نظر منتشر شده
۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 252655
پیاده روی اربعین؛ گام های تثبیت آرمان انقلاب اسلامی
کبری آسوپار، 24 آذر 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
«گمان نمی‌کنم پدران ما زمانی که با صدام می‌جنگیدند، علی‌رغم تمام آرمان‌خواهی‌هایشان تصور می‌کردند که یک روز حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله، فرمانده ارتش عراق شود و باقر قالیباف فرمانده لشکر ۲۵ کربلا، شهردار کربلا»

دست به دست شدن جملات فوق در شبکه های اجتماعی همراه با عکس دو نفره ی قاسم سلیمانی و محمدباقر قالیباف، شاید در نگاه اول رجزخوانی جوانانی باشد که این روزها از همزمانی شهرداری قالیباف بر کربلای معلی با فتوحات نام آورانه ی نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق هیجان زده اند. اما واقع آن است که صرف از آن فرماندهی ارتش، این رجز، کذب نیست و بی راه هم نمی گویند؛ ۲۶ سال از امضای قطعنامه ی ۵۹۸ و آتش بس میان ایران و عراق می گذرد. اتفاقی که پس از آن صدام، رییس جمهور وقت عراق خطاب به مقامات ایرانی گفت که به همه ی آنچه می خواستید، دست یافتید. عقل دنیایی صدام شاید درست می گفت، اما در ذهن رهبران انقلاب اسلامی بهمن ۵۷، چیزی خیلی فراتر از عقب نشینی بعثی ها از مرزهای جمهوری اسلامی و تبادل اسراء و امثاله می گذشت. جمهوری اسلامی از کشوری که مورد تهاجم عراق و دچار مشکل حتی برای تامین سلاح اولیه ی دفاعش بود، حالا تبدیل به کشوری شده است که سخن از پیشنهاد همکاری مشترک نظامی آن با آمریکا در خاک عراق است. دولتی در عراق بر سرکار است که از حزب نزدیک به جمهوری اسلامی ایران است و راه را برای حضور مقامات ایرانی در عراق گشوده است. این ها اتفاقات کمی نیست.

صدام البته می دانست انقلاب اسلامی قرار نیست در مرزهای جمهوری اسلامی محصور بماند و لابد برای همین هم راه کربلا را بسته بود تا اندیشه ی حسینی انقلاب اسلامی به جغرافیای زمینی حسینی نرسد که این تلاقی لاجرم کار او را در سرکوب مسلمانانی که دیکتاتوری ظالمانه ی او را برنمی تافتند، سخت می کرد. حالا اما در ۱۱ سالگی عراق بدون صدام، یک و نیم میلیون زائر ایرانی در جاده ها و خیابان های کربلا حضور دارند و قدم های آنان در کنار ۱۸ میلیون زائر دیگر از ده ها کشور جهان، گام های آرمانی سیاست خارجی انقلاب اسلامی را پیش می برد.

قرار نیست از بزرگترین تجمع انسانی جهان تفسیرهای سیاسی بیرون بکشیم، اما حضور میلیونی در تجمعی چند روزه، در قلب عراقی که گرد و غبار اشغالگری غرب و گروه های تروریستی و توحش داعش در آن بلند است، نمی تواند خالی از پیامدهای سیاسی و امنیتی باشد. چه رسد به وقتی که این گردهمایی عظیم بر مبنایی کاملاً ایدئولوژیک شکل گرفته؛ به ویژه آنکه ثقل اصلی ایدئولوژی مذکور بر تن ندادن به ظلم ظالم است، حتی اگر او پادشاهی قدرتمند باشد و تو جز تنی چند از نزدیکانت جنگجویی نداشته باشی و این تن ندادن به ظلم حاکمان جبار به قیمت جان تمام شود... حتی به قیمت اسارت زنان و کودکان خانواده... آیا ساده لوحی نخواهد بود که اهل سیاست از این اجتماع عظیم ایدئولوژیک بی تعمق بگذرند؟


صدام سال هاست که نیست و رجزخوانی برای کسی که با ذلت توسط هم پیمانان سابق، از قدرت برکنار و ذلیل تر دستگیر و اعدام شد، وجه چندانی ندارد؛ اما رجزخوانی حسینی مسلمانان برای صدام نیست؛ داعشی ها می شنوند، سیاستمداران غربی هم می شنوند و همین «به چالش کشیدن دشمنان داعشی خود» کافی ست که شیعیان را در کنار انگیزه های قوی معنوی، به کربلا بکشاند؛ کربلایی که داعشی ها خیلی علاقه مند به تخریب کامل آن هستند. فرقی نمی کند عقل شیطانی کهنه سیاستمداران غربی پی زدودن آرام آرمان حسین بن علی علیهماالسلام از جان اسلام باشد و تلاش کند دین را از میان حکومت و اجتماع به کنج خانه ها بکشاند، یا تحجر جاهلی داعش گنبد و بارگاه برای اهلبیت پیامبر علیهم السلام را شرک بداند و بر آن شمشیر کشد؛ این هر دو بر «نبودن حسین » اتفاق نظر دارند. با این وجود و حتی با همه ی بایکوت خبری اربعین در رسانه های غربی، هم داعش و هم غربی ها پیام های روشن اربعین ۹۳ را دریافت می کنند؛ آنها می توانند با همه ی این ۲۰ میلیون نفر موافق نباشند، اما نمی توانند این راهپیمایی عظیم و پیامی را که مخابره می کند، نادیده بگیرند. پیامی که می گوید مسلمانانی که زیر پرچم حسین علیه السلام درس زندگی و سیاست می آموزند، در وسط میدان حاضر هستند؛ و یقیناً جنگ با کسانی که آموخته اند برای نرفتن زیر بار ظلم و حفظ عزت باید حتی از جان گذشت، کار ساده ای نخواهد بود.


جمهوری اسلامی قصد دخالت در عراق ندارد؛ پیوندهای فرهنگی میان ایران و عراق آن همه هست که اگر کسی مانع ملت ها نشود، همدیگر را می یابند و همگرایی قدرت هایشان مانوری عظیم را به نمایش می گذارد؛ حضوری مردمی که قدرت دولت هایشان را هم افزایش می دهد. با این همه، جمهوری اسلامی این روزها در عراق هست و عکس های حضور فرمانده نیرو قدس سپاه در شهرهای مختلف عراق و در میدان رزم عراقی ها با داعش، بیش از هر عبارت دیگری بیان می کند که ما در عراق هستیم و إبایی هم از گفتن آن نداریم.


جمهوری اسلامی در عراق هست و نشانه ی این حضور فقط عکس های سرلشگر قاسم سلیمانی در عراق نیست؛ حتی شهرداری دو هفته ای شهردار پایتخت جمهوری اسلامی بر کربلا، کسی که از قضا سال ها فرمانده ی یکی از لشگرهای دفاع ایران علیه تجاوز بعثی ها بوده، نشان کاملی بر این حضور نیست؛ جمهوری اسلامی به عنوان دولت بر آمده از انقلاب اسلامی سال ۵۷ در عراق حضور دارد، چون آرمانی که این انقلاب و این نظام را به وجود آورده، اینک در عراق روزهای منتهی به اربعین، ابرازی عمیق و پررنگ دارد. عراقی که در گذشته ای نه چندان دور، زیر بار سرکوب های ظالمانه ی دیکتاتور دیوانه اش سر خم کرده و زیارت کربلا در آن چیزی شبیه جرم بود، حالا در سایه ی پرچم حسین بن علی علیهماالسلام می بالد و مشق آزادی و آزادگی می کند و مگر آرمان قیامی که سال ۴۲ از منبر آن امام عزیز، روحانی جلیل القدر شیعه جاری شد و به انقلاب اسلامی سال ۵۷ رسید، چیزی غیر این بود؟ آرمان امام خمینی (ره) هیچگاه فتوحات جغرافیایی نبود و تنها به آزادی و آزادگی مسلمانان در سایه ی اسلام می اندیشید و حال عراق گام های بلند رسیدن به این آرمان را طی می کند.
 
جوادی
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۲:۴۹:۲۹
مردم به عشق امام حسین و خانواده او با پای پیاده رفتند. (2548763) (alef-17)
 
سامان نریمان
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۳:۴۷:۴۶
الف جان منتشر کن
خانم آسوپار مقالات شما همیشه و مرتب در سایت الف منتشر میشه.
بفرمائید نسبتی با عزیزان الف دارید یا نظرکرده اید؟

ما هم چند بار مقاله فرستادیم منتشر نکردند.ما هم دل داریم.

خدا نظرکرده ها را دوست دارد... (2548932) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۱۰:۰۸
خب این بنده خدا خبرنگار نسبتا معروفی هست
اسم ش رو سرچ کنی میفهمی
فکر کردی از مخاطبای الف ؟
:)) (2549007) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۳۹:۵۳
خود نویسنده یا رفقا اومدن کامنت گذاشته جالبه چه سریع هم تایید شده!
نسبتا معروف!! (2549079) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۰۰:۰۷
عزيز دل!
من اين بنده خدا رو از طريق صفحه پلاس ش مي شناسم
حالا هر كي كامنتي داده وابسته است؟
شما احيانا تئوري توهم توطئه رو ميدوني چيه؟
برو تحقيق كن ...
:)) (2549136) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۸:۲۴:۱۶
با این راهپیمایی بالای 20 میلیونی که از نجف تا کربلای امام حسین(ع) شاهد بودیم، مزدوران آمریکا در منطقه باید دم‌شان را بر کول‌شان بگذارند و منطقه را ترک نمایند. چرا که با یک اشاره رهبر معظم انقلاب در کم‌ترین زمان ممکن بر سر آنها خراب خواهیم شد. در آن موقع نه از داعش اثری می‌ماند نه از اربابانش. (2549589) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۸:۲۶:۰۹
راهپیمایی 20 میلیونی اربعین امام حسین(ع) در عراق هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل را به هم خواهد ریخت، چه برسد به نیروهای داعش که رزمندگان عراقی موفق شدند کمر این مزدوران بیگانه را در عملیات آمرلی بشکنند. (2549595) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۳۴:۵۵
خانم اسوپار در دنیای دیگری به سر میبرند و بیشتر مقالاتشان برای 10 هزار سال پیش خوبه یعنی من هر وقت مقالات ایشان را میخوانم فکر میکنم در دوران غارنشینی دارم زندگی میکنم اونم نه توی ایران بلکه در بیابانهای کشور مجاور یعنی هم به لحاظ تاریخ هم جفرافیا همه چی انگار عوض شده و کسی از دنای دیگری اومده داره تحلیل میکنه (2549228) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۶:۲۴:۰۱
تفکر ایشان بر اساس عدم اعتقاد به دموکراسی و نفی غرب بنا شده است جالبه برام که بدونم ایشان وقتی دارند از اختراعات و اکتشافات غرب استفاده میکنند از خودشان ایا میپرسند چطور این همه ابداع از غرب میاد اگر دموکراسی بد است و چطور ماها هیچ ابداعی نداریم؟ به دیگر سخن وقتی در یخچال را باز میکننند یا موبایل استفاده میکنند یا سوار ماشین میشوند که به محل کار بروند تا علیه غرب تحلیل بنویسند نمیدانم به اینها هم فکر میکنند یا نه! نمیدانم واکسن غرب را هم در بچگی زده اند یا نه!
به هر حال این دوستان که یک طیفی هستند ادعاهای زیادی دارند ولی در عمل ما چیزی ازشون نمبینیم. وقتی از فسادهای 8 ساله این دوست عزیزو رئیس جمهور قبلی که با نهایت توان هم ازش حمایت میفرمودند سوال میکنیم یا رکود تورمی و این همه گرفتاری های جامعه باز جواب روشنی نمیدهند.سوالی که بنده دارم از ایشان این است که خروجی های غرب برای بشریت محرز و مشخص است چه در علم چه در ابداعات و اکتشافات و...تفکر مورد نظر ایشان چه خروجی هایی برای خودمان یا بشریت داشته ؟؟این را پاسخ بدهند خیلی عالی میشود. (2549332) (alef-17)
 
behnam
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۰۵:۴۱
بله ، اگر آرمان گرایی در کنار واقع بینی ، غار نشینی است ما غار نشین هستیم. شما برج نشین باش... (2549416) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۵۴:۵۱
شک نکن که تو دوران غاز نشینی هست، چه مقالات ایشان را بخوانی چه نخوانی. (2549524) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۲۱:۱۳:۵۰
کلا و اساسا هرچیزی که شما با جنس خودت جور نبینیش، یه ایرادی داره.. (2549995) (alef-17)
 
نقی
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۴۷:۱۷
الف مقالات همسو را با دیدگاههایش را منتشر می کند. من هم امسال چندین یادداشت برای الف فرستاده ام ولی هیچ کدام را منتشر نکرده است. (2549104) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۰:۲۶:۴۸
آخه نابغه ایشون خبرنگار همین سایته (2550384) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۲۴:۰۸
الان کامنت من کوش؟!!

نوشته بودم مطلب درست می گوید چون جمهوری اسلامی پی فتوحات نبود، نمی خواست که همه زیر پرچم جمهوری اسلامی باشند، می خواست آزاد و آزاده زیر پرچم اسلام باشند و الان این 20 میلیون هم زیر پرچم اسلام هستند و آزاد و آزاده. آنها بخاطر جمهوری اسلامی نرفتند، اما به همان راهی رفته اند که جمهوری اسلامی خواست و می خواهد و همین برای جمهوری اسلامی کافی ست (2549204) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۳۵:۴۹
من یک سوال از خانم اسویار دارم خواهش میکنم این سوالم را منتشر کنید تا دوستان پاسخ مرا بدهند سوالم این است که بر اساس ادعای شما 20 میلیون زائر در کربلا هستند چرا این 20 میلیون که پیاده تا کربلا رفتند به سمت موصل و سایر شهرها که در اشغال داعش جنایتکار است حرکت نمیکنند تا با همین جمعیت سهمگین طومار داعش در هم پیچیده شود؟ 20 میلیون انسان حتا اگر سنگ هم در دست داشته باشند به راحتی میتوانند از پس چند هزار تروریست بر بیایند و شهرها و مردمان و زنان و اسرای مظلوم ان مناطق را ازاد کنند که به مراتب اجر فراوانی از زیارت قبور متبرک ائمه دارد (2549480) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۵:۴۱
منتظر فرمان شما بودند خب :))) (2550892) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۶:۰۶
چرا شما نمی رید بجنگید؟ یعنی طرفدار داعش هستید؟ (2550894) (alef-17)
 
امین
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۲:۵۲:۱۳
من به شدت به امامان عزیزم اعتقاد دارم پدربزرگ من آشپز هیات بود تا آخر عمر
پسر عموی من مداح اهل بیت هست و همه ما با امام حسین زندگی میکنیم
با این وجود فکر میکنم اگر ما میخواهیم الگوی اسلامی نمونه در دنیا باشیم باید مسوولینی داشته باشیم که برای مردم کار کنن و مملکت رو آباد کنن فشار اقتصادی رو از رو دوش مردم سبک کنن و با مردم رو راست باشن و با فساد اقتصادی مبارزه کنن و صداهای مخالف رو بشنوند و به مخالفین برچسب نزنن به جای سخنرانی و عادی جلوه دادن شرایط به خاطر مردم با دنیا تعامل کنن و یه ایران مدرن و دوست با دنیا بسازند که از حقوقش هم عقب نشینی نمیکنه
ولی افسوس دریغ آه و حسرت (2548769) (alef-17)
 
امیراز قم
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۲:۵۳:۱۴
تورا خدا امام حسین را وارد مسائل سیاسی نکنید من اونجا رفتم پیاده ام رفتم (2548773) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۳:۰۷:۰۰
امام حسین علیه السلام الگوی سیاست شیعیان است؛ سیاسی اش نکنیم؟!!
اگر سیاسی نبود، اصلا دلیل شهادتش چی بود پس؟!! (2548805) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۳:۱۸:۳۲
دین رو به دنیا نفروشید. امام حسین(ع) ورای همه حکومت هاست (2548840) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۳:۴۶:۵۵
دلیل شهادتش سیاسی نبود
امام حسین اگر هم سیاسی بود این دلیل نمی شود که یک گروه آن را برای خود مصادره کند.چه کسی به شما پروانه داده که امام حسین مال گروه شماست.
در ضمن اگر عراق درگیر جنگ نبود بهتر نبود.
چه آرمانیه که همش کشت و کشتاره (2548929) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۰۸:۲۷
کی الان به نفع خودش مصادره کرد؟!!
بعدم کی گفت کشت و کشتار؟ خوبین؟ (2549002) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۷:۰۴:۳۳
به نظر شما "بیعت نکردن با حاکم(یزید)" دلیل سیاسی به خساب می آید یا ورزشی و هنری؟؟
آیا اگر امام حسین(ع) صراحتا گروهی را شیعه(پیرو) خود بنامد و این گروه برای امام معصوم خود تمامی خطرات و دشواری ها را متحمل بشوند، شما در مقامی هستید که به این گره انگ مصادره بزنید؟؟
سوال: اگر ناموس جنابعالی در خیابان مورد جسارت قرار بگیرد و شما واکنش نشان دهید و به خاطر این وفاداری متحمل ضرب و جرح بشوید، و ناگاه فردی ناآگاه بگوید: این چه آرمانی است که همه اش ضرب و جرح است، باید اصلا جوابی به او داد؟؟

دوست جان، این که تمام کفر و خباثت به تمام ایمان و پاکی حمله ببرد و کشت و کشتار راه بیندازد، و گروه مومنان بر اعتقاد پاک خود بمانند و تن به ذلت ندهند، دقیقا آرمان نام دارد. (2550511) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۰۳:۴۷
آخی نازی میواستی پیاده نری امام حسین سیاسیه و امام زمان هم سیاسه و ما تشکیل حکومت جهانی میدیم (2548982) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۴۶:۵۵
جنابعالی چیکاره ای که به یه زائر میگی "می خواستی نری؟" هان؟؟؟
این هم دیگه 6 دنگ سندش به نام و در انحصار شماست؟؟
خودشیفتگی تا کجا آخه... (2549102) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۰۹:۱۹
۱۴:۴۶:۵۵
کسیکه ندونه امام حسین چرا قیام کرده و هدفش چی بود و باید در حال حاضر چه کرده پیرو آن بود معلومه از بصیرت و حداقل درک برخوردار نیست و هنوز حسین و یزید زمان خودشو رو نمیشناسه امام حسین کاملا سیاسه و متعق به کسانی هتس که پیرو آن هستند بریم گریه کنیم و راه حسین رو نشناسیم به درد چی میخوره؟ راه حسین راه انقلاب اسلامی و رهبر اونه و ما پرچم این کشور ره دست صاحب اصلیش میدیم (2549158) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۵۵:۵۸
بد نیست وقتی مطلبی می نویسین یکبار از روش بخونین ... (2549281) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۴۰:۵۰
و خیلی بد است که وقتی از مطلبی خوشمان نمی آید ، اشتباهات املایی آن را بهانه کنیم . (2549490) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۹:۲۵:۳۴
۱۵:۰۹:۱۹
بنده نه در مورد چرایی قیام امام حسین صحبت کردم (چه سیاسی چه غیر سیاسی،) نه در مورد یزید صحبت کردم،
(بگذریم که منظور امثال شما از "حسین زمان" یعنی خودتون و همفکراتون و "یزید زمان" هم معمولا کسایی هستن که با شما زاویه دارن...)
فقط گفتم از این خودشیفتگی و دیدذهنی «یکم» فاصله بگیر که به اینجا نرسی که به صراحت بگی "آخی نازی می خواستی نری..."
این که دیگه درکش سخت نیست که این همه آسمون ریسمون بخواد. (2549742) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۰:۰۷:۱۳
یزید شراب خوار بود. یزید میمون باز بود. یزید لیبرال بود... البته من میدونم خیلی ها کینه امام حسین رو به دل دارن. حق هم دارن چون امام حسین نبود نظام ۸۸ سقوط میکرد. (2550352) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۲:۵۵:۴۵
خانم آسویار مطلب خوبی نوشته اند که نشاندهنده سرافرازی کشور از بعد آرمانخواهی است. اما متاسفانه پدیده فساد اقتصادی و اداری مالی چنان رشد یافته که آوازه سلامت سیستم اقتصاد بانک و بورس و صنعت و اداری کشور در جهان را در معرض هجمه قرار میدهد.
لازم است تا سیستم های نظارتی سریعا پالایش و تجدید قوا شوند تا این همگامی در صدور معنویت انقلاب اسلامی به تمامی انجام شود. (2548780) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۰۱:۱۳
من هر مطلبی که میبینم و برام عجیبه میبینم نویسنده اش ایشونه. (2548972) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۲:۵۸:۲۶
خیلی خوب، متین و با نکته سنجی (2548786) (alef-17)
 
رضائیان
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۳:۰۳:۵۱
شور حسین است چه‌ها می‌کند....
مثل همیشه ساده و عمیق، گویا و رسا (2548796) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۰۲:۱۶
ان شالله ظهور نزدیکه (2548975) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۰۳:۰۲
موج سواری سیاسی ممنوع. به عشق امام حسین مردم رفتند نه برای شخص ویا گرایش سیاسی خاصی (2548980) (alef-17)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۰۷:۵۷
الان این مطلب با گرایش سیاسی خاصی همراهی داشت؟شما متن رو خوندی یا مثل طرفداران فتنه و رقص درعاشورا ، نخوانده ، نظر می دی؟ (2549425) (alef-17)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۷:۴۱
"همین «به چالش کشیدن دشمنان داعشی خود» کافی ست که شیعیان را در کنار انگیزه های قوی معنوی، به کربلا بکشاند"

این قسمتی از مطلب بود که دلیل کربلا رفتن را نوشته، ولی شما خواستی نخونی و کامنت بنویسی که گرایش سیاسی خاص فلان! کی گفت گرایش سیاسی اصلا؟!!!! (2550898) (alef-17)
 
شهریار
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۲۵:۵۱
کاش ما هایی که این همه مدعی هستیم ذره ای از خلوص نیت شیعیان عراقی را داشتیم همانقدر که انها خالصانه به زایران خدمت می کردند خبری از واقعیت ادعا های مطرح شده از طرف ما نبود . اینقدر مدعی نباشیم و اخلاص در عمل را سر مشق کارهایمان قرار دهیم ... دو صد گفته چون نیم کردار نیست (2549041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۴:۵۷:۱۲
کل امنیت خاورمیانه روی انگشت سردار اصولگرا سپاه اصولگرا میچرخه و اونها خودشون سرباز شخص دیگری میدونند که عزیر ماست (2549128) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۳۴:۱۴
مردم گشنن مي فهميدي؟ چي داري تيتر مي زني؟ انگار خوابيد ؟ (2549225) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۴۷:۵۶
بجای پول دادن بابت نت برو غدا بخور تا سیر بشی (2549507) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۷:۵۸:۱۸
اگه گشنه ای برو دنبال کار کامنت ننویس، البته اگر کامنت نویسی شغلت نیست!! (2549530) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۰:۰۳:۵۴
مردم به روحانی رای دادن که سیرشون کنه. برید یقه ی ایشون رو بگیرید که هنوز نتونسته از پس شکم گشنه شما بربیاد.
همه که نباید در جهت پر شدن شکم همیشه خالی شما قلم فرسایی کنن. اگه اینقدر گشنته پول اینترنتتو خرج شکمت کن. یه ذره هم خداتو شکر بد نیست. (2550343) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۵:۳۴:۱۶
خانم آسوپار شما یکی از بهترین نویسندگان سایت الف هستید و یکی از دلایل اینکه این سایت قابل تحمل میشه به خاطر امثال شماست (2549226) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۹:۲۹:۳۰
خیلی کامنت جالبی بود من دچار بهت شدم چون دقیقا عکس نظر شما را دارم (2549755) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۸:۳۲:۳۹
با وجود استقبال اغلب روزنامه‌ها از اجتماع 20 میلیونی اربعین حسینی(ع)، روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامی فتنه این رویداد مهم را در صفحات اول خود حذف کردند تا ثابت کنند اصل مشکل جریان فتنه، اسلام و نهضت امام حسین علیه‌السلام است. (2549610) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۱۸:۴۰:۱۳
خانم نویسنده باور کن راهپیمایی اربعین به دلایلی که شما میگی نیست.لطفا بروید یک مقدار تاریخ اجتماعی عراق را بخوانید. ربط دادن این موضوع به تثبیت انقلاب اسلامی و موارد دیگر، ناشی از کم اطلاعی تاریخی نویسنده است و بیشتر از آن‌که دارای روح سیاسی زودگذر باشد نشان پیوند عقیدتی و مذهبی است که حد و مرز و سیاست و قومیت نمی‌شناسد. (2549628) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۵:۰۴
کاش مطلب را خوانده بودی و نظر می دادی؛ در متن دلیل حضور مردم این آمده است:

"همین «به چالش کشیدن دشمنان داعشی خود» کافی ست که شیعیان را در کنار انگیزه های قوی معنوی، به کربلا بکشاند"


حالا خوبی شما؟!
انگیزه های قوی معنوی رو ندیدی تو متن؟!!

حتما حضور داعش، شیعیان رو به مانور قدرت واداشته؛ چون پارسال از ایران 500 هزار نفر رفتند و امسال بالای یک و نیم میلیون. یعنی فکر کردی چرا یهو 3 برابر شده جمعیت ایرانی ها؟ (2550891) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۸:۴۱
میشه بگی خانم نویسنده ای که داری باهاش حرف میزنی دقیقا کجای متنش گفته دلیل کربلا رفتن چیه؟ لطفا عین مطلب رو بیار (2550899) (alef-17)
 
حسن.م
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۲۲:۱۲:۳۸
نویسنده که شرایط عراق جدید را میستاید و تلویحا آنرا از دستاوردهای انقلاب میداند نباید فراموش کند که این آمریکا بود که به عراق لشکر کشی کردوصدام جنایتکاررا سرنگون کرد و کشور ما از نتایج آن که شاید در محاسباتشان نیامده بود، بیشترین بهره را برد بگونه ای که یک مقام بلند پایه کشور عربستان که خیلی از تغییرات در عراق عصبانی بودند گفته بود:

"آمریکا عراق را در سینی طلا گذاشت و تحویل ایران داد". (2550126) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۴ ۲۳:۵۷:۴۶
چنان رجز میخوانید و مانند فاتحان سخن میگویید که انگار صدام را
جمهوری اسلامی لگد مال کرد
عزیزان واقع بین باشید
غرب هر کاری که خواسته کرده و خواهد کرد و ما هم دل شاد به راهپیمایی
کربلا هستیم. تا زمانی که قدرت ما شعاری است افتخارات و شادیهامون هم خیالی ست
امیدوارم منتشر شود (2550327) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۹:۰۸
چه ذلیلانه! (2550900) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۸:۰۳:۵۹
خوشحال و خرسندم که کرمانی هستم سرداد حاج قاسم سلیمانی افتخارای است برای کرمان و ایران (2550594) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۰۹:۲۷:۴۶
خیلی عجیبه توی دانشگاه ما یک چند تا سایت کامپیوتر داره یعنی سالن اینترنت با 70 - 80 کامپیوتر ، این روزها چیزی که خیلی نظر آدم رو جلب می کنه ، تصویر حاج قاسم سلیمانی است برروی اکثر دسکتاپ ها خودنمایی می کنه.
یعنی دانشجوها عکس حاج قاسم رو می گذارند رو ی دسکتاپ خیلی همه گیر شده . به نظر من این خیلی اتفاق خوبیه .

اگه واقعا این سپاه و حاج قاسم نبودند که تاریخ حضور مغول در ایران دوباره تکرار می شد فقط بجای مغول ها باید می گفتیم داعش ها . (2550694) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۴۹:۲۷
آقايون فهيم من د رد مردم مي نويسم شما بهتره بجاي فكر كردن به پول نت من بهتره واقعيت هاي مردم رو ببيني و ببيني مردم دچار چه مشكلاتي هستن و حتي در معيشت روزانه هم گير كردن (2550901) (alef-17)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۱:۵۴:۲۰
اين خانم نسبتا معروف است؟
كي گفته؟
ما 20سال هست تو كار سياسي هستيم و اسم اين بنده خدا رو هم نشنيديم حالا انتظار دارين با چاپ 2 تا مطلب دخترانه ...
چه جالب...
اين خانم چند ساله كار سياسي انجام ميده؟خدا وكيلي چن ساله؟
عجبا...
تو همين مطلب مثلا ؛ خانم اطلاع دارن كه تثبيت آرمان ها كي اتفاق افتاده، اصلا تثبيت آرمان يعني چي؟ صرف خوندن اين مطلب هم نشون ميده كه اين بنده خدا سواد سياسي و مطالعه قابل قبولي نداره (2550908) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۹:۱۴:۳۰
دکترای بورسیه‌ای داره (2551685) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۸:۲۷
خوب مردم را سرکار گذاشتید و سرگرمشان کردید تا بتوانید هر کار که می خواهید بکنید (2551260) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۶:۵۳:۵۰
مساله جالب برایمن این بود که در عراق هم افغانیهای تو ایران بودن دوهم ایرانیها که انجا هردو بیگانه محسوب میشدند ولی باز ایرانیهایی بودن که فکر میکردن اینجا هم ایران است و ایرانیها حتی در زیارت وسوار شدن و نظری خوردن و.. در اولویت هستند بر افغانیها .... (2553381) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۹-۲۶ ۱۸:۴۵:۲۲
بله که رفتن لیاقت می خواهد (2553548) (alef-17)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.