نظر منتشر شده
۱۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 266480
انتقاد زیباکلام از اظهارات اخیر روحانی
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
صادق زیباکلام با نگارش نامه‌ای سرگشاده به رییس‌جمهور از سخنان روز گذشته او در روز ملی فن‌آوری هسته‌ای انتقاد کرد. زیباکلام در نوشتاری که در اختیار ایسنا قرار داده خطاب به حسن روحانی نوشته است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه

با سلام وعرض ادب، برخی بیانات آن بزرگوار در سالروز ملی هسته‌ای جای تامل بسیاری دارد.از جمله فرموده‌اید "۱+۵ دنبال این بود که ملت ایران را از اراده توسعه و اقتدار ملی باز دارد، دید که نتوانست و تا ابد نخواهد نتوانست"؛ "چرا دارو و گندم را بر ما تحریم کردید؟" در مورد دارو غربی‌ها می‌گویند که جزء تحریم‌ها نبوده. اما فرض بگیریم که دروغ می‌گویند. در مورد گندم اما دیگر شک و شبه‌ای باقی نمی‌ماند. ما در سال ۹۱ یعنی در اوج تحریم‌ها ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم که عمدتا از آمریکا بود. اما اصل حرفم با حضرتعالی در فقره دیگری است.

جناب آقای روحانی، دوازده سال است که ما به جای بیان علت واقعی مخالفت غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای‌مان مشابه همین ادبیات جنابعالی را بیان کرده‌ایم. این که غربی‌ها نمی‌خواهند ما به پیشرفت‌های علمی دست پیدا کنیم؛ غربی‌ها چشم دیدن پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی که فعالیت‌های هسته‌ای برای کشور به‌بار می‌آورد را ندارند؛ غربی‌ها می‌خواهند ما را وابسته نگه دارند؛ غربی‌ها خودشان از تکنولوژی هسته‌ای برخوردارند اما نمی‌توانند ببینند یک کشور مسلمان و مستقل هم از این فن‌آوری برخوردار باشد و قس علیهذا... در حالی که دست کم حضرتعالی می‌دانید که صورت واقعی مساله چیست. شما می‌دانید که علت نگرانی غربی‌ها به‌واسطه توان بالقوه‌ای است که غنی‌سازی در اختیار ایران قرار می‌دهد. یعنی در اختیار کشوری که بارها مسوولان آن از بین بردن اسراییل را اعلام کرده‌اند.

کتمان علت اصلی مخالفت و نگرانی غربی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای‌مان و درعوض تقلیل دادن آن به دشمنی آن‌ها با موضوعات دیگری هم‌چون استقلال‌خواهی یا اسلامیت ما، یا مخالفت نظام سلطه با پیشرفت‌های علمی و اقصادی ایران اسلامی (یعنی دقیقا آن چه که جنابعالی می‌فرمایید) سبب شده تا یک قداستی برای فعالیت‌های هسته‌ای‌مان ظرف دوازده سال گذشته به‌وجود بیاید. دوازده سال است که به‌جز تقدیس و تکریم و مدح و ثناء سخن دیگری برای این بت عیار جایز نبوده. دوازده سال است که بسیاری از حقایق هسته‌ای از مردم دریغ شده.

آیا مردم می‌دانند هسته‌ای چه هزینه‌هایی مستقیم و غیرمستقیم (در قالب تحریم‌ها) برای کشور داشته؟ آیا می‌دانیم کشوری که نه سرانه خیلی بالایی در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارد و نه بودجه چندانی برای حفظ و حراست از محیط زیستش هزینه می‌کند، در عوض برای برنامه‌های هسته‌ای‌اش چگونه دست و دلبازانه خرج می‌کند؟

ملاحظات زیست محیطی نیروگاه‌های هسته‌ای و در عوض مزیت‌های تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر به‌کنار، آیا در این دوازده سال حتی یکبار ملاحظات بنیادی "هزینه- فایده" یا "توجیه اقتصادی" برای برنامه‌های هسته‌ای‌مان لحاظ شده‌اند؟

حال که صحبت از اقتصاد شد، آیا هزینه تغییر ریل برنامه‌های هسته‌ای از مسیر دوران آقای احمدی‌نژاد به مسیر جدید بعد از توافق لوزان تخمین زده می‌شود چقدر خواهد شد؟ آن همه هزینه که در دوران آقای احمدی‌نژاد صرف برنامه‌های هسته‌ای شدند بعد از توافق چه فایده و کارایی خواهند داشت؟

نه جناب آقای روحانی، همه این‌ها فدای سر آمریکاستیزی و کاربردی که مناقشه هسته‌ای به‌عنوان ابزاری در جهت آمریکاستیزی پیدا کرده است. اگر به‌راستی معتقدید که مخالفت غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای‌مان به‌قول شما به‌واسطه پیشرفت‌های مشعشعی است که هسته‌ای برای کشور به ارمغان می‌آورد، پس مخالفان لوزان و دلواپسان خیلی هم بی‌راه نمی‌گویند.

آن‌ها می‌گویند رییس‌جمهور انقلابی‌شان سرعت برنامه‌های هسته‌ای کشور را به نسبت دورانی که جنابعالی مذاکره می‌کردید چندین برابر کرد ولی توافق لوزان کم و بیش سرعت برنامه‌های هسته‌ای کشور را باز می‌گرداند به دوران ما قبل آقای احمدی‌نژاد.

نه جناب آقای روحانی عزیز، کاربرد اصلی هسته‌ای بیش از آن که در صنعت و اقتصاد و توسعه علمی کشور باشد در برافراشته نگه داشتن پرچم پر افتخار آمریکاستیزی، غرب‌ستیزی و استکبارستیزی بوده. فقط کافی است نگاهی اجمالی به مخالفان و موافقان لوزان بیاندازید تا در یابید که اتفاقا بسیاری متوجه ریشه مناقشه شده‌اند.

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
بیستم فروردین یکهزار و سیصد و نود و چهار»
 
ali
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۷:۵۲:۰۷
خوشحالم که بالاخره یک نفر در کشور اجازه بیان این صحبت ها و انتقاد از برنامه های هسته ای را پیدا کرد .....امیدوارم از امروز علاوه بر موافقلن برنامه هسته ای مخالفان این برنامه هم بتونند حرفاشون رو با همون قدرت بزنند (2809163) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۱:۰۲:۵۱
زیبا کلام در حقیقت این سخنان آشفته را در انتقاد از روحانی به دلیل روشنفکرنما خواندنش توسط رهبرانقلاب به قلم آورده ...
اگر سخنش را تصدیق کنیم مشکل بحث هسته ای نیست و فقط و فقط اسراییل است، اگر هسته ای هم فردا روزی نباشد طبق این بیانات مشعشع ،سر موضوعی دیگر مثل موشک های بالستیک ، حقوق زنان، حقوق همجنسبازان، زندانیان سیاسی و... می توانند و حق دارند در شورای امنیت تحریممان کنند(طبق گفته ی خودش)
به هر روی از قدیم الایام در سرزمین ایران به کسی که کل بود می گفتند زلفعلی،به کسی که دستش شل بود می گفتند یداله ...
نام ایشان را هم گذاشتند :زیباکلام (2809640) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۵:۳۴:۴۳
مواظب باش ازآن ور بام پرت نشی. شما با کل روشنفکرها مشکل داری (2810376) (alef-11)
 
یک شهروند
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۸:۳۱:۱۳
جناب آقای شهاب!!
ممنون می شوم کمی مودب باشید.
ایشان یک سری مسائلی را مطرح کردند که جای سوال برای بنده و میلیونها ایرانی هم هست.
شما هم اگر استدلالی خلاف گفته های آقای زیبا کلام دارید مطرح کنید. چرا توهین می کنید؟
اگر به سخنان مقام رهبری هم گوش کنید ایشان همیشه با مخالفان خود هم از ذر منطق وارد شدند. (2810518) (alef-11)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۴-۱۹ ۲۱:۴۵:۰۵
یک شهروند. کجای حرف شهاب اهانت آمیز است ؟
شهاب در قالب طنز میگوید کلام زیبا کلام ; زیبا نیست . این حرف کجاش توهین آمیز است چ (3028959) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۸:۵۴:۳۳
بیاید یک کمپین راه بندازیم
با عنوان مخالفین روشن فکر نما های فریب کار (2810561) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۰۶:۲۳
این لایک ها هم بشه رای موافقانت (2814415) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۲۸:۴۸
اینکه اجازه ی انتشار نظر مخالف داده میشه خیلی خوبه و یه قدم به جلو است.

اما اقای زیبا کلام باید این مساله را دوطرفه ببیند و ان اینکه دلیل ایران ستیزی امریکا چیست؟؟؟؟
در 1329 که ما رفیق امریکا بودیم چرا اونا ایران ستیزی کردند؟؟؟
طبق اسناد سفارت موقع انقلاب که ما هنوز امریکا ستیز نشده بودیم چرا اونا ایران ستیزی کردند و طرح کودتا ریختند؟؟؟؟

اقای زیباکلام فقط اونطرف قضییه که به نفعش هست را میبینه.
بهتره یه سوزن هم به امریکا بزنی. (2809859) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۷:۵۲:۱۸
عزیز دل منافع
منافع ما توی عراق مد نظر حضرتعالی هست.
مگر منافع ملی ما در ابقای نوری مالکی نبود.
در انتخابات قبلی عراق رقیب نوری مالکی برنده شد ولی ....
بعد نام نوری مالکی خوانده شد.
منافع ملی.
با موافقت ما نوری مالکی پستش رو تحویل دیگری دارد . (2810458) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۰:۰۹
کاشدر اظهارنظر خود کمی غرور ملی را بها می دادید. (2809863) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۵۵:۱۰
غرور ملی شناخت وبیان حقیقت است نه خودشیفتگی کذایی . (2810092) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۸:۲۷
مخالف (2810213) (alef-13)
 
محمدي
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۲۱:۰۰
غرور ملي آنجا لطمه ميخورد كه روزانه صدها نفر در اثر الودگي هوا ميميرند ومسوولان فقط تماشاچي هستند، يعني ساخت مترو وتوسعه حمل ونقل عمومي كه يك هزارم هزينه مستقيم وغير مستقيم هسته اي را هم نداشت اينقدر كم اهميت است؟!!! مگر غير از اين است كه با هزينه هسته اي هزاران جوان ميتوانستند صاحب شغل شوند وكشور را اباد كنند؟!!! (2810255) (alef-13)
 
فرید ذکریا
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۹:۳۰
به اقای زیبا کلام توصیه میکنم مقاله ی فرید ذکریا در واشنگتن پست را بخونه .

خیلی جالبه انگار که جواب زیبا کلام را داده انهم در روزنامه ی امریکایی؟؟
این که دیگه داره تو قلب امریکا منتشر میشه . اقای زیبا کلام اگه راست میگی جواب فرید ذکریای امریکایی را بده . امیدوارم که اونو به امریکا ستیزی متهم نکنی. (2809896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۲۰:۲۹
تازمانی که آمریکا دست از ظلم برندارد دعای ما همین است: مرگ بر آمریکا (2809989) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۸:۲۷:۳۶
نام مقدس و آرامبخش "دعا " را روی کلمات نفرت انگیز و فحش مانند ومن دراوردی نگذار . (2813024) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۲۵:۲۶
آقا ی محترم:
به فرض محال این مورد را هم حل کنیم فردا می گویند چون همجنس بازها را آزاد نمی گذارید پس باید تحریم شوید! جواب شما چیست؟

چگونه در مقابل دولتی که هر روز به تهدید ما می پردازد و از داعش خونخوار حمایت می کند استکبار ستیز نباشیم؟

از مردم مایه نگذارید. 12 فروردین و 22 بهمن هر سال مشروعیت را فراهم کرده است. (2810006) (alef-13)
 
هاشم
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۴۵:۴۵
الف شرم بر شما که حرفهای بی پایه و اساس آقای زیبا کلام را این طور منتشر می‌کنید. آیا کس دیگری هم همینطور تریبوم مجانی می‌گیرد از شما.

بحث سانسور نیست. بحث تریبون مجانی برای مغالطات آقای زیبا کلام است. مشکل زیبا کلام هم این است که به جای واقعیت، آنچه که رسانه های خاص غربی انگلیسی آمریکایی اسراییلی را باور می‌کند و بعد تکرار می کند.

آقای زیباکلام، برادر عزیز، من امیدوارم شما حقجو باشید. این که می‌گویید نگرانی اصلی آنها این است که فلان. این چیزی است که آنها می‌گویند. وقتی هزار و یک دلیل بر ضدش داریم، مگر عقلمان را تعطیل کرده‌ایم که هرچه دیپلماتهای غربی گفتند دلیل نگرانیشان است را ما باور کنیم.

ضمنا، رهبر انقلاب دیروز رسما از زیباکلام و امثالش به عنوان روشنفکرنما یاد کردند. (2810067) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۳۹:۵۰
اتفاقا چراغ سبزی بود به تندروهایی مثل شما (2810283) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۳۷:۲۱
اتفاقا خوبه که مردم این آقای روشنفکر را بشناسن..واقعا متاسفم واسه شاگردهای این استاد... (2810643) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۵۲:۲۰
حقا که شایسته لقب روشنفکرنما هستی (2810084) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۷:۴۷:۳۵
بقیه رو نمی دونم هسته ای برای من که هیچی نداشته ،، فقط فقیر تر شدم و به سختی معیشت خانواده ام رو تامین میکنم>>>>>>>> (2810453) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۷:۵۸:۵۶
با همه حرفهای اقای زیبا کلام موافق نیستم اما درخیلی از موارد درست میگویند از جمله اینمورد انرژی هسته ای کشور مارا عقب برد یک شهوت کور بود و هست که حاصلی جز عقب ماندگی مملکت چیزی نداشت نگاهی به قطارهای مال زمان رضا شاه بیاندازید اینها فقط امکان دارد در پاکستان استفاده شوند و افغانستان در هیچ کشور دیگری این قطارهای لکنتی فرسوده اشغال استفاده نمیشود جز ایران هوا نداریم کشاورزی افتضاح است استفاده از منابع مالی اشتباه است هیچ چیز علمی نداریم جز انرژی هسته ای مثلا در خوزستان گرم برنج کاشتن یعنی چه که اب فراوان میخواهد و باید مضاعف ابیاری شود یا ................ باید اصولی کار کرد باید فکر مملکت به این موارد باشد نه غنی سازی هوا را درست کنید (2809179) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۲۱:۴۵
شعار الکی!برو کار کن و تحصیل علم کن. با تکرار حرف غربی ها چیزی درست نمی شود. (2809992) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۷:۵۹:۲۶
این زیبا کلام نمی دونم چرا هی پاچه خواری این غربیها رو میکنه. آقا جان این غربیها پاش بیوفته گوشت همدیگر هم می خورن. به ما رحم میکنند (2809181) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۰:۵۶:۵۵
ادب مرد به زدولت اوست. مودب باشیم. (2809626) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۳:۵۴
هر کی‌ واقعیت رو بگه، می‌شه پاچه خوار غرب؟ شما نمیدونید پیشرفت واقعی چیه و هنوز تو دهه ۵۰-۶۰ میلادی سیر می‌کنید ما چه گناهی کردیم. شما میدونید درامد مثلا کمپانی اپل از مجموعه درآمد چند کشور بالاتره!؟ اصلا این چیزا رو می‌گیرید یا نه مرغ هنوز یه پا داره!؟ (2809876) (alef-13)
 
عليارى
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۰۳:۲۴
جناب زيباكلام،شماكه گذشته ى مشعشع مبارزه باكاپيتاليسم وامريكاستيزى داريد و مردم را به اين راه دعوت مى كرديد چرا ناراحت هستيد. (2809194) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۳:۲۴
هر فردی میتواند تغییر فکر بدهد. (2809874) (alef-13)
 
ش
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۱۲:۱۴
حرف حساب جواب نداره
حقيقت رو بازگو كرده (2809219) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۰:۴۹
نصف کمتر حقیقت را گفته.
این دشمنی را امریکا شروع کرده و داره ادامه میده.

الان ما باید چیکار کنیم تا امریکا دست از سرمون برداره؟؟ (2809866) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۲۲:۵۵
سلام بسیار زیبا:"فقط کافی است نگاهی اجمالی به مخالفان و موافقان لوزان بیاندازید تا در یابید که اتفاقا بسیاری متوجه ریشه مناقشه شده‌اند." (2809256) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۲۲:۱۷
عزیزم سال 1329 که هسته ای نداشتیم چرا امریکا باهامون دشمنی کرد و کودتا کرد؟؟ ریشه ی اون چی بود؟ (2809840) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۴:۱۷:۲۲
دوست عزیز کودتا سال 32 انجام شده نه 29
شما که ساده ترین چیزها رو نمیدونی وارد این صحبتها نشو
محض اطلاع در زمان مصدق مناقشه نفتی بین ایران و انگلیس که خوی استعماری داشت بالا گرفت و آمریکا به عنوان میانجی وارد شد و بهترین پیشنهاد آن زمان رو گذاشت وسط
دکتر مصدق خواستهای حداکثری داشت و شاید بزرگترین اشتباه ایشان همین بود (2811950) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۳۱:۴۵
در حال حاضر مطلب چیز دیگری است و آن این است که ما در بسیاری از موارد کوتاه آمده ایم لکن طرف مقابل نمیخواهد تحریم ها را لغو کند و هر روز سخن از تعلیق می آورد. (2809285) (alef-13)
 
نسیم
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۳۵:۴۲
اولا ما ایرانیان کشوری به نام اسرائیل را قبوال نداریم و ثانیا آمریکا و متحدانشان هیچ غلطی نمی توانند بکنند و ثالثا تا کنون به هیچ کشوری حمله نظامی نکرده ایم که بخواهیم بمب اتمی را بالقوه تولید کنیم رابعا هدف ایران از برنامه هسته ایی ، پیشرفت علمی نه آمریکا ستیزی . خامسا کسب علم در هر زمینه ایی لازم است . (2809302) (alef-13)
 
احمدی
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۷:۵۸
احمدی نژاد هم دقیقا همینارو میګفت (2809891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۵۱:۱۰
و احمدی نژاد بود که حرف درست رو زد نه زیبا قشنگ. (2810706) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۲۴:۱۲
دقیقا حق با ایشونه (2810156) (alef-13)
 
سعیده
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۳۳:۵۶
عزیزم کشور ما رسما اعلام کرده که اسرائیل رو نابود میکنه . بخاطر همین نمیذارن انرژی هسته ای داشته باشیم تا یه روز نتونیم بمب هسته ای درست کنیم و اسرائیل رو با خاک یکسان کنیم .دلیل مخالفت غربی ها اینه (2810176) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۴۶:۴۰
اسرائیل رسما کشوری به نام فلسطین رو محو کرده و به همه همسایگانشش هم تجاوز کرده چرا کسی جلو اسرائیل رو نگرفت که به بمب هیدروژنی هم رسیده؟ (2810296) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۸:۵۲:۱۸
شما قبول نداری اون 6 کشوری که مذاکره میکنن قبول دارن وبه رسمیت میشناسنش ، ما که نمی تونیم برای اونا تعیین تکلیف کنیم . (2813128) (alef-11)
 
حمید.ف
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۴۲:۰۰
مثل همیشه منطقی و عقلانی و زیبا و مودبانه.... (2809321) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۰۸:۵۸
مودبانه منافع کشور رو تقدیم اجانب می کنند (2809955) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۴۲:۴۰
تا امثال زیبا جون وجود دارند ما به دشمن نیازی نداریم (2809325) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۵:۳۵
حرف حق تلخ است (2810205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۵:۴۸
معنی حق رو نمیدونی حرف نزن. (2810242) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۴:۱۹:۳۸
شما فکر میکنین خودتون مرکز حق هستین (2811962) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۸:۰۶
چیزی که زیاده دشمن. مخصوصا ما که استاد جمع کردن دشمن برای خودمون هستیم. پس شما نگران اون نباش. (2810210) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۴۶:۴۱
در رد مدعای جناب زیبا کلام در بند آخر افاضاتشان باید بگویم که چطور میشود که الان تمامی مقامات عالیرتبه ایران از مذاکره کنندگان و بیانیه دفاع میکنند و در عین حال استکبار ستیز نیز میباشند؟ (2809337) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۴۷:۳۵
شما کلا مخالف باش. (2809342) (alef-13)
 
ممد
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۵۲:۳۳
واقعا زیبا کلامی (2809352) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۳:۵۱
اره ولی کلام زیبا ملاک نیست.
چرا این اقا یه بار هم که شده از امریکا انتقاد نمیکنه؟؟
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟ (2809875) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۸:۵۶:۵۲
درود بر شما که همیشه حرف خق رو می زنین و ملاحضه سیاسی کاری ها را نمی کنین. آقای زیبا کلام من شما رو یکی از افرادی می دونم که همیشه صرفا منافع مردم رو در نظر می گیرین نه چیز دیگری. (2809361) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۰۰:۴۲
به قول رهبری عده ای باصطلاح روشنفکر..!!! (2809373) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۰۶:۲۶
لطفا از رهبری خرج نفرمایید (2810226) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۰۱:۰۱
یک زیباکلام داشته باشیم، نیاز به وجود سفارت آمریکا و اسرائیل نداریم!
بعید می دانم اگر آنها در ابران سفیر هم داشتند به اندازه زیباکلام برایشان کار می کرد! (2809374) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۱:۰۴:۳۶
دوست عزیز منطقی و با استدلال صحبت های ایشان را نقد کنید. از کلی گویی و شعار دادن بپرهیزید تا دلایل شما را درک کنیم. با سپاس (2809645) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۰۴:۱۷
زنده باد صادق زیباکلام
تا ابد سربلند در تاریخ
کسی که درد مرد درد خودش بود و هیچ وقت خودش رو به قدرت نفروخت (2809384) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۵۳:۰۳
بله آیندگان در باره آن همان فکر می کنند که درباره آقاخان نوری و کسروی ملکم و ... فکر می کنند. (2810720) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۱۵:۲۷
آفرین بر رهروان و پویندگان راه حقیقت (2809417) (alef-13)
 
محمدی / پور امینی /همدان
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۲۱:۱۵
درپی ان نیستم که تمامی اظهارات دکتر زیباکلام را بطو ر کامل نفی ویااثبات کنم ولی به استناد گفته ها ونظرات پیشین ایشان که همواره چگونگی اتخاذ سیاستهای خارجی را براساس تامین منافع ملی مورد ارز یابی قرار داده وگوشزد می کنندونه براساس دیدگاه ایده ئو لوژیکی که تفاوت ومغایرت معناداری نیز بین این مفاهیم در جهت استیفای منافع ملی نمی بینم وجای بحث جداگانه نیز دارد در عین حال توجه ایشان را به شرکت در مناظره ای فرا میخوانم که بروش دیپلماسی عمومی روشن کنند در حال حاضر که تیم هسته ای ایران تفاهم اولیه وغیر الزام اوری را در دست مطالعه دارد مبنی بر اینکه در برنامه هسته ای محدودیت هائی را داوطلبانه بپذیرد که ضمنا نظر طیف هم اندیش شما رانیز باید فراهم کرده باشد در عین حال طرف مذاکره کننده غربی طبق چک شیت فرضی و ادعائی خود شرائط نابرابر از نقطه نظرحقوقی را در مورد توقف تحریمها تعیین میکند لازم نمی بینید در دفاع از منافع ملی نظرتان را بیان کنید و نیز اکنون در شرائط فعلی بقول خود تان مشکل عدم امنیت رژیم صهیو نیستی و مشکل امریکا را دیگر در چه می بینید مشکل را غیر از ناحیه خوی استکباری و اشغال گری می بینید ؟ (2809433) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۴۵:۵۴
تا حقیقت و تمام حقیقت گفته نشود منافع ملی حفظ نخواهد شد. وگرنه آنها حقیقت را می دانند. ساده اندیش نباشید و مردم را ساده اندیش نخواهید زیرا دیگران ساده اندیش نیستند. مثلا اینکه بیائیم بگوئیم آنها حتی گندم را تحریم کرده اند در حالی که اینطور نبوده است، مشکلی را حل نمی کند. (2809907) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۳۸:۲۶
دهانت راباید طلاگرفت ای عزیز جان دکتر زیباکلام !!!
کاش بعضیها یادبگیرند! علت شناسی را!
وباآدرس غلط دادن توجیه نکنند... (2809474) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۴۱:۳۴
واقعا متاسفم برای هم چین کسی که تا به این حد غربزده است. (2809484) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۰:۵۹:۱۱
اقاسعید که متاسفی ضمن ادای احترام بعنوان یک فرهنگی بازنشسته توصیه میکنم یک با دیکر متن نامه اقای زیبا کلام را بخوان و یک قد روی ان فکر فکر فکر کن (2809631) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۹:۵۵
خیلی متاسف مباش سعید جون حرف حق تلخ است (2810215) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۴۴:۱۲
آقای مدرس سیاست!!!!یه خورده غیرت ملی داشته باش اینقدر که تواز اسراییل دفاع میکنی به ایرانی بودنت شک میکنیم (2809491) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۴۴:۱۸
ایشون ظاهرا نمی خواد دست از حرف های شبه روشن فکری خودشون بردارند . طرز فکر امثال ایشون از اون افکاری هست که دقیقا غربی ها دوست دارند چون همه چی رو بر اساس هزینه و فایده ظاهری می بینند و کاملا این افراد قابل پیش بینی و رو هستن . و ظاهرا ایشون نمی دونند که انرژی هسته ای بهانه ای بیشتر برای اون ها نیست و این قضیه که شما با بمب اتم تهدیدی برای اسرائیل هستید هم بهانه هست و خودشون هم خوب می دونند که ایران قصد ساخت بمب ندارد و اگر هم داشت فقط جنبه بازدارنده دارد نه تهاجمی اسرائیل قرار نیست با بمب اتمی از بین برود بلکه قرار هست با بمب عقیدتی فروبپاشد و مهاجرت معکوس در اون شروع شود و یهودیان اسرائیل به اروپا و امریکا برگردن و از این جهت هست که عملیات تروریستی در اروپا علیه یهودیان انجام می شود و داعش اون رو تهدید به کشتن می کند تا القا کند که اگر اسرائیل ناامن شده است اروپا هم برای یهودیان امن نیست و در همان اسرائیل بمانند . (2809492) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۴۵:۱۸
آدم یاد صدر مشروطیت می افته که یه سری از سیاست مداران به سفارت انگلیس پناه برده بودن... (2810683) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۴۷:۳۴
احسنت. کلام زیبایی بود. (2809502) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۵۸:۲۵
مرگ بر غرب زدگی (2809520) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۱۲:۰۰
اقای زیبا کلام داره واقعیت جامعه ما رو بیان میکنه خشته شدم از اینکه مردم ایران به همان کشورهای مهاجرت می کنند و در انها جز بزرگترین گروههای مهاجرتی هستند که اونها رو پلید میدونند اصلا غرب جنایتکار و شیطان چرا مردم ایران اینقدر عشق مهاجرت به غرب رو دارند ؟ (2809963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۰:۲۰
مرگ بر خشونت و افراطی گری (2810232) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۰:۰۲:۴۹
وقتی استاد دانشگاه تهران ما اینگونه تحلیل میکند باید به امریکا تبریک گفت نه به خاطر پیروزی شگفت انگیزی که در توافق لوزان به دست اوردند بلکه به خاطر اوج نفوذ تفکر استحاله شده یک استاد دانشگاه رشته علوم سیاسی .
اقای زیبا کلام روزی این حرفهای شما در تاریخ ثبت شده و فرزندان ما قضاوت جالبی درباره شما نخواهند کرد شاید قضاوتی مثل شاهان قاجار (2809524) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۴۶:۲۷
یا اونایی که به سفارت انگلیس پناه بردند.. (2810686) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۰:۰۴:۰۷
احسنت، سخنی بسا علمی و دقیق و بخردانه. (2809529) (alef-13)
 
کفشدار
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۰:۳۹:۰۰
امام خامنه ای : من اصرار دارم که مسئولان، دستاوردهای کنونی هسته ای را بسیار با اهمیت تلقی کنند و آنها را کم ارزش و سبک نشمارند.اینکه برخی روشنفکرنماها بگویند ««صنعت هسته ای را برای چه می خواهیم؟ یک فریب است.»» (2809592) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۷:۲۲:۵۲
مخالف (2810426) (alef-11)
 
هادي
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۰۸:۱۳
بخردانه!
واقعا تا كجا بايد كوتاه بيايم
بابا چرا نمي فهمي با اصل انقلاب مخالفند چون با اصل اسلام مخالفند چوم اسلام سلطه ستيزه و انهت سلطه گر.
اين زيبا كلام عجب پديده اي است! (2809805) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۱۲:۳۹
آقای زیبا کلام ،کلامت خیلی زیلا بود ولی چرا همان پنج سال پیش زمانی که به بیست درصد رسیدیم و همه تحریم ها علیه ایران اتفاق افتاد چرا سکوت کردی (2809818) (alef-13)
 
همان بنده
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۱۵:۲۱
آقای به اصطلاح زیبا کلام سنم قد نمی دهد اما تجربیات تاریخی به ما می گوید یک قدم عقب نشینی در جهت تسلیم شدن در برابر زورگویان یک نتیجه بیشتر ندارد و آن این که تا در قلب کشور ما پایگاه نظامی دایر نکنند راضی نخواهند شد و این چنین سرنوشت مردم عزتمند به خواری و فلاکت و بدبختی کشیده می شود. از کوته فکران و تنگ نظران انتظاری نمی رود. اما این سایت اَ لَف خیلی سایت جالبی است حداقل در نشر چنین افکاری و البته در تعداد لایک های معنی دار. (2809824) (alef-13)
 
غلی عزیزی
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۲۲:۰۰
چند سوال از استاد محترم جناب اقای زیباکلام : 1- اگر غربی ها نگران سلاح هسته ای هستند، چرا خود این سلاح ها را تولید و نگهداری میکنند؟ 2- چرا اسراییل سلاح اتمی دارد؟ 3- چرا اسراییل، بسیاری ازکشورهای اروپایی و خود امریکا به عضویت پیمان های بین المللی موجود همچون ان پی تی و ... نپیوسته اند؟ 4- چرا سازمان ملل نگران سلاح های اتمی اسراییل نیست؟ 5- آیا تابحال هیچ دلیل عینی و واقعی، که ادعای غربی ها در نگرانی از فعالیت های هسته ای نظامی ایران را به طور قطعی و قانونی توجیه کند، به وسیله گزارشگران و بازرسان رسمی سازمان های معتبر همچون آژانس اتمی ارائه شده است، یا اینکه مبنای همه این اختلافات یک سری دعاوی ثابت نشده طرف غربی است؟ 6- و بالاخره به نظرشما غرور ملی و استقلال رای یک ملت چقدر می ارزد؟ (2809839) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۴۹:۴۳
جواب سوال اولت رو برو تاریخ معاصر را بخوان تا بفهمی از 70 سال قبل به اینور جواب سوال 2 هم اینه که اسراییل تا به حالا نگفته سلاح هسته ای داره و هیچ ازمایش اتمی انجام نداده و عضو ان پی تی هم نیست 3 اجباری نیست و روسیه وچین را جا انداختی4 همون که تو 2 گفتم5 برو گزارش های البرادعی را بخوان تا بفهمی6 غرور ملی . استقلال رای را باید به ارای عمومی و رفراندم گذاشت که مردم در24 خرداد سال 92 این کار را کردند (2810301) (alef-13)
 
خوش کلام
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۲۵:۲۹
استاد شما وقتی تاریخ سیاسی ایران در دوره قاجار و یا تصویب کاپیتولاسیون را به دانشجویانتان درس می دهید، قضاوتتان چگونه است؟ (2809848) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۲۸:۱۵
آقای زیبا کلام می گذاشتید یک روز از سخنرانی رهبری می گذشت، بعد.
تشر محکم حضرت آقا به تفکر قاجاری جنابتان دیروز بس نبود؟
پر رویی هم حدی دارد به خدا؟! (2809857) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۴:۰۰
داشتن عرق ملی کار مشکلی است که همه از عهده اش نمی آیند (2809877) (alef-13)
 
ممد
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۳۵:۴۷
وقتی زیبا جون لب به سخن میگشاید من تحلیلم درآن موضوع تکمیل می شه یه برعکس می میزارم اول حرفاش قضیه حل حله ولی تو کفش موندم چطوری قضایای به این بدیهی را وارنه جلوه میده خیلی ناقلا وبلاست اما من دوسش دارم نمیدوم چرا. (2809885) (alef-13)
 
ازاد
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۵۰:۴۱
زیبا کلام ؟؟؟؟؟؟
استاد دانشگاه قاجاری (2809918) (alef-3)
 
سرباز وطن
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۲۳:۲۰
شما فارغ التحصیل هارواردین؟؟؟؟؟؟؟ (2810155) (alef-13)
 
عليرضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۰۵:۳۷
ضمن احترام براي شخصيت ونظرات ايشان چند مورد را مايلم در مورد سخنان ايشان بيان كنم

١-ايشان مكرر بيان ميكنند چون استراتژي ما اينست كه اسراييل را بايد نابود كنيم جهان با برنامه هسته اي ما مشكل دارد واين ربطي به دشمني غرب با ما ندارد در پاسخ ايشان بايد بگويم اينكه حضرت امام فرمودند اسراييل بايد از بين برود به معني اين نيست كه ما دست به سلاح شويم و با اسراييل بجنگيم وبا سلاح اتمي اسراييل را از بين ببريم بلكه ما بدليل اموزه هاي ديني وانساني خود دولتي كه با اشغال سرزمينهاي ديگران بنا نهاده شده را به رسميت نميشناسيم ولي سياست ما اين نبوده كه مستقيم وارد جنگ با اسراييل شويم وسياست اصولي ما حمايت از مردم فلسطين در برابر انها بوده است
٢- بر فرض محال اگر ما بدنبال سلاح اتمي هم باشيم اين چه نوع زورگويي است كه اسراييل كه داعيه از نيل تا فرات را به عنوان ارض موعود را دارد و براي ان جنگهاي متعددي راه انداخته است
حق دارد سلاح اتمي داشته باشد و عضو ان پي تي نباشد وكسي كار به كار او نداشته باشد ولي ما كه بقول خودشان تا كنون مدركي دال بر نظامي بودن برنامه ما نداشتند بايد تحريم وتهديد شويم
٣- خود ايشان ميدانند حقوق بين الملل اينقدر تبعيض اميز است كه يا بايد ما اصول عقيدتي وانساني خود را كه به خاطر ان انقلاب كرديم راكنار بگذاريم و بقول معروف تسليم كدخدا باشيم كدخدايي كه زمان پهلوي ما در بست به فرمان او بوديم ولي بخاطر احساس ذلت وبدبختي انقلاب كرديم ويا بايد باعزت وسربلندي در مقابل زورگويي انان بايستيم كه البته هزينه هايي هم دارد

٤-بايد به ايشان ياداوري نمايم كه اين توهم نيست كه انگليس وامريكا وروسيه و.....نميخواهند كشورهاي جهان سوم پيشرفت كنند و هر كاري لازم باشد انجام ميدهند تا مانع پيشرفت انان شوند حافظه ملت ما از قردادهاي استعماري دوران گذشته پر است از سنگ اندازي در ريل مشروطيت وانحراف ان توسط كشوري كه داعيه دموكراسي و حقوق بشر دارد تا قضاياي ملي شدن صنعت نفت و............
٥-البته بايد اين را بگوييم عمده عقب افتادگي ما به خاطر خودمان است از خيانت گرفته تا سوء مديريت و از كشورهاي استعمارگر غير از اين رفتار با ما نبايد انتظار داشت مگر اينكه خود را از داخل قوي كنيم واين توانايي را داريم البته با اتحاد وهمدلي اگر ژاپن پيشرفت كرد نه بخاطر تسليم شدن به امريكا بود بلكه مردمانش ضمن وحدت وهدلي سخت كار كردند
٦-در اخر بايد بگويم برنامه هسته اي براي ما مقدس نيست ولي حفظ عزت وكرامتمان مقدس است ما انقلاب كرديم كه سفارت امريكا وانگليس برايمان تصميم نگيرند و اگر رها كردن برنامه هسته اي عزتمان را زير سوال ببرد فكر نكنم هيچ ايراني با غيرتي حاضر به اين كار باشد (2809945) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۷:۳۲:۲۲
این ها رو که گفتی ترجمه کن به انگلیسی و برو به غربیا بفهمون ببینم میتونی وقتی داریم مستقیم میگیم اسراییل باید از بین برود میتونی توجیهشون کنی که منظورت چیز دیگه بوده (2810434) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۱۸:۰۶
یعنی فهم ظالم بودن آمریکا اینقدر سخت است؟
از مدرک دکتری هم کاری بر نمی آید!
فکر کردن خیلی از دکترا داشتن بالاتر است. (2809978) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۳:۲۲:۱۶
آقاي زيبا كلام يك پيشنهاد براي شما داشتم به نظر من نام خانوادگي خود رو به آمريكا كلام تغيير دهيد كاملا برازنده اتان است.اللهم اشف كل مريض (2809996) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۱۸:۵۲
واقعا راست میگه کشوری که در بسیاری از صنعت ها عقب مانده وابسته است چطور میتونه در انرژی هسته ای اینقدر پیشرفته باشه (2810147) (alef-13)
 
اظهارنظرمی کنم,پس هستم!
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۳:۱۶
چرا اینقد یه استاد ساده دانشگاه بزرگ جلوه داده میشه؟ این همه استاد علوم سیاسی داریم ما...کدومشون اینقد حرفاشون رسانه ای میشه؟ حالا کاش حرف درست حسابی میزد! یه مشت خزعبلات که همیشه درپی متهم کردن جمهوری اسلامیه...اینقدم بیکاره که منتظره یه نفر یه چیزی بگه تا درجوابش نامه بنویسه! فرقی نمیکنه شریعتمداری باشه یاملک عبدالله! غلامحسین الهام باشه یا الهام علی اف!!!!! الانم احتمالا به کامنت من, نامه وجوابیه بده!!! کسی که حتی اصلاح طلبان دروصفش میگن باید دردانشکده علوم سیاسی ای که این بابا توش تدریس میکنه رو باید گل گرفت!!!!! / درج نکردن پیامم, نشانه عدم احترام شما به نظرات مردم و زیرپا گذاشتن دموکراسیه... (2810203) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۶:۲۳
جناب آقای صادق زیباکلام حرف های شما بیشتر تداعی کاذب زشت کلام میکند (2810207) (alef-13)
 
سعيدروشن
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۰۳:۱۲
چه اشكالي دارد مخالفان انجام هزينه هاي چشمگير وبسيار محرمانه هسته اي نيز به مناظره كشانده شوند ، ايا ما تاكنون از سوخت هاي فسيلي و به اصطلاح خام خواري نفت يك قدم جلوتر گذاشته ايم كه انرژي هسته اي اولويتي بالاتر از اشتغال جوانا تحصيلكرده بيكار و مبارزه با فقر و فساد وتبعي (2810221) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۰۵:۲۴
نظری به لایک های کامنت ها خیلی جالبه.دقت کنید (2810223) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۶:۴۶:۴۸
ملاک حق ودرستی کلام ,تعدادلایک نیس برادر! (2810392) (alef-11)
 
زیبا کالام
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۴۱:۴۱
جناب استاد، غیرت کیلویی چند؟؟؟ (2810289) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۴۳:۱۲
خداوکیلی این آقای استاد بیشتر نگران منافع امریکا و غربه تا ایران. (2810292) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۴۵:۳۱
آقای زیبا کلام بیشتر دنبال مطرح کردن خود و احتمالا مزایای مربوطه از طرف دوستان اونور آبی است. (2810295) (alef-13)
 
پلاک
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۶:۰۹:۲۳
سلام به نظر من دشمنی ما با آمریکا واسرائیل ریشه مذهبی دارد واز زمان پیامبر قوم یهود ان زمان قصد از بین بردن اسلام را داشته اند وحالا هم صهیونیست ها با جلو انداختن آمریکا این کینه ودشمنی را ادامه می دهد هر وقت از دین و ایینمان دست برداریم آنها هم با ما کاری ندارند ،که نمی شود .
آمریکا هم اگر بخواهد اسرائیل نخواهد گذاشت روابط ایران وآمریکا درست شود .
اگر آقای زیبا کلام به این ریشه تاریخی آگاهی داشته باشد که دارد متوجه خواهد شد که دشمنی اسلام وکفر همیشگی است وبا این چیز ها درست نمی شود. (2810384) (alef-11)
 
منصور علمی
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۸:۲۱:۳۳
از جناب دکتر زیبا کلام که انتظار میرود تاریخ سیاسی جهان را ( که حتما خوانده اند ) کتمان نکنند ، تعجب است که حتی به تاریخ سیاسی کشور خودمان ایران و اتفاقات سالهای اخیر در سیاست های جهانی نیز بی توجهی یا تغافل میکنند آنچنان که گوئی از زبان رادیو اسرائیل داد سخن میدهند . کافی است ایشان به کودتاهای امریکائی در کشورهای امریکای لاتین مانند شیلی ، و در سالهای اخیر کودتای در الجزایر بر علیه رای 70 درصدی اسلام گرایان ، و کودتای در فلسطین و رای 70 درصدی حماس ، و کودتای بر علیه اربکان در ترکیه ، و . و . و . .... و اگر هیچیک از این کودتاها را به یاد نمی آورند به کودتای علیه دکتر مصدق توجه کنند ، تا فراموش نکنند امریکا و اقمار اروپائی آنها و .... حاضر نیستند پیشرفت یک کشور را حتی بر اساسی معیارهای تبلیغی خود که دموکراسی است تحمل کنند !!
منصور علمی (2810500) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۸:۳۰:۳۰
بهتره ایشون فامیلی خودشا به زیاد کلام تغییر بده. (2810516) (alef-11)
 
یک دانشجو
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۰۳:۲۲
با احترام به آقای زیبا کلام. تما بنده هر وقت بحث های آقای زیبا کلام را شنیدم جز آشفتگی و پراکنده بودن چیزی دستم نیومد. هر چیزی بها و قیمتی داردآقای زیبا کلام ، استاد عزیز بخاطر هر موضوعی اینقدر آشفته نامه سر گشاده ننویس. شما مثلا جزو خواص هستی ...... (2810576) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۳۷:۳۲
هردونفر درست میگویند هم اقای روحانی هم اقای زیبا کلام .
رئیس جمهور بعنوان یک یاستمدار مجبور است اینگونه بیان کند .
اقای زیبا کلام هم بعنوان استاد دانشگاه عین واقعیت را میگوید . تحلیل زیبا کلام درزبان عامیانه اینگونه است که هزینه انرژی هسته ای برای ایران مثل این است که درپمپ بنزین قیمت بنزین 1000تومان است وما داریم بنزینی را که معلوم نیست اب هم بهش بسته باشند را از دستفروش باگالن ولیتری 50هزار تومن میخریم . خوب حماقت است دیگه . بنزین میخوای برو پمپ بنزین باکت را پرکن لیتری هزار . ولی بنده خدا رئیس جمهور هم چاره ای نداره جز از این دیدگاه به قضیه نگاه کردن یک عده دنبال به هم زدن همه چیز هستند تا منافع سیاسی واقتصادی خودشونو تامین کنند وتو این چند روزه همه جور به توافق احتمالی حمله کردند . هم قدرت دستشونه هم پول هم رسانه . اقای روحانی هم این را میدونه وقبلا دیدگاهش را راجع به تجمع این 3 ایتم گفته . (2810647) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۰:۲۶:۲۸
چقدر یک آدم میتونه مرعوب و خودباخته باشه آخه (2810861) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۲:۱۶:۴۵
ما بايد به نظرات هم احترام بگذاريم اگر در خصوص امور كشور نقد نباشد بهترين تصميم حاصل نمي شود . (2811347) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۲:۳۸:۵۵
ما باید به نظرات مخالف احترام بگذاریم اما اگر این نظرات مغرضانه، جهت دار، و هدفمند و در راستای اهداف شوم و منافع دشمن نباشد و در پشت این نظرات ماموریت خاصی نهفته نباشد. (2814921) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.