نظر منتشر شده
۱۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 469231
احمد توکلی در تحلیل مناظره دوم:
میرسلیم درخشید/ رئیسی آماده‌تر و صحبت قالیباف منطقی بود/ استراتژی آقایان دولت‌گرا ترساندن مردم بود/ نیمی از مردم را متهم به طرفداری از جنگ می‌کنند یعنی جنگ شود تقصیر شماست که ما را انتخاب نکردید/بابت این اهانت باید عذرخواهی کنند
بخش سیاسی الف، ۱۶ اردیبهشت ۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: قابل پذیرش نیست؛ وزیر دولتی که میگوید اقتصاد مقاومتی را اجرا میکنم رئیس شرکتی باشد که از خارج واردات میکند؛ این حرف قالیباف منطقی بود.

احمد توکلی رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با تسنیم با بیان تحلیل خود از دومین مناظره تلویزیونی  نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نامزدها با آمادگی بیشتری در این مناظره شرکت کرده بودند،گاهی اوقات بدون توجه به  سوالات مجری، بحث‌هایی را که آماده کرده بودند، مطرح می‌کردند. آقای روحانی در آخرین جمع‌بندی سخنان خود خطاب به کاندیداها گفت "شما به خدمات دولت هیچ اشاره‌ای نکردید" این  ایراد وارد بود، ولی ایراد بزرگتر به خود وی برمی‌گشت.

وی با بیان اینکه جهانگیری در این مناظره اعلام کرد که انتخاب مردم بین‌ دو مسیر "راه" و "بیراهه" است در حالی که  به جان هم انداختن مردم کار نادرستی است، افزود: این نگاه از "خودشیفتگی" دولتی است که خود را طرفدار آزادی و میدان دادن به رقیبان می‌داند. یعنی معتقدند تمام بدی‌ها اعم از محدودیت، انزوا، تنش و جنگ در شماست (رقباست) و همه شما "بیراهه" هستید و اگر ما برنده بشویم؛ آزادی، عزت، توسعه، راه حق و سلامت در پیش مردم است.

توکلی با ابزار تاسف نسبت به این‌ گونه دسته‌بندی‌ها خاطرنشان کرد: نیمی از مردم را متهم به طرفداری از  بیراهه و جنگ می‌کنند یعنی  اگر هم جنگ شود تقصیر شما است که ما را انتخاب نکردید. در جهت مصالح ملی به آقای روحانی این موضوع را هشدار دادم اما  متاسفانه به شکل موهنی مسئله را تکرار می‌کنند. وجود این نگاه را اهانتی جدی از سوی دولت نسبت به خودم و همه کسانی که نمی‌خواهند به آنها رای بدهند، می‌دانم و معتقدم بابت این اهانت باید عذرخواهی کنند.

نماینده سابق مردم در مجلس با بیان اینکه استراتژی و راهبرد آقایان دولت‌گرا ترساندن مردم بود، تصریح کرد: با اتکا به دشمن فرضی و "دیوی" که ترسیم می‌کردند، می‌خواستند بگویند به ما رای بدهید و این مسئله  را به شکل موهنی جلوه کردند که  هر آزاده‌ای را متاسف کرد. جای تعجب است کسانی که خود را مدعی دفاع از آزادی می‌دانند اینگونه و بی‌رحمانه نسبت به مخالفین خود قضاوت می‌کنند.

رئیس دید‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به راهبرد دیگر جهانگیری در مناظره اخیر گفت: آقای جهانگیری با تکرار اینکه من اصلاح طلب هستم به دنبال احیا کردن  و رسمیت بخشیدن به اصلاح طلبی است. نکته مثبتی که در اظهارات آقای جهانگیری وجود داشت این بود که عنوان کرد "من اگر رئیس جمهور شوم تلاشم این است که در سطوح بالا توافقاتی را ایجاد کنم که همه بتوانند در صحنه کشور مدیریت کنند."

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد سایر نامزدها در مناظره افزود: عملکرد آقای میرسلیم در مناظره مثبت بود.خیلی دقیق حرف می‌زد و بهتر از مناظره اول درخشید. آقای رئیسی اسلامی‌تر صحبت کرد  و آمادگی بیشتری نسبت به مناظره اول داشت.

توکلی با اشاره به اظهارات قالیباف درباره وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای قالیباف نمی خواست بگوید وزیر آموزش و پرورش مجرم است، حرفش این بود وزیری که متعلق به کابینه‌ای  است که مدعی اجرای "اقتصاد مقاومتی" و "کمتر شدن  واردات نسبت به صادرات" در دوران فعالیت خود است حق ندارد از طریق واردات کاسبی کند.

وی در همین زمینه گفت: در دهه 90  افشا شد وزیر مسکن کابینه "جان نیجر" رابطه نامشروعی با کسی که متاهل بوده داشته است. سر و صدای زیادی شد. خبرنگار بی. بی. سی از مردم می‌پرسید نظرتان در این مورد چیست و  همه این اتفاق را تخطئه می‌کردند، بعد از این تخطئه کننده می‌پرسید مگر خودتان از این کارها نمی‌کنید که آنها در پاسخ می‌گفتند ما که وزیر کابینه‌ای نیستم که قول داده‌ایم از ارزشهای خانواده دفاع کند.

نماینده سابق مردم در مجلس در ادامه گفت: قابل پذیرش نیست؛ وزیر دولتی که می‌گوید اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کنم و در خدمت مردم هستم، رئیس شرکتی باشد که از خارج کالا وارد می‌کند.دختر مظلومش هم که رئیس شرکت است پول نداشته و  برای خودش کار درست کرده است، این حرف آقای قالیباف منطقی و درست بود.

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه فارغ از نتیجه انتخابات تیم اصلاحات بازنده این میدان شد،گفت: تیم اصلاحات ضد بهترین و مهم‌ترین ادعای خود عمل کرد. مسئله، رای آوردن نیست. یک مسلمان سیاستمدار مدعی اسلام و اصلاحات در وهله اول باید به حرف‌ها و تعهداتی که می‌دهد، وفادار باشد.عنصر اصلی، تعهدات اصلاحات حفظ آزادی است. آزادی رقیب نه آزادی رفیق. این‌ها رقبای خود را جامع جمیع رذائل و خود را جامع جمیع فضائل می‌دانند و کسی که این‌گونه نگاه کند بازنده است.
 
کلمات کلیدی : مناظره+مناظره انتخابات ریاست جمهوری+ ‌مناظره دوم+ مناظره سیاسی+مناظره فرهنگی+ مناظره سیاسی و فرهنگی+مناظره+انتخابات ریاست جمهوری+روحانی+جهانگیری+قالیباف+رئیسی+میرسلیم+هاشمی طبا
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۷:۱۱
میر سلیم 20
قالیباف 15
رئیسی 14
روحانی 7
جهانگیری 2
هاشمی طبا 1 (4318687) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۴۳:۵۲
جهانگیری فقط میگفت مردم یادتونه کره و پنیر و شیر خشک گیرتون نمیومد !!!! (4319296) (alef-13)
 
پدر نوزادان 3 قلو / تهرانپارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۳۲:۱۷
من نمیدونم چرا اونموقعی که شیر خشک گیرمون نمیومد قیمت اش 7000 تومن بود ولی الان که گیرمون میاد 32000 تومنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4319545) (alef-13)
 
محمد حسین هدایتی از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۵۲:۳۰
بنده بین دو گزینه وقوع جنگ و یا انتخاب روحانی ؛
وقوع جنگ رو با کمال میل انتخاب میکنم (4319344) (alef-13)
 
جنگ زده ساکن شهر غبار آلود اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۴۰:۴۵
ضررِ جنگِ تمام عیار ، کمتره (4319577) (alef-13)
 
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۵۳:۱۹
میرسلیم 10
قالیباف 0.75
رئیسی 0.25
روحانی 12
جهانگیری 14
هاشمی طبا 18 (4319351) (alef-13)
 
عاشق صدای استاد شجریان - مطمئنا به روحانی رای نمیدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۳:۵۱
روحانی 4 سال وقت داشت شجریان را به ایران دعوت کند تا برای ملت دعای ربنا را مجددا بخوانند
اینکه الان و شب انتخابات یاد شجریان افتاده جای تاسف و تفکر دارد .
نباید از نام مشاهیر عزیز کشورمان در شب انتخابات استفاده ابزاری کرد (4319398) (alef-13)
 
خطیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۶:۰۲
جناب عاشق پیشه .اطلاعاتت در مورد استاد اینقده؟ مطمئنی عاشق ایشونی؟ شجریان ربنارو یه بار سال 58 خوند.یه بار هم ختم مادرش. شجریان یه بار سال 88 بیرون ایران بود یه بار هم سال قبل برای درمان بیماریش.جناب عالی برای کوبیدن روخانی از نام ایشون لطفا سواستفاده نکن (4319506) (alef-13)
 
عاشق استاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۰:۳۰
جناب خطیبی خجالت بکشید همه می دونن که از اسم استاد این دولت چندین بار سواستفاده کرده
بس کنید این سیاست بازی هاتونو
عوام فریبی دولت کاملا مشخصه هی میگه فرهادی شجریان و ... (4321630) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۷:۲۸
طوری میگید استراتژی ترس انگار فراموش کردید آقای احمدی نژادی که شما بهش رای دادید چه با مردم کرد. انگار نه تورم 50 درصدی داشتیم نه تحریم نه اختلاس. ممنون که بی طرفی جناب توکلی!!!!!! (4341015) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۷:۴۳
میر سلیم
مچکریم (4318689) (alef-13)
 
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۸:۲۷
جانگیری مناظره اول 18
دوم - 1 - (4318694) (alef-13)
 
آبرومون رفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۸:۵۷
جهانگیری انشاء میخوند ؟! (4318696) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۹:۱۷
روحانی پاستور را تحویل قالیباف دهد (4318699) (alef-13)
 
خلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۰:۳۶
سیلی محکم ملت بر گوش نجومی بگیران مرفه بی درد ولنجک نشین
13 روز دیگر (4318706) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۰:۵۸
۲۹ ازدیبهشت ، سایه شوم اعتدال از سر ملت کم خواهد شد. (4318708) (alef-13)
 
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۱:۴۲
آقای قالیباف نمی خواست بگوید وزیر آموزش و پرورش مجرم است، حرفش این بود وزیری که متعلق به کابینه‌ای است که مدعی اجرای "اقتصاد مقاومتی" و "کمتر شدن واردات نسبت به صادرات" در دوران فعالیت خود است حق ندارد از طریق واردات کاسبی کند.
آقای توکلی عزیز!شما چگونه از انگیزه آقای قالیباف نیت خوانی کردید؟؟ این تاکید شما در مورد((اقتصاد مقاومتی)) که حرف وگفته شماست. ولی آیا براستی نیت آقای قالیباف این بود؟؟ هر بیننده منصفی درمی یافت که قسمت تاکید جمله ایشان،مجرمانه بودن(بخوانید قاچاق بودن محموله) بود در انتهای جمله شان گفتند:تازه اگر بر فرض قاچاق نباشد!!! قبول فرمایید برداشت تان از نیت آقای قالیباف زیادی خوشبینانه و جناحی بوده است.کما اینکه اساسا سوال مجری مناظره چیز دیگری بود.متاسفانه آقای قالیباف میدان مناظره را مثل رینگ بوکس می بیند و برای ناک اوت کردن حریف تمام ضرباتشان خطاست...امیدوارم پیام را منتشر نمایید.ایام به کام. (4318786) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۷:۲۱
قبل از اثبات جرم یا بی گناهی،آقای قالیباف گفت من باشم بخاطر قاچاق وزیر عذرخواهی می کنم خیلی قضاوت عجولانه کرد معلوم بود بغض شدیدی داره (4321445) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۱:۴۶
آقای جهانگیری مسئول مستقیم اجرای اقتصاد مقاومتی هستند و تحت هیچ شرایطی نباید از واردات کالایی که در کشور تولید میشه دفاع کنند. بهتر بود در حین مناظره قول بررسی بیشتر ورسیدگی را میداد.
هم واردات کالای تولیدی در کشور غلطه هم دفاع از اون غلطه و هم توجیه بی کیفیتی کالای داخلی غلط هستش. در همه این موارد دولت مقصره (4318787) (alef-13)
 
صراف خ استانبول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۲:۱۵
کابینه سالخوردگان میلیاردر (4318797) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۰:۳۷
روحانی به فکر اسباب کشی از پاستور باشد (4318860) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۱:۲۵
من چون طرفدار رحانیم نمی تونم قضاوت بی طرفانه بکنم ولی برداشت کلی من اینه که با این روش بسیار بعیده به آرای آقایان قالیباف و رئیسی اضافه بشه. (4318865) (alef-13)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۲:۲۵
سلام. جناب توكلي شما در اين معركه بي طرف نيستيد. آقاي قاليباف در پاسخ راهبردهاي علو و توسعه فناوري حرفي براي گفتن نداشت چسبيد به موضوع دختر وزير. هيچ ارتباطي به سئوال نداشت و كلا مناظره را ايشان به حاشيه برد. مناظره اول را هم به طريقي ديگر. اگر كسي حرفي براي گفتن و برنامه اي دارد كه شما مي دانيد ندارد شروع به طرح مسايل نامربوط نمي كند.
من كار ندارم به اين كه كار دختر وزير درست است يا نه ولي چه ارتباطي به سئوال و مناظره داشت. اون هم موضوعي كه بررسي شده و گفته اند قاچاق نبوده و واردات قانوني بوده. واردات قانوني جاي طرحش اينجا نبود. (4318871) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۲:۴۹
آقای توکلی بسیار منطقی و بجا بود (4318875) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۲:۴۹
هرکسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من
نظر مردم مهم است که می خواهند رای بدهند اصلاح طلبان می گویند مابرنده شدیم، اصوال گراها می گویند ما
بهتر است در سایت خود نظر مردم را جستجوکنید تا حقایق برشما آقای توکلی آشکار شود (4318876) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۴:۴۴
مردم اجازه بازگشت تندروها به قدرت را نخواهند داد (4318885) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۰۱:۴۰
بنده جنگ را به دولت بی ادبان مرفه نجومی بگیر دارای فرزندان وارداتچی ترجیح میدهم (4319039) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۶:۴۳:۴۲
باعث تاسفه چه چیزهایی را می خوانم .جنگ را ترجیح می ده .معلومه که در موردش فکر نکردی .اگر روحانی هر چیزی بگوید از ان ایراد می گیرید .ولی من هم از کاندید شما چیزی نشنیدم به جز حرفهایی که معلومه اساس نداره .و فقط قصدشان ریس جمهور شدنه (4321008) (alef-13)
 
کارمند له شده زیر بار تورم تک رقمی با رشد 8 %ی !!!! دولت کلید مشکلات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۰۳:۳۳
جنگ خیلی بهتر از تحمل مفت خوران نجومی بگیر زالو صفت است (4319049) (alef-13)
 
حمید
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۴۷:۴۸
نتیجه توافق هسته ای و برجام قرار بود برد برد باشه طرف مقابل میگه ایران به تعهدات خودش پایبند بوده اما بقول دولت مردان خودمون امریکاییها به تعهدات خودشون پایبند نیستن این یعنی برد باخت تنها سودش باز شدن مرزهای ما بروی واردات بوده خودو از فرانسه میوه های وارداتی از ....کشور پوشاک از چین وترکیه اخیرا هم از ایتالیا مچکریم روحانی (4319320) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۶:۴۴:۱۷
می خوای شروع کنیم به صادرات پراید . (4321009) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۵۶:۴۹
تندروی درذات روحانی و اصلاح طلبهاست (4319365) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۰:۱۴
تندروهایی که واردات پوشاک دارند؟
تندروهای وارد کننده یا تندروهای کرسنت یا تندروهای پتروشیمی دار یا تندروهایی که به مردم به خاطر نخریدن خودرو داخلی میگن ضدانقلاب و خاین؟؟؟؟ (4319384) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۴:۵۰
جهانگیری از روی ورقه هم نمیتونست درست بخونه ! (4318886) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۵۹:۴۱
عزیز اون عمامه مشکیه رئیسی بودا نه جهانگیری. جزوه ش رو هم به همه نشون داد (4319380) (alef-13)
 
نظر یک مخالف موافق آزادی نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۷:۳۶
جناب آقای دکتر توکلی
با سلام و احترام
اولاً: ما در شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی، اقتصاد مقاومتی را نشنیدیم
ثانیا: اگر بپذیریم که جواب مخالف را هم نباید بیان کرد و این مخالف آزادی مخالف است، نظرتان درباره زندانی کردن مخالف چیست؟
ثالثا: آقای قالیباف اول می گوید واردات خلاف، بعد اصلاح می کند(با اکراه) که حالا خلاف یا غیر خلاف؛ (بدون عذرخواهی)؛ نقل به مضمون
رابعا: وارداتی که شما وزیر را بدان متهم می کنید واردات فرزند وزیر است. قطعا فرق دختر وزیر با وزیر را باید بدانید (اگر مساله بی اخلاقی نیست)
خامسا: اگر شما (هر چند قبلا آزمودم و نبودید) اکنون به ازادی مخالف معتقدید، این هم نظر من. منتشر بفرمایید (4319415) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۵:۰۲
مردم قبلا یک بار تاوان اشتباه امثال شما در انتخاب و حمایت از احمدی نژاد را داده اند و این اشتباه را مجددا تکرار نخواهند کرد حالا هرچقدر شما تخریب کنید. اتفاقا با این حجم از تخریب قطعا نتیجه عکس خواهید گرفت و به امید خدا دوباره روحلنی با رای بیشتر رئی جمهور خواهد شد. (4318888) (alef-13)
 
سجاد
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۹:۲۱:۱۲
نکته جالب اینکه در نظرسنجی های قبل از اعلام کاندیداها احمدی نژاد از بقیه جلوتر بود! همین آقای روحانی وقتی دبیر شورای امنیت ملی بود رفت مذاکره کرد ولی یه دونه سانتریفیوژ هم بهش اجازه ندادن داشته باشه ولی وقتی به لطف شهدای هسته ای و در دولت احمدی‌نژاد به غنای20 درصد دست پیدا کردیم آقای روحانی راحت رفت غنی سازی بیست درصد رو به علاوه خیلی امتیازهای دیگه فروخت و یه سری وعده نسیه گرفت اسمش رو گذاشت برجام و به حساب توانایی های ارتباط بین المللی خودش گذاشت (4321339) (alef-13)
 
اسدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۵:۳۰
آقاي توكلي بالسلام و احترام مردم نظرات شما را نمي پسندند به همين دليل به شما رأي ندادند قبلا هم در انتخابات رياست جمهوري خود را آزموده ايد كه نتيجه عدم اقبال عامه مردم به ايده ها و برنامه هاتون بود (4318890) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۴:۴۷
توکلی همین الان هم در بین مردم از روحانی محبوبتر است
نه ویژه خواری کرده و نه برای داداشش رانت ایجاد کرده (4319003) (alef-13)
 
مازندرانی
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۴۹:۳۵
کاملا با نظر شما موافقم ولی با این تحلیل آقای توکلی مخالفم.نه قالیباف ونه رئیسی هیچکدام برنامه ای تاکنون ارائه ندادند.ولی قبول کنیم علی رغم کاستیها در دولت روحانی از حاشیه امنیت اقتصادی وزندگی شادتری برخوردارهستیم . (4319605) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۰:۵۳
کاملا درسته .منصف باشیم وبا مچگیری سعی نکنیم رقیب را از میدان بدر کنیم (4321632) (alef-13)
 
حامد اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۷:۱۹:۰۶
اما این فردی که این همه ادعای فهم اقتصادی و راهکار های خروج از بحران اقتصادی می زند خودش به کسی رأی داده که اقتصاد را ویران و این مملکت را به این وضع تأسف بار رسانده. (4319699) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۹:۱۲:۱۷
چرا تایید مطالب طیف شما حتی در سایت الف هم اینقدر کمه؟! نکنه مراجعان این سایت هم تماما از تهران هستند؟! (4321320) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۱۰:۴۵:۰۰
تفاوت تعداد لایک ها کاملا گویاست که چه کسی محبوب تره!!! (4321534) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۹:۵۲
خوب دختر ذخایر انقلاب را رای دادند حالا هم نتیجش را دارن می بینن (4319029) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۴۳:۵۴
من تعجب می کنم، چرا شما فکرمی کنید مردم فقط تهرانی هاهستن، هیچ موقع جای بقیه حرف نزنید. فقط میتونید نظر خودتونو بدید. (4319297) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۴:۲۸
شما لازم نیست از طرف مردم نظر بدهی ، آقای توکلی سالهای بسیار نماینده مردم بوده اگرسال 72 هم انتخابات ریاست جمهوری با مناظره انجام میشد رای آقای توکلی خیلی بالاتر میرفت و موجب شرمندگی بیشتر رفسنجانی میشد (4319400) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۳۲:۳۸
مهم نیست که مردم کوچه و بازار به کی رای میدهند . مهم اینه که حرف حق بزنی . مگه مردم علافند که بخاطر خوشایند دو روزه دنیا از کسی حمایت یا برعلیه کسی حرف بزنند . آقای توکلی حرف حق میزنه و خدا هم ازش راضیه . چه کسی بهش رای بده و چه کسی بهش رای نده . فقط بدیش اینه که پیامهای منو سانسور میکنه . نفهمیدم چرا ؟ من طرفدارشم (4319547) (alef-13)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۵:۳۰
جهانگیری + روحانی = - 3 -
میرسلیم = 17 (4318892) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۶:۱۹
فقط روحاني فقط روحاني فقط روحاني (4318898) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۶:۳۴
شما از کجا فهمیدی نیمی از مردم با شما هستند ؟ (4318901) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۳:۳۴
چیز عجیبی نگفت
سال ۹۲ چند درصد رای اورد
بقیش مقابل روحانی و در طرف توکلیه
تازه اگر امسال بیشتر نشده باشه (4318999) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۵:۵۵
آهان
شما آن پانزده میلیون نفری که معمولاً رأی نمیدهند (و مسلماً نظراتشان 180 درجه با اصولگرایان متفاوت است) را هم جز یاران آقای توکلی حساب میکنید؟؟!!! (4319408) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۷:۵۳
ایشان تازه بنا به ملاحظاتی که دارن احتیاط کردن و دست پایین گرفتن (4319017) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۷:۰۶
جناب آقای توکلی ، یک سو نگری شما به مناظره ها باعث خدشه دار شدن اعتبار شما در بین مخاطبین شما میشود زیرا زمانی که آقای قالیباف موضوع 4% و 96% را مطرح کرد، جنابعالی هیچ واکنشی نشان ندادید ، شما ننوشتید این موضوع موجب دو دستگی جامعه میگردد .
زمانی که آقای رئیسی و آقای قالیباف موضوع افزایش چند برابری یارانه ها را مطرح کردند ، شما بعنوان یک کارشناس اقتصادی هیچ اعتراضی به این موضوع نفرمودید
زمانی که آقای قالیباف بحث بی اثر بودن برجام بر مسائل مملکت را مطرح کردند ، شما هیچ اعتراضی ننمودید ، در حالیکه جنابعالی بهتر میدانید که شرایط بسیار حساسی بر کشور حاکم بود
اما اکنون در قامت یک تحلیلگر سیاسی - اقتصادی ، به صورت یکجانبه از دوستان اصولگرای خود ، دفاع غیر منطقی میکنید.
لطفا" بیشتر صداقت داشته باشید. (4318904) (alef-13)
 
Sweden
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۱۱:۵۷:۲۴
دوست عزيز آقای توکلی راجع به چند برابر کردن یارانه ها موضع گرفتند. من مخالف ايشان و حامی جدی روحانی هستم اما نبايد بی انصافی کنیم. درود بر روحانی که آرامش رو به جامعه برگردوند. (4321707) (alef-13)
 
اصلاح طلب نا امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۷:۳۶
هر چه فریاد داریم بر سر وزیر بهداشت و صفدر و فریدون و وزیر راه بکشیم (4318908) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۸:۴۱
اگر الان کره جنوبی بود ریس جمهور را به اتهام تهمت به نیمی از مردم برکنار می کردند....
شما نگاه کنید هر رئیس جمهوری سیگنال بدهد به دشمن که ما سیلوهامان خالی از گندم است یا خزانه خالی است و پول نداریم در کشورهای دیگر ممکن است به خیانت و اعدام محکوم شود.... (4318914) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۹:۰۲
‏ظریفی میگفت خلاصه تمام سخنان سه نامزد اصولگرا در مناظره این است
چرادولت روحانی نتوانسته همه خساراتی که مابه کشورزده ایم رادرست کند
مردم دیگه تا تهشو بخونن (4318918) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۸:۲۵:۲۸
احسنت به ظریف (4321192) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۹:۲۷
اقاي توكلي لطفا ما را روشن كنيد اقاي مير سليم انتقاد كردند چرا خريد هواپيما بدون ساخت 30 در صد انجام شده ؟ مغز ما بعد از سي سال كار در صنعت كشش فهم اين حرف را ندارد ولي چون شما ايشان را ستاره درخشان مناظره ناميده ايد حتما مي توانيد حرفهاي ايشان را تبيين و تفسير كنيد (4318920) (alef-13)
 
بنده خدا . اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۹:۳۹
آقای توکلی گیرم مطالبی که فرمودید صحیح. اما خطر اینجاست افرادیکه کاملا در خدمت احمدی نزاد بودند در کنار همین کاندیداهایی هستند که از آنها حمایت میکنید. آیا شما ضمانت میکنید در صورت برنده شدن یکی ازاین کاندیداهای مورد تایید حضرتعالی . احمدی نزاد دومی متولد نشود و همان بلایا را سراین ملت و مملکت در نیاورد. چون شما را قبول دارم اگر تعهد میدهید بنده به آقای رییسی رای میدهم چون قالیباف برای این مملکت خطرناک است. . اگر چنین تعهدی نمیتوانید بدهید رای بنده به آقای روحانی است. با کسی هم دعوا و پدر کشتگی نداریم . (4318922) (alef-13)
 
یک استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۹:۵۴
آقای توکلی که اقتصاد میفهمی، خداییش این وعده های یارانه و کارانه این کاندیداهای محترم قابل اجراست؟ کمی هم انصاف داشته باشید و راجع به برنامه های کاندیدای خودتان هم نقد کنید که نشود مثل رئیس محترم دولت هشتم و نهم که ..... (4318924) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۰:۰۳
جنگ به مراتب شیرین تر از تحمل صفدر و فریدون است (4318925) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۰:۴۵
اقای توکلی شما برای عزیز هستید ولی خواهشا بی طرف و منطقی صحبت کنید . این مطلب شما درست نیست . (4318927) (alef-13)
 
حبیبی / رشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۰:۴۶
من جنگ را به ویژه خواری مدیران نجومی ترجیح میدهم (4318929) (alef-13)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۱:۱۷
جناب آقای توکلی
ما همیشه شما را صادق و جانب حق میدونستیم
لطفا نا امیدمون نکنید با این تحلیل ها
من طرفدار دولت نیستم اما واقعا طرفداری از آقای قالیباف تو این مناظره دید ما رو نسبت به شما تغییر میده (4318932) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۳:۲۷
متاسفم برای کسی که خود را دیدبان شفافیت میداند ولی حزبی و جناحی تحلیل میکند برای دیدبان شفافیت بودن شرط اول داشتن انصاف است جناب توکلی اصولگرا (4318943) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۳:۲۸
اولین شخصی که باید عذرخواهی کند خود دکتر توکلی می باشند که جانیدارنه و به نفع هم کیشان خود میل میکند.بعد از آنکه کار خراب شد،میشود,منتقد و میگوید دیدید من هم بودم و انتقاد کردم.
برادر وقتی که کاری را در زمان مناسبش انجام ندهی,ندامت بعدی نه تنها سودی ندارد بلکه شاید کار از کار گذشته باشد.
شهدای کربلا هم در یک روز شهید شدند.بعدا توابین هم.
این کجا و آن کجا!!!!! (4318944) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۷:۲۲:۱۹
دردمان را به که بگوییم. آقای توکلی در حالی که می‌داند، برنامه اقتصادی روحانی از برنامه اقتصادی قالیباف و رئیسی بهتر است، فقط به خاطر وابستگی جناحی، عادلانه قضاوت نمی‌کند. امیدوارم که بتواند در آینده وجدانش را راضی کند. (4319708) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۴:۰۱
توکلی زنده باد. سردار زدی به خال. همین نکته را لطفا چند بار باز پخش کنید.... (4318948) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۴:۳۹
میرسلیم 20 (4318950) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۶:۳۲
میرسلیم روحانی رو ضربه فنی کرد
10 - 0 (4318956) (alef-13)
 
بوکسور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۶:۰۴
ضربه فنی ، نه ؛ ناک اوت (4319507) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۸:۴۳
روحانی قطعا پیروز این مناظره بود. (4318972) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۰:۱۷
جهانگیری گفت : من قضیه لباس های کشف شده در منزل وزیر رو 4 شنبه فهمیدم !!!!!!!!!!!!!!!!!! و فکر کردم یه وزیر دیگه بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه این چه دفاعی است برادر ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منِ کارگر ساده کارخونه ؛ شنبه موضوع رو فهمیدم ؛ توی معاون اول ، 4 شنبه ؟؟!!!!
تو مگه معاون اول نیستی ؟؟!!!
آخه معاون اول هم اینقدر بی خبر از وقایع ؟؟!!!
جهانگیری خیلی ضعیف بود توی مناظره
صفر هم زیادش است (4318981) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۰۸:۲۷
الان داره در شبکه های اجتماعی عکس قالیباف با کاپشن برند ایتالیاییش دست به دست میشه !!! (4319082) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۰:۴۰
این وسواس در دقت کردن به خطاهای دولت در زمان احمدی نژاد کجا بود (4318982) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۳:۴۹
براي من جالبه اينهمه اصلاحطلب تو سايت الف چه مى كنند؟!
توكلي خوب اصلاحاتي ها ي عوام را بازي مى دهد.
خداپدرت رو بيامرزه (4319494) (alef-13)
 
غریبه
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۴۹:۴۴
خانم ها و آقایون اصلاح طلب که هرچی میشه تا نمیتونید جواب بدید میشینید روحانی و احمدی نژادو باهم مقایسه می کنید!!! مگه رقابت بین روحانی و احمدی نژاده؟؟؟ باور کنید ما قرار نیس به اون رای بدیم که شماها انقد جوش اونو مزنید بیاید بگید با این همه افتضاحات چرا باید به روحانی رای بدیم!!! البته اگر چیزی مونده!!! (4319606) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۳:۱۴
درود بر قالیباف و برنامه های خردمندانه اش (4318995) (alef-13)
 
شهروند...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۳:۴۰
من هم با نویسنده موافق هستم قبول دارم جاب میر سلیم در خشید چون حرف مردم را زد ولی بازهم کو کوش شوا مردم در صندوث رایی ان شالله به دولت نه میگویند تا دیگران کوش کردن را بیاموزدند و عبرت بگیردند (4319001) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۹:۰۶
خب روحانی درست می گفت مگر در دولت قبل نمیفرمودید که قطعنامه ها کاغذ پاره است؟(سال 85) کشور رو هم برده بودید ذیل بند 7 منشور ملل متحد که بند امنیتی و نظامی است بعد سال 92 هم همه نامزدهای شما به مذاکره و حل مساله اعتقاد نداشتند اگر برجام نبود الان با ترامپ در حال تدارک جنگ بودیم (4319023) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۰۵:۱۴
به نام خدا
قبل از هر چیز میخوام بگم من یکی از طرفدارهای آقای توکلی هستم چون میدانم هم آدم سلیم النفسی هستند و هم دلسوز مردم .
ولی ایکاش نگاهشون به دولت روحانی منصفانه باشد همانطور که در دولت آقای احمدی نژاد هم ایشون از معدود افرادی بودند که بی پروا نقد می کردند .
ولی حرف من است که آقای توکلی بینی و بین الله کدام دولت بعد از انقلاب این همه حجمه از سمت رسانه های داخلی بهش شده . من حساب الف را از کیهان و وطن امروز جدا می دانم . آنهایی که از بیت المال ارتزاق می کنند و جز دشمنی و عناد و نفرت هیچ چیزی از قلمشون برای آسایش و رفاه این مردم حاصل نشده است

والسلام (4319056) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۰۵:۳۱
جناب توکلی بنده بعنوان کسی که به روحانی رای میدم قبول دارم که دولت کامل نبوده و نقص های داشته اما ایمان دارم که بهترین گزینه آقای روحانی هست..
آقای رییسی که هیچ برنامه ای ارائه نمیدن و فقط میگن ما میتونیم، چرا فقیر داریم؟ایشون هیچ سابقه اجرایی بارزی ندارن و خیز برداشتن برای مهمترین قسمت اجرایی مملکت!
جناب قالیباف هم که فقط نقش تخریبچی دارن!ازشون میپرسن برنامت برای فلان حوزه چیه؟به دولت حمله میکنه.هرچی ازش میپرسن فقط به دولت حمله میکنه و بی برنامگی و تخریب توی حرفهاش موج میزنه.برنامه ها و آرزوهاش هم که عجیب و غیر منطقی
جناب میرسلیم هم که دم از انتقاد ناپذیر بودن دولت میزنن سابقه و حرفهاشون موجوده و دیروز وقتی آقای روحانی از خودشون دفاع میکردن کاملا برآشفته و عصبی میشدن.اطلاعات کذبشون هم که بماند
دولت روحانی با تمام نواقصش بهترین گزینه است و انشالله چهارسال دیگه هم با انتخاب مردم روی کار میمونه (4319057) (alef-13)
 
محمد ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۰۵:۴۳
آقای توکلی عزیز لطفا نظر خودتون رو در مورد قول هایی که قالیباف به مردم داده است بگویید:
1-قالیباف گفته است درامد دولت را 2/5 برابر میکنم یعنی سالی 26 درصد رشد اقتصادی!!!!!!!!!!!!
2-قالیباف گفته است یارانه را 3 برابر و به بیکاران 250 هزار کارانه میدهم.... از کجا؟ با بنزین لیتری 4000 تومان و نان لواش 2 هزار تومانی؟؟؟
3- قالیباف گفته است از هر 1 میلیون تن پتروشیمی 200 هزار شغل مستقیم !!!!!!و 600 هزار شغل غیر مستقیم!!!!!! ایجاد میکنم ..... چطوری؟ آیا دروغ نیست؟
4- آیا دوستان آقایان قالیباف و رئیسی نبودند که برای هدفی خاص سفارت عربستان را آتش زدند؟
5-اینها که دارن درخواست مجازات دکتر ظریف را میدهند ......
5- و در آخر همه ما عملکرد جناح اصولگراها رو در دولت احمدی نژاد دیدیدم.... دیدیدیم که چطور 700 میلیارد دلار درامد نفت رو چطور نابود کردند.....و هزاران مشکل دیگر.......
و قضاوت با ما مردم است ودیگر هیچ!!!!! (4319061) (alef-13)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۴۶:۱۴
من واقعا واقعا (و بازهم میگویم واقعا ) از آقای توکلی در تعجبم! بسیار زیاد.

گاهی اوقات به خودم میگویم شاید من راجع به صداقت و حسن نیت آقای توکلی اشتباه می کنم.

دوست عزیز، تمام چیزاهایی را که در این مقاله گفتید درست بود فقط باید ۱۸۰ درجه بچرخانیدش

واقعا در مناظره دوم یک دفعه میرسلیم قالیباف رئیسی بنا را بر حمله گذشتند. از ابتدا تا نهایت فقط و فقط به دولت حمله کردند. چنان حمله میکردند و چنان مورد مطرح میکردند که انگار هر چه بدبختی و مشکل و نارسائی ما داریم فقط در همین ۴ سال گذشته اتفاق افتاده. هر سه نفرش بر خلاف روال معمول اصولگرایان که کشور رو گل و بلبل میخواهند جلوه بدهند (بغیر از مسایل فرهنگی که همیشه باهاش مشکل دارند) این بار چنان از فقر و بیکاری و عدم کارایی صحبت کردند که به انسان چنان القاء میشود هر چه بدبختی ما داریم از این دولت اخریست. یک نفرشان نگفت این مشکلات بوده و راهکار های کشور را باید عوص کرد. یک نفرشان اشاره به وضعیت کشور زمانی که تحویل روحانی داده شد نکرد. زهی به انصاف.

در مقابل این س نفر هیچ برنامه ایی ارائه ندادند و فقط حرف کلی زدند.

دشمن "فرضی" که عزیز من ، کودک و بالغ و پیرمرد میدانند، مخلوق اصولگرایان است. اصلاح طلبان بر این باورند که با جهان باید تعامل داشت. اصولگرایان هسنتد که جهان را دو قطبی میبیند که ما در جبهه ۱۰۰ در صد حق واقع شده ایم و بقیه که "دشمن" هم هستند در جبهه باطل. این را که هر مبتدی سیاست هم میداند. این یکی از فرقهای اساسی اصولگرایان و اصلاح طلبان است.

چنان رویه این ۳ نفر در این مناظره دوم عوض شد که من که همیشه بنا را درستی و صداقت انسانها میگذارم یک دفعه منقلب شدم از این همه دوروئی و بی انصافی.

من خودم از دفاع روحانی و جهانگیری راضی نیستم و انها را ضعیف دیدم در مناظرات. دفاع منطقی و قوی ارایه ندادند. و انها هم در بعضی مواقع به حمله پرداختند. ولی رویه ان ۳ نفر دیگر به مراتب بی انصافانه تر بود.

بعلاوه بر مبحث ازادی بیان میرسلیم مغلطه کرد. توهین کردن و بی شعور خواندن مخالف ربطی به آزادی بیان ندارد عزیز من. آزادی بیان مربوط به انسانهای معمولی انسانها کوچه خیابان است و رسانه های گروهی ازاد، نه قطبهای قدرت . اینکه مثلا رییس قوه مجریه به رییس ان یکی قوه توهین کند که ربطی به ازادی بیان ندارد (فقط در شرایط ربط دارد که قدرت مطلق کشور در دست رییس جمهور باشد که همه میدانیم در کشور ما اینطور نیست). آزادی بیان بحث مربوط به رسانه های مخالف بحث مربوط به آزادی بیان انسانهای کوچه خیابان است نه مراکز قدرت دیگر، که اقای میرسلیم معلطه کردند اینجا.

دلم میسوزد برای مردممان . کمبود سیاستمدار متخصص و پاک داریم. (4319312) (alef-13)
 
حسین زاده
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۴۸:۴۲
سلام من اقای توکلی را به انصاف می شناختم و برخی از مواضع ایشان را علی رغم اینکه یک اصلاح طلب هستم می پسندم اما چون به نظر می رسد در این گفتگو از نگاه حزبی و جناحی سخن گفتهئ و نگاه کردهاست سخنان ایشان را درست و منصفانه نمی دانم و حتما با توجه به انچه که اقای جهانگیری اعلام کردند به اقای روحانی رای می دهیم (( زنده باد مخالف من )) (4319322) (alef-13)
 
پرويز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۵:۵۱:۳۵
آقاي توكلي اقتصادات نظر شما راجع به ٢/٥ برابر شدن درآمد ملي و٥ ميليون شغل چيني؟ (4319339) (alef-13)
 
صارم
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۳:۳۰
بتهر نبود بجای اینکه بقیه رو مورد هجمه قرار بدن برنامه هاشونو میگفتن.ولی متاسفانه همین درخشانها برنامه ای ندارن و متاسفانه فقط قصد تخریب دارن. (4319396) (alef-13)
 
سیلک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۷:۱۶
آره.همه برنده اند اگر به فکر مردم باشند.آقای توکلی ای کاش تو بطن مردم بودید مخصوصا مردم شهرستانها.همه ی ایران تهران نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما هنوز روحانی را دوستش داریم. (4319412) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۲:۵۳:۲۸
برای من تولید داخلی شغل ایجاد میکنه .... هرکی می تتونه بره از ایتالیا جنس بیاره به روحانی رای بده ... هر کسی آزاده و اثر انگشت خودش رو داره با واردات و خام فروشی ما چیزی جز عربستان دوم نخواهیم بود به این معنا که سرمایه دارن اسم خودشون رو روی کشور میزارن .. دیگه از دست کسی هم کاری بر نخواهد اومد .. به هر حال من به هر رئیس جمهوری که انتخاب بشه احترام میزارم چون انخاب مردمم هستش (4320943) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۹:۵۶
جناب توکلی, برای شما احترام زیادی قایل بوده و هستم ولی در این مورد انصاف را رعایت نکردید (4319426) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۰:۱۸
چرا فكر مي كنيد يارانه كه اقاي قاليباف از اون حرف ميزنه دور از ذهن است چرا فكر مي كنيد ٥ ميليون شغل خارج از عقل است نه نه همه ي اينها كه وعده اقاي قاليباف است بسيار شايسته قابل اجرا و دست يأفتني است مشروط بر اينكه پولي كه خرج سوريه و يمن وعراق و حزب اله و لبنان و غيره ميشه توي اين مملكت بماند و خرج ملت شود و كار. و مسكن خصوصا براي جوانان إيجاد كند پس شدني است با يك رفراندم اين مسئله را به راي بگذاريد (4319427) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۲:۲۸:۴۰
دوست عزيز چرا عملي ميشه، بدون رفراندوم، كاري هم نداره زياد، آقاي قاليباف مجلس رو وادار ميكنه كه قيمت حامل هاي انرژي رو بالا بيره، همون اتفاقي كه زمان احمدي نژاد افتاد، و با بالا رفتن قيمت ها پرداخت يارانه ميسر ميشه، و در قدم بعدي ارزش پول كشور رو مياره پايين تا مرز هر دلار هفت، هشت هزار تومان، مردم يارانه بگير هم حق اعتراض ندارند و مهمتر بعد از چهار يا هشت سال ميرسيم به اول سال نود و دو،
در مورد كارانه كه اتفاقا طرح خوبي هم هست قاليباف ميتونه موفق باشه، بهتره اين طرح رو در كشور هاي ديگه مطالعه كنيد، افرادي كه كارانه ميگيرن و اتفاقا نه انقدر كم و چيزي هم پايه حقوق اصلي، موظف ميشن هر جا دولت بگه و با هر شرايطي اول چند ماه كلاس برن ، (تو همون كلاس ها آقاي قاليباف ميتونه پول كارانه رو راحت پس بگيره، ) بعد از اون اگر بر سر اين كلاس ها غيبت كنند يا بي انضباطي كنند كارانه اون ها قطع ميشه و از همون روز شاغل خود اشتغال حساب ميشن( يعني روزانه كلي به جمعيت شاغلين اضافه ميشه) و بعد از طي اين مراحل دولت يا همون وزارت كار هر جا كه بگه و امر كنه و با هر شرايطي بايد برن سر كار، و اگر نرن كارانه اونها حذف ميشه و از اون به بعد شاغل خود اشتغال حساب ميشن،
البته نظر شخصي بنده موافق اجراي طرح كارانه هست، و دولت روحاني هم اشتباه كرده اين طرح رو به اجرا نگذاشته،چون بسياري از بيكار هاي ما در حوزه شهري عملا بيكار نيستن، و صاحب شغل هاي پراكنده هستن و بيمه دريافت نميكنن، ( در بالاترين سطوحشون سرمايه دارهاي سود بانكي بگير بيكار، بورس بازان بيكار، دلالان بي نام و نشان، اجاره بگيرهاي بي نام و نشان، و .....ودر سطح متوسط،راننده هاي تاكسي هاي شخصي بيكار، پيك ها ي قرار دادي، نيمي از كارگر هاي ساده در شركت ها و بنگاه ها و مغازه ها و رستوران ها، و .....و قراردادي ها، كه در اينجا دولت ميتونه آن ها يا كارفرمايان آن ها رو خيلي سفت و سخت تر ملزم به بيمه كردن اون ها كنه و يا خودشان از طرح ميان بيرون ، يعني يك شبه كلي از بيكار ها حذف ميشن و اتفاقا اينكه آقاي قاليباف ميگه پنج ميليون شغل درست ميكنم همينجاست كه ثابت ميشه كه شدنيه.
، در اصل درست نميكنه، اما،با بيرون اومدن حدود پنج ميليون بيكار از اين طرح ، عملا پنج ميليون از بيكار ها كم ميشه.
سايت الف لطفا منتشر كن، (4320920) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۱:۴۴
کاندیدا با ذهنیت نظامی نمی تواند معتقد به آزادی و دموکراسی باشد (4319435) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۲:۵۲
ریاست جمهوری عرصه ی کاراموزی نیست. (4319439) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۶:۵۴
آخه روحانی 70 سال سابقه ریاست جمهوری داشت !!!!! (4319513) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۳:۳۹
دایر کردن سامانه کارانهwww.kar96.ir
از طرف قالیباف جرم نیس؟ مثل همون دانشگاه ایرانیان احمدی نژاد نیس؟
با جمع آوری اطلاعات شخصی افراد متقاضی نمی شه برای قالیباف رأی سازی کرد؟ (4319443) (alef-13)
 
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۳:۲۳:۵۲
لطفا با اگاهی بیشتر نظر بدید ، شما از کجا میدونید مجوز ها اخذ نشده ؟؟؟؟ (4320957) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۶:۱۱
برادر توکلی

به شما برادرانه توصیه می کنم تقوا داشته باشید مطالب بالا در ست عکس بود وقتی اقای قالیباف بدون مدرک دختر یک وزیر را قاچاقچی می نامد و حتی وزیر را قاچاقچی می نامد درحالیکه انها نمی توانند از خود دفاع کنند در حالیکه روحانی وجهانگیری می توانستند املاک نجومی را که خود شما هم معتقد هستید تخلف صورت گرفته ولی این بد اخلاقی را نکردند ووقتی یک سایت املاک نجومی را افشا کرد اورا به زندان انداختند


برادر توکلی شما برای انقلاب زحمت زیاد کشیدهاید و حطا هم زیاد کرهاید این گونه اظهار نظر ها خود را بد عاقبت نکنید کامنت ها را در سایت خود ببیند اکثریت با شما مخالفند امید است این نظر را چاپ کنید که برادر عزیز توکلی ببیند (4319455) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۳۶:۱۰
ممنون از تذكر به جاي جنابعالي (4319563) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۶:۳۸
مقایسه با کاری که وزیر مسکن سابق انگلیس کرده اشتباه است جناب توکلی!
جناب توکلی واقعا تکرار دوران احمدی نژاد ترس نداره؟ یا دوباره به این نتیجه رسیدی که روحانی نباشه هرکی باشه خوبه؟ (4319459) (alef-13)
 
vapa
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۶:۵۸
میرسلیم میگه خودمون بیایم هواپیما تولید کنیم یا قطعاتش رو بسازیم.
آقا مگه جون آدم ها کشکه؟ چند تا کشور تو دنیا تو کار ساخت هواپیما و قطعاتش هستن؟
خود اقای میرسلیم بگه چه برنامه ای داره به جای نقد دولت.
این همه سال به خودرو سازهای داخلی فرصت داده شد، اخرش چی شد؟ یه خودروی ملی درست و حسابی داریم؟ قیمت خودرو تمام شده چقدر است؟ (4319514) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۹:۳۹
جالبه همه اصولگراها دست به دست هم دادند تا روحانی رئیس جمهور نشه! همین باعث می شه اقبال به آقای روحانی بیشتر بشه (4319534) (alef-13)
 
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۳۴:۳۴
در کمال احترام به جناب دکتر توکلی عزیز....
یک نکته قابل عرض است جناب آقای توکلی!!!!!! من واقعا می خوام بدونم شما چطور آقای رییسی که هیچ سابقه اجرایی نداره و ضمنا معاون اول قوه قضاییه ای هست که به هیچ وجه نقد پذیر نیست و روحیه تند خو نسبت به کوچکترین نقد رو داره و تا بحال به هیچ ارگان حسابرسی قوه تحت امر ایشون پاسخگو نیست و کاملا جزیره ای اداره میشه و بزرگترین فساد ها و رکوردهای فساد در دوران ایشون رقم خورده که بلاتکلیف و بی نتیجه مانده است را می توانید تایید و دارای صلاحیت جهت سکانداری بزرگترین منتخب کشور و تاثیر گذار ترین فرد پس از رهبری بدونید!!!!!؟؟؟
من از شما خواهش می کنم در اولین فرصت فارغ از حزب و جناح و گروه تحلیل کنید چه کسی رو شایسته این مهم می دانید؟؟؟؟؟؟؟؟ این مهم رو اعلام نمایید چون مشی آینده و اقبال ویا عدم اقبال مردم نسبت به حضرتعالی قطعا در نظرات کارشناسی شما به مخاطب تاثیر گذار است..... (4319555) (alef-13)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۳۴:۴۷
اقای توکلی میرسلیم چیزی برای گفتن ندارد حرف زدن راحت عمل کردن مهم است ایا ایشون توانایی یک روز حکومت داری با اینهمه منتقد را دارد بهتر است چشم وگوش خود را باز کند واقعیت کشور را ببیند بعد نظر دهد واز شما هم بدلیل سوابق کاریتان با این تیتر متاسفم (4319556) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۶:۴۴:۴۲
اقاي توكلي شما كه از اقاي رييسي و قالي باف حمايت مي كنيد ايا واقعا حرفهاي آنها را قبول
داريد و آيا واقعاً به شعار بودن حرف هايشان اعتقاد نداريد و شما كه در آخر منتقد دولت
احمدي نژاد بودييد و الان كه تمام دولت ايشان هسته اصلي رييسي را تشكيل داده اند آيا
باز نظرتان عوض شده و جناب اقاي توكلي من به شخصه هميشه نظرات شما را مي پسنديدم
اما خداي الان اگر به نظر خودت بين بد و بدتر مي خواهي بد را انتخاب كني حداقل شش كانديد
را نقد كن چون با انتخاب اين دو نفر باز دچار عذاب وجدان مي شوي و اقاي قاليباف در دوازده
سال در شهرداري چه گلي به سر مردم زد و چرا اقاي رييسي هنوز مركب حكم اقا خشك نشده
به دليل مشاورهاي غلط به دنبال اين پست رفتند اگر هدف خدمت به فقرا بود هيچ جاي مانند
توليت استان قدس نبود و اگر انتخاب نشد با چه روى مي خواهد برگردد پس خواهشاً طوري
قضاوت كنيد كه خداي باشد (4319592) (alef-13)
 
Malaysia
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۱۷:۱۴:۰۴
با تشکر از جناب دکتر توکلی بابت تحلیل کمافی السابق منطقی، مستدل و روشنگرشون، در مناظره دوم تسلط توأم با منطق آقایان میرسلیم، رییسی و قالیباف بود و انشا خونی آقایان روحانی و جهانگیری رو شاهد بودیم. آقای جهانگیری حتی به انشایی که براش تهیه کرده بودند تسلط نداشت و بخصوص با اشک ریختن برای وزیر کاسب مظلوم ضربه کاری به آقای روحانی و اصلاح طلبان زد.
نکته دیگه ای که می خوام عرض کنم این برنامه ظاهرا از قبل طراحی شده لایک زدن چند صدتایی برای آقای روحانی است. به اینها هم باید گفت که این حرکتها هم آب در هاون کوفتن هستش. (4319677) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۲۱:۴۱:۲۶
من خیلی چپ و راستی نیستم ولی صحبت جهانگیری توهین به ملت بود (4320453) (alef-3)
 
کاکو شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۲:۴۰:۱۴
اتفاقا سخنانش روشنگری بود برای ملتی که عادت دارند خود را به خواب بزنند. (4320933) (alef-13)
 
جوهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۷:۱۱:۱۵
من یک رای دارم آنهم روحانی است . (4321030) (alef-13)
 
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۷:۰۹:۰۹
دلواپسان در کمین اعتدالند.خودشان عده ای خشک فکر هستند که برای دموکراسی احترامی قائل نیستند. (4321027) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۰۸:۴۰:۵۹
آقایان مدیران وزارت آموزش و پرورش آیا این افزیش که می گوید شامل همه کارکنان آموزش و پرورش هست ا فقط قشر خاص آیا شامل نیروهای خدماتی که در هفته هفت روز کاری دارند نیز می شود چرا تبعیض مگرنیروهای خدماتی چه گناه کرده اند که در این سه سال فقط درصد سالانه را گرفته اند و هیچ مبلغی به حقوق آنها اضافه نشده است آیا ین عدالت است چه ایراد دارد شما اگر پنج رصد تحت عنوانی اضافه کنید به نیروی آموزشی شما صدهزار تومان می شود ولی نیروی خدماتی شاید ده هزار تومان شود چرا این فوق العاده هایی که در این چند سال به سایر کارکنان آموزش و پروش اضافه شده است به نیروهای خدماتی نیز اضافه شود چرا مسئولین آموزش و پرورش می گوند چرا در دیگ وزارتخانه ها حقوق زیاد می دهند خود را با آنان مقایسه می کنند در حالی که خودشان به نیروهای ضعیف و خدماتی که بیشترین زحمت را می کشند ظلم می کنند و تبعیض قائلند (4321230) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۱۱:۱۸:۱۱
آقای میرسلیم درخشید؟!! چه درخششی؟ ایشان که مدرس دانشکده مهندسی مکانیک امیر کبیر هستند با اقتصاد مهندسی و استراتژی تولید بیگانه اند. اصلا" چه لزومی دارد که ما هر چیزی را خود تولید کنیم آن هم هواپیمای آنتونوف آن- 140 که امتحان خودش را پس داده. ما هنوز تمام قطعات خودروهای خودمان را نمیتوانیم تولید کنیم. به نظر من ایشان آمده بود تا به هر قیمتی حمله کند. (4321601) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۵:۲۲
جناب توکلی چرا از خودتون نمیپرسید چطور کسی که قصد شرکت در انتخابات نداشته ظرف یکماه برنامه ۴۰۰ صفحه ای نوشته؟ (4321726) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.