نظر منتشر شده
۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268587
موافقت با ورود خودروسازان آمریکایی/ وجود ۷ پیش‌شرط
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه منعی برای ورود خودروسازان آمریکایی به صنعت خودروی ایران وجود ندارد، در عین حال، ۷ پیش شرط شراکت ایرانی-آمریکایی را اعلام کرد.

محسن صالحی‌نیا در گفتگو با مهر در خصوص مذاکره خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی گفت: اصولا وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار این بخش است و شرکت‌های خودروساز داخلی براساس سیاست‌هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذاری می‌شود، باید با خودروسازان آمریکایی مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منعی برای همکاری خودروسازان ایرانی با خودروسازان آمریکایی وجود ندارد، افزود: در این همکاری مشترک، باید ۷ پیش‌شرط اعم از همکاری مشترک، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری، ایجاد پلت فرم و طرح توسعه آن، عمق‌بخشی ساخت داخل و استفاده از توانمندی قطعه‌سازان داخلی در رابطه با توسعه صنعت خودرو رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت‌های خودروساز بتوانند براساس این سیاست‌ها مذاکراتی را با شرکت‌های مختلف دنیا چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی داشته باشند، منعی برای شراکت وجود ندارد. در واقع حضور شرکت‌هایی که اصولا از نظر قواعد ایران بتوانند مراوده صنعتی و تجاری داشته باشند، بلامانع است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه اطلاع ویژه‌ای از اینکه این مذاکرات در چه مرحله‌ای است، ندارم، خاطرنشان کرد: لیکن به لحاظ سیاست‌های کلان، اگر این همکاری در چارچوب این سیاستها باشد؛ منعی برای آن نیست. البته در تجارت خارجی کشور نیز جایی که همکاری با شرکت‌های آمریکایی منع شده باشد، وجود ندارد.

پیش از این، محمدرضا نجفی‌منش عضو شورای سیاستگذاری خودرو در گفتگو با مهر با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی‌هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران خبرداده و گفته بود: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و ایران از آن استقبال می‌کند، این در حالی است که قراردادها باید به سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات بیانجامد.

وی افزوده بود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.

نجفی منش تصریح کرده بود: آمریکایی برای حضور و سرمایه‌گذاری در بازار ایران ابراز علاقه کرده‌اند و منتظرند تا بیانیه لوزان به یک توافق‌نامه تبدیل شوند و به بازار ایران ورود کنند، اما هم اکنون رایزنی‌هایی صورت گرفته که باید اجازه داد ریزه‌کاری‌های آن، در یک زمان مناسب‌تر اطلاع‌رسانی شود.
 
مهدي
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۰:۴۰:۰۶
صنايعي كه مديران اون بيشترين نفوذ رو در سياست مداران آمريكا دارند رو وارد بازار ايران كنيد كه به در لحظات بحراني مانع اعمال فشار به كشور شوند البته باورود خودروسازي هم صنايع كشور فعال ميشه هم تعداد فوتي كمتر همچنين دست كشورها و شركتهايي كه در لحظات بحراني كشور نه تنها كمك حال مردم نبودن بلكه پشت اونارو خالي كردن قطع ميشه... (2848455) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۲:۰۸:۱۱
تعداد فوتی کم نمیشه چرا که دلیل عمده فوت افراد در تصادفات، کند زهنی و بیفرهنگی خود رانندگان هست ولی خدا را شکر بهانه هایی برای پوشش این مشکل شرم آور هست از جمله بد بودن جاده ها و ایمن نبودن خودروها. اکثر تصادفات بخاطر وارد نبودن راننده به قوانین رانندگی میباشد. شما رانندگی شهر ها را ببینید و همین راننده های عصبی و بیفرهنگ وارد جاده هم میشن خطر آفرین میشوند. فوت این افراد هیچ دلسوزی برای من ندارد چرا که خودشان قطعا مقصرند. (2848712) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۴۰:۳۰
من نمی دونم که چرا برای خودروهای چینی این پیش شرطها نبود (2849423) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۰:۵۶:۴۲
پیش شرط اینه که قیمت ها طوری باشه که برای فروش ایران خودرو و سایپا مزاحمتی ایجاد نشه! (2848518) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۲:۰۷
دقت کنید : "در واقع حضور شرکت‌هایی که اصولا از نظر قواعد ایران بتوانند مراوده صنعتی و تجاری داشته باشند، بلامانع است."
قواعد ایران هم که معلومه : زیر میزی و رشوه و رانت حرف اول و رو میزنه که این موضوع باعث فراری شدن اونها خواهد و فقط چینی ها باقی می مانند !!! (2848683) (alef-13)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۳:۲۵
آفرین برشما (2848685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۲:۱۵:۲۳
یعنی میشه شورولت جای پراید سوار شیم 😶 (2848740) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۲:۲۰:۲۴
آیا این 7 پیش شرط برای خودروسازان فرانسوی هم لحاظ شد!! (2848754) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۲:۲۶:۴۴
خدائیش یه کاری بکنید از دست چین و خودروهای چینی نجات پیدا کنیم. (2848769) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۲:۴۷:۱۰
امیدوارم روزی شورولت با یکی از خودروسازای داخل همکاری داشته باشه و محصولی جدید رو تولید کنه که هم مردم بتونن یه ماشین در درجه اول ایمن سوار شن و هم بواسطه صادرات این محصولات به کشورهای مصرف کننده منطقه، چرخ صنعت بچرخه و اشتغال زایی از قطعه ساز گرفته تا صنایع مادر همه از این رکود خارج بشن (2848825) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۳:۰۸:۵۷
برای چینی ها هم ،همچین شروطی بذارید (2848875) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۳:۳۲:۲۶
برای فرانسویا هم شرط گداشتیم یا فرش قرمز؟ (2848939) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۵۷:۴۱
یعنی باز هم منتاژ کاری ایران خودرو و سایپا و همچنین واسطه گری و دلالی این شرکت های داخلی و گران تر شدن خودروی وارداتی (2849172) (alef-13)
 
حمدالله
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۰۱:۴۵
پس تکلیف این 2تا خودروسازِ کم فروش و گرانفروش چی میشه؟
شایدم یکی از این 7شرط این باشه که مدیریت فروش در ایران در دستان این 2تافته جدابافته باشد!!! (2849336) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۱۰:۴۴
من پس از سالهاي زياد زندگي در غرب در عجب هستم كه چرا هنوز پس از اين همه سال جولان دادن چند شركت اروپايي كه در جهان كلاس دو و سه حساب مي شوند،هنوز پاي شركت تويوتا به ايران باز نشده!!!؟؟؟شما اگر در ساتهاي فروش خودرو دست دوم كشورهاي پيشرفته يك سركشي كوچولو كنيد خواهيد ديد كه در جهان بيشترين خودرو را تويوتا و سپس فورد فروخته .كه اين نشانگر اقتصادي بودن و يا مقرون به صرفه بودن توليدات اين شركت مي باشد.اين شركت با طراحي خودروهايي با كيفيت و ارزان ولي با تيراژ بالا هم براي خود سود دهي داشته و هم مصرف كننده.من هنوز در عجب هستم كه چطور در كشور اجدادي من پاي پژو يا چند خودروي چيني باز شد و اين همه خسارت جاني و مالي فراوان داشته و خواهد داشت!!!؟؟؟ (2849357) (alef-10)
 
ی-م
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۰۳:۰۴
احتمالا تویوتا قبول نمی کند (2850805) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۵۲:۲۷
قیمت خودرو امریکایی گران ومقرون به صرفه نیست فقط افرادمتول ازان استفاده خواهندکردخواهیددید.چون تعداد فروش کم است دوباره سرخانه اول خودروداخلی خواهیم رفت . (2851310) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.