مسعود
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۷:۵۷
درود بر تو اي مرد فهيم . جانا سخن از دل ما مي گوئي
ايدك الله تعالي به نصره. (58385)
عليرضا
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۶:۰۱:۲۴
ببنيد جامعه ما چقدر به فلاكت افتاده و بين مردم و مديران فاصله ايجاد شده كه بيان يك واقعيت محض، اينگونه واكنش و استقبال عمومي را بر مي انگيزد!
اين نكته را در نظر داشته باشيد كه آمريكاييها مدعي اخلاق و كرامت و تعالي خداگونه شدن انسان نيستند. آنها مدعي نيستند كه مي خواهند مردم را به بهشت ببرند! اما...اين سوي خط، اين مديران جامعه ما هستند كه مدعي اخلاق و فضيلت انساني، تقوا و زهد و صداقت هستند و اينگونه سخن مي گويند و رفتار مي كنند.
واي بر ما اگر ديگران در عمل به موازين اخلاقي از ما جلو بيافتند(كه بدبختانه اينگونه هم هست!)
فاصله بين ما و آنها بسيار بيش از آن است كه تصوير شده است. با اين نگاه، مديران جامعه ما بايد به جاي ارائه برنامه براي مديريت جهان بايد صادقانه! به فكر جلب اعتماد از دست رفته مردم باشند. (58510)
حميدي
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۸:۱۴
با سلام
چه عجب! بالاخره يك نفر هم پيدا شد و \"دو كلمه حرف حساب\" را بيان كرد.البته نه در قالب طنز بلكه در قالب انتقاد واضح. (58386)
فقط اینو میشه گفت که عالی نوشتی . دستت درد نکنه (58392)
مرحبا درد جانبازان ودوست داران نظام واسلام را گفتی (58400)
موفق باشي اقاي زائري
راه درستي را انتخاب كرده اي و ميداني كه اين راه سخت و پر از بلا و فتنه است. به ويژه حسادت رفقاي سابق و خشم متحجرين دامنگيرت خواهد شد اما با صبر و توكل به خدا كلام حقيقت بر دلها خواهد نشست و العاقبة للمتقين (58401)
حرف حساب که جواب نداره! ای کاش برخی از مسئولین سر سوزنی،فقط سرسوزنی تدبیر و دور اندیشی داشتند و به آگاهی و شعور مردم احترام می گذاشتند و البته کمی هم از خدا می ترسیدند! (58403)
اشكان
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۱:۲۱
درست متوجه نشدم اگر جمهمري اسلامي دروغ كوچك نزند انوقت ميتواند دروغ بزرگ به خورد مردم بدهد؟ اقاي عزيز دروغ بد و مذموم است چه كو چك و چه بزرگ. راستي شما ميدانيد كه جمهوري اسلامي را به دروغگويي متهم ميكنيد ؟ ايا مسولين جمهوري اسلامي نظر شما را قبول دارند؟ (58404)
بابا بعدازکلی وقت دلم خنک شد دمت گرم آقا مردونه حرف زدی! (58409)
خدا رحمت کنه پدر و مادر شما را! ای کاش گوش شنوایی هم بود و ای کاش بعضی از مسئولین قدری به اندازه ی یک طنز نویس فکر می کردن! (58412)
خدائی
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۴:۴۰
فوق العاده بود، اما امیدوارم این مقاله نیز به خیل ابهامات و تکذیبیه ها نپیوندد و مجال برای واقع نگری ،روز به روز در بین جامعه مدیریتی کشور بیشتر ایجادگردد.چرا که در غیر اینصورت باید منتظر روزی بود که نسلهای بعد به میدان بیایند و یک طوفان شدید در برابر این نوع ساده انگاریها به جریان بیفتد و همه چیز را در هم نوردد.طوفانی که می تواند یک نسیم آرام و دلپذیر باشد! (58413)
با خبر
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۷:۳۷
به نظر شما چه کسی دروغ می گوید .
آیا اگر کسی به شما دروغ بگوید شما متوجه نمی شوید ؟!
که اگر نشوید نشان از ضعف فهم و درک شما دارد .
در سایر کشورها نیز همین است . اگر کسی از خارج دروغی بگوید و شما که در داخل به آن خبر دست چندمی دروغ توجه بیشتری بکنید نشان از بد فهمی و مرغ همسایه غازه است !
به نظر بنده ، شنونده باید عاقل باشد ، نه بد بین و نه خوشبین .
ضمن اینکه بیگانگان علی الخصوص آمریکاییها (سیاستمداران) در دروغگویی خبره هستند و کار از کوچک و بزرگ گذشته است .
شدت نفوذ رسانه ها در آمریکا به حدی است که اگر بگویند بوش برادر بن لادن است همه باور می کنند و البته رسانه های صهیونیست در این امر تاثیر بسزایی دارند .
همه این حرفها که بگوییم ما بلد نیستیم و فلانی بلد است دروغ بگوید فقط کشک است و بهتر است ما ابتدا فهم دروغ شنوی خود را بالا ببریم و بعد نظر در مورد مردم و مسئولین بدهیم . (58415)
سهراب
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۲:۱۱:۱۹
من اين اقاي زائري را نمي شناسم ولي خوب حتما پشتش به جايي گرمه كه ايجوري حرف مي زنه.
مي بينيد چقدر بدبخت شديم كه كسي مياد و همون حرفهايي كه ما همه مي دونيم و تو كوچه و بازار به هم ميگيم رو ميزنه ، فكر مي كنيم كه يه قهرمانه.
مي دونين چقدر بدبختيم كه كسي كه حرفهاي عادي ما رو ميزنه برامون جالبه ، در حاليكه بايد كسي چيزي بهتر از ما بگه كه برامون جالب باشه. (58417)
روانشناس كوچك
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۷:۰۸
آقا سهراب عزيز پيشنهاد ميكنم چند تا كتاب روانشناسي مثبت انديشي بخوان. تو با اين روحيه خرابت كه دائم احساس بدبختي مي كني خداي نكرده در زندگي واقعي از خوشبختي دور مي ماني ...
حرص و جوش و فعاليت سياسي جاي خود ولي در زندگي شخصي ات سرزنده و خوشبخت باش. (58439)
سهراب
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۳:۵۲:۲۶
از حسن توجه شما ممنونم.
شما هم موفق و خوشبخت باشيد. (58468)
مقداد
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۷:۴۵
سهراب جان ما دوباره شما رو زیارت کردیم.خوش اومدی!
یک نکته! حرفی که می زنی درسته اما توجه کن که بعضی چیزا باید اینقدر گفته بشه تا حالت رسمی بگیره و هنجار اجتماعی بشود.اینط.ری حالت حقوقی میگیره و قابل پیگیری میشه .روند سخت و طاقت فرسایی است اما چاره یی نیست .تقریبا کشور های اروپایی همه این روند را طی کرده اند. مطمین باش اگر 5سال دیگه این مقاله رو بخونی اصلا انتقادی نخواهد بود(با فرض پیشرفت ازادی و...) .
در ضمن مقاله قلم خوبی داشت اما عادی بود و نکته ی واقعا خاصی نداشت. (58491)
کو گوش شنوا ،اکثرمردم درکوی برزن این مطالب را بین هم رد وبدل می کنند . این موضوع برمیگرده به عدم پاسخگو بودن کلیه افراد مسئول به مردم وازطرفی چون هم فکران هم میباشند سعی برپوشاندن حقایق دارندتامبادا آبرویشان بریزد. (58420)
ح-خانجانی
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۹:۲۸
جناب آقای زائری
اگر خود شما این انصاف و صداقتت را به چیز دیگری نفروخته ای، و صادقی چون خدا ترسی، نه اینکه در اینجا صادقی تا در جای بزرگتری خیانت کنی ، دستت درد نکند و خدا همیشه به همراهت باشد. (58429)
فرشيد
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۱:۱۹
به نام خدا
انتقاد منشا تحول و پيشرفت است حتي اگر بي رحمانه و غير منصفانه باشد . من ايرانيم و كشورم و فرهنگ غني آن را دوست دارم همه آن را هم قبول دارم منابع و مشكلاتش را هم ميخواهم . به هيچ بيگانه اي هم اجازه دخالت نمي دهم حتي اگر بخواهد براي من رفاه بياورد . من خودم كشورم را ميسازم و مشكلاتش را هم تحمل ميكنم . اما از همه حقوقم هم ميخواهم استفاده كنم از جمله حق انتقاد و اعتراض در هر زماني و به هر كسي . چه تمام مسوولين بايد پاسخگوي من باشند . هيچ مسوولي نبايد حق داشته باشد منتقد خود را تخطيه يا تهديد يا خداي نكرده تحقير كند . آقاي زايري خوب شروع كرده ايد باشد كه مسوولين به خود بيايند و قدر و قيمت اين مردم عزيز و فداكار و زحمتكش را بدانند. انشاالله (58430)
همه اين حرفها حرفهاي كوچه بازاري و عاميانه مردمه ولي چه فايده داره چه مشكلي رو حل ميكنه و اصلا چيكار ميشه كرد شايد وقتي مسئولين خبر شن كه ديگه دير شده باشه فعلا كه همه سر خودشونو كردن زير برف و چيزي كه به جائي نرسد فرياد است . (58435)
خوبي مشاركت در بحث سايت الف اين كه ميفهميم خوانندگان اون رو يا ضد انقلاب تشكيل ميدهند يا ضد دولت مكتبي. با آرزوي موفقيت روزافزون براي همه خونخواران نظام جمهوري اسلامي (58438)
عجبه کلمه ایست این «ضد» و این فرهنگ «ضدیت» و این مردمان «ضد» شناس. (58484)
اقای فانی
نمی دانم چند سالتان است ولی این را میدانم که هنوز مفهوم ضد انقلاب و دولت مکتبی را درک نکرده ای . ضمنا هنوز نفهمیده ای که توهین به عموم شایسته یک انسان متدین و با اخلاق نیست . نمی دانم درد شمااز کجاست .ایا فقط خواستید حرفی بزنید و فحشی نثار خوانندگان کنید و یا هدف دیگری داشتید ولی با این جملات قطعا من یکی که به اندازه یک ذره به دیدگاه شما بها نخواهم داد . برادر ضد انقلاب کسی است که تا نتقاد شنید فوری شروع به متهم کردن این و ان کنید . اگر شما مرد میدان و ادم فکوری هستی از فحش و ناسزا بپرهیز . چهارکلمه حرف حساب بزن و این نااگاهان دنیا گرا را از نا اگاهی
در بیاور. اگر سن و سال و سطح تحصیلاتتان را میدانستم شاید میتوانستم بهتر قضاوت کنم . (58505)
اقای فانی عجب حرفی زدی :
\"با آرزوي موفقيت روزافزون براي همه خونخواران نظام جمهوري اسلامي\"!؟ (58547)
عليرضا
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۹:۴۸:۰۰
من به اين كامنت را مشكوك مي دانم. چون صدر و ذيل آن متضاد است.اين نظر راه انتقاد را مي بندد.
در اين كامنت ( با نام فاني) به همه كاربران توهين شده است. البته راي منفي كاربران ضد انقلاب! هم برايشان بايد كوبنده باشد تا بدانند نبايد به شعور جمعي توهين كرد.
البته شيوه بيان ايشان هم معرف گونه اي از افراد است كه همه ما در اين مملكت و در ينگه دنيا هم مي شناسيم كه منطق آنها اين است «يا با ما باش يا عليه م هستي»!
مخصوصا جمله گستاخانه آخرشان نشان از دانش و فهم! بالاي نويسنده دارد(به همين دليل معتقدم نظر صادقانه اي نيست با هدف ايجاد واكنش در كاربران بيان شده است). (58568)
واقعا صحبت های درست و به جایی کردند.
اما جناب اقای زایری یک نکته را در نظر نگرفته اند و ان اینکه در ایران برخی خود را عین اسلام و دین قرار داده اند و گمان می کنند اگر به این افراد انگی بخورد حکومت و اسلام زیر سئوال میرود و این اشتباهی نابخشودنی است که ما سمبل ها و مثال هایی را برای اسلام معرفی کنیم که هر آن امکان اشتباه و خطا را دارند کما اینکه نمونه های بسیاری نیز رخ داده است. مثلا در شورای نگهبان یک نفر خود را ترازوی سنجش التزام به اسلام دیگران قرار میدهند حال اگر خطایی از اینان سر بزند آنگاه همگان آن را به پای دین ومذهب میگذارند. خطا از افرادی که در کارهای اجرایی و حکومتی نیز اصلا چیز غیر قابل هضمی نیست اما اینکه این خطا را بقول شما با آیات و روایات و اعتقادات مردم سعی در لاپوشانی داشته باشیم بد است. چرا که اسلام دشمن سر سخت تظاهر و ریا است .
در صورتی که در آمریکا چنین نیست و سناتورها را نماد حکومت و کشیشان را نماد مذهبشان قرار نمیدهند و این افراد تنها در راستای نیل به اهداف حکومت( درست یا نادرست ) و مذهب تلاش می کنند حال اگر اشتباهی از آنان سر بزند همه براحتی قبول می کنند که این اشتباه از جانب شخص آنها بوده و نه حکومت. (58433)
سلام خدمت آقاي زائري عزيز
خوشحالم كه بالاخره يك مرد پيدا شد و دو كلمه حرف حساب زد...
دمت گرم حاجي....خيلي مردي....ايوالله (58441)
ناشناس
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۳:۰۴:۳۸
انا لالله و انا عليه راجعون
بدينوسيله فوت آقاي زائري مردي راستگو و دير انديش را به عموم مردم تسليت عرض مي نمايم.
ايشان دُر گفت ، ولي دير گفت. (58442)
اقای زائری شما میخواهید بگویید این جماعت هم ادم درست وحسابی دارند بابا ما شماها روشناخته ایم وگول این حرفها رو نمی خوریم بی خود خودتو جزئ مردم جا نزن ما همه شما رو دروغگو میدانیم والسلام (58444)
ابراهيم قنبري
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۳:۰۶:۵۰
به نام خدا
الحمدالله با شروع سال جديد شاهد اهتمام ورزي جريان اصولگرا به سروسامان بخشي به وضعيت اسفناك فرهنگ عمومي هستيم ، در مذمت دروغ ( بزرگ و كوچكش تفاوتي ندارد ) بزرگان دينمان بسيار كوشيده اند ، اميدوارم همزمان با شكوفايي فرهنگي شاهد اضمحلال اين ام الآفات و بدتر از آن دروغ باوري و دروغ پذيري نزد جامعه باشيم . (58445)
سرکانی
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۳:۰۸:۲۱
امید وارم مسئولین محترم نظام به گفته های زائری عزیز به دید مثبت ودلسوز نگاه کنند وکمی بخود بیانن نه اینکه مگث سفتانه به دنبال نقطه ضعف آن باشند .وکاهی را کوه کنند که حرف دل ایشان حرف دل غالب مردم است.به امید سرافرازی حکومت اسلامی در کل جهان. (58446)
احسنت،
اونوقت معلوم نیست به پشتوانه کدام عقل و حدیث و سنت، آقایان می خواهند امنیت اخلاقی جامعه را با ریختن مامور در شرکتهای خصوصی تامین کنند.
واقعا اگر این کارها خوبست، چرا از طالبان ایراد می گیریم؟ (58447)
اظهارات نويسنده محترم را يك گام مهم به جلو مي دانم. سوء استفاده از دين و ارزشها براي سرپوش نهادن بر برخي بي لياقتيها در جمهوري اسلامي به يك سنت تبديل شده است. اين قضيه متاسفانه برخي از جوانان را به سمت گرايش به سكولاريسم سوق داده است. درباره ريشه هاي اين قضيه به نظر من بايد در محافل علمي و تخصصي بحث كرد. (58452)
ايكاش خطوط قرمز خودساخته اي كه در كشور بوجود آمده روزي برداشته شود تا مشخص شود چقدر حرف حساب وجود دارد كه از ترس و وحشت گفته نمي شود. بسياري از دروغهاي بزرگ در سايه سانسور رسانه ها ي داخلي و يكه تازي صدا و سيما بخورد مردم مي رود . (58453)
محمدجواد
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۳:۳۰:۴۹
خدا خیرت بده مسلمون. ای کاش این مشکل بزرگ در نظام جمهوری اسلامی حل میشد تا مسئولین اینطوری خون شهدا را پایمال نکنند. (58455)
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
باید بگم طرف زور داره میتونه تو هم اگه زور داری انجام بده بخند (58456)
این یکی از بهترین مقالاتی بود که خوانده ام. شما را به خدا این مقاله را در روزنامه ها سایت ریاست جمهوری نمی دانم هر جا که بشود همه آن را ببینند بگذارید . اصلا به در خانه همه مسولان بفرستید . ببرید و بگویید چند بار از رویش بخوانند و حتی چند بار بنویسنددددد. شما را به خدا حرف راست بزنید. آقای رییس جمهور شما که می گفتید می خواهم معرفی کنم افرادی که به کشور خیانت کرده اند. پس چرا نمی کنید چرا اینقدر محافظه کارید نکند خود شما هم وابسطه ای دارید و یا.... تمام حرف مردم این است که حرف راست بزنید. آنقدر گفتید و از کیسه قرآن و پیامبر و اسلام و امام و رهبری مایع گذاشتید که ما هم همه را دروغ می پنداریم نکنید این کار را با مردم. شما را به خدا اگر کسی خطایی کرد به مردم اعتماد کنید و راستش را بگویید. همین (58451)
کارمند
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۳:۳۷:۲۲
سلام
خوشم اومد حرفه خیلی ها همین بوده و هست چرا نباید حقایق را به مردم بگیم چرا اخبار ها باید از 100 کانال فیلتر بشند با مردم رو راست باشید چی میشه مگه اینم به سیاست ربطی داره ؟
ولی نویسنده چه جرئتی داشته اینو نوشته و الف چه شهامتی داشته که اینو پخش کرده مرهبا به به (58454)
سلام
خدا خیرت بدهد که نیکو گفتی و درد مردم را بازگو کردی. (58457)
بابا چیه شلوغش کردین .. هنر کرد .. خوب اینو که همه مون میدونیم و همه مسئولین هم می دونن ولی کو گوش شنوا .. اینقدر شلوغبازی نداره که مگه ایشون چیز جدیدی کشف کرده یا نظریه جدیدی از خودش صادر کرده ؟ (58461)
نا شناس
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۳:۴۶:۲۷
فقط میخوام بهت بگم خیلی مردی........................... کارت درسته تا کی ما باید همه چیز رو بدونیمو کتمان کنیم که......... خلاصه خیلی حرفت حرف بود . (58463)
دو حدیث از معصومین:
1- وای بر کسی که دروغ را ترک نکند چه شوخی و چه جدی
2- حق و باطل به افراد شناخته نمی شودبلکه حق را و باطل را بشناس تا اهلش را بشناسی (58470)
احمديان
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۰:۲۰
آقاي زائري يه جوري حرف بزن كه اگر گرفتنت ما بدونيم كجا مي برنت چونكه به قول شما اطلاع رساني درست كه انجام نمي شه اونوقت ما نمي دونيم از چه كسي بايد واقعيت را بپرسيم (58479)
بنام خدا
آقاي زائري عزيز براي معروف شدن راه هاي ديگري هم وجود دارد (58482)
مثل خود شیرینی، مثل ریا، مثل خودبزرگ بینی، مثل انحصارطلبی (58500)
مسعود
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۸:۵۰
سلام
در جامعه ا ي كه امر به معروف و نهي از منكر نباشد و مردم به خاطر
ترس يا براي خود شيريني به اغنيا و صاحبان قدرت احترام گذارند
وضع بهتر از اينها نميشود. وقتي توصيه هاي مقام معطم رهبري
ناديده انگاشته مي شود ديگر فرمايشات ديگران چه سود . (58486)
نمي دونم آقاي زائري چه كارهاند؟ در چه سمتياند ؟
كي بودن و چكاره بودن مهم نيست، مسئله بيان واقعيتها و درمانش اصلاح واقعيتهااست. البته اصلاح واقعيتهاي نادرست! (58494)
شجاعي
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۴:۳۹:۴۷
بايد متخصصين روانشناسي و جامعه شناسي برسي كنند كه چرا جامعه ايران دچار دروغ شده است .
چرا بسياري از مديران كشور براي توجيه كارهاي خود براحتي دروغ مي گويند . چرا رسانه ها بدون كوچكترين سوالي دروغ هاي مسئولان را منتشر ميكنند ؟
آيا هيچ روزنامه اي تلاش كرده دروغ مسئولي را افشا كند ؟ آيا ان روزنامه بسته نشده و هنوز باز است؟
آيا قوه قضائيه مسئوليتي در مقابل دروغ مسئولان ندارد. آيا دادستان كل كشور تا كنون به خود زحمت داده به عنوان مدعي العموم از دروغ مسئولان سوال كند؟
ايا رسانه ملي حاضر به افشاي دروغ مسولان است؟
آيا هيچ امام جمعه اي با دروغ گوي مديران ومسئولان برخورد كرده و انرا افشا نموده است ؟ ........
با چنين شرايطي انتظار داريم دروغ نگويند؟
اناني كه براي حفظ اسلام و دين و جمهوري اسلامي (قدرت) دروغ مي گويند بدانند كه دروغ گويي دشمني با خداست و بادشمني خدا نمي شود دين را حفظ كرد. (58495)
ahmad
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۱:۵۸
یکی از جامعه شناسان که استاد دانشگاه نیز میباشد و من اونو خیلی قبول دارم به من گفت اگه به همین منوال پیش برود روزی خواهد رسید که از مسلمان ماندن خود شرمنده خواهیم شد با اینکه میدانم این نظر را درج نمی کنید ولی مینویسم البته الان هم خیلی ها به درجه ای از شرمندگی رسیده اند و در ادارات و دانشگاه ها به دلیل اینکه انگ نماز خواندن به آنها نزنند مخفیانه در اطاق خود در را قفل میکنند و نماز فردی میخوانند و هرگز به نماز جماعت نمیروند شما ببینید در اداره جات حتی یک درصد کارمندان هم به نماز جماعت نمیروند به خدا ما به بیراهه میرویم و جوانان از دین کم کم دارند متنفر میشوند خدا آخرو عاقبت ما را بخیر کند (58497)
چه ربطی داشت احمد جان (58504)
1- جناب عالی چند سال آمریکا بودی؟
2- طبق قانون کسی که متهم است باید در دادگاه به جرمش رسیدگی شود نه در محافل خصوصی و تو موبایل مردم و این جور جاها؟ اگه ذره ای سواد و قانون بلد باشی.
3- اگه میخوای انتقاد کنی باادب انتقاد کن.
4- چطو اون موقعها که ما میگفتیم رفسنجانی بالا چشمش ابروئه شما و امثال شما یاد مقایسه ایران و آمریکا نبودین؟ حالا شدین دایه ی نظام؟
5- با نظرت نسبت به زرغامی موافقم.
6- اون موقع که دغدغه اصلی دولت تعداد موی عریان دخترا بود گذشته. آقا پاشو صب شده بیدار شو بابا. بلند شو!
7- ا (58477)
محمد آقاي عزيز!
1. لازم نيست حتما آدم جايي باشد كه بتواند درباره آنجا سخن بگويد. ما در عصر رسانه ها، اينترنت، و ماهواره ها هستيم. مگر شما وقتي در باره حوادث تاريخي سخن مي گويي معني اش اين است كه آنجا بوده اي يا فيلم آنجا را ديده اي؟!
2. ايشان متهم نكرده اند؛ بيان واقعيت است. شما چرا اينقدر ترسيده اي؟! جامعه و مديران دچار بيماري دروغگويي را به دادگاه نمي برند!
3. بر عكس شما، نويسند را بسيار متين و مودب مي دانم كه زخم چندش آوري را، اين چنين منطقي روايت كرده اند.
در برابر بيان دردهاي جامعه صبورتر باشيد.
4. سخن شما در باره دوره آن آقا و اين آقا! قياس مع الفارق است. آن موقع بود حالا هم هست. آن موقع اينترنت نبود مطبوعات هم چنين چيزهايي را نمي نوشتند، بله قربانگو بودند. امروز - نه اينكه آزادي بيشتر است- به مرحمت ينگه دنيايي ها، اينترنت داريم و خوشبختانه اينها هم نمي توانند اينترنت را مهار كنند! امكان بيان دردها و نارساييها بيشتر شده است. و الا اين درد كهنه است ولي مصاديقش فراوانتر شده. به خودتان نگيريد!
5. اين ديگه نشد! اول كلي بنده خدا را كوبيدي ولي حالا با اين بخش موافقت مي كني؟! من هم با حرف شما مخالفم چون من« زرغامي»! نمي شناسم اما «ضرغامي» را چرا !
6. عقلم به جايي قد نداد! ساعت چنده كه داري منو بيدار مي كني؟! مگه صب! شده؟! (58523)
بی خیال
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۷:۲۷
بابا چه خبره حالا اومدیم راستشو گفتن چی توی جیب ما و شما می رود و کدام مشکل و درد این جامعه حل می شود آقایان تو را بخدا اینقدر خودتان را با این مسائل کوچک ( به زعم خود بزرگ ) درگیر نکنید حالا هم که مطلب را به شما نگفتن که باز هم شما فهمیدید . گرچه من هم قبول دارم دروغ و کتمان چیزی بد و نکوهیده است این یکی را فهمیدید آیا دروغ های بزرگتر را نیز فهمیدید (58507)
بهرام
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۶:۳۳:۴۵
واقعا که مقاله خوبی بود . هرچند که همه این حرف ها را در کوچه بازار می شنود ولی بهر حال انعکاس آن در یک رسانه بسیار خوب است.
راستی اگر واقعا همه روحیه نویسنده این مقاله را داشتند و در مقابل دوغگویان می ایستادند اینان باز هم این چنین جرات می کردند که در قبال هر اشتباهشان دروغ تحویل جامعه دهند؟ (58517)
به نظر من مشکل اینه که هم حکومت و هم دولت خود را عین دین و دین مداری به جامعه معرفی می کنند تا مردم متدین از آنها پشتیبانی کنند در صورتی که حکومت و دولت و مقامات حکومتی ما در ایران یک شکل حکومت و مسئولانی هستند مثل بقیه جاهای دنیا!
تا زمانی که حکومت خود نخواهد که اصلاح گردد و راه و انتقاد را باز و هزینه انتقاد را از بین نبرد این داستان ادامه خواهد داشت و تملق و چاپلوسی و لاپوشانی افزایش خواهد یافت. (58518)
برادر من جناب آقاي محمد رضا زائري
سلام عليكم
در مورد دروغ ها كاملا\" با شما موافقم .
اما نگفتيد كه دروغ آمريكاييها به حساب كه تمام ميشود؟ و دروغ ايرانيها به حساب كي ؟ (58519)
یکی از جامعه شناسان که استاد دانشگاه نیز میباشد و من اونو خیلی قبول دارم به من گفت اگه به همین منوال پیش برود روزی خواهد رسید که از مسلمان ماندن خود شرمنده خواهیم شد
لطفا جامعه شناسانی را که بیش از حد جذب تئوری های جامعه شناسانه غرب شده اند جدی نگیرید. جامعه شناسی که از رفتارهای بد چهار تا مسلمان نتیجه میگیرد از مسلمان بودن شرمنده است بیشتر از جامعه شناسی به خود شناسی نیازمند است. ضمنن کاش اینجور جامعه شناس ها یک مقدار روی افراد دور و برشان تجدید نظر کنند تا ده نفر را تمام مسلمانان نپندارند و جو زده نشوند. (58526)
arshia
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۶:۵۱:۴۴
با سلام
متن بالا را خواندم من نيز خود موارد بسياري را در مورد پيوند زدن افراد با آبروي نظام ديده ام
ولي دوست عزيز اگه خودت از ماجراي آن فرمانده اطلاع موثق بطوريكه خودت بتواني در دادگاه شهادت دهي نداري در مطرح كردن آن در اين متن بطور ضمني آن اعمال شايعه شده را چه درست وچه نادرست به او نسبت داده اي كه اين خود نيز دروغي بزرگ است .
برگتر از هر دروغ ديگر كه آمريكا بگويد. اگر به روز قيامت اعتقادي هست كه هست! باور كنيد اين تهمت ها از هر دروغ ديگر بزرگتر است
خواهشمندم در ارائه مطالب دقت نمائيد تا حين انتقاد از يك عمل بد خودمان مروج عمل بدتر نباشيم
با آرزوي عاقبت خير براي همه دلسوزان كشور عزيزمان ايران (58527)
در هر مرام و مسلکی دروغگویی مذموم است. متاسفانه در کشور ایران بدلیل وجود نظریه تقیه در فقه شیعی و مصلحت اندیشی این موضوع جنبه خاصی بخود گرفته و بدون اینکه فرد گوینده متوجه عواقب شوم آن باشد با این توجیه دروغ میگوید. در کشورهاییکه دموکراسی و حقوق انسانها بیشتر مورد توجه است مسیولان کمتر دروغ میگویند، دلیل این امر وجود جریان آزاد اطلاعات است و اینکه دروغگو زود رسوا میشود. نویسنده محترم برای گفتن سخن خود بدلیل عدم آزادی بیان مجبور شده تا دیگران را هم دروغگو جلوه داده و بدین ترتیب خرف خود را بزند. این هم روشی است که مختص ایرانیان است. (58528)
در تاييد اظهارات نويسنده مقاله حضرت امير (ع) يكي از دلايل سقوط حكومتها را رها كردن اصول و چنگ زدن به فروع ميدانند. (58535)
سلام
يك تفاوت ديگر هم وجود دارد. آمريكا اگر دروغ مي گويد، تميز دروغ مي گويد. آنجنان بسته بنديش مي كند و غير مستقيم مي گويد و آنچنان فضا سازي مي كند كه كمتر كسي شك مي كند.
اما ايران آنقدر آشكار و خشن دروغ مي گويد كه واقعا گاهي ادم خنده اش مي گيرد. آقاي پورزند يكدفعه توي تلويزيون ظاهر مي شود و يكدفعه 180 درجه بر خلاف نظريات قبليش نظر مي دهد!بعد روي اين تبليغ رسانه اي مي شود كه خودش اعتراف كرد و ...
آقاي افشاري ميايد توي تلويزيون و مي گويد قصدم براندازي نظام بود! دوباره همه به به چه چه مي كنند كه ببين خودش گفت! چند وقت بعد آقاي افشاري در وي او اي پيدايش مي شود و همه را پس مي گيرد و نظام را ضايع مي كند.
در مورد مرگ زهرا كاظمي به جاي اينكه مسبب آن را معرفي و محاكمه كنند، مي گويند علت مرگ برخورد سر به يك چيز سخت و يا برخورد يك چيز سخت به سر او بوده!
براي حرام كردن چند آدم دست چندم از نظر سياسي، يكدفعه موضوع كنفرانس برلين را علم مي كنند و حتي وقايع آن را در تلويزيون نشان مي دهند و وا اسلاما راه مي اندازند، اما وقتي روزنامه جناح خودشان خرابكاري مي كند همه ساكت مي شوند. نمونه اش ويژه نامه كژراهه جام جم كه در آن با آب و تاب نام چند تئوريسين ضد نظام جمهوري اسلامي را تبليغ مي كنند و از آثارش استفاده مي كنند و وقتي با سند و مدرك به اينطرف و آنطرف گزارش رد مي كني، همه از كنارش مي گذرند.
فكر مي كنند اينطوري نظام حفظ مي شود. در صورتي كه اينطوري نظام را از بنياد مي پوسانند. (58552)
منظورتان از دروغهاي زيبا,در بسته بنديهاي قشنگ, كه كسي شك نميكند اين است كه آمريكا ميگويد:
-شكنجه نميكنيم و بعد ابوغريب به بازار مي آيد؟
-شكنجه نميكنيم و بعد مشخص ميشود كه اعضاي كاخ سفيد دستور شكنجه را شخصا صادر كرده اند؟
-به حريم خصوصي مردم احترام ميگذاريم و بعد گندش در مياد؟
-و...
واقعا باورم نميشود كه وقتي تمام دنيا به دروغهاي آمريكا ميخندند, براي امثال شما هنوز مرغ آمريكا غاز است! جاي تاسف دارد. (58605)
آقا يا خانم ناشناس
شما از خارج از دريچه هاي سياسي هم مي توانيد به موضوع نگاه كنيد. اگر مثالهاي من آقاي پورزند و آقاي افشاري و كنفرانس برلين بود نه به خاطر دلبستگي سياسي كه به خاطر اين بود كه خود صدا و سيما بر خودش چوب حراج به نفع يك جريان سياسي زده است.
شما موضوع ابوغريب را مثال مي زنيد اما جوانبش را نكاه نمي كنيد. ابوغريب هم دقيقا يكي از همان مثالهاي دروغ قشنگ و تميز گفتن آمريكايي هاست. موضوع ابوغريب پوششي براي انحراف افكار عمومي از چيز ديگري بود و برخي چه ساده تحليل مي كنند كه موضوع ابو غريب لو رفت. آخر عزيز من در جايي كه تحت كنترل كامل پنتاگون است، چطور امكان دارد چيزي به بيرون درز كند كه دقيقا در جهت متضاد منافع پنتاگون باشد؟ شما با مفهوم افشاي برنامه ريزي شده اطلاعات آشنايي داريد؟ فكر مي كنيد مكانيزم حفظ اطلاعات آنها مثل ما متكي بر حافظه افراد و جون من نگو تو بميري نميشه و امثال اينهاست؟ نه برادر يا خواهر من به هيچ وجه نمي شود باور كرد كه موضوع ابوغريب لو رفت. همان موقع كه من و شما خوشحال بوديم كه آمريكا در مورد ابوغريب ضايع شد، داشت اتفاق ديگري مي افتاد ...
وانگهي من و شما دايره كسب اطلاعاتمان محدود به همين ايران است. چيزي كه از پنتاكون و سيا بيرون مي ايد راهبرد جهاني افكار عمومي را در نظر مي گيرد. بازتاب ابوغريب آنقدر انبوه و كلان كه ما فكر مي كنيم نبوده است. دست اخر هم موضوع ابوغريب تبديل شد به ژست دموكراسي و اينكه ببينيد ما در امريكا چقدر آزادي داريم و ...
و در نهايت فرض را بر اين بگيريم كه ابوغريب لو رفت. شما درباره مافياي صهيونيستي حاكم بر جريان رسانه اي چه مي گوييد؟ آيا غير از اين است كه با دروغ سلطه خود را بر افكار عمومي حفظ كرده اند؟ آيا با دروغ گويي هايي از جنس صدا و سيما كه تقش چند روز يا چند ماه بعد در مي آيد مي توان چنين كاري كرد؟
واقعيت را بايد پذيرفت. آنها قشنگ دروغ مي گويند و دليل نمي شود تا كسي اين را گفت حتما دو خردادي است يا برايش مرغ آمريكا غاز است و ... (58606)
الهام
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۸:۳۷:۵۴
اگر آمريكاييها دروغ بگويند كسي از آنها انتظار ندارد.اينهاييكه ادعاي دين آنهم از نوع نابش را ميكنند وقتي دروغ مي گويند فاجعه است و كوچك و بزرگ ندارد و به نام دين تمام مي شود. (58556)
جعفر دولتیاری
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۱۹:۰۱:۰۸
شما بیاید در شهر کرج ببینید چه جوی علیه ناجا بوجود آمده است .آنوقت فرمانده ناجا می آید و با تمام قوا از فرد خاطی دفاع می کند .یا در شهر مشهد وقتی فرزند یکی از روحانیون با نفوذ این شهر بدلیل فساد مالی گرفتند قوه قضائیه ایشان را بخاطر نفوذ پدرشان تبرئه کرد و حالا نزد مردم مشهد بروید و ببینید این مصلحت اندیشی ها چه بر سر اعتماد مردم با قوه قضائیه آورده است . (58559)
مشکل از اینجا شروع میشود که آقایان در رسانه ملی و سایر خبرگزاری های دولتی کشور یاد گرفته اند که \"برای حفظ اسلام و نظام دروغ مجاز است\". متاسفانه دایره موضوع \"حفظ نظام\" را بقدری گسترش داده اند که برای هر خبری که منافع جناحی و سیاسی خودشان را تامین کند با توجیه \"حفظ اسلام و نظام\" براحتی دروغ میگویند. فراموش نکنیم صداقت در گفتار شاخص جداکننده مومن از منافق است. جالب است که به بهانه حفظ اسلام آقایان به سمت نفاق پیش میروند. (58562)
somebody
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۲۰:۲۹:۴۱
اصولا سیاست یعنی دروغ اگه نگی سیاستمدار نیستی فرقی هم نمیکنه کجای دنیا باشی، اما اینم در نظر بگیر هر سیاستمداری با توجه به فرهنگ و اعتقادات مردمش دروغ میگه، ناراحت نشید اما این حد ما هستش که اینجوری بهمون مگن.با خومون رو راست باشیم. 70 میلیون باید سطح خودشون رو بالا ببرن اونوقت دروغ ها هم عوض میشه. (58579)
آقای زائری خدا وکیلی پشتت به کجا گرم است حرف دل آحاد مردم را گفتی و دست سایت الف درد نکند یا شما را دوست دارد یا سرت را به باد میدهد.((مواظب خودت باش)) (58592)
اسماعيل
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۲۱:۵۱:۳۳
دروغ كار خيلي بديه!
بچه ها دروغ گو دشمن خداست!
بياد دروغ نگويم
دروغگو بد بد بد.......! (58594)
غلام پور
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۲۲:۰۰:۲۹
جانا سخن از زبان ما می گویی . ولی واقعا چه فایده (58595)
بینام
۱۳۸۷-۰۲-۰۲ ۲۳:۲۴:۱۷
حضرت زائری
می گویند نوش داروئی و بعداز مرگ صحراب آمدی. این حرفها را خیلی دیر زدید، اما از کسانی هم که سالهااست این سخنان را می گفتند حرف شنوی نکردند. این که این حرفها را مدتهااست که در کوچه و بازار می شنویم درست است. اما ازاین به بعد باید ببینی چه هشدارهائی را به مسئولین بدهی که نتیجه طبیعی وضع موجود خواهد بود. اگر بیشتر بنویسم نوشته ام را منتشر نخواهند کرد. درست به همین دلیل خودسانسوری است که کار به اینجا کشانده شده است. رسانه های ما از مردم عقب ترند به جای اینکه پیشرو باشند. درد اصلی اینجاست. (58603)
محمد مهدی
۱۳۸۷-۰۲-۰۳ ۰۰:۱۰:۴۱
زایری عزیز در همین رابطه لطف کنید به ارشیوتان مراجعه کنید و لیستی از اعمال مشابه که توسط دیگر مقامات ومسئولین صورت گرفته و بخاطر حفظ نظام ومقام ومصلحت خودشان نه مردم با وقاحت تمام به مردم دروغ گفتند وحقایق را تحریف کردند ارایه دهید. (58604)
واقعا شرم اوره دیگه لازمنیست از امریکا دفاع کنید که دست همه دروغگوهای عالم را از پشت بسته کی به امریکا اعتماد داره مردمش پس خیلی از دنیا بی خبرید مستندهای مایکل مور راندیدی همان موقع توفیلمش پیامش این بود که بن لادن وبوش باهم همکاسه اند مورد دوم اینکهگفتی وقتی به روسری دخترا گیر میدن همین میشه اولا چه ربطی داره ثانیامحض اطلاع شماتو امریکا پوشیدن شلوارهای گبی وگشاد 4ماه زندان داره بعدشم جمهوری اسلامی نمیشه که زناش مثل فلان کاره ها !بگردن هر چیزی بجای خودس مملکتو فساد برداره که شما خوشت نمیاد لطفا مسائلو باهم قاطی نکنید. (58607)
مشکل انا ربکم اعلا اقایون میباشد . ندیدن منافع ملی وهویت ملی ایران. عوام پنداشتن مردم . و.... (58608)
پویا ۱۳۱۳۱
۱۳۸۷-۰۲-۰۳ ۲۰:۲۳:۰۱
به شخصه فکر نکنم دلیل این که مردم آمریکا از جنگ پشتیبانی میکنند (اگر بکنند) توانایی حکومت در استفاده از دروغ و حقیقت در اخبار باشه، بلکه تا حدی به شستشوی مغزی مربوط میشه.
خب حالا چی؟ آمریکا خوبه؟
اگر فلسفه سیاست و جامعه آمریکایی را آرمان ایران درنظر گرفتهاید میترسم نرسید به کعبه که این ره... (58946)