کد مطلب: 284840
چرا کسی موتورسیکلت برقی را دوست ندارد؟
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت طرح موتورهای برقی را در ایران کاملا شکست خورده دانست و دلیل آن را ورود افراد خارج از این صنعت به این مساله عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، ابوالفضل حجازی با بیان اینکه طرح موتورهای برقی در ایران کارشناسی نشده پیش رفت گفت: تا زمانی که ما بخواهیم بنزین را با لیتری ۱۰۰۰ تومان در کشور عرضه کنیم انگیزهای برای خریدار، برای تهیه موتور برقی ایجاد نمیشود.
وی با بیان اینکه یک موتورسیکلت بنزینی در حال حاضر دو تا پنج میلیون تومان است، اظهار کرد: سرعت و شتاب موتورسیلکتهای بنزینی بیشتر و استهلاک آنها کمتر است، بنابراین ما باید انگیزهای برای خریدن موتور برقی بین مردم ایجاد میکردیم.
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت قیمت واقعی موتورسیکلتهای برقی را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار دانست و گفت: با توجه به صفر بودن تعرفه گمرکی واردات این نوع موتورسیکلت نباید قیمت آنها به بیش از دو میلیون میرسید، در حالی که عدهای سودجو قیمتی حدود هشت تا ۱۰ میلیون تومان روی این موتورسیکلتها گذاشتند، بنابراین انگیزهای برای خرید موتور برقی به وجود نمیآمد.
حجازی طرح موتورهای برقی را در کشورمان شکستخورده دانست و عنوان کرد: دو کارخانه در کیش و قم با قیمتهای بسیار مناسب اقدام به تولید این موتورها میکردند که استقبال نشد و تعطیل شدند، چرا که اگر قرار بود این کار به درستی انجام شود باید اجازه میدادند سندیکای موتورسکیلت در این زمینه وارد کار شود.
به گفته رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت عدهای از افراد تنها تسهیلات ارزانقیمت برای واردات این موتورها از بانکها گرفتند و به جای آن کالاهای دیگر وارد کردند.
وی با بیان اینکه این افراد تولیدکننده نبودند، اظهار کرد: افرادی بودند که میخواستند از آب گلآلود ماهی بگیرند و این کار را نیز انجام دادند.
حجازی ادامه داد: زمانی که شرکت تولیدکننده قیمت مناسب روی کالای خود میگذارد دولت باید به عنوان اولین حمایتکننده وارد شده و اقدام به خرید کند. برای مثال شهرداریها میتوانستند درون سازمان خود از این موتورها استفاده کنند.
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت فرهنگسازی دولت را در این مسیرها بسیار مهم دانست و گفت: دولت میتوانست در این زمینه به عنوان اولین کار موتورسیکلت بنزینی را برای شرکتها و نهادهای دولتی ممنوع کند تا کمکم فرهنگ استفاده از آنها جا بیفتد.
وی با اشاره به دلایل استفاده مردم از موتورسیکلت ادامه داد: به طور کلی سه گروه از موتورسیکلت استفاده میکنند گروه اول برای تفریح اقدام به خرید موتور میکنند، گروه دوم کارمند، بازاری یا کشاورز هستند که از آن به عنوان وسیله نقلیه برای رفت و آمد به محل کار استفاده میکنند و در نهایت برای برخی از مردم موتورسیکلت نانآور منزلشان است. بنابراین میشد بخشی از این مخاطبان را به استفاده از موتورهای برقی ترغیب کرد.
کلمات کلیدی : موتورسیکلت برقی
اراکی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۳:۰۲
قیمت گران و هزینه های شارژ ...فقط همین... (3067264) (alef-3)
مجاهد
۱۳۹۶-۰۵-۱۴ ۱۱:۴۰:۲۱
کجاشون خطر داره
خیلیگ خوبن
بیصدا
این موتور بنزینیا اعصاب برای مردم نگذاشت (4504331) (alef-3)
مشکل بزرگ باطری ها هستند.تهیه باطری یدک بسیار گران و بیش از هزینه بنزین خواهد بود البته اگر مثل باطری های موبایل قلابی نباشد.بسیاری از کارخانجات درآمد خود را از قطعات یدکی تامین میکنند.مثلا قیمت جوهر یک پرینتر دست کمی از قیمت خود پرینتر ندارد.در حقیقت اینها را ما کرایه میکنیم ولی به ظاهر میخریم. (3067331) (alef-13)
با توجه به صدای بسیار کم موتور برقی در مقایسه با موتور بنزینی باید فکری به حال خطرات آن برای پیاده ها هم کرد.این خطرات عبارتند از تصادف با عابران و سرقت کیف و غیره .... (3067416) (alef-3)
متاسفانه تصمیم گیران اصلی جرات و جسارت لازم را برای سر و سامان دادن به وضعیت تولید و استفاده از موتور سیکلت ها را ندارند.
1- اگر من بودم از فردا یک سال به تولید کنندگان موتور سیکلت برای بهبود و روزآمدی وضعیتشان فرصت میدادم
2- از یکسال بعد از تولید موتورهای بی کیفیت، پر سرو صدا، آلاینده و پر سرعت (مخصوصا، مخصوصا و مخصوصا موتورهای سی جی125) جلوگیری می کردم.
3- با اعلان فراخوان از شرکت های معتبر خارجی درخواست همکاری با تولید کنندگان داخلی می دادم.
4-فقط اجازه تولید موتورهای برقی و فوق سبک با نهایت سرعت 60 کیلومتر در ساعت را می دادم
5- به دارندگان موتور سیکلت شش ماه فرصت می دادم که وضعیت مالکیت موتور خود را مشخص کنند.
6- بعد از شش ماه فرصت هر موتوری که بدون کارت مالکیت باشد ضبط و اسقاط شود
7- به دارندگان موتورهای آلاینده و پر سروصدای موجود 5 سال فرصت می دادم تا نصبت به تعویض موتورهای خود اقدام کنند
و ... (3067436) (alef-13)
یک دوچرخه استاندارد وقتی می خوای بخری حد اقل باید 800-900 پول بدی که کمر درد و ارتروز و .... نگیری ... که خودت قراره پا بزنی ... دیگه یک موتور برقی هم بندازن روش خدا می دونه جند می خواهند بدن!
خود من کسی بودم که دانشگاه با دوچرخه می رفتن، سر کار با دوچرخه می رفتن ... دزدیدن دیگه خوب نمی تونم 1 تومن پول دوچرخه بدم! (3067513) (alef-3)
ایکاش دولت تردد موتور سیکلتهای بنزینی را در داخل شهرها ممنوع میکرد و فقط برای خارج از شهرها اجازه تردد به آنها میداد در عوض موتور سیکلتهای برقی را برای داخل شهر ها جایگزین میکرد .
اینکار فواید زیادی دارد . به عنوان نمونه :
1- صرفه جوئی در مصرف بنزین .
2- کم شدن آلودگی هوا .
3- جلوگیری از مرگ و میر ناشی از تصادفات با موتور بدلیل کم بودن سرعت و قدرت مانور موتورهای برقی در مقایسه با بنزینی .
4- جلوگیری از سوء استفاده از قابلیتهای موتورهای بنزینی برای اعمال جرائم مانند دزدی و کیف قاپی و غیره .
5-کم شدن آلودگی های صوتی و غیره . (3067524) (alef-13)
بیشتر کشور ها به خاطر مسائل امنیتی استفاده از موتور سیکلت در جاده ها ممنوع است ! حالا ما تو شهر ممنوع کنیم ؟! یاالعجب ! (3068281) (alef-13)
با برداشتن موتور دزدی کم نمی شه با توصعه پایدار اقتصادی که دزدی کم می شه ! چند تا دزد واقعا فکر می کنید علاقه مندانانه دزدی می کنند ؟!!! کار باشه نمی رند سر کار ؟ بیشتر دزدی ها متاسفانه در ایران از سر ناچاری است ! به جای معلول علت را باید از بین برد! (3068283) (alef-13)
اینها به کنار و دلیل اصلی حق حسابها و سودهای میلیلرادی تولیدکنندگان و واردکنندگان موتورهای دودزا و مسموم بنزینی است که زندگی خود و خانواده هایشان هم برایشان بیارزش است (3067579) (alef-3)
قیمت و تعرفه رو کم کنید و جنس خوب و با گارانتی عرضه کنید .
دولت از یک طرف میگه حمایت میکنم و از طرف دیگه تعرفه بسیار زیادی براش گذاشتن . (3067632) (alef-3)
موتورو با قیمت 10 برابر جهان دارید میدید. توقع دارید همه استقبال کنن؟؟! (3067828) (alef-3)
کسی نمیتونه جلو زور گویان رو بگیره (3068211) (alef-13)
موتور برقی 168000،18000000تومان کی مخره قیمت الی 2میلیون یا 1/5میلیونه واقعا ظلمه (3123382) (alef-3)
این آقا میگه با بنزین لیتری هزار تومان کسی استقبال نمیکنه .
میخوای آقا بنزین رو بکنید لیتری 20 هزار تومن ؟
این چه حرفیه آخه . شما موتور سیکلتهای برقی به دردنخور رو از چین وارد میکنی توقع داری مردم سرو دست بشکونن براش ؟
واقعا هیچ اراده جدی وجود نداره برای این داستان و دلیلش هم یک چیز هست ./
دوستانی که موتورهای چینی CG 125 رو وارد میکنند و باعث و بانیه این همه آلودگی صوتی و هوا و هدر رفتن جان و مال مردم هستند ، غریبه نیستن از بچه های خودمونن . آشنان . سربسته گفتم .
کسی حریفشون نیست.
فقط خود مردم میتونن با نخریدن این تیپ موتورها . (3208166) (alef-11)
سلام نه بابا اینطوری ها نیست چون مردم ایران هنوز به عهد قجر دارن زندگی می کنند هنوز موتور های بد صدا اعصاب خورد کن بد عدشم تو ایران بر خلاف کشور های دیگر اروپایی و امریکایی و اسیایی قانون برای موتور وجود ندارد هرکسی به سن گواهینامه نرسیده سوار بر موتور است لنگه شو توشهرستان های ایران مشاهده می کنید بی در پیگر بی قانون اینا قانون سرسخت مثل کشور های دیگر باید بگذارد موتور یک وسیله نقلیه با الزامات ایمنی و... متاسفانه دولت به این مضو ضوع توجه نمیکنه (4549993) (alef-13)