نظر منتشر شده
۸۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 259181
فوت ملک عبدالله و نمازجمعه تهران
بخش تعاملی الف - سهیل فارسی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
عبارتی که برای نماز جمعه در صداوسیما، کیهان و سایر رسانه ها به کار برده می شود حسب فرمان ما قال و نه من قال "نماز وحدت آفرین جمعه" است.

اساس نمازجمعه در این است که به توصیه امام و رهبری، وحدت آفرین باشد که "وحدت کلمه" رمز پیروزی ملت ما در انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است. باید از تریبون های نماز جمعه خطبه اتحاد و همبستگی طبقات مختلفه ملت و پس از آن امت اسلامی خوانده شود. باید ائمه جمعه سیاست زدگی را به توصیه امام و رهبری کنار گذاشته و اوضاع کشور و منطقه را هوشمندانه و شخصا رصد کرده و زبان حال و حتی قال مردم و مستضعفین باشند. باید نمازجمعه دژی نفوذپذیر برای اقشار مختلفه ملت باشد و شور و شعور سیاسی - عبادی بر آن حاکم. ائمه جمعه باید به دور از قیل و قالهای سیاسی درد زندگی مردم را شنفته و نقد و اندرز نخبگان سیاسی،علمی، فرهنگی و... را با جان و دل شنوا باشند.

در راس تمام اینها نماز جمعه تهران (پایتخت) است. نماز جمعه پایتخت باید از تمامی نمازهای جمعه سطح کشور مترقی تر باشد. گاها به کاربردن یک واژه در نمازجمعه تهران به اندازه چند خطبه شهرستانها برد دارد و این امری طبیعی است. نمازجمعه تهران باید تریبون همه ملت مسلمان ایران و پرچم دار وحدت مسلمین باشد.

آقای جنتی که حسب درخواست شان هر چند ماه یکبار امامت جمعه تهران را بر عهذه می گیرند در دو خطبه اخیر خود آشکارا و بدون رعایت عرف معمول و ساده دیپلماتیک مرگ پادشاه فقید سعودی را تبریک گفته! و به رهبر یک کشور بزرگ اسلامی توهین میکنند!

فوت ملک عبداله حالا چه ایشان خوب یا چه بد، چه ارتباطی با سنگر مقدس نمازجمعه تهران دارد!؟ بلاتشبیه و ناخودگاه آدمی یاد روایت بسیاری در برخورد حضرات معصومین با دشمنان شناسنامه دار و شمشیرکشیده خود می افتد. آنجا که مولا(ع) می فرمایند : "...خوش ندارم به سپاهیان معاویه دشنام دهید!"

چنین سیاست و ادبیاتی که می تواند با یک تسلیت ساده و حتی بدون اشاره و عرض تسلیت ختم به خیر شود، هزینه های بسیاری را متوجه کشور خواهد کرد که مصداق بارز آن در گذشته سیاست خارجه پوپولیستی احمدی نژاد بوده است.

اگر آنها دشنام میدهند و توطئه میکنند باید جوابی به آنها داده شود که مصلحت،حکمت و عزت (منافع ملی و اسلامی) مملکت در آن رعایت شده باشد. توهین به رهبر یک کشور اسلامی آنهم از طریق یک تریبون رسمی و عبادی، دستگاه سیاست خارجه کشور را دچار آسیب کرده و روابط گسترده ما با کشورهای عربی- اسلامی را بی دلیل تحت الشعاع قرار میدهد.

امیدواریم با این نوع از ادبیات و میزان مطالعه، آقای جنتی تنها به وظیفه خطیر خود در شورای محترم نگهبان بپردازند که علی الظاهر درخواست خودشان نیز همانطور که بارها گفته اند همین می باشد.
 
کلمات کلیدی : سهیل فارسی
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۹:۳۵:۱۲
ول کن آقا چه انتظاری دارید؟ (2667741) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۰۳:۰۸
شاه اين حكومت جنايتكر كه با بولهايشان مثل كوسفند سر شيعيان را مي برند ... (2668956) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۴۰:۵۳
من هم موافقم .لطفا در خطبه ها از افراد غیر حزبی و غیر سیاسی استفاده شود اگه به فکر وحدت هستیم.ونه افرادی که ازکف محبوبیت در بین مردم برخوردارند (2669024) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۲ ۰۰:۱۸:۳۷
بحث انتظار نیست ! بحث شرع و معارف دینی و انسانی است. (2675189) (alef-11)
 
ابراهیم
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۹:۴۴:۵۶
حضرت امام حتی ر سخنرانیهای خود به صدام که دشمن این مردم بود توهین نکرد اسلام یعنی این متاسفانه درست نیست به رهبر یک گشور چه اسلامی چه غیر اسلامی توهین شود چون مشی اسلام این نیست احترام متقابل (2667764) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۳:۴۸
چند سالی میشه که اخلاق مرده!!! (2668623) (alef-11)
 
سپهر
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۵۵:۲۳
اگر یکی از مقامات ایران هم فوت کرده بود و مقامات عربستان تبریک می گفتند دولت ایران چه واکنشی نشان می داد ؟ آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند. (2669051) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۵۶:۱۴
چرا دروغ می گویید . مگر بارها سخنرانی امام از تلویزیون پخش نشد که در مورد حمله صدام به ایران در نخستین روزهای جنگ فرمودند: ...یک دیوانه ای آمده یک سنگی انداخته و رفته ... این نسبت دیوانه را امام به صدام دادند. حالا شما چرا مثلا مبادی آداب شدده اید و حتی از امام هم مایه می گذارید؟؟؟ (2669054) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۳:۳۵:۱۶
عزیزم اتفاقا امام از صدام با عنوان "سگ هار" یاد کرده اند شما هم مثل بنده همه فرمایشات ایشان را نشنیده اید (2669116) (alef-11)
 
م
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۹:۴۶:۱۱
شما هم جز وهابی هستید این شکلی که شما گفتید نیست بی سواد می تواند مسائل داخلی و خارجی باشد مشکل مسلمانان ی که دارن با پول و سلاح السعود دارن کشته می شوند برای شما کشته شدن و سر بریدن مردم بی گناه سوریه و عراق و سایر کشورها مهم نیست کاملا معلوم بود وقتی سال 88 دلار های السعود به داخل کشورمان سرازیر شد عده ای در داخل دنبال عزای عمومی مرگ ملک شر باشن (2667766) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۹:۵۳:۲۰
اقاي محترم ما بايستي از رهبرمان ياد بگيريم از تريبون نماز جمعه نبايد بدون سياست حرفي زد كه براي مملكت هزينه زياد وبيخود در بر داشته باشد (2668759) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۰۸:۵۱:۲۴
م جان اتفاقا اهل سنت هم درست یا غلط همین فکر را راجع به ایران می کنن یعنی معتقدند که حمایت های ایران از سوریه باعث ریخته شدن خون هزاران سوری شده. اگر اونها در مرگ یکی از سران مملکت اینکار رو می کردند و تبریک می گفتند و شیرینی پخش می کردند، شما خوشت میومد؟ (2669375) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۱۹:۳۲
تعداد کامنتای خودتا نگاه کن (2671753) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۳:۵۹:۲۰
جنگ وخونریزی در عراق وشام !!!!!!!!!!
مگه جنگ میکنند
کدام کشور با کدام کشور !
پس چرا کسی چیزی نمی گوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که خبر نداریم!!!!!!!!!! (2672129) (alef-11)
 
ع مزدستان
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۹:۵۳:۴۴
اگر تا این حد که شما میفرمایید مصلحت اندیشی کنیم از انقلاب چیزی باقی نمیماند
در نظر گرفتن این مصالح مال شخصیتهای اجرایی کشور است
نماز جمعه هم باید وحدت آفرین باشد و هم دشمن شکن (2667776) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۶:۱۱:۵۹
وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (108) الانعام (2668405) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۰:۵۵:۲۸
مش قاسم! این آیه شریفه راجع به بت ها است که مورد پرستش بت چپرستان بودند. نه افرادی که در زمان صدام در کشتار و انهدام ملت ایران کمک نقدی و سیاسی و نظامی کردند. همین ملعون اون زمان همه کاره عربستان بود و سنگ تمام برای صدام گذاشت (2668850) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۳:۴۴
اعلام بیزاری از ظالمان ستمگر اولا سب و شتم محسوب نمی شود ، دوم این که بیزاری از ظالمان بمعنای تبری ، بخشی از فروع دینی ده گانه واجب است. (2669561) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۷:۵۶
احسنت (2669572) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۳۹:۱۳
چرا شما این همه مفاسد اقتصادی که که سرمایه کشور را به غارت میبرند و این همه فساد اداری که یک مسئول چندین نفرر از بستگان خود را بطریقی در استانهای کشور استخدام موقت و بعد رسمی میکنند و بقیه جوانان تحصیل کرده ول معطل اند و این همه فاصله طبقاتی در جامعه کی اینگونه سابقه داشته و این همه فساد اجتماعی خیابانها را گرفته چرا چمهایتان را بسته اید دیگر برای انقلاب با انهمه هزینهای که پرداخته چی مانده دلت به ان خوش است. (2669022) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۳:۲۳:۳۱
برخلاف گفته دکتر شریعتی ک حرفهای خیلی خوبی هم دارند امام علی خیلی جاها مصلحت اندیش بودند.....

احتی وقتی معاویه از صدر اسلام راجع ب سقیفه نامه زد امام گفت تویه غلام زاده رو ب اختلاف بین مهاجرین چ؟


ماهم از عربستان و وهاببت متنفریم منتها رعایت اصول دیپلماتیک هم مهم است علاوه بر اینکه

گروههایی از سعودی ها کمتر مذهبی و غربزده ترن و ما باید سعی کنیم با انها رابطه داشته باشیم و گرنه اگه وهابی تندرو بودن سعودیا ک تالا تو سفارتخونمون سرهمرو بریده بودن (2669094) (alef-11)
 
سلام
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۹:۵۸:۰۵
خسته نباشید به همه دست اندر کاران این سایت

اگر تمام سایت ها و خبرنگارها می تونستن با ادبیاتی مودبانه و این چنینی به مسولان گوش زد کنند وضعیت خیلی بهتر خواهد شد. (2667785) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۳۹:۵۵
اگر مسئولین اهل مطالعه باشند و اگر کسانی که دگراندیش هستند را عوضی و گوسفند و خس و خاشاک و ... نخوانند. (2669023) (alef-11)
 
arastge
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۱۹:۳۰
وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (108) الانعام
ترجمه : ‏
‏( اي مؤمنان ! ) به معبودها و بتهائي كه مشركان بجز خدا مي‌پرستند دشنام ندهيد تا آنان ( مبادا خشمگين شوند و ) تجاوزكارانه و جاهلانه خداي را دشنام دهند . همان گونه ( كه معبودها و بتها را در نظر اينان آراسته‌ايم ) براي هر ملّتي و گروهي كردارشان را آراسته‌ايم . ( هركسي كار خود را زيبا مي‌بيند . بزهكار بر اثر تكرار گناه قبح آن در نظرش زدوده مي‌شود و بر اثر وسوسه شيطاني و نفساني زشت زيبا جلوه‌گر مي‌گردد . به هر حال ) عاقبت بازگشتشان به سوي خدايشان است و خدا آنان را از آنچه كرده‌اند آگاه مي‌سازد ( و پاداش و پادافره نيكان و بدان را خواهد داد ) .‏

جناب امام جمعه معني اين أيه چیست؟
این آیه برای از بین بردن کینه ها و دشمنی ها نیست ؟ (2667817) (alef-11)
 
شهروند
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۲۶:۱۱
نقد شما بسیار عالی بود دشمن تراشی و اهانت به کشوری که سالانه هزاران نفر جهت مراسم حج به آن تشرف پیدا میکنند کاری بسیار بعیدو قبیح است و بعد از این اهانتها تازه انتظار رفتار خوب از آنها داریم . (2667832) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۲۸:۴۹
کاملا صحیح می باشد (2667837) (alef-11)
 
امید از تهران
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۴۰:۳۷
دقیقا همانگونه که نگارنده ، اشاره کرده این گونه سخن گفتن از یک تریبون رسمی در موضع گیریهای کشورهای همجوار علیه کشور ما تصمیم گذار است و باید از آن اجتناب کرد، وبرعکس موجب مظلوم نمایی حکام سعودی نیز خواهد شد (2667859) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۴۱:۴۹
چوب گذاشتن لای چرخ دولت همین (2667862) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۴۵:۳۴
بازنشتگی را برای همین روزها گذاشته اند . (2667872) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۷:۳۷
پیش از موعد نمیشه؟ (2668948) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۰۹:۲۲:۰۸
عالی بود ....عالی (2671335) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۵۵:۳۷
بنده خودم روحانی کاروان عمره و حج هستم دو روز قبل یکی از دوستان بنده که ایشان هم روحانی کاروان است می گفت در فرودگاه جده پلیس عربستان به بهانه تفتیش ایشان و چند نفر زائر را مجبور کرده است لخت شوند و قبلا هم این رفتار زشت را با چند نفر دیگر انجام داده اند .بنا به گفته ایشان تمام این کارها هم در تلافی سخنان آقای جنتی است.من سوالی که از آقای جنتی دارم این است که یک لحظه فکر کنید آیا خطبه های شما همانقدر که برای اسلام و مسلمین دردسر درست می کند نفع هم دارد یا نه؟ اگر داشت باز هم خطبه بخوانید (2667892) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۰:۵۷:۴۵
ببخشد آقای روحانی کاروان حج و عمره. پارسال که توی فرودگاه حجاج با ایرانی ها هم این رفتار را داشتند نه این ملعون به درک واصل شده بود و نه آقای جنتی چیزی گفته بود. نظر مبارک هنوز همینه که نوشتید؟. (2668855) (alef-11)
 
س
۱۳۹۳-۱۱-۲۲ ۱۲:۰۱:۰۵
چی میشه تا یه مدتی حج ممنوع بشه تا این همه ارز از کشور تو جیب وهابیون صعودی نره حداقال تا زمانی که عربستان با پول زوارها داعش رو تجهیز میکنه تا شیعه کشی کنه بهتر نیست؟ (2675489) (alef-11)
 
س
۱۳۹۳-۱۱-۲۲ ۱۲:۱۶:۱۴
طبق استدلال شما علی ( ع ) هم باید ب معاویه رو عزل نمی کرد و به ظاهر یه چند سالی باهاش ساخت و پاخت می کرد چون اون هم مثل صعودی ها نفوذ زیادی داشت راستی یادم رفت پول هم خیلی زیاد داشت (2675513) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۰:۵۸:۵۳
شما کی هستی که برای آیه الله جنتی تعیین تکلیف میکنی ؟

مگذر نه اینست که همه از مرگ این قارون خوشحال شدند.... (2667899) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۶:۱۳:۳۱
نه خیر من از مرگ ایشان ناراحت شدم چون ایشان نسبت به بقیه شاهزادگان سعودی معتدلتر بودند (2668406) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۰:۵۸:۵۲
قربان تسلیت عرض می کنم. انشاالله اون دنیا به ملاقات ایشان نائل شوید و حضورا تکدر خاطرتان را به اطلاع برسانید (2668860) (alef-11)
 
رهگذر
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۳۷:۵۲
"شما کی هستی که برای آیه الله جنتی تعیین تکلیف میکنی ؟"
ان.... (2669016) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۳:۴۳:۳۲
کسی از مرگ ایشان ناراحت نیست ولی بشکن زدن در مرگ یک مسلمان ولو اینکه گناهکار هم بوده، کاری عقلائی نمی دانم (2669127) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۰:۱۷
با كمال احترام يك سوال دارم ، چرا براي مهمترين نماز جمعه كشور از مقامات سياسي استفاده مي شود ؟
جرا مراجع اين مهم را بر عهده نمي گيرند تا هم استقبال از نماز جمعه بيشتر شود ، هم بعد معنوي آن افزايش يابد (2667905) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۱۷:۰۹
همه میدانند چرا مجتهدین اقامه نماز جماعت را به عهده نمیگیرند
چون باید حرف سیاسی بزنند حتی اگر خودشان قبول نداشته باشند
البته بعضی به دلیل ...
قبلا برخی حرفها مایه طنز بود حالا مایه دردسر شده (2668895) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۲:۴۳
خوب کاری کرد گفت جنایات ال سعود فراموش نشود شما را به وصیت نامه امام رجوع میدهم انجا که گفت ما اگر از اسرائیل بگذریم از ال سعود خبیث نخواهیم گذشت الف روایت نقل میکنی مصداق داخلی رو هم چک کن در ضمن شما نگران عرف دیپلمالتیک نباش دیپلماسی خنده و ذلت دیگه این حرفا رو نداره (2667915) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۱:۳۸
این را هم بدان که همین قبیل رفتارها و سخنان باعث می شود مأموران فرودگاه جده با عناد و لج بازی زائرین را لخت مادر زاد کنند، یا مأمور نرِّه ... بدویِ وهابی با بهانه های واهی و برای شکنجه روحی و اهانت، بدن نوامیسِ جماعتِ ایرانی را لمس می کند. (2668619) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۵۲:۱۵
بی سوادی اقا محمد!!

یک بار هم وصیت نامه امام راحل را نخوانده ای!!!!

این فرمایش امام بلافاصله بعد از جنایت سال 1365 دولت وقت سعودی در کشتار حجاج ما در حین تظاهرات برائت ایراد شد و خودِ حضرت امام هم بعدا در عمل تعدیل فرمودند و به همین دلیل است که ما تا کنون با عربستان رابطه داریم.

ذ.... (2669046) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۰۷:۱۹:۵۷
از آل سعود خبیث نمیگذرید که هر سال بابت سفر حج جیبش و پر از پول می کنید در حالی که می دانید شیعه ستیزه واز پولی که از شما گرفته بر علیه خودتون استفاده می کنه؟!!!! اصلا ولش کن شماها اگر منطق داشتید که حال وروز کشور این نبود!!!!!!!!!! (2669275) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۰۸:۰۰:۱۴
محمدآقا اگرتوجه کرده باشید بخاطر مصلحت بزرگ مسلمین روابط ایران با عربستان در زمان حیات امام خمینی(ره) از سرگرفته شد و این یعنی رهبر فقید ما برای حفظ وحدت مسلمین مجددا اجاره برقراری رابطه را دادند و ..... (2669322) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۳:۲۰
درسایت الف در مورد اتفاقات نماز جمعه نظر خواهی شده بود می خواستم بگویم که این مسایل موجب تفرقه میان مسلمانان می شودوبرای نظانم هزینه بردار است البته موردتایید نیز نمی باشد تاسف بارترازاین در رسانه ملی در یکی از شبکه ها بهاحتمال زیاد شبکه خبر دریکی از برنامه ها نوشته ای به چسم می خورد به عنوان پادشاه فرتوت عربستان که باید حذف گردد وگفته بزرگان ما این که هرچه برای خود می پسندی برای دیگران بپسند وهرچه برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسندراسرلوحه گفتارورفتار خود قرار دهیم (2667920) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۱۳:۳۱
خیانتی که حکام بد ذات عربی به جمهوری اسلامی کرده است حتی آمریکا هم نکرده است. روحانی شجاع را نمی توان توصیه به رعایت روابط دیپلماتیک کرد. (2667934) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۲۲:۲۸:۴۹
ببینید ما در قبال آنها چه کردیم (2675047) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۲۳:۰۲
درووود بر نویسنده محترم که جانب انصاف را رعایت کرده و سخن حق بر زبان جاری کرده است. باشد که هرکس در جایگاه خود و به فراخور مسئولیتش سخن بگوید و نه بیشتر. (2667949) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۲۹:۲۴
فقط ايشان نيستند چند سالى هست كه مطبوعات و رسانههاى داخلى بر عليه عبدالله شايعه مينويسند و جالب اينجاست كه سفير ايران در عربستان از اين همه شايعه سازى براى سعودى در ايران إبراز شگفتى كرد ولى معلوم نيست چه كسى بدنبال تيره كردن روابط ايرانيها با ساير مسلمين هست الله و اعلم. (2667959) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۱:۳۳:۳۷
متاسفانه سالهاست شاهد به کار بردن ادبیات و بیانات نادرست در تمام مقاطع رسانه ای کشور عزیزمان هستیم.بیاناتی که عنوان کردن آنها جز پایین آوردن مرتبت فرهنگی و اعتقادی ملت ما چیزی به همراه ندارد. فریاد شعار مرگ برای کشوری هر چند دشمن شایسته فرهنگ ملت ما نیست.وقتی مولایمان حضرت علی(ع) چنین تفکر زیبایی را اشاعه می دهد ... کشور که خود را پیرو آن حضرت می دانند نباید اینگونه باعث تفرقه و نفاق کلامی و عقیدتی در بین همدینان خود شوند. کشور ما سالانه میلونها دلار هزینه صرف کنفرانسهای وحدت اسلامی میکند اما در عمل و گفتار مرتکب اشتباهاتی می شوند که جبران ناپذیر بوده و عملا ما را فرسنگها از این خواسته دور میکند.امید آنکه دیگر شاهد این اشتباهات در سطح خرد و کلان مسئولین نباشیم. (2667967) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۰۲:۳۹
چه کسی هست که جایگاه ویژه عربستان در سازمان کنفرانس اسلامی و به تبع آن، میزان نفوذ و تأثیرگذاری این کشور بر دول اسلامی، اوپک، و همچنین شورای همکاری خلیج فارس را نشناسد و نیز نقش مهم این کشور در معادلات حوزه خلیج فارس و خاورمیانه را نداند و یا منکر شود؟
اگر از همه این موارد هم بگذریم، به لحاظ وجود بیت الله الحرام و مسجدالنبی در سرزمین عربستان، همه مسلمین جهان به روابط حسنه و تعامل با حکومت آل سعود نیاز دارند. ... (2668063) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۰۰:۴۸
عموجان اونا هیچکس را مسلمان نمی دانند. مگر نمی بینی با پول نفت تمام مسلمانها به جان هم می اندازند؟ مصر، یمن، عراق، سوریه، حواشی ایران، افغانستان، پاکستان. هنوز هم سرمان را زیر برف کنیم؟ (2668866) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۹:۰۸
جایگاه و نفوذی که از آن برای تخریب و آدمکشی استفاده می شود؟؟؟!!!
---
خاندان آل سعود با جایگاهی متکی به پولهای نفت مردم محروم عربستان که برای تخریب و آدمکشی و تروریست پروری و سرسپردگی بی جیره و مواجب برای خدمت به اهداف شوم رژیم نژاد پرست و غاصب اسرائیل و چپاولگریهای آمریکا وغرب به کار گرفته می شود و نفوذی که برای پیاده کردن توطئه ها و دسیسه های ابرجنایتکاران با خرید وجدانهای مرده ی تعدادی خود فروخته ی بی حیثیت اعمال می شود به درد کدام کشور مستقل و ملت آزاده می خورد و چه خیری واقعی برای رفاه و آرامش و امنیت و پیشرفت مثبت کشورها می تواند داشته با شد؟؟؟!!! (2668950) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۲۴:۱۷
كاملاً منطقي و متين. (2668108) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۳:۵۵:۱۳
بهتر است به هیچ کاری نپردازند (2668160) (alef-11)
 
پارسا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۴:۰۶:۰۰
اين روزها شعور و درك سياسي بسياري از عوام جامعه از برخي خواص جامعه نيز پيشي گرفته است. (2668174) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۶:۰۷:۲۳
خدا ملک فهد و داعشیهارو با هم محشورکنه (2668392) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۰:۳۸:۲۶
ملک عبداله داداش! (2668832) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۵۸:۴۹
انشا الله خداوند فهد و داعشی ها و ملا عمر و طالبان و بن لادن و ... را با هم محشور کند. آمین یا رب العالمین.

و انشاالله خداوند کمی هم به بعضی از مسئولین بزرگوار ما...عنایت کند تا با

بعضی از گفتار های ....خود اسباب زحمت کشور ما و ملت ما و کل شیعیان

جهان را فراهم نکنند. آمین یا رب العالمین (2669060) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۷:۲۸:۳۲
خودت پوپولیستی که به احمدی نژاد پوپولیست می گی...
شما این لغت رو نداشتی چی می گفتی....!! (2668539) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۱۰:۱۶
پوپولیست نیست احمدی نژاد؟؟؟؟ (2668970) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۴۲:۴۲
والله من که مدرس تحلیل گفتمان در دانشگاه هستم تصدیق می کنم که احمدی نژاد یکی از بهترین پوپولیست های دنیا در کلام است. (2669027) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۳:۰۹:۴۵
احمدی نژاد واقعا پوپولیست بود (2669888) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۱۱:۳۰
نظام اسلامی ایران اگر می خواست سیاست و دیپلوماسی مماشات و مدارا با ستمگران و خیانتکاران بزرگ و غاصبان و غارتگران ثروتهای ملتها و قاتلان حرفه ای ملیونها از مردم بی دفاع و محروم جهان را پیشه کند هرگز شعارهای مرگ بر استکبار جهانی و مرگ بر طاغوتان و نه شرقی و نه غربی را بعنوان سر لوحه ی اصول ثابت خود قرار نمی داد. (2668595) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۱۸:۳۷
صلح با شیطان پرستان نابودی ایمان است
---
نظام اسلامی ایران اگر می خواست سیاست و دیپلوماسی مماشات و مدارا با ستمگران و خیانتکاران بزرگ و غاصبان و غارتگران ثروتهای ملتها و قاتلان حرفه ای ملیونها از مردم بی دفاع و محروم جهان را پیشه کند هرگز شعارهای مرگ بر استکبار جهانی و مرگ بر طاغوتان و نه شرقی و نه غربی را بعنوان سر لوحه ی اصول ثابت خود قرار نمی داد. (2668608) (alef-11)
 
مهناز
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۱۸:۵۱:۵۰
شما اول روشن کن که عربستان کشور اسلامیه
چون خانه خدا و پیامبر اون جاس شما میگی کشور اسلامی (2668640) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۰:۳۱
وحدتی که در نمازجمعه ازش صحبت میشه وحدت بین شیعه و سنی هست و کسی وهابی ها رو داخل اسلام حساب نمیکنه که انتظار وحدت باهاشون داشته باشیم!
هرچند به نظر میاد شما وهابیت و سنی ها رو یکی میدونی برای همین دچار این تناقض اشکار شدین! (2668763) (alef-11)
 
طه
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۰:۵۸:۱۳
به نظر بنده وبسیاری از فرهنگیان سخنان آقای جنتی از تریبون نماز جمعه در این شرایط به مصلحت کشور نبود.دود این موضع گیری به چشم ملت میرود.از ایران یک صدا باید به خارج اعلام شود.آیا وقتی دولت به عربستان پیام تسلیت فرستاده و وزیر محترم وبا کیاست وبا سیاست برای عرض تسلیت به آنجا سفر کرده،منطقی است که آقای جنتی این جوری بگوید؟واقعا تأسف بار است. (2668858) (alef-11)
 
سبحان
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۲۳:۲۳
متن کاملا مورد تایید است .در کشوری که رئیس جمهور پیام تسلیت میدهد وزیر امور خارجه در مراسم شرکت می کند چرا باید امام جمعه سیاستی غیر این داشته باشدوکشوریهای عربی منطقه را به واکنش فرا بخواند یقینا بعد از ... (2668905) (alef-11)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۲۶:۳۸
آنجا که مولا(ع) می فرمایند : "...خوش ندارم به سپاهیان معاویه دشنام دهید!" آفرین برای من یسیار جالب یود و نمی دانستم! البته حضرت علی از قران الگو می گیرند که من دو-سه سال پیش از آقای هاشمی شنیدم که خداوند می فرماید به بت ها ناسزا نگویید ... بعنوان نتیجه گیری باید همواره خوددار باشیم و به هیچ شخص، مردم و کشوری توهین نکنیم.
در واقع از پیامبر اکرم بعنوان الگو اخلاق مداری و عدم توهین به دیگران را یاد بگیرم.
با نویسنده موافق هستم و اضافهه می نمایم که متاسفانه حتی برخی روحانیون و یا امامان جمعه شهرستانها هم رعایت اخلاق را نمی کنند. (2668911) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۴۵:۴۵
سلام//واقعا كه خوب به تارخ انقلاب نگاه كنيد پادشاه عربستان در جنگ تحميلي صدام عليه ايران چكار كرد//كشتار حجاج ايراني//فشاز بر كشورهاي غربي جهت اعمال فشار بر ايران بخاطر برنامه هسته اي//توطيه و همكاري با ضد انقلاب//حتي شينيده شده كه به كشور هاي غربي و امريكا پيشنهاد تامين هزينه حمله به ايران داده است//من خودم عرب هستم اما از وجود اينها شرمنده هستم//البته اگه هاشمي بدش نميامد كه چند روزي عزاي عمومي اعلام كنيم///واقعا كه0000 (2668935) (alef-11)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۴۸:۵۳
پس فکر کردین این مملکت چرا هرگز پیش رفت نمیکنه وهمه کشورهای همسایه با ما دشمن هستن واسه همینه که ا... را به هم بریزه (2668937) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۱:۵۴
واقعا دورد بر ایت الله جنتی که مصلحت سنجی نکرده وصادقانه حرف دلشان را گفتند (2668942) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۲:۲۳:۳۴
...این حرف ایشان را اگر خودشان شخصا متحمل میشدند هرگز این حرف را به زبان نمی اوردند اما متاسفانه در جامعه ما ه.... اینها را ملت قشر اسیب پذییر باید بپردازد که زیاد برای بالاییها مهم نیست وکرنه اینهمه تحصیل کرده جوانان بیکار ومدیران بازنشسته مجدد دعوت بکار نداشته ایم. و فاصله طبقاتی اینگونه در جامعه بی سابقه نبود. (2668996) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۳:۲۸:۴۸
ببخشید تبریک مردن این خبیث دشنامه؟ خیلی هم خوب کردن تبریک گفتن خون مسلمانان زیادی رو ریخته بود. (2669105) (alef-11)
 
فربد
۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۲۳:۲۹:۵۷
كاش ايشان با اين كبار سن كمي هم به خود استراحت ميدادند و ......كمي هم به جوانترها ميدان عمل بدهيم (2669109) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۰۰:۵۲:۲۱
با سلام
چند نکته
۱-قرآن را به تفسیر به رای نکنید سب دارای تعریف خاص خودش است اظهار خوشحالی از مرگ بانی مالی دشمنی علیه مسلمانان منطقه و مدافع امریکا و اسراییل سب نیست وقتی شارون به درک واصل شد همه خوشحال شدند حتما اگر در نماز مرگ شارون را تبریک می گفتند می فرمودید چرا سران کفر را سب می کنید قرآن نهی فرموده ؟؟؟!
۲ روحانی محترم کاروان که فرمودند سخن آقای جنتی بهانه به دست پلیس عربستان داده است حرف ایشان درست است اما زمینه این بهانه را برخورد ضعیف دستگاه دیپلماسی ما به عربستان داده است این همه خیانت و جنایاتی که توسط حاکمان سعودی به وجود آمد حمایت از اسراییل و آمریکا و قتل عام فلسطینی ها و شیعیان عراق و سوریه و لبنان و بحرین که حاکمان سعودی بستر فرهنگی و مالی آن را حمایت و پشتیبانی کردند چیزی نیست که بشود نادیده گرفت و از آن گذشت. وقتی گروه های تکفیری وابسته به عربستان در مترو مسکو با عملیات انتحاری بمب منفجر کردند پوتین حاکمان عربستان را تهدید کرد که اگر بار دیگر دست به عملیات تروریستی بزنند ریاض رابا موشک هدف قرار می دهد پس از آن حاکمان سعودی ماستشان را کیسه کردند وعملیات تروریستی در روسیه را پایان دادند اما متاسفانه کارمند مست سفارت عربستان در خیابان های تهران هموطن ما را زیر ماشین گرفت و کشت و ما با ماست مالی از آن گذشتیم اگر این اتفاق در ریاض می افتاد و راننده ایرانی مست یک عرب وهابی را زیر می گرفت و می کشت یک ساعت بعد گردنش را با شمشیر قطع می کردند
۳ - به نظر من تسلیت گفتن تشریفاتی و بی روح در عالم دیپلماسی به جای خود محفوظ ولی آزادگی و بیان حقیقت وابراز خوشحالی از مرگ جنایکاران هم اقتضای غیرت دینی و ظلم ستیزی است و کار آیت الله جنتی به عنوان یک فقیه متعهد غیرتمند و آزاده قابل دفاع است گرچه با دیپلماسی لبخند سازگار نباشد. شادی برای مرگ شاه و سادات و ملک حسین اردنی و صدام و شاه سعودی و تبریک آن برای ملت ما هزینه ایجاد نمی کند آنچه برای ملت ما هزینه ایجاد کرده و میکند تجلیل از سران استکبار و تطهیر سران مرتجع منطقه از جنایات و خونهایی است که بر دامن آنها نشسته. (2669178) (alef-11)
 
آل امين
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۰۸:۲۵:۰۲
احسنت به اين مرد مبارز ونترس (2669348) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۰۹:۰۱:۱۵
از نگارنده محترم تشکر می کنم بسیارنقد منطقی وبجایی بود وسخنان اقای جنتی هیچ دلیل شرعی ندارد. (2669388) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۲۱:۲۷:۰۴
متاسفم متاسفم (2670892) (alef-11)
 
رحیم
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۲۲:۳۲:۳۶
خداوند به دروغگویان مرگ گفته است
پس اگر ما مسلمانیم باید به دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت مرگ بگوییم (2670995) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۲۲:۳۴:۴۹
شاه سعودی هر کاری کرده تا مردم ایران را از پا در آورد حالا ناراحتی که ... (2671001) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۱۲:۵۲
در این دنیا حتی پاکترین انسان نمیتواند در مورد عملکرد کسی سخن بگوید و تعیین تکلیف کند که فلانی چون چنین بوده جایگاهش در بهشت است یا جهنم خداوند دانا و تواناست.این موضوع نباید از یادمان برود (2671731) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۳ ۰۲:۰۰:۲۵
و همین پادشاه سعودی وقتی فوت کرد او را در یک محل بی نام و نشان دفن کردند و نه مملکت تعطیل شد و نه کسی غش کرد و نه فوتش را به فوت پیامبران تشبیه کردند .
خداوند تمام رفتگان را بیامرزد (2676785) (alef-11)