نظر منتشر شده
۸۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221191
آقای تنابنده؛ تشریف بیاورید مشهد
بخش تعاملی الف - سیداحسان مصطفی زاده
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
چندی پیش بود که اهالی غیور بختیاری به سریال سرزمین کهن ضرعامی تی وی اعتراض های شدیدی داشتند و علاوه بر حضور شخص اول رسانه در جمع آنها و حتی توقف پخش این سریال، جمع زیادی از بختیاری های محترم به دیدار رهبری نیز رفتند. این روزها هم در خبرها آمده بود که سریال پایتخت ۳ هم که از شبکه اول در حال پخش است با اعتراض مازندارانی ها روبه روشده است و حتی تجمعی هم در برابر استانداری مازنداران احتمالا با حمایت های مسئولین آنجا و نمایندگان مجلس آن استان شکل گرفته و هر شب هم قبل از پخش، سکانس هایی از این سریال سانسور می شود، البته ما که متوجه نشدیم چه بی احترامی به مازندرانی ها در این سریال شده است و آنها چه اعتراضی داشته اند اما خوب به اعتراض آنها کاری نداریم.

نکته ای که در این قسمت های اخیر این سریال بسیار حس مشهدی بودن ما را برانگیخت و باید خطاب به آقای مقدم (کارگردان محترم) و شاید بهتر باشد بیشتر خطابمان به آقای تنابنده (سرپرست نویسندگان و مشاور کارگردان و بازیگر) باشد که حتی در جایی آقای مقدم گفته بود که تنابنده مغز متفکر پایتخت ۳ می باشد، عرض کنیم، این است که آقای مغز متفکر این سریال، هرچند بسیار زیبا لهجه شیرینی مشهدی را وارد این سریال کرده اید و آقای هدایت هاشمی (اوستا موسی) بسیار خوب این نقش را ایفا کرده و همچنین خیلی قشنگ و روان و زیبا بسیاری از اصطلاحات مشهدی را به خوبی در این سریال بکار برده اید اما دو نکته یا بهتر است بگوییم دو توهین عمدا یا سهوا توسط شما مغزمتفکر این سریال و بازیگر ارزشمند کشورمان به ما مشهدی های خونگرم و خانواده دوست و مهمانواز وارد شده است.

نخست اینکه مهمان نوازی ما مشهدی ها که سالانه پذیرای ۲۵ میلیون زائر و مجاور در شهرمان هستیم را با عدم استقبال همسر اوستا موسی از چندنفر مهمان واقعا به سخره گرفته اید و واقعا جای تعجب و سوال از جنابعالی را دارد که چطور به خودتان اجازه می دهید که در سیمای جمهوری اسلامی و در سریالی که مخاطب میلیونی دارد، زن های مشهدی را نامهمان نواز معرفی کنید؟ آن مشهدی که همیشه گزینه نخست سفرهای نوروزی مردم ایران می باشد. جناب آقای تنابنده یا جنابعالی مهمان مشهدی ها نبودید یا آن مشهدی عزیزی که از شما نامهمان نوازی کرده است مشهدی اصیل نبوده است.

و دوم اینکه کدام مرد ایرانی دیگر این روزها و در قرن ۲۱ با کمربند دنبال فرزند خودش می کند که او را بزند که مرد مشهدی را اینطور معرفی می کنید؟ آن هم پدری که دو ماه است فرزند خودش را ندیده است. چطور این اجازه را به خودتان دادید که یک پدر مشهدی را اینطور اعصبانی و سنگین دل معرفی کنید که با کمربند به دنبال زدن فرزند خود می باشد. آقای تنابنده ما مشهدی ها اهل اعتراض و تجمع و این کارها نیستیم، خداروشکر مسئولین و نمایندگان مجلسی هم نداریم که صدای اعتراض ما را به شما برسانند و یا خودشان یک آخی از این توهینی که به ما مشهدی ها کرده اید، داشته باشند. نمایندگان مجلس ما و مسولین فرهنگی شهرمان سرشان شلوغ است، اما واقعا دور از انصاف است که در این سریالی که مخاطب خود را جذب کرده است و واقعا هم جزو سریال های موفق این سال ها محسوب می شود و بسیاری از مفاهیم آموزشی تربیتی حوزه خانواده را در حال نمایش است، زن های مشهدی ها را نامهمان نواز و مردهای مشهدی اهل کتک زدن آن هم با کمربند معرفی کنیم.

آقای تنابنده احتمالا شما مدت زیادی می شود که به مشهد تشریف نیاوردید، از شما دعوت می کنیم که به پابوسی حضرت رضا(ع) مشرف شوید تا متوجه شوید که مشهدی ها مهمان نواز و اهل مهر و محبت هستند نه کتک زدن با کمربند...
کلمات کلیدی : سیداحسان مصطفی زاده
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۰۹:۳۳:۵۹
برو بابا
همچین میگه میزبان زائر، انگار مفت میدن
رفته بودن مشهد اتاق هتل که شبی 300 میگیرفت رو 2 باید خالی می کردیم، هرچی التماس کردم ما 4 خالی کنیم یارو گفت باید پول یه شبو بدید گفتم مرد مومن ما پروازمون 10 شبه گفت نمیشه
این شد مهمون نوازی ؟ هرچی میشه گیر الکی میدید
بهترین سریاله (2045165) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۰:۰۵:۲۴
اتفاقا منم با اینکه مشهدیم ولی انتقاد دوستمونو قبول ندارم .
البته آدم خوب و بد همه جا پیدا میشه ولی و فیلم اون خانم اصلا غیر مهمون نواز نبود. شما تصور کنین یک خانم فک کنه اقوام هووش اومدن خونه ش اونوقت ازشون پذیرایی میکنه.
البته صحبت شما هم انتقاد الکیه از مهمون نوازی چون الآن دیگه همه جا مسافرا میرن و همه جا هم قانون هتلها و جاهای دیگه همینه. اگه تو مشهد به مشکل خوردین به مشهد و غیر مشهد ربظی نداره همه جای ایران همینه.
فقط اگه بخواد اینجوری باشه باید همه فیلما تو تهران باشه و مسائل پایتختو نشون بده چون تا یک شخصیت خاکستری غیر تهرانی نشون بده همه صداشون در میاد (2046497) (alef-13)
 
نیک
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۸:۳۲:۱۶
دلم می خواست میدونستم اگه حضرت رضا مثلا تو زاهدان بود چند نفر می اومدن مشهد.آیا موقعیت این دو شهر عوض نمیشد.بابا ول کنین این حرفای صد من یه غازو. الف اینو هم مثل بقیه نوشته هام بذار تو صندوق خونه یه وقت کسی نخونه.یادت نره ها.مدیونی (2046744) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۵۳:۵۲
من موافق شما هستم (2047048) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۲:۴۶
برا من دقيقا اين اتفاق تو كيش افتاد پس كيشوندها خيلى ادمهاى بدى هستند؟ (2047168) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۲۴:۳۲
من مشهدی هستم فقـــــــــــــــــــــــــــط ضرغامی باید بیاید مشهد و از مشهدی ها عذر خواهی کند همین و بس ...... (2047501) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۰۲:۳۱
اینجوری دیگه تو ایران نمیشه فیلم ساخت!! هر فیلمی ساخته بشه همه باید فرشته باشند و با مرام و ..... انسان بد در ایران نداریم و این همه اختلاس و اعتیاد و .... نیز کار شیطان و شیطانیان است. (2045206) (alef-13)
 
مشهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۳۲:۰۵
اگر زیاد آدم با لهجه مشهدی نشون بدن میشه آدم بد هم نشون داد ولی اینکه معدود موارد رو بد نشون بدن منصفانه به نظر نمیاد. (2046584) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۰۴:۱۸
چقدر خوب بود برای همه چیز اینقدر مته به خشاش می گذاشتیم (2045209) (alef-13)
 
حسین ثابتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۰۴:۱۲
این دیگه مته به خشخاش گذاشتنه اتفاقا اگر قرار به اعتراض باشه ما تهرانی ها بیشتر باید اعتراض کنیم چون اصلا با روی گشاده در این سریال با این مازندرانی ها برخورد نکرده ایم به سکانس راننده تاکسی و یا فروشنده کت شلوار دقت کنید که چگونه بی ادبانه با آن ها برخورد می کنند . البته این ها حقیقت است چون تهرانی ها بسیار متکبر و در برخورد با شهرستانی ها بسیار بی ادب هستند این را من به عنوان یک تهرانی می گویم (2046178) (alef-13)
 
مشهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۳۳:۳۷
برخی از تهرانیها بی ادب هستند نه همه. این امر در مورد افوام و شهرهای مختلف صادق است. هرکدام را بخواهید نقد کنید موارد خوبش را هم باید نشان داد وگرنه غیر منصفانه است. (2046586) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۱:۳۱:۳۸
تو که حتما تهرانی هستی (2049655) (alef-13)
 
سعیدی راد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۰۸:۳۷
اقا حالت خوب نیست من هم به عنوان یه رشتی که دکترسمیع(جراح مغزمعروف)پروفسوررضاو...این همه ادم بنام دیگه توفرهنگمون داریم درسریالهای صداوسیما یا همیشه نقش یه ادم مشنگ برای رشتی هاست یا سرایداری خدمتگزاری و...مطمنا نیتی درکارنیست بالاخره توهین حساب نمیشه خیالتون راحت (2045217) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۴:۳۱
نه بابا! پس توهين چه شكليه؟ (2047171) (alef-13)
 
علی مولوی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۲۵:۳۴
با سلام
موضع گیری بی خود از انرژی گروه سازنده این سریال می کاهد.
به جز مورد کمربند، در بیرون از استان خراسان،اکثر مشهدی ها این گونه خود را پرزنت کرده اند.
بهرحال اکثر ما در دوران خدمت یا دانشگاه با مشهدی ها سر و کار داشته ایم. (2045243) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۲۵:۵۷
حضرت آقای مشهدی
تا کی قراره که ایرانیا دنبال قوم و ایل و تبار باشند ؟ مشهدی اینطوری نیست . مازندرانی اونجوری نیست . تا کی . کی گفته که زندگی در یک شهر به اخلاق اون آدم ربط داره ؟
بعله ما زیاد مشهد اومدیم خیلی هم ممنون از مهمان نوازی شما ولی آقای مشهدی توی مشهد درست کنار حرم مطهر یه عده به اصطلاح کاسب هستند که جنس های بنجل رو به قیمت بالا میفروشند . ریشه ذرت رو رنگ میکنن و قاطی زعفران میفروشند . پس این ها کی هستند ؟ از مریخ اومدن شاید ؟ برادر خوب بد به شهر ربط نداره . به شغل ربط نداره به تربیت خانوادگی ربط داره . اگر تز شما درست بود الان ما حق نداشتیم از آل سعود انتقاد کنیم چون کنار حرم امن الهی هستند و سالی یک میلیارد نفر رو مهمان نوازی میکنند . !!!!! اخوی تعصب های قومی رو ول کن . دنیا عوض شده .
این زن اوس موسی کجایی باشه تا صدای کسی درنیاد ؟ میشه بفرمایید ؟ یعنی هیچ زنی نیست که شوهرش بعد شیش ماه بیاد خونه و با خودش ۱۰ تا مهمون غریبه بیاره و ناراخت نشه ؟ بسه دیگه بابا (2045245) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۴۳:۰۴
like 1000 (2047522) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۲۹:۵۳
باسلام
ما مهمان نوازي مشهدي ها را ديده ايم ، بياييد قيمت سرساماور اقامت يك شب در مشهد را جويا شويد، آن وقت بگوييد ما مهمان نواز هستيم. (2045257) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۳۵:۴۹
اون هتل ها همه متعلق به مشهدیهاست؟ اصلا مگر مشهد همون دو وجب هتل و مغازه است که شما دیدید؟ (2046589) (alef-13)
 
مشهدى
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۱۱:۵۱
به جرات ميتونم بگم ٦٠ درصد هتلهاى مشهد متعلق به مشهدى ها نيست از طرفى هميشه شهرهاى توريستى قيمت هاى متفاوت وجود داره من خودم تو اصفهان نقره داغ شدم بايد بگم اصفهانى ها كلا بى انصافا نه دوست عزيز در ضمن نرخ هتل سه ستاره تهران بندر عباس و يا اصفهان هر جايى رو كه دوست دارى با هتل هاى پنج ستاره مشهد هم قيمت است ميگيد نه تحقيق كنيد (2046800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۳۰:۴۶
هستن ما دیده ایم
واقعیت را پخش نمی کنن اما میبینم (2045260) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۳۹:۵۳
آمدن خیل عظیمی از مردم به مشهد ربطی به مهمان نوازی مشهدی ها ندارد
بلکه بخاطر وجود مرقد مطهر امام هشتم میباشد دوست عزیز.
لطفاً ارادت مردم به مقدسات را به مهمان نوازی خودتان ربط ندهید که خیلی بی ربط است. (2045286) (alef-13)
 
شهروند مشهد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۱۷:۲۱
والا همون چند تا مغازه دور حرم و هتلهاش از قدمهاى شما متبرك ميشن و نفع ميبرن براى ما ساكنين مشهد زيارت شما عزيزان جز شلوغى ترافيك سنگين كم ابى و الودگى هوا و خيلى چيزها نفع ديگرى نداره ولى باز هم قدمتان روى چشم ما انصاف با خودتان ما ميهمان نواز نيستيم؟! (2046815) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۵۱:۲۹
احسنت خوب گفتی (2048199) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۰:۵۲:۳۶
با این تفکر که تمام حرکات بازیگران را زیر نظر بگیرید ودنبال بهانه برای کوبیدن بر سر کارگردان وبازیگر بودن در آینده نزدیک باید در سینما وتولید سریال در کشور را بست این چه تفکری است که نباید به نکات ضعف خودمان بپردازیم مگر نه این است که بالاترین حجم تصادفات دنیار را ما داریم مگرنه این است که بیشترین حجم تولید زباله ورها نمودن در معابر وطبیعت را دربین کشورهای در حال توسعه نه کشورهای عقب مانده ما داریم مگر نه این است که مردم ما هنوز به آن حد از تعالی ورشد فرهنگی نرسیده اند که در صورت کمبود یک کالا وگرانی آن از خرید پرهیز کنند اما نسبت به خرید آن کالا حرس بیشتری پیدا می کنند مگر نه این است که ما سالها به سینما نمی رویم اما با اعلام مجانی بودن سینما در یک روز مشخص درب سینماها را با هجوم می شکنیم مگر نه این است که دولت اعلام می نماید فرصت دریافت سبد کالا یک ماه است اما ما باهجوم به مراکز توزیع آن صحنه های آنچنانی را راه می اندازیم مگر نه این است که ما در برخوردهای اجتمایی به دنبال صحت گفته ها نیستیم بلکه نمک شایعات را بیشتر می کنیم مگر ما نیستیم که جنایات صدام را فراموش می کنیم اما به غیر همفکر وبرادر مسلمان خود حق ابراز نظر نمی دهیم و..................
حال با صدها ناگفته دیگر آیا ما ایرانیان سزاور سرزنش نیستیم
در ضمن از میهمان نوازی عزیزان مشهدی فرمودید که شما را به اطراف حرم امام رضا ع ومقدار اجاره های عزیزان مشهدی برای میهمانان ارجاع می دهم وچیز دیگری نمی گویم چون ما ایرانیان هر جا فرصتی پیش آید کاسب کاران خوبی هستیم واین را به خوبی ثابت نموده ایم از مشهد با آن برخورد با زائران گرفته تا شمال کشور با آن هزینه های که مسافران برای چند روز استراحت باید به پردازند تا سفر به بانه کردستان وسرکیسه نمودن مسافران با اجناس فاقد کیفیت چینی تا بوشهر وبندر عباس وهمین تهران هفتادودوملت که شهرستانی بیچاره را مانند خرید نقی وارسطو با آن خرید آنچنانی سرکیسه نمودند و......
حال آیا وقت آن نرسیده که با انتقادهای سازنده در غالب فیلم وسریال به این اشکالات خود بپردازیم و دست از بهانه های کم ارزش برداریم. (2045314) (alef-13)
 
اذری
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۱:۳۰:۲۸
ما اذریها از سازندگان سریال پایتخت بسیار گلایه مندیم و در نظرداریم که تجمع بسیار کلانی را برگزار نمائیم با عنایت به اینکه در اذربایجان کچل زیاد است و بنده هم کچل هستم نقش اقای فریبا که یک گچل است را توهین به اذریها میدانم و بشدت از تنابنده که با گذاشتن رنگ هویجی به موهایش به بستان اباد صادر کننده هویج توهین نموده اعلام می نمایم که هدف دار بودن سریال مشهود است چرایش مشخص است چرا چوچانگشون ترکیه بود چرا امارات نبود چرا انظرف نبود اینها همه دلیلی است بر اینکه میخواهند ترکها را چینی نشان دهند (2046305) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۰۰:۳۳
شما دیگه خواهشا جمع کنید بابا ! از یه طرف میگن چرا تنوع قومیتها رو تو تلویزیون نشون نمیدین از یه طرف تا مشهدی و مازنی رو پیغمبر نشون ندی کوتاه نمیان .
البته من کلا از اسم گذاشتن رو قومیتها بدم میاد ولی اونچیزی که مردم رو به مشهد کشونده قطعا مهمون نوازی مشهدیها نبوده . چون خاطره شخصی بنده تمایل مشهدیها به سرکار گداشتن مهمون را بیشتر یادم میاره تا مهمون نوازی! (2045327) (alef-13)
 
داود زارعی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۲۲:۳۲
سلام واقعا اگه قرار باشه هر فیلمی میسازن یک عده بلند شوند و اعتراض کنن که باید فاتحه فیلم و سیتما و خوند .یعنی هیچ مشهدی با کمر بند دنبال بچه خود نکرده. یعنی همه زنهای مشهدی مهمان وازند . خوب حالا اگه بجای ا وس موسی که مشهدی بود .یکنفر قمی بود و یا یکنفر همدانی یا تهرانی یا هر جای دیگر پس باید همه اعتراض کنند که ما زن بد اخلاق نداریم یا مرد بد اخلاق نداریم. دوستان عزیز اگه همه مردم ما چه زن چه مرد اینقدر خوب بودن که دادگاه ها اینقدر شلوغ نبود. ودر ضمن اعتراض مردم لرستان و یا مازندران هم شیطنت بعضی دوستان است که میخواهند خودشان را مطرح کنند ..باشد که ازاین پس یک روز ترکها یکروز عربها یکروز گیلانیهاو ..... جلوی صدا وسیما اعتراض کنند . دیگه ماچون دکتر بد نداریم و پلیس بد نداریم و پرستار بد نداریم و چون کلا چون تو ایران همه شغلها وهمه قومیتها ادم های خوبی هستند وهیچ بدی درانها نیست وهیچ کار خنده دار ویا زشتی انجام نمیدهند پس از فردا همه فیلم سازان ما در مورد یک جای خیالی تو کره زمین فیلم بسازند که به کسی بر نخورد. چونهمه زنها و مردها و بچه ها و جوانهای ما و شغلهای ما ادمهای خوبیند .وما از همه دنیا بهتریم .خوب شد این دوستمون نگفت اقای تنابنده عامل بیگانه و اسراییلی است و اوس موسی مشهدی .تغییر یافته موساد هست .و کد رمز این عامل وطن فروش است.
م (2045370) (alef-13)
 
karbar
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۱۷:۳۰
دقیـــــقا...احسنت... بخوایم اینجوری پیش بریم که دیگه نمیشه فیلم ساخت (2046901) (alef-13)
 
arash
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۴۵:۰۳
boro amu (2045413) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۵۵:۰۶
بابا اصلا سریال ایرانی درست نکنین چون مردم و اقوام ایرانی از همه ی این عیوب بری هستند و الحمدولله تو ایران هیچ مشکل فرهنگی چه در گذشته و چه در زمان حال وجود ندارد و حتی به طنز هم به انها اشاره نکنید اقای طنابنده تو شلوغی و ایام عید حتما مشهد بروید از ارزان فروشی و مهماننوازی اهالی محترم مشهد استفاده نمایید .
بابا زود رنجی و غرور قومی و محلی هم حدی داره؟ (2045430) (alef-13)
 
رسول اسداللهی
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۱:۱۶:۰۸
من خودم مشهد ی هستم وبیش از پنجاه سال است که مقیم مشهد هستم.
تمام ظلم واجحافی که در حق مسافرین عازم مشهد میشود را قبول دارم .
تمام ملت شریف ونجیب ایران همین گونه اند!!!! مگر در اصفهان ویزد وتبریز وشیراز وبندر عباس و...... سر مسافر کلاه نمی گذارند؟؟
خصلت ذاتی ما ایرانیان است که همه را بد میدانیم جز قوم وقبیله خودمان و هر کی که به ما !!! منسوب است .
من بعد باید برویم دنبال یک فیلمسازی که برود بازیگرانش را از کره مریخ بیاورد!!! (2049636) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۲:۰۴:۵۳
شما مشهدی ها هر سال بخصوص در زمان های پیک خون اجدادتونو هم روی کرایه خونه ها میکشین
هر سال اربعین از مهمان نوازی عراقی ها تعریف میکنیم ولی شما تو ایام شهادت امام رضا(ع) کرایه ها رو بجای کم کردن (نه رایگان کردن) چند برابر می کنین
حالا شما مهمون نوازین
بماند که کرایه یه مسیر 1000 تومنی رو حداقل 2000 تومن میگیرین و . . . (2045449) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۳۸:۲۹
مشهد سه میلیون جمعیت داره، همه تو کار هتل و مغازه نیستن اینو بفهمین هموطنان عزیز. (2046594) (alef-13)
 
رامين
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۲۶:۳۷
من در مشهد به هيچ وجه نه از مسافران نفعى ميبرم و نه با انان سر و كار دارم ولى با چوب بى انصافى هم ميهنانم به هزار تهمت به نام مشهدى برخورد ميشوم كل كسبه اطراف حرم و رانندگان تاكسى و افراد زينفع از زائر ٥ درصد جمعيت مردم مشهد هم نيستند (2046828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۰۴:۵۴
تازه اغلب مشهدی هم نیستن. مشهدی ها سالهاست که اطراف حرم خونه ندارن. مثلا از خونه ی ما تا حرم مطهر حدود 23 کیلومتر راهه. تو خود مشهد هم زندگی می کنیم. اغلب همشهری های ما که زمانی اطراف حرم بودن به دلیل ترافیک و شلوغی اونجا خونه هاشونو فروختن به زبل هایی از اطراف و اکناف کشور که اومدن سرمایه شونو آوردن اونجا و چند برابرشو برداشت می کنند. خودشونم به بخش های غربی شهر که جدیدتر، خلوت تر و خوش آب و هواتر هست رفتن و اطراف حرم کاملا اختصاص به زائران داره. خلاصه هر گلی می زنید خودتون به سر خودتون می زنید حضرات زوار. (2048956) (alef-13)
 
خراسانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۲۲:۴۶
یک مشکلی وجود داره و اونم اینه که مردم ایران اگه پول داشته باشن، میرن کیش و شیراز و اصفهان و شمال و... اگه نداشته باشن، نمیرن. اما مشهد خاصیتش طوریه که همه، و از قضا مخصوصا خیلی ها که وضع مالی چندان خوبی هم ندارند، دوست دارن به این شهر سفر کنند. بعد بنده خدایی که میاد اینجا توقع داره چون اومده زیارت، اصلا پول خرج نکنه و بهش خوش بگذره. در حالی که همین عزیزان اگه سری به پاساژهای بالاشهرهای خودشونم بزنن می فهمن اوضاع از چه قراره. مشهد دومین شهر ایرانه، سه میلیون جمعیت خودشه، حدود سیصد هزار مهاجر افغان و تعدادی هم عراقی داره، و همیشه ی سال هم جمع بزرگی مسافر توش هست. با این حال هزینه های زندگی توش نسبت به شرایطش از خیلی جاهای دیگه بالاتر نیست. اما اگه شما نمی خواهید پول خرج کنید، اون حسابش جداست. طرف اول عیدی اومده تو برف و سرما تو کمپ چادر زده. خب خوش انصاف تو که مالتو دو دستی چسبیدی که کم نشه، حداقل قبل از راه افتادن اخبارهواشناسی رو چک کن. یک کلیشه هایی هم هست که متاسفانه بی تفکر بیان میشه. مثل این که تاکسی ها زیاد پول می گیرن. استثناها رو کاری ندارم. اما فکر می کنم چون زواری که شرایطشون رو عرض کردم تو شهر و دیار خودشون مسیرها چندان طولانی نیست و از طرفی لابد بیشتر سر و کارشون با اتوبوسه، نمی دونن تاکسی ها شرایطش چه جوریه. خود من سال نود، تو تهران از میدون ونک تا پارک وی 10 هزارتومن پول آژانس دادم!! اما تو شهر مشهد از قدیم الایام تاکسی متر برقرار بوده در حالی که خیلی جاها هنوز تاکسی متر نمیزنن. خیلی خیابونها هم تو طرح ترافیکه و راننده ها نمی تونن از هر مسیری که نزدیک تر بود برن. خلاصه ی کلام این که از شهرها و روستاهای کوچیک و بزرگ کشور تشریف میارید مشهد، قدمتون سر چشم. اما لطفا درک کنید که مسافرت مفتی نمیشه، هتل و مسافرخونه ها همه جا قواعد خودشونو دارن و به میل یک مسافر تغییر نمی کنن. همه جا سر ساعت باید تشریف ببرید یا هزینه بپردازید، چه تو مشهد چه تو شمال چه هرجا. لطفا آشغال نریزید و فکر نکنید رفتگرهای مشهد جنسشون از فولاده و جون اضافی دارن. هر از گاهی به بازارهای شهرهای دیگه ی مسافرپذیر سر بزنید و رفتار همشهریای خودتون رو با مسافران زیر نظر بگیرید. باور کنید به این نتیجه می رسید که ایرانی ها تو هرچی با هم تفاوت داشته باشن تو فروشندگی همه شون از یک قماش هستن. (2048988) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۲:۲۲:۰۹
1-اينكه نفهميدي كجا توهين شده احتمالا نفهم......
2-چطور يك نقش كوچك احتمالا مشهدي را خوب درك كردي
3-شما مشهديها هر بار امديم پابوسي آقامون سر مون بلا اوردين از دزدي وگران فروشي ...... (2045483) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۲:۴۷:۳۷
آقای محترم! واقعا متوجه توهین به مازندرانیها نشدید؟ ! (2045530) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۱۹:۱۲
:)))) خوب اومدی (2046903) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۱۲:۴۰
جمع کن بابا تو یکی رو این وسط کم داشتیم!!! (2045588) (alef-13)
 
نیازی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۲۶:۰۲
بنظرم نقدتون خیلی آرمانی بود...
25 میلیون زائر توسط هتل های شما آچمز میشن..زائران و حتی خود شما مهمان آقا علی بن موسی الرضا هستند ..
و در مورد نقد دومتون،تو هر جماعتی چنین افرادی پیدا میشن ...
اگه بخوایم اینگونه برخورد کنیم که نباید سریالی ساخته بشه .. (2045625) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۳۱:۵۴
آقای مصطفی زاده ، چطور شما که در سراسر سریال پایتخت به مازندرانی ها توهین میشود متوجه نمیشوید ولی فقط درچند صحنه آنهم به زعم شما به مشهدی ها توهین میشود را با بیانیه پاسخ میدهید . این حق طبیعی مازندرانی ها هست که وقتی به فرهنگ و آداب و لهجه ی آنها توهین میشود اعتراض نمایند ، از بازی بسیار زشت خمسه در توهین به بخش زیادی از مردم مازندران گرفته تا لودگی ی دیگر بازیگران در به تصویر کشیدن خلق و خوی مازندرانی های عزیز خود گویای این توهین ها میباشد .
همچنین لازم بذکر است اگر مشهد مقدس طبق نظر جنابعالی، گزینه ی نخست سفرهای نوروزی و غیر نوروزی بوده ، نه به خاطر مهمان نوازی مشهدی های عزیز بلکه بخاطر مرقد مطهر امام هشتم شیعیان جهان آقا امام رضا (ع) میباشد . طبیعتا" مشهدی های گرامی با دریافت مبالغ زیادی نسبت به واگذاری محل سکونت زوار اقدام نموده و مینمایند که جای هیچ فخر و منتی ندارد . (2045633) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۳۸:۰۶
خدا شفات بده (2045642) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۴۸:۰۲
اينگونه نظرات فقط راه نقد را سد مي كند.شخصيت يك انسان فراتر از هر زبان و قومي است. (2045655) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۳:۵۳:۵۷
برو بابا! اوس موسی کمربندش رو فقط برای تهدید نشون داد خیلی از باباها این کارو می کنن اونم وقتی که اطرافیان باشند که جلوشو بگیرند! این ترسی که ایجاد میشه بهتر از هر تنبیهی هست و بچه در بزرگسالی حتما پی به اشتباه خودش میبره و خدا رو شکر میکنه که باباش ادبش کرده!
ما ایرونیها همه مهمان نواز هستیم ولی در هر جایی و در هر قومی نادر افرادی شاید پیدا شوند که یه کم بخیل و خسیس هستند نمیشه واقعیت رو انکار کرد که میشه؟! (2045667) (alef-13)
 
ط.ز
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۲۰:۱۱
تنابنده را با این شکل حملات از دست ندهیم چون ما ایرانیها در نخبه کشی قهاریم. این خانواده اتفاقا مشهدی اند نه تعمدا. مازندرانی و مشهدی برشی از ایران است نه یورشی به فرهنگها و خرده فرهنگهای اصیل ایرانی. این طنزپردازیها را متوقف نکنید ایران به مقدم و تنابنده نیاز دارد نخبه کشی نکنید.خوبیهای نشان داده شده از فرهنگ مشهدی مثل غیرت برادر زنهای اوس موسی و یا تقلید نماز پسر کوچکتر اوس موسی و برخورد خوبشان پس از رفع سوءتفاهم را ملاحظه نمایید تا نیک بنگرید که یاد گرفته ایم که که کم تامل و کم تحمل باشیم.با تشکر (2045711) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۰۱:۲۸
برو بابا
همچین میگه میزبان زائر، انگار مفت میدن
رفته بودن مشهد اتاق هتل که شبی 300 میگیرفت رو 2 باید خالی می کردیم، هرچی التماس کردم ما 4 خالی کنیم یارو گفت باید پول یه شبو بدید گفتم مرد مومن ما پروازمون 10 شبه گفت نمیشه
این شد مهمون نوازی ؟ هرچی میشه گیر الکی میدید
بهترین سریاله (2046174) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۳:۵۴
بس کنید تروخدا این مسخره بازی ها رو.
میخواید راجع به یه کشور دیگه سریال بسازن تا شما راحت بشید؟؟؟؟ (2045743) (alef-13)
 
نواخته شده توسط مشهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۵:۲۱:۵۱
طوری میگویید مهمان نواز که انگار خبر از هزینه های سرسام آورخوراک و هتل که درآمد سرشاری را به جیب مشهدی های "مهمان نواز" سرازیر میکند ندارید
اگه نبود مرقد امام رضا کی بود بره مشهد (2045775) (alef-13)
 
احسان از مشهد
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۷:۳۱:۵۱
قدم زوار امام رضا رو چشم ما مشهدی ها که خاک اطراف بارگاه آقامون بودن بزرگترین افتخارمونه. من هیچ همشهری مشهدی ندیدم که ازاین سریال بسیار زیبا دلخور باشه. (2045951) (alef-13)
 
حمید جدیدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۳۲:۲۸
از مهمان نوازیتان نگو که خیلی حرفها دارم و ....... (2045856) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۶:۴۸:۵۳
عجب مردم بی جنبه ای داریما (2045875) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۷:۲۱:۰۳
بس کنید تروخدا این مسخره بازی ها رو! (2045937) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۷:۴۶:۴۴
دادش
خود محسن تنابنده اهل خراسان رضوی است . نمی دونی برو تحقیق کن (2045962) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۸:۰۹:۲۰
مشهدی مهمان نواز.؟شبی خدا تومان باید بدیم که بتونیم بریم حرم آقا امام رضا. وگرنه مشهدو کی می شناخت بره؟ نه آب و هوا نه منظره نه اماکن تاریخی قدیمی... (2045996) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۳۳:۱۵
حداقل معرفی می کردی بدونیم خودت اهل کدوم بهشت برین تاریخی هستی! (2049002) (alef-13)
 
...
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۹:۴۱:۰۰
اخی چقدر این مشهدی ها مهمان نوازند . (2046151) (alef-13)
 
مجتبي
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۱۷:۱۴
مو كه خودوم بچه مشدم، خوشوم امد. بابا ول كنن اي حرفا ر دگه. بعدشم رفقا اي پول هتل و... كه شما مدن تو جيب مو كه نمره ولي مدنن هر سال چقدر اي شهرداري از بوجه مشد مگزاره براي زائرا. بعدشم هرچي بشه ، مگه شهر شما خيلي ارزون تر از ايجايه؟ (2046195) (alef-13)
 
انزلبچی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۲:۴۴:۳۱
سلام .من عاشق اون لهجه قشنگتونم.بیخیال این همشهریتون که رسما داستان شب تعریف کرده. (2046400) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۳۲:۳۷
دوست عزیز مثل معروف مشهدی ها که یادت نرفته کی اومدی کی می خوای بری چرا انقدر حقیقت براتون سخته دوست دارید مثل کمدی های آبکی دیگه لودگی کنن و چرت و پرت سرهم کنن تاشاید ماخنده مون بیاد ما ایرانی ها چقدر بی انصافیم می بینم شبکه های دیگه که از یه سری شوخی های بیمزه استفاده کردن و فیلم ساختن و به قول خودشون طنز ساختن چقد مخاطب داره دست بردارید از این همه توهین و عقب موندگی ذهنی (2046221) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۱:۱۶:۲۷
اول بگم که از این فیلم ناراحت نشدم ما هم خیلی میخندیم!
دوم یعنی چی هی میگین قیمت نمیدونم هتلو اینا؟
شما کجای مملکت میبینید موقع نوروز و تعطیلات ارزونی بشه که مشهد دومیش باشه؟
من خودم هیچ وقت یادم نمیاد هیچ زائری رو سرکار گذاشته باشم یا حتی ندیدم از دوستانم که این کارو بکنن. با این که سال های زیادی در مشهد هستم
ولی انکارش هم نمیکنم! (2046281) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۲:۴۸:۳۵
آره داداش. هم مقاله این همشهریتون بسیار افراطی بود هم خیلی از کامنتها.خوب و بد سالم و ناسالم تو همه جا هست هیچ ربطی هم به ایل و قبیله و شهر نداره. (2046405) (alef-13)
 
مجتبي
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۰:۰۶:۱۳
اين فيلمها ابروي مارو نمي بره اما اين كم صبري ها و كم جنبه اي ها ابروي ما رو مبره. توي هر شهري ادم خوب بد هست. مگه تو شهر شما نيست؟
از طرف يك مشهدي (2046500) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۰:۱۱:۳۴
مظلوم نمایی نکنین لطفا مشهدی ها رو همه میشناسن (2046510) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۰:۴۸:۰۹
بیشترین جایی‌ که کلاه سر آدم میگذارند همین مشهد بود. (2046545) (alef-13)
 
بچه مشهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۳۴:۵۵
اقای الف شما که مدعی میشید ما نظراتی که با توهین هست رو پخش نمیکنیم
در اکثر این کامنتها افراد بی ادب لب به توهین باز کردند و ناسزا میگویند چه شده است که گوشهایتان سنگین شده است؟؟؟؟
در حالی که اگر نظری تند باشد آن را نشان نمیدهید؟؟؟؟مسخرس (2046587) (alef-13)
 
غ ع حیدری می ابادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۲:۵۲:۲۲
مهمان نوازی هموطنان عزیز مشهدی را نگو که تازه از زیارت حضرت بر گشته ام و جای پذیرایی ام هنوز درد دارد خدا شاهد است همهرقم اچمزم کردند تاره چرا ما باید مانند طلب کارها بگردیم که مثلا اگر در فیلم و سریالی هنرمندی که حسب ایفای نقش خود با یک لهجه از دهها لهجه زیبای ایرانی صحبت نموده و مثلا در صحنه ای خست نشان داده ما داد و بیداد راه بیندازیم که ای وای به مردم شریف فلان شهر توهین شد واقعا غیر از خود خواهی هیچ نام دیگری برازنده این گونه توقعات بی جا نمی باشد (2046633) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۳:۵۱:۴۶
کسانی‌ که از مسخره کردن دیگران لذت میبرند بعضی‌‌ها دوست دارند اسم مسخره کردن رو ظرفیت بزارن. آیا ظرفیت آدم‌ها رو جیددن با میزان مسخره شدن می‌سنجند. (2046655) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۲۴:۴۵
اگر آرامگاه امام رضا نبود مشهد کوره دهاتی بیش نبود. اصلا کی می رفت مشهد؟ (2047005) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۵۲:۳۳
دهه شصت و سریال اینه و اینه عبرت و هادی و هدی . بهتر بر گردیم به همون موقع با همان موتور قدیمی و پر مصرف . راستی این مقتضیات زمان چیست ؟؟!! (2047044) (alef-13)
 
حجی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۶:۳۷
واقعیت تلخه (2047132) (alef-13)
 
تماشاگر
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۸:۵۹
آقا ول کن نقی جان دیگه فیلم نساز بزار بچه های ما همان فیلم های مستهجن را ببینند و کیف کنند تا به اقوام برنخوره .... واقعا این چه مسخره بازی است .. (2047142) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۴۲:۱۸
صدا وسیما داره چندساله خیلی ارام وخزنده سریالهای می سازد تا اقوام را یه طوری به جان هم بندازه تا بتونه از این نمد کلاهی برای خودش بسازه وگرنه در همه ایران واستانها ادمهای بدهم وجود دارد ولی اینکه انرا چطوری نشان بدهیم اصل کاره که صدا وسیما هر چند وقت یک بار به یک قوم گیر میده اما در باره این سریال پایتخت من در پایتخت یک در همین سایت الف از ان انتقادکردم خیلی ها از همین ادمهای که فعلا رگ غیرتشان بیرون زده به من رای منفی دادن وهرچی خواستن گفتن در ارشیو سایت احتمالا وجود داره پیگیری کنید همچین روزی را دیدم که همه مردم صداشون یه روز در میاد الان قوم لر بودن که توانستن جلو پخش یک سریال را بگیرد مطمئن باشید فرداهای پیش خواهد امد که این صدا وسیما مردم را بخاطر بی حرمتی به انها به کف خیابان بکشد تا دیر نشده بیاید کاری کنید وگرنه فردا دیره (2047450) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۴۱:۳۰
با خوندن اين اين كامنتا فهميدم ما ايرانيها آدماي بدي هستيم من اصالتا مشهدي نيستيم ولي مشهد زندگي ميكنم.شرط ميبندم اگه يك مطلب مثلا در مورد اصفهان نوشته بشه ملت ميريزن هر چي بده از اصفهان ميگن.آخه مشهدي اصيل الان چند درصد شهر رو تشكيل ميده همون هتلها و تاكسي دارها اكثرا از شهرهاي ديگه اومدن مشهد. (2047519) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۱۷:۲۰
برو یره مو که نفهیمدیم کوجیش توهین بود (2048084) (alef-13)
 
تهرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۲۰:۳۶
اوخ اوخ این مشهدی ها یه چیز دیگن اقا اگه نبود حرم امام رضا کی می اومد شهر شما؟ من خودم چند بار رفتم یعنی کل ایران یه طرف این مشهدی ها یه طرف یه جوری ادمو سر کیسه میکنند اصلا نمی فهمی از کجا خوردی
از مو نخری امام رضا زیارتتو قبول نمیکنه
ببین از کجا میزنه تا از کجا صداش در میاد
فدای مهمان نوازیون بشید (2048090) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۲۸:۰۰
خب این حرف که طنز بودنش معلومه، نکنه می خوای بگی شما ها هم باور می کنید و برای قبولی زیارتتون خرید می کنید؟!! ضمن این که عزیزم، عالم و آدم اعتراض کنند، شما تهرانی ها حق اعتراض ندارید. چون خودتون ختم این مسائل هستید. منتها متوجه اخلاق های خودتون نیستید. بسیاری از همشهری های شمارو توی حرم دیدم که وقتی میان فکر می کنند اون زوار بنده خدای شمالی یا جنوبی یا غربی و یا شرقی، نوکرهای این خانمها و آقایون هستن، برن کنار که اینا پاشونو دراز کنند. تکون نخورن که تهرانی ها وقتی تو حرم نشستن دارن با هم حرف میزنن بتونن راحت همدیگه رو ببینن. بلند گریه نکنند که اینا حواسشون پرت نشه. ...خلاصه نه همه ی شما اما بعضی از شما تهرانی ها آدم رو از زیارت کردن بیزار می کنید و متاسفانه همیشه هم دو قورت و نیمتون باقیه. (2048993) (alef-13)
 
حسین عابدی نیشابوری
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۳:۱۰:۴۸
سلام عزیزان با کلاس مشهدی لاس وگاس و مازنی های آس و پاس و تهرانی های خاص و ماس این سریال طنز است. (2048245) (alef-13)
 
م.ساغشکی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۳:۵۸:۳۷
سلام و درود بر همه مردمان ایران
بعنوان یک مشهدی از عوامل سریال پایتخت تشکر میکنم که گوشه یی از "خوب، بد، زشت" مشهدیها و دیگر هموطنان را نشان داد
مطلب بخوانید

درباره سریال پایتخت و قوم گرایی

http://mehre2.blogfa.com/post/199 (2048258) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۸:۰۹:۱۶
خب نظرات عزيزان باعث شد كه شخصا به اقاي مقدم تبريك بگم بابت سريالي كه بعد از ٣ قسمت اين همه مخاطب دارد. شخصا قسمتهاي قبلي رو نديدم ولي اين قسمت رو دنبال ميكنم. هر فيلم يا سريالي كه در دنيا ساخته ميشه بي شك نقاط قوت وضعف رو بهمراه دارد كه جا رو براي منتقدين ان باز ميكند. شايسته است مطرح بشه كه حتي پايان نامه هاي دكتري در مورد تاثيرات يا ... نوشته مي شود. حال مابجاي اينكه نقاط مثبت و منفي رو باهم در معرض نقد قرار دهيم نشستيم و به ٢ صحنه گير داديم و هي بزرگش ميكنيم. خب اين سريال اگه بد هست چرا همتون نگاش ميكنيد؟
با تشكر (2048289) (alef-13)
 
یاسر از مشهد
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۱:۳۵:۵۲
متاسفانه تهرانی ها تمام بودجه مملکت رو برداشتن تو شهرشون خرج میکنن و مدعی انصاف هستند یکسر به توچال بزنید یک کاسه کوچک آش رو 7000 تومان حساب میکنند واقعا برخوردشان با شهرستانی ها چطور هست مگر شهردار شهرشون یک مشهدی نیست ایا قانون تخلیه هتل فقط در مشهد است من خودم ساعت 9 در تهران به من گفتن تخلیه کنید (2048439) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۵۸:۲۵
آدم حالا میبینه این ترکا چقدر با جنبه بودن (2048599) (alef-13)
 
کیانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۲۲:۳۵
مادر این سریال ازکار گردان کمال تشکر را داریم در انتخاب بازیگران به دنبال چشم ابرو نبودند و یک زن و مرد واقعی ایرانی و اسلامی را به تصویر کشیدند (2048647) (alef-13)
 
بابازاده
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۳۰:۴۸
عزیزانی که به اهانت از مازندانی و مشهدی مطلب نوشتید ایا می دانید من از زنان و مردان در سریال یاد گرفتم خانواده مهم است . مرد مشهدی چه عشقی به همسر دارد که ملاحظه حال او می کند و دو ماه درد می کشد ولی زن خود را ناراحت نمی کند . زن ماندرانی برای رو پا ماندن شوهر خود و حفظ ار تباط خانواده چه عاشقانه تدبیر می کند . و خیلی چیزهای دیگر این سریال طنز است و نکات خوب و بد ادمها را به رخ می کشد تا خوبیها را تقویت کنیم و بد یها را همه اقوام از فرهنگ خود دور کنیم (2048664) (alef-13)
 
وروجک
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۶:۲۱:۳۵
دوستان کمی دید خود را ارتقاء داده و کمی بازتر فکر کنند که اگر با این سبک وسیاق پیش برویم و با ساخت هر مجموعه ای به یکی از قومیتها یا آداب و رسوم بر بخورد باید زین پس تمامی سازندگان سریالها از کاغذی سفیدفیلمبرداری کرده و به ما نشان دهند تا به کسی برنخورد! (2049749) (alef-13)
 
بچه مشد
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۹:۰۴:۲۵
الف اصن معلوم هس با خودت چند چندی؟؟؟
اینا چیه میذاری رو سایت
من خودم مشهدیم
هیچ توهینی ندیدم
عین حقیقت بود
هم نقش زن مشهدی
هم نقش اوس موسی
حاضرم آدرس بدم رو به رو کنم (2050383) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۲۱:۰۵:۲۶
پایتخت 3 یک فیلم طنز است. ایران هم مملو از لهجه ها و قومیت های زیاد است. نباید خیلی این مسایل را جدی گرفت. اگر خیلی وارد جزییات شویم همه فیلم ها باید به لهجه معیار تهیه شود. یا اینکه همه بدهیها مربوط به تهرانی ها شود؟ لذا در همه جای کشور آدم خوش اخلاق و بد اخلاق، فداکار و فرصت طلب، با هوش و کم هوش و .... وجود دارد. نباید کار ساخت فیلم را سخت کرد. با این سریال ارزشهای هیچ قومی کم نشده بلکه جذابتر شده و نکات مثبت اخلاقی زیادی هم دارشته است. از صدا و سیما و دست اندرکاران آن سریال بسیار سپاسگزارم (2050518) (alef-13)
 
زائر
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۲۳:۳۷:۴۶
رونق مشهد بخاطر اقا امام رضا (غریب الغربا) هست و بس.
البته انصافا ادم خوب و منصف (دور از محدوده حرم) تو مشهد هم زیاد هست ، ولی یک نکته در مورد هتلداران مشهد:::::

هنگام رزرو هتل پشت تلفن میگه نیمه دوم تعطیلات شبی 80 تومن ولی وقتی میری تو هتل ساکن میشی و میخوایی تسویه حساب کنی شبی 120 تومن حساب میکنه!!!!!! تازه این هتل درجه سه هست.
هتل درویشی شون شبی 450 تومن میگیره و یه هتل دیگری بقول مشهدیا هم هست شبی یک میلیون و چهارصدتومن میگیره.... (2050714) (alef-13)