نظر منتشر شده
۲۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 167651
آقای احمدی نژاد! با صد برگ ندامتنامه نيز حساب اشتباهات خطرناك شما پاك نخواهد شد
حامد نوری، 13 مهر 91
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۰
دو عامل عمده در بروز وضعيت فعلي اقتصادي نقش اصلي را داشته است: بودجه هاي پي درپي انبساطي و هدفمندكردن نامناسب. بودجه هاي به شدت انبساطي سال هاي گذشته ضمن افزايش شديد نقدينگي و به هم خوردن تعادل نسبت اسكناس و جاري بازار به ذخاير ارزي، مسبب تورم طرف تقاضا شده است.

هدفمندكردن نامناسب نيز بر عامل اول اضافه شده و ضمن افزايش هزينه هاي توليد كننده و فشار براي ايجاد تورم طرف عرضه، با تامين بخش عمده اي از هزينه هاي توزيع پول از محلي غير از اصلاح قيمت ها به افزايش بيشتر نقدينگي و تورم بيشتر انجاميده است. آمارها به وضوح نشان مي دهد، بنابر سابقه تاريخي اقتصاد كشور، بدون وجود بهانه تحريم نيز وضعيت فعلي متلاطم بازار ارز - يا بازارهاي احتمالي ديگر - دور از انتظار نبوده است.

اما گذشته، گذشته است، آنچه كه بايد دولت و مديريت اقتصادي به آن بيانديشند، عاقبت وضعيت اقتصادي كشور با توجه به شرايط موجود است. با جهش نرخ ارز، تورم وارداتي اوج خواهد گرفت و در ماه هاي آتي تورم ممكن است عواقب خطرناكي را براي اقتصاد كشور به همراه داشته باشد.

تجربه تلخ تعديل اول (جهش ارزي نرخ بازار تا ۵۳ و جهش تورمي همزمان به ۴۹.۴ درصد) منجر به فشار شديد اقتصادي و شكست آن طرح شد. جهش كنوني ارز كه نسبت به سال گذشته بالاي ۵۰ درصد است، در صورت تثبيت، مي تواند همان الگو را دنبال کند و حتی عواقب خطرناك تري را در پي داشته باشد. احمدي نژاد، شمس الدين حسيني و سایر اعضای تیم اقتصادی دولت بايد از چنگ زدن به بهانه تحريم دست برداشته و ضمن سفت كردن كمر بندها، براي مديريت شرايط آتي آماده باشند.


آقاي احمدي نژاد بايد به خاطر داشته باشد كه در وضعيت خطرناك اقتصادي، كسي از ايشان خداحافظي يك خطي را قبول نمي كند و با صد برگ ندامتنامه نوشتن نيز حساب اشتباهات خطرناك ايشان پاك نخواهد شد.
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۰:۳۸:۳۰
اگر احمدی نژاده عمرا الکی خودتون رو خسته نکنید تنها راه، استیضاح ایشون است (979987) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۱:۱۴:۳۰
حالا احتمالا همین آقایی که عله احمدی نوشته تو دو دوره به ایشون رای داده!
آقای نویسنده! خود کرده را تدبیر نیست! همین! (980349) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۴۵:۵۳
متاسفانه مردم به مجموعه مسئولان و مدیران بی اعتقاد شده و باور خود را به آنان از دست داده اند .

احترام و اعتماد به مردم، استعفای مدیران و دولتمردانی که بی کفایتی آنان درعمل اثبات شده ،استفاده تمام و کمال از همه ظرفیتهای داخل و خارج از کشور و درپیش گرفتن سیاست تنش زدایی با کشورهای جهان، چاره برون رفت از اوضاع فعلی است.

در غیر این صورت تنش و اضطراب و بدبختی و عقب ماندگی در انتظار است. (980458) (moderator22)
 
امیر حسین
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۱۰:۱۷
اقای نویسنده تا کنون حامی دولت بودی که سمت داشته باشی اکنون که عمر دولت رو به پایان است منافق نباش (980515) (moderator22)
 
مجتبی
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۲۲:۰۷
شرمنده
من با کمال افتخار اعلام می کنم که در دور دوم به ایشان رای ندادم
همون 4 سال نخستین بس بود! (980522) (moderator22)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۲:۵۳:۳۲
همون بار اول هم اگر چشم و گوش خودتون رو باز میکردید به اینجا نمیرسید متاسفانه اکثر ما مردم ایران بدون مطالعه و تحقیق و از روی لج و لجبازی و غرور کاری میکنیم و خیلی راحت هم بعدا پشیمان میشیم و میگیم قبلا این کارو کردم ولی الان پشیمانم
آفا اینکه نشد ، با اطمینان میگم اکثر کسایی که الان دارن دم از مخالفت با این آقا را میزنند قبلا ترفدار 2 آتیشه بودن حالاکه خراب کرده به راحتی میان و نظر میدن اول از خودتون بپرسید که چرا من این آدم انتخاب کردم که حالا باید اینجوری بهش بتوپم
اینکه نشد اول خودتونو محاکمه کنید لطفا اگه ناراحت نمیشید.
خدارو شکرم میکنم تو هیچ دوره ای به این آقا رای ندادم حداقل یخورده وجدانم راحته (980799) (moderator1)
 
askari
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۱:۴۳:۴۶
حالا دیگه همه کاسه کوزه ها رو سر احمدی نزاد بشکنین،حالا دیگه آمریکا و ابر قدرت های زور گو هیچ تاثیری بر مسایل ندارند،حالا دیگر بی انظباتی های اهالی مجلس و مسو لیت ناپذیری هزاران مسؤل در نهادهای مختلف بی تاثیر است و... علی رغم برخی انتقادات از آقای احمدی نزاد همجنان از خطوط کلی سیاست هایش حمایت میکنیم (980734) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۲۸:۴۳
ما که نخواستیم کاسه کوزه ها را سر ایشان بشکنیم. خودش خواست. خودش گفت تحریم ها هیچ تاثیری ندارد . قطعنامه ها کاغذ پاره هستند. آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان بترکد.... خوب وقتی خود ایشان تاکید دارند که اقدامات دشمن نمی تواند تاثیری بر سرنوشت ملت بگذارد پس چرا شما کاسه داغتر از اش شدید و می گوئید تمام این سو مدیریتها متوجه دشمنان است ؟ هر چند بخشی را قبول داریم که تقیصیر آمریکا و دشمنان قسم خورده ایران است اما بیشتر آن به خاطر بی لیاقتی آقایان است. (980984) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۳:۰۰:۱۴
اون کسانی که ازش در سال 88 حمایت کردند کجا هستند؟بیایند و پاسخگو باشند. (980801) (moderator1)
 
سرباز
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۰۰:۴۷
تا موقعي كه طرز تفكر مثل الف و بعضي از دوستان كه با الف همخوانند هست وضع درست نميشه. چرا چون آقاي ريس جمهور دست نشانده نيست و ازكسي باج نميگيرد وخط مشي ملت را پياده ميكند اين همه هجمه از طرف دشمنان ملت است آقايون راه خود را مشخص كنيد دوستيد يا دشمن (981011) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۳:۳۴:۲۶
یعنی تمام ملتی که منتقد رییس جمهور هستند دشمنان ملتند ؟... پس ملت کدامند ... مشایی و بقایی و جوانفکر و ... ؟ (981184) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۵۲:۱۵
دوست عزیز قبل از استیضاح احمدی نژاد افرادی که ایشان را بر این ملت تحمیل کردند باید پاسخگو باشند. احمدی عامل اجرایی جناحی است که این مملکت را به خاک سیاه نشانده و حالا می خواهد با بیرون انداختن او بر تمام ندانم کاریها و خیانتهایش سرپوش بگذارد. چون احمدی نژاد این را خوب می داند به همین خاطر خوب مقاومت می کند و یقه همه را می گیرد. او به این سادگی کنار نمی رود مگر بقیه را با خود ببرد. (981066) (moderator1)
 
سیام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۱:۳۹:۰۳
نه جانم احمدی نژاد از خداش استیضاح بشه و فرا فکنی کنه (981516) (moderator1)
 
علیرضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۵ ۰۱:۵۶:۲۹
درست می گویید. استیضاح (981640) (moderator1)
 
ابراهيمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۰:۳۸:۴۶
و البته اشتباهات حاميان سابق و منتقدين امروز ايشان در مجلس (979988) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۰:۳۹:۵۳
کو گوش شنوا؟ (979990) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۰:۴۰:۰۰
آقا جان 45000تومن یارانه که نمیخوایم هیچ ما حاضریم ماهی 45000 تومن هم بدیم احمدی نژاد دست از سر ماو مملکت برداره.والا (979991) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۰:۳۶:۴۸
حساب اشتباهات خطرناك ، این کلمه را کسی میتواند به ایشان بقبولاند؟ (980318) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۰:۴۱:۴۳
یه روز میگید همه اشتباهات مربوط به جریان انحرافی است و احمدی نژاد بی تقصیره! یه روز میگید همه تقصیرات متوجه احمدی نژاد است!! پس اونهایی که در حمایت از این آقا سخنرانی ها کردند کجا هسند؟ آقای نادران در حمایت از برنامه اقتصادی دولت اصولگرا و محکومیت اقتصاددانانی که شش سال پیش تو مجلس سخنرانی میکرد چرا امروز طلبکار شده؟! آقای توکلی و ... کم از ایشان حمایت کردند؟! به قول احمدی نژاد همه شش قوه مقصرند!!! دانستن حق همه است! میدونم منتشر نمیکنید ولی نوشتم که حداقل شاید شمایی که مسئول بررسی نظرات هستی بدونی که من میدونم! و دانستن حق مردم است. موفق باشید (979995) (moderator22)
 
من
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۰:۴۹:۴۲
سال 84 موقع انتخابات روی دیوار خیابان دبیرستانم خوندم نوشته :
" فقر و فساد و تبعیض احمدی نژاد به پا خیز"
خوشحال رفتم بهش رای دادم .
حالا پشیمونم و تازه معنی اون شعار رو درک کردم و نظر شخصیمو رو می گم :

ضد فقر = بی ارزش شدن سرمایم ، بی کاری ، تورم کمرشکن و استرس هرشب قیمت ها
ضد فساد = 3000 میلیارد ناقابل و حفاظت از نام دزد ها در جیب
ضد تبعیض = بردن فرزند و عروس به سفر کاری در آمریکا و ...
دولت پاسخگو = انتقاد رو دست به دست کن بنداز سطل آشغال .
دولت الکترونیک = در جهت محدودیت اینترنت بکوش .

تو را به چه عزیزانی مقایسه می کردم ، شهید رجایی ، مالک اشتر .

افسوس ، ای کاش به پا نمی خیزیدی ! (980007) (moderator22)
 
عماد
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۰۳:۵۴
نتیجه اخلاقی: تند نرو . از فردا کسی خبر ندارد. (980425) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۱:۰۷:۳۳
گفتن توی دستگیری دلالان ارز یه سرشاخه توی حسابش 1000میلیارد داره یعنی یک سوم 3000میلیارد .... (980718) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۸:۰۰:۵۱
خبر رو درست بخون عزیز گفتن در یک سال 1000 میلیارد تراکنش مالی داشته و این به نظر من برای کسی که کارش خرید و فروش ارزه و صرافه رقم شگفت انگیزی نیست. اگه جواز کسب داشته که نباید بهش گیر بدن که چرا کارصرافی کرده.1000 میلیارد رو تقسیم کن به دلار2500تومانی میشه خرید و فروش 200000000 دلار ( خرید و فروش . هم دریافت و هم پرداخت پول در حساب بانکی محاسبه شده و تراکنش مالی به حساب می آید.) (980925) (moderator22)
 
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۳:۴۸:۱۶
شاید به نظر شما اینطور برسد. اما اگر از چندتا صرافی بتوانید اطلاعات صحیحی بگیرید به شما خواهند گفت که بیش از ماهی یک میلیون دلار یا به عبارتی سالی بیش از 10 تا 12 میلیون دلار گردش مالی ندارند. حالا 12 میلیون دلار کجا و یک میلیارد دلار کجا؟! (981587) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۳:۴۹:۵۲
عزیز برادر شما خبر رو درست بخون! 1000 میلیارد تومان است یعنی ماهی حدود 100 میلیارد تومان. اگر یک درصد این مقدار هم سود صرافی باشد آیا شما مدعی هستی که یک صرافی تو این مملکت ماهی یک میلیارد تومان سود خالص دارد؟!!! (981588) (moderator1)
 
ناشناس
Romania
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۲:۳۷:۲۱
وقتی بیسواد و جاهل باشیم دنبال هر شعار سطحی که از همون روز اول تابلو بود که حرف بی حسابه، میریم...
جهل بزرگترین دشمن بشریته... (981137) (moderator1)
 
بهزاد
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۰:۵۹:۴۶
آقای احمدی نژاد در سخنانشان به این نکته اشاره کردند که 22 نفر ( نه چند نفر) در بازار ارز اخلال میکنند خوب بخواهید اسامی این افراد مشخص شود! مگر آبروی اخلال گران اقتصادی مهمه؟! (980017) (moderator22)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۱۰:۰۰
خدا امواتت را رحمت کند، اون لیست توی جیب چه شد؟ (980429) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۱۹:۵۳
بله! چون کاره ای هستند و هحتمالا پرچم دار مبارزه با فساد مالی و اقتصادی (980480) (moderator22)
 
آراد
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۳۹:۴۳
باور كنيد آقاي رييس تقصيري ندارد، يه ليست از كابينه انتخابي تو جيبش بوده وقتي ميخواست بده به مجلس براي راي اعتماد اشتباهي اون ليست كذايي رو داده، بعدش هم توي رودربايستي مونده با همون افراد دولت رو شروع كرده! (980658) (moderator22)
 
محسن
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۵:۵۳:۲۸
نه دوستان اصلا" این 22نفروجود ندارند می خواهند تقصیر را به گردن دیگران بیندازد. (980909) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۵۹:۲۳
دیروز 16نفرشان را گرفتندیغنی حدود 73درصد مسئله حل شده زودتر شش نفر باقیمانه را هم بگیرن خلاص همه مسائل حل میشود دولت برود مرخصی اگر ایران میخواهند بروند کیش واگر خارج میخوهند بروند ونزوئلا اونجا برا همه ویزا صادر میکنند (981010) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۱۵:۳۶
شما به اين لينك نگاه كنيد وببينيد ايشان چه بر سر مردم آورده اند
http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=321038 (980034) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۵۱:۵۱
یعنی ماکسیمای 80 میلیونی سوار نشدی نمی‌شه؟ (980461) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۱۸:۵۹
واقعا از این طرز فکر شما متاسفم
مشکل این بنده خدا این نیست که ماکسیمای 80 میلیونی نداره! مشکل اینجاست که چرا باید ماکسیما که در تمام دنیا از رده خارج هست توی ایران 80 میلیون قیمت داشته باشه؟؟؟ الان قابل درک شد یا باز هم توضیح بدم؟؟؟؟
البته امثال شما زیادند وگرنه الان جای احمد نژاد، رضایی رئیس جمهور بود! (980599) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۲:۱۸:۰۱
پراید 13 میلیونی چی عزیز برادر!!!! (980783) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۴۶:۲۶
پزو پارس 32 میلیونی چی
دوست من تو غرب استکبار با 32 میلیون تومان میخواست فراری بخره (981000) (moderator22)
 
احمدرضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۲۱:۴۴
هشت ساله می فرمایند دست های پنهان دستهای پنهان ...
همش شعار...پدر مردم در اومد ایشون باز میاد میگه دست های پنهان نمی ذارن دولت کار خودش بکنه...! (980037) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۴۹:۲۹
تازه اگه این دستهای پنهان نبود که واویلا می شد (980537) (moderator22)
 
vahid
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۳۰:۳۴
دست های پنهان توهمی بیش نیست (980562) (moderator22)
 
بابک
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۰۲:۰۵
دست های پنهان بهانه ایست برای عوام فریبی و بس... (980633) (moderator22)
 
دکتر حکمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۲۵:۵۰
با سلام و تشکر ، بنظر میرسد در شرایط کنونی که دسترسی به دلار محدود شده است.سریعا باید سیستم شناوری به اصطلاح " مدیریت شده " ای که قادر به مدیریت آن هم نیستیم ، کنار گذاشته شود و در واردات رسمی و قانونی دلار فعلا حتی الامکان حذف شود و معاملات عمده کشور صرفا از طریق ارز های دیگر مثل ین زاپن و یووان چین و روپیه هند که ما را تحریم نکرده اند ، انجام گیرد. و قیمت گذاری این کالا های وارداتی مان نیز همه بر اساس قیمت های قبل از گرانی دلار محاسبه شود. تا هم با کاهش تقاضای موثر برای دلار نرخ آن کاهش یابد و مهم تر از آن رشد تورم کنترل شده و از کاهش شدید قدرت خرید مردم جلوگیری شود.
با احترام ، معلم اقتصاد، ساکن آلمان. (980043) (moderator22)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۱۳:۱۳
دکتر جان، این بیمار را عیسی مسیح (ع) هم نمیتواند بهبود بخشد.
درهمین راه حل جنابعالی هم ده ها ایراد هست. کار به این سادگی
نیست. (980432) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۵۲:۲۹
اقا معلم ببخشید تمام ارزها گرون شده منتها دلار چون راحتتر همه میگن دلار تو هم بگو دلار افغانی الان میگن شده 44تومان و.... (980539) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۴۱:۱۳
افغاني حدود 60 تومنه (981052) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۷:۳۳:۲۳
اقای معلم اقتثاد؟؟؟ دلار بالا نرفته که .ارزش پول ملی اومده پایین.همه ارزها به همین نسبت گرونتر شدن.فرقی نمیکنه ین ژاپن باشه یا افغانی افغانستان (980583) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۷:۴۰:۳۶
آقای محترم اینجا ایرانه ، آلمان که نیست ! (980587) (moderator22)
 
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۳۸:۵۹
به نظر من الان بايد تا ميتونيم صادرات رو افزايش دهيم . الان وقتشه . هرچي که مي تونيم ... (980615) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۳:۲۲:۲۲
آدم گشنه خواب نون سنگک میبینه! (980887) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۳:۲۷:۲۷
منظورتون کدوم صادرات ؟چی صادر کنیم ؟مثلا ماشین آره؟ (981571) (moderator1)
 
هستی
Netherlands
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۱:۱۵:۴۲
شما حالا واقعن معلم اقتصادی؟! (980725) (moderator22)
 
عین الله
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۸:۴۵:۳۹
آقای دکتر شرمندم ، از کی تا حالا ین ژاپن و روپیه هند پول رایج شدن ؟ همین مونده فقط همین یکم ذخیره ارزی کشور رو هم تبدیل کنیم به روپیه و ین که دیگه اقتصاد مملکت فلج شه! ریال رو هم که به این واحد پول نمیشه تبدیل کرد چون طرف چینی مثلا ریال بگیره چی کار کنه ؟ باهاش از ما نفت بخره ؟ کجای دنیا روپیه و ین و یووان برای تجارت قبول می کنن ؟ شما که می فرمائیید از آلمان هستید ، و معلم اقتصاد هستید ، تاجرین کشور آیا می تونن یا یووان و ین و روپیه تجارت کنن ؟ اگه این پول آرو یه جا ببرن که همه بهشون می خندن... باید قبول کرد که پول رایج جهان دلار است (980947) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۳۶:۱۰
مگر یکی از عوامل مهم در ایجاد و تسریع تحریم ها حرف ها و سخنرانی های خود آقای احمدی نژاد نبود؟مگر بیش از 2سال نیست که می گن تحریم ها بی اثرند؟ حالا چطور شده که یکشنبه تحریم ها اثر بخش شدند؟ (980048) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۳۶:۵۵
همگی کمک کنید تا مملکت نجات یابد چرا به مجلس هیچ نمیگوئید تهمت زدن فایده ندارد چرا به شهرداری اتهام نمیزنید همگی باید دست در دست هم دهیم چرا به قوه قضائیه انتقاد نمیکنید و.... این هم یک نوع ادبیات ضد و نقیض است (980442) (moderator22)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۴۰:۲۷
خوب گفتي (980617) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۳:۲۶:۲۲
کسی نگفت تحریم
گفت بدخواهان ملت ایران
دلالان و اخلال گران هم جزئشونن (980808) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۴۸:۲۹
باسمه تعالی
بیان اشتباهات عملکردی دولت بیش از حد پر رنگ می شود ،به نظر می رسد شرط انصاف رعایت نمی شود. کمی آهسته تر .تیترهای این سایت رااز بعد کمی حداقل بررسی کنید .نکند خدای نکرده ، در این شرایط آب در آسیاب دشمن بریزید.
متاسفانه مسئله مهمی مثل توهین به ساحت مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)در سایت شما جایگاهی ندارد.شاید این اظهار نظر به مذاقتان خوش نیاید ومنعکس نشود ولی حداقل انتظار این است که کلاه خود را قاضی کنید شاید شیاطین که قطعا همین گونه است تاثیرات خودشان را گذاشته اند. (980051) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۱:۵۴:۴۴
دشمن ما اینایی هستن که نون شب رو از ما گرفتن...با این همه نفت و گاز وضعیت ما از سومالی هم بدتر شده...بسه دیگه تا کی می خواین کورکورانه دفاع کنین؟ (980381) (moderator22)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۱۱:۰۷
کدوم دشمن ؟اگر جناب احمدی نژاد اون لیست معروف روازجیب مبارک دربیارن واون22نفرومعرفی کنن قضیه حله.ومعلوم میشه جریان چیه. (980472) (moderator22)
 
Kuwait
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۵۱:۵۷
کورکورانه دفاع نکنید رو قبول دارم اما منظور این آقای این بود که کورکورانه فحش ندید ! (980568) (moderator22)
 
ثصلثصل
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۴۱:۱۲
بهتر نیست از این حمایت های بیجا از احمدی نژاذ دست بردارید و بلاخره کمی هم فکر مردم باشید...در مورد اهانت به پیامبر اسلام شما نگران نباشید زیرا صدا و سیما در این مورد کاملا سنگ تمام گذاشته!!! (980532) (moderator22)
 
علیرضا قلیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۴۴:۰۰
من از شیاطین چیزی نمی دانم ولی از حافظه ی ضعیف و هیجانهای زودگذرمان چیزهای زیادی می دانم؛ من به جای شما بودم، می گفتم:
پررنگ شدن اشتباهات دولت، باعث کمرنگ شدن غفلت ما از زلزله زدگانی می شود، که اکنون در چادرهایشان به استقبال یخبندان رفته اند (980659) (moderator22)
 
سام
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۸:۴۷:۴۱
شیاطین ؟ واقعا این توهمات خنده دار است ! با برنامه اقتصادی دولت ریال بی ارزش ترین پول جهان شده ! 40 درصد تورم ، بی کاری ، گرانی ، فقر ، فساد ، سایه جنگ بر مملکت ، اینها هم کار شیاطین است ؟ (980950) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۰۵:۵۰
خدا عقلت بده (980959) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۴۳:۳۹
فكر كنم وضعيت مالي خوبي داري (981054) (moderator1)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۵۰:۴۲
همه این ها علتش نداشتن الگویی اقتصادی مناسبه اقتصادی که با بانک بچرخه صنعتی که با بورس بچرخه همینه اگه ما الگوی اقتصادی اسلامی داشتیم الان وضع این نبود .باید اساتید حوزه ودانشگاه بیان پاسخگو باشند که بعد از سی سال باید اقتصاد ما لیبرالی باشه (980052) (moderator22)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۵۲:۱۸
اگر به نظر شما اقتصاد اسلامی تدوین نشده و اساتید حوزه و دانشگاه به همین دلیل باید پاسخگو باشند، شما با چه اطمینانی می گویید که
«اگه ما الگوی اقتصادی اسلامی داشتیم الان وضع این نبود»
؟ (980666) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۱:۵۹:۴۱
----


حاجی دمت گرم ، عجب حرفی زدی ، یعنی داغونُم کِردی کاکو ، لهِ له . (980741) (moderator22)
 
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۵۴:۰۹
سلام
فکر نمی کنید به سمت سیاه نمایی حرکت می کنید
مگر نه اینکه در دولت هاشمی دلار 25 برابر شد(سال 71) و در سال 81 در دولت خاتمی دلار حدود 7برابر شد آیا به هاشمی و خاتمی هم اینقدر حمله شد
فکر می کنید چرا تیتر اخبار شما با رسانه های معلون الحال یکی شده است؟؟؟ (980058) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۱:۲۳:۳۴
دوست عزيز اگر به نمودار داخل همين مطلب نگاه كنيد متوجه مي شويد كه نمودار آبي رنگ قيمت ارز آزاد هست و روند آن در سالهاي 1376 تا 1384 كه دولت آقاي خاتمي بوده به طور ميانگين حالت ثابت و در برخي مواقع نزولي داشته است(حدودا زير 10%. اما نرخ ارز بدون نياز به داشتن نمودار از سال گذشته همين تاريخ كه خود من براي سفر ارز آزاد به قيمت 1260 تومان تهيه كردم تا كنون كه قيمت حداقل 3600 تومان است 300 درصد افزايش پيدا كرده است. (980360) (moderator16)
 
محمدرضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۷:۵۸:۲۳
همه دولتها در روز های پایانی عمرشون مورد انتقاد هستن ، همین وضعیتی که اکنون از نظر انتقادها برای احمدی نژاد وجود داره زمان آقای خاتمی هم وجود داشت ، ولی اون زمون مردم از این شاکی بودن که آقای خاتمی وعده آزادیهایی رو که به مردم داده بود رو عملی نکرده و مشکلی از نظر اقتصادی که حاد باشه وجود نداشت ولی حالا مردم واسه مایحتاج زندگیشون مشکل دارن و به رئیس دولت انقاد می کنن ، حالا شما خودت این 2 وضعیتو با هم مقایسه کن و بخوان حدیث مفصل از این مجمل ! (980591) (moderator22)
 
محمد.ع
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۷:۱۲:۴۱
دلار در زمان آقای خاتمی از حدود 550 تومان بعد از 8 سال به حدود 800 تومان رسید یعنی حدود 45 درصد افزایش ، می دونی 7 برابر یعنی چی ؟؟ یعنی بعضی ها توی این مملکت ، فرق این دو عدد را نمی فهمند ! باید هم پشتیبان آقای احمدی نژاد باشند ! (980915) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۹:۲۷:۳۵
دوست عزیز خیلی واقع بین! اگه فقط یه ذره حساب بلد بودی و ضرب و ساده، این حرفو نمی زدی که ضایع بشی، اگه دلار را که که اول انقلاب 7 تومان بوده فقط با حساب شما یک بار ضرب در 25 کنیم یعنی 25 برابر در زمان هاشمی می شود 175 و اگر همین 175 را در 7 که شما میگید در زمان خاتمی 7 برابر شد ضرب کنیم می شود 1225، اما دلار تا پارسال 960 تومان بود و در ضمن شما اصلا 8 سال جنگ و افزایش دلار را حساب نکردید اگه اونا رو هم حساب کنیم و بعد یک بار در 25 و بعد در 7 ضرب کنیم فکر کنم 2 احمدی نژاد دیگه هم بیاد به اون رقم نمیرسه، البته شما احتمالا از خاتمی وهاشمی های قرن بعد حرف زدید. (981426) (moderator1)
 
محمد فرج الهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۱:۵۶:۳۲
سلام آقای رئیس جمهور
خیلی از خودم راضی هستم که در انتخابات بشما و آن رقیب سبز رای ندادم و در تحلیلم اشتباه نکردم البته در دور اول هم به شما رای نداده بودم .
آخر این چه منطق و روشی است که شما انتخاب کرده اید ، چرا زمانی ] از شما انتقاد می شود دیگران را وسط میکشید ، شاید رفتار محصلان ویا دانشجویانتان در شما هم اثر گذاشته ،زمانی که والدین از آنها درخصوص نمره پایین شان سوال می کنند جواب می دهند همه بچه خراب کردند البته این جواب باعث قبول نمره پایین نخواهد بود.
این چه پاسخگویی است که هر زمانی که شما در رسانه ها لب به سخن باز کردید همه را در گیر مسائل مطرح شده میکنید و اصل موضوع کنار گذاشته میشود.
آقای رئیس جمهور من به شما رای ندادم اما شما بارای دیگران انتخاب شدید من هم به رای اکثریت احترام میگزارم لطفا" این دفعه در سقر های استانی سری به شهرکهای صنعت بزنید آمار کارخانه های تعطیل شده در این برهه افزایش لجام گسیخته ارز را بگیرید بخدا قسم من یک ایرانی وطن پرست هستم و مشکلی نه با نظام دارم و نه با شخص شما
جان هرکسی که دوست دارید و آن خدایی که میپرستید پاسخگو نباشید فکری به حال این مردم مطیع و سربراه بکنید ، نگذارید مثل قدیمی انگلیسی :عرب را سیر نگه دار و عجم را گرسنه تا به آنها حکومت کنی مصداق پیدا کند.
دیروز کارخانه اصفهان نوین در شهرک شیمیایی رازی جاده اصفهان شهرضا کیلومتر 65 با حداقل 30نفر کار گر تعطیل شد احتمالا" کارخانه بعدی مال ما باشد. (980061) (moderator22)
 
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۳:۵۴:۲۵
اگر در یک مشکلی دیگرانی پیدا شوند که تقصیر را گردن احمدی نژاد بیاندازند نامشان اقتصاددان و استاددانشگاه است اما اگر احمدی نژاد تقصیر کسی را بیان کند خطا کرده است و بچه دبستانی؟ (981593) (moderator1)
 
حمید گودرزی
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۳:۲۶:۱۶
دقیقا همین طور است که نوشته اید : ... گذشته ها گذشته ....
اولین قدم که به سرعت جواب می دهد سامان دادن و رونق دادن به بورس و شرکت های بورسی ست و افزایش خرید و فروش سهام و پذیرش شرکت های مختلف در بورس تهران است .... مردم را باید با بورس تهران و سرمایه ذاری در آن آشنا نمود .... همزمان احساس شود بانک مرکزی سازمانی مستقل از دولت بوده و توسط کارشناسان زبده و مستقل و متعهد به کشور رهبری میشود ... بازارهای آتی سکه و ارز برچیده شود زیرا تجربه نشان داد که بازار آتی سکه و بازار بانک کارگشایی نه فقط به تعادل میان قیمت سکه در بازار کمک نکرد بلکه به نظر میرسد خودش حباب ساز قیمت سکه و متعاقب آن ارز شده است ( به تاثیر وتاثر متقابل قیمت سکه بر ارز و برعکس قیمت ارز بر سکه توجه فرمایید) ...! سپس اعتماد لازم برای سرمایه گذاری و امنیت لازم برای آن بوجود آید این مهم از طریق کمک به واحدهای تولیدی و آرامش سیاسی بوجود خواهد آمد .... سپس دولت را توجیه نمود که نقش او در اقتصاد نقش یک داور است و قرار است نظارت بر عرضه و تقاضا کند و میان این دو تعادل برقرار نماید .... بعضی همچون آقای وزیر اقتصاد معتقدند باید بازارها را تحریک نمود !!! که اشتباه است و این حرف مانند این است که یک داور بگوید می خواهم کشتی گیران حاضر در میدان نبرد را تحریک کنم !!! درصورتی که وظیفه یک داور تحریک کشتی گیران نیست .... و اینکه هرگز امنیت سرمایه گذاری در کشور را با برداشت سودهای انباشته شرکت ها و بانک های بزرگ به خطر نیندازیم (برداشت شبانه پول از حساب بانک ها را به یاد آورید) .... والبته هستند شمار دیگری نظریه که ممکن است کاربردی بوده و به حل بحران ارز و سکه در کشور کمک کنند .... اما اصلی ترین آن همان است که دولت باید در اقتصاد (عرضه و تقاضا) ناظر و داور باشد نه تحریک کننده (980095) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۴:۲۹:۳۵
جون مادرتون كار و سخت نكنيد بذاريد همون يه خط را بنويسن ميگذاريم روي جفت چشمهامون (980116) (moderator22)
 
مهدي
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۵:۰۸:۱۵
تا كي مردم بايد تاوان اشتباهات و لجبازي يك سري افراد بي لياقتو بدن! (980123) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۵:۲۳:۵۶
خدايا به رييس جمهور مادر اين چند ماه باقي مانده از رياستش كمك كن تا از مشاورين قوي اقتصادي بدون توجه به گرايش حزبي بهره ببرد و با دوري از افراد سست عنصر،حداقل يك گام مثبت و ارزنده در اين آخر كاري بردارد و مردم بيچاره بيچاره تر نشوند. الهي آمين . (980131) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۵:۳۰:۴۰
ندامت نامه براي چي؟به نظر ايشان همه چي آرومه . و هيچ اتفاق خاصي هم رخ نداده فقط مردم دندون رو جگر بذارند و مدتي چيزي نخرند و نخورند و نپوشند همه چي حل مي شود.آخه الف جان سياه نمايي نكن، آخرش همه بايد بميرند حالا اگر كمي زودتر موت اتفاق بيفتد مگه چي مي شود. (980135) (moderator22)
 
007
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۵:۵۹:۳۷
بله خودش که گفت دولت من دولت ظهور است /ظهور این گونه پدیده ها را میگفت دیگه (980142) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۶:۰۰:۱۵
اگر تو مصاحبه چند روز پیشش انعطافی در مورد پذیرش خطا ، هر چند کم و ناچیز دیده می شد ، میشد بهش اعتماد کرد اما با صحبتای اون شبش اعتماد به احمدی نژاد خطر ناکتر از اون چیزیه که بشه تصور کرد. البته من شخصا امیدی به مجلس هم ندارم . بنابراین بهتره فقط باید دعا کرد. (980143) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۶:۱۲:۱۱
خدایا به فریادمون برس . ما چه کردیم که گیر اینا افتادیم؟ (980148) (moderator22)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۱۸:۵۳
اخوی ناشکری! (980479) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۱:۴۳:۳۳
ببخشید منفی زدم اشتباه بود واقعن ناشکری (980733) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۶:۵۵:۰۸
شما فکر میکنید ایشان خداحافظی میکنند؟ یک خط یا صد برگ تفاوتی نمیکند ایشان با امداد از سهل انگاری عوامل نظارتی در کشور اندوخته کافی برای حضور مستمر در اینده کشور را نیز فراهم کرده اند. به هر حال از شواهد اینگونه پیداست که تصور میکنند حیف است مردم ایران (و در مرحله بعدی جهان)از این مدیریت داهیانه محروم شود (980162) (moderator22)
 
سياوش
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۶:۵۶:۰۴
پريروز موقع مصاحبه رئيس جمهور احساس ميكردم ايشون در اداره كشور كاملا مستاصل شدن نشمردم اما فك ميكنم در طول مصاحبه حدود 25 الي 30 باري گفت كه همه كمك كنن،همه كمك بدن و...هر چند اينا نوعي فرافمني هم هس اما قصه اصلي يه چيز ديگه اس.
با ارزيابي پاسخ هاي ايشون به بحث دلار يقين كردم كه فردا وضع ارز بدتر خواهد شد حرفاي ايشون براي اقتصاد و سياست و فرهنگ و...مثل اينه كه با كارد حمله كني به بيماري كه تو اي سي يو در حالت كماست.به نظر شما چنين كسي مجرم نيست؟ (980163) (moderator22)
 
محمد. ع
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۷:۰۳:۳۳
دوستان اصول گرا ، وضعیت موجود نتیجه عملکرد ، دولت ، مجلس و قوه قضاییه اصولگرا بوده است ، ظاهرا" می خواهید تمامی تقصیر ها را به گردن یک نفر بندازید و از خود اعلام براعت کنید . در حالی که مردم آگاهند که حمایت های مجلس و عدم انجام وظایف نظارتی و تفننی نمایندگان ، عدم برخورد با دانه درشتهای مفاسد و محافظه کاری و کلا" حمایتهای بی چون و چرا به همان اندازه دولت و ریس دولت ، در ایجاد شرایط موجود موثر بوده است . (980167) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۰:۳۸:۵۳
صد درصد موافقم. (980319) (moderator22)
 
محسن
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۷:۱۲:۴۴
کسی نمی دونه چرا این منحنی های رشد تورم و رشد نرخ دلار در دوران حکومت از خدابیخبران و جاسوسان اصلاحات چرا یه جورائیه!فکر کنم رد پای جورج سوروس را بشه تو این نمودارا پیدا کرد! شاید روزنامه وزین کیهان بتونه کمک کنه!! (980169) (moderator22)
 
Malaysia
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۷:۱۹:۳۹
مقاله یک چیز می گوید و نمودارها یک چیز دیگر. در زمان تعدیل (مربع سمت چپ) میزان نقدینگی، تورم و نرخ ارز همگی جهش داشته اند اما در اوضاع کنونی(مربع سمت راست) نقدینگی نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش هم داشته و تنها نرخ ارز است که به صورت کاملا غیر معمول بالا رفته است.
به نظر من گناه آقای احمدی نژاد آن است که در این سال ها به جای تقویت صنعت، کشاورزی و البته صندوق ذخیره ارزی تمام درآمد ارزی را خرج واردات کرد و اکنون کشور به درآمد ارزی شدیدا وابسته است. تغییر این سیاست به چند سال وقت نیاز دارد و هیچ سیاستی نمی تواند در حال حاضر کمبود ارز را جبران کند. (980171) (moderator22)
 
عماد
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۰:۲۳:۵۰
نمودار فکر می کنم مال نرخ رشد نقدینگی است نه خود نقدینگی به عبارت دیگر تجمعی باید حساب کنیم یعنی اگر چند سال از 84 تا الان را نگاه کنید مرتب روی هم اضافه شده و فقط در مدت اخیر از آهنگ رشد آن کاسته شده اما سر جمعش کلی می شود دقیقا مانند سال های دوران هاشمی که نمودار قرمز مرتب در حال صعود بوده است. خدا کند تورم مانند ارز جهش نکند که واویلا می شود (980310) (moderator8)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۰:۴۳:۰۵
بنظر بنده این خرابکاری ها را هیچ دولتی نمیتواند جبران نماید حتی تا 10 سال آینده میگی نه چند صباحی صبر بفرمایید. چون این دولت عملکرد اقتصاد را قبول ندارد و به اقتصاد‌دانان بیرون از دولتگوش نمیدهد. (980320) (moderator22)
 
nashnas
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۷:۳۳:۲۲
خیلی جای تعجب هست مجلس یک کشوری وزیری را جهت پاسخ گویی دعوت میکنند بعد وزیر میگوید من مسولش نیستم!! آیا مجلس از قوانین و مسئولیتها بی اطلاع هستند یا قوانینما ابهام دارد؟ این مسخره نیست ؟ الان چند مدت نرخ ارز بالا میره زندگی مردم زیر بار گرانی نابود دارد میشود بعد تمام غصه آقای رییس جمهور دروغگوهم شده جوان فکر!! مجلس داره ر دولت را نگاه میکنه و سکوت. انگار نه انگار اقتصاد یک مملکت به دلیل ندانم کاری یک دولت چاخان نابود میشود و مردم اه ندارند با ناله سودا کنند (980178) (moderator22)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۰۲:۲۳
چه بگویم، حرفهایت به دل می چسبد. اگر از من میپرسی این روزها
کار واجب تر از همه چیز برای دولت، یک دیدار 150 نفره از مورالس در
بولیوی است. (980467) (moderator22)
 
moalem
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۷:۳۴:۱۶
چه فرقی براحوال این ملت داردچه یک خط بنویسندچه یک کتاب کمرمردم کمرمن معلم که سی سال صادقانه باک زندگی کردیم مستاجربازنشست شدیم می کند چه ازملت ومملکت ماندوبعددرجلودوربین همه گناه را به گردن این وان بیندازی وعوام فریبی کنی که هدفمندی عدالت است.چه عدالتی دریک جیب من 45 تومن می گذارندوازجیب دگرباید450 بدهم شمارابه خدابس کنید بابا بخدابلدنیستیداین کاره نیستیدبه یک گوشه بنشینیدوبخوریدوبگذاریدفرزندان لایق واین کاره این ملت کشوررااداره کنند اردوغان شاخ دارد وشمانداریداوکه مسلمان ترازشمااست ببینیدبدون نفت وگاز چگونه می درخشدلااقل یادبگیریدوازخشم ملت بشدت بترسیدچوب خداوملت صداندارد (980179) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۷:۵۶:۴۶
اقای احمدی نژاد
این شرایط معلول امروز و دیروز نیست
معلول تحریم هم نیست
معلول خودرایی های شماست
معلول عدم توجه به نظرات کارشناسی است
چند نفر وزیر و رییس کل بانک مرکزی در این 7 سال به شما گفتند راه را اشتباه میروید ؟ بعد هم استعفا دادند و رفتند .
وقتی به جای بالابردن درآمد سرانه ، مردم را صدقه بگیر کردید، وقتی سازمان برنامه را تعطیل کردید ، وقتی به اسم بنگاه زودبازده کل شبکه بانکی را با میلیاردها بدهی پرداخت نشده رها کردید
وقتی به اسم مسکن مهر میلیاردها ریال پول را در بیابانها ی غیر قابل سکونت به ساختمانهای غیر قابل سکونت تبدیل کردید که نه اب دارند نه برق و غیره
و هزاران ندانم کاری دیگر
به فکر این روزها نبودید ؟
وقتی به خاطر این رفتار شما ، هیچکدام از کارشناسان خبره با دولت شما همکاری نکردند و هر چه ناشایسته بود به بزرگترین کارها گماردید و انان نیز به همین روش الی اخر، همین میشود.
وقتی در کشوری افراد کوچک به کارهای بزرگ گمارده شوند ، نیاز به هیچگونه دشمنی نیست
اگر هم این فروپاشی زودتر اتفاق نیفتاد به علت درآمد سرشار نفت بود .
حیف از این همه فرصث از دست رفته .
نام شما در تاریخ ثبت شد،
فقط بفرمایید بروید. (980197) (moderator22)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۰۷:۱۱
احسنت، احسنت، چه خوب است انسان دارای حافظه تاریخی
خوب باشد. این را هم بگوئید که اگر کسی خواست مملــــکت
را به آتش بکشد، هیچکس برای ممانعت نیست؟ (980470) (moderator22)
 
علی ولی الله
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۰۹:۵۴
اون روزی که گفت " آیا مشکل ما مدل موی جوونای ماست؟ بیاید اقتصاد رو درست کنیم!!!
خدایی خیلی شانس آوردیم نمیخواست مدل موی ما رو درست کنه. (980963) (moderator22)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۸:۲۰:۰۶
مدل موی جوونای رو ول کن درباره لباس اسلامی برای اقایان چی فکر می کنی ؟ (981360) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۰۰:۲۳
اقاي نوري بهتر در اين وضعيت بجاي نقد و برهم زدن افكار ساكت باشي و اينطور صحبت نكني خود تو بشخصه شده تا حالا يك روز بخاطر مردمت نخوابي .....پس هنوز به اندازه اقاي احمدي نژاد نشدي ....اگه تو رئيس جمهور بودي ميذاشتي باهات اينطور صحبت كنن و انقد راحت هر چرندي رو بگي (980203) (moderator22)
 
هادی
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۰۶:۱۶
آقای رئیس جمهور : شما این کشور را به این بدبختی و سراشیبی قرار دادید و فقط با یک کلمه "خدا حافظی" می خواهید روی همه اشتباهتان خط بطلان بکشید؟ خیر مطمئنا" اینگونه نخواهد بود. حداقل افرادی که به دنیای آخرت ایمان دارند بخوبی می دانند که اشتباه شما و دارو دسته تان بیش از اینها است که در این دنیا ،حساب پس بدهید. (980206) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۰۷:۰۱
اين آقا خدا حافظي كنه؟!!!
خيلي ساده اين بخدا. (980207) (moderator22)
 
زمزم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۱۶:۱۰
خسارت سنگيني كه اين دولت با كارشناسان نابلدش بر سر اقتصاد مملكت آوردند از خسارتي كه در جنگ نصيب كشورمان شد بيشتر و بدتر است. (980216) (moderator22)
 
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۱۶:۴۹
..البته تمام این مشکلات را نمی توان به گردن دولت نهاد . اگر کمی منصفانه نگاه کنیم دکتر احمدی نژاد واقعا فردی ساده زیست و پاک طینت است.اینکه این بنده خدا را عده ای دوره می کنند و اخبار و مشاوره های نادرست و بعضا غیر فنی به ایشان می دهند را نباید نادیده گرفت.ببینید دکتر احمدی نژاد الان شده نوک پیکان تمام مشکلات و انتقادات و...مگر در این مملکت بقیه نیستند که این همه هجمه و فشار را به ایشان وارد می کنیم؟الان وقت نیش و کنایه نیست.باید دولت را کمک کرد.مردم رفاهشان در صدد حمایت از دولت است.مگر در این چند سال دولت کنونی این همه سفر انجام نشد؟این همه کنار مردم نبود؟حتی نمایندگان مجلس هم ایشان را کمک نمی کنند.همه منتظرند این بنده خدا زمین بخورد غافل از اینکه او هم حرفهایی نزده دارد.جریاناتی خاص ایشان را تخریب می کند.من اصلا به ایشان رای نداده ام و طرفدار سیاستهای ایشان نیز نبوده ام اما اگر درست نقد کنیم ایشان را واقعا دیگران در حقش کوتاهی کرده اند.مگر اطافیانش چه دارند؟واقعا اینها ساده زیست هستند.اشکال بزرگ دکتراحمدی نژاد اینست که باج به کسی نمی دهد.اگر سر کیسه را برای بعضیها شل می کرد الان وضعش این چنین نبود. (980217) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۷:۴۹:۱۰
چرا اتفاقا در این مملکت بقیه هم هستند مثلا 50 اقتصاد دان نامه نوشتند که این کارهایی که شما دارید می کنید درست نیست اما ایشان توجهی نکردند
این حرفهای شما مضحک است 7 ساله به طرف دارند می گویند اشتباهه انجام نده طرف راه خودش رو در پیش گرفته حالا اومدن میگن شما مردم چرا نمیاد مسئولیت را به عهده بگیرید چرا در خرابی ها شریک نمیشوید واقعا خنده دار و مضحک نیست؟
اتفاقا ایشان سر کیسه را شل کردند که به اینجا رسیدیم نقدینگی ما 7 سال پیش 70 هزار میلیارد بود الان نزدیک 400 هزار میلیارده این کارها و این بی مسئولیتی ها وضع جامعه را به اینجا رسانده
اقا بیایید کمک کنید چرا کمک نمی کنید و...اینها همه مغالطه است و برای بنده جوک محسوب می شود این دولت حرف هیچکس را گوش نمی کرد و دائم قانون را دور می زد ایشان مگر نبودند که می گفتند قطعنامه ها کاغذ پاره است و تحریمها بی تاثیرند؟خب بنابراین نتیجه می گیریم که مشکل از تحریمها نیست اونها بی تاثیرند و فقط مشکل مدیریت خود ایشان بوده ما 8 سال جنگ کردیم وضعیت به این حد بحرانی نشد (980589) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۵۹:۵۴
شما ظاهرا از اختلاس سه هزار میلیلردی و سفر دسته جمعی با خانواده به نیویورک خبر نداری (980672) (moderator22)
 
فضول
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۳۱:۱۹
ادامه ساده زيست و پاك دست كه يك لشكر زن وبچه با خودش ور نمي دارد ببرد نيويورك سفر تفريحي ان هم به خرج بيت المال (980687) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۰۹:۲۱
احمدی نزاد از هیچ کس حرف شنوی نداردحتی از مشاورانش وهر کاری خودش خواسته کردهاست (981019) (moderator22)
 
رياضت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۱۶:۵۶
آقا نمي خواد يه خط هم بنويسه.بدون نوشتن بره.بره به سلامت (980218) (moderator22)
 
مفاخر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۱۸:۴۱
حالا كه خودش راضي شده بره بزاريد بره. (980222) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۲:۱۶
احسنت بر نویسنده این مقاله که حرف دل ماراو زد .به خدا یارانه نمی خواااااااایم (980225) (moderator22)
 
ميرزاي بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۳:۱۲
براي برون رفت از اين مشكل سخت و بغرنج اقتصادي يك بسته پيشنهادي فوري وجود دارد:
1- عزل رييس جمهور
2- عزل كساني كه در سه قوه مقصر اصلي هستند.
3- ايجاد كميته بحران اقتصادي شامل متخصصان و دلسوزان اقتصادي
4- تغيير سياست خارجي و خروج از گفتمان و ادبيات جنگ و باز گشت به ادبيات صلح جهاني و گفتگوي اديان و تمدنها (980228) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۵۸:۱۵
جنابعالی که اهم را از مهم تشخیص نمی دهید و در رویا و توهم سیر می کنید بهتر است در سیاست دخالت نکنید و بسته های پیشنهادیتان را برای خودتان نگاه دارید. (980572) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۳:۲۵:۲۳
شما هم همینطور (980807) (moderator1)
 
نيك روش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۴:۱۴
براي رفتن اين آقا هر روز دعا مي كنم. (980230) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۴:۳۴
حرف بيخود نزن كه شما ها با اين تحليل هاي بيخود مردم عادي رو هم به بازار و دلالي كشيدين. (980231) (moderator22)
 
ldel
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۴:۴۳
آقای احمدی نژاد
پاره ای از اشتباهات شما در دولت
1-بالا بردن نقدینگی به دلیل این می باشد که شما به جای آموزش ماهیگیری پخش ماهی درب خانه ها را انجام دادید
2-نداشتن ثبات و تصمیم قاطع و عدم استفاده ادبیات صحیح در روابط بین الملل
3-منیت زیاد در رفتار شما تا در تصمیم گری های کلان کشور یک نفره بدون مشورت
4- عدم توجه به نیاز تولید کنندگان داخلی (اجازه واردات هر چه پیش آید خوش آید )که مبادا دولت چین بدش به آید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
5-استفاده از افراد ی در کابینه فقط با پیش شرط (ضاهری ساده و دوست قدیمی و...... بدون در نظر گرفتن تخصص
ااگر ادامه را دوست دارید + بگذارید (980232) (moderator22)
 
meysam
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۷:۰۰
دانایی فرمود :
برای از بین بردن یک مملکت همین کافی که کارهای بزرگ را به نالایق ترین افراد سپردن (افراد بدون مهارت ،اندیشه،تخصص کافی ) و کارهای خرد را به افراد بزرگ نهادن (980236) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۰:۵۹
تمام فكر اين دولت دراين برهه از زمان اين است كه چطوري در انتخابات آينده از خودش كسي را در قامت رياست جمهوري ببيند ،حالا شما هي راه حل ارائه بده!!!
ياعلي (980239) (moderator22)
 
فرناز
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۱:۱۶
جناب آقاي توكلي
قبول كنيد كه مجلس هم كم بي تقصير در آنچه كه اتفاق افتاده نبوده.
ببخشيد كه مجبورم رك بگم: ولي مجلس فوق العاده ضعيف عمل كرده است. (980240) (moderator22)
 
امیررضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۸:۱۱
یاد دولت اصلاحات بخیر. (980244) (moderator22)
 
منصف
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۵:۰۳:۳۹
یاد فتنه و فتنه گریهایی افتادم که اگرمنصفانه نگاه کنید بعداز انتخابات دهم کامل شد. این سایت مال جنبش سبزه مغرضه. (981244) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۸:۴۵:۰۸
كساني كه از احمدي نژاد حمايت كردند و مردم را به اشتباه انداختند (مانند توكلي و خوش چهره ) تا با اشتباه خود از مردم عذر خواهي نكنند ؛ مردم نقد انها را نمي پذيرند و حق نقد هم ندارند.
يك كم شجاعت بد نيست اقاي توكلي (980249) (moderator22)
 
مجيد
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۹:۰۲:۵۱
حق ميدم به شما. آب خيلي گل آلوده است. جون ميده ماهيگيري. بنداز قلابتو الف جان (980268) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۹:۱۴:۵۲
تورم فاحش در ماههای آتی قطعی است (980274) (moderator22)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۴۵:۱۰
همين حالاش تورم نسبت به پارسال در همين موقع. بالاي 100 درصد است. (980456) (moderator22)
 
جک نید
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۹:۲۱:۲۶
آیا فقط احمدی ن.مقصر است؟مکر شما نمی کفتید که هیج دولتی به اندازه این دولت خدمت نکرده است؟ شما نماینده ها خیلی بیشتر از ایشان مقصر هستیدکه نه به وظایف خود عمل کردید و نه مطابق نظر خود انتخاب کردید.این دولت و این مجلس در تاریخ ایران ماندکار شد. (980277) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۰۴:۲۵
دیگه بگو یک خط رو دسته جمعی بنویسند روتو برم (980551) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۰۹:۴۰:۳۳
جناب الفی ها: اگر کسی بخواهد به این اوضاع اعتراض کند چگونه باید این کار را انجام دهد؟. در جمهوری اسلامی چه ساز و کاری برای اعتراضات مردمی مخالف نظر دولت و حاکمیت در نظر گرفته شده که ثمره اش ضدیت با نظام و انقلاب و ولایت فقیه نشود؟ واقعیت ها را بفرمایید نه اینکه در فلان کاغذ فلان چیز نوشته شده است. آیا راهی وجود دارد که مردم از درد شکستن استخوان هایشان داد بزنند؟ این نظر یک طرفدار و سینه زن علم انقلاب اسلامی است نه یک مخالف. مطمئن نیستم این نظر را نشر دهید اما حداقل خودتان بخوانید به امثال اقای توکلی این نظرات را برسانید. (980288) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۱۳:۱۶
احسنت (981027) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۰:۰۶:۳۲
اما از حق نمی شود گذشت که یک نکته از حرفهای ایشان در طی مصاحبه کاملا درست است آن هم اینکه همه ارکانی که ایشان نام برد با هم این شرایط فعلی را ساخته اند فلذا همه هم با هم باید این وضعیت را مدیریت و جمع کنند. شریک فقط برای روز خوشی که نیست در زیان و مصیبت هم با هم شریک باید بود (980302) (moderator22)
 
بيكار
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۰:۳۲:۱۰
اقا من با اين وضع گروني كاغذ حاضرم برگه اش رو تامين كنم يكي بياد خودكارش رو تامين كنه،بديم ببنويسه بره خوب (980315) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۴۵:۴۱
آقاي حداد. به سلامتي داريم مي شيم "زيمبابوه اسلامي"! (980457) (moderator22)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۳۴:۵۸
میخواستم بگویم تو این گرونی تو هم آتیش زدی بمالت، بعد دیدم
( بیکار) هستی، باید بگم الحق که لارجی میکنی! ولی فقط همین
دفعه آخرباشد! (980489) (moderator22)
 
مهران ن
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۱:۱۵:۵۵
چرادوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بحران ارزوگرانی وتورم اینقدر حادنبود؟مواضع ومدیریتش که همان است وتازه باتجربه ترهم شده است .معتقدم فضای ملتهب اقتصادی فعلی تانوددرصدبه سبب گسترش تحریمهای نفتی وبانکی وافزایش تنشهای سیاسی وهسته ای باغرب نسبت به دوره اول ریاست ایشان است واین تنها پارامتری است که عوض شده بنظرم قضاوت نویسنده مقاله منصفانه نیست اماکاش حرف ایشان درست باشد وچندماه دیگر با آمدن ریس جمهور دیگر این مشکلات قاعدتا حل شود . (980351) (moderator16)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۳۶:۴۹
همه اینها قابل رسیدگی است. (980494) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۰۱:۳۳
برادر از اول هم اشتباه بود نا بحال تو اقوام خود فرزند ناخلف دیدی که بر ثروت عظیم پدری بنشیند خب زمان میبرد که اب بر ته کفگیر زند (980549) (moderator22)
 
علی ولی الله
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۲۶:۱۴
در دوره اول دقیقاً تا 2سال و نیم اول هیچ گرانی و وضعییت نابسامانی و جود نداشت دلیل این وضعییت هم تاثیرات سیاست اقتصادی دوران اصلاحات بود . و به مرحله اجرا نرسیدن سیاست های دولت جدید بود .( خوبه فراموش نکنیم در دوسال و نیم سه سال ریاست جمهوری خاتمی حداقل قیمت مسکن 1000 تومن افزایش نداشت که هیچ با کاهش هم رو برو بود .)
اقتصاد کلان چیزی نیست که امروز اجراء کنیم و فردا تاثیراتش رو ببینم .
دلیل اینکه از سال سوم به بعد شاهد گرانی گرانی گرانی بودیم اجرایی شدن سیاست های غلط اقتصادی این آقا و تیم مشاور ایشان بود .
همین الان هم وضعیت موجود انعکاس سیاست های 2 سال پیش هستش .
به امید خدا تا 1 سال یک سال و نیم آینده تازه تاثیر ات واقعی دلار و ... خواهید دید . (980982) (moderator22)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۱:۱۹:۳۱
باید از اول یعنی قانون انتخابات ودرست کنن بزارن کسایی کاندید شوند که لااقل سواد اجرایی و درک وفهم اقتصادی داشته باشن مسئله ریاست جمهوری باید طوری باشد که کاندیدا ازعلم اقتصاد اگاه باشند نه اینکه سیاسی باشند (980353) (moderator16)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۴۷:۰۸
قربان دهنت، حقیر هم که نوشته بودم معیارهای شورای نگهبان
هم نیاز به تجدید نظر دارد، همین چیزها مد نظرم بود، بعــــــلاوه
خیلی چیزهای دیگر. البته این که شما نوشته اید ظاهراً مستلزم
تغییر در قانون اساسی است که روی (رجال مذهبی/سیاسی)
تاکید دارد. کسی که بعنوان کاندید ریاست جمهوری تائیـــد میشود
باید دارای چنان اعتبار و حیثیتی در کشور و حتی در سطح جهانی
باشد، که صیانت از آن ضامن اجرائی خدمتش باشد و اگر جائــــــی
دانسته ویا در اثر غفلت خرابی بالا آورد، مثل صاحب منصبهای
ژاپن یا آلمان خودکشی کند.
اگر جنان ضامن اجرائی نباشد، با در نظر گرفتن اینکه ما سیستم
درستی برای نقض بخصوص قانون اساسی هم نداریم، مامــــور
جسور میشود و متاسفانه گروهی هم نام آن را شجاعت و دلیری
می گذارند. (980498) (moderator22)
 
بسم الله الرحمن الرحیم
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۸:۱۸:۳۴
اون بنده خدایی که 3سال پیش درمناظره گفت احساس خطر میکنم.برای اینروز ها بود .آقایان اصولگرای تندرو.بازاریان همیشه منفعت طلب. (981358) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۱:۲۹:۱۲
در گزارش های خبری صدا وسیما شنیدم به خاطر مشکلات اقتصادی غرب ،در امریکا قدرت خرید معلمان 1.75 درصد کاهش یافته و به بوق کرنا می زنند و هر روز بخشی از اخبار به این موضوع اختصاص دارد .آیا کاهش 70 درصدی قدرت خرید کشور خودمان در سال جاری خبر نیست برای یک بار هم دولت به آن اعتراف کند و اخبار واقعی کشور راتکذیب نکنند (980367) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۰۲:۵۵
ساده اید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
صدا و سیما صرفا بلندگوی آقایونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (980423) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۱:۳۱:۲۳
مقصر مشكلات كشور
١- رعايت نشدن قانون از طرف مردم و مسئولين
٢-وجود قوانين دست و پا گير براى مردم
٣- عدم تعهد بسيارى از مسئولين به قانون
٤- عدم رعايت قانون از طرف برخى نهادهاى نظارتى (980368) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۵۸:۳۱
ریئس جمهور قبلی میگفت قانون بد را هم اجرا می کنم چون قانون است ریئس فعلی می گوید قانون را به سلیقه ومنافع خود اجرا می کنم حالا شما بگوید گل فروش کجا رفته ؟ (980544) (moderator22)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۲:۰۶:۳۷
همه موظفيم ؛ مواظب گفتار و كردار خود باشيم ؛ " ادب مرد به ز دولت اوست." (980390) (moderator16)
 
LOL
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۰۸:۵۴
آخرای عمر ریاستش هست میخواد یک پدری از مردم در بیاره ... (980427) (moderator22)
 
حسین 60
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۰۹:۳۳
یه سوال از سایت الف دارم : آیا آقای دکتر توکلی شخصا نظرات مردم را که در همین کامنت ها مطرح می شوند بررسی می کنند یا نه ؟ (980428) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۲۹:۱۲
نه (980609) (moderator22)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۲۸:۵۷
بدتر از احمدینژاد شما حذب بادیهاست! (980437) (moderator22)
 
علی از هشترود
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۳۳:۳۱
عمده مشکل ما عدم پذیرش اشتباهات است . هر کسی در هر مقامی باید به اشتباه خود اعتراف کند . دکتر به اشتباهات خود پی برده،ان موقع که همه دولتهای قبلی را زیر سوال می برد باید فکر اینجاش هم می کرد. ولی باز می بینیم که قدرت گفتن حقیقت را ندارد. دکتر جان بجای 2 ساعت فلسفه بافی 15 دقیقه از اشتباهات و احساسی شدنهایت بگو و قال قضیه را بکن. یادته علفهای هرز را در باغ حیاطت چگونه می چیدی ، حال مواظبی که چیده نشوی، غافل از اینکه خدایی هم هست (980440) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۳:۴۳:۱۲
خدا لعنت کند همه کسانی که در سال پایانی هر رئیس جمهوری که میشود برای مطرح کردن خود حاضرند همه نظام را فدای خود کنند من از آقایان نماینده بخصوص نادران و توکلی ودوستانی که تاکنون یک مجموعه کوچک را اداره نکردن ولی چنان حرف می زنند که فکر میکنی سالها مدیریت بزرکترین بنگاهای اقتصادی دستشان بوده وفقط بلدند برای مطرح کردن خود در مقابل هردولتی که روی کار می آید خاک پس بروبند ودر آخر آرزوی شفاعت برای کسی میکنیم که در این موقعیت دوباره دنبال سوال از رئس جمهور است وبه ایشان باید گفت از کباب خبری نیست دستپاچه نشو (980451) (moderator22)
 
نرگس
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۰۲:۵۱
آیا مردم واقعا وضعشان اسفناک است؟
- سایت فرودگاه امام خمینی را نگاه کنید با اینکه تعطیلات تمام شده است روزانه
بیش از 15 هواپیما به ترکیه رفت وآمد دارد . دوبی واروپا را بگذاریم کنار !
- ترکیه بعد از آلمان وقبل از انگلستان دومین درآمد توریستی خودرا از ایرانیان دارد
- سال گذشته چهار میلیون مسافر ایرانی به ترکیه رفته اند
- بروید شب ها برای سر زدن نگاهی به رستوران های بزرگ بزنید همه جا صف
کشیده اید !
- درخیابان ها داریم از درد ترافیک خفه می شویم. بخصوص شب ها هرکس با
یک ماشین در حال گردشگری و میهمان رفتن است .
- هر وقت 3 روز تعطیل شود دوباره میلیون ها نفر روانه شمال می شوند تانابودی
طبیعت را ادامه دهند. (980468) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۳۹:۵۷
تهران همه جای ایران نیست ! (980616) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۰۴:۳۹
کاربر گرامی شاید 1میلیون ازجمعیت ایران این نوع زندگی رو دارن درصورتیکه جمعیت ایران نزدیک 80میلیون شما تعداد اندکی رو مثال زدید پس ان را به کل جانعه تعمیم ندهید اکثریت مردم دیگر ازخرید خریدای روزانه عاجزن بعد شما ازرستوران رفتن صحبت میکنید (980636) (moderator22)
 
ALI
Australia
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۳۱:۴۹
عزیز همه این کارا با دلار نفتی میشد که ظاهرا اون ممه رو لولو برده (980688) (moderator22)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۳۹:۳۲
شما جاهای خوب خوب می روید شاید چون پولدارید بنابراین کودکان کاررا نمی بینید.زن های کارتن خواب را نمی بینید دانش اموزانی که به دلیل بیکاری پدرانشان نتوانستند امسال درس بخوانند نمی بینید دختربچه های گل فروش رانمی بینید زن هایی که باروی پوشیده گدائی می کنند نمی بینید کسانی که توی زباله ها دنبال پس مانده غذاهستند نمی بینید شما خیلی هارانمی بینید شاید چون نمی خواهید ببینید امابدانید که هست.زیادهست. (980694) (moderator22)
 
غباس
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۰۴:۲۹
البته حرف شمادرست است .
اما بایستی توجه کنید درمواقع نورم ثروت درجیب عده ای خاص جمع میشود واگراین تعدادپنج درصد جمعیت کشورشود میشود همان رقمی که شمااشاره کردید واین خودکافیست که تمام جاده های کشور وفرودگاه هارا اشغال کنند . (980958) (moderator22)
 
صادقی
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۴:۵۵:۳۴
بزودی این خوشی ها هم تمام میشه . یه کم تحمل بفرمایید. اون توصیف شما مربوط به همون 20 درصدی است که احتمالا از جاهای دیگه به جیب زدن. حال عمومی کل ملت را نگاه کنید. بله..... (981239) (moderator1)
 
محمدرضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۰۸:۲۴
دلار براي چه ميخواهيم؟
براي واردات ماشين وقطعات؟ ماكه ماهواره هوا ميكنيم
براي واردات تلويزيون ويخچال وگازوكولر برقي وظرف شويي وكامپيوتر وmdf وكاغذولوازم التحريروشيرالات و....... ماكه غني سازيمون ٢٠ درصده
مديريتمان هم كه قويه رييس غيرمتعهدها هستيم ومديريت جهان راهم عوض ميكنيم
با همه كشورها هم خوبيم غيراز امريكا وكل اروپا وكشورهاي عربي
پس چي كم داريم ؟
درحرف كم نداريم ولي درعمل ايا يك خودرو ملي كه قطعاتش وارداتي نباشدداريم؟
بقيه توليدات هم همينطور
درداين است كه هنوز همان راهرا ميرويم
تازه ميخواهيم كارخانه هواپيمايي هم بسازيم (980471) (moderator22)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۱۱:۲۸
به نظر من دست از غدبازی بردارید و بروید دست به دامان آقای خاتمی بشوید و راه چاره را از ایشان بپرسید
چون تنها در دوره ریاست دکترخاتمی بود که نرخ ارز ثابت وبازار خوب و وجهه ی بین المللی خوبی داشتیم .یادش گرامی و راهش پر رهرو باد (980473) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۴۵:۱۸
قربونه دهنت ! (980997) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۱۸:۳۲
دین اسلام بر پایه راستی و راستگویی است تا جایی که پیامبر اسلام به محمد امین معروف بود . پس چرا اینقدر دروغ از سوی مسئولین گفته میشود در کشوری که مدعی مهد دین احمدی است . هم مقوله تحریمها که به نوعی کمر اقتصاد کشور را شکسته و هم ناکارآمدی دولت مردان . سهم تحریمها کاملا در زندگی مردم مشهود است و بی تدبیری و مدیریت غلط را هم به آن اضافه کنیم کشور به این نقطه ای رسیده که کاملا از هم پاشیده شده . (980478) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۲۳:۰۲
من ارشد فنی مهندسی هستم ولی یه درس نهج البلاغه داشتم ترم قبل. یعنی خط به خط کتاب رو که سخنان حضرت علی بود رو من واسش تو مملکت حال حاضر خودمون مثال نقض آوردم. ترم قبل بود که من فهمیدم الکی از دین زده شده بودم. فهمیدم مملکت ما مشکل داره و مردمو از دین رونده. فهمیدم که عدل علی اگه برقرار بود ما خوشبخت بودیم نه مثل الان بدبخت (981035) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۴:۲۵:۳۲
من یه درخواستی ازتون داشتم یه لایک هم برای مطالبتان بگذارید که خوانندگان علاوه بر لایک کردن نظرات بتوانند مقاله را هم ارزیابی کنند مثلاً برای همین مقاله اگر لایک وجود داشت جو عمومی جامعه به خوبی ارزیابی میشد (980483) (moderator22)
 
aaaaaa
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۴۵:۴۴
به نظر من مشکل اصلی امریکاست. (980536) (moderator22)
 
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۵:۵۴:۴۷
بهترین رئیس جمهور ایران بعد از انقلاب مشخصا احمدی نژاده! (980542) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۲۵:۳۹
حالت خوبه؟؟؟؟؟ (980981) (moderator22)
 
فروغ
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۸:۲۶:۵۸
با اون علامت تعجبی که اخر کامنتش گذاشته خودت چی فکر می کنی؟ (981368) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۰:۴۸
منم موافقم چون بقیه رئیس جمهورا یا عوامل استکبار بودن یا اینکه سران فتنه بودن. احمدی نژاد فقط یه عده عامل انحرافی دورش رو گرفته و گناهش به اونا نمیرسه. تو این سی و خوردی سال انقلاب همه رئیس جمهورامون مشکل دار بودن. من نمیدونم اینا چجوری کاندید میشن و رئیس جمهور میشن ولی آخر کار همه مشکل دارن (981042) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۰۰:۵۱
مناظره سال 88 رو به خاطر دارین: رییس جمهوری باید کارشناس ارشد باشد...

انگار زمان ناصرالدین شاه که یه نفر همه چیز و بلد باشه و تو همه چی سرک بکشه...

کارشناس ارشد دانشگاه رفته و دود چراغ خورده و مهمتر از همه معجزه هزاره سوم.

و اما مهمترین معجزه ایشان : پول ایران به این همه سرمایه و نفت و غیره از پول سومالی که حتی دولت مرکزی نداره کم ارزش تره. افغانستان که به ماند هر افغال 500 برابر ریال ارزش داره... (980548) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۱۹:۳۳
هرکی زمین خورد همه لگدش می زنند. ایشون معجزه ی هزاره ی سوم بود. ایشون شجاع بود و در سازمان ملل اینگونه گفت و... هدفمندی هم همین منتقدین خوب ضعف ها را تبلایغ کردند و بعد تصویب و الان هم شاکی اند.
اگه به فردای قیامت غملا اعتقاد دارید خیلی ها باید توبه کنند و از مردم عذر بخوان (980558) (moderator22)
 
كوچك خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۴۳:۴۹
حدود 1 ميليون يارانه گرفتم عوضش تو دو تا معامله تو اين 6 ماه 18 ميليون ضرر دادم. اي ول آقا محمود خوب گذاشتي تو كاسه مون!!!! (980565) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۰:۵۸:۲۲
اگر منظورت از معامله همان دلال بازی دلار و سکه هست که ضررت نوش جونت. (980838) (moderator1)
 
منصور
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۶:۵۳:۴۵
به زعم خود ایشان 22 نفر ! اقتصاد این مملکت رو اینجوری به فنا داده من نیمدونم چطور میخواد دنیا رو مدیریت کنه !!!!! (980570) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۳:۱۰
ارزمون تو دست 22 نفره. اقتصادمون تو دست یه پیامک سایت خبریه . جهانم میخوایم مدیریت کنیم (981044) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۰۳:۱۴
رئیس جمهور و اعضای هیات وزیران باید به روش ژاپنی ها در تلویزیون حاضر شده و ضمن تعظیم و عذرخواهی از مردم ایران دسته جمعی استعفا دهند البته قوه قضائیه قبلا" باید همه اینها را ممنوع الخروج کند تا مثل خاوری ناگهان به خارج فرار نکنند و پاسخگوی وضعیتی که بوجود آورده اند در محاکم دادگستری باشند اینها در حق یک ملت جفا کرده و مردم را به خاک سیاه نشانده اند . (980596) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۲۹:۴۹
اگه ندیدی ..... !!!

ایشون آخر کارشه . میخاد این آخری مثل 4 سال پیش یه بل بشو در ست کنه اسم

4 نفر رو هم دوباره بیاره بعد هم به عنوان آدم خوبه خودشو تبرئه کنه بره پی کارش!

آره داداش ... !! (980610) (moderator22)
 
علی از هشترود
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۴۲:۴۷
در روزنامه ایران اقای شاه کرمی در ص 2 با تیتر مرد خوب چنان Good man- Good man کرده که اینگار اولیا و اوصیا را توصیف کرده . اقای شاه کرمی اگه به حرف باشه بله وری گوده !!!!!!!!!!!!!!!!! ولی در عمل نوچNoch - البته ، البته شاید شاه کرمی جون در داخل گود هستند در انصورت باید خیلی وری وری وری می گفتند (980620) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۵:۰۱:۵۱
اغلب اونایی که اصولا منفی مثبت زیاد نظرشون نمیگیره خیلی گنگ حرف زدن مثل ایشون!! (980905) (moderator22)
 
قاسم
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۸:۴۴:۲۸
در قانون اساسي يكي از شرايط كانديداي رياست جمهوري اين است كه وي رجل سياسي باشد.
وجداتاً آقاي احمدي نزاد رجل سياسي است؟ درصدي هوش سياسي در او هست؟
جز تفرقه افكني و ايجاد نفاق در جامعه كار ديگه اي هم كرده است؟ (980624) (moderator22)
 
عوام
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۱:۳۲:۴۸
به خدا تا 50 سال دیگه هم اگه احمدی نژاد بره نمیتونید آدمایی که تو سیستم اورده رو حذف کنید.برید از کارمندای ریاست جمهوری بپرسید که اینا با چه وضعی اومدن و الان چطورین؟اینا بودن وقتی قدرت رو بدست گرفتن درب اتاق مدیرای قبلی و کارمندارو با لقد باز می کردن و به همه لقب دزد و نالایق میدادن.شما فکر اقتصاد هستید . من به شما می گم بدون نیروی انسانی فهیم چطور میشه مملکت رو درست کرد!!؟.اینا به همه چیز صدمه زدن.خدایی مملکت داغونه . صبر کنید سال دیگه پرونده ها بیرون میان.اونوقت قضاوت کنید.؟؟!!! (980856) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۵:۰۱
همین قانون زده ریاست جمهوری رو به این وضع کشونده (981046) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۲۶:۴۰
اگر دولت نمیتونه با 22 نفر مقابله کنه . پس با امریکا چگونه مقابله میکنه. (980649) (moderator22)
 
مورخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۲۷:۲۲
نمایندگاه عزیز . ریاست محترم جمهوری کاری کردین که در آینده در کتاب تاریخ به جای اسکندر مقدونی وچنگیز خان مغول از شما یاد کنن (980650) (moderator22)
 
امید
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۱۹:۴۶:۴۱
بزرگترین افتخار ایشون تبدیل پول ایران به بی ارزشترین پول دنیاست .
بی صبرانه منتظر مدیریت جهانی ایشون هستیم. (980661) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۰۲:۴۵
سنگ پای قزوین دیگر حرفی درمقابل کسانی که دراین هشت سال چهره عوض کرده اند کم اورده ول کنید (980674) (moderator22)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۱۸:۱۴
تعجب میکنم از اقای توکلی (980678) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۴:۵۶:۳۴
تعجبی از اینکه چرا احمدی را استیضاح نمیکنند؟!!!!!!!!!!!!!...... (980903) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۵۶:۳۹
درودخدابراحمدی نژادقهرمان ومردمی. (980709) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۵۸:۳۶
صداقت وپاکی احمدی نژادبااین بچه بازی های شما ازبین نمی رود. (980710) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۱۶:۴۶
در مورد معنی صداقت و پاکی یه کم تحقیق کنی بد نیست (980969) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۵۸:۵۰
خود کرده را تدبیر نیست (980711) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۰:۵۹:۱۴
الف!ازاین همه کینه ورزی علیه رییس جمهورخجالت نمی کسی!!!؟ (980712) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۴:۵۹:۵۵
نمی کشی, نه نمی کسی!!
شما خودت از وکیل الدوله بودن خجالت نمیکشی؟!اصلا خسته نشدی؟!..فک نمیکنی حمله مغول به ایران هم اینقد به اقتصاد مملکت ضرر نزد؟!..البته من تحریمها رو هم موثر میبینم ولی فقط تا سقف 25 درصد.. (980904) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۱۴:۵۵
بیخیال بابا.....هنوزم دست از تعصب کور ورنمیدارین (980967) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۳۹:۰۶
حالا الف کینه ورزه!!!! این همه مردمی که اعتراض کردن و رای دادن رو نمیبینی ؟؟؟ (981050) (moderator1)
 
احد اسدی
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۲:۱۰:۳۱
با سلام:
اینجانببعد از دو ساعت صرف وقت نظرات مختلفب ا مطالعه کردم و نظر به خصوصی در این مورد ندارم ولی انچه مهم است این مطلب که اینجانب بارها به رئیس جمهور پیشنهاد هایی را می دادم
ولی امروز به خاطر مصاحبه اقای رئیس جمهور می خواستم پیشنهادی را به وی ارسال کنم
به سایت رسمی ریاست جمهوری مراجعه کردم اهمه چیز بود ولی دریافت نظرات و ارسال نامه به رئیس جمهور از سایت رسمی ریاست جمهوری نا پدید شده بود
اقای احمدی نژاد چرا این تغیرات درسایت رسمی ریاست جمهوری انجام شده است؟ (980744) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۱:۲۵:۱۲
چون سایت ارتباط مردمی داره منتقد عزیز به آدرس:
www.saamad.ir (980847) (moderator1)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۲:۱۹:۳۴
این وضعیت نتیجه بی توجهی آقای احمدی نژاد به نامه 200 نفر از اساتید اقتضاد دانشگاه های ایران در 6 سال گذشته است که احمدی نژاد یا آنها را بازخرید کرد یا اخراج (980784) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۸:۲۱:۰۰
و مجلسیون فقط نظاره کردن. (981361) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۳:۱۰:۱۶
آقای توکلی و نادران و دیگر اصول گران : با صد برگ ندامتنامه نيز حساب اشتباهات خطرناك شما پاك نخواهد شد (980803) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۳:۲۳:۳۴
با احترام عرض می کنم واقعیت این است که آقای دکتر احمدی نژاد و دوستان همکارشان در حد و اندازه های این مقامات و پست های حساس و بالای اجرایی و اقتصادی نیستند. اینکه ایشان پا در این جایگاه گذاشته اند جای گلایه نیست زیرا همه ذاتا تمایل به پیشرفت در جایگاه ها و منزلت های اجتماعی بالاتر را دارند. اما موضوع این است که چرا سایر عزیزان این عدم توانایی را پیش بینی نکرده بودند؟ (980806) (moderator1)
 
دوستدار وحدت
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۰:۰۳:۳۵
بنده به احمدی نژاد در هیچکدام از دو دوره رای نداده ام. اما به اعتقادم وضعیت فعلی برخورد با رئیس جمهور مناسب نیست. به ویژه در شرایط امروز. از سالها پیش به خاطر دارم قبل از مسابقات مهم تیم ملی فوتبال تمام اصحاب رسانه چشم شان را به روی خطاها می بستند و حداقل مدتی نقد تند نمی کردن. شرایط امروز کشور بی مانند به این وضعیت نیست. بیاییم در گفته هایمان دقت کنیم. تیزی نظراتمان را بگیریم. شان ریاست جمهوری را حفظ کنیم. باور کنید حداقل در آینده نیازمند این شان و جایگاه هستیم. بیش از این آن را بی اعتبار نکنیم. (980821) (moderator1)
 
دانشجو
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۰:۳۱:۱۴
آقای نویسنده به اصطلاح اقتصاد دان! اولا در همان نموداری که نمایش داده اید نقدینگی و تورم در سطح متعادل و تنها این نرخ ارز است که افسار گسیخته
در ثانی شاید با یک خط خداحافظی گناه کسی قابل بخشش نباشد اما حتی با یک خط ندامتنامه و توبه واقعی طبق آیات و روایات گناه گناهکارترین افراد قابل بخشش است چه رسد به صدبرگ. لطفا از خود فتوای صادر نکنید که اگر این کار را یکی از اطرافیان دولت انجام داده بود اکنون دوستان قمی کفن پوش شده بودند. (980831) (moderator1)
 
غلامرضا عالیشوندی
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۰:۳۷:۱۱
آقایان عزیزاگه شما با احمدی نژادمشکل دارین لطفا"مردم رو بهانه قرارندین. شما به شعورمردم توهین می کنین.من نه ازرئیس جمهوردفاع می کنم نه ازشما. شما اگه دلتون به حال مردم می سوزه بشینید ولوایح به نفع مردم تصویب کنید ضمانت اجرایی هم داره. آقای توکلی ودارودسته اش مردم رابه سخره گرفته اند. دم ودقیقه دنبال مچ گیری هستن به فکرمعیشت مردم بدبخت باشین.... (980832) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۳:۰۲:۱۱
شما كه اينقدر انتقاد ميكنيد تا حالا خودتون پا به عرصه مديريتي گذاشتيد تا روي صندلي هاي نرم مجلس بشينيد و انتقاد كنيد.كسي از آينده خبرنداره (980877) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۴:۰۸:۵۵
الف جان لطفا نظر مرا هم چاپ کن یعنی کامنت مرا هم بگذار روی سایت تا دیگران استفاده کنند.من خواستم بگویم که رو من حساب نکن من نظری ندارم. (980896) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۴:۲۱:۱۵
اگر دولت نمیتونه با 22 نفر مقابله کنه . پس با امریکا چگونه مقابله میکنه. .....پیدا کنید پرتقالفروش را....عموجان شق اولش بایستی عمل شود ..مقابله با ۲۲ نفر وعملا سخته شق دومش باید شعار داد ...کنتور که نمی اندازه؟ (980900) (moderator22)
 
roozbeh
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۷:۵۷:۴۲
دانش جعفری:4سال طول کشید تا به آقای رییس جمهور بقبولانیم که نقدینگی مازاد بر نیاز بازار باعث تورم میشود (980924) (moderator22)
 
معلم
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۱:۵۳:۳۰
احمدی نژاد گفت خودش یکی از نخبه های کشوره ، اون وقت برای فهمیدن یه قاعده ی اقتصادی 4 سال طول کشیده؟ واقعا استثناییه ! بفرستینش المپیاد ! (981122) (moderator1)
 
amir
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۸:۳۵:۳۳
یادتون رفته که همین آقای احمدی نژاد با طرح هدفمند کردن یارانه ها پول نفت رو سر سفره هاتون آورد ، همین آقای احمدی نژاد از حق مسلم انرژی هسته ای مردم ایران حمایت کرد و تاپای جای ایستادگی کرد.... حالا که چند تا فریب گر ارزی در خیابانها ریخته اند این مطالب موهن را می نویسید.!؟ (980939) (moderator22)
 
شهرآشوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۴۰:۴۹
بعلت کمبود نقدینگی دولت خودش بازار ارز را متلاطم کرده تا ارز گران به صورت غیر رسمی در بازار آزاد بفروشه و بعدا همان ارز را به صورت رسمی و البته ارزانتر از بازار جمع بکنه. واقعا فکر جالبی هست برای جبران کمبود پول. بنظر می رسد که بعضی از افراد از همین الان دارند ستادهای انتخاباتی خودشون را برای انتخابات سال آینده از نظر مالی تجهیز می کنند. (980989) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۰:۲۹:۳۰
مثبت فکر نکن (981468) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۰۹:۴۱:۱۰
هیچکی مثل این بابا نمیتونه همه مشکلات رو با هم حل کنه. کجاشو دیدین؟ این اولشه. یه روز ازش به نیکی یاد می کنید. باور نمیکنی؟؟؟؟ منم نمیکنم!!! (980990) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۰۴:۲۳
درسته که اقای احمدی نزاد رئیس جمهور است ولی خدا وکیلی اختیاراتی که قانون اساسی به رئیس جمهور داده را دارد ایا واقعا میگذارند که وظایفش را انحام دهد (981014) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۲:۲۳
چرا زمان اون سید خندان این حرف را نمی زدی ؟ (981104) (moderator1)
 
هممیهن
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۴۸:۱۴
جالبه احمدی نژاد دیده نماینده های مجلس که بی عرضه و بی کفایت تر از این هسن که اونا استیضح کنن میگه خودم میرم.....ببینین این نماینده ها مون چه بی کفایت هایی هستن که دیگه احمدی نژااد ازشون کم آورده (981059) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۶:۳۱:۵۲
آیا از بین بردن اقتصاد یک کشور، اقدام علیه امنیت ملی نیست؟ تشویش اذهان عمومی نیست؟ اقدام علیه نظام نیست؟ (981288) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۶:۳۵:۲۱
تیم اقتصادی دولت به بهانه جنگ اقتصادی رفته توی سنگر و در سنگر را نیز بسته .و اگر بیرون اتفاقی افتاد گردن دیگران می گیرد. (981294) (moderator1)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۶:۴۴:۴۳
اقايون سوال از اقاي رييس جمهر كردند كه چرا يازذه روز سر كار نرفته ..كاش بهش ميگفتند چرا اين هفت سال سر كار اومده (981300) (moderator1)
 
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۱۹:۲۷:۵۴
این وضع اقتصادی علاوه بر سیاست های اقتصادی غلط نتیجه سیاست های اشتباه خارجی و تحریم های بین المللی است (981427) (moderator1)
 
حسام
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۱:۱۵:۵۲
همه نظرات رو خوندم ، كلي خنديدم ، روحيه ام شاد شد. اما از شوخي گذشته بدبخت شديم رفت ، يك دوست افغان دارم براش ايميل زدم در مورد كار ، جواب داده به مهندسي مثل من ١٠٠٠ دلار موسسات خارجي اونجا مي دن ، حساب كردم ديدم مي شه سه و نيم ميليون .
دو دل هستم برم يا نه ؟ اگه دلار بشه ٤ هزار مي رم. (981504) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۲:۱۶:۲۳
دزدی هایی که در زمان احمدینژاد شد در هیچ زمان سابقه نداشته (981544) (moderator1)