۵۶
توصيه به ديگران
۳۰
 
کد مطلب: 16881
واكنش مجلس و دولت به این خبر
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۰۸:۳۵
در هفته‌های اخیر، دو نهاد بین المللی كه كشورها را از نظر سهولت كسب و كار و نیز مفاسد اقتصادی رتبه‌بندی می‌كنند، اخباری مایوس كننده از رتبه بین‌المللی كشورمان در «مبارزه با فساد» و نیز «رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری» منتشر كرده‌اند.

از آنجا كه هر دو موضوع فوق‌، جزو اهداف، وعده‌ها و شعارهای اصلی اصولگرایان در سالهای اخیر بوده است، سكوت دولت و مجلس درباره افت رتبه جهانی كشورمان در مبارزه با فساد و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، قابل تامل به نظر می‌رسد.
گزارش مربوط به رتبه كشورمان در مفاسد اقتصادی را ماه گذشته «سازمان شفافیت‌ بین المللی» (TI)كه یك NGO مستقر در آلمان است، اعلام كرد.
  این سازمان كه در سال 1993 با هدف مبارزه بین المللی بامفاسد اقتصادی (Corruption) تشكیل شده است، از سال 1995 هر سال كشورها از نظر«احساس فساد» رتبه‌بندی می‌كند.

جالب آنكه از سال 2004 به این سو، رتبه ایران در گزارش این سازمان هر سال بدتر شده است:

هر چند در مبارزه با مفاسد اقتصادی در كشورمان كوتاهی‌های زیادی مشاهده می‌شود اما اعلام رتبه 131 و پسرفت 26 رتبه‌ای برای كشورمان از نظر مفاسد اقتصادی در سال گذشته‌، نمی‌تواند منطقی‌ و صحیح باشد. به ویژه اگر بخاطر آوریم رتبه‌بندی سازمان شفافیت بین‌المللی، بر اساس مصاحبه با افراد درباره میزان احساس فساد در یك كشور تهیه می‌شود و اصولا این گزارش و رتبه‌بندی در محافل علمی و بین‌المللی ارزش و اعتباری ندارد. ضمن اینكه گزارش سال 2007 این سازمان درباره میزان احساس فساد در ایران فقط بر اساس 3 مصاحبه تهیه شده است.

هر چند در اشتباه بودن اعلام رتبه 131 برای ایران از نظر مبارزه با مفاسد اقتصادی ، تردیدی نیست اما از این سو نباید فراموش كرد كه دولت و مجلس فعلی و به ویژه قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی كارنامه قابل دفاعی ندارند.

دولت محترم با وجود تلاشهای شبانه روزی اش در مبارزه موردی با مفاسد اقتصادی، برای اصلاح سیستم از آلودگی‌ها برنامه و كار روشنی ندارد و عملا ادامه كار با یك سیستم فاسد و ناكارامد اداری را پذیرفته است.

مجلس هفتم علیرغم تلاشهای كمیسیون اصل 90 در مبارزه موردی با فساد ،  هنوز در مقابل رد مصوبه موسوم به «رسیدگی به اموال مسوولان» توسط شورای نگهبان، عكس‌العمل خاصی نشان نداده و تحقیق و تفحص های مهم ‌اش از قوه قضائیه ، دانشگاه، آزاد و... هنوز قرائت یا حداقل افشا نشده است.

قوه قضائیه هم بعد از افتضاح فرار شهرام جزایری و بركناری رییس مجمع ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال گذشته ، درباره اجرای «فرمان مبارزه با فساد» در سكوت به سر می‌برد.

همین جا لازم است به خلاء شاخص مربوط به میزان مفاسد اقتصادی در كشورمان نیز اشاره كنیم. شاخص‌های احساس فساد كه معمولا در كشورهای مختلف بوسیله «نظرسنجی» به دست می‌آید در كشور ما نیز می‌تواند توسط نهادهای رسمی و یا گروه‌های پیگیر عدالت و مبارزه با فساد‌، نظیر جنبش عدالتخواه دانشجویی ، تدوین، محاسبه و هر سال یا حتی هر ماه اعلام شود.

خبر مهم دیگری كه اصولگرایان مجلس و دولت از كنار آن با سكوت و بی‌تفاوتی معنا داری گذشتند، اعلام تنزل شش رتبه‌ای ایران در رتبه‌بندی بین‌المللی سهولت كسب و كار (Ease of doing business) طی سال 2007 است.

شاخص سهولت كسب و كار در سال 2007 كه توسط بانك جهانی و با همكاری دانشگاه آكسفورد و شركت مالیه بین‌المللی (IFC) محاسبه شده ، بر خلاف «شاخص احساس فساد» ، كاملا علمی و معتبر تلقی می‌شود.

گزارش و رتبه‌بندی سهولت كسب و كار در سال 2007 توسط گزارش 3500 وكیل، تاجر، حسابدار، قاضی و مسوول دولتی از 155 كشور تهیه شده و خود شامل 10 شاخص مرتبط با سهولت تولید و سرمایه گذاری است. شاخص‌هایی نظیر زمان كسب مجوز، سهولت شروع كسب و كار، نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران ، سهولت قوانین مالیاتی ، سهولت قوانین كار، ورشكستگی ، سهولت تجارت خارجی، میزان امنیت اقتصادی ، سهولت دریافت وام و...

سال گذشته ایران با 5 رتبه پسرفت نسبت به سال 2005 به رتبه 113 سقوط كرد و امسال نیز با 6 رتبه پسرفت مجدد ‌، در رده 119 جهانی از نظر سهولت كسب و كار قرار گرفته است.
  تصویب و اجرای قانون رفع موانع تولید و سرمایه گذاری می تواست شرایط تولید در ایران را كمی بهتر كند. این قانون سال گذشته پس از كش و قوس فراوان به تصویب مجلس رسیداما با مخالفت عجیب دولت روبرو شد و نهایتا در بهار 86 این مصوبه به مجمع تشخیص رفت تا كمسیونهای آنجا را تا مدتها به خود مشغول كند.

با وجود وعده‌ها و شعارهای پی در پی آبادگران مجلس و ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد با عنوان «رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری» ، افت پی در پی رتبه جهانی ایران در سهولت كسب و كار را باید مایه سرشكستگی و ویك شكست تمام عیار برای اصولگرایان مجلس و دولت تلقی كرد.

در واقع گروه‌های دوم خردادی امروز حق دارند با استناد به آمارهای بین‌المللی ادعا كنند كه وعده‌ها و شعارهای اصولگرایان برای مبارزه با فساد و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، همگی شعارهای انتخاباتی بوده است.
 گروه‌های دوم خردادی نه شعار مبارزه با فساد یا رفع موانع تولید دادند و نه به آن عمل كردند، دغدغه و شعار آنها توسعه سیاسی بود و هنوز هم هست و زمانی كه مجلس و دولت را تحویل دادند می‌توانستند با سربلندی افكار عمومی را درباره میزان عمل به وعده‌شان در توسعه سیاسی به قضاوت فرا بخوانند .اما اصولگرایان - هم اصولگرایان مجلس و هم دولتمردان فعلی - به صراحت وعده مبارزه با فساد و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری داده‌اند، آنها برای اینكه ثابت كنند وعده‌هایشان، شعارهای پوچ انتخاباتی نبوده ، فرصت زیادی ندارند...

مرتبط : چشم مجلس هفتم روشن  
Share/Save/Bookmark
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
محمد
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۰۹:۰۵:۰۸
چرا سکوت؟
چون کار دیگری از دستشان ساخته نیست. (42334)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۰۹:۰۵:۵۹
عملکرد قوه قضائیه از سر تا ته کارهای مثبت دولت را زیر سوال برده است.
سوال این است ایا ساختار قانونی فعلی قوه قضائیه نتیجه خوبی در عملکرد می دهد؟
انچه از عملکرد قوه قضائیه بدست می اید این ساختار نتیجه خوبی نمی دهد.
به نظر می رسد رئیس قوه قضائیه اگر از طرف رهبری انتخاب می شود معاون اجرایی وی باید یک وزیر باشد که پاسخگو به دولت باشد تا اشتباهات و مشکلات به گردن این ان انداخته نشود.
از ترس اینکه به سایت الف مشکل درست نکنم خیلی مسایلی که در دل و فکر می اید نمی شود نوشت. (42335)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۰:۱۵:۲۲
دولت نهم در حرف و شعار توخالي گوي سبقت را در همه دولتهاي قبل و بعد از انقلاب ربوده است و در عدم مبارزه با فساد هم داراي ركورد جهاني است بايد با كمال تاسف گفت اين تذهبون ؟ (42352)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۱:۲۸:۱۹
\"عملکرد قوه قضائیه از سر تا ته کارهای مثبت دولت را زیر سوال برده است.\"
جای این حرف یه نمونه از گکارهای مثبت دولت\" مثال بزنید. (42370)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۸:۳۹:۵۳
با سلام خدمت شما عزیزی که در کانادا زندگی می کنی.
از عشق و محبت و علاقه شما به کشور و مردم شریف ایران تشکر می کنم.
انچه عیان است چه حاجت به بیان؟
فقط در ده سال گذشته اگر به عملکرد قوه قضائیه توجه کنید خواهید دید که این قوه در مورد رانت خواریها ودریافت پورسانت های قرار دادهای نفتی و کلاه برداری های میلیونی از بانگ ها و موسسات مالی و حیف و میل های افراد دارای نفوذ و ده ها عملکرد غیر قانونی که از طرف افراد حقوقی و خصصوی در کشور ما انجام گرفته است.
مافیای نفتی و دیگر مسایلی که در حل انجام است.
بعد از روی کار امدن دولت احمدی نژاد گر چه اعمال خلاف قانون به نظر می یاد کم شده است ولی از نظر قانونی در اختیارات دولت برای مبارزه با خیلی کارهای خلاف نیست که دولت با ان مبارزه شدید و قانونی بکند.
پرونده های زیادی از چندین سال پیش وجود دارند که قوه قضائیه به دلایلی به حکم نهایی نمی خواهد یا نمی تواند رسیدگی کند.
مشکل شاید کلا افراد نباشند نوع سیستم به نظر من است که عملکرد قوه قضائیه را غیر اثر کرده است. (42436)
 
ي.ت
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۰۹:۴۱:۴۵
تا زماني كه در اين كشور هر سيستمي در جاي خودش قرار نگيرد اين مشكل وجود خواهد داشت . مشكل افزايش فساد اقتصادي خيلي ريشه اي تر از آن است كه فكر مي كنيم .زماني مي توانيم به شروع حل اين مشكل فكر كنيم كه تمامي مسائل اقتصادي صرف نظر از هر گونه مصلحتي شفاف باشد زماني كه صنعتكار ،كار صنعتي كند و پيمانكار به حرفه خود مشغول باشد و نظاميان به كار امور دفاعي خود به كار گرفته شوند .كم كردن فساد اقتصادي بهايي دارد كه بايد آن را پرداخت كنيم و مهمترين قسمت اين راه حل، آزادي روزنامه ها و مطبوعات و حاشيه امنيت رسانه ها در پرداختن به اين موضوع است. (42340)
 
مسعود
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۰:۰۳:۵۱
عدم التزام به توصيه كارشناسان خبره نظير 57 تن استاد دانشگاه ، خود را بي نياز از كارشناس غير حوزوي دانستن عواقبي اينچنين نيز به دنبال دارد . (42347)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۰:۵۹:۴۴
دوست عزیز:
نظرات ان 57 نفر استادان دانشگاه کلا اندیشه و روش های نظام کلان سرمایهداری و درراستای تجارت جهانی و اقتصاد انحصاری سرمایه داری می باشد.
ما و اقتصاد ما نمی تواند نظام انحصاری کلان سرمایه درای را ادامه دهد.
دلیلش هم روشن است متخصصین امر چاره ای جز تبین و فرموله بندی اقتصادی اسلامی و ایرانی ندارند.
اگر قرار باشد نظام اقتصادی سرمایه داری را در کشور پیاده کنیم دیگر این همه فشار ها برای چیست که این مردم دارد تحمل میکند؟
شما فکر میکنید دشمنی غرب با ایران تنها اندیشه انقلاب اسلامی و جهانی کردن و از این مسایل است؟
اندیشه بخشی از این مسئله است.
گر چه در کشورما بعد از انتخاب رئیس اتاق بازرگانی به نظر می رسد روش و دیدگاه اقتصادی را با تعین سیاست جدا کنند این هم یک شگرد دیگری از دشمن است که شاید بکار بگیرد.
سیاست بر خواسته از روند زندگی مردم و فعالیت مردم است که در زیر بنا همان اقتصاد است ولی همه مسایل نیست.
گاها بعضی از روحانیون و اخیر یکی از فرماندهام سپا گفته اند که انقلاب ما فرهنگی بوده است!
انقلاب ما گرچه تغیرات بنیادی از نظر فرهنگی زمینه اش را فراهم کرد ولی عملی شدن ان فرهنگ هنوز در سطح ارمان و ارزو مانده است زیرا بخش مهم پایه و نظام اقتصادی در کشور هنوز حل نشده است.
انقلاب اسلامی ما نه کمونستی و نه سوسیالیتسی بوده و نه حامی کلان سرمایه داری بوده است زیرا درقبل از انقلاب نظام کلان سرمایه داری انحصاری در حد افساد ان که حیثیت و انچه متعلق به ملت ما بوذد دراختیاربیکانه توسط نظام پادشاهی گذاشته شده بود.
انچه مشکلات اقتصادی در کشورما حل نمی شود همین ندانم کاریها و عدم مدیریت حرفهای و تعین نبودن فرموله نوع وسیستم اقتصادی ماست.
بعضی از دوستان صبور نیستند و امریکا را کشور ازاد و بر داشت انها از فیلم های هالیوودی است.
البته من به دوستان هم کمی حق می دهم زیرا بعد از 28 سال از انقلاب اسلامی بودن ده میلیون زیر حد فقر اشگ انسان را در می اورد و یعضیها سعی می کنند مشکلات اجتماعی کشور را با صدقه حل کنند که خنده اور است.
باید درک کرد حل مشکلات کشور مارا زمان حل خواهد کرد.
نباید فریب تبلیفغات بیکانه را خورد.
بخدا سوگند در غرب و امریکاا خبری نیست
بطور خلاصه امریکا کشوری است که بنده بیست سال است در ان زندگی می کنم.
در امریکا همه چیز ازاد است و هر کاری امکان پذیر است ولی 99 درصد سرمایه در اختیار 5 درصد بال قرار دارد و من وشما بجز یک زندگی تقریبا راحت و بدن انصاف و معنویت بعد از همه تلاش ها را می توانیم درست کنیم ولی چه فایده ؟
نفرت مردم جهان از سیاست این کشور و ترس مردم از حتی سقر به کانادا که نزدیکترین کشور به امریکاست مرد مرا برداشته است.
این سرزمین امریکا در روی دریای خون مردم جهان دارد به حیات خود ادامه می دهد.
لقمه ای که انسان با انصاف به دهان می گذارد بوی خون مردم جهان را می دهد به همین خاطر بود بنده از امریکا به کانادا مهاجرت کردم.
هر دیکتاتوری در هر کشوری که توسط مردم به زیر کشیده شده به این سرزمین امده است زیرا بنای دیکتاتوری و نسل کشی و انسان کشی را طرحش را از همین دولت امریکا دریافت کرده بوده است به تاریخ مراجعه کنید لطفا در این مورد.
حل مشکل کشورما زیاد سخت نیست اراده می خواهد و فرمول وزمان ما نیازمند گذر زمان هستیم و هیچ کس نمی تواند و نخواهد توانست مشکل کشور ما را بجز خودمان حل کند ما بچه ای هستیم که باید زمین بخوریم وبلند شویم و بزرگ شویم.
یک مطلب هم بنویسم:
امریکای سیصد میلونی را در نظر بگیرید و وزیر امور خارجه این کشور را در یک ماه گذشته و عملکرد و فعالیت این خانم رایس را مرور کنید.
سوالی که به نظر می رسد این خانم بجز مسئله ایران و فلسطین کار دیگری ندارد؟
البته تنها رئیس جمهوری و نخست وزیری و وزرات جنگ امریکا و وزارت امور خارجه امریکا در راستای فشار به ایران متحد نشده اند بلکه سازمانی وجود دارد بنام سازمان مخوف صهوینستی جهانی که متشکل از کلان سرمایه داران جهانی هستند انها همه متحد شده اند تا صدای عدالت خواهی ما ملت شجاع را خفه کنند.
اگر ما در بعضی مراگز مشکل دارم شاید ضعیف باشیم ولی دولت و نظام دارد با یک مافیای جهانی دست و پنجه نرم می کند.
کشور کوبا بیش از پنجاه سال است توسط امریکا و دوستان ان تحریم شده اند ایا مردم ان کشور امید اندیشه خود شان را از دست داده اند؟
یا هر روز مصصم تر از روز گذشته دارند به زندگی خودشان ادامه می دهند گرچه بنده با نوع سیتسم ان کشور موافق نیستم.
ما در ضاهر با امریکا در تضاد هستیم ولی در حقیقت ما با یم نوع نظام ستمگر و نسل کش داریم مقابله می کینم این افتخار دارد ولی باید مواظب عملکرد خودمان باشیم.
دولت و مجلس باید بدون سرو صدا مشکل اقتصا درا به هر نحوی در کمترین زمان ممکن حل کند ما در ایران نباید حتی یک فردی را بنام مستحق یا نیازمند می داشتیم این شرم است برای ما.
هر ایرانی در هر روز مبلغ بیش از سیصد دلار امریکایی در امد نفتی و گازی دارد .
دولت همراه مجلس چاره ای جز حل مشکل مردم ندارد بخاطر همین است دولت نوکر ملت است و بس و این حقیقت محض است.
اگر مجلس و دولت و کل نظام حق مردم را به هر شکل و نوع به مردم بدهد ایا کرامت انسانی رعایت نمی شود ؟
عدالت علی بر قرار نمی شود؟
من از مسئولین صمیمانه می خواهم
اقا اگر حق مردم را به خودشان بدهید دیگردر کشورما مستمندی پیدا نمی شود.
می شود اقا؟
شما نظرتان چیست؟ (42454)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۷ ۰۸:۲۲:۲۳
عزيزم چرا نشسته اي جگرم از اين كه 20 سال آزگار در آمريكا و كانادا زندگي كه نه بلكه اسارت و مشقت تحمل كرده اي آتش گرفت. عزيزم همين امروز با اولين پرواز بيا ايران و مثل ما زندگي كن و از زندگي لذت واقعي را ببر. قدمت روي چشم . ولي ترا به خدا اگر آمدي مقداري تحمل داشته باش و حداقل با اولين پرواز از ايران به آمريكا و كانادا فرار نكن . (42475)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۸-۰۷ ۱۰:۵۰:۱۶
اقای اسدی
از کم لطفی دوستان ناراحت نشوید .در بسیاری از موارد حق با شما است . از طرفی بدلیل اینکه در اینجا تشریف ندارید گزندگی خرابکاریها را طبیعتا حس نمی کنید . بد جوری حال مردم گرفته شده است و البته طرفدار بیگانه نیستند و البته طرفدار نظامی هستند مختار و غیر وابسته . و البته در صورت تهدید دشمن خارجی همه متحد و در کنار نظامند . منتهی مراتب با حلوا حلوا کردن هم دهان شیرین نمی شود . متاسفانه میان ارکان سه قوه هماهنگی لازم وجود ندارد . من هم معتقدم که در درون مجموعه نظام انسانهای شریف و دلسوز کم نیستند ولی خوب که چه ؟ ادم خوب ترا به سمت بیکاری و فقر ببرد و یا ادم بد .نتیجه یکی است .در جامعه فقیر و پر معضل ادمهای خوب را کنار میزند و فرصت طلبها جایگزین میشوند . شما صحبت از زمان میکنید .امروز وقت کار و اصلاح است .به امید اینده واهی نشستن قضیه داستان معروف بلدرچین و برزگر است . کار از این حرفها گذشته که بخواهم سیاسی و در لفافه صحبت کنم . دو راه بیشتر نداریم .یا بایستی مسئولین ارشد نظام قوانین پوسیده قبلی را با یک حرکت ضربتی و با برنامه زمانبندی از بین برده و زمینه سازی برای انجام مراحل بعدی را فراهم کنند و یا بی لشگر کشی امریکا به مقصود خود خواهد رسید .انهم نه در اینده دور بلکه خیلی نزدیک تر از انجه من و شما فکر میکنیم . مهم نیست که سریعا جواب بگیریم . ملت ببیند که وضعیت از این حالت قفل خارج شده و بهبود تدریجی دارد حاصل میشود همان کافیست . سر خودمان را که نمی خواهیم شیره بمالیم . کلی پول در بانکها داریم . کلی ماشین الات پیشرفته در کشور وجود دارد . صنعتگران خوبی داریم که البته بایستی اموزش بیشتری ببینند و برای انهم میشود برنامه ریزی کرد . تنوع اب و هوایی و زمین برای کشاورزی داریم . فقط قاطعیت و،همدلی ، وحدت نظر و هوشمندی میخواهد . مشکل این است که همه اش در سرو کله هم میزنیم . با هم کار نمی کنیم . همه اش منیم .
ملت هم خوب عمل نمی کند .بسیار خود خواه شده است که البته از بالا درست شود ملت هم درست خواهند شد .کمی به فرمایشات رهبری گوش کنیم وضع بهتر خواهد شد .این دولت اقای احمدینزاد هم در حذف نیروهای توانمند بد عمل نکرد .
شما اینجا نیستید و این مسائل درد اور را نمی بینید .
میخواهیم کار کنیم زمینه اش نیست . من دو سال است که میخواهم کار ی را در بخش خصوصی ایجاد کنم بخداوندی خدا قسم صافم کردند . انقدر در خودم غم ریختم و دم نزدم که افسردگی حاد پیدا کردم . سوابق اجرایی و تحصیلاتم را اگر برایتان بگویم اشکتان در خواهد امد . نه میخواهیم برویم طرف ضد انقلاب و نه میتوانیم به اینها کمک کنیم .مانده ایم فیمابین .
امیدوارم الف این مطالب را چاپ کند . (42492)
 
بهروز
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۰:۴۷:۵۸
اقا .خدا شاهد مردم از اصلاح وضع خودشون مایوس شدن .باید اصلاحات هر چه صریعتر طی زمانبندی خودش انجام بشه .ما باید وقت را از دست ندیم .احمدی نژاد چرا کارهای را که گفته انجام نمیده.خدا میداند که این بانکها خیانت کردن پول بیت المال را دادن به دلالها تا تورم ایجاد بشه حالا نمیتوانند پولارو برگردانند . هم مردم افتادن در تورم ملک ومسکن هم خودشان بدهکار بانک مرکزی شدن .این قسمت کار بانکها تقصیر دولت نیست .چون تمام وامها را با سند سازی بیرون دادهاند .هالا باید کارهاشان تحت کنترل شدید باشد .شاید تورم مهار شود.یادتان نرود که بانکها از عناصر بسیار تاثیر گزار هر سیاست گزاری هستند.اگر بانکها ورشکست بشوند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .ولی صنعت اگر ورشکست شود فاجعه .متاسفانه این دو روبروی هم هستند (42362)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۱:۲۰:۳۰
متاسفانه دولت نهم در حد افراط از نقطه ضعف تاریخی ما ایرانیها (که همان شیرین شدن دهانمان با حلوا حلوا کردن است) استفاده نموده است . بنحوی که هرروز شاهد خبری خوش هستیم و اگر کسی در مقام سوال و صحت وسقم بیاید دوستان میگویند چرا کام مردم را تلخ میکنید . یک ضرب المثل میگوید اگر کاری نمی توانید بکنید حرف ووعده های خوب که میتوانید بدهید . ولی دوستان اندازه نگهدارید که اندازه نکوست. (42368)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۱:۲۵:۴۰
\"گروه‌های دوم خردادی نه شعار مبارزه با فساد یا رفع موانع تولید دادند و نه به آن عمل كردن\"
رو هم خوب چیزیه! (42369)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۱:۲۹:۰۵
طرح اصلاح قانون ماليات طرح حمايت از سرمايه گذاری خارجی تک نرخی کردن ارز طرح ساماندهی اقتصادی ايجاد تاسيسات عظيم عسلويه تشنج زدايي در سياست خارجی رشد اقتصادی بالا و مناسب در سالهای 80 و 81 و 82 که در کشورهای منطقه جزء بالاترينها بود به نظر شما چه اسمی بر روی آن می توان گذاشت؟ مشکل اينجا است که خاتمی اهل هياهو و جنجال نبود و به واقع يک خادم واقعی برای اين مردم نمک نشناس بود (42457)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۱:۴۷:۰۴
مبارزه با فساد در کشور ما فقط با آزاد کردن فضای اقتصادی و حرکت به سوی اقتصاد آزاد و کوچک کردن دولت امکان پذير است وقتی در کشوری قوانين و مقررات برای همه يکسان باشد و هر کس ايده يا طرحی دارد فورا بتواند آن را مطرح کند و از امکانات برخوردار شود خود به خود زمينه فساد ايجاد می شود وقتی در کشور ما هنوز برای وارد يک قلم کالای ضروری فقط يک عده افراد خاص از آن اطلاع دارند و فورا سهميه آن را در اختيار می گيرند چگونه انتظار جلوگيری از فساد داريد؟ وقتی فضا آزاد شد دولت به معنای واقعی کوچک شد و فقط به وظايف حاکميتی خود پرداخت آن موقع مشکل حل می شود در همين سهمي بندی بنزین دقت کنید کسانی که از تمکن بالایی برخوردارند مشکلی پیدا نکردند و فقط کسانی مشکل پیدا کردند که در سطوح پايين جامعه بودند يا آيا به راستی شما فکر نمی کنيد که پايين آوردن سود بانکی فقط به نفع عده ای شد که دارای رانتهای خاص هستند ؟ حال فرض کنيد در فضای باز اقتصادی در جاييکه اکثر بانکها خصوصي هستند آن بانک فقط به فردی اعتبار خواهد داد که دارای ايده و فکر بهتری است ممکن است خاتمی شعاری مبنی بر مبارزه با فساد نداد که آنوقت با کسانی روبرو می شد که از خودش قويتر بودند اما اگر به اقتصاد باز مورد نظر وی می رسيديم اصلا ديگر سيستم طوری نبود که در ان رانت و رانتخواری باشد (42459)
 
خواهر ناراضی
۱۳۸۶-۰۸-۰۷ ۰۸:۴۳:۱۶
عسلویه ای که ایجاد شد و قرار بود ایران را قدرتی در عرصه پتروشیمی جهانی سازد در دوره خاتمی عسلویه شد و برخی پروژه های آن با بیش از 80 و 90 درصد پیشرفت به دولت نهم رسید. همچنان پروژه ها وضعیت قبل را دارند و عسلویه در حال از بین رفتن است.فولاد مبارکه ، طرح های فولادی و توسعه ظرفیت شرکت های سیمانی و هزاران مورد دیگر که اکنون اصلا به حساب نمی آیند ولی بیانگر رشد اقتصادی ایران بود همه در دوره خاتمی انجام شد. به نظرم در دوره اصلاحات کارهای خوبی انجام شد و وجهه ایران نیز در جهان بسیار مطلوب بود ما در آن زمان مجیز هیچ دولتی را نه عرب و نه روس نگفتیم. ولی در حال حاضر به جای اقدامات ریشه ای و اساسی به فکر بنگاه های زور بازده هستیم. زود بازده بودن عموماً همراه با مطلوبیت نیست و گاهی کمیت را فدای کیفیت می کند. دولت نهم طرحی داشت که همه کارها را تا پایان عمرش انجام دهد که سبدی شود برای آرا ممردم در دوره بعد. اما اکنون نارضایتی بیشتر از آن است که با حلوا حلوا خوردن نیز دهان شیرین شود چه برسد به حلوا حلوا کردن (42477)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۱:۳۷:۳۰
باید عمقی و ریشه ای به مسائل کشور نگاه کنیم بدون توسعه سیاسی و ایجاد احزاب قدرتمند کاری از پیش نخواهیم برد برای من بسیار جای تعجب دارد که چرا در کشور ما که رهبر آن فعالیت سیاسی خود از یک حزب(حزب جمهوری اسلامی)آغاز کرده است هنوز به احزاب با دید منفی نگاه می شود ....
تجربه مجلس 7 و دولت نهم به خوبی نشان داد که حتی اگر مبارزه با مفاسد را در اولویت کارها قرار دهیم بدون داشتن جامعه ای آزاد که از همه طرفیتهای نظام استفاده کند پس رفت می کنیم ...
به نظر می رسد برگزاری انتخابات آزاد در 24 اسفند تنها راه نظام برای خروج از وضعیت موجود خواهد بوذ...
امیدواریم اعضای محترم شورای نگهبان وضع حساس کشور را درک کرده و به دور از هر گونه لجبازی مطابق قانون به وظیفه اصلی خود که همان صیانت از آرای مردم است بپردازند...حذف نیرو ها به نفع هیچکس نیست (42371)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۳:۰۱:۱۵
چرا اخبار اینها را رسانه اعلام نمیکند چون دولتی است نه ملی اکر ملی بود به ملت می گفت اقایان فقط بلدند شعار بدهند واز قبلیها ایراد بگیرند اقتصاد دستوری نیست علم است به حرف اهلش گوش دهید! (42378)
 
کله پا
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۴:۰۵:۵۰
احمدی نژاد بانکها تو را هم مثل من کله پا نکردن کار را تموم کن می پرسی من کیم _من امید بچه های شما-من صنعت-من قشر کم درامد-من بازنشسته-من مریض بیمارستان-من کارمند - من دانشجو و طلبه -من کشاورز-تو را بخدا بهره ونزول را ریشه کن بنما -این لامزهبها از امریکا واجبترند.از ماست که بر ماست-مرگ بر سود سپرده وسود مشارک .مرگ بر کلاه شرعی.د.ببند درشو.تا خدا از تو راضی بشه .اینها همه بده بستانکارند.همشون رفیق دزدند و شریک قافله. این ریس بانکها میدانند چطور دورت بزنند.احمدی نژاد قبل از بدنیا امدنت تو را بدهکار کرده اند .خواهش میکنم این اخرین نفس من را بزارید و پاکش نکنید .حرف حق را بشنوید و روایت کنید. (42390)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۴:۳۷:۴۰
عمل غلط پیامدهای غلط هم دارد .
بارها در همین سایت و به مناسبتهای مختلف عرض کردم که
حداقل در حوزه کاری خودم در وزارت ؟ شایسته سالاری را رعایت نکردند .بسیاری از بندگان متخصص و متدین این کشور را فله ای تسویه کردند . ظلم را الی ماشا... روا کردند .من نمی دانم ان را باورکنم که به چشم دیدم و یا صحبتهای رییس محترم دولت را .نمی گویم ایشان میخواست که اینگونه عمل شود ولی غیر مستقیم با انتخابهای غلط و بعضی از وزرای بسیار بی تجربه با انتخاب های غلط بعدی باعث این قضایا شدند .
هنوز نفهمیده اند که در رده های مختلف ادم های متخصص لازم است و نه ادمهای متظاهر . خدا میداند که چه بلایی بر سر یکی از معاونتهای تخصصی وزارت ؟ امد . عوض اینکه بیایند و اشکالات را اصلاح کنند زدند از بیخ و بن معاونت مربوطه را منحل کردند .چه افتضاحی براه افتاد . پروژه هایی که در دست اقدام اولیه بود و منافعش در بحث صرفه جویی انرژی و به نوعی به طرح پدافند غیر دفاعی مربوط میشد و راه را برای ایجاد اشتغال و فعال شدن بخش خصوصی هموار میکرد و فواید عدیده ملی داشت را به فنا بردند .حال هم که نگاه میکنید میگویند داریم فعالیت میکنیم ولی با ان تعداد نیرو ، عدم حمایت مدیران میانی و بی توجهی به این کار انسان بی اختیار بیاد خیمه شب بازی ناصرالدین شاه میافتد .
کاری که رییس جمهور در دانشگاه کلمبیا انجام داد بسیار ارزشمند بود ولی ظلم به برخی افراد در بدنه نظام که متخصصند و هیچ گناهی هم ندارند گریبانگیر شده است و
نمونه و نتیجه اش از این دسنت مقالات است . البته این امر یکی از وجوه عدم موفقیت ها است . هر قوه ای را در این کشور می بینید اباد ش کرده اند .البته این صحبتها دال بر تایید دولتهای قبلی نیست که انها هم کم ابادش نکردند .
به هر صورت بنده به عنوان فردی که سالیان متمادی در سمت های مختلف اجرایی در این مملکت فعالیت کرده و مسئولیت داشته است ارتباط منطقی بین برخی شعارها و بسیاری از عملکرد های موجود در کشور را پیدا نمی کنم . دودش هم بچشم ملت رفته است و امریکا غیر مستقیم از این کاستی ها بسیار استفاده میکند و خواهد کرد .
بابا جان به این قوانین پوسیده در قوه قضاییه و سیستم های اجرایی دقت بکنید .
نکته دیگر اینکه برای انجام بسیاری از امور نقدینگی نیاز است و طبقه توانمند و متخصص کشور از ان بی بهره است
ایجاد کار و راهبری ان در شرایط فعلی بسیار بسیار دشوار شده است .به کجا دارید میروید ؟ و ما را بدنبال خود به کجا میبرید ؟ (42400)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۴:۴۸:۱۵
به شتر مرغ گفتند بپر گفت من شترم
گفتند بار ببر گفت من مرغم
شعار دادن چه سودی جز دلسردی و سرخوردگی مردم میتواند داشته باشد وقتی که تنها برای مردم و کشور هزینه دارد؟

حداقل خوبی برنامه ها و طرحهای آقای کروبی این بود که مردم تکلیفشان معلوم میشد. (42403)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۵:۰۷:۱۶
سلام
به نظر خوانندگان آیا کمی تعجب برانگیز نیست که تمام نظراتی که منتشر شده منفی هستند؟ آیا تحلیلی مبنی بر جعلی بودن این آمار و ارقام یا بی اعتباری آنها به سایت نرسیده؟ پس نتیجه این است که این سایت محترم کاملا جهت دار اقدام به انتشار این نظرات میکند. چون به تنها نقطه ضعفی که در ظاهر ملموس است و آن تورم است اشاره میکند تا دولت را تضعیف کند. واگرنه کدام دولت در مهار تورم موفقیت داشت؟ مهم این است که ببینیم با این تورم آیا نصیبی به شهرستانها از بیت المال رسید یا نه ؟ که همه میدانیم رسیده و میرسد. عدالت فقط تهران نیست. (42408)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۷:۵۳
چون دولتهای قبلی تورم داشتند این یکی هم داشته باشد ایرادی ندارد . الف هم اگر انتقاد بجایی کرد فوری به ان انگ بزنید . خدا من و شما را روشن کند (42416)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۵:۱۹:۲۱
عجب عكس جالبي انتخاب كرده است اين الف!
به نظر شما احمدي نژاد در اين عكس به چه فكر مي كند؟ (42410)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۰:۳۳
آقايان باز جلوي دوربين ژست بگيريد كه بالاخره من دكتر هستم با مهندسين و دكترها نشست و برخاست مي كنم . دولتهاي قبلي همه خوردند و بالاخره آقاي هاشمي در زندان شاه شكنجه نشده و پيامبر آخرالزمان يعني من و ... خانواده من با قبلي ها فرق دارند و خواهر من مثل فائزه از رانت سياسي استفاده نكرد از بچگي به من يكي گفته معجزه .
اگر خدايي نكرده يكي از بستگان دولت نهم در قبل يا بعد از انقلاب براي اين كشور تب كرده يا كمي ناراحت شده لطفا دوستان نام ببرند.
جواب خانواده هاي شهدا را چه مي دهيد ؟ (42413)
 
محمد يك دوست
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۱۸:۵۳:۳۰
آقاي هاشمي چند وقت پيش اعلام كردند كشور در شرايط ويژه اي است افراد قدري مواظب تصميمات و عملكرد خود باشند .
اين حرف چون به مذاق دولتي هاي دوستدار منتقد خوش نيامد شخص گوينده سخنان بالا را به توپ بستند كه چه كسي گفته وضعيت ويژه است چرا مردم را به دلهره مي اندازند و . . .
خوب بد نيست تيتر دو خبرگزاري نزديك دولت را با هم مرور كنيم :
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: نيروهاي مسلح ايران پاسخ هرگونه تجاوز به تماميت ارضي كشور را خواهند داد.
خبرگزاري فارس: فرمانده توپخانه و موشكهاي نيروي زميني سپاه با اشاره به شناسايي دقيق اهداف و پايگاه‌هاي دشمنان گفت: در اولين دقيقه هر تهديد عملي دشمن،نيروي زميني سپاه 11 هزار راكت و گلوله به مواضع مشخص شده متجاوز شليك مي‌كند.
مهر : پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مرز ایران نقض تمامیت ارضی ایران است.
آقايان دولتي كمي از خواب خرگوشي بيدار شويد اگر مردم مومن و انقلابي ايران چيزي به روي خود نمي آورد شما كمي ملاحظه كنيد كاري نكنيد كه مردم . . .
راستي وقتي رئيس جمهور براي گسترش تفريحات هوايي دستور به توليد هواپيماهاي كوچك را مي دهد . حتما به فكر قشر مستضعف و بيكاران جامعه بوده .
بابا يكي جلوي غضنفرهاي اصولگرا را بگيرد (42441)
 
مسعود
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۰:۰۹:۵۳
\"گروه‌های دوم خردادی نه شعار مبارزه با فساد یا رفع موانع تولید دادند و نه به آن عمل كردند، دغدغه و شعار آنها توسعه سیاسی بود و هنوز هم هست \"
اگر کسی حداقل سیاست را بداند حتما میداند که الگوی توسعه سیاسی یک الگوی همه جانبه است که در صورت تحقق
موضوع مبارزه با فساد و رفع موانع تولید را نیز در بر میگیرد ودر صورت عدم تحقق موضوع فوق شعاری بیش نخواهد بود همچنان که تا کنون در مجلس هفتم و دولت نهم اینطور بوده است. (42452)
 
ashkan
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۰:۵۸:۳۰
kheily khoshalam yeky vaghe binane be masale negah kard
ma ke felan 2 saliye az keshvar biroon omadam
valy tabestoon ke iran omadam vaghan beine mardom berid ta befahmid mardom moshkelateshoon bishtar shode ya na

man ke baraye majles nemitonam be iran biyam va baraye eslahtalaban tabligh konam
valy darsam baraye riyasat jomhory tamom mishe
va hatman inbar poshte eslahtalbano khaly nemikonim

omidvaram aghaye khatamiyam naz nakonand biyan dar entekhabat sherkat konan (42453)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۱:۱۳:۳۵
يکی از موانع جدی برای سرمايه گذاری قطعا سياست خارجی مناسب است وجود روابط ارام و بدون تشنج در روابط با ساير کشورها تاثير بسيار خوبی در سرمايه گذاری خواهد داشت يکي از نزديکان بنده در آمريکا ساکن است مدتی پيش که در مورد سرمايه گذاری با ايشان در ايران صحبت می کردم مهمترين دغدغه خود را نبود يک فضای مناسب و آرام در ايران بدليل مشکلات روابط خارجی عنوان می کرد و می گفت اصلا مشخص نيست که در اينده چه می شود چرا امارات و ترکيه در حال حاضر بالاترين رشد اقتصادی را دارند برای اين که فضای کسب و کار را به معنای واقعی آماده کرده و هيچگونه تشنجی در روابط با خارج از کشور ندارند (42456)
 
علي
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۲:۰۳:۱۵
از اين تحليل منصفانه بسيار خوشحال شدم و به شما تبريك عرض مي كنم. (42366)
 
حسین
۱۳۸۶-۰۸-۰۶ ۲۲:۲۳:۵۲
بابا اینا رو ول کنید برید دنبال سهام عدالت تون تا تموم نشده. من گفتم فردا نگید کسی به ما نگفت!. (42460)
 
مهدوي
۱۳۸۶-۰۸-۰۷ ۰۸:۱۳:۰۶
به نام خدا
سعیدلو: رشد 300درصدی سرمایه گذاری خارجی
معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی تاکید کرد : در توسعه تجارت ، در شناسایی کشورهای هدف باید این روابط را دو جانبه در نظر گرفت تا ضمن گسترش تجارت، اقتدار ایران اسلامی را در پی داشته باشد.
به گزارش مهر ، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با شرکت معاونان اقتصادی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی با هدف توسعه تجارت در کشورهای مختلف و جذب سرمایه گذاری خارجی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در ساختمان کوثر برگزار شد.علی سعید لو معاون اجرایی رئیس جمهور در این جلسه با تبیین اهداف راهبردی توسعه تجارت در جوامع امروز گفت: تجارت بین المللی محملی برای توسعه روابط سیاسی است و اقتدار نظام های حکومتی در سایه گسترش تجارت معنا پیدا می کند.وی افزود: جمهورری اسلامی ایران در جهان امروز دارای اقتدار و توانمندی هایی است که این توانمندی با رویکرد توجه جدی به توسعه تجارت بین المللی ، تداوم پیدا می کند.
معاون اجرایی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ظرفیت های بالفعل و بالقوه کشور برای جلب و جذب سرمایه گذاری ها بسیار بالاست بستر سازی برای سرمایه گذاری ها در کشور باید با تدبیر همراه شود.دکتر سعید لو با اشاره به امنیت سرمایه گذاری در ایران تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری خارجی تابع هیچ گونه محدودیتی نیست و سرمایه گذاران خارجی از رفتار یکسان با سرمایه گذاران داخلی برخوردارند وامکان جذب سرمایه گذاری در تمام زمینه ها وجود دارد.
سعید لو با اشاره به فعالیت های انجام شده در تمام قاره ها و کشورهای مختلف یادآور شد : ظرفیت های خوبی در کشورها از جمله کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی و شرق آسیا وجود دارد و کارهای بزرگ برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه صورت گرفته، چنانچه رشد 300 درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت نهم نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل که از طریق مبادی رسمی مربوطه گزارش شده و همچنین رشد صادرات در این مدت نشانگر تلاش بی وقفه و جهش لازم در این موارد بوده است. وی افزود : هر چند این رشد نسبت به سال های قبل جهش خوبی داشته اما با توجه به ظرفیت های موجود با نقطه مطلوب فاصله داریم که بایستی با تلاش و تدبیر و انگیزه به جایگاه واقعی دست پیدا کنیم.معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست مشترک معاون اقتصادی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: با عنایت به توان و ظرفیت بالای بخش خصوصی در ارائه خدمات فنی ومهندسی، باید در برنامه ریزی ها برای تجارت بین المللی از این پتانسیل استفاده شود.سعید لو اضافه کرد: تعامل و همکاری اقتصادی با کشورهای مختلف علاوه بر ایجاد ثبات اقتصادی موجب بهبودی وضعیت اقتصادی در کشورهای هدف می شود.معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان با اشاره به توسعه و گسترش روابط تجاری، خواستار تداوم برگزاری جلسات تا حصول نتیجه مطلوب و مناسب شد.
رجانيوز
راستي چرا بايد به اخبار سازمان هايي چون بانك جهاني كه رييسشان را جرج بوش انتخاب مي كند صد در صد اعتماد كرد بعد آنجه را كه با چشم خود مي بينيم به خاطر بغض و كينه يا بي اعتمادي به توان داخلي و يا حتي مصالح حزبي و جناحي تكذيب كنيم براستي اگر اين آمار كاملا صحيحي بود خود مويد گامي موثر در تحريم ايران بود و آنگاه مسوولين كاخ سفيد نيازي نداشتند به خاطر عدم همياي ديگر كشور ها براي تحريم ايران عصباني باشند
يا علي (42474)
 
دلسوز
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۱:۱۶:۳۱
خوبست درباره روشهای مبارزه بافساد،رانت خواری،قوم وخويش پروری و..... وايجاد سلامت وپاکی در کشورهای موفق ، مطالعه و حتی الامکان الگو برداری شود.به نظر يکی از راه هايی که آن ها انتخاب کرده اند ،حمايت از رسانه ها ومطبوعات برای افشا کردن فاسدان و جريان آزاد اطلاعات باشد. (42606)
 
شاهين
۱۳۸۶-۰۸-۰۹ ۰۰:۲۶:۱۴
خوب است كه خانم قهرودي احساس فساد ندارد پس لطفا به
دوستانشان سفارش كنند تا كافه كتابها راديگر نبندند0 (42664)
 
قهرودي
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۱:۲۹:۱۴
ايراد اساسي كه به تحليل وارد است اين كه اصولاً‌ توجه به اين مطلب نشده است كه مبنا  ‍“ احساس فساد ” است نه چيز ديگر ! (42608)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۹:۱۷:۲۰
آقای/خانم قهرودی
خب این که دیگه فاجعه است!
چون با این همه تبلیغاتی که دولت در مورد مافیا و معرفی ! مفسدین انجام میده مردم باید کمتر \"احساس فساد\" داشته باسند (42641)
 
بنده كوچك خدا
۱۳۸۶-۰۸-۰۸ ۱۶:۴۳:۲۲
با سلام اكثر راي دهندگان به احمدي نژاد عزيز باور دارند كه تمام تلاش ايشان اين بوده است كه بتواند از حداقل هايي كه در
اختيار دارد در جهت خدمت به مردم نهايت استفاده را ببرد هدف دولت محترم نهم اين نيست كه اب به هرز رفته سالهاي گذشته را برگرداند بلكه بدنبال اين بوده مسير ان را نهادينه و در جهت درست هدايت كند چرا كه همه ابزارهاي لازم از قبيل نهادهاي نظارتي را در اختيار ندارد براي نمونه موسسه فرهنگ وتوسعه ايران وابسته به وزارت ارشاد با ميلياردها سرمايه در دستان هيت امناي منتخب دولت اصلاحاتي و ازران فروشي هاي گذشته تحت عنوان خصوصي سازي در دوران اصلاحات به كجا انجاميد؟ خدا وكيلي اشتغال موضوعي است كه يك ودو ساله بوجود امده ؟ (42627)
 
۱۳۸۶-۰۸-۰۹ ۰۱:۱۸:۵۶
قربان بنده کوچک خدا بروم
والا بخدا دورو بر خودم شاهد بودم که چه ریزش بی مبنایی را در یکی از وزارتخانه های تخصص انجام دادند . ادمهای به اصطلاح استخواندار و باسواد را کنار گذاشتند صدا از کسی در نیامد . بخدا نه اصلاح طلبم نه اصولگرا . نه الودگی مالی داشتم و نه متهم به بیسوادی . مدیر بالایی هم از من رضایت داشت . تا بحال در هیج دولتی با من اینگونه برخورد نکردند و همه جا منت ما را هم داشتند چرا چون کاری بکار جریانات سیاسی کار نداشتم .ادمهایی هم که کنار من بودند همه از همین دست بودند . همه را کنار گذاشتند و به قراردادشان خاتمه دادند .
می خواهید باور کنید و یا نکنید .شاید بسیلری از خوانندگان سایت الف هم شاهد یک چنین مواردی بوده اند (42665)
 
شاهين
۱۳۸۶-۰۸-۰۹ ۰۰:۲۳:۰۶
اگرچه اساس كار دولت خاتمي توسعه سياسي بود اما درزمينه اقتصاد هم موفقتر از دولت فعلي بود
و برنامه سوم توسعه موفقترين برنامه اجرا شده ميباشد (به گواهي امارهاي كلان اقتصادي كه در-
جلسه مشترك دولت و مجلس هم توسط نوروززاده نماينده مجلس خطاب به رييس جمهور ارايه شد
اما كو گوش شنوا-البته بهاي نفت را درآن زمان به خاطر آوريد و انرا با قيمت فعلي مقايسه كنيد و اينكه دولت فعلي در اجراي برنامه چهارم درسه سال اول برنامه با شكست مواجه شده است )هر كشوري كه اقتصاد بهتري داشته باشد فساد كمتري هم دارد. (42663)
 
مهدوي
۱۳۸۶-۰۸-۰۹ ۱۳:۲۱:۰۸
به نام خدا
و اما برنامه ي چهارم توسعه را هم بفرماييد كه صد البته باعث بسياري از مشكلات اقتصادي كنوني شده است فراموش نكنيم برنامه ي چهارم را دولت خاتمي تدوين كرد و اينكه اگر چه قيمت نفت بالا رفته ولي در مقابل قيمت فروارده هاي آن نظير بنزين هم بالا رفته و بر قيمت فولاد و... هم تاثير دارد بي شك اگر خاتمي به جاي واردات محصولات بي كيفيت چيني و عقد قرارداد هاي استعماري ال 90 و... بنزين توليد مي كرد اكنون مي شد به خاطر گرانتر شدن اجناس با وجود بالا رفتن قيمت نفت اعتراض كرد ولي چه كنيم كه فراورده هاي نفتي مورد نياز ما كه وارد مي شوند باعث شده اند اين 90 دلار به 10 دلار ده سال پيش نيرزد بويژه اينكه مصرف بنزين نسبت به آن سال ها در حالي بيشتر شده كه عملا توليدش در داخل افزايشي نداشته است
يا علي (42704)
 
حسين پور
۱۳۸۶-۰۸-۲۶ ۱۲:۴۳:۴۳
در كشور ما و ما ايراني ها ياد گرفته ايم هميشه در زير بار مسئوليت تقصير را بر سر كسي مي گذاريم كه در صحنه نمي باشد . دولت فعلي دولت قبلي را مقصر مي داند . مجلس فعلي مجلس قبلي را و نهايتا مجلس آينده مجلس حال را و رئيس جمهور بعدي رئيس جمهور فعلي را و...... اما هيچ وقت نگفتيم كه ما چقدر پيشرفت داشتيم و چقدر از قبلي كمتر كار كرديم . فقط آفرين بر وزير نيرو كه هميشه عملكرد قبلي ها را تايئد و با سعي تلاش در حال انجام امور وزارتخانه خود است (43953)
 
مسعود
۱۳۸۶-۰۸-۱۱ ۰۶:۵۳:۴۳
براي نمونه موسسه فرهنگ وتوسعه ايران وابسته به وزارت ارشاد با ميلياردها سرمايه در دستان هيت امناي منتخب دولت اصلاحاتي و ازران فروشي هاي گذشته تحت عنوان خصوصي سازي در دوران اصلاحات به كجا انجاميد؟ \"
معلومه دوست عزیزمان فقط به حرفهای بی سند گوش می دهند.موسسه فرهنگ و توسعه یک موسسه غیر دولتی که وزاذت تحت امر اقای صفار هرندی بی دلیل اقدام به ضبط اموال ان کرد و دیوان عدالت اداری هم علیه این اقدام حکم به بازگرداندن امئال موسسه را داد. (42768)
 
حمید نوری - تهران
۱۳۸۶-۰۸-۱۲ ۱۱:۱۱:۲۶
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه . پس شما انتظار دارین که این آقایون به اصطلاح دولت مرد بگن سیاست ما غلط و سهولت کسب و کار در ایران بسیار کم است ؟ (42816)
 
حسين پور
۱۳۸۶-۰۸-۲۶ ۱۲:۳۵:۵۶
تا وقتي كه مبارزه با مفاسد اقتصادي زباني مي باشد و عملياتي نمي شود همين است و بدتر هم مي شود اقاشهرام جان را چقدر وقت است كه گرفته اند اما چي شد چند بار رئيس جمهور محترم فرمودند دست مفسد اقتصادي پيدا شده ؟ ولي متاسفانه بقيه اعضا و جوارح وي هنوز كار خود را دارد انجام مي دهد تا وقتي كه مبارزه با مفسد اقتصادي توسط سه قوه محترم عملياتي نشود انتظار بيش از اين هم نمي توان داشت . هنوز ما با شعار خود را سرگرم كرده ايم . و ميگويم استكبار جهاني بيايد استكبار هاي داخلي را بشكنيم استكبار جهاني خود به خود نابود مي شود (43949)
 
مجيد
۱۳۸۶-۱۱-۰۴ ۱۴:۲۶:۴۴
به همه کسانیکه وقت نازنین خود را در پاي اظهار نظر کردن به مطالب می گذرانند ( که شامل خودم هم میشه ) عرض می کنم که برید دنبال دلالی که پس فردا نگید چرا فلاني سوار فلان ماشین شده و ما نشدیم !
رخصت (49168)
 
۱۳۸۶-۱۱-۰۶ ۲۳:۴۹:۵۶
سلام
چند سال از انقلاب اسلامی می گذرد؟
سایتی بگذارید مثل این , بخواهید مردمی که با آرای قاطع خود حکومت اسلامی را مشروعیت دادند , نظر بدهند.
سخن فرسای بس است.
یک برنامه هم برای مردمی که دروغ مدیران را می شنوند باز کنید تا با شما از زر و زور وتزویر مدیران و مسئولین دولتی که جانماز آب می کشند سخن گویند تا وقتی صحبت از فساد می شود عده آنرا به آمریکا و طرفداران وی نسبت ندهند.
دوستان باید از خود شروع کر .اگر آقای رئیس جمهور با قدرت تمام مبارزه با زر و زور و تزویر آنچنان که در زمان انتخاب وعده داده بود و شخصی را بدلیل اینکه متمول است از انتخاب کنار گذاشت و ساده زیستی را وعده داد که در دوران ریاست جمهوریش رعایت کند و اگر وزیری خلاف قانون اساسی و قوانین جاری کاری کرد , جلویش را بجای توجیه می گرفت , وضعیت فساد اینگونه نبود که تازه یک در هزارش را می گویند.
رانت در مناقصات بجاری رعایت قانون مناقصات مصوبه سال 64 مجلس.و.........
عمر می گذرد و قدر فرصتی که از سال 57 برای نشان دادن آن مدینه فاضله وجود داشت را نمی دانند و فقط برای به قدر ت رسیدنشان شعار می دهند.
بترسید از خدا.
بترسید از سید شهدا
و مکرو ومکرالله والله الخیر ماکرین. (49300)
 
۱۳۸۶-۱۱-۱۶ ۰۷:۴۵:۰۴
دوستان عزیز
با نیت خوب اما با قوم و خویش بازی و خان بازی نمی توان کشوری سالم، روابطی سالم و با رفاه نسبی و قابل قبول داشت. شما اگر در تاریخ توجه کنید می بینید که همیشه بنیانگذاران افرادی خلاق ، مبتکر و سالم بوده اند اما اخلاف آنها که اساسا بنا بر قوم و خویش بازی به قدرت رسیده اند کم کم سیستم را آلوده و ناتوان کرده اند یعنی رانت و رانمت بازی. و صد البته که سیستمهای دولتی هم صرفنظر از این که چه کسی در راس است به سرعت دچار رانت و رانت خواری می شود. اگسترش سیستمهای دولتی و شبه دولتی و...و تحت پوشش و... همه موجب رانت خواری می شوند و .. چه خوب بود که سیاستهای مصوب رهبری برای کوچک کردن دولت اجرائ می شد در حالی که الآن به عکس دولت همچنان بزرگ می شود. پاشنه آشیل همین است. برای بخش خصوصی می توان با مجلس و قانون قدرتمند کنترل موثر بر قرار کرد اما برای بخش دولتی نمی شود و مثل آب در هاون ک.بیدن است. (50107)
 
Ardeshir Ommani
۱۳۸۶-۱۲-۰۲ ۱۰:۵۸:۱۲
With due respect to the judgements of all the participants , I am inclined to say that the statistical data issued by the World Bank and the International Finance Corporation (IFC) are not fullproof or enen trustworthy, because no statistical information is devoid of the national, class and group interests of those who issue them and those who cite them as evidence and proofs. Predominantly, the indexes and the yardsicks used for evaluating social phenomena are influenced by the powers to be and not guided by the needs and requirements for improving the livelihood of the masses of Iranian people. Therefore, the statistical data should be used with a grain of salt. (51621)
 
عـبـــد عـا صـی
۱۳۸۶-۱۲-۰۷ ۰۸:۱۰:۴۵
SALAAM
I WISH U HAD IMPRESSED US AT LEAST BY USING LATIN ALPHABETS & IN PERSIAN LANGUAGE

HOW DO WE KNOW WHAT U SAID ABOUT THOSE INSTITUTES R TRUE?

سلام عزیز برادر.
این بندهء خدا افاضهء کلام کرده-اند که آمارهای موسسات بین-المللی-ای همچون بانک جهانی همیشه قابل اعتماد نیستند ، وَ امثالهم ...

این عبد عاصی در ابتدای کلام ، بعد از سلام به ایشان گفته-ام که ای کاش پیام-تان را حداقل با الفبای لاتین وَ به فارسی بیان کرده بودید.

وَ دیگر اینکه چطور می-توانیم این آمار-های بین المللی را رد کرده وَ حرف شما رابپذیریم.

یا علی مدد ،
عـبـــد عـا صـی. (52033)
 
بهمن
۱۳۸۶-۱۲-۱۰ ۲۲:۰۱:۳۲
آنچه را كه مجلس هفتم به عنوان تثبيت قيمتها را با سرو صدا مطرح كرد و به دولت خاتمي ايرادها گرفت و آنچه را كه دولت احمدي نژاد با طمطراق در زمان انتخابات شعار داد و به دولتهاي قبلي ايراد گرفت ، امروزه براي بسياري از حقيقت جويان مشخص شده است . به هر حال با خواب ديدن و حرفها و رفتارهاي دماگوژيستي نمي توان از يك كابينه ضعيف و مجلس مغلوب دولت براي مردم فرشته نجات درست كرد . اقدامات دولت فعلي در روزهاي ابتدايي چنين روزهايي كه مردم با تورم و گراني دست و پنجه نرم مي كنند ، را نويد مي داد . (52334)
 
صابر
۱۳۸۷-۰۱-۲۴ ۲۲:۳۲:۰۴
ملتی که سنگ بزرگ را نشانه نزدن ندانست باید پای لرز خربزه ی خورده اش بنشیند باش (57279)
 
مردغارنشین
۱۳۸۷-۰۱-۳۱ ۱۶:۲۶:۵۲
چند ماه پیش توی اخبار رادیو و رسانه ها طی چند ماه عنوان میشد یک بنده خدایی ! که گویا رئیس یکی از بانکها یا موسسات مالی بوده رشوه گرفته و رشوه داده و جعل سند کرده و خلاصه بخور بخور کرده خودشون هم میگفتند که میدونیم مجرم هستش ولی چون پشتش گرمه نمیتونیم کاریش کنیم واقعا برام جالب بود که تو اخبار اینو میگفتن و کاری نمی کردن بعد یک ماه پیش گفتن فلانی که میگفتیم از کشور خارج شده .
خوب وقتی طرف رو میشناسید نمیتونید کاری بکنید پس واسه چی میرید دنبال اونهایی که نمیشناسید البته اگر هم پیداشون کنید احتما دوست و آشنایی در میاد که مصلحت نیست کاریش بکنید ، پس بگید دنبال قالپاق دزدا هستید ما مردم خودمون بهتون نشونشون میدیم ، و نمیزاریم خسته بشید
راستی آقا شهرام چی شدش ؟ گرفتینش ، فرار کرد باز گرفتیدش حالا کجاست نکنه اسمهایی گفته که نباید میگفته که دیگه ازش خبری نیست
در مورد کار و کسب هم که دیگه کار و کسی نمانده !
دولت اگر میخواد چیزی رو رونق بده پای خودش رو بکشه کنا
مشکل اینکه که دولتهای ما خودشون کاسب هستند (58263)
 
۱۳۸۷-۰۲-۲۱ ۰۰:۲۶:۱۱
بهترین و منطقی ترین کار معرفی افراد فاسد پس از تایید جرمشان است در غیر این صورت عملکرد دولت و قوه قضاییه شبیه به شعار می شود (61945)
 
اميد
۱۳۸۷-۰۲-۲۳ ۱۲:۳۶:۳۱
1- عدم واكنش به اين اخبار از سوي دولت و مجلس تقريباً تنها كار مثبت آنها پس از اين همه تخريب در يك مملكت است،چرا كه واكنش افراد غير منطقي در قبال هر موضوعي غير منطقي خواهد بود(مثلاً ممكن بود واكنش نسبت به اين اخبار با به راه انداختن تظاهراتي در مزمت كافران و دروغگويان و دشمنان و ...دنبال شود و هزينه هاي آن باز هم به دوش مملكت بيفتد)

2-ظاهراً در اين مملكت عمل به كار درست و منطقي يك فضيلت محسوب مي شود؛اما به نظر مي رسد اين يك وظيفه انساني است نه فضيلت و اگر كسي خلاف اين قاعده عمل كند مشكل دارد. بنابراين قوه قضائيه در جرم هاي در سطح ملي وظيفه معرفي مجرمين را دارد ، نه اين كه با اين عمل لطفي را صورت داده باشد، در غير اين صورت خود نيز مجرم خواهد بود و اگر \"ماده واحده اي\" در اين مورد وجود ندارد پس اين اشكال قانوني بايد اصلاح شود. چون يك قانون درست از فطرت پاك انساني برمي آيد.

3-كلمه \"شعار\" با \"شعر\" و \"شعور\" هم ريشه است. لطفاً در انتخاب شعارهايمان از معاني دو واژه ديگر غافل نشويم، چون اگر در شعار \" شعر\" نباشد ، گويشي و گوش نواز نمي شود و اگر در آن \"شعور\" نباشد ..... ! (62480)
 
یک انسان
۱۳۸۷-۰۳-۳۱ ۰۵:۰۶:۰۶
واقعا چرا حالا که مسئولین ساکتند ما ساکت باشیم ؟ چرا اعتراض خودمان را جدی اعلام نکنیم؟
http://taamol.blogspot.com/ (68393)
 
۱۳۸۷-۰۴-۲۷ ۱۰:۱۲:۴۲
واقعايكي از راه هاي اصلي( به روش انتحاري )ترور انقلابي افراد مفسد اقتصادي وقضاتي كه انان را اعدام نكرده اند .مدير سايت شجاعت وصداقت داشته باش وسانسور نكن (71560)