نظر منتشر شده
۱۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222523
اختصاصی الف/ در نامه آیت الله حایری شیرازی به موسوی و کروبی مطرح شد؛
رفع حصر خانگی در شرایط اصرار بر مواضع قبلی، مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است
بخش داخلی الف، 30 فروردین 93
آیت الله حایری شیرازی با ارسال نامه ای به آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، ضمن تذکراتی درباره احتراز از افتادن در دام دشمنان، از آنها خواسته است که با عذرخواهی از نظام جمهوری اسلامی، زمینه رفع فتنه از کشور را فراهم نمایند. متن کامل این نامه را با هم می خوانیم.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
بسم الله الرحمن الرحیم

حضور برادران ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی
و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی (وفقهما الله لطاعته)

سلام علیکم،
بنده فکر می کنم که باور شما در آنچه می کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است.
آنکه در زاهدان با عملیات انتحاری مرحوم سردار شوشتری و چهل همرزمش را شهید کرد و شصت نفر از ایشان را مجروح نمود، نیز قصدش جز خدمت به اسلام و مسلمین و نیل به درجات عالیه در بهشت برین چیز دیگری نبوده است.

دعوت مردم به آمدن در خیابان میوه ایست که در دامن آمریکا و اسرائیل افتاده و با اصرار بر مشی گذشته باز هم خواهد افتاد. آنچه در مصر و اخیراً در اوکراین واقع شد، نمونه روشن آن است.
لطف خدا بود که قضیه جمع شد. در انجیل برنابا آمده است که عیسی بن مریم علیه السلام ابلیس را تبلیغ نمود که توبه کند ابلیس پرسید چگونه توبه کنم و عیسی نیز از خداوند پرسید و خداوند فرمود:
«یک کلمه بگوید بد کردم پشیمانم.» عیسی(ع) مطلب را به اطلاع ابلیس رساند و ابلیس در پاسخ گفت: چرا من بگویم! چرا خدا نگوید بد کردم پشیمانم!!

برادران! در پرونده شما خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب را می‌توان مشاهده کرد. اگر این خوبی را بر خوبی های دیگر خود بیفزائید که: «وما ابري ء نفسي ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربي ان ربي غفور رحيم» (1) چه اشکال دارد؟!

شما که همواره گفته اید و می گویید: «الهی لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً»(2) و سال هاست می گویید «الهی لاتردنی الي سوء استنقذتنی منه ابدا» (3) و با خداوند مناجات می کنید که «الهی لا تسلبنی صالح ما انعمت به علیّ ابدا»(4) و آرزومندید كه مصداق این آیه باشید «ياأيها الذين آمنوا كونوا قوامين بالقسط شهداء لله ولو على أنفسكم»؛(5) بیایید با عمل به لوازم نیایش های خالصانه این افتخار بزرگ را برای خود در دنیا و عقبی حفظ فرمایید.

امام راحل وقتی مصلحت اسلام و انقلاب و مردم را در قبول قطعنامه دید فرمود: من بودم که گفتم تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون خواهیم جنگید، امروز میگویم صلح با صدام را میپذیرم و این صلح تاکتیکی نیست. من این جام کشنده تر از زهر را سر میکشم و مسئولیت این کار را شخصاً قبول میکنم.
دیدید حرمت امام در بین مردم بیش از پیش شد. چون مردم طرفدار مظلوم هستند و چون امام را مظلوم دیدند محبوبشان شد.

شما می فرمودید انتخابات باید منحل شود در جواب گفتند: هرچه که قانون انتخابات بگوید، و این کار را به عهده هرکس که گذاشتند، شما نپذیرفتید! و به مردم گفتید از آرایتان دفاع کنید! و به خیابان ها بریزید!
مگر خداوند باری تعالی نفرمود: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ».(6) آيا به خیابان کشاندن مردم تفرق نبود؟! یا به خیابان آمدن اعتصام به حبل الله بود؟!

در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت امام به مردم گفت به خیابانها بیایید و حکومت نظامی شاه را برچینید و مردم آن روز به خیابان آمدن را اعتصام به حبل الله دیدند. لذا همگی آمدند و انقلاب پیروز شد.
وقتی پس از انتخابات ۸۸ مردم را به آمدن در خیابانها دعوت کردید نه شما در موضع امام راحل بودید و نه نظام در جایگاه شاه و ساواک و آمریکا و اسرائیل!!
شما در موضع رقابت انتخاباتی بودید و میخواستید برنده میدان باشید و نظام در موضع اجراي مو به موی قانون اساسی بود و آمریکا و اسرائیل در مقابل نظام بودند همانگونه که در مقابل امام نیز بودند.

درخرداد سال ۸۸ آمریکا و اسرائیل در موضع ابطال انتخابات بودند همانگونه که در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت در موضع حفظ رژیم ستم شاهی بودند.
خیلی‌ها با پافشاری بر امر باطلی از دنیا رفتند و حتی بعد از مرگشان هم تاکنون خوشنام مانده‌اند و شاید مردمي هم آرزو دارند در قیامت همنشین اینان باشند اما چیزی جز جایگاه عذاب نصیب ایشان نخواهد بود.
شما این مطلب را با جان و دل قبول دارید. باید از این محبوبیت های پس از مرگ ولو چندین هزار ساله، به خدا پناه برد!!
امام همیشه می فرمود وقتی پای انجام وظیفه به میان بیاید، من با مردم کار ندارم. من با تاریخ کار ندارم. من بین خود و خدای خود تعهدی دارم که بدان عمل می کنم.

گروهی، مردم را به خیابان‌ها کشاندند و نظام برای حفظ مصلحت، ایشان را محاکمه نکرد، گرچه کارشان را به شدت محکوم کرد. حال اگر نظام حرف خود را پس بگیرد تا آن‌ها قهرمان شوند، پس از این، نظام نسبت به موارد مشابه جز آنکه سر تسلیم فرود آورد چه می‌تواند بکند؟!
نظام ناچار است در موضع «ان عدتم عدنا»(7) باشد خداوند هم می فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»(8) تسلیم نظام در برابر زور و عقب نشینی، نظام را به راشیتیسم سیاسی یا نرمی استخوان سیاسی می کشاند. رفع حصر خانگی در شرایط اصرار بر مواضع قبلی عیناً مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است و معنی آن این است که نظام حکم به نفی خود نموده است و از هیچ نظامی نمی‌توان چنین انتظاری را طلب کرد.

با ادامه اصرار شما بر مواضع قبلی، فتنه انتخابات ۸۸ آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع شدن فتنه، خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.
اجانب مصرند که این شمعک روشن بماند تا در زمان مقتضی مشعل را با آن روشن کنند، اصرار شما همان روشن نگه داشتن شمعک است و پذیرش خطا خاموش کردن آن؛ اینک این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر می آید. پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید.

اجانب در صدد آنند که آن‌چه با صدام کردند با شما هم تکرار کنند. تا صدام سر کار بود همه آتش ها را به او افروختند و وقتی دستگیر شد، محاکمه‌اش کردند و در نهایت حلق آویز شد و امروز نیز از مرگش کمتر از حیاتش بهره نمی‌برند. عراق روزمره قربانی می‌گیرد و عاملین نیز امامی جز صدام ندارند.

اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره‌ها ببرند. شما به چنین کاری راضی نشوید. عدم تمکین به قانون کار خوبی نبود! کشاندن مردم به خیابان ها درست نبود! بهتر آن بود که مردم را به آرامش دعوت می کردید و به مردم می‌گفتید، نافرمانی نکنید تا از طرق قانونی به حقوق خود و شما دست یابیم. در اين صورت مردم آرام می شدند و شما فرصت پیدا می‌کردید تا در آرامش حقیقت را کشف کنید.

ملاحظه فرمودید که طرف مقابل شما سالها به سفرهای استانی خود و با کارهایی که انجام داده و شیوه تبلیغاتی خود توانسته رای مردم را به دست آورد، لذا بحث بر سر شیوه تبلیغات به غیر از بحث بر سر جابه جا کردن میلیونی آرا است!!
عزیزان! تبعیت از حجت باطنی عقل همان تبعیت از خداوند متعال است و مخالفت با حجت باطنی، مخالفت با خداست.

«من اصلح ما بينه وبين ربه اصلح الله ما بينه وبين خلقه»(9) خداوند باری تعالی که ابتدای عمر شریفتان را نورانی قرار داده، انتهای آن را نیز نورانی قرار دهد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محی الدین حائری شیرازی

پی نوشت:
1 - یوسف 53 - منزه نمی دانم خودم را به تحقیق که نفس بسیار امر کننده است به بدی ها مگر آنکه خداوند مرا از خطا مصون بدارد به تحقیق که خداوند بسیار بخشاینده و مهربان است
 2 - خدایا مرا حتی برای یک لحظه به خودم واگذار مفرما
3 - خدایا هرگز مرا به بدی که از آن نجاتم دادی دوباره مبتلا نفرما
4 - خدایا نعمت نیکویی که به من عطا فرمودی هیچ گاه از من سلب نفرما
5 - نساء 135 - ای کسانی که ایمان آوردید داوران به عدل باشید و برای خدا شهادت دهید. اگرچه به زیانتان باشد.
6 - 103 آل عمران - به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید
7 - اسرا 8 -  اگر بازگردید باز می گردیم
8 - رعد 11- خداوند وضعیت قومی را تغییر نمی دهد تا زمانی که آنها خود را تغییر دهند
9- هرکس رابطه خود و خدا را درست نماید خداوند رابطه بین او و مردم را درست می نماید
 
صمدی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۶:۴۹:۴۸
سلام
نامه خوب بود
کاش پاسخ آن دو برادر نیز می آمد و در سایت شما درج میگردید
با تشکر
صمدی (2088619) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۱۸:۲۰
واقعا توبه کنندگان اصلی چه کسانی باید باشند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2088762) (alef-9)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۳۵:۵۶
وقتی دبیر محترم شورای نگهبان به صراحت اعلان می نماید که در انتخابات ریاست جمهوری این دوره نوعی کودتا شده و گروهی قصد تصاحب کرسی های خبرگان را دارند و .... شما را به خدا کجای این گفته ها بی طرفی و عدالت محوری اعضاء شورای نگهبان را می رساند؟
بنده نه به این اقایان که نامه برایشان نوشته شده رای داده ام و نه به گفته هایشان اعتقاد دارم اما طرفداری شورای نگهبان را در انتخابات 88 از یک شخص و گروه خاص به وضوح دیدم و حال سوال این است که ایا سلامت انتخابات با طرفداری نهاد برگزار کننده از شخص و گروه خاص به خطر نمی افتد؟ فقط دعوت مردم به خیابانها ابروی نظام را دچار خدشه می نماید یا امثال اینگونه اقدامات شورای نگهبان؟ وقتی نماینده شجاع مجلس فرزند رشید شهید مطهری به صراحت اعلان می نماید که شورای نگهبان اجازه کسب رای اصلاح طلبان در انتخابات اتی مجلس را نخواهد داد به چه امیدی جوانان را به شرکت در انتخابات و تغییر سرنوشتشان توصیه می کنید؟ (2088999) (alef-9)
 
کامران
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۴:۴۱:۳۰
متأسفانه وقتی ما خود را خوب مطلق بدانیم انجام هر کاری را جایز می دانیم. عزیزان این حمایت ها را با فرض حمایت از اسلام و انقلاب انجام داده اند و البته این را حق خود می دانند. بگذریم از اینکه این حمایت ها ی بی ضابطه چه بر سر این مملکت آورد! کاش جناب حائری در این قدم خیر همه طرف ها را ارشاد می فرمودند. ان شا.. به حق این روز مبارک حضرت زهرا دلهای همه ما را از کینه و هوای نفس دور دور بدارد. (2090913) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۲۲:۳۲
برو بابا تو مثل اينكه فتنه 88 يادت رفته كه نظام داشت خداي ناكرده سقوط ميكردد كه بادرايت رهبري و كمك مردم در نطفه خفه شد. (2091074) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۱۲:۳۶
جرات نمایش نظرات مخالف رو ندارن اونوقت شما می خوای جوابیه ایشان چاپ بشه؟؟
اگه اینها منطقی داشتند که زور نمی گفتن. هر وقت کسی کم میاره به سانسور رو زور گویی و.. مبتلا میشه (2089495) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۴:۳۹
"بهتر آن بود که مردم را به آرامش دعوت می کردید و به مردم می‌گفتید، نافرمانی نکنید تا از طرق قانونی به حقوق خود و شما دست یابیم"
مگه راهی هم بود؟ (2090051) (alef-10)
 
شهریار
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۱:۰۵
این گونه استدلال کردن توسط آقایان علمای متولی شریعت دور از انصاف و عدالت می باشد . و عواقبش نزد مردم برای دین و مذهب بیش از نتایج مورد نظر بد خواهد بود . (2092836) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۶:۱۷
وقتی حوادث سال 88 به تعبیر رهبری عزیز، نظام را به پرتگاه برد که آن همه هزینه برای نظام داشت اتفاق افتاد به نظر منی که زیاد از سیاست چیزی نمیدانم (البته از این بابت خوشحالم) آیا رافت اسلامی ، برای عدم محاکمه ی علنی جایز است؟!!!
پس رافت اسلامی پاسخ قانع کننده ای نیست!

منی که از دور این حوادث را دنبال کرده ام وقتی پاسخی قانع کننده نشنوم تا ابد هم اگر از تریبون مقدس نماز جمعه و از صدا و سیما و ... به گناهکار بودن آقایان موسوی کروبی اصرار کنند ولی این آقایان امکان پاسخ نداشته باشند قبول نخواهم کرد.

آقای موسوی یک فرد انقلابی است با آن همه سابقه درخشان در نظام
آقای موسوی 20 سال دور از قدرت بودند و این بیانگر بی میلی ایشان به قدرت است
آقای موسوی علی رقم اصرارهای فراوان حاضر به کار نبودند تا زمان سال 88
آقای موسوی پیش گویی هایی کردند از بی قانونی دولت نهم که امروز برهمگان روشن شده است و و و ...
پس کسی که این گونه باشد چرا باید برای بدست آوردن قدرت این همه اصرار کند و این همه هزینه بدهد ؟!!!
آیا نگارنده ی نامه ی بالا فکر نمیکند آقای موسوی حرف های گفتنی دارد و باید پاسخ دهد؟!!! (2092944) (alef-13)
 
خیبر
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۲۹:۵۹
چند سال است اینها را در هر کوی برزن ترور شخصیتیشان میثکنند خدا عالم است من که نمیدانم اصل قضیه چه بود ولی همه باید یک روز به صاحبش حساب پس بدهیم (2097513) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۳۱:۳۷
حالا این وسط بامزه میدونید چیه اینه که آقای حائری منتظر جواب نامه هم باشه هاهاها (2097517) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۶:۵۱:۰۴
اگر مجرم هستند محاکمه کنید اگر نیستند آزاد کنید.توبه دیگر چه صیغه ایست؟ (2088625) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۱۸:۴۴
کاش کمی بیشتر خطاهای این آقایان را به خاطرشان می آوردید (2088765) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۱۷:۱۷
اگرچه عدم تمکین این آقایان از قانون دارای جزای کیفری تعریف شده نبوده است اما واقعیت اینست که مرده این دو نفر از زنده آنها برای نظام استکبار جهانی سودمندتر است. بنابراین محافظت از این افراد لازم است تا مبادا فردا روزی استکبار از آنها پیراهن عثمان درست کند (2089509) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۵:۵۹:۴۳
تا توبه نکنن مجرم و اعدامی اند (2092357) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۲:۱۱
توبه آنها بخاطر این است که حق برای طرفداران آنها روشن شود چون خطای آنها (اتهام خلاف واقع تقلب بدون آوردن حتی یک دلیل) در منظر ملت و بلکه جهانیان بوده است پس توبه آنها هم باید در ملاءعام باشد
اما اگر کسی در پستوی خانه اش گناهی کرد و خودش بود و خدای خودش قطعا باید مخفیانه توبه کند و در روایت است که افشای گناه جز در نزد خدا گناه بسیار بزرگتری است (2092443) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۳:۲۴
ببخشید دوست عزیز برای طرفداران ایشان همه چیز روشن است. باید به جناب آقای مهندس موسوی اجازه پاسخ دادن فراهم شود آنهم زنده و در پیشگاه ملت.شما تنها حرفهای تکراری یک طرف را تکرار می کنید. اگر واقعا مثل روز روشن است که اینها خلافکارند، خوب چرا می ترسید بگذارید بیایند در مقابل ملت حرفهایشان را بزنند، آن وقت ملت هم این آفتاب نمایان شما را می بینند و به نادرستی حرفهایشان پی می برند. اینکه شما 5 سال است حرف خودتان را می زنید و ایاشان را حصر کرده اید و نمی گذارید حرف بزنند، یک معنیش اتفاقا این است که منطق شما ضعیف است و می ترسید حرفهای این یزرگواران رشته هایتان را پنبه کند. (2094984) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۷:۲۰
در ذهن منی که به آقای مهندس موسوی رای دادم سوالاتی مانده که فقط خود ایشان پاسخ باید بدهند و تا وقتی کسی غیر از ایشان پاسخ دهد،جواب قابل قبول نیست و یک طرفه به قاضی رفتن جای تردید رابیشتر میکند!!! (2092885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۷:۲۸
برای این که دوستان خود می دانند که محاکمه این افراد کار ساده ای نیست و ترجیح می دهند که خود آن ها گناه را گردن گرفته و توبه کنند تا ایشان بتوانند به خوبی و خوشی و از موضع برتر قضیه را ختم به خیر کنند. (2092948) (alef-13)
 
مجيد
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۶:۵۲:۳۳
آیت الله حایری شیرازی
با سلام و احترام
مدت زمان زيادي هست كه آقايان موسوي و كروبي در حصر بسر مي برند و اجازه دفاع از خود را ندارند و اين روزها هر شخصي براي نزديكي به نظام به اين دو حمله مي كند. آقايان موسوي و كروبي هيچ زمان فرصت دفاع از خود و عملكرد خود را نداشته اند. در خرداد ماه سال 88 انتخاباتي در ايران عزيز انجام شد كه با عدم صداقت و بي طرفي برخي از اعضاي شوراي نگهبان به اعتراض گروهي به نتايج انتخابات منتهي شد كه اين اعتراضات با بي تدبري برخي ديگر به يك چالش مهم براي نظام و كشور تبديل شد.
جناب آقاي آيت ا... جواب اعتراض مشت آهنين نيست، سخن را با سخن بايد جواب گفت.برخي به دنبال منحرف كردن اعتراضات مردم و خشن شدن جامعه و حذف جريان اصلاحات بودن و هستن.
صدا و سيما با عملكرد بد خود به اين اختلافات دامن زد.تئوري توطعه و وابستگي هر اعتراضي در داخل به دشمن نخ نما شده.ازنظر شما نبايد به هيچ چيز در اين كشور اعتراض كرد كه مبادا دشمنانان شاد شوند. (2088628) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۲۸:۲۸
آن همه جلسه که با مشارکت نماینده آقایان برگزار شد.

اینکه بارها گفتند مدارک تقلب خود را به صورت مستند ارائه دهید و ندادند.

اینکه ده درصد آراء باز شماری شد.

اینکه آمریکا و اسرائیل و منافقین با اینان همراه شدند و این دو از آن همراهی تبری نجوییدند

و .......

را فراموش نخواهیم کرد.

اگر تا امروز نیز ملاحظه شده تنها به دلیل تدابیر رهبری هست که می خواهند از همه نیروها استفاده کنند و بیشترین فرصت را داده اند، اما صبر هم حدی دارد. (2088964) (alef-9)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۸:۵۳:۲۶
آمریکا و اسراییل با خیلی از مواضع کیهان و کیهانیان هم همسو هستند آیا باید اینها را هم امریکایی و اسراییلی گفت؟! یا فقط مرگ خوب است اما برای همسایه؟ (2091660) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۲:۳۲
منطقی بود (2092444) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۵۶:۵۳
حصر اقای موسوی که به کارخانه شون تو تبریز بارها سر زدن و فقط محافظ یا نگهبان هاشون باهاشون بودن این کجا حصر چرا ایشون نمیگن سال 74 چطوری وام گرفتن ویه شبه کارخونه زدن؟؟؟؟ (2089039) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۰:۳۵:۲۳
بگم بگم راه ننداز موضوع خیلی بزرگتر از این حرفهاست یه خورده فهم خودمونو افزایش بدیم خواهشا... (2089663) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۲۸:۳۶
بدون سند و مدرک حرف نزنید.... (2090304) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۲:۰۲:۰۳
دوست عزیز
اگر آقای موسوی فساد مالی داشت رئیس جمهور محبوبتان همان شب مناظره به کل ملت اعلام میکرد و بگم بگم راه می انداخت دیگر نیازی نیست شما بعد از 5 سال بدون سند صحبت بکنید . یه چیزی بگو آدم خنده اش نگیره ... (2090408) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۲:۰۶:۴۲
دوست عزیز!
من در مورد دیدگاه سیاسی خودم حرفی نمی زنم. اما عقل و منطق و انصاف من حکم می کند که این حرف را بزنم:
اگر این اتهام شما درست بود از کسی با روحیات احمدی نژاد می توان انتظار داشت که در جلسات مناظره از استفاده از آن لحظه ای تردید کند؟
احمدی نژاد چه اتهاماتی به موسوی زد؟
... هیچ! و من آنجا فهمیدم که موسوی هرچه باشد مثل خیلی ها دزد نیست. (2090422) (alef-13)
 
حقوقدان
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۰۰:۱۹
دوست گرامی
وقتی جرم محرز باشد دفاع کردن یا نکردن مجرم از خود علی‌السویه است. (2089048) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۰:۲۸:۰۵
کدام جرم؟!!!!!!!!! (2089651) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۰۸:۵۹
پس یعنی عدالت تعطیل؟ چه کسی تعین می کند که جرم محرز است یا خیر؟ (2089981) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۴:۳۶
اگر کسی عملی انجام دهد که مشتبه باشد طبعا باید قانون و دادگاه جرم وی را محرز کند
اما اگر کسی عملی انجام دهد (اتهام خلاف واقع تقلب) و بعد دوست و دشمن بگویند که تقلبی نشده و با این بهانه اینهم هزینه مادی و معنوی به یک ملت بلکه ... وارد کنند این مطلب دیگری است که جواب آن روشن است (2092445) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۴:۴۹
ببخشید ممکن است ماده قانونی این افاضه خود را بفرمایید. در قانون مجازات اسلامی که یافت نشد! شاید در قانون فرانسه باشد! (2095012) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۴:۰۶:۴۸
یه خورده برو مطالعه کن شاید تعریف جرم رو بفهمی. (2090817) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۵:۴۰
شما به عنوان یک حقوقدان نمیدونید حق دفاع متهم از خودش در یک دادگاه ذی صلاح و با مرجع قضایی عادل و بی طرف، جز اصول اساسی دادرسی عادلانه هست؟ (2093064) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۲:۰۶
عالی بود حقوقدان محترم. تمام بررسی های حقوقی شما اینگونه است؟ حتی برای جرم محرز نیز دادگاه تشکیل می شود و به متهم یا مجرم اجازه دفاع می دهند. شما خود بریده اید و خود دوخته اید ! از محکمه الهی باید پروا کرد. (2095009) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۶:۵۴
حرف منطقی بود اما مسئله این است که منطق زیبای شما و سایر دلسوزان برای آن جماعت تندروی متحجر اصلا معنی ندارد (2089527) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۳۷:۱۹
آقا مجید جواب انقلاب رنگی و شورش و بیانیه برای تشویش اذهان عمومی و آتش زدن بانک ها و به کام مرگ کشیدن دها نفر چیست؟؟؟ (2089560) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۰:۱۸:۵۵
اجازه دفاع از خود ندارند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برادر من همین آقای موسوی،چند تا بیانیه داد قبل حصر.این آزادی بیان نبود که هر چی می خواست تو اون ایام انجام می داد.
بعد عاشورا هم آزاد بود و گفت مردان خدا جو.
اما بعد 25 بهمن رفتند حصر.اینا رو نگید تو رو خدا اجازه دفاع نداشتند. بعد 4 سال خودشون فهمیدن چه کلاهی رفته سرشون. به خدا دلم برا کروبی می سوزه.شیخی که تو مجلس ششم جلوی تندروی های بعضی ها رو می گرفت باور نکردنی بود که تو انتخابات 88 بگه مردم بریزن خیابون. (2089630) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۴:۱۷:۳۵
از کدام رسانه داخل پخش شد که ما ندیدیم ونشنیدیم؟بیانیه یا دفاع ایشان را؟ (2092341) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۶:۰۵
موافقم
دلیل آن اینکه هنوز هم از مرکب ... پایین نیامده اند در حالی که هر دو از سن 70 هم گذشته اند و اگر توبه نکنند پرونده سیئات را باز می گذارند و می روند
توبه آنها خیلی سخت است (2092448) (alef-13)
 
ایمان
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۰:۲۰:۵۵
سخن را با سخن باید جواب گفت؟؟؟؟؟ جاااااااان؟

بعید میدونم اتفاقات سال 88 به سخن شباهتی داشته باشه!!! بازم دم اونا گرم که میگن کدورت!

با احترام به همه اونایی که به شما رای مثبت دادن، باید بگم که آقایون کروبی و موسوی زمانی که فرصت دفاع از خود داشتن، به حمله به دیگران پرداختند، حالا هم مشت آهنینی در کار نیست. بعد از این همه گرد و خاکی که کردن مرخصی اجباری دادن بهشون. ولی منم امیدوارم به خیر بگذره. (2089636) (alef-10)
 
پاسخ به ایمان
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۴:۳۸:۳۶
اگر از معصومین بگذریم همه ما انسانها اشتباه میکنیم.احتمالا هم آقای موسوی و کروبی و حتی اطرافیان آنها هم اشتباه کرده اند.ولی چه فرصتی برای ابراز عقیده و نظر به آن دو ویا جماعت معترض داده شد.خیلی از اینهایی که آلان در زندان هستند ۲۴ ساعت بعد از انتخابات دستگیر شدند.از چه زمانی دوست عزیز صحبت میکنی؟اعضای ستاد را حبس کردی بقیه را هم بردی گوشه رینگ با چماق هم بالای سرشون ایستادی بعد میگی فرصت.
مگه تو مناظرات یا بعد از اون به کسی فرصت دادید از خودش دفاع کنه؟
خدا را شکر که هر چی موسوی راجع به احمدی نژاد گفت درست از آب در اومد که اگر غیر از این بود تا حالا تکه تکه شده بودند (2090906) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۳:۴۲:۲۴
گفته میشود آقای موسوی فرصت دفاع از خود را نداشته است. سوال اینجاست که ایشان در چه جایگاهی چنین فرصتی نداشته است؟ مثلا پشت تریبون تلویزیون؟ یا در جایگاه متهم در دادگاه؟ یا در جایگاه بیانیه نویس؟ در دو مورد اول آقای موسوی چنان جایگاهی نداشته است. اما در مورد سوم ایشان دفاعیات خود را منتشر کرده اند. (2090717) (alef-13)
 
امیر حامد
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۶:۵۸:۲۲
خداوند متعال نیز در روز جزا اعمال بد و خوب را در ترازوی عدل میگذارد. آقای موسوی در زمان جنگ تحمیلی خدمات بی نظیری به کشور کرده است. از سکوی تکبر و غرور هر کس عمل کند، روزی رسوا و خوار خواهد شد. (2088640) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۶:۵۹:۰۵
اگه راست میگید کامنت های مردم را به همین تفصیل بگذارید
اگه راست میگید جواب نامه مخاصبان نامه را هم درج کنید (2088643) (alef-1)
 
مشهد
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۷:۳۲
انصاف این است که وقتی مخاطبان بعد از کنار رفتن پرده ها و دیدن حقیقت حاضر نیستند که اقرار به حق کنند و ... چطور می شود باب گفتگو را با آنها ادامه داد؟! (2092451) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۰۲:۴۴
جناب آیت االه، اینها بد کردند، اشتباه کردند، انتخابات 88 هم تمام شد. اینها هم که در حصر هستند. ولی شما که در حصر نیسنید. شما بیایید و برای یکبار هم که شده نامه سرگشاده بنویسید و از اینکه در انتخابات ما اعضای شورای نگهبان که باید بی طرف باشند می آیند و رسما و علنا در کمپینهای رقیب سخنرانی می کنند شکایت کنید.

جناب آیت الله!

هنوز دیر نشده است و در این کشور بازهم انتخابات برگزار می شود. بیایید و راهی را پیشنهاد دهید تا یک کمیسیون بی طرف کار برگزاری انتخابات را بر عهده گیرد. این کشور تا کی باید هزینه اقداماتی را بدهد که برایش راه حل های ساده وجود دارد؟ (2088648) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۱۶:۳۸
به قول آقای حاتمی کیا
نباید با دیدن یک عده پشت سایت نشین
گمان برد همه این گونه فکر می کنند (2088757) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۵:۳۸
البته آقای حاتمی کیا نظر خودشون رو گفتن و احتمالا ایشون سر رشته ا از آمار و احتمالات ندارند. اما اگر یک شرکت مستقل آماری بیاد بررسی کنه می تونه نظر بده که این چه درصدی از نظرات مردم رو تشکیل میده. (2090027) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۲:۰۵:۴۷
مطمئن باش که این مثبتها هم مشتی از نمونه خروار هستند برای کسانی که خود ار به خواب میزنند (2090418) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۵:۵۹:۳۸
چشمت روشن حاتمی کیا (2093646) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۶:۵۵:۱۰
برادر چرا مغلطه ميكنيد . تازه اين يه سايت اصولگراست كه شما تعداد منفي مثبت ها رو ميبينيد با تمام ترسي كه كاربرها دارند. تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل..... (2093793) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۳۱:۵۸
اینکه فرضا یک نفر سخنرانی کنه دلیل تقلب نمیشه، در اولین انتخاب احمدی نژاد یک دولت صد در صد اصلاحاتی سر کار بود اما فرضا اگر آقای معین رأی می آورد دلیل تقلب بود.

یا این دوره اگر آقای جلیلی یا قالیباف رأی می آورد دلیل تقلب بود؟؟

مردم اعتمادشان را به نظام هم در 9 دی و هم در انتخابات گذشته نشان دادند. (2088980) (alef-9)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۹:۲۲
برادر عزیز،این چه استدلالی است. تقلب یک حرف است تخلف آشکار نهاد ناظر بر انتخابات که ضرورتا باید بیطرف باشد یک بحث (2090066) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۴:۳۰
بلکه یک بحث است اما باید در آن خصوص هم مثل اشتباه تقلب دچار قضاوت عجولانه نشویم و اثبات آن هم روند قانونی داشت و اگر شما اصرار داری دارد (2092460) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۳:۱۳
دوست من
آیا هر کدام از ما که آن زمان با اعتماد به آقایان موسوی و کروبی گفتیم که تقلب شده و بعد جناب آقای خاتمی و غیره هم اقرار کردند که تقلب نشده نباید اول به اشتباه خودمان اعتراف کنیم و به همان اندازه که در آن زمان بر تقلب اصرار کردیم و نزد آشنایان و سایت ها بحت کردیم و کامنت گذاشتیم و فرایاد زدیم که تقلب شده انصاف را رعایت کنیم و بگوییم که عجله کردیم و بعد اگر کسی دیگر را مقصر می دانیم (مثل شما که به سخنرانیهای بعضی اعضای شورای نگهبان ایراد می گیرید) سعی کنیم باز دچار اشتباه اول نشویم و ...
ما هم که مانند آقای موسوی و کروبی قدم اول را بر نمی داریم
قدم اول این است که ما اشتباه کردیم که گفتیم تقلب شده است و دشمن از این اشتباه ما کمال سوء استفاده را کرد و اگر شرح صدر الهی رهبر عزیزمان نبود از آن فتنه سر بلند بیرون می امدیم
ضمن عذر خواهی از شما دوست عزیز (2092458) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۱۰:۱۵
فرمایش شما درست. اما چرا فقط ایشان را مقصر میدانید. چرا نامه‌ای مشابه برای دیگر مسببان حادثه رقم نزده‌اید. نه ایشان و نه هیچ کسی دیگر چنین کاری که شما فرموده‌اید را نمیکند. معلوم است این اقدام شما نه برای رضای خدا و خلق خدا است و نه برای ختم مشکل. شما که هر کلامتان را با کلام خدا و بزرگان دینی مانوس نموده‌اید یادتان باشد فردا در محضر خدا هم جوابی برای این اقدام خیرخواهانه خود باید ارائه کنید. (2088664) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۱:۵۷:۴۰
البته جناب حائری نامه ای را هم قبلا در این مورد به مسئولین نوشتند. خداوکیلی هم آن نامه و هم این نامه خوب است. در این نامه هم درست می گویند. نظام هم باید قدرتش حفظ شود.
اما یک مسئله را نمی فرمایند که یک روش حفظ قدرت نظام برخورد با دخلفاتی است که به نام نظام صورت گرفت.
اگر بعضی از اعضائ محترم شورای نگهبان بنام نظام در یک طرف دعوا بودند و بی طرفی را از بین بردند باید با آنها هم برخورد شود.
اگر از روشهای غیر قانونی و غیر حق برای جلب آرائ استفاده شده باید طرح شود.
اگر با اعتراض مسالمت آمیز مردم (هر چند اعتراض به اشتباه یا به ناحق) برخوردهای نامناسب و خشن شده و بعضی را به کهریزک بردند باید با مسسببین آنها بویژه کهریزک برخورد شود. البته آنوقت نظام قدرت بیشتری می یابد. (2089290) (alef-9)
 
مشهد مقدس
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۶:۰۷
برادر گرامی
در جریان کهریزک که خود رهبری همان زمان شجاعانه وارد شدند و دستور پیگری دادند و دیدید که با بی تفاوتی روبرو نشد... (2092462) (alef-13)
 
حمید.ف
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۶:۵۲
بخاطر اینکه ممکنه عده ای از مخالفین نظام در اتفاقات 88 و بعدش حرکات ناشایستی کردندبالاترین نفرات منتقد مثل کروبی . موسوی سالهاست در حصرند....
حالا شما بگید در اتفاقات کهریزک کدوم مسیولی مجازات شد؟
دادستان تهران؟فرمانده نیروی انتظامی؟رییس پلیس تهران؟رییس سازمان زندانها؟مسییولین قوه قضاییه؟کی خدا وکیلی؟ (2095858) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۱۱:۱۰
به نظر بنده اگر این دو نفر جرمی مرتکب شده اند دادگاه برایشان برگزار کنید اگر هم بی گناه هستند حصر را پایان دهید و بخاطر حصر غیر قانونی هم کسانی که مقصرند باید دادگاه بروند بنابراین یا دادگاه برای این دو تن برگزار کنید یا برای مسببین حصر. (2088666) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۳۴:۵۷
بنده خدا دادگاه تشکیل شود که اینان قطعا مجرم شناخته می شوند، چون کسی که در انتخابات شرکت می کند یعنی به نظام اعتقاد دارد و بر اساس شرایط موجود در آن شرکت می کند.

اینان که در مقابل سخن رهبری ایستادند و حتی یک مدرک مستند مبنی بر تقلب ارائه ندادند در دادگاه می خواهند چه بگویند.


آیا اگر در دادگاه محکوم شوند همین شما فردا نمی گویید قضاوت ناعادلانه بود؟؟ (2088995) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۴:۵۹:۵۶
در مقابل رهبر ایستادن؟؟؟؟؟؟؟ اینا که به اصل قانون عمل کردن اعتراض مسالمت آمیز حق مردمه بدون هیچ مجوزی. دیگه خواجه حافظ هم میدونه کی جلو رهبر ایستاد 10 رو رفت قهر . شماها به چی میگین قانون؟ (2090982) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۱۱:۵۰
ای کاش میشد جواب نامه ایشان را هم اختصاصی منتشر میکردید (2088668) (alef-1)
 
موسوی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۷:۲۰
به نظر من آنها تا حدقل مانند جناب خاتمی که صریحا گفت تقلب نشده ، به این مسئله روشن اقرار نکنند عاقلانه نیست که باز به شبهه افکنی ادامه دهند (2092464) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۱۳:۳۳
بسیار مایلم که جواب این نامه را نیز درج نمایید (2088672) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۱۵:۵۷
هدف شما از نگارش این نامه چیست (2088679) (alef-1)
 
ع.م.
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۸:۱۲
به نظر من چه بسا این رحتمی است الهی که خداوند به وسیله جناب آقای حایری برای ایشان ایجاد کرده است
هدف هدایت آنهاست و اگر آنها استفاده نکنند اتمام حجتی بسیار قوی (2092468) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۱۹:۴۵
حالا پاسخ آنها را هم منتشر می کنید؟
چرا یک با هم شده در مورد تخلف برخی از اعضای شورای نگهبان در طرفداری از کاندیدای خاص کاری انجام نشد و .... (2088688) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۳۷:۱۳
چرا حضرات معترض حتی یک مدرک مبنی بر تقلب ارائه ندادند؟؟

اینکه فلانی طرفدار دیگری هست دلیل تقلب نیست.

قطعا در هر دوره ای افرادی که سر صندوق ها یا در شورای نگهبان هستند طرفدار شخص خاصی هستند و به او نیز رأی می دهند اما دلیل نمی شود که به نفع او تقلب کنند. (2089000) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۰۹:۱۲
راست میگه بابا طرف با سیب زمینی رای جمع کرد نه با تقلب . (2089069) (alef-9)
 
انصار الحسنی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۰:۲۳
این منطق درست نیست چون هر کسی که رای بیاورد مخالفین می توانند یک بهانه را بیاورند یک زمان تقلب و وقتی دیدند که حنای آنها رنگ ندارد متاسفانه به سخنرانی های مثلا اعضای شورای نگهبان ایراد گرفتن و بعد به سیب زمینی و غیره
خوب است شرح صدر داشته باشیم همانطور که واقعا در انتخابات 92 با یانکه رای جناب آقای روحانی چند صد هزار بیشتر بود (نه 11 ملیون) اما طرف های مقابل نجابت بخرج دادند و به انتخاب مردم احترام گذاشتند (2092469) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۵۹:۳۲
نه چون این سایت هم طرفدار اینوریاست، و تا بهش اجازه ندن عمراً جوابیه جناب موسوی و کروبی رو منتشر نمیکنه. (2089598) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۲۱:۴۶:۲۸
اینکه اعضای محترم شورای نگهبان خود را افرادی فارغ از اشتباه و پاسخگویی بدانند چندان منطقی بنظر نمیرسد
چرا که ما همه انسانیم و جایز الخطا
پس هر کس باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد (2092055) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۲۷:۴۶
آنکه در زاهدان با عملیات انتحاری مرحوم سردار شوشتری و چهل همرزمش را شهید کرد و شصت نفر از ایشان را مجروح نمود چه ارتباطی به یک مساله حقوقی که میلیونها نفر را به خود درگیر کرد دارد؟ (2088704) (alef-9)
 
ع.م.
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۲:۰۹
هر دو هزینه ای تراشیدند و کار اشتباهی کردند ولو با نیت خیر
مثل اینکه کسی با نیت خیر باید شیشه خانه شما را بشکند بالاخره ضامن است و باید ولو به دادن خسارت، جبران کند
در کربلا هم گفته شده که عده زیادی با نیت تقرب به خدای متعال امام حسین را شهید کردند آیا ماجورند یا باید پاسخ بی بصیرتی خود را بدهند
خوارج هم همینطور بودند که راه را گم کرده بودند با اینکه دنبال حقیقت بودند (2092472) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۳۳:۲۵
ما از ابتدا با آقای مهندس موسوی مخالفت و مشكل و پدرکشتگی نداشتيم و حتي اگر ايشان از سوی مردم رييس جمهور شده بودند مخلص ایشان هم بودیم و در حمایت از دولت ايشان از هیچ کمکی مضایقه نمي كرديم. اما متاسفانه آقای ميرحسين موسوی به اين مملكت، انقلاب و نظام جفا و ظلم بزرگی كردند: بزرگ‌ترين جرم او اين بود كه ايشان نتيجه انتخابات را صحنه آرايي و شعبده بازي ناميدند. انتخاباتي كه در آن، جناب ميرحسين موسوي بيش از 40600 نماينده پاي صندوق هاي راي داشت. انتخاباتي كه بيش از 450 هزار برگزاركننده داشت كه اغلب آنها از معلمين و فرهنگيان شريف اين مملكت بودند و چه بسا بسياري از آنها هم به خاطر خاطراتی که از زمان دفاع مقدس از او داشتند به او راي داده بودند. انتخاباتي كه اختلاف آراي آن يازده ميليون بود و بقول آقاي مصطفی تاج زاده که خودش روزی برگزارکننده انتخابات بود، حتي احتمال يك ميليون تقلب هم محال است چه رسد به اين اختلاف. انتخاباتي كه در آن طبق آمار رسمی اعلام شده ميرحسين 52 درصد در شهر تهران راي آورد و احمدي نژاد در شهر تهران 43 درصد راي آورد.

رهبری در اين مورد از جمهوريت اين كشور و رای مردم دفاع نمودند. اگر قرار بود اين رسم شود كه در هر انتخاباتي هر كس راي نياورد جرزني كند و بخواهد در كف خيابان مشكلات را حل كند، اين يك بدعت خطرناك عليه جمهوريت بود كه ديگر انتخابات در آينده قابل برگزاري نبود. به جرات می توان گفت که حتي اگر بلعکس ميرحسين رای اکثریت را آورده بود و طرفداران احمدي نژاد جرزني كرده بودند واكنش رهبري باز هم همين بود و با آقاي احمدي نژاد و طرفدارانش برخورد مي كردند. (2088718) (alef-9)
 
از ابتدا
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۴:۴۵:۴۳
ما هم میدونیم شما از ابتدا مشکلی نداشتید و بعد از شمارش یکدفعه مشکل پیدا کردید و الان هم با روحانی هیچ مشکلی ندارید.از مجلس مشخص است. (2090931) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۰۲:۲۴
اولا خدا اموات جنابعالی و این حقیر را بیامرزد که لااقل با ادبیاتی مناسب و بدور از اسائه ادب و بی نزاکتی مطالب تان را عرضه داشتید. ثانیا خاطر نشان میکنم که اینجانب علی الاصول اعتقادی به اعتراض خیابانی نداشته و ندارم بلکه معتقدم در عصر ارتباطات زبان گفتگو و تعامل با استفاده از رسانه های جمعی میبایست اساس حرف ها موافق و مخالف باشد. و اما ثالثا آنچه را که این حقیر با استناد به همین کامنت جنابعالی و همچنین اعلام رسمی وزارت کشور وقت میتوانم ابراز کنم این است که در دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 در تهران و یا اقلا در شهر تهران اکثریت آرا را کاندیدایی از آن خود میکنند که در کل باز بنا به اعلام رسمی وزارت کشور وقت بیش از 13 میلیون رای بدست آوردند. تا اینجای کار که فکر نمیکنم محل اختلافی باشد اما آنچه بنده و چه بسا اکثرا باعث تاسف مان می گردد آن است که به هر حال عدم اقبال کل کشور به کاندیدایی که در پایتخت بیشترین آرا را بدست آورده است جای سئوال و حداقل تردید باقی می گذارد و لذا اعتراض ها میتواند از این نقطه نظر و عمدتا در تهران نسبت به نتیجه انتخابات نشات گرفته باشد. و باز آنچه نمیتوان آن را کتمان کرد آن است که باز با کمال تاسف به جای اقناع منطقی معترضین تهرانی شیوه هایی به ناچار و یا غیر ناچار به کار گرفته شد که میشد مطلقا به آنها توسل جسته نشود و در جهت اقناع لااقل معترضان تهرانی به شکل بسیار شایسته تر و منطقی تر رفتار و عمل نمود. باید پذیرفته شود که آنچه رخ داده است یک وحی منزل و حتمی نبوده است و بنابراین از این بابت سهم هر کدام از طرفین ذینفع در عدم توسل به رویکرد کاملا منطقی و عقلایی و عادلانه و منصفانه باید مبنای هرگونه قضاوت و ارزیابی قرار گیرد. و من الله التوفیق. (2090990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۳۴:۱۰
نمیدانم حضرت آیت الله حایری شیرازی از کجا با چه اطمینانی نسبت به جایگاه افراد پس از مرگ نظر میدهند و این نوع نگریستن به افراد از کجای مذهب تشیع برگرفته شده؟ (2088719) (alef-9)
 
انصار الحسینی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۴:۵۰
برادر من
اگر پاسخی به استدلالهای ایشان دارید بیان کنید...
روشن است اگر کسی کاری که قطعا خطا باشد و دوست و دشمن به خطا بودن آن اقرار کرده باشند (ادعای تقلب) و موجب اینهمه خسارت شده باشد را در زمان حیات خودش اصلاح نکند باید بعد از مرگ جوابگو باشد
مگر می شود غیر از این باشد؟! ولو به فرمایش جناب آقای حایری با نیت خیر هم این همه خسارت زده باشد
اما اگر نیتش خیر بوده چرا بعد از اثبات اینکه تقلبی در کار نبوده حق را نمی گوید؟ (2092483) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۳۹:۳۲
همه دلسوز مردم شدن تو این مملکت همه جناهها حکومت کردن اصولگرا و اصلاح طلب هیچ کدوم پرونده موفقی نداشتن فقط خوب بجون هم می افتن بخاطر قدرت نه مردم بدبخت. (2088726) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۷:۵۰:۳۴
ای کاش خداوند به همه ما ذره ای انصاف عنایت می فرمود (2088734) (alef-9)
 
طاها
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۱۴:۰۲
همین حد سعه صدر هم از الف متشکرم که نظرات رو منتشر کرد هرچند ... .
بذارید اینحا لا اقل مردم حرف دلشون رو بزنن. مردم ناراحتن از این وضع برادران عزیز. بی عدالتی همینه که 4 ساله جلوی دهان عده ای رو بستن و عده ای اندک بزرگترین رسانه ها رو دارن برای هر چه که بخوان بگن (2088749) (alef-9)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۶:۴۵
آقایان در همان سال 88 با نرمش قهرمانانه رهبری عزیز و مردم بزرگوار فرصت کافی برای اصلاح داشتند اما بجای آن مرتب با بیانیه دادن بجای اقرار به حق بر طبل فتته و مشتبه کردن امور می کوبیدند
بروید مجدد بیانه های آنها و اینکه چقدر به آنها فرصت داده شد بخوانید
تا جاییکه موسوی به جسارت کنندگان به ساحت پاک امام حسین علیه السلام در روز عاشورا گفت که آنها مردان خدا جو بوده اند
خوب کسی که اینطور تشخیص می دهد و تا الان هم به حقیقت ابتدایی اعتراف نمی کند دیگر چه انتظاری از او می توان داشت
متاسفانه کروبی هم همین مشی را دارد با اینکه می داند حق چیست (2092508) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۱۷:۳۳
با مثال إنجيل خود را در مقام خدا و مخاطبين هم در مقام شيطان شما كه تنها به محكمه
رفته أيد و راضي هستيد ايا به روز جزا اعتقاد داريد قلم زدن در أمن قدرت هنر نيست (2088758) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۱۷:۴۰
نامه ای هم به احمدی نژاد بنویسید و از او بخواهید بابت 8 سال ویرانی مملکت و ایجاد اختلاف و هدر دادن ثروت ملی عذرخواهی کند. (2088760) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۵:۳۸
منظورتان امثال جناب آقای صانعی و منتظری است
اگر هم منظورتان این است طبعا می دانید که الان دیگر غبار فتنه 88 فرو ریخته و حق آشکار شده و مواضع بر اساس حقیقت تغییر کرده است
نامه جناب اقای حایری مربوط به سال 93 است لذا مواضع بزرگان را هم الان باید دید که اخیرا هم آیت الله مکارم دیدید که در خصوص فتنه 88 موضع گیری نمودند (2092505) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۲۶:۳۸
کاش نامه‌ی سایر علما و روحانیون را هم که در حمایت از موسوی و کروبی بود، در سایت قرار می‌دادید (2088783) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۸:۲۹:۲۵
توبه در درگاه خداوند سبحان و غفار الذنوب وستار العیوب است نه بنده های معیوب
این کلمه توبه را من نمیفهمم لطفا توضیح دهید چرا اشخاصی باید در مقابل همنوعان خود توبه کنند .
ممنون میشوم اگر کسی بدون حب و بغض توضیح دهد . (2088786) (alef-9)
 
اکبر
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۹:۳۸
نوشته اید
"ممنون میشوم اگر کسی بدون حب و بغض توضیح دهد ."
امیدوارم که پاسخ زیر منصفانه و بدون حب و بغض باشد و شما دوست عزیز هم بدون حب و بغض بر آن قضاوت کنید
مضمون روایت است که برای خطای مخفی باید توبه مخفی نمود و برای خطای آشکار باید توبه آشکار نمود (تا سوء تفاهمها برطرف شود و کار غلط ترویج نشود و موجب تشویق یا مشتبه شدن برای دیگران نگردد) (2092514) (alef-13)
 
سرباز اسلام
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۲۸:۳۷
سلام.
جتاب آیت ..

ضمن تشکر فراوان از شما بزرگوار انقلاب.

ما هم از اول انقلاب مثل شما خون دل خوردیم ودلسوزی شما وبزرگوارنی مثل حاج آقا عسگزاولادی برای همه حجت است وما خواهشمندیم شما ودوستان دیکر با همدیگر ، آنها بار دیگر به آغوش انقلاب بیاورید وبعضی وقتها انسانها بدلیل واقعیت طلبی ، اصرار بر کار خود دارند واین دلیلی بر کج فکری نیست ، بلکه دو طرف باید برای خاطر خدا ودین از هم بگذرند ویاد آن روزهای که در سنگر جنگ دوش تادوش با هم ندای الله اکبر میدادیم ودنیا گذر خوبیه است وکینه ها مثل چرک کفه دست است و با کفن همراه نیست. (2088966) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۳۱:۲۹
جناب آیت الله،
حرفتان در اغلب موارد منطقی است و در بعضی موارد بی انصافی! اگر این دو بزرگوار به فرض محال همه اجحافات در حقشان را نادیده گرفته و توبه کنند، چه تضمینی وجود دارد که با همین دستاویز اعدامشان نکنند؟ (2088978) (alef-9)
 
سید علی اکبر موسوی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۵:۲۶
سلام
ایشان در نامه خود این روایت را بیان کردند که
«من اصلح ما بينه وبين ربه اصلح الله ما بينه وبين خلقه»
یعنی کسی که مابین خودش و خدایش را اصلاح کند خداوند بین او مردم را اصلاح خواهد نمود
مردم شریف ایران در مقابل یک جو صداقت، خاضع و بسیار بزرگوارند
وقتی در این شرایط ایشان اعدام نشده اند یقین بدانید اگر به حقیقتی که همه می دانند (تقلب نبودن و اشتباهات دیگر) آنها اقرار کنند و ... برای رضای الهی به حق اعتراف کنند خداوند هم به وعده خودش عمل می کند
فراموش نکنیم که امام سجاد هم بعد از واقعه کربلا به شمر در صورتی که واقعا توبه کند وعده آمروش الهی دادند پس راه توبه بسته نیست حتی برای شمر هم باز بود که خودش استفاده نکرد (2092531) (alef-13)
 
عزيز
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۴۵:۰۶
خداي بزرگ ريشه ظلم وستم را بخشكاند. (2089009) (alef-9)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۵۱:۵۴
همه ما و شما دوستان می دانیم که مردم در انتخابات 88 به درست و یا غلط به اخمدی نژاد رای دادند . حالا این رای با هرنوع ابزار تبلیغی بدست آمد . ولی مردم در صندوق اسم اونو انداختند . من با نظر این بزر گوار موافقم . (2089027) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۰۲:۵۸
از مثبتات معلومه (2090993) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۵۰:۴۷
نه قربان
بنده و بخشي از جامعه اين طور عمل نكرديم شواهد و قرائن هم چيز ديگر بود. (2091133) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۶:۵۸:۰۸
لطفا از طرف خودتون نظر بدید (2091317) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۵۵:۱۰
اگر قرار بر عذرخواهی است خیلی ها باید بیایند عذرخواهی کنند. بیش از همه نه خود احمدی نژاد، بلکه کسانی که سوژه احمدی نژاد را درست کردند.موسوی اولین کسی بود که صراحتا و رسما دروغگو بودن احمدی نژاد و اطرافیانش را مطرح کرد. حرفهایی که موسوی زد 4 سال بعد همه راحت می زنند با این تفاوت که او در حبس است! (2089033) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۷:۴۲
بله اگر به عذر خواهی است همه باید عذر خواهی کنند
آیا منصفانه نیست که اول کسی عذر خواهی کند که به اشتباه یا ... نظام را به تقلب محکوم کرد و به قول آقای ابطحی رمز فتنه تقلب بود را کلید زد و اینهمه خسارت ایجاد کرد
اگر نوبتی باشد انصافا اول نوبت کیست؟!!
در حالیکه برای همه روشن است که تقلب خلاف واقع بود اما در خصوص دروغگو خواندن این و آن باید قضاوت عادلانه داشت (2092536) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۹:۵۶:۲۰
جناب آیت االه، فرمایش شما درست اما تکلیف پیش بینی آنها با جاییکه دولت احمدی نژاد ما رامی خواست ببرد وبرد، چه می شود. ضرب المثلی است که می گوید: "دوست گفت، گفتم! دشمن گفت ،می خواستم بگویم". آیا برای این خیر خواهی ها هم باید توبه کنند. (2089038) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۰۰:۱۷
حضرت ایه الله مگر نه این است که توبه فقط امری است بین عبد و خداوند و نه توبه عبد در مقابل عبد دیگر. ضمنا مناسب است جنابعالی هم که در تلویزیون که توصیه می کردید منتقدین را دستگیر نکنید بلکه ... از این گفته توبه نمائید. ضمنا چنذ سال است یک طرفه علیه این دو نفر مطالب مختلفی گفته شده آیا وقت آن نرسیذه به این افراد هم حق دفاع از خود داده شود. (2089047) (alef-9)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۹:۱۹
مگر گناه شخصی کرده؟
به نظر شما کسی که مال مردم را خورده امر فقط بین او و خدای اوست یا علاوه بر آن باید حقوق ضایع شده را نیز اصلاح کند؟! (2092546) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۲۲:۵۸
این یندگان خدا کسی را یه خیابان نکشاندند،این مردم (اهل کوفه)یودند که این بزرگواران را همراه خود کردند...
فاتبرو یا اولی الابصار (2089110) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۲۴:۴۱
متاسفانه چاقوی قانونی که مهمترین سازوکار آن برای حل این مشکلات، شورای نگهبان بود با بی تدبیری عده ای کند شده بود و در نتیجه تنها راه حل این مشکل، حکمیت تعدادی مرضی الطرفین بود.
آیا به نظرات طرف مقابل در انتخاب این افراد توجهی شد؟ چه نتیجه ای از این نحوه انتخاب حکم می توان گرفت؟
از اصرار عده ای بر تحمیل این همه هزینه به نظام با ادامه این شرایط واقعا در عجبم. آیا اینها به دنبال منافع انقلاب و نظامند یا اینکه...
حضرت آیت الله حضور شما در این عرصه بسیار مبارک است تلاش فرمایید تا این موضوع با کمترین هزینه بالفعل و بالقوه به نظام حل و فصل شود. (2089115) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۰:۲۷:۰۲
چرا روز انتخابات کل سیستم پیامک قطع شد ؟؟؟ (2089126) (alef-9)
 
نورالدین
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۱:۵۷:۴۴
آقای دکتر توکلی عزیز شما که در گفتن حقایق بطور شایسته ای نا کنون عمل کرده ای لطفا در خصوص این قضیه بنیاد علوی هم مطلبی بنویس که چه کسانی سرمایه ی این ملت بیچاره را در دهان دشمن غدار ما قرار داده اند وچرا این افراد نباید به این ملت ستمدیده جوابگو باشند (2089291) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۲:۰۱:۵۴
والا من یادم نمی آید این دو بزرگوار دعوت به آشوب خیابانی کرده باشند! تو کدوم بیانیه این کار را کرده اند؟! (2089304) (alef-9)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۲:۲۹:۲۶
سلام و درود خداوند بر تمامی علمای عادلی که قضاوت منصفانه داشته باشند.خداوند به حضرت ایت الله حایری خیر عطا کند که قایل به شنیدن سخنان مخالفان نیز هست از قوانین بدیهی اسلام دفاع از خود است حتی به بدترین دشمنان هم لازم است فرصت سخن گفتن و دفاع داد. (2089381) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۲:۳۱:۲۵
""امام همیشه می فرمود وقتی پای انجام وظیفه به میان بیاید، من با مردم کار ندارم. من با تاریخ کار ندارم. من بین خود و خدای خود تعهدی دارم که بدان عمل می کنم.""

بسيار جمله و استدلال ژرف و قابل تأمل است !!!!  (2089388) (alef-9)
 
دکتر طاهر .م
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۲:۳۵:۱۴
سلام استاد حائری

امروزداستان هشتادو هشت دل هر ایرانی دلسوزی را بعد از پنج سال به درد می آورد حال سوال اینست اگر این دو عزیز نخواهند از حسر بیرون بیایند چه کسیرا باید ببینند عزیزانی جای آنان آمدند کارهایی کردند دل بسیاری مراجع عظام و بزرگان نظام را به درد آوردند و زمینه هزاران میلیارد چپاول را فراهم آوردند و رفتند حالا این دو نفر شدند منفور و آدم بد چرا جناب استاد ؟ (2089396) (alef-9)
 
ع.م.
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۵:۱۷
آقای دکتر
آنها چه بخواهند که از حصر بیرون بیایند یا نیایند باید به حقیقت اینکه تقلب نشده بود و اشتباهات واضح خودشان اعتراف و از مردم و خدای مردم عذر خواهی کنند
ضمن اینکه شما هم می دانید که آمریکا و اسرائیل غاصب و ... اگر پایش برسد برای رسیدن به مقصود خود حتی حاضرند آقایان موسوی و خاتمی و کروبی را به قتل برسانند همانطور که در مورد آقای خاتمی در هواپیما خواستند بکنند که خدای متعال رحم کرد که با این توصیف چه بسا این حصر نیز بخاطر حفظت از جان ایشان هم باشد (2092561) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۲:۵۳:۰۴
جناب ایت اله مشکل مردم اقتصادیست . (2089447) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۶:۰۹
رهبری که فرمودند مسایل فرهنگی در اولیت است و اگر اصلاح شود مشکل اقتصادی هم به بهترین نحو اصلاح خواهد شد (2092564) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۲:۵۵:۴۶
خداوندبه آقای حائری هم بصیرت اعطابفرماید..الهی امین (2089456) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۵:۴۶
تندروها از این نامه آیت الله استفاده ابزاری می نمایند آقای حایری در پیشگاه خدا یه روزی باید جوابگو باشی چون تو هم یه طرفه به قضاوت نشستی (2095748) (alef-13)
 
مرگ برآمريكا
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۰۸:۱۳
تمام كامنت ها تا ساعت 17و19 دقيقه ، يك طرفه وظاهرا مربوط به طرفداران فتنه گران مي باشد . آقاي الف بي طرف باشيد . پاسخ به يك اشكال : شوراي نگهبان چگونه مي تواند نتيجه انتخابات را تغيير دهد ؟ آنهم فقط با سخنراني يك يا چند نفرشان ( به قول طرفداران فتنه گران ) . چرا مردم را صغير ونادان فرض مي كنيد وآنها را بااين صحبت ها كوچك مي كنيد ؟ چند نفر به حرف آقاي عضو شوراي نگهبان رايش تغيير كرده ، كه اگر كرده باشد قطعا پس از تعقل بوده وگتره راي نداده اند . مگر آنها كه طبق نظر آقاي خاتمي راي داده اند ( نعوذ بالله ) بي شعور ونادان بوده اند ؟ ، حتما چنين نبوده . اين دونفر به شعور مردم توهين كرده اند وطبعا در روز جزا بايد پاسخگو باشند . (2089481) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۳۹:۵۴
مشکل گروه تندرو و انحصارطلب این است که دچار توهم است.فکر می کند نظر آنها که بسیار هم اندک هستند نظر کل مردم است! تازه اینجا که سایت اصلاح طلبان نیست و پیشینه سایت الف نیز مشخص است. تازه این دوست عزیز نمیدونه که خیلی از نظرات قابل نمایش نیستند!!! (2091111) (alef-13)
 
بهاره
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۰۹:۵۰
آتش زیر خاکستر، چه تعبیر جالبی (2089484) (alef-9)
 
موسوی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۷:۵۶
البته به نظر من دشمن دل بیجا خوش کرده است این آ تش زیر خاکستر هم دودش باز به چشم دشمن خواهد رفت و آنها خواب و خیال زیاد می بینند و می کنند
امیدواریم که آقای کروبی و موسوی از نامه بزرگوارانه جناب آقای حایری استفاده کنند و این امید ضعیف را هم از دشمن بگیرند (2092567) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۵:۱۹
بایت عکس هایتان تشکر می کنم... (2089523) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۶:۵۵
دران اتفاقات مقصراصلی صداوسیما میباشدکه بی طرف نبودواشکاراازکاندیدای خاصی حمایت میکرد (2089528) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۲۸:۲۹
صدام در زمان زندان در يك مصاحبه گفته بود كه انچه برايش مهم است و در موردش مي انديشد اين است كه پانصد سال ديگر مردم در موردش چه فكر ميكنند و چه مي گويند!!  (2089532) (alef-9)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۳۵:۲۶
جناب آقاي حائري مطالب خوبي فرمودند اما آيا بهتر نيست كه حرف موسوي و كروبي را هم مردم آزادانه و كامل بشنوند؟ آيا در اين چند سال اين دو نفر هيچ پاسخي براي دفاع از عملكرد خود نداشتند؟ ولو اينكه خلاف ميل ما باشد. (2089550) (alef-9)
 
اکبر
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۲:۲۹
آنها امتحان خودشان را در فتنه 88 و فرصت قابل تاملی که بعد از آن داشتند پس دادند و حرف خود را زدند
یادتان رفته که وقتی به موسوی گفتند که اگر انتخابات مجدد برگزار شود و مردم به شما رای ندهند آنوقت چه؟
آقای موسوی گفت که باز هم می گویم تقلب شده است
به نظر شما این منطق حرفی برای گفتن دارد؟!
الان که همه عالم و آدم می دانند که تقلب نشده و تقلب دروغ بوده چرا دم بر نمی آورند
چرا در خصوص بیانیه اخیر و مسخره اروپایی ها که در کنار درخواست برای آزادی هم جنس بازی آزادی آنها را نیز خواستار شده اند لب تر نمی کنند و به آنها نمی گویند به شما ها چه مربوط؟ یا وقتی که نتانیاهو از آنها به عنوان سرمایه های اسرایئل یاد کرد که به نیابت از آنها با جمهوری اسلامی در جنگند نگفتند بتوچه ای رژیم کودک کش؟!!! (2092585) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۳۵:۳۴
آقای آیت اله نه مردم معترض ونه موسوی قصد براندازی نظام را نداشتند هدف از این راهپیمایی ها رسوندن پیام رای من کو بود حالا چند تا نوخاله که شاید هم به موسوی رای نداده بودند شعار های ضد نظام می دادند دلیل نمیشه همه معترضین ضد نظام ودشمن شاد کن باشن (2089551) (alef-9)
 
فارض
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۳۹:۱۷
جناب حائرى عزيز! شكستن حصر را منوط به توبه نكنيد كه نه تنها هيچ گونه توجيه شرعى و قانونى ندارد بلكه از نظر اخلاقى نيز مذموم است.مكتوب شما قبل از آنكه راهى براى باز كردن اين گره كور نشان دهد يك موضعگيرى سياسى محسوب ميشود كه خواه ناخواه تاثير منفى خواهد داشت.شما براى آنكه واسطه خوبى باشيد بايد سعى كنيد عملكرد ديگر اشخاص مؤثر در فتنه را با آوردن نام تقبيح كنيد. (2089563) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۴:۱۷
آقای فارض کمی فکر کنید متوجه می شوید که شکستن حصر و غیره موضوع صحبت ایشان نبوده است بلکه موضوع صحبت ایشان لبیک آقایان کروبی و موسوی به وجدان و فطرت الهی خویش است که حق را بگویند و اینقدر مایه امید دشمنان دین و خلق نباشند که به پشتوانه آنها مرتب بیانیه می دهند و بر علیه ایران اسلامی جو سازی می کنند و تحریم می کنند و ... غیره (2092591) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۴۲:۲۷
آیت الله آیا به کسانی که با بنزین 800% آلوده تر از معیار جهانی ادعای خودکفایی کردندهم نامه می نویسید؟ (2089571) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۵۶:۳۳
با خواندن این کامنتها متوجه چه چیزی میشوید؟ اگر بگوییم که مشت نمونه خروار است... (2089594) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۲۳:۵۶:۵۷
نامه بسیار خوبی برای ختم به خیر شدن قایله نوشته شده ولی بازهم در این نامه همه خطاها وتقصیر ها به گردن یکطرف نهاده شده در صورتیکه همه میدانندطرف پیروزنیزخطاهایی داشته که به یکی از انها در این نامه اشاره نشده بنابراین مانند همیشه قضاوت یکطرفه نتیجه بخش نیست. (2089596) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۶:۲۸
انتظار می رود هر کس دعوا و فتنه را آنهم با اشتباه یا ... تقلب شروع کرده گام اول را بردارد نظام اسلامی با رافت و گذشت گام اول را برداشت و الا امثال موسوی و کروبی هرجای دنیا بودند مطمئن باشید محاکمه می شدند و یا مانند سرویس های مخفی انگلیس و غیره سر طرف را بی صدا زیر آب می کردند و می گفتند که درحال کوه نوردی از کوه پرتاب شده و ... (2092598) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۰:۱۵:۵۲
وقتی ازآقایان موسوی و کروبی ایراد میگیرند که باید تابع قانون میبودند و شکایتشان را از طریق قانونی پیگیری میکردند/ حاکمیت بیشتر باید بر اجرای قانون مصر باشد وباید بر اساس قانون اگر کسی مجرم است در دادگاه صالح وبرای عبرت دیگران محاکمه شود و دفاعیاتش نیز شنیده شود.و البته هیت منصفه ملت شریف ایران است. (2089623) (alef-10)
 
علی قدسی
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۰:۲۳:۱۹
دوستان
قضیه توبه و انابه و دفاع از خود و فرصت دفاع از خود نیست.
قضیه اجرای انتخابات در خرداد 88 و نپذیرفتن نتیجه انتخابات توسط دو نفر است.
من سوال میکنم آقایان موسوی و کروبی کدامشان در طریق حق بودند؟
موسوی ؟ یا کروبی؟یا هردو؟
اگر موسوی بر حق باشد که نیست. آنوقت کروبی حق اعتراض ندارد. دارد؟قاعدتا باید رئیس جمهور موسوی می بود.اینطور نیست؟
اگر کروبی بر حق باشد که نیست.آنوقت موسوی حق اعتراض ندارد.دارد؟ قاعدتا باید رئیس جمهور کروبی می بود. اینطور نیست؟
میفرمائید موسوی و کروبی هر دو بر حق بودند. یعنی میفرمائید هر دو باید رئیس جمهور میشدند؟این آیا منطقی است؟
با پاسخ به سوالات پیش گفته این مشکل پیش می آید انتخاباتی که دولت آقای احمدی نژاد در سال 92 ابرگزار کرده و نتیجه انتخابات آقای دکتر حسن روحانی شده است چه میشود؟
یعنی برگردیم به سال 88 ؟و بازی را از اول شروع کنیم؟با اینکار بنظر شما احتمال اینکه کس دیگری بازی را بهم بزند وجود ندارد؟بنظر شما دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران چکار باید میکرد؟
آیا راهی غیر از توبه و انابه و پذیرش حتی دیر هنگام حق و حقیقت انتظار زیادی است؟
در کدام کشور مهد تمدن با وجود شبهه یا اصلا با وجود تقلب علنی انتخابات و نتایج آن را لغو کرده اند و میکنند؟
اصلا فلسفه وجودی قوانین انتخابات در همه کشورها چیست؟
میدانید؟
یک کمی عاقلانه فکر کنید.
تبریز علی قدسی کارشناس ارشد رشته مدیریت (2089642) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۸:۲۰
دوست خوب ،آقایون مدعی نیستند که هر کدوم خودشون باید رییس جمهور میشدند بلکه معتقد به تخلفات گسترده و تقلب هستند. در تحلیلتون منصف باشید و با کلمات بازی نکنید. (2090063) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۱۹:۱۶
احمدی نژاد کارهائی کرد و مردم بهش رای دادند.در درست بودن یا غلط بودن آنها الان صحبت نمی کنم ولی اینکه می گوئید تقلب شده اینطور نبود. (2091066) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۲۱:۱۱
خدا همه ما را در محکمه الهی روسفید گرداند.آمین (2091072) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۷:۳۱:۱۱
"اگر موسوی بر حق باشد که نیست. ..."
ابتدا به جمله ات حالت شرطی میدهی سپس در جمله شرطی هم حکم میکنی! یعنی نقض شرط! (2091391) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۹:۵۹:۲۹
برادر عزیز کارشناس ارشد رشته مدیریت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استدلال هایت را یک بار دیگر خودت بخوان>
من کاری به حق یا باطل بودن نظرات آقایان موسوی و کروبی ندارم. ولی استدلالهای شما متاسفانه ... است.
البته من نمی دانم نپذیرفتن نتایج اعلام شده انتخابات آیا از نظر قوانین جرم است یا خیر؟
اما می دانم که اعتراض مسالمت آمیز(بدون سلاح) به شرط آنکه مغایر با مسلمات دین نباشد مطابق با قانون اساسی آزاد است و جرم نیست بلکه نیروی انتظامی موظف است امنیت آنرا هم حفظ کند.
من با آنکه به موسوی رای دادم و به این افتخار می کنم که به احمدی هیچ گاه رای ندادم. اما با راهپیمایی های اعتراضی بعد از انتخابات هم موافق نبودم.و با این همه به بر خورد انجام شده غیر قانونی هم موافق نیستم.
اگر شما و آقای حائری اصرار دارید که باید موسوی مر قانون را رعایت می کرد و نظر شورای نگهبان را که خود یک طرف دعوا بود رعایت می کرد. خوب شما هم حق ندارید موسوی و کروبی را بدون محاکمهدر دادگاه زندانی کنید.
اگر می خواهید او عذر خواهی کند شما هم باید عذر خواهی کنیدکه او را بدون دادگاه زندانی کردید. ما در اسلام چنین چیزی نداریم. شک دارید از رهبری استفتا کنید؟
طرف از حضرت علی شکایت می کند قاضی رسیدگی می کند حکم علیه آن حضرت می دهد. حصر خانگی کدام است؟ اینها بدعت در دین خدا است و بدعت گذار در دین حکم اش معلوم است. (2094092) (alef-13)
 
ارفع
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۸:۳۳:۲۷
همه در همه این نامه ها و سخنرانیها پند ها اندرزها فقط یک چیز را دنبال می کنند آنهم در این دنیا به خلق اله نشان دهند که حرف ما درست بود اما متاسفانه فکری بابت روز حساب نمی کنند که آنجا به پستهای دنیایی امتیاز نمی دهند (2089933) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۸:۳۸:۱۳
مشکل امروز کشور هزاران میلیارد ثروت ملی است که به تاراج رفته وکسی هم دل نمی سوزاند (2089943) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۱:۵۸
کاش این آقای محی الدین که طرفدار سرسخت احمدی نژاد بود به خاطر حمایتهایش از او توبه می کرد چوندر غیر اینصورت باید پاسخ گوی ملیاردها دلار اختلاسی باشد که در دولت محبوبش اتفاق افتاد (2090015) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۷:۲۳:۰۰
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت (2091374) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۰:۰۰:۳۶
اگر هم ما و شما به هر کس رای می دهیم طبعا باید به شخص وی رای ندهیم بلکه به اصلح رای بدهیم حالا اگر این اصلح هر خطایی کرد که مسئولش ما نیستیم ضمن اینکه نسبت دادن اختلاس به آقای احمدی نژاد یا هر کس دیگر نیاز به دلیل و حجت دارد و الا می شود تهمت (2092617) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۲:۱۸
امرين و عاملين حصر بايد توبه كنند (2090016) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۳:۴۳
اگر کسی کوچکترین علاقه ای به نظام و انقلاب و امام و مردم داشته باشد حاضر به فتنه گری نیست....حتی اگر به فرض محال حرف شما در مورد بعضی از اعضای شورای نگهبان صحیح باشد فتنه گران حق نداشتند با آرمانها ی انقلاب بازی کنند و خدای نکرده جمهوری اسلامی را در معرض سقوط قرار دهند و آبروی ایران را در دنیا ببرند. الحمد الله در همه انتخاباتها از همه جناحها حضور داشتند و همه کاندیداها هر چه دلشان خواست گفته اند.... بله ممکن است شورای نگهبان عده ای را رد صلاحیت کند که تنها دلایلش عبور از خطوط قرمز نظام و شعارهای انقلاب که باید بین همه داوطلبان مشترک باشد و به آن اذعان کنندو قطعاً طبق شرایطی است که قانون اساسی آن را مشخص کرده است. رد صلاحیت در همه کشورها وجود دارد
فکر می کنم منظور آقا ی جنتی از گروهی که قصد کودتا دارند گروهی است که از خطوط قرمز گذشته اند و صلاحیتشان از نظر قانون اساسی قابل رد است. گروهی که با حمایت از فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 ماهیت درونی خودشان را ثابت کردند. گروهی که نخست وزیر اسرائیل صریحاً آنها را بزرگترین سرمایه برای خودشان دانست .....
من با احمدی نژاد مخالف بودم اما در انتخابات سال 92 به مانند موسوی و کروبی برخورد نکرد و ثابت کرد که اگر چه دولت دهم نماینده ای در بین کاندیداها ندارد اما به اصل انقلاب و نظام بسیا رعلاقه مند و حاضر به شلوغکاری و فتنه گری نیست اما فننه گران 88 از عاملان آتش زدن خیمه های امام حسین و آتش زدن مساجد در روز عاشورا حمایت کردند و خداخواه دانستن این یزیدیان را در بیانیه هایشان جا دادند........ مگر غیر از این است که در شعارهایشان علیه اصل انقلاب شعار دادند؟؟؟؟!!!
آقای عزیز بهتر است بار دیگر بیانیه های ضد انقلابی موسوی را خوب رصد کنید . تو را به خدا به نظر شما فرقی با بیانیه های منافقان اول انقلاب و منافقین خلق دارد؟!!
آقای عزیز به نظر شما چرا سران ظالم غرب در بیانیه هایشان هم از همجنسبازان ایران و هم از موسوی و کروبی حمایت قاطع کردند؟!! و حتی انتخاب آقای روحانی را نیز غیر دموکراتیک خواند؟!! بهتر است امثال آقای علی مطهری به هوش شوند و هم اخلاقشان را به شخصیتهایی همچون شهید مطهری نزدیک کنند (2090049) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۶:۱۱:۲۸
بله به نظر بنده فرق بیانیه هاشون فرق داره با بیانیه های منافقین.
تفاوتش هم از زمین تا آسمان است. (2091175) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۷:۳۶:۵۵
از مثبتهایی که بهت دادن جوابت رو بگیر (2091408) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۷:۵۱:۱۵
چرا. اگر این فرض درست باشند، حق داشتند. (2091446) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۹:۵۸
اقي عزيز اين خارجي ها کدام کارشان عقلاني است که شما امدي اينها را نوشتي (2093210) (alef-13)
 
مجتبی پارسا
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۱۷:۰۶
بسمه تعالی
سخنان آیه الله حائری سخنان آموزنده ای است.
امیرالمومنین علی (ع) منصوب خداوند بعد از پیامبر (ص) بودند ولی چون داماد پیامبر هم بودند به فرموده امام راحل اعلام جانشینی ایشان برای پیامبر مشکل بود ولی خداوند در قرآن اعلام نمود که اگر این کار صورت نگیرد دین اسلام ابتر خواهد ماند. ولی بعد از وفات پیامبر گروهی در سقیفه بنی ساعده حق خدادادی امیرالمومنین را قصب وب ه کس دیگری دادند ولی حضرت امیر برای حفظ اسلام سکوت کرد وبه جنگ آنان نیامد وحتی در اداره حکومت به شهادت تاریخ کمک می نمود. فرض کنیم که در قضیه انتخابات حق با آقایان موسوی و کروبی بود (هر چند حداقل در مورد آقای کروبی همه می دانستند که ایشان رای ندارد و همینطور هم شد) ولی اگر این آقایان که خود را پیرو امام راحل و ولایت فقیه می دانستند (انشاءالله هم که این طور باشد) وقتی دیدند که همه کفر جهانی وقدرت های استکباری در جهت مقابله با انقلاب اسلامی دارند از آنها سوءاستفاده می کنند و اصل انقلاب و ولایت فقیه در خطر است چرا بر سر حرف خود ایستادند. حداقل برای حفظ نظامی که بنیانگذار آن امام راحل بودند از حق خود می گذشتند . مگر امام راحل نفرمودند که پیرو ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد . پس چرا این آقایان به امر ولایت فقیه زمان تمکین نکردند. چرا هر روز در جهت متشنج کردن کشور اطلاعیه دادند و از کسانی که بعدها معلوم شد حداقل بخشی از آنان عوامل بیگانگان هستند حمایت کردند. به نظر من بخشی از سخنان آیه الله حائری تکان دهنده است . خدا نکند که ما بخواهیم پیش مردم قهرمان باشیم ولی از خدا غافل شویم. نام ها ممکن است در تاریخ بماند اما نام امام حسین (ع)کجا و نام یزید کجا؟. از تجربه آقای منتظری با آن همه سوابق انقلابی و فقاهت باید درس گرفت که با ولی فقیه زمان خود فاصله پیدا کرد وعاقبت روزگار ایشان آن شد.
خداوند همه ما را از شر وسوسه های شیطانی و هوای نفس که خیلی از مواقع این وسوسه ها از طریق شیاطینی که در کالبد خانواده و دوست و هم حزبی و غیره هستند به انسان سرایت می کند و نمی گذارند انسان بیندیشد وراه صواب را انتخاب کند نجات دهد انشاءالله. (2090278) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۵۹:۲۲
مگر نه اینکه تمام سخنان موسوی در مورد دروغگو بودن و عملکرد فاجعه‌بار دولت احمدی‌نژاد درست از آب درآمد؟
حامیان دیروز احمدی‌نژاد، امروز کجایند؟
اگر موسوی و کروبی مجرمند، چرا آنها را محاکمه نمی‌کنید؟ با کدام حکم دادگاه آنها را حصر کردید؟ توبه کدام بار حقوقی را دارد؟ مگر در ایران قانون حکمفرما نیست؟ (2090399) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۲:۰۶:۴۶
استاد بزرگوار برادر عزيز علامه بسيار محترم جناب آقاي حائري شيرازي من شما را به عنوان انساني شريف مي دانم و مطمئن هستن اين به نفع آقايان موسوي و كروبي است اما به ايشان هم ظلم شد افرادي متاسفانه در درون نظام والاي جمهوري اسلامي همه جوره اينها را راندند همسر من برادر شهيد است و براي مهندس موسي آنقدر ناراحت هست كه هميشه مي گويد اين سيد آدم با ابرويي بود و مظلوم واقع شد اين نگاه خيلي از افراد در جامعه است جامعه با تبليغات قبول نمي كند كه موسوي و كروبي خيانتكارند . متاسفم در اون انتخابات لعنتي چقدر مردم باز هم مي گويم مردم آسيب ديدند استاد بزرگوار با صدق دل مي گويم گروهي خاص انقلاب را مصادره كردند و باعث شدند گروهي ديگر لجاجتشان اضافه شد چرا در علماي ما چرا در بزرگان ما چرا در دلسوزان ما اراده اي نيست كه واقعا از مردم دلجويي شود . 70 ميليون همه محترمند نه كساني كه فقط در حزب ما هستند. چرا جامعه رو درنمي يابيد فساد ريا پدر جامعه رو درآورده .خيلي ها احساس خطر مي كنند اما كم كسان هستند كه چاره رو بلدند. (2090423) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۵:۳۷:۲۹
بیشتر از 3 کامنت که توی اونها کوچکترین بی احترامی به هیچ شخصی نشده بود گذاشتم. اما هیچ کدام منتشر نشد.

پر واضح است که همه کامنت ها تون رو خودتون می نویسید و نظرات مخالف را حذف می کنید.

آفرین به شما که تو کامنت هاتون نظرات مخالف هم می ذارید اما کامنت های ما رو نمایش نمی دید.

منم بچه بودم برای خودم املاء می گفتم و به خودم 19 می دادم. یعنی یکی رو از قصد غلط می نوشتم.
باشید تا خدا به شما صداقت دهد. آمین (2091105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۷:۲۲:۱۲
بدبخت اقای موسوی که قبل از انتخابات میگفت که احمدی نژاد دروغ میگوید ولی اقایان قبول نداشتن انموقع اما الان همه فهمیدن که این اقا تمام حرفهاش دروغ بود و مملکت رو هشت سال ویرانه کرده
افسوسسسسسسسسسسسسس (2091370) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۷:۴۲:۲۰
با سلام
سوال ؟ آيا جواب بي قانوني وتخلف .....تخلف به اين بزرگي بود ....ريختن به خيابانها....توهين به ارزشها ....آتيش زدن بانكها....سلب امنيت مردم.....شاد كردن اسراييل وآمريكا ....واز همه بدتر تهمت به نظام ....

توبه كردن يك چيز است قبول توبه چيز ديگر ....ميليونه انساني كه مدت هشت ماه از آنها سلب آسايش شد بايد حلال كنند (2091419) (alef-13)
 
نورالدین
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۹:۰۷:۰۱
بابا این " فتنه " هم خودش شده فتنه ای که تمومی نداره (2091698) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۲۰:۳۶:۰۵
چرا همیشه این اقایون ازمردم ونظام مایه میگزارند .وهمیشه یکطرفه قضاوت مکنند.چرانمیگذارند اقایان کروبی وموسوی هم حرفشون بزنند.چرادادگاهی نمیشوند. (2091920) (alef-13)
 
ابوالقاسم
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۲۱:۱۵:۵۰
سلام،

همانطور که بخشش از بزرگان است،اگر خطا کردند،اشکالی ندارد که درخواست بخشش هم بکنند،و قطعا از بزرگی ایشان کم نخواهد شد.
ابوالقاسم (2092003) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۲۱:۴۳:۵۶
هر دو طرف ، محاکمه شوند، در دادگاهی بی طرف و بی غرض، آنگاه اونی که مقصر است مجازات شود و از بی گناه اعاده حیثیت شود. (2092048) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۲۳:۱۳:۱۵
گیرم آقایون رو هم مجبور به توبه کردید. سوالها که پاک نمی شوند! (2092213) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۸:۰۰:۵۰
منطق گفتن شنیدن است. لازم است نظر عزیزان را هم بشنویم. (2092411) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۹:۳۷
كاش يك ماه فقط يك ماه هيچكس نمي توانست دروغ بگويد و نقش بازي كند آنوقت خيلي واقعيتها آشكار ميشد ولي اين آرزوي محال است و تا وقتي دروغ هست براي حفظ منفعت، شنيدن واقعيتها مستقيما امكان پذير نيست (2092493) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۱:۳۷
توصیه خیر خواهانه باید از ناحیه افرادی صورت گیرد که خود بی طرف بوده و در قضیه دخالت و منافعی نداشته باشند و بتوانند عادلانه و منصفانه بیان نظر خیر نمایند حال آنکه با وجود شناخت نزدیکی که از آقای حائری دارم ایشان از ابتداء انقلاب هیچگاه نظری منصفانه نسبت به مردم نداشته و تمام برخوردهای ایشان سیاسی و برای حفظ منافع شخصی و باند خود بوده و کمتر کسی در استان فارس ایشان را بعنوان یک فرد عادل و منصف میشناسد. ایشان خود از حامیان سرسخت و دو آتشه رقیب انتخاباتی آقایان موسوی و کروبی بود و هرآنچه در توان داشت برای ایشان مایه گذاشت، چه قبل و چه بعد از انتخابات و حالا که احتمال آن میرود که سهم ایشان نیز در خلافهای سالهای حکومت آقای احمدی نژاد برای عموم روشن شود ، فرار به جلو را انتخاب کرده و میخواهند بدین وسیله خود را خیرخواه مردم و مملکت و کروبی و موسوی نشان دهند حال آنکه زمان برای این گونه گندم نماهای جوفروش به سر آمده است. (2092867) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۹:۵۸
این اقایان خودشون هم میدونن کارشون مقابله با نظام بود و افکار عمومی را فریب دادن اما جرات ندارن بگن اشتباه کردیم انوقت جواب مردم را چی باید بدن جواب هزینه هایی که از امریکا و اسراییل گرفتن را چه جوری بدن (2092891) (alef-13)
 
nasser
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۰:۴۰
عمل به قانون برای همه است ویا فقط برایمظلومین بگذریم از اینکه شورای نگهبان باید اقرار به گناه خود وتوبه نماید ولی چرا قبل از اعلام قانونی نتایج از سوی شورای نگهبان عدم تخلف ویا قبولی نتیجه از تریبون نماز جمعه اعلام شد مگر خطیبان نماز جمعه فرا قانونی هستند؟بنظر من این شورای نگهبان است که قبول مسئولیت کند وقال قضیه را بکند. (2092924) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۷:۲۳
از داورهایی که بیطرف نبودند بخواهید توبه کنند ببینید میکنند
از مدیران رسانه ملی بخواهید توبه کنند ببینید میکنند
از برخی در قوه .... که نام غارتگران بیت المال را با حروف الفبا میاورد اما ...
بخواهید توبه کنند ببینید میکنند
از احمدی نژاد با همین صراحت بخواهید توبه کند
اگر این دونفر در پیشگاه حضرتعالی توبه کنند حقانیت بقیه که حق را سالها است زیر پا میگذارند نیست ؟

والعاقبت للمتقین (2093069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۳:۲۸
نظام اسلامی ما هیچ گناهی ندارد افتخار میکنیم در این نظام زندگی میکنم مقصر اصلی صدا و سیما است که نتوانست اوضاع را خوب مدیریت کند و باعث این همه مشکل برای نظام شد (2093082) (alef-13)
 
جهان
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۷:۲۴
با سلام
اگر مدعی جمهوری هستیم باید به سخنان انها گوش فرا داد.سپس انان را متهم کرد نه اینکه یک طرفه به قاضی رفت.
معلوم است که هر کس تنها به قاضی رود راضی بر میگردد.
با تشکر جهان (2093095) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۳:۲۷:۵۴
باز هم مینویسم ، شما اگر ریگی به کفش ندارید چرا درباره نتیجه بازشماری 10درصد آرا چیزی نمیگید؟ این کار شما فقط ابهام را بیشتر میکند. (2093229) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۴:۳۸:۱۰
حضرت ایت الله:سلام مگر توبه بین خداوند وبنده نیست وایشان هم که افراد تازه مسلمانی که نیستند لازم است اول دوستان اجازه بدهند این اقایان خود میدانند وخدای خود (2093419) (alef-13)
 
احمد...
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۹:۴۲:۵۶
انتخابات 92 به نفع چه کسی پیش رفت.................با حمایت از چه کسانی اقای روحانی رای اورد.......تمایل اقای روحانی به چه جناهی بود.........ومن میدانم که نظر بزرگان..نظر مردم است........ونظر مردم.حجت را بر همه تمام کرد.......ومامردم هم تابع نظر اکثریت هستیم وبه ان سمت پیش میرویم........پس بیاییدهمه با هم........با اکثریت مردم......نظر به رای مردم سر تعظیم فرود اوریم.......فقط مردم تصمیم گیرنده باشند.....وسلام......احمد (2094047) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۲۳:۰۳:۱۳
پاسخی کوتاه به حضرت آیت الله حائری شیرازی
«بسم الله الرحمن الرحیم

حضور برادران ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی

و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی (وفقهما الله لطاعته)

سلام علیکم

بنده فکر می‌کنم که باور شما در آنچه می‌کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است.

آنکه در زاهدان با عملیات انتحاری مرحوم سردار شوشتری و چهل همرزمش را شهید کرد و شصت نفر از ایشان را مجروح نمود نیز قصدش جز خدمت به اسلام و مسلمین و نیل به درجات عالیه در بهشت برین چیز دیگری نبوده است.
حضرت آیت الله
شما زمانی استاد اخلاق بوده اید و مهمتر در کسوت روحانیت هستید شما چونه به خود اجازه دادید که برادران خودتان را با تروریست های به قول خودتان زاهدان مقایسه کنید آیا این افترا نیست آیا این تهمت به شخص غایب که اجازه ی دفاع از خود ندارد نیست شاید اگر دیگران این حرف ها را می گفت جای تعجب نبود اما شما که هنوز استاد اخلاق را یدک می کشید چگونه به خود اجازه دادید که این مقایسه را کنید
حضرت آیت الله به قسمتی دیگر از پیام جنابعالی نگاه می کنیم
با اصرار شما، فتنه انتخابات 88 آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع شدن فتنه خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.

اجانب مصرند که این شمعک روشن بماند تا در زمان مقتضی مشعل را با آن روشن کنند، اصرار شما همان روشن نگه داشتن شمعک است و پذیرش خطا خاموش کردن آن؛ اینک این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر می‌آید پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید.

اجانب درصدد آنند که آن‌چه با صدام کردند با شما هم تکرار کنند. تا صدام سر کار بود همه آتش‌ها را به او افروختند و وقتی دستگیر شد محاکمه‌اش کردند و در نهایت حلق‌آویز شد و امروز نیز از مرگش کمتر از حیاتش بهره نمی‌برند. عراق روزمره قربانی می‌گیرد و عاملین نیز امامی جز صدام ندارند.

اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره‌ها ببرند شما به چنین کاری راضی نشوید. عدم تمکین به قانون کار خوبی نبود کشاندن مردم به خیابان‌ها درست نبود! بهتر آن بود که مردم را به آرامش دعوت می‌کردید و به مردم می‌گفتید نافرمانی نکنید تا از طرق قانونی به حقوق خود و شما دست یابیم. در این صورت مردم آرام می‌شدند و شما فرصت پیدا می‌کردید تا در آرامش حقیقت را کشف کنید.
حضرت آیت الله
استحضار دارید که بیش از چهار سال است از فتنه و تمام شدن فتنه می گویند صرف نظر از آنکه نمی توان باور های مردم را فتنه نامید ولی شما که به قرآن و قیامت و معاد اعتقاد دارید چگونه آقایان را با صدام مقایسه می کنید واقعاً یک خانم که هیچ سلاحی در دست ندارد جز توسل به ائمه او که پژوهشگر قرآن است و همسر او که حضرت امام در برابر همه ایستاد تا از او دفاع کند و آقای کروبی که امیر الحاج حضرت امام بود را با صدام تشبیه می کنید وجه تسمیه این آقایان با صدام چه می تواند باشد
حضرت آیت الله کاش استاد اخلاق نبودید کاش آیت الله نبودید من جای شما بودم استغفار می کردم (2094454) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۴:۰۵
به نام خدا
دوست گرامی
کدام مقایسه؟!
عبارت جناب آقای حایری این است:
اجانب در صدد آنند که آن‌چه با صدام کردند با شما هم تکرار کنند...
روشن است که جناب آقای حایری می فرمایند اجانب در صدد آنند ... یعنی این روش اجانب است چه با صدام چه با شما.
آنها می خواهند از افراد سوء استفاده کنند چه شما چه صدام و همینکه تاریخ مصرفشان تمام شد حتی حاضرند آنها را بکشند ؟
خوب بود شما از این مطلب نسبت به توهین و نگاه حقارت آمیز امریکا به ایشان متاثر می شدید نه برعکس فکر می کنم شما تامل کافی نفرمودید و الا ایانطور قضاوت نمی کردید
این یک هشدار مبتی بر مستندات و حقایق است نه یک مقایسه بین شخصیتهای صدام و ایشان البته چه صدام و چه من و شما اگر تابع نفس شویم همه یک شکل می شویم و هشدارهای قرآنی هم همین را تایید می کند و نباید به ما بربخورد.. کافی است با خصوصا بعضی قاتلان و ...هم صحبت شد که چطور آنها با حیرت می گویند که اصلا چنین قصدی نداشته اند اما بی احتیاطی کرده اند و چنین جنایات بزرگی را مرتکب شدند
اما در خصوص نامردی آمریکا و ... مگر شما از جریان توطئه قتل جناب آقای خاتمی بعد از انتخابات 88 که در فیلم قلاده ای طلا هم به نمایش گذاشته شد و هیچ تکذیبیه ای هم از طرف اقای خاتمی (ما که ندیدیم) داده نشد و مجوز رسمی هم گرفت، خبر ندارید ؟
جناب آقای حایری با این نکته روشن، به باطن پلید و بی رحم آمریکا و ... اشاره می کنند و هشداری خیرخواهانه به کسانی که دوست نظام و امام بودند و از آن دم می زنند، می دهند این کجایش بی احترامی است؟

دوست عزیز با احساساتی شدن نمی توان به نتیجه مطلوب رسید
این مطلب روشنی است که جناب آقای حایری چطور مورد احترام هستند و خیر خواهی آقایان کروبی و موسوی نیز در این نامه روشن است و این درحالی است که جناب آقای حایری در دولت قبل، ه آقای مشایی در نامه ای همینطور محترمانه تذکر دادند
البته شما خوب است که به عملکرد آقایان موسوی و کروبی هم توجه بفرمایید چرا اینقدر توصیه شده است که خود را در مواضع تهمت و سوء قرار ندهید و اگر قرار دادی ود مورد سوء ظن قرار گرفتید خودتان را سرزنش کنید
واقعا آقایان موسوی و کروبی وقتی حتی رقاصان از آنها حمایت کردند و بیانیه دادند، شخص اوباما اسم آقای موسوی را برد و حمایت کرد اسرائیل غاصب از آنها به عنوان سرمایه های اسرائیل که به نبایت از آنها با ایران می جنگند نام برد و خانم کلینتون و منافقین و ریگی و غیره از ایشان حمایت کردند و ... آیا حقش نبود که تا همان زمان که مدتها بعد از انخابات فرصت اصلاح داشتند ولو در حد یک کلمه آنها را مایوس می کردند تا پر رو تر نشوند و تا به امروز به بیانیه و تحریم و غیره خود ادامه ندهند (آخرین آن بیانیه اروپا و تحریم انگلیس و ...) و بگویند ما وفا دار به نظامیم و این مشکلات درون خانواده ای است و آنها را نامید کنند که حداقل در بیانیه هایشان جرات نکنند اسم آقایان موسوی و کروبی ... را ببرند ... چرا هیچ عکس العملی نشان ندادن و می دهندد ؟! و بلکه برعکس در همان زمان با بیانیه های خود آنهمه تهمت به نظام وارد کردند که یک نمونه آن تهمتی که دروغ بودنش ثابت شد یعنی تهمت تجاوز ... و کشته سازی و غیره بود و تهمت بزرگ تقلب و غیره ... و معلول شدن و کشته و شهید شدن اگر چه در تعداد کم از زن و مرد و ... و تحریم های اقتصادی و غیره دشمنان و یا با آن مشارکت بالا کام ملت را تلخ کردن و ناامنی ایجاد کردن و ...
شما واقعا اینها را می توانیدن نادیده بگیرید؟و در عوض به اشتباه خیال می کنید که جناب آقای حایری در صدد مقایسه شخصیت صدام با آقایان بوده است؟!!! (عرض شد که هشداری مبتی بر واقعیات است که باید آقایان موسوی و کروبی و ... این حقیقت را نادیده نگیرند و قدردان این تذکر باشند)
"در کنار آن هشدار خیرخواهانه خوب است به این عبارات جناب آقای حایری هم توجه شود از جمله:
(ابتدای نامه) برادران ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی
و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی (وفقهما الله لطاعته)
...بنده فکر می کنم که باور شما در آنچه می کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است.
(انتهای نامه) ...خداوند باری تعالی که ابتدای عمر شریفتان را نورانی قرار داده، انتهای آن را نیز نورانی قرار دهد"
در حالیکه اگر توجهی به فهرست تخلفاتی که آقایان کروبی و موسوی و ... مرتکب شدند بیندازیم و مقایسه ای به نوع برخوردی که امثال اسرائیل غاصب و انگلیس و آمریکا با دوستان مخالف حتی هم حزبی خود می کنند (قتل بی صدا) بیندازیم و آنرا در کنار لحن این نامه و رافت نظام و تلاش در جهت محافظت از جان آقایان موسوی و کروبی آنهم از دست دشمنان نظام بیندازیم منصفانه قضاوت خواهیم کرد که کجاست که هنوز فطرت پاک انسانی نمرده است.
از شما دوست و هم وطن گرامیم عذر خواهی می کنم
برادر کوچک شما


ضور برادران ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی
و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی (وفقهما الله لطاعته)
بنده فکر می کنم که باور شما در آنچه می کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است.
داوند باری تعالی که ابتدای عمر شریفتان را نورانی قرار داده، انتهای آن را نیز نورانی قرار دهد (2094758) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۹:۲۲:۱۹
عالي بود .متشكر.... (2099665) (alef-13)
 
شاگرد کلاس انشا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۱۲:۰۰
طرفو بدون حکم دادگاه انداختن تو حصر ،اجازه حرف زدنم بهشون نمیدن،ازشون توبه هم مطالبه میکنن!...... چیز دیگه ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما باید عدالت را دوست داشته باشیم..... چقدر عدالت خوب است.....اگر عدالت نباشد آنوقت عدالت نیست..... عدالت خیلی عالی است....عدالت....

زنگو زدند. (2094559) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۹:۲۹
اي كاش همزمان آقايان موسوي ، كروبي و احمدي نژاد با هم توبه ميكردند (2094819) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۰:۴۱
الف چرا سانسور می کنی، مگر چه نوشتم ؟ نظر من این بود مردم با این استدلالهای سطحی و جانبدارانه توسط علما مدعی متولی شریعت در کشور نسبت به دین و مذهب بد بین و روگردان میشوند هر چند اکثر مردم متدین و مسلمان ایران باهوش تر از آنند اینجور ها تحلیلهای بی طرفانه را با شریعت بگذارند . (2095004) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۱:۱۹:۳۱
خدا عقلی به همتون بده که ولکن قضیه نیستید فتنه تموم شد چرا دباره خودتون دامن میزنید مگه نگفتید چشم فتنه را کور کردید خوب دیگه چرا بعد از اینهمه وقت دباره حرفش را میزنید موسوی وکروبی که گله ایی از شما ندارند بگزارید زندگیشون را همونجا بکنند (2097245) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۱:۳۴
به قول حضرت امام رحمت ا... علیه اگر یک آدم عادی اشتباه کند به حساب اسلام ودین مردم نمی گذارند ولی یک مجتهد اشتباه کند گناه راگردن اسلام دین میدانند با علم به این میدانند ولی متا سفانه صد افسو س جوابی دارید؟ (2098836) (alef-13)