توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 454986
رسیدگی شخصی آخوندی به شکایات از تاخیر پروازها
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
وزیر راه و شهرسازی از افزایش تقاضای سفر هوایی با متغیر شدن بلیت‌ها خبر داد و با تاکید بر این‌که ایرلاین‌ها موظفند حقوق مسافران را رعایت کنند،‌گفت:‌ آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، تقاضا برای سفر با هواپیما را افزایش داد.

عباس آخوندی با اشاره به جداسازی باند نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها به منظور کاهش تاخیرات نوبت‌دهی و افزایش دقت از رونمایی اقدامات عمرانی انجام شده در فرودگاه با حضور رییس جمهوری خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته حدود 49 میلیون مسافر جابجا شدند و  در 11 ماه امسال 52 میلیون و 600 هزار نفر جابجا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش داخلی 19 درصد رشد نشان می‌دهد.

آخوندی با بیان اینکه میزان تقاضا در حوزه حمل و نقل هوایی نسبت به گذشته زیاد شده است، تصریح کرد: برخی از علل این افزایش تقاضا ناشی از آزادسازی قیمت بلیت‌ها بوده است. به طوری که قیمت بلیت در اوقات غیر پیک کاهش می‌یابد و در زمان پیک سفر رو به افزایش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام امکان استفاده از هواپیما و میزان بهره‌وری افزایش یافته است. با متغیر شدن قیمت‌های بلیت هواپیما ما شاهد فروش بلیت به قیمت 50هزار تومان در زمان اوج سفرها نیز بوده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقایسه میزان جابجایی مسافر در نوروز 95 اظهار داشت: در نوروز 95 ، 3.2 میلیون نفر با هواپیما جابجا شده‌اند که نسبت به سال 94، 15 درصد رشد داشته است.

آخوندی با بیان این‌که پیش بینی می‌شود برای نوروز 96 حدود سه میلیون و 750 هزار نفر از طریق هواپیما جابجا شوند که این رقم در مقایسه با نوروز 95 حاکی از رشد 17 تا 19 درصدی است، گفت:  در گفت‌وگویی که با مردم در ترمینال فرودگاه مهرآباد انجام دادم متوجه شدم برخی ایرلاین‌ها همچنان در پروازها تاخیر دارند و موجب گلایه‌مندی مردم شده‌اند البته امیدوارم تعداد تاخیرها کمتر شود و ما در وزارت راه و شهرسازی نیز به تاخیرات رسیدگی می‌کنیم و ایرلاین‌هایی که با تاخیر مواجهند را مورد بازخواست قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: مشکل تاخیر با ورود هواپیماهای جدید در حال برطرف شدن است و شرکت های هواپیمایی موظفند حقوق مسافران را رعایت کنند.

وی خطاب به مردم و متقاضیان استفاده از حمل و نقل عمومی بیان کرد: مردم درصورت هرگونه گلایه و شکایت به سامانه اینترنتی شهراه مراجعه کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت کنند و بنده شخصا از طریق این سامانه به شکایات رسیدگی خواهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که دسترسی معلولان و سالمندان در فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌ها افزایش یافته است، افزود: ادعای ارائه بهترین خدمات را نداریم اما تلاش می‌کنیم با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم تا مردم از سالم‌ترین نوروز بهره‌مند شوند.
 
کلمات کلیدی : تاخیر در پرواز
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.