نظر منتشر شده
۲۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 232783
كپي برابر اصل!
نويسندگان اين سريال چه پاسخي دارند؟
بخش داخلی الف، 10 تیر 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
گروهي از كاربران اينترنت در كاري ذوقي، نشان داده اند كه سريال هفت سنگ كه سريال ماه رمضاني شبكه سوم است، كپي برابر اصل سريال آمريكايي خانواده مدرن است. نويسندگان سريال چه پاسخي دارند؟

دریافت

 
احمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۷:۱۷
يعني واقعا كپي برابر اصله !! فقظ آرم رو كم داره (2232016) (alef-1)
 
شهروند.......
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۱۴:۵۴
با سلام بابا داريم كپي ميكنيم نگاه كنيد به فيلم هندي نگاه كنيد به فليم امريكايي نگاه كنيد به فيلم كره اي و تركي ما ايستاديم تا انها بسازند و ما اي اگر حالش بود باتغييراتي يا تركيبي از اين فليم ها فيلمي بسازيم جال تاريخ دان و محقق برجسته و كارشناسان زبذه فرهنگي و اجتماعي ما دارند در خانه عزلت ميگزيند و يك بار نرويم در خانه انها را بزنيم و تحقيق كنيم و فيلم اموزنده از جامعه خود بسازيم گناه ميشود هزينه بر است و حوصله ميخواهد بهتر از فيلم ساز امريكايي دعوت كنيم از هنجارشكن هاي بد حجابي و همجنين حمايت ارذال و اوباش از انها فيلمي بسازند تا بعدا كپي ان را ما بسازيم خجالت ميكشم كه بگويم ابتكار نداريم در صورتي كه داريم ولي بازرگانان سودجو دنبال هزينه كمتر حتي با كپي برداري هستند حال .......... (2232100) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۹:۳۹
یکی از هنرمندنماها که اخیرا با دریافت مدال شوالیه از استعمار فرانسه به وجد آمده فرانسه را دوست ایران نامید! این آقا بعید است که نداند هزاران موشک و هواپیمای اهدایی فرانسه به صدام در جنگ تحمیلی چقدر از عزیزان ما را شهید و مجروح کرد و در تصویب قطعنامه‌های ضد ایرانی فرانسه همیشه پیشقدم بود. (2232260) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۴:۰۲
شما عادت دارید همیشه حرف نا مربوط بزنید؟ چه ربطی داشت! کلا تو فازی دیگه ای هستید (2232414) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۷:۴۱:۳۶
هنرمند از نظر بعضی ها، همان گروه اعزامی به برزیل هستن!! این هم یک جور سلیقه هست دیگه.

خلایق هر چه لایق! (2233282) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۱:۰۵:۲۶
مشکل اصلی اینه که سریال جذاب نیست . حالا میخواد از هر جا کپی شده باشه.
خیلی وقته سریال جذابی پخش نشده. (2233568) (alef-10)
 
Mohsen
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۵۱:۵۰
نظر شما در مورد روسیه چیه؟
اسلحه های روسی لابد دست عراقی ها تو جنگ نبود
یه خورده انصاف.... (2232430) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۰۲:۲۳
چرا برخی از ما در مخالفت با افراد از دایره انصاف خارج می شویم؟با آقای شجریان هر مشکلی هم داشته باشید، ایده و نظرتان قابل احترام است ولی واژه هنرمندنما که به ایشان نمی چسبد. اگر گرایش سیاسی دیگری دارد، در هنرمند بودنش که شکی نیست. (2232452) (alef-10)
 
atoosa
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۳:۳۵:۰۳
درود و صد دورود بر استاد شجریان و درود بر طرفدارانش، استاد شجریان واقعاً استاد و هنرمند واقعی اند. (2233926) (alef-13)
 
راد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۲:۳۶:۵۳
مشکل عدم تفاهم در مورد هنرمند بودن بعضی ها نحوه تعریف هنر و هنرمنده.
اول روشن کنید منظورتون از هنر چیه بعد بگید کی هنرمنده و کی هنرمند نما.
به نظر من هنر باید انسان رو به خدا نردیک کنه.و هنرمند هم باید به این مطلب اعتقاد داشته باشه.
سخنی کر دل برآید لاجرم بر دل نشیند!
قضاوت با خودتان....! (2236114) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۵:۴۶:۲۴
در هنرمندی اقای شجریان شکی نیست ولی هنرمند یعنی کسی که در دل همه مردم جا داشته باشه و این مردم میتونن از هر قشری و جناحی و گروهی باشند ولی احساس میشه اقای شجریان کمی بیش از حد وارد دنیای سیاست شدن و مصاحبه های جنجالی با شبکه هایی که به هر حال همه میدونیم با ایران مشکل دارن انجام داد در صورتی که اصولا روح هنر خیلی با سیاست امیخته نیست (2238379) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۲۰:۳۷
اگر منطور شما جناب استا شجریان میباشد ، ایشان ازنظر اکثریت مردم ایران یک انسان وارسته و هنرمندی متعهد به وطن میباشند . دوست عزیز مقوله جنگ از مقوله هنر جداست ؛ راه جنگ سالاران از راه هنرمندان جداست و چه نیکوست که بتوانید یک جامعه را از راه هنر برعلیه جنگ سالاران بشورانید. دوست عزیز هر جامعه دارای لایه های متفاوتی است نمی شود بصرف رفتار یک لایه از یک جامعه با کل آن جامعه قطع رابطه کرد. کار اشتباهی که متاسفانه در این چند سال باب شده وباعث دور ماندن جوامع شده است (2232474) (alef-10)
 
شهروند......
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۲۰:۳۸
با سلام استاد شجریان از فتنه حمایت کرد و میکند بصزیت ندارد ای کاش خدا به ایشان بصیرت عطا کتد تا نعمت صدای خوش که استاد این نعمت خدا را قدر شناس نیست و از فتنه گران سزباز مزدور اتسراییل غاصب حمایت کرد دمت گرم سیما که اهنگ های استاد را بایکوت کردی استاد با صدای خوش که خدا یه شما داده از حق و دیت خدا حمایت کن که قهر اللهی درمان ندارد (2232560) (alef-10)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۷:۵۴:۵۲
ملاک بصیرت داشتن و نداشتن هم حتما شما هستید دیگه؟! (2233301) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۰۸:۲۷:۰۸
باور کن که سه کلاس هم درس نخوندی، وگرنه اینقدر غلط املایی نداشتی. حالا می خوای ما نظرت رو به عنوان یک تحلیلگر بپذیریم؟؟؟؟؟
اون فتنه ای که تو میگی، برای این درست شد که یک عده کاسب فتنه بصیرت نداشتند و جریان رو به اینجا کشوندند. البته می دونستند که یعدش یک عمر می تونن ازش کاسبی کنند. (2237307) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۴۹:۳۵
واقعاً برای وزیر ارشاد متأسفیم که برای شجریان فرش قرمز پهن می‌کند و قول داده زمینه را برای برگزاری کنسرت وی فراهم کند. یادمان نرفته بی‌ادبی ایشان به نظام و حتی اسلام را که در رسانه‌های دشمن از 1400 سال جفا به موسیقی سخن گفته بود. او به اصول نظام هیچ‌گونه پایبندی ندارد. (2232595) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۵:۳۱:۴۵
حالا کو تا اینا بفهمند!!!!!! اینا فقط به لحاظ سیاسی از شجریان خوششون میاد و حمایت میکنند از اون،وگرنه عمرا صداشم گوش بدن. (2233225) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۳:۱۲:۰۷
برادر این اکثریت مردم ایران رو از کجا اوردی ؟؟؟؟؟ (2232974) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۰:۱۵:۳۳
امیدوارم از تعداد مثبت ها موفق به درک اکثریت شده باشید!!!!!!! (2233459) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۲۶:۱۵
تو خوش باش با همین فضای سایبر!!!!!!!!! وگرنه در فضای واقعی آخر سر، دست به دامن یک اصولگرای معتدل - آقای روحانی - شدید! دلتون خوش باشه با اسم شجریان! (2234452) (alef-13)
 
اسماعيل
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۰۸:۴۳:۵۶
فكر مي كني اكثريت يعني كساني كه توسايت الف همسو با دولت فخيمه مي باشد . يه سري به سايتهاي مخالف دولت بزن و اين مطالب را اونجا مطرح كن بعد ببين اكثريت كيا هستن. (2235083) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۱۰:۲۰:۴۹
کاش منفی هم بود تا وزن شماها معلوم میشد (2235151) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۱:۵۷:۴۷
کی نمایندگی اکثریت رو داده به شما؟ نیدونم چرا اینجا خود - همه پنداری اینقدر فراگیره (2233178) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۵۰:۵۳
این هنرمند به نظر شما خیلی عزیز الان عاشق جنگ سالارا و شوالیه هاست................. (2233334) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۰۹:۳۹:۳۰
راه جنگ سالاران از راه هنرمندان جداست...................
خیلی جمله جالب و تامل یرانگیزی است. شاید شما راست میگویید آنها که شهید شدند ، جانباز شدند و مادرانی که هنوز چشم انتظار برگشت فرزندانشان هستند راهشان از هنرمندان با روح لطیف جدا است ... اینها جنگ سالارند و هنرمندان هنرمند!!!!!!!!! حالا که فکر می کنم اگر این روح لطیف هنرمندی نبود الان کشور تحت سیطره صدام بود ... ما مدیون این روح لطیف هستیم و نباید ایشان را با جنگ سالاران در یک حیطه قرار دهیم و چه اشتباهی کردند جنگ سالارانی که هنرمند شدند و هنرمندانی که در برهه ای از زمان جنگ سالار بودند..... (2235118) (alef-13)
 
راد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۲:۴۲:۴۳
اکثریت دلیل بر حقانیت و مشروعیت نیست.عزیزم.بفهم... (2236120) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۳۹:۰۴
چه ربطي به كپي داشت!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ (2232507) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۹:۱۴:۰۴
دوستان

نویسنده همه این مطالب علیه استاد ارجمند شجریان یه نفره و برام جالبه که الف همه پستاشو تایید کرده.

الف جان ، ما استاد شجریان رو دوست داریم، چه شما بخواهید چه نخواهید

(لطفا سانسور نکن الف جان و از تعداد لایکها ببین استاد شجریان چقدر تو ایران خواهان داره (2232713) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۰:۵۲:۰۵
تعداد لایک(؟!) های شما تا این لحظه = 15

ظاهرا ایشون خیلی طرفدار داره! (2232830) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۲:۳۷:۱۴
نه شما خیلی طرفدار داری! (2232938) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۳۲:۱۰
حالا تعداد لایک ها رو مقایسه بفرمایید عزیز! (2233379) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۰۰:۰۸:۰۵
اين لحظه تعداد لايكهاي شجريان ٤٣٠ و نظر شما ١٤! يعني از هر ٣١ نفر كه به اين سايت ميان ٣٠ نفرشون شجريان رو دوست دارن و مثبت دادن و يكي هم مثل شما دوست نداشته و به نظر شما مثبت داده!
من ديگه حرفي ندارم! (2234801) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۴۸:۱۲
وقتی هنرمند از درد جامعه وبر اساس بافت جامعه فیلم می سازه اما با بی مهری مسئولین وسانسور و عدم مجوز پخش روبه رو می شه خوب باید دیوونه باشه وقت وفکرشو مشغول فیلمنامه نویسی کنه می ره کپی برداری می کنه که حداقل اگر با پخشش موافقت نشد وقت وانرژی وهزینه بیهوده صرف نکرده باشه ! آقایون مسئولین صدا سیما هم که لابدفکر کردن مردم نصیحت پذبرند واگه گفتن ماهواره نبینین مخصوصا از نوع فارسی وان همه میگن آی به چشم !! فکر کردن این کپی برداری برا مردم تازگی داره حالا اگه هم قرار بود کپی بردارید حداقل از یک فیلم به درد بخور که با فرهنگ ما همخونی داشته باشه نه از روی خانواده مدرن !!! مثلا کجا مرد ایرانی با همسر سابق خانمش این قدر راحت وخیر خواهانه ومسالمت آمیز حرف میزنه که دیشب در سریال هفت سنگ دل وقلوه میدادن ومی گرفتن ؟!! یادشون به خیر مهران مدیری و عطاران راستس کوشون ؟! (2232516) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۰:۵۱:۰۵
وقتی فیلم تبلیغاتی رئیس جمهور کپی از فیلم تبلیغاتی رئیس جمهوری فعلی امریکا باشه توقعی از زیر دستان نیست (2233541) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۶:۵۲:۰۵
مدیری و عطاران شدن هنرمند !!!!!!!!
قبل از عید یک دلقک قرمز پوش صورتش را سیاه کرده بود و هر کاری میکرد تا مردم بخندند و پولی بهش بدهند جدی میشد شوخی میکرد مسخره میکرد حتی نزدیک بود شلوارش را برای خنده مردم دربیاره - یه کاری کرد که به بچه ام گفتم این دلقکه بی ادبه - به یکباره برگشت گفت من دلقک نیستم من هنرمندم من طنز بازی میکنم عیب نداره برای خندوندم مردم هر کاری بکنم !!!!!!!! (2234226) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۸:۵۶:۳۹
الان چه ربطی داشت!؟!؟! (2232690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۹:۱۱:۵۲
بیشین بینیم باباااااااا


هنرمند اصلا میدونی چیه ؟؟؟؟؟ (2232708) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۹:۲۰:۵۸
این که استاد اواز ایران شجریان با شش دانگ صدا و معرفی چندین ساز چدید به دنیای موسیقی و سالها فعالیت پر بار و گرانبها رو هنرمند نما میدونید اونم چون بینش سیاسیش مثل شما نیست...
یادم میندازه به داستان مورچه های که گردن فیلی گرفته بود و رها نمیکرد و میگفت خفه ات میکنم (2232729) (alef-10)
 
بیرانوند
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۹:۲۵:۳۸
برای شما متاسفم که یک مدال فرهنگی و یک شخص هنرمند که مایه فخر ایران و ایرانی هست را با مشکلات سیاسی ایران و فرانسه پیوند میزنید.برادر من به جای خورده گرفتن به استاد شجریان شما قسم بخور از این به بعد تا پایان عمر سوار خودرو پژو نشی.تا حالا هرچی استفاده کردی برای خودت از این به بعد برای هم دردی با مردم زجر کشیده ای که از فرانسه آسیب دیدن اینکارو بکن.چرا شعار میدی و خودتو بخواب زدی برادر.تهمت و افترا به برجسته ترین هنرمند تاریخ معاصر ایران اون هم در ماه مبارک رمضان بخدا شایسته نیست. (2232734) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۳:۲۳:۱۹
یعنی درک در حد ...
چه ربطی داشت !؟
تو دلت مونده بودها. (2232996) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۰:۰۴:۴۰
ربطش چی بود؟ (2233067) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۱۵:۲۲
هرچه سعي كردم ارتباط افاضات شما را با شقيقه نتوانستم پيدا كنم. لطفا ديگر تكرار نفرماييد. (2233312) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۵۰:۰۸
اگه بخواي به گذشته برگردي همين براداران عراقي كه شب و روز در آغوش ميگيرمشون چه بسا همون كسايي باشند كه شايد به دست خودشون جان رزمندگان مارو گرفته باشند ولي الان كشور دوست و برادر و همسايست پس بدون اين سياسته كه مشخص ميكنه حكومتا در يه زماني با حكومتاي ديگر چطور روابط داشته باشند ما يك زماني هم عليه روسيه سنگ چچني هارو خيلي به سينه مي زيديم ولي الان روسيه شده تنها شريك تجاري ما و اصلي ترينش البته در كنار چين (2233332) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۲:۴۴:۱۳
خب این حرفها چه ربطی به موضوع داشت؟ (2233785) (alef-13)
 
راستگو
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۲:۴۴:۴۷
حالا چون شجریان این نشان گرفته داری اینو میگی؟یادت نیست چن سال پیش همین نشان به شهرام ناظری دادن رسانه ملی صد دفه با ذوق وشوق خبرشو پخش کرد؟اگه اشتباه نکنم وزیر فرهنگ یا یکی از معاوناشم رفته بود فرودگاه استقبالش (2233786) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۴:۰۲:۴۸
دنياي اونا سياه سفيد نيست . . اونا واقعا ازاد هستند. يك موسسه از يك هنرمند ايراني تقدير مي كنه در حالي كه دولت اونا با دولت ما مشكل داره . مشكلي نيست . (2233984) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۵:۲۹:۱۲
چه ربطی به هم دارن (2234154) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۰۳:۱۸:۴۱
چه ربطي داشت؟ خوب شد معني هنرمندنما را هم فهميديم (2234976) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۲۳:۳۵:۰۵
واااااااااااااااااااااااااااااااااا چه ربطی داره (2235989) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۰۵:۰۷:۱۸
شما میدونی شقیقه کجاست؟ (2236157) (alef-10)
 
منصور
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۳:۵۹:۰۰
اگر اين طورفكركنيم بايدبخش مهمي از دنيا را تا ابددشمن خودمان بدانيم.چه اشكالي دارد كه دشمن بيست وپنج سال قبل خودمان را تبديل به دوست كنيم.واساسا" تبديل كردن دشمن به دوست هنر است وباارزش ترين تاثير هنر وهنرمند هم همين است، كينه توزي ودشمني ودشمن تراشي كه هنر نيست.با اين منطق شما آيا روسيه دشمن ما نيست؟چين چطور؟كره شمالي چه؟روماني؟بلغارستان؟ مصر؟اردن؟امارات متحده عربي؟كويت؟......اين ها كشورهايي بودند كه به انحاءمختلف از رژيم صدام حسين حمايت تسليحاتي ميكردند . حتي در ارتش بعث عراق يگان هايي از فلسطيني ها برعليه ما ميجنگيد. (2238093) (alef-14)
 
...
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۱۷:۱۱
یادمه چند وقت پیش توی یه تبلیغ بانک از یه ویدئو کلیپ خارجی کپی برابر اصل ساخته بودن . تو اون کلیپ خارجیه مردا دنبال جنیفر لوپز راه می افتادن و تو ورژن ایرانیش مردا دنبال یه مرد دیگه!!!! (2232472) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۰:۳۵:۱۳
درود بر این استاد آزاد اندیش (2236238) (alef-14)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۵۶:۵۹
لطفا سریال اصل رو پخش بفرمایید. (2232202) (alef-10)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۴:۴۷
سریال آمریکایی که نسخه اصلی می باشد با نام «خانواده مدرن / Modern Family» از طریق شبکه فارسی وان پخش شده است!!! (2232317) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۷:۲۲
قابل پخش در سيما نيست (2232322) (alef-13)
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۲۴:۳۲
چشم!

اخه مرد حسابی اونوقت این همه دست اندرکار تهیه این سریالارو کی نون بده؟؟؟ (2232377) (alef-13)
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۲۸:۰۴
بابا این که چیزی نیست... شبکه نسیم برنامه "شام ایرانی" میذاره، اونم بعد از 60 مدلی که اقصی نقاط این عالم، از جمله خود ایران، از روی این برنامه کپی کردن... تازه اسم شامشم "بیف استراگانف فرانسویه"!

یعنی من که راضی نیستم پول بیت المالو اینجوری میدن به بعضیا! (2232383) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۲:۱۶
میدونم ماهواره بده ولی حداقل سریال کپی شده نمیزاره!!! (2232239) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۴۹:۴۶
زحمت کشیدن اسمشو عوض کردن با با بی انصاف نباشید (2232308) (alef-13)
 
ع د ا ل
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۷:۰۲
من به عنوان یک فرد ایرانی که هزینه این سریال از جیبم رفته می گم آقای ضرغامی من راضی نیستم پولم رو اینطور خرج کنید. من به عنوان یک برادر کوچکتر می گم همین یک مورد می تواند دنیا و آخرت شما را خراب کند... به من شهروند ایرانی پاسخ بده (اگر پاسخی وجود داشته باشه). (2232321) (alef-13)
 
ع د ا ل
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۰:۱۴
من به شما قول می دم اون کسی که این سریال رو کپی کرده زبانش هم خوب نبوده چون مفهومی که سریال اصلی داره رو هم نتوسته بگیره..
خاک بر سر سازندش و خاک بر سر اون کسی که اجازه داد این سریال پخش بشه...
من دیگه حرفی ندارم.. (2232330) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۲۴:۱۰
داداش مگه چیزی کم گذاشتی (2232565) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۵:۳۷
كاش تو ايران به دنيا نيامده بودم . . . (2232340) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۷:۵۸
صدا و سيما داره به شعور خودش توهين ميكنه واقعا متاسفم (2232419) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۹:۵۴:۱۵
اون وقت برای همین سریال که اگه کپی هم نبود بدرد نمی خورد فوتبال رو قطع می کنه یا بخاطر اذان خب هر کی می خواد اذان گوش کنه یا سریال ببینه بره یه شبکه دیگه (2232771) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۴۷:۳۷
انگلیسی!!!!!! خودت رو هم بکشی نمیتونی صدای اذان رو قطع کنی! (2234488) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۲:۵۱:۵۵
بابا شما چرا انقدر بى انصافيد اين رو براى اون پيج درصدى كه ماهواره ندارند ساختن كه در حق اونها اجحاف نشه تا همه ملت ايران برابر باشند و قصه نخورند كه ماهواره ندارند (2233197) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۴۶:۳۰
ما هم داریم ولی برای اخبار و برنامه های مستند استفاده می کنیم و نه اون مزخرفاتی که منظور شماست. (2234487) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۴۰:۰۹
من همین دیشب سریال modern family رو خریدم ... خیلی جالبه ... ممنون از عوامل 7سنگ :) (2233321) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۵۲:۰۵
همونطور که خیلی کتاب ها ترجمه میشن، ولی درمورد فیلم و سریال شاید همه چیز با ترجمه حل نشه.
من قسمت اول این سریالو دیدم (به دلیل اسباب کشی بقیشو ندیدم) و لذت بردم از محتوا و فرم درستش. کپی هم اگه باشه، کار خوبیه که من و امثال من که نمیتونن نسخه ارجینال این سریال رو ببینن از نسخه ایرانیزه شدش یاد بگیرن.
باید به فیلم ها و سریال های پرشمار این سال های تلوزیون اعتراض کرد که علی رغم ارجینال بودن نه محتوای خوبی دارن و نه پرداخت درستی و فقط بهانه ای هستن برای اتلاف بیت المال و پرشدن جیب دوستان برخی مسئولان... (2233413) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۳:۰۱:۱۹
در گذشته که امکانات کم بود فیلمها به زبان اصلی پخش می شد بعدها فیلمهای خارجی را دوبله کردند و بعدا که تکنولوژی پیشرفت کرد امکان قراردادن زیرنویس فارسی مقدور شد و حالا با پیشرفتهای جدید خود فیلم را با هنرپیشهای ایرانی و فرهنگ ایرانی می سازند ! ! ! (2233827) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۱۱:۰۵:۴۲
آقای ضرغامی منم یک فیلمنامه نوشتم کجا باید ببرمش (2235196) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۱۴:۵۵:۳۸
وقتی رییس جمهور برای فیلم تبلیغاتیش کپی برابر اصل فیلم yes we can اوباما رو میسازه ، دیگه از اینا چه انتظاری میره؟
البته احتمالا میگید رییس جمهور نساخته و کارگزدان مورد علاقه اش که در منطقه آزاد کیش مسئولیت هم گرفته ساخته
که من اون موقع میگم حمایت های رییس جمهور از این فیلم و انتقادش به صدا و سیما از پخش نکردن اون کلیپ و نمایش اون کلیپ قبل از هر سخنرانی اش در آن مقطع زمانی و... در صورتی که همه از کپی بودن کار اطلاع داشتن به چع معناست؟ (2235479) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۹:۱۱
بله.دقيقا.اتفاقا من هم ديشب کاملا متوجه شدم.صدا و سيما 4 سريال تهيه کرده که فقط يکي از آنها طنز است آن هم که کپي است!
فاجعه اينجاست که سريال مزبور نه يک سريال تلويزيوني بلکه در واقع مجموعه آموزشي زبان انگليسي و در واقع با هدف آشنايي با فرهنگ غرب ساخته شده است!
آقاي ضرغامي پرچمدار محترم جنگ نرم ، اين بود؟ (2232019) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۱۲:۳۵
شما از کجا در آوردی که مجموعه آموزشی زبانه؟!!!!

سریاله و بله، درباره فرهنگ خودشونه برای مردم خودشون. دیگه ببخشید ملاحظه ما و کپی مون رو نکردن! (2232227) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۴:۳۷
يعني آمريكايي ها واسه اينكه زبان ياد بگيرن ميرن سريال ميبينن؟ ميگم چقدر خوب صحبت ميكنن! نگو بخاطر سريالهاشونه!!! (2232617) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۳:۵۲:۴۴
شما اگه دو تا کلاس آموزش زبان رفته بودی حتما با این سریال آشنایی داشتی چون در کلاسهای زبان ایران اکثرا از این سریال استفاده میشود.در ضمن این مجموعه در 77 قسمت 22 دقیقه ای تهبه شده و اگر اصل سریال را دیده بودید متوجه میشدید که در واقع یک موعظه فرهنگی است که وسط آن شخصیتها میایند و توضیحاتی ارائه میکنند.بحث اصلی این است که چرا صدا و سیما در این سطح دست به کپی کاری زده آن هم از روی یک مجموعه آمریکایی ؟صرفا به دلیل جوایزی که این مجموعه گرفته که دلیل نمیشود کپی ایرانی آن هم موفق شود آن هم با این همه ادعا "ما هفت سنگیها..."!!! (2233052) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۷:۳۳:۱۴
اينكه يه نفر با چاقو آدم ميكشه دليلش اين نيست كه چاقو رو واسه آدم كشي درست كرده باشن! اينم كه شما واسه زبان آموزي سريال ميبيني (درحاليكه ٩٩ درصد مردم بخاطر سرگرمي) دليل نميشه كه بگي اين سريال رو بخاطر آموزش زبان ساختن، پس اونوقت يكي كه زبانش خوبه (مثلا خود آمريكايي ها) نبايد اين سريال رو ببينه؟ براي تماشاي فيلم و سريال كسي آموزشگاه زبان نميره، يا ميرن سينما يا تلويزين نگاه ميكنن. بعضي ها هم مثل ما ايراني ها نسخه غير مجازش رو يه جوري پيدا ميكنن، اما بعيد ميدونم اكثريت مردم واسه فيلم ديدن برن آموزشگاه زبان!
اين همه سريال هست و همه اونا هم واسه سرگرمي ساخته ميشن هرچند در اين بين نكات مثبت و منفي زيادي با توجه به شخصيت هاي داستان گنجانده ميشه و فكر نكنم هيچ تهيه كننده آمريكايي دغدغه آموزش زبان ما رو داشته باشه و به اين دليل فيلم توليد كنه.
نكته مهم اينه كه اكران عمومي يك اثرِ داراي حق انتشار (كپي رايت) طبق قوانين فدرال جرم محسوب ميشه. بماند كه اين نسخه اي كه كه شما تو كلاس زبان ديدي نسخه اصل نيست و بصورت غيرمجاز كپي شده كه اونم قوز بالا قوز ميشه. اينا به كنار! اينكه شما (نه واقعا شما بلكه عوامل سريال هفت سنگ) بيان از رو يه اثر (بدون مجوز از توليد كننده اصلي) كپي كنه و درآمد داشته باشه تو كل دنيا جرمه. همه شوهاي تلويزيوني كه از روي يه نسخه ديگه كپي برداري هستند مجبور به گرفتن (بخونيد خريدن) اجازه توليد كننده اصلي هستن، پس كاري كه الان داره انجام ميشه تخلفه و حتي مراجع هم بر حرام بودن اين عمل فتوا دادن. (2234287) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۷:۵۶:۵۲
عزيز من آخه اگه سريال آموزش زبان باشه كه از همون اول نمياد مثل بلبل انگليسي صحبت كنه!!! يه كم يواش صحبت ميكنه و با كلمات ساده و بعد قسمت به قسمت سخت تر ميشه و تندتر تا شما بهتر ياد بگيري، اين سريال كه كلا از همون اول معمولي انگليسي صحبت ميكنه، حالا شما ميخواي زبان باهاش ياد بگيري چه خوب، اما دليل نميشه كه بگي واسه اينكه ما زبان ياد بگيريم سريال ساختن!

شما آموزشگاه زبانت رو عوض كن، اين ٧٢ قسمت كه ميگي مال فصل يك تا سه بود. تابستون پارسال فصل پنج هم نمايش داده شد، يعني كلا ١٢٠ قسمت! من باشم پولم رو از آموزشگاه پس ميگيريم كه فقط تا فصل سه رو درس دادن. شايدهم فصل ٤ و ٥ واسه سطوح بالاتره كه شما هنوز درستون تا اونجا نرسيده.

محض اطلاع بگم شيلي و يونان با خريد حق انتشار از توليد كننده اقدام به توليد نسخه وطني قبل از ما كردن اما تاكيد ميكنم با اخذ مجوز از صاحب اثر. (2234320) (alef-13)
 
ebi
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۰:۰۹
اصلی شو پخش کنن بهتره ! واقعا که ! (2232021) (alef-1)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۳۸:۳۰
کسانی که خود را به خواب زده اند نمیشود بیدار کرد ولی آنهایی که با لالایی خوابیده اند باید بیدار کرد
در همه جای دنیا سریالها و فیلم های برتر دیگر کشورها را برای ملت خودشان دوباره سازی میکنند مثل 7 سامورایی و ......
وقتی این سریال طنز جزو آثار برتر میباشد ولی برای فرهنگ ما مشکلات اخلاقی دارد و با سانسور هم نمیتوان آن را پخش کرد پس آنرا دوباره سازی میکنیم تا با فرهنگ ما سازگار شود این کجایش بد است ؟
کسانی که مخالف هستند یا احساس تاسف میکنند چه میخواهند ؟
----- عده ای میگویند رقابت کنیم
بسیاری از فیلم ها و سریالهای خارجی ارزش دوباره سازی دارند بالاخره ما 70 میلیون در مقابل کل جمعیت جهان هستیم و نمیتوان تمام آثار خوب و قابل تامل خارجی را رد نادیده گرفت پس میتوانیم آثار برتر آنها را دوباره سازی و با فرهنگ بومی سازگار کنیم
---- عده ای میگویند اصل آنرا پخش کنید
خیلی سریالهای قشنگ وجود دارد که پخش آن مسموم کننده است
در همین سریال بجای دو مرد که با هم ازدواج کرده اند و فرزند قبول کرده اند یک جفت زن و شوهر ایرانی گذاشته شده است چون ازدواج دو مرد اصلا چندش آور و ضد فرهنگ و شرع است (یک عده با غرض درخواست پخش نسخه اصل را میکنند یا تبلیغات راه انداخته اند)
--------------------------------------------------------------------
سریالهای کره ای
در اکثر سریالهای کره ای که از تلویزیون ایران پخش شده است (جومونگ، دونگی، جواهری در قصر و ....) یا پخش نشده است (شاهزاده و ....) یک زن با دو مرد یا برعکس یک مرد با دو زن در آن واحد ارتباط دارد و مخاطب همواره میخواهد بداند این کاراکتر با این است یا آن یکی و کاراکتر اصلی و آن دو همواره در موقعیت های حسادت شرارت و موقیت های احساسی در کنار تلاش و پشتکار داستان را جلو میبرند (این نوعی مسموم کردن ذهن هاست - گاهی دیده میشود در ایران بخاطر همین موضوع قتل صورت میگیرد و این با غیرت زن ها و مردهای ایرانی همسو نیست) ولی تلویزیون چون نمیتواند معادل آنها را بسازد پخش میکند (برای مثال امپراطوری جومونگ - ما اصلا با تاریخ خود دشمن هستیم و نمیتوانیم معادل سازی کنیم و اگر نه داستان برای ساخت زیاد است - ما فقط 300 را محکوم میکنیم، چرا، نمیدانیم - شتر سواری دولا دولا) (2232408) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۵۰:۵۱
اونوقت شما این دید فلسفی را پس از دیدن سریال های نامبرده بدست آوردید؟ شما معصوم هستید که دیدید و ذهنتان مسموم نشد، یا بقیه سفیه هستند که اگر ببینند ذهنشان مسموم می شود؟
اگر هم ندید، که چرا قضاوت می کنید؟ انسانها دنیا ترکیبی از خوبیها و بدیها، اشتباهات و ایستادگی ها، دورویی و صداقت و ده ها صفت متضاد دیگر هستند. غیر از این بازسازی انسان و ارتباطاتش نیست، یک رویای فرمایشی است. سریال باید بتواند واقعیت را به تصویر بکشد، و وظیفه تیم فرهنگی یک کشور آن است که فرهنگ مردم را به نحوی ارتقا دهد که اکثریت جامعه با دیدن و در دسترس داشتن بدیها و زشتیها و ... باز هم برایند انتخابشان به سمت پاکی و درستی و زیبایی باشد. وظیفه اش این نیست مانند زبل خان اینجا و آنجا و همه جا بخواهد هر آنچه زشت و نادرست تشخیص می دهد جمع کند، چرا که هر عقل سلیمی می داند این شدنی نیست. در نهایت جوامع بشری را ببینید و قضاوت کنید کدام گروه ها توانستند برایند اجتماعی شاد تر، سالم تر، موفق تر و البته گروهی تر داشته باشد. (2232599) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۸:۵۱:۱۲
فیلم ها و سریالهای کره ای و هالوودی بر اساس نظریه های روانشناسی ساخته میشوند و مردم عادی در مقابل آنها بی سلاح هستند و با احساسات منطق و شعور آنها بازی میکند
باید قبول کنیم که فیلم و سریال هم مثل کتاب غذای روح بشر است (2232678) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۴۴:۲۳
جوامع بشری را دیدیم! در آمریکا از هر 10 دختر دبیرستانی 7 دختر در شناسنامه دختر هستند و بیرون از آن لیدی! برژنسکی (حالا خیلی هم تحفه نیست) گفته نام آمریکا در اذهان عمومی مردم دنیا معادل شده با زورگویی، جنایت، فساد اخلاقی، سرمایه داری طبقه آلفا و از هم پاشیدن خانواده. حالا جنابعالی با چرب زبانی کلامی تصور می کنی می توان به آن فرهنگ در قبال سریال سازی "بی پرده" بها داد. مسئولین صدا و سیما بی مدیریتی زیاد دارند اما انقدر هم احمق نیستند که نظرات جنابعالی را که هدف آن تخریب تدریجی بنیاد خانواده است، جدی بگیرند. بیکاری و مواد مخدر و فرهنگ تزریقی ماهواره کم است، آنوقت نظرات شما را هم در سریال سازی به کار گیریم. پاسخ کاربر 2232599 (2234485) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۳۲:۱۴
سارا خانم تفکر شما وحشتناک است! شخصی آمده یک سریال خارجی را کپی کرده و نه در تیتراژ نامی از آن برده و نه از صاحب اثر اجازه گرفته است. به این کار در دنیای امروز می گویند "دزدی" "فریبکاری" "غصب" و ... اما شما آنرا براساس دین و فرهنگ تئوریزه کرده اید. گناه این کار شما حتی از تصور من هم خارج است. (2233319) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۲:۴۳:۴۳
راست میگه با ذکر نکردن نام اصل اثر به نویسندگان و سازندگان آمریکایی توهین کرده است
وقتی آمریکاییها بابت ساخت 300 بارها عذر خواهی کردند نباید ما اینچنین به آنها خیانت کنیم
خیلی ضربه به قول ایشان وحشتناکی به آمریکاییها زده اید (2233782) (alef-13)
 
سیدعلی
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۳:۰۰
از بس با این چینی ها رفاقت کردیم اخلاق اونا درما اثر کرد! (2232028) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۱۳:۳۶
خیلی جالب گفتی... (2232096) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۱:۰۳:۴۲
مغلطه نکن. (2233565) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۵:۰۳
اینکه چیز جدیدی نیست، تقریبا بیشتر محصولات سینمای و تلویزینی ایران کپی یا با الهام از آثار هالیوود ساخته میشوند، کسانی‌ که به فیلم علاقه دارند و هر دو سینما را دنبال میکنند میتوانند شهادت بدهند، ولی‌ بازی از این آقایان نویسدنه و کارگردان، آنقدر صداقت دارند که خهدن گفت، هالیوود از ما کپی کرده!!!! (2232031) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۳:۵۴:۲۱
والله تا حالا همچین کپی ندیده بودیم!دیالوگهاش هم کپیه آخه!!! (2233054) (alef-10)
 
mohammad
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۶:۴۷
اقا همون اصلشو ببینیم که بهتره. تازه صدا و سیما هم تو خرج نمی افته. (2232036) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۶:۵۵
نويسندگان تو كار زيرنويس نبوده اند؟ (2232038) (alef-10)
 
امیراسد
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۴۹:۳۱
اگه یه کمی دقت کنید و کنکاش، خواهید دانست که به دلیل "تنبلی" نویسنده های ایرانی در امر تهیه قصه و فیامنامه کردن آن، اکثر فیلمها و سریالهای ما کپی ایرانی شده نسخه های خارجی هستند. (2232047) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۵۱:۵۲
یعنی ممیزان صدا و سیما واقعا نمی دانند چه کلاهی دارد سر صدا و سیما و در واقع بیت المال می رود..چقدر هزینه بابت نویسندگی و کارگردانی این سریال پرداخت شده؟؟؟؟ (2232052) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۰۰:۳۶
آفرين بر شما
مهمترين نکته رو اشاره کرديد.......
حق الزحمه نويسنده چقدر بوده؟ (2232208) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۴:۳۶:۲۹
چرا اینقدر مغلطه میکنید
صدا و سیما دستور مستقیم داده تا این سریال آمریکایی را دوباره نویسی کنند و آنرا ایرانی کنند همین
اگر مشکل ضربه زدن به صدا و سیماست اون یک حرف دیگه است ولی از انصاف خارج نشیم (2234062) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۵۳:۵۹
نكته جالبتر اينه كه 4-5 نفر در تيتراژ به عنوان نويسنده اثر ذكر شده اند. اين نويسندگان محترم دقيقا چه كاري انجام مي داده اند؟ (2232054) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۵۳:۳۲
ترجمه دیالوگ ها!!!!!!!!!!! (2232189) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۵۷:۱۶
چرا سریع پای ضرغامی را وسط می کشین؟؟؟ اون که نمی تونه به تمام برنامه های در حال ساخت در این همه شبکه رادیویی و تلویزیونی نظارت کنه.
اگه قراره کسی جواب پس بده کارگردان و تهیه کننده و مدیران شبکه سوم هستند که با این کار آبروی صداوسیما رو بردن!
ظاهرا کارگردانش برای شبکه سه زیاد کار ساخته، باید دیگه کاری بهش ندن که بسازه!!! (2232203) (alef-10)
 
کنجکاو
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۶:۰۷
استاد عزیز
با سلام
کسی هم نمی گه اقای ضرغامی به تمام برنامه ها نظارت کنه اما ایشان باید با مدیریت خوب و قوی واحدهای کنترل کننده و ناظر بر این کارها رو ایجاد و از انها بخواهد که این مسایل را جلوش را بگیرن.
مدیریت به زبان ساده یعنی استفاده درست .... (2232251) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۳۳:۰۸
اقای ضرغامی عزیز شما کجا اینجا کجا ؟! (2232264) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۰:۴۹:۴۹
من ضرغامی نیستم پسرم! (2233117) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۲:۲۷
هرکسی تو هر مسئولیتی باید در مقابل خروجی ارگانی که اداره میکنه پاسخگو باشه. (2232314) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۱:۲۸
مديران شبكه سه سيما زير نظر چه كسي فعاليت مي كنند ؟ (2232333) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۱۴:۰۷
پس چطور میاد پز سریالهای به اصطلاح فاخر رو میده!!! (2232349) (alef-13)
 
سپهر
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۳۹:۳۸
یه جوری صحبت میکنی مثل این که صدا و سیما همزمان با هم داره ۱۰۰ تا سریال و فیلم و مستند میسازه، دوست من چند تا سریال جدید که تعدادشون از انگشتای دست هم بیشتر نیست و بقیه برنامه ها هم که همش از آرشیو هستند این صحبت ها رو نداره... (2233320) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۵۶:۴۲
این را کاملا جدی میگیم اگه سریالهای ده دوازده سال پیش را مجددا پخش کنند به مراتب بیننده بیشتری جذب خواهد کرد. (2232061) (alef-10)
 
سپهر
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۴۹:۰۱
یه نکته:
من فقط میخوام بگم این سریال modern family از سال 2009 داره پخش میشه و به تازگی فصل ششم آن شروع به نمایش کرده، خوب با در نظر گرفتن این که این سریال کپی وطنی قراره آخر ماه رمضان تمام بشود متوجه هستید اونا بعد از چند سال نتوانسته اند سریال را تمام کنند، اما ما میتوانیم... (2233330) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۲:۵۸:۱۰
پاسخشان اين است كه چون هيچ كس از اينترنت سريال دانلود نمي كند يا هيچ كس ماهواره ندارد پس ما مي توانيم از اين ناآگاهي مردم سواستفاده كنيم و سريال و تيزرهاي بازرگاني كپي برابر اصل بسازيم . (2232065) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۰۵:۲۰
یعنی واقعا اینا مخاطبشونو چی فرض کردن... کاشکی یکم معرفت داشتی مینوشتی با اقتباس از فلان سریال (2232078) (alef-10)
 
امیر حسین
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۰۵:۴۰
آقا اگه این فیلم آموزشی هست خوب چه اشکالی داره؟؟ واقعا چرا همیشه دنباله قاتلیم. (2232079) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۱۲:۲۰
فقط میتونم بگم :
Oh! my god (2232091) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۱۲:۳۳
حالا ببین چه پول کلانی هم بابت نوشتن گرفتن! (2232092) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۱:۲۹
خجالت آوره!!! (2232118) (alef-10)
 
امیری
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۳:۰۷
بی انصافیه اگه بگیم همه کارها کپیه.
خدائیش سینمای امروز ما با دهه 40 و 50 قابل مقایسه نیست.
از فیلمنامه و بازیگری تا صحنه پردازی و فیلمبرداری..خیلی مسخره بود.
توی هیچ جشنواره ای هم شرکتمون نمیدادند.مثل سینمای امروز ترکیه و کشورهای عربی.

ما نویسندگان طراز اولی داریم و البته بازیگران کار درست.و مستعد.

همه را با یک نگاه نبینید.

سینمای قبل چه میدونست اسکار کیلوئی چند.همش فیلمفارسی بود..

شما فیلم رنگ خدا.آژانس شیشه ای.از کرخه تا راین.مرحم.و....

با چی مقایسه میکنی.؟؟!! (2232123) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۴۵:۲۱
دهه 50 ملت پيكان مدل 50 و موتور وسپا و ژيان سوار ميشدن , الان 206 و پرشيا و سمند زير پاشونه و هركي دوتا گوشي موبايل تو جيبش . وقتي پيشرفت جهاني حاصل ميشه همه جوامع رو در بر ميگيره , همين فيلمهاي سينماي غرب در دهه 70 رو نگاه كنيد با فيلمهايي كه الان ميسازن مقايسه كنيد . واقعا آدم خنده اش ميگيره كه با چه فيلمهايي سرگرم ميشديم . با مقياس دنياي امروز به اندازه گيري دهه هاي گذشته نرويد . (2233398) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۱۹:۵۰
یه دقتی به سینمای هند بکنید متوجه می شید بعضی ها 10 تا سیم کارت هم بزارن تو گوشی باز هم سینماشون تغییر نمی کنه!! تازه آنقدر پافشاری کردند که بالاخره در کنار هالیوود، بالیوود هم تاسیس شد!! (2234444) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۳۶:۱۸
کاری به این سریال و اون سریال ندارم اما اینکه در مورد فیلم های دهه 70 هالیوود اظهار فضل فرمودید جواب اینه که: دوران طلایی سینما همان دهه های 40 تا انتهای 70 میلادی می باشد. ببخشید! ولی شما درکی از زیبایی شناسی سینما ندارید وگرنه کاه و علوفه الان سینمای غرب را با فیلم های مثل طلای آن دوران مقایسه نمی کردید. هنوز در حسرت ساخت یک فیلم مثل "دره من چه سرسبز بود" میسوزند. (2234471) (alef-13)
 
حمیدی
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۳:۲۱
صدا و سیما باید به فضای سبز تبدیل شود تا مردم بتوانند نفس بکشند . (2232124) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۱:۴۹
وااااااااااااااای....خیلی خوب گفتی..... (2232237) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۵:۵۳:۰۰
فضای سبزی که شما میفرمایید پر از دود ناشی از آتش زدن و سروصدا و اغتشاش و هیاهوست،این نتیجش مصمومیت است نه تنفس. (2233230) (alef-10)
 
حسنی از قم
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۳:۵۱
برای صدا و سیما متاسفم .
همین (2232126) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۲۹:۱۹
من قسمت اول این سریال رو دیدیم حالا اگر واقعا کپی باشه نشون میده که وقتی یه کار کپی دقیق بشه و فقط زحمت ترجمه بدن به خودشون چقدر اون فیلم بی مزه و مزخرف میشه (2232145) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۳۲:۵۶
ای کیو به خودشون زحمت ترجمه ندادن چون این فیلم ها تو بازار زیر نویس فارسی دارند (2233382) (alef-10)
 
سفیر
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۰:۵۲
شما اشتباه میکنید! در نسخه اصلی زوج همجنسگرا هستند ولی در نسخه ایرانی نویسندگان با زیرکی یک زوج عادی رو برای نقش انتخاب کردند. من مطمئنم کلی هم روش فکر کردند!!! (2232149) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۱:۴۴
قبول بفرمایید که ما فیلمنامه نویس نداریم. (2232151) (alef-10)
 
سپیده
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۳:۲۵
توی تیتراژ پایانی روشون هس اسمی تحت عنوان نویسنده از جلو چشای ملت رد بشه؟؟؟؟ (2232154) (alef-10)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۶:۲۳
نویسندگان چه پاسخی دارند یا تصویب کنندگان ؟ یا اعضا و کارشناسان طرح و برنامه شبکه سه سیما ؟!یا گروه فیلم و سریال این شبکه و مدیر آ ن؟!! و از همه مهمتر مدیر محترم!! شبکه سه سیما و معاون محترم تر از همه اینها جناب دارابی ؟!! بینی و بین ا... اگر مدیریت کلان صداوسیما دست غیراصولکرایان بود الان اصولگرایان چه میگفتند و چه میکردند؟!! پس والان هم وظیفه دارند همان کار را بکنند (2232160) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۳۹:۲۸
هزینه این سریال دزدی از محل مالیات توسط من و شماها پرداخت شده است. ما که برنامه های صدا و سیما را نگاه نمی کنیم و تنها چیزی که برای من دارد اینه که پول کارمنداشو از جیب من دزدی می کنه و برمیداره. (2232283) (alef-13)
 
رشید
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۰۹:۰۵
به جان خودم 10 سال هم میشه که تلویزیون ایران رو نگاه نکردم. اصولا تلویزیون خیلی کم می بینم حالا منی که اصلا علاقه ای به تلویزیون دیدن ندارم چرا باید مالیات برای ادامه کار یک سازمان عرض و طویل بدم که اصلا هم علاقه ای ندارم بدونم چی می سازن؟ آقا جان قضیه خیلی ساده تر از این حرفاست. صدا و سیما رو تعطیل کنید (کامل و یا فقط یکی دو کانال برای اظهار فضل دولت باز بزارید) بقیه ی کار ها رو بدید به کانال های خصوصی . بعدش من بیننده اگه علاقه داشتم (که ندارم) می روم و برنامه های مورد نظرم رو از کانال مربوطه میبینم و هزینش رو هم می دم . خیلی سادس (2232546) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۳۹:۵۵
فیلمنامه سفارشی همین میشه دیگه (2232165) (alef-10)
 
امیری
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۵۲:۴۷
ما توی سینمای امروز جهان کار کپی خیلی داریم..

تا حالا از 10 فرمان ده تا کپی ساختند.

هرکدوم با یه حال و هوای جداگانه.این که عیب نیست.

البته یکی از دلائی گرایش مردم به ماهواره کیفیت پائین کارهای صدا سیما هستش .و در این شکی نیست.

یکی از راهکاراش اینه که باید در مدیریتش تغییر داده بشه.و البته به نظرات مردم اهمیت بدن.باید صداسیما پوست بندازه.
باید شبکه های خصوصی راه اندازی بشه.با رعایت اصول .

در همه فعالیتها باید رقابت باشه تا کیفیت هم پیدا بشه. (2232186) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۳۰:۳۷
اون فیلم ده فرمان داستان زندگی حضرت موسی است که داستانش تاریخی و مشخص و واقعی است و نویسنده نداره
ولی اینجا بحث یک سریال هست که دارای قسمتهایی با داستانهای مختلف که از خلاقیت ذهن نویسنده میاد بیرون
اگه قرار بر کپی کاره باشه طرح کلیش رو میتونن استفاده کنن نه اینکه دیالوگها و صحنه ها عینا تکرار بشه
مثلا می تونستن بجای اون قسمت تیراندازی و تنبیه، یه سکانسی بذارن که پسر کوچیکه شیرینی، بستنی یا هر چیز خوردنی دختر خانم رو خورده( که توی خانواده ایرانی زیاد اتفاق می افته) و حالا میخوان پسر رو تنبیه بکنن که مثلا همشون یه بستنی بخرن و جلوی پسر شروع کنن به خوردن و در نهایت پدر از سر دلسوزی یواشکی یه بستنی دیگه هم به پسر بده و .... (2232495) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۴۵:۴۱
شماها كه اينقدر مستعد هستين چرا فيلم نميسازين؟
دمت گرم. بجاي ايراد گرفتن فيلم بسازين و نشون بدين كه صداوسيما اشتباه ميكنه! (2232590) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۰۵:۵۹
ما کاری به کپی کاری واینا نداریم تا جون دارن کپی کنن ! اما این سریال اصلا دلچسب نیست وبرای ایام مبارک رمضان گیرایی نداره فرم بازی ودغدغه ها دغدغه ما ایرانی ها نیست خلاصه نچسبه حتی نکردن ادا اطوارشونم عوض کنن ومثلا فرم ایرانی بهش بدن ! (2232541) (alef-10)
 
روح اله
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۵۶:۲۴
این خبر باعث شد که به بیننده های این سریال کلی افزوده بشه (2232197) (alef-10)
 
امان از طاغوت
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۳:۵۹:۳۲
چه اشکالی داره مگه؟ (2232205) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۰۷:۳۳
رسانه ملی نیازمند تحول جدی است. (2232219) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۱۵:۴۵
به معنای واقعی کلمه: افتضاح رسانه ای یعنی این! (2232233) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۵:۲۹
نويسنده، كارگردان و تهيه كننده اين سريال (اگر از كپي بودن اين فيلمنامه آگاه بوده اند) به جرم اتلاف بيت المال و كلاهبرداري بايد محاكمه شوند (2232248) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۶:۰۴
مگه کپی نکردند؟
دستشون درد نکنه.
از موضوعهایی که صدا و سیمای آبلگوشتیتون میسازه که بهتره (2232250) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۴۸:۵۳
ای بابا یه سریال دیگه هم باید دانلود کنم.
من که ترجیح می دم اصلش رو ببینم (2232306) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۶:۰۳
چیمون کپی نیست؟؟؟؟؟؟ (2232319) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۸:۰۳
سریال آمریکایی که نسخه اصلی می باشد با نام «خانواده مدرن / Modern Family» از طریق شبکه فارسی وان پخش شده است!!! (2232323) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۸:۰۹
واقعاً برای کارگردان این سریال(هفت سنگ) متأسفم ، کپی برداری تا این حد (2232326) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۴:۴۴
عوضش مثل سریالهای اونا بدآموزی نداره، مناسب خانواده هم هست. ما که به سریالهای آمریکایی دسترسی نداریم و نیگا نمیکنیم چه ایرادی داره این سریالو ببینیم؟ (2232336) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۰۶:۰۷
در سال فرهنگ و در ماه پر از معنویت تدارک سیمای جمهوری اسلامی شده تهیه خوراک فرهنگ بیگانه مصداق کامل گرگ در لباس بره !!!!!!!!! دست مریزاد بر خلاقیت و استعداد اهالی سیما (2232341) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۱۶:۲۴
ای بابا من که تلوزیون ایران را نگاه نمیکنم و البته سریالهای امریکایی را هم نگاه نمیکنم کلا هر سریالی که توش رابطه ناسالم داشته باشه نگاه نمیکنم اما چقدر بیننده داشت این سریال و شکر خدا که این همه ادم تشخیص دادند و چقدر جالب است که بعضی میگویند سریال نویس نداریم نخیر اراده ای نیست که بخواهد از سریالی استقبال کند من بیشتر سریالهای کره ای را نگاه میکنم همه اش تلاش است همه اش با پشتکار به نتیجه رسیدن هست بازیها مزخرف است اما فیلمنامه ها جالب است از پشتکار و تلاش زیاد حرف میزند و اراده و به نتیجه رسیدن ادم خوب ووووو بابا سریالهای امریکاییرا نگاه نکنید حرفی برای گفتن ندارد (2232353) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۵۲:۳۴
حالا گیریم ایرانیزه شده ! چه دلیلی داره سریالی که مردن نسخه اصلیشو دیدن تو ماه مبارک رمضان دوباره ببینند من که هر چی این سریال رو دیم تصویر هنرپیشه های فیلم اصلی جلو چشمم بود وتمام داستان را تا آخرش می دونستم واقعا کج سلیقگی تا این حد ؟ مردم در ماه رمضان سریالهایی می خواهند که آنها را به یاد خدا ورفتارهای انسانی بیندازد حالا یا در قالب کمدی یا جدی واقعا برای صدا سیما متاسفم با تمام ادعاهاش از پس دوتا سریال مناسبتی بر نمیاد ! (2232525) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۱۶:۳۵
هيس!!! انقدر رسانه ملی رو نكوبيد ضرغامی قهرش ميگيره اخبار 20:30 رو هم خارجی پخش ميكنه. (2232354) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۱۸:۴۳
چون اصل این سریال دارای مشکلات اخلاقی است ایرانیزه شده است و اینکار سابقه دیرینه در سینما و تلویزیون دارد
برای مثال 7 سامورایی کوراساوا در آمریکا دوباره سازی شد یا انیمیشن در جستجوی نمو فیلمنامه ای اقتباسی از روی نسخه ماهی سیاه کوچولو اثر بهرنگی بود و ....
اتفاقا به این کار باید بهاء داد و از آن دفاع کرد چون بجای فیلتر کردن و یا نمایش مدل خارجی ایرانیزه شده آن پخش میشود (2232362) (alef-13)
 
اشتباهي مثبت دادم، ميخواستم جواب بنويسم!!!
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۵۱:۱۶
چي؟ ماهي كوچولو و نمو؟ داستان اونا چه ربطي بهم داشت؟ يا نمو رو نديدي يا ماهي سياه بهرنگي رو نخوندي!!!
لابد ميخواي بگي دامبو فيل پرنده هم اقتباس از داستان فيل مولاناست، يا استرلينگ و راكونش اقتباس از خونه مادربزرگه!! (2232600) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۵۳:۰۵
فيلمنامه اقتباسي با كپي كردن و پنهان كردن اينكه كار كپي برداري هست فرق داره. هرچند هيچ ربطي بين داستان نمو و ماهي صمد بهرنگي وجود نداره! (2232602) (alef-10)
 
ببوگلابی
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۲۹:۳۰
خوبه حالا صدا و سیما یه کار فاخر خارجی رو کپی کرده اونم شما جنبه ندارید!!!!!!!!! (2232387) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۵:۴۱:۱۳
برای صدا و سیما متاسفم که از یک سریالی که برای ترویج همجنس گرایی است کپی برداری می‌کنه .
اون هم سریالی که برای ماه مبارک رمضان ساخته شده .

پ.ن: دو تا از شخصیت های این سریال مستهجن آمریکایی همجنس باز هستند که یک دختر بچه را به فرزندی گرفته اند . (2232410) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۰۴:۰۴
دیگه حتما باید بیت المال بی زبون اتلاف بشه دیگه این قانونه (2232458) (alef-10)
 
اکبر
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۲۴:۲۶
من کاری به کپی وغیر کپی بودنش ندارم. فقط نمی دانم چطور این بازیگرها قبول کردند که چنین بازی سخیفی از خودشان به نمایش بگذارند. (2232483) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۰:۲۶:۱۵
پول - بازيگراشم زياد خاص نيستند - به نظرم اصلا بازيگر نيستند . (2233094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۳۳:۳۸
واقعا که ....!!!!!!
پول بیت المال و وقت مردم رو هدر میدن واسه چی؟؟خوب فیلم اصلی رو سانسور و هرجور دوست داشتین دوبله و اونوقت پخشش میکردین بهتر نبود؟؟!!!!!!! (2232501) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۴۶:۵۶
مسئولان تلویزیون؟پاسخ؟سایت الف حالت خوبه ؟نکنه توهم زدی؟ (2232515) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۵۴:۱۵
کار فاخــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر؟!!!!! (2232527) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۶:۵۴:۴۷
وقتی فیلم تبلیغاتی رئیس جمهور کپی از فیلم تبلیغاتی رئیس جمهوری فعلی امریکا باشه توقعی از زیر دستان نیست (2232528) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۴۴:۳۹
آفرین؛ آفرین
ده امتیاز مثبت برای شما که به صورت خود جوش خواستی مسائلی رو یادآوری کنی؛ اولن!
از کی تا حالا صدا و سیمایی ها شدن زیر دست رئیس جمهور؛ این دومن!!! (2233397) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۲۳:۵۶
این بازسازی صحنه به صحنه فیلمها تو همه جای دنیا مرسوم هست و عموما نسخه بازسازی شده هم یک چیز چرتی می شه. فقط مشکلی که اینجا وجود داره اینه که به این موضوع اشاره نمی شه.
نمونه اش هم همشاگردی قدیمی (Oldboy) هست که اسپایک لی نعل به نعل از رو فیلم کره ای چان ووک پارک ساخته. (2232563) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۰:۲۷:۰۶
واقعا درک درستی از موضوع نداری!!! (2232808) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۷:۳۸:۴۵
کجاش شبیه همه!! تو هفت سنگ زیرنویس تبلیغاتی میاد و لی تو سریال آمریکایی نه!! چرا تشویش اذهان عمومی می کنید؟! (2232576) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۹:۵۸
نویسندگان باورشان شده که مسئولین و مردم ماهواره نگاه نمیکنند
کپی بودنش مهم نیست چون بلاخره اصل فیلم امریکایی را بخاطر پوشش و اصل داستان نمیشه در تلویزیون ایران گذاشت اما ایا این فیلم پیام منفی ندارد؟ یا قیمت فلیم چقدر برا ی صدا و سیما تمام شده است (2232620) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۱۸:۵۷:۳۹
برام مهم نیست کپی شده یا نشده از داستان سریعش خوشم آمد
از ستایش که سر کار گذاشته بود به مراتب بهتره (2232692) (alef-10)
 
کمال
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۵۳:۱۴
شما لطف کن modern family رو ببین بسیار بیشتر سرگرم میشی برادر. (2233339) (alef-10)
 
کارمند صدا سیما
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۱:۴۲:۰۳
عاقای الف واقعا چی میخوای از جون صدا سیما....با اینکار فکر کردی پست ریاست سازمان و میدن به شما........
اگر فکر میکنید ساختن این فیلم و یا مشابه اون چه کپی و چه غیر کپی کار ساده ای بسم الله....
بقیه دوستان هم بسم الله (2232879) (alef-10)
 
سپهر
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۵۱:۴۵
دوست من اگر برای شما مهم نیست، برای من مهم است وقتی به شخصیت من توهین و پول مالیاتی من اینچنین به باد میرود.

إ إ إ فکر کنم من الان نگران شدم :) (2233335) (alef-10)
 
کارمند صدا سیما
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۵:۰۲:۳۳
برادر من نگاه نکن...بزن شبکه دیگه...نه سوئیچ کن رو ماهوارت...نه بشین پای اینترنت....نه رادیو گوش کن....نه وایبر بازی کن...برو تو فیسبوک...لاین...تانگو....این همه اسباب سرگرمی... (2234112) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۵:۱۲:۰۱
طرف جنس چینی کپی شده میخره به به چه چه هم میکنه ....اینا هیچی نیست...فیلم هندی نگاه میکنه که کلا کپیه ...باز هیچی نیست (2234128) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۱:۴۹:۰۲
چه اشكالي داره گپي باشه.
خود امريكايي ها هم سريال هاي انگليسي و ... را با فرهنگ خودشان تطبيق ميدهند. رسما كپي است.

يا مثلا فيلم سينمائي قديمي را دوباره مي سازند. باز هم چه اشكالي دارد؟ (2232891) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۰ ۲۲:۴۶:۴۳
نگران نباشيد هيچكس به برنامه هاي سيما نگته نمي كند (2232950) (alef-10)
 
حمید رستمی
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۰:۵۲:۰۰
متاسفانه برنامه سازان تلویزیون می دانند کسی در سیما تسلطی بر امور ندارد و هیچ شناختی از تولید وبرنامه سازی ندارند بیشتر به فکر رییس شدن سازمان هستند . در چنین شرایطی باید بیت المال جیب عده ای را پر کند چون همه فعلا عشق رییس شدن دارند واهل استفاده هم از هیچ چیز نمی گذرند وبه صورت فامیلی کار خودشان را می کنند .بیچاره مردم و کارمندانی که باید این وضع راتحمل کنند. (2233122) (alef-10)
 
امین رزم پا
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۴:۰۰:۰۲
اصل قضیه اینست که سریال خانواده مدرن را چندی پیش از سریال هفت سنگ کپی کرده و فقط زود تر از ما در من و تو نشان داده اند. در واقع آنها بوده اند که کپی کرده و حق ما را پایمال کرده اند. حقی که باید گرفته شود. و غارت ثروت های زیر زمینی ما نمونه دیگری از رذالت استثمار گران است. مانند ابن سینا که میگویند ایرانی نیست و اهل کشور دیگری است و صد ها هنرمند متعهد دیگر که حق آنها خورده میشود و در بوق های استعماری میگویند ما کپی کرده ایم در حالیکه آنها کپی کرده اند و حق با ما است. (2233207) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۴:۲۵:۵۲
اتفاقا خوب بازسازی کزدن مثلا اون قسمتی گه عمه در عروسی اخلال کرد خیلی بسط داده شده بود و با خاله زنک بازیهای ما چوز بود فقط نمیدونم قسمتهای استخر رو چیکار میخان بکنن (2233210) (alef-13)
 
سُعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۶:۲۷:۰۸
ببینید عزیزان و سروران، ان الله السمیع العلیم
گیرم کپی! درست!؟
اما اگر نوجوانی به واسطه همین نوشته انتقادی با اصل سریال آشنا شد و در صدد یافتن نسخه اصلی آن شد چه! گناهش با کیست!؟
قطعا در این کپی که می فرمایید قطعا تغییراتی صورت گرفته که محتوا و سیر قصه را تا سر حد امکان به فرهنگ ایرانی نردیک کند و اصلا ترویج و اباحیگری روابط با جنس مخالف نیست. کمی انصاف! الم یعلم بان الله یری.
البته من قبول دارم که این نوع کپی کاری از شوخیهای یک سریال (بحث تفنگ) این هم سخیف است. در حالی که نویسنده خیلی راحت می توانست با جایگزین یک بازی ایرانی حتی خود 7سنگ و استفاده از ضربات توپ که مثلا باعث صدمه به دیگران می شود رد این کپی کاری را پر کند. خلاصه اینکه خیلی بی سلیقه گی حرفه ای کرده. (2233237) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۰۸:۲۷
همين كه هنرمندان عزيز صدا وسيما دست به عمل كپي برداري 100درصدي زدند، جاي تقدير و تشكر داره. (2233309) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۸:۴۲:۳۳
براى ما كه ماهواره نگاه نميكنيم جذاب است . كپى كردن هم ايرادى ندارد و در خود هاليوود هم انجام ميشود . اشتباه صدا و سيما اين بود كه يك سريال دوبله شده و پخش شده از كانال فارسى زبان را كپى كرد كه براى خيلى ها تكرارى به حساب ميايد . بهتر بود از سريالهايى كه در كانالهاى فارسى زبان دوبله و پخش نشدند كپى ميساخت . (2233326) (alef-10)
 
علی عسک
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۱۱:۵۶
الف جان اینجور که شما میگی پس نباید اب هم بخوریم کپی از اب خوردن غربی هاست!!!!!!! (2233356) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۴۹:۲۲
ما كه ماهواره نداريم وسريالش هم خيلي خوبه
هم طنز وهم سالم (2233407) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۲۱:۱۰:۰۴
به نظرم حداقل باید به سریال اصل اشاره می شد . (2235850) (alef-10)
 
ش.م
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۵۷:۰۸
به نظر من سریال خیلی قشنگیه.دست همشون درد نکنه که حتی برای یک لحظه دلمون رو شاد میکنن. (2233425) (alef-10)
 
ف
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۰:۱۴:۲۶
خیلی از برنامه های تلویزیون کپی است. اصلا کپی کردن چه ایرادی داره.مثلا سریال های دیگه که کپی نیستن خیلی جذابن سریال مدینه که از شبکه یک پخش میشه چی واسه گفتن داره؟ باز این اگه کپیه طنزه شما که ماهواره دارید و این سریال رو دیدی براتون کپیه ما که نه ماهواره داریم و نه نسخه اصلیشو دیدیم. (2233458) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۰:۵۶:۳۲
تقلید خوب بهتر از خلاقیت بد می باشد. (2233551) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۱۹:۲۸
فتوا ندهید ، تقلید هر جورش که باشه مانع از بروز خلاقیت می شود . یادمان باشد یکی از صفات پروردگار ، « خالق » است . (2234443) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۲:۰۱:۳۶
اگه سریال خوب و سر گرم کننده باشه ایرادی نداره البته با اجازه تهیه کننده اصلی آن (2233676) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۳:۰۲:۳۲
از یه طرف میگن ماهواره نبینین از طرف دیگه یکی هم که پیدا شده یه سریال را بازسازی کرده میگن چرا. ایشون هر چی میساخت آخرش منتقد داشت . مشکل اصلی تلویزیون ما اینه که فیلمنامه خوب نداریم پس خوبه که از سریال های خوب نسخه برداری بشه که لااقل یه جذابیتی داشته باشه (2233831) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۳:۲۹:۱۰
متاسفم که صدا و سیما با پخش سریالهای بی کیفیت و پیام بازرگانی های تمام وقت و مسابقات پیامکی بی مورد شعور مردم را نادیده می گیرد (2233916) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۴:۴۰:۰۵
یادمه اون وقت که سریال اوشین پخش می شد ژاپنیها گفته بودند ایرانیها یه سریال جدید ساختند و دارند پخش می کنن( لطیفه ای که خود ایرانیها ساخته بودند) بنابراین با توجه به این که حتی فیلمهای خارجی وقتی از تلویزیون ایران پخ ش می شود کلا با اصل برابر نیست بعید می دونم این کپی هم برابر با اصل باشه البته من فیلم اصلی را ندیدم و فکر نکنم این سریال را هم ببینم چون به نظرم سراسر پند و اندرز است و آن هم به روش بسیار بد و ضغیف. امیدوارم در پایان مشکل ارتباط بین اعضای خانواده ها را بدتر از حالا نکند. (2234068) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۹:۱۸:۱۰
اوریژینالش را از کجا دانلود میشه کرد ؟ (2234441) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۲۱:۵۶:۲۷
ملودی تیتراژ پایانی فیلم نیز از یکی از اهنگ های قدیمی گرفته شده (2234602) (alef-10)
 
بهلول
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۰۸:۴۹:۴۲
در یک کلام ما شم دزدیمان بسیار قوی است (2235084) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۰۹:۳۶:۲۲
وقتى اون اقا نوحه هاى محرم را از خواننده به قول شما لسانجلسي تقليد مى كنه و عينا مى خونه و مردم را به گريه مى اندازه فيلمش هم همين مىشه چه توقعى داريد (2235115) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۱۶:۳۱:۵۴
خوب .......... اقا من فهمیدم ......
اون سریال خارجی مشکلات اخلاقی داره .قابل پخش نیست....
اومدیم نسخه ایرانیش رو ساختیم ..... که هم قابل پخش باشه...هم زحمت دوبله نداشته باشه.....
خوب ادم می بینه ...به گناه می افته......
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
یعنی خاک بر نویسنده ها....
چه زحمتی کشیدن (2235598) (alef-13)
 
محمد علی چوپانیان
۱۳۹۳-۰۴-۱۲ ۱۸:۴۵:۲۱
هفت سنگ و خانواده مدرن کپی برداری سهوی یا عمدی ؟

?HAFTSANG a copy version of MODERN FAMILY by inadvertent or intentional

منتقدان داخلی و خبرگزاری های خارجی این روزها توجه عموم را به کپی برداری بسیار مبتدیانه سرالد هفت سنگ از خانواده مدرن آمریکایی جلب کرده اند . بله توجه عموم را به هفت سنگ جلب کرده اند.
همین و لا غیر.
هیچ صاحب رسانه ای به هیچ طریقی نمیتوانست اینقدر برای برنامه اش تبلیغات کند که برای سرالک هفت سنگ شبکه سه سیما شد و توانست مخاطب کنجکاو را برای مقایسه تبدیل به مخاطب شبکه سه کند.
این ترفند سالهاست که در بازاریابی به کار میرود
یک تولید کننده خاص کالایی را کپی میکند و خودش 10 رد پا برای شناسایی کالای تقلبی به جا میگذارد و این ده رد پا را توسط یک واسطه به تولید کننده اصلی معرفی میکند
تولید کننده اصلی بلافاصله به وسیله یک پوستر تصویر این ده ردپا یا سوتی را معرفی میکند . اینجاست که مردم تلاش میکنند تا بروند کالای تقلبی را از نزدیک ببینند و این ده رد پا را خودشان تک به تک شناسایی کنند و اینجاست که مردم بخاطر دیدن کالای تقلبی وارد حوزه ماکتینگ تولید کننده خاص میروند .
در حوزه سینما و رسانه سالهاست سینمای هند با کپی های پلان به پلان از سینمای تکنیکال غرب ، فیلمبازهای حرفه ای را به بهانه مقایسه نسخه های شرقی با غربی وادار به تماشای آثار هندی کرده اند و در این بین کارگردانان هندی با لبخند پذیرای نقدهای تمسخر آمیز منتقدان جهانی شده اند
محمد علی چوپانیان

When you want to make so many customers you must make a product that copied _from a famous thing. And send keys to original company by Third party. Then original company prints an avoiding poster for their customers. Customers come back to your marketing area by a poster in their hands.
In Indian cinema directors make some copy of American cinema to attention of famous critics to see Indian movies.
Mohammad Ali Choopanian – (2235754) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۰۸:۳۸:۰۴
راستی این نویسندش چقدر پول گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2237315) (alef-14)
 
اسد
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۴:۱۹:۵۹
دوستان مگه واسه اولين باره كه فيلم كپي ميبينيد. دست ورداريد از اين سفسفته ها . مشكل تلويزيون كه ساخت فيلم كپي نيست . مشكل دست و پا زدن مسئولين تلويزيون در بلا تكليفي مبارزه با رسانه غربه كه 1000 به صفر اين بازي رو باختند و نميدانند چه كنند . با مردم صادق باشيد ملت خودشان خودشان را درست ميكنند . شك نكنيد (2236516) (alef-13)
 
متی توری
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۲۰:۱۳:۲۵
واقعاً جای طنزپردازانی مثل رضا عطاران احساس میشه، خیلی وقته که یک مجموعه واقعاً خنده دار در ماه رمضان ندیده ایم. (2236953) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۰:۰۸:۵۴
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر تنگ نظر
مرگ بر مزدور


زنده باد آزادی (2237494) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۴:۱۳:۳۴
پاسخ نمی خواد بابا کم از این فیلم نامه اقتباسی دیدی اینم یکی دیگه حیف وقت و چشم و انرژی و پول برق و استهلاک تلویزیون و دیجیتال که صرف دیدن این سریال های تلویزیون بشه - کنار سفره افطار و با خانواده بودن و یه کم فقط یه کم به بالا سری نگاه کردن و عشقه والسلام (2238136) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۴ ۱۷:۳۵:۴۰
عجب کپی هنرمندانه ای ! (2238578) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۹:۴۵:۰۸
کاش می شد از این زاویه نگاه کرد که تقلید انها کار درستی بوده و باعث می شود ما چیزهای زیادی یاد بگیریم اما در این جا ما چیزی یاد نمی گیریم پس تقلید نابه جا است. زیرا همه چیز در سریال هفت سنگ و خانواده ی مدرن یکی بوده البته غیر از چیز های جزئی .تازه 4 نفر دست به دست هم داده اند تا بتوانند این فیلمنامه را بنویسند. و این کار زشتشان باعث شده همه ی جهان ما را مسخره کنند بنابراین ابروریزی هفت سنگ جهانی شد. (2245669) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۹:۴۶:۳۳
این دیگه خیلی کپی هستش. مگه ایرانی ها بی استعدادن که اومدن همه چیز یکی یکی کپی کردن. (2245672) (alef-10)
 
asghar
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۶:۵۴
میگم خودمونیما ولی کپی که بد نیست اگه بد بود اصلا میساختن اگه بده پس چرا روی ویندوز و اندروید کپی وجود داره:d (2248232) (alef-13)
 
بابای مموش
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۸:۵۶:۱۷
آقا کپی هست درست اما مهم محتواشه که خوبه، مهم حرفیه که میزنه که خوبه. حتما باید یه چیزی بسازند که بدرد هیچکس نخوره یا یه مشت مسخره بازی بی سروته که آخرش وقتی تموم شد بیننده به خودش بگه خوب که چی؟؟؟؟؟؟
بابا شما فقط همین رو دیدید که شبیه فلان سریال کجاییه؟؟؟؟؟
بزگی میگفت مهم نیست کی چی میگه ببین چی میگه
این سریال حرف بدی نمیگه (2263807) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۰۲:۰۰:۰۴
چرا فوتبال باشگاهی انگلیس باید از اذان مهمتر باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما که همه تون ماهواره دارید برید فوتبالتان را از ماهواره ببنید اصلا چرا پول مردم بدند فوتبال باشگاهی انگلیس بخرند به درد دنیا مون می خوره یا اخرتمون بعدش مگه اذان چند دقیقه است؟؟؟برای تبلیق یک جنس ایرانی کلی پول می کیرند برای چند ثانیه ولی ساعتها فوتبال نشان می دهند همه برنامه محدودیت زمانی دارند به جز برنامه نود جمع کنید این فوتبال مسخره رو (2271851) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.