نظر منتشر شده
۱۰۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 228689
علی مطهری عجیب است
بخش تعاملی الف - سهراب زند
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
خیلی خوب است انسان به درجه ای برسد که جز خدا چیزی را مصلحت نپندارد و برای انجام تکلیف از هیچ چیزی نترسد. البته خیلی سخت است.

گاهی برخی که شب ها تا سحر مشغول مناجات هستند، عمری بر لذت های حرام چشم فرو بسته اند، همان ها اگر احساس کنند شاید احترامشان کمی دچار خدشه گردد در موارد نیاز در مقابل ظلم سکوت کنند. دنیا را ترک می کنند به خاطر دنیا! یعنی ظاهر دنیا را ترک می کنند اما بجایش عظمت احترام و قدرت را می خواهند.

کم تر کسی را پیدا می کنی که از خود بگذرد. علی مطهری شاید همۀ اعتقاداتش مورد قبول من و شما نباشد، اما شکی نیست که تکلیف محور است و در راه تکلیف از احدی جز خدا ترس ندارد.

یک روز، بلافاصله به برهم زنندگان سخنرانی سید حسن خمینی می تازد که ظالم هستید، هنوز مراجع و بزرگان آن عمل را محکوم ننموده بودند و فضا آنقدر سنگین بود که کسی جرأت اعتراض نداشت، و وی بخاطر آن چنان حملاتی را تحمل کرد که کم ترین آن بیرون شدن از فراکسیون اصول گرایان بود که البته سرانجام رای نیاورد.

یک روز دیگر بر حجاب پای می فشرد و می گوید نباید حجاب غیر اسلامی را توجیح کرد.
او نیک می داند وقتی آنگونه در مورد حصر سخن می گوید دیگر پایگاهی در بخش عظیمی از طیف انقلابی ندارد، به مویی بند است که برای انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شود، احتیاج زیادی به طرفدارن این طرفی دارد، اما همانگونه که رک این اردوگاه را دل آزرده نموده است اعلام می کند مانتو نباید بالاتر از زانو باشد!(۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳) این یعنی احتمال بسیار اینکه این اردوگاه را هم از دست بدهد و بشود از اینجا مانده و از آنجا رانده!

شاید شیطان در گوشش بگوید تو برای گفتن حرف های نگفته مکلفی نه حجاب که صدها تریبون فریادش را سر می دهند، پایگاه اجتماعی عظیم خود را مخدوش نساز! اما ایمان او، او را به تکلیفی اسلامی رهنمون می سازد که اگر هر جا دیدی خلاف اسلام عمل شد فریاد بزن، نومن ببعض و نکفر ببعض نباش.

آری همۀ ما به زودی سرازیر خاک گوریم و از ما سؤال می شود حجاب بیسکوئیت بود که بگویی دلم خواست یا نخواست یا دستور خدای تو بود؟ آیا حمله به تجمعات، باخت قرمز و آبی بود که بگویی غلط و درستش به من چه دلم خنک شد؟!

تمام سخنان و آرای ما جواب دارد.

عجیب علی مطهری است که از اعلام موضع نمی ترسد، نه قدرت نه رأی نه حرف و حدیث ها و عجیب تر ما هستیم که از بندگان خدا خیلی بیشتر از خود خدا حساب می بریم.
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ ۱۱:۲۴
 
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۱۴:۴۷
 
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۲:۰۷
 
۱۳۹۳/۱۰/۰۴ ۰۶:۲۷
 
۱۳۹۳/۱۰/۰۱ ۰۷:۰۷
 
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۴:۵۱
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۹
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۰۷:۳۱
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۱ ۰۷:۵۹
 
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۰۸:۰۲
 
 
کلمات کلیدی : سهراب زند
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۲:۳۹
خيلي ديگر را بايد مصلحت گرا دانست اما
علي مطهري يك اصول گراي واقعي است.
افتخار مي كنم كه در اين مجلس فقط به علي آقا و توكلي راي دادم.
قول مي دهم در مجلس بعد نماينده اول تهران شود. اين را يادت باشد. تا كنون پيش بيني نكردم كه اشتباه در آيد. الي احمدي نژاد را كه فكر نمي كردم راي بياورد. (2174453) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۷:۲۷:۵۲
گاهى احساس ميكنم كه از رايى كه داده ام پشيمان هستم ولى وقتى يادم ميفتد كه به اقاى على مطهرى راى داده ام خوشحال ميشوم و پشيمانى ام را فراموش ميكنند ايكاش مجلس ما تعداد بيشترى امثال اقاى مطهرى و نادران و توكلى و افراد جسور و شجاع و باخدا و مسئول ميداشت .
نمايندگان وكيل ملت هستند و مسئول و قبل از هرچيز خير دنيا و اخرت موكليشان را بايد دنبال كنند ، مطمئن باشند كه در نزد خدا و مردم ابرويشان و عزتشان و بزرگيشان بيشتر و بيشتر و بيشتر خواهد بود ، هرچند كه چنين نماينده اى حتى عزت دنيوى هم برايش مهم نيست بلكه رضايت خدا و رضايت خدا و رضايت خدا برايش مهم و حق است . با تشكر از الف شجاع (2175355) (alef-10)
 
زهرایی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۰:۰۴:۲۹
علی مطهری انسان شجاع وآزاده ای است ولی باید یک تجدید نظر اساسی در مورد افکار فرهنگی اش بکند.در قرن 21 که حتی قبایل آفریقایی آزادی در حوزه اجتماعی را به رسمیت شناخته اند خنده داره که در حوزه سیاسی قائل به آزادی باشیم ولی نوبت که به فرهنگ میرسه بگیم مانتو خانمها تا نیم متر بیشتر از بالای زانوشان نباشه ویا وزیر ارشاد را احضار کنیم که چرا به این فیلم مجوز دادی.من علی مطهری را خیلی دوست دارم چون در این وانفسا که خیلیها دوزاری رو توی هوا میزنند واز یک شغل کوچک دولتی برای اینکه پول به جیب بزنن نمیگذرندآبروی سیاسی وصندلی پر رانت نمایندگی مجلس را در برابر آنچه بهش اعتقاداره به پشیزی نگرفته واین خیلی مهمه وبه حقوق نمایندگی ودرآمدش از انتشارات صدرا درخیابان ناصرخسرو اکتفاکرده ولی باید قبول کنه افکار فرهنگیش منحط وبه معنای واقعی کلمه متحجرانست.از ایشان تجدید نظر در افکار فرهنگی اش را خواستار شدم چون میدان اگر به این نتیجه برسه که افکار فرهنگی اش منحط است آنقدر مرد وآزاده هست که قبول وتجدید نظر کنه.از خداوند برای ایشان عزت وطول عمر میخواهم وخیلی اوقات به توصیه پدر ایشان که به ایشان توصیه کرده بود هرشب اگرشده حتی یک حزب از قرآن را بخوانی آنرا بخوان وبه رسول الله (صلی الله علیه)برای برکت زندگی ات هدیه کن.خداوندروح آیت الله مطهری را شادکنه (2175774) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۰۸:۵۱:۱۶
خانم یا آقای زهرایی سلام، از شما نیز عجیب است که هم از خدا و قرآن حرف می زنی وهم به آقای مطهری توصیه می کنی دستور خداوند در قرآن را ابلاغ نکند لطفا به جای این که تحت تاثیر غرب گرایان قرار بگیری و آزادی بی بند و باری را ، آزادی قلمداد کنی به سوریه نور در مورد حجاب مراجعه کن.
با عرض معذرت. (2184175) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۰۳:۲۶:۰۵
آقای حسن بنده بجای جناب زهرایی با اجازه ایشان جواب میدهم.خوشبختانه بنده با قرآن مانوسم شما لطف کن این سوره را اگر نخوانده ای بخوان واگر خوانده ای بازهم بخوان تا اگر فهمیدی در نظری به بنده هم اطلاع دهی که کجای سوره نور به حکومت توصیه شده برای حفظ حجاب خانمها وارد عمل شود.ممنون (2185351) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۹:۴۱:۵۰
عزیز من! کجای قرآن گفته حکومت بی تفاوت باشد؟! تازه این مردم هستند که از حکومت میخوان دخالت کنه! شما به آزادی قائل هستین ولی آزادی بسیاری از مردم رو با بی حجابی و بدحجابی از دستشون میگیرین؟!! شما نباید طرز پوشش تون به گونه ای باشه که جوون مردم بنا به اقتضای سن فکر و ذهنش به طور ضداخلاقی درگیر شما بشه! شما این رفتارها رو اخلاقی و انسانی میدونید؟! (2197392) (alef-13)
 
sarbaz
۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۶:۳۱
دلایل جهانی در مخالفت با خدمت سربازی اجباری


با سلام

می دانید که خدمت سربازی اختصاص به ایران ندارد. هم اکنون اگرچه ۱۰۹ کشور از ۱۹۷ کشور جهان خدمت سربازی ندارند ولی به هر حال در ۸۸ کشور خدمت سربازی اعمال می شود. برای دیدن اسامی کشورها اینجا کلیک کنید. در این کشورها مخالفتهایی با خدمت سربازی اجباری صورت گرفته است. مطلب زیر به دلایلی اشاره دارد که در سطح جهان برای مخالفت با خدمت سربازی مورد استناد قرار می گیرد. لازم به ذکر است تمام موارد گفته شده با ایران متناسب نیست ولی در برخی موارد بی شباهت هم نیست. با هم این دلایل را مرور می کنیم:

1-اعلامیه جهانی حقوق بشر

بسیاری از مجادلاتی که پیرامون دوره خدمت سربازی و یا تبعیض جنسیتی موجود در آن به پا شده است، به خاطر تخطی قوانین این دوره از اصول مطرح شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد است. به ویژه موادی که در ذیل آورده شده‌اند:
•ماده ۲: هر کس بدون هیچ گونه تمایزی از حیث (...)، جنسیت (...) از حقوق و آزادی‌هایی که در این اعلامیه برشمرده شده است برخوردار است.
•ماده ۳: هر کس حق حیات، آزادی و برخورداری از امنیت شخصی را دارد.
•ماده ۴: هیچ کس را نباید در بیگاری بردگی نگاه داشت، (...).
•ماده ۱۸ هر کس حق دارد از آزادی اندیشه، وجدان و مذهب بهره‌مند گردد، این حق شامل آزادی تغییر مذهب یا باور و نیز آزادی اظهار مذهب یا باور به شکل آموزش، عمل به شعائر، نیایش و به جای آوردن آیین‌ها چه به تنهایی و چه به صورت جمعی نیز می‌گردد.
•ماده ۲۰: (...) هیچ کس را نباید مجبور به عضویت در یک تشکل کرد.
•ماده ۲۳: هر کس حق (...) انتخاب آزادانهٔ شغل (...) را دارد.

2- برده‌داری

خدمت سربازی شخصیت فرد را در معرض نظامی‌گری (جنگ‌گرایی) قرار می‌دهد. این خدمت نوعی بردگی است. اینکه ملت‌ها تحت تأثیر روزمرگی آن را تحمل می‌کنند، دلیل دیگری برای اثبات تأثیر ناتوان‌کننده‌ی آن است.

- آلبرت اینشتین، زیگموند فروید، اچ جی ولز، برتراند راسل و توماس مان در اعلامیه‌ای که بر علیه خدمت سربازی و آموزش نظامی جوانان در سال ۱۹۳۰ صادر کردند.

برخی گروه‌ها همچون آزادی‌خواهان، معتقدند از آن جایی که خدمت وظیفه عمومی اجباری است پس نوعی بردگی به حساب می‌آید.

در شوروی بسیاری از سربازان وظیفه آموزش‌های بسیار ابتدایی می‌دیدند و از آن‌ها در کارهای غیرنظامی مانند ساخت خانه‌های ییلاقی برای افسران و یا برداشت سیب‌زمینی از زمین‌های کشاورزی بدون دریافت هیچ دست‌مزدی، استفاده می‌شد. این رویه باعث شد تا در نظام اقتصادی مبتنی بر برنامه‌ریزی دولت شوروی، انگیزه کافی برای برای تولید ماشین‌های دروگر چندمنظوره (کمباین) در نظر گرفته نشود. با این وصف کشاورزی شوروی از فن‌آوری‌های مدرن عقب ماند.

پیش از سال ۱۹۸۹ در بلوک مربوط به شوروی در مجارستان، بیش از نیمی از سربازان وظیفه تنها چند هفته کار با تفنگ را می‌آموختند و سپس با سرعت به «دسته‌های کار» اعزام می‌شدند و معمولاً مشغول به ساخت خطوط ریل رایگان و با کیفیت بسیار پایین می‌شدند. در همان زمان خط ریل‌های اروپای غربی توسط نیروی کار حرفه‌ای شاغل در کارخانه‌های ریل‌سازی نیمه‌خودکار و طبق بالاترین استانداردهای آن زمان ساخته می‌شدند.

3- تبعیض سنی

خدمت وظیفه عمومی معمولاً محدود به جوانان بوده و تقریباً هیچ وقت به شکل مساوی بین گروه های سنی مختلف تقسیم نشده است. جوان‌ترهایی که تأیید می‌شوند، در همان ابتدا به خدمت فراخوانده می‌شوند. مخالفان تبعیض سنی و طرفداران آزادی جوانان این طور بیان می‌کنند که خدمت سربازی مبتنی بر سن، شدیدترین تبعیض سنی است که توسط دولت بر افراد ملت اعمال می‌شود. این تبعیض را فیل اوشس در سرودی به نام « من دیگر به پیش نمی روم» نشان داده است: «همیشه مسن‌ترها بوده‌اند که ما را به سوی جنگ برده‌اند؛ همیشه جوانان بوده‌اند که نابود گشته‌اند».

حتی در کشورهایی که دولت آن‌ها توسط مردم انتخاب می‌شود، سن مشمولین خدمت به حدی پایین است که غالباً به آن‌ها اجازه‌ی شرکت در تصمیم‌های مهم از قبیل اعزام به جنگ یا تعیین سیاست‌های مربوط به مشمولین خدمت وظیفه داده نمی‌شود. تصویب متمم بیست و ششم قانون اساسی ایالات متحده که سن رای دهنگان را به ۱۸ سال کاهش می‌داد، بیشتر از آن رو انجام شد که انتقادات گسترده‌ای پیرامون بی‌عدالتی موجود در رابطه با جوانانی که علی‌رغم اعزام به خدمت سربازی اجازه رأی نداشتند بالا گرفته بود.

4-تبعیض جنسیتی

از قدیم خدمت سربازی محدود به مردان بوده است. زنان و مردان کم‌توان از خدمت سربازی معاف می‌شدند. در بسیاری از جوامع خدمت سربازی را آزمایشی برای مردانگی و راهی برای گذر از پسربچگی به مردانگی می‌دانسته‌اند.

5-مشکلات ناشی از بی‌انظباتی

هیچ نیروی نظامی بدون انظباط نمی‌تواند مؤثر باشد. انظباط را می‌توان از راه روحیه گروهی یا انگیزه فعال موجود در پرسنل، آموزش داد. همچنین انظباط را می‌توان به صورت بنیادین از طریق راهنمایی‌های رهبر، در نیروها درونی کرد. به سادگی می‌توان حدس زد که داوطلبان ارتش که به میل خود به نیروهیا مسلح می‌پیوندند بی‌نظمی‌های کمتری از خود نشان می‌دهند، در حالی که شهروندانی که به اجبار و به عنوان خدمت وظیفه به این نیروها اعزام می‌شوند انگیزه کمی برای خدمت دارند.

تنبیهات اعمال شده بر سربازان وظیفه نیز غالباً خشن هستند زیرا ذات این خدمت مبتنی بر اجبار است. مشکلات ناشی از بی‌نظمی زمانی وخیم‌تر می‌شوند که پرتوان‌ترین جوانان بر خلاف اراده خود مجبور به خدمت تحت فرماندهی افرادی شوند که به نظر آن‌ها هوش و استعداد کمی دارند و اینکه آن‌ها باید بی‌چون و چرا از این فرماندهان اطاعت کنند. همین مسأله در جنگ ویتنام باعث بروز مشکلاتی شد. در این جنگ دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها مجبور بودند تحت فرماندهی درجه دارانی که به ندرت به دانشگاه رفته بودند و عموماً حتی دبیرستان خود را به پایان نرسانده بودند، خدمت کنند.

6-ملی‌گرایی و نظامی‌گرایی پیشرفته

خدمت نظام وظیفه بر این فرض استوار است که ملت‌ها حقوقی دارند که فراتر از حقوق فرد است. در بیانیه‌ی اینیشتین و اعلامیه ضد خدمت وظیفه گاندی آمده است که «دولتی که فکر می‌کند حق دارد شهروندان خود را مجبور به رفتن به جنگ کند، در زمان صلح نیز توجهی به ارزش شادی و زندگی آن‌ها نخواهد داشت.» ساختار ارتش‌های بزرگ دارای نیروهای وظیفه هم‌زمان با رشد ناسیونالیسم تند در سده ۱۹ و ۲۰ میلادی بنا شد و در جنگ جهانی دوم به اوج خود رسید.

در زمان صلح، خدمت وظیفه جو نظامی‌گری و تعصب خشک را در جامعه به وجود می‌آورد. بسیاری از مردان جوانی که بدون اراده به خدمت اعزام می‌شوند، به نظامی‌گری بدگمان می‌شوند زیرا ماهیت اجباری بودن خدمت وظیفه روحیه‌ی کمی در سربازان ایجاد می‌کند. این مورد در کشورهایی که احساسات ملی‌گرایانه در آغاز در آن‌ها ضعیف است مانند اتریش، آلمان و سوئد و یا شرایط بی‌رحمانه‌ای در آن‌ها حاکم است بیشتر صادق است.

مردانی که آموزش نظامی دیده‌اند به مراتب بیشتر از دیگران آمادگی اظهار خشم در شرایط بحرانی را دارند. همچنین این نوع خدمت می‌توانددر سربازان وظیفه احساسات میهن‌گرایانه شدید، تبعیض جنسیتی یا تبعیض نسبت به کسانی به خدمت نمی‌روند ایجاد کند.

7-توجیه حمله به شهروندان

خدمت وظیفه یکی از اجزای جنگ همه جانبه است و این خدمت می‌تواند به عنوان یک سیاست قانونی برای توجیه خواسته‌ی دولت مبنی بر اینکه فداکاری‌های دیگری نیز باید از سوی شهروندان صورت گیرد به نظر آید. دادرس لوئیس برندیس می‌گوید: «اگر اجازه فراخوان خدمت وظیفه داده شود، تمام عذرها از بین می‌روند.» با استدلال می‌توان گفت که این وضع منجر می‌شود تفاوت‌های بین شهروندان و نظامیان از میان برود تا شهروندان نیز مورد هجوم قرار گیرند. برای مثال می‌توان به بمباران یکسره شهرها از سوی هر دو طرف جنگ در طول جنگ جهانی دوم و در مورد خاص به کشتار مای لای اشاره کرد. به تازگی در ادبیات نظامی باب شده است که تلفات شهروندان در طول جنگ را «خسارت موازی» بنامند، هر چند که مرگ این افراد قابل پیش‌بینی است. در حقیقت در طول سده گذشته، تلفات شهروندان نسبت به تلفات نظامیان در صحنه نبرد رشد زیادی داشته است.

8- کیفیت

یکی از اعتراضاتی که نسبت به خدمت وظیفه وجود دارد این است که کیفیت خدمت سربازان وظیفه پایین‌تر از سربازان داوطلب است. نخست اینکه مدت کوتاه خدمت اجازه رشد مهارت‌های نظامی را به شخص نمی‌دهد. دوم اینکه امکان افت روحیه در نیروهای وظیفه زیاد است که این امر به افت کیفیت نیز کمک می‌کند در حالی که افسران و درجه‌داران پایور می‌کوشند بر این مشکلات فائق آیند.

بزرگ‌ترین مشکل این است که سرعت آموزش باید با سرعت یادگیری کم‌یادگیرترین سرباز تنظیم شود. این واقعیت به همراه مدت کوتاه خدمت باعث می‌شود تا کیفیت کار نیروهای وظیفه پایین‌تر آید. بنابر این یگان‌های ویژه‌ی تمام ارتش‌هایی که از نیروهای وظیفه استفاده می‌کنند کاملاً از نیروهای داوطلب تشکیل شده است، مانند رنجرهای چتر باز در ارتش فنلاند.

همچنین آموزش نظامی نیروهای وظیفه تقریباً بسیار ساده است. در موارد معدودی اتفاق می‌افتد که آموزش آنان فراتر از نظام جمع، تیر اندازی، آموزش ابتدایی مربوط به شاخه خدمتی و سلاح‌های خدمتی و آموزش ساده صحنه نبرد باشد. همچنین در بسیاری از کشورها به جای استقاده از سربازان در خدمات محترمانه‌ی نظامی از آن‌ها به عنوان کارگران کم‌خرج خدماتی با نام‌هایی چون «گردان کار» یا «یگان خدمات» و غیره در اعمالی چون کشاورزی و ساخت زیربناها استفاده کرده و می‌کنند.

9-اقتصاد

برخی بر این باورند که نسبت هزینه خدمت سربازی در زمان صلح به سود به دست آمده از آن، بسیار زیاد است. ماه‌ها یا سال‌ها خدمت بی بهره باعث کم شدن باروری اقتصاد می‌شود. هزینه آموزش (و در برخی کشورها هزینه دستمزد) را هم به این مقدار بیافزایید. با وجود این حجم بالای هزینه، بسیاری می‌گویند که این خدمت از نظر مالی زیان‌دهی دارد.

خدمت نظامی را می‌توان به هر کاری ربط داد. هزینه‌های کار هیچ گاه حتی بدون پرداخت دستمزد نیز ناپدید نمی‌شوند. نتیجه کار سربازان وظیفه به سادگی ضایع می‌شود؛ کار غیرارادی (اجباری) به شدت نارسا است و سربازان حقوق خود را به داوطلبان می‌بازند. هنگامی که در جنگ، شهروندان زبردست را مجبور به این کنند که به عنوان سرباز آماتور بجنگند، تأثیر آن بسیار شدید خواهد بود. نه تنها تلاش‌ نیروهای وظیفه از دست می‌رود و سودمندی آن‌ها نابود می‌شود بلکه پرسنل وظیفه زبردست نیز نمی‌توانند دوباره به راحتی جایگاه خود را در جامعه به دست آورند. هر سرباز وظیفه‌ای که به اجبار به ارتش آورده می‌شود از کار خود خارج شده و در نتیجه او دیگر نمی‌تواند به اقتصاد مملکت که پایه مالی ارتش است، کمک کند. این مورد در کشورهایی که وضعیت پیشاصنعتی دارند و سطح آموزش پایین است مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا کارگران شاغل در این گونه کشورها را به راحتی می‌توان جایگزین یکدیگر کرد. اما این وضع در کشورهایی که وضعیت پساصنعتی دارند و سطح آموزش در آن‌ها بالاست، متفاوت است به شکلی که نیروی کار در آن جا بسیار پیچیده بوده و یافتن جایگزین برای جای خالی سربازان وظیفه در سطح جامعه مشکل است. حتی می‌توان وضعیت‌های حادتری را برای اقتصادی متصور شد که نیروی کار حرفه‌ای آن به عنوان سرباز آماتور در جنگ کشته شود یا تا پایان زندگی معلول گردد. در این وضعیت سودمندی او برای جامعه بازگشت‌ناپذیر خواهد شد. (2185840) (alef-10)
 
قاضوی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۰:۱۸:۱۲
خداوند سبحان همه خادمین صادق راکمک نماید چه مطهری باشد یا توکلی ویا عزیزی که حتی نامی ازآن درسایتها نیست (2175797) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۰:۴۹:۰۶
زیباکلام هم خیلی عجیب است! هر حرفی که دلش بخواهد می‌زند! (2175842) (alef-10)
 
بیژن
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۱۸:۴۰
علی مطهری نه اصول گرای واقعی است، نه اصلاح طلب واقعی. مطهری به معنای کلمه یک مسلمان واقعی است. مسلمان همواره بر اصول اعتقادی خود می ماند و نظر به اصلاح دارد (2175997) (alef-10)
 
یز
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۲۳:۰۳:۲۵
عجب قضاوت جالب
عجیب است که عده ای زمانی روز را بدون انتقاد و یا توهین به رییس جمهور شب نمیکرد اما الان در قبال سیاست های فرهتگی دولت سکوت بلکه تشکر میکند آن وقت میگوید که باید با بی حجابها فزخورد پلیسی کرد
اتفاقا برخی خوب میدانند حیات سیاسیشان در دوپهلو بودن و جنجال است (2185117) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۱۶ ۱۱:۱۴:۰۹
هر انسان منصفی زبان ابوذر گونه مطهری را دوست دارد . خدا عمرش بده کم پیدا میشن مثل ایشون (2185491) (alef-13)
 
یولداش
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۶:۳۳:۵۱
ایشون اصلا مبنای فکری نداره و نمیتونه مساثل رو ریشه ای تحلیل کنه برای همین دائما حزب باده و هر روز حرفاش عوض میشه ضمنا خ علاقه به مطرح شدن اسمش داره (2198349) (alef-13)
 
ملیحه
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۰:۵۲:۲۹
مطهری باید ریس فدراسیون والیبال بشه جدی میگم. خوب بلده اسپک بزنه توی زمین حریف (2199479) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۵۲:۱۲
کاملا با شما موافقم علی مطهری بسیار انسان است . و انسان سالمی هم هست (2174492) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۹:۴۷:۵۰
علی مطهری نمونه انسان "معتقد" است. کاری ندارم اعتقادش چیست، درست است یا نه، هر چه هست پای اعتقادش ایستاده و "مومنانه" ایستاده.

ای کاش همه اعتقاد داشتیم، اعتقاد واقعی! به هر چیزی... (2175746) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۱:۴۳
دوست گرامی.این جملات بسیار خطرناکند.(( هر چیزی)) هر چیزی می تواند باشد.
شبیه این جملات را در کتاب think and grow rich ناپلئون هیل خوانده ام.او در کناب مذکورقوی ترین نیروی جهان را مسیحیت معرفی می کند(که البته اگر با اسلام آشنا بود اسلام را به جای مسیحیت قرار می داد). اما همین فرد بی دین(atheist)
بوده است.یعنی به آنچه در کتاب خود آورده اعتقاد نداشته است. (2196114) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۵۶:۱۴
درود بر مطهری (2174502) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۴:۳۶
در دوره ای که همه اظهار نظرها و افعال و حرکات سیاسی برپایه مصلحتهای فردی و گروهیست علی مطهری چراغی روشن کرده و راه جدیدی نشان می دهد
انشالا در پناه خداوند سالم و عزتمند باشد (2174534) (alef-10)
 
وسی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۲۷:۱۵
تنها نماینده واقعی که دنبال حق مردم است (2174606) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۹:۲۶
ایشان عجیب نیست. ایشان مومنی صادق است. عجیب مماییم که نان به نرخ روز میخوریم.
ضمناً «توجیه»! نه: «توجیح»!!! (2174644) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۰:۱۰:۴۰
کاملا درست است در شهر کورها یک بینا عجیب است. (2175784) (alef-10)
 
احمدزاده
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۰:۵۷
توکل آن است که انسان جز از خدا نترسد- امام رضا علیه السلام (2174654) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۴:۳۷
با تمام وجود به این مرد بزرگ عشق می ورزیم و همین حریت - آزادی خواهی و حقیقت جوییش که در این زمانه پر از مصلحت پرستی ها ، چون گوهری نایاب است ، دلیل علاقه ما به این یادگار ارزشمند استاد مطهری می باشد. (2174664) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۵۷:۵۶
اتفاقا دکتر علی مطهری در دل میلیونها ایرانی جای دارند (2174697) (alef-10)
 
محمد از کرمانشاه
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۱:۴۹
مطهری مردی که نان را به نرخ روز نمی خورد ودین خود را به دنیای دیگران نمی فروشد وبا چاپلوسی وبله قربان گویی فاصله ها دارد تملق قدرت را نمی گوید واز کثرت هم باکی ندارد چون مسیرش را معتقدانه انتخاب نموده است
در کل از آن پدر سفر کرده اینچنین فرزندی بدرستی خیلی عجیب نیست (2174709) (alef-10)
 
منصف
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۳:۱۵
درود بر علی مطهری و سلام بر روح پاک پدرش (2174717) (alef-10)
 
محمد زر
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۷:۲۰
احسن به اين نگارنده. قبل انتخاب شدن آقاي علي مطهري به نمايندگي مجلس .عموم مردم ايشان را با چهره نمي شناختند .روزي در ايستگاه مترو دزوازه دولت قصد رفتن به بازار راداشتم كه ايشان را آن سوي ايستگاه در خيل جمعيت ديدم چه ساده وبدونه تكلف ،من كه ايشان را ميشناختم احساس غرور كردم.امروز نيز با همه معروفيتش جز سخن حق نمي گويد .نماينده يعني همين .مثل آقاي دكتر مطهري ودكتر توكلي انگشت شمارند.اينها دينشان را به مطامع دنيا نمي فروشند .كاش همانندشان چند نفر داشتيم! (2174723) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۲:۴۰:۲۵
در تایید مطلب شما من هم بی تکلفی ایشون رو به چشم خودم دیدم وقتی که در منطقه قلهک بودم ایشون داشت بدون هیچ محافظ و اسکورتی پیاده از خیابان عبور میکرد. (2199360) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۹:۴۹
آقا زاده يعني اين (2174735) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۰:۳۳
خدايش امثال جناب مطهري رو بايد تو اين مجلس طلا گرفت (2174739) (alef-10)
 
یکان
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۱:۱۳:۳۴
ایشون اگرچه از معدود نماینده هاییه که این عنوان رو بیخود یدک نمی کشه، ولی در کل باید بگم وظیفشه، همه نماینده ها باید اینطوری باشن، همه باید دنبال مطالبات مردم باشن، این وظیفه همه نماینده هاست.
عجب مردمی هستیم ما!
پس رای دادیم که چه کار کنند برای ما؟
درضمن در مورد حجاب ایشون نظر شخصیشون رو میگن یا دست کم نظر بخشی از مردم رو، نه نظر اکثریت رو.
این رو از اعتراض مردم به طرح های مبارزه با بی حجابی میشه بسادگی "درک" کرد.
از این نظر با ایشون مخالفم. (2176286) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۱:۴۸
راتی چرادیگران می ترسند چه کس یایزی آنها را از حق گویی می ترساند مگر نه اینکه ما قیام کردیم تاجائ الحق وذهق الاباطل شود ... (2174740) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۲:۵۳
احسنت به تربیت کنندگان این فرزند دلاور ایران زمین از پدر شهیدش گرفته تا مادر ش و همه کسانی که در تربیت ایشان دخیل بودند (2174744) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۵:۱۴
اعمال یکایک ما ناظر بر طرز تفکر ماست البته عده ای هم هستند که یک جور فکر می کنند و باور دارند ولی عملشان جور دیگری است. وجداتا" مطهری از این قماش نیست. اما اشکال مطهری در این است که آدم نمی تواند تکلیف خودش را با او روشن کند فلذا پیش بینی اعمال و عکس العمل های مطهری تقریبا غیر ممکن است. نمی توانیم بگوییم چون مطهری تظاهر نمی کند و هر آنچه می کند، از باور و اعتقادش سرچشمه می گیرد، پس خیلی خوب است!! چرا که بعد از آن باید تقکراتش را تحلیل کنیم البته اقای زند هم به درستی به این مطلب اشاره کرده است.
البته که شخصیت هایی نظیر مطهری نسبت به دیگرانی که از مالیات مردم ارتزاق می کنند و حقوق می گیرند و کاری هم برای مردم انجام نمی دهند،جایگاه بالاتری دارد اما نکته اینجاست که بیاییم فرض کنیم همه مجلس نشینان دارای طرز فکر و عملکردی نظیر مطهری هستند ، ایا در آنصورت وضع ما خیلی بهتر از این بود؟
آقای مطهری باید ابتدا تکلیفش را با خودش و بعد ، با مردم روشن کند. یک بام و دو هوا نمی شود. آزادی محترم است اما تا آنجا که من تعیین کنم . حقوق شهروندی ، از حقوق مسلم هر شهروند است اما تا آنجا که من یا تفکر و باور من مشخص کند!!!! (2174753) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۲۲:۵۶
با سلام
فكر كنم ايشان كاملا تكليف را روشن كرده و حدودي را كه در نظر مي گيرد دركي هست كه از حدود اسلام دارند و اين با ارزش است (2176500) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۹:۲۶
مدرس زمان (2174767) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۹:۴۵
با وجود اینکه با خیلی از نظراتشون موافق نیستم این روحیه آزادمنشی ایشون برام خیلی قابل احترامه و در انتخابات آینده مجلس حتما بهشون رای می‌دم (2174768) (alef-10)
 
اصلاح طلب
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۱:۰۰
اتفاقا با این کارهای علی مطهری ما می فهمیم که از دین دم زدنش دکان نیست و حتی امر به معروفش را هم روی چشم می گذاریم چون راست می گوید. (2174771) (alef-10)
 
اصلاح طلب 2
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۹:۱۷:۱۳
آفرین... خیلی قشنگ گفتی. من که واقعا مطهری را از اعماق وجود دوست دارم و توصیه های دینی اش را نیز با دل پذیرا هستم. (2175688) (alef-10)
 
دلخسته
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۳:۰۸
من كاملا حرف شما را قبول دارم ايشان و برادرشان كه من به خاطر چند مقاله كه از ايشان خواندم خيلي بهشان ارادت دارم (محمد مطهري)
خدا حفظشان كند جناب مطهري در مجلس بي بديل هستند و من نمونه ايشان را نديدم. اين را همه ديگراني كه تنها نشسته اند در مجلس تا حرفي زده شود و در تاييد آن بيانيه دهند ياد بگيرند كه عزت و ذلت همه در دستان خداست و با چاپلوسي هيچ وقت عزيز واقعي نمي شويد فراموش نكنيد كه اعمال ما از خود ما ماندگارتراست.
واي كه خيلي حرف با اين نماينده هاي عافيت طلب دارم كه ديگه فرصت نيست ولي تنها مي گويم براي ثانيه اي حضور خدا را فراموش نكنيد و خدا از همه بالاتر است (2174778) (alef-10)
 
مردم
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۳۳:۵۲
خدا وکیلی این مطلب را خود مطهری نفرستاده بود؟!! (2174800) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۷:۱۵:۴۰
شما بگو اگه مردمی چرا یک رای داری؟!!! (2175307) (alef-10)
 
امیر حامد
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۳۶:۵۵
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
سوره احزاب ؛ آبه ۲۳
از مومنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند
بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نکرده‏اند. (2174809) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۰:۰۷
ایشان فقط نماینده واقعی مردم هستند و بس (2174824) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۴۹:۴۴
مطلب بسیار عالی و صحیحی بود (2174847) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۴:۱۵
من با نظرات ایشون در مورد حجاب مخالفم اما برای این ادم احترام خیلی زیادی قائلم (2174859) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۶:۱۹
خیلی عالی بود ممنونم علی مطهری همینه تکلیف محور و شجاع و به قول شما عجیب (2174863) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۰:۵۶
با مطلب بسیار موافقم و علی مطهری را مردی پاک می دانم و برایش آرزوی موفقیت می کنم. (2174875) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۷:۳۲
افرین برپدرومادری که چنین فرزندی تربییت کردند (2174903) (alef-10)
 
آگاه
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۶:۲۷
کار برای خدا نه بنده خدا ، رضایت و حمایت خدا را به همراه خواهد داشت . (2174959) (alef-10)
 
گنجی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۷:۱۱
بله سرور سرور عزیز علی مطهری عجیب است

البته آن جاهایی برای شما عجیب است که به نفع شما حرف بزند و بگوید و نعره بزند

علی مطهری عجیب است زیرا براحتی به رئیس جمهمور قبل گفت کار شما ترویج فحشا است بدون اینکه کسی ناراحت بشود

ولی امروز که رئیس جمهور بر خلاف نص صریح اسلام و قرآن می گوید که بهشت بردن زوری نمی شود مطهری ساکت است

مطهری ساکت است وقتی که معاون رئیس جمهور می گوید دختران و پسران بروند قلیان بکشند و اشکال ندارد

مطهری ساکت است وقتی که غدیر شیعیان را به چالش می کشند

مطهری ساکت است وقتی که در سعدآباد جشن مدهبی !!! آن چنانی گرفته می شود

و به مطهری بگویید که سکوت هایت را ادامه بده زیرا :
"کاین هنوز از نتایج سحر است "

نفاق بد است و بدتر آن است که کسی که منتسب به مطهری باشد این گونه رفتار کند (2174961) (alef-10)
 
kaveh
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۱۵:۲۷
گنجی جان مدرکهای این همه تهمت کو ؟ (2175536) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۳۵:۴۷
شاید دلیلی دارد یه کم فکر کنید قرار نیست مطهری دنبال دغدغه های شما باشد او بینش درستی دارد( البته غیر تعصب روی حجاب) و دنبالش میرود (2175594) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۵۲:۱۱
این مباحث اکثر نمایندگان مطرح میکنن ولی هیچ کدوم چرا مسائلی رو که آقای مطهری گفت(برخوردهای نادرست قوه قضاییه ،،فضای امنیتی دانشگاها،،بحث حصر موسوی و کروبی و .....)بیان نکردن؟؟؟
بعدشم
مگه آقای مطهری برای بحث حجاب و پدیده ساپورت از وزارت کشورت انتقاد کرد،،مگه آقای مطهری از توزیع نادرست سبد کالا مخالفت نکرد،،مگه مطهری بخاطر وضعیت فرهنگی به دولت اعتراض نکرد!!! (2175646) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۱:۳۷:۴۴
دلواپس می زنی!؟! (2175924) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۳۴:۲۵
برادر گرامی .شما نیز اگر ایمانتان وباورتان مثل مطهری بود شاید سکوت میکردید .چونکه دم از علی میزنید اما به گفته های علی باور ندارید .لطفا وخواهشن نهج البلاغه رابا دقت بخوانید .شاید راهتان علی وار شود وبر هر چیزی که خود از دید خود نا حق میدانید نتازید وخود را مومن ودیگران را کافر مپندارید. کتاب انسان کامل راهم مروری دیگر کنید .//مومن اینه برادر مومن خویش ............یاعلی حق (2176038) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۳۵:۱۲
عزیز من اینهایی که گفتی همش توهم بود یعنی همش غلط بود برای همین علی آقا هم ساکت است. آخه هر چی گه شنیدی را نباید باور کنی
ثانیا بعضی سخنان رییس جمهور هم مورد قبول است و خلاف اسلام و دین نگفته پس نیازی به داد و قال مطهری نیست. بد نیست انسان از روی کینه و دشمنی حرف نزند. در ثانی من با همه عقاید مطهری مکافق نیستم ولی طرفدار حقیقت هستم. مطهری یک مرد به تمام معنا هست. که مشخص است اسلام را خیلی دوست دارد و حاضر است بدایش آبروی خودش را هم بدهد و هیچگاه از دیگران هزینه نمیکند حتی از پدرش. (2176040) (alef-10)
 
احسان ترکمنی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۴۰:۱۳
دوست گرامیم درود بر شما.
با آن که در نحله فکری کاملا با شما مخالفم اما می کوشم تا اندکی از توهمات چیره شده بر شما را بزدایم.در اظهار نظر جناب مطهری در دوران دولت نهم و دهم که نیار به هیح توضیح و تفصیل از جانب بنده وجود ندارد و لابد نهضت اعلام برائت جریان اصولگرایی از جناب رئیس جمهور سابق و باند !! وی را رصد می فرمایید و البته چیزی از جانب این حقیر نمی تواند بر سنگینی آوار به جا مانده از تخریب آن باند بیفزاید.در مورد گفته های معاون رئیس جمهور هم با دانش کامل قضاوت بفرمایید.اصل سخت در تبعیض بین زنان و مردان است که اگر استعمال قلیان برای مردان آزاد است برای زنان هم محل اشکال نیست و بهتر است در جریان باشید که مصوبه مجلس در خصوص ممنوعیت عرضه و استعمال دخانیات در اماکن عمومی توسط دولت دهم و به صورت غیر قانونی در ابلاغ تغییر نمود و قهوه خانه ها از شمول آن قانون بیرون گذاشته شدند.از طرفی دیگر بنده تا کنون در آیات و روایات به حرمت قلیان برای زنان بر نخورده ام و چه بسا گناهان کبیره ای سراغ داریم که در قوانین مدنی ایران نیز مستوجب عقوبت و جزا نیستند.مثلا خود کشی.در موزد به چالش کشیدن غدیر نیز موضوع تازه و محیر العقولی رخ نداده است.اینها بحث هایی در حوزه نظری است که سابقه شرکت در نمونه های سنگین تر آن از پدر بزرگوارشان که با مارکسیست ها به مباحثه بنیادی تر می پرداخت دیده شده.لابد از نظر شما اگر کسانی که در اموری تشکیک می نمایند را بکشیم ریشه تفکر را خشکانده ایم.نخیر برادر من.تفکر تنها با تفکر قابل نقد و بصط است.وقتی به جشن صعد آباد می پردازید هم بنده نمی دانم بر اساس کدام سند و مدرک غیر قابل انکار سخن می گویید.کافی است به کارنامه ارائه کنندگان اسناد مورد استفاده برای قضاوت خود نگاهی بیندازید.پرونده سه هزار بورسیه غیر قانونی.بیست و شش خودروی ریاست جمهوری.ساختمان لادن.منطقه آزاد قشم و ... هیچ یک این دوستان را وادار یه وا اسلاما و وابیت المالا سر دادن نکرد بنا بر این بنده حقی حق دارم به راستی این قشقرق هم شک داشته باشم.راستی یادم رفت در مورد سفر قریب الوقوع جناب رسایی به برزیل در زمان برگزاری جام جهانی برای مبارزه !! با فساد فوتبال صحبت کنم!! (2176052) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۵۷:۱۲
دوست عزیز عصبانیت در کلام شما موج میزند از موضوع غدیر که شما گفتید بی اطلاعم اما در شریعتی که ما اموخته ایم کشیدن قلیان منعی ندارد و موضوع جشن مذهبی که دیگر فکر کنم خود جارچیان معروف نیز خود فهمیده اند که دروغی بیش نبوده (2176086) (alef-10)
 
عابر پیاده
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۷:۰۰:۵۰
گنجی جون با این حرفهات مخالفم چون مطهری بارها به این قبیل سوالات جوات داده او معتقده که لازم نیست به نکاتی که دیگران به اندازه کافی پرداخته اند بپردازد. این کارش یک مبنای فقهی هم داره در امر به معروف اگر "من به الکفایه" اقدام کردند تکلیف از دیگران ساقط است. درمورد مطالبی که شما فرمودید ممکن است وی معتقد باشد که من به الکفایه به آن اقدام کرده اند و از این رو دیگه وارد نشود ولی در مساله سنار بهشتی نه برای دفاع از ستار بهشتی بلکه برای دفاع از این نظام مظلوم او وارد شد چرا که دیگران اقدام نکردند در حجاب او وارد میشود چرا که هرچند دیگران وارد شده اند اما کافی نبوده است. (2176395) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۷:۴۳
متاسفانه اكثر نمايندگان نمايندگان واقعي مردم نيستند (2174981) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۰۹:۴۶
خیلی موافقم.اگر غیر از این بود مطهری یکی یدونه نبود. مطهری ها بودند. (2176112) (alef-10)
 
حافظ
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۹:۳۳
اینکه آدم فقط برای رضای خدا کار کنه خیلی خوبه،
ولی باید اول بفهمی رضای خدا در کدوم کار هست،
وقتی فردی که مثلا برای "رضای خدا" کار میکند، گاهی حرف هایی میزند که ریشه های ولایت فقیه را می خشکاند، همان بهتر که برای "رضای خدا" کار نکند! (2175029) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۱۸:۲۱
درود بر مطهری و فرزند خلفش. (2175131) (alef-10)
 
حمید رضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۳۰:۲۲
درود بر این مرد آزاده خیلی ها دوست داشتند در تهران رای نیاورد حتی اورا در لیست خود جای ندادند اما مردم تهران اورا اتخاب کردند. (2175173) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۳۴:۴۸
مطرهر خوب است ؛ نه اینقدر که شما بالا می برید
مطهری اشکالاتی هم دارد نه آنقدر که او را منافق می خوانید
علی مطهری یک انسان است و به نظر می رسد سعی می کند که به وظایفش درستی عمل کند البته که اشتباهاتی هم دارد که حتما او خودش می داند
سخنی با علی مطهرک:
جناب آقای مطهری از انجایی که شما منصوب به شهید والامقام مطهر هستید پس مسوولیت شما سنگین تر و باید مواظبت بیشتری کنید
دوم مردم شما را از خوشان می دانند و دارای یک پایگاه مردمی هستید که کمتر نماینده ای این جایگاه را دارد پس در مواردی که گمان میرود عموم مردم در ان منفعتی نداردند و گروه خاصی با ویزگیهای خاص از عکس العمل های شما سود می برند بپرهیزید و پاسدار جایگاه رفیع خود که مورد اعتماد و وثوق مردم هستید باشید و بیشتر مواظب نفس و شیطان درون که مبادا به خودخواهی و خودرایی و یا سوء استفاده از جایگاه و منصب
والله خیر المومنین (2175188) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۳۵:۰۴
من از مطهری دورویی و ترس ندیدم و حقیقت را می گوید به نفع یا ضرر هرکه می خواهد باشد ای کاش بقیه مقامات هم اینچنین بودند. (2175189) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۴۴:۰۷
سلام وعرض خسته نباشیددرودوسپاس ازعلی مطهری (2175212) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۴۷:۵۰
از پسر آقای مطهری انتظاری جز این نیست. (2175220) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۷:۲۷:۵۳
پسر کوندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش مخوانش پسر (2175356) (alef-10)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۱۶:۵۱
خداوند آقای دکتر علی مطهری را در پناه خود حفظ بفرماید . وجود این مرد شجاع و نازنین برای کشور و دین غنیمب است . (2175544) (alef-10)
 
سید مهدی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۲۱:۲۰
سلام خدا رحمت کند پدرشا ن را این نتیجه رزق حلال است خدا کمکش کند (2175557) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۲۲:۲۳
از نظر من يك آزاده واقعي است البته كه با ايشان تفاوت أساسي دارم ولي بازهم در عجبم از اين همه ازادي خواهي ايشان (2175562) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۴۵:۳۸
این نوشابه باز کردن های شما واقعا تهو آوره براتون متاسفم
آقای مطهری تکلیف مدار نیست یه ادمی هست که تو تربیتش کوتاهی شدیدی صورت گرفته آدمی که به خودش اجاازه می ده به هر کسی توهین کنه
اون تکلیف مدار نیست آدم مداره و محتاج توجه، نمونش همین روزا ست چشمش رو رو خیلی چیزا بسته
اون فقط مثل شعبان بی مخ مسئول به هم ریختن فضای جامعه به نفع یه آدم خاصه (2175625) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۴۸:۵۵
با نام خدا و با سلام به همه ايشان جناب دكتر علي مطهري انساني با حيا ،با نجابت،با شرافت ،با انصاف،با عدل و شايد هم تنها ترين عاشق مسلمان هستند . آدم را ياد بيت معروف شعر فارسي كه مي گويد پسر كو ندارد نشان از پدر دورد بر ايشان و دورد بر انسانيت و چندين وچند صفت خوب كه ايشان دارند و من نياوردم. (2175636) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۵۵:۱۴
فرق دلواپسی این آقا با دلواپسی دیگران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2175654) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۹:۱۵:۴۸
شايد هم زودتر از بقيه متوجه تغيير نرخ نان شده باشند! (2175686) (alef-10)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۹:۱۷:۲۹
دکتر علی مطهری انصافا انسانی وارسته و فهیم است که نمونه اش در کشور انگشت شمار است. مسلم بدانید که وی همانند پدرش در قلب مردم ایران جا دارد. (2175691) (alef-10)
 
امیرحسین
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۰:۵۳:۰۵
از این که مطهری بدون ترس حدف میزنه دوسش دارم...
شجاعت :چیزی که خیلیا ندارند!! (2175849) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۱:۲۲:۰۶
عجیب علی مطهری نیست.عجیب دیگرانند که چنان غرق سیاست و حب قدرت و پول پرستی شده اند که دیگر وظیفه و هدف را فراموش کرده اند.نماینده ای که با حقوق چند ده میلیونی به یارانه 45000 تونی نه نگوید عجیب است. (2175882) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۰۵:۳۷
این اقا فقط در مثائل تنش زا نظر میده! دوست داره تیتر اول مطبوعات بشه ! یه کم دیدتون را بازتر کنید خوانندگان محترم الف (2176102) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۰۶:۱۹
سلام
بنده هم در دستگاهی که کار می کردم همین مواضع را داشتم اما بالاخره ما را از همه جا راندند تا جایی که رییس دستگاه گفت تو با این مواضعت دراین دستگاه به جایی نخواهی رسید. نهایتا تحمل کردند تا باز نشسته شوم یعنی نتوانستند اخراجمان کنند. ما هم از مواضعمان دست نکشیدیم ولی حرفمان هم به جایی نرسید. (2176105) (alef-10)
 
یک دوستدار مطهری
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۱۲:۳۲
دکتر مطهری نماد بارز یک نماینده به تمام معنا است ، فردی که از قدرت نمی ترسد که هر کاری بکند ودل به قدرت نمی دهد تا برای قدرت هرکاری بکند .
اخبار او را همواره از مدتها پیش دنبال می کنم واظهار نظر ها ومصاحبه هایش را با دقت می خوانم او یکی از الگو های من است . نماینده شجاع عالم وپارسا که مایه مباهات همه ایران است . او یک ایرانی واقعی است .
سلامت باشی فرزند ایران سربلند باشی پسر شایسته پدر (2176115) (alef-10)
 
حميد موحد
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۱۶:۴۶
شما ميتونيد با نظرات على اقا مخالف باشيد اما نميتوانيد در مقابل ازادگى و حق جويى ايشان سر تعظيم فرود نياوريد خداوند. به ايشان توفيق عطا نمايد (2176126) (alef-10)
 
ارسی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۳۱:۳۱
اگه یه نماینده مردمی و درست حسابی و نترس و دلدار وجود داره اون هم همین مطهری هستن (2176158) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۳۱:۵۷
درود بر على مطهرى نماينده شجاع ملت (2176161) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۳:۵۷:۳۰
عجیب این است که چرا در بین این همه نماینده!! فقط عده محدودی باید صراحت و شجاعت حرف حق زدن را داشته باشند. (2176205) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۱۴:۰۵:۱۸
عجیب است که عجیب باشد (2184433) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۱:۵۹:۵۰
امیدوارم خدا همه ما و آقای علی مطهری را به راه راست هدایت کند.
متاسفانه چندیست آقای مطهری در زمینی که دیگران برایش ساخته اند بازی می کند . (2176323) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۷:۱۸:۱۵
چرا فقط نظرات موافق نوشته می شود
یادمان رفته که همین علی آقا شده بود امید شبکه بی بی سی فارسی (2176408) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۷:۵۱:۲۷
رایی که به مطهری دادند حلالش باد. (2176450) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۱۴:۱۱
دیگر نمایندگان اند مثل اویند با این تفاوت که پشتوانه تربیتی اش - از وی فرد ی دلواپس دین گریزی مردم ساخته و نه دلواپس نان و نام .

دین پوشش وزینت و لباس و حصون مردم است نمایندگان هم همین گونه . لذا حرکتهای نسنجیده و احساسی و باندی و حزبی یک یا چند نفر را نمیباست به حساب همه نمایندگان گذااشت .

یکی از زاویه فرهنگ حصون مردم میگردد و دیگری از زاویه اقتصاد ی ( برادر توکلی ) و دیگران از زوایای دیگر . و همه از همه زوایا .

ریاست محترم جمهور هم از همه این زوایا حصون مردمند .

هرکس در هر مقامی بر این حصار خدشه وارد کند میبایست به همان لطافت و آموزه ی خود دین سعی به یاد آوری و اصلاح نمود با شلاق نمیشود . همانگونه که اقتصاد را هم با شلاق نمیشود اصلاح کرد . و گر نه کشورهای کمونیستی هم اکنون گل سر سبد اقتصاد میبودند .

تادیب و اصلاح دو مقوله جداست .

تادیب و شلاق مصداقی و برای نهایت امر است و به حکم قاضی . لذا همه به مثابه قاضی نباید حکم به شلاق دهند .

قبح شلاق اگر شکسته شود . اثر معکوس خواهد داشت . (2176488) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۵۴:۰۹
گیرم پدر تو بود فاظل/از فضل پدر تو را چه حاصل (2176537) (alef-10)
 
ناشناس 11
۱۳۹۳-۰۳-۱۳ ۰۸:۳۷:۳۹
من به آقای مطهری احترام می گذارم و بسیاری از آراء ایشان را قبول دارم.
اما از یک واقعیت نباید گذشت ایشان نیز با استفاده از رانت به اینجا رسیده اند . استفاده از رانت مانع تاثیر کلام است. ما در این مملکت آدم حق بین و حق گو و حق مدار زیاد داریم. (2181212) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۳-۱۳ ۰۹:۴۷:۱۹
انتظار ديگري از فرزند معلم اخلاق شهيد مطهري نبايد داشت. آفرين به شهيد مطهري كه همچين فرزند شجاع و آزاده اي را تربيت نمود و تحويل جامعه داد. من به شخصه از آقاي مطهري ممنونم و از نمايندگان ديگر مجلس هم تقاضا دارم كه از روش برخورد آقاي مطهري با امور الگو بگيرند و هميشه مدافع حقوق جامعه باشند. (2181320) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۳-۱۳ ۲۱:۵۷:۰۶
قطعا ایشان به خاطر جلب رضایت اصلاح طلبان چنین سخن نمی گوید .من در مورد مواضع ایشان قضاوت نمی کنم اما خوشحالم که هر نیروی سیاسی مواضعش را بیان می کندواین از نشانه های جامعه آزاد ومردم سالار است. (2182958) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۰۹:۵۸:۰۵
خاصیت علی مطهری این است که بوی قبل انقلاب می دهد. آرمانهای قبل انقلاب چه بود؟ او خوب می داند که شرایط فعلی خیلی با آن آرمانها فاصله دادر. (2184195) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۱۴:۰۴:۱۸
عجیب است که وقتی نماینده ای وظیفه خود را انجام می دهد می گوییم عجیب است (2184430) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۱۶:۰۸:۲۸
علی مطهری تکلیفش با خودشم معلوم نیست اصلا معلوم نیست که اصولگراست یا اصلاح طلبه یه روز میاد از هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان دفاع می کنه و به جلیلی که جانباز هست توهین و بهش پیشنهاد مسابقه دوی میدانی با هاشمی رو میده خوب تا اینجا همه فکر می کند که اصلاح طلب هست اما در نهایت تعجب میاد به صدا و سیما به خاطر پخش یک لحظه یه خانم آستین کوتاه نامه اعتراضی مینویسه و صدا و سیما رو به باد انتقاد میگیره که این کاملا با مواضع فرهنگی اصلاح طلبان در تضاد هست بعد میاد در مورد آزادی ماهواره انتقاد میکنه خواستار تشدید گشت ارشاد میشه بنابراین اصلا معلوم نیست که چی میخواد اگه اصلاح طلبه که اصلاح طلبان با گشت ارشاد و سختگیریهای حجاب مخالفند پس نمیشه که از نامزد اصلاح طلبان حمایت کرد اما انتظار داشت که مواضع تند فرهنگی داشته باشند
بنابراین تعجب من از کاربران الف این هست که به کسی رای دادند که اصلا تکلیفش با خودش معلوم نیست بعدش به این رای خودشون افتخار هم می کنند (2184577) (alef-10)
 
محمودی
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۱۹:۵۹:۰۰
با این همه تشکر اعلام شده دیگر جای سخن این جانب نیست اما من باب وظیفه و تکلیف


تنها مطلبی که میشود گفت درود خدا و روسول و ملائک براین انسان پاک سرشت

در هیچ برهه ای آنقدر برانتخابم به عنوان نمایندگی مجلس افتخار نداشتم که امروز
دارم
مهم نیست مطهری درچه اردوگاه سیاسی است برای من افتخار با حق و حقیقت و آزادمردی ایشان است روح آن پدررادمردش شاد (2184856) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۱۸:۳۴
تحلیل سطحی. به اندازه چیزی نوشته باشم که سر ماه حقوق بگیرم. (2189035) (alef-13)
 
الف
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۰:۱۵:۰۸
مطهری به مردم فکر میکنه همین مارا بس است (2197439) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۱۰:۴۰:۰۸
محافظه کاری الف هم در خصوص حذف نظرات مخالف واقعاً ستودنی است ! (2197472) (alef-13)