نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 269431
اداره کل ارزیابی را چه کسی ارزیابی می کند؟
بخش تعاملی الف - آرش کاویان
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
در وزارت آموزش و پرورش نیز مانند دیگر دستگاه ها اداره ای وجود دارد به نام« اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات » که در ضرورت موجودیت آن جای هیچ گونه تردیدی نیست اما آنچه جای پرسش و ابهام دارد این بحث است که عملکرد همین اداره کل را چه شخص حقیقی یا حقوقی ارزیابی می نماید؟ یا این که اگر فردی از همین اداره کل شاکی باشد شکایت خود را به کجا باید ببرد؟

چندی پیش باخبر شدم که این اداره کل محترم در جهت تسهیل خدمت رسانی خود و پاسخگویی به شکایات دانش آموزان ،فرهنگیان ،اولیا و سایر اشخاص سامانه ای را راه اندازی نموده است ،پس از مراجعه به این سامانه به خصوص وقتی متوجه شدم که پس از ثبت هر شکایت ظرف ۴۸ ساعت بررسی اولیه انجام خواهد شد و حداکثرظرف مدت ۱۵ روز پاسخ داده خواهد شد و در صورت نیاز به فرصت بیشتر ،مراتب به آگاهی شاکی خواهد رسید ،از شادی در پوست خود نمی گنجیدم.

بلافاصله شکایت خود را در رابطه با حق مسلمی که از بنده پایمال شده بود و پیگیری های قبلی در مورد آن از طریق اشخاص مختلف ،از کارشناسان نواحی گرفته تا معاون وزیر به هیچ پاسخ قانع کننده ای منتج نشده بود ،در این سامانه به ثبت رساندم و دو هفته بعد به سراغ سامانه رفتم و با این پاسخ روبرو شدم که«مراجعه کننده ی گرامی شکایت شما در انتظار رسیدگی می باشد»

و تاکنون که دو ماه از آن می گذرد هر روز همین پاسخ محترمانه را دریافت می نمایم!

البته هنگامی که شکایت خود را ثبت می نمودم به یادداشتم که سال گذشته نیز از طریق یک سامانه ی تلفنی که از طرف وزارتخانه معرفی شده بود ،پرسشی را ضبط و کد پیگیری دریافت نموده بودم و بعد از شش ماه که پاسخی دریافت ننمودم ، با معاون پاسخگویی همین اداره کل محترم تماس گرفته و موضوع را به اطلاع ایشان رسانده بودم و ایشان فرموده بودند که این سامانه مربوط به این اداره نیست و مربوط به دبیرخانه می شود و مسئول مربوطه در دبیرخانه نیز در پاسخ فرمودند : چند ماهی است به دلیل کاهش نیروها به پرسش های این سامانه ی تلفنی پاسخ نمی دهیم و ظاهرا اصلا برای ایشان اهمیتی نداشت که چند نفر در این چند ماه ساعت ها وقت خود به امید دریافت پاسخ صرف شماره گیری نموده بودند!

والبته به یاد داشتم که روزی در وبلاگ شخصی معاون محترم وزیرو در بخش نظرات، موضوعی را درمیان گذاشتم و ایشان بلافاصله پاسخ دادند که حتما رسیدگی خواهم کرد اما اگر شماره ی مکاتبات قبلی شما را داشتم بهتر بود و بنده نیز امیدوارتر از همیشه شماره مکاتبات را برای ایشان ارسال نمودم اما نه تنها پاسخی دریافت نشد بلکه ایشان از آن روز دیگر وبلاگ خود را نیز فراموش نمودند.

همه این ها را به یاد داشتم اما نمی دانستم که اداره کل ارزیابی و پاسخگویی نیز تافته ی جدا بافته ای از این وزارتخانه نیست و اصولا از نظر آقایان وقت مردم به خصوص فرهنگیان ارزش چندانی ندارد و با همین سامانه های کذایی حداقل چند ماهی از مراجعه ی حضوری شاکیان پیشگیری می شود و پس از آن نیز خسته شده و از پیگیری حق خود منصرف خواهند شد.

به امید روزی که مسئولین خود را پاسخگو ببینیم.
 
کلمات کلیدی : آرش کاویان
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۶:۳۴:۳۷
این موضوع محدود به آموزش پرورش نیست. در وزارت علوم هم همین اوضاع برقراره و واقعا سیستم نظارتی برای رسیدگی به این ناظران مورد نیاز است. (2865119) (alef-13)
 
همکار
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۲۱:۱۳:۱۰
آقای کاویان مطمئن باشند تا یک سال دیگر هم صبر کنید پاسخی به شکایت شما داده نخواهد شد اتفاقا اگر پاسخ می دادند عجیب و نوبر بود. (2870430) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.