نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 263374
الیاس نادران:‏ یک میلیون نفر از ابتدای دولت یازدهم از بازار‌‌ کار اخراج شدند
بخش اقتصادی الف، 21 اسفند 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند دولت حاضر مشاغلی را ایجاد ‏کرده ولی در مجموع نزدیک به یک میلیون نفر نسبت به ابتدای دولت یازدهم، از بازار کار خارج ‏شده‌اند.‏

به گزارش فارس، الیاس نادران ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: پس از استقرار دولت تدبیر و امید، مجلس همه همت خود را بر این گذاشت که با همراهی دولت، آرامش را به فضای اقتصادی بازگرداند. وی افزود: بعد از فشارهای ناشی از تحریم و مسائل مالی، جمع‌بندی این بود که باید به دولت کمک شود تا در کارهای اقتصادی به موفقیت برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سعی در کنترل نقدینگی موجود در جامعه با هدف کاهش رشد قیمت‌ها داشت گفت: دولت در این مدت از نظر مدیریت قیمت‌ها موفقیت‌هایی را به دست آورده است. وی ادامه داد: البته با توجه به فشاری که به واسطه این امر به حوزه تولید وارد می‌آمد، لازم بود کارخانجات و مجموعه صنایع کشور مورد حمایت قرار می‌گرفتند تا اشتغال را تامین کنند ولی دولت در این حوزه، تعلل داشته است.

نادران با اشاره به اینکه دولت از این پس قضیه را موکول به حل مسئله هسته‌ای و به سرانجام رسیدن مذاکرات کرده است گفت: استدلال دولت آن است که با برداشته شدن تحریم‌ها، مشکل تولید و رکود حل می‌شود و اختلاف اصلی ما با دولت بر سر همین مسئله است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به نظر ما کشورهای غربی نیز به همین دلیل مدام نتیجه مذاکرات را عقب می‌اندازند؛ در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر نسبت به ابتدای دولت روحانی، از بازار کار خارج شده‌اند که شامل اخراج، بازنشستگی و ... بوده است و هرچند دولت مشاغلی را ایجاد کرده ولی در نهایت این تعداد از افراد از گردونه کار خارج شده‌اند.

وی افزود: بورس نیز از ابتدای دولت تاکنون رکود و سقوط جدی داشته به طوری که شاخص بورس یک سال و نیم پیش، ۸۹ هزار واحد بود و اکنون به ۶۴ هزار واحد رسیده است. نادران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: این سخن ناظر به همین مسئله بود که اقتصاد مملکت نباید با مذاکرات گره بخورد زیرا در اقتصاد مقاومتی دولت باید سرمایه‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی داخلی را وارد عرصه کند و این مسائل هیچ ارتباطی به مذاکرات و مسئله هسته‌ای ندارد بلکه باید اراده‌ای قوی وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید صرفه‌جویی را از بدنه خود شروع کند خاطرنشان کرد: در حقیقت مدیران دولتی باید هزینه‌های زائد را کم کنند و از سفرهای خارجی بکاهند و مردم هم اگر این رفتارها را ببینند صرفه‌جویی را در پیش می‌گیرند ولی در شاکله دولت این مسائل را نمی‌بینیم و مسئولان دولتی، علامت مثبت صرفه‌جویی و ساده‌زیستی را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: جسارت تصمیم‌گیری نیز در دولت مشاهده نمی‌شود چه اینکه مجلس مصوب کرد افرادی که نیاز مالی ندارند یارانه نگیرند ولی دیگران از این یارانه بهره‌مند شوند و صرفه‌جویی حاصل نیز در تولید مصرف شود ولی دولت یا به دلایل سیاسی یا به دلیل عدم جسارت در تصمیم‌گیری‌های کلان وارد حوزه پالایش حساب و کتاب مردم نمی‌شود که مجموعه این عوامل سبب شده برخی به تحلیل بدبینانه‌ای برسد که عده‌ای در دولت در این تلاش هستند که اقتصاد داخلی درست نمی‌شود الا با تفاهم با غرب؛ از دولت این گلایه را داریم که فرمایش رهبری که فرمودند چاره کار برای حل مسئله اشتغال، اقتصاد مقاومتی است را اجرایی نمی‌کند.

نادران با بیان اینکه مردم ایران ظرفیت‌های فراوانی دارند و باید پای کار بیایند گفت: اگر چرخ اقتصاد ما بچرخد به یقین کشورهای مقابل ایران در مذاکرات هم در می‌یابند که تحریم‌ها تاثیری ندارند و کوتاه می‌آیند؛ دولت نه تنها این کار را نکرده بلکه عکس آن عمل کرده است، بودجه‌های فضایی قطع شده و در اقدامی نمادین نیز نماد هسته‌ای کشور از پول ملی حذف شده و حدیث رسول‌الله(ص) هم برداشته شده است؛ به چه کسی علامت می‌خواهند بدهند که ما از مسائل هسته‌ای خسته شده‌ایم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در حال حاضر خطای استراتژیکی را مرتکب می‌شود و راه اشتباه را می‌رود بنابراین در مجلس سعی داریم آنها را به راه درست بکشانیم زیرا عقیده داریم ظرفیت داخل، امکان حل مسائل و مشکلات اقتصادی را دارد ولی دولت عزم و اراده‌ای برای این کار ندارد.
 
reza
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۳:۲۸:۰۶
دستشان درد نکنه. معنی امید را هم فهمیدیم. تدبیر پیشکششان. (2739433) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۷:۳۲:۳۹
وی افزود: بورس نیز از ابتدای دولت تاکنون رکود و سقوط جدی داشته به طوری که شاخص بورس یک سال و نیم پیش، ۸۹ هزار واحد بود و اکنون به ۶۴ هزار واحد رسیده است. ....

واقعا این موضوع درسته ولی این کاهش حباب بورس بوده که هنوز هم جای بیشتری برای کاهش دارد.
برای مشکل حباب سازی هم باید از کادر مدیریت احمدی نژاد سوال کرد که البته بجز صالح آبادی سایرین هنوز در راس تشریف دارند. (2739859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۲:۲۶:۳۷
هیچکس تا حالا تحقیق نکرد سود این حباب بزرگ چند هزار میلیاردی به جیب چه کسانی رفت و چه رانتهایی خورده شد تا میلیونها سهامدار خرد به خاک سیاه نشستن (2740498) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۲۲:۳۴:۰۷
بورس حباب نداشت و ندارد رکود حاکم بر کشور و کم شدن نقدینگی عموم جامعه بورس بانکها شرکتهای سرمایه گذاری و ... را فلج کرده کم شدن واحد بورس نشانه رکود هر مملکت است نه حباب ... (2742010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۹:۰۵:۱۴
الیاس نادران:‏ یک میلیون نفر از ابتدای دولت یازدهم از بازار‌‌ کار اخراج شدند.
--------------------
ایکاش اشاره ای هم به آن 2 میلیون نفری که کار و کاسبی پیدا کردند هم میکردی با انصاف. (2740065) (alef-13)
 
در شرف تعدیل
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۶:۴۴:۴۶
تمام ادارات دولتی در حال تعدیل نیروهایشان با هر سابقه ای هستند به خدا دو سال که شب عید همه در ناراحتیه بیشتر از 1 میلیون. دوست عزیز کدام کاسبی بگو ما هم استفاده کنیم/ (2745329) (alef-7)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۰:۵۳:۲۷
و مالياتها را از بازماندگان ميگيرند (2740305) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۲:۴۰:۳۶
جالبه رکود تورمی در دو سال اخر دولت قبل رخ داده که نتیجه اش اخراج کارکنان بوده حالا همه عزیزان طلبکار دولت فعلی شدن جل الخالق! خب معلومه که بعد یکی دو سال از رکود تورمی همه چیز بد میشه کارکنان اخراج میشن و...دو رکود وحشتناک داشتیم که 50 اقتصاد دان قبلا هشدارش رو در سال 85 داده بودن (2740530) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۳ ۱۹:۵۲:۵۷
بهتر که بیکار شدن ،لابد برن پراید بسازن ۷۰ میلیونو بکشن (2744490) (alef-3)
 
ر
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۳:۵۰:۵۶
موافقم سخنان خوبی بود که آقای نادران گفتند . ما که این دو سال به جز افزاییش بیکاری و رکود اقتصادی و تورم بالا تا جای که مرغ به مرز 8000 میرسه هیچ چیز مفیدی ندیدیم . در بحث هسته ای قرار بود در 6 ماه به توافق برسیم ولی الان داریم وارد 2 سال میشم و هنوز باز مذاکره . (2739486) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۶:۴۵:۵۶
عزیزم الان مرغ 7300 است مرغ 8000تومنی مال سال 89 بوده که مردم همدیگر را بابتش میکشتند فیلمهاش و عکس هاش هم است (2739779) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۳:۲۹:۵۹
و البته قیمت نان هم آزاد شد!امروز تهران!! (2740646) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۰۸:۳۵:۳۶
البته قیمت مسکن و هزینه ی درمان هم کاهش یافت شدیدا امروز تهران!!!! (2741049) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۲۲:۰۰:۳۵
جهش قیمت مسکن در کدام دولت رخداد؟حافظه مردم اونقدرها هم ضعیف نشده (2741950) (alef-13)
 
داریوش
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۱:۳۲
دولت به هر قیمت حتی بیشتر شدن رکود و تعطیلی کارخانجات سعی در کنترل نقدینگی دارد سود بالا بانکی فشار را بر تولید بیشتر می کند و این سیاست سیف ظاهرا ادامه دارد تا ورشکستگی کامل اقتصاد (2739525) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۶:۴۸:۰۵
با حرفت کاملا مخالفم ! چون نقدینگی ایجاد شده صرفا بابت وام به بنگاهای اقتصادی بوده فکر کنم رشد نقدینگی حدود 16درصد است که 14 درصد مال ضریب فزاینده ! (2739786) (alef-13)
 
سید جمال
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۱۱:۳۴:۳۲
نابغه جان تسهیلاتی که به بنگاهها پرداخت می شود در قبال ان وثیقه های سنگین 2 تا 3 برابری گرفته می شود و در صورت ناتوانی بازپرداخت وثیقه ها اجرایی می شوند زمانی وام سبب افزایش نقدینگی می شود که مابه ازاء آن چیزی اخذ نگردد و در پایان دوران تسهیلات هم این پول به جای خود بازنگردد. حالا به این سوال جواب بده که آیا تسهیلات بدون وثیقه ناشی از رانت سبب افزایش نقدینگی می شود یا مختصر وام هایی که در قبال وثایق سنگین به تولید یا مسکن پرداخت شده است؟ (2741204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۰:۲۳:۴۴
سود بانک بر اساس تورم واقعی باید 40 درصد باشد نه 22 درصد با آمار دروغین هیچ اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد (2740250) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۰۸:۳۶:۲۴
تورم واقعی 3 تا کالا نیست و 300تا کالاست !!!! (2741050) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۰۸:۳۹:۴۰
اگه 40 درصد تورم بود الان دلار10000تومن خرید و فروش میشد (2741054) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۰۹:۳۰:۴۱
دوست عزیز چیزی به نام تورم واقعی و غیر واقعی معنی نمیده کلا 300قلم جنس تحت عنوان گروهای مختلف هستند که تغییرات قیمتی آنها برای دوره های متفاوت اندازه گیری میشود ! برخی از اجناس بالا میروند وبرخی دیگر کاهش (2741100) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۰۹:۳۲:۰۱
آمار راست را شما تعیین میکنید ؟؟؟؟ باچه ساختاری باچه فرمولی با چه جامعه ی آماری ؟؟؟
حتما شما هم فرمول میدانید هم جامعه ی آماری ؟؟؟ (2741101) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۲:۵۲
این کارمندای اضافه دولتی که خیلی هم پررو هستند اخراج کنه مشکل بودجه حل میشه (2739594) (alef-11)
 
لیلا کام222
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۸:۰۱
آقای نادران! چرا در دولت قبلی که همه آمار اشتغال و مدیریت جهانی و... مورد نقد شما عزیز قرار نگرفت؟بجای اشتغال 14000 نفری در سال آمار2000000 نفری دادند؟دوما چرا به فرموده رهبر عزیز بجای امید آفرینی،تخم یاس و نا امیدی می پاشی؟ چرا رفتار دوگانه؟ چرا؟ چرا؟ (2739605) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۵:۵۲:۳۴
آخه اون زمان رئیس جمهور ما معجزه قرنها بود و نمیشد به معجزه قرنها زیاد گیر داد!!! (2739692) (alef-11)
 
فامیل دور
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۶:۲۲:۱۹
اول آقای نادران بفرمایند این آمار را از کجا استخراج کردند یعنی ذکر منبع مستند

دوم هر دولتی با توجه به نقاط قوت و ضعفش در داخل و فرصتها و تهدیدات خارجی برای خودش راهبردی تعیین می کند و چون امثال برادرنادران این دولت را خودی نمی دانند از هر روزنه ای برای زیر سئوال بردنش استفاده می کنند

سوم اگر احمدی نژاد خانه نشین نشده بود علیرغم فضاحت سیاسی در دنیا و اقتصادی در داخل همچنان محبوب قلوب همین آقایان بود و ازش حمایت می کردن (2739735) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۶:۳۰:۳۶
جناب آقاي نادران، اگر دين نداري حداقل آزاده باش. اينكه شما بروي پيش مراجع عظام تقليد و آمار غلط (نمي گويم دروغ) بدهي، به دور از انصاف و آزادگي است. شما گفتيد بورس از ابتداي دولت تا كنون ركود و سقوط جدي داشته. در حالي كه در آغاز دولت (مرداد 92) شاخص بورس حدود 55000 واحد بوده و الان 64000 واحد است. آيا اين سقوط شديد است؟
ضمناً، ركود اخير بورس بي شباهت به سال 91 نيست. من نمي دانم چرا شما آن موقع تشريف نمي برديد پيش مراجع و اظهار نگراني نمي كرديد؟؟ (2739746) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۸:۰۵:۴۲
آقای نادران این بیکار شدگان و اخراجی ها که بنده هم یکی از آنها هستم نتیجه هشت سال تفمالی اقتصاد این کشور توسط دولت قبل و ماسمالی کارهای عوامگرایانه همان دولت توسط جنابعالی و دوستانتان میباشد اینقدر بی وجدان نباشید همه کارشناسان خبره حتی قبل از آمدن این دولت گفته بودن که ترمیم اقتصاد زخمی و بازگرداندن شرایط به حالت ماقبل آن ده ها سال زمان خواهد برد آقای نادران آقای توکلی آقای زاکانی شما انسانهای شریف و دلسوزی هستید و بنده زمانیکه آقای توکلی برای ریاست جمهوری سیاستهای آقای هاشمی را نقد میکردند لذت میبردم چون توام با واقعیت و انصاف بود اما نمیدانم این دولت نحس قبلی چه بلایی بر سر ما آورده همه میخوان بگم بگم راه بیندازن - خیلی ها به این دولت امید بسته اند اما دولتی که نه تنها پشتوانه افرادی چون شماها را نداشته باشد بلکه هر روز شاهد فرافکنی و ایراد گیری از ناحیه افراد پرسابقه و توانمندی چون شما عزیزان باشد مطمینا به مشکل بر میخوره - وقتی رهبر از دولت حمایت میکنند یعنی دولت کارشو میکنو و زحمت میشکه این هم بدانید که به خدا هر کمکی به دولت در این شرایط در واقع کمک به حل مشکلات مردمه و هر گونه جناح بازی از طرف هر گروه خیانته بخدا خیانته - جناح شما یک روز سر کار بود خوب یا بد تمام شد الان مساله فرصتهایی است که روز به روز جای خود رو به تهدیدات میده با انتقاد انتحاری و جناحی نمیشه عزیزان به فکر مردم باشید که اگر نکنید خیلی زود دیر خواهد شد - از سایت محترم الف میخواهم متن بنده رو منتشر کنند شاید مسئولی - نماینده ای - صاحب نظری ببیند و کمی بیشتر حواسمون جمع باشه - متشکرم (2739923) (alef-13)
 
برادرتان
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۲:۱۶:۰۳
أفرين
واقعا بايد منصفانه نگاه كرد

آیا آماج مشکلات را نمی بینید که ناشی از بی تدبیری دولت قبل است و از دروغ هایی که گفته شد و توهماتی که بافته شد.
آیا بهتر نیست به جای آمارهای مایوس کننده و احیانا بی منبع ، مدیرانی که واقعا در دولت قبل مقصر بودند را شناسایی و محاکمه کنید تا درسی برای آیندگان باشد.
مگه چند سال دوره مسئول بودن شماهاست
فقط کافی است فکر کنید همین فردا یا همین امسال می میرید
آیا باز هم به خاطر سیاسی بازی حرف می زنید یا برای رضای خدا و کمک به حل مشکلات مردم ! (2740471) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۱۱:۳۶:۴۱
این دولت وعده 100 روزه داد چه زود فراموش می کنید قرار بود 100 روزه رونق ایجاد کنند!!!!!!!!!!!!! (2741209) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۱۵:۴۵:۴۷
ینگاه به کوچتون بنداز ببین چند نفر ماشین صفر خریدند این رونق نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2741488) (alef-3)
 
مهندس بیکار
۱۳۹۳-۱۲-۲۳ ۱۰:۳۷:۴۷
بهترین جوابیه بود. (2742706) (alef-10)
 
جمال
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۸:۲۳:۳۴
سلام
ما باید ياد بگيريم شعار ندهیم
آیا واقعا مواردی که نویسنده به آن اشاره کرده نتیجه عملکرد دولت آقای روحانی است یا بايد ریشه آن را در جایی دیگر جستجو کرد.
از نظر من نمره دولت بیست نيست ولی قطعا مشروط هم نشده است.
بهتر است همه دست از شعار دادن موافق و مخالف دست برداريم و دولت را در انجام تصمیماتش کمک کنيم.
بايد ياد بگیریم کشور فقط در سایه اعتماد و کمک به دولت پیشرفت خواهد کرد.
البته باید اشکالات را هم به شکل درست و به دور از مصلحت‌های جناحی مطرح کنیم. (2739962) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۸:۳۱:۲۸
آقای نادران منصف! چند میلیون در زمان دولت مورد حمایت شما بیکار شدند؟ چرا بجای رفع مشکلات جوانان از قبیل بیکاری - ازدواج - تفریحات سالم و ... دایم نق میزنید. شما نماینده هستی. طرحی در این موارد ارائه کن تا حرفهات قابل قبولتر باشه. (2739982) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۹:۱۳:۱۹
توي دوره احمدي نژاد چند ميليون نفر اخراج شدند؟ (2740076) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۰:۱۷:۳۱
جالبه بازنشسته ها رو هم جزو از کار از دست داده ها حساب کردند.اخه برادر من بازنشسته دیگه حقوق میگیره .هشت سال دولت اصولگرا و12سال مجلس اصولگرا چنان بلایی سر اقتصاد ایران اورده که ملت باید تاوان بدن حالا حالاها.سال 84 دلار 800تومنی رو کردین 3500تومن.تو این 12سال یاد درست کردن اقتصاد نبودین که .با واردات کمر تولیدو واشتغال رو شکستین.حالا الان هم میگین ما نبودیم. (2740247) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۰:۳۵:۰۳
اوضاع داخلی که بدتر شده از بیکاری و تورم و رکود گرفته تا مشکلات فرهنگی... منتظریم ببینیم اوضاع روابط خارجی چگونه میشود؟ (2740272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۲۱:۴۰:۰۳
مشکلات فرهنگی زائده دولت خود شما است .
یادت رفت احمدی نژاد هرگز قانون غفاف و حجاب را اجرا نکرد ؟ (2741920) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۲:۰۲:۴۳
تا اونجا که مامی دانیم نرخ تورم و نرخ بیکاری رابطه عکس دارند آقای نداران عزیز. ضمن اینکه وقتی تو دوران گذشته ما وارد رکود می شویم طبیعی است که تا 8 سال بعد اثراتش را حس کنیم. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید (2740445) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۳:۵۱:۱۶
چرا شما نگران بیکار شدن مردم در دولت قبل نبودید (2740686) (alef-10)
 
الف ر
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۰۸:۳۶:۳۳
جناب آقای نماینده تمام این مصیبت ها ناشی از سیاستهای غلط دولت قبلی و بی تدبیری مجلس بوده که یه شرکتی در مازندران (نساجی فعال است) چند ماه قبل 60نفر را بیکار کرده در حال حاظرهم به بعلت فشار بیحا مالیاتی برای مطالبه مالیا ت چند برابر سودش در حال تعطیلی است (2741051) (alef-10)
 
SAM
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۱۱:۱۳:۴۶
با سلام

آقای نادران، روند بیکاری فله ای دقیقا از سال 84 شروع شد. همان زمانی که فرد محبوب شما بر کرسی ریاست نشست و به عمد و یا از سر بی خردی روابط کشور را با تمامی ممالک غربی و حتی همسایگانش تخریب نمود، شرکت های نفتی خارجی را از کشور اخراج کرد و با تخریب روابط خارجی، باز نمودن LC را برای صاحبان صنایع خصوصی کشور مشکل و یا غیر ممکن نمود.شاید مأموریت او نابودی زیر ساخت های اقتصادی کشور و فقیر نمودن طبقه متوسط بود که اگر چنین بود، الحق و انصاف این کار را به نحو احسن انجام داد! پرسش این است که چرا آن زمان ساکت بودید و حرف نمی زدید،چرا هیچ اقدام مؤثری در جهت جلوگیری از آن روند شوم انجام ندادید؟ چرا در مقابل بیکاری و فقر و نابودی اقتصادی مردم تا این حد بی تفاوت بودید؟ چرا؟ (2741179) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۱۱:۴۸:۴۰
سلام
شاید بهتر باشه منصف باشیم. شخصا اصلا مهم نیست که دولت قبل خرابکاری کرده یا این دولت. با هرکس که کار اشتباه می کنه باید برخورد کرد پس خودمون در جریانات سیاسی نندازیم که اگر بندازیم تبدیل به بازیگر اونها میشیم. کارهایی انجام شد هرچند اشتباه اما به مرور طبیعتا اگر کسی خرابکاری نکنه بمرور درست میشه. مدیریت یارانه که به نظر تغییر خاصی نکرده که بگیم تیم روحانی چه کرد. طبق گفته خودشون اومدن گفتن که به تولید نرسید. پس گول اینکه همه چی تقصیر دولت قبل بوده و این دولت همه چیش درست بوده را نخوریم.
قبول هست که معمولا تا دولت جدید نتایجش بیاد کمی طول میکشه. اما یک کاری که میشه کرد. میشه عملکرد را دید یا نه؟
- صحبت های متناقص معاون و وزیر مملکت آیا ادامه همون تناقض های بهم ریزنده بازار مثل قبل نیست؟
- آیا میدان زیادی دادن به واردات کالا مخصوصا ترکیه رفتاری ضد اقتصاد مملکت نیست؟
- آیا نرسیدن و تقویت نکردن بخش خصوصی همون چیزی نیست که به دولت قبل گیر داده میشد ولی الان هم طبق گفتشون مثل اینکه هست.
- آیا باند بازی های اقتصادی منافی رشد اقتصادی نیست؟
- آیا نگاه به خارج و واردات در حالی که ظرفیت هایی در حال شکل گرفتن بود در داخل باعث رکود اقتصادی نمیشه؟
- آیا بازی با ارز همون چیزی نبود که به دولت قبل انگش زده میشد اما الان هم نشونه هایی ازش اومد بیرون؟
- آیا اینکه متهم یک پرونده را وزیر کردن و باختن این پرونده در حالی که مثل اینکه در دو مرحله پیروز شده بودیم منافی اقتدار ملی نیست؟
- آیا اینکه داماد وزیر از رانت استفاده کنه کار درستیه؟
موفق باشید. (2741222) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۲۲:۳۵:۵۴
دولت قبلی بلایی به سر اقتصاد آورده که صد تا دولت دیگه نمیتوانند حالا حالا ها وضعیت رو درست کنند.با نفت بالای صد دلار مملکت رو به ورطه نابودی بردند.
دولت فعلی هم اگه مشکل داره نقد منصفانه کنید نه تخریب (2742013) (alef-13)
 
محمدی از همدان
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۲۳:۲۹:۰۴
اقای نادران نماینده محترم مردم ضمن ارزوی موفقیت برای شما قصد دارم در مورد نقطه نظرات جنابعالی انتقاد وموافقتی به ترتیب به سخنان شما داشته باشم 1- همکاری وهماهنگی در زمینه مسائل اقتصادی را با دولت تدبیر وامید تا حدودی قابل قبول می دانم ولی در مواردی مانند مذاکرات هسته ای وفرهنگی ودانشگاهی سخت گیری های زیادی از سوی همفکران شما صورت گرفت که تا حدی قابل قبول نمی دانم 2- عدم حمایت کافی دولت از تولید را از جمله اگرازناحیه کارایی تسهیلات اعطایی به تولید کننده باشد با شما موافق هستم که نمی تواند موجبات تولید انبوه وحتی جزیی تر را فراهم کند واگر تولید کالا نیز بهر تقدیر افزایش یابد ناگزیر به افزایش قیمت ها وتورم خواهد شد و برای صادرات نیزشاید قدرت رقابت با نوع خارجی رانداشته باشد 3-درموردبورس سهام نظرشماقابل قبول بنظر میرسدوکارایی مطلوب رانداشته ورونددرستی را دراین مدت طی نکرده است 5-نظر جنابعالی درمورد اینکه دولت باید سرمایه ها وتوانمندیهای داخلی را وارد اقتصاد کند کاملا موافقم ونیز از طریق مدیریت وفعال کردن امکانات دولتی وسازمان های وابسته مشارکت مردم وفعالان اقتصادی را جلب کند نقدینگی موجود را جذب نموده واز افزایش ظریب فزاینده پولی بکاهد6- درمورد اقتصاد مقاومتی هم با توجه به موارد فوق مشخص می شود اهتمام لازم صورت نگرفته است درحالیکه در مواردی همچون بخش سلامت وتثبیت نرخ ارز و وارامش اقتصادی ومحیط زیست و بخش اب وکنترل تقاضا اقدامات موثری توسط دولت محترم صورت گرفته ولی دربخش عرضه نسبی کالا توجه کافی نشده است که تورم روند کاهشی مطلوب و منطقی را داشته باشد 7-ضمنا بنظر می رسد با توجه به لزوم درون زایی وبرون نگری و ثبات اقتصادی ومقاومت دربرابر ونیزجلوی گیری از تکانه های خارجی که یکی از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد لازم است در بحث تامین منافع ملی در طی روند مذاکرات هسته ای دولت تدبیر وامید تلاش لازم را انجام دهد واز منافع ملی در برابر تحریم های غیر عادلانه دفاع نمایدو نیز اگر به توافق خوب طبق فر مایش رهبر معظم دست یافت انرا در چرخه تولید ملی بکار گیرد (2742084) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۳ ۱۷:۴۹:۳۶
اینها که مدعی هستند همه را سرکار گذاشتند این هم از دولتی که میخواهد برای مردم امید بیاورد با تدبیرش (2744100) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۹:۴۲:۴۵
نادران حقیقتی را می گوید که دیگران از بیان آن طفره می روند (2745808) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۰:۱۹:۳۵
تدبير هه هه هه هه هه هه ......اميدها ها هاهاهاهاهاهاها.......ارزاني..رونق بورس...رونق كاروكاسبي....موفقيت مذاكرات....قبول انتقادات....وزراي كاردان ودلسوز...ووووووووووو....... (2745929) (alef-7)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.