نظر منتشر شده
۷۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221254
«آقای گزارشگر» انحصار گزارشگری را می شکند
رضا مدنی، 11 فروردین 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۱
به نظر می رسد تلویزیون در نظر دارد به نقدهای وارده مبنی بر دایره بسته ورود هنرمندان،مجریان و گزارشگران پایان دهد و ورود چهره های جدید را تجربه کند.

برنامه "آقای گزارشگر" که این روزها از شبکه سه سیما پخش می شود فرصتی است تا چهره های مستعد گزارشگر تلویزیون در حوزه فوتبال را شناسایی و معرفی کند.

انحصار گزارشگری فوتبال در میان تعداد محدودی گزارشگر، که به زحمت به تعداد انگشتان دست می رسیدند،محدودیت ورود چهره های جدید،ناهمواری مسیر برای ورود به این عرصه، از نقد های جدی بر تلویزیون در این سالها بوده است که ظاهرا با به ثمر نشستن ایده "آقای گزارشگر" و تولید و پخش این برنامه، امید است که اندکی از این انتقادات کاسته شود؛ که صد البته با بکارگیری چهره های مستعد منتخب، این انتقادات برطرف هم خواهد شد.
برنامه "آقای گزارشگر" اگر چه در وهله اول یک برنامه جذاب و سرگرم کننده در حوزه ورزشی به حساب می آید، اما تا اینجای کار توانسته مخاطبان قابل توجهی را از طیف های مختلف با خود همراه کند.فرصتی که مدیون ایده جذاب و البته رشته پر طرفدار فوتبال و در نهایت تعداد علاقمندان به بحث گزارشگری است.

بحث محدودیت و انحصار گزارشگری در رشته های ورزشی در تلویزیون، به رشته فوتبال منتهی نمی شود و چه بسا که بسیاری از رشته های ورزشی از جمله کشتی،والیبال، ورزشهای رزمی و ....در حد ۲ یا ۳ گزارشگر و حتی یک گزارشگر بیشتر ندارند و دست صدا و سیما در این زمینه به شدت خالی است.

بنابراین ایده آقای گزارشگر می تواند در رشته های ورزشی دیگر هم بسط داده شود و انحصار بوجود آمده در رشته گزارشگری رشته های ورزشی را بشکند.هر چند لازم است آموزشهای علمی و آکادمیک لازم به برگزیدگان این مسابقات داده شود، اما همین که ایده چنین برنامه ای به منصه ظهور رسیده غنیمت است و از این جهت شاید بتوان نوروز ۹۳ را در تلویزیون به عنوان یک اتفاق در انحصار شکنی ورزشی دانست.

برنامه "آقای گزارشگر" از لحاظ ساختاری، قابل قبول است. هر چند در ابتدای راه است و در صورت ادامه تولید، لازم است ایده پرورش بیشتری پیدا کند و ساختار مختص به ۲-۳ بخشی که در حال پخش است نباشد و طراح محترم تنوع آیتم را در نظر بگیرد.

استفاده از کارشناسان حرفه ای فوتبال در شاخه های مختلف از ویژگیهای این برنامه است که البته می توانست افراد دیگری مانند عادل فردوسی پور و یا فوتبالیستهای دیگری را هم به جمع اضافه کند و از این طریق تا حدودی حرف و حدیث ها درباره داوری ها را از بین ببرد.

یکی از نقاط ضعف برنامه، جای خالی رای مردمی است و با توجه به اینکه مخاطب رکن اصلی تلویزیون است دراین برنامه هیچ جایگاهی برای او درنظر گرفته نشده است!

این در حالی است که مردم نقش اصلی در پذیرش یک گزارشگر را دارند و گزارشگر با پشتوانه مردمی می تواند موفق شود و این برنامه بدون توجه به این مهم یک فرصت ایده آل را از دست داده است که امید است در دوره های بعدی به آن توجه شود.

این برنامه تلویزیونی به تهیه کنندگی و کارگردانی هنری مهدی محمدی و با اجرای محمدرضا احمدی دارای ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای است که طی آن ۱۰۲ شرکت کننده علاقمند به گزارشگری فوتبال در ۱۷ گروه ۶ نفره به رقابت می‌پردازند.
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۰۵:۴۲
به نظر من یک برنامه ی تقلیدی بی محتواست...آخه خیابانی خیلی گزارشگر خوبیه که در مورد بقیه هم نظر میده و جالبش اینه که در مورد همه هم نظرش منفیه (2047396) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۱۹:۴۴
خیلی درست میگید (2048088) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۱:۲۴:۲۸
با سلام. من هم با نظر همه دوستان موافقم، به دلیل کامنت های بسیار مغرضانه، غیر کارشناسانه و سطح پایین داوران، واقعا برنامه بی محتوایی شده که تنها تخصصش کور کردن ذوق و استعداد جوان هاست. برای این همه تنگ نظری متاسفم.
(راضیه صالحی) (2048421) (alef-10)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۸:۵۱:۳۱
موافقم اين آقايون خودشون يادشون رفته در ابتداي كار چه جوري گزارش ميكردند طوري نظر ميدن آدم احساس ميكنه از معروفترين دانشگاره گزارشگري فارغ التحصيل شده است (2048308) (alef-10)
 
milad
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۹:۵۸:۴۱
آره واالله..، آخه خیابانی ام شد گزارشگر.... (2048346) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۲۳:۳۷:۱۲
جالبه به چیزهایی گیر میده که خودش تو گزارشاش هزار بار میگه. بارها بارها تو گزارشای اقای خیابانی و میرزایی همین جملاتی که الان گیر میدن شنیدم و حتی اشتباهات گزارشگری که حاضر نشدن تصحیحش هم کنن. بعضی ها رو از روی غرض رد میکردن (2050712) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۵:۳۵:۵۲
اصلا مگه این فوتبال فاسد ایران ارزش نگاه کردن داره که ما دنبال گزارشگر باشیم . اونم با داوری جواد خیابانی ؟ (2051450) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۱۳:۴۶
از نقاط ضعف این برنامه توهین مجری های برنامه به شرکت کننده هاشه. (2047407) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۲۳:۲۰
دقیقـــــــــــــــا (2047557) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۰:۳۹:۳۱
گاهی اوقات شرکت کننده ها رو خیلی ضایع میکنن ولی ازونطرف هم باید به قضیه نگاه کرد که بعضی از شرکت کننده ها هم واقعا دچار توهم خودبزرگ بینی بیخود هستن که روشون شده خودشون رو در حد گزارشگر بدونن (2047814) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۰۱:۵۵
من که از این تحقیر کردن جونای علاقه مند به گزارشگری توسط داوران بی هنر ناراحت شدم کاش عملکرد خود داوران به رای مردم گذاشته شود تا خودشان بفهمند کجای کارن (2047924) (alef-15)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۸:۵۵:۱۵
نظر شما كاملا درسته قيافه ميرزايي و خياباني موقع گزارش شركت كننده ها كانلا ديدني در اوج غرور قضاوت ميكنن از اون 5نفري كه به عنوان داور استفاده ميشه فقط نفرمهمان هست كه از بقيه متفاوت است نصيرزاده كارشناس داوري هست جوري نظر ميده كه گويا چندين سال گزارش ميكنه يا طباطبايي چنان ايراد ميگره كه چندين سال گويا به اين كار مشغول بوده فارغ از اينكه در دوران بازيكنيش چه كسي بوده (2048309) (alef-10)
 
طه
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۱۴:۳۱
برنامه بسیار بیخودی هست.داوری ها به شدت مغرضانه است.خود این آقایات داور هزاران اشتباه دارند و بعضا سوتی یکی از داورها نقل تمام شبکه های مجازی است ولی چنان در هنگام داوری قیافه کارشناسانه میگیرند که انگار نه انگار خودشون دیگه از دایره گزارشگران خوب خارج شده اند.در ضمن وجود یک بازیکن و یک کارشناس داوری هم اوج غیر کارشناسی بودن برنامه هست.درکل نمره بسیار ضعیفی این برنامه داره (2047412) (alef-13)
 
وهاب
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۵۱:۱۵
کاملا موافقم. رفتار داورها با شرکت کنندگان افتضاحههههه. (2047529) (alef-13)
 
گزارشگر شناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۱:۴۱
خیلی این برنامه جالبه، گزارشگری که بعد هربار گزارش سوتی هاش سوژه خنده مردم میشه از افراد شرکت کننده ایراد میگرفت!!!!!
دیگر کارشناسان محترم هم که ایرادهای بنی اسرائیلی زیاد میگرفتند. اگر امکانات زیر دست این حضرات به هر فردی تعلق میگرفت مطمئن باشید سالها قبل باید کار گزارشگری را کنار میگذاشتند.
من نمیدونم مثلا دادن اطلاعاتی مثل اینکه" دنیس برگکمپ از مسافرت با هواپیما میترسه " چه چیز جالبیه که این دوستان فکر میکنند خیلی حرفه ای گزارش میکنن و شرکت کنندگان خیلی ناتوان هستند؟
غرور از سرتا به پاشونو گرفته (2047428) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۴:۲۹:۰۹
کاملا با نظر شما موافقم . یادم می اد همون گزارشگری که منظور شماست در یک بازی در آخر بازی برا سانسور تصویر آهسته گل نیمه اول رو نشون می داد اما اقای گزارشگر با فریاد داد زد یک گل دیگه . تازه بعد دو سه بار آهسته نشون دادن متوجه شد بازی تموم شده و صحنه گل مال نیمه اول که تازه جای تیم ها هم عوض شده . و خلاصه از این سوتی ها خودشون بعد کلی تجربه می دن . اما انتظار دارن طرف تو اولین تجریه جدی نا حد عالی خوب باشه . روزای اول کارخودشون که پر از سوتی بود یادشون رفته. (2048752) (alef-10)
 
كوروش
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۵:۰۷
بهتر بود از داوران منصف تر براي قضاوت استفاده مي شد چون در بعضي جاها واقعاً مغرضانه است مثلاً در جايي كه داور به گزارش يك شركت كننده نمره ٠/٥ داد ومجري گفت يا صفر بديد يا يك بعد داور گفت: پس صفر ميدم .جالب اينه كه سوتي هاي ايشون حين گزارش كردن معروفه (2047431) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۱۶:۱۰
سلام : میتونست برنامه بمراتب بهتر و پربیننده تری باشه البته اگر جواد خان خیابانی نگران از دست دادن شغل نبود و با بغض کمتری به قضاوت می پرداختند .


بابا جواد اقو اخماتو کمترش گن . (2047554) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۴۳:۰۱
واقعا آقای ضرغامی قصد ندارد دست از تحقیر مردم بردارد؟ در تاریخ چه کسی بیشتر از ایشان مردم را بی ارزش کرد؟ (2047521) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۱:۰۱:۰۹
چه ربطی به ضرغامی داره!!!!!!!!!! (2049873) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۵۳:۵۰
واقعا نشون میده که چقدر تلویزیون ما ضعیفه!!
همه ی این برنامه کپی برداری از شبکه های ماهواره ایه اونوقت آقایان مثلا داور میگن چرا شبیه فلانی گزارش میکنی!!!!
آقا اینها باید قضاوت کنند یا مردم؟! اقلا مثل همون برنامه میخواستید قضاوتش رو هم به مردم واگذار کنید نه گزارشگرهای مغروری که چشم ندارند یکی بهتر از خودشون بیاد تویزیون!
انگار اینجا میراث آبا اجدادیشونه که اینطوری جونای خوش ذوق وطن رو مسخره میکنن (2047533) (alef-13)
 
صابر
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۳:۴۵:۰۸
آقا یک کارگر شریف بود عاشق گزارشگری ، تمام اطلاعات بازیها رو تو چند دفتر نوشته بود، ردش کردن گریه میکرد.
باورکنید از همه گزارشگرهای موجود بهتر گزارش میکرد.
ظرم اگه حقشو خوردن نباید راحت بخوابن (2048035) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۳۸:۳۵
با سلام به نظر من به جز مزدک میرزایی بقیه به درد داوری نمیخوردن کاش از فردوسی پور استفاده می شد. واز خیابانی استفاده نمیشد (2047575) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۸:۴۷:۲۳
فردوسی پورم بدتر از خیابانی اینا تو خودشون میخان سایه همو بزنن اونوقت به شرکت کننده ها میدون بدن (2049094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۴۰:۰۸
خیلی برنامه بیخودیه!!! گزارشگرای صدا و سیما همچین انتقاد میکنن و نظر میدن که انگار خودشون تو هر گزارش کوه اورست و جاشو تغییر میدن.... (2047577) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۴۲:۲۶
خوبه ولی به شرط اینکه منحصر به این 15 قسمت نشه و اگه دور جدیدی از برنامه ساخته شد در سری های بعدی تنوع بیشتری به برنامه داده بشه ،چون همه می دونیم هر برنامه ای راجع به فوتبال تو ایران ساخته بشه می تونه مخاطب زیادی رو جذب کنه . (2047580) (alef-13)
 
بهرامی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۵۳:۰۷
برنامه خوبیه واین که برای اولین بار در یک رشته پرطرفدار راهی برای حضور علاقمندان باز شده ولی داورانی که انتخاب شده اند جای بحث زیادی دارند . آقای خیابانی با چهره ای خواب آلود خیلی بی تفاوت عبارت نظری ندارم را بارها تکرار می کنند . من از شما می پرسم ایشان با کدام گزینش و امتحان و مسابقه وارد این حرفه شده اند ؟ کدام مسابقه را گزارش کرده اند و حداقل ده بار در گزارش خود اشتباه نکرده اند ؟ خود ایشان وسط گزارش فوتبال گاهی گزارش آب و هوا می کنند ، اصلا ببنید چند نفر گزارش های ایشان را قبول دارند ؟ یا مثلا استفاده از جناب بهروان با عنوان پر طمطراق استاد گزارشگری ؟؟؟؟؟ حداقل یکی از گزارش های ایشان را ببینید . (2047594) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۸:۰۷:۳۹
شاید این برنامه تلنگری بود به بعضی از گزارشگرهای فوتبالی که دیگه باید جاشونو به جوونترها بدن (2047616) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۸:۱۰:۵۰
فقط خیابانی و فردوسی پور و یوسفی (2047621) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۸:۴۶:۱۷
گزارشگران ضعیف این برنامه از داورها قوی تر بودند (2047669) (alef-13)
 
سيروس
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۲۳:۲۲
جاى آقاى شفيع
خاليه, يه فوتباليشت بايد بتونه نود دقيقه بدوه, به ايسته و بازى کنه, يادش به خير. (2047724) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۳۰:۰۲
آقای خیابانی خودش شده داور!!!! من که حوصله شنیدن صدای خودش روی بازی ها رو ندارم (2047734) (alef-13)
 
...
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۱:۵۵:۵۳
عزیزم منم نا این نظر موافقم .من موقع گزارشکری ایشون خوابم می بره . (2048470) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۵۲:۵۰
برنامه جالبی است . انصافا بعضی از شرکت کنندگان بهتر گزارشگران تلویزیون گزارش می کنند . چه خوب بود یک اشاره ای هم به گزارشگران قبل از انقلاب آقایان عطاالله بهمنش و حبیب الله روشن زاده می کردند . و نمونه هایی از انها را پخش می کردند .خصوصا گزارش بازی ایران و استرالیا مقدماتی جام جهانی ارژانتین توسط اقای روشن زاده با ان جمله ی معروفش : غفور جهانی در جام جهانی . (2047771) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۰:۲۲:۱۲
افتضاح است ازفوتبال ما افتضاح تر (2047798) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۰:۲۲:۳۱
مزدک جان تو همونی هستی که یه نیمه کامل داوود فنایی رو با پرویز برومند اشتباه گرفتی در حالیکه تو ورزشگاه بودی!!!!!!!!
جواد جون تو دیگه چرا؟!!!! تو که مهربون بودی!!!!
اون 2 تا هم که جفت پوچچچچچچچچ!!!! (2047799) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۰:۲۸:۵۸
یکی به این اقای خیابانی بگه یه کمی مغرور نباشه بهتره (2047807) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۰:۳۷:۴۹
واقعا متاسفم براي داوري اين برنامه كه تمام شركت كننده ها را از شور شوق گزارشگري انداختن،جواب اون شركت كننده
اي كه بخاطر الفاظ تهين اميز اقاي داور به اصطلاح حرررررررررررررفه اي كه اشكش در امد كي بايد بده
بارها ديديم همين گزارشگران فوتبالمون زمان گزارشگري بجز فوتبال به همه چير ميپردازن
متاسفم (2047813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۱:۱۴
منم با نظر اکثریت موافقم.انگار اقای خیابانی خودش خیلی بیست گزارش میده که اینطور با شرکت کننده ها برخورد میکنه......یعنی واقعا نمیتونه خیلی مودبانه تر رفتار کنه و یکم تو جمله بندیاش دقت کنه؟؟؟ انگار کمال همنشین در اقای طباطبائی هم اثر کرده اخیرا اونم مثل اقا نظر میده... (2047836) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۱:۵۵
من چند باری که داشتم این برنامه رو میدیدم وقتی داوری برای هر گزارشگر شروع میشد کانال رو عوض کردم.
واقعا معیارها برای گزارشگر خوب بودن چیه؟
مگر نه اینکه گزارشگر خوب باید در وهله اول صدای خوب ، رسا و تلویزیونی داشته باشه؟
مگر نه اینکه باید اطلاعات خوبی در رشته مثلا فوتبال داشته باشه؟
بازیکنان رو بشناسه؟
حاضر جواب باشه و ...

جالب در این برنامه اینه که نصیر زاده میگه صدات خوبه یا بد نیست!!!
طباطبایی میگه شما اون لحظه اشتباه کردی باید اینجوری گزارش میکردی !!!
خیابانی که همه ش داره ایراد میگیره!!! اصلا کارشناسی نمیکنه.
یکی دیگه میگه تیپت برای اینکار خوبه ، خیلی جنتلمنی !!!!!!!!!!!!!
آقا مگه اومده مجری بشه؟ میخواد گزارش کنه.

به نظرم میاد دقیقا قصد و غرض هایی وجود داره که نمیخواد گزارشگر جدیدی وارد بشه.
جوون هایی که با امید اومدن این برنامه خودشون رو نشون بدن و آقایونی نمیخوان به جمعشون کسی وارد بشه.
متاسفم ، متاسفم و متاسفم (2047839) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۲:۲۹
اقا برنامه خوبی اجرای احمدیم جالبه چرا همه با بغض مطلب می نویسن سطح شرکت کنندگانم ببینید (2047841) (alef-13)
 
نگار
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۱۴:۲۸
استاد خیابانی وقتی خواست ایراد بگیره که گزارشگر داره طولش میده از واژه ی "تطاول" استفاده کرد که به معنای گردنکشیه!!!!
استاد خیابانی و مجری به دانشجوی دکتری ریاضی گفتند: شما دانشجوی رشته دکتری هستید!!!دکتری یک مقطعه نه رشته دلبندم!!!
استاد خیابانی به آقایی که مسیحی آشوری بود گفت اهالی ارامنه!!!
من حق دارم سرمو بکوبم به دیوار؟؟؟
جالبه که ذره ای از عطوفت در داوران!! دیده نمیشه
البته تقصیر هم ندارن.احساس خطر میکنن، چون تایید این افراد به معنی تنگ شدن جای آقایونه
کسی که در مساله ای ذینفعه نمیتونه داور منصفی باشه
مجری هم کیفیتی داره که باعث میشه این برنامه همه چیزش به همه چیزش بیاد!!
در برنامه های مشابه، داوران به قدری تاپ و دور از دسترس هستند که با فراغ بال نظراتشونو میدن ولی گزارشگران ما با حداقل سواد چه انتظاری ازشون میره؟؟
به نظر میرسه فردوسی پور نخواسته با شرکت در چنین برنامه مزخرفی، محبوبیتشو به تاراج بگذاره که جای تقدیر داره
ضمنا استادی که به سن نیست به کیفیته!
ما که نباید به هرکسی این عنوانو اختصاص بدیم. (2047851) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۴۳:۱۸
هدف ما در زنگي كمك كردن به ديگران است ،اگر نميتوانيد ياري كنيد لااقل صدمه نزنيد (2047894) (alef-13)
 
آهار
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۳۵:۲۴
به نظر این آقایون گزارشگر که همیشه دم از اخلاق میزنن، تو این برنامه بی اخلاقی موج میزنه. داورا بی محابا به شخصیت شرکت کنندگان توهین میکنن. اینا احساس میکنن که هیشکی به جز خودشون نمیتونن این کاره باشن و از مادر داور زاییده شدن. تو یه قسمت رفتار خیابانی با اون بچه خیلی زشت بود. انگار یه معلم ابتدایی که برا دهه 60 تیا تدریس میکنه و شاگردش درسشو نخونده و از شدت عصبانیت میخاد یه سیلی محکم نثارش کنه. (2048103) (alef-13)
 
اصغری
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۰۵:۴۵
من نمی دونم جناب آقای نصیرزاده چه تخصصی در گزارش ورزشی دارند که با قیافه حق به جانب و بعضا" پوزخند برخی داوطلبان را به سخره می گرفتند.
در مورد سوتی های خیابانی هم که همیشه نقل محافل شده میشه مثنوی هفتاد من نوشت.اونوقت چنان با تحقیر با شرکت کنندگان برخورد می کنند که گویی علامه دهر هستند.چند وقت پیش خیابانی داشت گزارش فوتبال می کرد متوجه نشد که یکی از تیم ها یک گل زده و با دست پاچگی عذر خواهی کرد حالا هم اگه نمیخوان کس دیگه ای وارد بشه اشکالی نداره اما حداقل ادب واحترام را رعایت کنند. (2048144) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۰۷:۱۴
واقعا این برنامه همه چیزش به هم میاد مثلا برای یک شرکت کننده حس توصیفی بازی میافته و به یکی یک عکس نشون میدن بعد اون اگه بگه 20 امتیاز میگیره اون یکی اگه 3 تا سئوال جواب بده 15 امتیاز میگیره گزارشگری مسئله فیثاغورث یا اتحاد مزدوج نیست که یک فرمول مشخص داشته باشه همه داوران سعی میکنند یک جبهه ثابت داشته باشند و خلاقیت در کارشون نیست مثلا هادی طباطبایی براساس چه استاندارد اجرا یا گزارشی در بین داوران است؟ متاسفانه در بخش اجرای این برنامه هم کج سلیقگی شده محمد رضا احمدی با لودگی های فراوان گزارشهای بعضا خوبش را هم زیر سئوال برد این برنامه را میشد بهزاد کاویانی که هم از نظروقار و تجربه و هم از نظر چهره و تیپ کاملا مناسب بود یا اگر مسافرت بود و یا در دسترس نبود محمد حسین میثاقی که تسلط خوبی دراجرا پیدا کرده اجرا میکردند قطعا کیفیت کار بمراتب بالاتر میرفت (2048147) (alef-10)
 
نیکو
۱۳۹۳-۰۲-۳۱ ۱۳:۲۷:۱۳
اصلاً چه بهتر که محمد حسین میثاقی این برنامه رو اجرا نکرد میدونی چون میثاقی شاگرد مکتب عادل فردوسی پوره که یه حرفه ایه اگه می اومد این برنامه رو اجرا می کرد که تا این حد زیر سواله و متر و معیارش برای قضاوت تا این حد ناجور، معدل کارنامه ی کاری خودشو می آورد پایین محمد حسین میثاقی همیشه باید تو اوج باشه و تو برنامه های بااستاندارد بالایی مثل نود و فوتبال 120 کار کنه نه همچین برنامه هایی که از بیخ و بن مشکل دارن و در کوچک ترین بخش برنامه به شعور بیننده شون توهین می کنن... برای مزدک میرزایی و آقای حاج رضایی هم تاسف می خورم که تو چنین برنامه ای حضور داشتن... (2159006) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۲۴:۳۳
دقیقا حرف یکی از داورها به یک شرکت کننده این بود که با عصبانیت و غرور بهش گفت نظری ندارم ای کاش صدای گوش نوازی داشت بیچاره طرف میخواست گریه کنه (2048164) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۳۴:۲۳
خدا وکیلی آقای آرتور از مزدک و خیابانی خیلی بهتر بود صدا و گزارشش فوق العاده بود (2048179) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۲:۲۸:۰۵
کپی کردنِ برنامۀ 3 سال قبل شبکۀ الجزیره اسپرت با نام "پروژۀ گزارشگر" توسط آقایان را که نادیده بگیریم آنچه کشنده و غیرقابلۀ تحمل مینماید توهینهای آشکار و سرکوب کنندۀ مجری برنامه جناب احمدی است که با تعجب بسیارتمام شرکت کنندگان را مورد تمسخر و استهزا قرار میدهد انگار که ایشان سالهای سال درسِ گزارشگری به دیگران میداده واکنون هم تجربیاتش را به رخ میکشد!
2_برهمگان مبرهن و واضح است که همین تعداد هم باپارتی تاجلویِ دوربین پیش رفته اند،چرا که هیچکس برای تولید چنین مجموعه هایی به خیابان نمیرود،بلکه فراخوانی صادرشده و ازمیان هزاران داوطلبِ شرکت عده ای برای مراحل مختلف بالا میروند و...
3_بزرگترین عیب فنی برنامه نبود امکان رأی دهی توسط مردم است،آقایان تست گزارش میگیرند که حاصل نهائی وفق مراد خودشان باشد یا جهت کسب رضایت بینندۀ پای تلویزیون دنبال گزارشگر خوب و زبده میگردند؟
4_کدامیک از آقایان تحتِ نظر کارشناسِی خبره آموزش دیدند و بعد وارد سازمان انحصاری صداوسیما شدند؟ آیا خودِ این آقایان از مشاغلِ مختلف به گزارشگری رو نیآوردند،تاحدیکه هیچکس جزخودشان شرایط فنی ورودشان به سیمارا نمیداند؟
یکی از مسئولین گروهِ ورزش صداوسیما به مردم بگوید آقای معروف به "سوتی" که معلم پایۀ پنجم ابتدائی است چگونه وارد این حرفه شد؟ که حالا درگزارشگری ادعای خدائی میکند و با چهره ای خواب آلود و أخمو (از ترس زیادشدنِ دست در این حرفه) به همه نمرۀ زیرِ صفر میدهد!!!؟ (2048224) (alef-10)
 
دبيربازنشسته
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۳:۵۰:۴۰
من بامدرک ديپلم واردآموزش و پرورش شدم ؛درسالهای اول خدمت بادانش اموزان بويژه به وقت پرسش همانگونه برخورد ميكردم كه داوران برنامه ؛آقای گزارشگر؛ چون سطح سواد و اطلاعات وروش تدريس وهم آگاهی روانشناختی ام نازل بود ؛بعدأ كه به دانشگاه رفتم تازه فهميدم كه چقدرضعيف بودم خداراشكرزودفهمیدم والان كه بازنشسته ام وجدان راحتی دارم ؛اماسخن دارم با داوران اين مسابقه ؛اولين نكته ای كه در دانشگاه بهش پی بردم ؛استرس؛ بودوقتی استادازمن درس پس ميگرفت بااينکه بعضی شان هم سن وسال من بودندبازاسترس داشتم ؛پس به وقت پرسش ازدانش آموزابتدا شرايط روانی كلاس بويژه دانش آموزموردپرسش را بگونه ای مهياميكردم كه استرس در حداقل باشه ؛بعيداست كه داوران محترم برنامه ؛امريكن آيدل وياتالنت وديگربرنامه های كشف استعداد ممالک به زعم ماكفر رانديده باشند كه به يقين ديده اندكه داوران چگونه در برخوردبايک استعدادچگونه خوشحالی ميكنندويا احيانأ اگر شخص مستعدی ضعفی دارد چگونه هم اورامتوجه استعدادش هم ضعفش ميكنند وهم چنان با مهارت تمام اورامجاب به پذيزش ‏_؛ نه داوری_‏ ؛ بدون اينکه احساس دلخوری از خود بروز دهد حتی ديده ام بعضی ازداوران بااحساسات وعواطف زايدالوصفی حتی باگريه و همدلی‏(نمونه اش: جنيفرلوپز‏)‏به آن نوجوان ياجوان و حتی شرکت كننده مسن حسی رامنتقل ميكنندكه به فردا و خودشاناميدوارباشندونپندارند كه دنيابه آخر رسيده ؛ حالا چه شده كه برنامه سيمای جمهوری اسلامی داورانش ازنظروجدان داوری وپذيرش استعدادهای ديگربجای امانت داری كه اولين خصيصه پيامبردين مابوده و به آن خصلت (محمدامين؛ص؛‏)‏ ملقب بوده چنان دچارخمودگی وتنگ نظری شده اندكه به گرد داوران بلادكفرهم نميرسند چه برسدكه قابل قياس باشند ؛ميخواستم بگويم ضرغامی ايدل كه بازنخواستم به امريكن آيدل.. ........,مطمئنا خواهندگفت كه من غربزده ام وازاين حرف ها ؛اگر غربزده خواندن اشتباه شما را توجيه ميكنه باشه من غربزده ام اگرامانتداری ؛سعه صدر؛ بخل نورزيدن؛ نوعدوستی ؛ وسع قلب ؛ خشوع وخضوع ؛ فراخدستی ؛گذشت ووغربزدگی ست من غرب زده ام بااينكه ميدانم آنچه گفتم كف آموزه های دين اخلاقی ما اسلام است كه ماشعارداده وآنان عمل ميكنند  (2048254) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۸:۱۵:۳۷
برخورد مجری و داوران با شرکت کنندگان یک برخورو تحقیر آمیز و همراه با تمسخراست منزلت یک انسان حفظ نمیشود در صورتیکه خود این آقایان ...... (2048290) (alef-10)
 
ایل اوشاقی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۸:۴۴:۰۰
من که هروقت حاج جواداقا خیاتبانی گزارش میکنه صدای تلویزیون را میبندم وباصدای گزارشگر رادیو برنامه را میبینم.خیابانی از90دقیقه فوتبال110دقیقه اطلاعات 0ضداطلاعات >بیربط ولوس بیمزه میده تا گزارش فوتبال.توی برنامه گزارشگر هم که خودتان سرووضع وقضاوتهایش را میبینید. جوادجان بو ایل اوشاقی لرین باشیندان ال گوتور. هادی خان طباطبایی توهم یواشتر این بجه های مردم گناه داره که .... (2048302) (alef-13)
 
کیانوش
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۹:۵۴:۴۵
سلام خدمت هموطنان عزیز .راستشو بخواین نفس عمل خوبه یعنی راهی باز شده که استعدادها بتونن خودشو نو نشون بدن ولی روش اجراش شاید درست نباشه . مثلا کارشناسای گزارشگر فقط نظرشونو بدن , کارشناس داوری میزان تسلط شرکت کننده به مسائل داوری را بگه و یک کارشناس هم اطلاعات فوتبالی شرکت کننده را نظر بده بعدشم خط را باز بذارن تا مردم پیامک بفرستن و رای بدن و اول هر برنامه برنده برنامه قبلی را اعلام کنن (2048343) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۰:۲۶:۰۷
وواقعا که اقای خیابانی من با پوزش میخواستن بدانم ایا اقای خیابانی هم همینطور گزارشگر شد یاسفارش شده بود شما گزارش های اقای خیابانی را که گوش میدهید هیچ ربطی به جریان بازی نداره بعدم گزارشاتشان تماما با غرص است نخصوصا با تیم های عربی بی حهت حاشیه سازی میکنند بابا هر کس دیگر هم در ورزشگاه ملبودن بود جو.گیر میشد بخدا شرافتمندانه باید افرادی مثثل ایشان و.. بروند ضمنا چرا از نردم یا فوتبالیست های پیشکسوت دعوت نکردن اقای نصیر زاده هم گاهی در این برنامه حق کشی کردن اقای بهمنش اقای وارث روشن زاده اسکویی و... تیم داوری اصلا لایق قضاوت نبود (2048362) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۰:۳۱:۴۸
مهم (پيشنهاد سوژه خبري)
لطفا در مورد سامانه ٣٠٠٠٠٧٧ كه در تمامي برنامه هاي صدا و سيما به صورت زير نويس نمايش داده ميشه براي ارسال اعدادي از ٣٠٤ تا ٣٠٦ كه نشان دهنده رضايت زياد ،متوسط و كم از كليت برنامه هاي صدا و سيماست گزارشي تهيه كنيد سوژه جالبيه
نكته جالب توجه اينجاست كه اين سامانه براي تمامي برنامه هاي صدا و سيماست و در برخي از برنامه هاي پر مخاطب مثل ورزش و مستند باز از همين سامانه استفاده ميشه كه از مخاطب ميخواد رضايت خود را از برنامه آقاي گزارشگر با ارسال اعداد بالا اعلام كنه كه اين اقدام نه علميست و نه صحيح مي باشد و تنها به قصد فريب مخاطب و ارايه آماري غلط از ميزان رضايت مخاطبان از برنامه هاي صدا و سيمااست به اين دليل كه مشخص نيست مخاطب داره به كدام برنامه صدا و سيما راي ميده (2048369) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۰۱:۳۸
این آقایون هیچ کدوم به درد گزارشگری نمی خورن فقط عاذل (2048480) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۲:۳۴:۱۲
واقعا برنامه مسخره ایه،
یعنی چی چهار نفر رو بیارن گزارش فوتبال بکنن بعد بقیه نظر بدن!!
یعنی انقدر برنامه کمه که تلویزیون همچین چیزایی رو روی آنتن می فرسته؟؟!
ههههههه (2050069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۳:۲۶:۵۱
سلام، مزدک میرزایی همین دیشب در گزارش مسابقه منچستر و بایرن فقط سه بار در خصوص اخراج شوان اشنایدر اشتباه کرد کما اینکه در معرفی هرناندز نیز اشتباه کرد. (2050120) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۳:۲۸:۲۲
آقایان داور ترس دارن رقیب پیدا کنن و ملاک و معیار برای نمره دادن ندارن آقای خیابانی هم که فقط از همه ایراد آخه کسی نیست بهش بگه خودت چطور گزارش میکنی که این همه ایراد می گیری .... (2050124) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۰۴:۰۹:۲۵
اصل کار خوب وعالی است به شرطی که تعداد داورها کمتر شود واز داوران متخصص ودارای صلاحیت استفاده شود نه اینکه حالا انتخاب داوران براساس تجربه باشد چرا که اولی هرچه میگفت بقیه هم در آن زمینه صحبت می کردندوچیز بیشتری نداشتند من نمی دانم این همه داور برای چی بود؟ بعد هم باید ابزار مناسبی برای امتیاز دادن داشته باشیم . مثلا یکی از داوران که خودش در زمینه ی اصطلاحات مشکل داشت این عیب را از دیگران می گرفت تورا به خدا شما به من بگوید امتیاز متوسط رو به بالا یا پایین یعنی چند؟اگر امتیازات توصیفی یا کیفی بودکه آیتم های خاصی داردواگر هم کمیتی یا عددی بود که ارقام آن مشخص است بنده معنی این کلمه را نمی فهمم لطفا کمک کنید. دیگر اینکه اعلام نظر داور اول روی نظربقیه هم اثر می گذاشت چرا که دائما می گفتند منهم با نظرفلانی موافقم . پس شما را برای چی بردند که داوری کنی ؟ احتمالا اسم بقیه را باید به جای داورمی گذاشتند بیت المال حیف ومیل کن ؟ (2050888) (alef-13)
 
علی کریس
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۴۸:۳۲
نباید این برنامه رو برگزار میکددید ....الان که این برنامه رو گذاشتین چرا مرحله ی های الکی دارد مثلا شناخت بازیکن های قدیمی این چه ربطی به گزارشگری داره ...وپیش بینی ادامه این توپ چه میشه ......فقط دو چیز درسته یکی گزارشگری ودیگری حس توصیفی ....و وقتی هم که تمام میشه گزارشگری این داورها چه حرفی بی ربطی میزنند ...فقط آقای میرزایی بهتر همه صحبت میکنه ...اگر میخوستین داور بیارین باید آقای فردوسی پور می اوردین ... نه این داورا ....با تشکر (2051246) (alef-13)
 
s_setareeeh
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۲۲:۵۶:۴۸
واقعا از برخورد مجری این برنامه بدم اومد خیلی منزجر کننده بود برخوردشون.و کارشناسان محترم البته بعضی از اونها همچین خودشون آش دهن سوزی نیستن حق ندارن اینقده منفی نظر بدن در رابطه با برخی از شرکت کننده ها.انگار بعضی کارشناسا منتظرن یکی یه چیزی بگه بقیه هم تایید کنند.اما نقطه ی عطف این برنامه اعتماد به سقف مجری هستش..کاش روی رفتارشون تجدید نظر کنن و دیگران رو به سخره نگیرن. (2052037) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۰۶:۲۰
آقای خیابانی گیرش فقط عذرخواهیه... کاملا هم ی طرفه قضاوت می کنه اگر لایق قضاوت بدونیمش، مثلا در مورد آرتور بیت همه دیدند که چقد یکطرفه توسط رای یک طرفه و اصرار خیابانی به فینال رفت...
گیر دیگه خیابانی به شرکت کننده ها اینه که بعد گل چرا همیشه بهد گل میگید و توی دروازه، گل برای ... حالا اگه یکی از شما گلی رو آوردید که مزدک میرزایی گزارش کرده باشه و بلا استثنا ازین دو جمله استفاده نکرده باشه من تمام حرفامو پس میگیرم.
در مورد داوران دیگر چو گزارشگر نبودند و بالطبع صلاحیت داوری ندارند صحبتی نمی کنم. در مجموع متاسفم که خودبینی خودخواهی بی عدالتی و بی لیاقتی و نابودی استعداد هارو یک جا در یک برنامه تلوزیونی شاهدیم. (2052206) (alef-13)
 
پیروز
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۲۸:۰۰
باید از یه جایی شروع کرد. در کل برنامه خوبی است و این که تابوی انحصار طلبی گزارشگری که در دست چند نفر است شکسته شود خیلی خوب است. به نظر بنده این گزارش بیشتر دنبال این مسئله بود که تعداد گزارشگرهای صدا و سیما افزایش یابد و انحصار خارج شود نه این که این برنامه آقای گزارشگر چه اشکالاتی دارد. ولی در کل هم من با دوستان موافقم. قضاوت ناعادلانه ای وجود داشت و کارشناسان غیر متخصصی وجود داشتند و ایتمها و شاخص های یک گزارش گر خوب برای بینندگان مشخص نبود.
یه شب که برنامه رو نگاه می کردم یکی از گزارشگران طوری گزارش می کرد که من فراموش کردم که این یک مسابقه است برای انتخاب گزارشگر برتر.
اما وقتی گزارش تموم شد طوری تو ذوق بیچاره زدند که حالم گرفته شد. دیگه برنامه رو نگاه نکردم چون من جای اون آقایون خجالت کشیدم.
امید است انحصارطلبی در خیلی زمینه ها شکسته شود و نوابغ، نخبه ها و استعدادها دور از چشم مانده جای واقعی خود را بیابند. (2052220) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۲:۱۹:۵۸
به هر حال داوران باید بهترین ها را انتخاب کنند ولی می شه ایرادات را با لحن بهتری هم گفت. به نظر من برخی حرکات و گفتار داوران غیر حرفه ای است مانند:

- اخم کردن و خشرو نبودن داورانی مانند خیابانی و طباطبایی (انگار کسی به اونا حرفی زده باشه)

- گفتن اینکه نظری ندارم! (قراره شما نظر بدید،‌ نظری ندارم نوعی توهین به فرد است)

- یکصدا شدن کلیه داوران در یک موضوع ( به این شکل که اگر یکی نقطه منفی گفت بقیه آنرا تکرار می کنند و هیچکس نقطه مثبت جدیدی نمی بیند)

- توهین به شخصیت و هویت فرد با الفاظی مانند اینکه بهتره کار خودت رو ادامه بدی یا صدات شبیه فلان یا بهمان یا بدرد شخصیت های کارتونی می خوردید....

- نظرات متناقض و نقض کردن داوریهای قبلی، مثلا اگر هیجانی باشه یک ایراد می گیرند نباشه ایراد دیگری می گیرند....

اینها در حالی است که خود این داوران مانند اقای خیابانی اثبات کرده اند که در تشخیص روند بازی و یا اتفاقات افتاده در زمین بسیار ضعیفند. بارها شده که کرنر و یا اوت شدن، کارت قرمز یا زرد گرفتن، پنالتی بودن یا نبودن، ..... را تشخیص ندادند
تنها آقای فردوسی پور با هوش و زیرکی صحنه ها را خوب حدس می زنند (2052533) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۲۲:۵۰
سال بعد به جای اقای گزارشگر خانم بازیگر درست کن (2052865) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۵:۳۱:۵۵
وقتی داوران این برنامه ، خودشون رو تنها گزارش گر بی عیب میدونند و تایید یکی از شرکت کنندگان رو به معنی بی کار شدن خودشون میبینند ، دیگه ازین بهتر نخواهد شد. من که اصلا فوتبالی نیستم و حتی به اندازه دیدن یک فوتبال کامل ، وقتم رو حروم نکردم فهمیدم این برنامه فقط سرکوب کردن استعداد هاست. خصوصا بعضی وقت ها توهین هم می شود. ای کاش بجای این همه بها دادن به فوتبال ، کمی وضع اقتصادی و اجتماعیمون بهتر میشد که میتونستیم بجای سه شیفته کار کردن برای زنده موندن ، 1 شیفت کار کنیم و بجای اون 2 تا شیفت دیگه ، به ورزش و سایر تفریحات سالم دلخواهمون بپردازیم. ولی الان نیست استرس خودمون کمه ، فوتبال میزارن که استرس بیشتر بشه و سکته قلبی هم که دیگه داره بیداد میکنه! (2052882) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۰۰:۴۰:۲۸
ترا به خدا از این گزارشگر های جوان درجام جهانی به همراه اساتید آقایان شفیع ، جاودانی و پیمان یوسفی استفاده کنید دیگر از صدای این آقایان مخصوصاً جملات بی فعل و فاعل و جملات نصفه و نیمه آقای فردوسی پور و سوتی های آقای خیابانی و اطلاعات و صدای گوش خراش مزدک میرزایی خسته شده ایم (2053956) (alef-13)
 
لیدا
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۲۰:۰۰:۲۵
سلام/زمانی که آ قای خیابانی در مورد بعضی از شرکت کنندگان نظر میداد خیلی تمسخر آمیز ومغرورانه وگاهی با ایما واشاره بود که جای بسی تاسف که ما همش فکر میکنیم ما بهترینیم در صورتی که دست بالای دست بسیاره وبهترینهای دیگری هم در راه هستن وباید حمایت وتقویت بشن ,جناب یک روز شما باز نشسته خواهی شد پس باید کسان دیگری هم در صحنه باشن/حضرت امیر (ع)میفرمایتد :مقام ماندنی نیست که اگر بود به شما نمی رسید /پس به دیگران هم فرصت بدیم حتی اگه هجراشون خوب نباشه (2055563) (alef-13)
 
امید نوری
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۳۲:۵۱
سلام لطفا صداوسیما دفعه اولی که جواد خیابانی برای تست گزارشگری اومده بود رو پخش کنه؟به تمام شرکت کننده ها ایراد میگرفت یعنی خودشو خیلی بی نقص میدونه؟؟؟ (2060060) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۳:۴۱
آقای خیایانی واقعا از رفتار بد و متکبرانه شما تاسف خوردم.در کل این برمامه ترویج بی اخلاقی بود (2064238) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.