نظر منتشر شده
۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 300435
خودروسازان صدای حامیشان را هم درآوردند
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به شبکه خدمات پس از فروش،‌ بر تحول بیشتر در این خصوص و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان تاکید کرد.

به گزارش میزان، محمدرضا نعمت زاده در سی و چهارمین جلسه با خودروسازان ضمن تاکید بر ارتقای مستمر میزان خدمات پس از فروش تا حصول رضایت کامل مشتریان افزود: باید خدمات مورد نیاز مشتری ارائه شود و ماندن در نوبت برای تعمیر را باید به حد انتظار مشتری رساند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری همایشی ویژه برای ارتقای سطح خدمات پس از فروش و اطلاع رسانی به مشتریان تصریح کرد: حق نداریم در خدمات پس از فروش به مشتری بگوییم ما قطعه نداریم، چرا که وظیفه داریم مشتری را در خدمات پس از فروش راضی از تعمیرگاه بیرون بفرستیم.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه خواستار بر طرف کردن هر چه سریع ترکسری قطعات در تعمیرگاه ها شد و گفت: باید روش هایی اتخاذ شود که مشتریان به رضایتمندی برسند.

به گفته نعمت زاده، انتظار مشتری برای تعمیرات باید منطق زمانی خود را داشته باشد و بیش از زمان های استاندارد مشتری نباید در تعمیرگاه متوقف شود.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در این نشست با بیان اینکه درست نیست برای یک مشکل، مشتری سه بار به تعمیرگاه مراجعه کند اظهار کرد: کاهش مراجعه مشتریان به تعمیرگاه ها را در دستور کار خود قرار دهید ولی به هر دلیلی مشتری اگر ناگزیر از مراجعه به تعمیرگاه شد باید به عنوان یک وظیفه، حتما راضی برگردد و در این رابطه عملکرد صحیح ما می تواند بهترین تبلیغ باشد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه ما باید بعد از همه اقدامات از خود مردم بازخورد ها را دریافت کنیم اضافه کرد:‌ باید تلاش شود تا عملکرد خود را به قضاوت مشتری بگذاریم وپس از هر اقدامی، نظر مشتری را جویا شویم چون اگر قضاوت را خودمان انجام دهیم احتمال خطا در آن وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همواره ضرورت روند بهبود خدمات پس از فروش باید مورد توجه قرار گیرد افزود: در این رابطه روند بهبود نسبت به سال قبل مهم است ولی ما باید خدمات خود را با شاخصهای جهانی مقایسه کنیم.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر اینکه شرکتهای خودروساز موظف هستند قطعات بدون کیفیت را از قطعه سازان دریافت نکنند یادآور شد: برای جلوگیری از ارائه قطعات نامناسب در شبکه خدمات پس از فروش و با توجه به اینکه شرکتهای خودروساز قطعات مورد نیاز را برای شبکه خدمات پس از فروش تامین می‌کنند، شرکت های خودروساز موظف هستند قطعه بدون کیفیت را دریافت نکنند.

وی اضافه کرد: شرکت های خودروساز پس از خرید قطعه از قطعه سازان، مسئولیت کیفیت قطعات را برعهده خواهند داشت از این رو خودروسازها نباید از شرکتهایی که قطعات غیرکیفی تولید می کنند قطعه دریافت کنند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری در ادامه با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در نشست سی و چهارم ،‌ از تشکیل کمیته تعیین معیار مصرف سوخت خبر داد و گفت: در حال حاضر این کمیته تشکیل شده و معیارها آن نیز تعیین شده است.

ساساسن قربانی افزود: بر این اساس معیار مصرف سوخت متناسب با معیار مصرف سوخت اتحادیه اروپا و برمبنای خروجی کربن توسط کمیته معیار تدوین شده و پس از بررسی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به ارائه آمار تولید خودرو اشاره کرد و گفت:‌ در مجموع انواع خودروهای تولیدی طی ۶ ماهه اول سالجاری شاهد ۳.۸ درصد کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و شرکتهای خودروسازی در شهریور ماه امسال با حدود ۵۰ درصد افت تولید همراه بوده اند.

قربانی به ارائه گزارش وضعیت ساماندهی واردات خودرو و قطعات اشاره کرد و افزود: در این راستا وزیر دستور تشکیل کمیته ۵نفره را در خصوص تعیین نرخ تعرفه برای خودرو و قطعات را صادر کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه صادراتی خودرو خاطرنشان کرد: برنامه صادراتی خودرو صادرات ۲۶ هزار دستگاه بوده است که طی ۶ ماهه نخست سالجاری صادرات بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه محقق شده و در مجموع فقط ۵۰ درصد برنامه، عملیاتی شده است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو به ارائه راهکاری کلیدی در شبکه خدمات پس از فروش از سوی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت‌: در این راستا راهکارهای رفع نارضایتی مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات صنعتی در قالب اقدامات کلیدی در ۷ بند و نحوه و ضمانت اجرای اقدامات در ۸ بند آورده شده است که پس از بررسی، ابلاغ و اعلام خواهد شد.
 
کلمات کلیدی : خودرو
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۷:۵۶:۵۰
نمی خریم (3247204) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۰۱:۴۷
می بینیم که کمپین لحن این اقا را هم تغییر داده دیدی کم اوردید حالا اولشه باید از مردم عذر خواهی کنید رسما و ورود خودرو ازاد بشه بعد اگر خوب ساختید ما می خریم (3247217) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۰۶:۴۹
همین این بود که کار رو به اینجا رسوند (3247226) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۱۰:۳۵
تعطیلش کنید (3247234) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۱۹:۱۱
خودرو سازان چون فقط با رانت ورشوه کار هایشان را پیش بردن . هیچ منطقی را نمی پذیرند و فکر می کنند هر چه گفته اند باید انجام شود. مانند قرار داد ها یک طرفه که هیچ وقت به ان هم عمل نمی کنند . خلاصه این خودرو سازان ان قدر تخلف و خلف وعده کرده اند که کسی جلو دارشان نبوده اکنون تحمل هیچ نه ای را ندارند (3247241) (alef-11)
 
شهرام رهنمای خرمی
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۲۰:۴۹
ملت همه را مجبور به پیروی از عدالت خواهد کرد / (3247244) (alef-11)
 
استاد
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۲۶:۵۴
یکی میمرد ز درد بینوایی
یکی میگفت خانم زردک میخواهی
بابا دیگه ماشین های قدیمی و بیکیفیت شما رو نمیخواهیم، حالا تازه شما به فکر کاهش زمان مشتری در تعمیرگاه هستید؟ (3247252) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۳۵:۲۴
آقا اصلا چرا باید جوری خودرو بسازند که این همه به تعمیرات و تعویض قطعه نیاز پیدا کند ؟ چرا هماننده خودرو سازان خارجی یک محصول مرغوب درجه یک تحویل مصرف کننده نمیدهند ؟ (3247260) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۸:۴۱:۲۰
به نظرم خودروسازها خودشون این کمپین رو را انداختن که کارگرا رو اخراج کنن بعدد از چین ماشین وارد کنن. (3247265) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۱۹:۰۷:۲۳
خودرو صفر نمیخریم (3247276) (alef-11)
 
مهندس
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۰:۲۲:۵۹
الغریق یتشبث علی کل حشیش.......
انکه در حال غرق شدن است به هر پر کاهی دست می اندازد... (3247350) (alef-11)
 
فرخ
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۱:۲۷:۴۳
مردم ديگه ماشين هاي خوب راديدن و قيمت واقعي شون را ميدونن واين ماشين هاي تكراري وخدمات بعد از فروش به اين صورت توهين به مردم هست (3247431) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۱:۳۶:۰۱
خنده داره که وزیر داره بدیهیات مشتری مداری رو به فرغون سازها میگه. واقعا همچین صنعتی همچین وزیری هم میخواد!!! (3247446) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۱:۵۳:۳۷
باباجان ما اصلا این لگنها را نمیخوایم. شما حرف از خدمات میزنید (3247480) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۲:۰۲:۰۶
ماشین نو از ایرانخودرو گرفتم تو چند ماه این مشکلها روداشته
سنسور درها مشکل داشته
قالپاق موتور رو عوض کردم
دستگیره در شکسته
روغن موتور کم میکنه
رله فن رادیات سوخته وعوض کردم
قسمتهای رویه ستون ماشین خیلی شل ونامرتبه
و... جالبه از مشکلهای بالا فقط قالپاق رو تو نمایندگی عوض کردن وبقیه رو تو تعمیرگاههای آزاد درست کردم
نمیدونم چرا ایرانحودرو اینطوریه!!؟؟ (3247495) (alef-11)
 
ح.ف
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۳:۰۲:۵۳
خدمات پس از فروش یکی از چندده مشکل ما با خودرو داخلی است مردم ایران تکنو3لوژی وامنیت روز دنیا را در خودرو میخواهند وحق خودشون میدونن که خودروروز دنیا با قیمت واقعی ن نرخ تحمیلی خریداری کنند بدون هیچ محدودیتی وتا این خواسته مردم مرتفع نشه خودرو نمیخریم .نمیخرند.نخواهیم خرید. (3247584) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۳:۰۵:۲۸
نمیخریم آقای انقلابی (3247590) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۶ ۲۳:۴۰:۵۴
بهتره مسولین بدون اطلاع شروع به نمونه برداری محصولات خودرو سازان از نمایندگی های مختلف بنمایند آنگاه در خواهند یافت سطح کیفی محصولات چگونه است (3247643) (alef-11)
 
عرفان
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۰۹:۵۴:۲۷
همه مردم از مسئولسن خودروساز شاکیند
شاکی و عصبی
برای همین هم اصلا خودرو نمیخریم
خودروی داخلی که موجب
مرگ و میر خانوادمان
حیف میل پولمان
از بین بردن اعصابمان
و .......
میشود نمیخریم
خودرو نمیخریم
همینهایی کخه داریم (3247903) (alef-11)
 
احمدسلامی
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۰۶:۵۶:۲۷
با احترام
حق بامشتری اما درایران
الان 9ماهه درصف انتظار تعویض ای سیو تیبا هستم در تعمیرگاه مرکز سایپا وانقضا تاریخ گارنتی من کمتر از یکماه مانده
وهنوز کارکرد ماشینم 18000کبلومتر هم نشده وفقط درتعمیرگاه بوده
دوم صادرات به المان چین کره عراق افغانستان اوکراین اذربایجان با چه قیمتی
شما بی حرمتی و توهین به شعور ایرانیان را فقط بلدین (3247778) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۰۸:۱۲:۱۹
خودروسازهای ایرانی مثل کشورهای دیگر بدنبال سود معقول باشند نه اینکه گوش مردم را ببرند و با سودهای نجومی مردم را سرکیسه کنند . دولت هم که دست رو دست گذاشته و سکوت اختیار کرده مثل اینکه خودش با خودروسازها در سود نامتعارف شریک است که جای تاسف دارد . لطفا نظر بنده را منتشر کنید. (3247812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۰۸:۵۹:۰۹
دیگه خیلی دیره (3247848) (alef-11)
 
جکی
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۵:۴۱:۵۶
حق با مشتری خیلی خنده داره (3248449) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.