نظر منتشر شده
۱۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222757
معلوم است چه خبر است؟
سجاد محمدی، 25 فروردین 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۸
درست در روزهایی که «هر کسی از ظن خود»، موضوع امتناع آمریکا از صدور روادید برای نماینده ایران در سازمان ملل را در بوق و کرنا کرده‌ است، و دولت محترم با بی‌تدبیری هرچه‌تمام‌تر، یک موضوع فرعی را به مسئله اصلی سیاست خارجی تبدیل کرده، و وزارت امور خارجه، دیپلمات مورد بحث را بی‌بدیل و بی‌جایگزین می‌داند و کوس قحط‌ الرجالی را به صدا در آورده است؛ خود ما، از ورود جنازه یک ایران‌شناس آمریکایی به ایران ممانعت به عمل می‌آوریم و کار را به ناسزاگویی به مرده هم کشانده‌ایم.

شک نداریم که کار آمریکایی‌ها بد است ولی کار خود ما چطور؟ آن‌ها راه را بر زنده بسته‌اند و ما راه را بر مرده. آن‌ها از زنده ما می‌ترسند و ما به مرده آن‌ها گیر داده‌ایم. پیرمرد ایران‌شناسی رخت از جهان فروبسته است و همین مایی که چند سال پیش، بر حلوا حلوا کردن او توسط بالاترین مقام اجرایی کشور چشم فرو بستیم، اکنون از جنازه ایشان به عنوان «زباله غربی» یاد می‌کنیم و برای کسانی که خیال باطل دفن او در ایران را در سر می‌پرورانند، خط و نشان می‌کشیم.

پرواضح است که:
۱ـ امتناع آمریکا از صدور روادید برای دیپلمات ایرانی، غیرمنطقی، قلدرمآبانه، فاقد وجاهت قانونی و ناشی از خوی استکباری سردمداران کاخ سفید است.

۲ـ اصرار دولت در اعزام نماینده مورد نظر خود، خلاف مصلحت و نقض غرض است؛ زیرا به تعبیر امام امت –رضوان خدا بر او باد- سفیر باید بهترین روابط را با محیط مأمورییتش داشته باشد و پیگیری قبولاندن فرد معرفی شده، ولو توأم با موفقیت باشد، در راستای منافع ملی نیست و مأموریت چنین سفیری از پیش شکست‌خورده است و به دلیل سلطه ای که متاسفانه آمریکا دارد، جناب ایشان در مأموریت احتمالی خود، کاری از پیش نخواهد برد.

۳ـ مخالفت‌های توهین‌آمیز، افسارگسیخته و فاقد منطق مخالفین دفن ایران‌شناس آمریکایی در ایران، دون شأن ملت و در تعارض با آموزه‌های دینی است.
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۰:۴۸:۱۲
خود شما ندانسته به اصلی بسیار مهم اعتراف کرده اید.
آن اینکه افراد و اشخاص مهم نیستند. چه آن مرحوم و چه این فرد در قید حیات.
مهم ارزشی هست که این افراد در پی عنوان خود حمل می کنند.

کسی که ایران به عنوان نماینده خود معرفی می کند، به معنی آنست که تمام و کمال مورد تایید و وثوق دولت است و دفاع از حقوق ایران در مجمع مهم سازمان ملل را به او می سپارد.
حال دولت امریکا (نه سازمان ملل) او را واجد شرایط امنیتی نمی داند.

بدون طرفداری از جناحی خاص، باید اعتراف کرد این برخورد امریکا، اقتدار ملی ما را در معرفی نماینده دلخواه، خدشه دار می کند.

در مورد دفن آن مرحوم در ایران هم، قائل باشیم که این یک ارزش افزوده بیشتر برای بازماندگان وی و جامعه فرهنگی امریکا است تا ارزش افزوده ای به جامعه فرهنگی ایران.

لذا بیش از آنکه در داخل عده ای طرفداری از این تدفین کنند، جامعه فرهنگی امریکا باید تلاش فرهنگی در این جهت کند. (2079743) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۱۴:۰۴
دوستان چرا مغلطه می‌کنید:

۱- در تمام دنیا وظیفه سفرا و سفارت خانه‌ها در کنار گسترش روابط ، تهیه گزارش‌ها و اطلات از کشور میزبان است، اگر اسم این را جاسوسی می‌گذارید، باید در هم سفارت خانه‌ها در تهران را گل بگیرید.

۲- در تمام میثاق‌ها و قوانین شناخته شده دنیا که حتی ایران نیز به همه آن تعهد دارد، آمده که ٔبر فرض که ثابت بشه فعلا دیپلمات و یا سفارت در کارهای جاسوسی دست دارد، راه آن که ایران نیز پذیرفته، اخراج دیپلمات یا قطع رابطه و تعطیلی‌ آن سفارت است نه حبس غیر قانونی‌ ۴۴۴ روزه و یا بالا رفتن از دیوار سفارت. (2079924) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۰۶:۰۱
اقا، قطع الرجال بودن، شاخ دارد یا دم؟ خب قطع الرجال هستیم. در جایی که کسی که به اولین اصل بین الملل و دیپلماسی واقف نیست و از دیوار سفارت بالا میرود را بعنوان تنها گزینه معرفی میکنیم، ایا به قطع الرجال بودن اعتراف نکرده ایم؟ ایا ملاک تائید صلاحیت در هر یک از دوایر نظام، مبارزه سیاسی با رزیم طاغوت و زندانی شدن شخص باشد، به معنی کاردان بودن شخص هم هست؟ایا میشود پستهای تخصصی و مدیریت هایی که داشتن تجربه و تخصص باید اولین ملاک انتخاب باشد، به اشخاصی سپرد که مخالف سیاست طاغوت و زندانی سیاسی ان دوره بودند؟داشتن ایدولوزی اسلامی در مخالفین دوره قبل و یا اشغال کنندگان سفارت به جای خود ولی از کجا مشخص میشود که شخصی که اقدام به اشغال سفارت میکند و از یک ایدولوزی پیروی میکند حتما دارای درایت و سیاست و تخصص هم هست؟ایا اگر به شخصی بسیار متدین و با احترام و سابقه حسنه برخوردیم ، میشود تعمیر خودرو را به او سپرد؟ (2080152) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۲:۱۳
کار سفارت آمریکا فراتر از جاسوسی بود
فقط جمع آوری اطلاعات نبوده
دخالت مستقیم در اداره کشور داشتند
قابل مقایسه با بقیه سفارت خانه ها نیست
ضمنا گروگانگیری تنها به دلیل جاسوسی نبود
تاریخ را مطالعه کنید تا وضعیت را درک کنید (2081342) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۴:۳۸
دوست من کاملا بدیهیه که اتفاقاتی که در اون برهه از تاریخ افتاده نه بر اساس منطق که بر اساس احساسات انقلابی بوده و هزینه های زیادی رو بر دوش کشور انداخته. (2083240) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۱۵:۵۰
سینه چاکان دفن این آقا گویی فراموش کردند چه آشوبی برای دفن شهدای گمنام در دانشگاه انجام دادند ...
مگر ما نباشیم و ببینیم که شهدای ما را به دانشگاه راه ندهند و این جاسوس مردار را در ایران دفن کنند . (2079928) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۵۶:۲۶
خداوند شفايت دهد به حق چهارده معصوم (ع) (2080232) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۵:۴۵
ان شاء الله همه خائنین به وطن ، و غرب پرستان را هم شفا بدهد . (2080945) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۳:۲۸:۳۰
اصلا تو وطن ميدوني چيه؟!!! (2090663) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۴:۲۲:۲۳
با فحش دادن به یک پیرمرد مرده ضربه ای به او نمیزنید بلکه تتمه آبروی خودتان را هم میبرید. (2080333) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۳:۱۰
با دفنش هم آبرو توی تاریخ برایمان نمیماند (2081348) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۲:۳۳:۳۴
تو اصلا معنی آبرو را میدونی؟؟؟؟ (2084561) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۷:۱۱:۲۶
از اخلاق این برادران در عجبم .بی احترامی به دیگران می کنند و بعد انتظار احترام هم دارند !مردار کلمه مناسبی نیست . (2080362) (alef-10)
 
كامران
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۸:۲۶:۵۸
يه دكتر خوب برات سراغ دارم ...خدا شفاي عاجل بهت بده رواني كه شهداي خودمون رو در مقابل يك دانشمند ايرانشناس قرار ميدي !!!!1مقايسه اي كه بالكل غلط ويك قياس مع الفارق است (2080439) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۶:۵۱
عکس العمل ها را میشه مقایسه کرد (2081370) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۲۲:۵۲
دفن شهدا در اين طرف و اون طرف توهين به اين عزيزان است شهدا بايد در مزار شهدا دفن شوند و تو داري توهين مي كني بهشت هاي زهرا محل دفن اموات است چون انسان وقتي مي رود در اين مكان ها نيرويي كه در آنجا وجود دارد انسان را به ياد مرگ مي اندازد اما دفن كردن شهدا و يا اموات در مكانهاي ديگر بي احترامي به آن عزيز است. و با اهداف سياسي صورت مي گيرد . اينقدر شهدا رو مصادره كرديد كه بخش مهمي از جامعه از سر لجاجت با شما با شهدا هم لجاجت ميكند . برادرم دست برداريدبخدا شما با ندانم كاريتان آتش به جان جامعه انداختيد و جامعه رو هر چه بيشتر به سمت انحراف كشانديد جامعه اي كه هنوز نيم قرن از انقلابش نگذشته. براي رضاي خدا دست از افكار موهوم برداريد. هر روز جامعه را ملتهب نكنيد. (2080510) (alef-13)
 
میعاد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۵:۵۶
واقعاً کجای کارید شماها؟؟؟
البته که همین شماها از ورود جنازه خیلی از ایرانی هایی که جاسوس هم نبودند و آرزو داشتند به خاک خودشون برگردند هم ندادید، فکر کنم شما فقط در صورتی که همه ملت ایران در جنگ شهیدو جانباز میشدند راضی بودید البته به شرطی که آسیبی به خودتون نمیرسید
تفکرتون بیبماره بیمار دنیا داره بهمون میخنده به خاطر وجود شاپور بی مخ های این زمانه خجالت آوره که در این حکومت شما با این تفکر اینقدر قدرت دارید که در مورد مسئله ای با این میزان اهمیت بین المللی تصمیم میگیرید و اینقدر پشتتون محکمه که با اطمینان این رو فریاد میزنید وا اسفا بر ایران و ایرانی که متولیش شمایید چون ظاهراً شما نه وزیر و نه سفیر و نه وکیل رو به رسمیت نمیشناسین و فقط خودتونو مغز متفکر و تصمیم گیرنده میدونین (2080638) (alef-13)
 
مسلمان باشیم
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۴:۴۹
از این نوع ادبیات شما شهدای گمنام هم شرمنده شدند !
جسوس مردار یعنی چه؟
مگه محبوب و معشوقتان جناب "محمود خان" همین آقا رو ستایش نکردند و بهش کادو دادن اونم منزل چند میلیاردی؟؟!! (2080745) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۴۹:۳۷
چرا دو موضوعغیر مرتبط را به هم وصل می کنید حتما چون واژه دفن در هر دو موضوع مشترک است
آقایان اینقدر به آبروی ایران ضربه نزنید و از همه بدتر با افراطی گری آبروی اسلام را نبرید (2080779) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۸:۳۱
هوش پایین .. مطالعه پایین ... سطح فکر ماله پیش از قرون وسطا .... یک کلام
جهان سوم (2081060) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۳:۰۷
ادب گوهر گم شده مردم ماست... (2081288) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۲۹:۴۹
سلام . دوست عزیز فرض کنیم که به سفارت کشور ما در یک جای این دنیا به هر دلیلی حمله کردند و یکی از اون افراد داره به هر دلیلی به کشور ما میاد آیا جنابعالی براش فرش قرمز پهن میکنی . از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه.... (2079954) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۲۲:۱۵
اگر ما از آن کشور جاسوسی می کردیم ، حقی نداشتیم ، نکنه آمریکایی ها را بی گناه می دونی ؟ (2080081) (alef-13)
 
امر
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۱:۲۲:۴۶
نزدیک به دو ساله پیش بود که گزارشگر خبر مارا در ایتالیا به جرم نگهداری تعداد زیادی سلاح دستگیر کردند پس اینو چی می گی خیلی بده که انسان فکر کنه همه ی اون اعمالیو که انجام میده حقه و دیگران نا حق حال (2080272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۸:۰۴:۱۲
ببين در حقوق بينالملل يك اصلي است بنام مصونيت ديپلماتيك اين اولين پرونده جاسوسي ديپلماتيك تو دنيا نبود
وقتي رييس يك كشور استوار نامه يك سفير را مي پذيرد تضمين امنيت و مصونيت ديپلماتيك او را مي پذيرد
طبق قوايد بين المللي در صورت ظن جاسوسي ديپلمات يا ديپلماتهاي مذكور ظرف چهل. و هشت ساعت اخراج ميشوند (بسياري لز اين موارد در طول جنك سرد بين امريكاو هم پيمانانش وشوروي و همپيمانانش رخ داده) و كسي از ديوار كسي بالا نميره
چنانچه بعد از دستگيري سران حزب توده و اثبات جاسوسي آنها و ارتباطشان با سفارت شوروي در اوايل انقلاب و حتي اثبات اين امر كه حلقه جاسوسي سفارت شوروي تا سطح فرماندهي نيروي دريايي كشور پيش رفته كسي از ديوارشان بالا نرفت و ديپلماتهاي جاسوس اخر اج شدند
آقاياني كه از ديوار سفارت بالا رفتند ثابت كرده اند كه اين اصل را قبول ندارند و به عبارت ديگر قاعده بازي را قبول ندارند و طبيعي است كه در مواقعي هم نخواهند كسي را كه قاعده بازي را قبول ندارد بازي بدهند
اگر اين قاعده وجود نداشته باشد امريكايي ها هم مي توانند بعد از هر گزارشي كه دفتر نيويورك و لندن از وقايع امريكا تهيه ميكند و در بيست وسي نشان ميدهد از ديوار اين دفاتر بالا روند و كاركنان ان را به گروگان بگيرند (2080416) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۴:۴۹
مصونیت امنیتی چه ؟ آیا این مصونیت برای یک جاسوس هم وجو دارد ؟
یعنی شمای کم سواد از حضرت امام بیشتر می فهمید ؟ (2080937) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۵۹:۱۹
کاش قبل ازاظهارنظر یه چندتا سایت سرچ میکردی تا متوجه بشی این اقای ابوطالبی اصلا هیچ کاره بوده وبعدازتسخیرلانه جاسوسی دانشجوهای پیرو امام اازایشون به عنوان مترجم دعوت کرده بودن باهاشون همکاری کنه تو گفتگوها( برای ازادی گروگانها )باطرفهای خارجی!  
سوزن وجوالدوز کجا بود ؟! (2080140) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۱:۱۰:۴۶
شما هم ی کم مطالعه کنی میفهمی این خبر یک شایعست و از همه ی عوامل تسخیر فقط یک نفر تایید کرده (2080256) (alef-10)
 
پریسا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۹:۳۳
بد تر از این را امریکا با ما کرد بعد از کودتا ننگین 28 مرداد انها رئیس جاسوس خانه سیا را در ایران به عنوان سفیر خودشان به ایران فرستادند چرا تاریخ کشورخودتان را نمیخوانید از نیم ساعت کتاب خواندن ما ایرانیان دچار بیمار نمیشویم بخدا . (2080956) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۸:۱۹
فعلا که برای جسدشون فرش قرمز دارند پهن میکنند (2081375) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۴۷:۱۸
واقعا معلوم است در این مملکت چه خبر است؟
اگر سفیر را عوض کنند همین الف تیتر میزند که شکست سیاسی روحانی در برابر فشار های امریکا و سایر به اصطلاح اصولگرایان داد و بوق و کرنا راه می اندزند که این دولت انقدر مرد نیست که رو حرفش بایسته
اگر برای ریچارد فرای مجوز بدن خود الف و سایر به اصطلاح .... داد و قال راه میاندازید وااسلاما یک جاسوس رو رو خون شهیدان تشییع کردند و به خاک سپردن و ...
اگر نده میگید چهره کشور ما مخدوش شد. اینجاست که آدم به وضوح میفهمه کی برای رضا خدا کار میکنه و حرف میزنه کی برا حزبش و منافع خودش
امیدوارم رییس جمهور تصمیمی رو درست تشخیص دادند و با خرد جمعی به نتیجه رسیدند رو انجام بدند و کاری به امسال شما اصولگرایان که هر طرف بچرخند حرف میزنید نداشته باشند
ضمنا از همین سیاست به خوبی می توان عیار دیانت آقایون رو خوب فهمید (2080119) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۴۷:۱۹
آبروی ایران و ایرانی را دارید در دنیا می برید با این برخورد خود آنوخت صحبت از ارزش افزودهبرای آنهامیکنید واقا ضرر این موضوعرا و این برخورد افراطی را نمیبینید یا خود را به خواب زده اید (2080772) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۱:۵۷
اتفاقآ اگر بتوان نام ارزش افزوده بر ان گذاشت .برای ایران خواهد بود.چرا که بزرگی از دنیای علم و فرهنگ انقدر عاشق فرهنگ این سر زمین شده که می خواسته روحش در اینجا ارام گیرد.(البته عشق ایشان به اداب و فرهنگ نیاکان ما ایرانیان نه ما وشما!!!!!!!!بوده است) (2081162) (alef-13)
 
ابوالفضل
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۱:۴۶
به نظر من در صورتی که آقای ابوطالبی عضو دانشجویان پیرو خط امام بوده باشند کار آمریکا در عدم صدور ویزا برای ایشان اخلاقا درست است حتی اگر این عمل مغایر مقررات بین المللی باشد.
پس از سه دهه ملت ما هنوز تاوان این عمل احساسی را می دهد. کسی که به بدیهی ترین اصل دیپلماتیک، یعنی مصونیت دیپلماتیک، پایبند نبوده است به احتمال زیاد دیپلمات خوبی برای کشور ما هم نخواهد بود. (2081703) (alef-10)
 
نور
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۲:۲۴:۴۴
دقیقا تو مجمعی که برای همه دنیا است وربطی به امریکا ندارد برای چند ماهی حالا توچه داشته باشید با کسی که میخواهد مرقد وبارگاه والبته پایگاه داشته باشد درود برفرای که پس از مرگش هم درخدمت کشورش است وخدا هدایت کند ما را که در زمان حیات هم به فکر امریکایی ها هستیم نکند به تویجه شان بر بخوره (2084314) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۷:۵۵
1-ایران شناس امریکایی پرفسور فرای که علاقه مند به فرهنگ و تاریخ ادبیات فارسی بوده و عمری را برای درک آن گذاشت و رفت اگر این اشتیاق را بر فرض جاسوس بودن او بدانیم بنابرین دولت امریکا و انگلیس نیز همه ایرانیان مشتاقان فراگیری و خبرگان ادبیات زبان انگلیسی را باید جاسوس ایران بدانند.!!

2-ما وقتی به یک ایرانشناس امریکایی که فرهنگ ایرانزمین را به مردم کشورش میشناسانده و خواسته معنوی ایشان دفن استخوان هایش در کناره ای زاینده رود است. و برخلاف تعهد دولت قبلی و اموزه های دینی و فرهنگی اخلاقی با آن مخالفت می شود چگونه می توان انتظار داشت که امریکا به نماینده معرفی شده ایران به سازمان ملل بدلیل همکاری فرهنگی مترجمی در موضوع گروگانگیری کارکنان سفارت امریکا در تهران نیز اجازه ورود دهد. (2086205) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۰۳:۳۹
هدف تضعیف و مقابله با دولت است و به قول ماکیاولی سیاستمدار ایتالیائی هدف وسیله را توجیه میکند. (2079776) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۰۸:۰۷
عزیز من، خبری نیست، همیشه اینجوری بوده، چیزی که اصلا در این مملکت مورد توجه قرار نمی‌گیره ، خرد جمعی و احترام و حفاظت از منافع ملی‌ مردم مظلوم ایران است، مگر نه چه تور گروه و روزنامه‌هایی‌ که همه جوره از رئیس جمهوری قبلی‌ حمایت میکردند در زمان ایشان همه جوره در مورد تجلیل ایشان از فرای سکوت کردند ولی‌ حالا به خاک سپاری یک میت را که به حرف رئیس جمهوری ایران اعتماد کرده بود و وصیت کرده است پیراهن عثمان کردند و فریاد اسلام از دست رفت سر میدهند؟!... کجاست مسلمانی، کجاست درد دین، کجاست درد منفا ملی‌ مردم ایران؟ (2079911) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۲۵:۰۳
اخه وصیت یه مرده یهودی خارجی که مشکوک به جاسوسی هم هست اونم کنارمراکز گردشگری وتاریخی ما چه ارتباطی به کجاست مسلمانی ودرد دین داره ؟
اصلا کدوم کشور غربی میادمرده های بقیه کشورارو کنار اثارتاریخیشون که هرروز چقدر بازدید کننده داره دفن میکنن حتی اگه اون فرد تموم عمرشو صرف خدمت به فرهنگ اون کشورکرده باشه ؟
مرده محلش مشخصه وتو قبرستان دفن میشه !
ماکه اصلا نخوندیم ونشنیدیم برای دفن شهدا تو بعضی دانشگاهها ی تهران بعضی دانشجوها چه اعتراضاتی کردن !!!یا به خاطر اعتراض چند نفر ازسکنه یه محله شمال شهر تهران به دفن چندشهیدگمنام تو محله شون !بنیاد شهید مجبور شد اون چندتا شهیدگمنامو تو تپه ها شمال شهر دفن کنه و اسمه اشم بذاره کهف الشهدا که از اتفاقات روزگار یکی ازشهدا امسال هویتش مشخص شده وازاتفاقات روزگاراینه که این شهید یکی ازاعضای خونواده اقای ابوطالبی همین اقای معرفی شده به عنوان نماینده ایران تو سازمان ملل هستش !
کوتاه بیا .
توهمون اسلام هم واجب نکرده وصیت مسلمون برای محل دفن رو حتما اجابت کنین چه برسه مرده یهودی هم باشه

ازهمه بدتر ومهمتر فردا اگه مخالفای دفن فرای برن قبرشو تخریب کننبنظرت بهتره ؟این که ابروریزیش بیشتره .
حالا اگر تو قبرستون یهودیا دفنش کنن ، بازیه چیزی . (2080187) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۳:۵۵
اونجا هیچی نگفته اشتباه کرده
اینجا هم نباید چیزی بگه؟ (2081396) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۵۱:۲۶
گل گفتی
برای بعضی منفعت ملی مفهومی ندارد (2080790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۲:۰۵
این دولت به اندازه کافی زیر بار ذلت رفته دیگه تضعیف نمیخواد (2081391) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۰۸:۰۲
قبول بکنید اگر فرمانده ناو وینسنس را به عنوان سفیر آمریکا در ایران انتخاب می‌کردند آیا ایران او را به ایران راه می‌داد ؟ (2079778) (alef-13)
 
رضا از مشهد
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۱۶:۳۷
چه قیاس بیربطی!!!
مگر دانشجویان دستشان به خون نه بیش از 200 انسان بیگناه بلکه حتی یک نفر آلوده است که این چنین افاضه میکنی؟!!! (2079930) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۲۹:۰۲
عزیز من در قانون جزای اسلامی و تقریبا در تمام قوانین کشورهای دنیا، ربودن و یا گروگان گرفتن یک فرد که هیچ دادگاهی و قاضی حکمی علیه او صادر نکرده اگر مساوی قتل نفس نباشه دست کمی‌ از آن نداره، مانند دیه مرگ و ناا بینا شدن که هر دو دیه مساوی است. از اون بدتر که ما و این دانشجویان همچنان به این کار افتخار می‌کنیم و جشن میگیرم و در مقام قیاس، بارها آمریکا ولو به ظاهر ٔبر اشتباه بودن و غیر عمدی بودن هدف قرار دادن هواپیما در آسمان اذعان کردند، حالا ما هم باید حداقل در ظاهر از جشن گرفتن این قانون شکنی آشکار قوانین بین المللی خودداری کند. (2080096) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۲:۵۵:۳۱
افرين (2080313) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۱۵:۵۱
دوست عزیز موافقم ،اما اگه آمریکا ادعای اشتباه بودن عمل خودش رو داشت به فرمانده ناو وینسنس مدال نمیداد
قبول کنیم اونا هم کم به ما ظلم نکردن (2082773) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۴:۲۴:۳۷
تازه این آقا که حتی از آن دانشجویان هم نبوده و فقط بصورت پروژه ای برخی مطالب را برای آنها ترجمه میکرده (2080336) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۵:۴۱
آها! الان این آقا شدن هیچکاره؟! که حتی از اون دانشجویان هم نبوده؟!
روزمه ایشون رو ببینید متوجه می شوید... (2080849) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۰۵:۴۸
این چه مقایسه ای ناو وینسنس 270 آدم بی گناه رو گشته (2080482) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۰۹:۱۹
حالا اگر دولت سفیر را تغییر دهد، شمای نوعی صدای‌تان بلند نمی‌شود که آی ملت در برابر آمریکا کوتاه آمدند؟!

مضافاً اینکه بعضاً مخالفان دولت یازدهم این مسئله را به موضوع اول سیاست خارجی بدل کردند. می‌پذیرید؟ (2079780) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۱۶:۱۳
درست و منطقی (2079793) (alef-13)
 
م.م
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۲۰:۵۴
وای به روزی که افراد غیر فرهنگی در زمینه فرهنگ اظهارنظر کنند. اینها کاری می کنند که همین تعداد اندک ایران شناس غربی و علاقمند به مطالعه در فرهنگ ایران قدیم هم بفهمند ایران امروز از فرهنگ بویی نبرده است. (2079800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۵۲:۱۵
از نظر دشمنان ایران بهترین کاردارد صورت می پذیرد (2080794) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۲۱:۲۵
در سر عقل می باید... (2079801) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۲۱:۲۹
ایران وظیفه نداره جنازه افراد رو در خاک خودش پذیرا باشه اما آمریکا به خاطر میزبانی از مرکز سازمان ملل وظیفه داره نمایندگان کشور ها رو راه بده و این عملشون خلاف قوانین بین المللی هست (2079802) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۱:۵۸:۰۲
کسی ادعا نکرده ایران وظیفه دارد به این کار تن دَهَد، موضوع وصیّتِ یک ایران شناس است که اتفاقآ اصفهان را انتخاب کرده تا ازمرکزِ سیاسیِ کشور دورباشد و به تَبَعِ آن از تُهمتِ جاسوسی از زیرِ خاک!!! نیز در أمان بِمانَد... (2080301) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۰:۵۲
اتفاقا استادشم كه غارتگر آثار باستاني بود همين وصيت و كرده بود ... حالا چه سريه الله اعلم.. (2080695) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۱:۱۰
نه اصفهان رو انتخاب کرده چون از نظر فرهنگی شناخته شده است و میخواسته پایگاهی برای بعد خودش بوجود بیاره تا غربزده های بی هویت محلی برایجمع شدن داشته باشند.انصافا اگر یک ایرانی این وصیت رو کرده بود امریکا موافقت میکرد؟خودمونو به نفهمی نزنیم .ایران باید بر انتخابش برای سازمان ملل اصرار کنه این حق کشورهاست (2080826) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۵:۰۱:۱۹
آقای احمدی نژاد نظر بدهند (2080342) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۲۲:۱۷
اشتباهات دولت روحانی تا کنون:
انتخاب اشتباه سفیر برای سازمان ملل
نحوه تبلیغ و توزیع سبد کالا
شیوه غلط ثبت نام و آغاز فاز دوم هدفمندی بارانه ها
ادامه سیاست دولت احمدی نژاد در بسیاری از حوزه ها
نا کارآمدی بعضی از وزرا و اشتباه در انتخاب آنها
عمل نکردن به بسیاری از وعده های انتخاباتی

ما که در مهمان نوازی شهره عالم هستیم و قصد تنش زدایی در روابط بین الملی داریم، چرا باید به دفن پیکر یک ایران شناس که با آثار مکتوبش در شناساندن ایران به جامعه بین الملل نقش داشته و همسرش نیز ایرانی می باشد موضع زشت و خصمانه داشته باشیم؟
پیکر این آمریکایی فرهیخته می تواند در بهترین قبرستانهای آمریکا دفن شود. اما او وصیت کرده است که در کنار زاینده رود و در ایران دفن شود و این موضوع عشق و علاقه این مرد را به سرزمین ایران می رساند. باید دولت اجازه این کار را بدهد. (2079804) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۲:۵۰
خیر این ادما مثل شما به زمان حال فکر نمیکنند اونا برای بعد مرگشون واثر گذاریشون برنامه ریزی میکنند (2080834) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۲۴:۲۹
الف سلام
واقعا باخواندن این مطلب شگفت زده شدم ولی باکمی تامل درمواضع چند ماه گذشته وزارت امورخارجه تعجب جایی ندارد وقتی توافق نامه تاریخی ژنو با آن همه تناقض وتوهین به ملت وعزت ملی که هرروز با فحاشی سیاسی از سوی کدخدا و000 حواله ملت میشود باید حثیت سیاسی ماتوسط الف بی اهمیت جلو داده شود .متاسفم (2079808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۳:۴۹
حیثیت سیاسی ؟ یه ایرانشناس وصیت کرده اصفهان دفن شه ! شما بوویی از انسانیت برده اید؟ (2081081) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۲:۴۴:۵۰
متاسم که اسم خودت را ایرانی گذاشته ای!!

از یک طرف معترضید که از مفاد توافق نامه بی خبرید، پس چگونه این همه انتقاد به آن دارید!

مقام معظم رهبری از مفاد توافق نامه ژنو اطلاع کامل دارند و امثال تو به تهمت زنی مشغول!!!! (2084563) (alef-13)
 
سمیرا
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۳۱:۴۹
والا ما اینجا در المان به عنوان یک کشور اروپایی داریم از این خبرها خجالت می کشیم. هموطنان ما در امریکا که پز تاریخ و فرهنگ ایرانی را می دهند حتماً شرمنده تر هستند. در کجای جهام مردمی در یک کشور پیدا می شوند که از اینکه یک فرد خارجی ـ فقط خارجی نه عالم و دانشمند ـ انقدر به میهن انها احترام می گذارد که خواهان دفن خود در ان کشور است، احساس غرور نکنند؟! خداوندا پناه بر تو! (2079822) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۴:۳۹
خوب مغزتون رو شستشو دادن غارت های فرهنگی این ادما رو زود فراموش میکنید حقا غریب نواز و مرده پرستید!!!!!! (2080845) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۳۵:۵۱
جانا سخن از زبان ما می گویی احسنت بر شما (2079828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۳۵:۵۶
اتفاقا كاملا معلوم است چه خبر است!!! (2079829) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۶:۱۵
همه چیز در راستای تهاجم فرهنگی سنگین انهم با حمایت دولت مردان تدبیر و امید.البته بعضی اوقات هم خودشون تو لجن کارهاشون میمونند (2080852) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۳۶:۱۶
کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟ همه خودشون رو قاضی و مجری و ناظر بر همه چی می دونن!!!!!!!!!! این تعریف وحدت رویه شده!!!!!! (2079831) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۳۷:۳۷
این دو موضوع را صدا و سیما که همه میدانیم موضع چه گروهی را منعکس می کند بزرگنمایی کرده است و کیهان و تریبون مجلس اصول گرایان بی منطق هم طبق یک سناریو تو کاسه دولت گذاشته اند بنابراین دولت را مقصر ندانید جناح مقابل که متاسفانه از منبعی قدرتمند حمایت می شوند که شما هم میدانید کیانند را سانسور نکنید (2079834) (alef-13)
 
سالار
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۴۱:۰۶
دم شما گرم الف حرف مردم زدی (2079839) (alef-13)
 
کامران
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۴۳:۳۰
سلام
پس از این به یعد هرکه را آمریکایی ها خواستند به عنوان سفیر معرفی میکنیم یا اصلا چرا هرچی بدران آمریکایی ما که حکم پدری و سالاری را دارند انجام میدهیم .
ریچارد فرای هم که سهل است از این به بعد همه مردگانشان را بفرستند ما در ایران دفن میکنیم البته جاهای خوش آب و هوا خودمان هم میریم کویر لوت زندگی میکنیم (2079843) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۹:۰۸:۴۹
برو کویر لوط.فرای هم بیاد اصفهان. (2085595) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۴۴:۲۸
عجب!!!!
پس باید جورج سورسی ها هم در آمریکا دفن شوند
ساده هموطن ایران شناس آمریکایی!!! بگو فرهنگ و عتیقه دزد و جاسوس آمریکایی!!! (2079851) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۴۴:۴۹
ببخشید بر چه اساسی تهمت می زنید. به خدا که آخرت و دوزخ و جهنمی است. این که هر چه می شنوید تحقیق نکرده بیان کنید گناه است. (2079995) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۷:۲۶
شما تحقیق کردید که میگید دروغه!!!!!!!!!!!!!!! (2080861) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۴:۲۹:۲۲
چیزی از خودت هم میدانی یا فقط بلدی حرفهایی که لغلغه دهان چند تا افراطی است را تکرار کنی. اصلا میدانی او که بوده و چه کرده؟ امان از جهل و نفهمی. با تکفیری های داخلی باید مقابله مردمی کرد. (2080338) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۲:۲۶
همه بدن فقط شما خوبي... (2080701) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۸:۲۲
هرکی خلاف نظر کدخدا حرف بزنه افراطیه!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2080864) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۴:۳۰
افرین هموطن گل گفتی. اثار باستانی ما که همه ی موزه های جهان را پر کرده و موجب مباهات کسانی شده که هیچ سهمی در ان نداشته اند پا نداشتند که از ایران به همه دنیا سفر کنند افرادی مانند همین مرد انها را به چپاول برده اند و موزه هایشان را پر کرده اند .بیگانه پرستی درد بزرگ ماست. (2080973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۴۵:۱۲
البته محل دفن هم محل معمولي نيست يك مكان خاص است من ما رفتار تندروهاي داخلي و علت مخالفتشون مخالفم ولي نبايد هم ديگه از اون طرف افتاد (2079853) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۴۵:۳۱
خدا را شکر که یکی حرف حساب زد! (2079854) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۴۸:۰۲
عزیز من، خبری نیست، همیشه اینجوری بوده، چیزی که اصلا در این مملکت مورد توجه قرار نمی‌گیره ، خرد جمعی و احترام و حفاظت از منافع ملی‌ مردم مظلوم ایران است، مگر نه چه تور گروه و روزنامه‌هایی‌ که همه جوره از رئیس جمهوری قبلی‌ حمایت میکردند در زمان ایشان همه جوره در مورد تجلیل ایشان از فرای سکوت کردند ولی‌ حالا به خاک سپاری یک میت را که به حرف رئیس جمهوری ایران اعتماد کرده بود و وصیت کرده است پیراهن عثمان کردند و فریاد اسلام از دست رفت سر میدهند؟!... کجاست مسلمانی، کجاست درد دین، کجاست درد منفا ملی‌ مردم ایران؟! (2079861) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۴۹:۴۷
موافقم (2079868) (alef-13)
 
یک طلبه
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۱:۳۷
منطقی بود اما شما فکر کردید برای برخی دین مهم است؟ مهم کوبیدن است. (2079875) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۹:۵۰
احسنت طلبه عزیز . مطمئنم که شما جوان هستید (2080056) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۱:۴۷
بسیار سپاسگزارم از گفتار کوتاه اما مفید شما (2079877) (alef-13)
 
ع
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۱:۵۰
توی این چند قرن یکی پیدا شده که میخواد از غرب بیاد ایران حالا یه عده کفن پوش پیدا شدن نمیزارن (2079878) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۷:۴۳
اون خيلي وقته تو ايرانه ... الانم پيروانش دارن ادامه ميدن ... (2080722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۹:۵۴
مگه زاینده رود قبرستانه؟چقدر خامی ذوق کردی یکی مرده شو به خاک کشورت داده؟چه افتخاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2080870) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۳:۲۰
افرین بر شما . از دل بسیاری از مردم سخن گفتید. بدبختانه،کشور ما بازیچه ی بازی های جناحی شدا و به تنها چیزی که در این سالها،اهمیتی داده نشده،منافع ملی است. تا به کی،فرمان و سکان سرنوشت هفتاد و دو میلیون ایرانی در گرو این لجاجت های کود کانه و گاه عمدی و تنش زا ی گروهی باشد که روشن نیست و یا هست که با چه پشت گرمی،وضع کشور را به هم میریزند? تا کی باید دولت ها از گروهی اندک که در پشت این تند روی های مصنوعی، کوتاه بیاید? تا کی باید ارتباط ما با کشور های دیگر،به وسیله ی این افراد،قطع باشد? چرا کشور ما را ما،نباید یک منبع تصمیم گیرنده داشته باشد و گروهی منسجم با قدرت، سیاست را که منافع ملی را در نظر دارد،تصمیمی قاطعانه بگیرند و مجالی به این افراد ندهند. به راستی،دولت های غربی،هم گیج شده اند که چه کسانی،سیاست ها را تعیین می کنند. رییس جمهور باید با قاطعیت تصمیم بگیرد و در صورت هر گونه اغتشاش و بی نظمی با انها برخورد کند و چند بار که این کار شد،حساب دستشان خواه امد که دیگر تصمیم گیرنده نباشند. اقایان نماینده ی اسفاهان،چرا این حرص و جوش ها را بر ای خشک شدن زاینده رود نکردند? چرا هنگامی که ساختمان در جلوی میراث فرهنگی قد کشید و کم مانده بود که فهرست یونسکو بیرون برود،داد و فریاد نکردند? چرا جلوی مترو را نگرفتند که این همه اسیب به میراث گرانبها زده و خواهد زد. چرا از به کار بردن نام جعلی برای خلیج پارس، نگران نیستند? مردی خاور شناس و ایران دوست،ارزو ی ارمیدن در خاک ما را دارد،اگر کشور هایی مانند ترکیه و اماراتی که میراث ما را می دزدند،بودند با چه تبلیغاتی از ان استفاده می کردند ولی گروهی انگار بنا بر بد نام کردن ایرانی و تنش زایی دارند. (2079882) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۴۰:۵۸
سلام،یادداشت شمایک سؤال برایم ایجادکرده؛
اگرجمعیت ایران 72 میلیون نفراست،پس چرا تابه حال سازمان هدفمندی به 77/5 میلیون نفر یــارانـه نقدی پرداخت کرده است ؟ ! (2079985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۸:۵۷
این از درستی امار دولت عدالت پرور و مهر ورز است (2080054) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۴۹:۴۵
هان ما اينطورى با امريكا مبارزه ميكنيم هان اونا سفير ما را رانميدن ماهم مرده اونارو راه نميديم
اين به اون در ... مبارزه يعنى اين مرگ بر امريكا (2081880) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۹:۳۳
واقعا مايه شرم هستين شما ها ...!!! مطمعن باش كه سخت شكست خواهيم خورده با اين تفكرات پوسيده و فرهنگ وا مانده (2083035) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۳:۵۵
خداوندا افرط گرایان را در هرکجا هستند( ایران , سوریه , عراق, افغانستان ..... , آمریکا) باهر عقایدی هستند(مسلمان, یهودی , مسیحی و .....) به راه راست هدایت فرما و به فهم آنها بیافزا . الهی آمین (2079885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۴۲:۰۳
این افراد افراطی نیستند کسانی هستند که برای منافعشان نان را به نرخ روز میخورند اگر دولت مورد نظرشان راس کار بود باور کنید بادهل وهیات مذهبی برای استقبال جنازه میرفتند حالا این مسیله برای انها دستاویزی شده تا بلکه بتوانند عرض اندامی کنند. (2079989) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۶:۱۵
بی تدبیری دولت تدبیر (2079891) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۶:۳۰
این را به اصلاح طلب ها ! بگویید که با چوب و چماق به جان رئیس دانشگاه افتادند و مانع از دفن شهدای گمنام در دانشگاه شدند ، یعنی دفن این مردک جاسوس برای این آقایون اینقدر با ارزشه ؟
چطور اونموقع واسه شهدا خجل نشدند ؟
البته این اقلیت معلوم الحال و تندرو تا ابد الدهر برای خیانت های خودشان باید خجل باشند ... (2079893) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۳:۰۲
شما که به ایشان برچسب جاسوسی می زنید آیا مدرکی هم دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2080101) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۴۲:۳۱
یه سرچ کوچیک بفرمایید .فقط یه سرچ زحمت زیادی نداره ... (2080217) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۷:۴۲
زنش که اعتراف به جاسوس بودنش کرده مدرک ار بیان همسر زنده او معتبرتر؟؟ (2080990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۲:۴۵
خجالت بكش از اسم دانشجو كه براي خودت گذاشتي. اگر أبرر و فرهنگ ايران زمين برات ارزشي نداره حداقل اسم شريف دانشجو را از خودت برادر و شايد بهتر باشه كه اسم "كينه" را روي خودت بزاوي كه بهت خيلي مياد (2083043) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۲۱:۵۸
به نظر من که دفن او اشکالی ندارد (2079940) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۷:۰۴
اشکال که ندارد خیلی هم خوبست ولی امان از دست این تندروهای بی ترمز که با ابروی ایران بازی میکنند و چهره مهربان و روشن ایران را خشن و تاریک جلوه میدهند
شیخ حسن جسارت . جسارت . شجاعت .شجاعت . (2080045) (alef-13)
 
فرزادرکنی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۲۳:۴۱
به درستی و بدون حب و بغض به مساله نگریستید ولی دلیل اصلی موضع گیری هایی از این دست جاکمیت شعارگرایی است که در 35 سال گذشته بر روابط دو کشور سایه گسترانده است.برایند چنین پدیده ای است که اتمسفر مسمومی را پدید می آورد وحاصل جمع چنین اتمسفری بر دولت تدبیر و امید که داعیه اعتدال و عقلانیت است را وا می دارد که موضعی اتخاذ نماید که در نگاه نخست با آن ادعا فاصله ای بعید دارد . (2079944) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۳۴:۰۵
مخالفت با دفن وى در ايران ونحوه برخورد كاسه هاى داغ تر از اش متاسفانه چهره وافعى اسلام مورد قبول انهاست كه بيشتر به سياست الوده است تا ديانت (2079966) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۰:۱۵
بنده خدا ادم خوبیه چرا نمیزارید تو ایران دفن بشه؟

چون احمدی نزاد زیاد تحویلش میگرفت؟

واقعا واسه رویکرد فرهنگی دولت متاسفم (2080026) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۳:۴۹:۰۴
نه خير دوست من ربطي به احمدي نژاد و دولت كنوني ندارد
مردم محترم اصفهان مخالفت و تهديد فرموده اند (2080327) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۷:۰۶
اره مردم محترم لصفهان ... !!!! چه احترامي اين مردم براي خودشون كسب كردند واقعا كه !!! إنساني كه تمام عمر خود را صرف تاريخ سرزمين ما كرد و با چنين مرد بزرگي اين رفتار را ميكنيد ... مردم أصفهان واقعا بايد به خود با اين فرهنگ ...،!!! فراموش كن ادم از ايراني بودنش بدش مياد ديگه !!! (2083054) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۰:۵۰
بله اگر حتي گر فرمانده ناو وینسنس به عنوان سفير قصد روانه كردن به ايران را داشته باشند و ايران مخالفت كند باز عده اي مثل شما دربست نظر آمريكائيان را قبول داشته به مردم و دولت خود عيب مي گيري ، مثل زيبا كلام كه همين خصوصيت را داره و تو هر مناقشه اي بين امريكاي زور گو با ما زيبا كلام بب برو برگرد آنطرف را ميگيرد تا بحال نشده غير از اين باشد چون عاشق آنها هست و اگر اينجا مانده بخاطر اينه كه شايد بتواند كاري براي آنها انجام دهد البته در حد گفتن و حرف زدن .ما كه ايراني بودن ايشون و بعضي ها مثل ايشون را در اين اظهار نظرات متوجه نشديم چه رسد به ساير مشخصاتشان را (2080030) (alef-13)
 
علی عسک
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۰۴:۵۲
شعار نویسی بر روی مقبره ایران شناس امریکایی در اصفهان جقد تناسب دارد با جنایت تکفیریها در سوریه و تخریب کلیسا
تندرو ها چه اسان چهره روشن ایران را تاریک میکنند !!!!!!
اقای ریس جمهور باید این جسارت را داشته باشد تا به این افراد تندرو به این راحتی باج ندهد (2080036) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۳:۰۰:۳۳
جسارت نميخواهد شهامت ميخواهد كه دريغ (2080315) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۲۹:۲۰
بابا اون جسد پوسید. لااقل دولت سریع بگوید نه- بروند یک جایی بنده خدا را دفن کنند (2080097) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۱۴:۵۲
به نظر من تنها دفن شدن مطرح نیست آنها این مکان را به عنوان محل میتینگ خود در آینده انتخاب می کنند و بهترین بهانه براب نفوذ در ایران لذا با تمام احترام به این مرحوم و سایر افراد با این تفکر باید گفت که نمی شود به امثال اینها اعتماد کرد به قول رهبر انقلاب آمریکا جایی برای اعتماد ما نگداشته است. لذا حضور آنها قطعا برای غرضی دیگر است از قدیم گفته اند گربه برای رضای خدا موش نمی گیرد. (2080171) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۲۱:۵۰
اصلا خودت فهمیدی چی نوشتی؟ گودرز چه ربطی به شقایق داره آخه؟
اولا دولت حتما تا آخر بر ابوطالبی اصرار کند چرا که اگر نکند تروریستی بودن تسخیر لانه جاسوسی را پذیرفته همانی که امام لقب انقلاب دوم بهش دادند
ثانیا ریچارد فرای چه ربطی به ابوطالبی داره که بی خود ربطش می دی
ثالثا به نظر من اگر فرای در ایران دفن نشود خیلی بهتر است مگر ارتور پوپ که دفن شد به جز زحمت برای ایران چیز دیگری هم داشت ؟ (2080181) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۳۰:۲۱
من نمی‌فهمم «منطقا» چه مشکلی در دفن شدن این آقا در ایران وجود دارد، به این معنا که آیا این اقا رفتار سیاسی خاصی داشته است و یا این که مثلا حرفی غیر دینی زده و یا ... و یا این که کلا چون آمریکایی بوده نباید دفن شود.
من نمی‌فهمم این ها که مخالفند چرا زمانی که احمدی‌نژاد گفت ما زنده شما را می‌خواهیم صدایشان در نیامد؟ یعنی خطر جنازه این آدم از زنده‌اش کمتر است؟
من نمی‌فهمم نویسنده این مقاله چطور راه ندادن یک دیپلمات ایرانی به امریکا را که یک رفتار کاملا سیاسی است و دولت‌های دو کشور در آن دخیل هستند را توانسته در کنار راه ندادن جنازه یک آمریکایی به ایران که در عالم سیاست برجستگی خاصی ندارد قرار داده است؟
من نمی‌فهمم، گیریم به هر دلیلی مخالف دفن شدن این آقا هستید: چرا با توهین و بلوا و ... (2080201) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۵۲:۰۱
اگر واقعاایران را دوست داشت چرا وصیت نکرده که در کویر لوت او را دفن کنند.
2- آقایی که گفت ما هم باید از جشن تسخیر لانه جاسوسی دست برداریم باید گفت که آنها در این مملکت جاسوسی می کردند و ملت ما را بیچاره کردند و نباید آنها را به کشورمان راه دهیم . مگر ما چکار کردیم با آنها.؟ ما همیشه مظلوم بودیم و آنها ظالم. اگر ما شعار و یا اقدامی علیه آنها انجام میدهیم در واقع واکنش ما به حرکت آنها و دفاع از خود است. (2080227) (alef-10)
 
علي در جواب اون علي
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۳:۳۴:۳۶
با اين استدلال اجازه ميدي بعد از مرگت تو را توي مرداب دفن كنند؟ (2090689) (alef-13)
 
اصفهانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۵۷:۱۹
حاشیه زاینده رود محل تفریح ما اصفهانیهاست نه قبر ستان!!! همان گونه که تاکنون هیچ یک ازبزرگان این شهردرآن دفن نشده اند.من آقای فرای رانمی شناسم ولی همینقدر میدانم وقتی در کودکی به پارک پل خواجو میرفتم از دیدن مقبره پوپ وهمسرش دلگیر میشدم! این آقا را درقبرستان شهر ما همان جایی که بزرگان شهرمان رادفن میکنیم به خاک بسپارند.دیدن زاینده رود خشکیده به اندازه کافی غم انگیز هست، بگذارید بچه های ما درپارک ها شاد بازی کنند!!! (2080235) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۲:۴۸:۱۳
گناه پرفسور ریچارد فرای این بود که عاشق مردم و تاریخ و فرهنگ ایران بود اما علاقه چندانی به دولتهای ایران نداشت (2080310) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۲:۵۵
علاقمندبه عتیقه های ایران بود (2080881) (alef-13)
 
سام
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۷:۱۸:۳۷
بسیار متاسفم که کسی از مسئولین دولتی بساط این چند نفر که هیاهو راه انداختند و مانع دفن یک پژوهشگر فرهنگی در اصفهان شده اند جمع نمیکنند و با آبروی همه ملت بازی میکنند. (2080363) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۵۳:۵۵
هدف تضعیف و مقابله با دولت است و به قول ماکیاولی سیاستمدار ایتالیائی هدف وسیله را توجیه میکند (2080803) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۴:۰۹
ابروی ما اونجا رفت که با وجود دولت تدبیر اروپایی ها به خودشون اجازه دخالت درامور کور رو دادند (2080886) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۸:۵۱:۲۲
واقعا فکر می کنید که عدم ورود جنازه فرای به ایران تقصیر دولته یا آدم های متعصب و چه بسا بی غیرتی که از ترس از دست دادن منافعشون با هر گونه تغییر در ایران محالفند حتی سپردن یک جنازه در خاک!!! (2080468) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۵۶:۳۷
اصلا قابل قیاس نیست، اونا از ورود یک گروگانگیر جلوگیری میکنند ما از ورود یک ایران شناس که برای معرفی فرهنگ ایرانی تلاش کرده (2080602) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۵:۱۸
با بی تدبیری دولت که چرا اجازه میدهد عوام در موضوعات این چنینی دخالت کنند موافقم (2080748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۴۵:۳۱
اینک اما عده ای که جز خودشان ، کس دیگری را قبول ندارند و می کوشند در اقلیت بودنشان را با فریاد کشیدن و سر و صدا راه انداختن جبران کنند ، یکی از زشت ترین کارهای ممکن را انجام می دهند تا چهره ایران و مردم ایران را در جهان ، کریه و بدمنظر جلوه دهند.
حمله به آرامگاه دو استاد خارجی ایران شناسی که از انها جز استخوان هایی در زیر خاک باقی نمانده است و تلاش برای جلوگیری از دفن یک ایران شناس در ایران بر اساس وصیت نامه اش - به گونه ای که مدت هاست که جسد فرای در سردخانه مانده است - هرگز با فرهنگ اصیل ایرانی و آموزه های اسلامی سازگار نیست. (2080768) (alef-13)
 
سیدمهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۰:۳۴
هرکاری حساب وکتابی داره دفنش کنن ولی نهکنارزاینده رود الان زیبا کلام که این قدر امریکا رو دوستداره میزارن تو کاخ سفید دفنش کنن (2080825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۹:۴۲
جواب 1: در مقابل این خوی استکباری نباید گردن کج کرد
جواب2: سفیر در سازمان ملل میفرستیم نه آمریکا. هر کسی بره آمریکا سلطه داره اونوقت انتظار داری فرد دوست با آمریکا بفرستیم؟!
جواب3: آموزه های دینی اجازه ذلت و بیگانه پرستی ندادند.

کلا بیانیه دادن چه راحت هست که هرکسی میاد و سایت ها منتشر میکنند
بیانیه ما را هم منتشر میکنید؟
معلوم است چه خبر است؟! (2081304) (alef-10)
 
حق گو
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۲۸:۴۵
ايا شما به كسي كه به خاك شما تجاوز كرده باشد وچند تن را به اسارت گرفته باشد اجاهزه مدهيد كه به كشور شما وارد شود پس كمي فكر كنيد وخودتان را جاي مردم امريكا قرار دهيد (2082297) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۹:۳۴:۵۲
به نظر من عده ای مخصوصا مسئله آقای ابوطالبی را رسانه و مسئله ملی کردند تا دست دولت را در جایگزینی احتمالی ایشان با کس دیگر ببندند.واین مشکلی برای دولت شده است.انشاالله با تدبیری کارساز مسئله حل میشود. (2084067) (alef-13)
 
موسی
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۰۷:۳۷:۰۰
مشکل این حرف ها نیست

مشکل آقایان پایداری بلع شکست 10 ماه پیش است.
تازه بعد از بلع هم مشکل سکسکه خواهند داشت. تا انتخابات هم دولت فکر یک لیوان آب برای اینها باشد چون بعد از آن زخم معده هم داریم! (2084611) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.