نظر منتشر شده
۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 271492
خودروسازان: 10 درصد افزایش نرخ می خواهیم/ ردپای سایپا در دلالی املاک
بخش اقتصادی الف، 28 اردیبهشت 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
رئیس شورای رقابت به درخواست افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو پاسخ منفی داد و گفت: به‌دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای شرکت سایپا به‌خصوص پراید، در نظر داریم جریمه بر این شرکت اعمال کنیم.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت و احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه‌شب (۲۷ اردیبهشت) موضوع افزایش قیمت خودرو را بررسی کردند.

شیوا در رابطه با افزایش قیمت خودروها در سال جاری اظهار داشت: طی ارزیابی و شروطی که برای خودروسازان مقرر کرده بودیم خودروسازان باید به آن‌ها عمل می‌کردند که مهم‌ترین آن بررسی آپشن‌ها روی خودرو بوده است تا بتوانیم قراردادها را منصفانه‌تر کنیم تا بررسی قیمت‌ها بهتر صورت گیرد.

وی در رابطه با قیمت خودروی ال۹۰ و دلیل تفاوت قیمت این خودرو در بازار با کارخانه گفت: دلیل افزایش قیمت ال۹۰ قرارداد پارس خودرو با شرکت‌های خارجی مثل رنو است که این قراردادها شفاف نبوده و به همین دلیل شاهد اختلاف قیمت‌هایی هستیم.

تقاضای افزایش ده‌درصد قیمت خودرو را داریم
نعمت‌بخش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هفته گذشته شورای پول و اعتبار وام خودرو را تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش داد و اکنون نیز خودروسازان تقاضای افزایش قیمت را دارند دلیل این موضوع چیست، یادآور شد: صنعت خودروسازی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور کند و اقتصاد را از رکود خارج و تورم را کاهش دهد زیرا برای مثال ۴۰ درصد ورق فولاد مبارکه را ما مصرف می‌کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری برای خودرو قیمتی مشخص تعیین نمی‌کند زیرا باید بدانیم خودرو کالایی وابسته به ارز است.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: خودرو سال گذشته ۳ درصد افزایش قیمت داشت اما امسال با توجه به افزایش ده‌درصدی قیمت ارز، افزایش ۶درصدی تعرفه‌ها و افزایش مداوم مواد داخلی و اولیه برای تولید خودرو و افزایش ۱۷درصدی دستمزدها ما تقاضای افزایش ده‌درصدی قیمت خودرو را داریم.

یورو طی یک سال ۱۰درصد کاهش داشته است به همین دلیل نیاز به افزایش قیمت خودرو نیست
شیوا در ادامه برنامه نسبت به صحبت‌های دبیر انجمن خودروسازان واکنش نشان داد و گفت: خودرو با پنیر و کره و امثال این‌ها متفاوت است و کالایی است که نباید به این گونه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: ارزی که خودروسازها از آن استفاده می‌کنند یورو است از همین رو ما از سال ۹۲ تا ۹۳ شاهد کاهش ۱۰درصدی یورو بوده‌ایم به همین منظور و با این کاهش چشمگیر بنده فکر نمی‌کنم که ما نیازی به این افزایش قیمت داشته باشیم و به‌تبع کاهش ده‌درصدی یورو در بعضی از خودروها با بررسی‌های صورت گرفته در تولیدشان کاهش قیمت داشتیم.

در ادامه برنامه "رضا تقی‌زاده" معاون فروش شرکت خودروسازی سایپا در گفتگوی تلفنی در رابطه با افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: مبنای افزایش قیمت خودرو طبق قانون شورای رقابت که همان تورم بخش خودرو به‌علاوه ضریب مشخص شده توسط وزارت صنعت است خواهد بود.

وی ادامه داد: همان طور که شاهدید تمام کارمندان دولت از فروردین هرسال حقوقشان افزایش پیدا می‌کند به همین منظور کارکنان شرکت ما نیز حقوقشان افزایش داده شده به همین منظور برای تأمین این اعتبار قیمت خودرو نیاز به افزایش دارد.

معاون فروش سایپا در رابطه با رشد کیفیت محصولات این شرکت گفت: خودروهای سایپا امسال بین ۵ تا ۶ درصد رشد داشته‌اند.

در ادامه شیوا در واکنش به این آمار گفته شده توسط مدیر فروش سایپا یادآور شد: به‌دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای این شرکت به‌خصوص پراید _۲.۵۷ بوده است که ما در نظر داریم جریمه برای این شرکت اعمال کنیم.

افزایش ۵۳درصدی تولید خودرو در سال ۹۳
در ادامه این گفتگو نعمت‌بخش در پاسخ به این سؤال که چرا خودروسازان همیشه آسان‌ترین راه را که افزایش قیمت است انتخاب می‌کنند در حالی که روش‌های مدیریتی و کاستن از هزینه‌های سربار شاید روش بدی نباشد، گفت: ما سال گذشته با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵۳ درصد افزایش تولید داشتیم یعنی با استفاده از همان نیروهایی که سال قبل از آن‌ها برخوردار بودیم ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که این تولید در سال ۹۳ به یک میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه رسید یعنی بهره‌وری را بالا بردیم.

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر "آیا شما منابع مالی‌تان را به‌جای اینکه مستقیم در صنعت خودروسازی به کار گیرید به خرید سهام و ملک و مستغلات بردید؟" اظهار داشت: متأسفانه یکی از شرکت‌های ما یعنی شرکت سایپا در گذشته این کار را انجام داده بود و این موضوع ربطی به مدیریت فعلی ندارد و در حال حاضر این شرکت در حال جبران این موضوع است و سعی می‌کند سرمایه‌ها را برگرداند ولی اقدام در این جهت زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: در رابطه با اینکه ما از امکاناتمان حداکثر بهره برداری را داشته باشیم با افزایش تولید هزینه‌های خود را سرشکن کردیم.

خودروسازان ۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکارند
در بخش دیگری از این برنامه نعمت‌بخش در پاسخ به این سؤال که میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان چقدر است، نیز اظهار داشت: کل میزان بدهی در حال حاضر ۴هزار تا ۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است منتهی قرارداد قطعه‌ساز با خودروسازان به این گونه است که وقتی قطعه را تحویل می‌دهند ۳ ماه بعد پول آن را دریافت می‌کنند لذا بنده در حال حاضر به‌روز نیستم که این میزان را عنوان کنم.

در ادامه گفتگوی ویژه خبری شیوا در پاسخ به این سؤال "شما واردات قطعات خودرو را که جزو ۶ قلم اول واردات است، چگونه ارزیابی می‌کنید؟" گفت: متأسفانه برخی از خودروسازان ما برخی از قطعات را از چین وارد می‌کنند که این موضوع به‌دلیل بحث‌هایی است که پیرامون طلب قطعه سازان از خودروسازان صورت می‌گیرد.

در ادامه این گفتگو نعمت‌بخش در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت‌های بزرگ قطعات خود را از طریق واردات و علی‌الخصوص از چین تأمین می‌کنند ولی از طرف دیگر زمانی که بحث افزایش قیمت خودرو مطرح می‌شود عنوان صنعت داخلی را به کار می‌گیرند، گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه‌ها به‌گونه‌ای تعیین شده که خودروسازان تشویق به استفاده از قطعات داخلی شوند.

به‌کارگیری ابزار تعرفه برای ترغیب خودروسازان به‌منظور خریداری قطعات داخلی
دبیر انجمن خودروسازان یادآور شد: تعرفه قطعات کامل سواری ۲۶ درصد است اما وقتی یک خودروساز بالای ۵۰ درصد از تولید خودرو از قطعات داخل استفاده کند این تعرفه به ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند لذا خود سیاست گذار به‌گونه‌ای عمل کرده که با ابزار تعرفه قطعات از داخل خریداری شود.

وی با طرح این سؤال که وقتی قطعه‌ساز نمی‌تواند قطعه به خط برساند و یا کیفیت قطعات مناسب نیست چه باید کرد، گفت: ما در سال گذشته ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه تولید کردیم که این مقدار تولید ۲ میلیارد ارز برده در حالی که ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو وارداتی بیش از دو میلیارد و صد میلیون دلار ارز برده است.

در ادامه این گفتگو شیوا در پاسخ به این مطلب "اتفاقی که در تحریم افتاد ما را متوجه آن کرد که ژست خودروی ملی ژست درستی نبود" گفت: اگر خودروهای داخلی ما کیفیت خوبی داشته باشند نیازی نیست افراد از خودروهای وارداتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تنها جایی که بنده نمی‌توانم از تولید دفاع کنم از کیفیت تولید است و این که چرا واردات زیاد شده مقصر خودروسازان هستند چرا که عدم کیفیت تولید داخل متقاضیان را به‌سمت استفاده از خودروهای وارداتی سوق می‌دهد.

نعمت‌بخش در پاسخ به اظهارات شیوا نیز اظهار داشت: زمانی که خودروسازان سرکوب مالی می‌شوند و وقتی شما اجازه افزایش قیمت را به ما نمی‌دهید ما نیز به قطعه سازان اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهیم لذا قطعه‌ساز نیز خواه ناخواه از کیفیت تولید قطعات خود می‌زند.

در پایان این برنامه تقی‌زاده نیز در ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی گفت: ما در چند سال گذشته مورد تحریم بودیم و این تحریم باعث شد که ما واردات خود را از اروپا نداشته باشیم و در نتیجه از یورو استفاده کمتری کردیم و بیشتر خریدهای ما از کشورهای آسیایی و به‌واسطه دلار بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع تنها مربوط به صنعت خودرو نیست بلکه در صنعت مخابرات هم فقط چینی‌ها هستند که کار می‌کنند.

معاون فروش شرکت سایپا در ادامه تصریح کرد: ما جزئی از چرخه اقتصاد کشور هستیم و در نهایت ما به‌سمتی هدایت شدیم که احیاناً یک مقدار کیفیت قطعات اولیه افت پیدا کند که این موضوع دلایل خاص خود را دارد.
 
امیر
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۴۷:۱۰
فیلمی بیش نبود و مطمئنا در پشت پرده نسبت به افزایش قیمت خودرو به توافق رسیده اند..
10 درصد را پیش کشیده اند تا بتونند 5تا7درصد قیمت رو افزایش بدن و شورای رفاقت هم ادعا کنه ما نگذاشتیم 10 درصد افزایش پیدا کنه که نه سیخ بسوزه و نه کباب و مردم بسوزند.. (2894617) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۰:۱۱
آقاجان دیروز خود آقایون هم اظهار داشتند ما چیزی بنام خودروی ملی نداریم مونتاژن این مونتاژم ما نمیخواهیم بگذارهمون ماشینهای خارجی بیان اینهمه ما تو انرژی هسته ای پیشرفت کردیم اونوقت تو چندتولید تا قطعه اتومبیل موندیم چون نخواستیم.... یا بیان واقعا"خودشون بسازن و تولید کنن یا بلد نیستن ما مونتاژ نمیخواهیم همون خودروی چینی بخریم بهتر از ایناست قیمت بیشتر کیفیت کمتر برعکس وا...
به خاطر خدا الف جان سانسور نکن بگذار باجون مردم بازی نشه (2894923) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۳:۳۹:۲۸
فساد گسترده در خودروسازها وجود دارد قطعاتی برای خودروها از قطعهسازها خریداری می شود که رشوه بیشتری دهند حتی اگر کیفیت کمتری داشته باشند (2896303) (alef-1)
 
saeed
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۹:۴۸:۳۰
عزيز من تو انر‍ژي هسته ايم پيشرفتي نكرديم
بزار نيروگاه راه بيوفته اونوقت معلوم بشه
شما تبليغات دهه 80 همين خودرو سازارو كه خودرو ملي چنانو چنونو يادت نيست!!
هسته ايم مثل اين...
الان ميگيم بوميه
تا راه بيفته معلوم ميشه ... (2896628) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۸:۲۱:۱۷
افزایش قیمت....؟!!!! وقاحت هم حدی داره دیگه......کاش میشد این خودروسازهارا با آزادسازی ورود خودرو سورپرایز کرد (2895857) (alef-13)
 
من
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۰:۴۶
چييييييييي؟؟؟؟؟؟!!!!!!! افزايش ميخاين ؟؟؟؟؟؟؟؟ بيشتر از اين ؟؟؟؟؟ اصلا ارزش نداره ماشيناتون ... تو دنيا همه جور ماشين و برندهاي بالاتر و با كيفيت تر ارزونتره از پرايد تو ايران ... خدائيش شماها چه رويي دارين ديگه ... واقعا كه خخخخخخخخخخخ (2894624) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۳:۳۴
پراید مدل 94 پنچر شد وقتی جک را به زیر خودرو زدیم و لاستیک را بیرون آوردیم جک هم افتاد و سرما زیر گلگیر گیر کرد - خدا رحم کرد - معلوم شد حدیده‌های جک صاف و هرز شده است. چرا با جان مردم و آبروی صنعت داخلی بازی می‌کنند؟ (2894631) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۴:۰۱
برای خرید خودروی تیبا فروش فوری 15 روزه در تاریخ 93/12/16 ثبت‌نام و کل هزینه آن را پرداخت کرده‌ام. ولی با گذشت 45 روز از تاریخ ثبت‌نام هیچ خبری از تحویل خودرو نیست. چه کسی به بدقولی این شرکت‌ها رسیدگی می‌کند؟ (2894632) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۱:۳۰:۲۸
شماحقته. (2896123) (alef-11)
 
جبار
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۳:۲۰:۲۱
عزیز من سایپا خودروی 111 موعد تحویل بهمن رو هنوز تحویل نداده، شما حالا حالاها باید صبر کنید!!!
تازه 200 هزار تومن هم اضافه گرفتن. (2896274) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۴:۱۰
شرکت های وابسته به خودروسازان همواره بازار را رصد می کنند تا هرکس قطعه ای زیر قیمت آنها عرضه کند او را ورشکست کنند.
انحصار این خودروسازان باعث شده اگر دستشان باز گذاشته شود قیمت را تا سه برابر فعلی افزایش خواهند داد.
واردات خودرو را آزاد کنند و تعرفه آن را ده درصد قرار بدهند تا ببینیم در بقیه کشورها که قیمت خودرو را دولت تعیین نمی کند به کی بیشتر خوش می گذرد! به مردم یا سایپا و ایران خودرو! (2894633) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۷:۰۵
چرا خودروسازان همیشه آسان‌ترین راه را که افزایش قیمت است انتخاب می‌کنند در حالی که روش‌های مدیریتی و کاستن از هزینه‌های سربار شاید روش بدی نباشد؟
اولا شما که بلدی بیا و مدیر سایپا شو و این کار را بکن
ثانیا شما که بلدی در صدا و سیما به جای مطالبه بودجه سالانه بیشتر از دولت، از روش های مدیریتی استفاده کن
ثالثا تنها را آزادی ورود خودرو با تعرفه حداکثر 30 درصدی است ولاغیر (2894639) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۴:۰۷:۳۷
سزاي گرانفروش نخريدن است.كافيه مردم اين باصطلاح خودرو ها رو تحريم كنند. (2895203) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۵:۱۶:۱۶
لابی خودرو سازان برای وام خرید خودرو باعث می شه که همیشه یه بازار تضمین شده و انحصاری در اختیار داشته باشن و با هر قیمت و کیفیتی سود باد آورده ایجاد کنن. (2895422) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۰:۰۴:۲۷
برخي از قطعه سازان كه براي سايپا و ايران خودرو قطعات توليد مي كنند از مديران اين دو شركت بزرگ هستند.
مشكل اساسي در قيمت خودرو قيمت تمام شده قطعات آن است كه هيچگونه آناليز قيمت به صورت كارشناسي انجام نميگيرد. و فقط به صورت مدرك سازي و رسيدن به قيمت مورد نظر سازنده مي باشد. (2894648) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۷:۴۲
آقا ما خودروی ملی نخواهیم باید چکار کنیم؟ دو تا شرکت زیان ده که فقط بلدند پول مردم بیچاره را ببلعند و ماشین های مرگ با کیفیت! تحویل مردم دهند.این همه پولی که در این دو شرکت مضمحل شد اگر در بخش کشاورزی و آبیاری قطره ایی و بهینه سازی سیستم آبیاری کشاورزی مصروف میشد خیلی بهتر بود. (2894679) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۶:۴۱
دقيقا يك سوال براي همه پيش مياد.
كه چطور يك خودرو كه داخل يك كشور اروپايي و يا كره يا ژاپن توليد ميشه چرا ارزون تر از داخل ايران در مياد
قيمت دستقمزد كارگر اونجا چند برابر ايران هست
قيمت مواد اوليه چندين برابر ايران هست
قيمت انرژي برق مصرفي 10 ها برابر ايران هست.
قيمت حمل و نقل و سوخت چندين برابر ايران هست.
كيفيت محصولات چندين و چند برابر ايران هست.

ولي بازم قيمت خودروي توليدي ازقيمت خودرو بي كيفيت داخل با اين ارز گران 3500 تومني ارزان تر در مياد تا حالا شده بهش فكر كنيد
خواهش ميكنم الف منتشر كن (2894692) (alef-13)
 
سهیل
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۷:۵۱
اقا محسن ، ما در بخش تولید ، دارای سوء مدیریت هستیم ، ولی آنها خیر.
تا زمانی پسر عموها و نوه دائی ها و.... ، مدیر شوند، انتظاری بغیر از این شرایط موجود بیهوده است.. همین دو شرکت ایران خودرو و سایپا را بدهند به یک شرکت مثلا ژاپنی ، آنوقت میبینید ظرف دو سال ، همین شرکتهای زیان ده ، به سود دهی رسیده و خودر وی با کیفیت تولید شده و حتی به مرحله صادارات هم میرسانند. (2895004) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۱:۰۹
عزيزان چطور براي محصولات كشاورزي و يا صنايع ديگر كه ميليون ها نفر از ان ارتزاقميكنند اعتقاد به قانون عرضه و تقاضا داريد و ميگوييد بازار قيمت را مشخص كند ولي در خودرو هر كاري دلتان خواست ميكنيد.. دولت اجازه دهد واردات ازاد شود خودرو سازان داخلي هم توليد كنند و مردم انتخاب كنند تا انوقت ببينيم مردم چه چيزي را انتخاب ميكنند ..بخدا قسم همه شما در قبال مردمي كه در اثر كيفيت پايين خودروها كشته ميشوند مسول هستيد.. حالا هي نون قرض هم بديد و از همديگر تعريف كنيد ..به بهانه حمايت از توليد داخلي و كارگران خودروسازي مردم را به كشتن ميدهيد ..يك ادم بيطرف بررسي كند ببيند در اين 20سال اخير چند خانواده بر اثر كم بودن كيفيت خودروهاي داخلي كشته شده اند ..من مطمينم كه تعدادشان از كارمندان خودروسازي بيشتر بوده ...حالا مردم قضاوت كنند كه براي يك صنعت غيربومي ما چقدر هزينه داده ايم ..نميدانم چه تعصبي در توليد دارم وقتي بايد اكثر قطعات را وارد كنيم ..بابا جان اينهمه هزينه اگر در هر صنعتي انجام شده بود ايران گلستان بود..اگر سوزن خياطي توليد كرده بوديم الان وضع ما بهتر بود ... (2894721) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۰۴:۴۷
این خودروسازان اگر بشود به انان خودروساز گفت از جان و مال مردم چه میخواهند؟ در اینجا یک خودرو نیسان میکرا 2015 Nissan Micra 1.6 S 5MT در اندازه و شبیه پژو 206 با مکانات فراوان 9998 دلار کانادا معادل 8000 امریکا قیمت دارد،در حالیکه دستمزدها با ایران قابل مقایسه نیست (2894738) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۳:۰۰:۵۷
بیاد تو ایران میشه خودروی لوکس (2895009) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۳:۱۸
جمع کنید این خودروهای غیر استاندارد و.با این قیمتها میشه بیرون از ایران چه ماشینهایی خرید واقعا!آخه من باید پنجاه میلیون پول بدم حدودا تازه یه ماشین از رده خارج فرانسه رو بخرم.چرا ما نمیپذیریم مونتاژ کاریم؟؟؟!!!! (2894767) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۶:۱۳
اگه هیچ کشوری قیمت خودرو تعیین نمیکنه هیچ کشوری هم خودروهایی به این افتضاحی و آشغالی تولید نمیکنه . خجالت نمیکشن آخه وقاحت تا چه حد (2894773) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۹:۳۶
آقای توکلی شما که تو مجلس هستید یه قانون برای گمرکی ماشینها بگذرانید (2894777) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۴:۴۲
قیمت تویوتا یاریس 3500 یورو خجالت بکشید. سرمایه و جان مردمی که به دلیل سهم خواهی از ما بهتران از رانت خودرو از بین می رود عاقبت دامن خودتان و خانواده تان را خواهد گرفت این نص صریح قران است (2894813) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۸:۳۸
مقصر اصلی مردم هستند.
الان که هر خانواده ای یک خودرو دارد برای چی هی ثبت نام میکنید و آب تو آسیاب ابن فرغون سازها میریزید که باکمال وقاهت ده درصد افزایش طلب کنند؟
فکر میکنید نتیجه چی میشه؟
شورای رقابت با انجمن خودرو سازان به توافق میرسد و هشت درصد افزایش قیمت را تصویب میکند (2894825) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۹:۵۷
یک خانواده نیاز به خودرو دارد انتخاب دیگری هم ندارد ! البته می تواند ثبت نام نکند و از دلالها گرانتر بخرد. (2894902) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۳:۱۷:۱۸
حق دارن افزایش قیمت داشته باشد خودرو با کیفت تحویل مردم میدن ...... (2895046) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۲:۴۰:۳۷
سلام
شما از کیفیت چه می دانی که حرف از خودروی با کیفیت می زنی؟
این ها رو ولشون کنی یکی هم تو گوشت می زنن باید صدات هم در نیاد. (2896210) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۲:۴۳:۴۲
سلام
شما رو به خدا یکی جلوی این سودجویان از خدا بی خبر را بگیرد.
ولشون کنی هر ماه افزایش قیمت فرغون می دن.
مجلس ما چرا این قدر منعطف شده.
وزیر صنعت را به مجلس بکشید رای تان را از رویش بردارید. (2896215) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۹:۵۹:۱۸
اونم تواسرع وقت!!..... (2896644) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۴:۳۰:۵۶
اگه راست میگن کیفت رو بالا ببرن
پژو صفر خریدم 300کیلومتر کارکرده داره حالا گیربکسش بشدت صدا می ده
باید خودرو داخلی نخرن تا حالشون جا بیاد (2895283) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۵:۱۶:۵۳
خودتان را در تارعنکبوت اقتصاد دولتي گير انداخته ايد و نميخواهيدهم قبول کنيدکه تمام اين ناهنجاريها ريشه دراين موضوع داردو مثل کسيکه در باتلاق افتاده باشد دست وپا ميزنيد و بيشترگرفتارميشويد بدون اينکه اصل قضيه را چاره گشايي کنيد (2895427) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۲:۰۱:۳۰
آقا يه حرفي شنيدي هي تكرار ميكني ، بخدا اگر دولتي نبود الان فقر و اختلاس و رانت صد برابر بيشتر بود. شما،يك صنعتي را بگوييد كه دولتي نبوده ولي پيشرفت كرده، مثلا لوازم خانگي كجاي كارند يا كفش و بازار پوشاك و ظروف پلاستيكي به كجا رسيدند يا مثلا باطري و لاستيك خودرو و مداد سازي !!!!! يه عده مديران دولتي جيبشان سنگين شده ميخوان شركت دولتي را بخرند شما چرا آب در آسياب رانتخواران و ثروتمندان بيت المال خوار ميريزيد؟؟ تو شركت دولتي حتي به يك جوان بدون پارتي فرصت ترقي پيشرفت نميدهند اونوقت خصوصي بشه ميذارند نفس بكشي؟ (2896164) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۸:۳۶:۲۲
کاملا درسته
در اقتصاد خصوصی فقط سودجویی حرف اول و اخر رو میزنه و کارگران امنیت شغلی ندارند (2901651) (alef-11)
 
شهرام رهنمای خرمی
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۹:۲۳
عجب اشتهایی فقط 10 درصد / بابا جان شماها 1000 درصد دنیا محصولتون را به مردم گرونتر می دید حالا هر روز می خواهید گرونش کنید / تاسف باره برای نظام اسلامی (2895575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۷:۴۵:۴۶
""""وی افزود: هیچ کشوری برای خودرو قیمتی مشخص تعیین نمی‌کند"""
و در هیچ کجای دنیا خودرو یک کالای انحصاری نیست. (2895797) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۸:۳۵:۳۸
شماهزاردرصدگران کنیدبه شرطی که گاراژهای تعمیراتی تان که به اصطلاح نمایندگی اندرااز جنب خاته های ماجمع کنیدوبه خانه هایی که 50سال پیش ساخته شده اندوماپول تعمیراتش رانداریم بیش ازاین صدمه نزنیدخانه های ماغیرقابل سکونت شده اند.باتشکرساکن میدان قزوین کوی الفت .رزمنده زمان جنگیم به خدا رحم به ماکنید. (2895877) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۸:۴۳:۱۳
یکی از راه های افزایش بهره وری دوری کردن از پرداخت پاداشهای چند صد میلیونی به هیئت مدیره است که متاسفانه از جیب سهامداران بیچاره است با توجه به شرکتهای اقماری فراوانی که خودرو سازان دارندپاداشها مبالغ بسیار هنگفتی میشود وبرای جبران این هزینه ها پیشنهاد افزایش قیمت خودرو را میدهند در حالیکه کیفیت خورد ها هرسال از سال قبل بد تر است (2895888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۸:۵۰:۳۱
كاش يكي پيدا مبشد ارتباط فاميلي مديران گروه سايپا را بر ملا ميكرد، 19 سال پرايد،اومده چندتا از خانواده يايپا و وزير آن موقع تمام قطعه سازي را تصرف كردند و سود،ميلياردي ميكنند هرسال، دنبال كيفيت چي هستيد بابا بخور بخورو ببر ببره بخدا عرق ميهن ندارند خدا پدر احمدي نژاد را بيامرزه چند،سالي اين حرفه اي ها را كنار زده بود. (2895903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۰:۰۰:۴۶
مرگ یه بار شیون یه بار. تعرفه واردات خودرو را صفر کنید و به همه اجازه واردات بدهید و بعدش هم بگذارید اینها هر چه میخواهند قیمتشان را گران کنند. حداقل آنوقت بازار کاملا رقابتی میشه و خیلی از گاری سازان داخلی هم میروند سراغ یک کار دیگه که با جان آدمیزاد کاری نداشته باشه. (2896012) (alef-11)
 
ایرانی ذلیل
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۰:۳۸:۰۵
L90 پارس خودرو پارسال ثبت نام کردیم تحویل آذر هنوز هیچ خبری نیست پس کی پاسخگوست (2896056) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۱:۲۱:۲۷
هزینه سربار یه قسمتش پاداش هایی که می دن کی حاضره پاداشش کم بشه؟؟ (2896106) (alef-11)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۲:۵۸:۵۸
تيم كه من انها را ميشناسم توان ٤٠٪ كاهش قيمت و ١٠٠٪بهبود كيفيت را دارنداگر خودروسازان داخلي يا وزارت صنعت و يا مجلس محترم دعوت كنند (2896238) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۲۳:۴۲:۴۵
آقا غلط کردن که افزایش قیمت می خوان!!کی به داد مردم میرسه؟مگه این مردم نماینده ندارن؟مگه این مردم این همه پای نظام نایستادن؟حالا یه عده سود جو باید بیان هرکاری که دلشون میخواد با مردم بکنن؟تو رو خدا به داد مردم برسید،خسته شدیم دیگه،به خدا خسته شدیم (2896306) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۷:۲۳:۲۰
قيمت خودرو مثل قيمت ساير كالاها بايد افزايش يابد (2896468) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۱۱:۲۶:۵۳
]جرا مردم باید هزینه عدم مدیریت خودرو سازان را بدهند اقایان مگر ادعا ندارند باید قیمت خدرو ازاد باشد اشکال ندارد لکن واردات خودرو را بدون تعرفه ازاد بگذارند تا ببیند جه کسی تولیدات اقایان را می خرد (2896832) (alef-11)
 
ali
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۱۶:۱۱:۴۶
این همه غصه نخورید 10 درصد حداقل افزایش است چون این دو خودرو ساز می خواهند پرسپولیس و استقلال را بخرند و قاعدتا پولش را از مردم با افزایش قیمت خودرو ها بدست خواهند آورد. (2897438) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۰۱:۳۳:۲۷
خودروسازها برای کسب سود بیشتر قطعاتی که توسط بخش کنترل کیفی قطعه ساز رد شده را به قیمت پایین خریداری و استفاده میکنن (2900479) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۲۱:۱۴:۳۳
نرخ گذاری در کشور ما یک بام صد هواست.ارز کشور ارزان میشود توجیه میکنند خرید قبل است لذا به گرانی ادامه میدهند ارز گران میشود نمیگویند خرید قبل است بلکه سریعا بیش از10 تا15درصد بیش از تاثیر ارز بر قیمت خودرو آن را افزایش میدهند. تازه این اول کار است نه گارانتی وجود دارد و نه کالای حتی ساخت شرکتهای داخلی وجود دارد که باید قطعه تهیه کرد. همین شرکتهای قطعه ساز،اکثرا قطعات خود را با برند ایران از چین تهیه میکنند و به قیمت اصل به مشتری قالب میکنند. بیمه هم پول یک سال کامل را از ما میگیرد که صد در صد حق ورود به طرح ترافیک را نداریم و و روز بروز هم محدوده زوج و فرد تنگتر میشود و خارج از طرح هم به لحاظ تراکم خودرو باید اعصاب و روان مردم خرد شود ومنجر به تصادم و درگیری و نرسیدن به مقصد است. تازه اگر بیمه اندک خسارتی بدهد. عوارض شهرداری و جرایم پلیس هم یک نوع زورگویی به مردم است که هیچگونه بستر ترافیک شهری را فراهم نکرده اما بر اساس استاندارد اروپا با مردم رفتار میکنند.
تازه میرسیم به سوخت و گرانی سوخت نسبت به اروپا و امریکا؟! در اروپا خودروها حداکثر در 100ک متر5لیتر مصرف دارد و قیمت سوخت لیتری یک پنچ هزارم حقوق یک کارمند است اما در ایران یک هزارم حقوق است .
و......... (2903592) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.