نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 260610
دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب
رهبری، اروپا را تهدید به تحریم نفت و گاز کردند
بخش داخلی الف؛ 29 بهمن 93
بنده عقیده‌ام این است اگر مسئله هسته‌ای همانطور که آنها دیکته می‌کنند هم پیش برود، باز تحریم‌ها برداشته نخواهد شد. چون با اصل انقلاب مخالفند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر و قدردانی فراوان از حضور پرشکوه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، در سخنان مهمی، به تشریح شرایط اقتصادی کشور و همچنین راهکارهای علاج مشکلات، بویژه ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی پرداختند و با اشاره به شاخ و شانه کشیدن ها و شرط و شروط های آمریکا و تحریم های جدید اعمال شده از سوی اروپا تأکید کردند: ملت ایران همواره نشان داده است که اراده قوی دارد و در موضوع تحریم ها هم ملت ایران می تواند، این توطئه را ناکام بگذارد.

زبان من برای تشکر از ملت ایران قاصر است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنان خود با اشاره به گزارش های دقیق درخصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن مبنی بر حضور بیشتر و باشکوه تر مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال قبل، گفتند: زبان من برای تشکر از ملت بزرگ ایران، و توصیف حضور مردم در راهپیمایی واقعاً قاصر است.

ایشان به هوای سرد و بارانی در برخی شهرها و همچنین طوفان خاک در اهواز و خوزستان اشاره کردند و افزودند: در این شرایط و با وجود گذشت ۳۶ سال از انقلاب، حضور امسال مردم در راهپیمایی، باشکوه تر و با عظمت تر از گذشته بود و این، در دنیا بی نظیر است.

رهبر انقلاب اسلامی دلیل اصلی شکوه و عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن را، حضور مردمی در صحنه و محول شدن امور بدست مردم دانستند و خاطرنشان کردند: در هر زمان که در مسائل کشور، حضور مردمی وجود داشته است، ما این چنین معجزه ای را همواره مشاهده کرده ایم.

اقتصاد کشور از «نفتی بودن» و «دولتی بودن»به شدت رنج می برد

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تعمیم این قاعده کلی به مسائل اقتصادی، و تأکید بر لزوم حضور برنامه ریزی شده مردم در عرصه اقتصادی و استفاده از ظرفیت های مردمی، به تبیین دلایل مشکلات اقتصادی کشور پرداختند و گفتند: یکی از مهمترین این دلایل، برنامه ریزی قدرتهای استکباری بعد از پایان جنگ تحمیلی، برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی تأثیرگذار در منطقه و جهان است.

ایشان افزودند: غربی ها و عمدتاً آمریکایی ها، با برنامه ریزی و با استفاده از شیوه های مختلف اقدام به کارشکنی در طرحها و فعالیت های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و دور زدن ایران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زمینی و هوایی و خطوط شبکه های ارتباطاتی کردند و عملاً سال ها پیش از قضایای هسته ای، تحریم بی سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنابراین در تحلیل شرایط و مشکلات اقتصادی کشور، نباید برنامه ریزی دشمن را که آمریکا و چند کشور اروپایی دنباله رو آن هستند، نادیده گرفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه باید در مقابل برنامه ریزی بدخواهان به گونه ای تلاش شود که ضربه دشمن، تأثیرگذار نشود و یا کم اثر شود، افزودند: علاوه بر برنامه ریزی مستمر و گسترده جبهه استکبار، اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» نیز به شدت رنج می برد.

ایشان خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور و استفاده نکردن از فرآورده های گسترده ناشی از ارزش افزوده نفت را، میراث شوم رژیم طاغوت و خسارتی جبران ناپذیر خواندند و گفتند: این روش، آسان ترین راه پول درآوردن است که برخی از مسئولان در طول زمان های مختلف، ترجیح دادند از این پول آسان، استفاده کنند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مشکل دولتی بودن اقتصاد کشور نیز به ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴ در چندین سال قبل، و تأکیدات مکرر برای اجرای این سیاستها اشاره کردند و گفتند: مسئولان انصافاً تلاش می کنند اما این تلاش ها کافی نیست و باید یک نفَس جدیدی به تلاش های اقتصادی دمیده شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ۲۹ بهمن را مصادف با اولین سالگرد ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دانستند و تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی که برای کشور، در هر شرایطی اعم از تحریم یا غیرتحریم ضروری است، به معنای آن است که بنیان اقتصادی کشور بگونه ای ساماندهی شود که تکانه های جهانی در آن اثرگذار نباشد.

ایشان افزودند: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت های مردمی و تولید داخلی برنامه ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی گیریم و دچار نگرانی نمی شویم.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از لوازم اصلی و مهم خروج از اقتصاد نفتی را، قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و خاطرنشان کردند: باید به این نقطه برسیم و معتقدم این کار سخت را می توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان ها و سرمایه های داخلی و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد.

فرار مالیاتی برخی سرمایه داران کلان جرم است

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از راههای قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، گفتند: برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند مرتکب جرم می شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند.

ایشان موضوع مالیات را بسیار مهم و دادن مالیات را یک فریضه دانستند و افزودند: مسئولان مالیاتی برنامه ها و اقدامات خوبی را برای درآمد مالیاتی حاصل از تولید و تجارت طراحی کرده اند که باید با کمک مردم، هرچه سریعتر اجرایی شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از نکات اساسی برای حل مشکلات اقتصادی، ارتقاء بهره وری است، خاطرنشان کردند: ارتقاء بهره وری عبارت است از کاهش هزینه تولید و بالا بردن کیفیت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و منابع داخلی را یکی دیگر از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمردند و در ادامه چند نکته را متذکر شدند.

کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، نخرید

استفاده از تولیدات داخلی اولین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: مردم و همه کسانی که علاقمند به ایران و آینده آن هستند و همچنین دستگاههای دولتی باید کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیان نکات دیگر، به لزوم پرهیز از اسراف و جلوگیری از تضییع منابع عمومی، تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و مبارزه جدی با قاچاق اشاره کردند و افزودند: برای حل مشکلات اقتصادی، این کارها باید انجام شود.

ایشان خاطرنشان کردند: در این سالها، هشدارهای زیادی داده شده و تلاش های بسیاری هم انجام شده است اما نه آن هشدارها کافی است و نه آن تلاشهای مسئولان.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تلاش های جدی تر و کمک گرفتن از ظرفیت های مردمی، افزودند: ما می توانیم در مقابل هیاهو و اقدامات دشمنان در موضوع تحریم ها ایستادگی کنیم و هدف های آنها را ناکام بگذاریم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: اگر اقدامات لازم و تلاشهای جدی تر را در عرصه اقتصادی انجام ندهیم، نتیجه همان می شود که اکنون دشمن برای موضوع هسته ای ما شرط و شروط می گذارد و بعد هم می گوید، اگر قبول نکنید، تحریم می کنم!

اگر طبق نظر آنان هم پیش برویم، باز تحریم ها برداشته نخواهد شد

ایشان با اشاره به استفاده حداکثری جبهه استکبار از حربه تحریم علیه ملت ایران، تأکید کردند: هدف اصلی آنها از این اقدامات، تحقیر ملت ایران و متوقف کردن حرکت عظیم ملت و نظام اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی است و من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته ای نیز همان خواسته هایی را که آنها دیکته می کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد زیرا انها با اصل انقلاب مخالفند.

اگر بنا بر تحریم باشد، ملت ایران هم اروپایی ها را تحریم خواهند کرد

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بسیار بالای جوانان بخصوص دانشجویان بسیجی، در مسائل کشور و پیشبرد اهداف انقلاب، به تهدیدهای دولت زورگو و قلدر امریکا و تحریم های جدید دنباله روهای اروپایی آن اشاره کردند و گفتند: اگر بنابر تحریم باشد، ملت ایران هم می تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.بیشترین سهم گاز دنیا در اختیار ملت ایران است و اروپا احتیاج به این گاز دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: ملت ایران اراده بسیار قوی دارد و جمهوری اسلامی، در هر مسئله ای که وارد شده است، عزم راسخ خود را نشان داده است.

ایشان مقابله جدی ایران با داعش را یک نمونه از این اراده قوی برشمردند و با اشاره به دروغ گویی و تزویر آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با این گروهک تروریستی، خاطر نشان کردند: آمریکایی ها به وزارت امور خارجه ما نامه نوشتند و گفتند، ما از داعش حمایت نمی کنیم اما چند روز بعد تصاویر کمک های نظامی آمریکا به داعش منتشر شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، پیشرو بودن، موقعیت شناسی، عمل در لحظه نیاز، شجاعت و ایمان واقعی را از ویژگیهای برجسته مردم آذربایجان و تبریز در مقاطع مختلف برشمردند و از شخصیت آیت الله مجتهد شبستری به عنوان روحانی مجاهد و با بصیرت تجلیل کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، در پایان تأکید کردند: بدون تردید ملت ایران در آینده نه چندان دور در قله های شرف و افتخار خواهد ایستاد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در سخنانی با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال، تاکید کرد: مردم غیور آذربایجان در مواقع و عرصه‌های حساس تاریخ انقلاب، به‌ویژه در قیام ۲۹ بهمن ۵۶ از استقلال و تمامیت ارضی کشور حراست کرده اند و در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی نقش مؤثری داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم فهیم آذربایجان با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در عرصه علم و صنعت و التزام به ارزش‌های اسلامی دارند، آمادگی دارند همچون گذشته جزء پیشگامان شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشند.
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۱:۰۶
استفاده از سلاح اقتصادی در برابر دشمنان چیزی هست که همه ی دنیا ازش استفاده می کنند و باید در ایران هم مورد بررسی کاربردی قرار بگیرد.
اگر ما اقتصاد خودمون رو از نفتی بودن دربیاریم، می توانیم خیلی جدی و کاربردی در مورد این قضیه صحبت کنیم. (2689816) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۲۲:۰۷
تنها راه مقابله با تهدیدات اجرای کامل اقتصاد مقاومتی است- لبیک یا امام خامنه ای (2690121) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۵۸:۳۷
دوست عزیز
سیاستهای کلان مقام رهبری همیشه رهگشا بوده و موضوع اقتصاد مقاومتی سالها پیش هم مد نظر ایشان بوده
اما متاسفانه در 10 سال گذشته برخی مدیرانی در بخش اقتصاد بانکی و بورس و صنعت پرورش یافتند که بجز منافع شخصی و هم باندیها، به منافع ملی بی توجه بوده اند.

کاش آقای طیب نیا از مدیرانی با جنس خلاقیت و اقتصاد مقاومتی و پاسخگو و بی توجه به باندبازیها استفاده میکردند تا رهنمودهای رهبری به عمل درآید. (2690206) (alef-11)
 
سلامی
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۵۰:۵۵
هر حرکت تولیدی و اقتصادی در بخش غیر دولتی مبتنی بر مدیریت نخبه های اقتصادی و صنعتی می باشد و یا گروههای مردمی منسجم میباشد. متاسفانه سیستم سیاسی و بروکراسی اداری ما ضد نخبه و تشکلهای مقتدر مردمی ب.ده و بصورت خودکار میخواهد همه چیز را دولتی بکند و با این بستر فرهنگی امکان اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.. (2690527) (alef-17)
 
حاج فیروز
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۰:۱۴:۰۰
اصلا چرا باید مذاکره کنیم. مگر ما مشکلی داریم. ما از اول گفتیم که تحریم ها هیچ اثری بر ما نداشته، نمی تواند داشته باشد و نخواهد داشت. ما از حق انرژی هسته ای خودمان پایین نمی آییم. اگر مشکلات ناچیزی هم فقط در اقتصاد داریم به خاطر پیشرفت های بسیار بزرگ هسته ای نبوده اصلا این دو به هم ربطی ندارند. (2690682) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۰:۳۳:۴۵
خداوند رهبرمان را لااقل برای عبور از گردنه های بحرانی برای ما و اسلام حفظ فرماید! (2690996) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۴:۲۵
واقعا درست میگن رهبر که اگر فکر آینده ی بچه هامون هستیم، باید جنس ایرانی بخریم.
البته ایشون اینم گفتن که هزینه تولید باید کاهش پیدا کنه؛ کیفیت هم بره بالا
تولید کننده ها باید کارشونو درست انجام بدن (2689826) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۳:۳۰:۴۰
جانم فدای رهبر شجاعم (2689840) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۰:۳۵:۳۵
ما با حان و دل از تحریم فروش نفت به غرب حمایت میکنیم!

----------نصر من الله و فتح قریب------- (2690999) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۳:۴۳:۲۹
کلا غرب ِ دموکراتیک بر دموکراسی و حقوق بشر تاکید اساسی دارند چون تمام سرمایه وجودی و فکری و ایدیولوژیک آنها بر این دو مفهوم پایه ایی استوارست بر خلاف روسیه و چین که خودشان هم با مفاهیم دموکراتیک مشکل دارند (2689878) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۴۷:۳۵
چه ربطی داشت اولا......
ثانیا کسی تو مبنای حقوق بشر مشکل نداره بلکه تو منبع مشکل داره ..... یه خرده فک کن چی گفتم
ثالثا.شاید در عرف چین قانونی خلاف حقوق بشر باشه مثله همجنس بازی جواب شما چیه..... یا مثلا خودشون نباید حقوق بشر رو رعایت کنند چرا مسلمون میکشند چرا پلیس نه ارتش آمریکا میاد و سیاه پوست هارو قتل عام میگنه چرا فرقه دیویدیه در امریکا زنده زنده سوزونده میشن چرا
رابعا .اصلا در غرب معادل واژه حقوق وجود نداره اصن این کلمه مختص اسلامه اونا میگن rights یعنی صحیح ویا درست که البته هرشخصی برای خودش راه صحیحی اننخاب میکنه اما اون راه معلوم نیست حق باشه .....
خدا کنه پخش بشه .....این پیام (2690298) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۳۰:۲۲
منظورت از حق بشر ، بشر غربی سفید پوسته دیگه چون بشر مسلمان عراق و افغانستان و سایر کشورها که 100.000 ، 100.000 ازشون میکشن که بشر نیستن (2691267) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۳:۴۹:۲۹
روسيه اينقدر گاز به اروپا صادر ميكنه كه ما انگشت كوچيكه اونا هم نميشيم , در ضمن اروپا بطرف انرژيهاي جديد و پاك حركت ميكنه , گاز ما رو قطر داره غارت ميكنه . (2689893) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۷:۱۴
اروپا با روسیه هم مشکل داره- بطرف انرژی های نو هم بروند فعلا نیاز دارند (2690073) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۳۴:۲۳
روسیه می فهمه چکار میکنه مثل ما نیست که تا رابطش خراب شد اقای وزیرمون داوطلب بشه برای صادرات (2690144) (alef-11)
 
مظاهر
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۴۹:۱۳
لطفا ساده اندیشی نکنید.درسته که روسیه بیشترین گازو به اروپا صادر میکنه ولی مهم بازار بین المللی انرژی هست . اگر ما گاز رو صادر نکنیم قیمت گاز شدیدا افزایش پیدا میکنه. حالا ببینیم اروپا با این شرایط اقتصادیش می تونه دوام بیاره؟؟؟ (2690522) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۲:۰۶:۱۷
عزیزم اگه صادرنککنیم قیمت گاز میره بالا به اروپا هزینه وارد میشه هدف تحریمم همینه مثل اونا که با تحریم به ما هزینه وارد کردند . (2690820) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۸:۵۶:۳۶
انرژی های جدید و پاک یعنی چی؟!!!میشه بگید ما هم استفاده کنیم (2691228) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۳:۵۱:۴۲
درسته که ما در مجموع ذخایر نفت و گاز نفر اول دنیا هستیم اما باید از شر اقتصاد نفتی خلاص بشویم که مورد تاکید رهبری و دولت هم هست تا بتونیم از حربه ی تحریم اروپا بهره ببریم (2689902) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۶:۵۳
اقایون دیپلمات لطفا بشنوید این سخنان رو (2689926) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۰:۳۳
منظور رهبري رو كلا نفهميدي خطاب به 8 سال احمدي بود كه اقتصاد رو از پايه ويران كرد حالا گرفتاري و بدبختي اون مال ملت و دولت روحاني مونده اگر ميخواستيم از شر اقتصاد نفتي خلاص شويم در دولت قبل كه درامد نفت ما فوق العاده بود ميشد كاري كرد نه الان كه هيچ دارمدي نداريم (2690269) (alef-17)
 
میثم
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۳۲:۲۰
سلام
خوب میخواستید با کری جون پیاده روی نکنید میخواستید هی به داعشستان لبخند نزنید تا قیمت نفت بیاد پایین اونم با کله (2690394) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۲:۴۳:۵۳
اره شماها فقط منظور رهبری رو میفهمین
ولی کاش توی فتنه 88 هم حرف شنوی داشتین
نه هروقت نفعتون هست از رهبری هزینه می کنید (2690857) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۱:۲۹:۱۹
اینقدرعنود ولجوج هستید که حرفای آقاروجناحی وباندی تفسیر میکنید کلا ما از اول خام فروشی داشتیم توهمه دولتها این دولت خوب اصلا ماه چه گلی به سرمون زده!!! تمام رفتاردولت قبول وداره اشرافیت هم بهش اضافه شده باز حاضرنیستید بگید نزدیک دوسال هیچ دستاوردی ن داشته شرم آوره بخدا!!! (2691044) (alef-17)
 
جوان ۲۱ساله
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۱۲:۰۳
لبیک یا سید علی .... (2689938) (alef-17)
 
مخملباف
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۴۹:۴۹
افرینبه این رهبر ازاده (2690048) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۰:۵۳
جانمان فدای رهبرمان (2690052) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۱۷:۳۵
تحریم نفتی و گازی کشورهای دشمن فکر خوبیه ولی اول باید دید آیا جایگزینی برای اقتصاد نفت و گاز محور ایران وجود داره یا نه که در حال حاظر نیست. در آینده دور شاید بشه همچین کاری کرد ولی در شرایط فعلی تحریم کردن بقیه کشورها نوعی خودزنی است. (2689950) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۴۷:۵۲
دقیقاً درسته- فراموش نکنیم بخش اعظم منابع گاز ما میدانهای مشترک با سایر کشورهاست. مثلاً اگه ما از پارس جنوبی به اروپا گاز صدر نکنیم کشور رقیب ما قطر این کارو میکنه (البته تو واقعیت سالهاست که داره این کار رو هم میکنه!). ضمناً فراموش نکنیم که اگه الان ما از منابع نفت و گازمون در جهت رشد کشور بهره نبریم ممکنه در آینده با اومدن انرژی های نو، نفت و گاز از زمره کالاهای استراتژیک دنیا خارج بشه (مثل زغال سنگ که با اومدن نفت وگاز به صنعت جایگاهش رو از دست داد و یه زمانی کالای استراتژیک جهان بود) و دیگه مشتریان و بازار فعلی رو ندشته باشه. (2690038) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۰:۴۹:۱۹
با آمدن تکنولوژی ها و فناوری های مدرن تر، میزان بهره برداری از منابعی همچون نفت و گاز به شدت افزایش پیدا می کند و مسآله فقط تولید انرژی نیست. مسلما کشورهای عربی خلیج فارس با اتمام ذخایر نفت و گاز به چه کنم خواهند افتاد. موضوع اصلی این هست که پتانسیل نفت در صنعت و اقتصاد جهانی بی همتاست. جایگاه اقتصادی و تولیدی معظم نفت را به عنوان کالایی فوق استراتژیک با چیزی همچون انرژی های پاک نمی توان سنجید. ما باید به خود کفایی اقتصادی برسیم. (2691014) (alef-17)
 
شایسته
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۸:۰۸
فقط کافیه توکل به خدا داشته باشیم و خودمون را باور و به داشته هامون بادقت توجه کنیم بعد هم یک برنامه ریزی کارآمد اول کشاورزی مهندسی شده و بعد خروج ارز کاملا مدیریت شده و فقط برای کارهای ضروری اگه بیشترین حمایت را دولت بصورت جهادی چه در زمینه مالی و چه سیاستهای فناورانه روز در زمینه کشاورزی بکند و بعد هم به تولیدات صنایع داخلی توجه بشه شر بانکها را از سر تولید کنندگان کم کنند تا فرصتهای تولید شکوفا بشه اشتغال و ازدواج جوانان پا بگیره و از ورود اجناس خارجی که مشابه داخلی داره جدا جلوگیری بشه تقریبا مثل سیاستهای انقباضی دولت در زمان جنگ تحمیلی همه منویات مقام رهبری شدنی است ما اینقدر در داخل مملکت خودمان فرصت و امکانات داریم تا این غربیها باشند که آرزوی برقراری ارتباط با ایران را در سر بپرورانند و التماس کنند چرا جنس خارجی وارد کنیم و فرصت اشتغال و توسعه صنعت را به خارجی ها بدهیم به جای فرزندان خودمان چرا بگذاریم ثروتهای ما به یغما برود هر شب یک شاهکار در زمینه انواع صنایع و دستگاههایی که دانشمندان خودمان ساخته اند تا ازخارج وارد نکنیم داریم از تلویزیون به نام شکوفه های تحریم می بینیم کمی جدی تر این حرکتهای ضد تحریم را در زمینه صنایع و کشاورزی مان انجام دهیم از اضافهکردن حاملهای انرژی جلوگیری کنیم تسهیلات بانکی را به سمت تولید و اشتغال چه صنعتی و چه کشاورزی سوق دهیم نه که تو اینوضعیت ماشین از خارج وارد کنیم یا ارز مسافرتی بدهیم منظورم بیماران مضطر نیست منظورم گردشهای اسراف گرایانه است تا تورم ساکن و کاهش پیدا کند و ظرفیتهای فراوان کشورمان از منابع انسانی تا منابع خدادادی توسعه یابد یعنی بلقوه ها را به بلفعل تبدیل کنیم چرا شدنی نیست حتما به حول و قوه الهی میشود ما میتوانیم . (2690283) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۰:۳۹:۲۳
شما به تاکید رهبر روی «زمان مناسب» توجه کردید؟ مسلما وقت مناسب شرایط فعلی ایران نیست. (2691005) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۲۳:۰۸
با دشمنان مدارا، با دوستان مروت (2689960) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۴۸:۰۵
البته روسیه دوست نیست که داریم باهاش با مروت تمام رفتار میکنیم جای دشمن و دوست قاطی پاتی شده !!!!!!!!!!!!!!!!!! (2691285) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۳۳:۲۰
خیلی عالیه اگر اروپا را تحریم کنیم ما باید به مرحله ای برسیم که غرب را بتوانیم تحریم کرده و به انها ضربه وارد کنیم (2689982) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۰:۱۲:۳۳
برادرم چرا همش بفکر ضربه زدن هستید؟ با زبان خوش میشود مار را از سوراخش بیرون آورد. (2721322) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۳۶:۳۲
درود به این دانشمند با قلبی قوی و صدری وسیع (2689994) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۳۷:۳۱
هر ایرانی کشورش رو دوست داره اما علت استفاده از اجناس خارجی در کشور عدم کیفیت کالاست از جمله دارو واتومبیل و... (2689999) (alef-17)
 
فاط
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۳:۴۱
کسی که بقول ایشان رو آینده کشورش و بچه هاش تعصب داشته باشه حاضره جورش رو هم بکشه و یک ذره کیفیت رو فدای اعتقادش کنه. مشکل اینه که ما همچین اعتقاد و تعصبی نداریم و فقط شعار ایرانیگری میدیم. بد نیست دوستان برن ببینن ژاپنیها و کره ایها چجوری با همین تعصب از صفر شروع کردن و به این پیشرفت مادی رسیدن. (2690278) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۰:۰۳:۲۲
مسئله ی کیفیت در بیشتر موارد توجیهی بیش نیست..
خیلی وقت ها ما فقط به خاطر ظاهر شیک اجناس خارجی و اسم برند و کلاسشون، اونها رو به اجناس داخلی ترجیح می دیم..
اگرنه مثلا یک کالسکه بچه مگه چند سال می خواد کارکنه؟ قیمت خارجیش ده برابر ایرانیشه.. بالفرض خراب هم شد میشه یکی دیگه خرید..
مشکل فرهنگ ماست .. البته خب کیفیت هم واقعا مهمه (2690664) (alef-17)
 
م.م
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۴۱:۰۸
تجربه سیاسی ثابت کرده که مذاکره هر چند مزایایی داشته و دارد اما همانطور که رهبری بارها گفته اند نباید خوشبین بود و اقتصاد مقاومتی بهترین ایستادگی است (2690013) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۱:۲۵
اگر بنابر تحریم باشد، ملت ایران هم می تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.بیشترین سهم گاز دنیا در اختیار ملت ایران است و اروپا احتیاج به این گاز دارد.. بسیار عالی است (2690053) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۹:۳۳
اگر کالا های چینی را هم نحریم کنیم می شود نور علی نور. (2690082) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۳:۰۶
قدردانی رهبر کشور از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قابل تحسین هست؛ خصوصا نام بردن آقای خامنه ای از مردم اهواز بطور خاص.

البته در مورد ریزگردها هم اول از همه، آقای خامنه ای حواسش به مردم خوزستان بود و به دولت دستور رسیدگی داد وگرنه اونا که حواسشون نبود (2690055) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۴:۵۵:۱۵
انشالله که آقایان دولت این صداهارو بشنوند (2690062) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۲:۰۲
عدو شود سبب خیر باتحریم دشمن پیشرفت خوبی داشته و خوهیم داشت (2690087) (alef-17)
 
بنده
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۶:۴۹
ما میتوانیم فقط فقط با تکیه بر توان خود پله های ترقی و رشد رو طی کنیم (2690095) (alef-17)
 
رمضانی
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۰۹:۲۷
به نظر من موثرترین راه برای مبارزه با تحریم ها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم مبارزه جدی و مهار فساد مالی افسار گسیخته ای است که در تمامی ارکان نظام بوجود آمده و در حال گسترش است. تا فساد مهار نشود نمی توان اقتصاد مقاومتی داشت. (2690099) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۲۲:۰۵
تا آخر ایستاده ایم (2690120) (alef-11)
 
دل سوخته
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۲۵:۱۵
دقیقا همین درسته...کاش عمل شه... (2690126) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۳۲:۴۹
درود براین رهبر با بصیرت (2690137) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۳۴:۲۷
آقای خامنه ای درست میگن. دست بسته و منفعل نمیشه مذاکره کرد . باید ابزار تهدید هم باشد. الان طرفای غربی به هم خوردن مذاکرات را شکست برای ایران میدانند در حالیکه باید این تصور در جامعه جهانی باشد که شکست مذاکرات یک بن بست غربی است نه یاس و شکست برای ایران. من از احمدی نزاد خوشم نمیاد اما اون روحیه مذاکره با غربیها را داشت و با لفاظی هم که میشد ایرانو نمیذاشت مذاکره منفعل بکنه. آقای ظریف باید زودتر یه نتیجه ای بگیره. (2690145) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۳۴:۳۳
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) از نهضت خمینی محافظت بفرما
خامنه ای رهبر به لطف خودنگهدار انشا الله (2690146) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۱:۲۳
درود بر رهبر ازاده ایران. ما پیرو حسین (ع) هستیم مگر چیز تازه ایی است که دشمن خبیث آب را به روی حسین بست به روی ما نیز اگر چیره شود میبندد
اما امام ما گفت: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. لبیک یا سید علی (2690163) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۳:۴۶
کالای خارجی وارد نکنید (2690168) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۵۵:۵۱
ما در سال 600 تن آدامس وارد می کنیم . عملکرد دولت تدبیر در شرایط تحریم. (2690538) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۰:۰۴:۵۶
پس آغازاده ها چی بخورن؟ (2690669) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۴:۱۹
کاش میشد که تمام فرمایشات رهبری عزیزرادولت اجرامیکرد اونوقت میدیدیم که این ملت لایق خوب زندگی کردن هستند .دولت باید باجدیت تمام باحمایت دستگاه قضا جلوی فسادرابگیرد وهمچنین باید راههای فرارمالیاتی راهم ببنده چراکه اصلی ترین راه عدم وابستگی به نفت همین پرداخت مالیات هست . (2690217) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۱۴:۵۵
با تمام وجودم ارادت خالصم را به اين رهبر فرزانه و بي نظيرم اعلام ميدارم و از خداوند منان براي ايشان سلامتي و طول عمر با عزت و اقتدار مسالت ميكنم.خداوند به حق بندگان خوبش رهبر عزيز ما را حفظ فرمايد....آمين (2690241) (alef-3)
 
گفتکان
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۱۵:۳۹
تنها راه اصلاح ایجاد نظام مدیریتی است.ما الان تو کشور داریم به روش غلط سنتی سیستم هامون رو اداره میکنیم. (2690242) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۱۹:۵۳
عربستان نشان داد که ميتونه با سلاح نفت ، اقتصاد دنيا رو دچار تلاطم كنه. ايران هم بخشي از اين قدرت را در گذشته در اختيار داشت که متأسفانه دولت قبلي با ندانم کاري و بي کفايتي محض به راحتي و مفت ومجاني آنرا تحويل عربستان داد. (2690250) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۴:۳۰:۱۶
دوست عزیز لطفا توجه داشته باشید که حضرت آقا فرمودند نظرشون به نظر رئیس دولت قبلی نزدیکتره. (2691104) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۲۶:۳۴
جانم فدای رهبرم (2690263) (alef-3)
 
ریزبین
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۳:۳۱
هر سیاستی که منطقی ودرست باشد قطعا مردم از ان حمایت می کنند 0مذاکره سیاستی درست ومنطقی بود که در پیش گرفته شد0مهمترین دست اورد مذاکره شناخت هر چه بهتر مردم از سیاست های امریکا در قبال ایران است 0ایران ضمن دنبال کردن سیاست منطقی و پرهیز از تندروی و سر دادن شعارهای غیر عملی و احساسی هرگز تسلیم خواسته های غیر منطقی و زور گویانه ی امریکا نخواهد شد 0 (2690277) (alef-17)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۷:۵۹
همین طور است مردم از منطق حمایت خواهد رد. اما واقعاً شما در 36 سال گذشته هنوز آمریکا را نشناخته اید. که این موجود قابل اعتماد نیست و نخواهد بود؟ (2690455) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۱۸:۱۳
بسیار موضع خوبی ایشان اتخاذ کرده اند درود بر رهبر انقلاب . (2690361) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۱۸:۲۸
آی جیگرم حال میاد رهبرمون غربیها رو اینطور تحقیر میکنه."رهبر انقلاب اروپا را تهدید ببه تحریم نفت و گاز کرد" (2690364) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۲۰:۰۶
ما همه از رهبری حمایت میکنیم و فقط منتظر فرمان ایشان هستیم دوستان هم از جناح بازی دست بردارند و متحد باشند (2690365) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۲۲:۱۱
رهبری کلام بسیار نافذ و حیاتی گفتند و آنهم اتکا به نیروی داخل است.دیپلماسی به جای خود.اما واقعا ما چقدر در جلب اعتماد مردم و بخصوص نخبگان داریم سرمایه گذاری میکنیم؟مهمترین بحث در این مورد کاهش اتکا به نفت است.یعنی تلاش در جهت جذب مالیات واقعی از سرمایه داران.کار به جایی رسیده که ایشون هم شاکی شدن.این موضوع بسیار تاسف باره :قاچاق کالا و مخصوصا کالای بی کیفیت خارجی.یا تجمل گرایی وحشتناک در بین خانواده های ایرانی.تا وقتی که بجای تمرکز بیش از حد روی مذاکرات دوی این موضوعات تمرکز و تلاش کافی نکنیم موفق نخواهیم شد.بگذریم از خیانتها و مفاسد دو دولت گذشته که حقا نمیتوان از آن گذشت (2690369) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۷:۳۵:۵۲
رهبر بزرگوار، آیا واقعا بابد - به ناچار - اتومبیل ایرانی بخریم!!!
استفاده از خودروی داخلی وظیفه است وقتی خودروسازان مسئولیتی نسبت به کیفیت خودرو یا جان سرنشنینان احساس کنند؛ ولی وقتی برخی خودروسازان از همان ابتدا خودروی معیوب و با کیفیت بسیار پایین به ما تحویل می‎دهند؛ کیفیت خودروهایشان هم در این سالها بهتر نشده که هیچ بدتر هم شده، باز هم وظیفه داریم خودروی ایرانی سوار شویم؟ (2690404) (alef-17)
 
ابوالقاسم سلطانی
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۱۶:۵۱
کاش این تحریمها در چندین سال پیش که شرایط اقتصادی داخلی خوبی داشتیم صورت می گرفت تا فرصت خود سازی خوبی می داشتیم و نفت اینچنین تاثیر گذار نمی بود (2690478) (alef-17)
 
میثم
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۱۷:۲۳
حضرت آقا
وزیر نفت ما اقتدار ندارد
شما سخن از تحریم اروپا به میان آورده اید
حیف که کد خدا پنداری دامان دولت را گرفته (2690479) (alef-17)
 
رسول
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۵۹:۴۷
سلام بر رهبر عزیزتر از جانم و بر تمام پیروان و اطاعت کنندگان از ایشان . (2690545) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۱۲:۲۱
دکتر احمدی نژاد نیز به دنبال تحریم نفتی دنیا بودند که نشان از نزدیکی فکر رهبر به ایشان دارد (2690562) (alef-17)
 
ایلیا
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۱۳:۳۷
ای کاش همه مسئولان این نسخه شفابخش رهبری را برای حل بیماری کشور به کار می بردند . ای کاش دولت تدبیر و امید از مرحله شعار بیرون آمده و این اهداف عالی رهبری را عملیاتی کند . (2690566) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۱۴:۲۶
جانم فدای رهبر... (2690567) (alef-17)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۱۴:۵۹
ضمن درود بر درایت رهبر معظم انقلاب خواهشا به بوروکراسی اداری شدید در برابر تولید داخلی نیازمندی به تایید هزار مرجع پایان داده شود فضا برای استادان و خلاقان و تولیدگران باز و تسهیل شود تعطیلات کم شود از این ماه کشور عملا یکماه تعطیل و فلج می شود افراد شایسته در پستها گمارده شوند تا فضای کسب وکار داخلی رونق یابد با شعار و جلسه مکرر چیزی حل نمی شود (2690568) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۱۶:۱۹
دولت که برای صادرات گاز به اروپا هول شده بود (2690569) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۲۴:۰۹
دست خدا بر سر ماست خامنه اي رهبر ماست .ما با قدرت ايمان وخودباوري از همه موانع عبور خواهيم كرد چون توفيق از خدااست وتوكل همه ما به اوست. (2690581) (alef-17)
 
م ل اراکی
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۲۶:۱۱
این غربیهای قلدر هستند که کشور را تحریم کرده اند. . مگر همین آمریکا نبود که از همان فردای بعد از پیروزی انقلاب کشور را تحریم کرد؟ مگر آلمان نبود که از تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر شانه خالی کرد؟ مگر ایتالیا نبود که ساخت اولین ماهواره ایران را متوقف کرد؟ هزاران مثال میتوان آورد. چرا غربگرایان و نوچه های آنها سعی میکنند تصویر دیگری را به ملت ایران نشان دهند؟ نباید فراموش کرد که تا زمانی که کشور ما میخواهد مستقل باشد غرب هیچ تحریمی را بر نخواهد داشت. غرب با اصل انقلاب اسلامی مخالف است. اگر ما تمامی مراکز هسته ای را هم تعطیل کنیم غرب به اعمال تحریم ادامه خواهد داد. (2690584) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۳۲:۵۱
بنده خودم اطلاعات انرژی روزانه دارم وبرروی ان بررسی دارم امکان تخرین غرب برای نفت وگاز نیست:1- به دلیل اینکه پشتوانه اقتصاد ایران نفت وگاز است 2-کشورهای همسایه ایران سیاست تجاری در راستای غرب دارند 3- حجم عظیمی از نفت وگاز از منابع شیل ونیز زغال سنگ بعلاوه انرژی برق هسته ای وسوحت های گیاهی -اتانول و....دارند یعنی اقتصادشان مقاومتی است (2690606) (alef-17)
 
جلال
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۵۳:۱۴
رهبرعزیزفرمایشات شماصحیح میباشدولی نظری به بعضی مسعولین بایدکردودید که تنها درهمین ده سال فقط رقمی که اخبلاص شده واقعا میشود ایران راساخت واروپرابه زانودراورد اگر فقط قانون درمملکت ما اهمیت داشت ونمیشد بقول بعضیهادورزد وبرخوردمیشد ایران گلستان میشود روزی اگرعدالت داشته باشیم ازشمارهبرعزیز تمنامیکنم به تبعیض های جامعه اهمیت دهید (2690644) (alef-17)
 
ناصر
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۰:۵۴:۲۹
درود بر رهبر عزیز و بزرگوارم که همواره موضع گیریهای ایشان باعث سربلندی و سرافرازی ملت شریف و کشور اسلامیمان شده و خواهد شد انشاالله (2690734) (alef-10)
 
اتابک
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۲:۰۸:۵۸
اگر هر ایرانی فقط یک روز کالاهای بی کیفیت چینی را نخرد و در ازای آن کالاهای باکیفیت خودمان را خریداری کنیم میدونین چقدر به اقتصاد خودمون کمک کردیم. (2690821) (alef-17)
 
hamvatan
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۳:۰۵:۰۴
کشورهای غربی به رهبری آمریکا به کشورهای دیگر به چشم برده های خود نگاه میکنند درسته کشورهای غربی در حال مدیریت جهان هستند اما واقعیت کلام این هست که ما اگر میخواهیم اسیر زد و بند های کشورهای غربی نشیم باید مثل ژاپن و آلمان بعد از جنگ با اراده ملی کشور خودمان را بسازیم و این قضیه تنها با فرهنگ سازی درست در راستای حمایت از کالای ایرانی و ترغیب تولید کنند ایرانی به تولید کالای با کیفیت در گام نخست محقق خواهد شد و در گام دوم باید فساد زدایی کنیم اون هم در سطح مدیریت تراز اول کشور مثلاً تولید کننده ما شکر تولید میکنه اما ما میریم وارد میکنیم این غیر از فساد چه چیز دیگری تداعی میکند؟ البته شکر مثال بود خیلی چیز های دیگر هست در کل ما مردم ایران و دلتمردانمان باید متحول بشم با این شرایط این حرفها فقط در حد حرف هستند برای اجرا باید عظم انجام کار وجود داشته باشد و اول هم باید مدیران تراز اول کشور متحول بشوند تا مردم هم به تبعیت از آنها متحول شوند با شعار کار دست نمیشود همه میدانند آمریکا و کشور های غربی که هستند. (2690888) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۳:۲۴:۳۶
بياييد با تحريم كالاهاي چيني به اين سخن رهبري جامه عمل بپوشانيم .
براي حفظ استقلال كشور بايد از خريد و استفاده كالاهاي چيني خودداري كنيم .
آنها هميشه سعي در سنگ اندازي در مسير توسعه كشور دارند ، تاخيرهاي انها در پروژه هاي ميدان نفتي آزادگان و ازادراه تهران شمال نومنه هاي بارز اين موضوع هستند .
واقعا"‌از رهبري بابت هشدار به موقعشان ممنونم . (2690905) (alef-17)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۳:۳۹:۲۹
کو گوش شنوا از اقایان اقتصادی دولت (2690921) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۰:۳۱:۲۰
اگر اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم اجرایی شود و وابستگی به فروش نفت خام کم شود چماق تحریما ی غرب دیگر اثر ندارد و این موضوع بستگی به کمک تمامی مردم دارد نه دولت بتنهایی میتواند نه مردم باید با همکاری دولت و مردم این مهم انجام گردد به امید انروز (2690993) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۱:۰۳:۲۹
لبیک یا سید علی (2691032) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۵:۵۱:۳۰
اگر تمام مسیولین محترم کشور به نصایح حکیمانه معظم له گوش جان فرا بدهند وعمل کنند قطعا وضعیت کشور از شرایط فعلی بسیار بهتر خواهد شد (2691117) (alef-17)
 
یامهدی
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۶:۰۸:۵۸
جانم فدایت رهبرم (2691124) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۷:۰۸:۱۵
اصلی ترین کار ملت در اقتصاد مقاومت--- ایرانی جنس ایرانی بخر (2691140) (alef-17)
 
ناصر
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۷:۳۹:۲۵
مامطیع رهبریم وبه وجود این رهبربزرگ افتخارمیکنیم. (2691155) (alef-17)
 
reza
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۷:۴۹:۳۶
حضرت آقا،ای کاش ده نفر مثل شما دلسوز برای این مملکت وجود داشت،هر کس مسئول میشود فکر زد و بند برای خودش و فامیلهایش و دوستانش هست. (2691162) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۷:۵۴:۰۹
لبیک یا خامنه ای (2691165) (alef-17)
 
سپیده
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۷:۵۴:۵۳
احتمالا اغلب شما اون مصاحبه شاه ملعون بعد از اینکه نفت رو گرون کرده بود دیدید
اروپا و امریکا به دس و پا افتاده بودن که از اون بحران خارج شن و اروپا که داشت به فصل سرما نزدیک میشد بیم داشت که یخ بزنه از بی نفتی.

تحریم و نفروختن این منابع راهکار خوبیه ولی متاسفانه ما در منطقه کشورهایی داریم که این منابع رو در اختیار دارن و به راحتی حاضرن برای ضربه زدن به ایران به هر قیمتی در اختیار اربابان خودشون قرار بدن.

اگه کشورهای منطقه همه متحد بشن و 10 روز نفت نفروشن همه دنیا رو میتونن به تسخیر خودشون در بیارن و بشن همه کاره ولی کوته فکری و عدم عاقبت اندیشی مانع میشه. (2691166) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۷:۵۵:۰۱
اگر قرار نیست تحریمها برچیده بشن پس مذاکره و توافق معنی ندارند. این اشتباه بود از اول که در شرایط تحریم انهم با تعطیل کردن برنامه هسته ای وارد مذاکره شدیم. پیش شرط مذاکره باید عدم تحریم میبود. (2691167) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۸:۰۷:۱۴
اگر تولید گاز آن قدر زیاد شود که بتوانیم رقیب روسیه در صادرات به اروپا بشویم آن زمان است که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری از این حربه تحریم مانند روسیه می توانیم استفاده کنیم .
اگر تولید نفت ایران حداقل تا حد عربستان سعودی و بیشتر از آن هم بالا برود به طوری که حذف نفت ایران از بازار شوک تلقی گردد آن گاه است که به راحتی می توان غرب رادر منگنه قرار داد.
اگر مزیت تولید در کشور افزایش یابد به اندازه ای که صنایع ایران توان رقابت با چین را داشته باشند و جایگاه ایران در اقتصاد بین المللی از این حد نازل بالا و بالا تر برود و حذفش غیر ممکن گردد هم می توان غرب را از این زاویه زیر فشار آورد و خواسته هایمان را به غرب تحمیل کنیم. (2691196) (alef-17)
 
بهنام مجیدی
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۸:۲۹:۰۲
دوستانی که عبارت جانم فدای رهبر را به کار می برند توجه داشته باشند که "رهبر انقلاب حدود پنج ماه پیش نیز در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش به‌طور ضمنی از استفاده‌ی تعبیر «جانم فدای رهبر» در مراسم‌ رسمی نیروهای مسلح انتقاد و تصریح کرده بودند:
«ارتشی که نه در خدمت قدرت‌طلبی‌های شخصی است، نه برای شخص می‌میرد. این را من باید تأکید کنم؛ نه خدا راضی است، نه احکام اسلام اجازه می‌دهد که ما بگوییم ارتش ما، یا نیروهای مسلح ما، یا عناصر ما، برای خاطر فلان آدم بمیرند؛ نه. بله، برای خاطر اسلام همه بمیرند؛ فلان آدم هم برای خاطر اسلام بمیرد. برای برافراشته نگهداشتن پرچم استقلال کشور که کشور اسلامی است. همه آماده باشند برای مردن در این راه؛ که این مردن اسمش شهادت است.»
پس از این بیانات و در دیگر مراسم‌ رسمی نظامی بعدی، شعار «الله اکبر جانم فدای رهبر» نیروهای نظامی به «الله اکبر پاینده رهبر» تغییر یافت" http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=21018 (2691208) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۴۴:۰۹
الف بدور از عدالت تيتر مي زني (2691281) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۰:۳۶:۵۵
تا انجا كه من مي دانم غرب نقت و گاز ما را قبلا تحريم كرده است ! (2691369) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۹:۳۶
جانم فدای رهبرم. (2697680) (alef-3)
 
معراج
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۰۷:۲۵:۳۸
اگر اقتصاد ما به نفت وابسته نبود قطعا این بهترین راه بود ولی متاسفانه اینکار به خودمون بیشتر صدمه میزنه و گذشته از اون اگر بپذیریم که این فشار برای رشد ضروری است باید هزینه بدهیم در این صورت مردم کم درامدتر هزینه ها را خواهند پرداخت که منصفانه نیست. خلاصه بنظرم منظور رهبری این است که اگر کار را به جای باریک بکشانید ما هم داریم واستون!! (2709034) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.