نظر منتشر شده
۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 250829
نقره داغي، به نام اينترنت همراه
بخش تعاملی الف - حميد نجف
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۷
چند ماهي است كه همراه اول بسته هاي اينترنتي خود را با حجم و زمان معين، در كنار اينترنت عادي و گران قيمت خود به بازار عرضه كرده است.

بسته هايي كه به نسبت قيمت و در مقايسه با قيمت هاي نجومي اينترنت عادي مناسبتر به نظر مي رسد، بسته هايي كه نگارنده هم با خيال آسوده در تاريخ ۱۲ مهر نسبت به فعال كردن يكي از آن ها با قيمت ۱۰ هزار تومان اقدام نمودم.

بر طبق رويه جاري اين شركت، همراه اول موظف است، سه روز قبل از پايان زمان و يا حجم بسته اقدام به ارسال پيامك براي مشتريان خود نموده و آنان را نسبت به پايان زمان دوره و يا اتمام حجم بسته آگاه نمايد، اقدامي كه متاسفانه طي چند ماه اخير به دليل مشكلات فني اين شركت به درستي انجام نشد و باعث دردسرها و تحميل هزينه هاي مازاد و نا خواسته به مشتريان اين شركت به ويژه افراد تازه كار، گرديد.

مشترياني كه آسوده خاطر مشغول استفاده از اينترنت بسته اي خود با قيمت معين بودند در حقيقت در بي خبري نسبت به اتمام دوره در حال استفاده از اينترنت عادي همراه اول با قيمت هاي نجومي بودند، هزينه هاي كه به تدريج با رويت قبوض تلفن همراه آنان را شوكه كرده بود.

اتفاقي كه متاسفانه طي چند ماه اخير به دليل مشكلات فني همراه اول روي داد اين بود كه همراه اول بيشتر مشتريان خود را از زمان پايان و اتمام حجم بسته با خبر نكرد بود تا آنان با آگاهي كامل يا نسبت به تمديد مجدد و يا انصراف اقدام نمايند، امري كه موجب شد ميلياردها تومان هزينه ناخواسته به مشتريان اين شركت تحميل شود، حال سئوال اينجاست:

آيا هزينه هاي ناشي ازسو مديريت، نقص فني و قصور همراه اول را مشتريان بايد بپردازند؟

آيا تحميل اينگونه هزينه هاي نا خواسته به مردم و كسب درآمد ناشي از آن از نظر شرعي، حقوقي ويا حتي انساني صحيح است؟

پيشنهاد نگارنده به مديران ارشد همراه اول اين است كه براي برون رفت از شائبه تحصيل مال نا مشروع، حداقل آن قسمت از هزينه هاي اينترنتي را كه به دليل نارسائي هاي چند ماه اخير بصورت عادي با مردم حساب شده را بر اساس تعرفه بسته اي براي زيان ديده ها محاسبه نماييد، تا نه سيخ بسوزد نه كباب، شايد با اينكار همراه اول بتوانيد ضمن جلوگيري بيشتر از فرار مشتريان خود به سوي رايتل و ايرانسل، انان را مجددا به آغوش گرم همراه اول باز گرداند.
 
کلمات کلیدی : حميد نجف
 
محمود
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۸:۰۱:۱۳
با سلام
متاسفانه همراه اول از اين طريق پول كلاني به جيب زده و طمع كار شده
سرعت اينترنت پايين واغلب در دسترس نيست و اكثر كساني كه به مكانيسم داده تلفن همراه آشنا نيستند و اتفاقي انگشتشان روي كليد داده تلفن هراه خورده و فعال شده و همچنين به روز رساني هم تنظيم نيست و با استفاده از داده تلفن همراه فعال مي شود و كاربران تازه وارد اغلب ناخواسته درگير اينترنت همراه اول مي شوند وقبوض باور نكردني و نجومي براي آنها ارسال مي شود كه ضرورت دارد مخابرات از طريق پيامك اعلام نمايد بايد فيلتري تنظيم شود تا در صورت مصرف از حد غير مجاز به صاحب امتياز همراه اول اخطار داده شود تا جلو ضرر گرفته شود و چون اقدامي صورت نگرفته خيانت به مردم است. (2517679) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۸:۲۰:۱۸
باید خسارت بدهند آن هم 2 برابر. (2517711) (alef-13)
 
نجف آبا دی
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۸:۳۶:۰۰
دقیقآ درست میگه،منم از دوستان شنیدم براشون اتفاق افتاده. (2517741) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۹:۳۱:۱۳
چه قدر هم کیفیت داره اینترنت همراه اول! (2517858) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۰۹:۵۰:۵۰
بله متاسفانه بنده هم با چنین معضلی مواجه شدم تصور من این بود که در حدود 5 هزار تومان کارکرد اینترنت محاسبه بشه اما در کمال ناباوری مشاهخده کردم 42000 تومان در قبض آمده . از همراه اول دلخورم این کارها ناشیانه نیست سودجویی است این بود وعده های آقای وزیر؟؟!! (2517903) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۰:۰۶:۱۵
در صورتی که در قانون اساسی و درخواست رسمی وزارت ارتباطات هرگیگابایت آزاد (بدون بسته) نباید بیش از 50 هزارتومان(54 هزار تومان با مالیات) بابت هرگیگابایت برای مشترک حساب شود(یعنی همان کیلوبایتی نیم ریال) ولی اپراتور اول و دوم یعنی همراه اول و ایرانسل کوچکترین ارزشی برای قانون و درخواست وزارت ارتباطات نمی دهند و هر گیگابایت را به جای 50 هزارتومان , 400 الی 500 هزارتومان میفروشند(گران فروشی یا دزدی؟!!)...یعنی همان کیلوبایتی 4 الی 5 ریال...باید وزارت ارتباطات و دولت فخیمه این اپراتورها را در صورت ادامه قانون شکنی مجازات نماید...سخنی با دولت:تازه همین گیگابایتی 50 هزارتومان کاملا بی انصافی و گران فروشی است وقتی شرکت های ای دی اس ال هرگیگ را تنها 2 الی 4 هزارتومان میفروشند!!... (2517953) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۱:۲۰:۳۵
اینترنت موبایلم ناگهانی فعال شد با تماس و درخواست، غیر فعال شد. دوباره چند روز پیش فعال شده هر کاری کردم هنوز غیرفعال نشده چرا؟ هزینه این مدت را باید بپردزام (ولو اینکه خودم فعال نکردم ولی چون قابل اثبات نیست و من شهروند در برابر یک سازمان دولتی نظامی حقی ندارم ...)ولی از زمان درخواستم چرا باید هزینه بدهم؟ (2518214) (alef-13)
 
سعید ذاکر
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۸:۱۸:۲۰
سلام
برای بنده بدون اخطار حدود 240000تومان صورتحساب امده و هیچکس پاسخگو نبود (2519555) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۹:۲۳:۲۵
اینها از عمد این کار را می کنند که سودشان بیشتر شود . در ضمن کدام عاقلی امروزه از مخابرات بسته اینترنتی میخرد بروید ایرانسل یا شرکتهای دیگر غیر دولتی . کار همراه اول غیر قانونیه و به کسی هم پاسخگو نیست . من و خانواده ام بمیریم از مخابرات سعی می کنیم همه جوره دور باشیم . (2519708) (alef-13)
 
علی احمدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۱۹:۴۸:۰۷
دوست عزیز من هم از استفاده کنندگان اینترنت همراه اول هستم بسته های 10 هزار تومانی یک ماهه با حجم 2.5 گیگابایت دارای تمدید اتوماتیک هستن و نیازی به تمدید دستی ندارن یعنی در پایان هر ماه مجددا بسته شارژ میشه و به حساب شما منظور میشه ...شما احتمالا گزینه تمدید اتوماتیک رو غیر فعال کردین .... (2519747) (alef-13)
 
يک معلم بازنشسته
۱۳۹۳-۰۹-۰۹ ۲۱:۱۶:۳۹
من يک خط دايمی همراه اول و يک خط اعتباری ايرانسل دارم البته بجای استفاده ازبسته اینترنتی ازوای فای استفاده ميكنم اما آنچه مراواداشت اين مطلب را ارسال كنم هزينه های سرسام اور پيامک است ؛وقتی با ايرانسل يک پيامک درحد3خط ارسال ميكنم باسامانه جزيره 3پيامك 105 ريالی دريافت ميكنم يعنی 315 ريال واين خيلی بيشتراز آن چيزیست كه بايدبگيرن ؛ازطرفی همراه اول حتی سامانه ای نداردكه بدانيم اين شركت بابت هرپيامک چقدربرايمان حساب پرميكندواين حق ماست حداقل بدانيم تاخودمان مديريت كنيم چون معمولاهروقت كه قبض گرفتم هزينه پيامك من بيشترازهزينه مكالمه است ديگر بايد به كی اعتماد كنيم (2519885) (alef-13)
 
kleshome
۱۳۹۳-۰۹-۱۰ ۱۴:۲۸:۰۸
با سلام لطفا پیگیری نمایید. برای اینجانب 45000 تومان بدهی منظور شده هیچ کس جوابگو نیست (2521599) (alef-3)