نظر منتشر شده
۱۵۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 169244
یک استاد دانشگاه در گفت وگو با الف:
به اظهارات و ادعاهای احمدی نژاد پاسخ ندهید
بخش اجتماعی الف، 5 آبان 91
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت : ادبیات رئیس جمهور به گونه ای است که انسان احساس می کند که وی برای تحقق خواسته های خودشان شرایط خطیر کشور را به گروگان گرفته است .

دکتر مهدی درویش زاده ، استاد دانشگاه و نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف گفت : نامه اخیر رئیس جمهور از چند جنبه قابل بررسی است اولاً اینکه بر کسی پوشیده نیست که کشور در حال حاضر در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و دشمن تمام توان خود را در این مواجهه بکار گرفته است،در چنین شرایطی مسئولین کشور که در خط مقدم این مواجهه هستند باید با وحدت و همفکری همه توان خود را برای مقابله اقتصادی با دشمن و کاهش فشار بر مردم بکار گیرد .

به اعتقاد درویش زاده در این شرایط نوشتن نامه ای که سراسر خشم و تهدید و طرح موضوعاتی که به طور قطع نه اولویت اول کشور است بلکه حتی اولویت دست چندم هم نیست این به منزله برگرداندن لوله توپ خانه از سمت دشمن به سمت نیروهای خودی است که این یک اشتباه استراتژیک و هدیه ارزشمند به دشمنان کشور است .

وی افزود : استقبال رسانه های بیگانه گواهی بر این مطلب است لذا امیدوارم افرادی از بین مشاوران رئیس جمهور عمداً چنین مشاوره ای نداده باشند . نکته دوم ادبیاتی است که در این نامه بکار گرفته شده است . این ادبیات به گونه ای است که انسان احساس می کند که ایشان برای تحقق خواسته های خودشان شرایط خطیر کشور را به گروگان گرفته است . خواسته هایی که به اعتقاد عموم حقوقدانان در تعارض با قانون اساسی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد : ما حتی اگر فرض کنیم که این خواسته ها در تعارض با قانون اساسی هم نباشد آیا بعد از هفت سال و در شرایطی که دشمنان قسم خورده این ملت از تحریم ها و فشارهای فلج کننده بر ملت ایران یاد می کنند اکنون زمان طرح این خواسته ها و با این ادبیات است؟

درویش زاده با انتقاد از لحن نامه رئیس جمهور گفت : نکته دیگر نیز این است که ملت ایران ملت بزرگی است و رئیس جمهور ایران باید از شئونات چنین جایگاهی مراقبت کند نوشتن نامه تهدید آمیز و با لحن ستیزه جویانه و رسانه ای کردن چنین نامه که دوست و دشمن به آن دسترسی پیدا کند در شأن رئیس جمهور چنین ملتی نیست.

نماینده دروه پنجم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اتحاد افزود : این نامه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی و تاکید مکرر ایشان بر این مساله انجام می شود که دشمنان به دنبال اختلاف افکنی و بهم زدن وحدت در داخل هستند و به مسئولین هم هشدار دادند که مراقبت کنند . نوشتن چنین نامه ای با این ادبیات و به رئیس یک قوه دیگر و رسانه ای کردن آن پاسخ شایسته ای به درخواست رهبری نیست.

وی ادامه داد : به اعتقاد من دشمن از تاثیر تحریم ها نا امید شده و به دنبال ایجاد اختلاف در داخل کشور است . لذا مسئولین باید کاملا مراقبت کنند و پیشنهاد من این است که مسئولین و سیاسیون به چنین نامه ای پاسخ ندهند و وقت خودشان را صرف حل مشکلات اقتصادی مردم بکنند.

“دکتر درویش زاده” در پایان با بیان اینکه اینگونه مسائل ارزش پیگیری و پرداختن به آنها را ندارند گفت : رسانه ها نیز ملزم به آرام کردن تشنجات هستند چونکه در حال حاضر هیچ موضوعی که جو کشور را متشنج بکند به صلاح نیست . رسانه ها ضمن آگاهی رساندن و تبین مساله در شرایط آرام باید به مسئولین توصیه بکنند که اصلاً وارد چنین مقولاتی نشوند و اصلاً این مساله ارزش پرداختن ندارد و فقط وقت مردم و مسئولین که باید به مردم خدمت کنند گرفته می شود.
 
مهر
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۲۸:۰۹
دقیقا باید همانگونه که آقای درویشی زاده می فرمایند صورت گیرد
به این شکل که اقای احمدی نزاد در صدد فرافکنی و اقداماتی در سال آخر خود هستدن که توجهات را از مسائل اصصلی منحرف کنندو به خیال خود مردمی را که با سیاست های غلط خود به این روز انداخته اند با خود همراه کنند
البته اقای احمدی نژاد ا یک نکته غافل اند که این اقدامات به حیثیت سیاسی وی از فردای انتخابات 92 صدمه خواهد زد (1002550) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۳:۵۷:۰۵
این ماجرای اخیر باعث شده تا عده ای درون گود آمده تا نان را به نرخ روز بخرند و بخورند. (1002692) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۵:۲۱:۱۵
و قتی دومین مقام عالی کشور اجازه بازدید از یک زندان را ندارد، وای به حال افراد عادی. (1002757) (alef-1)
 
پیروز
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۰۰:۰۰
کسی نگفت که «دیگران» حق بازدید از زندان را ندارند، صحبت این بود که بازدید «ایشان» در این موقعیت -محبوس بودن جوان‌فکر، اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم که در اولویت است و ...- بازدید، به مصلحت نیست.
قبول کن دوست من! که این رفتار آقای دکتر صحیح نیست. (1002839) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۲۹:۳۲
بابا این بازدید فقط یه روز از وقت احمدی نژاد را میگیره ، مثلا تو این یک روز دولت چه کار مهم اقتصادی می‌تونه بکنه که‌های می‌گید الان دولت باید فکر اقتصاد باشه ؟ (1003132) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۸:۴۵:۱۵
امروز روز تولد آقای احمدی نژاد است.


دکتر جان تولدت مبارک.



انشاالله همیشه پیروز و سربلند باشی. (1003198) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۵۲:۰۱
چرا تازه بعد از 7 سال که دوست خودشون اقای جوانفکر در زندان هستن به فکر بازدید از زندان افتادن (1003742) (alef-4)
 
يه بنده خدا !
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۵:۰۸:۳۹
با سلام .
دوست عزيز بازديد يك روز هم طول نميكشه . كمتر از 2 يا 3 ساعت تموم ميشه .
اما امان از بازي هاي بادمجان دور قاپ چينا كه ماه ها ميشينن و اراجيف سر هم ميكنن .
بعدش مگر اشكالي داره حداقل در يه مورد رئيس جمهور بفهمد كه مملكت قانون دارد و مثل دولت ملك طلق نيست كه به هر شكلي كه بخوان بتازند و بي قانوني كنند .

آي آقايون الف‌ي! آقاي توكلي ، ميشه يه توضيح بدين كه افراد كج فهمي مثل من هم بفهمند كه الان وضعيت ما دشوارتر است يا صدر انقلاب و بني صدر ملعون ؟
الان خط بيشتر است يا اون موقع ؟ الان قوي تر و مقتدرتر هستيم يا اون موقع ؟
مخلص كلام! چرا آقاي احمدي نژاد رو استيضاح و يا خلع يد و عدم كفايت سياسيش رو اعلام نميكنيد ؟

به نظر من كه نه تنها از اقدار ما كم نميشه كه صدور رأي عدم كفايت سياسي نهايت اقتدار ملت و مجلس و دولت خواهد شد .

والعاقيه اللمتقين (1003776) (alef-4)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۱۵:۱۸:۰۴
یک روز از وقت دلت را می گیرد ولی سالها وقت از ملت (1005004) (alef-4)
 
ارش
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۲:۲۳:۲۸
اولا مصلحت را چه کسی تعیین میکنه؟ رییسجمهور یا رییس قوه قضاییه؟

دوم : اگه بخواهی مانع انجام کاری بشی همیشه بهانه هست

سوم: بازدید رییس جمهور مطابق قانون یا جز اختیاراتش هست یا نیست اگر هست چرا جلویش گرفته میشه و اگر نیست طبق ماده قانونی به ایشان اعلام بشه

قوه قضاییه وظیفش تشخیص مصلحت و گوشزد کردن مشکلات اقتصادی نیست (1003478) (alef-4)
 
حسین
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۴۰:۳۶
اگر ریس جمهور به فکر مردم و قانون اساسی است، چرا قانون از کجا آورده ای را اجرا نمی کند تا هم خواسته مردم و هم قوانین معطل مانده اجرا شوند و مبارزه با فساد که شعار ایشان بوده عملی شود؟
ملت و قانون اساسی فقط بهانه ای برای رسیدن به خواسته های سیاسی است. (1002865) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۱:۰۱:۳۸
یک عکسی از آقای درویش زاده می گذاشتید تا مردم با جمال و چهره ایشان آشنا می شدند! (1002957) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۸:۵۲:۵۰
ایشان 4-5 شب پیش با الجزیره مصاحبه داشتند و همین حرفها را هم آنجا زدند! (1003209) (alef-4)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۰۶:۲۱
تقاضا از اين عجيب تر نديده بودم
عكس ايشان چا تاثيري در قضاوت شما دارد؟ (1003222) (alef-4)
 
ابوالفضل
Canada
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۱:۴۵:۴۵
آقای احمدی نژاد اگر راست می گفت و راست می گوید تلاش کند که پرونده کهریزک به سروسامانی برسد. مگر کهریزک بزرگترین فاجعه ی زندانی چند سال اخیر نبوده است؟ اگر ایشان دغدغه ی حق مردم داشت چرا کسی را که متهم این پرونده است را با چنگ و دندان در مقام خود نگاه داشته است؟ (1002975) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۳:۲۹
جناب ابوالفضل راه سرو سامان دادن به پرونده کهریزک به دست قوه قضایه است نه به دست رئیس جمهور , بر اساس قانون استقلال قوا , رئیس جمهور حق مداخله در امور قوه قضاییه را ندارد لذا در نامه ای هم که رئیس جمهور به قوه قضاییه نوشته بودند ذکر شده بود که به منظور صیانت از قانون اساسی از زندان اوین بازدید نموده و نتیجه انرا به مردم و مقام معظم رهبری گزارش نمایند , نه اینکه مداخله نمایند. ضمنا شما بهتر است بپرسید که چرا به اتهامات متهم پرونده کهریزکرسیدگی نمیشود و چرا حکمی برای ایشان صادر نمیشود؟ اگر قرار است یک متهم از کلیه حقوق اجتماعی محروم باشد پس چه فرقی با یک محکوم دارد؟ راستی فرق متهم با محکوم در چیست؟ (1003236) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۳:۲۰:۴۹
آدمهاي عادي كه قرار نيست از زندان بازديد كنند!!! رئيس جمهور هم كه حق و وظيفه بازديد از زندان را طبق قانون ندارد. حالا شما هي حرف خودتان را بزنيد. (1003030) (alef-4)
 
آذر
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۰:۲۸:۳۶
این یک بازدید عادی نبود وبه یک روز هم محدود نمیشد بلکه در راستای سناریوهای بحران سازیت چه قوه قضاییه قبول میکرد وچه قبول نمیکرد. قصد برهم زدن بازیست آنهم در این شرایط خاص. (1003338) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۸:۵۷:۲۵
هیچ کس حق ندارد به زور از زندان بازدید کند اگرچه از نظر من مخالفت قوه قضائیه در این مورد به خصوص به جا نبود (1003214) (alef-4)
 
آرزو
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۰:۳۲:۰۸
هيچ ربطي نداره (1003343) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۲:۴۷:۴۲
زندان که سیرک نیست که هر کی خواست هر موقع بره و بیاد (1003522) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۵:۳۱:۴۲
احمدی نژاد در کنفرانس خبری اخیرش حرف حقی زد.

او گفت: مگر قوه قضاییه عیب ندارد؟ مگر مجلس عیب ندارد؟ چرا تمام تقصیرها را می اندازید بر گردن دولت.

آقای الف، چرا بند کردی به دولت؟ چرا در مورد عیوب دیگران با اساتید مصاحبه نمی کنی؟ تا تنور گرم است باید روزی چند بار نان بچسبانی؟! (1002768) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۶:۵۶:۵۱
چون تقصیر دولت از دیگر قوا بیشتر است (1002817) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۰:۰۳:۲۳
ای دولت عشق و اقتدار
ای به دشمن ستیزی طلایه دار
ای که لرزانده ای پشت ظالمان
زنده باد راه تو احمدی نژاد
چرخه هسته ای از تو جاودان
ای که دردت شده اشک مرمان
زنده باد راه تو احمدی نژاد
ای دشمنان زبون ز خلق چون رجاییت
پاک و ساده و ستم کش و صمیمیت
از آنچه بر تو رفته چون به خاطر اورم
ظلم بر بهشتی به یاود آورم
دکتر دوستت داریم و تا اخر این راه "هرکجا که باشد یک قدم از آن عهدی که بستیم پا پس نمیکشیم" (1002925) (alef-4)
 
zoro
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۲۶:۵۳
با سلام
خدمت این دوست عزیز عرض کنم که نکنه شما هم از اون دسته روستایی ها هستی که با ماهی 45500تومان خودت و زن وبچه هات داری حدود ماهی یک میلیون تومان پول مفت و کار نکرده می گیری ؟؟؟ یا شاید هم اون گونی سیب زمینی های شب انتخابات 88 هنوز مزش تو دهنته ؟؟؟
هر کی هستی بدون این بابا نه به فکر تو هست ونه به فکر کسی بجز خودش ، ، از اول فکر کردیم هم تیپ شهید رجایی هست و بهش رای دادیم
ولی اگر فقر اقتصادی هست ، قحط شعور و فکر تشخیص که نیست

نمی بینی چطور دارن برخی اموال بیت المال را با بی کفایتی نابود می کنن؟ خودمونیش می کنن و یه لیوان اب هم روش؟؟؟

نمی بینی نزدیکانش چطور آدمهایی هستن ؟؟؟


واقعا نمی بینی گرونی پدر ما رو دراورد


اگر نمی بینی پس گوش کن تا اونایی که کور نیستن ومی بینن بهت بگن چه خبره ؟
بزودی این دولت عمر ش تموم می شه و این 45500 تو هم همین طور ، فکر می کنی تویی که به جای کشاورزی تو این چند سال تنت به مفت خوری عادت کرده ، بعد قطع شدن یارانه ها وقتی بیایی شهر مخت از 4 برابر شدن قیمت همه چیز سوت نمی کشه ؟؟؟
تازه اگر زرنگباشی و دوباره بری سراغ کشاورزی ، باور کن قدرت خریدت واوضاع معیشتت به ثلث دوران قبل از ریاست جمهوری دکتر جونت نمی رسه ،

اگر هم از همون اطرافیان دکتر هستی که جوابت رو امیدوارم خدا بده . (1003247) (alef-4)
 
رهگذر
Latvia
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۳:۲۵:۴۱
همین شعر و شاعر ها کار دادن دستت مملکت که الان می خوان اقتصاد جهان رو مدیرین کنن (خنده ) بابا بی خیال کار و بار این مملکت خودش شعر شما دیکه زحمت نکش (1003607) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۰۷:۳۳
واقعا"‌شمايي كه هنوز از احمدي نژاد تعريف و حمايت ميكني، چشمت را به روي واقعيات بستي؟ چه جوابي براي عملكرد دولت داري؟ با اين گراني چطور توي چشم مردم عادي و بخصوص طبقات اجتماعي پايين نگاه ميكني؟ قبح دروغ و تهمت كه ريخت، اخلاق از جامعه پرميكشد (1003663) (alef-4)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۵۳:۱۹
آینده ای نزدیک و تاریخ نشان خواهد داد که احمدی نژاد مقصر اصلی این اوضاع واحوال است، لطفا" با چشم بسته از او حمایت نکنید (1003745) (alef-4)
 
ابوالفضل
Canada
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۱:۴۲:۵۲
راست میگه اصلا دولت مگر اختیار چیزی را دارد؟ دادگاه ها که تحت کنترل قوه قضاییه است، قانونگذاری هم که در اختیار مجلس است، سیاست خارجی و دفاعی هم که در اختیار رهبری است، اقتصاد هم که توسط جمشید بسم ا... ، الف.ب.، ج.د. و ... هدایت می شود.
اصلا این دولت نبود که با به مسخره گرفتن بدیهی ترین اصول اقتصادی که هر شاگرد مغازه در بازار هم آنها را می فهمد این وضعیت را برای اقتصاد ایران درست کرد. البته این به این معنی نیست که بسیاری هم با به به و چه چه او را معجزه هزاره ی سوم و شیعب صالح و ... او را در قانون شکنی های خود جری تر کردند.
حکایت احمدی نژاد به بچه لوسی می ماند که ناگهان پدر و مادر او تصمیم می گیرند او را ادب کنند. من فکر می کنم که در این چند ماه آینده کنترل احمدی نژاد از هر مساله ای در سیاست ایران سخت تر باشد. (1002973) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۳۶:۳۹
من یک سوال دارم ، امیدوارم سانسور نکنید و دوستان جواب دهند
به تاریخ نگاه کنید
دولت بازرگان مغضوب شد
دولت بنی‌ صدر عدم کفایت
دولت موسوی فتنه‌گر
دولت هاشمی‌ بی‌ بصیرت
دولت خاتمی فتنه گر
دولت احمی نژاد مغضوب شد (1003136) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۵۸:۵۲
این نشون میده مشکل از افراد نیست از ساختار سیاسی کشور است (1003442) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۰۹:۰۰:۵۴
دقیقا این به دلیل ساختاری است که در آن «مقام اول کشور» به جای رییس جمهور، رهبر می‌باشد. توجه کنید که حتی وقتی خود آقای خامنه‌ای هم رییس جمهور بود با رهبری وقت آقای خمینی اختلاف نظرهایی پیدا می‌کرد. اما نوع رابطه آقای خامنه‌ای و خمینی از جنس مرید و مرادی یا شاگرد و استادی و خلاصه‌ به شکلی بود که با اطاعت آقای خامنه‌ای از رهبری وقت، مساله اختلاف نظر به شکل تقابل رهبر و رییس جمهور بروز نمی‌کرد. در عوض در آن شرایط، چنین تقابلی بین رییس جمهور و نخست‌وزیر مورد حمایت رهبری وقت بروز می‌نمود. (1004540) (alef-4)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۹:۴۳:۱۱
دولت موسوی وهاشمی وخاتمی این چنین نیست ودر تاریخ خدمات وزحمات آنها ثبت شده است هرچند که در سالهای اخیر عده ای غوغا سالار تمام خدمت گذاران انقلاب ونظام را تخریب کردند تا شاید خود پیدا شوند اما ومکرو ومکرالله والله خیر الماکرین ای کاش نهادی ودانشگاهی یا مسئولی پیدا می شد واین خسارات معنوی ومادی که در این چند سال برکشور وارد شد مشخص می کرد که خیلی از آنها قابل جبران نیستند (1004109) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۳:۳۶:۲۸
عزیزم شیعب نه شعیب!!اول حرف زدن یاد بگیر بعد بیا سخن تراوش کن. (1003625) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۴۷:۵۹
این که قوه قضاییه و مجلس عیب ندارند بماند چون این عیوب همنی چند روزه ایجاد نشده است مساله اینست که استراتزی انداختن توپ به زمین دیگران، احمدی نژاد جواب داده است که الان 200 تا مثبت به شما داده اند (1003144) (alef-4)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۴۸:۴۵
عزیز جان : بخاطر اینکه اکثر مشکلات کشور ناشی از بی تدبیری این دولت است
البته قصور دیکران جای خود دارد اما میزان تقصیر این دولت از همه بیشتر است. (1003734) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۵۴:۰۹
اون ها عیب دارند ولی عیب های اون ها عیوب دولت و فاجعه اقتصادی رو که به بار آورده رو توجیه نمی کنند احمدی نژاد به جای فرافکنی پاسخگو باشد (1003748) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۴:۲۷:۱۶
بچه کوچک هم فهمید که احمدی نژاد هر قانونی برای توجیه مطالبش به ضررش باشدآن را معکوس میکند یادم یک خبرنگار خارجی از پرسید دستگیری های اخیر چی بوده ؟ برای فرار از پاسخ گفت این بعهده قوه قضاییه است و مستقل میباشد در کشور ما قوه قضاییه. ولی حالا انگار او رییس آقای لاریجانی است ! ولی دیگه حنا ی او رنگی نداره (1002720) (alef-4)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۵:۲۶:۵۹
دقیقا منم موافقم
افرین به این اقای درویشی که جای امثال ایشان در دولت خالی است البته هر کس تو دولت خوب کار میکرد اخراج شد (1002763) (alef-1)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۵۳:۵۵
شاید مجلس هم مثل مردم مجبور باشد راه استیضاح را انتخاب کند و بین بد و بدتر حداقل بد را انتخاب کند و در حداقل ها جلوی ویرانی کشور و بی عدالتی و اختلاف شدید طبقاتی را بگیرد
مبادا روزی رسد که هزاران کارشناس نتوانند سنگ هایی را اکنون پیاپی به چاه انداخته میشود درآورند (1002873) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۵:۱۱:۲۷
خوب دقیقا نکته ظریف قضیه همین جاست اگر الان احمدی نژاد استیضاح شود مردم ساده دل فکر می کنند دست پنهانی!!! نگذاشتن او کار کند و تمام خرابکاری او را نادیده می گیرند و فکر می کنند تقصیر او نبوده برای همین در انتخابات بعدی دوباره به یکی از طرفداران و نزدیکان او رای می دهند پیشنهاد من این هست که این چند وقته باقی مانده رو هم تحمل کنید تا دوره احمدی نژاد تمام شود چون به هرحال خرابی های 6 ماه کمتر از این هست که بخواد 4 سال دیگه هم امثال احمدی نژاد در راس کار باشند (1003782) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۰۴:۰۰
آقای درویش زاده بار کج به منزل نمیرسد
دندان لق را باید کشید
اول باید دولت را درست و راست و ریس کرد بعد به جنگ اقتصادی رفت چون دولتی که خود باعث مشکلات اقتصادی شده است و سهل انگاری و نابلدی کرده چطور میتواند جلوی جنگ اقتصادی را بگیرد
اگر در یک جنگ همه چیز داشته باشید ولی در ستاد فرمانده ای مشکل داشته باشید و ایرادات اساسی باشد حتما شکست خواهید خورد (1002880) (alef-4)
 
امید
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۰۷:۲۵
وست عزیز لطفا بفرمایید کدام استاد دانشگاه منتقد رئیس جمهور بوده که در دو سه سال اخیر "بازنشسته" نشده؟ به عنوان مثال تنها یک استاد دانشگاه منتقد آقای احمدی نژاد رو در تمامی دانشکده های دانشگاه علامه (بخصوص دانشکده اقتصاد، علوم اجتماعی و...) نام ببرید که از طرف ریاست این دانشگاه بازنشسته نشدن.
باید دید این استاد گرامی مصاحبه شونده "قبلا" چه نظراتی داشتند و گرنه الان دیگه کسی نیست که انتقاد نکنه. (1002885) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۸:۳۲:۲۷
ایشون استاد اقتصاد نیستن استاد ریاضی هستن (1004010) (alef-4)
 
عباس
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۲۰:۲۵
با این منطق یعنی فردی که هر حرفش و عملش بر سرنوشت کشور و ملت تاثیر دارد را بگذاریم هر چه میخواهد بگوید و بکند و عمل و گفتار حتی در جهت خلاف منافع کشور و خلاف قانون بی پاسخ بماند، و قانون و منافع ملی و همه چیز تعطیل و کشک؟ هر چند متاسفانه در 7 سال اخیر هم تقریبا همینطور بوده است. (1002898) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۱:۰۲:۳۳
آقای درویش زاده شما که دوست جان برکف و از یاران آقای آحمدی نژاد بودید. (1002959) (alef-4)
 
امینا
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۳۴:۳۸
تحریم ها به اذعان آمریکایی ها تأثیری که می خواستن نداشته اما به نظر می رسه بیشتر از تأثیر تحریم ها به رفتار مسئولین کشور دلخوش کردند... ظاهرا بیشتر از تحریم ها، سوء مدیریت اقتصادی و سیاسی مسئولین هستش که داره به کشور آسیب می زنه! (1003135) (alef-4)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۳۸:۰۵
اجازه بدهید داستانی برایتان تعریف کنم
به ناپلئون بناپارت گفتند فساد در دستگاههای دولتی زیاد شده و.....
دستور داد دادگستری را بررسی کنند
بعد از بررسی تیم بررسی کننده گفتند قضات سالم هستند و فساد در دادگستری کم است
ناپلئون گفت : بروید و آسوده باشید در کشوری که دادگستری آن سالم است هیچ مشکلی بوجود نمی آید واگر بوجود بیاید برطرف می شود!!!؟؟؟؟ (1003261) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۲:۰۱:۱۴
جوانفکر را به کهریزک بفرستید!

بعد بگذارید رییس جمهور از اوین دیدار کند. (1003450) (alef-4)
 
منتقد
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۲۸:۲۲
چطور شده الان می خواد بره ببینه
از بین این همه زندان؟
اقاجان من حنات دیگه برای مردم رنگی نداره. فهمیدن می خوای فرافکنی کنیو یه بازی دوسر برد برای خودت بیاری وسط
اما نه این تو بمیری ها از اون تو بمیری ها نیست
مردم خام نمیشن ممکنه برخی بگن حقه ایشونه که بره ببینه
فرضا که باشه اول باید بره میدون فردوسی و حتی سرکوچشون تورم رو ببینه بعدا که اوین رفت بقیه زندان ها هم رو بره ببینه گزارش جامعی به مردم و رهبری بده
انی کارا برای منحرف کردن ذهن مردم از احتمال تخلفی جدید در دولت داره (1002551) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۳:۵۶:۰۲
مرسی خیلی حق گفتی اول برو سر گوچتون تورم رو ببین بعد هر کجا خواستی برو (1002691) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۴:۲۸:۱۴
اولاً به آقای احمدی نژاد بگویید دیگه فصل این حرفها تموم شده ثانیاً این حرفا دیگه خریداری نداره ثالثاً بعد 7 سال نیم تازه یادش افتاده بره وضعیت زندان ها رو ببینه رابعاً چرا زندان اوین این همه زندان داریم بره جای دیگه رو ببینه خامساً نکنه چون داداش .. اونجاست (جوانفکر ) میخواد بره اونجارو ببینه سادساً عوض سرکشی از زندان اوین و رسیدگی به وضعیت اونجا از ادارات زیرمجموعه خودش سرکشی کنه که مدیران منصوبش پدره کارمندان رو در آوردن و فقط فکر پر کردن جیب خودشون هستند سابعاً قوه قضائیه چرا بی خود مقاومت میکنه جوانفکر رو به یه زندان دیگه منتقل کنه بذار رییس جمهور بره از اوین بازدید کنه ثامناً رییس جمهور عوض این حاشیه سازی به فکر مردم باشه گرونی بیداد میکنه الکی مردم مردم نکنه و به مردم ابزاری نگاه نکنه تاسعاً من دیگه حال ندارم بقیه اش رو دوستان ادامه بدن رونوشت: جناب آقای دکتر احمدی نژاد (1002721) (alef-4)
 
سهند
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۳۰:۰۱
من با اين بخش سخنان شما مخالفم كه مي گوييد: "مسئولین باید کاملا مراقبت کنند و پیشنهاد من این است که مسئولین و سیاسیون به چنین نامه ای پاسخ ندهند و وقت خودشان را صرف حل مشکلات اقتصادی مردم بکنند."
حل مشكلات اقتصادي مردم وقتي حل مي شود كه قوه مجريه كار كند كه اين قوه هم همان بازي را انجام ميدهد كه شما نمي خواهيد به آن جواب دهيد. (1002553) (alef-4)
 
هیچ کس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۴۰:۰۳
این چه عادتی شده تا کوچکترین اتفاقی تو کشور میافته دنبال دستهای پنهان دشمن می گردید؟ اینکه ما خودمون برنامه ریزی دقیقی برایی اداره کشور نداریم و کوچکترین مسایلی که پیش میاد به جار و جنجال می کشیم کار دشمنه؟ (1002556) (alef-4)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۴۹:۰۹
حق باشماست ایشون میگن(دشمن از تاثیر تحریم ها نا امید شده ودنبال ایجاد اختلاف در داخل کشور است)واقعا تحریم ها بی اثر بود؟ودشمن انقدر توانمند است که می تواند اختلاف ایجاد کند؟ نه استاد گرامی از ماست که بر ماست. (1002918) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۴۲:۰۱
وقتی با رییس جمهور این کشور که با آرای بالایی انتخاب شده است چنین

برخوردی می شود از دشمنان چه انتظاری می توان داشت؟

واقعا این اظهارات آقای درویش زاده مایه تاسف دارد. (1002557) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۴:۲۸:۳۲
به هر حال تازه کتاب قانون رو خونده تازه به فکر زندانی ها و اسرا افتاده تازه بفکر مردم مظلوم تفتاده تازه میخاد بجای استان گردیهاش به زندان گردی هم بیوفته میخاد ببینه اگه رفت زندان کجا گیرش میاد هر دلیلی که داره هر دلیل آقا ما مردم که غریبه و نامحرمیم حتی آمار بیکاری و تورم و تولید ناخالص و خالص ملی ومیزان ذخایر ارز و طلا و ... که نمیدهند به ما چون ما مردم نامحرم هستیم !!!! این بیچاره که به هر حال رییس جمهوره این هم نامحرمه !!!! این که از خودشونه سال 84 یادتون رفته که همه مراکز و سازمانها ونهادها وارگانها ازش حمایت میکردند ؟! از خودشونه (1002723) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۵:۲۹:۱۶
آقای رییس جمهور باید در شأن یک رییس جمهور یک ملت بزرگ رفتار نماید (1002764) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۰۹:۵۵
رییس جمهورم باید 1ذره کلاس داشته باشه.تابلو بازی هم اندازه داره (1002886) (alef-4)
 
farzad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۳۰:۱۴
آرای بالایی که با هدر دادن پول نفت و تزریق غیر منطقی نقدینگی کسب شد فایده ای ندارد (1003250) (alef-4)
 
Mahdi
Austria
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۴۲:۳۴
جناب آقا

شما چه وقتی‌ را برای گفتن صلاح میدانید

زیرا دشمن همیشه بوده و همیشه خواهد بود و

همیشه در صدد سؤ استفاده!!!!!!!!! (1002558) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۴۵:۰۱
باز هم دشمن پشت پرده است خودمان همه کار می کنیم و در اخر تقصیر دشمن می اندازیم اخه مگر این مردم عقل و شعور ندارند اقا جان شما مجلسیان دیدیم چه مقدار در حفظ منافع مردم کوشا بودید حتما ان هم کار دشمن بود که ما این وضع را پیدا کردیم افسوس که نمی توانم انچه دلم میخواهد بنویسم واگرنه جواب خوبی برای شما و امثال شما داشتم (1002560) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۴:۲۹:۰۴
جناب اقای احمدی نژاد این همه نگران از نحوه اجرای عدالت هستید چرا هفت سال با این نگرانی ارام بودید وامروز نگران ملت شدید نکند اقای جوانفکر ملت مد نظر سماست (1002726) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۷:۴۸:۵۰
دوست داره الآن برای دیدن جوانفکر به زندان برود. اشکالی داره؟ (1002832) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۴۵:۳۵
این آقای درویش زاده تا به حال کجا بودند؟ چطور به خودشان اجازه می دهند چنین حرفهایی را در مورد رییس جمهور بزنند؟

شما اگر می خواستی حرفی بزنی باید چند سال قبل اقدام می کردی. (1002561) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۴۸:۴۶
من با اینکه به احمدی نژاد رای نداده ام و با مدیریتش موافق نیستم، با اینحال با این هجمه ها بر علیه او نیز مخالفم.
آقای درویش زاده این چند سال چرا صدایی از شما در نیامد؟ چرا حالا؟ (1002566) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۵۱:۰۶
احمدی نژاد اگر هزار عیب داشته باشد، اما شجاعتش قابل تحسین است.
متاسفانه خیلی ها حتی فاقد همین ویژگی هستند. (1002570) (alef-4)
 
راد
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۵۴:۱۸
با شما کاملن موافقم و علاوه بر صفت "شجاعت" که به خوبی داراست ،صفت بسیار خوب دیگری که " ایستادن به پای دوست و همکار " است هم از صفات مثبت دیگر ایشان برشمرد . برگردید به اقای خاتمی که هرچه وکیل و وزیر داشت استیضاح و اخراج و زندان کردند و صدایش درنیامد . براوو احمدی نژاد (1002631) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۴۵:۲۲
اگر به شجاعت است، مطمئن باشید اراذل و اوباش محله های تهران شجاعتشون از آقای احمدی نژاد بیشتره!!!
.
.
رییس جمهور باید قبل از هر چیزی مبادی اخلاق و آداب باشد نه اینکه نامه هایش شبیه عربده کشی های اراذل و اوباش محلۀ نارمک باشد!!!!!! (1002915) (alef-4)
 
«اشناس
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۵۷:۱۷
اتفاقا تنها مقامی که درشان ملت بوده ایشان است.انگارنتایج انتخابات و رای میلیونی ملت به ایشان راازیاد برده ید؟! (1002574) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۱:۵۸:۲۶
چه مشکلی دارد رئیس جمهور از زندان بازدید داشته باشد.به نظر من حق هر رئیس جمهوری است که از زندانهای کشور بازدید کند. (1002575) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۵:۱۹:۰۶
ولي فعلا از نظر قانون اساسي اين اجازه رو نداره (1002754) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۵:۳۳:۴۲
مشکلی وجود ندارد، لکن آقای احمدی نژاد جنجال درست می کند. اگر متن نامه قوه قضاییه دقیق بخوانید نوشتند: «اما نیک بخاطر دارم قریب به دوسال پیش که در جلسه‌ای مسأله وضعیت دشوار زندان‌ها و کمبود بودجه برای توسعه وتجهیز آنها مطرح شده بود به حضرتعالی گفتم شما خود از زندان‌ها بازدید کنید تا مشاکل را به چشم خود ببینید. حال چرا باید با بازدید شما مخالفت کنم؟ سّر مخالفت امروز بنده همان است که گفته‌ام. بعلاوه حسب گزارش سازمان زندانها تنها در دوره مسولیت اینجانب بیش از صدها نفر از وزرا ، استانداران ، فرمانداران ، نمایندگان مجلس و هیات های خارجی از جمله برخی از سازمانهای بین المللی از زندان‌ها بازدید بعمل آورده‌اند چرا مطالبی مطرح می کنید که اینگونه القاء شود که درب زندان‌ها بر روی همه بسته است.» (1002769) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۰۰:۵۱
آیا بازدید از یک زندان باید این همه قال و جنجال داشته باشد؟ مثلا اگر رییس جمهور یک بازدید کوتاه از زندان می کرد چه می شد؟ آیا هزینه آن کمتر نبود؟

به هر حال ایشان 8-7 ماه دیگر جایشان را به کس دیگری خواهند داد و می خواستند در طول 8 سال دوره ریاست جمهوریشان یک بازدیدی هم از زندان داشته باشند. تمام ایران را دیده اند بجز زندان!

متاسفانه خیلی ها از این موضوع برای تسویه حسابها و کینه های شخصی استفاده کرده و می کنند. (1002579) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۳:۴۷:۳۴
بمانه بعد از ریاست جمهوری! (1002677) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۰۲:۲۶
کاش نویسنده محترم عنوان میکرد که مگر درخواست ریاست جمهوری چه چیز عجیبی بوده که قوه فضاییه حاضر به پدیرش آن نیست ؟ این درخواست یک درخواست عادی و ساده بود که ممانعت رییس قضا دامن به اختلاف زد .
الان همه از خود می پرسند اگر رییس چمهور که مظهر اراده مردم است نتواند از اوین دیدن کند پس چه کسی می تواند.
به نظر من مخالفت رییس قضا بیشتر ناشی از یک نوع لجبازی بود تا مصلحت اندیشی (1002581) (alef-4)
 
سلام
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۳:۵۹:۲۳
سلام
اولا شما نامه ی درخواست رئیس جمهور را دیده اید؟!
گویا ندیده اید، چون خیلی فراتر از یک درخواست عادی و ساده بوده است، در واقع طلب اختیارات رئیس قوه ی قضاییه از ایشان بوده است با یک لحن طلبکارانه!!
در ثانی اگر مسئله به این سادگی است، به نظر شما یک درخواست عادی و ساده، چرا اینقدر اصرار؟!!
فرد تصمیم گیر در این مسئله به دلایلی تشخیص داده است که اکنون مصلحت نیست، دیگر چرا اصرار و علنی کردن پاسخ یک نامه خیلی محرمانه و ... این همه بازی و ایراد شبهه و اتهام در اذهان در مورد عملکرد قوه ی قضاییه؟!!
ثالثا، به نظر شما رئیس جمهور برای این درخواست، حتی اگر لحنش درست بود که متاسفانه اصلا نیست!!!، نباید به تصمیم گیر در این مسئله دلایل معقول ارائه بکنند؟!!
وقتی شما دلایل معقولی نمیشنوید به عنوان تصمیم گیر چرا باید با چنین درخواستی، که همزمان هم شده است با اجرای حکم کسی که برای رفتن به بازپرسی هم کلی داستان برای مملکت درست کرد و با همراهی رئیس جمهور هم مواجه شد!!،موافقت کنید؟! اصلا چرا وقتی حتی حق تصمیم گیری شما در این مسئله را به رسمیت نمیشناسد، با طلبش موافقت کنید؟!!
شما به عنوان رئیس قوه ی قضاییه نباید ببینید در شرایط فعلی کشور چرا چند ساعت از رئیس جمهور آنهم بدون دلایل درست و کافی، آنهم همزمان با حضور مجرمی که از نزدیکان اوست، باید به بازدید از همان زندانی که مشاورش در آن زندانی است بگذرد؟!
منطق حکم میکند، وقتی نه با لحن درستی مواجه شدید، در واقع ایشان به دنبال هماهنگی نیست، بلکه دنبال دستور دادن و امر کردن و اطاعت شنیدن است، نه با دلایل معقول برای بازدید، و با در نظر گرفتن شرایط روز کشور، مسئله های روز کشور و زندان خاصی که ایشان طلب بازدید از آن دارد، طی نامه ی محرمانه ای، برای اینکه حتی یک نفر هم جز رئیس جمهور مطلع نشود که با طلبش مخالفت شده، عدم موافقت خودتان را در شرایط فعلی اعلام کنید.
اگر واقعا مسئله یک درخواست ساده بود، فکر میکنید کار به اینجا میکشید؟! چرا نامه ی پاسخ را علنی کرده است؟!! حتما خیلی ساده انگارانه میخواهید بگویید چون درخواست ساده ای داشته است!!؟!!!!!!!!!!!!!
اگر درخواستش ساده بود، و البته حداقل عقلی برای رئیس جمهور فرض کنیم، نمیدانست برای رسیدن به این درخواست ساده چه داستانهایی برای رسانه های بیگانه فراهم میکند؟!! نمیفهمید در نامه ی خود چه اتهاماتی به قوه ی قضاییه وارد میکنید؟!!!!
واقعا فکر میکنید رئیس جمهور به خاطر یک درخواست ساده!!!! تنها چند روز بعد از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم رسانه ای کردن اختلافات و .... پاسخ نامه ی خیلی محرمانه ی را علنی میکرد!؟!!
مسئله خیلی وقت است که این درخواست ساده نبوده و نیست، مگر اینکه همان حداقل عقل را هم برای رئیس جمهور فرض نکنیم!! که اگر اینگونه فکر میکنید داستان چیز دیگری خواهد بود!
مسئله به چالش کشیدن اختیارات یک قوه و گسترده کردن اختیارات خود رئیس جمهور بر اساس برداشت ایشان از قانون اساسی است!!! (البته بدون توجه به این که مفسر قانون مطابق با قانون اساسی به هیچ عنوان ایشان نیست مگر اینکه این را هم به ادعاهایشان اضافه کنند!!!!)
اگر کمی به ذهنتان فشار بیاورید و اتفاقات یکسال قبل روزنامه ی ایران را مرور کنید، میفهمید وقتی برای رفتن یک فرد به بازپرسی، و نه حبس و اجرای حکم تنها یک بازپرسی ساده!!، آنهمه داستان برای مملکت درست کردند میفهمید آیا قضیه یک درخواست ساده بوده است یا نه!!!
وقتی برای بازپرسی رفتن یک فرد آنهمه داستان درست شد، فکر میکنید برای زندان رفتن آن فرد چه داستانهایی باید درست شود؟!! داستانهایی است که اکنون شاهد آن هستیم!!
امید که کمی بیشتر فکر کنیم!!
باتشکر (1002697) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۳:۴۴:۰۱
زحمت كشيديد مفصل نوشتيد و با منطق قوي. دست شما درد نكند. (1003042) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۵:۱۲:۲۲
او فقط ميخواست از زندان ديدار داشته باشد اميدوارم كارهاي قوبه قضايي هم زير ذره بين سايت الف بره (1003098) (alef-4)
 
سلام
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۱۲:۵۴
سلام
مطابق با بیان شما رئیس قوه ی قضاییه هم با بیان نظر خود درباره ی این درخواست ساده طی یک نامه ی خیلی محرمانه، فقط خواست در مورد مسئله ای که تصمیم گیری اش با اوست نظر خود را ارائه کند! و داستان تمام میشد!
نه؟! مگر اینکه ...!!
لطفا در نامه ی پاسخ رئیس جمهور به رئیس قوه ی قضاییه که میتوانید در لینک زیر ببینیدش، به تعداد جملاتی که به نظر شما به "فقط میخواست از زندان دیدار داشته باشد" اشاره کنید، همچنین به جملات دیگر نامه هم اندک عنایتی داشته باشید! چشمان من که جملات بسیاری میبیند که خیلی خیلی فراتر یا حتی متفاوت از "فقط میخواست از زندان دیدار داشته باشد" بود!
البته ممکن است چشمان من ایراد داشته باشند!
همانطور که ممکن است منطق بنده هم ایراد داشته باشد که فکر میکند:
وقتی شما یک درخواست دارید، به قول نظر بالایی درخواست عادی و ساده، خب خیلی عاقلانه! این درخواست را با لحن مناسب! و دلایل معقول! و به رسمیت شناختن حق تصمیم گیر! در این زمینه مطرح میکنید!!، اما طی یک نامه ی خیلی محرمانه، به گونه ای که حتی کس دیگری هم متوجه نشود با درخواستتان مخالفت شده، با پاسخ منفی تصمیم گیر مواجه میشوید! آیا عاقلانه، منطقی مدبرانه است که اینگونه پاسخ نامه ی خیلی محرمانه را با چنین لحن، ادبیات، همراه با وارد کردن کلی اتهامات، ایجاد کردن کلی برداشتهای منفی در جامعه و کلی مسائل مربوط و نامربوط به آن درخواست ساده، بدهید؟! آیا حتی ذره ای قابل توجیه است؟!!
بله من هم مانند شما امیدوارم کارهای قوه ی قضاییه هم زیر ذره بین سایت الف برود، همانگونه که امیدوارم هیچ وقت ذره بینمان را از روی نوشته ها و اعمال خودمان شامل بنده، شما، آقای توکلی و رئیس جمهور برنداریم!
انشاالله!
باتشکر (1003400) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۱۳:۰۸
با سلام
اين روزها مصاحبه مي كنند بيانيه ميدهند مقاله مي نويسند همه تنها ميروند قاضي و راضي بر مي گردند.
اقاي درويش زاده ي گرامي رييس جمهور در اكثر موارد بد برخورد كرده و مي كنند اما قوه ي محترم قضاييه نمي دانم چرا اين گونه عمل كردند؟ پس كاش در اين مصاحبه از اين بعد هم به قضيه نگاه مي كرديد اما ان چيزي كه مبرهن است اينكه مردم خيلي بيشتر از اون چه كه شما و بقيه ي دوستان فكر مي كنند مسائل را مي فهمند مردم رو جدي بگيريد. (1002595) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۲۲:۵۹
چون احمدی نژاد حرف حق میزند خیلی ها که توان شنیدن حرف حق ندارند را ناراحت میکند. مگر در نیویورک ندیدید موقع سخنرانی خیلی ها سالن را ترک کردند؟ (1002604) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۷:۵۸
با این استدلال شما هر مخالفتی به معنای مقابله با حق هست این طوری وقتی بچه هم گریه می کند و بقیه نارحت می شوند و یا اون بچه درخواست درستی ندارد و با درخواستش موافقت نمی شود اون بچه محق هست ؟ ایا اون بچه حرف حق می زند احمدی نژاد هم مثل اون بچه هست که نمی داند کی و کجا باید چه حرفی بزند (1003921) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۲۴:۰۲
ادعای بازدید از زندان توسط رئیس جمهور یک مملکت آیا عجیب است؟اقا این چه حرفهای مضحکی است شما می زنید اصلا ما کاری به این ادم هم نداریم قانون اساسی صراحت دارد . (1002606) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۰:۱۲:۳۸
مطمئنی قانون اساسی که خوندی قانون ایران بوده؟ (1002932) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۲۴:۴۵
« جناب آقای..... ،

آنانکه در مقابل شما ایستاده‌اند،

توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.»


امام خمینی (ره)، صحیفه نور، جلد ۲۱، صفحه 199 (1002608) (alef-4)
 
ا
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۱۶:۲۸
اين دولت هم توانايي ادره اش را ندارد. (1003409) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۳۸:۲۰
هم وطنان عزیز چرا وقتتان را تلف می کنید همه مسائلی که مطرح می شود حداقل چهار سال پیش بر مردم کوچه و بازار روشن شده بود و پیش بینی می شد متاسفانه کسی جسارت این را ندارد مسئولیت این ندانم کاری و خسارت وارد شده را قبول کند و طبق قوانین دولت بی کفایت را عزل کند . . . (1002618) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۴۱:۰۹
خدایا این ملت را خودت نجات بده در این بلوشو بازار بزرگان تو تنها دادرس این ملتی (1002622) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۳:۲۳:۵۹
حق گرفتی است نه دادنی (1003034) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۴۱:۱۲
دکتر جان احساستان نسبت به ادبیات احمدی نژاد را تازه کشف کرده اید یا هفت سال پیش هم کشف کرده بودید؟ (1002623) (alef-4)
 
مژگان
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۲:۵۸:۵۶
با نظر دکتر درویش موافقم.احمدی نژاد هر موقع که کم میاره فورا موضوع دیکری را پیش میکشه. حالا آیا مردم همه حقشونو گرفتن فقط موضوع زندانها باقی مونده؟ آقای رییس جمهور حالا که یاد زندانها افتادن سراغی هم از جناب مرتضوی بگیرن!!! (1002633) (alef-4)
 
رمضان درویشی
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۳:۰۴:۱۲
باسلام
به هرحال رئیس جمهورمحترم هرچندبا تاخیر چندساله می خواهند به انجام یکی از تکالیفشان درارتباط با حقوق شهروندی بپردازند باز هم ستودنی است ومن طرفدار ایشان نیستم شما ازچه میترسید آقای درویش زاده مگربازدید ازاجرای عدالت اسلامی جز مایه سرافرازی است. (1002637) (alef-4)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۴:۳۱:۴۴
پس هفت سال برای بازدید از زندان نمی رود برای انتقام گیری و ملاقات با جوانفکر می رود. کودک نیز این مسئله ساده را می فهمد. اما در شرایط فجیع اقتصادی فعلی رفتن به زندان فقط برای عوض نمودن بحث و منحرف کردن اذهان است. این را نیز هر کودکی می فهمد. ماجرای سرزدن احمدی نژاد به زندان یک بازی رسانه ای و سیاسی بوده و ارتباطی با وظایف رئیس جمهور ندارد. چنین مسائلی وظیفه رئیس جمهور نیست و اگر بود نیز وظایف بیسیار مهم تری وجود دارد که بهتر است اول آنها را انجام دهد. (1002730) (alef-4)
 
علی از هشترود
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۵۶:۳۴
اصلا هدف جوانفکر نیست می خواهد حالی از مهدی بپرسد و عکس یادگاری با مهدی بگیرد و یا شاید هم شک دارد که مهدی در اوین باشد (1002876) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۳:۲۹:۵۶
فکر میکنم برخلاف نظر جنابعالی مردم هستند که در خط مقدم جنگ اقتصادی باغرب هستندمسولین هم دارن تاکتیکهای جنگ اقتصادی را آزمایش و خطا میکنند. (1002661) (alef-4)
 
عقیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۵:۵۰:۵۲
دقیقا مشکل از ان جا است که رئیس جمهور احساس می کنه آن چه فکر می کنه یا اطرافیانش پیشنهاد می کنند درست است. ولی ایشان باید بدانند مردم ایشان را بخوبی شناختند و با خصوصیات مطلق گرایی و نداشتن حس مشورت و ادبیات واقعا بد و غیر اخلاقی ایشان آشنایی پیدا کردند.

اگاه باش آقای رئیس جمهور که فقط به خاطر حرمت سمتی که بر دوششت هست مردم کم و بیش احترامت را دارند و شاید باور نکنی بیشتر از هشتاد درصد اشخاصی که بهت رای دادند یک ماه نشده بود از انتخابشان متاسف بودند. همین است عاقبت کسی که با خدعه و نیرنگ منتخب شود. (1002777) (alef-1)
 
علی از هشترود
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۵۳:۲۷
منفی ها به نظر عقیل خان مرا به تعجب وا داشتند. اصلا چرا سفرهای استانی صفر شدند. چون می داند که که دیگر استقبال نخواهد شد . مگر در کهکولیه و بویر احمد (1002872) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۷:۱۵:۱۸
شمانوشتید صفر نظر در صف انتشار: پس نظر من چی شده؟چون اسم مهندس موسوی راهم بردم.چاپ نکردید.درودبرموسوی. (1002823) (alef-4)
 
شاهین صداقت
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۷:۳۳:۱۱
احمدی نژاد منتخب مردم است و بی توجهی به حرفهای او بی توجهی به ارای مردم است . (1002829) (alef-4)
 
علی از هشترود
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۰۲:۳۷
هدف اصلی دکتر جان عکس یادگاری گرفتن در زندان با مهدی هاشمی است.
و یا احتمال می دهد که آقا مهدی در اوین نیست. (1002843) (alef-4)
 
daneshvarz85@gmail.com
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۰۳:۴۲
دشواریهای اقتصادی مدتی است تنورش داغ شده است و همه گله دارند که چرا آقای رئیس جمهور در این شر ایط می خواهد به زندان برود.

در همه این مدتی که دشواریهای اقتصادی تنورش دادع شده است ، مجلسیان مدتهای زیادی وقت و فکر می گذارند که وزیری را به مجلس فر اخوانند، تا آخر کار هم پیشی می روند ، اما در لحظه آخر، موضوع منتفغی می شود. . همین مورد برای پرسش از رئیس جمهور هم در جریان است.

خوب اگر در این شرایط باید به فکر اقتصاد بود، چرا مجلسیان کار دیگری می کنند. ممکن است بگویند ما برای اقتصاد به دنبال احضار و پرسش از وزیران و آقای دکتر احمدی نژاد هستیم، اگر چنین است ، چرا در آخرین لحظه عقب می نشینند؟ (1002845) (alef-4)
 
علی از هشترود
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۰۵:۰۴
رئیس جمهور تنها مسئولیست که رفتارش یا قابل پیش بینی نیست و یا کاملاً بر عکس افکار عمومی عمل می کند مطمئناً هدفش دیدار با جوانفکر نیست اگر توفیق بازدید یابد خواهید دید (1002846) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۴۲:۱۰
در عجبم که احمدی نژاد این وضع اسفبار اقتصادی و معیشتی که بر مردم عارض شده را می بیند و خم به ابرو نمی آورد ؟؟؟ (1002866) (alef-4)
 
میلاد
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۴۷:۴۲
جناب استاد ...پس معنی دمکراسی چیست ؟؟ تشنج ..ناآرامی ...یعنی چه ؟؟لطفا ازارزش ها سخن نگو یید ..کدام ارزش ها ؟؟/ مدتهاست که ارزش ها توسط آقایان ذبح شده است ... مسئولان درگیر بی اخلاقی اند ... لطفا سفره ثناگویی وچاپلوسی را جمع بفرمایید ازفرمایشلت سخن نگویید..بر سر سفره خالی مردم تشریف بیاورید ...انگاه ازتعارض با مقام ...وقانون سخن بگویید ...
کاش می شد که ما ملت ایران به جای مدح وثنای مقامات به کرنش حق می پرداختیم .. (1002869) (alef-4)
 
معصومه - مشهد
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۸:۵۵:۴۴
سلام
یک نکته جالب اینکه وقتی احمدی نژاد در مصاحبش گفت ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم و عده‌ای دارند از این فرصت سوء استفاده می کنند و نرخ ارز را بالا پایین می کنند همه با هم داد زدند که الکی می گه تقصیر خودشه ......
حالا که همتون دارید حرفاشو تایید می کنید پس معلومه اون درست می گفت. موضوع اقتصاد تقصیر عوامل داخلی و تحریمه یک مقدارم دولت مقصره
پس لطفا شمایی که ادعاتون می شه (آقای توکلی) کمک کنید مشکلات حل شه نه اینکه به دولت سنگ بزنید
نوشتمکه نشون بدی پس لطفا کلیک کن . ممنونم (1002874) (alef-4)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۰۴:۳۵
بله همه مملکت رو به گروگان گرفته، بجای رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم آقا تازه یادش افتاده به زندان اوین. اگه خیلی شما برای زندانیان دل سوز هستی لطفا سعید مرتضوی رو از تامین اجتماعی عزل کن.
کاش اینقدر برای عدم کفایت مصلحت اندیشی نمی کردید. (1002881) (alef-4)
 
ايراني
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۱۶:۵۸
كساني كه به رييس جمهور محترم و مردمي ما اعتراض ميكنند بصيرت ندارندلطفا كمي بصيرت داشته باشيد (1002893) (alef-4)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۵۸:۰۰
قبول دارم بی انصافانه داره به رییس جمهور انتقاد میشه اما اینکه بگیم هر کی انتقاد کرد بی بصیرته!!!خیلی حرفه وحشتناکیه (1003438) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۱۹:۳۶:۱۱
سئوال این است که چرا رئیس جمهور اجازه بازدید از یک زندان را ندارد. این مصلحت را باید برای مردم شرح داد. مصلحت مخفی برای مردم شبه زا است. در این صورت، هر کسی می تواند هر کاری بکند و بگوید که این مصلحت است. (1002909) (alef-4)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۰:۱۵:۲۴
سلام به تمام حکمران هایی که فقط فکر خودشون هستن خدایا به کی بگم 2سال جرات نمیکنم کار بگیرم-نون زن و بچه مردم چی میشه-بخدا بیچاره شدم ب واللله بیپچاره شدم ما هم زن و بچه داریم -24تا کارگر رو اخراج کردم 5نفر که خدایی خجالت میکشم اخراجشون کنم از کار و اطمینان - بابا بخدا مردم بخاطر شرافتشون حرف نمیزنن-خدا یا کمک کن-لعنت به این زندگی (1002933) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۰:۲۲:۳۲
سلام
من فکر می کنم رئیس جمهور کمی از زیادی و فشار کارها خسته شده است.
یا شاید می خواهد توجهات عمومی را در آستانه انتخابات به کابینه معطوف کند تا نامزد عضو کابینه توفیق بیشتری یابد.
یا اصلا عقایدش به نسبت سالهای 84 تا 88 بسیار فرق کرده است.
هرچه که هست ایشان در دو سال اخیر رویه ای را در پیش گرفته که تنها هدف یا وجه مشترکش جلب توجه افکار عمومی به خود و ایجاد تنش در سطح جامعه بوده است. برخی مصادیق این امر عبارتند از:
برکناری وزیر خارجه در ماموریت خارج از کشور
برکناری وزیر اطلاعات بدون موافقت رهبری
تکرار پیاپی نظرخود درباره مجلس که مجلس در راس امور نیست
و بالاخره ماجرای اخیر

اما آقای رئیس جمهور شما وظایفی قانونی هم دارید که آنها را انجام نمی دهید که برخی از آنها عبارتند از:
عدم حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت برخلاف نص صریح قانون اساسی و حکم انتصاب اعضای دوره اخیر مجمع توسط رهبری
عدم امضای برخی قوانین جهت ابلاغ و انتشار شان برخلاف نص ماده 1 قانون مدنی که شما را ملزم بدان می داند.

مضافا اینکه در حوزه اجرا هم نقایصی دارید
مثلا چرا در سال اخر دولت ساخت انبوهی مسکن مهر را آغاز می کنید که قطعا برخی از آنها تا دولت بعد طول می کشد؟
یا چرا مدت ها است سفرهای استانی را متوقف نموده اید و برخی استانها را سفر نمی کنید؟ نمیدونم شاید به برکت نزدیک شدن انتخابات این نقایص هم با سرعت فراوان حل شود. (1002939) (alef-4)
 
دایی سعید
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۰:۲۹:۰۰
اقای درویش زاده ایا زمانی که در مجلس بودی نماینده ی موفقی بودی ؟ جناب عالی از ان دسته اصول گرایانی که دگر اندیشان را هرگز نتوانستی بر تابی... (1002943) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۱:۴۸:۵۳
مرسی،آقای درویشی ! مرسی،آقای توکلی!
من بعنوان یه عضوی ازاعضای خانواده معززومحتزم جناب زاده پروران وظیفه خودمی داتم ازتلاش بی دریغ شما که دردفاع نامحسوس ازما،درسنگراصلی مخالفت با رییس جمهوری که همه قانونها رازیرپاگذاشته ومی گذارد،قرارگرفته ومی گیرید،صمیمانه قدرانی کنم.به امیدپیروزی شما وعزت دوباره ما..... (1002979) (alef-4)
 
آگاه
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۲:۰۷:۰۷
رییس جمهور در نامه اش درمورد بودجه قوه قضاییه تهدیدکرده است! این یک واقعیت است که سابقه سواستفاده دارد! جا دارد که عقول نظام و نمایندگان ملت با مستقل نمودن بودجه قضا استقلال واقعی آنرا تضمین نمایند. (1002989) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۲:۱۴:۳۹
با سلام
با توجه به اینکه از خیلی از نظرات و عملکرد جناب اقای دکتر محمود احمدی نژاد راضی نیستم ولی در این مورد اخر چه مشکلی پیش می امد اگر رییس محترم قوه قضاییه اجازه بازدید به ایشان می داد مگر بازدید ایشان بیشتر از بازدید نماینده حقوق بشر مشکل ایجاد می کرد. این مورد را می توانستیم خیلی با ارامی حل کنیم لازم نبود جناب اقای لاریجانی ریاست محترم قوه قضاییه ان جبهه گیری را می کرد و کزک دست این و ان می داد. متاسفانه در نزد همه ما دو رنگ بیشتر وجود ندارد یا سیاهیم و یا سفید. دقت بکنید اکثر دوستان در مقابله خواسته بحق ریاست جمهوری موضعه گیری کرده اند. این مشکل ما هست. کلمه حق می تواند از زبان خیلی ها خارج گردد. یا علی (1002993) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۲:۱۶:۴۶
حکایت احمدی نژاد مصداق مصرعی است که می گوید : آن کس که نداند و نداند که نداند . حقیقت این است که نباید از احمدی نژاد انتظار داشت که وضعیت فعلی را بهبود بخشد . وی نه می تواند و نه انگیزه کافی برای اصلاح اوضاع را دارد. برای رد گم کردن هر روز یک عملی انجام می دهد که اذهان عموم را به مسائلی غیر از وظایف و مسئولیت های خودش سوق دهد، یک روز افرادی مسئله دار مثل کردان و مرتضوی را پست و مقام می دهد روز دیگر به مدت 11 روز خانه نشین می شود یا نامه های آنچنانی برای مقامات خارجی و یا داخلی می نویسد یا موضع گیری های نابجا اتخاذ می کند تا از آب گل آلود ماهی بگیرد . خلاصه اینکه او بدنبال منحرف کردن و فریب افکار عمومی است تا مدتش به پایان برسد. (1002994) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۲:۲۴:۱۳
خدایاتومی دانی که احمدی نژاد،بنده مخلص توست...
اوریالی ازبیت المال به جیب نزده...
وفرزندانش راآقازاده نخواسته...
اودرمقابل شکمبارگان ملت ایستاده...
اواوحالاموردهجمه خانواده معززجنا ب زادگان وسرمایه داران ووابستگان ونوچه های آنان قرارگرفته....
وتومی دانی که سرچشمه این همه مخالفت ودشمنی بااوازکجاست وبرای چیست...
اوالان موردهجمه کسانی قرارگرفته که توبهترازهرکس می دانی که دراندیشه ودلشان چه می گذرد....
خدایا !تو به احمدی نژادعزت دادی به عزتش بیفزا...
خدایابیش ازاینهایاریگراوباش که هیچ رییس جمهوری چون اومظلوم قرارنگرفت....
خدایا،مخالفین و دشمنان احمدی نژادرامی بینی که همه ازمرفعین بی دردند
بخاطردل دردمندان ،چون گذشته احمدی نژادرادرمقابل این تهاجم دنیاطلبان بیشترمحافظت فرما.(آمین). (1002997) (alef-4)
 
007
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۰۲:۱۹:۲۷
مطالب فوق را پس از مصرف گفتی دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1004399) (alef-4)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۲:۴۵:۱۸
1- قانون اساسی صراحت دارد جملات واضح فارسی نیاز به تفسیر ندارد
2-در حین حل مساله اقتصاد میتوان به مسایل دیگر نیز رسید .مگر برای حل یک مساله مهم در بلاد خارج سایر مسایل را منجمد میکنند.
3- لازمه بهینه شدن سلامت هر سیستم نظارت ممتد وگسترده نظار غیر خودی بر
آن سیستم است. بهتر است به جای تقابل با نظارت از آن امر استقبال نیز کرد و
گرنه طبق این گویش قدیمی خود گویی خود خندی خود سیستم هنرمندی. (1003006) (alef-4)
 
م.اصفهانی
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۳:۰۵:۰۲
یادش به خیر قبلنا چقدر بی بصیرتا !! همین حرفارو می زدن به با بصیرتا!!ن (1003016) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۳:۱۵:۱۶
باسمه تعالی

جالبه این که روزها علاوه بر افراد متملق اطراف رئیس جمهور(نمونه اش در حافظیه شیرازکه که تملق را به اوج خود آن هم در علن رساندبطوری که حال... به آدم دست می داد.)مثبت زنها هم برای ایشان سنگ تمام می گذارند واز این حقیقت اطمینان حاصل کرده اند که ایشان شدیدا جو گیر می شود.

ولی وقتی در کامنتی آقایان احمدی نژاد وخاتمی مقایسه می شوند این عده سرگردان می شوند که مثبت را انتخاب کنند یا منفی را. (1003027) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۵ ۲۳:۵۳:۴۳
اقای توکلی و دوستان اصولگرایشان اولا از مردم ایران عذرخواهی کنند که با حمایت بی چون چرا از احمدی نژاد در بروز مشکلات امروز نقش ویژه داشته اند. دوم اینکه مروت و انصاف نیست که رفیق نیمه راه باشن و تمام ناکارآمدی ها را به گردن احمدی نژاد بیاندازند. و سوم به نظرات دیگران که هم حزب شما نیستند هم توجه کنید (1003047) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۰:۴۷:۵۶
مردم کاملا آگاه هستند و به خوبی بررسی میکنند و و و و و و............ (1003062) (alef-4)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۲:۱۱:۱۹
تقصیر قوه قضاییه بود با این رفتار بچگانه. اگر اجازه می داد این اتفاقا نمی افتاد. اصلا احمدی نژاد بره ببینه. اصن فقط هم برا جوانفکر بره. خب چی میشه؟؟ انقلاب نابود میشه؟ بابا بس کنید این بچه بازی هاتونو... (1003086) (alef-4)
 
سلام
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۴۳:۳۲
سلام
رفتار بچه گانه؟!!!
فکر میکنید اگر رئیس جمهور بعد از دیدن نامه ی خیلی محرمانه و مشاهده ی مخالفت فرد تصمیم گیر در این مسئله، دیگر چنین عملی را مرتکب نمیشدند چنین اتفاقی می افتاد؟!!!
رفتار چه کسی بچه گانه است؟!
شما درخواستی داشته اید و فرد تصمیم گیر با این درخواست به ظاهر کم اهمیت شما مخالفت کرده است! خب تمام!
حالا که این درخواست به ظاهر ساده اجابت نشده، به قول شما "خب چی میشه؟؟ انقلاب نابود میشه؟"
پس چرا رئیس جمهور این چنین واکنش نشان داده؟!! چرا اختیارات رئیس قوه ی دیگری را به چالش کشیده؟! به خاطر یک مسئله ی کم اهمیت؟!!

چرا چنین سوال خیلی ساده انگارانه ای را از رئیس جمهور نمیپرسید؟!!
چه کسی برای قول شما یک مسئله ی کم اهمیت حاضر شد پاسخ یک نامه ی خیلی محرمانه را علنی با چنین لحن، ادبیات و سرشار از وارد کردن اتهامات و تزریق شبهات به جامعه بدهد؟!! و کلی هزینه به نظام تحمیل کند!
به نظر شما کسی شایسته ی عنوان رفتار بچه گانه و بچه بازی است که برای تبعیت از مقام معظم رهبری مبنی بر عدم رسانه کردن اختلافات، پاسخ نامه ی قبلی تر رسانه ای شده ی رئیس جمهور برای یک مسئله ،ی کم اهمیت از نظر شما، را خیلی محرمانه که حتی فرد دیگری هم متوجه مخالفتش نشود داده؟!!!!
(یعنی حتی کسی متوجه نشود که در مورد یک مسئله ی کم اهمیت با رئیس جمهور مخالفت شده!!)
یا کسی که وقتی مخالفت فرد تصمیم گر در مورد یک مسئله ای کم اهمیت را طی یک نامه ی خیلی محرمانه دریافت کرده، اینچنین در نامه ای رسانه ای شده، که قسمتی از نامه ی خیلی محرمانه را نیز فاش کرده!، به همراه کلی اتهامات و به چالش کشیدن اختیارات رئیس قوه ی قضاییه و ایجاد شبهات و ... پاسخ بدهد؟! و اینگونه سر یک مسئله ی کم اهمیت سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم رسانه ای کردن اختلافات را زیر پا بگذارد!!!
با وسط کشیدن بسیاری مسائل مهمتر یکی از قوای سه گانه ی مملکت را زیر سوال ببرد؟!!!! و رئیس قوه ی مربوطه در واکنش به شبهات، اتهامات، تجاوز به حدود اختیاراتش و دیگر مسائل مطرح شده ناچار به واکنش علنی شود!!

فکر میکنم یکی از توصیفات رفتار بچه گانه اینست که فرد بر سر مسائلی که ارزش چندانی ندارند یا به قول شما "خب چی میشه؟؟" واکنشهای نامتناسبی را نشان دهد! برای دستیابی به یک هدف کم اهمیت، مسائل بسیار مهمتری را قربانی کند!!! هزینه های بیشتری تحمیل کند! و ...
راستی به نظرتان کدام رفتار بچه گانه بود؟!!!
و کدام مسئله کم اهمیت و به قولتان "خب چی میشه؟؟"؟!!
به امید کمی تفکر بیشتر
باتشکر (1003432) (alef-4)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۲:۴۹:۰۴
باز مصلحت انديشي الف (1003091) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۵:۴۸:۲۷
اندکی صبر سحر نزدیک است.میگن یک سیب رو که پرت کنی هوا،تا برسه زمین هزار تا چرخ میخوره. (1003103) (alef-4)
 
عاشق وطن
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۵:۵۴:۲۵
آخه تا کی تعصب بیجا و کور کورانه؟اونایی که تو این تاپیک حمایت کردن،نفسشون از جای گرم در میاد.آهای مردم.زندان منه دانشجو ام که دارم زیر شهریه و هزار درد بی درمون دیگه جون میدم. (1003106) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۰۳:۵۵
این رفتار بچه گانه رئیس جمهور مردم را به این وا می دارد که کاندیداهای انتخابات بعدی هرکدامشان طرفداری جزئی هم از ایشان بکنند در بین مردم جایی نخواهند داشت. (1003114) (alef-4)
 
عباس
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۱۹:۴۴
سلام
من تعجب می کنم از اینکه تا هر کسی می خواهد انتقادی از هر کدام از قوای سه گانه بکند، می گوئیم در این شرایط دشمن سوء استفاده می کند. مگر شرایط امروز از شرایط ما در ابتدای انقلاب سخت تر است؟ هنوز انقلاب تثبیت نشده بود، ترورهای کور منافقین هر روز تعدادی را هدف قرار داده و بشهادت می رساند. جنگ تحمیلی و بمباران شهرها و سایر مشکلاتی که وجود داشت هنوز در ذهن بسایری از مردم مانده است. اما می بینیم که امام (ره) چگونه با قانون شکنی رئیس جمهور وقت با قاطعیت برخورد نمودند . حالا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امواج بیداری اسلامی سراسر خاورمیانه را گرفته و در موضع قدرت هستیم، چرا با تسامح در برابر قانون شکنی و قانون گریزی باعث نهادینه شدن این ناهنجاری در جامعه می شویم؟ چرا با مصلحت اندیشیهای کوتاه مدت ، آینده جامعه و انقلاب را در معرض تهدید قرار می دهیم؟ (1003123) (alef-4)
 
حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۵۹:۵۰
آقا وقت كردي برو سر كوچه محله قديمي تون يه قيمت بگير و بعد برو از زندان بازديد كن و ببين چند درصد زندانيان به خاطر فقر و تورم به اونجا رفتند. (1003153) (alef-4)
 
حسني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۸:۰۱:۳۴
چوب خدا صدا ندارد هر كس بخوره دوا ندارد
يادتان هست در هنگام انتخابات و بعد از آن چه دفاع جانانه و جانبدارانه اي از او مي كرديد؟ و بقيه را بي بصيرت مي پنداشتيد؟ (1003155) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۸:۲۲:۰۹
مثل بچه ها میمونه این احمدی نژاد میگه خوبه منم بودجه شما رو ندم؟ بگم بگم.... (1003176) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۴۶:۴۱
متاسفانه آقای دکتر احمدینژاد برای پیشبرد اهدافش از هیچ چیز کم نمیگذارد قبول کنید. تا قبل این آقا هیچ کس جسارت به اصل ولایت فقیه که اساس نظام اسلامی ما است نکرد بود .بعدش در جریان عزل وزیر که حضرت آقا مخالف بود .شانس هم دارد شرایط جوری است کسی کاری هم نمیتواند انجام بده.باید صبر کرد گذشت زمان حقانیت را مشخص میکند والسلام (1003277) (alef-4)
 
irani
United States
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۸:۴۶:۲۸
آقای محترم بس کن دشمن قسم خورده که اقتصاد نابود کنه؟ اختلاس ها و دست و دلبازی دولت واسه اطرافیان هم کار دشمنه؟ احتکار هم کار دشمنه؟واردات بی رویه و نابودی تولیدی ها و کارخانه های داخلی هم کار دشمن بود؟ آره اینها کار دشمنه اما دشمن خود دولت و کسانی که به هر دلیل در برابرش سکوت کردند (1003202) (alef-4)
 
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۱:۵۰
خبر خوش به كارمندان !دو ماه بعد رياست جمهور بودجه سال 92 را به مجلس ارايه ميدهد .قول داده به علت آخرين سال رياستش حقوق كارمندان را معادل تورم در بودجه پشنهاد دهد .منتظر باشيد! (1003230) (alef-4)
 
میثم
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۵:۴۹
با سلام
منافع ملی جمهوری اسلامی ایران چیست؟
بر اساس چه عاملی تعریف شده؟
هدف سیاست خارجی ایران چیست ؟ایا سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جاده صاف کن اقتصاد است ؟
نقش ایدئولوزی در سیاست خارجی ایران در چیست؟
کشورمان با چند کشور قدرتمند اقتصادی وسیاسی دنیا رابطه مفید دارد؟
تامین منافع اقتصادی کشور چندمین اولویت مسولان میباشد ؟
تفسیر قانون اساسی چگونه صورت میگیرد ؟ثابت است ؟براساس مصلحت؟ یا هیچکدام ؟
ایا تحریمها بر نحوه زندگی مسولان هم تاثیر دارد؟
مسولان تا چه حد تاثیر تحریمها را بخصوص بر اقشار پایین جامعه درک کرده اند؟
ایا وضع اقتصادی مردم رو به بهبودی است؟ مردم چطور زندگی میکنند؟
ایا رئیس قوه مجریه نمیتواند از زندان بازدید کند ؟
چرا در این زمان خیلی خاص تصمیم بازدید از زندان اوین را گرفته اند؟
چه کسانی حق بازدید از زندان ها را دارند؟
چرا رئیس قوه مجریه جواب نامه خیلی محرمانه را علنی میدهد؟
چرا نامه با مهر خیلی محرمانه بود ؟
ایا ررئیس قوه مجریه بهترین دفاع را حمله میبیند؟

مصلحت سیاسی چیست؟مصلحت به نفع چه کسی تمام میشود؟
و؟؟؟...
با تشکر (1003239) (alef-4)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۶:۲۵
از اینکه یکبار هم قضیه ای به این اهمیت را از منظر علمی بررسی کردید متشکرم
بنظرم واقعا جای بررسی های علمی در تحلیل های سیاسی شما خالیست و شاید اگر در اینخصوص هر دو طرف دعوا را از دیدگاه علمی تحلیل و بررسی و نقد کنید ؛ کمی به انصاف نزدیکتر باشد. اما همین اصل هرچن که بسیار علمی و منطقی بنظر م هست ؛ اما و اما رنگی جانبدارانه دارد به چند دلیل :
1) چرا در این برهه زمانی؟
2) آیا همه موافقان و مخالفان رئیس جمهوری را هم همینطور نقد و بررسی میکنید؟
3) چرا قضیه هم سلیقه بودن کسانی را که با آقای رئیس جمهور مردمی و منتخب خیلی نزدیک و بقول معروف رفیق گرمابه و گلستان بودند را در نظر نگرفته اید؟
4) اگر آن هم سلیقه بودن را هم در نظر گرفته باشید در این صورت شما به نحوی آقای دکتر منقد خود را مقابل شخص اول مملکت قرار داده ایدو آیا منظور شما به نحوی همین بوده است که به نظرات او هم اصلا نباید توجهی کرد؟ (1003240) (alef-4)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۳۳:۵۲
رئیس جمهوری که انتخابش خیلی هارابه زندان فرستاد حالا چی شده به فکر بازدید اززندان افتاده .خدائیش ازروزاول صلاحیت این مسئولیت رانداشت وغیرازایجادتنش درداخل وخارج کاری نکرد ووضعیت موجودنتیجه هشت سال ریاست جمهوری این آقاست .همه چیز رابه سخره گرفته است البته دراین میان صدا وسیما ومجلس نقش اساسی درگستاخی ایشان دارند.صداوسیما بدلیل پشتیبانی های مکرر وبیجا ومجلس بدلیل انجام ندادن وظیفه خودیعنی نظارت وکوتاه آمدن دربرابرکارهای غیر اصولی احمدی نژاد.بخدا قسم اگر کارهای غیرمسئولانه ای را که درطول مدت ریاست جمهوریش انجام داد خاتمی انجام داده بودخدامیداند چه بلائی سرش میاوردند.آقای حدادعادل میگویندصلاح نیست که ازرییس جمهور سئوال شود راست میگوید چون دفعه قبل که نمایندگان مجلس سئوال پرسیدند همه دیدندچطوری باحرفاش نمایندگان راسکه یه پول کردوباپاسخهای بی ربط همه را مسخره کرد .خداوند عاقبت همه مارا ختم بخیر کند. (1003255) (alef-4)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۰:۱۴:۵۲
چه کسی پاسخگوی مصاب و مشکلاتی است که بر ما میرود.
چرا هیچ کس زحمت پاسخ را به خود نمیدهد.
آیا اینطور تصور نمیشود که مردم گوسفندی بیش نیستند که هیچ حقی ندارند. (1003318) (alef-4)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۰:۳۹:۲۵
ببخشید اقای نویسنده بنظر شما فقط این مدل نامه نگاری در شان رییس جمهور چنین ملتی نیست ؟شاید هم فقط این مورد به مذاق شما خوش نیامده . (1003354) (alef-4)
 
صابر
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۲۴:۴۷
لزوم به رسميت شناخته شدن استقلال قواي سه گانه در قانون اساسي، جلوگيري از بسط ديكتاتوري است واين يك اصل مترقي در جوامعي است كه حقيقتاً‌ به مقوله دموكراسي و تقسيم قدرت معتقدند. در كشورهايي كه به روش شبه دموكراتيك اداره مي‌شوند اين قوا نمي‌توانند در همه حال استقلال خود را حفظ كنند اين مهم وقتي عيان مي‌شود كه در ساختار قدرت امكان دست‌اندازي قوه‌اي بر قواي ديگر ممكن شود. نفس مقاومت قوه‌اي در مقابل زيادي خواهي سايرين، مطلوب و پسنديده است و بايد از آن حمايت كرد. اما مفهوم استقلال هم اين نيست كه هر يك از قوا، قلمرو حاكميتي خود را جزيره‌اي فرض كرده و در حريم آن فعال مايشا رفتار كند و به هيچ احدي پاسخگو نباشند. اين عيب در بين سران قوا و سطوح مديريتي كشور قابل كتمان نيست و نزاع‌هاي موجود، مؤيد آن است.
در كشورهاي پيشرفته، ركن چهارم دموكراسي يعني رسانه‌ها و مطبوعات، اجازه دارند كه جزئيات عملكرد واخبار منتشره هر يك از قوا را با آزادي كامل پيگيري كرده و يافته‌هاي خود را بدون ترس از عواقب آن به اطلاع افكار عمومي برسانند. در اين ميان مردم خود، بهترين داور براي قضاوت عملكرد هر يك از قوا هستند. در فقدان اين رسانه‌ها وعدم دسترسي شفاف عموم به اطلاعات، چگونه مي‌توان انتظار داشت تنها با نامه‌پراكني يك مدعي، مردم حقانيت دعوي او را تشخيص دهند و به پشتيباني از او برخيزند (چنانچه مراد مدعي باشد) و اگر پشت اين شاخ و شونه كشيدن‌ها غرضي نهفته باشد، تبعات آن، گريبان مردمي را مي‌گيرد كه از واقعيات اين دعواها بي‌خبرند. (1003414) (alef-4)
 
ناشناي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۱۲:۵۱:۴۵
من فقط يك سئوال دارم اونم اينه كه هر وقت كسي حرف از انتقاد مي زد همه بخصوص از تريبون نماز جمعه بهش تذكر ميدادند كه ببين حرفهات چقدر در رسانه هاي دشمن بخصوص BBC و VOA بازتاب داره و باعث خوشحالي دشمن شدي ...
حالا چطور به اين آقاي رئيس جمهور كسي حتي يك تذكر كوچيك هم نمي ده بابا اون جاها پر شده از خبر جنگ بين سران قوا در ايران .... (1003529) (alef-4)
 
Europe
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۲۰:۰۵:۵۹
براي خودم متاسفم (1004134) (alef-4)
 
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۲۱:۵۱:۳۵
اگر تهمت هایی که به هاشمی و ناطق نوری زد به دادگاه کشیده می شد دیگر پر رو نمی شد هر چه دلش خواست بکند : 5 روز به خاطر معاون اولی مشایی تعلل کند 11 روز به خاطر وزیر اطلاعات و...حالا هم... (1004238) (alef-4)
 
رسول مبینی
۱۳۹۱-۰۸-۰۶ ۲۲:۰۷:۰۹
خدایا شاهد باش بدون حب وبغض بعنوان یک ایرانی معتقد به انقلاب اسلامی .متاسفانه سایت شما علیه رئیس جمهور یعنی دوم شخص مملکت اینطور می نویسد وصحبت میکند اقای توکلی بنده هرگز از کسی طرفداری نمیکنم. ولی شما در پازل امریکا وصهیونیستها بازی می کنید. حضرتعالی تریبون مجلس را دارید.انتقاد هم میتوانید بکنید .احمدی نژاد رفتنی است فوقش 6 الی 7 ماه اینده اما جایگاه وی تقدس دارد هرچند از حلقه درون تشکیلاتی فتنه جدید مطلعم اما شما وسایت شما نباید اب به اسیاب معاندین نظام بریزید. (1004258) (alef-4)
 
باران
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۰۸:۱۴:۱۹
اقاي عزيز يه لطفي بكن ٢ تا چيز رو واسه ما مشخص كن ، بعدش من ديگه با بقيه حرفات مشكل ندارم :
١ ) مقدسات دقيقا چيه و كجاها هست كه نريم سمتشون
٢) اين معاندين و به طور كل ، دشمن ، كيا هستن كه سمت اون هم نريم
ساده نگيري ها ، باور كن سوال خيلي هاست
در ضمن از الف هم ممنونم كه ٩٩٪ كامنتهاي منو سانسور ميكنه ( من كه دشمن نيستم ، پس شايد الف مقدسه؟ ) (1004502) (alef-4)
 
جوان
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۰۰:۲۱:۵۲
من تقریبا همه نظرات را خوندم به این نتیجه رسیدم که :
1-ما دنبال مقصر میگردیم.
2-سعی داریم یکی را به عنوان مقصر معرفی کنیم.
3-دوست داریم کسی که ما معرفی کردیم همه به عنوان مقصر قبولش داشته باشند.
4-یادمون رفته توی این مملکت زندگی میکنیم و همیشه بایستی به دنبال آرامش تفکر برنامه ریزی وانتقاد با بصیرت در هر شرایط ، باشیم.
5-اگه اینطوری ادامه بدیم منتظر وضعیت بدتر از این هم بایستی باشیم.
موفق باشید دوستان (1004362) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۰۸:۵۵:۲۶
اخر تو کی هستی تا بخای رو حرف رییس جمهور حرف بزنی بد بخت این قضیه به شما چه ربطی دارد (1004532) (alef-4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۱۵:۱۵:۲۹
کسی نگفت که «دیگران» حق بازدید از زندان را ندارند، صحبت این بود که بازدید «ایشان» در این موقعیت -محبوس بودن جوان‌فکر، اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم که در اولویت است و ...- بازدید، به مصلحت نیست.
قبول کن دوست من! که این رفتار آقای دکتر صحیح نیست (1005001) (alef-4)