نظر منتشر شده
۱۷۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 32568
خداحافظ رويای آکسفورد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۶
  سرانجام پس از دو ماه تعقیب و گریز رسانه‏ای،  آقای علی کردان پذیرفت که مدرک دکترای وی جعلی است.

به گزارش "الف" از ایران، آقای علی کردان روز شنبه در نامه ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد که 1- مدرکش جعلی است، 2- بابت داشتن مدرک دکتری جعلی حقوق دریافت نکرده است و 3- از رابط صادرکننده مدرک جعلی شکایت کرده است.

بنابراین گزارش، دکتر احمدی نژاد در هامش این نامه دستور داده که نسخه ای از گزارش علی کردان جهت اطلاع نمایندگان در اختیار رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و رونوشتی از آن نیز با تاکید بر تعقیب قضایی متخلفان و جلوگیری از تکرار سوء استفاده برای رئیس قوه قضائیه ارسال شود.

در این نامه با بیان گزارشی از سیر پیگیری این پرونده ، خطاب به رئیس جمهوری آمده است : در جریان رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به اینجانب که در فضایی آزاد و با اظهار نظرات موافق و مخالف و طرح موضوعات گوناگون همراه بود ، موضوع دکترای افتخاری بنده مطرح و مورد تشکیک قرار گرفت . مدرکی که در هشت سال پیش با ملاحظه سوابق مدیریتی و تجارب اجرایی اینجانب و ارائه رساله به‌نام دانشگاه آکسفورد لندن به‌واسطه فردی که از دانشگاه مذکور در امور زبان انگلیسی در تهران دفتر نمایندگی تأسیس کرده بود، صادر گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه « در طول هشت سال گذشته هرگز مسئله‌ای که صحت مدرک یاد شده را مورد سؤال قرار دهد در ذهنم خطور نکرده بود و لذا همواره به صحت مدرک مذکور اعتقاد و اطمینان کامل داشتم » ، افزوده :  بر‌اساس همین باور و درحالی‌که ضرورتی هم نداشت ، در ایام رأی اعتماد نسبت به ارائه آن اقدام نمودم. اما با طرح برخی نظرات تردیدآمیز نسبت به مدرک یاد شده،‌ احساس کردم ضروری است تا در باب اثبات صحت آن، مستندات هرچه بیشتری را ارائه نمایم. در ادامه این نامه آمده است : این امر نه از جهت اهمیت مدرک مذکور برای خود، بلکه از بابت رفع اتهام «جعل» بود که در برخی اظهارات متوجه اینجانب شده بود. اتهامی که برای حقیر بسیار سنگین می‌نمود. لذا همان‌گونه که حضرتعالی در جریان قرار داشتید، نسبت به ارزیابی مجدد مسیر اخذ مدرک اقدام نمودم.

کردان با اشاره به پیگیری های خود در این زمینه آورده است: در این جهت از رابط ارائه‌کننده مدرک خواستم تا با مراجعه به دانشگاه یاد شده، نسبت به اخذ مستندات تأیید‌کننده اقدام نماید. وی ضمن اطمینان دادن مجدد  به اینجانب نسبت به صحت مدرک مذکور، موضوع را از طریق وکیل دادگستری کشور انگلیس پیگیری نموده و ضمن ارائه اختیارات قانونی وکیل مذکور، تأییدیه وی مبنی بر صحت مدرک را برای اینجانب ارسال کرد.

وی افزود: تا این مرحله اینجانب بیش از گذشته نسبت به صحت مدرک اطمینان پیدا  کردم و موضوع را مجدداً به استحضار شما رساندم. لکن از آنجا که شخصاً برای کسب اطمینان کامل و همیشگی، تأییدیه مستقیم دانشگاه را لازم می‌دیدم نماینده‌ای را به دانشگاه مذکور اعزام کردم تا نسبت به اخذ تأییدیه اقدام نماید.

کردان با اعلام اینکه « با مراجعه نماینده اینجانب به یکباره و با ناباوری کامل با عدم تأیید دانشگاه مواجه شدم » تصریح کرده : لذا تلاش کردم تا چگونگی مسئله را از رابط مورد اشاره جویا شوم. لکن هر  چه کوشیدم ایشان را نیافته و متوجه شدم که وی تخلف کرده است.

وزیر کشور در ادامه خطاب به رئیس جمهوری آورده است : بر این اساس طی نامه شماره 87/12180/20 مورخ 87.6.24 در دادسرای عمومی و انقلاب تهران علیه مشارالیه شکایت کیفری نمودم تا تحت تعقیب قضایی قرار گیرد و اکنون پرونده در جریان رسیدگی است.

وی همچنین در این گزارش تاکید کرده است : اینجانب بر خود فرض می‌دانم از همه عزیزان و به ویژه جنابعالی که انگیزه این تحقیق و روشن شدن حقیقت را برای بنده فراهم آوردید صمیمانه سپاسگزاری نموده و  بر این موضوع تأکید و تصریح نمایم که بررسی‌های به‌عمل‌آمده پس از اخذ رأی اعتماد به روشنی نشان می‌دهد که اینجانب در طول دوره خدمت در صداوسیما و ... هیچ گونه وجهی از بابت مدرک دکترای افتخاری دریافت نکرده‌ام.

در پایان این نامه آمده است : بدیهی است اینجانب با قدرشناسی از حسن اعتماد ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی، با احساس آمادگی و انگیزه بیشتر، در خدمت اهداف بلند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهم بود و تمامی تلاش خود را در خدمت به کشور و مردم عزیز به‌کار خواهم بست.
 مرتبط: بيانيه رسمی دانشگاه آکسفورد درمورد مدرک جعلی آقای کردان
http://www.ox.ac.uk/media/news_stories/2008/080815.html دانشگاه آکسفورد: به کسی بنام علی کردان مدرک دکتری نداده‏ايممدرک آقای کردان منتشر شد/ مملو از غلط‏هاي گرامري، تايپي و ... نمابر وزارت کشور و توضیح الف اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره مدرک آقای کردان اعتراض اصولگرايان تحول‏خواه به عدول از اصولبا سياستمداران دروغگو و جاعل مدارک دانشگاهي چگونه برخورد مي‏شود؟  ماشين توليد دكتري جعلي چگونه كار مي‏كند؟  بيانيه دوم دانشگاه آکسفورد در واکنش به اظهارات رحيمي  
 
گل پسر
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۴۱:۱۸
1- زمان بندی انتشار نامه با توجه به تعطیلی سه روزه جالب توجه است.
2- بقیه مدارک چطور. مگر آقای جاسبی اعلام نکرده بودند که هیچ مدرکی به ایشان نداده اند.
3- . (83010)
 
بهروز
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۲۹:۱۱
به زمانبندی دقیق انتشار این نامه موارد زیر را نیز اضافه کنید:
1- ایشان در کل نامه حتی یک بار نیز اظهار پشیمانی و تاسف از اقدام خود ننموده و با ... حتی از رفتار خود(به دلیل هزینه های بالای تحمیل شده به حکومت و جامعه در طی دو ماه گذشته) عذر خواهی نیز نکرده است.
2- مخاطب نامه توسط ایشان جناب رئیس جمهور انتخاب شده است حال آنکه می بیست این نامه به صورت سرگشاده و برای مردم تهیه می شد و ضمن عذرخواهی از ملت ایران در کنار آن استعفای خود را نیز منتشر می کردند. (83111)
 
م
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۲۹:۰۳
زمان بندی نامه از دو جهت دقیق است:
1- سه روز مملکت تعطیل است و روزنامه ای منتشر نمی شود.
2- امروز در مجلس قرار بود گزارش بررسی کمیته تحقیق که محرمانه هم بود اعلام شود. (83138)
 
مجید
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۱:۳۱:۰۸
البته به همه موارد درست بالا تهدید کردن روزنامه ها و فیلتر شدن همین سایت را هم باید اضافه کرد. (83604)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۵۲:۴۲
متأسفانه در مملکت ما عذر خواهی کردن به خاطر اشتباه و تحمیل هزینه های زیادی که به مملکت و نظام وارد شده است موضوع جا افتاده ای نیست تا چه رسد به استعفا. اگر این مسئله در کشوری مثل ژاپن اتفاق می افتاد فرد خاطی استفعا می کرد و یا حتی تا مرز خودکشی هم پیش میرفت. این که مسئولی در حکومت اسلامی اقدام به جعل مدرک کند و تا آخرین لحظه هم بر صحت آن پافشاری کند و با استفاده از ابزار قدرتی که در اختیار دارد رسانه ها را درصورت پیگیری موضوع تهدید به برخورد و تعقیب قضایی کند بسیار مایه تأسف است. بنده معتقدم که اگر ایشان خود اقدام به استعفا و عذر خواهی به پیشگاه ملت نکند نمایندگان ملت باید او را وادار به اینکار کنند.
به امید گسترش صداقت، راستگویی و اخلاق مداری در بین مسئولین نظام اسلامی. (83170)
 
lمهدی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۰۶:۰۲
در رابطه با اعدم اظهار پشیمانی باید گفت اقایان مصونیت اهنین دارند همان که در زمان خاتمی داشتند ضمننا اقایان کار ی برای بزرگان کرده اند که بزرگان نیز نمیتوانند به اقایان چیزی بگویند به اصطلاح همدیگر را بار دار کردهاند و الا در مقابل این همه به سقوط کشاندن اخلاق در حکومت مدعی اخلاق کسی چیزی میگفت شیر مادر حلالت باشد احمد توکلی (83412)
 
عباس
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۷:۴۸:۲۶
راستی مگر آقای معاون ریس جمهور با معاون وزیر کشور،مگر نگفته بود که نماینده در انگلستان به حقیقی بودن مدرک رسیده؟ (83577)
 
حقوقدان
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۴:۳۱:۴۳
جعل و استفاده از سند مجعول دو جرم کیفری مجزا هستند که هریک می توانند حداقل سه ماه زندان در پی داشته باشند. (83938)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۴۱:۲۲
آیا درست است که کسی که به این راحتی فریب می خورد، در یکی از مهم ترین پست های وزارتی قرار بگیرد؟ و در پست پیشین خود مسئول مذاکرات برای فروش گاز به کرسنت باشد؟ (83011)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۵۶:۰۳
واقعا از بیانیه اولیه وزارت کشور بوی تردید یا احتمال فریب خوردگی احساس نمی شد:
http://www.alef.ir/content/view/30810 (83374)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۵۶:۲۷
من یک سوال دارم مگر همین یک ماه پیش معاون حقوقی رییس جمهور ( که البته مدرک خودش هم زیر سوال است )اعلام نکرد که مدرک کردان توسط دستگاه قضایی انگلیس تایید شده؟ (83477)
 
نخودي
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۴۱:۲۸
دانشجوياني كه شما به واسطه اين مدرك جعلي استاد راهنماي آنها بوده ايد الان يا مديرند يا در دانشگاه آزاد استادند. اين زنجيره خطا را چه كسي پاسخگوست؟ (83012)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۴۵:۴۵
سلام بعد از خواندن نامه از شدت عصبانیت نمی دانستم چی کار کنم. مگه مدرک دکتری ماست و ماکارونی که آدم بگه از فلانی گرفتم و اون تقلبی داده ! آخه چطور ممکنه. به عنوان یک دانشجوی دکتری تو خارج باید ۴ سال کار کنم تا مدرک بگیرم ولی طرف خیلی راحت می گه نمی دونستم تقلبی ! توجیه صد برابر بدتر از خود عمل بود ! مگر ایشان تدریس نکردند ! بیچاره دانشجویان ایشان . (83014)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۷:۵۹:۳۵
شدت عصبانیت جنابعالی فقط گویای این است که در این مملکت زندگی نکرده ای نمیگویم در این مملکت ساکن نبودی اتفاقا حتما ساکن بودی (83652)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۴۶:۳۳
با این حال مدرک فوق لیسانس ایشان چه میشود؟
تازه ایشان اگر به صحت مدرک خود اطمینان داشته چرا حقوق آنرا نگرفته؟
مگر نه اینکه استاد دانشگاه بوده بس چطور حقوق دکتری نگرفته؟
در ضمن چگونه وی متوجه شیادی متشاکی نشده؟ مگر در یک صورت آنهم خریدن مدرک. چرا که همه میدانند مراحل اخذ مدرک دکترای راستین چیست.
واقعا دولت مردم چه فرض کرده ؟دانشگاه آکسفورد که مجانی نیست ایشان بهتر نبود بجای تردید در صحت مدرک به اطمینان در مورد صحت نمایده آکسفورد میریسد و بعد شهریه های آنرا میبرداخت؟ و...
آقایان باور کنید ملت ایران مردمی فهیم و نکته بینند. و امروز تمام مناصب شما مرهون همین مردمی است که براحتی نمی بینیدشان و هر با عذری بدتر از گناه برایشان میاورید (83017)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۵۲:۳۴
با سلام.

یک نکته به نظرم می رسد و آن اینکه ابهامات این نامه خیلی زیاد است.
اولا به موضوع خبر غلطی که روزهای اول توسط وزارت کشور اعلام شد مبنی بر تایید و امضای این مدرک توسط آقای پرینگل هیچ اشاره ای نشده.
ثانیا ظاهرا ایشان قبل از رای اعتماد درباره دفاع از رسابه دچار تناقض گویی شده بودند:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8705150644
که در این جا هیچ اشاره ای به آن نشده.
ثالثا ایشان راجع به لیسانس و فوق لیسانس خود هم مدرکی یا توضیحی ارائه نکرده اند.
به این ترتیب به هیچ وجه نمی توان با این نامه پرونده را مختومه دانست و قطعا بررسی بیشتری لازم است. (83023)
 
سینا صفوی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۵۳:۳۷
با سلام،

قبول کردیم که ایشان دروغ نگفته اند، جعل نکرده اند و حقوقی بابت این مدرک دریافت نکرده اند... ولی چه اتفاقی می افتد برای جناب آقای رحیمی که به صراحت و ...فرمودند که با پیگیری نماینده ایشان در انگلستان معلوم شد رد پای این مدرک به طرز مرموزانه ای از سایت آکسفورد ! حذف شده و با صرف هزینه برای وکیل و پیگیری قضایی این مدرک در سایت اصلی ! پیدا شده و توسط سفارت ایران مورد تایید قرار گرفته است.
واقعا .
آیا بهتر نیست از مدیران و حقوق دانان کمتر ...، با مدرک معتبر ( هر چند کاغذ پاره!) ، کمتر .. که در عین حال بابت مدرکشان حقوق می گیرند استفاده کنیم.
به خدا .. است برای جامعه اسلامی
به خدا ... است.... آیا کسی نیست که ببیند؟
برای عزت نظام اسلامی کاری بکنید... فردا دیر است (83019)
 
Cooooooooooooooool
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۵۴:۳۸
من مجذوب رفتار به قول معروف خیلی کول آقای رییس جمهور و رییس مجلس شده ام. آیا اگر فشار رسانه نبود .. (83027)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۰:۵۸:۵۳
همانطور که مشاعی از کار برکنار و تنبیه شد،کردان هم به خاطر این . تنبیه میشه! (83022)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۲:۲۰:۰۳
ميگم شما مطمئنيد كه مشايي تنبيه شد؟
آيا به پست ديگه اي نرفت؟ (83613)
 
حسام الدين
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۱:۰۵:۱۴
ظاهراً خود آقاي كردان پيش‌بيني كرده‌اند كه روزي جعلي بودن مدرك ايشان اثبات مي‌شود!

دليل اين مدعا نيز گفته خود آقاي كردان است: \"هیچ گونه وجهی از بابت مدرک دکترای افتخاری دریافت نکرده‌ام\".

اگر آقاي كردان از صحت دكتري خود اطمینان داشتند چرا بابت آن حقوق دريافت نمي‌كردند؟! (83039)
 
حامد
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۰۵:۳۹
اين حرف را آقاي رحيمي هم در مورد خودش گفته (يعني حقوق نگرفته)تكليف ايشان را هم مشخص كنند (83308)
 
جامد
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۳۸:۱۴
حامد خان تمیز اومدی (83394)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۱:۱۱:۵۳
نکات زیر قابل توجه است:
1- آقای کردان در جلسه پیش از رأی اعتماد گفته بود که رساله اش را بع آکفورد فرستاده و پس از مدتی به همراه مترجم در دانشگاه آسفورد از آن دفاع کرده است !
2- آقای رحیمی معاون اول محترم رییس جمهور اظهار داشته بودند که تمامی سوابق آقای کردان از دانشگاه آکسفورد محو شده بود و وکیل ما آن را احیا کرده بود ! این فرمایشات جناب رحیمی با اظهارات آقای کردان چگونه قابل جمع است.
3- آقای کردان در نامه ای رسمی به دانشگاه آزاد در سال 79 رسماً اعلام کرده است که دارای دانشنامه دکتری است (نه دکتری مدرک افتخاری)، تا با آن واسطه هیئت علمی دانشگاه آزاد شود که این اتفاق رخ داده و استادیار آن دانشگاه می شود.
این دانشنامه دکتری کجاست !؟
4- آقای کردان اظهار داشته بود که دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته رشته حقوق از دانشگاه آزاد است. اما دانشگاه آزاد و وزارت علوم این ادعا را تکذیب کرده اند.
آقای کردان در مورد مدرک کارشناسی وکارشناسی ارشد خود هم توضیحات خود را ارائه دهد ؟ (83047)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۲۱:۳۴
مشكل ايشان مدرك نيست بلكه چند جور حرف زدن است. بصورتي كه اعلام كردند:1- در دانشگاه آكسفورد از رساله دفاع كردم 2-در حضور مترجم از رساله‌ دفاع كردم.3-رساله را ارسال نمودم. 4-آقاي رحيمي هم گفته دستهايي مدرك ايشان را از روي سايت دانشگاه آكسفورد حذف نمودند.حال كه جعلي بودن مدرك ثابت شده است بهتر است كه حداقل براي تنوير افكار عمومي اين قضيه نيز روشن شود كه آيا ايشان جاعل را پيدا كرده يا..؟ خدا وكيلي براي مدرك ...؟ حالا واقعا بقيه مدارك را دارد؟ اين رساله الان كجاست؟ (83107)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۴۴:۳۸
مسؤوليت در دست داشتن مدرك و يا سند جعلي مگر با خود فرد نيست؟ اگر اين جور باشه كه همه سند خانه، مدرك دانشگاهي، گذرنامه جعلي ... دست و پا ميكنن و اگر قضيه لو رفت ميگن تقصير فلانيه و الان ازش شكايت ميكنم. البته منظور آقاي كردان نيست روال كلي منظورمه (83161)
 
نادر
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۵۶:۰۵
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو اصلا نمیشه . جناب آقای کردان شما در اظهارات اولیه در هنگام اخذ رای اعتمادتان مدعی حضور در دانشگاه اکسفورد و پاسخ گویی به سوالات در حضور مترجم شده اید . همکار شما آقای رحیمی مدعی احیای مدارک امحا شده جنابعالی در دانشگاه اکسفورد شده است . در رابطه با مردم و افکار عمومی چه فکر کرده اید ؟ حس بدی دارم آقای کردان . فکر می کنم به من توهین شده است . حس می کنم مرا ... (83173)
 
فريدون
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۲:۵۹:۱۳
1- در اين شرايط تكليف دولت و مجلس چيست؟ 2- آيا ارسال مدارك به مجلس و قوه قضائيه مشكل را حل مي‌كند؟ 3- آيا در همه جاي دنيا با مسائل اينچنيني اينگونه راحت برخورد مي‌كنند كه آب از آب تكان نخورد و برخي‌ها آزرده خاطر نشوند؟ 4- اگر اين اتفاق در دولتهاي قبل پيش مي‌آمد اينگونه راحت از كنارش مي‌گذشتند؟ 5-.. 6- آيا ايشان در مسند وزارت كشور صلاحيت صيانت ... (83174)
 
بهزاد م.
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۰۱:۰۴
جالب است که در این کشور با یک نامه اتهامی به این سنگینی از دوش شخصی که در راس امور قرار دارد برداشته می شود و به همان صورت نیز با یک نامه ناقابل شخص متوجه شدیدترین اتهامات می شود.

آقای کردان بهتر است ضمن یوزش از افکار عمومی استعفای خود را داده و سیس در دادگاهی عادلانه محاکمه شوند. ایشان ضمنا باید تکلیف دفاع از رساله دکترایش در آکسفورد با کمک مترجم - ادعای حذف مدارکش از سایت دانشگاه معتبری چون آکسفورد - سخنان آقای جاسبی مبنی بر دروغ بودن اینکه دانشگاه آزاد به او مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد داده - اینکه چگونه وی بدون حضور در دانشگاه آکسفورد و بدون دفاع از رساله اش صرفا با چندبار رفت و آمد به یک دفتر ساده در تهران توانسته مدرک دکترای افتخاری از آکسفورد بگیرد - اگر به صحت مدرک خود اعتقاد داشتند چرا حقوق دکترا نمی گرفتند و بسیاری مسایل دیگر را مشخص کنند.

از سوی دیگر نیز از رییس جمهور انتظار می رود به جای هزینه برای کنار زدن افرادی لایق چون آقای مظاهری افرادی چون آقای کردان و آقای رحیمی را در صورت استعفا ندادن از کار برکنار کند. (83182)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۱۱:۴۶
من در خارج از کشور مشغول تحصیل در مقطع دکتری هستم. نامه آقای کردان به رئیس جمهور از خود مدرک ایشان تاسف آور تر است. آینکه می گویند شخصی تماس گرفته و گفته در ازای مقاله دکتری افتخاری! می دهند. اسم این کار چیست؟ آیا ماهیت این کار تقلب نیست. ؟ دوم اینکه من عمیقا امیدورام این مسئله شروعی باشد برای بررسی مدارک همه مدیران در کشور. ...چون بسیاری از آنها در حین کار اقدام به گرفتن مدرک کردند که به نظر من امکانپذیر نیست. در اینجا حتی به شکل تمام وقت هم با بدبختی می توان درسی را گذراند.......اینهم بگویم موقعیت روحی آقای گردان در این شرایط اصلا خوب نیست و نباید شخصی را که در این وضعیت قرار دارد باز و باز مورد حمله قرار داد. ...بهتر است به فکر حل ریشه ای مطلب باشیم تا تصفیه حساب سیاسی با کردان... (83191)
 
فیضیه
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۱:۰۳:۱۵
مرحبا به این دوست عزیز . واقعا در این هیر و بیر عجب نکته اخلاقی رو یاد آور شد (83547)
 
ابراهيم
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۲۰:۲۰
الحمدلله تلاشهاي الف و پيگيريهاي رسانه ها ببار نشست و گوشه اي از حقايق روشن شد. نميدانم در اين دور و زمونه اونائي كه درشون غش هست چرا سيه روي نميشند؟ (83203)
 
کامیار
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۲۳:۱۲
بالاخره جاعل عاشق چشم و ابروی ایشان که نبوده بهشان مدرک جعلی بدهد (که ممکن بود لو هم نرود) و حتما در قبال آن پول یا رانت گرفته است. این قضیه چه طور حل می شود؟ (83206)
 
بهنام
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۴۹:۳۹
اکنون جامعه فهیم و آگاه ایران منتظر اقدام رئیس جمهور می باشد تا عدالتی که ایشان همیشه از آن دم میزند را در عمل به همه نشان دهند و آقای کردان هم بدانند که با این اعمال روشها نمیتوانند اعمال گذشتۀ خود را توجیه کنند بهتر است ایشان که ادعای خدمتگذاری به نظام و انقلاب را دارند بیشتر از این مایۀ سرافکندگی ایران و نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور نشوند و خودشان هر چه سریعتر از این مسئولیت حساس کنار بروند و زمینه را برای حضور افراد دانشمند و شایسته این مقام حساس فراهم نمایند و اجازه دهند قانون و قوۀ قضاعیه در بارۀ ایشان قضاوت نمایند و در مورد ایشان عدالت و قانون را به مرحله اجرا بگذارند ضمنآ فرض را بر این میگیریم که ایشان از جعلی بودن مدرک آنهم دکترای افتخاری اطلاع نداشته اند ( آنهم در این مدت طولانی ) چرا در مورد صحت و سقم مدارک لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه آزاد هیچ اظهار نظری نمیکنند و اظهارات آفای جاسبی مبنی بر ندادن هیچ مدرک تحصیلی به ایشان را تائید یا تکذیب نمیکنند حتما باید منتظر باشیم تا در یک فرصت دیگر ( تعطیلی چند روزه ) نامه دیگری به رئیس جمهور ارسال کنند مبنی بر اینکه ( از جعلی بودن مدارک خود ( لیسانس و فوق لیسانس ) اطلاعی نداشته ام و طی نامه ای از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی ( ببخشید از رابط مربوطه ) به قوۀ قضاعیه شکایت برده ام و ( در پایان نامه آمده است ) با احساس آمادگی و انگیزۀ بیشتر در خدمت اهداف بلند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهم بود و تمامی تلاش خود را در خدمت به کشور و مردم عزیز به کار خواهم بست. (83228)
 
صدیقه
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۵۱:۴۸
آقای کردان درمورد مدرک فوق لیسانس و لیسانس چی می گید ؟ (83229)
 
مهران
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۵۴:۴۲
اگر مدرك جعلي گرفتن و ارائه آن و تدريس در دانشگاه و برخورداري از مزايا و گرفتن پستهاي مديريتي جرم نيست لطفا آقاي كردان به ما ادرس طرفي كه براس مدرك داده بدهد تا ما هم يه مدرك برا خودمان از استنفورد رديف كنيم (83234)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۳:۵۸:۰۵
خدا وكيلي اگر شخصي بجز يكي از خودي ها اين كار را كرده بود و رو ميشد الان كجا بود؟ (83238)
 
الف
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۴:۰۶:۳۵
آقاي كردان در سال 1384 تا 1385 ، رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بوده اند. براي اثبات ادعاي ايشان در مورد عدم دريافت حقوق به خاطر مدرك دكترا مي توانيد به حكم استخدامي ايشان در زمان رياست سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مراجعه شود. اگر مدرك تحصيلي در حكم استخدامي دكترا باشد كه ادعاي ايشان رد ميشود و اگر با فوق ليسانس يا دكترا بوده پس چرا ايشان را با لقب دكتر كردان مي شناختند؟! (83249)
 
هادی رجبی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۵۳:۲۳
جهت اطلاع لیسانس و فوق لیسانس ایشون هم بحث جداگانه ای داره (83543)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۴:۱۶:۳۷
با احساس آمادگی و انگیزه بیشتر، در خدمت اهداف بلند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهم بود! . تازه گرم شده .بنده سال 69 فارغ التحصيل شدم اما چون با صندوق رفاه دانشجويان بخاط 47هزار تومان تسويه نكرده ام مدرك مرا آزاد نميكنند.من حاضرم مدركم را به ايشان بدهم .تحصيل و درس خواندن در اين دوره و زمانه كمي سخت شده كي حال داره بره سر كلاس وقتش رو بيخود تلف كنه كمي به جيب مبارك فشار مياوري مدرك صادر ميشه! (83226)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۲۳:۲۳
دانشگاه آکسفورد لندن ???? (83321)
 
زنبور
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۲۴:۱۵
از مسئولين سايت الف كه از هياهو و جنجال نترسيدندو حقيقت را براي مردم آشكار كردند كمال تشكر رادارم و خواهش مي كنم پيگير مدارك آقاي رحيمي معاون پارلماني و رفيق اقاي كردان باشيد ضمنا بنظرم از مدرك سيكل تا مدرك دكترا پيگيري كنيد بهتر است تا ببينيم دوست اقاي كردان وضعش چيست (83322)
 
دارا عرفانی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۲۴:۳۵
یک ضرب المثل انگلیسی که احتمالا استادان دانشگاه آکسفورد همه روزه به دانشجویان خود می گویند:

Two wrongs don\'t make a right

در فارسی خودمان می شود:

\"عذر بدتر از گناه\" (83323)
 
مهران
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۲۸:۱۱
من دور اول به آقای احمدی نژاد رای ندادم و دور دوم هم نخواهم داد مگر اینکه اتفاقی می افتاد که نیافتاد. آقای رئیس جمهور کردان اشتباه کرد شما چرا او را توبیخ نکردی که تشویق هم کردی. مدرک کردان قلابی است و تصور نمود که می تواند سرش را همچو کبک زیر برف کند من کم کم به مدرک شما هم شک می کنم. محترمانه بگویم بپذیرید حذف کردان از سیستم و توبیخ او خواست مردم، امام زمان (عج) و خدلست. کردان اشتباه کرد اشتباه کردان را شما پوشاندید که دیگر اشتباه نبود گناه بود. (83326)
 
بابك
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۳۰:۴۰
آقای کردان درمورد مدرک فوق لیسانس و لیسانس چی می گید ؟
يه نفر ببينه اين فرد كه فردا ميخواد مسئول انتخابات رياست جمهوري بشه ،اصلا.. يا باز يه روز مياد ميگه فلاني گولم زد راي ها فلاني رو اشتباهي زدم به حساب فلاني ؟
... (83320)
 
فاروق از ايران
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۳۷:۱۵
با سلام بنده از ايشان اين سوال را دارم كه آيا ايشان از اين عنوان دكترا در محافل سود نبرده و جايگاه خاصي براي خود ايجاد نكرده اند و اين موضوع نيز قابل توجه است كه در كشور ما با اين عنوان بدون داشتن حتي ساعتي تجربه كاري چه اين محترمين چه بهره برداريهايي مي كنند از جمله اينكه رئيس جمهور محترم براي توجيه كابينه خود از اين عناوين به عنوان استفاده از فرهيختگان سود نبرده است؟! (83329)
 
reza
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۵۰:۳۸
كسی كه اينقدر در كتمان و حقايق پافشاری ميكرد بعد از دو ‏ماه فرصت عوض پاسخگوئی به نمايندگان مردم دست به دامن رئيس جمهور شده. حداقل مردم فهميدند كه اين دولت چقدر دولت به اصطلاح خودش ارزشی هست. البته هنوز آقای احمدی نژاد فرصت داره اينرو در عمل ثابت كنه نه در حرف. (83335)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۵:۵۵:۵۵
1- این آقا باید نامه شان را خطاب به مردم می نوشتند نه خطاب به رییس جمهور. صحت یا تقلبی بودن این مدرک برای آقای رییس جمهور اهمیتی نداشته است. ایشان که از اول هم فرمودند که برای خدمت به مردم نیازی به این کاغذ پاره ها نیست.
2- دریغ از یک کلمه اظهار ندامت یا عذرخواهی یا حتی لااقل اظهار تاسف
3- ب.
4- آیا واقعا ً نمایندگان مجلس هیچ کاری نمی خواهند بکنند؟ آیا هنوز زمان جبران کم کاری شان ( در زمان اخذ رای اعتماد) فرا نرسیده؟ به جز از نمایندگان مجلس چه کسی قادر است ( و شاید هم موظف) که اعتماد خدشه دار شده مردم را بازسازی کنند و در مقابل اهانت کنندگان به شعور این مردم فهیم و انقلابی قد علم کنند؟ (83336)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۰۰:۲۹
یک نکته جالب دیگر اینکه، این آقا روز 24 شهریور از نماینده آکسفورد شکایت کرده ( به استناد نامه خودشان) و تازه بعد از 20 روز ایشان لب به سخن گشوده اند. و جالب تر اینکه در این 20 روز هم کم نبودند دوستان ایشان که در جراید و سایتهایشان کماکان بر حقانیت آقای دکتر! کردان اصرار می ورزیدند.
مدرک تحصیلی که پر از سوتی های املایی و انشایی و غیره بود، ای کاش در شرایطی که فرصت کافی در اختیارشان بود لااقل در تهیه این نامه دقت لازم را به خرج می دادند! (83341)
 
KI BOD KI BOD MAN.NABODAM
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۲۷:۵۶
KI BOD KI BOD MAN NABODAM (83356)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۳۰:۰۲
با تبريك به الف و سماجتش !
راستي
دكتر كردان مطمئن اند كه هیچ گونه وجهی از بابت مدرک دکترای افتخاری دریافت نکرده‌اند ؟
شايد اين اطمينان هم مثل اطمينان و اعتقاد كاملي كه همواره به صحت مدرک مذکورداشت باشد ؟

خداوكيلي اگر اين اتفاق مربوط به وزير گله داري دولت خاتمي اتفاق مي افتاد عكس العمل اصولگراها چه بود ؟
فعلا از اصولگرايي فقط آقاي توكلي و مطهري و چند نفري دفاع مي كنند هرچند مثل قضيه مشايي اصولگرايي نصفه و نيمه است (83357)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۳۰:۱۳
آیا باید باور کنیم آقای کردان در این مورد فریب خورده ؟
آخی واقعا که دلم سوخت . چطور اگر چک یا پول جعلی
بدی دست آقایون با یک نگاه جیک ثانیه می فهمن جعلیه ولی این
مدرکو بعد از 8 ســـــــــــــــال نفهمیدن جعلیه .

نه آقا موضوع فقط کی بود کی بود من نبودمه (83358)
 
کاشانی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۶:۳۳:۳۸
1-اگرچنین اتفاقی دریک کشوردیگر مثلاًآمریکااتفاق می افتاد:
الف-صداوسیمای ملی خودش رامیکشت.
ب-حداقل وزیربایداستعفامیداد.
ج-مردم باتظاهرات آزادانه پیگیر افتضاح فوق میشدند.
2-این مورد به علت مسایل سیاسی بازنمایی شد اگر برای مابقی مسولین تحقیق شود چه اتفاقی خواهدافتاد (83362)
 
قلی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۰۱:۳۰
نه خانی آمد و نه خانی رفت. هیچ اتفاقی نیفتاده. به کوری چشم دشمنان، ما با استفاده از صداقت و پایمردی همین مدیران دارای تحصیلات عالی و متعالی از اکسفورد و آزاد و و....ما قلّه های علم و دانش را تا چند روز آینده فتح خواهیم کرد و استکبار را به زباله دانی تاریخ خواهیم ریخت. (83377)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۰۴:۲۷
شرم اور است
استعفا دهد (83378)
 
بهزاد م.
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۱۲:۰۰
متاسفانه تا زمانی که مردم در این کشور بجای اصل ماده ها از تبصره ها استفاده می کنند اصلاح شدن امور در این مملکت غیر ممکن به نظر می رسد. ببینید برای مثال شخصی در سمتی چون وزیر کشور اصل دروغگویی خود را با تبصره عدم اطلاعشان از جعلی بودن مدرک توجیه می کنن. رانندگان عزیز و بعضا نا عزیز در خیابان با تبصره اینکه «کی قانون را رعایت می کند که من هم دومی باشم!» با ماشین بر روی هم می روند. در صف هایمان شخصی وارد می شود و با گفتن این جمله تبصره دار که «در خانه مریض دارم» یا «بچه ام در خانه تنها است» به راحتی و با اجازه مردم وارد صف شده و خارج از نوبت کار وی رسیدگی می شود.

حتی در روابط اجتماعی مان هم با اتکا به تبصره هایی چون «اگر من هم حق او را نخورم حتما دیگری حقش را خواهد خورد یس بهتر است خود را عذاب ندهم و حقش را یایمال کنم» و یا «چرا به افراد فحش ندهم. مگر خود آن ها در زندگی شان فحش نمی دهند؟» زندگی خود و دیگران را ییش می بریم.

همه این ها برای این بود که بگویم حتما عذر بدتر از گناه آقای کردان نیز با تبصره هایی همچون همین تبصره ها بدون ایراد باقی مانده و به هزاران و بلکه میلیون ها مورد مشابه خود می ییوندد.

آقای کردان بدانند که شاید بتوانند به مدت حدود نه ماه یا شاید هم ینج سال وزیر کشور باشند - گرچه معتقدم اگر حتی مورد مدرک وی هم اصلا وجود نداشت به دلیل ثبات بالا!یی که در کابینه وجود دارد آقای احمدی نژاد وی را نیز یس از چند ماه برکنار می کرد - اما وی برای همیشه نقطه ای تیره در تاریخ ایران باقی خواهند ماند. وی را البته نباید سرزنش کرد چراکه در اینصورت صدها نفر دیگر را نیز باید ملامت نمود.

بنده خود شخصی را می شناسم که رییس یکی از سازمان های معروف ایران در یکی از شعب تبریز هستند. مدرک ایشان (آقای ع.) از طریق برادرم که همکار وی بود در اختیار بنده قرار دارد. وی طی ۲ سال از دییلم موفق به کسب دکترای عمران شده که خود جای بسی سوال دارد. در صورت نیاز می توانم مدرکشان را منتشر کنم. (83383)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۱۲:۲۹
همه این حرفها قبول و مثل روز روشن بود و شد که مدرک ایشان جعلی است. ولی ایشان اصرار دارند که هنوز سر را زیر برف نگه دارند و به دروغهایشان ادامه دهند. جالب ترین نکته در توجیه نامه ایشان، اشاره به تمایل به ادامه خدمت است. ایشان ظاهرا دست پیش گرفته که پس نیفتد و جلو جلو به جای اینکه استعفا نامه را تقدیم کند خواهش کرده که باز هم بماند إإإ (83384)
 
فرید
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۲۸:۴۰
یاد حرف مامانم افتادم که میگه خجالتم خوب چیزییه...(اینام بذارین ثواب داره (83390)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۳۰:۲۴
رئیس دفتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور روز یکشنبه سی و یکم اوت اعلام کرد که \"فردی که از جانب کردان به آکسفورد رفته، حکم تاییدیه مدرک تحصیلی وی را گرفته است\". (83392)
 
محمد رضا
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۳۹:۳۶
آقای کردان مایه تاسف است که در کشوری اسلامی که همه مشروعیت آن به خاطر اسلام است اینگونه به خاطر پست و مقام مدرک جعل کنند آیا اگر حضرت علی ع بودند آیا به این گونه افراد اعتماد می کردند که مسولیت بدهند آنقدر گرم است بازار مافات عمل چشم اگر بینا بود هر روز روز محشر است (83396)
 
hadi
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۴۴:۲۰
تا کی باید به افکار عمومی ایرانیان توهین شود؟ آقای کردان! ملتی که شما با آن طرف هستید ملت ایران است کی رو می خواید گول بزنید؟ شما و امثال شما از حافظه تاریخی قدرتمند ایرانیها پاک نخواهید شد. واقعا اگر باز هم ایشان در سمت وزارت باقی بمانند حرفی برای گفتن نخواهد ماند. (83398)
 
بابك مجيدي
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۴۸:۱۹
لطفا در مقابل اينهمه نظر مخالف نظر من موافق را هم درج كنيد.
من از آقاي كردان خوشم مياد چون قاطعانه تصميم مي گيره و هيچكس و هيچ چيز ايشان را در تصميمي كه گرفته اند مردد نمي كند حتي اگر افكار عمومي كلا با ايشان مخالف باشد.
و خلاصه اينكه ايشان از آن مديراني نيستند كه با اين سطح از انتقادات و مخالفت ها و افشا گري ها استعفا بدهند.
يك چنين مدير توانا و ثابت قدمي براي ما غنيمت است.
متشكرم. (83400)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۴۸:۴۶
چندی پیش یکی از کارکنان پیام نور کوهدشت رابخاطر جعل مدرک اخراج کردند که باعث شد آن بیچاره تا مرز خود کشی پیش رود انوقت جناب کردان میگویند با انگیزه بیشتر آماده خدمت به نظامند!نکند انتظارداریدمعاون رییس جمهور شوید؟ اعتماد به نفس شما واقعا ستودنی است
راستی آقای کردان اگرموقعی معاون اداری صداوسیمابودیدچنین کسی به شما مراجعه میکرد بااو چه میکردید (83401)
 
امین
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۷:۵۱:۴۹
این دیگه عجب رویی داره.!
آخرشم گفته باز میخواد به مردم خدمت کنه!
ما همچین خادمی نخواهیم باید چیکار کنیم؟! (83404)
 
آ.س
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۱۲:۲۵
حتي گيريم كه ايشان بی اطلاع از جعلی بودن مدرك خود آن را ارائه نموده اند(كه البته با اضهارات ضد و نقيض ايشان چنين امری بعيد است)،نكته اینجاست،كسي كه نتوانسته از حق خود دفاع كند و مدرك جعلي به او انداخته اند، تكليفش در پاسداري از حق مردم در انتخابات و معامله كرسنت روشن است. (83415)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۱۷:۳۸
فقط استعفا یا اخراج می تواند کمی از این آبروریزی بکاهد. نکند ایشان قصد دارد برای ما انتخابات هم برگزار کند؟ جای تبریک دارد. (83417)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۱۷:۳۹
آقا ما هم یک مدرکی داشتیم که چند ساله استفاده می کنیم و تازه فهمیدیم طرف سرمون کلاه گذاشته و مدرک جعلیه. خب طرف کلاه بردار بوده تقصیر من چیه؟ من حتی از اون مدرک هم نخواستم، خودش آورد در خونه داد و رفت. من با ابن مدرک حقوق هم نگرفته ام فقط تو دانشگاه درس می دهم یعنی استادیار هستم و دکتر صدایم می کنند.
از قوه محترم قضائیه تقاضا دارم نسبت به دستگیری فردی که این مدرک جعلی را به من داده اقدام نمایند تا جامعه از لوث وجود شیادان پاک شود.
ضمنا چون طرف مقصر بوده که مدرکش جعلی درآمده نه من، لزومی نمی بینم از کسی عذر خواهی کنم. فقط گفتم تا بدانید که من در مقام شاکی هستم نه متهم.

یاد مرحوم گل آقا بخیر، با این نامه چه طنزها که نمی نوشت (83418)
 
عباس بني اسدي
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۳۱:۰۹
با سلام خدمت همه خوانندگان
با اعتراف به جعلي بودن مدرك سوالات جديدي مطرح مي شود
1- آقاي كردان به فكر نيفتاده كه اگر مدرك دكتري گرفتن به اين راحتي است نيمي از مردم ايران بالقوه دكتري دارند!
2- تكليف مدرك دكتري آقاي رحيمي چه مي شود؟
3-آقاي احمد نژاد اگر كردان را بركنار كند( كه بايد بكند) بايد دوباره از كابينه راي اعتماد بگيرد و اگر نكند شعار هاي وي زير سوال مي رود.
4- تكليف مسووليت هاي قبلي و حقوق هاي ايشان چه مي شود.
5 - كمترين جرم براي چنين فردي بركناري از تمام مسووليت هاي قبلي و جريمه اي به اندازه تمام حقوق هايي كه گرفته است مي باشد
6- اگر شعار آقاي احمدي نژاد مبارزه با فساد است جعل مدرك خود بزرگترين فساد است (83424)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۳۲:۴۰
1-تکلیف این مدرک که مشخص شد و ورق برگشت و طلب کار و شاکی هم شدید حالا بروید سراغ مدرک دانشگاه آزاد!
2-مگه نگفته بودید که برای دفاع از مدرک‌تان به آکسفورد لندن به همراه مترجم رفتید؟
3-چطور تا این جا که برای هر مدرک خارجی در دولت ارزشیابی می‌کنند و تاییدیه می‌گیرند رسیدید و کسی کاری به شما نداشته؟
4-شما مگر نمی دانستید که دکترای افتخاری ارزش علمی ندارد و رساله نوشتن نمیخواد؟
5-چطور با دکترای افتخاری(گیریم درست هم می‌بود) در دانشگاه تدریس می‌کردید؟
6-مگر با استفاده از وکیل به سایتهای اصلی آکسفورد دسترسی پیدا نکردید و مدرک رو نکشفیدید؟
7-چرا برای این کاغذ پاره اینقدر خود را به آب و آتش می‌زنید؟ (83426)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۳۳:۳۵
[size=mediumبنده به نوبه خود باید بگویم در صورتی که ایشان وزیر بماند در انتخابات آینده شرکت نخواهم کرد چرا که ایشان را در نگهداری و صیانت آراء شایسته نمی دانم. (83427)
 
محمد رضا
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۴۲:۱۰
به عنوان یک فارغ التحصیل دانشگاه و شهروند این کشور، منتظر اقدام فوری رئیس جمهور عدالت گستر هستیم تا شائبه هرگونه رانت حزبی و جناحی را از دامن دولت پاک نمایند. (83431)
 
زهره
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۵۳:۵۸
ملاحظات نامه وزیر کشور:
1- تا آنجا که نگارنده به خاطر دارد فعالیت اغلب این گونه موسسات که مدعی مدرک گرفتن از دانشگاه های خارجی هستند مورد تایید وزارت علوم نبوده است. در این میان آیا آقای کردان که 8 سال پیش پست بالایی را در کشور بر عهده داشته است چنین استعلامی را کرده و یا با علم به غیر قانونی بودن این گونه موسسات قصد گرفتن مدرک را کرده است. وزارت علوم باید درباره شخص مورد ادعا و موسسه اش شفاف سازی کند.

2- آقای وزیر کشور از ارسال شکایتی از فرد مذکور در تاریخ 24 شهریور به دادسرای تهران خبر داده اند که پیآمد اطلاع از جعلی بودن مدرکشان بوده است. ولی نیم نگاهی به موضع گیری دوستان ایشان نشان می دهد که در طی همین روزهای نزدیک به بیست روز تمامی هم و غم آنها و حتی خود وزیر صرف اثبات درست بودن و جعلی نبودن مدرک شده است. آیا با فرض های دیگر، پنهان کاری ادامه پیدا می کرد یا اینکه قصد و غرض دیگری در کار بوده است؟

3- این نامه نشانه خوبی برای دوستان دولت و موافقان ده آتشه آنهاست که در هر موضوعی از موضع صد در صد درست و پاکی وارد شده و با برملا شدن نادرستی آن انگار نه انگار که روزگاری همگان را به تیغ عناد و اتهام رانده و در صدد اثبات ادعای خود بودند. مورد برای مقال آوردن بسیار است.

4- آقای کردان که تکلیف مدرک دکترای خود را معلوم کردند این بار باید به اظهارات مسئولان دانشگاه آزاد که طی آن مدرک لیسانس و فوق لیسانس ایشان هم زیر سوال رفته را باید جوابگو باشند. در این صورت ایشان با هر مدرکی بالاتر از فوق دیپلم حقوق گرفته باشند اکل مال به باطل شده و باید پول‌های دریافتی به بیت المال بازگردند.

5- خود ایشان که سمت قضاوت بر عهده داشته و کم و بیش از مبانی حقوقی آکاهند می دانند که در این مورد به خصوص خود ایشان نیز که از چنین موسساتی مدرک گرفته است مورد سوال و ایراد اتهام است و از باب تقصیر و نه قصور باید مورد سوال قرار گیرند.

6- انتظار حرکتی شفاف و عدالت مآب از رئیس جمهور محترم می رود که بایستی با حسن نیت خود نگرانی های بسیاری که در این باره پدید آمده بود برطرف شده و حق به حق دار برسد. به طوری که مردم گمان نکنند اگر فردی با مسئولیت و مقام عالی مرتکب چنین خبطی مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد.

7- اكنون كه جعلي بودن مدرك آقاي كردان براي خود ايشان هم محرز شده حداقل بايد از نحوه برخورد و تهديدات رسانه‌هاي پيگير موضوع مدرك كردان كه اگر نبود شايد اين مهم نه تنها مغفول مي ماند كه به روندي در كشور تبديل شود، نه تنها عذر خواهي شود كه مورد تقدير هم قرار گيرند.

8- و آخر اينكه شايسته بود آقاي كردان وزير كشور نامه اي هم به ملت شريف ايران و نيز نمايندگان مجلس مي نوشتند و از آنها نيز به خاطر ايجاد نگراني‌هايي كه براي ايشان ايجاد شد، عذر مي‌خواست. (83436)
 
منصور
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۸:۵۵:۵۶
1- آقای رئیس جمهور که تقاضای عدالت خواهی در جهان دارند ببینیم چگونه عدالت در ایران رعایت می کنند .

2- وقتی گفته می شود دولت شعار بی مناسبت نیست

3- آقای لاریجانی فرمودند مجلس فقط در چارچوب قانون اقدام می کند این گود و این میدان لطفا قانون اجرا شود کسی که با مدرک تقلبی وزیر شده است می تواند وزیر باقی بماند ؟

4- افتخار می کنم به آقای احمدی نژاد رای ندادم (83438)
 
ماندني
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۰۵:۰۸
با سلام
در زماني كه قضيه رابطه بيل كلينتون رييس جمهور وقت آمريكا و مونيكا لوينسكي مطرح شد يكي از دادگاههاي آمريكا كلينتون را به محاكمه كشيد نه بخاطر روابط نا مشروع با يك زن بلكه بخاطر دروغ.
نكته قابل تامل اينجاست كه در كشوري كه ما آن را مظهر كفر ميدانيم دروغ را از هر گناهي بالاتر دانسته اند و رييس جمهورشان را بخاطر دروغ گفتن به پاي ميز محاكمه ميكشانند اما در حكومت اسلامي ما كسي كه به يكي از مهمترين صندلي هاي دولت تكيه زده مدرك جعلي ارايه ميكند و رييس جمهور مملكت كه حافظ قانون اساسي و در اينباره قسم خورده بدون واكنش به اين موضوع عين نامه را به مجلس فرستاده است .
به نظر من ايشان پس از دريافت نامه آقاي كردان ميبايست اين نامه را همراه با حكم عزل وزير كشور به خانه ملت ميفرستادند تا هم اقتدار نظام اسلامي حفظ شود و هم قسمي كه خورده اند را اينگونه نشكنند . (83440)
 
زهره
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۰۶:۱۴
عباسپور: کردان، لیسانس هم ندارد
علي عباسپور، رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در جمع خبرنگار پارلماني پس از بررسي گزارش مدرک تحصيلي کردان در جلسه غير رسمي امروز اظهار داشت: از آنجايي که وزير کشور طي نامه‌‏اي به رئيس جمهور نسبت به جعل مدرک تحصيلي خود اظهار تاسف کرده است، جا دارد هيات رئيسه مجلس نسبت به اين مساله تصميم‌‏گيري کند.

به گزارش ايلنا، وي که پيش از اين از سوي رئيس مجلس براي بررسي صحت مدرک تحصيلي کردان مأمور شده بود، ادامه داد: اين گزارش را هفته گذشته به آقاي لاريجاني ارائه دادم. ايشان صلاح ديدند که خلاصه‌‏اي از اين گزارش در صحن علني مجلس قرائت شود.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات با بيان اينکه گزارش ارائه شده به لاريجاني مفصل‌‏تر از آنچه بود که امروز در مجلس قرائت شد، خاطرنشان کرد: اين که هيات رئيسه چه تصميمي نسبت به وضعيت علي کردان بگيرد را بايد از اعضاي هيات رئيسه و شخص رييس مجلس بپرسيم.

وي با امتناع از قضاوت در مورد اينکه چه کسي در ارائه مدرک تحصيلي جعلي مقصر بوده است، تصريح کرد: آنچنان که در بخش‌‏هايي از گزارش کميسيون و تحقيقات آمده بود، شخصي که نام آن در مدرک تحصيلي کردان آمده است نمايندگي انتشارات دانشگاه آکسفورد را در ايران داشته است و به واسطه شخص ديگري به علي کردان گفته بود که اگر مقاله‌‏اي به دانشگاه آکسفورد ارائه دهيد، به شما مدرک دکتراي افتخاري مي‌‏دهيم.
کردان نيز براين اساس مقاله خود را به وي ارائه مي‌‏دهد.

عباسپور گفت: پس از آن مدرک تحصيلي به امضاي سه استاد دانشگاه آکسفورد به کردان ارائه مي‌‏شود اما وزارت علوم رسماً اعلام کرده است که مدرک کردان روند متعارف دانشگاهي را طي نکرده است.
به گفته وي هر مدرک خارجي که ارائه مي‌‏شود، بايد به امضاي رئيس آن دانشگاه برسد، اما مدرک تحصيلي علي کردان فاقد چنين امضايي بود.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره مدرک تحصيلي ليسانس و فوق ليسانس وزير کشور گفت: در سال‌‏هاي 68 و 69 کساني که از دانشگاه آزاد مدرک پايه‌‏هاي پايين‌‏تر را داشتند، مي‌‏توانستند در مقطع مورد تمايل خود بنشيند و مدرک تحصيلي بالاتري دريافت کنند، اما آقاي کردان حتي اين مراحل را طي نکرده است.
عباسپور به نامه رئيس دانشگاه آزاد به مجلس اشاره کرد که طي آن تأکيد شده که علي کردان فاقد مدرک ليسانس است.

وي در پاسخ به اين که فردي که به گفته خود براي دريافت مدرک تحصيلي خود فريب خورده است، چطور مي‌‏تواند امنيت داخلي کشور را تامين کند، گفت: اين مساله به تصميم‌‏گيري مجلس به ويژه هيات رئيسه آن و تصميم دولت بستگي دارد. آنها بايد در اين زمينه اعلام نظر کنند.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات در پاسخ به اينکه چطور کردان تاکنون در دانشگاه آزاد تدريس مي‌‏کرده است، گفت: طبق ماموريت‌‏هايي که داشتيم تنها در مورد اصالت مدرک تحصيلي وي تحقيقاتي انجام داديم و درباره صلاحيت وي براي تدريس در مقطع کارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اظهار نظر نکرديم. البته دانشگاه آزاد طي نامه رسمي خواستار اظهار نظر کارشناسي کميسيون آموزش و تحقيقات شده بود اما ما به آن پاسخ نداديم.

عباسپور در پاسخ به سؤال خبرنگار ايلنا مبني بر اينکه آيا احتمال استيضاح وزير کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: من به نمايندگي از تمامي نمايندگان نمي‌‏توانم حرفي بزنم اما فکر نمي‌‏کنم طرح استيضاح مطرح شود. (83441)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۲۷:۵۳
مدرک وقتی خریدنی باشد مثل شیر خشک می تواند تقلبی باشد. خودش می دانست که در این مقطع تحصیل نکرده است.

هرچه بگند نمکش می زنند وای به روزی که بگند نمک (83447)
 
محمد مسعودی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۳۰:۲۵
جناب آقای دکتر , به کجا چنین شتابان ؟ همین ؟ مدرک دکترا را فلانی به من داد و من شدم وزیر کشور و حالا هم که قلابیه با کما میل به خدمتم ادامه میدهم ......جناب آقای رئیس جمهور اگر میشود نام من را هم نیز به لیست کاندیداهای وزارت اضافه بفرمائید ......البته قول میدهم با همین کسیکه مدرک دکترای جناب آقای دکتر کردان را به ایشان داده تماس بگیرم وچند کیلوئی از همین مدارک بگیرم . (83448)
 
اکبر
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۵۲:۱۹
آقای کردان بهتر است ضمن یوزش از افکار عمومی استعفای خود را داده و سیس در دادگاهی عادلانه محاکمه شوند. ایشان ضمنا باید تکلیف دفاع از رساله دکترایش در آکسفورد با کمک مترجم - ادعای حذف مدارکش از سایت دانشگاه معتبری چون آکسفورد - سخنان آقای جاسبی مبنی بر دروغ بودن اینکه دانشگاه آزاد به او مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد داده - اینکه چگونه وی بدون حضور در دانشگاه آکسفورد و بدون دفاع از رساله اش صرفا با چندبار رفت و آمد به یک دفتر ساده در تهران توانسته مدرک دکترای افتخاری از آکسفورد بگیرد - اگر به صحت مدرک خود اعتقاد داشتند چرا حقوق دکترا نمی گرفتند و بسیاری مسایل دیگر را مشخص کنند

- این آقا باید نامه شان را خطاب به مردم می نوشتند نه خطاب به رییس جمهور. صحت یا تقلبی بودن این مدرک برای آقای رییس جمهور اهمیتی نداشته است. ایشان که از اول هم فرمودند که برای خدمت به مردم نیازی به این کاغذ پاره ها نیست.
2- دریغ از یک کلمه اظهار ندامت یا عذرخواهی یا حتی لااقل اظهار تاسف
3- ب.
4- آیا واقعا ً نمایندگان مجلس هیچ کاری نمی خواهند بکنند؟ آیا هنوز زمان جبران کم کاری شان ( در زمان اخذ رای اعتماد) فرا نرسیده؟ به جز از نمایندگان مجلس چه کسی قادر است ( و شاید هم موظف) که اعتماد خدشه دار شده مردم را بازسازی کنند و در مقابل اهانت کنندگان به شعور این مردم فهیم و انقلابی قد علم کنند؟
آقاي كردان در سال 1384 تا 1385 ، رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بوده اند. براي اثبات ادعاي ايشان در مورد عدم دريافت حقوق به خاطر مدرك دكترا مي توانيد به حكم استخدامي ايشان در زمان رياست سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مراجعه شود. اگر مدرك تحصيلي در حكم استخدامي دكترا باشد كه ادعاي ايشان رد ميشود و اگر با فوق ليسانس يا دكترا بوده پس چرا ايشان را با لقب دكتر كردان مي شناختند؟! (83453)
 
حسام
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۵۴:۴۳
از آقای دکتر! کردان میپرسم که حالا اگر این مساله صحیح باشه، تکلیف مدرک کارشناسی ارشد شما کی روشن میشه؟ تا بیشتر از این آبروریزی نشده بهتره که توضیحات لازم رو در این زمینه اعلام کنید.
من خارج از کشور زندگی می کنم. یکی از اساتیدم این موضوع رو متوجه شده بود، خیلی خیلی برای خودم تاسف خوردم که یک مسئول عالرتبه (وزیر) اینچنین ایرانیها رو هرجای دنیا که باشن خجلت زده می کنه.
نکته جالب اینکه جوونای ایرانی باید بدنبال مدرک (بدلیل مدرک گرایی) راه بیفتن برن کشورهای دیگه ولی آقایون با ساختن مدارک جعلی(حالا به هر طریقی) خودشون را به بالاترین رده های کشور می رسونن. (83454)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۵۹:۱۹
خدایا ما به کی شکایت ببریم؟ (83457)
 
شاهین پور حسینی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۱۴:۲۷
با سپاس از دکتر توکلی که به وظیفه شرعی و عرفی و قانونی خود که همانا قسم به پاسداری از حقوق ملت و بیگانه نشمردن ملت از از مسابل خدمتگزاران ملت، می خواستم عرض کنم این بی تدبیر ترین و با شرمندگی، نابالغ ترین توجیهی بود که در سالهای اخیر از مقامی مانند وزیر کشور دولت مدعی خدمتگزاری ملت منتشر شده است.
تو را به خون شهدا قسم مردم را اینقدر ساده نپندارید.
(83461)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۱۹:۴۹
آقا ايشان اصلا انگار متوجه نيست چه مي‌گويد. اين نامه نگاريها موضوع را بدتر پيچيده مي‌كند. آخر چقدر دروغ؟ كسي كه فرضا تا مقطع فوق ليسانس تحصيلات دارد، نمي‌داند كه براي سوابق اجرايي و مديريتي و با يك مقاله در خصوص تعليم و تربيت اسلامي دكتراي حقوق به كسي نمي‌دهند؟
وانگهي فرموده‌اند كه در موضوع راي اعتماد توجهشان جلب شده كه ممكن است مدرك جعلي باشد. آخر برادر من اون نمايندگاني كه اعتراض كردند كه يك شبه متوجه موضوع نشده بودند. ظاهرا موضوع از زمان تحقيق و تفحص صدا و سيما مطرح بوده است. و در نهايت معمولا در اين موار استعفا مي‌دهند و نه اينكه زين خود را براي خدمت هر جه بيشتر ببندي!
تازه اگر شما در جلسه راي اعتماد شك كردي كه شايد مدركتان جعلي باشد چرا بعد از آن با اطمينان آن را منتشر كردي و وزارتخانه مطبوعتان هم رسانه‌ها را تهديد به شكايت كرد؟
هيچ دو چيزي توي اظهارات و نامه نگاريهاي ايشان با هم جور در نمي‌ايد. اصلا اگر كسي فوق ديپلم هم داشته باشد بلد است چطور حرف بزند كه اينهمه ضد و نقيض از تويش بيرون نيايد.
واقعا ايشان مردم را نادان فرض كرده‌اند و فكر مي‌كنند مي‌توانند ماست مالي كنند برود.
راستي آن ميثاق نامه رييس جمهوري كه اول مطرح بود آن چي شد؟ قرار بود هر كه از آن عدول كند عزل شود... (83463)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۲۴:۱۱
بهتر است در نظر بگیریم اگر این اتفاق در کشو ر چین می افتاد خیلی راحت این مقام دولتی صرف نظر از موقییت و مقامش ضمن عزل از موقعییت و نفوذش از شغلش اخراج و ظرف یک هفته اعدام می شد تا درس عبرتی باشد برای آنهایی که می خواهند تقلب کنند ولی در کشور ما ضمن حمایت از نامبرده به مدرک دکترا توسط بالاترین مقام اجرایی کشور عنوان کاغذ پاره داده می شود یعنی دستخوش به جاعلین و کلاهبرداران و متقلبین .واقا دست مریزاد (83464)
 
افشین ح
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۲۷:۵۸
آقای کردان ندامت نامه امضا کردند
ولی در قانون کشور ما، داشتن مدرک تقلبی ایشان، چه فریب خوردگی باشد یا هر چیز دیگری، باید سه سال زندان تحمل کند و هیچ منصب دیگری را به او ندهند
و تمام اموال کسب شده را، پس بدهد

هر کسی دیگری جای ایشان باشد ،به زندان می رود و مجازات می شود

وزارت ایشان، نشان بر مصونیت قضایی ایشان نبوده، و بلکه بالعکس
باید مجازات های سنگین تری برای این اصولگرا تعیین شود! (83466)
 
فرشید
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۳۵:۲۸
خوب این که عذر بدتر از گناه شد. چه تضمینی هست این آدم در مهمترین وزارتخانه مملکت گول چند تا آدم دیگه رو نخوره. اگه واقعان ایشون از جعلی بودن مدرک خودش بی خبر بوده به خاطر ساده لوحی به طریق اولی صلاحیت وزیر بودن رو نداره (83469)
 
ن
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۴۸:۵۷
نمايندگان مجلس ،‌ نسبت به راي اعتمادي که داده اند مسوولند و بايد اين قضيه را تا رسيدگي عادلانه پيگيري نموده و نيز در مورد دستور رياست محترم جمهوري مبني بر پيگيري مدارک صادر شده از سال 64 نيز حساس باشند . واقعا جاي تاسف است که صدايي از مجلس شنيده نمي شود و گزارش ها محرمانه دست به دست مي شود. (83474)
 
student
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۴۹:۵۱
He should have mentioned:
?How much did he pay for that certificate
and
? Why did he need that certificate (83475)
 
مبينا
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۱:۰۶:۳۰
بعلت پررويي بعضي ها و چسبيدن بيش از حد به قدرت من از طرف آقاي كردان و دولت و مجلس از همه شما معذرت خواسته و همينجا اعلام استعفا مينمايم.اميد است مرا مورد عفو قرار دهيد. (83480)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۱:۵۳:۵۵
آقای کردان با نوشتن این نامه خطاب به رییس جمهور رسماً به شعور ملت ایران توهین عنایت فرمودند (83492)
 
محمدی اصفهان
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۱۲:۳۴
من خانمم را برای ثبت نام فوق لیسانس به تهران دانشگاه شهید رجائی بردم در حالیکه یک بچه کوچک دارم و ایشان باردار هم هست .با وجود انکه مدارک کامل بود گفتند باید فرمی که امضائ و مهر دانشگاه محل فارغ التحصیلی را داشته باشد ارائه دهید و مارا راهی اصفهان کردند.چگونه است برای یک وزیر ان هو وزیر کشور چنین اشتباهی می شود. من معتقدم رئیس جمهور هیچ تقصیری ندارد مقصر اصلی مجلسی است که رای داد و هم اکنون جلسه غیر علنی می گیرد و این فرد را به بهانه مصالح مملکت و اوضاع همیشه حساس ان نگه می دارد.چرا رئیس مجلس موقع رای اعتماد جلسه غیر علنی نگرفت. (83499)
 
شکاک
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۱۸:۳۷
من فکر میکنم دست امریکا و صهیونیستها در کار باشد و برای بدنام کردن انقلاب این کار را کرده باشند و آقای کردان را گول زده باشند.
هر چه بگویی از این امریکای جهانخوار بعید نیست. (83500)
 
امیرو
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۳۱:۰۳
بیائید یک رفراندم بگذاریم و همه به آن رای دهیم. آیا کردان باید برکنار و محاکمه و مجازات شود یا خیر؟ (83505)
 
.
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۳۸:۳۶
ارائه رساله به‌نام دانشگاه آکسفورد لندن

baba in oxford tu london nistesh jenabe vazir! 1 (83506)
 
افکارعمومی
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۵۲:۲۴
یک سوال اساسی
ظاهرا جناب کردان حتی یک بار هم سری به دانشکده محل تحصیل خود نزده اند.....چطور ممکنه شما مدرک به این مهمی گرفته باشی و هیچ کس از مجموعه اکسفورد رو ندیده باشی ...هیچکس هم شما رو ندیده باشه...و فقط دل خوش کنی به یک نفر رابط؟!...همه تفاصیلی که جناب کردان از نحوه اخذ مدرک دکترای خود داشتند نشانه های بارز روش تهیه یک مدرک قلابی است ... یعنی اگر کسی همین الان یک مدرک قلابی بخواد , نهایتا یه رابط پیدا میکنه که بهش اطمینان بده مدرکش اصل اصل هست ! اگر هم موضوع برملاء شد هیچ وقت نمیاد یقه یارو رو بگیره بگه چرا مدرکی که بهم دادی اصل اصل نبود (83508)
 
گل پسر
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۲:۵۳:۳۶
در تمامي نظرات آنچه ميبايست در مورد اهمال رييس جمهور و وزير ايشان گفته ميشد گفته شد اما يك چيز ناگفته ماند :


آفرين بر رييس مجلس براي روشنگري شجاعانه ي افكار عمومي !


آفرين بر رييس مجلس براي عدم ماستمالي قضيه ! (83510)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۰۰:۴۷
(83512)
 
خدمتگزار نظام
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۰۲:۴۲
http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=58026
انچه اقای زاکانی قبلا گفته بودند و لینکش را تقدیم میکنم در مورد اقای کردان درست از اب درامد . امیدوارم قل دوم نیز بررسی شود .واقعیت این است ما به نظام معتقدیم و افراد مساوی نظام نیستند (83514)
 
بچه خوب
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۴۲:۲۹
خداروشکر...وزیر کشور ما حتما این آدم بد و متقلب رو میگیره...خیلی آدم بدی بوده... پیشنهاد میکنم طوماری برای شکایت از این آدم بد تهیه شود تا مدعی العموم با پشتوانه قوی تر حق این آقا را کف دستش بذاره...از نمایندگان مجلس هم میخواهیم در نطق های پیش از دستور از این آدم متقلب که مدرک قلابی به وزیر ما داده اعلام انزجار و برائت کنند (83521)
 
ابراهیم
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۴۲:۵۲
دروغ - سانسور رسانه ای - عدم صلاحیت - گستاخی - تحمیق مردم.

اینها کلماتی هستند که با خوندن نامه بالا به ذهنم خطور کرد (83522)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۴۴:۵۰
همه انچه آقای کردان فرمودند عین حقیقت است وهمه عذر بدتر از گناه. مدرک جعلی را به بهای گزاف به ایشان فروخته اند واین همه حقیقت است .حال سوال اینجاست که چگونه شخصی با علم به اینکه مدرکش غیر واقعی است وصرفا مدرکی بی پایه واساس است می پذیرد که در دانشگاه به عنوان استاد به فرزندان این مرز وبوم درس دهد وبا این مدرک به عالی ترین سطح اداری کشور یعنی وزارت برسد وپس از آن با تلاش دیگران بداند که طی 8 سال گذشته مدرک جعلی او از کمترین پشتوانه نیز بر خوردار نیست وروح اکسفورد نیز از آن بی خبر است.
ملت ایران این کشف بزرگ را باید بفال نیک بگیرند وبدنبال کشفهای دیگر باشند امثال کردان (83524)
 
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۵۴:۲۰
مدیران محترم سایت الف و عزیزان بیننده:
اینجانب یکی از کسانی هستم که با مشکل حادی در امور کاری خود دست به گریبان بودم که با لطف و محبت جناب آقای کردان اکنون مشکل اینجانب حل شده و همیشه دعاگوی ایشان هستم. عزیزان وقتی که برای اولین بار به ایشان مراجعه نموده و شکایت ظلم هایی که به اینجانب روا گردید را با مستندات خدمت ایشان ارایه دادم هرگز فکر نمی کردم ایشان به سرعت و با جدیت دستور پی گیری صادر نموده و تا رسیدن به حصول نتیجه و احقاق حق اینجانب تلاش نمایند. اگر کمی انصاف داشته و نامه ایشان را ملاحظه کنید می بینید که امروز یکی از مدیران توانمند و دلسوز این کشور که به شهادت همه همکاران ایشان در نفت، صداو سیما و... با کمال خضوع و صادقانه ابراز نموده اند که هیچ اطلاعی از روند مدرک خود نداشته اند. و ناخواسته این مسایل دامنگیر ایشان گردیده است. عزیزان به تغییر و تحولات وزارت نفت کمی دقت نمایید امروز مدیران پرتلاش و متعهد و انقلابی و سالم این نهاد به راحتی از گردش کار کنار گذاشته شده اند. وجود جناب کردان مایه آرامش خاطر نیروهای متعهد بود اما پس از رفتن ایشان ببینید که چه برسر این مدیران آمده است. عزیزان گسترش سازمان صدا و سیما به شهادت نیروهای این سازمان مرهون تلاش های این مدیر توانمند بوده است. حال سوال بنده از همه شما عزیزان این است چرا به مصداق این شعر در صدد حذف این مدیر توانمند، دلسوز و انقلابی هسید؟ که \" صد نقش درست آمد و کس را نظری نیست\" \" چون رفت خطایی همه را چشم بر آن است\" سوال دیگر از عزیزان تحصل کرده و متخصصین دارم عزیزان امروز مدیری به غفلت خود با شجاعت ابراز نموده است اما آیا هیچ پرسیده اید که مدیران و نمایندگان محترمی که امروز در کسوت دکتری مشغول فعالیت هستند با کدامین معیارهای درست به خارج از کشور بورس گردیده و یا در دانشگاههای این کشور کسب مدرک نموده اند؟!ذکر نام نمی نمایم که از این دست آقایان کم نیستند و مطمئن هستم همه عزیزان دانشگاهی به خوبی منظور اینجانب را درک می کنند. و کلام آخر با شما عزیزان بزرگوار سایت الف بترسید از روزی که چگونگی کسب مدارک بالای بعضی از مدیران این سایت و نحوه استفاده از بیت المال این کشور در جهت آن برملا گردیده و شایستگی این افراد در اعزام به دانشگاههای خارج مورد ارزیابی قرار گیرد! که در آن روز \" چو پرده بر افتد نه تو مانی و نه من\"
والسلام (83525)
 
Nikki
۱۳۸۷-۰۷-۰۹ ۲۳:۵۸:۲۱
Baba, goli be gooshye jamale sangepaye Ghazvin. (83526)
 
زضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۰۴:۳۱
از نامه ایشان به رئیس جمهور چنین بر می آید که ایشان نه تنها خیال استعفا ندارد بلکه بقول خودشان امیدوار است به \"خدمت\" (حتما منظور در مقام وزارت است) ادامه نیز بدهد!

آقای وزیر باید مدتها پیش استعفا میکرد و یا در غیر این صورت کنار گذاشته می شد. آقای رئیس جمهور نیز شایسته بود از همان ابتدا به جدی بودن چنین مطلبی واقف بوده و با اشاره به بی ارزش بودن \"کاغذ پاره\" از کنار اصل مطلب رد نمیشد. (83528)
 
امیرحسین
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۱۰:۴۴
آقا اصلاً یک کاغذ پاره چه قدر اهمیت داره؟علم بهتره یا مدرک؟به نظر من کردان میخواست درس بزرگی به همه ما بده و اینکه می توان مدرک نداشت اما در دانشگاه تدریس کرد.کردان به خاطر این درس بزرگ حاضر شد فداکاری کنه و نقش بازی کنه و به نظر من دانشگاه تهران باید به پاس این فداکاری به ایشون مدرک دکتری افتخاری بده. (83529)
 
mohmmad
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۲۹:۴۷
The most funny thing in this letter is that Oxford university is not in London at all (83532)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۴۵:۲۴
با عرض تسلیت
1- همه می‌دانیم که دانشگاه آکسفورد حتی در خود انگلستان هم نمایندگی ندارد، چه برسد به ایران!
2- کسی که لیسانس و فوق‌لیسانس هم ندارد، چگونه از پایان‌نامه‌ی دکتری دفاع می‌کند و مگر دکتری افتخاری به پایان‌نامه نیازی دارد؟!
3- این اتفاقات حس بسیار بد و نگران‌کننده‌ای در من ایجاد کرد... واقعاً متأسفم.
4- و باز هم متأسفم که خیلی چیزهای دیگر را نمی‌توانم بگویم. (83535)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۴۸:۳۴
وقتی یاد سختی ها و مرارتهائی که در زمان درس خوندن کشیدم می افتم بعد میبینم چطور افرادی مثل این آقا که فقط تعدادی واحد درسی از دانشگاه آزاد رو پاس کرده و با سوءاستفاده به موقعیت های بالا رسیدند و از مزایائی که حقشون نبود بهره مند شدند خیلی افسوس میخورم ... فرض کنید با یک تراول چک جعلی به بانکی مراجعه کنید میدانید به محض اطلاع از واقعی نبودن چک پولتان چه به روزتان خواهد آمد ؟ مستفاد از ماده 527 قانون مجازات اسلامی آقای کردان بایستی به 3 سال حبس محکوم شود هر چند هر متهمی در مقام دفاع از خود مدعی عدم علم به مجعول بودن مدرک میشود ولی هر شخص عاقلی اگر موضوع را و اظهارات وی را دنبال کرده باشد علی الخصوص سخنان ایشان در مجلس متوجه تناقضات بیشماری میشود ... به عنوان یک ایرانی انتظار دارم مسئولین ما اگر واقعا به عدالت اعتقاد دارند و مولا علی الگویشان هست با قاطعیت برخورد کنند ... به نظرم این آزمونی است جهت محک مدعی ... ببینیم چه میشود ... (83538)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۴۸:۴۱
این نامه هزار بار بدتر از تمام اتفاقاتی بود که در این باره افتاد.توهین مستقیم به شعور مردم و رسانه ها و نمایندگان مردم.فاین تذهبون؟! (83539)
 
pooya
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۵۰:۰۰
khodayish zeshte , hade aghal estefaa ke midaadi mo\'men, dige shooresho ke dar nayaarin ! (83540)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۲:۱۰:۳۰
بالاخره ما نفهمیدیم پول گرفتن یا نگرفتن بابت مدرک؟قبلا گفتن به خاطر ماموریت های زیادی که رفتن این پول ها حقشون بوده! امیدوارم دانشگاه آزاد هم پا پیش بزاره و از حیثیت خودش دفاع کنه مگرنه بد جوری اعتبارش میره زیره سوال.
در ضمن فکر نکنم این افراد ارزش اینکه نظام و دولت بیان آبرو و شعار عدالت محوری و ....به خاطرشون به حراج بذارن داشته باشن.این همه آدم زحمت کش و راست گو تو مملکت هست.
یه چیز دیگه: متاسفانه به عنوان یه جوان که درگیر تحصیلات تکمیلیه, این حرف اقای احمدی نژاد که \"اینا کاغذ پاره ست\" بدجوری سرخوردم کرد.متاسفام واقعا. (83553)
 
فرشید
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۲:۱۳:۵۲
اقای کردان استعفا دهند به هر حال به عنوان مشاور ارزشیابی مدارک تحصیلی در وزارت علوم که می توانند به مردم و مسلمین خدمت کنند .خیالتان راحت باشد خودی که باشی هر خبط و خطایی هم که مرتکب شوی باز روی صفحه سیاه و سفید شطرنج به هر زوری شده نگهت می دارند ولی وای به حالی که به قول بزرگان غیر خودی یا نا خودی یا نخودی باشی کلاهت پس معرکه است ولی کافیست برادریت را ثابت کنی انموقع مدرک جعلی هم که داشته باشی یک چیزی طلبکار می شوی که سرم را کلاه گذاشتند و منتظر می مانی تا دلجویی هم از تو بشود خدا اخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند (83554)
 
محمد پهلوان
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۳:۱۷:۱۸
یادم می آید چند سال پیش یکی از شهردارهای آلمان به دلیل توهین به شعور مردم محاکمه شد...
تقلب و جعل مدرک توسط ایشان به اندازه این نامه ی سراسر توهین(البته به شعور عمومی) سنگین نبود. نامه رئیس جمهور محترم نیز به همان اندازه...! نمی دانم ساکنین خانه ملت نیز با سکوتشان این سنگینی را سهمگین تر می کنند یا نه؟ به گمان من، می کنند. وقتی پس از روشن شدن نتایج کمیته تحقیق به ایشان توصیه می شود خودش ماجرا طی نامه ای آشکار(!) کند، می توان مابقی قضایا را پیش بینی کرد...
آه خدایا......... (83567)
 
نظر
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۸:۱۱:۵۵
توجه . توجه !

آیا رابط متخلف برای رضای خدا و خدمت به مردم اقدام به این کار کرده یا برای دریافت پول. اگر برای پول بوده، پول بدون اطلاع جناب کردان پرداخت شده؟

اقای ریس جمهور چرا رابط متخلف با آقای کردان تماس گرفته و با من تماس نگرفته که دکترایی این مدلی بگیریم و تا نصفه شب تو آزمایشگاه سگ دو نزنیم. دلیلش واضح هست نه؟ (83581)
 
حسن مرتضایی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۸:۵۵:۳۰
اگر کسی همین نامه ایشان به رییس جمهور را بخواند,
می فهمد که ایشان حتی با داشتن ده ها مدرک واقعی هم صلاحیت وزارت ندارد.تو را به مدرک های واقعی مسوولین
دانشمند کشورمان قسم ,این پیام را حذف نکن, شاید مقامات
نکته آن را بگیرند. (83585)
 
محسن
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۰۹:۵۰:۲۹
آقا جان شرم ، حيا و تقوا نعماتي است گرانبها كه هر كسي را لياقت داشتنش را نيست.
الهم اهدنا الصراط المستقيم. (83589)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۲۰:۱۷
با سلام.
جالب است در نامه ايشان آمده است \"دانشگاه آكسفورد لندن\". (83593)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۳۸:۲۴
vaghe-an sharm avar ast (83595)
 
كورش
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۴۴:۲۰
آقا اين مسخره بازي ها چيه آقا فكر ميكنند با دسته كورها طرفند . به والله اگه مجلس و قوه قضاييه در مقابل اين آقا ساكت بماند يعني در اين مملكت هر گونه جرمي كاملا پسنديده است . واي بحال ما كه منادي عدالت در جهانيم (83596)
 
amoozadeh
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۵۸:۲۵
آفرین به انصاف و عدالت هموطنی به نام حسن (خودی).

من هم مسلمان و ایرانی‌ هستم و به آقای احمدی نژاد رای دادم و شاید باز هم بدهم ولی‌ این دلیل نیست آقای خاتمی را دوست نداشته باشم.

عدالت برتر از هر چیزی است. لطفا عادل باشید. (83600)
 
همکلاسی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۱:۰۲:۰۱
دوستان خودتان را خسته نکنید .دستور اینست که ایشان وزیر کشور باشند . ایشان سهمیه..........در دولت هستند .مگر مورد مشایی یادتان رفته ؟ (83601)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۱:۳۳:۳۵
واترگیت ایرانی میتونه همین رسوایی بزرگ باشه که کردان به بار آورد. (83605)
 
عیسی
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۴:۲۴:۱۹
به زیورها بیارایند مردم خوب رویان را
تو سیمین تن چنان خوبی که زیورها بیارایی

من بوی تحقیق و تنویر افکار عمومی نمیبینم مگر بوی کینه جویی و سیاسی کاری از سمی دوستان سایت الف حقیقتا دکتر بودن یا نبودن کردان چه دخلی به وزیر بودن دارد .انصافا دوستانی دکترا دارند چه در سایت الف جه در مجلس جه در دولت چه در هر کجا می توانند در مدیریت و سوابق موثر خودشان را با آفای کردان مقاسیه کنند. خوش بود گر محک تجربه اید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
واقعا خدمت کردن به این ورق پاره ها نیست.
پیشنهاد می شود موضوع را خاتمه یافته بدانید . (83628)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۵:۳۲:۴۹
نمیدونم تا کی باید این همه توهین به شخصیت و شعورمون را تحمل کنیم. (83637)
 
جعفر
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۷:۴۳:۰۷
با سلام
آقای کردان بهتر است که هر چه سریعتر استعفا دهدیا مجلس او را استیضاح کند. (83647)
 
م ص محلات
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۸:۱۹:۴۵
واقعآجای تاسف است وقتی افراد لایقی بدون دلیل و توجیه از کابینه حذف شوند چنین افرادی جایگزین میشوند چگونه می توان یک وزارتخانه مهم و کلیدی که سال آینده انتخابات برگزار می کند به چنین فردی سپرد آبروی نظام مهم است چرا که رئیس جمهور از رهبری برای ایشان مایه گذاشتند (83659)
 
بی نام
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۸:۵۶:۳۱
من درخواست می کنم که جلسه محاکمه فرد متقلب (ارائه کننده مدرک جعلی) به صورت علنی برگزار شود تا اسباب خنده ی ما ملت شریف بیشتر فراهم گردد. زیرا از آنجا که ما در این کشور نه نماینده ای داریم که از تحمیق شدنمان جلوگیری کند و نه اصولا کسی حقی برایمان قائل است، فقط می توانیم به ریش آدمهای پرمدعایی که هرکدام به نوعی در این ماجرا گاف داده اند بخندیم. حالا اگر سایت الف این را هم به ما روا نمی دارد پیام مرا سانسور کند و ما هم سعی می کنیم دیگر نخندیم! (83663)
 
رسول
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۹:۳۵:۱۶
اعمال جناب کردان در توجیه عمل غیراخلاقی و اسلامی خود آن هم در ماه مبارک رمضان وقیحانه است چگونه ایشان به خود اجازه می دهند تا بدان حد ملت و رئیس جمهور منتخب آنرا ساده و خام انگارد که با توجیهات ابتدایی که هر فرد بیسوادی نیز پی به بی ریشه و اساس بودن آن می برد مردم را به سخره گیرد... (83668)
 
نا شناس
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۱۹:۳۷:۳۸
جوووووووووووووووووووووووون ! چه اعضای کابینه باحالند! خدا توفیق دهد... اون دنیا ملاقاتتون میکنند ملت ایران (83669)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۱:۱۸:۳۱
روشنگری شما آقای کردان واقعا لازم نبود. با دکتری و بدون دکتری شما وزیر کشور هستید. و دستهای الهی شما را برگزیده اند!
خدمت صادقانه و خدمتگزاری نیز نیاز به کاغذ پاره ندارد!.ما از شما عذر می خواهیم که از شما درخواست های بی جا کردیم و شما به زحمت افتادید و تا آکسفور رفتید. تازه دست خالی برگشتید.
برای اداره ی کشور عزیزمان هم نیازی به دکتری نداریم. به کسی گوش ندهید. خدمت با رویه ی عدالت محوری را پیشه نمایید. (83683)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۱:۴۰:۲۴
با توجه به موارد پیش آمده ، من به عنوان دانشجوی دکتری ، دیگر انگیزه ای برای درس خواندن ندارم . درس بخوانم که چه بشود؟! یه ورق پاره ! که به راحتی قابل خریدن است!و ارزش این همه وقت گذاشتن را ندارد . (83686)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۲:۱۸:۵۶
خوب کار آقای کردان روشن شده ، خدا وکیلی اگر ریگی به کفشتان نباشد بجز آقای کردان چند نفر دیگر مشابه ایشان در ایران هستند و دارای مسئولیتهای بالا ؟! (83691)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۲:۳۱:۰۹
,h
واقعا با خواندن نامه کردان به شعور من به عنوان یک ایرانی توهین شد.
یعنی آقای کردان با بقول خودش این هم سوابق مدیریتی به این راحتی گول خورده . من که باور نمیکنم شما را نمی دانم. (83694)
 
محمدرضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۰ ۲۳:۲۷:۰۹
واقعااگراین اتفاق دردولت قبل اتفاق میافتاد اصولگرایان محترم حق حیات برای دولتمردان وکابینه هشتم قائل بودند .... الحق که این قضیه امتحان خوبی بود برای شناساندن چهره واقعی اصولگرایی سیاسی. (83701)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۰:۰۳:۴۹
دروغگویی در دروغگویی: « در طول هشت سال گذشته هرگز مسئله‌ای که صحت مدرک یاد شده را مورد سؤال قرار دهد در ذهنم خطور نکرده بود و لذا همواره به صحت مدرک مذکور اعتقاد و اطمینان کامل داشتم » (83710)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۰:۰۵:۳۴
خوشا به حال نمایندگی که به این آقا رای اعتماد دادند! (83712)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۰:۱۴:۵۸
از شما جداً خواهش می کنم از همین امروز در یک نظرسنجی رفتن و یا ماندن کردان را به رأی بگذارید تا مردم خود اعلام کنند که کردان باید چه بکند
با تشکر (83717)
 
داییجان
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۰:۱۶:۰۵
باید از سایت الف تشکر کرد. چون اگر الف این قضیه رو رو نمیکرد هیچ روزنامه جرات نمیکرد این مسئله رو چاپ کنه در جا درش تخته میشد.

امیدوارم سایت الف برای لیسانس و فوق لیسانس این آقا از دانشگاه آزاد پیگیری کند (83718)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۰:۳۲:۱۴
مولای متقیان می فرمایند : از شر کسی که به نفس خویش اهانت میکند ایمن مباش. (من هانت ...)

من به عذر خواهی ایشان نیازی ندارم کما اینکه به عذرخواهی خیلی های دیگه نیاز ندارم.

خدایا به تو پناه میبرم که یاور و فریاد رسی جز تو ندارم. روز موعود فرا خواهد رسید هر چند که دنیا نیز دار مکافات است. (83721)
 
ناشناسقلی
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۱:۵۰:۲۵
خوب الحمدا.. معلوم شد که آقای کردان مقصر نبوده و ایراد از مسئولان دانشگاه آکسفورد بوده است. دستگاه قضایی باید عاملان این عمل خبیث را بهمراه رئیس دانشگاه آکسفورد دستگیر نموده و آنان را به اشد مجازات محکوم کند. باشد که این امر تجربه ای شود برای سایر دانشگاههای جهان تا دیگر مسئولان زحمتکش کشور ما را آلوده اعمال ننگین خود نسازند. همچنین کلیه مسئولان دانشگاه هاوایی نیز باید تحت پیگرد قضایی قرارگیرند و به جزای اعمال خود برسند. شایسته است که دانشگاه آزاد نیز بابت عدم ارائه مدرک کارشناسی ارشد به آقای کردان مورد پیگرد قرار گیرد و کلیه خسارات مالی و روانی وارده به ایشان را جبران کند. (83734)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۲:۱۱:۳۲
بابا جون سه روز است كه هي مينويسيد:مشاركت در بحث 31 در صف انتشار فلان مقدار كه هميشه هم به دومي افزوده ميشود بدون اينكه اولي تكان بخورد!اين يعني چه؟ نكند اين هم يك آمار جعلي مثل مدرك جعلي دكتراي آقاي دكتر كردان فوق ديپلم است؟!؟!؟!؟!؟!؟ (83736)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۳:۰۶:۱۹
شما که به اصول گرایی خود را متعهد میدانید ! اگر در زمان دولت آقای خاتمی برای یکی از معاونان وزرا این اتفاق می افتاد چه می کردید ! آنان که به هر حادثه ای کفن پوش در خیابان بودند امروز کجا هستند؟ راستی جای رجایی خالی؟! (83742)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۶:۱۲:۱۵
من فقط دوست دارم بدونم مقاله ای که ایشان جهت دریافت دکتری ارائه نموده اند کجا چاپ شده است، آیا این مقاله فترسی بوده یا انگلیسی یا هر زبان دیگه ای. چون برای دریافت دکتتری حتما مقاله آنهم حئاقل 2 تا در ژورنال های بین المللی چاپ بشه دوست دارم مقاله منتشر شده از ایشون را مطالعه کنم. من این چند روز هر کاری کردم نتونستم مقاله ای از ایشان پیدا کنم لذا خواهشمندم ایشان خودشان نام ونشان ژورنال رو بدهند. (83747)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۶:۵۷:۵۷

تکلیف مدرک لیسانس و فوق لیسانس نداشته اش چیست؟ آیا بابت انها حقوق گرفته یا نه؟ چرا از اشتباه به این بزرگی عذرخواهی نکرده است؟ چرا ...

(83749)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۷:۴۲:۲۲
ای آقا بی خیال این مدارک کاغذ پاره ای بیش نیست . (83752)
 
abo
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۶:۳۸:۳۷
agha malome ke dode cheragh nakhordi . (83941)
 
بابك
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۸:۰۶:۴۰
راستي از نتيجه دستور بررسي مدارك سايرين چه خبر؟ (83754)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۸:۵۵:۰۴
بجاي ضرب المثل انگليسي در مورد عذر بدتر از گناه ، توجه شما را به سخن گرانقدر بوعلي سينا جلب ميکنم :
اگر براي (توجيه) يک خطا هزار دليل هم بياوريم 1001 خطا کرده ايم (83759)
 
مهدي
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۹:۰۵:۱۹
1- چه خوب است مدرك تحصيلي ساير مسئولين نيز از مقطع ابتدايي تا آخر مورد بررسي قرار گيرد.
2- چرا چنين آدمهاي در پست هاي مهم اين مملكت قرار دارند. (83764)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۹:۲۴:۲۱
مدرک فوق لیسانس کردان چه می شود ؟ آیا آن هم جعلی است؟ (83772)
 
رسول
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۹:۳۳:۱۲
علاوه بر رسيدگي قاطع به موضوع توسط مراجع ذيربط سازمان محترم بازرسي بايد سريعا به نحوه تصدي پستهاي قبلي توسط ايشان و چگونكي شروع بكار قبل از اخذ تائيديه مدرك توسط آن دستگاه ها رسيدگي و مسئولين مربوطه در برابر قانون و ملت صبور و رشيد پاسخگو باشند ضمنا آيا اين نامه عذر بدتر از گناه نيست مگر خود ايشان نمي دانند مدركي كه بدون طي ماحل تحصيل به كسي بدهند بو دار است و بلاخره روزي واقعيتها روشن خواهد شد واما پيشنهاد آقاي ريس جمهور دوباره ايشان را باعلام مدرك واقعي واعلام تخلفات جهت اخذ راي اعتماد به مجلس محترم شوراي اسلامي معرفي فرمايند (83776)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۹:۳۳:۵۱
من که از ابتدا از طرفداران اصولگرایان بوده ام اینک با دیدن قضیه آقای کردان از خودم شرمنده و نسبت به آینده ناامید ونگران هستم. لطفا یک فکری هم برای ذهنیت برای امثال ماها بکنند. (83777)
 
گروهبان
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۰۹:۳۹:۳۹
شخصی رو به جرم داشتن کارت پایان خدمت جعلی دستگیر کردند.طرف گفت من نمی دونستم کارتم جعلیه !
ازش پرسیدند تو اصلاً سربازی رفتی که نمی دونستی کارتت جعلیه؟ (83779)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۴۳:۰۵
بخش خيلي جالب نامه ي آقاي كردان اين قسمت هست كه ميفرمايد:

\"با احساس آمادگی و انگیزه بیشتر، در خدمت اهداف بلند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهم بود\"

ايشان اشتباه كرده اند و حداقل اشتباه ايشان سهل انگاري است و به جاي استعفا و يا حداقل يك عذر خواهي كوشي در مقام شاكي نشسته به داداگاه شكايت ميكند و اين قصور مشكوك به جعل را انگيزه ي خــــدمت تلقي ميكند!

ع ج ب (83805)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۵۴:۵۲
امیدوارم با چنین اتفاقاتی چشم و گوش مردم باز شود برای رای دادن
شاید این اتفاقات کمکی از طرف خدا باشد برای انتخاب هر چه بهتر (83807)
 
علي
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۲:۳۳:۰۰
انكس كه نداند و نداند كه نداند
بر پست رياست ابدالدهر بماند (83818)
 
مش نعمت
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۰۶:۳۰
عصباني بودم مي خواستم من هم در باب اين رسوايي يك چيزي بنويسم ! ديدم عزيزاني كه كامنت گذاشته اند حق مطلب را ادا كرده اند ! اما من فقط به تمام شهيدان و امام شهيدان غبطه مي خورم كه نيستند تا اين رسوايي ها را ببينند نيستند كه ببينند بر سر نظام ارزشي جمهوري اسلامي چه آورده اند تا جايي كه در برخورد با اين رسوايي مردم را ... فرض كرده اند دستور مجازات كسي را مي دهند كه به اصطلاح مدرك جعلي را به جناب آقاي كردان درستكار ! انداخته است . خدايا به تو پناه مي بريم. (83827)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۴۰:۴۲
در همین سایت به استناد وجود غلط های املایی و نگارشی به صحت این مدرک تردید وارد شد. حال چطور آقای کردان اداعا می کنند که پس از اطمینان دادن نماینده دانشگاه آکسفورد مطمئن شدند که مدرک درست بوده است؟ در آن زمان همه میدانستند این مدرک جعلی است و تحقیق و تفحص انجام شده فقط به دلیل حقوقی انجام شد تا بتوان ایشان را از متهم به مجرم تبدیل کرد. ایشان اگر به وجدان خود رجوع می کردند که نکردند، در همان زمان باید می پذیرفتند که مدرکشان جعلی است. حال که این قسمت از نامه ایشان کذب است آیا انتظار دارند ملت ایران باور کنند که ایشان پیش از این نیز از جعلی بودن مدرک خود بی اطلاع بوده اند؟ (83841)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۴:۴۰:۰۷
مدرك گرايي چند سالي است كه در اين كشور باب شده است.
ديگر كمتر كسي را ميبينيم كه لقب دكتر و مهندس را به صورت پيشوند استفاده نكند.

دور از واقعيت نيست اگر بگوييم كه سنگ بناي مدرك گرايي توسط مسئولين كشور بنا نهاده شد.

دوستان و عزيزاني كه تا چند سال قبل مدرك خاصي نداشتند به ناگاه صاحب دكترا شدند!

البته من اعتقاد دارم كه بسياري از مسئولين كشوري در طي سال هاي انقلاب و در مسير عبور از بحران هاي مختلف به جايگاهي رسيده اند كه به جرات ميشود گفت تتمه ي كمتري از تحصيل كردگان صرفاً تئوري كال ندارند.

من با اين حرف آقاي احمدي نژاد كه فرمودند ما به اين كاغذ پاره ها نيازي نداريم موافقم.

صرف پاس كردن چند واحد و حفظ كردن طوطي وار مطالب كتاب چه چيز خاصي به غير از يك تكه كاغذ به ما اضافه ميكند؟!

به نظر من تجربه و خلاقيت در مديريت برتر از مدرك دانشگاهي ميباشد

بنده موافق كار ناپسند آقاي كردان نيستم.
اما ميخواهم بگويم موج توليد مدرك از مدت ها قبل شروع شده و بدون اسم بردن از شخصي همه ميدانيم كه آقاي كردان نه اولين شخص بوده و نه آخرين آن ها .(( جريان شعبه ي دانشگاه هاوايي در تهران را به خاطر مي آوريد؟))

هر چند كه بعد از جريان دانشگاه هاوايي اميد ميرفت مسئولين احتياط بيشتري بكنند...
...اما
...
بگذريم (83850)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۷:۴۴:۰۰
بسمه تعالی/من خدمت اقای کردان عرض میکنم یک ان وقت راتلف نکندوازگناهی که مرتکب شده به پیشگاه خداوندسبحان طلب مغفرت کندوبیش ازاین هزینه به مردم وکشورتحمیل نکند.ایشان واطرافیان وهمکاران وقت اوخوب می دانندکه درسال 86بالطف خداوند قادرازچه حالی بازگشتند. شایدیگرخداوندمجددابرای توبه چنین فرصتی رابرای وی فراهم نکند.حتی خدمت به نظام نیزارزش گناه کردن راندارد.یک اشنا (83873)
 
الف - رحیـــــــــــــــــــــــــــمی
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۱:۰۴
سلام
اکر بینندگان محترم شبکه دو سیما گفتگوی ویژه خبری وزیر کشور را دیده وشنیده باشند . متوجه سطح سواد ایشان شده اند.
همانند مجری محترم وتوانای شبکه 2هرچه سعی کردم بخودم بقبولانم که چه منظوری در اداره کشور دارد.بالاخره متوجه نشدم.
البته میدانم کلمه نشاط یعنی چه ولی اجرا کردن نشاط درکشور را خوب نفهمیدم. (83898)
 
mahmod
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۲۲:۴۳:۱۵
تلاش برای ماست مالی یا ریشه یابی و یا توجیه واقعا بایستی به این نبوغ ها قبطه خورد:
لینک زیر از خبر گزاری رسمی است حتما یک نگاهی بکنید

http://www4.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=177500


لطفا دیگر این یکی را سانسور نکنید هر چه را چه تا به حال نوشته ام سانسور کرده اید. (83908)
 
داريوش
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۳:۴۵:۲۹
بهتر است با توجه به پست حساس وزير كشور آقاي احمدي نژاد آقاي كردان را عزل كنند تا در انتخابات رياست جمهوري شبهه اي پيش نيايد. (83937)
 
اصولگرای بی مدرک
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۵:۳۳:۴۶
به دوست عزیزی که زحمت کشیده اند ولینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را با اصرار نمایش داده اند عرض میکنم یک بار دوباره محتویات لینک را بخوانید... از خود سوال کنید آیا واقعا حق آقای کردان ضایع شده و زمین و زمان به علاوه دانشگاه معتبر اکسفورد مدرک اقای کردان را دزدیده اند تا برای مسولان جمهوری اسلامی بحران پیش آید؟
(طبق ادعای این لینک)...اگر واقعا چنین باشد چرا محتوای نامه آقای کردان اشاره ای به این ادعای بزرگ که دانشگاه اکسفورد تقلب کرده ندارد و اقای کردان با اذعان به تقلبی بودن مدرک صرفا از این جهت که فریب رابط خود را خورده و به ایشان اطمینان کرده شاکی است؟
لطفا این پاسخ را از طرف توده مردم ( و نه دشمنان داخلی و دستهای ناپیدا و ...) منتشر کنید (83940)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۸:۴۷:۵۶
تلاش برای ماست مالی یا ریشه یابی و یا توجیه واقعا بایستی به این نبوغ ها قبطه خورد:
لینک زیر از خبر گزاری رسمی است حتما یک نگاهی بکنید

http://www4.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=177500


لطفا دیگر این یکی را سانسور نکنید هر چه را چه تا به حال
نوشته ام سانسور کرده اید.

مقاله را خواندم و بسیار متاسف شدم . اگر واقعا مشت نمونه خروار باشد آیاسایر تحلیلهای سیاسی و اقتصادی دولت مانند این مقاله در این حد سطحی و سبک است؟ (83948)
 
سينا
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۹:۰۷:۵۵
با سلام
مي خوام بدونم نماينده مدعي العموم يا دادستان كه تايكي حرفي ميزنه آنها را دادگاهي مي كنه در مورد اين آقا چه كار مي كنه اي كاش قانون از كجا مدرك گرفتي هم در مورد مسئولين مملكتي اجرا ميشد (83949)
 
کریم
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۱:۰۸:۲۷
با سلام شمار را به سوگندی که یاد کرده اید جهت حفظ حقوق مردم وعمل به قانون اساسی کمی هم در مورد مدرک آقای دکتر رحیمی تحقیق نمائید و نتیجه را به مردم گزارش نمائید. (83957)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۷:۳۵:۳۳
علی کردان اعلام کرده است که پس از پیشنهاد قبول وزارت کشور توسط محمود احمدی‌نژاد به وی، او پذيرش مسئوليت وزارت كشور را منوط به مثبت بودن استخاره قرآن از سوی محمدتقی بهجت فومنی کرده است که نهایتا با مثبت بودن استخاره، وی قبول مسئولیت وزارت کشور ایران را کرده است.

from Wikipedia, the free encyclopedia (84003)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۷:۳۶:۵۷
سلام، من فقط يک سئوال بی جواب دارم، اگر اين کار را يکی از وزرای خاتمی کرده بود، همه يک طرف، کيهان چه بلايی سر آن وزير و آقای خاتمی می آورد؟ (84004)
 
کامران
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۷:۵۹:۰۶
با سلام، من میخواهم از آقای کردان تقاضا کنم تا حد اقل اینبار در جهت اثبات صداقت خود نام و مشخصات این شرکت یا شخص مدرک فروش را افشا کرده و از طریق رسانه های عمومی با ایشان مناظره و چگونگی ارتباطات این شخص و مبالغ دریافتی را افشا نمایند.
اگر آقای کردان راست میگویند و اماده اثبات و ادامه خدمتگزاری به ملت هستند باید بدانند ، که مطمعناً این اولین و آخرین مدرک فروخته شده توسط مدرک فروشی که جرات معامله با ایشان را داشته نیست و تق و تق بسیاری دیگر از دکترا های قلابی در میاید.
آقای رئیس جمهور ، جناب آقای احمدی نژاد: من به عنوان یک مسلمان و ایرانی ، مصرانه درخواست معرفی و محاکمه علنی این مدرک فروش جاعل را به جرم خیانت و سلب اعتماد بسیاری از اقشار مردم نسبت به دانش آموختگان ، نخبگان و دست اندر کاران کشور را دارم. (84008)
 
حسن
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۵۸:۴۹
اگر در كشوري مثل ژاپن اين طور ميشد هاراكيلي
اگر در كشورهاي اروپايي يا آمريكايي اين طور ميشد استعفا
اگر تو آفريقا اين طور ميشد نميدونم چه اتفاقي مي افتاد
اما چون در ايران اتفاق افتاده بايد يك ترفيع حسابي در شغل بالا تر به او بدهند. (84045)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۲:۱۸:۰۸
جا دارد من هم مراتب تبریک و شادباش این نامه ی تاریخی را که قطعا در تاریخ ماندگار خواهد شد و به دست فرزندان ما خواهد افتاد، اعلام کنم. همچنین به نمایندگان عزیزی که به ایشان رای داده اند هم تبریک می گویم و امیدوارم آن ها را در روز قیامت ملاقات کنم!
------کسی که اینقدر بی اطلاع است که نمی داند مدرک دکترای افتخاری! نیازی به پایان نامه ندارد!

------کسی که نمی داند مدرک دکترای افتخاری را به هر کسی و در هر جایی (تهران!) نمی دهند...

------کسی که نمی داند درکترای حقوق را متخصصین روانشانسی و ... امضا نمی کنند

------کسی که نمی داند با دکترای افتخاری نمی شود استاد دانشگاه شد

------کسی که نمی تواند تایپ ناشینانه ی مدرک ارائه ی شده به خود را تشخیص دهد...

------کسی که ساده انگارانه! نیت !مدرک فورش مذکور را خدایی! تشخیص می دهد

احتمالا من و شما را هم نادان فرض کرده است.....
حتما انتخابات سالمی خواهیم داشت! (84081)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۳:۱۳:۲۵
دوست عزیز «اصولگرای بی مدرک»

درج لینک خبر خبر گزاری جمهوری اسلامی دلیل بر حمایت از این خبر گزاری و تبرعه کردان نیست. به نظرم شما دوست گرامی هم همانند خیلی از هموطنان صادق و سلامت از این همه گزافه گوئی ها و مظلوم نمائی های افرادی همچون کردان و حامیان قدرتی اش به ستوه آمده اید ولی از فرط ناراحتی چنان واکنش نشان داده اید که انگار آقای کردان آنقدر پاک و بی آلایش بوده و هستند که برایشان از سالهای سال قبل توطئه ای برنامه ریزی شده اجرا شده است تا وقتی ایشان به صدارت می رسند علیه ایشان و بالاخص دولت . . . بکار بسته شود تا بدنام گردند و حتما هم از خارج هداست شده است.
آری دوست عزیز بنده هم با شما موافق هستم که داستان اینگونه نیست. ای کاش همه صداقت شما را داشته باشند.

دوستی در دوران دانشجوی داشتم که عصرها بعد از اتمام کلاسها وقتی میخواستیم در مسیر برگشت به منزل سوار اتوبوس شویم و با توجه به تعطیلی بازار و هجوم جمعیت نه چندان کم به یکی دو اتوبوس شرکت واحد که برای ما تا چند اتوبوس بعد هم امکان سوار شدن نبود (چون همیشه یک سری افراد فرصت طلب بودند و هستند که بدون رعایت نوبت و حق دیگران سوار میشدند ایشان فقط به شانه این افراد میزد و) می گفت:
مرد آن است که برود ته صف و با رعایت نوبت بیاید سوار شود والا تو صف رفتن کاری ندارد. آری دوست عزیز راه راست رفتن مردی میخواهد ولی نامردی هیچ چیزی نمیخواهد.
دوست گرامی شما مسلماْ علاوه بر مشکلات تامین هزینه های سنگین تحصیلات عالی که بر دوش اغلب خانواده های ایرانی سنگینی می کند به مشقت های تحصیلات عالی هم واقف هستید. تکالیف کلاسی، شبهای امتحان و بیخوابی های مفرط ، فشارهای مضاعف به خصوص اگر در رشته های بالا تحصیل کنی و از خانواده های متوسط به پایین جامعه باشی، فشار اختلاف طبقاتی با همکلاسیهایت که همه شان ناز پرورده هستند تا به دوره این تحصیلی و به این رشته وارد شوند از چندین سال قبل برایشان برنامه ریزی شده بود و فقط تو با اینها فرق داری ، اگر بچه خوبی باشی فشارهای روحی ناشی از تفکراتی همچون اینکه از لباس و پوشاک افراد دیگر خانواده زده می شود تا امکان تحصیل تو فراهم شود ، تفکر اینکه پدر زحمتکشت چگونه تلاش میکند تا تو را تامین کند و به این خوش است که فرزندم مهندس ... میشود .... حال بماند که عده ای هم به اندازه تو زحمت نکشیده اند ولی با تو همکلاس شده اند...
آری مسلما به همه اینها واقف هستی. حال چگونه می توان با این مسئله کنار آمد. لطفا شما به خودتان پاسخ دهید آیا واقعا حق آقای کردان ضایع شده و یا حق افرادی مثل من و بیش از ۷ یا ۸ میلیون دانشجوی شاغل به تحصیل و حق خانواده آنها ؟
اغلب دوستان تلاش کردند و می کنند تا به افرادی همچون نویسنده مقاله خبرگزاری جمهوری اسلامی و خیلی افراد دیگر که از روز اول طرح نام کردان دانسته و ندانسته و حتی گاها چشم و گوش بسته از او حمایت کردند بگویند که همه چیز به جای خود ولی قبای پست وزارت کشور به تن هر رهگذری برازنده نیست. حال در این گذر از بسته شدن وب سایتی که اطلاع رسانی کرد گرفته تا تهدید و ارعاب و شکایت به مراجع قضائی به هر نحو ممکن مقاومت نشان داده و می کنند. بدیهی است که حتی با روشن شدن موضوع می گویند و باز میگویند و خواهند گفت که خودش مقصر نیست. چون اگر قرار بر پذیرفتن اصل موضوع بود که همان اول همه چیز تمام میشد.

ولی چیزی که مرا خیلی ناراحت میکند این است که پدران زحمت کشی همچون پدر من که با عشق و علاقه زحمت کشیده اند و خم به ابرو نیاورده اند تا مبادا فرزندانشان دلسرد شوند و درس و مشق را به خاطر کسب و درآمد و کاستن از بار خانواده ول کنند (همان کاری که خودشان به واسطه آن فرصت تحصیل را از دست داده اند) وقتی این موضوع را می شنوند چه حالی به آنها دست میدهد. آیا موضوع را فقط فریب خوردن یک شخصی که بر حسب قضا الان به صدارت رسیده است می پندارند و یا مسئله را فقط دروغگوئی یا خلاف کاری آن شخص می پندارند.

متاسفم که بگویم نه . مسئله به اینجا ختم نمیشود. بایستی رنج آن پدر را کشیده باشی تا بفهمی که آنها چه فکر میکنند. بنده از وقتی که این موضوع بر ملا شده از خجالت نمیتوانم به پدرم نگاه کنم .

آری ایشان در حق آن پدران هم ظلم کرده اند.
خوشا به حالشان اگر روز جزائی در کار نباشد. (84085)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۵:۵۲:۵۱
لینک بالا را خواندم:
www4.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=177500

و بسیار متاسف شدم براستی اگر در همان انگلیس برای یک مسول دولت اینچنین اتفاقی افتاده بود خبرگزاریهای ما چه می کردند؟ در مورد طرح تکریم ارباب رجوع! دانشگاه آکسفورد باید بگویم که شعارهایی که ما میدهیم و عمل نمی کنیم آنها نمی دهند و عمل می کنند! (84112)
 
شهراد
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۱:۴۹
پیشنهاد می کنم مقاله ای که آقای کردان برای اخذ دکتری ارائه کرده نیز از وی خواسته شود ، مبادا آن نیز متعلق به شخص دیگری باشد! (84136)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۸:۲۳:۴۰
به آیاتی چند از قرآن متوسل شویم:

1- انماالحیات الدنیا لعب\"و لهو

2- یاءمرون بالمعروف و تنسون انفسکم

3- جزائهم جهنم خالدین فیها (84228)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۲۳:۴۹:۵۰
(۱) متاسفانه وقتي رئيس محترم جمهور كه خود در كسوت استاد دانشگاه هستند مدرك دكتري را يك ورق پاره مي‌دانند طبيعي است كه آقاي رحيمي هم به راحتي و بدون توجه به جايگاه حقوقي خود صحبت از صحت مداركي بنمايد كه كمتر از يكماه بعد رسما جعلي بودن آن توسط فرد ذينفع تاييد شود
(۲) جاي بسي تاسف است كه هم در قضيه آقاي مشايي و هم در مورد مدرك كردان جناب آقاي رئيس جمهور مصلحت كشور و دولت نهم را فداي اطرافيان خود نمودند و حاضر شدند بهاي سنگيني براي اين موضوعات بپردازند
(۳) با توجه به موقعيت سياسي جناب آقاي كردان و جناب آقاي رحيمي كه صداقت و صحت گفتار و كردار انها يك ضرورت جدي براي عملكرد مطلوب دولت نهم است انتظار مي‌رود جناب آقاي رئيس جمهور محترم دقت كافي در انتخاب اطرافيان خود بنمايند و سرعت در تصميم‌گيري را بر حقيقت و صلحت ملي ترجيح ندهند
(۴) متاسفم از اينكه اين همه زحمات و تلاش هاي شخص رئيس محترم جمهور و خانواده بزرگ دولت با يكسري ندانم كاري به هدر مي‌رود اعتماد از دست رفته مردم به صداقت دولت مردان خود را چگونه مي توان بازگرداند؟ تا ديرتر نشده بايد فكري اساسي كرد
(۵) انتظار مي‌رود بجاي اتهام زدن به منتقدان و تكفير مخالفان حقيقت جويي ملاك باشد نه اينكه چون گوينده مورد قبول و هم جناح است پس بايد اعتماد صد درصد داشت و غير دوستان را بايد با ديده شك نگريست (84261)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۰:۲۴:۰۲
با سلام خدمت همگی. به نظر بنده، بیاییم بپذیریم که روح ایشان از جعلی بودن مدرک بی اطلاع بوده است. ولی آیا به نظر شما کسی که تا به این حد دقت نظر و ضرافت در بررسی مدرک دریافتی دارد به طوری که هشت سال پیش متوجه جعلی بودن آن نشده است می تواند در مسند وزارت موفق باشد؟ (84300)
 
دکتر قلابی
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۵:۰۷:۴۴
اگر در این کشور یک شخص عادی چنین مدرک جعلی را ارائه می داد حالا چه بر سرش می آمد آقای کردان به جای عذر خواهی و ندامت ظاهرا طلب کار نیز هستند بنده خدا اگه می گفت مدرک را از یکی از دانشگاه های اروپای شرقی گرفته سوال برای کسی پیش نمی آمد ولی دروغ به این بزرگی و اخذ مدرک از آکسفورد که در ایران تعداد انگشت شماری موفق به اخذ مدرک از آن شده اند دست ایشان را رو کرد این کار ایشان اولا توهین به جامعه اساتید و از طرفی بیشتر باید برای مجلسی متاسف بود که به ایشان رای اعتماد داده است . (84369)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.