۴۹
توصيه مطلب 
۲۰
 
کد مطلب: 22073
درباره اظهارات سردار جعفری و حمله به سیدحسن
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰۰:۰۱
کیهان امروز در دو یادداشت با عناوین "خطا را باید پذیرفت" و "دشمن نفوذی یا دوست نادان؟" به سخنان اخیر سردار جعفری و حملات یک سایت به حجت الاسلام سیدحسن خمینی واکنش نشان داد. در این یادداشت ها آمده است:

1-

خطا را باید پذیرفت
 
اين روزها سخنان سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه پنج شنبه گذشته در همايش مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاهها ايراد شده بود به يك چالش جدي در عرصه سياسي كشور تبديل شده و عكس العمل هاي موافق و مخالف فراواني را در پي داشته است. سردار جعفري در اين همايش بر ضرورت حمايت بسيج از اصولگرايان تاكيد ورزيده و به عنوان فرمانده مشترك كل سپاه و نيروي مقاومت بسيج خطاب به بسيجيان گفته بود «براي تداوم راه انقلاب اسلامي حمايت از جريان اصولگرايي ضرورتي قطعي، اجتناب ناپذير و تكليف الهي نيروهاي انقلابي و ارزشي كشور به شمار مي آيد» و افزوده بود «جريان اصولگرايي بعد از گذشت 25سال از انقلاب دوباره زنده شده است و اكنون در حاكميت دو قوه از سه قوه كشور قرار گرفته است.»

در پي اظهارات فرمانده كل سپاه، برخي از افراد و گروههاي وابسته به جبهه اصلاحات سخنان ايشان را نقض صريح سفارش حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دانستند كه نظاميان را از عضويت در گروههاي سياسي منع فرموده و دخالت يا موضع گيري آنان به نفع يا عليه جريانات سياسي را خلاف قانون و ممنوع اعلام كرده بودند. در سوي ديگر ماجرا، شماري از اصولگرايان با استناد به اين كه اصولگرايي محدود و منحصر به يك گروه و يا حزب سياسي نيست بلكه ترجمان وفاداري به اصول انقلاب و ارزش هاي آن است، به مقابله با اعتراض جبهه اصلاحات برخاسته و اظهارات فرمانده سپاه را نه فقط در تعارض با نظر حضرت امام(ره) و قوانين جاري ندانسته بلكه سخنان ايشان را مستند به قانون اساسي معرفي كردند كه دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را يكي از ماموريت هاي سپاه برشمرده است.
و اما، درباره اين مناقشه، اشاره به چند نكته ضروري به نظر مي رسد.

1- نظر حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعيت نظاميان از عضويت در گروهها و احزاب سياسي و دخالت آنان در مناقشات و رقابت هاي سياسي- از جمله انتخابات- به حمايت از يك حزب و گروه و يا مخالفت با حزب و گروه ديگر، به اندازه اي روشن و خالي از ابهام است كه جاي كمترين ترديدي در آن نيست. و نكته درخور توجه آن كه منظور حضرت امام(ره) از گروهها و احزاب سياسي كه دخالت نظاميان را در رقابت ها و مناقشات آنها ممنوع فرموده اند، احزاب و گروههاي قانوني است. بنابراين مادام كه يك حزب و يا گروه سياسي از سوي مقامات رسمي و مسئولان ذيربط غيرقانوني اعلام نشده است، نيروهاي نظامي حق دخالت در مناقشات و موضع گيري به نفع يا عليه هيچيك از آنها را ندارند.

2- سردار جعفري از نيروهاي كارآزموده و آگاه سپاه پاسداران است كه وفاداري و پايبندي خود به نظرات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را بارها به اثبات رسانده است بنابراين به سختي مي توان اظهارات اخير ايشان را در تقابل با نظر حضرت امام(ره) و حمايت از يك حزب و جناح سياسي تلقي كرد، بلكه به نظر مي رسد فرمانده محترم سپاه از اصولگرايي به مفهوم و معناي واقعي آن يعني وفاداري به ارزش هاي اسلامي و انقلابي حمايت كرده بي آن كه يك جريان يا جبهه سياسي با اين نام ويژه را مورد نظر داشته باشد.

اگر چنين باشد- كه بايد چنين باشد- اظهارات سردار جعفري را نمي توان در تقابل با رهنمود امام راحل(ره) تلقي كرد. اما...
3- و اما... متاسفانه بايد پذيرفت كه اظهارات فرمانده محترم سپاه- دستكم در ظاهر- با رهنمود صريح حضرت امام(ره) مغايرت داشته و در خوشبينانه ترين حالت مي توان گفت كه ايشان در بيان مقصود و منظور خود موفق نبوده است.

سردار جعفري در سخنان اخير خود اگرچه روي اصولگرايي به مفهوم واقعي كلمه تاكيد مي كند ولي نشاني ها و مشخصاتي كه از اصولگرايي ارائه مي دهد نشانه ها و مشخصات يك جبهه سياسي است و نه يك مفهوم ارزشي به معناي واقعي آن. ايشان در بخشي از اظهارات خود مي گويد «جريان اصولگرايي بعد از گذشت 25 سال از انقلاب دوباره زنده شده است و اكنون در حاكميت دو قوه از سه قوه كشور قرار گرفته» و يا در بخش ديگري اظهار مي دارد «امروز در قوه مجريه و مقننه جريان اصولگرايي حاكم است از اين رو اگر بسيج مي خواهد در اين رابطه كاري كند، ابتدا بايد از اين جريان مراقبت كرده و سپس در حفظ، توسعه و پيشرفت آن و برطرف كردن نقاط ضعفش تلاش كند.»

همانگونه كه ملاحظه مي شود فرمانده محترم سپاه در سخنان خود از اصولگرايي به عنوان يك جريان مشخص سياسي ياد مي كند كه امروزه در دو قوه مجريه و مقننه حضور دارد يعني واژه اصولگرايي را به مفهوم واقعي كلمه و جدا از احزاب سياسي به كار نبرده بلكه با صراحت از يك جريان و جبهه سياسي سخن مي گويد كه اكنون در دو قوه مجريه و مقننه- دولت و مجلس- حاكميت دارد و از بسيجيان مي خواهد كه حمايت از اين جريان را براي خود يك «وظيفه الهي» بدانند. بديهي است كه اين اظهارات با رهنمود صريح حضرت امام مبني بر عدم دخالت نظاميان در رقابت هاي سياسي در تناقض بوده و نقض صريح دستورالعمل ايشان و مفاد قوانين جاري است.

4- ممكن است گفته شود كه اصولگرايان بر ارزش هاي اسلامي و انقلابي تاكيد دارند بنابراين حمايت از آنها به منزله حمايت از ارزش هاي انقلابي است. ولي بايد توجه داشت حضرت امام(ره)، ضمن آن كه برخورداري از بينش سياسي را براي نظاميان ضروري دانسته اند ولي دخالت آنان در رقابت هاي سياسي و حمايت از اين يا آن گروه و يا مخالفت با گروهي ديگر را صرفنظر از ميزان حقانيت آنها ممنوع فرموده اند و اين ممنوعيت، تمامي گروهها و احزاب قانوني كشور را شامل مي شود.

5- برخي از دوستان اصولگرا بدون توجه به صراحت نظر حضرت امام(ره) از اظهارات برادر عزيزمان سردار جعفري حمايت كرده اند كه بايد گفت؛ اگرچه بسياري از مدعيان اصلاحات بارها نشان داده اند كه به آموزه هاي خط امام(ره) و ارزش هاي انقلابي كمترين اعتقاد و توجهي ندارند ولي در موضوع مورد اشاره، اعتراض آنها به سخنان فرمانده محترم سپاه يك اعتراض قانوني و برحق است بنابراين تاسف آور است كه شماري از دوستان اصولگرا در قضاوت خويش، نظر صريح حضرت امام(ره) را ناديده گرفته و اعتراض رقباي سياسي خود به سخنان سردار جعفري را ملاك و معيار خود براي حمايت از اظهارات ايشان تلقي كرده اند!... مگر نه اين كه مطابق آموزه هاي اسلامي بايد «جانب حق را گرفت ولو عليه خودتان باشد» و يا مگر خداوند سبحان سفارش نفرموده است دشمني با اين يا آن گروه نبايد شما را از حق گويي و عدالت ورزي دور كند؟ و...

6- با شناختي كه نگارنده از سردار جعفري فرمانده محترم سپاه دارد، كمترين ترديدي ندارد كه براي ايشان پيروي از رهنمودهاي حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب يك اصل خدشه ناپذير است ولي همانگونه كه اشاره شد، اين برادر عزيز و انقلابي در اظهارات اخير خود- بي آن كه بخواهد- برخلاف نظر صريح امام راحل(ره) سخن گفته است و چاره آن پوزش از خطاي لفظي- سهوالبيان- و توضيح درباره آن است.

7- اين نكته نيز گفتني است كه با توجه به مواضع اعلام شده بسياري از مدعيان اصلاحات، اعتراض آنان به اظهارات اخير سردار جعفري را نمي توان ناشي از ارادت آنها به حضرت امام(ره) تلقي كرد، چرا كه برخي از اين افراد و گروهها، نه فقط بي ارادتي خود به امام راحل(ره) را بارها به صراحت نشان داده اند بلكه در موارد فراواني از دشمنان تابلودار امام و انقلاب نيز آشكارا حمايت كرده اند و كيهان طي 10سال گذشته نمونه هاي فراواني از مواضع مشمئزكننده مدعيان اصلاحات در مقابله با خط امام(ره) را به طور مستند مطرح كرده است و...
 
حسين شريعتمداري
 
 
 2-
دشمن نفوذی یا دوست نادان؟


روال ما اين نيست- و حرفه اي هم نيست- كه يك نويسنده در يك نسخه از روزنامه دو نوشته جداگانه داشته باشد ولي امروز ماجراي ديگري در ميان است كه موكول كردن آن به فردا دور از انصاف به نظر مي رسد و نگارنده از حضرت امام(ره) خجالت مي كشد اگر در اين باره چيزي ننويسد. چرا كه آن بزرگوار مي فرمودند اهل قلم هم نسبت به آنچه مي نويسند مسئولند و هم نسبت به آنچه كه بايد بنويسند و نمي نويسند.

ديروز، سايت اينترنتي «نوسازي» كه يك سايت وابسته- و يا نزديك- به دولت نهم است و از آغاز راه اندازي تاكنون به حمايت از دولت و دفاع از مواضع و عملكرد آن مشغول بوده و هست، در يك اقدام غيرمنتظره كه فقط مي توان آن را «شرم آور» دانست به حجت الاسلام سيدحسن خميني حمله كرد و با جملاتي زشت و بي ادبانه ابراز تاسف اخير ايشان درباره رد صلاحيت برخي از نامزدهاي نمايندگي مجلس- احتمالا نامزدهاي حزب مشاركت- را به باد اعتراض گرفت. آنچه در يادداشت سايت نوسازي عليه نوه امام راحل(ره) آمده است به اندازه اي زشت و مشمئزكننده است كه واگويه آن نيز دور از ادب و بي حرمتي به بيت معظم امام راحلمان رضوان الله تعالي عليه تلقي مي شود و معلوم نيست گردانندگان سايت ياد شده با چه انگيزه و در پي كدام مقصود به اين اقدام ناروا دست زده اند؟!

نگارنده نيز بر اين باور است و براي باور خود اسناد غيرقابل انكاري در اختيار دارد كه برخي از اعضاي حزب مشاركت و افرادي از مدعيان اصلاحات نه فقط شايستگي حضور در خانه ملت را ندارند بلكه شماري از آنان بايستي به جرم خيانت به مردم و نظام تحت پيگرد قانوني قرارگرفته و در دادگاههاي صالحه به مجازات هاي سنگين محكوم شوند بنابراين رد صلاحيت اين عده از سوي هيئت هاي اجرايي، نظارت و شوراي نگهبان مصداق واقعي حفظ امانت و دفاع از حق مسلم مردم است - و البته احتمال خطا در بررسي ها نيز منتفي نيست- و از سوي ديگر ترديدي نيست كه تمامي مردم از جمله شخصيت قابل احترامي نظير نوه محترم حضرت امام اگرچه در اظهارنظر پيرامون مسائل جاري كشور و تأييد يا تعريض به آنها آزادند ولي در تمامي اين موارد، فقط قوانين جاري نظام مي تواند و بايد ملاك و معيار تصميم گيري باشد. بنابراين همانگونه كه شخصيت قابل احترامي نظير جناب حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني مي تواند درباره يك رخداد اظهارنظر مخالف داشته باشد، موافقان آن رخداد نيز حق دارند نظر موافق خود را ابراز كنند. اما آنچه در سايت نوسازي آمده بيرون از اين قاعده منطقي و پذيرفته شده است، سايت نوسازي كه بعيد نيست نفوذي هاي مخالف دولت و امام و اصولگرايي در آن رخنه و جا خوش كرده باشند، نوه امام راحل(ره) كه تنها يادگار نسبي آن مراد به حق پيوسته است را با الفاظي زشت و ركيك مورد حمله قرار داده ، بي آن كه از روح مطهر حضرت امام(ره) كمترين شرم و حيايي داشته باشند و همه اين پلشتي ها را تحت پوشش حمايت از دولت انجام داده اند.

بي آن كه قصد مقايسه باشد بايد گفت؛ برخي از مسئولان به خاطر دارند كه بعد از انفجار رياست جمهوري و شهادت شهيدان بزرگوار رجايي و باهنر، وقتي نگارنده از يكي از مسئولان پرسيد؛ چگونه طي مدتي طولاني متوجه نفوذي بودن «كشميري»- عامل انفجار- نشديد؟ وي در پاسخ گفت؛ كشميري به اندازه اي ادعاي ديانت مي كرد كه همواره دو خودكار در جيب داشت. يكي به هزينه بيت المال براي استفاده دولتي و ديگري به هزينه خودش براي استفاده شخصي و نگارنده در آن جمع گفت؛ به خدا قسم اگر كشميري را ديده و اين حالت را مشاهده كرده بودم اولين نكته اي كه به ذهنم خطور مي كرد احتمال نفوذي بودن او بود، چرا كه آن روزها قيمت خودكار بيك حدود يك تومان بود و اگر كشميري ريگي در كفش نداشت مي توانست از يك خودكار شخصي براي هر دو منظور دولتي و شخصي استفاده كند ولي او دو خودكار جداگانه را براي فريب ساده لوحاني نظير شما تدارك ديده بود!... بگذريم از برخي اطرافيان آن روز شهيد رجايي كه خود را يك سازمان برجسته با مغز متفكر سياسي و امنيتي مي دانستند و هنوز هم مي دانند!

و بالاخره، روي سخن با رياست محترم جمهوري، جناب آقاي دكتر احمدي نژاد است كه نگارنده در سلامت نفس، تقوي و شيفتگي او به حضرت امام ترديدي ندارد و سخن آن است كه اقدام ياد شده تنها از دو طيف برمي آيد. اول؛ نفوذي هاي دشمن امام و دولت اصولگرا و به آخر خط رسيده كه خود را به سيم آخر مي زنند و دوم؛ از افراد ساده لوح و كم دان، اما پرمدعا يعني دوستان نادان، كه در هر دو حالت حضور آنان در يك سايت مشهور به حمايت از دولت، خطرناك و غيرقابل توجيه است. بنابراين، برادر عزيز و بزرگوار جناب آقاي احمدي نژاد كه نگارنده حضور شما در رأس قوه اجرايي كشور را يك موهبت الهي مي داند، مراقب اطراف خود باشيد و به هيچيك از دو طيف ياد شده فرصت حضور در پوشش حمايت از دولت اصولگرا را ندهيد. اگر هم آنان به دروغ خود را حامي دولت مي دانند، دروغ آنها را برملا كنيد.

حسين شريعتمداري
    

 
Share/Save/Bookmark
 


سيد عباس باقري
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۰:۳۱:۰۵
سلام بر خميني كبير و خاندان پاكش.
از جناب آقاي حسين شريعتمداري بخاطر حقگوئي سپاسگزارم. (50702)
 
امین--حسابدار
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۶:۳۶:۱۱
اگرچه آقای شریعتمداری سعی داشته است به شکلی بعضی ازاقدامات ونظرات سردار وچه بسا سرداران را توجییه نماید ولکن اقدام ایشان حتی درهمین حد یک گام به جلوست وباید گفت خوش آمدی برادر (50714)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۸:۲۷:۵۹
باسلام. از دوخت دوز نویسنده محترم مقاله باید در همین مقدار میانه گیری نیز تشکر کرد . زیرا انچه باید برای فرزندان انقلاب اسلامی همواره ملاک عمل باشد 1.فراگیری منشور انقلاب اسلامی وفرامین امام راحل. 2. درک صحیح از قانون اساسی و اجرای مطلق ان.3 .تبعیت از رهبری انقلاب است. واما حتما نویسنده محترم می دانند که حمایت بی پروا از حضور عزیزان نظامی در مسئولیت های اجرائی .سیاسی و.. حتما به این توقعات خواهد رسید. بدون اینکه خطیب محترم در بیان قصد ونیت خوداشتباه کرده باشد باید پذیرفت منظور ایشان کاملا روشن بود.و نیازی بنظر نمیرسد که حالا ما بخواهیم ان را رفع رجوع نمائیم .توقع از عزیزان بسیار است .بحمداله انقلاب ما 30 ساله شده است باید تا کنون یاد گرفته باشیم که رعایت قوانین جمهوری اسلامی از اهم واجبات میباشد . (50721)
 
سینا
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۸:۳۷:۲۹
شما که خود را اصول گرا می دانید چرا به حضور نظامیان در سیاست اعتراض نمی کنید؟الان بیشتر استانداران و فرمانداران از سپاه هستند به قول امام اگر اینها می خواهند وارد سیاست شوند باید از سپاه استعفا دهند ولی شما مدعیان اصولگرایی هیچ گاه این مسایل را بیان نمی کنید!در همه جای دنیا نظامیان حق ورود به سیاست ندارند ولی شما با بهانه های واهی می خواهید توجیه کنید که وجود اینها لازم است مگر در کشور حتی از جناح خودتان قحط الرجال است ؟یک نفر غیر نظامی بگذارید.سردار ذوالقدر می رود سرداری دیگر از سپاه جای ایشان را پر می کند! (50722)
 
محمد حسيني
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۸:۴۱:۵۱
با عرض سلام
روي سخن من با برادر عزيز جناب آقاي شريعتمداري است كه در خط شناسي نفاق يد طولايي دارد
برادر عزيز و محترم گويا شما هنوز در دايره شخص پرستي گرفتاريد
برادر عزيز و بزرگوار سخن سردار جعفري در واقع وا گويه سخنان امام راحل در هنگامي است كه منتظري را از كار بركنار كرد و از خيانت دوستان سخن گفت
برادر عزيز اصول گرايي اگر يك حزب باشد مثل بقيه احزاب از موتلفه گرفته تا مشاركت و همه و همه به غير از تفكر حزبي و خود برتر بيني هيچ نخواهد داشت
برادر بزرگوار اصول گرايي كه در كلام ايشان به چشم ميخورد برگرفته از اجراي عدالت و رهجويي به سوي بندگي خداست
برادر بزرگوار اما شما در تله شخص پرستي آقا سيد حسن خميني به عنوان يادگار حضرت امام گير كرده ايد
آيا سيد حسين خميني از يادگاران حضرت امام نيست؟
آيا همسر آقاي محمد رضا خاتمي از يادگاران امام نيست؟
خيلي عذر ميخواهم اگر پسر نوح با بدان بيشست به حضرت نوح ايرادي وارد گشت
چرا شما در بيان حقيقت دچار انحراف شده ايد
اگر اين سايت تهمت زده است و ايشان از كسي چيزي هديه نگرفته اند خوب كاملا آشكار شود و سزاي تهمت زننده هم مشخص است ولي اگر قضيه برعكس فرمايشات شماست شما نيز از خداي عالم عذر بخواهيد كه تكليف را فداي شخصيت پرستي كه امروزه مد كشور ما شده است نموده ايد
جناب آقاي شريعتمداري شما با اين پيشينه در دين داري و سياست بايد بسيار حواس جمع تر از اين باشيد كه زود در تله شخص پرستي گرفتار آييد
اگر به نامه حضرت امام به منتظري نگاه كنيد متوجه خواهيد شد كه تكليف در مقابل خداي عالم بالاترين وظيفه است و به نظر بنده شما در اين مقوله از مسير حق و انصاف دور شده ايد
بهتر آن است به دور از اين حرفهايي كه زده ايد و از حضرت امام در دفاع از سيد حسن سخن گفته ايد كمي نيك بنگريد شايد گونه ديگر باشد و شما زود به نتيجه رسيده باشيد
ولي آنچه مسلم است اين است كه اطرافيان ايشان با طرز تفكري كه امام راحل داشتند بسيار فاصله دارند و نحوه زندگي ايشان نيز از آن بزرگمرد بسيار دور است
درست ببينيم و درست بيان كنيم و در نهايت تكليف خويش را در دفاع از حق محض كه همان حق اميرالمومنين علي عليه السلام است را به منصه ظهور برسانيم
كه فرمود حق را بگوييد اگر چه بر ضرر شما باشد (50723)
 
مجید
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۶:۴۴:۱۳
من نمی دانم تا کی می خواهیم داستان پسر حضرت نوح را به میان بکشانیم بابا سید حسن بد همسر امام بد همسر محمدرضا بد خود سید احمد بد خانومش بد علی اشراقی بد اون دختر امام بد این دختر امام بد یارای نزدیک امام بد بیچاره امام که گرفتار اینها شده بود (50820)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۸:۴۳:۴۴
شریعتمداری اگر در حرفشان صادق است که نیست در مورد رد صلاحیت فراگیر اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان نیز حرفهای صریح امام را نیز تائید کنند نه اینکه از کنار ده ها ظلمی که براحتی بر جناح رقیب شان می رود چون به نفعشان است سکوت پیشه کنند و در بعضی موارد بسیار نادر همچون دخالت سپاه در انتخابات که خلاف فرمایشات اظهر من الشمس امام است واکنش نشان دهند که جز لفاظی چند روزه سودی هم ندارد
هو السمیع البصیر (50724)
 
مهدي شاكر
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۸:۵۵:۴۷
ايكاش در خصوص فرمايشات بنيانگذار كبير انقلاب فارغ از مصلحت انديشي هاي زماني بيشتر انديشه مي شد و حاصل آن را در مشي سياسي ، اجتماعي و فرهنگي نظام بكار مي بستيم. گزينشي برخورد كردن با فرمايشات ايشان از سوي هر كسي كه باشد ظلم است هم به مردم و هم به امام امت. (50727)
 
علی
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۸:۵۸:۳۹
هر چند که دوستان اصلاح طلب وفاداری خود به امام و بیت ایشان را بهتر از امثال آقای شریعتمداری انجام داده اند اما ایشان ضمن انتقاد نرم از سخنان فرمانده محترم سپاه از این فرصت جهت حمله به اصلاح طلبان استفاده کرده است . که جای تاسف دارد . (50728)
 
حسن
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۹:۴۲:۱۸
چرا در دموكراسيهايي مثل پاكستان و تركيه نظاميان حق دخالت در سياست را دارند ولي در ايران خير؟ (50736)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۹:۱۰:۰۰
جه كسي گفته حق دخالت در سياست را دارند .
گمان كنم اين برادر كودتا را با حق دخالت اشتباه گرفته اند. (50832)
 
حبیب از ساری
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۹:۵۳:۰۱
اینارو ولش اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن افکار ساست مداران دنیارو بهم ریخت جای خوشحالی ست (50740)
 
سهراب
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۹:۵۵:۲۳
بنده به همان دليل كه نويسنده به كساني كه متوجه كشميري نشده بودند اعتراض كرد، به نويسنده اعتراض مي كنم.
جنابعالي صريحا اعلام مي كنيد كه اين سخنان مصداق دخالت نظاميان در امور سياسي است و بعد به حاشيه مي زنيد.

اگر واقعا به گفته خود اعتقاد داريد چرا در صدد رفع كردن آن بر نمي آييد؟
بگذاريد كه من بگويم تا فكر نكنند با جماعتي خام در طرفند كه اگر آنها را به مرگ بگيريم به تب راضي مي شوند.

برادر محترم جناب شريعتمداري ،

آيا شما از همين ديروز متوجه شديد كه نظاميان در انتخابات دخالت كرده اند؟
آيا اين يك حالت تصادفي و اتفاقي بود كه رييس سپاه در يك روز صبح كه از خواب برخاسته بود به سخنراني رفت و اين حرف را زد؟
آيا قبل از اينكه به اين واضحي در مورد انتخابات و سياست سخن بگويد قبلش هيچ كاري و هيچ اتفاقي نيافتاده بود؟

جنابعالي چنان حرف مي زنيد كه انگار پسر ييغمبر هستيد و كاملا مدار حق و حقيقت را رعايت مي كنيد و با يك خودزني كوچك سعي مي كنيد كه خيانت كار بودن گروهي از اصلاح طلبان را به مخاطب بقبولانيد.

جناب شريعتمداري،
كاش مخالفان شما ، و مخالفان افكار شما هم در اين مملكت به اندازه شما آزادي و تريبون داشتند تا به شما ثابت مي شد كه براي توضيح اين امر واضح دخالت سپاه در انتخابات نيازي به خود زني جنابعالي نيست.

كاش لااقل شمايي كه در زمان شاه مخالف بوديد و خفقان را ديده ايد و شاه باشما آنچه مي كرد كه نبايد مي كرد ، همان كارها را با مخالفان افكارتان نمي كرديد.

و اما در باب سخناني كه به آقاي حسن خميني رفته است:
اول از هر چيزي خود آقاي حسن خميني انسان روشنفكر و خوش فكري است و اگر انتسابش به خاندان آقاي خميني نيز نبود مردم ايشان را قبول داشتند.ولي دلايل شما براي دفاع از ايشان دلايل محكمه پسندي نيست.چرا وقتي مي خواهيد از ايشان دفاع كنيد همه اش يك جور حرف مي زنيد كه انگار فقط به سبب رابطه اش با بنيانگذار جمهوري اسلامي است كه از او دفاع مي كنيد؟
آيا براي شما افراد ديگري كه هر روز در اين مملكت توسط همفكران جنابعالي هتك حرمت مي شوند مهم نيست؟

نمي دانم چرا نمي توانم قبول كنم كه شما مي توانيد در مقام دفاع از كرامت انسانها برآييد؟
شايد مشكل از من است كه حافظه ام در مورد شما خوب كار مي كند. (50742)
 
امیر
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۰۹:۵۷:۴۸
گر چه من برخی دیدگاه های آقای شریعتمداری را قبول ندارم اما انصافا\" ایشان در یادداشت های خود همواره از حق و اصول انقلاب دفاع کرده اند که جای تشکر دارد.
این در حالی است آنهایی که همواره مدعی هستند در این لحظات خاموش بوده اند.
شاید این شعر حافظ بی مصداق نباشدکه :
کاش جان بخواهد معشوق جانی ما
تا مدعی بمیرد ز جانفشانی ما (50743)
 
حسین
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۰:۱۳:۳۷
من که به سایت نوسازی سر زدم تا این اتهاماتی که برادر حسین شریعتمداری گفته بود را در این سایت ببینم
من نمی دانم برادر حسین شریعتمداری کجای این حرفهای منطقی واسلامی را اتهام به نوه امام می داند
اقای شریعتمداری طوری این نقدها رازشت ومشموز کننده می نمایانند که انسان خیال می کند به امام توهین شده است واین در حالی است که صرف وابسته بودن به افراد دلیل بر مبرا بودن از هر نقد وامر به معروف نیت وبالعکس چون این افراد وابسته به امام عزیز هستند کوچکترین مشکل به ابروی امام لطمه میزند (50746)
 
امید
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۰:۳۳:۲۹
سید حسن وارد راهی شده است که عاقبت خوشی برای این راه متصور نیست و من با ارادتی که نسبت به برادر بزگوارم جناب آقای شریعتمداری دارم .ولی بانظر ایشان در این زمینه مخالفم . (50739)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۰:۴۷:۴۱
قوه قضاییه که رییس آن را مقام معظم رهبری نصب می کند چگونه اصول گرا نیست .آیا اصول گرایی فقط به رییس جمهور و طرفدارانش ختم می شود . (50754)
 
دوست
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۰:۵۵:۴۸
اينقدر عزا سنگين شده
كه شخصي مثل شريعتمداري هم به گريه افتاده.
انشاء الله كه مبارك است (50756)
 
شاهد
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۱:۱۷:۲۳
اگر صرف فامیل بودن امام دلیل بر داشتن صلاحیت مطلق و ذاتی افراد است و اگر شورای نگهبان و دیگر نهادهای نظارتی فقط و فقط بدلیل اینکه فرد محترمی نوه امام است، تحت شانتاژ و فشار و جوسازی هوچیگران سیاسی کار قرار بگیرند و ناچار شوند که در خصوص این افراد امتیاز ویژه در نظر بگیرند، پس لابد باید سید حسین خمینی هم حق شرکت در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری را داشته باشد
این چه بازی است که عده ای فرصت طلب (که سوابق ضد امامی ایشان بر همه معلوم است) در پوشش فریبنده امام خواهی راه انداخته اند؟ (50757)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۱:۲۹:۲۳
سلام علیکم
امام حسین \" ع \" فرمودند که اگر دین نداری لا اقل آزاده باش.
این کلام امام معصوم مسئولیت متدینین را کرور کرور افزایش می دهد.در جایی که امام معصوم برای لا دین آزادگی از حزب و دسته را توصیه می فرمایند , وظیفه ما مسلمانان , حزب اللهی ها , معتقدین واقعی به نظام و حکومت اسلامی و آرمانهای امام را که شعارش را می دهیم سنگین تر می کند.
بنده هم از جناب شریعتمداری و تمامی آزادگان از حزب و گروه
( حزب فقط حزب خدا که سر پل صراط بتوانیم جوابش را بدهیم)
متشکرم.سی امین سال پیروزی انقلاب را سپری می کنیم. نگذارید هر آنچه را که به شفاف سازی اهداف مقدس جمهوری اسلامی که سر منشاء قانونی اش قانون اساسی است و در آن هم خدا , قران و سنت رسول خدا دیده شده است و بر آن مبنا تصویب و برسمیت شناخته شده به دلایل واحی مصلحت , دشمنان , و ...... طرح نشده و این قانون و آن رهنمودهای تاریخی حضرت امام فقط در کتابها باقی بماند.
متاسفانه بدلیل عدم شفاف سازی ها در جایگاهی قرار گرفتید که برادران عزیز سپاهی وارد سیاست شده اند و در اغلب جایگاههای مدیریتی به خدمت دمشغول هستند.و از باب رانتی که در اختیار دارند نقطه نظرهای گروهی خود را بانجام می رسانند. (50761)
 
مصطفي
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۱:۴۱:۴۷
در فرمايشات امام(ره) هيچ شكي نيست،ولي قرار نيست بسيج كه نيرويي مردمي و برخواسته از متن جامعه است و وظيفه اش دفاع و حفظ و حراست از كيان انقلاب و ارزشهاي اسلامي است بي تفاوت باشد.خود حضرت امام(ره) بارها بسيج رو با تعابير بلندي در خصوص دفاع از ارزشها توصيف كردند، بنابراين سخنان فرمانده سپاه در خصوص لزوم حمايت بسيج از جريان هاي اصولگرايي مغايرتي با فرمايش امام راحل ندارد.مگر مي شود در جبهه حق و باطل بي تفاوت ايستاد و نظاره گر شد.كيست كه نداند جريان به اصطلاح اصلاح طلب داشتند ريشه ارزشها و آرمانهاي امام و انقلاب و شهدا را در همه زمينه هاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي به باد فنا مي دادند؟ بنابراين دفاع از حداقل هاي اصولگرايي در دولت و مجلس وظيفه بسيج مردمي است. (50766)
 
هادی رجبی
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۲:۰۷:۵۹
این هم یک راه جدید برای تخریب وباز کردن راه آن است .جناب آقای شریعتمدار حضرت عالی تئوریسین اصولگرایان هستید وهمه این حرفها از شما سرچشمه میگیرد وسر منشاء همه بد اخلاقی ها واهانت ها شمایید منتظر دیدار شما و پاسخ در روز قیامت خواهم بود که\" الیس الصبح بقریب\" (50771)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۲:۴۵:۱۵
1- مقام معظم رهبري اصولگرائي را تعريف كرده اند. آيا رهبري از بازگشت اصولگرائي در سالهاي اخير سخن نگفته اند. آيا اشكالي دارد كه بگوئيم يك جريان سياسي به اصولگرائي از ديگر جريانها نزديك تراست؟ البته جريانهاي سياسي منتسب به اصولگرائي موجود مصاديق انحصاري اصولگرائي نيستند.
2- ما رهبري را بهترين مفسر انديشه امام مي دانيم و ايشان در اين زمينه حجت است و بس. براي ديگران انديشه امام در صحيفه نور وجود دارد و نوه امام و وفاداران به امام در دورترين نقاط اين كشور از جهت برداشت از امام مساوي هستند .امام سخنگوي رسمي ندارد. متاسفانه يك مغالطه صورت گرفته است.
2- هيچكس خود را مصون از نقد نداند حتي نوه امام. رفتار ايشان نشان مي دهد كه به يك جناح تعلق خاطر بيشتري دارد. اين اشكال ندارد. اما براي مردم ميزان ارادت اين جناح به آرمانهاي امام روشن است. لازم بود نوه امام در گذشته در مقابل حراج آرمانهاي امام توسط آن جناح غيرت ورزي بيشتري داشتند.
3- اينطور كه برخي براي نوه امام يقه پاره مي كنند انسان را به شك مي اندازد. آيا اينان مي خواهند تمام رفتار و گفتار همه منسوبان امام را به او نسبت دهند؟آيا اين نمي تواند يك جريان پييچده تري براي تخريب امام باشد؟
4- بد اخلاقي سياسي خوب نيست تهمت زدن و بكار بردن الفاظ ناشايست همانقدر بد است كه ‌استفاده ابزاري از مقدسات.
5- آقاي شريعتمداري نگران حفظ افراد در دامان انقلاب نباشيد. هر كس با اين انقلاب زاويه پيدا كند به خود آسيبلل مي رساند. در مشي شما اين نوع دلسوزي ها گاه به قيمت غفلت از برخي موارد منجر شده است. براي رعايت عدالت و اصول كاش در مقاله سومي در همين شماره به نوه محترم هم تذكراتي مي داديد. (50783)
 
عبدالله
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۲:۴۷:۲۳
داشتم به حرفهاي سردار عزيز جعفري فكر ميكردم و نوشته هاي سايت نوسازي و چقدر ايشان درست گفته چون اگر قوه قضاييه اصولگرا بود فقط چند تا روزنامه شناسنامه دار را نمي بست و سايتهايي كه معلوم چه كسي داخل آن نشسته و بدون اسم و رسم به هر كسي حتي نوه امام هر اهانتي كه دوست دارد ميكند و معي العمومي هم به روي مبارك نمياورد
دست مريزاد آقاي دادستان .حتما اينهم مانند نامه سرداران در دفاع از آقاي قاليباف است كه سخنگوي قوه قضاييه ميگويد بايد خودشان شخصي شكايت كنند .ولي براي يك كاريكاتور از يك روحاني برجسته قم تعطيل ميشود كاريكاتوريست دستگير ميشود و روزنامه بسته .
نوبت به قوه قضاييه هم ميرسد (50785)
 
مهدی
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۳:۰۶:۲۱
دوست عزیز این اشتباه واضح وروشن وبا علم وغرض رااگریکی ازافراد جناح مقابلتان انجام میدادانصافا\"وخداوکیلی اینگونه با اوبرخورد میکردید؟اگر بگویید بله به والله دروغ میگوییدحداقل درخواستتان اخراج ایشان ازسپاه بودوتاهفته هادرروزنامه ها وتریبونها اورا خائن،ضدامام و...خطاب میکردیدوازاو هرگونه فعالیت اجتماعی وسیاسی راسلب میکردید (50789)
 
ابراهيم قنبري
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۳:۵۹:۵۹
به نام خدا
بنده قصد دارم مطلب را از زاويه اي ديگر بررسي كنم ، شايد هنگامي كه بزرگواري چون دكتر توكلي در مكاتبه خود خطاب به فقهاي محترم شوراي نگهبان از روند غير منطقي رد صلاحيت ها ابراز نگراني فرمودند ، قطعا منظور عاليه ايشان حفظ سطح بالاي مشاركت مردم و به تبع آن مستحكم تر شدن پايه هاي مشروعيت نظام بود ، با قبول اين پيش فرض كه لازمه مشاركت بالا ايجاد رقابتي جدي خواهد بود ، دلسوزان واقعي نظام از هردو جناح مطرح دغدغه به زير سئوال رفتن اين رقابت را داشته ودارند ، به اين گونه كه در غياب يكي از دو رقيب اصلي ، ميدان رقابت در اختيار اصولگراياني قرار گيرد كه مبناي رقابتشان را بر حول محور دولت نهم قرار دهند ، طيفي بر عليه و عده اي بر له فعاليات دولت موضع گيري نمايند ، با قبول اين پيش فرض كه بسيار محال هم نمينمايد ، كرسي هاي مجلس هشتم شايد در اختيار جريان اصولگرايي قرار گيرد ، اما آنچه در پس هياهوي رقابتهاي انتخاباتي به جاي خواهد ماند دودستگي و جدايي جريان اصولگرايي به همراه تخريب ارزشهاست ، متاسفانه و با بررسي وضع موجود ميزان انحراف از معيار و خطاي محاسباتي نزد بسياري از متوليان امر انتخابات بيش از پيش عيان است ، اكنون بلوف مدعيان اصلاح طلبي نزد كم تجربگان اجرايي كارساز گشته ، آناني كه در بهترين حالت از تصاحب 25 كرسي مجلس نا اميد بودند ، اكنون به مدد عملكردي كه ناشي از بي تجربگي محض آقايان است ، پيشاپيش خود را برنده رقابتي ميدانند كه هرگز قصد ورود به آن را نداشتند ، براي وجهه بزرگاني چون دكتر توكلي نگرانم كه در اين دوره آبروي خود را در طبق اخلاص نهاده اند . (50800)
 
حسين صمدي
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۴:۱۴:۱۲
هر چند همانطور كه انتظار مي رود ايشان در نوشته خود ،چند جا، تمام بغض و كينه خود را نسبت به اصلاح طلبان به نمايش گذاشته اند ولي همين قدر رعايت انصاف و نقد كار خلاف قانون فرمانده سپاه از سوي ايشان مغتنم است و بايد تشويقشان كرد!
اما كار فرمانده سپاه بي سابقه نبوده، سپاه در جرياناتي دخالت كرده كه گفتن آن درست نيست. اما اين مورد اخير موضع گيري علني و صريح سياسي بود كه اينطور صدا كرد! والا دخالتها مسبوق به سابقه است. الان خيلي از كادرهاي سپاه مسوليت اجرايي در دولت دارند و قاعدتا به نوعي بر جريانات تأثير مي گذارند. (50804)
 
abadan
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۴:۱۵:۲۷
با سلام

ملت مرده و پژمرده دیگه برای این حرفها اعتنایی ندارد و تنها غم انها بدست اوردن نان واب برای روز و شب خود و خانواده خود می باشد
این ساه بازی و نیرنگ بازی دیگه بای مردم فهمیده و اگاه رنگی ندارد (50805)
 
خراساني
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۵:۲۳:۵۳
امام قدس سره فرمود ملتي كه بيست ميليون جوان دارد بايد بيست ميليون بسيجي داشته باشد . با اين تحليل‌هايي كه دشمنان دانا و دوستان نادان در مورد عدم دخالت بسيج در سياست ارايه مي‌كنند يعني محروميت همه جوانان كشور از دخالت در سياست . يعني اين كه بسيج بنشيند تماشا كند كه نامحرمان سرنوشت كشور را به دست بگيرند آنگاه اگر آقايان صلاح ديدند جوانان مظلوم بسيجي خون ناقابل را تقديم كننند (50816)
 
هادی رجبی
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۸:۲۱:۰۴
کاش وزارت ارشاد به همان اندازه که برای عدم درج اخبار سفینه ای که از جو هم خارج نشده حساسیت نشان میدهد برای حفظ شان خانواده حضرت امام حساسیت داشت (50830)
 
طرفدار اصولگرايي
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۸:۴۰:۵۸
يكروز بايد جلوي اطرافيان بي حيا و بيتربيت احمدي نژاد گرفته مي شد. همان كساني كه منتقدان دولت را با الفاظي بسيار زشت مورد اهانت قرار ميدهند.
متاسفم براي اصولگرايان واقعي كه اين گروه بي ادب و بي منطق (رايحه خوش خدمت) را به عنوان يكي از سه ضلع خود برگزيده اند. (50831)
 
محسن
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۱۹:۱۱:۱۸
بنام خدا

اگه اون سایت حرفهای نا مربوط نوشته متا سفانه بعضی ها که می خواهند جواب بد هند در بی ادبی دست هر آدم بی ادب را از پشت بسته اند

اصلا دولت چه ربطی به سایت نوسازی داره

خوبه این آقایان به ظاهر نا راضی و خیلی با تربیت این مقاله را بخوانند

http://www.rajanews.com/News/?23719 (50833)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۲۱:۵۷:۴۲
سایت نوسازی که مشکوک بود بعضی ها می خواهند احمدی نژاد مظلوم را این وسط تخریب کنند
تاکید می کنم که رسانه ی دولت ایرنا است نه سایت دیگر
اگر هم کسی تهمت زده باید با او برخورد شود
نفرین بر هتاکان (50849)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۲۲:۰۶:۴۰
قربون احمدی نژاد عزیز برم که سایت های موافق و مخالف دولت هر کدوم به نحوی وی را تخریب می کنند (50850)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۲۲:۰۸:۳۰
باسلام خدمت شما اهانت به حضرت امام ونوه ایشان قابل تحمل نیست سخنان ایشان بسیار درست وبجا است فرمانده سپاه بداند او نمی تواند چون فرمانده سپاه است به عقیمی سپاهیان این حرفها بزند او حق دخالت در امور انتخابات نداردبهتر وفظیه ایشان نظارت بر کارهای سپاه بپردازد اهانت کنندگان به حاج حسن خمینی باید در دادگاه محاکمه شوند وحکم اعدام صادر شود (50851)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۴ ۲۳:۳۵:۲۹
هر کس از فتاوای حضرت امام (ره) و حضرت آیت آلله خامنه ای که خدا حفظ شان کند عدول نماید و کیان اسلامی را فدای منافع حزبی و شخصی گرداند گمراه و ذلیل است.اصولگرا باشد یا اصلاح طلب (50865)
 
رضا
۱۳۸۶-۱۱-۲۵ ۰۱:۰۲:۵۸
به نظر من گروه اصلولگرا از تمام روشها استفاده میکنه که تمام قدرتو بگیره الانم احساس خطر کردن ازحاج حسن اقا دیدن که خیلی باسواده روشنفکره وبا توجه به محبوبیتش احتمال رهبر شودنو در اینده داره ولی چون تو گروهشون نیست میخوان خرابش کنند جالبه کسانی تهمت مالی ب ام و رو میزنند که هنوز 300 میلیاردشون مشخص نشد چی شد واقعا ادم دلش برایه این انقلاب میسوز ه که داره به کجا ها میره (50873)
 
Rasool
۱۳۸۶-۱۱-۲۵ ۰۹:۱۱:۲۴
بنظر من نظریه جناب شریتمداری بسیار درست وقابل تامل است وسزدار جعفری وفاداری خویش به امام وانقلاب را خیلی بهتر از افراد به ظاهر امام دوست اداء نموده است انشاا... پاینده باشد. (50883)
 
کوروش-ابادان
۱۳۸۶-۱۱-۲۵ ۰۹:۱۲:۲۵
سلام.بنده 1امتیاز مخالف ثبت کردم در همان موقع امتیاز موافق 3برابر شد.چرا اگر واقع گرا باشید متوجه خواهید شد که این بحث ها برای تداوم انقلاب خیلی هم مفید میباشد.خدمات تمامی عزیزان در کلیه سطوح قابل تقدیر میباشد پس باید دنباله بحث ها گرفت تا به نتیجه مثبت رسید. (50884)
 
احمد
۱۳۸۶-۱۱-۲۵ ۱۱:۱۱:۴۳
همیشه از خواندن مطالب جناب آقای شریعتمداری لذت می برم.خداوند ایشان را حفظ کند. اما به نظر میرسد به یک نکته دقت نشده است.
سردار جعفری این مطلب را در جمع بسیج دانشجویی مطرح کرده اند که قبل از اینکه ایشان این مطالب را در جمع ایشان بگویند این تشکل کار سیاسی می کرده و اگر فرمایش حضرت آقا را ملاک قرار بدهیم که سپاه برا ی بسیج دانشجویی به مثابه یک نقطه اتکا است فرمایش سردار جعفری را نباید دخالت یک نیروی نظامی در انتخابات تفسیر کرد بلکه فقط یک رهنمود سیاسی به جمعی از دانشجویان فعال در حوزه های سیاسی و بالخص انتخابات می باشد.
به نظر می رسد این حملاتی که به سردار جعفری می شود نوعی انفعال در مقابل هو چی گریهای آقایان به اصطلاح اصلاح طلب است و گرنه این حق دانشجویان بسیج دانشجویی است که تحلیل امثال آقای جعفری را بدانند و از طرفی وظیفه ایشان است که تحلیل درست و انقلابی را در مقاطع حساس و مهم انقلاب به ایشام منتقل کند.
امیدوارم که دوستان الف این مطلب را منتشر کنند. با تشکر از ایشان (50891)
 
علی
۱۳۸۶-۱۱-۲۵ ۱۱:۵۸:۳۱
کدام آزادی ؟
خیلی سعی کردم بفهم دعوا سر چیست اما نشد تمام سایتهایی که متن سایت نوسازی در آن نوشته شده باشد فیلتر شده و فقط از نوشته های دوستان می توان حدسهایی زد و بر اساس همین حدس و گمانها نتیجه ای گرفت که شاید خیلی مهم نباشد چون به نظر می رسد فرزند انقلاب هم به سادگی نمی تواند حرف دلش را بزند چه برسد به من که فقط یک ایرانی هستم اگر چه در این مملکت بزرگ شدم به سربازی رفتم جنگیدم، اسیر شدم و ... (50895)
 
صدیقه
۱۳۸۶-۱۱-۲۵ ۱۳:۰۹:۵۲
باسلام....ضمن تایید سخنان آقای شریعتمدار ...خوب بود ایشان تذکری به اصلاح طلبان می دادند که اصولا چرا باید از حاج حسن خمینی برای تایید خودشان خرج کنند شما در سایت اصلاح طلبان به عناوین مختلف این را میبینید انها اگر حرفی برای گفتن دارند میتوانند بزنند چکار به نوه بزرگوار حضرت امام دارند ؟حالا خیا لشان راحت شد؟که پای ایشان رانیز به این مباحث باز کنندوعده ای نیز فرصت رامغتنم دانسته و به ایشان بی ادبی کنند تا دستا و یز جدیدی برای اصلاح طلبان فراهم شود و ازطرفی خوراک خوشمزه ای برای کسانیکه اصلا نه انقلاب رادوست دارند ومنتظرند تا فرصتی بیا بند تا در پشت این نوع قضایا پنهان شوند وهر چه دلشان میخواهند بگویند .زعمای قوم بیشتر از اینها باید هوشیار باشند .خداوند متعال همه را به راه راست هدایت کند آمین. (50903)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۶ ۱۰:۲۳:۳۶
اظهارات آقای شریعتمدری حق است لکن ایشان نباید به این اندازه انفعالی با این موضوع برخورد می کرد. مطمئنا مخالفان دولت الآن به خواسته ی خود رسیدند. اصلا چرا همه می خواهند دولت را در مقابل امام و انقلابیون قدیمی قرار دهند؟ امام فرمودند میزان در هر کس حال فعلی اوست. اما یک عده ای می خواهند این طور وانمود کنند که دولت حکومت را دزدیده است در صورتی که اگر واقعا امامک را قبول داشتند به منتخب ملت احترام می گذاشتند. دفاع از حریم بیت امام واجب است ولی چرا این افراد در مقابل این همه توهین به رییس جمهور هیچ حریمی قائل نیستند؟ مطمئن باشید این توهین به آقای سید حسن هم در جهت تخریب دولت است. (50955)
 
يك بسيجي دوران دفاع مقدس
۱۳۸۶-۱۱-۲۷ ۰۱:۵۰:۲۹
با تشكر از اين يكي نظر جناب شريعتمداري ولي توجه داشته باشند كه جناب جعفري منظورشان را به خوبي رسانده اند و متاسفانه اين نهاد مظلوم و شهيد داده دفاع مقدس در دام كساني كه به قدرت شيفته اند گرفتار آمده تا قانون اساسي و راهكارهاي آن در گردش مناصب خدمت و سفارشات رهبر فقيد به فراموشي سپرده شود و گستره امكانات اين نهاد ضروري براي دفاع از كليت مملكت در جهت كساني كه به قدرت رسيدنشان در گرو حذف رقبا است استفاده شود و اينان از جناب سردار جعفري عزيز دفاع نميكنند بلكه نگران هستند كه امكانات بيت المال اين نهاد عمومي مبادا در خدمت آنها نباشد.
و فقط با دادن چند پست دولتي پس از انتخابات به چندين نفر از اين عزيزان همه را خام ميكنند.
سپاه عزيز مال انقلاب و مال مملكت ايران است نه مال جريانات سياسي موسوم به اصول گرايي كه البته حقشان است در يك انتخابات عادلانه و بدون حذف اوليه رقباي اصلاح طلب و مستقل در دوره يا دوره هايي توفيق خدمت در قوه هاي مجريه يا مقننه را بدست بگيرند نه اينكه كساني در اين مملكت خود را كليت نظام بدانند و رقبا را اجنبي. اميد كه با ايمان راسخ به قيامت و روز جزا بگذاريم اين مملكت بر مدار قانون اساسي اين ميراث شهدا و امام شهدا بچرخد. (51016)
 
ستار
۱۳۸۶-۱۱-۲۷ ۰۷:۴۰:۱۲
هر كه باد بكارد طوفان درو مي كند . شريعتمداري و كيهان بارها
از چنين ادبيات سخيفي براي كوبيدن مخالفان استفاده كرده اند
حال كه دوستانشان به ايشان اقتدا كرده اند ، چرا ناراحت شده اند ! (51018)
 
بنددهخدا
۱۳۸۶-۱۱-۲۷ ۱۳:۱۵:۵۹
سلام راستی یادم رفت این شعرعجیب حضرت حافظ را درج نکنم . بامدعی مگوییداسرارعشق ومستی تابی خبر بمیرد درعین خودپرستی اقای شریعتمداری باورکن مرگ از رگهای گردنت به تونزدیک تراست.ذره ای به خود امده ای وفرصت بسیار اندک کاری کن به خوشنامی بمیری ازحرف من نرنج بلکه به خود ای وبه توصیه ان دوست دیگری که گفته باورم نمی شود که توبه کرامت انسانی هم فکر کنی. درپایان راه به ان سو بروومن باوصف ان شعرشگرف به تویاداوری کردم...... (51042)
 
بنددهخدا
۱۳۸۶-۱۱-۲۸ ۱۳:۱۰:۱۳
سلام.من قبل ازاینکه مطلب بالارا بنویسم چیز دیگری نوشته بودم که چاپ نشد. نوشتم سلام برحق گویان .سلام برکسانی که یک حرف حق نمی گویند که درکنار ان چندین ناحق گفته باشند.مثل اقای شریعتمداری که درلوای این دفاعی که ازاقای سیدحسن کرده هرچه به ناحق توانسته گفته است .ایشان وهمفکرانش انقدر حق به جانب حرف میزنند که یک جریان چندین ملیونی رابه صراحت دشمن نامیده .اوخودمیبرد خود میدوزد خودمحاکمه میکند وخوداجراوبااین شیوه اسلام -دین -کشور -دولت -مردم وخلاصه همه موجودیت رامصادره مینماید.واین خلاصه ای بودازنوشته قبلی ام که چون بدیهه بودهمه اش رانتوانستم عرض کنم ..... (51155)
 
احمد عالمی
۱۳۸۶-۱۱-۲۸ ۱۵:۴۳:۲۹
اولا: فرمایشات جناب شریعت مداری کاملا درست است
دوما : فرمانده سپاه مرتکب خظا شدن لازم است خودشان از پیشگاه مردم شهدای که آقای جعفری بهتر وبیشتر از ما می شناسد رسما برائت جویند که یقینا با توجه به کشیدن بسیج وسپاه به صحنه سیاست ضمن زدن تیر خلاصی به این دوبازو کارخیر دیگری نکردن و نمی شود هم بگویم فرمایشات امام را نشنیدن یا فراموش کردن
سوم : ضمن تقدیر از شریعتمداری انظار می رفت در خصوص رد صلاحیتها هم اظهار نظر می کردن
چهارما : اعمال وکردار مشاوران وحامیان دولت بدعتی را در این کشور بنا نهادن که اطمینانا روزی دامان خودشان را خواهد گرفت
پنجما : انتظار مردمی از فرمانده کل قوا میرود اظهار نظر سریعی در خصوص دخالت نظامیان بفرمایند ./.
mohamad_aaa@yahoo.com (51182)
 
۱۳۸۶-۱۱-۲۸ ۱۶:۵۴:۰۱
علی آقا !
سایت نوسازی فیلتر قطعی وابدی شده ،کلید واژه های دیگر را در یک موتور جستجوی فارسی سرچ کن میفهمی جریان چیست.مثلاً افرادی که موضعگیری مثبت یا منفی کرده اند. (51194)