را برای از کار انداختن هواپیما روباها(رباها) در هواپیما‌ها» یا خود هواپیما؟ هواپیماربا را که نمی شود از کار انداخت، چون دستگاه نیست! از کار انداختن هواپیما هم مستلزم سقوط آن است که هیچ دیوانه ای چنین کاری نمی کند. به نظرم عقل شما نیز در حد عقل یکی مثل جرج بوش است. شما خیال کرده اید یک آدم افراطی مانند جرج بوش دانشمند هوا ـ فضا است که به حرفش استاند می کنید؟ (2770495) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۳۵:۰۱
شما رشته ات چیه؟ احتیاجی نیست هوا فضا باشه. کافیه بری سر کلاس سیستم عامل کامپیوتر هم بسینی تا بفهمی دنیا چه خبره (2770852) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۱۸:۵۱:۴۲
آخرین حرکت خبری که برای منحرف کردن مسیر تحقیق بیرون آمده، همان کار کلیشه همیشگی‌ است، احتمالا خلبان به دنبال خود کشی بوده چون یکی‌ از خلبان‌ها در آن ۸ دقیقه از کابین بیرون رفته و نتونسته به داخل کابین برگردد چون خلبان داخل کابین در را ٔبر روی او باز نکرده و بنابرین در کابین تنها بوده و به همین جهت جعبه سیاه هیچ صحبتی‌ را در داخل کابین ضبط نکرده به جز ضربه به در برای باز کردن!!!!!!... می‌بینید، یعنی‌ در طول یکسال، ۳ خلبان(دو خلبان مالزی و یک خلبان آلمانی) ناگهان تصمیم میگیرند خود کشی کنند، خوب به هر حل آنها حضور ندارند که از خود دفاع کنند... ولی‌ هنوز این سوال باقی‌ است که چرا خلبان مالزی، ۶ ساعت به سفر ادامه داده تا خود کشی کند و یا چرا خلبان دوم فرانسوی در خط هوای مالزی ، در سانحه اندونزی برای خود کشی، مسیر ارتفاع گرفتن ناگهانی را انتخاب کرده و یا این خلبان آلمانی‌، ۸ دقیقه به پرواز در مسیر مستقیم ادامه داده تا خود کشی کند!!!!!...به هر حال در همه دنیا روال شده که به هر دلیل نخواهند در مورد دلیل واقعی سانحه شفافیت داشته باشند، همه افکار را به خلبان بیچاره که حالا نیست تا از خود دفاع کند ،منحرف میکنند.

اما چیزی که حقیقتاً اتفاق افتاده همین مساله کنترل هواپیما از روی زمین است که توسط برخی‌ کار شناسان در سایتهای خارجی‌ هم به آن اشاره شده مانند نمونه زیت:

به تور خلاصه شرکت بوئینگ در سال ۲۰۰۶ سیستمی‌ را به هوپیما‌ها اضافه کرده تحت عنوان"Uninterrupted flight control system","سیستم اضطراری کنترل خودکار هواپیما" که در موقع هواپیما ربایی میتواند مانند یک سیمولاتر از روی زمین کنترل کامل و مطلق هواپیما را به عهده بگیرد و هیچکس در داخل هوپیما نمیتواند آن را override یا باطل کند و اشاره شده که بسیاری از خلبانها از این موضوع به شدت انتقاد دارند! (2767755) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۰۲:۴۱:۱۸
برادر شركت بوئينگ ارباس ٣٢٠ هم ميسازه؟؟؟ اين هواپيما آخري ارباس بوده ها!!! (2768585) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۱:۰۱:۲۱
وقتی پیامی که حاوی خطر هواپیماربایی ارسال نشده چطوری از این سیستم و با چه منطقی باید استفاده میکردن. هواپیمای دوم مالزی هم داخل اوکراین با موشک سقوط کرده نه به خاطر خودکشی خلبان. این مورد هم نشون میده علاوه بر خلبان و کابینش باید یه راه اضطراری دیگه برای فرستادن پیام کمک در نظر بگیرند (2771603) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۴۷:۵۹
این دوست بی ناممان که مدام همین متن را در چند جا پیست کرده و با کلمات انگلیسی هم ور می رود، هواپیمای خطوط اندونزی را به جای مالزی عوضی می گیرد و ادعایش هم می شود. ایشان حتی نمی داند که بویئنگ «ایرباس» نمی سازد! (2772022) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۱۸:۵۹:۱۵
خدا كنه كمك خلبان مسلمان نبوده باشه.... (2767772) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۳:۴۵:۰۵
منابع خبری نام کمک‌خلبان این هواپیما را "آندریاس لوبیتز" عنوان کرده‌اند که از اهالی شهر مونتبائور آلمان است. (2768255) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۰:۱۹:۳۳
نگاهی به دو ماجرای حیرت انگیز:
وقتی چند سال قبل (درست یادم نیست چه سالی) ایرباس A320 خطوط هواپیمایی اندونزی سقوط کرد، تمام احتمالات را بررسی کردند و دست آخر بر اساس همان 5 دقیقه سکوت در کابین خلبان، به این نتیجه رسیدند که خلبان عمداً فیوز ضبط مکالمات را قطع کرده است. آن زمان معلوم شد که خلبان به خاطر بدهی های بسیار بالا در بازار بورس، خود و بقیه را کشته است.
ماجرای کنونی نیز دقیقاً شبیه همان موضوع است. به شباهت ها نگاه کنید:
1 ـ در ماجرای اول، خلبان پس از دستکاریهای لازم، کابین را ترک می کند و حادثه رخ می هد. در ماجرای دوم، خلبان کابین را ترک می کند و سپس کمک خلبان مرتکب جنایت می شود.
2 ـ در ماجرای اول، 5 دقیقه در کابین خلبان سکوت برقرار بوده و جعبه سیاه هیچ چیز را ثبت نکرده است. در حادثه دوم، 8 دقیقه در کابین سکوت برقرار بوده و جعبه سیاه هیچ چیز را ثبت نکرده است.
3 ـ در هر دو حادثه، هواپیما با شیبی تند و طی چند ثانیه سقوط می کند.
با توجه به مشابهت های 100در100 هر دو حادثه، سقوط عمدی بسیار پذیرفتنی است. (2767909) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۰:۲۵:۲۳
روانپریشی و وحشیگری در دنیا همه گیر شده
از داعشیهای روانی تا این خلبان دیوانه (2767916) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۱:۳۰:۰۰
اگر کشورمان بود تا دوسه هفته جعبه سیاه موضوع بحث بود و دویا سه هفته بررسی طول می کشید و در نهایت یک نتیجه بی نتیجه (2768024) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۲:۱۰:۴۴
اون هواهپیمای مالزیایی هم همینطوری بوده یا شبیه همین بوده (2768096) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۵:۴۱
دقیقاً عین همین حادثه بوده است. (2770500) (alef-3)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۲:۲۱:۲۱
اخه چرا کمک خلبان همچین حماقتی کردده بابا جان دروغه دروغه دروغه (2768111) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۶:۰۹
طرف دچار بیماری روحی و روانی بوده است. (2770502) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۳:۲۶:۴۶
خيلي وحشتناكه. احتمال اين هست كه كمك خلبان را مسموم كرده باشند. (2768214) (alef-13)
 
املی
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۰۰:۱۰:۳۰
دروغ میگویند بخاطر اینکه سهام ایرباس افت نکند اشتباه کمک خلبان را مثل کشور ما دخیل دانستند تا ازمشتری ایرباس کم نشود (2768315) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۰۰:۲۳:۳۶
پس نقش پوتین و آمریکا چی‌ می‌شه این وسط؟
من مطمنم دارن دروغ میگن، اینا باید حتما یه نقشی‌ بین روسیه و این حادثه پیدا کنن و الا دروغ میگن. الف نظرات تخیلی‌ دوستان رو که منتشر کردی، بالا غیرتاً اینم تائید کن! (2768365) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۰۱:۲۹:۵۲
احتمال داره خود شرکت ایرباس این رو شایعه کرده تا بگه مقصر عامل انسانی بوده نه هواپیما؟!!!!! (2768500) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۰۷:۰۹:۴۱
شاید هم خلبان کدینگ کنترل پرواز را دستکاری کرده و از کابین خارج و درب کابین را از بیرون قفل کرده و کمک خلبان به در می کوبیده که در را باز کند و از خلبان بخواهد از تصمیمش منصرف شود (2768681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۰۹:۲۱:۴۸
شهادت دو خبرنگار ايران را به عموم مسلمين جهان به ويژه ايران و رياست محترم جمهوري تسليت عرض نموده علو درجات را براي انها آرزو ميكنيم (2768758) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۱۸:۳۳
شهادت؟؟ (2771090) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۸:۴۱
باور کردن این قضیه که کمک خلبان یک دفعه فکر خودکشی به ذهنش خطور کرده بسی دشوار است. شاید این برای از دست نرفتن اعتبار شرکت ایرباس مطرح شده باشد. (2768872) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۲:۳۱:۰۶
احتمالا شرکت سازنده هواپیمابرای حفظ ابرو وکیفیت هواپیما مرتکب انتشار این دروغی کثیف شده. (2768954) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۸:۲۷:۰۴
احتمالا شما هم برای از بین بردن آبروی آن شرکت این نظریه کثیف را صادر کردید. حرفی می زنیا (2769319) (alef-3)