کد مطلب: 405213
ورود نسل جدید اتوبوس یورو ۶ به پایتخت
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۰
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تردد آزمایشی نسل جدید اتوبوسهای با استاندارد یورو۶ با پایه گاز سوز در تهران خبر داد.
به گزارش تسنیم، مهندس پیمان سنندجی امروز در مراسم بازدید اهالی رسانه از مراحل معاینه فنی اتوبوسهای شرکت واحد همزمان با نخستین روز اجرای طرح کاهش، این اتوبوس را دارای تمامی استانداردهای یورو6 دانست و تاکیدکرد: این اتوبوس CNG سوز است و تمام استانداردهای لازم برای تردد را دارد.
سنندجی با تاکیدات بر برخی مخاطرات برای مسافران در هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوسها و ضرورت افزایش ایمنی مسافران گفت: درهای این اتوبوس مشابه درهای مترو طراحی شده و به محض آنکه مانعی در مقابل بسته شدن درها ایجاد شود درها مجددا باز میشود.
سنندجی ظرفیت اتوبوس یورو 6 را 23 نفر نشسته و 97 نفر ایستاده عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگیهای این اتوبوس آن است که دارای رمپ ویژه معلولان است که افراد معلول و ناتوان با فشردن زنگهایی که در درون اتوبوس تعبیه شده به راننده اطلاع میدهند که باید رمپ اتوبوس را باز کند که با باز شدن رمپ ویژه معلولان تردد این افراد به سهولت انجام میگیرد.
وی با اشاره به طراحی صندلی ویژه معلولان در این اتوبوس گفت: چراغهایی بر روی صندلی ویژه معلولان طراحی شده که مشخص میشود صندلیهایی که ارتفاع کمتری دارند برای معلولان است.
سنندجی این اتوبوس را دارای سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد عنوان کرد و ادامه داد: این اتوبوس به گونهای طراحی شده که تا به طور کامل درها بسته یا باز نشدهاند نمیتواند حرکت کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه این اتوبوس توسط یکی از شرکتهای داخلی از کشور ایتالیا وارد شده است، گفت: این اتوبوس به طور آزمایشی در خط هفت BRT تهران مشغول به فعالیت است و تا 15 روز الی یک ماه آینده کلیه تستها بر روی این اتوبوس انجام میگیرد و در صورت موفق بودن تستها، نسبت به خرید انبوه آن اقدام خواهیم کرد.
هزینه هر دستگاه اتوبوس 800 میلیون تومان است که به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، شهرداری تهران در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین کاهش آلودگی هوا این اتوبوسها را خریداری خواهد کرد.
کلمات کلیدی : اتوبوس یورو۶+پایتخت+شهرداری
آریابان
۱۳۹۵-۰۸-۰۱ ۱۸:۴۵:۲۷
امیدواریم دراین اتوبوس های نسل جدید ، دیگه این هیولای !!!! کاملا سیاهرنگی که محل صندلی راننده را از بقیۀ فضای مسافرین جدا میکنه کلا حذف شده باشه؛
اتوبوس های درون-شهری ما که معمولا از شیشه هایش گرفته تا کف ماشینش آلوده و کثیفه ، با این تودۀ عظیم سیاهی و ظلمت بی خاصیت !!!! که در برابر چشمان مسافرین قرار گرفته، افسردگی و یأس و اندوه !!!! مسافرینش رو چندین برابر بیشتر میکنه ؛
آقایون یادشون باشه که مسافرین اتوبوس های اروپائی ، با اطراف خودشون کاری ندارند و چون همیشه هم صندلی گیرشون میاد !!!! مشغول مطالعه اند و البته در عین حال استقلال فکری-روانی راننده هم به شدت مورد توجه قرار داره و بنابراین در طراحی های خود ، به نصب چنین حفاظ های کاملا لازمی (البته به گونه ای چشم-نواز و نه چنین ، افسردگی-آفرین !!!!!) توجه داشته و دارند؛
درحالیکه در مورد ما قضییه کاملا فرق می کند و ما چون همیشه با کمبود !!!! صندلی روبروئیم همون بالای پله ها و بغل دست راننده می ایستیم و یا اگر داخل فضای اتوبوس و یا حتی ندرتا نشسته هم باشیم با سرانۀ مطالعۀ بسیار پائین خودمون ، اساسا دائما مشغول نگاه کردن به شیشۀ جلوی اتوبوس هستیم در حالیکه یک هیولای سیاهرنگ ظلمانی !!!!! از سقف تا کف را پوشانده و چشم انداز مسافران را مختل میکنه ؛ (3982895) (alef-11)
بهتر است اتوبوس های جدید به بخش خصوصی که اکثرا دارای اتوبوس های فرسوده با مصرف بالا و آلودگی محیطی زیادی هستند تعلق گیرد (3983357) (alef-11)