نظر منتشر شده
۱۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 263681
نامه اعتراضی وزير بهداشت به صداو سيما درباره سريال مديری
بخش اجتماعی الف، 25 اسفند 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس صدا و سیما دغدغه‌های خود را درباره پخش سریال جدید مهران مدیری بیان کرد.

در این نامه آمده است:
"جناب آقای دکتر سرافراز
رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام؛
۱- همان‌گونه که مستحضرید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی نظام سلامت کشور، مأمور «فراهم آوردن موجبات تأمین بهداشت و درمان کلیه افراد کشور از طریق تعمیم و گسترش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش» در نظام جمهوری اسلامی می‌باشد. تحقق این امر منوط به فراهم آوردن شرایط لازم در حوزه سلامت از جمله آموزش و تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد بوده که در یک دوره نسبتاً طولانی با سرمایه گذاری‌های کلان مادی و معنوی آموزش داده تا نیروی انسانی کارآمد و مؤثر تأمین شود. شاید به جهت همین اهمیت و حساسیت این علم است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام علم را منحصر در دو علم فرمودند که «العلم العلمان علم الادیان و علم الابدان» و حضرت مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی(ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه از پیامبر اعظم(ص) به عنوان «طبیب دوار» نام می‌برند و این همه حاکی از مقام و جایگاه دست‌اندرکاران حوزه سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و ... در افق اندیشه اسلامی می‌باشد. به اذعان همه دستاوردهای حوزه پزشکی که در اثر همت جامعه پزشکی در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته چنان درخشان است که مقام معظم رهبری هنگام ترک بیمارستان محل معالجه می فرمایند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانایی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است بر خود می‌بالد و افتخار می‌کند.

۲- با عنایت به اینکه در حال حاضر سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت سریال طنزی در حوزه پزشکی به کارگردانی هنرمند برجسته جناب آقای مهران مدیری است و از سوی دیگر «طرح تحول نظام سلامت و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری» با محوریت وزارت بهداشت و همکاری تنگاتنگ جامعه پزشکی در حال طی کردن مراحل بسیار مهم و حساس خود است، به نظر می‌رسد توجه به دغدغه‌های ذیل در مورد ساخت سریال فوق-الذکر بسیار ضروری است.

۳- مهم‌ترین سرمایه مشترک جامعه پزشکی و مردم «اعتماد» فیمابین است. این اعتماد در عین این‌که مورد نیاز شاغلین حرفه پزشکی است،‌ یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم برای دریافت خدمات سلامت نیز به شمار می‌رود. به این مفهوم که بیمار بیش از هر چیز نیاز دارد که به فردی به عنوان پزشک، مؤسسه‌ای مانند بیمارستان و یا گروهی به عنوان جامعه پزشکی اعتماد کند تا با خیال راحت به توصیه‌های بهداشتی و درمانی عمل نماید و از مراجعات مکرر به پزشکان متعدد بپرهیزد. به علاوه واضح است که ایجاد چنین اعتمادی تأثیر مثبتی در کاهش بار کاری نظام سلامت کشور در برخواهد داشت. بنابراین تقویت اعتماد مذکور، می‌بایست محور هر برنامه مرتبط با حوزه سلامت به ویژه برنامه‌های پرمخاطب و به خصوص برنامه‌های رسانه ملی باشد.

۴- در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت در کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه داخل در حال اجرا است و می‌توان گفت که به مراحل حساس خود رسیده است. بدون شک موفقیت این طرح و تداوم انجام آن در آینده، در عین اینکه مستلزم نقد منطقی و نظارت عمومی از جمله حساسیت رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی است، منوط به همدلی و همکاری همه اجزای حاکمیت و تلاش برای فرهنگ‌سازی مناسب در این حوزه است و همین واقعیت، حساسیت ساخت هر گونه برنامه در حوزه پزشکی را در شرایط حاضر دو چندان می‌کند و لزوم بالا بردن سطح دقت در ساختن چنین برنامه‌هایی را گوشزد می‌نماید.

۵- برنامه‌های طنزی که تا کنون از رسانه ملی در حوزه‌های مختلف به نمایش در آمده‌اند، به ویژه سریال‌های طنزی که توسط هنرمند محترم جناب آقای مدیری کارگردانی شده، دارای مخاطبین بسیار زیاد بوده‌اند و تصویرهای کلی و ماندگار اجتماعی در ذهن مخاطب ایجاد کرده‌اند. قطعاً جنابعالی تأیید می‌فرمائید که مدیریت برداشت‌های اجتماعی پیرامون حوزه‌ای مثل حوزه سلامت که پس از پخش چنین برنامه پر مخاطبی ایجاد می‌شود، بسیار پیچیده است، ‌اینکه این سریال در نهایت چه تصویری از نظام سلامت به عنوان یک نهاد اجتماعی ارائه می‌نماید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود، اینکه مخاطب رسانه ملی پس از پخش این سریال، بیمارستان و سایر مؤسسات پزشکی را با چه دیدی می‌نگرد، در ارتباط آینده وی با این نهادها و نیز شاغلین حرفه‌های پزشکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. لذا نگرانی عمده این‌جانب این است که تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها باشد. این در حالی است که علیرغم همه اشکالات موجود، بدون شک نظام سلامت و جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است که بیان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مهر تأییدی بر آن است.

۶- با عنایت به واقعیت فوق از ابتدای اطلاع از ساخت چنین برنامه‌ای تلاش شد تا در تعامل و مشارکت با مدیران و عوامل تولید این مجموعه دغدغه‌ها و واقعیت‌ها در جلسات مشروحه ذیل مورد بحث قرار گیرد.

الف- تشکیل جلسه در محل لوکیشن با حضور جناب آقای دکتر ایازی قائم مقام اینجانب و مدیر محترم وقت و مدیران ارشد شبکه ۵ و بحث درباره احتمال بروز حواشی در جامعه پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت

ب- جلسه با حضور اینجانب، اعضای شورای فرهنگی و هنری وزارت متبوع، مدیران وقت شبکه ۵ و عوامل تولید منجر به هم‌اندیشی جهت پیش‌بینی وقایع محتمل در پخش این برنامه

ج- مذاکره و جلسه با جناب آقای دارابی معاونت محترم سیما در مدیریت قبلی

د- تشکیل جلسه و مذاکره با معاونت محترم سیما جناب آقای پورمحمدی و انتقال دغدغه‌های جامعه پزشکی

ه- برگزاری جلسه با جنابعالی و معاونت سیما در خصوص هماهنگی در سیاست‌ها و برنامه‌ها و طرح موضوع این سریال.

متأسفانه علی‌رغم جلسات فوق مطلع شدیم که پخش این برنامه طنز از سال آینده شروع خواهد شد از آنجا که بر اساس بند ۱۱: ابلاغ سیاست‌های کلی و سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری «افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری ، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی» می‌باشد. بدیهی است که رسانه ملی این امر مولوی را مدنظر قرار داده و از مفاد آن بهره گرفته و در هماهنگی لازم از تداعی احتمالی مقابله رسانه ملی با ویژگی برجسته دولت در داخل که در اجرای طرح تحول نظام سلامت متبلور شده است در اذهان عمومی جلوگیری خواهد کرد.

فرصت را مغتنم شمرده پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید نوروز و بهار طبیعت را به جناب‌عالی و همکاران محترمتان در رسانه ملی تبریک می‌گوئیم.
دکتر سید حسن هاشمی
وزیر"

واکنش شبکه سه به نامه وزیر بهداشت به سرافراز
به گزارش الف، مدير شبکه سوم سيما درباره قضاوت ها نسبت به سريال مهران مديري بيان کرد که مردم خود بهترين نظارت کنندگان هستند و مي دانند که نيت اصلي صدا و سيما و ديگران ايجاد فضاي شادي و نشاط است.

ميرحسيني تاکيد کرد: دوستان و عزيزان اجازه دهند تا سريال به پخش برسد و بعد مردم خود بهترين قضاوت را خواهند داشت.
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۳۲:۲۱
آقای هاشمی خیلی دوستتان داریم
شرط میبندم اگر وزیر ما(آموزش و پرورش) فیلم طنزی درمورد معلمان ساخته شود حاضر بود از بودجه وزارت به آقای مدیری پول هم بدهد تا بهتر از همیشه وجه معلمان را تخریب کنند
البته ما آقای مدیری را هم دوست داریم (2747557) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۱۰:۰۹
برو بابا تو هم
هرچی می شه سریع می گن معلما!
اقای وزیر با اینکه ارادت دارم بهت ولی حواست باشه حاشیه امن واسه کسایی الی درست نکنی انتقاده دیگه فوقش
نه اینکه خیلی هم پزشکا پاکن و کاردرست (2750627) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۳۰:۵۸
کاملا موافقم هستم واطمینان دارم اقای وزیر بخاطر صنف خود واکنش نشان داده
چه اشکالی دارد در مورد کسانی که درامدهای میلیاردی دارند(یا حداقل چند صد میلیونی) یک برنامه طنز ساخته شود که در ان ممکن است یک انتقادی هم بصورت طنزشده باشد
ایا اقای وزیر فکر میکند این اتفاقات در دنیای واقعی پزشکی ما رخ نمی دهد

با تشکر-یک پرستار (2750913) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۱۶:۱۸:۰۸
هاشمی جون
معلومه که ترسیدی (2756048) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۰:۵۳
آموزش و پرورش و به تبع آن معلم مهمترین تاکید میکنم مهمترین مسئله ای هست که توجه با ان میتواند یک جامعه را به سعادت برساند. دکتر ، مهندس، قاضی، دانشجو، سیاستمدار، خانه دار، کاسب، کارگر .... همه و همه از این سیستم بیرون می آیند و در جامعه ایفای نقش میکنند. (2751050) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۴۶:۵۷
فکر می کنم شما معلمین گرامی بیش از حد دچار خودشیفتگی شده اید. همه مشاغل به جای خود دارای اهمیت و تاثیر خاص خود در جامعه هستند. (2751491) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۳۰:۱۹
خفه کردین مارو (2751593) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۳۹:۲۷
به خدا قسم در ماه گذشته دو بار ودر اين ماه يك بار در نيروگاه توليد برق تا حد مرگ رفته ام ولي اجازه اعتراض به خودم نداده ام و اتفاقا احساس رضايت بيشتري از خودم دارم . من روز اول استخدام شرايط را پذيرفتم و تا زماني كه در اين نيروگاه مشغول به كار هستم از جان مايه ميگذارم به عشق مردم ، ميهن و روشن بودن چراغ خانه مردم. (2751956) (alef-13)
 
ehsan
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۱۲:۳۲
الف خیلی بی انصافی چون دقیقا آنچه را که باب میلته میزاری رای بدن در صورتی که اگر این کامنت رو برای یه صنف دیگه به غیر از معلما نوشته بودن انتشار نمی دادی چون لحن این آقا مودبانه نیست ،روز 10 اسفند 4 هزار معلم به خاطر حق و حقوق به حق شان در تهران(در استانهای دیگر مجموعا بیشتر بود) جلوی مجلس تحصن کردند هم زمان با اونا 10 نفر هم از شر کت نفت همانجا تحصن کردند اما شما همان روز 3تا 4 خط اختصاص دادین به شرکت نفتی ها و یه 2 خط هم نوشتید که عده ای معلم جلوی مجلس تحصن کردند تمام عکس ها و فیلم ها موجوده واقعا شما حقیقت رو می بینید و انتشار می دید واقعا شما عدالت دارید، احتمالا از عمد این کار را می کنید. (2751377) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۴۶:۱۱
دیگه رسما میشه گفت پزشکان برای نخستین بار در جهان در ایران تبدیل به مافیا شده اند. (2751488) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۰:۳۵:۴۵
موافقم (2751714) (alef-13)
 
Alireza
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۴۸:۰۳
ای کاش حداقل سعی کنیم احترام اشخاص رو نگه داریم و در صورتی هم که طرز فکرمون یکی نبود مودبانه نظراتمونو بیان کنیم (برو بابا تو هم !!!).
بر کسی پوشیده نیس که وزیر بهداشت آدم دلسوز و زحمت کشیست، بنابراین با حرف های نامناسب حداقل ایشان را از خدمت به خودمون ناامید نکنیم هر چند شاید اصلا خودشون به این پیج سری نزنن ولی ما که خودمون می دونیم و اصلا ایشان شایسته این جور برخورد نیستن!!
هرچند بنده هم از جامعه پزشکی زیاد راضی نیستم و واقعا بعضیا بدتر از راهزن با مریضا برخورد میکنن. (2751628) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۴:۵۴:۱۶
مشکلت با معلما چیه ؟ (2757964) (alef-13)
 
صادقی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۱۴:۰۸
بیچاره مدیری......... (2750637) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۵۲:۰۷
راست گفته بود بنده خدا باید درباره خانه سالمندان فیلم بسازم (2750779) (alef-13)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۵:۰۰
اقای وزیر ما هم خیلی شما رو دوست داریم اما تو رو به خدا یه این موردو دیگه بیخیال شو...
مگه نه اینکه "خنده بر هر درد بی درمان دواست"؟
پس این تنها نعمتی رو که فعلا! قرار مفت بهمون بدن اونم از صدقه سر مهران مدیری دیگه شما بهش گیر نده...
اون دغدغه ی مقدسی رو هم که دارید میشه از راههای دیگه بهش پرداخت که حتما مشاوران شما بیش از من میفهمن و نیازی نیست که اینجا بگم!...
البته الف میتونه یه پست درست کنه و پیشنهادات و راهکارهای مخاطباشو بگیره... (2751032) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۷:۲۶
اقای وزیر کمک کنید یکم ظرفیت پزشکها بالا بره نه اینکه صورت مسئله رو پاک کنید
بازم میخوان این مهران مدیری رو از تلویزیون فراری بدن اونوقت همین سریال رو باید 2-3 تومن بابت هر قسمتش پول بدیم تا ببینیم! (2751040) (alef-3)
 
سميه
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۹:۴۰
پزشكان اقاي وزير را مي پرستند چون درامد انان را از محل يارانه هاي مردم چند برابر كرده است ولي پرستاران اورا؟ (2751045) (alef-13)
 
جراح
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۰۹:۵۶
دوست عزيز
من يك جراح فوق تخصص و عضو هيأت علمي دانشكاه تهران هستم. هم در بخش دولتي و هم خصوصي مشغول بكارم. خدا را گواه ميگيرم كه نوشته من عين واقعيت است. درامد من از بيمارستان دانشگاهي با توجه به تعرفه هاي جديد قرار است حدود ٢٢٪ أضافه شود (بعد از پنج سال عدم افزايش تعرفه ها از سال ٨٨ تا ٩٣)، ولي طي چند ماه گذشته بنا به دستور وزارتخانه ميانگين همان كارانه قبلي را در يافت كرده ايم (يعني صفر درصد افزايش).

در بخش خصوصي با توجه به محدوديت هاي اخير درامد من به كمتر از يك سوم، تأكيد ميكنم كمتر از يك سوم قبل كاهش يافته است و بنابراين كل درامد من و أمثال من به كمتر از نصف رسيده است.

بهمين دليل من و همكارانم نه تنها از وزير محترم بهداشت راضي نيستيم بلكه بسيار هم گله منديم. الان درامد ما كمتر شده، اعتماد مردم به پزشكان تضعيف شده و تازه مردم تصور ميكنند كه پزشكان به درامد هاي بيشتري دست يافته اند!!! (2751536) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۱:۰۹:۲۸
اقا يا خانم دكتر محترم لطفا اگر اشتباه ميكنم بفرماييد ول من تا جايي كه خبر دارم هلاف قانون است فعاليت شما همزمان در بخش دولتي و خصوصي لطفا اگر حرف من درسته نان حرام سر سفره خانواده ات نگذار (2751758) (alef-13)
 
جراح
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۴:۱۵:۰۴
نه اين قانون شامل حال كساني كه قبل از سال ٨٤ هيأت علمي شده اند نشده است. (2752147) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۱:۲۷:۳۷
ولی زرنگی کردی و نگفتی که درآمدت چقدره آقای جراح (2751781) (alef-13)
 
saha
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۴۵:۱۳
آقای دکتر لطف میکردید مبلغ حقوقتونو مینوشتید تا بهتر شفاف سازی بشه...
اشکال نداره من مبلغ حقوقمو میگم
یه دختر مجرد 32 ساله شهرستانی که لیسانس زیست شناسی هستم چندین سال به طور متفرقه در آزمایشگاههای دولتی وخصوصی کارآموزی و در واقع حمالی کردم اما حالا سابقه کارو بیمه ندارم هیچ خداشاهده یک ریال بابت کارهایم دریافت نکردم الان در یک خدمات کامپیوتری کار میکنم و ماهانه 100000 تومان دریافت میکنم اگر پدرم که فرهنگی بازنشسته هست خرج مرا ندهد از گرسنگی خواهم مرد....
من از 5 سالگی مبتلا به یک بیماری خاص هستم اگر خوشبینانه فکر کنم باید حداقل ماهی یک بار داروهای گران قیمتی را تهیه کنم که به خاطر مشکلات مالی آن را به سالی یک یا دوبار محدود کردم از 15 سالگی مبتلا به تیروئید بودم در حال حاضر کم کاری تیروئید دارم از دی ماه گذشته آزمایش TSh نداده ام آزمایشی که حداقل هر 2 ماه یکبار باید انجام شود جهت اطلاع شما باید بگویم سه تست تیروئید به تنهایی 70 الی 80 هزار تومن است. به نظر شما من با این حقوق دریافتی پول ویزیت دکتر را بدهم یا پول آزمایش را....
این را نگفتم که جلب توجه کنم ... میخواستم نظر مخاطبین الف را به این نکته جلب کنم که اگرچه آقای وزیر و سایر همکارانشان نخبه و زحمتکش هستند اما تا به حال فکری به حال مریضها نکرده اند و دردی از آنها دوا نکرده اند....هر طرحی که در وزارت بهداشت اجرا میشود باری بردوش قشر فقیر جامعه اضافه میکند..
وزارت بهداشت حتی در کنترل و تنظیم جمعیت در 30 سال اخیر درست عمل نکرده چه برسد به سایر موارد دیگر.... (2751968) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۹:۴۳:۴۶
خانم محترم یه لیسانس زیست شناسی گرفتی تازه معلوم نیست از کجا و با چه معدلی،میخوای خودت رو با یک فوق متخصصی که تا 40 سالگی داره از جیبش هزینه میکنه و اولین حقوقش رو تو چهل سالگیش میگیره مقایسه کنی؟ من خودم 12 ساله کمک کاری تیروئید دارم ولی اطلاعات شما راجع به زمان و هزینه آزمایش غلطه. هر کسی با توجه به لیاقتهاش و توانایی هاش درآمد در میاره. توی شرکت ما منشی دیپلمه بخاطر توانایی هاش 1 میلیون حقوق میگیره شما اگه با لیسانس 100 تومن میگیری ناتوانی مطلب رو گرفتی؟!! توقعاتتون در حد سواد و قابلیتهاتون باشه. (2752545) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۲۱:۰۹:۳۶
از صحبت شما خجالت کشیدم چطور تونستید جوابی با این بی احساسی بدهید (2754191) (alef-10)
 
کارمند
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۰:۲۴:۲۵
دوست عزیز من کارمند دانشگاهم به پزشکان رسته درمانی که حقوقشون حدود 2 تا سه میلیون بوده الان با بحث حق شیفت های سرسام آور به حدود هفت تا هشت میلیون رسده (2752662) (alef-3)
 
مهندس
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۰۱:۱۴:۳۶
پزشک محترم ولی زرنگ. درآمدتان از ماهی پنجاه میلیون شده سی میلیون؟ آخی خیلی تاسف باره! (2754564) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۳۰:۵۶
بالاخره یه فرقی باید بین اون دکتر فوق تخصص با یه لیسانسیه پرستاری باشه، نه؟ (2751594) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۰:۳۶:۳۱
آره اون فوق تخصصه راحت تر میتونه فاسد بشه!!! (2751718) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۹ ۰۲:۳۱:۳۲
لطفا دوستانی که سواد ندارن صحبت نکنن
یه پزشک 7 سال درس میخونه با سختی های فراوون تازه بشه پزشک عمومی.
بعدش دوباره بخونه تخصص قبول شه.
4 سالم تخصص بخونه
2 سالم طرح و سربازی.
وقتی منه دانشجوی پزشکی دارم این کارا رو میکنم تو داری سیگارتو میکشی و غذاهای چربتو میخوری عرقتو میخوری قلب خودتو نابود میکنی بعد انتظار داری کاری که تو 20 سال با خودت کردیو منه پزشک با 30000 تومن درمان کنم.
نه داداش اینجوریا نیست
ما پول مغزمونو میخوریم
پول نخوابیدنامونو
پول تفریحاتی که نداریم
پزشکای این مملکت از سرتونم زیادن (2758873) (alef-10)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۱-۰۳ ۲۰:۵۵:۴۷
چرا فکر کردین دکتراهای رشته های دیگه کمتر درس خوندن؟ یا کمتر "مغز" دارن؟!!! اونام 4 سال میخونن واسه لیسانس، 2-3 سال واسه ارشد، و 4-6 سال واسه دکتری.
یه نگاه بنداز، ببین دنیا چه قدر واسه فارغ التحصیلای مهندسی تاپ ایران سر و دست میکشنه، اما پزشکا چی؟!! چه ققدر توان رقابت در سطح جهان دارن؟!! (2764239) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۷:۳۱:۵۳
انوقت ین فرق چقدر باشه خوبه الان طوریه که حقوق یک ماه پرستار اندازه حق شارژمنزل بعضی از متخصصین هم نمیشه (2753833) (alef-10)
 
داریوش
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۲۴:۳۱
طنز در موضوعات پزشکی در تمام دنیا رایج هست .از وزیر بهداشت این حرکت بعید بود مردم دل خوشی از گروه پزشکی ندارند این برنامه ها مرحمی بر دلها هست (2751099) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۷:۳۴:۴۹
گروه پزشگی یعنی چی شما همه را قاطی نکنید دریک بیمارستان از خدمه گرفته تا متخصص جز گروه پزشگی حساب میشه لطفا طوری حرف نزنید که پرستاران وبقیه دچار سرخوردگی بشن انوقت این یه ذره کاری راهم که انجام میدن را انجام ندن انوقت سرکار وخانواده گرامیت باید برگردید به عهد پارینه سنگی برای درمان (2753839) (alef-10)
 
کیان
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۲۷:۴۵
سالها بود جای مهران در سیما خالی .گروه پزشکی خیلی سعی کردند جلو این برنامه را بگیرن حتی از مهر ماه پروژه متوقف شده بود که بعد از سانسور و تغیر دوباره شروع شد باید در این کشور آزادی بیان را قبول کنیم (2751110) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۷:۳۵:۳۰
ازادی بیان با مسخره بازی فرق میکنه (2753840) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۴۲:۵۵
جناب اقاى وزير بهداشت
مردم حقايق و واقعيت ها را متوجه ميشوند ، همانطور كه همه متوجه هستند كه جنابعالى از معدود وزرايى در اين كشور هستيد كه بدون دغدغه هاى سياسى و باندى هدفتان خدمت به مردم است و واقعا هم در حد مقدورات تلاش ميكنيد و همه مردم ممنون شما هستند و انشاالله خداوند از شماىراضى باشد ، و ان دسته از اطباء و پزشكان كه انها هم متعهدانه و معتقدانه و منصفانه در امر طبابت تلاش و همت ميكنند باز مردم ممنون انها نيز هستند و اجرشان با پروردگار عالم ،
ولى يقينا و حتما اگر برنامه طنزى و انتقادى محور پزشكان و اطباء تهيه شده است ، انتقادها و طنزها نشانه اش به سمت ان دسته از دكترها و دست امدركاران بيمارستانها و پزشكانى است كه امر طبابت را بصورت سوداگرى و تجارت و منفعت طلبى در اورده اند، انها كه انسان سالم را گاهى زير تيغ جراحى ها ميبرند ، انها كه وقتى دغدغه شان برج سازيهايشان و يا خريد سهامهاى بيمارستانى است ، با بى احتياطيها و بى مبالاتيها براى بيمار دردسر درست ميكنند ،
اقاى وزير يادتان هست قديم به طبيبان ميگفتند حكيم ، يعنى دكترها هم طبيب بودند و هم حكيم ، وجودشان خير بود ، بيمار در كنار انها ارام ميگرفت و بزندگى اميدوار ميشد ، داستان پول اصلا مطرح نبود ، پول آخرين حرفى بود كه بين بيمار و طبيب صحبتش بود و متاسفانه اكنون اولين حرف است . اقاى وزير ما به حسن نيت شما واقفيم و البته به سوء نيتهاى بسيارى از طبيبان نيز متاسفانه واقفيم ، بهرحال اگر نقد و انتقادى است به ان دسته از پزشكانى است كه اخلاق و تعهد و مردم و وجدان پزشكى را فراموش كرده اند ، اقاى وزير از شما ممنونيم . (2751158) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۵۷:۰۱
صدا و سیما از لج اصلاح طلبان حتما پخش خواهد کرد با تکرار چند باره . . . (2751655) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۰:۲۹:۲۶
یاد یکی از سکانس های مجموعه شوخی کردم افتادم. دقیقا به همین معضل پرداخته بود. مضمونش هم درباره ی یه فیلم سازی بود که بهش اجازه ساخت فیلم در مورد هیچ قشری از جامعه رو ندادن. اخرش هم بهش گفتن که در مورد تونگ اب فیلم بسازه. نقش افرینانش هم اقایان انصاری و هدایتی بودند. (2751708) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۰:۳۵:۰۴
واقعا متاسفم که آقای وزیر اینقدر تحمل و طاقت نداره! در حالی که فساد مالی و خیلی چیزهای دیگه سرتاپای جامعه پزشکی رو گرفته.البته من جمع نمی بندم ولی برای من ارزش یه کارگر بیشتر از دکتریه که به بیمارش مثه تراول چک نگاه میکنه! (2751713) (alef-13)
 
ممد
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۶:۱۳:۲۸
موافقم (2752178) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۷:۳۷:۵۸
اینجوری خوبه حرف بزنی نه مثل بعضی از دوستان که شمشیررا ازرو بسته وکل نیروهای درمان را از خدمه تا بهیاروپرستارراهم از دم تیغ انتقادشون میگذرانند (2753842) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۱:۲۶:۴۶
تا يه نقد ميكني فوري ميگن شان پزشك

انگار بقيه مردم هيچ شاني ندارن

اينا فقط به فكر جيب خودشونن

خارج از ايران يه پزشك هرگز. هرگز نه چنين درامدي داره و نه با اين وضع با بيمار برخورد ميكنه (2751779) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۸:۵۳:۲۱
متاسفم برای وزیر خوب ولایقی مثل شما که هنوز پخش سریال انجام نگردید وقضاوت بیجا میکنید حتما خودت میدونی که یه کاسه ای زیر نیم کاسه کارکنان زیر مجموعه ات هست که هنوز هیچی نشده اینقدر نگرانی . پس جناب وزیر که اینهمه دم از مردم مردم مردم مردم میزنی بذار پخش بشه مردم خودشون آدمند میتونن خوب را از بد تشخیص دهند بخدا میتونن (2752404) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۴۳:۱۳
عرض مي كنم جناب هاشمي شما اصلا خودتان را ناراحت نفرماييد ! فعلا كه در جامعه " پرستيژ"
افراد به درآمد ومال ومنال است كه بحمد الله و المنه ،پزشكان ما از اين جهت گوي سبقت را از خيلي ها ربوده اند ! به نظر اين حقير شما خونسردي خودتان را ما نند بعضي از وزرا در بعضي
از وزارتخانه ها حفظ نماييد كه هيچ طور ي نخواهد شد و آب از آب تكان نخواهد خورد ! باور نمي
فرماييد ؟ خب تجربه بعضي از وزرا اين را ثابت مي كند ! :
---- عرض مي كنم به خدمتتان ،جناب وزير ! معلمانتان حقوق شان خيلي پايينه !
----
----- ببخشيد ! ،عرض شد كه وضع درآمد معلمان تان اصلا مناسب نيست !
----
---- بنده هاي خدا ،نيمه برج جيب شان خالي خاليه !
----
---- معذرت مي خوام ! مجبورند براي گذران زندگي به شغل دوم و سوم رو بياورند !
----
----- ببخشيد ! سكوت نفر ماييد ! يك چيزي فرمايش بفر ماييد !
----
---- عرض شد كه معلمان شما به جاي تحقيق و پژوهش و مطالعه و آزمايش مجبورند دنبال شغل
دوم و سوم باشند !
----
---- الله اكبر از بي تفاوتي ! آقا جان معلم ها رفته اند دنبال مسافر كشي !
-----
----- خوبه ! بعضي ها واقعا چه قدر خونسردند ! اين خودش نعمت بزرگيه ! آ، قربونتم ميگم كه
معلمت از ناچاري رفته تو آژانس ! مجبوره به دانش آموزان كلاس و مدرسه اش سرويس بده !
----
---- داره فرمونشان مي بره !
----
---- ببخشيد جناب وزير ! دارم خدمت شما عرض مي كنم ! حداقل دو كلام يك جيزي بفرماييد !
----
---- ديگه جلو دانش آموز كلاس و مدرسه " پرستيژ " نداره ! شغل معلمي تو جامعه ضرب المثل
شده ! ضرب المثل فقر و بي چارگي !
---
---- لااله الا الله ! انگارنه انگار كه داريم با اين مقام مسئول حرف مي زنيم ! تصدقت بشم ! ديگه
دانش آموز داره دلش به حال و روز گار معلمش مي سوزه ! چه دستور مي فرمايي !
----
---- اي داد و اي بيداد ! دعا گوتم ! داريم با شخص شخيص شما عرايض عرض مي كنيم ! ميگم
وضع به آنجا رسيده كه هديه روز معلم بعضي ازدانش آموزان شده يك جفت جوراب يا يك زير
پيراهني !
-----
----- نه ! انگار نه انگار ! پدر آمرزيده ! زبونم چوب شد ! يك كلام حرف بزنين ! صحبت كنين ! آخه
طرحي ،برنامه اي ، دستوري ، خلاقيتي ،ابتكاري !
----
---- نه ! فايده نداره ! شاعر خوب فرمود كه :" گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ....
ملاحظه فرموديد جناب هاشمي ! كه هر طور بشه ،هيچي هم نميشه ! اين را من نميگويم ،تجربه
وزير محترم تعليم و تربيت ميگه ! باور نمي فرماييد از خودشان سئوال بفرماييد !!!! (2751961) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۸:۵۶:۲۵
تمام انحرافات علمی و تربیتی من بر میکرده به دوران مدرسه، جایی که بنا بود محل تعلیم و تربیت من باشه
این معلمای ما همچین خودشونو با معلمای ژابن مقایسه می کنن که انگار خودشونو نمی شناسن، باورشون شده که کارشون درسته!
کاشکی حداقل مدرسه رو تو ایران نمی رفتم (2752414) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۹:۰۶:۰۱
خوشبختانه وزیر محبوب ما از آن پزشکان خیلی پولداری که ماهانه درآمد میلیاردی دارندنیست. (2752437) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۷:۴۰:۱۲
اصلا شما ایشان را می شناسید میدانید ایشان یک بیمارستان مجهز چشم پزشگی از خودشون دارند که البته خدا بیشتر بهشون بده چون ادم منصفی هستش حتما از راه حلال صاحب این مال وملال شده (2753844) (alef-10)
 
عادل
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۲:۲۰:۲۶
حرف دلمو گفتی (2753041) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۲۱:۱۶:۴۲
در شهر شیراز دبیرانی هستند که ساعتی 1500000تومان (ماهی تا 100 میلیون تومان)بابت تدریس خصوصی کلاسهایی که برگزار می کنند در آمد دارندواین جواب دکتر هایی است که به آینده بچه هاشون علاقه دارند امید وارم تمام دبیران آموزش وپرورش به این باور برسند که باید مانند پزشکان فرصت طلب باشند وخودشان رامفت نفروشند تا همه بفهمند یک من آرد چند فطیر دارد (2754199) (alef-10)
 
شهین
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۲۲:۱۹:۴۶
من پزشکم و با تهیه این سریال هیچ مشلی ندارم . ما تحصیلکرده ها بایست ظرفیت خودمان را ببریم بالا. (2754285) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۱۵:۰۵:۴۷
خدا پدرت را بیامرزد! (2755867) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۱۶:۳۶:۳۷
بهتره برای اعتراض به صنف پزشکان دیگه پیش دکترها نرویم.
البته این متن بیشتر تبلیغ این فیلمه. (2756094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۳۳:۱۱
نه اینکه الان به جامعه پزشکی اعتماد داریم. اگه دست خودمون بود عمرا پیش این پول پرست ها میرفتیم. (2747562) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۵۱:۵۷
بی ظرفیت هم که هستند. (2751324) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۳۵:۵۱
پدر منم پزشکه بابا مسخره کردید خودتونو خدا که نیستن! اونها هم ادم های معمولی ان مثل بقیه با تخصص متفاوت! واقعا حالا شوخی و طنز بسازن راجبشون چی می شه ؟ چقدر بی جنبه بازی درمیارین! (2747582) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۴:۰۵
گل گفتي پزشكان اگر كمتر از يك دكتر فني درس نخوانده باشند بيشتر درس نخوانده اند ولي چون گروهي نمي گذارند پزشك متخصص در جامعه زياد شود درآمدهاي كلاني دارند كه دست بازاريهاي موفق را در بساز و بفروشي و تجارت از پشت بسته اند حالا توقعشان بال رفته چون دكتر مملكت مي تواند بازاري و بساز و بفروش باشد ولي بازاري نمي تواند يعني با يك تير دو نشان انوقت معلوم است كه پول و ثروت چنان مي كند كه احساس مي كننداز ساير آحاد جامعه برترند و كارگردان مشهور كشورمان كه خنده بر لبان ايرانيان مي اورد حق ندارد در اين زمينه سريال طنز بسازد (2751061) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۱۵:۳۹
دقیقا همن مسئله تو جامعه حاکم است.
البته پزشکان مدیران ارشد خوبی داشتند که نگذاشتند مثل رشته های فنی مهندسی دانشجوای فنی قارچ گونه در سراسر کشور رشد یابد و بازار کار مهندسین فنی را نابود کند.
طبق شاخصهای جهانی ایران در رشته های مهندسی از کشورهای توسعه یافته جهانی نیز پیش گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2751230) (alef-13)
 
شاهین
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۲۲:۴۷:۴۱
شما نجات جان انسان و مسوولیت این کار را با چی مقایسه فرمودین؟؟؟؟ واقعا یا نمیدونیم و یا به عمد خودمونو به ندانستن میزنیم ارزش هر کاری به مسولیتشه وقتی مسوول نجات جان انسانی بایست بالاترین درامد را داشته باشه و شما نبایست از همه توقع بوعلی سینا بودن را داشته باشین شما بایست حق مطلب را ادا کننین حالا بسیاری از پزشکان بوعلی سینا ویزیت میکنند این بحث ایثارگریست و ربطی به قاتون نداره. (2754346) (alef-10)
 
1360
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۴۳:۵۰
يزره جنه داشته باشيم ما (2747622) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۵۵:۲۵
کلا چهار کلمه نوشتی با50 درصداشتباه املایی!!!!!!!!!! (2750787) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۱۲:۵۱
وقتی نامه جناب دکتر! هاشمی، وزیر بهداشت به طور کامل از نامه رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی کشور به معاون سیما کپی‌برداری شده، از یه کامنت‌گذار علاف چه انتظاری داری؟ (2751224) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۴۶:۵۳
بی ظرفیت بی جنبه!مردم یه لبخند نصف نیه هم نزنن تو بهت برمیخوره؟ خوبه این سریال های به اصطلاح کمدی عمقی ندارن و خیلی سطحی نقد می کنن بیشتر فکاهی و کمدی موقعیت هستند وگرنه اگه تو کشوری با تزریق داروی آلوده و تاریخ مصرف گذشته ملت شریفشون کور میشدن و میمردن وزیر رو به سیخ میکشیدن رسانه های "آزاد"

پس لطفا خاموش ;) (2747641) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۱۷:۰۶
شما فکر می کنید با پخش این سریال و تشدید بی اعتمادی کی بیشتر ضرر می کنه ؟خب معلومه مردم . حالا باز با نظر وزیر مخالفت کنید (2750861) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۵۳:۳۷
تو این کشور هر برنامه ای ساخته می شود ومشکلات و بعضی واقعیتهای پشت پرده اصناف رانشان می دهد صنف موردنظر اعتراض می کند پس فیلمسازها چه بسازند فقط که نمی شه دزد وپلیس ساخت (2747663) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۰۷:۵۴:۱۴
آقای وزیر برا ریاست‌جمهوری دوازدهم قرارداد بستن، رأی‌هاشونم نوشتن، با یک خط دیگه هم نوشتن که زود لو نره!
خب، طفلکی نباس تخریب بشه، حیف اونهمه پولی که برا دوربینی بودن خرج‌کردن! (2749337) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۵۵:۳۹
چه ربطي داره. به نظرم يك اعتراض ساده صنفي را نبايد با عينك سياسي نگاه كرد. (2750789) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۵۷:۳۲
چوب را بردار، ... خودش فرار میکنه! سریالی که هنوز پخش نشده، چرا اینقدر موجب هراس شده است؟ !!

منظور ایشان از این جمله چیه "متأسفانه علی‌رغم جلسات فوق مطلع شدیم که پخش این برنامه طنز از سال آینده شروع خواهد شد">؟ مگه قرار بود جلسات منجر به عدم پخش بشه؟

آیا با همین استدلال، سایر اقشار نظیر پلیس، معلم، کارمند، پیمانکار، بازاری، روحانی و ... حق ندارد از پخش سریالهای مشابه جلوگیری کنند؟!!

درست است که ایشان علیرغم خدماتی که در این مدت کرده اند (که البته بنا بر بعضی تحلیلها، بیشتر از مردم، خدمت به پزشکان بوده است)؛ اما باید به این نکته توجه کنند که اگر اعتماد بیمار به پزشک با یک سریال طنز از بین می رود، احتمالاً مشکل از جای دیگر است! (2747677) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۷:۰۱:۵۵
بنام خدا
وضعیت اسفبار و یا برعکس، وضعیت بسیار خوب یک بیمارستان و نحوه برخورد پرسنل آن با بیماران و اطرافیانش چیزی نیست که با یک طنز جناب مهران مدیری از ذهن مردم پاک شود و یا بر عکس جلوه داده شود.
وزیرجان!
سریال طنز جناب مدیری را در کمال آرامش و بدون دغدغه ببین و اجازه بده که مردم هم با دیدن این سریال طنز کمی گرفتاریهای روزمره را به فراموشی بسپارند.
نگران نباش. مردم آنچه را که در بیمارستان میبینند بخاطر می سپارند نه اتفاقات طنز سریال جناب مدیری را. (2747691) (alef-13)
 
واقع بین
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۷:۰۴:۰۱
چرا صدا و سیما کلا به به و چه چه نمی کند بابت پزشکان ....!!!!!!!!!!!!!!! (2747702) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۰:۱۳:۳۶
شما مثل اینکه تلویزیون نمی بینین؟ همش داره در مورد پزشکان به به چه چه می کنه!! (2752024) (alef-10)
 
کارمند نظام سلامت
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۷:۱۰:۴۸
اقای وزیر سیستم درمان ما انقدر مشکل دارد که حتما باید نقد شود خصوصا طرح تحول سلامت که به نظر می رسد منافع پزشکان را تامین کرده تا منافع مردم را وهمه کادر درمان بجز پزشکان ازاین طرح ناراضی اند صدای ما را که نمیشنوید لااقل جلوی نقد را با این حرفها نگیرید (2747725) (alef-13)
 
خسرواني
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۸:۵۹
پزشكان خيلي متوقع شده اند مردم ايران دوستدار روحانيون و فقها هستند ولي فيلم سينمايي طنز مارمولك كه ساخته شد اعتراض نكردند و در سينما پخش شد حقا كه توقع پزشكان خيلي بالا رفته انشالله با افزايش تربيت پزشك متخصص مشكل مردم حل و توقع پزشكان پايين بيايد البته اگر گروهي خاص بگذارند از طريق پزشكان عمومي بيكار پزشك متخصص زياد شود (2751074) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۳۱:۳۴
مارمولک رو بعد ده روز از اکران کشیدن پایین! (2751282) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۴۵:۱۲
مارمولک از سینما جمع شد(یادت نیست!!!!!) ، چون علما میگفتن چهره بدی از ما نشون میده .الان از خداشونه که مردم اون چهره رو بیاد بیارن نه چهره های الانو. (2751486) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۷:۲۴:۱۹
اقاي دکتر شما از وزرا موفق و کارامد دولت هستيد و نشان داديد به اصول حرفه خود کاملا واقفيد. اژ طرفي مردم پزشکان خدوم خود را ميشناسند و به انها احترام ميگذارند
حالا اگر باشد فيلم طنزي ساخته شما اعتراض کنيد فردا بخواهند درمورد مشاغل ديگر اژ قبيل وکيل، بازرگان،نماينده،و...فيلم توليد کنند ان موقع انها اعتراض کنند اصلا ديگر نبايد فيلم ساخت.
خلاصه سعه صدر داشته باشيد از اسمش مشخص است اقاجان اولا فيلم است ثانيا طنز بگذاريد کارشان را بکنند. (2747765) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۷:۴۱:۴۰
بد نیست که وزارت بهداشت کمی هم به فکر سلامتی مردم باشد. بالاخره شادی و نشاط برای سلامتی خوبه دیگه! (2747817) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۱:۳۹
پس کی به فکر جیب پرپول پزشکان باشه!؟؟ دلت میاااااد؟! (2751052) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۸:۰۴:۰۴
"مهم‌ترین سرمایه مشترک جامعه پزشکی و مردم «اعتماد» فیمابین است."

جناب وزیر، خیالتون راحت! مدتهاست اعتماد مردم به پزشکان از بین رفته. اون هم نه بخاطر 4 تا فیلم و سریال، بخاطر عملکرد پزشکان. پزشکان (البته نه همگیشون، ولی اکثرشون) مدتهاست بیمار رو پول میبینند!!! (2747906) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۸:۴۹:۳۴
ان شاء الله سریال خوبی باشه و بدون ایجاد ذهنیت منفی نسبت به بخش سلامت مشکلات مردم رو هم بازگو کنه. (2748065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۸:۵۶:۰۵
جلوی این سریال را باید گرفت حالا آمدیم و پزشکان درامد های نجومی داشتند اخلاق و رفتارشان هم با مردم سرد و سخت و گهگاهی با توهین و اهانت بود و نگاهشان هم به بیمار مالی و اقتصاد یک تعدادشیون هم زیر میزی می گیرند مردم هم حسابی از دستشون شاکی خب که چی واسه چی به این قشر زحمت کش و دردمند و فرهیخته حمله می کنید نمی بینید این قشر چه دست اوردی داشته اند در کجای دنیا یک پزشک متخصص می تواند در عرض 2 دقیقه بیمار را ویزیت کند نسخه و ازمایش بنویسد کجای دنیا چنین رکورد و دستاوردی کسب شده؟! از کی بر می اید اگر المپیک پزشکان بود در همین زمینه (رشته تایم ویزیت) پزشکان ما مدال ها را درو می کردند این را نمی بینید این سطح پیشرفت را نمی بینید؟! صدا و سیما نباید اجازه دهد به این قشر نقد و انتقاد وارد شود حتی اگر درست باشد. همین و بس. (2748097) (alef-13)
 
زماني فر
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۲۹:۱۲
هيچ وقت يادم نمي رود حدود 17 سال پيش يكي از آشنايمان كه نياز به پيوند قرنيه داشت تا در آنموقع به او دويست هزار تومان كه معادل ده مليون تومان الان بود زير ميزي نداديم به اتاق عمل نرفت در صورتيكه 5 بار بيمارمان را ويزيت كرد و پول خوبي هم از اين بابت گرفت جناب وزير آيا اين طنز نيست اسم اين دكتر را مي توانم خصوصي به شما بگويم هم رشته تان است و شايد شما به خوبي اورا بشناسيد احتمالا با او درس نيز داشته ايد.
خواهش مي كنم بگذاريد كمي مردم شاد باشند خوب طنز است چه اشكالي دارد طنز واقعي گرفتن زير ميزي است كه با تلاش و همت شما انشالله اين معضل به حداقل خواهد رسيد فقط دلسوزانه عرض مي كنم خدمت شما بزرگوار تا زماني كه اراده اي براي افزايش تربيت پزشك متخصص نباشد نمي توان جلوي زير ميزي را گرفت و آنرا به حداقل رسانيد (2751116) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۰۸:۱۵:۴۶
احتمالا خودش بوده (2754719) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۰۸:۱۸:۴۱
من پزشک متخصصم و همسرم معلم دبیرستان . همسر من با تدریس خصوصی پنج برابر من در امد داره نوش جونش هرکی عرضه داره در بیاره (2754723) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۱۱:۴۱:۰۹
از ده هزار معلم شايد دو مورد اينطوري داشته باشيم كه درصد ان نزديك به صفر است ولي از هر ده پزشك متخصص حداقل 8 نفر انها درآمدهاي نامعقول ازاستيصال مردم مريض دارند كه به خاطر جانشان حاضرند منزل مسكونيشان را بفروشند تا درمان شده و به زير خط فقر سقوط نمايند در صد آن در پزشكان متخصص و دندانپزشكان بالاي 80 درصد است .
به قول شاعر:
دانه فلفل سياه و خال مه رويان سياه
هر دو جانسوزند ولي اين كجا و آن كجا
اين درآمد زياد از عرضه پزشكان نيست بلكه ناشي از سياستهاي گروهي است كه در نظام پزشكي نفوذ كرده اند و با اين همه پزشك عمومي بيكار مانع تربيت مورد نياز جامعه در زمينه افزايش تعداد پزشكان متخصص شده اند و نوعي رانت را براي همصنفانشان از محل يارانه هاي مردم بوجود آورده اند (2755321) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۰:۱۵:۵۸
شما که مجبور نیستس. برو پیش پزشکانی که سرشون خلوت تره. تو هر رشته ای هم که خواستی بگو معرفی کنم. (2752032) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۰۱:۰۰
آزادی بیان خوبه برای همسایه (2748116) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۲۱:۳۷
جناب آقای وزیر بهداشت، طرح تحول نظام سلامت درست نیست بگویید طرح تحول جیب پزشکان و متخصصان، دوستان عزیز در این طرح برخی از متخصصان بین 60 تا 150 میلیون و حتی بیشتر بصورت ماهانه کارانه می گیرند، این یک حقیقت محض است، جناب آقای هاشمی تمام بودجه بخش سلامت را به جیب پزشکان سرازیر کرده اند، واقعا خسته نباشید (2748190) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۰۷:۱۰
شما اگر یک برگ سند در مورد اینکه پزشک متخصصی در شهرهایی مانند زابل ،خاش ،جیرفت،بم،میناب،دامغان و بسیاری ازشهرهای دیگر آوردید که 80 میلیون کارانه گرفته نه آن 150 میلیون شما ،آنوقت من قول میدهم کارانه یک ماه آن پزشک را به شما بدهم.اسم شهر را حداقل بیاور تا من شماره تماسم را به شما اعلام کنم و پولت را بدهم.همین طور عادت کردید فقط شکایت و ناله بکنید و دیگران را مقصر بدانید. (2750830) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۵۱:۳۲
الان درآمد برخی از رشته های تخصصی مثل رادیولوژی تابود شده. (2751499) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۴۰:۱۰
با سلام خدمت اقای رضا دوست خوب
احتراما خدمت حضرتعالی عرض کنم که اسم شهر های مورد نظر عبارتند از شیراز- تهران - مشهد - اصفهان - تبریز حتی شهر های کوچکتری مثل جهرم - اباده ولی با نظر شما هم موافقم که همه جا این طور نیست البته خود حضرتعالی بهتر از هر کسی میدانید وصعیت درامد تعداد نسیت زیادی از پزشکان در ایران از تمام استاندارهای دیگر مناطق دنیا بهتر وبیشتر است ایشاله توجه این پزشکان هم بیشتر شود (2751878) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۴۶:۲۳
ببخشید مگه تو صنف مثلا مهندسای عمران افراد با درآمد میلیاردی وجود نداره؟ این که چند نفر تو یه صنف درآمد بالایی داشته باشن یعنی همشون میلیاردرن؟ (2751971) (alef-13)
 
تقیان
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۲۳:۲۵
با برنامه کذایی وزیر در 4 برابر کردن تعرفه ها، اعتماد اجتماعی از وزارت بهداشت و نظام سلامت به قدری سلب شده که حالا وزیر کذایی نگران یک برنامه طنزه که قبلا بارها بدون نگرانی اجرا و پخش میشد و شوخی تلقی میشد نگاه کنید به صنفی مثل بنگاه های املاک و بیینید چقدر با زیاده خواهی برای خودشون بدنامی خریدند متاسفانه یکشبه صنف پزشکی را هم به منفوریت اجتماعی رسوندنه حالا میگه به مرحله حساس رسیدیم در واقع به بحران اجتماعی و اقتصادی و ورشکستگی بیمه ها و دولت رسیدید تعرفه ها اصلاح بشه میبینی که هیچ بحرانی نیست (2748197) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۳۱:۳۹
واقعا بعد از خودروسازها که مافیایی عمل میکنند پزشکان هم مافیای قدرتمندی هیتند که حتی اجازه طنز هم نمیدن. اقای وزیر سریال هم پخش نشه مردم که از ندیک با جامعه پزشکی اشنا هستندـ.پس نگران چه هستید؟ (2748225) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۳۲:۱۰
بالاخره یه وزیر فرهیخته تو این مملکت دیدیم. دمت گرم (2748228) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۳۴:۲۱
برادر هاشمی عزیز، ما خودمون می دونیم تو بیمارستان ها چه خبر هست، نیازی به سریال نیست.
ضمن اینکه این رو هم می فهمیم که طنز، اغراق می کند و لزوما واقعیت را بیان نمی کند
لذا نگران نباشید (2748237) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۳۸:۵۴
متاسفانه سایت الف در تخریب اعتماد میان بیمار و پزشک از هیچ کوششی دریغ نمی کند.چرا ذهنیت مردم را خراب میکنید؟ اگر عده ای پزشک وجدان کاری را رعایت نمی کنند در همه صنف ها چنین افرادی هستند.ایا معلمی نیست که در کلاس درسش را خوب توضیح ندهد تا از او بعنوان معلم خصوصی استفاده کنند؟؟ (2748248) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۶:۲۶
تو هم دیواری کوتاه تر از معلم پیدا نکردی عزیزم؟
یک پزشک حدودا صد برابر یک معلم درآمد دارد کجا اینها قابل قایسه هستند؟ (2751069) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۴۷:۴۳
چقدر آدم متوهم زیاده. من معلمهایی میشناسم که از یک پزشک متخصص درآمد بیشتری دارن. (2751975) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۸:۴۶:۰۱
معلمهایی!!!!
انگشت شمارن در برابر جامعه میلیونی معلم ها یعنی صفر (2753966) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۳۹:۵۹
واقعا درخواست نادرستی است و نگرانی وزیر محترم بی مورد است زیرا:
1- با آزادی و حق انتقاد در تضاد است.
2- به صنف پزشکی امتیاز خاص داده می شود تا خود را مصون از انتقاد دیده و در مقابل وجدان اجتماعی و افکار عمومی مصومیت آهنین پیدا کنند.
3- جناب وزیر بایستی در جهتی حرکت کنند تا همکارانشان در همه حال خود را در مقابل اعمالشان پاسخگو بدانند، نه اینکه امتیاز ویژه برایشان درخواست کنند.
4- تصور بفرمایید که همه صنوف با همین استدلال چنین درخواستی داشته باشند.......
5- این نوعی سانسور و ممیزی است که حتی در وزارت ارشاد هم بی سابقه است و قبل از تولید اعمال می شود. گویا وزیر مجترم پیشاپیش از قضاوت عمومی و نظر مردم نسبت به همکارانشان مطلع هستند و می خواهند مانع از پخش آن بشوند.
6- مردم و ملت ایران همیشه قدرددان زحمات انسان های شریف در هر صنف و حرفه ای هستند. نگرانی در مورد سو استفاده کنندگان است که در هر لباسی باید شناخته و به مردم معرفی شوند. (2748251) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۹:۴۶:۵۲
سلام. بابا تو رو خدا جنبه هایمان را بالا ببریم. ارادات خدمت آقای دکتر هاشمی زحمت کش، اما مرد هزار چهره هم قسمتهای متعددی را در خانواده سلامت سپری کرد. آیا نگاه مردم به پزشکان منفی شد؟ (2748268) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۰:۰۱:۴۱
خوب که چی؟ نه که همه دکترا پیغمبرن... هر کی از راه رسیده دور خودش میخاد یه هاله مقدس درست کنه... اینه که عده ای جرات می کنن هرکاری خواستن بکنن... اینم از وزیر خوبه... الفاتحه!! (2748311) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۰:۱۶:۱۶
صرفنظر از محتوای نامه , از طرز نگارش و بیان موضوع و ادب جناب اقای دکتر سید حسن هاشمی ، اینجانب به عنوان یک وکیل دادگستری لذت بردم
ایشان یکی از وزرای مومن و نمونه و خدوم و با ارزشهای بالا محسوب میشود (2748362) (alef-13)
 
امير حسين
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۲:۴۱
بعضي از وكلاي دادگستري متاسفانه چنان درآمدي در جامعه كسب كرده اند كه وقتي به پزشكان متخصص نسبت به ويزيتشان اعتراض مي كنيم مي گوييند من سه برابر يك وكيل كه چهار سال درس خوانده درس خوانده ام چرا وكلاء را نمي گوييد وكيل محترم بگذاريد مردم قضاوت كنند و پيشداوري نكنيد (2751026) (alef-13)
 
احد
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۰:۱۹:۰۵
مرحبا آقای دکتر هاشمی از بکار بردن الفاظ متین شما ....متشکرم
درست است که ما در حوزه پزشکی نباید طنز را فدای سلامت کنیم . (2748379) (alef-13)
 
ستاره
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۷:۲۶
طنز واقعي ويزيت سه چهار دقيقه اي بعضي از پزشكان است چون دوصد گفته چون نيم كردار نيست حرفهاي زيبا در حمايت از يك صنف خاص نمي تواند جوابگوي خانواده هايي باشد كه بخاطر دستمزدهاي كلان بعضي از پزشكان كه از از محل ثروت مردم اين جامعه درس خوانده اند ناچار شده اند به خاطر معالجه بستگانشان و دستمزدهاي كلان پزشكان به زير خط فقر سقوط نمايند (2751039) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۵۲:۵۱
مشکل زمان ویزیت نمی دونم چرا اینقدر پیچیده شده. یک پزشک چطور می تونه زمان بیشتری برای بیمار بذاره؟ آیا مریض رو تو دو دقیقه ویزیت می کنه بعدش میشینه تخمه میشکنه؟ خوب مریضای بعدی رو ویزیت می کنه. یا باید به بیماران وقتهای طولانی برای ویزیت بده یا از زندگی و خانوادش بزنه. اینکه یک پزشک تا ساعت 8 و 9 شب مریض می بینه کافی نیست؟ تا چه ساعتی مریض ببینه شما راضی میشین؟ (2751984) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۰:۰۳:۱۴
مشكل اينه كه در دو يا سه دقيقه نميتوانند بيمار را به خوبي معالجه كنند و نسخه اشتباه مي نويسند در هر كاري استانداردي است كه بي نظمي در مديريت پزشكي باعث شده بعضي از پزشكان بساز و بفروش بشند (2752601) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۲:۱۷:۳۵
زمان استاندارد 20 دقیقه یا به طور ملایم تر در یک ساعت بیش از 4 ویزیت نداشته باشند. (2753009) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۴:۴۶:۵۴
lمساله این است که تعرقه بر اساس 15 تا 20 دقیقه تعیین شده است. بنابراین اگر شما سه دقیقه وقت می گذاری باید یک پنجم پول بگیری تا پولت حلال باشه. (2753534) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۳ ۲۱:۰۵:۴۴
چه حرف بی منطقیه که شما میزنین!! وقتی بیمارا ببینن اون پزشک وقت نداره میرن سراغ یه پزشک دیگه، شما نگران این قسمت نباش! نگران بیمارایی باش که هیچ وقت روی درمان و بهبود رو نمیبینن، چون امثال شما تو 2 دقیقه نمیتونین مشکلشونو بفهمین.
خدایی به خاطر بیمار از خونوادتون میزنین، یا به خاطر پول؟!! (2764253) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۰:۲۵:۳۷
شما دیگه چرا آقای دکتر؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2748411) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۱:۴۰:۳۲
نباید وزارت بهداشت با این همه بودجه و کادر و نیرو و ... از یک سریال آن هم با سازنده خوش ذوقی مثل آقای مدیری هراس داشته باشد. اصولا جامعه پزشکی بایستی با رفتار و کردار خود مردم را مجاب به قضاوت خوب در مورد خودش بکند.
یعنی ویزیت 60 ثانیه ای نکند. برای دیدن جواب آزمایش مریض، دوباره حق ویزیت که بعضا معادل یک روز حقوق بیمار است، طلب نکند. و ....

و همینطور سایر اصناف.. (2748605) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۲:۴۵:۰۴
من از طنز اجتماعى رضا عطاران خوشم مياد كه شغل خاصى رو هدف نميگيره بلكه رفتارهاى اجتماعى مون را در غالب طنز بهمون نشون ميده ياد شبهاى ماه رمضان بخير. (2748771) (alef-13)
 
حسین - ج
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۲:۵۸:۰۹
امروز رفتم گواهینامه ام را عوض کنم با اینکه در گواهینامه ام مهر رانندگی با عینک بوده و من هم عینک می زنم باز هم مرا به دکتر عمومی فرستادند برای معاینه ی چشم !! 20000 تومان گرفته یک دقیقه هم معطلم نکرده دوباره نوشته رانندگی با عینک !!!!!!! اونوقت مثلا اگه این صحنه که واقعی هم هست در یک فیلم طنز باز سازی کنند باز فریاد پزشکان به آسمان می رود که ای وای قشر پزشکان را مسخره کرده اند !!!!!!!!!! (2748800) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۵۴:۰۰
چند بگیره شما راضی میشین؟ (2751987) (alef-13)
 
sorena
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۳:۱۰:۰۶
قصاص قبل از جنایت نکنید!
هنوز که هیچ قسمتی از این برنامه پخش نشده اینطوری موضع میگیرند.
بیچاره مهران مدیری که قصد شاد کردن دل مردم رو داره ، اینطوری باهاش برخورد میکنند (2748835) (alef-13)
 
maryam
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۳:۴۷:۵۳
جناب آقاي وزير
با احترام، فرض بر اينكه زورتان چربيد و پخش اين سريال متوقف شد ؛ با واقعيات تلخ جامعه پزشكي نظير خطاهاي فاحش پزشكي ، عدم تعهد كاري پرسنل حوزه درمان خصوصاً در مراكز درماني دولتي، زيرميزهاو هزار و يك مشكل حوزه كاريتان چه خواهيد كرد؟؟؟!!! (2748933) (alef-13)
 
خسرو
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۳:۵۴:۳۸
خواهشا قداست کذایی را از شغل ها برداریم. همه شغل ها و پست ها باید در ترازوی نقد و طنز قرار بگیرند تا درمانی صورت بگیره.بنده به عنوان یک فرهنگی هم انتظار دارم کار ما هم نقد سالم بشه. ظاهرا زور طنزپردازان و صدا و سیما فقط به بنگاهی ها و بازاری ها می رسه!!!! (2748949) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۰۸:۳۳
اجازه بدهید که مدیری سریالش رو بسازه یعنی چه که به پزشکا بر میخوره؟ شما اگر عملکردت اونی نباشه که توی سریاله پس چرا نگرانی؟ چیزی رو میخاد نشون بده که شما انجام میدهید و نادرسته و نگرانش هستید؟
بسیار هم کار عالی میکنه ضمنا شادی باعث سلامته و شما باید از طنز استقبال کنید.
ما همه از مدیری حمایت می کنیم (2750621) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۱۹:۳۷
متاسفانه در پس واژه مقدس پزشکی پوست مردم کنده می شود. وزیر بهداشت به جای علاج این معضل، خود نیز راه را بر پزشکان محترم! هموار کرد و حالا هم جلوی هر انتقادی ولو طنز هم می ایستد!! (2750654) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۳۰:۵۶
گویا بعضی از دکترها به خودشون شک دارند !!!!!! مهران مدیری دوست داریم (2750699) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۳۴:۰۰
نمی دونم چرا حتی اسم انتقاد هم که میاد دست و پای یه عده شروع می کنه به لرزیدن!!! (2750709) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۳۹:۲۹
بحث جنبه نداشتن پزشكان نيست. مسأله اصلي اقتصاد پزشكي است. مسأله اين است؟؟؟؟ (2750731) (alef-13)
 
بهزاد-بازیگر
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۴۰:۰۴
ای کاش وزیر اقتصاد هم به سازمان امور مالیاتی نامه میزد میگفت درآمد ماهیانه یک جراح درجه یک مغز و اعصاب با تمام درآمدهای بخش خصوصی، دولتی، زیرمیزی‌ها 5 برابر یک پزشک آلمانی است.

آقای وزیر بهداشت واقعا" معلومه که بیکاری ، بجای رسیدگی به شغل اصلی وزارت بهداشت ، 24 ساعته داری تو حوزه های کاری دیگران دخالت میکنی. (2750733) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۴۰:۵۱
جناب آقای وزیر عزیز
متأسفانه تعدادی از همکارانتون با رفتارهای غیر حرفه ای شون و از یادبردن سوگندی که خوردند، مدت هاست پرده اعتماد رو در دل مردم پاره کردند. برخی از همکاران محترم شما فکر می کنن فقط خودشون سواد دارند و بقیه مردم همه نادان و جاهل هستند. یادم میاد حتی تا یک دهه پیش وقتی به یک پزشک مراجعه می کردین کلی از شما تاریخچه بیماری رو می پرسید و با دقت با طرح پرسش های مربوطه رد بیماری رو در شما جستجو می کرد. اما امروزه برخی پزشکان زورشون میاد دوتا کلمه با مریض صحبت کنن و یا دوتا سوال ازش بپرسن. فقط جواب آزمایش یا اسکنی رو که خودشون به فلان آزمایشگاه یا مرکز تصویربرداری معرفی کردن نیم نگاهی می اندازند. من رو ببخشین که صریح صحبت می کنم اما همه این رفتارها به درآمدهای بی حساب و کتاب دوستان بر می گرده. لطفا یک بررسی بفرمایید که در کدام کشور یک متخصص پزشکی در روز معادل یک ماه کار یک متخصص علوم انسانی درآمد داره؟؟؟ فقط در کشورهای جهان سوم که احتمالا ما در راسشون قرار داریم. (2750737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۴۸:۵۵
جالبه اینهمه جلسه برگزار کردند ولی یک جلسه با خود مهران مدیری و نویسنده ها برگزار نشده. متن ها خوانده نشده و قضاوت کرده اند. (2750760) (alef-13)
 
منصور خان
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۰۳:۵۱
خوش به حال خودم نه مهران مدیری را دوست دارم ونه سریال های مسخره اش را. اما واقعا آقای دکتر هاشمی را دوست دارم چون هم عاشق مردم است و هم دلسوز زیر دستاشه ، حال اگه دکتری پول پرست باشه آقای دکتر هاشمی چه گناهی کرده. من هم خواسته ی بر حق آقای دکتر هاشمی را تایید می کنم واز گفته ی مدیر شبکه ی 3 بیزارم. (2750823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۰:۰۰:۰۲
مطمئني اشتباه نمي كني يك كم فكر كن متوجه اشتباهت مي شي (2752593) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۱۸:۵۳
آقای وزیر شخص من به جامعه پزشکی اعتماد چندانی ندارم و تجربه سالها مراجعه به پزشکها به من یاد داده که پزشکی هم در ایران یک جور شغل و کاسبی هست و مشتری اون فرد بیمار هست و اون تقدسی که پزشکان برای شغلشون قایل میشند در عمل واقعیت نداره و به همین خاطر برای تشخیص یک بیماری همواره به چند پزشک مراجعه میکنم و خودم جمع بندی میکنم

ضمنا شما اگر دلسوز سلامت جامعه باشی و فکر پایین اومدن کلاس وجایگاه پزشکان در جامعه نباشی خوشحال میشی که این مردم تحت فشار ساعتی پای سریالهای آقای مدیری بخندند و شاد بشند چرا که نقش شادی و خنده در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری در تمام پژوهشها ثابت شده (2750870) (alef-13)
 
علیرضا قادری (نقاش آبرنگ)
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۲۲:۳۹
من هفتاد و پنج سال سن دارم. دبیر بازنشسته هستم و ساکن تهران. بدلیل سن
بالا مراجعات مکرری به اطبای مختلف داشته ام. دوستان متعددی هم در ردیف خودم دارم که اوقات را با آنها میگذرانم و یکی از موضوعات مورد بحث ما همین
مسئله بهداشت و درمان است. غالب ما به این نتیجه رسیده ایم که پزشکان اخلاق
حرفه ای را فراموش کرده و یا اصلا نیاموخته اند. به آنها یاد نداده اند که با بیمار
سرطانی و اطرافیان او چگونه رفتار باید کرد. به آنها یاد نداده اند که با مادر یک کودک عقب افتاده چگونه رفتار باید کرد. به آنها یاد نداده اند که اگر پشت میز طبابت مینشینی باید به بیمار فرصت بدهی بیان درد کند. به آنها یاد نداده اند که در این حرفه
سوال مکرر در مورد قیمت ارز و طلا و برج سازی قباحت دارد. به آنها فروتن بودن را یاد نداده اند. به آنها یاد نداده اند که نبادا به بیمار بعنوان منبع پول نگاه کنند. به آنها مناعت طبع داشتن را یاد نداده اند. بزرگمنشی را یاد نداده اند و در ورای همه این
ها دانش اندوزی مداوم را یاد نداده اند. طبابت به روز کردن و احتراز از خطای عمدی را یاد نداده اند. حتی به آنها یاد نداده اند که به خودشان رحم کنند. که زندگی حرفه ای خود را در مسیر مال اندوزی تباه نکنند.
آنچه که نوشتم صد یک واقعیت است. بگذارید با حربه نقد خفتگان را بیدار کنیم. (2750888) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۳۱:۴۵
بقیه اقشار جامعه مهم نیستند!!
چرا فکر میکنید تافته جدا بافته اید!!!
طاقت یک طنز رو هم ندارید!!!
واقعا که!! (2750914) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۳۵:۱۹
اقای هاشمی نگران شما بی مورد هست طنز هست اغراق امیز تا سریال ن دیدی قضاوت نکنید (2750926) (alef-13)
 
1360
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۳۶:۵۱
تو اين مملكت از قشر متكدي ها قط ميشه انتقاد كرد
بابا يزره جنبه داشته باشين تو غرب جلوي بلندمرتبه ترين مقامات كشورشون اداشونو درميارن تو اينجا به كسي بگي بالا چشمت ابروست دعوا ميشه يزره جنبه داشته باشيم (2750932) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۳۸:۳۱
مادرم را پيش يك متخصص گوارش در خيابان ايتاليا بردم در عرض سه ساعت سي نفر را ويزيت و دو نفر را آندوسكوپي كرد يك چيزي در حدود 1200000 تومان درآمد در سه ساعت منم كه يك معلم كارشناسم در آموزش و پرورش ماهيانه 1200000 تومان مي گيرم آيا اين واقعيت است يا طنز به خدا اجحاف بعضي از پزشكان متخصص در حق مردم ايران اگر به يك كشور پيشرفته ببري فكر نمي كنند كه واقعيت است بلكه احساس خواهند طنز است و برايشان قابل قبول اين واقعيت بسيار مشكل خواهد بود (2750941) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۰۸:۲۳
بيشتر در س ميخوندي ميشدي دكتر مسئله الان انتقاد پذيريه نه حقوق كم معلما (2751215) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۴:۵۵:۵۶
اگر همه دکتر بشن بقیه کارها را کی انجام بدهد؟ خدا به هر کسی یک استعداد خاص خودش را داده و بنابراین در تمام صنوف باید میانگین درآمد افراد پرتلاش به هم نزدیک باشه. اصلا نباید همه بروند تو کنکور پزشکی شرکت کنند مگه ما چند تا پزشک می خواهیم اینها بخاطر افزایش لجام گسیخته تعرفه ها است که تعادل را در جامعه به هم زده و بسیاری از استعدادها را پشت کنکور پزشکی نابود کرده . استعدادهایی که باید دیگر زمینه ها را در جامعه رشد بدهند. (2753551) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۱:۰۹:۵۵
هیچوقت یه پزشک متخصص رو با یه معلم یا هر قشری مقایسه نکن .. شما چقدر زبان بلدی ؟ پزشک 10 برابر شما چون باید کتاب زیان اصلی بخواند .. چقدر درس خوندی بعد از دیپلم لیسانسی یا نهایت فوق داشته باشی.. اما پزشک متخصص فقط 7 سال عمومی داره .. 2 سال میره شهرستان .. 2 سال میره سربازی .. بعد هم چندین سال برای تخصص باید درس بخونه تازه اگر بتونه تو امتحان تخصص قبول شه که حتما باید آدم درسخون و با هوشی باشه .. همه اینها بجای خود ولی درآمدشون باید نظارت داشته باشه و نباید اینقدر بی قید و رها باشن .. ما نمی گیم مثل مهندس و معلم و حتی مدیر یه اداره درآمد داشته باشن ما می گیم باید معقول باشه .. باید معلوم باشه هر روز چند نفر رو اجازه داره ویزیت کنه و برای هر بیمار چقدر باید زمان بذاره و نباید از سطح درآمد جهانی پزشکان بالاتر باشه همونطور که همه اقشار سطح درآمدشون به سطح جهانی نمیرسه (2752766) (alef-10)
 
موسی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۳۸:۴۸
من پزشکم و از این سریال حمایت می کنم....وزیر بهداشت ما اشتباه کرده ببخشید (2750943) (alef-13)
 
% 90ایران
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۴۳:۲۷
خوش بحال پزشکان که فقط بخاطرخدا( پول )طبابت میکنن وهیچوقت هم نگران بچه های گرسنه شان نیستن چون خدا( پول )رو دارند
من که باقرض ازفامیل تونستم لباسی برای بچه هام بعدازیکسال پاره پوشی بخرم الانم بشدت نگران بدهیهای هستم که بخاطرحقوق کم ومخارج سنگین زندگی وآبروی خانواده ام مقابل طلبکارانم هستم خدایافرجی برای همه مابرسان.الهی آمین (2750954) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۱:۵۲:۳۶
اون 12 سالی که جنابعالی تو کوجه ها ول میچرخیدی و 7 سال بعدش و 4 سال بعدش و 6 سال طرح مابینش . اقای دکتر داشتن درس میخوندن و از زندگیشون زده بودن تا به اینجا رسیدن. کمی همت میکردی که شرمنده بجه هات نباشی. حالا هم به بچه هات یاد بده راه جنابعالی را نروند!!!!!!!!!!!! (2751804) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۰:۵۸:۵۲
عزیز برادر، بنده من هم عنوان دکتری دارم و هیات علمی دانشگاه دولتی هستم. وقتمان را هم مانند شما تلف نکردیم، درس خواندیم. قبول هم داریم پزشکان درآمد بیشتر داشته باشند اما آخه نباید تناسبی بین حقوق های پرداختی دولت باشد؟ الان هیات علمی پزشک در وزارت بهداشت با مدرک تخصصی در طی یک ماه به اندازه دو سال و نیم حقوق هیات علمی وزارت علوم با مدرک دکتری تخصصی حقوق می گیرد. البته این بجز درامد مطبی هست که اقایان دارند. حال که وزیر علوم نیز یک پزشک هستند ایکاش به این مسئله بیشتر دقت می کردند. (2752112) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۵۱:۵۱
عجیب است کم ظر فیتی آقای وزیر!!!!!!!!!!!!!!!
اگر قرار باشد هر فیلمی ساخته شود و قشری اعتراض کنند باید در فرهن را تخته کرد (2750986) (alef-13)
 
خالد
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۵۷:۲۰
سلام
آفرین به این فکر ،خوشم میاد حواست به همه جا هست
انشاالله میز ریاست جمهوری ببینیمت (2751002) (alef-13)
 
سيامك
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۵۹:۳۹
ميانگين درآمد پزشكان متخصص در ايران بسيار بالاتر از ميانگين درآمد مردم كشور عزيزمان و به نسبت درآمدساير پزشكان در تمام كشورهاي پيشرفته با مردم آن كشورها مي باشد
جناب آقاي وزير مردم به خصوص معلمان ، پرستاران، كارگران، قضات محترم، فرماندهان جان بركف سپاه و ارتش كه خداوند اجرشان بدهد كه در حفاظت از كشور و امنيت مردم مي كوشند به عينه درآمد كلان بعضي از هم صنفانتان را مي بينند و صبورانه منتظرند با افزايش تربيت پزشك متخصص مشكل مردم حل شود نه اينكه در تمامي رشته ها ما مازاد داشته باشيم و با اين همه پزشك عمومي بيكار كمبود پزشك متخصص داشته باشيم
كار به جايي رسيده است كه در متنهاي اينترنتي در مواردي ثابت شده بود كه بعضي از پزشكان تا صد برابر پرستاران درآمد دارند مثلا از اعتراض پرستاران نسبت به بعضي از عملكردهاي شما براي پر كردن جيب پزشكان در مقابل مجلس آيا اين درآمد صد برابري خودش يك طنز نيست؟
در صدا وسيما مصاحبه هايي با مردم در خصوص عملكرد همصنفانتان است كه گاها بنا بر مصلحت جامعه پخش نمي شود اكثر يت تحصيلكرده و آگاه جامعه مي دانند كه چقدر نسبت درآمد پزشكان متخصص از محل يارانه ها بالا رفته و اصلا مردم براي بعضي از پزشكان مطرح نيستند الان كه يك فيلم ساخته شده است اجازه دهيد مردم خود قضاوت كنند و پيشداوري نكنيد
البته در ميان پزشكان افراد منصف و باانصافي نيز هستند كه ثروت و زر اندوزي را بجاي خدمت به مردم انتخاب نكرده اند كه متاسفانه در اقليتند اين انسانهاي شريف مطمئن هستم از از يك سريال طنز ناراحت نمي شوند چون آنكس را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است.
طنز واقعي وزيت دو يا سه دقيقه اي بعضي از پزشكان در جامعه است و همچنين كار بساز و بفروشي بعضي از پزشكان در كشور طنز ترين طنز در جهان خواهد بود (2751008) (alef-13)
 
رشتي
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۰۳:۱۲
جناب وزير ، بجاي جلسه با صداوسيما و درخواست سانسور با پزشكان و هم كيشان خودتون جلسه ميذاشتين تا از افشاي واقعيتها در هراس نباشيد ،بجاي تعويض سنگ محك سعي كنيد عيار خودتون رو بالا ببرين، طنز در تمام جوامع واقعيت مزين شده است وكسي هراسي از طنز و دوربين مخفي نداره اما متاسفانه در كشور ما ..... ! پزشكان و جامعه پزشكي هم عضوي از اين جامعه هستند و نبايد نگاهي برتر به وظايف شون داشت ، (2751027) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۱۹:۳۴
معلوم شد شما هم فقط وزیر پیزشکها هستی نه وزیر بهداشت! (2751078) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۱:۱۹:۳۵
افرین واقعیت بود (2752129) (alef-10)
 
احمدی جونم
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۲۴:۱۸
حالا چرا وزیر به خود برداشت کرده و مرجع ضمیر را بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی دولتی می داند.
مضمون سریال مدیری عینا منطبق با وضعیت بیمارستانهای خصوصی است که این هم از بی عرضگی دستگاه متبوع وزیر بهداشت در عدم نظارت بر این گونه بیمارستانهاست.!!! (2751097) (alef-13)
 
پردیس
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۲۶:۳۸
به نظر من هیچ مشکلی نیست طنز درست کنن همسر من پزشکه وکارشو هم درست انجام میده ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک تو همه اقشار خوب وبد داریم دلیل نمیشه. (2751106) (alef-13)
 
اسماعیلی وردنجانی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۵۲:۲۵
بسمه تعالی
جناب آقای قاضی زاده هاشمی
سلام علیکم
اضطراب و دل نگرانی شما درخصوص حمایت از طرح تحول نظام سلامت بسیار پسندیده است.اما
اما جناب وزیر محترم شما چرا اجازه نقد به سیستم پزشکی آن هم به زبان طنز را نمی دهید
اصولا در مدیریت کسانی که ضعف دارند اجازه دخالت رسانه چه طنز و چه غیر طنز را نمی دهند...
کمی برخود آرامش داشته باشید، خودتان به گونه ای رفتار می کنید که انگار ریگی به کفش دارید.
آن را که حساب پاک است از محاکمه چه باک است.
اگر کار را برای خدا انجام می دهید پس چرا اینقدر از بنده خدا ترس و دلهره دارید....
کار را برای خدا انجام دهید. (2751175) (alef-13)
 
کفشدار
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۵۲:۴۲
من بیشتر از این نامه و نامه نگاری ها به رفتار مهران مدیری خنده م می گیره ایشون مثلا به خیال خودش با دولت قبلی لج کرده بود و تلویزیون رو ملت رو از دیدن فیلم های ضعیفش محروم کرده بود و تصور می کرد با روی کار اومدن دولت جدید و با اتخاد سیاست های جدید فرهنگی میدان برای جولان دادن امثال ایشون فراهم میشه و مجدد ایشون میشن نفر اول تلویزیون اما این خوش خیالی چند ماه طول نکشید (2751176) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۶:۵۷:۱۸
ضمن احترام به تمامي پزشكان بلاخص به آنان كه حرفه پزشكي را براي درمان بيماران انتخاب كرده اند نه به خاطر رسيدن يك شبه به ثروت كلان. آقاي وزير ضمن ارادت به برنامه هاي دولت محترم و محبوب يازدهم در حوزه سلامت، كيست كه نداند وضعيت پزشكي ما در كشور چگونه است؟ اين منطق از دولت يازدهم اصلا" قابل توجيه و دفاع نيست! آقاي وزير چگونه است يك دندانپزشك براي درمان دندان هر مبلغي دلش مي خواهد مي گيرد ؟ چگونه است يك جراح براي عمل جراحي هر مبلغي دلش مي خواهد درخواست مي كند؟ و خيلي از سئوالات مشابه !!!! آنوقت يك طنز مي خواهد واقعيت هاي جامعه را منعكس كند ولي شما درخواست سانسور داريد؟ اين چه منطقي است؟!!! (2751188) (alef-13)
 
رسول مشهدي
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۰۴:۳۲
وزير محترم بهداشت مثل اينكه وظيفه اصلي خودش را با وزير ارشاد اشتباه گرفته. (2751205) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۲۵:۴۰
پزشک جماعت مستحق طنز و مسخرگی بیش از این و پیش از این ها بوده است. جماعتی بی تجربه که پس از تشخیص های نادرست و درمان های نادرست تر سبب مقاوم سازی بدن نسبت به آنتی بیوتیک های مختلف شده و انواع و اصناف بیماری را در جامعه ایرانی جایگیر کرده است. در حالی که از پزشکی چیزی نمی دانند خود را با پزشکان غربی مقایسه می کنند و می انگارند از دماغ حضرت فیل افتاده اند!بسیاری از ان هادهم از حرص و طمع زیاد رو به تجارت و سرمایه گذاری های ربوی کرده اند! هرجا بروید ردپای آنها ار می بینید! حالا ببینید در غرب پزشکان چگونه اند. همه ثای بقراط اند و ابوعلی سینا هم متعهد به شغل و هم متعهد به بیمار. تا بیماری را درمان نکنند دست از سر بیماری بر نمی دارند و طمع دستمزد زیادی نمی کنند. از زیرمیزی چه بگویم که نمی دانند چه صیغه ای است. این ابداع و اختراع پزشکان ایراین است و باید به نامشان در تاریخ پزشکی ثبت شود (2751267) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۳۱:۱۱
جامعه پزشکی به خصوص متخصصان باید وقت بیشتری برای مریضان بگذارند.زیر میزی را رها کنند و دقت بیشتری کنند تا مریض هرچه سریعتر سلامتی اش را بدست آورد.کمتر مادی باشند آزمایشات مکرر و غیر ضروری را جایگزین گرفتن شرح حال و معاینه نکنند.آنگاه هزاران طنز هم نمی تواند اعتمادها رامخدوش کند. (2751281) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۷:۵۸:۰۷
یاد الازهر مصر افتادم که فیلم ندبده مجیدی را به باد انتقاد گرفتند و ما انها را نصیحت می کردیم......بابا ......کار از پای بست ویران است. (2751339) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۲۴:۴۷
آخ که این انتقاد پذیری دولت منو کشته (2751413) (alef-13)
 
پزشك متخصص از ايلام
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۴۲:۰۷
ما پزشكان به حمايت امثال شما نيازي نداريم، شما كه با تبليغات سو و عوام فريبانه تحت نام طرح تحول با ابروي پزشكان بازي كرده ايد . با بزرگنمايي پرداخت ها به پزشكان جامعه را بر عليه ما بر انگيخته ايد . من تا كنون نه ريالي خارج از تعرفه گرفته ام و نه بيش از حق خود توقعي از جامعه دارم، و با وجود معوقات ٦ ماه و بعضا يك ساله كماكان در خدمت مردم محروم اين منطقه هستم و با اينكه هر دو ماه تنها 5 روز در كنار همسرم مي باشم تا كنون گلايه اي از هيچكس نداشتم ولي اكنون كه به اسم مردم و از بيت المال و تحت عنوان دهن پر كن طرح تحول براي پر كردن ولع سيري ناپذير زير ميزي بگيران ، آماج تهمت و افترا مردم قرار گر فته ام ديگر تحمل خدمت در اين منطقه محروم را ندارم،.
پزشك و هر انسان ديگري تقدس ندارد . البته درك اين موضوع براي شما كه تاب انتقاد را نداريد دشوار است. لطفا بيش از اين براي قشر خدوم پزشكان حاشيه درست نكنيد و بگذاريد در آرامش باشيم، ما را به خير شما اميدي نيست لطفا شر نرسانيد.
و براي اطلاع آنان كه طرح سلامت را در جهت پر كردن جيب امثال من مي دانند مي گويم كه اكثر پزشكان از اين طرح ناراضيند و اين خرج تراشي دولت كه مقدار اندك آن به پزشكان مي رسد نه به نفع مردم است و نه پزشكان.
جناب وزير از طلا گشتن پشيمان گشته ايم مرحمت فرموده ،ما را مس كنيد. (2751477) (alef-13)
 
متخصص از ايلام
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۸:۵۶:۲۵
ضمنا در ادامه كامنت قبلم من طنز آقاي مديري را اكثرا سازنده ديده ام و براي ايشان آرزوي توفيق بيشتر در كار هايشان را دارم. و از ايشان به عنوان يك پزشك حمايت مي كنم باشد كه هنر ايشان تلگنري بزند به وجدان خفته برخي از ما چه پزشك و چه غير پزشك (2751506) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۰۳:۳۳
تاوقتی رابطه بین بیمار وپزشک پولیه،اوضاع همینه.شرکتهای بیمه این همه ازمردم پول میگیرن ودست آخر بیماروخانواده اش رو باهزینه های کمرشکن مداوا تنها میذارن.دکترا کلاس میذارن ویجورایی بیمارهارو باجون ودل معاینه نمی کنن.پزشکا مقصر نیستن.براشون توقع ایجاد شده با بیماراشون زیاد خودمونی نشن.بارها گذرم به بعضی از دکتراافتاده حتی بامن چهره به چهره صحبت نکردن.به هرحال خداوند درمورد رفتارهاشون قضاوت خواهد کرد و هیچ کس مستثنی نخواهد بود.پولی که به سختی بدست میاریم وبایه ویزیت گرون قیمت ازدستمون میره،باید عادلانه معاینه بشیم و حرمت وشخصیت بیمار حفظ بشه.اگه بیمارا نباشن پزشکا از کجاکسب درآمد میکنن... (2751525) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۰۵:۳۸
با ارادتی که خدمت دکتر هاشمی دارم، ولی اصلا با این کارشون موافق نیستم، قرار نیست هر کس محبوبیتی داره بتونه تو همه مسائل دخالت کنه، مخصوصا تو حوزه هنر. (2751530) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۹:۱۰:۱۸
یک سوال :
چرا کنکوری ها اولین اتتخابشون رشته پزشکیه؟
فقط محض رضای خدا کلیشه ای نگویید برای خدمت به مردم . (2751537) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۰:۰۷:۱۹
باسلام به و احترام به نظرات بالا من خود پزشک عمومی هستم با 20 سال سابقه کاربه نظر من برخلاف تصورعامه مردم وزیر محترم بهداشت بیشتر کارش عوام فریبی بود بودجه وزارت خانه 10 برابر شد 90درصد بودجه توسط وزیر به همان گروهای پر درامد پزشکی مثل جراحها تعلق گرفت واختلاف درامدی بالای 100 برابر بین گروهای پزشکی را بیشتر کرد این وزیر اعتقادی به طرح پزشک خانواده که هدف ان جلوگیری از بیماری است وباعث کاهش درامد افسانه ای برخی متخصصین بی انصاف میشود ندارد و اصلا اعتقادی به به طب پیشگیری ندارد همانگونه که بودجه مسکن مهر دولت دهم را گرفتارکرد این بودجه سرسام اور بیت المات که جیب 10درصد پزشکان میرود باعث شکست این د (2751666) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۰:۵۴:۰۷
بهترین نظام سلامت منطقه یا جهان؟ عجب ادعایی! در کجای کره زمین درآمد روزانه برخی پزشکان از حقوق ماهیانه برجسته‌ترین پروفسورهای دانشگاههای آن کشور بیشتر است؟ (2751738) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۱:۰۴:۵۵
پس این همه فساد تو کشور کی میکنه همه امامزاده هستند معصوم وپاک
شبها عده ای از مریخ میایند
چرا ظرفیت نقد نیست ؟

ماندنی پور (2751754) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۱:۱۰:۳۸
پزشکها تا می تونند خون مردم رو تو شیشه می کنند اولا همشون زیر میزی می گیرند وقتی یه بیمار سرطانی به یه پزشک مراجعه می کنه میگه حتما باید به بیمارستان مورد نظر اون برای شیمی درمانی مراجعه کنه و از این طریق از بیمارستان پور سانت میگیره
در ثانی این وزیر بهداشت شما ویزیت پزشکان رو سه برابر افزایش داد
پزشکان ما الان کاملا بی سواد بی سواد و شیفته پولند
اینجا همسایه ما که خانمش رو تو بیمارستان خصوصی بستری کرده بود چند رو بعدش خانمش فوت کرد و الان 150 میلیون به بیمارستان بدهی داره
اون طرح تحول سلامت که می گند باید گفت در بیمارستانهای دولتی اصلا نه پزشکان به مریض اهمیت می دهند و نه بیمارستانها جا دارند و بیشتر به درد خود دولت تدبیر و امید میخوره (2751761) (alef-13)
 
عبداله
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۲۹:۲۴
فکر می کنم شما در نظرتان زیاده روی کردید. اینکه گفتید همشون کاملاً اشتباه است. چون خیلی پزشک شریف و متعهد داریم که حتی در مناطق محروم هم انجام وظیفه می کنند. و از طرف دیگر اگر اشتباهی یا قصوری در جایی افتاد دیگر نباید آن را به همه جا تعمیم داد و این اشتباه است. (2751866) (alef-13)
 
فرد موسوي
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۵:۵۶:۳۳
من خواهرم پزشكه و متخصص ريه. از وقتي من يادم مي ياد يعني وقتي كه دييرستان بود هيچوقت از خونه خارج نمي شد بخاطر درس خوندن. اين قصيه تا الان كه ٤٨ سال داره ادامه داره چون يا داره مطالعه ميكنه يا گرفتار مريضهاست. من چندين بار گريه كردنشو بخاطر مريضاش ديده ام. حدود ٩ سال هم تو شهرستانها رزيدنتي و طرحش رو دور از خانواده گذروند. از نظر من هر چقدر هم كه يه پزشك درامد داشته باشه حقشه. اينها أصلا زندگي ندارند.
ما مردم جهان سوم هم فقط اينو بلديم كه مشكلات خودمونو به موفقيت ديگران نسبت بديم. زشته بخدا. بجاي اينكه دنبال اين باشيد كه بقيه رو بكوبيد و دلتون رو خنك كنيد ببينيد چجوري ميتونيد حق خودتون رو بگيريد. حداقل اگه يك قشر تو جامعه وجود داشته باشه كه به حقوقش ميرسه بقيه أقشار هم ممكنه با اتكا به اين موضوع راحتتر بتونن به حقوقشون دست پيدا كنند تا اينكه همه تو جامعه بدبخت و توسري خور باشند. (2753666) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۲۱:۴۳:۰۹
ما هم فقط به دنبال حق خومون هستیم. اگر درآمد دولت بینهایت بود حرف شما درست بود. ولی منابع محدوده و وقتی به یک قشر چند ده میلیون در ماه داده میشه در واقع از دریافتی دیگران کم میشه. مثلا وقتی پول یارانه را جمع میکنند و به پزشکهای متخصص میدهند مردم مستضعف جورش را میکشند. ما فقط میگیم از حق دیگران به قشر مرفه پزشک متخصص ندهید. (2754236) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۰۸:۲۳:۰۷
دستش درد نكند شايد خواهر شما از معدود پزشكان باانصاف در جامعه باشد كه اگر چنانچه مي گويي باشد هر چه درآمد دارد نوش جانش ولي من اكثرپزشك متخصص يا دندانپزشك در ميان دوست و آشنايان مي بينم كه سالي چند بار سفر خارجي مي روند و هچنين اكثر ملك و املاك و زمينهاي خوب را خريداري كرده اند و با پولشان تعداد زيادي جوان را در زمينه بساز و بفروشي اجير كرده اند و جز پول به چيز ديگري فكر نمي كنند و بيماران را به صورت بسته هاي اسكناس مي بينند (2754728) (alef-10)
 
حسین کرد
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۰۱:۳۲
بنظرم جناب دکتر هاشمی بیشتر نگرانیشون ازین بابت هست که درامد بیمازستانشون با چالش جدی مواجه بشه.البته دست این صنف محترم واسه ملت رو شده تقریبا ..چه اقای مدیری رو بزارن سریال بسازه چ نزارن..... (2751820) (alef-13)
 
محمد مدتضوی
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۰۲:۰۷
تجربه ثابت کرده کسانی که از عملکرد خودشان اطمینان دارند نه تنها از انتقاد دلگیر نميشود بلکه استقبال میکنند
بخصوص از طنز کمک میگیرند تا اگر جایی مشکلی باشه رفع کنند
آقای وزیر من از صحبتهای شما برداشتی که دارم شما در حوزه مدیریت بسیار ضعیف هستید البته هیچگونه اطلاعاتی از عملکرد شما ندارم بلکه از روی این انتقاد که برای موجه جلوه دادن انتقادتان به ناحق از سخنان مقام معظم رهبری استفاده کردید که اتفاقا تا آنجایی که اطلاع دارم ایشان نیز به طنز علاقمند هستند
و حتی طنزی در مورد حضرت رسول و علی (ع) داریم در مورد خوردن خرما که اگه این طنز به پزشکان منتسب میشود مطمنا شما حکم به ارتداد میبستید (2751822) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۱۲:۲۶
وزیر محترم بهداشت
جایه نگرانی به یک سریال طنز
سری به بیمارستانهای دولتی در شهرستان ها بزنید
دست بردارید از ازین اعمال نمادین
ببینید درد مردم کجاست (2751837) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۱۷:۳۵
من (2751844) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۳:۴۶:۰۲
به نظر من هر گونه توهین چه به شکل طنز یا به شکل غیر طنز مردم بازنده خواهند بود چون درد وقتی به سراغمان امد یا یک بیمار تصادفی لت وپار داشته باشیم دنبال یک پزشک می گردیم وسراغ مشاغل دیگر نخواهیم رفتوتیم پزشکی کارشان راخواهند کرد اگر ما تحت تاثیر طنز ومسائل دیگر باشیم ان درون ماست که داغون میشود بدون هیچ دست اوردی برای ما وکلا در مورد هر کاری که به ان کارنیاز پیداکنیم همنیست میگوییم مهندسین برای یک نقشه خیلی پول می گیرند یا وکلا دستمزد های انچنانی میگیرند ایا میتوانیم کار انها راخود انجام بدهیم مجبوریم در صورت نیاز تن به قیمتهای غیر واقعی انها بدهیم وهمینطور در باره تمام مشاغل دیگر ا (2751970) (alef-13)
 
سهند
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۸:۱۸:۲۰
احترام وزير دلسوز و توانمند امري ضروري است احترام جامعه پزشكي نيز واجب است همانطور كه احترام به همه مشاغل و مكاسب واجب است. ولي نبايد با كشيدن ديوار محافظ دور يك گروه و ايجاد شرايط انتقاد ناپذيري آنها و ايجاد نوعي تقدس و نظاير آن باعث ايجاد دايره امن براي هيچ گروهي شد. جلب اعتماد مريض به پزشك وظيفه خود پزشكان است كه با مريض چگونه برخورد ميكنند و طبيعتا مردم بهتر از همه تشخيص ميدهند به چه كسي و تا چه حد اطمينان كنند . بهتر است انتقاد و طنز كه در حقيقت نوعي زيرذره بين گذاشتن رفتار است انجام شود و حتي اگر بزرگ سازي و غلوي هم شد مردم خود بهترين قضاوت كنندگان هستند. از مردم تري نداشته باشيد از سياسيون و نمايندگان مجلس و گروه‌هاي رقيب هراس داشته باشيد كه ممكن است استفاده هاي سياسي از اين انتقاد ها بكنند و جو منفي در جامعه ايجاد كنند . (2752304) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۸:۳۵:۳۴
مگه نه اینکه "خنده بر هر درد بی درمان دواست"؟ (2752361) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۸:۵۵:۲۹
آقاي وزير بهداشت شما اگر دلتان براي مردم ايران مي سوخت جلوي كار هتل بيمارستاني كه بايد در اختيار اين مردم باشه نه اجنبي را مي گرفتيد و مردم بيچاره مجبور نميشدند كه صبح زود و حتي نصف شب در صف براي گرفتن نوبت باشند در بعضي از بيمارستانهاي دولتي با بيمار رفتار خوبي ندارند هركس شخصيتي دارد (2752408) (alef-3)
 
هدایت عظیمی فر
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۹:۰۵:۵۴
جناب وزیر نکنه از این می ترسی که درامد چند صدمیلیونی پزشکان یه مقداری کم بشه/از حق نباید بگذریم که طرح تحول سلامت تا حدی شرایط را مساعد نموده ولی به چه قیمتی؟به قیمت اینکه صدها میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت صرف افزایش دستمزد نجومی پزشک ها می شود؟به قیمت اینکه یک پزشک متخصص دیگه با درامد دویست میلیون تومانی راضی نیست و همچنان مردم را می چاپند/حالا شاید در سطح بیمارستانها شرایط بیماران تا حدی بهتر شده ولی خدا وکیلی بیایید ببنید ایا پزشکها هم دچار تحول شده اند یا نه؟ (2752436) (alef-10)
 
i
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۹:۳۰:۲۹
مردم بیچاره نامه های اعتراضشون از پزشکای... رو به کی باید بدن؟!!! (2752505) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۹:۳۷:۲۵
آقای وزیر شما را نه وزیر بهداشت و نه درمان نمی بینم شما وزیر پزشکان هستید و بس ،آیا یکبار شده معیشت و شان سایر کارکنان ازکارمند و پرستار و آموزش و بهداشت و پیرا پزشکی ذهن تان را مشغول کند خیر بلکه سخت گیریها و عدم رسیدگیها بیشتر از قبل است فقط پزشکان محترم را متوهم و متوقع نموده اید اینست تمام هنرتان .شمارا به خدا این وزارتخانه فقط پزشکان نیستند . (2752525) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۹:۳۷:۵۱
حالم از این پزشکان به هم می خوره یک مشت خودخواه (2752526) (alef-3)
 
داودي
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۰۹:۳۹:۲۴
من اكثر نظرات را خواندم كاش وزير محترم بهداشت نيز اين نظرات را مي خواند و به عمق واقعيات در جامعه پي مي برد.
درآمد زياد پزشكان اجتناب ناپذير خواهد بود بحث بحث عرضه و تقاضاست زماني مهندسين درآمد زيادي داشتند و يا اگر يادتان باشد در يك شهر كوچك يك پزشك عمومي چنان درآمدي داشت كه خيلي از مردم حسرت زندگي مهندسين و دكترهاي عمومي را مي خوردند بعد از مدتي با يك سياستگذاري تعداد مهندسان و پزشكان عمومي به قدري زياد شد كه الان به عينه مي بينيم كه اكثر مهندسان عزيز و زحمتكش ميهنمان و تعدادي از پزشكان عمومي كه حاضر نيستن به نقاط محروم بروند به كار ديگر روي آورده اند اما چرا كمبود پزشك متخصص يا دندانپزشك داريم عزيزان مسئله خيلي ساده است اراده اي براي افزايش تربيت پزشك متخصص و دندانپزشك نيست و يا اگر هم اين اراده در مسئولين دلسوز نظام باشد كه حتما هست گروهي يا باندي مانع مي شوند.
خيلي از دوستان در مطالب بالا گفتند با اين همه پزشك عمومي بيكار چرا تعداد متخصص كم است و چرا از محل يارانه ها به جاي افزايش پزشك متخصص و دندانپزشك جيب بعضي از متخصصها را پر كرده اند ؟
اگر كمي فكر كنيم مي بينيم كه گروهي دانسته يا ندانسته به جاي حل مشكل اصلي يعني افزايش تربيت پزشك متخصص صورت مسئله را به نحو كوتاه مدت حل كرده اند افزايش درآمد پزشكان متخصص از محل يارانه ها اين امر تبعات فراواني داشته است از جمله اعتراض پرستاران زحمتكش در بيمارستانها و ساير كادر بيمارستاني غير پزشك.
مشكل فقط توسط رياست محترم جمهور قابل حل است خواهش مي كنيم و مي دانيم كه نظرات مردم را مطالعه مي كنيد لذا هر چه سريعتر اين اراده مسئولان دلسوز نظام را به وزارت بهداشت ابلاغ فرماييد تا تربيت پزشك متخصص در يك طرح ضربتي پنج ساله حداقل تا سه برابر افزايش يابد آنوقت برابري عرضه و تقاضا مشكل مردم را تا حد زيادي حل خواهد كردچون ضرب المثل مشهوري است كه مي گويداگر خواستي مشكلي را اساسي حل كني به يك نفر به جاي ماهي دادن ماهيگيري ياد بدهيد.
نماينده هاي محترم و دلسوز و پشيبان مردم در مجلس از شما نيز خواهش مي كنيم كاري كنيد كه دولت محترم ناچار شود ظرفيت تربيت پزشك متخصص را از محل يارانه ها در داخل يا خارج كشور بالا ببرد اين سوال را از خودتان بكنيد كه علت چيست كه در اين چند ساله در اين زمينه كوتاهي شده است حتي اگر بودجه نيست شايد تعداد زيادي از پزشكان عمومي محترم حاضر شوند با هزينه شخصي تخصص خود را در داخل يا خارج كشور بگيرند در اين راه به آنان كمك كنيد و اين عزيزان تشويق و حمايت از لحاظ مادي و معنوي نماييد.
نماينده هاي محترم اگر همه به نسبت تخصصشان و بهره هوشيشان حقوق بگيرند مطمئنا كسي ناراضي نخواهد بود متاسفانه درامد زياد بعضي از پزشكان باعث دلسردي مهندسين- خود شما نماينده ها- اقشارتحصيلكرده كه به اندازه متخصصان در رشته هاي غير پزشكي درس خوانده اند - ارتشيان و سپاهيان عزيز و ...... خواهد شد شايد علنا نگويند ولي همگي در ضمير پنهان خود نمي توانند قبول كنند كه بعضي از پزشكان به دليل كمي تعداد انان در يك روز به اندازه يكماه يك دبير يا يك نظامي محترم كه جانش را براي امنيت و حفظ ميهن در كف دست گرفته است درآمد داشته باشند.
البته ناگفته نماند تعدا پزشكان باانصاف و زحمتكش هم كم نيستند كه انشالله خداوند به تن آنها سلامتي جهت خدمت به مردم اعطاء نمايد.
پس از اين نوشته فقط يك نتيجه مي توان گرفت راه حل مشكل تنها با تربيت سريع پزشكان متخصص و دندانپزشك به صورت بهينه قابل حل است و گر نه هر كاري كنيم فقط از بين بردن صورت مسئله است انشالله سريال طنز مهران مديري نيز پخش شود و اين واقعيت در جامعه ما كه درآمد ميانگين پزشكان متخصص به نسبت ساير اقشار تحصيلكرده همتراز گاها 4 تا صد برابر است به صورت طنز ي كه در كشور ما يك واقعيت است ضرب المثل پزشكان كشورهاي پيشرفته نشود چون هيچ عقل سليمي در دنيا اين نابرابري را نخواهد پذيرفت .
انشالله با پخش طنز سريال كارگردان محبوب كشورمان جناب آقاي مديري در ساير كشورها تصوركنند كه اين امر طنزي است كه جناب آقاي مديري به آن توجه كرده و واقعيت ندارد.
در اينجا جا دارد تشكر مخصوص از مديران و ساير كاركنان زحمتكش سايت الف بشود كه امكان نقد آزاد را در جامعه در زمينه هاي مختلف فراهم آورده اند. (2752529) (alef-10)
 
منصوری
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۰۰:۳۰:۱۰
سلام.
من جامعه شناسی خوندم و یکی از مسئله سازترین بخش های این علم یعنی جامعه شناسی پزشکی رو هم خوب مورد بررسی قرار دادم.
جناب وزیر محترم. باید خدمتتون عرضمکنم ک مردم ما به طب جدید بیش از انچه شما فکر میکنید کم اعتماد شدند و البته همین میزان اعتماد هم از سر پزشکی مدرن زیاده.
مسئله‌ مهم الان بی اعتماد کردن مردم ب این طب نیست..اگر ب فکر سلامت مردمید با اصلاح سیستم تغذیه سعی کنید کاری کنید ک مردم بیمار نشن...تا این که بخواهید با این فاجعه بجنگید... (2754512) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۰۹:۴۰:۲۷
سلام . آفرين به ابتكار عمل وزير محترم بهداشت . ازاينكه پيشدستي كرده و تلاش مي كند اين ذهنيت را در هنرمندان و كارگردانان ايجاد كند تامجموعه عوامل خود را محبوب و مقبول و مورد اعتماد در چشم و نگاه جامعه جلوه دهد .
لطفا اين پيام را به وزير محترم آموزش و پرورش هم برسانيد كه يك نامه به مهران مديري عزيز بنويسند و از ايشان درخواست كنند در مجموعه هاي طنز از فرهنگيان و معلمان در نقش راننده آژانس و يا آبدارچي پاره وقت بنگاه هاي معاملاتي املاك استفاده نمايند . (2754875) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۱۳:۲۰:۱۹
برای جامعه پزشکی متاسفم...قابل اعتماد نیستند (2757793) (alef-13)
 
علی مشهدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۲۰:۱۲:۳۸
اعتماد بین مردم و پزشکان توسط زیر میزی گرفتن تخریب می شود و نه توسط سریال های آقای مدیری. (2758438) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۲۰:۴۴:۲۲
هر چقدر از پزشگان تمجید و تعریف شود فقط کافی هست مردم خلاف ان را مشاهده کنند و وزیر محترم نیز نباید بترسد اگر همکاراش کارشان درست هست از قدیم گفته اند طلای که پاک هست چه منتش به خاک هست مگر که طلا پاک نباشد (2761774) (alef-10)
 
تقی عموقی
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۰۲:۴۶:۱۶
هاشمی جون نترس دامن اقایان پزشکانت خیس نمیشه این همه به اقشار جامعه خصوصا روحانیون معظم پیله میکنند ناراحت نمشن شما چرا انتقاد سازنده وای بسا ظنز امیز حساسیت نشون میدی عزیز جون حتما فیلم مارمولکو دیدی وزیاد خندیدی به پرویز پرستویی با نقش روحانی تورا بخدا قلبتو بزرگ کن تا انتقاد بیشری جابگیره ویا از بزرگان دینی یاد بگیر (2762115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۰۹:۵۹:۱۲
آیا پزشکان سوئدی و اروپایی که مالیات سنگین میدهند و تفاوت درآمدشان با سایر اقشار منطقی است از پزشکان ایرانی کمتر درس میخوانند؟. (2762306) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۰:۰۱:۴۴
دریک مملکت آباد و آزاد هیچکس نباید از انتقاد مصون باشد. (2762309) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۰:۱۰:۳۹
چند سال پیش درکانادا یک حادثه پزشکی رخ داده بود. مقامات قصد برخورد داشتند، پزشکان اعتراض و تهدید به استعفا کردند. وزیر بهداشت کانادا در تلویزیون گفت من در دفترم نشسته و آماده دریافت استعفای شما هستم به هر تعداد! (2762315) (alef-10)
 
کیانوش
۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۱:۳۷:۵۰
اقای وزیر با این طرح خدمات درمانی حساب نشده بودجه کشور رو به خورد همکاران پزشکشون میدن هر بند خدای روستایی عد از مراجعه به بیمارستان براش کلی فاکتور از کار انجام شده و نشده برای دولت ارسال میکنن خدا بخیر کنه (2762390) (alef-11)
 
دکتر فرزانه
۱۳۹۴-۰۱-۰۳ ۱۴:۴۹:۵۴
بع عنوان یک پزشک متخصص با خواندن این اظهار نظرها دچار وحشت از مملکت خودم می‌شوم و امیدوارم سایت الف عمداً نظرات مخالف پزشکان را منتشر کرده‌باشد . بنده متکر این نیستم که در رشته پزشکی هم تخلف وجود دارد اما همه پزشکان را به یک چوب راندن بی‌انصافیست. بارها شده که من که به علت فوت همسرم تنها با دو فرزند کوچکم زندگی می‌کنم آنها را در خانه تنها گذاشته تا نیمه شب به بالین بیمار دردمندی بروم و بدانید که در درمان اینگونه بیماران همکاران دیگر هم مانند من اینکار را می‌کنند. مهمترین مشکل سیستم درمانی کشور ما بیمار بودن خود سیستم است. عدم آگاهی مردم از بسیاری از حقایق منجر به قضاوتهای ناعادلانه می‌شود که متاسفانه علیرغم سیاست اعلام شده سایت وزین الف با توهین هم درآمیخته است. مردم شریف! لطفاَ هزینه‌های درمان را به تمامی به حساب پزشک نگذارید و ای کسانی که فکر می‌کنید تخلفی از پزشک سر زده به دنبال راههای اصلاح آن باشید و بجای توهین و اظهار نظر نادقیق به مدیر یا رئیس بیمارستان ، معاونت سلامت دانشگاه و نظام پزشکی بروید و پیگیر حق و حقوقتان باشید.اگر پزشکی زیر میزی گرفته باشد راههای شکایت روشن است. از مراجعه مجدد خود و آشنایان به پزشکی که زیرمیزی می‌گیرد، پزشکی که حرمت بیمار را نگاه نمی‌دارد و وقت کافی برای بیمار نمی‌گذارد خودداری کنید. بحمداله کمبود پزشک چه عمومی و چه متخصص در کشور به حداقل رسیده و حتی در مورد پزشک عمومی و خیلی از رشته های تخصصی مانند زنان، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی و پاتولوژی از استانداردهای سازمان بهدلشت جهانی فراتر رفته به گونه‌ای که درصد بالایی از پزشکان عمومی بیکارند و درجستجوی کار.
مقایسه درآمد براساس سالهای تحصیل از اساس غلط است. مگر یک فوتبالیست یا هنرپیشه یا خواننده چقدر درس خوانده‌اند که بعضی‌هایشان درآمدهای کلان دارند؟ تعرفه‌های جدید برای بعضی از رشته‌ها افزایش درآمد به همراه داشته اما در برخی از موارد نه. اساس محاسبه درآمد پزشکان بر ضریبی است به نام « کا» که علیرغم تورم وحشتناک چند سال گذشته سه ساب است که ثابت مانده است اما مالیات از ده درصد به بیست‌و چهار درصد رسیده است. برخلاف تصور بعضی از خوانندگان سایت، حقوق پزشک چندان تفاوتی با همکاران پرستار ندارد و آنچه باعث افزایش درآمد می‌شود پرکیس و کارانه است کهبر اساس کاری که انجام می‌شود پرداخت می‌شود. عامل اصلی در بالا بودن درآمد پزشکان ساعات کاری آنهاست که عملا دو شیفت کاری است.آیا در بین رشته‌های مختلف مهندسی درآمدها یکسان است؟ افرادی که لیسانس میکروبیولوژی یا کشاورزی یا روانشناسی دارند را با کارشناس رشته حقوق مقایسه کنید، همگی چهار سال دزس خوانده‌اند اما تفاوت فاحش با هم چه در فرصتهای شغلی و چه در میزان درآمد دارند. بسیاری از هموطنان گله‌مند از میزان استرسی که گاهی حین انجام پروسجرهای تشخیصی و درمانی بر پزشک وارد می‌شود بی‌خبرند و من شخصاِ همکاران بسیاری را دیده‌ام که از انتخاب رشته پزشکی پشیمانند چون آسایش و آرامش را از آنان و خانواده‌شان گرفته است.
بهرحال انتظاراتی که بیماران و همراهان دارند گاهی از توان پزشک و پزشکی خارج است اما این محدودیتها در تشخیص و درمان اکثراًِ به حساب پزشک گذاشته می‌شود.یکی از همکاران متخصص قلب توسط همراهان بیمار به شدت مضروب شده بود و علت آن فوت بیمارشان که خانم مسنی بوده در اتاق آنژیوگرافی بود. پزشک مضروب و همکاران پرستار هرچه قسم می‌خوردند که قبل از انجام آنژیوگرافی بیمار ایست قلبی کرده کسی از همراهان باور نمی‌کرد. خلاصه کار به شکایت دو طرف از هم کشیده شد. به علت وجود دوربین مدار بسته در بیمارستان بررسی انجام شده صدق اظهارات پزشک را تأیید کرد و نهایتاِ ضاربین محکوم شدند اما پزشک مربوطه از شکایت خود صرف نظر کرد. چیزی که باعث رنجش همکار متخصص قلب شد نه هجوم و مضروب شدنش بود که آن را به شرایط روحی همراهان نسبت می‌داد بلکه این بود که حتی یک عذرخواهی ساده هم از آنان ندید.
سایت محترم الف! لطفا اظهار نظرهایی را که بنا به سیاست خودتان توهین آمیز است تعدیل فرمایید چون هموطنان گرامی با این جدالها سرانجام خوبی نخواهیم داشت . و دود این جنگها اول از همه به چشم بیماران خواهد رفت. کما اینکه همین همکاری که ماجرایش را نوشتم علیرغم حسن شهرتی که داشت و انصافاً دلسوز بیمارانش بود از شهر ما رفت و همکاران دیگر او هم پس از این ماجرا زیر بار مسئولیت بیماران مسن و با ریسک بالا نمی‌روند.
هموطنان عزیز یک قرآن خارج از تعرفه پرداخت نکنید سامانه ۱۶۹۰ و سایت www.1690.is برای رسیدگی به همین موارد است. قبل از انجام هر عملی ریسک آن را بپرسید وظیفه پزشک و کادر درمانی توضیح کامل است.
در پایان سخنی هم با همکاران پزشک دارم: همکاران عزیز از قدیم گفته‌اند حرمت امام زاده به متولی آن است. این هجوم ناجوانمردانه ناشی از سه عامل بزرگ است ۱_ بی انصافی برخی از پزشکان که باعث نارضایتی مردم و بد نام شدن همه ما شده است. باید به این افراد گفته شود و موارد تخلف آنها به اطلاع مسئولین رسانده شود تا با آنان برخورد شود. ۲_ عدم برخورد منلسب با بیمار و همراهان، خذا را شکر می‌کنم که تا بحال پس از بیست سال طبابت پلیم به دادگاه و نظام پزشکی کشیده نشده است و مهمترین دلیل آن را تعامل با بیمار و همراهان می دانم.۳_ عدم آگاهی بیمار یا همراهان از بسیاری از مسائل از جمله ماهیت بیماری و انواع درمانهای موجود، مسائل مالی که همه هزینه ها به پای درآمد پزشک گذاشته می‌شود. یکی از آشنایان من قصد شکایت از پزشک ارتوپدی را داشت چرا که هزینه بیمارستانی او پنجاه میلیون تومان شده بود در حالی که از قبل مبلغ بسیار کمتری به او گفته بودند. من پرس و جو کردم و پشهص شد که حین عمل تشخیص بیماری چیز دیگری می‌شود و جراح برای درمان کامل مجبور به استفاده از وسیله گرانتری شده و در مقابل درخواست مسئول اتاق عمل که باید ابتدا هزینه وسیله مورد نیاز پرداخت شده باشد خودش ضمانت پرداخت کردن ت بیمار سریعتر درمان شود. نتیجه این شد که این فرد آشنا شکایتی نکزد و بابت این عمل تشکر هم از پزشک به عمل آورد.
امیدوارم خداوند کسی را بیمار و دردمند نسازد، و اگر بیمار شد ما را وسیله درمان وبهبودی او قرا. دهد. پول خوب ایت اما لبخند بیماری که بهبود یافته پر ارزشترین درآمد یک پزشک ایت‌ (2763894) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۳ ۲۱:۳۸:۵۱
ممنون از نظری که دادید و همکارانتان را نصیحت کردید همانگونه که گفنید درامد برخی از رشته ها گریز ناپذیر است ولی فرمودید که کمبود پزشک متخصص نداریم ولی اینگونه نیست رشته حقوق را مثال زدید که درامد زیاد دارد خود من کارشناس حقوق هستم ولی چون در انجا صنفی بر خورد می شود و اجازه کار به اکثریت حقوق خوانده ها نمی دهند مگر اینکه صنفی خاص به انان پروانه بدهد وضع درامد وکلا خوب است و بیشترین فارغ التحصیلان بیکار مال رشته حقوق است در خصوص پزشک متخصص و دندانپزشک هم صنفی. خاص مانع ازدیاد متخصص در پزشکی و دندانپزشکیند اگر تعداد متخصصان و دندانپزشکان مثلا پنج برابر شود هم بعضی از پزشکان بهتر به استراحت خواهند پرداخت و هم مشکل اکثریت مردم. حل خواهد شد که انشالله برنامه ریزان همانگونه که اکثر رشته ها را با افزایش فارغ التحصیل روبرو کردند در زمینه تربیت بیشتر پزشک متخصص نیز اقدام نمایند به هر حال نوشته شما منطقی و به دل می نشست کاش پزشکانی که دستمزدهای انچنانی می گیرند یادر چهار ساعت سی نفر را ویزیت می کنند همانند شما فکر کنند به هر حال ممنون از اظهار نظر خوبی که کردید (2764285) (alef-13)
 
ams
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۰:۳۶:۵۳
واقعا بي انصافي كردي آقاي وزير

ما همه مهران مديري را خيلي دوست دار يم و اجازه نمي ديم كسي به او تعرض كند او پس از 6 سال به رسانه ملي برگشته و بسيار خون دل خورده حال بگذاريد كارش را بكند و اگر جامعه ي پزشكي كشور بخواهد به او و سريالش اعتراض كنند بي ظرفيتي و بي جنبگي خود را نشان داده اند و مطمئن باشيد طرافداران آقاي مديري ساكت نخواهند نشست. (2798284) (alef-10)