نظر منتشر شده
۲۱۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 264798
تجاوز نظامی عربستان/ لحظه‌ به لحظه با یمن؛
شاه سعودی می‌گوید حمله به یمن ادامه می‌یابد
بخش خارجی الف، 8 فروردین 94
تاریخ انتشار : شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۷
بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

۱۰ کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است. شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند و محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان، این عملیات را هدایت می‌کند.

جدیدترین اخبار تجاوز عربستان و اتفاقات مربوط به آن را در زیر می‌توانید دنبال کنید:

- رئیس جمهوری عراق: دخالت خارجی بحران یمن را حل نمی‌کند

- حمله به زیرساخت‌های یمن ادامه دارد/ جنگنده‌های سعودی شرکت گاز استان صعده را هدف گرفتند و شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشد‎ (تلویزیون المسیره یمن)

- رئیس جمهور عراق اجلاس سران عرب را هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور فراری یمن ترک کرد

- جنگنده‌های آمریکایی رژیم عربستان، سه حمله جدید به منطقه الشعف خولان در استان شمالی صعده کردند (تلویزیون المسیره یمن)

- رئیس جمهور فراری یمن با شاه عربستان از مصر به ریاض بازگشت

- جنگ یمن و مفهوم‌سازی عربستان برای اقتدار پوشالی «تنبل‌های آل سعود»

- AFP:درگیری‌های ۳ روز اخیر عدن، ۵۴ کشته و ۱۸۷ زخمی برجای گذاشت

- «محمد حسنین هیکل»: حمله به یمن یک تصمیم عربی نبود

- اسپوتنیک: اگر عربها می‌توانند متحد شوند، چرا برای فلسطین نمی‌شوند؟

- نماینده سازمان ملل در یمن از صنعا خارج شد

-نشست سه جانبه پادشاه عربستان و رئیس جمهور مصر با «عبدربه منصور هادی»

- پیشرفت غیرمنتظره ارتش و انصارالله در جنوب و شرق یمن/ تحرک لشگر توپخانه‌ای در شمال به نزدیک مرز عربستان

- پیشنهاد ۴ بندی دیکتاتور سابق یمن برای حل بحران

- معاون رئیس‌پلیس دبی برای بازداشت رهبر انصارالله جایزه تعیین کرد

- پاکستان به دستور نخست‌وزیر، اتباع خود را از یمن خارج می‌کند

- پسر علی عبدالله صالح در حملات عربستان زخمی شد

- عربستان ۸۶ دیپلمات عربی و غربی را از عدن خارج کرد

- معارض بحرینی به دلیل مخالفت با عملیات عربستان علیه یمن، احضار شد

- تماس تلفنی شاه عربستان و اوباما/ حمایت واشنگتن از تجاوز به یمن

- حمایت فنی انگلیسی از عملیات عربستان در یمن/ تماس تلفنی کامرون و سلمان و حمایت از تجاوز عربستان به مردم یمن

- وزارت دفاع عربستان به سقوط جنگنده خود در دریای سرخ اعتراف کرد.

- پدافند هوایی ارتش یمن یک جنگنده سعودی را ساقط و خلبان آن را دستگیر کرد

- نصرالله: شکست عربستان در یمن و پیروزی مردم یمن قطعی است/ داعش جدیدترین جنایت عربستان است

- فرودگاه «عدن» همچنان در کنترل انصارالله یمن قرار دارد

- گاف «بی‌بی‌سی» و رسانه‌های عربی درباره سردار قاسم سلیمانی
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۷:۱۷:۲۰
وزیر کشور لبنان گفت: ایران ،لبنان را به عنوان بخشی از منطقه تحت نفوذ خود قلمداد می کند و سیاست هایش در لبنان سبب بی ثباتی و تفرقه در کشور می شود.اخبار نگران کننده امروز یمن یادآور تمایلات و اهداف ایران است. (2769248) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۸:۳۸:۲۱
بیراه نگفته (2770777) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۱۰:۰۷
از این عکسها تو اینترنت زیاد اینها هم نتیجه بمباذان ا... احتمالا (2770812) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۰:۰۱:۲۱
نمیخوای نظر نتانیاهو را برامون بگی!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ (2770890) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۰:۵۹:۰۵
خوب که چی؟ (2770947) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۰۴:۰۰
نه اینکه سیاست های اسرائیل و امریکا خیلی سبب ثبات هست البته خوب درست هست اگر شما مطیع سیاست های امریکا باشی و تسلیم محض باشی طبیعتا اون ها هم تنشی ایجاد نمی کنند و کشور آروم خواهد بود. (2771066) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۴:۳۷:۱۳
یعنی چی میشد من بجای خاورمیانه تو یه کشور بی حاشیه ای مثل سوییس به دنیا میومدم با رفاه اجتماعی و اقتصادی بالا دور از هیاهوی جنگ و کشتار و خشونت و شعار و فقر فرهنگی... (حالا باز خدا رو شکر ما یه امنیتی داریم) مگر انسان چند بار زندگی میکنه که بخواد هر روز ذهنشو درگیر اینا کنه؟ (2771321) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۰۴:۵۱
خب ایران که نمیتونه بشینه دیگران براش تصمیم بگیرن. اونقدر به قدرتمون در منطقه مطمئنیم که باید ابرقدرتها و عمال منطقه ائی شون اثر سیاستها و قدرتمون رو ببینن. چطور عربستان و بدتر از همه دهات هائی مثل قطر، بحرین و امارات حق دارن انگشت توی امنیت دیگر کشورهای منطقه بکنن ولی ایران که قدرت بلامنازع منطقه خاورمیانه هست، نبایدبرای امنیتش و امنیت شیعیان و دوستانمون در منطقه فکری بکنه؟
بتاز حاج قاسم (2771381) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۵۹:۰۲
لطفا
اولا منبع خبر رو بگید
ثانیا چرا الف کامنتی حاوی خبر بدون منبع رو منتشر می کنه
ثالثا به فرض هم که خبر صحت داشته باشه خیلی هم بد نیست برای ما که بگیم این طوری ها هم نیست که شما فکر می کنید ما با این کشورها اختلاف نظر هم داریم
یا علی (2771595) (alef-13)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۰۵:۲۹
متاسفانه نظام سیاسی و اجتماعی لبنان، برخلاف اظهارات وزیر کشورش، از ابتدا طایفه ای و خط کشی بین مذاهب بوده است!! وگرنه ما همین امروز هم مایلیم روش دمکراتیک یک فرد / یک رای در انتخابات لبنان اجرایی شود. (2771913) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۷:۰۸:۱۸
لبنان ! فقظ لبنان یعنی ! خیر، ندای حق و دعوت به بیداری و بصیرت از سوی ایران نه فقط لبنان که برای کل دنیا است. بله دعوت به بصیرت و بیداری می کند و اینگونه نفوذ می کند. البته نفوذ در قلبها. ایران و حق طلبی آن در قلبهای بیدار و آگاه سراسر عالم نفوذ می کند و البته ایران هرگز در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی کند. (2773418) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۷:۲۵:۳۶
چه عربستان به ظاهر پیروز بشه چه شکست بخوره ، حوثی ها پیروز هستند . کینه ای که مردم یمن از عربستان نگه می دارند با هیچ بمبی از بین نمیره . همیشه می گن از کسی که غیر خدا یاوری نداره باید ترسید . (2769257) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۰:۵۱:۳۲
ادمهایی مثل تو .... خودمون هم که نیستند که همیشه در حال پیروزی به سر میبرند .مثل کشور خودمون که تحریم ملت رو داغون کرده ولی ما پیروزیم فلسطین رو اسراییل داغون کرد ولی فلسطین پیروزه....... (2770936) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۴:۲۵:۰۲
بله با این تفکر بود که ایران تیکه تیکه شد...تفکر وادادگی قاجاری.... (2771314) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۱۷:۰۷
اون چیزی که ملت رو داغون کرده بی تدبیری و ضعف در مدیریت و مفاسد اقتصادیه! نه تحریم! قبل از انقلاب که تحریم نبودیم. قبل از این چند سال اخیر هم که تحریم های شدید نداشتیم! پس چرا وضعمون همین بود؟! اتفاقا تحریم ها باعث شد ضعفی که قبلا با پول نفت ماله کشی می شد امروز خودش رو نشون بده! علاوه بر اون تا منظور شما از پیروزی چی باشه!؟ اگه پیروزی مقاومت به منظور حفظ عزت و سربلندی هست؟ بله حماس (نه فلسطین و تشکیلات خودگردان) پیروزه اما اگر منظورتون زندگی کردن به هر قیمتیه؟ کشوری مثل عربستان پیروزه!
پیروزی در نگاه اسلامی جهاد در راه خداست. حسنیین!! کسی که کشته می شه یا بر دشمن غلبه میکنه در هر دو حالت پیروزه! ما این رو از حضرت امام یاد گرفتیم. اگر دفاع از ایران دست امثال شما بود معلوم نبود چی بر سر این مملکت می اومد!!! (2771390) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۰:۱۵
شاید خیلیها اعتقاد تورو نداشته باشن و بخوان زندگیشونو بکنن.یک موقعی مایاها برای خدایانشان ادم قربانی میکردند یعنی اینقدر رو اعتقادشون راسخ بودن.اعتقاداتتو به یک کشور میخوایین تحمیل کنین. (2771782) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۵۴:۰۲
برو آمریکا زندگی کن مهد تمدن و دموکراسی.....تعدادی مثل تو هستند که دوست دارند کشور ما بشه مثل پاکستان پایگاه امریکا و ذلت و خفت بدون تحریم (2772254) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۲۱:۱۸:۵۷
اتفاقا ما دلمون نمیخواهد که کشورمون بشه مثل پاکستان، که هر روز یک گروه متعصب و جاهل و وحشی که فکر میکنند اسلامشون "نابه" گروها و دسته‌های مختلف مردم را تکه تکه کنند! (2774758) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۱۶:۳۳
اتفاقا الجزیره خلاف این را نشان میده (2771085) (alef-11)
 
مصطفى
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۷:۴۷:۵۹
عربستان با حمله به يمن ومنطقه صعده بزركترين خطاى راهبردى انجام داد تا ٧يا٨ماه ديگر زلنش روشنتر مى شود همين كشور عربستان بود كه در سال ٥٧ انقلاب مارا برسميت نشناخت وصدام را باتمام امكانات وپولهاى زياد وادار حمله به ايران كرد ونتيجهاش اين شد كه ما اكنون چه قدرت منطقه اى شد ه ايم اكنون گور خود را با دست خود كند . (2769288) (alef-13)
 
محمدی/ پورامینی /همدان
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۸:۲۷:۰۰
حمله گروهی ودسته جمعی کشور ها و تجاوز ددمنشانه عربستان به مردم صلح دوست وعدالتخواه ومسلمان یمن محکوم است تخریب وبمباران تاسیسات زیر بنائی یمن ناجوانمردانه است کشتارمردم بی دفاع یمن وحشیانه و غیر انسانی است اگر تجاوز ادامه پیدا کند درست نیست مردم یمن زمان را از دست بدهند و دست روی دست بگذارندوبه مقابله به مثل مجاز وقانونی اقدام نکنند باکوچکترین اقدام مردم یمن دشمنان انهاعقب نشینی خواهند کرد متجاوزان در شرائط کنونی از موضع ضعف وناتوانی برخور دار و دست به حمله زده اند اگر تجاوز ادامه یابد استفاده از هر گونه گزینه مجاز درست است (2769317) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۰۳:۱۳
صلح دوست وعدالتخواه؟؟!! (2770803) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۱:۳۷:۴۹
نکنه شما کودتاچیان حوثي رو مردم صلح دوست و عدالتخواه یمن میدونی؟
همون هایی که با علی عبدالله صالح همدست شدن و دست به کودتا علیه دولت قانونی و منتخب مردم زدن (2770986) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۲۴:۲۵
محمد، نمی دونستم که به دولت قانونی و منتخب اعتقاد داری؟ (2771100) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۴:۲۵:۴۴
اینا خداشون آمریکاس (2771315) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۱:۲۰
نه داداش هر دو طرف خداشون پول و قدرته. (2771786) (alef-3)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۱۹:۲۷
میشه بفرمایید این دولت قانونی در کدوم انتخابات رای آورد که ما ندیدیم؟؟؟ یادتان رفته این یکی هم بدل همون دیکتاتور قبلی بود که همین عربستان در یک خیمه شب بازی بهشون تحمیل کرد؟ ضمنا حضور میلیونی مردم یمن از زیدی و شافعی در خیابانها برای اعتراض علیه عبد ربه منصور هادی رو شما کودتا میگین ؟؟؟ فقط زیدی ها به تنهایی 40 درصد جمعیت یمن هستند و آمار شافعی ها رو هم که اضافه کنید خیلی بیشتر از 50 درصد میشوند . این ها واقعا اهل جنگ و خونریزی نیستند چون با وجود اینکه قدرت اینکار را داشتند مدتها با این منصور عامل عربستان مذاکره کردند و حتی توافق هم کردند اما منصور به پشتوانه عربستان و آمریکا پشت پا به توافقات زد و در اخر هم این مردم بودند که او را نخواستند آنوقت شما میگویید کودتا کردند ؟؟؟ یا اطلاعاتتان خیلی ضعیف است یا از آنهایی هستید که ژست مخالف گرفتن را برای خودتان پرستیژ میدانید ....
در هر صورت بسیار متاسفم که اکنون که آل سعود خبیث در یک تجاوز آشکار در حال کشتار مردم یمن است شما از این تجاوز غیر قانونی و غیر انسانی حمایت میکنید .... (2771395) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۰:۰۱:۵۶
چیزی که من تو این چند سال نفهمیدم اینه که چطور بشار اسد دیکتاتور نیست و مخالفانش تروریست هستن ولی مخالفان یمن انقلابی ؛و سوالی که مدتهاست تو ذهن منه اینه که اگه بشار پیروز بشه هزینه بازسازی سوریه از جیب چه کسانی پرداخت خواهد شد؟؟؟؟ (2774943) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۱۴:۴۷
ما تا یه هموطن مثل شما داریم دشمن میخوایم چیکار... (2771542) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۲۱:۲۴:۲۰
واقعا که!!
تو هموطنت را، با هر سلیقه واعتقادی، میفروشی به چند قبیله قدرت دوست در یک کشور دیگه!! (2774764) (alef-3)
 
iman
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۸:۲۹:۴۷
حتما دولت و نمایندگان مجلس و غیره بهتر میدونن ... ولی‌ به عقل ناقص من دشمن ایران عربستان و تفکر وهابیه و لا غیر (2769323) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۱:۲۰
به عقل ناقص من هم باید سفیر عربستا ن را... بیرون و در سفارت خانه را گل بگیرند. (2770860) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۴۵:۲۷
منظور شما اینه که حج رو هم تعطیل کنند؟ (2771436) (alef-13)
 
حامی صلح و عدالت
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۸:۳۹:۰۵
عربستان علاوه بر فعالیتهای خود با گروههای تروریستی ،بصورت خجالت آوری بدیهی ترین قانون بین المللی را با تجاوز گروهی بی اعتبار کرده است!! اما فقط همین یمنی ها(حتی بدون مشارکت یکی از متحدان منطقه ای ایران) بخاطر ارادتی که به آرمانهای ضدصهیونیستی و ضد استکباری دارند میتوانند ریاض را چند روزه ویران کنند ولی بنا به آرمان اسلام حدالامکان ملاحظه عربستان بخاطر واقع شدن مکه مکرمه و مدینه منوره در آن کشور را میکند البته تا جایی که مصلحت کل مسلمانان در آن باشد و گرنه مثل عربستان نیستند که بخاطر غرق در پول نفت و اغفال صهیونیستها نمی فهمد که می خواهند کل مرزبندیهای بومی مسلمانان را با تزریق تروریسم و تجاوز بدست خودشان از بین ببرند تا صهیونیسم براحتی به رویای از نیل تا فرات خود برسد و غرب هم برای همیشه بر نفت و سیاست و ثروت مسلمانان فائق آید!... (2769336) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۸:۴۳:۰۵
بزنید بر طبل جنگ.
می خواهم بدانم شما مسلمانان اسمی به جز جنگ بر سر ظواهر دین کار دیگری هم بلد هستید یا خیر؟
اگر بلد بودید که اوضاع کشورهای اسلامی چنین نمی بود. (2769339) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۵۷:۴۸
این سلاح های امریکا و اروپا است که بر سر مسلمانان فرود می آید، این امریکا و اروپا هست که از جنگ حمایت می کنند.

سرتان را از برف بیرون بیاورید بد نیست.

این امریکایی ها هستند که قران را آتش می زنند.

این اروپایی ها بودن که از سلمان رشدی حمایت کردن.

این جنگها نتیجه تمام این افکار پلید امریکا و اروپا است.

لازم است سرتان را بیشتر از برف بیرون بیاورید. (2771452) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۳:۵۹
غربیها تو فیلماشون با مسیحیت هم شوخی میکنن که از نظر امثال شما توهینه.که چی به خاطر یک حرف یک ادم یا یک گروه تو غرب باید همش بحران درست کنیم که دودش اول از همه به چشم مردم خودمون میره. (2771792) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۱:۳۳:۵۹
بزنید بر طبل جنگ !!!
می خواهم بدونم قبل از حمله آمریکا به عراق و دخالت غربیها در منطقه از جنگ خبری بود ؟!هرچه بود جنگ جهانی اول و دوم و جنگ کره و... بود همین هم که اتفاق افتاده زیر سر خودشونه می گی نه ببین کی از تجاوزگر حمایت میکنه؟ (2771657) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۵:۲۰:۰۷
داش علی قبل از دخالت آمریکا در عراق, عراق به کویت حمله کرد قبلش به ایران حمله کرد و هشت سال جنگیدیدند. در همان زمان طالبان خشونت و کشتار را در افقانستان جنگ زده به نمایش گذاشته بودند. کجایی کاری برادر در خاورمیانه کی جنگ نبوده ... (2773380) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۰:۳۵
برادرم یمن تا آخرین نفس با تو هستیم . (2769404) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۱:۴۸:۳۵
برادر تو اون بلوچ و کرد و لر و ترکمن و آذری و عرب و فارس "ایرانیست" که شب گشنه میخوابه.
بجای "تا آخرین نفس برای یمن" یک دمت را به برادر واقعیت هدیه کن. (2769506) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۲:۲۶:۲۸
پس پاکستان حالا بره با همون نیروهای ویژه از عربستان گاز مفتی بخره.
واقعا چقدر سیاست خارجی ما منفعل است , قراره گاز نصف قیمت یارانه ای به پاکستان صادر کنیم , هزینه خط لوله را هم بدهیم , جریمه دیر کرد هم نگیریم ......
آقا یک باره کل مملکت را به پاکستانی ها هدیه بدهید تا آنها هم بروند کماندو ویژه به عربستان اعزام کنند!!!
الف جان خواهش میکنم نظرم را منتشر کن. (2769541) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۰:۳۵:۴۴
چقدر شما ساده اید پاکستان از تامین امنیت کشور خودش عاجز است و تروریستها در این کشور آزادانه جولان می دهند و هر وقت هوس میکنند یه بمب گذاری انجام می دهند .امریکا هر وقت دلش بخواد میاد اونجا بن لادن رو میکشه و هواپیماهای بدون سرنشینش میان اونجا رو بمباران میکنند . کشمیرش هم چند ساله هند گرفته عرضه نداره پس بگیره .مردمش هم دنبال اینند یه جوری بیان ایران گدایی .حالا میخواد تو عملیات شرکت کنه این پاکستان از بی کفنی زنده است (2769701) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۴۷:۴۳
چقدر شما ساده اید. همین سربازهایی که مردم بحرین را نشانه گرفته اند، از پاکستان رفته اند. پاکستان جمعیت زیاد دارد و از این جمعیت به شدت استفاده می کند. ضمنا پاکستان مسلح به بمب هسته ای است. (2771440) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۵:۲۳:۴۹
هموطن عزیز با این وضعیتی که کشور ما راه اداره میشه به زودی زود از پاکستان هم ما جلو میزنیم از بدبختی!!! البته نگران جمعیت آینده نباش مانند پاکستان سرباز ارزان زیاد خواهیم داشت. (2773382) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۲:۵۲:۵۴
قربان همه هم وطنانم که انسانند مثل آن که در یمن هست.
فکر نمیکنید نژاد پرستی مال دوران جاهلی اعراب هست! (2769574) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۰۰:۲۲
اسلام برای برادری مرز تعیین نکرده (2769581) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۲۶:۴۴
برادری یک طرفه که همیشه از طرف ما به سوی دیگران جریان داشته باشه به درد نمی‌خوره! در ضمن چراغ خانه در مسجد حرام است. خودمان هزارتا بدبختی داریم، به زور برای خودمان در کشورها دیگه برادر استخدام می‌کنیم در حالی که آنها هیچ جوری خودشان را با ما برادر نمی‌دانند و در اولین فرصت هم نشانمان می‌دهند! (2770212) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۵:۱۵
چرا! مرز را کدخدا تعیین می کند! یعنی اسلام آمریکایی (2770553) (alef-3)
 
ارش
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۵:۲۷:۳۸
بی سواد !!! ما ایرانیان هزاران سال است که برای مرزهایی کشورمان داریم میجنگیم. فکر میکنی که این مرز جغرافیایی ما بدون خون و از خود گذشتگی بدست آمده که حالا به دروغ و از یا از بی عقلی آمریکا را بوجود آورنده مرز های سرزمین من میگید. (2773384) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۰:۳۰
درسته برای برادری مرز تعیین نشده اما نمی دونم شما چرا اصرار دارید برادرانتان را از بین کسانی انتخاب کنید که از پشت خنجر می زنند !!!! اون از حماس وفلسطین !این از پاکستان!با یک دوست وبرادر دیگه هم که هشت سال جنگیدیم؟!!!! سووووودان ؟؟؟؟!!!!و....... الا ماشالله برادران قداره کش بی چشم و روی دیگر (2770620) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۴:۲۲
به تو ربطی نداره (2771793) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۱:۵۵:۴۱
ادب، چرا تا کم آوردی بی ادب شدی؟؟؟ (2772849) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۵۲:۵۳
کاش همیشه همین طور باشه د قارداش (2771588) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۰۶:۲۹
جهانبینی این دوستان با ما فرق داره! این دوستان به ایران به عنوان یک منطقه نگاه میکنن! این منو شما هستیم که ایران برامون حکم وطن رو داره! (2769589) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۰:۱۹
جدا كه مرز و وطن براي بعضي ها معني نداره
متاسفم براي شما
ايران من جاودان بمان (2770466) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۱:۴۷:۱۳
اگر خدایی ناکرده به ایران تعرضی بشود، شما می روید در سوراخ موش و همان هایی که برایشان متاسف هستید می روند از ناموس وطن دفاع می کنند.

شما برای خودت متاسف باش که خدا چشم بینایتان را ت... محدود کرده.

خدا انشالله شما را با همان ها که دوستشان دارید محشور خواهد کرد و آن روز چه بد روزی برای شما خواهد بود. (2770994) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۴۵:۳۵
میدونی هم پیمان یعنی چی؟ میدونی چرا امریکا و انگلیس و فرانسه به دولت اوکراین کمک میکنن و روسیه به روس تبارها؟ جبهه سیاسی میفهمی یعنی چه؟ برادر دینی و یا انسانیت اگه برای شما مفهوم نداره حد اقل حداقل مثل کشورهای غربی توی کشور های دیگه دنبال منافع خودت باش! جنگ ایران با عربستان(شمابخون اسرائیل) تو خرمشهر و ایلامو کردستان باشه بهتره یا تو فلستین و لبنان و یمن و سوریه و عراق! خدایا به همه هموطنانم عقل دنیوی و اخروی عطا کن! (2770583) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۹:۴۵
احسنت (2770799) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۱:۱۳:۳۲
نیازی به جنگ نیست خدا به شما فزونی عقل عنایت کند. چرا باید کشورهای مسلمان به جان هم بیفتند؟ (2771228) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۱۲:۰۲
این نظر شما کاملا درسته.. (2769593) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۱۵:۴۰
برادر من رو "عقیده" من تعیین میکنه نه مرز جغرافیایی...
برادر هم اون بلوچ، کرد، لر و آذری هست هم مظلومان عراقی و یمنی و سوری و لبنانی
اونهایی هم که تا اسم آمریکا میاد آب از دهن و لب و لوچه شون سرازیر میشه نیستن (2769595) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۴۷:۲۳
خدا بدهد برکت چقدر ایرانی بیکار داریم! عربها به جان هم افتاده اند، شما هم بنشینید یک گوشه ای و تماشا کنید. (2771128) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۵۴:۲۲
مسلمان از هر قوم و ملیتی باشد مسلمان و برادر ماست چه ایرانی چه غیر ایرانی این نگاه ادمهای مثل تو نگاه انگلیسی است که اگر یک روز پایش بیافتد می گید به برادر فارست فکر کن نه ترک نه ایرانی عرب نه ایرانی بلوچ اگر تهرانی هتسی که حتما کل ایران یعنی تهران از نظر شما وگر نه مثل تویی تا حالا اصلا کاری برای کرد و ترک و بلوچ کردی (2769637) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۰:۱۱:۳۵
متاسفم برای شما انسان نژاد پرست
کشتن مردم بی گناه با هر نژاد و مذهبی محکومه (2769663) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۷:۲۷:۲۲
با عرض سلام و تبریک سال نو فکر کنم نظرات کمی تند شده هر 2 طرف قضیه هم دوستانی که بیشتر از حد لازم برای ادم های اون طرف مرز احساست پاک به خرج میدن و هم دوستانی که برای هم وطنان احساس هم دری دارن من فکر میکنم اول باید به فکر هم وطنان خودمون باشیم خارج از هر دین نژاد و قومیتی که هستن وبعد که ایرانی اباد و ازاد وقوی داشتیم میتونیم از تمام افراد مظلوم عالم به خوبی دفاع کنیم پس اول باید از هر نظر قوی باشیم هم اقتصادی هم نظامی هم فرهنگی هم مذهبی این هم بجز از راه میانه روی واعتدال اتفاق نخواهد افتاد (2770701) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۰:۱۹:۴۶
عده ای به خصوص مالکان کارخانجات اسلحه سازی آمریکا و فرانسه و اسراییل که از وادار کردن آمریکا به حمله به ایران کم امید شده اند اکنون با تحریک و تشویق پادشاه کم دان عربستان، بنا دارند بین عربستان با حمایت ارتشهای مصر و ... با ایران جنگ ایجاد کنند و با دادن آخرین هواپیماهای جنگی به این کشورهای عربی، تاسیسات اتمی ایران را مورد حمله قرار دهند، ایران باید به هوش و زیرک باشد و اجازه ندهد جنگ دیگری بر ما تحمیل کنند. (2769682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۱:۰۴:۲۴
خوبه منطقه شده هر کی به هرکی ایران در سوریه دخالت می کند عربستان در یمن (2769750) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۷:۲۱:۴۲
هیچکس تو ایران شب گشنه نمیخوابه و کسانیکه این شعار رو میدن اگر دلشون بحال ایرانی میسوزه نباید به اینصورت و با این شعارها آب به آسیاب دشمنان ایران بریزند . (2769920) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۰:۰۶:۳۵
تو همین تهران پر زرق و برق برو دره فرحزاد یا اوین ببین خونواده هایی که توی زمین چهار دیواری کندن و گرسنه میمیرن ، نه اینکه فقط گرسنه میخوابند ، حالا دیگه دنبال مناطق محروم شهرستانا نمیریم (2770898) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۴:۳۲:۵۲
خوش حالم از اینکه طرفدار حقم .... مرگ بر آل سقوط ... مرگ بر آمریکا.... (2771320) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۶:۰۹
خدا روزی رو نیاره که معیار قضاوتهای ما شکم باشه. بمباران شدن مظلومی رو در گوشه ای از عالم ببینیم و دیگران رو به بی تفاوتی دعوت کنیم! (2770111) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۲:۱۲:۱۴
چه ربطی داره همه مسلمانان برادرند چه ایرانی چه غیر ایرانی!! خواهشا از این حرفای ناسیونالیستی نخ نما شده نزن (2770288) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۹:۳۱
هر چیزی باید در موقع خودش و جای خودش انجام بشه . متاسفم که برخی اونقدر محدودن که نمی تونن دو تا کار رو با هم انجام بدن !
ایرانی مسلمان ، هم به ایران و هم به مظلومین عشق می ورزه (2770375) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۴۳:۳۰
به ژاک شیراک گفتن چرا وقتی سوار قطار میشی آدامس نمیجوی ؟..گفت:واسه اینکه نمیتونم همزمان دو تا کار را انجام بدم. (2771571) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۸:۲۵
هر انسان آزاده ای برادر من است. امنیت ایران مهم است. نمی توانیم بنشینیم و در تهران با تروریست های مورد حمایت آمریکا مواجه شویم. از شعارهای تکراری و کهنه ای که غربی ها برایتان بازگو می کنند دست بردارید. (2770546) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۶:۴۳:۵۸
شما اگر دوست داری خودت هر کاری میتوانی انجام بدی ولی نماینده ملت نیستی که در وقت اضطرار ما محرومین در مناظق محروم را هم جزءملت ایران محسوب میکنی که ان نان خشک هم بدیم دست یمنی ها ،همان فارس تهران را اگر تونستی یک پاپاسی بگیری بقیه هم جان خواهند داد!!!چرا؟چون عربستان نوکر امریکا بخاطر به تعویق افتادن بحران روسیه واکراین که اروپا را بخطر میاندازد باید خاورمیانه را به اتش بکشند چرا چون ما اشتباه محاسبه کردیم (2770652) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۲۰:۱۶
بویه فنته میاد از این حرف (2770830) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۵۴:۳۲
به نظر شما اگر کسی بگه اول هموطنت را دریاب بعد به کمک دیگران برو فتنه کرده؟
اگر کسی با هر سیاستی که منجر به تحمل رنجر و درد هموطنانت میشه و در خلاف منافع ملی کشور هست مخالفه، فتنه‌گره؟ (2772151) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۴:۲۶:۳۲
فک کنم مرگ در اولویت باشه تا شکم (2771316) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۳۲:۵۹
آنانی که یمنی ها را برادر خود میدانند دنباله روی همانهایی هستند که هنگام تجاوز دشمن به عرب ها و کردها و لرها و فارس ها در غرب کشور جان و مال خویش را فدا کردند تا برادران ترک و کرد و لرو بلوچ و .... هموطنشان امروز در آسایش باشند....
دروغ میگویند کسانی که به بهانه درد و رنج تعدادی از هموطنان مان میخواهند برادر دینی و شیعه ما در یمن زیر شدیدترین جنایتها قرار بگیرد اما ما حتی به صورت زبانی هم با آنها همدردی نکنیم...
سند دروغگویی این ملی گرایان اهل شعار ملی گرایی در زمان حمله ددمنشانه صدام وحشی و دیوانه به خاک پاک کشورمان برای همه رو شد و دیدیم و دیدند که کسانیکه جلوی متجاوز را با نثار جان و مال خود گرفتند همانهایی بودند و هستند که امروز در سوریه و عراق و لبنان و ..... جلوی متجاوزان و صهیونیست ها و تکفیری ها و ..... ایستاده اند تا مرزهای کشورشان دوباره عرصه تاخت و تاز صهیونیست ها و تکفیریها و بعثی ها و ..... نشود... و نه کسانی که شعار ملی گرایی میدادند اما به هنگامه خطر و جنگ به لانه ها و سوراخهای خودخزیدند و نه تنها کاری علیه متجاوزان نکردند بلکه بعضی هاشان مدام به مدافعان کشور غر میزدند و بعضی هاشان هم ناباورانه ستون پیجم دشمن خونخوار ملت و کشور ایران شدند.....
در آخر این شعر زیبای سعدی را تقدیمتان میکنم
بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی را به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی (2771418) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۲۶:۲۸
سعی کن یه کمی تشنج ،اغتشاش،چند دستگی ،در گیری قومی وو......ایجاد کنی همون کاری که اول انقلاب گروههای ریز و درشت ضد انقلاب سعی کردن و تعداد زیادی کشته و مجروح و بجا گذاشت ..یعنی دقیقا همون چیزی که عربستان و آمریکا رو خوشحال میکنه.. (2771556) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۵۶:۴۱
قبل از نظر دادن، یکبار کامنت طرف را بخونی بد نیست! همش دو جمله هست! (2772159) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۹:۱۵:۳۵
هیچ ع ر ب ی برادر عجم نیست (2770043) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۳۱:۰۲
متاسفم از اینهمه نژادپرستی و توهین به نژادها و اقوام و مذاهب مختلف و بویژه توهین به عربها که در برخی نوشته ها در ایران میبینم. (2770846) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۱:۵۱:۱۹
نژاد پرستی متعلق به آدم های بی فکر هست و بس (2770998) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۱:۰۵:۴۳
اگر طرف گفته بود «امریکایی ها همنوع ما هستند» آن وقت دوباره بهانه می گرفتید که طرف مزدور امریکاست! (2771209) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۱:۲۶:۴۹
این تفکر ناقص تان را نشان می دهد درکتاب مسلمانان بین عرب وعجم وسیاه وسفید فرقی نیست (2771647) (alef-13)
 
صم بکم
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۲:۴۸:۳۴
همکلاسی الان زنگ انشاء نیست دیروز بود شماهم نمره خوبی از آقا معلم گرفتی یادت نمیاد؟!
رو تخته سیاه فرمول های جبر را نمی بینی؟؟؟
جبر- اجبار-منطق- زور- معادله - دو دو تاچهارتا- حتی اگه گوشها بخاطر غوغا نشنوند چشمها می بینند و می توانند تحلیل کنند....
شعار بسه! ما که هیچی! ولی خودتون هم خسته نشدید؟؟؟؟ (2771045) (alef-11)
 
بصیر
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۳:۱۱:۱۴
من هم دوست دارم عربستان سقوط بکنه دوست دارم وهابی ها ذلیل شوند ولی این کار با رجزخوانی امثال شما میسر نیست.اراده الهی و ابابیل را باور دارم ولی قدرت نداشته جوانان جنگ ندیده پشت میزنشین را هرگز!
بنگرید پولی که هر سال در موسم حج در حلقوم وهابی ها را می ریختید چگونه صرف قتل عام حوثی ها می شود.
سه سال است کامنت می گذارم که هیهات جیب این فلان فلان شده ها را پر نکنید می شود بمب و توسط مزدوران پاکستانی برای کشتن هم مذهبان ما صرف می شود. چه کار کردید؟؟؟؟؟؟هیچ کامنت ها را غیر قابل انتشار دانستید حتما به وفاق اسلامی ضربه می زد؟ چرا همه دشمن ما شده اند؟در جریان کنفرانس تقریب مذاهب در تهران نمایندگان همین کشورهای برادر نماز جماعت را جداگانه بجا آوردند. آری یا نه؟!
هنوز به وحدت مسلمین امیدوارید؟؟
ان شاء الله که من نادان باشم شما برحق و روشتان صحیح و این وهابی ها به راه راست (راه مورد نظر شما)هدایت شوند یا حداقل اگه راه شما را درست نمی دانند شرشان را از سر جهان اسلام بردارند چرا که الان اگر کسی وسط مترو پاریس بگوید "الله اکبر" همه منتظر صدای انفجار بمب هستند نه اقامه اذان!
چه بر سرمان آمد با این دشمنان دانا و دوستان نادان... (2771297) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۰:۲۷:۱۲
واقعا باید قبول کرد که عربستان خیلی قدرتمند شده و متحدانش بسیارند. این یعنی استفاده درست از درآمد نفتی. نه اینکه مثل دولت پاکدستان پول نفت دور ریخته شود و مجلس هم تماشاچی باشد. عربستان در آن سالها خوب مدیریت درآمد داشت و امروز حاصلش را میبینید. (2769432) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۰۲:۰۸
تحلیلگران معتقدند اقدام عربستان انتحار است نه عاقلانه .گذر زمان مشخص خواهد کرد .صدام هم روزی مثل اکنون عربستان عربده کشی می کرد حالا کوش؟ (2769584) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۰:۰۳:۰۸
برادر من یکم عاقل باش زمانی که عراق به ایران حمله کرد ارتش ایران تجهیز شده بود و هنوز مستهلک نشده بود فقط مشکل این بود که به واسطه انقلاب در مدیرت دچار بحران شده بود . نیروی هوایی ایران آن زمان چهارمین نیروی هوایی دنیا بود و بالغ بر 400 فروند جنگنده آماده به خدمت و مطابق روز و پرسنلی آموزش دیده در سطح بالای جهانی رو داشت و اگر همین نیروی هوایی نبود رویای فتح 3 روزه ایران توسط صدام عملی میشد . فقط در دو سال اول جنگ نیروی هوایی ایران 4 عملیات کم نظیر در سطح جهانی رو بر ضد عراق با موفقیت اجرا کرد .
خب میشه بگید یمن با کدام امکاناتش میخواد جلوی نیروی هوایی عربستانی رو بگیره که 3 نوع از بهترین جنگنده های رهگیر و ضربتی حال حاضر دنیا رو داره ؟!؟!؟!؟! اون هم جنگنده های غربی که گذشته از کارآمدی هواگردهاشون بهترین نوع پشتیبانی و آموزش نیروی نسانی رو هم به خریداران محصولاتشون میدن .
به جای رویا پردازی بد نیست با واقعیات رو برو بشیم . (2769650) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۹:۳۲:۱۳
شما چند ساله اید جناب ؟؟؟ برا ی اینکه متوجه بشوید شما کمی از عقلانیت فاصله گرفته ای با کسانی که جنگ را مستفیما درک کرده اند کمی صحبت کنید.... البته بنده به هیچ عنوان منکر جانفشانی های خلبانان نیروی هوایی ارتش نییستم اما این جوانمردان در بسیاری از موارد بدلیل نبود قطعات یدکی و یا مهمات مورد نیاز هواپیماهایشان افسوس و حسرت میخوردند که نمیتوانند کاری بکنند.... (2771491) (alef-13)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۲۱:۰۳
ایران هیچگاه 400 جنگنده اماده نداشته، و ثانیا امروز به لحاظ دفاعی و هجومی قویتر و مقتدرتر از پیش است. (2771958) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۱:۵۶:۰۲
کدام تحلیل گران ؟
عربستان بهانه میخواست تا قدرت نظامیش را به رخ ایران بکشد .

ضمنا : گویا خاورمیانه جدید به واقعیت خواهد رسید. (2769807) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۳۴:۴۴
بهتر نیست خودت رو به خواب نزنی وبیدار شی هر کاری ما میکنیم خوبه وبهشتی وهرکاری دیگران میکنند بد وجهنمی عزیزم هرکشوری بنا به منافع حکومت وملتش کار میکنه اگر شما میگویید عربده کشی یه نگاهی به کشورمون بنداز ببین تو چند تا کشور درگیری نظامی داریم ودخالت میکنیم البته از منظر شما این دخالتها جنه بهشتی دارد به جای متنفر بودن از سنی های منطقه و عربستان بهتر با همسایه ها تفاهم وبرادری داشته باشیم . وکاری نکنیم که مانند امروزمان . ترکیه . پاکستان . کشورهای خلیج فارس و عربی .ما را دشمن اهل سنت در منطقه نشان دهند (2770571) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۳۴:۱۲
برادر عزیز شما هنوز یک معادله ساده نگرفتی اگر تو اون کشور ها نجنگیم باید در خاک خودمان بجنگیم شما انوقت شما به همین راحتی و اسایشی نمی تونید زیر توپ و تانک و ترس بیایی اینجا کامنت بگذارید (2771111) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۱۸:۲۴
حاصل چی؟
کدوم مدیریت درآمد نفتی؟
در عربستان با اون جمعیت کم، روابط خوب با غرب و صادرات چندین برابری نفت 40 درصد مردم زیر خط فقرن
در مسائل منطقه هم روز به روز عقب نشینی.... شکست پروژه سوریه، شکست سرنگونی دولت عراق، شکست های پیاپی سلفی ها و تکفیری ها در چند ماه گذشته و... (2769598) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۷:۲۲:۵۵
خوشحالی که قدرتمند شده ؟؟ (2769922) (alef-3)
 
.
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۳:۱۸
عربستان با حدود 5 برابر تولید نفت و جمعیت یک سوم ایران و بدون تحریم به قول تو قدرتمند شده ! ولی همین کشور اگه بخواد با ایران وارد نبرد بشه بسیار آسیب پذیره . به قول بابام اگه بار الاغ تفنگ باشه باز گرگ میخورش (2770382) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۶:۲۴
عجب دور اندیشی! لابد به صدام هم شما مشاوره دادید؟ (2770555) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۷:۱۲:۱۵
تعداد لايك هاي يكسري از كامنتها خيلي مصنوعي و غير واقعي است
عوامل عربستاني و مزدوران وهابي !!! اينجا ايران است
برگرديد تو لونه كثيفتون (2771349) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۴۶:۲۶
اقا محمود مخالفين نظر شما مزدور نيستند صاحب نظر و منطق هستند و واقعيت را مي گو يند نه شعارها تو خالى و ساده لوحى عربستان قويترين كشور عرب زمان حاضر و كل كشورها عربى در سياست كلى و خارجى نظر حكومت عربستان در نظر ميگيرن حالا شما توهين و فحش بگو مساله را حل نمى كند (2772244) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۰:۵۷:۵۸
عربستان گور خودش را با حماقتی صدام گونه کند!
لعنت بر وهابیت صهیونیستی (2769451) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۳:۰۸
چرا سفارت این....ارا که دستجمعی به یمن حمله کردن گل نمی گیرن و سفیر و کاردار ها شو بیرون نمی کنن؟ (2770865) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۱:۰۹:۰۰
یعنی جمهوری اسلامی باشه و اجازه بدیم شیعه توسط دشمنان خدا کشته بشه؟ چه جور میشه عازم یمن شد؟ تمام پالایشگاه های نفتی عربستان بیاد بمباران بشه (2769462) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۲:۱۳:۰۶
با چی با جنگنده های اف 18 امریکایی که عربستان خرید؟؟ (2769527) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۲:۱۶:۰۶
"تمام پالایشگاه های نفتی عربستان باید بمباران بشه"
دوست عزیز، خواهش می کنم فقط یک لحظه فکر کن. گیرم که ما بتوانیم تمام پالایشگاه های نفتی اونا رو بزنیم، خوب چرا اونها نتوانند همین کار رو با ما بکنن؟
خوب بعدش چی میشه؟ آیا وضعیت کسی از "بد" به "خوب" نزدیک میشه؟ چه کسی؟ (2769533) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۲۲:۰۳
کاری با این اظهارنظر ندارم و قصد مقایسه هم ندارم اما واقعا ملاک شما اینه که "وضعیتتون خوب بشه؟" یعنی اگر زمان امام حسین(ع) هم بودید با همین منطق با قیام ایشون برخورد میکردید؟

برادر عزیز.. بعضی وقت ها لازم است انسان برای عقیده خودش هزینه هم بدهد و این هزینه هم ممکنه خیلی سنگین باشه. (2769602) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۱۵:۱۳
ما خودمون نمی تونیم در شرایط اماما بذاریم چون امام حسن جور دیگه ای رفتار کردند یا حتی امام رضا خودشون مجبور به پذیرش ولیعهدی شدند یا امام باقر موافق قیام زیدی ها که فکر کنم همین حوثی ها باشند نبودند شرایط فرق می کنه گاهی باید صلح کرد گاهی باید قیام گاهی برای حفظ اسلام باید مانند امام علی خانه نشین شد و گاهی باید برای حفظ اسلام مانند امام حسین قیام کرد . این چیز بود که من یاد گرفتم اگه غلط گفتم خدا منو ببخشه. (2770818) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۹:۱۶
دوست عزیز
اینها فکر میکنند بازی پلی‌استیشن است و دسته طرف مقابل هم خرابه!! (2769784) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۳:۴۹:۰۶
واقعا متاسفم براي اين افكار ملت و كشور خودت رو قوي كن بعد دنبال اصلاح كشورهاي ديگه باش (2769873) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۰:۴۰:۲۶
جدا از اینکه اینطوری فکر میکنند انگار نه انگار که انصارالله بوده که کودتا کرده و جنگ را شروع کرده. فقط یک چیزی شنیدند همه جا حق را مال خودشون میدونند. (2770153) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۳۸:۰۶
شیعه و سنی و هر مذهب و قومیت دیگه همه آدم هستند و جانشان به یک اندازه ارزش داره. (2769619) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۳۹:۳۲
عربستان به پشتیبانی آمریکا به یمن حمله کرد.
اونا محاسبات رو انجام دادند. (2769620) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۲:۱۶:۴۵
محض اطلاعتون بايد عرض كنم فقط با شنا كردن ميتوني عازم يمن بشي . كلا يمن منطقه پرواز ممنوعه , يعني پرنده اي بجز جنگنده هاي عربستان و متحدانش وارد آسمان يمن بشن سرنگون ميشن , پس از طريق هوايي امكان نداره , تمام بنادر يمن هم توسط نيروي دريايي عربستان و متحدانش زير نظر هستند و اخطار كردن كه هيچ كشتي حق نزديك شدن به سواحل يمن رو نداره . فقط ميمونه بمباران و موشك باران تاسيسات نفتي عربستان كه اونم دل شير ميخواد چون اينكار يعني وارد جنگ شدن بعنوان حمله كننده با تمام دنيا , دلتون رو هم به روسيه و چين خوش نكنيد , اونا ببر كاغذين . پس اول كمي فكر كنيد و نقشه منطقه رو ببينيد بعد بيايد نظر بديد . (2769820) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۰:۰۶:۴۴
جنگ سعودی چندین واقعیت نظامی داره:
1- تا حالا انصار و ارتش یمن هیچ گونه عکس العمل خاصی جزء پدافند هوایی از خودشون نشون ندادن. سخنگوی انصار گفت ما فقط منتظر فرمان عبدالمالک هستیم!!! پس تا حالا عملا جنگ نبوده و سعودی ها یک طرفه دارن میزنن.
2- شما باید ماهیت کشور عربستان رو بدونید که فاقد نیروی زمینی هست به همین دلیل داره پاکستان رو وارد معرکه می کنه .سالها هست سعودی به ارتش پاکستان کمک مالی می کنه ، واضح هست چون خود توانی برای اجرای جنگ کلاسیک نداره و پاکستان دارای توان سلاح هسته ای هست.
3- حتی نیروی هوایی عربستان چند ملیتی هست و کشورهای عربی آفریقایی زیادی در اون وجود داره و قطعا در مقابل تامکت ها و صد البته پدافند هوایی قدرتمند ما هیچ شانسی ندارن.
4- قدرت انصار و ایران به قدرت موشکی اون هست که عربستان که سهله حتی اسرائیل با اون سپر گنبدی اش براش نمی صرفه حمله به لبنان کنه چه برسه به عربستان که هیچ پدافند قدرتمندی جلوی موشک های یک تنی ایران نداره و عملا طی 4 الی 5 ساعت کل عربستان به شهر ارواح تبدیل خواهد شد همه شاهزاده ها به مقصد اروپا بار سفر می بندند.
5- مشکل بسیار اساسی اینکه ایران با درگیر شدن در این قضیه شاید پای آمریکا و حتی ترکیه و اسرائیل رو به جنگ باز کنه ولی خود عربستان و کویت 1.5 میلیونی ، امارت 4 میلیون و . . . . هیچی نیستن!!! سعودی ها فقط انبار کننده سلاح و نجات دهنده شرکت های نظامی فرانسوی و آمزیکایی هستن. (2770116) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۲:۲۲:۰۴
تامکتهای ما تولید 40 سال پیش هستند و در بهترین حالت بیشتر از 30 فروند نیستند و باز در بهترین حالت تا الان اورهال شدند در حالی که عربستان مجهز به جنگنده های اف 15 ، تورنادو و یوروفایتر تایفون هست که مدام توسط کمپانی های اصلی تولید کننده آنها در حال سرویس و به روز رسانی میباشد .
قدرت موشکی ما هم یک قدرت انتحاری است یعنی اگر روز ما مجبور به استفاده از توان موشکی خود باشیم و با فرض اینکه ذخایر بالایی از موشکهایمان را داشته باشیم و قابلیت عملیاتی کردن آنها را در کمترین زمان نیز داشته باشیم با توجه به اینکه موشکهای سطح به سطحی که قرار است فواصل بلای 100 کیلومتر را هدف قرار دهند به صورت ذاتی دقت کمی دارند و معمولا دایره ای با شعاعی چند ده متری محل فرود آن است نیاز است برای زدن هر هدف چند ده و یا چند صد موشک استفاده کرد که چنین موشک بارانی موشک باران استراتژیک بوده و به قول معروف آن منطقه بخصوص باید با موشک شخم بخورد که چنین عملیاتی تبعات حقوقی جهانی داشته و ائتلاف جهانی بر ضد ایران به بار خواهد آورد .
پدافند هوایی قوی شامل یک سلسله اقدامات زنجیرواری است که شامل اقدامات الکترونیکی -راداری ، اقدامات موشکی و توپخانه ای در سه سطح هوایی و جنگنده های آماده به عملیات قوی با قابلیت ایجاد برتری هوایی برای مقابله با نیروی متخاصم است که ما در هر سه زمینه نواقصی داریم که هرکدام دریچه ورود نیروی متخاصم است .
در نهایت که عزیز جام همه چیز به اون الکیا که شما فکر میکنید نیست .
این خوبه که نیروهای نظامی ما به خودکفایی د تولید برخی نسلیحات رسیدند ولی راه زیادی است تا به ...شما برسند. (2771021) (alef-11)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۲۱:۱۸
عربستان سومین بودجه نظامی دنیا رو داره این حرفارو واسه ادمهای بیخبر بزن . (2771094) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۰۱:۱۰
من قائلم به اینکه ما در نبرد هوایی هم در مقابل همسایگان خودمون هم دست بالا رو داریم و البته نه در مقابل چند کشور غول که ما میدونیم کیا هستن. کسی که کمی اطلاع نظامی داشته باشه می دونه ، در زمان جنگ عراق هم ، عراقی ها با وجود تامکت ها در ایران که بالاترین جنگنده امریکا بود بارها اومدن مناطق شهری ما رو بمباران کردن. به این حملات اصطلاحا می گن حملات کور ، یعنی بمباران بی هدف ، قدرت هوایی در این هست که بتونی عقبه و تجهیزات نظامی دشمن رو با کمترین تلفات بزنی و بتونی از حریم هوایی کشور در مقابل مراکز حساس دفاع کنی و صد البته بمباران چند شهر و بلافاصله فرار کردن چه فایده ای برای طرف مقابل از نظر نظامی داره؟ ایران بی شک جزء قوی ترین کشورها در زمینه نیروی هوایی و طراحی حملات ضربتی و غافل گیر کننده هست. همه میدونن حمله H3 یکی از بزرگترین حملات تاریخ هوایی جهان هست ،که این حمله با فانتوم انجام شد!!! پس استراتژیک هوایی بسیار مهم هست و صد البته در مقابل آن جنگنده های فوق پیشرفته نیز مهم هست ولی قطعا ما در مقابل هواپیماهای یک نسل بالاتر از خودمون با طرح های نظامی و هوایی به راحتی می تونیم در مقابل همسایه های خودمون دست کم بازنده هوایی نباشیم و توازن رو ایجاد کنیم.
و در در انتها سه نکته بسیار مهم:
1- یمن بی شک یکی از ضعیف ترین کشورها از نظر تجهیزات نظامی و سیستم پدافند هوایی است ولی تا حالا با اعلام رسمی طرف مقابل سه جنگنده سعودی رو ساقط کردن و شما از این باید وضعیت نیروی هوایی سعودی را تا انتها درک کنید !!!
2- ستون فقرات هوایی سعودی جنگنده های f15 سری s هستن که تنها مختص سعودی می باشد و صد البته دارای اویونیک ضعیفتری نسبت به سری های E که اسرائیل و حتی امریکا از آن استفاده می کردن
3- ما توی این سالها تونستیم تامکت ها رو با رادارهای بومی ارتقا بدیم و در ضمن در زمینه موشک های سطح به سطح تا حد بسیار زیادی پشرفت کردیم پس دیگه تامکت های ما هم تامکت های چهل سال پیش نیست و قطعا در مقابل همسایه های خودمون با طرح های نظامی هوایی و پدافند هوایی قدرتمند کشور که تا حد زیادی ضعف های ما رو در دفاع از آسمان پوشش داده به جرات می توان گفت اگر دست بالا رو نداشته باشیم قطعا توازن رو ایجاد می کنیم (2771732) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۱:۱۷:۰۶
اگر چاههای نفت منطقه در اثر این حملات دچار اتش سوزی شود چه کسی میتواند آنرا کنترل کند-امنیت پرواز هواپیماها در آن منطقه چه میشود-خدا به مردم رحم کند. (2769473) (alef-13)
 
شهروند .......
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۱:۵۱:۰۴
با سلام گویا ماهیت و منش اقراد در جنگ با یمن دارد آشکار میشود نقاب از جهره افرادی که شعار خادمی حرم را میدهند ولی از تروریست دفاع میکنند نمایان شد این سنت اللهی است که ماهیت افراد منافق را آشکار و آنها را رسوا و خوار کنند چون در مهلت مقرر به خود شناسی نرسیدن و دجار نسو الله شدند و آنگاه که مرگ گلو آنها را بگیرید هیچکدام از دون الله که از او حمایت میکردند و بیانیه میدادند محو میشوند و راه گریزی ندارند آنگاه منافقین (به ظاهر خادم حرم ) میخواهند برگردند ولی اقسوس که دیر شده است و خون کودکان و زنان بیگناه و مردان مجاهد در راه خدا گرباینگیر آنها شده است جدا انسان در خسران است از غفلت و نادانی و به جای خدا قادر توکل کنند از دون الله (_شیطان بزرگ )یاری خواستن جدا مایه تاسف است مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا حزب الله در کاراز نبرد پیروز است و این وعده اللهی است که خداوند جالحق و جالقول است و حزب شیطان جز رسوایی و خواری چیزی عایدش نمیشود بجنگ برادر دینی یمنی که تو پیروز هستی (2769510) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۹:۰۳:۴۹
مرگ بر آمریکا که دنیا را به فساد و تباهی کشیده. در چند سال اخیر نزدیک به دو میلیون نفر انسان بخاطر سیاستهای کثیف آمریکا در خاورمیانه کشته شده اند. (2770032) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۱:۵۳:۴۱
حرف نزيد شعار ندهيد مى واد عمل كنيد (2769513) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۳۱:۲۷
باید هزینه باز سازی یمن رو هم بدهید ؟؟؟ (2769614) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۰:۲۳:۱۸
وضعمون خوبه داداش ؛ سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و ونزوئلا و ی چند تا کشور معروف دیگه که اسمشونو یادم نیستو که ساختیم ، اینجارم میسازیم (2770906) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۴۶:۴۶
با سلام
ایران زمانی با شیعه گری توانست کشور را از خلفای عباسی پس بگیره و الان هم باید با نقش شیعه بتونه کمربند حمایتی بزرگی اطراف خود داشته باشه. ما هم به عنوان یک مسلمان و هم به عنوان دخالت نظامی در یک کشور مستقل این حمله را محکوم کرده و امادگی خود را برای حمایت همه جانبه اعلام می کنیم. برادر عزیز درسته بخاطر تحریم های بدون دلیل واقعی باعث گرانی و سختی برای مردم ایران شده است ولی این دلیلی برای اعلامذحمایت از مسلمانان هم مسلک ما در یمن نیست. نصر من الله و نصر قریب
انشاالله با این عمل پایه های سست نظام سلطه عربستان هر چه سریع تر از هم پاشیده شود. به امید ان روز (2769627) (alef-13)
 
hamvatan
۱۳۹۴-۰۱-۰۷ ۲۳:۵۱:۳۵
این پاکستان آخرش تکلیف اش با خودش مشخص نیست هم میخواهد عربستان را داشته باشد هم ایران و هم آمریکا اینجوری اش رو دیگه ندیده بودیم (2769632) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۸:۱۴:۰۶
تكليفش حفظ منافع ملي كشورشه و اينجوري به بهترين نحو اينكارو ميكنه (2770757) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۱:۲۰:۴۵
پاکستان و منافع ملیش ؟ کدام منافع ملیش ؟؟ شوخی نکن برادر ، بحث جدیه . (2771233) (alef-13)
 
قرتاسی
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۲:۵۹
عربستان به راحتی یمن را فتح می کند (2769769) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۲:۲۷:۳۸
پناه بر خدا (2769829) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۳:۳۰:۱۲
فتح بکنه بهتر وگرنه خرجشون میوفته گردن ملت ایران (2769865) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۱۷:۵۸
"عربستان به راحتی یمن را فتح می کند"

شاید آرزوی تو و امثال تو این باشه ولی به یاری خدا اینطور نخواهد شد. (2770200) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۲:۳۴:۴۴
با تو کاملا موافقم (2771033) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۴۶:۴۹
آره به همون راحتي که اسرائيل لبنان رو فتح کرد ! اسرائيلي که قوي ترين نيروي هوايي منطقه رو داره :) (2770246) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۰۹:۰۹
اگه سید حسن راحت بتونه بیاد از پناهگاهش تو لبنان بیاد بیرون من میگم اسراییل نتونسته لبنان را فتح بکنه (2770810) (alef-11)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۱۴:۰۵
اسراییل امریکا رو داره لبنان مسلمان نشین رو میخواد چکار؟ (2771079) (alef-11)
 
یاسر
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۷:۴۹
همانطور که عراق و آمریکا و فرانسه و انگلیس و اردن و کویت و عربستان و .... همگی در جبهه ای واحد به خط مقدمی عراق از پس دلاور مردان این مرز و بوم بر نیامدند، آن دلاور مردان مومن و خدا ترس و خدا جو که چنان ولایت خدا را پذیرفته بودند که فقط برای اینکه حرف ولی شان حضرت روح الله زمین نماند آن رشادت ها را خلق کردند، به حول و قوه الهی اگر ایمان رشید مردان یمنی قوی باشد و به حبل و الله متین چنگ زده باشند و ولایت خداوند را پذیرفته باشند و شرک را از خود دور کرده باشند عربستان و متحدین عرب بزدل شان که سهل است دنیا هم حریف آنها نخواهد شد. (2770537) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۱۳:۰۵
امریکا با 10 درصد ارتشش از پس ما برمیاد اینارو برو به کسایی بگو که هیچی نمیدونن و یکسره اخبار تلویزیون داخلی رو نگاه میکنن. (2771077) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۰۰:۱۶
ایران نه عراق است و افغانستان و نه لبنان و نه سوریه و نه پاکستان .....! (2771376) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۳۴:۲۷
درست میگی جناب فرشاد خان ؛البته اگر مدافعان ایران اسلامی شما و امثال شما مرعوبین و واداده ها باشید نیاز به همان 10 درصد هم نیست با یک تشر و چهار تا موشک کروز هم از پس ایران برمیاد؛ (2771988) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۰:۵۳
پس تماشا کن! صدام ملعون هم همینجور فکر می کرد. تازه ارباب کدخدا هم پس از کلی هزینه کردن عراق را تقدیم ما کرد. شما بی بی سی نیگاه کن و ما هم کار خودمان را می کنیم. (2770549) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۲۱:۵۴
خداوند مردم یمن رو یاری کنه و اونا رو پیروز کنه اما با دست خالی و تفنگ کلاشینکف نمیشه جلو اف 16 ایستاد. زمان صدام هم اگه ایران تونست اولا به خاطر شجاعت و از جان گذشتگی جوانان ایرانی، مدیریت کارآمد و البته داشتن سلاح های قوی و به روزی که در کشور ذخیره شده بود، موفق به شکست عراق که نه کل اعراب شدش. (2770835) (alef-11)
 
بصیر
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۲:۴۲:۰۱
من یکی نه اخبار بی بی سی آلت دست استعمار را نگاه می کنم نه برنامه های صدا و سیما دروغگو را .....
بفهمید که اگه کسی با شما نیست به معنی دوستی با دشمن شما نیست.
مثل بوش پسر شدید که بعد از 11 سپتامبر که گفت:هر کی با ما نیست بر ضد ماست. (2771280) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۱:۳۲
مرگ بر ظلم و قلدری. مرگ بر آمریکا . مرگ بر تجاوز و خشونت. (2770550) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۵:۵۹:۰۴
فعلا که داره هواپیماهاش یکی یکی میوفتن/ (2770600) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۱:۵۸:۴۷
قربانيان اين جنگها همين بچه ها ي بيگناه و بي پناه هستند (2769808) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۲:۲۹:۰۰
حاکمان آل سقوط عربستان گور خود را با تهاجم وحشیانه به یمن بادست خود کندند و در باتلاق این سرزمین محو خواهند شد براستی دست خدا بالاترین دست هاست و این جنایتکاران آل سقوط بهای جنایتهای دست پرورده داعشی خود را در عراق و سوریه بزودی پس خواهند داد. (2769831) (alef-13)
 
لغ
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۴:۰۰:۵۴
وقتش هست تا مشخص بشه روسا وچینیها برای منافع وهم پیمان هاشون چقدر تلاش می کنند (2769881) (alef-3)
 
20
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۸:۱۸:۲۹
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
اسلام و انسانیت بالاتر از وطن و جان است .
همه رفتند ...خوشا به سعادت کسانی که با شهادت رفتند
عمر به پایان می رسد ای دوست پس خود را دریاب.
رسوا که شده اند ، انشا ا... به زودی کفار احمق نابود خواهند شد.
باز هم مانند همیشه ، ایران هامی مظلومان است
سیاست خارجی درست است
اما ای کاش در سیاست داخلی هم دقیق عمل می کردیم
شاهد این دزدی های میلیاردی نبودم
شاهد بی عدالتی های مختلف نبودیم(حقوقی و.....)
شاهد خروج ارز و خزانه نبودیم
کمی به جوانان و سرمایه های آینده مان توجه می کردیم
الهم اجعلنا عواقب امورنا خیرا
انا ا... مع صابرین
و من ا.... توفیق (2769975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۲۵:۱۰
بسم الله، نیازی به اعلام جهاد نیست مدافعان حرم حضرت زینب آماده جانفشانی شما هستند خداوند منو ببخشه که جرات ندارم اما شما که داری n ساله شعار میدی چرانشستی؟ (2770839) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۰:۴۶:۱۸
برادر جان دست به شعارت که حرف نداره، فقط امیدوارم پای عملت نلنگه! !!!!!!! (2770930) (alef-11)
 
بصیر
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۳:۰۴:۱۰
به شما ها اینقدر که عربی یاد دادند فارسی نیاموختند و گرنه "حامی" که از "حمایت" می آید را "هامی" نمی نوشتی. "هامی" از چی میاد؟
در ضمن کفار "خاسر" هستند ولی احمق نیستند با دانش بالای شما در زبان عربی نیازی به ترجمه آن نمی بینم. (2771292) (alef-13)
 
عدالت
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۹:۰۲:۵۰
واقعا برخی کامنتها تاسفبار است. حمایت از آمریکا، حمایت از عربستان، اعتراض به دخالت ایران برای جلوگیری از کشتار، برخی از افراد به کجا میروند با این طرز فکرشان. اگر کشور را امثال شما منتقدان غرب زده ،اداره میکردند الان ایران چندین تکه شده بود و کشوری به نام ایران وجود خارجی نداشت. مرگ بر آمریکا و نوچه هایش چه داخلی و چه خارجی. (2770030) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۳۲:۰۶
دوست عزیز خداوند انسان را آزاد آفریده و قوه تفکر رو به انسان داده و او را مختار همه که نباید مثل شما فکر کنند، نباید تا نظری مخالف باشد فورا مرگ بر این و اون راه انداخت، در آن صورت چه فرقی بین داعش و شماست؟ منم موافق پیروزیه ملت یمنم منم براشون دعا می کنم منم از عربستان بدم میاد اما هزینش نباید از جیب ملت ایران بدم نباید بیت المال مسلمونای ایران خرج اونا کنم شاید راضی نباشند. الله اعلم (2770848) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۱۵:۵۴
هر مسلمانی که به فریاد مظلومیت مسمانی دیگر گوش فرا ندهد و به یاری او چه مادی و چه معنوی نشتابد،‌ اصلا مسلمان نیست و در رابطه با این موضوع آیه قران داریم. پس مطمئن باشید مسلمانان ایران از کمک به مظلومین مسلمان کشورهای دیگر نه تنها ناراحت نیستند بلکه خوشحال هم میشوند. یک اقلیتی که اصلا مذهبی ندارند ممکنه ناراحت شوند ولی اکثریت پیروان ادیان الهی از کمک به مظلوم خوشحال میشوند حتی اگر قرار باشد از جیب خودشان هم کمک کنند . (2771543) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۲۵:۳۴
حالا اومدند ناراحت شدند، شما نماینده ی کجایی که در مورد حق الناس این گونه محکم صحبت می کنی؟؟؟ (2772098) (alef-1)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۱۰:۱۵
مرگ بر ادم نادان که دوستیش دوستی خال خرسه است. (2771074) (alef-11)
 
pحزب الله
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۹:۱۰:۰۰
خدالعنت کند آل سعودوهمپیمانانش را انشالله شاهد آزادی حرمین شریفین ازدست آل سعود باشیم (2770037) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۴:۵۱
به جای لعنت و بد و بیراه چرا جلوی سفارت خانه مهاجمان به یمن هیچ تجمعی انجام نمیشه؟ (2770870) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۲:۵۷
چه كيفي مي كنه اسراييل ! با درآمد سرزمين وحي و نيروي خود مسلمانها ، آنها را از بين مي برد ! (2770098) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۱:۴۸
گویا سران عرب از سرنوشت صدام درس عبرت نگرفتند و باز همان اشتباه صدام در حمله به ایران را تکرار میکنند. (2770107) (alef-3)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۰۶:۵۹
چه درسی؟؟؟ صدام را امریکا ساقط کرد وگرنه تا الان هم رییس جمهور بود. (2771072) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۰۲:۳۸
کپثیفتر از صعودی ها ندیدم.... (2770170) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۶:۱۹:۴۰
سعودی ها منظور بود دیگه... ما هم ندیدیم که پول اسلام را در راستای منافع اسرائیل و تروریست ها خرج می کند. (2770618) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۴:۳۶
دوست عزیز چرا کثیفتر از صعودی ها ندیدی !!!؟؟؟

مگر ما از بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه حمایت نکردیم؟ .. پس حرف اونها هم باید در مورد ما همین باشد دیگر؟؟

کمی منصفانه و منطقی فکر کنیم. (2770639) (alef-13)
 
طارمي
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۱۱:۳۵
اول جنگ كه قدرتهاي بزرگ با صدام ملعون بودند همه نگرن بوديم اما امام با تدبير و شجاعت جنگ را مديريت وصدام بازنده جنگ وخارو ذليل شد مردم يمن هم بايد همين كار را بكنند (2770191) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۶:۱۶
جنگ ایران و عراق برنده نداشت.نه خسارتی نه باز سازی . (2770872) (alef-11)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۰۵:۱۱
نه صدام جنگ رو برد نه ایران هر دو طرف ضرر دادن منظورم مردمشونه. (2771068) (alef-11)
 
دره چايي
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۵۶:۳۶
به نظر من ايران بايد خويشتن داري بيشتري از خود نشان دهد و مخصوصاً در خليج فارس بايد مواضب برخوردهاي احتمالي باشد تا خداي نكرده آتش جنگي ديگر شعله ور نگردد. بهرحال منافع ملت ايران بيش از منافع يمن و ديگران براي حكومت بايد اهميت داشته باشد. (2770258) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۲:۵۹:۵۷
اینا شتر سوار بودن، عرب را چه به اف 16 و .... تازه سوسمار خور هم بودن. بهترین جنگ افزارها رو دارن اما بس که کودن هستن، تا میخوان از این جنگ افزارهای مدرن و پیش رفته استفاده کنن، هی میخورن زمین!!! (2770347) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۳۴:۳۴
بله خیلی .... هستند اسب سواری را از ما ایرانی ها گرفتند. (2770851) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۱:۱۴
هر كاري كه ما در منطقه كرديم بقيه نيز از ما الگو گرفتند!!
ما از ديكتاتور سوريه به بهانه دفاع از حرم حمايت كرديم وباعث اينهمه مشكلات شديم
اينها هم به به بهانه دفاع از حرم !!!!
ولي ان چيزى كه كاملا مشهود هست اينها در يمن با خسارت كمتر به اهدافشان خواهيد رسيد
چون ائتلافي كه حوثيها با طرفداران ديكتاتور قبلي يمن داشتند از بين ميرود وهمچنين زياده خواهي حوثيها وناديده گرفتن ديگر كروهها وضعيت بد اقتصادي مردم اين حملات باعث شكلت
انقلابيون خواهد شد (2770378) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۲:۰۵
ايران خواهان تغيير توازن قدرت در منطقه است ، اميدوارم اين كار خطرناك منجر به درگيري و وارد شدن كشور به جنگ ديگري نشود .
دخالتهاي نظامي و فرهنگي اجتماعي ايران در منطقه به نفع كيست ؟ (2770379) (alef-13)
 
محمدی /پور امینی /همدان
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۳:۳۲:۰۲
سایت محترم الف لطفا انتشار نظرات بااین فاصله زمانی صورت گرفته دراین مقطع دور از انتظاراست (2770392) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۷:۴۴
جنگ چيز مزخرفي است. هر كسي كه آتش جنگ رو شعله ورتر بكنه يك جنايتكار خطرناكه. حالا فرقي نمي كنه اين جنگ سر فرقه گرايي باشه يا كشور گشايي. اون بدبختي كه توي يمن از خواب پا شده و سرش بمب ريخته شده چه فرقي به حالش مي كنه كي رئيس جمهورش باشه بدبختي اون فقط بيشتر شده همين! پس اين همه دم از انتقام و جنايت و كشتار نزنيد. جنگ هميشه چيز بديه ! (2770646) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۱:۱۷:۴۹
جنگ بده قبول؛ولی اگه یکی بهتون حمله کرد آیا دفاع کردن هم بده؟!اون زمان هم میگی جنگ بده با هم جنگ نکنیم؟! (2771631) (alef-13)
 
تایماز
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۷:۰۲:۵۴
الف لطفا منتشر کن.ببینید الان وضعیت طوری شده ک با سانسور کردن نمیشه جلوی مطلع شدن جامعه رو گرفت من از ال سعود بدم میاد ولی خدا تو قران گفته ک قوم ظالم رو بوسیله قوم ظالم دیگر از بین میبره.من خودم فیلم های بمباران شهروندان عادی توسط دیکتاتور اسد رو دیدم.ما همش فکر میکنیم ک توی شش میلیارد انسان فقط 70 میلیون ایرانی مسلمانن و بقیه جهنمی.ارزوی من نابودی رژیم اسد و ال سعود و رژیم اسراییل و داعش هستش.الهی امین (2770671) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۱:۵۴:۱۹
ان شهروندان همانها هستند که داعش وحشی را حمایت میکنند همانها که که سر شیعه را میبرند و گوره های دست جمعی راه بوجود میاورند و ضمنا این فیلمها را کی نشان میده همین گروه های تروریست
اتفاقا من میگم ارتش سوریه بی عرضه است و گرنه تا حالا حتی گربه زنده هم نمیبایست در رقه باقی میماند در حالی که هنوز حکومت مرکزی عراق و سوریه حقوق کارمندان را در رقه و موصل پرداخت میکنند (2771260) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۲۰:۰۸
بهتر بود اول از همه نابودی رژیم آمریکا و انگلیس را که تمام این آتشها زیر سر آنهاست را خواستار شوید. مرگ بر استکبار و استعمار. (2771549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۷:۰۳:۵۷
تا خطوط نفتی عربستان هدف قرار نگیره هیچکدام از کشورهای استکباری و اربابان عربستان واکنشی نشون نمی دهند (2770674) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۸:۴۱:۳۳
همین که ما در بعضی مسائل دنیا دخالت کنیم واسمی از ما برده بشه معنایش اینه که ایران داره قدرت سابقشو به دست میگیره امریکایی ها با همین روش هستش که بر دنیا حکومت میکنند باید الان در بعضی کارها هزینه کرد که دراینده از ان بهره برد (2770781) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۱۸:۱۹
اين جنگ مي تواند نشان از اتحاد اين كشورها و حتي خط و نشان كشيدن به ايران هم باشد ، متاسفانه ايران هم متحد استراتژيك ندارد و اين نگران كننده است (2770823) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۲۰:۰۴
امیدوارم ایران درگیر این جنگ نشه و دخالتی نکنه. (2770828) (alef-11)
 
آریو
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۰:۰۰:۱۱
اولا حمله عربستان و صهیونیستها به یمن ضمانتی بود که امریکا به کشورهای حمله کننده داد یعنی سکوت عربستان و صهیونیستها در رابطه با مذاکرات غرب با ایران. در ضمن عربستان از سال ۱۹۲۷ میلادی سعی داشته که یمن را ضمیمه خاک خودش بکنه و این حمله تلاش دیگری در این راستا میباشد ولی همیشه در چنگ طولانی از یمن شکست خورده. دلیل شکست عربستان در اشغال یمن هم بخاطر مخالفت یمنیها با افکار وهابی آلسعود است. موضوع دیگه این است که هنوز ارتش یمن وارد عمل نشده. در دوران رئیس جمهور سابق ساختار ارتش یمن از هم پاشید و حتی بخشی از تجهیزات یمن به عربستان منتقل شد. (2770888) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۲:۵۹:۵۷
وهابیون عربستان فقط به خاطر شیعه بودن به حوثیها حمله میکنند زیرا هم اکنون نیمی از یمن در تصرف القاعده است چرا به انها حمله نمیکند کاملا مشخص است که داعش والقاعده دست نشاندگان سعودی واردوغان هستند که وظیفه نابودی شیعه وفرهنگ ایرانی را دارند در این میان نقش ترکیه وپاکستان بسیار مزورانه است اینها با پول نفت واستخدام تروریست مکانهای نفوذ ایران همانند عراق سوریه لبنان یمن را در جنگ وخونریزی کشانده اند پیشنهاد پنجاه میلیاردی قطر جهت فرار داعشیها از تکریت نشان از واقعیلت دارد زمان حمله به یمن نیز که با اغاز نهایی مذاکرات هسته ای مصادف شد بسیار فریب کارانه بود حیف که مسیولینی ایدیولوگ بر کشور حاکم هستند وایدیولوک فکر وعمل کردن همیشه حاکمیت را محدود میکند ومشکل زا است حال راه حل برون رفت این موارد است ولی کو گوش شنوا۱برقراری کامل روابط دیپلماتیک با غرب ودر راس ان امریکا ۲رساندن خصومت با اسراییل در حد همان کشورهای عربی۳اندکی باز نمودن فضای داخلی از نظر انتخابات ازادیهای اجتماعی نظیر عدم اجبار در مسایل شخصی وحجاب ووو۴شناخت واقعی دوست ودشمن کشور به جای دشمن تراشیهای باندی۵ عدم اعتماد به کشورها یی نظیر روس چین عربهای سنی ترکیه۵اولویت اول کشور را در پیشرفت اقتصادی ببینند وزمینه بین المللی وداخلی ان را فراهم نمایند۶عدم اجازه دخالت به باندهای مافیایی دا خلی در مسایل کشور۷عدم دخالت در منازعات جهانی که نفعی برای ما ندارد همانند جنگ بوسنیووووووووو (2771060) (alef-13)
 
بصیر
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۴۵:۵۹
خوب با دستورالعمل شما دیگه چیزی از دستاوردهای انقلاب باقی نمی مونه؟!
فرمایش دیگه ای ندارید؟!
1. اگر قرار بود روابط دیپلماتیک با آمریکا داشته باشیم پس چرا لانه جاسوسی را تسخیر کردیم و هنوز بعد 35 سال از این اقدام انقلابی دفاع می کنیم؟
2. پس حزب الله تربیت شده و مکتبی را جلوی اسرائیل بدون پشت و پناه رها کنیم تا سلاخی شوند؟مصداق نامردی است برای این کار باید خود و خانواده هایشان را به ایران منتقل کنیم چون ما بودیم که آنطور که می خواستیم این چند هزار جوان مستعد را از داخل گهواره چنین تربیت کردیم پس اخلاق حکم می کند از فرزندان خود حمایت کنیم من المهد الی اللحد.
3.حجاب اگر قرار بود به اختیار باشد پس چرا در ابتدای انقلاب کار امثال "اکبر گنجی" به آنجا رسید که بهش می گفتند: "اکبر پونز".
4. دشمن را من و شما نمی شناسیم باید برای ما تعریف بشه...
5. قضیه کشورهای دوست و برادر هم مثل دشمن شناسیه! امثال ما فاقد بصیرت هستیم فقط جلوی پای خود را می بینیم پس خموش!
6. (دو بار پنج نوشتید) در این موضوع متفقیم ولی چرا نتیجه اش این شده احتمالا تو محاسبات یه منفی مثبت اشتباه شده بخاطر همین بجای روی محور علی الحساب زیر محور قرار گرفتیم تا بعد چه شود خدا عالم است.
7. اگه باند مافیایی مساوی بابک زنجانی باشد پس در این مورد کلا ول معطلیم!!
8. شما را به این گفتار ارجاع می دهم: "الجار ثم الدار" که در مقابل " چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" قرار می گیرد. بالاخره بذاریم همسایه قتل عام گردد و در عین قساوت نظاره گر باشیم یا از حلقوم محرومان در ایلام و سیستان و بلوچستان و هرمزگان بکنیم و تو حلق مردم گرفتار در بلاد سوریه و فلسطین و عراق بکنیم.اگر کمک نکنیم مصداق فرمایش پیامبر خواهیم بود: "اگر کسی صدای تظلم خواهی مسلمانی را بشنود و کمک نکند از من نیست" اگر هم کمک کنیم پس جواب هموطن محروم خود را چه بدهیم: "این سهم من از انفال بود خودم به آن نیازمندتر بودم"...
باید خیلی چیزها را بیاموزیم خیلی چیزها.... (2771861) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۱۱:۴۵
۱این همه فشار وتحریم نتیجه همان اشغال سفارت امریکا هست۲کسی نگفته از خزب الله لبنان دفاع نکنیم انها تا ابد در قلب ما جا داشته وتا پای جان از انهاحمایت خواهیم کرد تنها برادران واقعی ما همین عزیزان هستند۳جنابعالی اول انقلاب وامثال شما اشتباهات زیادی داشته ودارید اگر میخواهید به زور مردم را به بهشت ببرید بحث دیگریست لا اکراه فی الدین قد تبینالرشد و من الغی با اجبار هیچ کس مومن ومعتقد به دین نمیشود بر عکس مردم ازدین زورکی گریزانند چرا مردم ایران تهی از اعتقادات شدند وکشورها یی مانند ترکیه روز به روز مذهبی تر دین در فضای ازاد رشد واقعی میکنند بگذاریم مردم با خلوص واعتقاد پاک ان را انتخاب کنند پس فرق ما با طالبان القاعده وداعش در چیست ۴اتفاقا هیچ کس دشمن را مانند ملت ومن وشما نمیشناسد حال اگر جنابعالی مشکلی داری به خودت مربوط است۵جنابعالی اگردردشمن شناسی مشکل داری مشکل خودت است ملت ایران سرد وگرم چشیده وابدیده است ودشمن واقعی خود را از هزاران فرسنگ میشناسد حتما اگر بگوید دشمن ان نیست که شما میگویی نادان وبی بصیرت است۶ مثبت ومنفی نبوده هر کس به فکر منافع باندی حفظ قدرت خود به هر قیمت بوده کسی به فکر ملت نبوده حب دنیا جایگزین همه چیز شده دزدیهای بیسابقه شعارهای مخرب دشمن تراشیهای بیمورد عدم استفاده از افراد لایق وکاردان ضعف درروابط بین الملل ما را به اینجا رسانده۷باند مافیایی هر کسی است که بدون خواست ملت در قدرت است وبرای خود تشکیلاتی بهم زده وکسی هم جرات ندارد به انها بگوید بالای چشمت ابروست واز ما بهترانند ۸ در جایی که منافع ملی ما تا مین میشود باید دخالت کرد انهم با پشتوانه قوی (2772078) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۱۹:۵۰
از هر طرف كشته شود به سود قدرتهاي بزرگ است و هيچ نفعي به حال اسلام ندارد فقط بنام اسلام مردم بيگناه نابود ميشوند (2771093) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۳۸:۴۸
مردم ایران با رای به اشرافیت یک عقب نشینی بزرگ در هسته ای و نفوذ منطقه ای را غاز کرده تنها هدف اشرافیت تغییر حکومت چرخش قدرت است اسلام ابزاری است که تا منافع را میلیاردی تامین می کند دم از ان می زنیم و اگر اسلام به ضرر منافع ما بود فریاد مبارزان را خانه نشین کردند و پول مملکت را از ما گرفتند سر می دهیم بنام رابطه هم با گرگ هم با میش البته رابطه اصلی با اقا گرگه است حالا وقتی می خواهی با گرگ رابطه داشته باشی باید خیلی خودتت را کوچک کنی چونکه از اول هم کوچک بودی ادم های کوچک اولین هدفشان نابودی ادم های بزرگ است که برای هدف همه جور هزینه را می دهند با اسم تندرو متحجر انها را از میدان در می کنند حالا کی می اند ادمهای به ظاهر عاقلی که ترس از قدرتهای بزرگ و شکست در انتخابات انها را تبدیل به بزرگترین دشمن تندروها کرده و بزرگترین برده طاغوت ...خوبیش به این است که همه گردن کلفت جزو این دسته هستند مرگ بر ادم های که خدا را هم وسیله کسب ثروت کردند و اعتقاد به قیامت ندارند اینها جان شیعه و یا سنی اهمیتی نداره انچه اهمیت داره زندگی طاغوتی و خوش گذرانی در غرب است اشرافیت همه نیروهاش را بسیج کرده تا اول نهاد ها را از سر راه بردارد و بعد بقیه ملت هارا هم فدای منافع خود می کند فقط تعجبم از نهادها و عاشقان شهادت است که چطور یمن را دارند گوشت قربانی می کنند اگر حوثی شکست بخورند یک قرن طول یکشد تا سر بلند کنند انهایی که نتظر ظهور بودند حرفی حدیثی ملت یمن مظلوم زندگی کرد و ظلوم می میرد حالا روحیه تکفیریها بالاست و سوریه لقمه دوم خواهد بود ما که 200 کیلو اورانیومی را انها را بی خواب کرده بود تبدیل به خاکستر کردیم یمن و سوریه هم اگر اراده بکنند خواهند بلعید چه کشکی و چه توافقی چی شد کشور 8 سال شعار ضد اشرافیت همه را فدای اشراف کردیم و توطئه زخم خوردگان 8ساله را دلسوزی دانستیم (2771115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۱:۲۱:۱۱
خودتم فهمیدی چی نوشتی (2771639) (alef-13)
 
محمدی / پوامینی/ همدان
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۲۳:۴۳:۵۹
در پاسخ به کاربر ویا کار بران محترمی که در صلح دوست وعدالتخواه نامیدن مردم یمن وحوثی هاتردید ویا سوال طرح میکنند وهویت ویاعملکرد انان را کودتاچی ویاغیر قانونی قلمداد میکنند دلا ئلی بر رد ان عرض میکنم درچند سال اخیر شاهد هستیم مردم یمن با برپائی تظاهرات واقعا ومطلقا مسالمت امیزوانبوه و گسترده و خستگی ناپذیر مجدانه خوا ستار تشکیل دولتی منتخب مردم وقانونی هستند که بدنبال ان رئیس جمهور اسبق علی عبد الله صالح بدون تحمیل زور وهر گونه خسارت مشهودی بادرک واقعیت ها و احتما لا بدون فایده بودن مقاومت دربرابرخواست مردم از قدرت کناره گیری میکند وبعد ها با وساطت سازمان ملل رئیس جمهور سابق که اخیرااز کشور خارج شد زمام امور را بدست میگیرد تا با همگرائی وهمفکری با انصا ر الله یمن که نقش حمایتی داشتند ونه اجرائی به رتق وفتق امور بپردازد ولی دولت قبلی بجای اینکه به نقطه نظرات حوثی ها که بالقوه در صحنه سیاسی کشور طبیعتا حضور داشت توجه کند ومورد نظر قرار دهد بیشتر روی نقطه نظرات کشور های حوزه خلیج فارس تمرکز داشت که انها هم بدنبال تقسیم کشور یمن بودند بنحوی که قدرت حال حاضر مردمی را تضعیف کنند و سیاست های مورد نظر خود را عملی کنند که دراین مقطع انصار الله به نقشه انها پی برده ودر ادامه تحولات رئیس جمهور مستعفی ناچار به گریز به منطقه جنوب که طرفدا رانی داشت گردید وبه مقابله روی اورد از این رو منطقا نمیتوان حوثی ها وطرفدا را نشان را که اکثریت قاطع راتشکیل میدهند وانهم با ان سابقه عملکر دی چه از نظر کیفی وکمی کودتاچی نامید بلکه این عنوان شایسته متجاوزان به حریم کشور وحاکمیت ملی ومردمی یمن است وبدنبال تحمیل رئیس جمهوری هستند که در مقابل مردم یمن ایستاده است (2771121) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۰:۲۸:۰۷
ما که قدرت موشکی خوبی در منطقه داریم بهتر است یه ضرب شصت حسابی به این عربهای مفتخور و زورگو نشون بدیم و امارات متحده و قطر و کویت را آنقدر موشک باران کنیم تا خالی از سکنه شوند و هرچی مزدور خارجی هم ساکن آنجاها هستند به کشور خود فرار کنند و خود عربها هم به بیابانها فرار کنند و به شغل اصلی خود که همان چوپانی است روی بیاورند. (2771172) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۱:۰۸:۴۴
عزیزم بازی پلی استیشن نیست تصمیم احساسی و عجولانه نباید گرفتمنافع بلند مدت رو نبتید فدا کرد صبر کنید تاریخ هرگز کشوری رو ندیده که با بمباران و کشتار کشور دیگه ای رو اشغال کنه و کشور حمله کننده سالم و قصر در بره اگه ملت و کشوری بخواد بزرگ بشه باید هزینه بده باید خون بده باید درد بکشه باید تمام دنیا بهش حمله کنند چین کره ژاپن کشورهای اروپایی امریکا برای بزرگ شدن هزینه کردند خون دادند برید ببینید برا استقلال همین امریکا از انگلیس چقدر خون ریخته شده یا در جنگ جهانی اول از اروپا چین روسیه کره جنوبی چقدر ادم کشته شده باید هزینه بزرگ شدن رو بپردازی باید بپردازی ما هم پرداختیم یمن هم داره میپردازه پس صبر کنید اگه این ملت بخواد بزرگ بشه باید خون بده و مقاومت کنه و نلغزه و صبر پیشه کنه (2771217) (alef-13)
 
بصیر
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۰۱:۳۲
آلمان و ژاپن پرداختند یعنی بعد از جنگ دوم تقریبا له شدند ولی الان حداقل از نظر اقتصادی و صنعتی وضعیت مناسبی دارند.
ما پرداختیم ولی بزرگ نشدیم...
دلیلش هم قبیله گرایی است در ژاپن اکثریت جامعه تابع آیین بودا و یا شینتو هستند ولی در معابد یکدیگر نیز به عبادت می پردازند(بت پرستی!) ولی بعضی ها در مساجد بعضی ها حاضر به اقامه نماز نیستند پس n درصد از جامعه نمی خواهند با اکثریت همراه شوند می خواهند داخل پرانتز باقی بمانند.مشکل دیگر قوم گرایی است. اگه در آلمان فلان ایالت از آب راین بیشتر بهره برداری می کرد ساکنان ایالت مجاور با تراکتورهاش نمیاد با نیرو انتظامی آلمان! درگیر بشه که حقابه ما را دارید می دید به فلان ایالت. برای بزرگ شدن باید بزرگ فکر کرد که تو این یکی شدیدا مشکل داریم اگه نزاعی صورت بگیره چون طرف هم ولایتی ما است وارد دعوا میشیم فقط بخاطر اینکه از هم خون خود در مقابل بیگانگان(طایفه دیگر- قوم با گویش متفاوت) حمایت کرده باشیم حالا حق با طرف مقابل هم باشه باکی نیست آدم پشت خودی را خالی نمی کنه!
تو آلمان برای هامبورگی ها جک نمی سازند مونیخی ها ساکنان برلین(پایتخت)را دشمن خونی نمی دانند و شهروندان برلین نیز ساکنان فلان شهر را دهاتی نمی دانند.
در صفحه "مسی" هم فحش و ناسزا نمی نویسند!!
خیلی مونده بزرگ بشیم خیلی.... (2771907) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۲۹:۱۲
«ضرب شصت» نه و «ضرب شست». وانگهی شما خودتان را به نادانی زده اید برادر. اولین موشیکی که به یکی از کشورهای عربی بخورد، هزاران موشک توسط امریکا و همپیمانانش بر سر ما خواهد ریخت. آنها هم جنگ یمن را برای تحریک چندتا آدم نادان مثل جنابعالی شروع کرده اند. باز خدا را شکر که مردان تصمیم گیرنده ما، از عقل کسی چون شما محرومند! (2771974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۰:۴۷:۴۳
اولین موشکی که به یک کشور عربی بخورد هزاران موشک بر سر ما می ریزند؟؟؟؟

کافیست توجه کنید چند موشک به اسرائیل زدیم.

خود رهبری فرمودند که ما در جنگ لبنان دخالت داشتیم و اگر می خواستیم در بحرین هم دخالت کنیم سرنوشت طور دیگری رقم می خورد.

کیست نداند موشک های حماس و حزب الله و حمایت از دولت سوریه کار ایران بود. (2775004) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۳:۰۱:۰۸
تقریباً تو منطقه با همه مشکل داریماااا (2771291) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۵:۱۶:۵۶
شکست حوثی ها ینی سقوط سوریه و سقوط شمال عراق الان هدف اصلی ارتجاع عرب یمن است که در کلیدی ترین نقطه جغرافیایی است وقتی خیال غرب از یمن راحت شد دیگر سوریه و شمال عراق در چنگ انهاست اصلا انها برای موفقیت در سوریه خسته هم نخواهند شد چونکه در ین مردم انصار الله را دوست دارند ولی در سوریهاگر نیروی دولتی گیرشان بیفتد تکه بزرگه اش گوشش است کایند انهایی انهایی که قصد اعزام به غزه را داشتند اقا حصر دو نفر منافق دارد کشور را نابود می کند الان مثل بازی فوتبالی است که داور چونکه یک اخراجی از تیم حریف گرفته تا اخر بازی همش کارش شده امتیاز دادن و راهی جز این ندارد الان هم کار کشور شده التماس ترا خدا شما هم یک ک کوتاه بیایید به 5+1 کشوری که دنیای استکبار را خفه کرده بود الان شده مومی در دست انها که هر طور بخواهند انرا شکل می دهند کودتایی که خزنده و لاکپشتی با شعار های پول کثیف و کالای قاچاق .... شروع شده بجای اینکه ابرو را درست کند چشم را کور کرده که هدف هم کور کردن چشم است نه مبارزه با فساد که الان همه فاسدان با صلابتی مثال زدنی دارند قدرت نمایی می کنند و هل من بارز ی طلبند ما داریم هه دستاوردها انقلاب را از دست ی دهی گول شیخک قطر را نخورید فردا انها زایر را هم اگر قدرت داشته باشند می گیرند ما برای جنگ غزه سرو دست ی شکستیم ولی برای شیعه ... (2771328) (alef-13)
 
مهسا
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۵:۱۹:۳۱
دوستان عزيز اي نقدر بر طبل جنگ نكو بيد . در يك درگيري نظامي هيچ طرفي برنده نيست و تنها شركت هاي غربي و شرقي برنده خواهند بود كه پس إز پايان جنگ قرارداد هاي شيرين برأي بأز سأزي تأسيسات زيربنايي طرفين درگير منعقد خواهند كرد. كافي است كمي به أطراف نگاه كنيم و قدر زيربناهاي اقتصادي كه در بيست سال گذشته با خون دل خوردن فرآهم شدة رأ بدا نيم . احتمالا دوستاني كه مشتاق هستند تا با قدرت نظامي جواب دندان شكن به عرب ها و غربي ها بدهند بسيار جوان بوده و مصيبت هاي دوران جنگ تحميلي راهيچ وقت حس نكردند . (2771331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۵:۵۵:۳۰
ناوگروه ایرانی منطقه را ترک کرده درود بر شجاعت مثال زدنی راستی این انورهای گذشته چقدر در تجهیز هواپیماهای عربی تاثیر داشته چرا فرمانده امریکایی بلافاصله بعد از مانور ضبه زدن به تاسیات هسته ای ایران را بسیار اسان دانسته کا رفت سپهر کیهانی این کشور را امام زان اداره می کنه وگرنه همانروز ها گفتیم یدان جنگ میدان شوخی نیست که شما توانایی تصرف ناو هواپیما بر را داشته باشی جنگ اصلا رویا پردازی نیست واقعا ما نمی توانیم یمن را مقابل عربستان یاری کنیم سردار عزیز اینجا صحبت رگ و زندگی است اگر بخواهی باسیاست مداران کار کنی الان باید نیمی از کشور را از دست بدهی الان اقدامات قاطع می خواهیم چیزی که تبدیل به رویا شده (2771334) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۷:۲۸:۵۳
تنها جرئت شاه خاندان آل سعود در تاکید به ادامه ی جنگ علیه مردم محروم یمن و سوریه و عراق و لیبی به صدها ملیارد دلار نفتی است که از دارایی مردم ستم دیده ی عربستان دزدیده و برای کمکهای اضطراری به غرب و آمریکا و اسرائیل در بانکهای غرب ذخیره کرده است. « ... فسینفقونها ثم تکون علیهم حسرة ثم یغلبون... » ( آیه 36 سوره ی انفال ). (2771358) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۵۶:۵۸
اتفاقا مردم سعودی اصلا هم ستمدیده نیستند پولشون چهل وچند ساله نسبت به دلار اصلا تغییر نکرده ولی درامدشون بالا رفته. (2771888) (alef-13)
 
njcjd
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۸:۳۷:۲۶
میگم اسرائیل باره پوزتان به خاک مالید ولی شما ها رافضی جرات شیک یه گلوله کلت هم به سمت اسرائیل نداشتی حالا دم ازچی میزنی .شما هم دربست کنیز روسیه وچین شده خجالت نمیکشی . (2771421) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۹:۱۰:۱۶
سیاست خارجی ما هم مضر به حال خودمان و هم مضر به حال منطقه است. (2771466) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۰۱:۴۰
سردار بجنب امید شیعیان جهان را نا امید نکن اگر به امام زمان اعتقاد دارید اینجا هزار برابر بیشتر از غزه واجبار است کمک اونها هیچ کسی ندارند باز اهل سنت یک یلیارد حامی دارند ولی شیعه هیچ حامی ندارد نکند شما هم فکر ی کنید امام زمان خودش حمایت کند به ما چه قیات واب مادرش زهرا را چه می دهید شما که می خوستید با امریکا بجنگید سردار شما کسی که می بینه یاد شهید زنده می افته اینجا باید دستور جهاد داد شکست ین یعنی دروغ بزرگ منتظران ظهور یعنی صلوات دروغین سردار سیاستمداران اکثریت مطلق دین دار واقعی نیستند تا پول و ثروت هست نماز و خدا هست ولی شماها اینطوری نیستید نشان بدهید به خوبان عالم که امید ملتی را نا امید نخواهید کرد (2771523) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۵۸:۰۴
سردار هم بدون کمک بمبارانهای امریکا هیچ کاری نمیتونست بکنه. (2771892) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۰:۱۰:۰۶
امیدوارم برادران شیعه در عربستان هم به حمایت از مردم یمن در خود عربستان دست به شورش بزنند تا حکومت سعودی را در دو جبه یکی در داخل یکی هم بیرون زمین گیر شود. شیعیان عربستان چون در شهرهای مهم و نفت خیز عربستان ساکن هستند حتما می توانند برای حکومت کثیف ال سعود مشکل ساز باشند.به امید پیروزی مردم یمن بر سگان وهابی. (2771535) (alef-13)
 
محمدرضا17
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۴۴:۰۶
سلام اونایی ک میگن یمنی ها برادر ما نیستم و میگن هیچ درد و رنجی نباید بکشیم و شکممون همیشه سیر باشه و تو رفاه باشیم بعد حالا اگه شد جهاد کنیم بهشون توصیه میکنم دست از بیکاری و وایبر و کارهای بیهوده بردارن و فقط روزی نیم ساعت وقت برای دینشون بذارن و مطالعات دینی کنند خودشون حساب کار میاد دستشون واقعا جای خجالت داره اسممونو میذاریم مسلمان و شیعه از اسلام هیچ خبر نداریم اول از همه خودم
زنده باد جهاد زنده باد شهادت زنده باد همه برادران دینی هیچکسی در جنگ تحمیلی خودمون با گفتن چو ایران نباشد تن من مباد رو مین نرفت همه با گفتن یا زهرا و یا حیدر و یا حسین رفتن رو مین و جون دادن. انشالله خدا هممونو هدایت کنه (2772549) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۱:۲۵:۳۴
كي دست و بال شما رو بسته عزيزم تشريف ببريد و جهاد كنيد ولي به ياد داشته باشيد كه ان زمان كه صدام شهرهاي ايران رو بمباران ميكرد و جواناي ما تو جبهه شهيد ميشدند همين شيعه هاي دنياي عرب، اول عرب بودند بعد شيعه! همين الان هم برخي با وجود گرفتن بودجه هاي كلان از بيت المال مردم ايران خليج فارس رو خليج عربي ميدونن!
البته تجاوز و كشتار توسط هر كي باشه محكومه از هر ديني و مذهبي هم كه باشه فرق نداره اما انسان عاقل بايد دوست و دشمنش را درست بشناسه! و جايي هزينه نكنه كه بعدا مشكل ساز بشه.
ضمنا اگه يه عده فكر كردن با تحريك يه عده مواجب بگير و ايجاد بحران تو منطقه ميتونن قيمت بعضي كالا ها رو دستكاري كنن اشتباه بزرگي كردن و دودش در نهايت تو چشم ملت ميره! بهتر است سياست رو به سياست مداران سپرد! (2773789) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۷:۴۹:۵۵
الشعب يريد اسقاط النظام ملك سلمان(لعنه الله) (2773445) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۰:۲۵:۱۰
سلام.دوستان من موندم اگر جنگ در دنیا ادامه نداشته باشه امریکا از کجا میخواد شکم مردمش رو سیر کنه؟میدونین امریکا و فرانسه و انگلیس چقدر سلاح دارن میفروشن؟میدونید 80درصد بودجه امریکا نظامیه؟میدونید با پول سلاح نفت ماها رو میخره ذخیره میکنه به قیمت مفت در زمان بحران و تحریم تا زمان تمام شدن نفت به خودمون بفروشه؟طبیعیه باید داعش و اسراییل و درگیری تو خاورمیانه با فتنه انگیزی امریکا باشه تا اروپایی ها و امریکاییها تو اسایش زندگی کنن (2773653) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۵:۵۰:۴۹
ال سعود وامریکا می تواند تخریب بکند ولی غلط دیگری نمی تواند انجام دهد . ویتنام وعراق وافغانستان و000 گواه امر هستند . ال سعود هم با این حمله دودمان خود را بر باد داد و بعد از این سلسله دیگری در عربستان حکومت خواهد نمود. با ازبین رفتن ال سعود اسرائیل نیز از بین خواهد رفت . نوکران امریکا هم در ایران مانند نوکران امریکا در سوریه وعراق خواهند شد (2774314) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۲۲:۴۹:۱۰
با سلام، بیشتر پیامها رو خوندم، چی شد در یمن که شیعه برضد دولت جنگ رو شروع کرد، اونها شدن انقلابیون، و اما در سوریه که مردم 90% اهل سنت قیام کرد شدند تروریست و تکفیری، مگر اسد کم جنایت کرد؟ سوریه رو با همکاری ما ایرانیان ویرانه کرد، روزانه صدها بیگناه کشته میشن، آیا غیر از اینه که نا هم در این جنایات شریکیم، مگر کی حوثی ها رو وادار به کودتا کرد، کی بهشون تسلیحات میداد؟ کی بهشون گرا میداد؟ جمهوری اسلامی ایران، پس هر بیگناهی در یمن هم کشته بشه، ما ایرانیان شریک جرمیم (2774863) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.