نظر منتشر شده
۱۶۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 246535
توضیحات دادستانی تهران درباره اجرای حکم قصاص ریحانه جباری
بخش داخلی الف، 3 آبان 93
تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۱
دادستانی تهران درباره اجرای حکم قصاص ریحانه جباری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از دادستانی تهران در پی انتشار مطالبی در برخی سایت های خبری در خصوص پرونده‌ی موضوع محکومیت ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون و با عنایت به اجرای حکم قصاص نفس در خصوص وی در تاریخ ۳/۸/۱۳۹۳، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران به منظور تنویر افکار عمومی، شرحی از پرونده‌ی قضایی نامبرده را به شرح زیر اعلام می کند:

در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم مرتضی عبدالعلی سربندی در تاریخ شانزدهم تیرماه سال ۱۳۸۶ و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد.

ریحانه جباری متولد ۱۳۶۶ در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته، این در حالی است که:

۱ - اظهارات بعدی متهمه خلاف این ادعا را ثابت نموده است؛

۲ - محل اصابت ضربه‌ی کارد به مرحوم (میان دو کتف) نشان از آن دارد که قتل در حالت دفاع نبوده است. گزارش معاینه‌ی جسد در سراسر بدن و دست‌ها آثار ضرب و جرح را گواهی کرده است. در پشت تنه یک بریدگی عرضی به طول هشت سانتی‌متر، در سمت راست ناحیه میانی خلف تنه و فاصله دو سانتی متر از خلف وسط و هشت سانتی‌متری در استخوان کتف راست دیده شده است؛

۳ - خریدن کارد به منظور ارتکاب قتل، پیش از حادثه حکایت از سبق تصمیم ریحانه جباری بر قتل دارد. در بازرسی از منزل متهمه، جلد مقوایی کارد آشپزخانه کشف می‌شود که نشان می‌دهد آلت قتاله را خود خریداری کرده است. وی به خرید کارد آشپزخانه دو روز پیش از جنایت اقرار کرده است؛

۴ - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ ۱۳/۴/۱۳۸۶ (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛

۵- ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته‌اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده‌اند مقتول در حالی که زخمی و خون‌آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه‌ی سوم بیهوش می‌شود. این در حالی است که در صورت صحت ادعای قاتل، موجبی برای فرار وی نبوده و نامبرده می‌بایست با ایجاد سر و صدا، همسایگان را آگاه می‌کرده و با حضور آن‌ها احساس امنیت می‌نموده است؛

۶- درب آپارتمان از نظر قفل فاقد تخریب بوده و این امر نشان می‌دهد که قصد تجاوزی در میان نبوده است. متهم در خصوص بسته بودن درب و عدم امکان فرار می‌گوید: «در ابتدای ورود درب را باز گذاشتم. ولی او بعد از آمدن به سمت من درب را بست، اما قفل نکرد»؛

متعاقبا در ادامه تحقیقات ریحانه جباری مدعی گردیده قتل از ناحیه‌ی فردی به نام شیخی برنامه‌ریزی شده بود. متهمه هم‌چنین مدعی گردیده که پس از ایراد ضربه به پشت مقتول، شیخی وارد خانه شده و با مقتول درگیر شده است. وی می¬گوید: «شیخی فقط دنبال مدارکی در منزل مقتول می¬گشته و نقشی در قتل نداشته است». در این راستا بازپرس اقدامات بسیاری را در جهت شناسایی شخص مذکور به عمل آورده و پس از شناسایی افرادی با نام‌های مشابه و مواجهه‌ی حضوری بین ریحانه جباری با آن‌ها، در نهایت جباری با اعلام این که افراد مذکور را نمی‌شناسد، اقرار نموده که اظهاراتش در خصوص فردی به نام شیخی صرفاً به منظور انحراف مسیر پرونده بوده است.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع ، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ی خود را پذیرفته است.

متهمه اقرار نموده برای قتل از پیش کارد تهیه کرده بود. هم‌چنین فروشنده‌ی کارد ضمن مواجهه‌ی حضوری با جباری، او را شناسایی کرده بود.

در ادامه تحقیقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وی اذعان نموده و گفته‌اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش یک اتومبیل تویوتا کمری خریده این درحالی است که خودروی مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وی را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

پس از انجام تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل و برگزاری جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان، دادگاه نهایتاً با اعلام ختم رسیدگی با احراز اتهام قتل عمد، ریحانه جباری را به قصاص نفس محکوم نمود که رای صادره از سوی شعبه‌ی ۲۷ دیوان‌عالی کشور نیز ابرام گردید.

نظر بر این که طی چند ماه اخیر و پس از قرار گرفتن پرونده در مرحله‌ی اجرا، قاتل ادعاهای قبلی خود را که در جهت احراز صحت یا سقم آن‌ها، تحقیقات بسیاری صورت گرفته و برای مدت زمان طولانی نیز پرونده را از مسیر اصلی منحرف نموده بود، بار دیگر مطرح کرده و به این طریق تلاشی وافر در جهت مظلوم‌نمایی و ایجاد شائبه‌ی اشتباه در صدور حکم صورت داد، اعلام می‌گردد تمامی ادعاهای فوق در جریان پرونده بررسی شده و کذب بودن آن‌ها در مراحل مختلف دادرسی توسط بازپرس، قضات دادگاه کیفری استان (پنج نفر) و قضات دیوان عالی کشور احراز گردیده است.

به‌رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه‌ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده‌ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند که حکم صادره سحرگاه روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۱۰:۵۵
وجدان تنها محکمه ایست که نیاز به قاضی ندارد. (2447775) (alef-17)
 
همایون
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۵:۰۴
من از همه کسانی که کامنت میذارن سوال دارم، مگر این قضات با این خانم پدر کشتگی دارند؟ مثل هزاران پرونده دیگر رسیدگی شده، مجموعه ای از قضات دادگستری نظر دادند . مگه ما به زوایای پیدا و پنهان پرونده وقوف داریم. تعداد قضات زیادشده،تا فرض اشتباه نفرات اول و دوم کم بشه. متاسفانه تنها راه نجات قاتل، رضایت بود که آنقدر به مقتول فحش دادند آنقدر خانواده اش را تهییج کردند که هرکسی بود هم نمی بخشید کار به جایی رسید که به همسر مقتول هم انگ ناتوانی جنسی زدند که شوهرش با دختره بوده. آبروی خانواده مقتول رفت. در شبکه های خارجی کمپین راه انداختند دریغ از یک قدم خیر. یک خواننده مشهور دیروز بود نامه نوشت، خب در ماجرای آمنه و اسید یادتونه؟ خب الان طفلک لنگ پول درمانشه، کجا هستند آقایان و خانمها که دست کنند جیبشان؟ (2448253) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۹:۲۲
خدا پدر و مادر شمارو بیامرزه که به این قشنگی توضیح دادین . اگر در پرونده های قبلی قتلهایی که اتفاق افتاده عده ای از دوستان جو گیر نمی شدن و برای گرفتن رضایت از اولیای دم جو سازی نمیکردن هر کسی به فکر گرفتن رضایت از اولیاء دم با جوسازی نمی افتاد !!!!!!!! خانواده این مقتول که هم عزیزی و از دست دادن و هم ابرویشان با طرح این اتهامات از طرف قاتل در معرض خطر قرار گرفته یقینا حق داشته اند درخواست قصاص کنند (2448905) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۱:۰۵
بله یک طرف یک دختر نوزده ساله بی پناه یک طرف مامور سابق وزارت اطلاعات. یک طرف یک زن یک طرف یک مرد یک طرف فردی از مردم یک طرف یک فرد حکومتی.... (2448937) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۴۴:۲۰
یه دختر نوزده ساله بی پناه ؟!!!!! این بی پناه نوزده ساله در کمال صحت عقل تصمیم به قتل گرفته وسیله قتل و خریده نقشه قتل و کشیده و کاملا برنامه ریزی شده این شخص و کشته متوجه موضوع هستید؟ کشته ،یعنی مرتکب قتل شده این یعنی چی که طرفش اطلاعاتی بوده ؟ کشتن یه ادم واقعا انقدر کار اسونی به نظر میاد ایا حتی لحظه ای هم خودتون و جای طرف مقابل نمیگذارید فقط به استناد شغل طرف مقابل ،ایشون مستحق کشته شدن و این خانم حق کشتن دارن والا این خانم بسیار هم جسور هستن دختر نوزده ساله ای که با چنین برنامه ریزی دقیقی کسی و میکشه خیلی هم نمیتونه معصوم و بی پناه و بی گناه و .....باشه این خانم اگر واقعا مورد ظلم قرار گرفته بود توی این هفت سال اصل ماجرا رو توضیح میداد و انقدر به مسئله ای که همه از دروغ بودنش مطمئن هستن گیر نمیداد و در اخر اینکه دست از سیاسی کردن هر مسئله ای بر داریم این سیاست زدگی داره همه چی و از بین میبره (2450635) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۲۰:۰۸
خب انگیزه قتل چی بوده ؟ به خاطر رضای خدا مقتول کشته شده؟ (2449035) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۱۱:۴۲
حکم قاتل اعدام است. اما باید دید در چه شرایطی قتل رخ داده است. رابطه پنهانی قاتل و مقتول طوری بوده که دست آخر حق به موجود ضعیف یعنی قاتل می رسد. خدای نخواسته اگر یک دختر کم سن و سال در خانواده من و شما به تور یک مرد مسن و اطلاعاتی می افتاد و طرف از او سوء استفاده می کرد و بعد زن، مرد را به قتل می رساند، ما چه حس و حالی داشتیم؟ آیا نمی گفتیم مثلاً از خواهر با فلان شخص کم سن و سال خانواده ما سوء استفاده کرده و حقش مرگ بوده است؟ تمام حرف و حدیثها بر سر همین موضوع است، نه قتل نفس. این قتل با سایر قتلهای عمد خیلی فرق دارد. (2449206) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۴۰:۱۳
من سه تا دختر دارم.
اولا دختر من به هیچ وجه چنین کاری نمیکنه و اگر هم بکنه اول به خود من میگه، ثانیا دختر 19 ساله ا یکه به این راحتی آدم میکشه وقتی بزرگتر شه چیکار می خواد بکنه؟!
یک زن فاسد هزاران مرد را می تواند فاسد کند (2450967) (alef-10)
 
بیسواد
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۳۴:۵۱
ای کاش
نه قتلی رخ بده و نه قصاصی.
به امید داشتن دنیایی بدون قتل،جنگ. (2449250) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۵۸:۱۰
ﺑﺎﻳﺪ. ﻭﻟﻲ اﻳﻦ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻧﻆﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﻦ ﻛﻪ اﻭﻥ ﻣﻮﻗﻊ اﻳﻦ ﺑﭽﻪ ﻓﻘﻄ 19 ﺳﺎﻟﺶ ﺑﻮﺩﻩ. ﻣﻦ ﻭاﻗﻌﺎ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﻧﻢ ﻗﺒﻮﻝ ﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﻳﻚ ﻫﻤﭽﻴﻦ ﺑﭽﻪ اﻱ اﺯ ﻳﻚ ﻫﻤﭽﻴﻦ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻫﺎﻱ ﻭﺭ ﺳﻦ 19 ﺳﺎﻟﮕﻲ ﺩﺭ ﻛﻤﺎﻝ ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻘﻞ اﻳﻦ ﻃﻮﺭ اﻗﺪاﻡ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﻛﻨﻪ. (2449285) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۱۷:۵۴
ما نمیدونیم پدر کشتگی داشتن یا نداشتن اما میدونیم قضیه بو داره (2449414) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۵۱:۳۷
افرین موافقم . دقیقا همینطوره (2449473) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۳۶:۳۳
کاش فقط یک جمله درباره انگیزه قاتل گفته بود. اگه ماجرا این بوده، پس انگیزه چی بوده؟ (2449557) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۱۰:۴۵
واقعا اعدام رو کار غیر انسانی می دونم، حتی برای قاتل (2449742) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۳۵:۳۰
از قدیم گفتند گناه همیشه مال مرده است چرا نمیگین کسی که مرده چیکار کرده که این خانوم را تو این سن کم مجبور به قاتل شدن کرده و هزاران چرای دیگه که متاسفانه بهش توجه نمیشه ؟؟؟؟ (2450614) (alef-10)
 
مسعود بهمنی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۲۰:۵۰
قطعا گناهکار بوده که دادستانی حکم به اعدام داده... (2447787) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۱۸:۱۹
اگر میخواهید در خصوص هر فرد قضاوت کنید ابتدا کفشهای او را بپوشید و همان مسیری که او پیموده است بروید آنوقت میتوانید قضاوت کنید (2448015) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۳:۴۹
پس ما هم بریم همه این کارهایی که این خانم انجام داده رو انجام بدیم بعد بیاییم حرف بزنیم؟!! (2448867) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۲:۴۳
کاملا موافقم بهتره خودمون و جای خانواده مقتول بگذاریم و شرایط به وجود اومده از طریق جو سازیهای این خانم و که قاتل بودنش محرز شده بسنجیم اونوقت شاید درخواست قصاص و از طرف این خانواده درک کنیم (2448912) (alef-10)
 
هدی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۰۵:۰۰
حتما خودت این کارو بکن و نتیجه اش رو ببین و به ما هم بگو! احساسات تو همچین مواقعی کاربردی نداره و با بازی با احساسات مردم نمی شه حقیقت رو وارونه کرد. آدم عقل داره . نگید که خانم جباری به فرض ناباب بودن پدرش، مادرش نمی تونسته راه و چاه رو نشون بده . این خانم کارگردان تاتر هستن و تو فیسبوک در مورد پرونده دخترشون نوشتن . ای کاش ریحانه و مادرش از عقل خودشون استفاده می کرد تا به چنین سرنوشتی نمی رسیدن . (2449612) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۶:۳۴
تو مسلمانی و این چنین حکم می دهی؟
تو داستان خاک سپاری فاطمه بنت اسد را نشنیده ای؟
دین را به جیفه دنیا می فروشید
.
همه ما دیر یا زود قضاوت خواهیم شد
هم قاضیان و هم محکومان
بادا که روسیاهی بر ما نماند (2448063) (alef-17)
 
بیداخویدی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۸:۴۷
به نظر من این رسانه ها که آبروی مقتول را در گرو جان قاتل گذاشتن عامل اعدام این مرحومند که میشد رضایت خانواده را در شرایط غیر رسانه ای جلب کرد (2448853) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۰۲:۰۲
با اينكه با قصاص قاتلان و متجاوزان به عنف و اراذل كاملا موافقم ولي نمي دونم چرا قصاص اين مرحومه رو نمي تونم به خودم بقبولونم.
اميدوارم كساني كه حكم دادند و كساني كه قصاص كردند روز قيامت جواب محكم و قابل قبولي در پيشگاه عدل الهي داشته باشند. (2449725) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۲۰:۵۷
خب یکی به ما بگه این برای چی باید اقای سربندی را بکشه
انگیزه قتل؟ (2447788) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۳:۱۴
تکلیف زنان و دختران رد برابر متجاوز چیست و دفاع از خود در اسلام چه حکمی دارد؟ (2448949) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۱۸:۴۷
لذت بردن از زجر کشیدن و مردن دیگران . (2449756) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۲۴:۳۳
از این شفاف سازی ممنونیم (2447793) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۳۷:۴۵
قصاص حق اولیای دم بود اگه گذشت می کردند بهتر بود ولی به ما ربطی نداره (2447806) (alef-9)
 
هرکول پوآرو
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۰:۱۴
چگونگی ماجرا را یک بار تشریح کردم و گفتم که قتل چگونه می توانست انجام شده باشد.

به هر حال که، حال دیگر نه آن دختر هست و نه آن مرد.

برای هر دو آنها طلب مغفرت و آمرزش داریم، مخصوصا آن مرد متاهل که تعهدش را زیر پا گذاشت و به رابطه ای پرداخت که عاقبت منجر به مرگش شد. (2447817) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۰۲:۲۳
به نکته خوبی اشاره کردی. تاهل و تعهد. (2448975) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۲:۳۰
از كدام عدالت حرف مي زنيد ؟ (2447824) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۲۲:۱۲
همان عدالتی که از فضای مجازی بیرون نمی آید و کور است . همان عدالتی که با لایک ها سنجیده نمی شود .
شما از کدام عدالت حرف می زنید ؟ دوست دارید هر کس متهم بود به وسط میدان شهر بیاورندش و برای مجازاتش از همه کسانی که نه جرم و نه قانون را می شناسند سوال کنند ؟ فرق این کمپین بازیها با شبه دادگاههای خلق دهه پنجاه میلادی برخی کشورهای کمونیستی چیست ؟ متهمی را به میدان می آوردند و همه را جمع میکردند و می پرسیدند رفقا سزای این خائن به خلق چیست ؟ همه میگفتند اعدام . همانجا هم حکم اجرا میشد . کشتن بیگناه با تعطیل کردن قصاص بر اساس ایجاد یک جو روانی چه فرقی دارد ؟ (2449315) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۵:۳۱
ارائه توضیحات بسیار کار پسندیده ای بود .
خدا بیامرزتش و از سر تقصیراتش بگذره ... (2447831) (alef-9)
 
اندکی جرم شناس
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۱:۵۵
توضیحات کامل و شفاف نیست... در شماره ی پنج نوشته که مقتول از آپارتمان به بیرون فرار کرده و گفته دزد دزد....این یعنی آپارتمان از پسره بوده...
در شماره ی شش نوشته که : قفل در آپارتمان سالم بوده و آثاری از تخریب وجود نداشته...این یعنی آپارتمان دختره مورد نظر نویسنده است...
کاش می نوشتند که قتل در منزل کدامیک رخ داده و دیگری اونجا چکار می کرده...
احتمالا رابطه داشته اند و معلوم نیست چرا کار به مشاجره و ضد و خورد کشیده شده.... (2448094) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۳:۴۷
این یعنی آپارتمان از مرده بوده اما در باز بوده و دختره زندانی نشده و میتونسته فرار کنه . بعد از این همه هنوز نگرفتی
اعدام شده دیگه (2448159) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۵۰:۴۲
ليوان أب حاوي مواد بيهوشي در توضيحات نيامده!!! (2449700) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۹:۱۴:۵۹
مشکل این نیست که شما به عنوان یک جرم شناس، توان تشخیص ساده ترین موارد این پرونده را هم ندارید و بعد از 6 سال که از وقوع این قتل می گذرد و این همه قاضی و وکلا و رسانه ها و اولیای دم و مادر قاتل و ... مصاحبه و تشریح واقعه کردند، انگار تازه از خواب بیدار شده اید و می فرمایید قتل کجا اتفاق افتاده است!! مشکل این است که کامنت شما 108 تا لایک خورده و یعنی 108 نفر دیگر هم مثل شما اینجا هستند که با ما شدیم 75 میلیون نفر!
بعد لابد این لایک ها و مثبت ها را نشان درستی کامنت هم تلقی می فرمایید!!
خوش باشید دور همی :))) (2450448) (alef-17)
 
حسن نژاد
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۱۰:۰۰
این توضیحات ناقصه
در پرونده که قضات هم اعلام کردند آقای سربندی با این خانم تو خیابون آشنا می شه... در یک آپارتمان خالی باهاش قرار می زاره... بین راه از داروخانه کاندوم و داروی بیهوشی می خره...
اما اینا در گزارش قوه قضاییه حذف شد تا مثلا روی محمد مصطفایی کم بشه.
درسته که مصطفایی یک ادم خودفوخته ای است که از این پرونده سوئاستفاده کرده... اما قوه قضاییه هم به نظر میاد با ایشون تسویه حساب کرده با جان ریحانه (2449300) (alef-10)
 
ورزیده
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۶:۵۳
خدا بیامرزدش، امیدوارم حداقل تجربه ای باشه برای وکلا، فعالین حقوق بشر و کمپین های ضداعدام که تبلیغات گسترده رسانه ای و سیاسی کاری در چنین مواردی نه تنها نتیجه نمیده بلکه نتیجه کاملا عکس میده. (2447832) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۷:۲۰
به هر حال کسی که با یک دختر جوان داخل یک خانه تنها است بی قصد که نبوده و با همین اتهام جرم آقای سربندی که دارای زن و فرزند بوده سنگسار می باشد (2447834) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۳:۱۷
کار آقای سربندی بسیار زشت بوده اما حکم تنها بودن با یک دختر مجرد یا حتی یک زن در یک آپارتمان سنگسار نیست دوست گرامی
لطفا بی اطلاع صحبت نکنید
نهایت جرم خلوت با نا محرم است (2448915) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۲۶:۱۰
اولاً آقای دربندی ، ثانیاً قبل از آن که کار به جایی برسد که حکم شما در موردش صادق باشد ایشان کشته شد . ثالثاً به شرطی که طرفین . ول کن بابا مطالعاتت ضعیف است . (2449325) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۶:۱۱
تذکر اول شما حاکی از آن است که چقدر مطالعاتت مثلا قوی هست اونم با اعتماد به سقف بالا !

خوب بود یه کم لااقل دقت میکردی , دکتر سربندی نه دربندی !

توضیحات دادستانی هم نخونده بودی ؟ (2464170) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۲۲:۴۰
حسب آیات قرآن، چنانچه چهار شاهد رویت کرده باشند، شلاق می باشد. (2449424) (alef-10)
 
bb
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۰۹:۰۳
بابا خوب شد تو قاضی نشدی و الا هر روز مردمو اعدام میکردی (2449735) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۵۳:۴۷
حکم قاضی مقدم بر سایر اظهار نظر ها ست (2447845) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۵۶:۴۹
امیدوارم اولیای دم به هر آنچه که از این قصاص و ستاندن جان یک انسان (هرچند مجرم و گناهکار) انتظار داشتند، رسیده باشند. یقینا این قصاص تغییری در قضاوت جامعه در مورد آقای سربندی و بالتبع خانواده سربندی ایجاد نخواهد کرد.
لطفا منتشر فرمایید چون حقیقت محض را بدون هیچ توهینی بیان کردم. (2447853) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۵۸:۳۳
انگیزه چی بوده پس؟ (2447858) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۰۰:۳۲
بنده خدا راحت شد.خداوند رحمت کند. (2447863) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۰۰:۴۵
به نظر شما در روزهای حساس مذاکرات هسته ای و این شرایط این اعدام مناسب بود؟ (2447864) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۰۲:۴۴
چند سال پیش گذرم به یک کشوری افتاد،با یک نفر ایرانی الاصل آشنا شدم فرصتی پیش آمد تا یک روز تعطیل در شهر گشتی بزنیم ولی این دوست جدید علی رغم اینکه بسیار مشتاق بود ما را همراهی کند عذر خواهی کرد وقتی علت را پرسیدم گفت من و خانمم طلاق گرفته ایم و فردا نوبت من است که با بچه 6 سالمان باشم گفتم نمی شود بندازی روز دیگری چون این کمبود می تواند در تربیت او و اینکه عقده ای بار بیاید تاثیر بگذارد/ حال چند سوال:
1- کدام دین به اندازه اسلام به تربیت بچه اهمیت داده ؟ چرا ما اینگونه اهمیت نمی دهیم؟
2- کدام دین اندازه اسلام سفارش بچه یتیم را کرده ؟ ما اهمیت می دهیم؟
3- آیا این بی توجهی ها و صدها مورد مشابه دیگر نیست که با عث شده جامعه ما کانکسیونی از ناهنجاریهای اجتماعی را داشته باشد؟
4- سری به زندانها بزنید تا ببینید اکثر آنها تا قبل ارتکاب جروم زندان در چه شرایطی زندگی کرده و چگونه روزگار گزرانده اند؟
5- و سوال آخر اینکه آیا حاکمیت در قبال تربیت بچه های امروز که قرار است آینده این مملکت را بدست بگیرند مسول نیست ؟ فقط باید در کمین باشیم تا جرمی مرتکب شوند و بعد هم دست گیرو ......!!!!!!!؟ (2447871) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۴:۲۸
ضمن تشکر از انتشار مطلب متاسفانه بخش مهمی از مطلب جا افتاده اطفا" پیوست نمایی: ایشان در پاسخ من که گفتم نمی شود بندازی روز دیگری گفتند
((اینجا سختگیری می کنند و هر دو ماه یک بار بچه را باید ببریم روانکاوی و اگر تشخیص بدهند یکی از ما پدر یا مادر نسبت به بچه کوتاهی وبی توجهی کرده ایم با ما برخورد می شود)) (2448024) (alef-17)
 
پارسا
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۰۵:۳۹
چه مي شد اگر امروز به جاي شنيدن اعدام شدن يك شخص خبر بخشيده شدنش را مي شنيديم و اينگونه روزمان را شروع نمي كرديم.. (2447877) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۵:۱۲
چی می شد اگر قتلی صورت نمی گرفت که نیازی به عفو و بخشش باشد. هر کس جرمی اونهم قتل نفس را انجام میدهد و به تشخیص قانون اون جرم محرز شناخته می شود بایستی مجازات بشود که درس عبرتی برای دیگران باشد تا از قتل های بعدی جلوگیری شود. (2448027) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۵:۳۰
و آن وقت چند روز بعد دوباره خبر یک جنایت دیگر توسط همین فرد یا مشابه او را می شنیدیم و با خود می گفتیم ای کاش او را نبخشیده بودند. (2448029) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۳۹:۱۷
واقعا ما اینقدر ناتوانیم که نمی توانیم یک جانی را کنترل کنیم و فقط می توانیم او را بکشیم تا مطمئن باشیم؟ (2449116) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۳:۳۷
چي مي شد اگه خبر قتل و كشتن يك انسان رو نشنويم
چي مي شد خبر داغدار شدن يه خانواده رو نشنويم
چي مي شد خبر يتيم شدن يك بچه رو نشنويم
چي مي شد خبر بيوه شدن يك زن رو نشنويم
چي مي شد يك رو پاشيم ببينم ايراني ها تو مسائلي كه بهشون مربوط نيست دخالت نكنن
شما اولياي دم نيستي، شما عزيزت رو به قتل نرسوندن
پس بهتره سكوت كنيم (2448059) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۰۵:۳۰
چی میشد اگر وقتی متاهل هستیم روابط نامشروع نداشته باشیم تا به خطرات اینچنینی دچار نشویم. (2448988) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۵:۰۹
اعدام قاتلان به عمد که با اصرار بر انجام قتل مرتکب این جنایت می شوند نه تنها حق اولیاء دم است بلکه حق جامعه نیز هست تا با اجرای اعدام از چنین جنایتی حد اکثر جلوگیری به عمل آمده باشد و جانیان بالقوه کمتر به ارتکاب چنین اقدامی وسوسه شوند و کمتر جرئت کنند و افراد جامعه احساس کنند امنیت جانی آنان با قانون تضمین شده است. (2448060) (alef-17)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۳۷:۲۴
کو نتیجه برای مواد اعدام ولی باز هست زیاد هم شده از امارهای ناجا کاملا معلومه . قصاص هست ولی باز هم متاسفانه انجام میشود . و تا وقتی در شرایط کسانی مثل مرحومه قرار نگیری اظهارنظر نکن خداوند هر دو را رحمت کند (2449105) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۰:۳۶
اگر این اعدام انجام نمی گرفت هیچ فردی در جامعه احساس نمی کرد جان او از قرار گرفتن در معرض جنایت قتل عمدی توسط جانیان بالقوه ی هوس باز در امان خواهد ماند. (2448073) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۳۹:۰۶
یعنی الان دیگه کسی احساس ناامنی نمیکنه؟ و دیگه قتلی اتفاق نمی افته؟ (2448570) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۰۶:۴۵
برعکس فرمایش شما، اگر این اعدام انجام نمی گرفت، هیچ مردی جرأت نمی کرد در خفا با دختری که 25 سال از او کوچکتر است، رابطه داشته باشد. بنده در موقعیتی نیستم که قضاوت کنم، اما شواهد امر نشان می دهد مقتول خودش زمینه این قتل را فراهم کرده است. هر چند از نظر قانون، قاتل باید مجازات شود. (2449619) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۲:۴۵
در مورد اسید پاشی هم همینو می گی؟ (2448157) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۵۱:۵۷
باشه پدر مادر شمارو کشتن شما ببخشش قاتل خودشو حق بجانب بداند (2449588) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۶:۰۵
اگه اولياي دم باشي شايد ديگه اين فكر رو نكني وهر جور شده خاستار قصاص باشي.
خواهشا انقدر جو سازي نكنند بعضي ها،كه اولياي دم ببخشند واز اعدام بگذرند،قاتلي كه متهم به قتل عمداست واز خيلي قبل تصميم به قتل مي گيرد از كجا معلوم پس از گذشت كردن اولياي دم سركش تر نشود؟؟؟وقتل بعدي رخ ندهد؟؟؟
البته كه تا همه چيز كاملا روشن نشه ما نميتونيم حكم بديم يا حكمي رو زير سوال ببريم. (2511453) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۱۲:۰۹
همه ی سیاسی بازی های محمد مصطفایی وکیل اول ریحانه، او را نجات نداد. چون با دروغ نمی شود جانی را زنده کرد و ریحانه برای همین مرد
اون وکیل دنبال مشهور شدن خودش بود و فعالیت علیه احکام اسلام و نظام اسلامی. بنده خدا ریحانه که جانش بهانه ی سیاسی بازی های اینها شد وگرنه می شد با علنی نکردن پرونده و آبرو ریزی نکردن، رضایت گرفت. (2447886) (alef-17)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۲۱:۲۵
خوب بود دادستانی اشاره ای هم به انگیزه قاتل برای این قتل میکرد ؟ آیا انگیزه ای پیدا نکرده اند. ؟ (2447905) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۰۷:۵۹
به نظرم، چون قاتل از دست او ذله شده بود، دست به این کار زده باشد. (2449620) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۴۰:۴۰
چه لزومی به این همه توضیح بود .

اگر مثل تمام اعدام ها این هم درست و به شائبه است چرا این همه توضیح ارائه شده ؟

بنظر من بدعتی در کار دادستانی است و در صورت اطمینان از رای صادره مثل همیشه نباید این توضیحات ارائه می شد . مگر اینکه واقعا ........ . (2447961) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۳۳:۲۳
نه آرش جان ، اما وای و اسفا از آنها که همه چیز را سیاسی، عمومی و کمپین بازی می کنند.
مانند این پرونده در بسیاری از کشورها چه شرق و چه غرب هست اما هیاهویی در کارنیست. (2449095) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۵۰:۳۲
ظاهرا دادستاني خودش بجاي اولياي دم وارد عمل شده (2447973) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۵۶:۲۳
من که قانع نشدم! (2447984) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۱۶:۱۸
لازم نیست تو قانع بشی (2448678) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۴۶:۳۰
ربطی هم مگه به شما داره
تو کدوم طرف فضیه ای دقیقا؟؟؟ (2448760) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۲۵:۵۷
بخشی از افکار عمومی (2449057) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۰:۵۰
در اسلام قصاص "حق" خانواده مقتول است. لطفاْ به این حق احترام بذاریم (2447990) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۳۵:۴۷
و لکم فی القصاص حیات یا اولو الباب. اگر اسید پاش امنه بهرامی قصاص شده بود و مردم از تلویزیون شاهد ان بودند بجای بخشش امنه .امروز شاهد اسیدپاشی در اصفهان نبودیم (2448199) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۳:۵۴
با توجه به إشنايي مقتول چرا مقتول فرياد دزد دزد سر داده اين عمل دليل چيست ؟
خدا هر دو را عفو و به خانواده ها صبر عنايت كند (2447994) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۵۸:۰۳
انتظار داری می گفته دوست دخترم دوست دخترم.... حرفایی می زنی ها.... (2449284) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۲۷:۰۰
اگر بنا بود هر کسی هر شکری را تناول کند و بعد هم عفو گردد که دیگر فرقی بین متقین و گناهکاران نبود. (2449433) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۴:۲۳
حداقل دیگه این حقوق بشر آمریکایی ها دست از سرمون بر می‌دارند .
مرگ یکبار شیون هم یکبار. (2447996) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۴:۲۳
وقتی حکمی توی دادگاه ثابت شد ، نباید منتظر اجازه خارجی ها برای اجرای حکم بود.
حتی لزومی نداره که توضیحی به اونها داده بشه ، البته این بیانیه دادستانی به خاطر اطلاع رسانی دقیق قابل احترامه. (2447997) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۸:۵۹
کاری به حکم ندارم که درست بود یا غلط...اما این همه جنجال سر این حکم اینه که قوه قضاییه بعضی وقتها جوری رفتار میکنه که انگار از اعدام خوشش میاد و همین مساله هم باعث سو برداشت مردم میشود....قصاص حق خانواده مقتوله اما باید دادگاه و....نهایت تلاششو برای رضایت بکنه و اینو نشون بده. (2448001) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۲:۱۸
قوه قضاییه تلاش کاملی برای رضایت کرد
شما نخواستی ببینی (2448095) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۳۹:۰۰
میشه بفرمائید بجز ایران در کدام کشورها قوه قضائیه و دادستانی و مامورین انتظامی و دولت برای گرفتن رضایت تلاش می کنند؟ (2449112) (alef-10)
 
حقیقت جو
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۱۲:۳۱
,و لکم فی القصاص حیات یا اولو الباب. اگر اسید پاش امنه بهرامی قصاص شده بود و مردم از تلویزیون شاهد ان بودند بجای بخشش امنه .امروز شاهد اسیدپاشی در اصفهان نبودیم (2448004) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۵:۴۳
دوست عزیز اینهمه اعدام مگر اثر مثبتی گذاشته است (2448103) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۲۶:۲۸
هدف از تنبیه و مجازات پایین آورن جرم و جنایت در اجتماع است . آیا با وجود این اعدامها و مجازاتها جرم و جنایت کم شده و وضعییت ما از سالهای پیش بهتر شده . من آماری ندارم ولی اگر شده ادامه دهید و اگر نشده از مسئولین میخواهم در عملکرد خود تجدید نظر نمایند . (2449656) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۴۲:۴۱
از آن جهتی که به اجرای احکام الهی مرتبط است ، در جامعه ما به خاطر اجرا شدنشان نیست که جنایات را کاهش نداده است . بلکه به خاطر آنکه ما برای اجرای هر حکمی میخواهیم مواظب باشیم که غربی ها بدشان نیاید و احکام مسلم را به این خاطر دائم کمرنگ می کنیم و به تاخیر می اندازیم ، باعث بی اثر شدنشان می شویم .
خدا فرموده یهود و نصارا از تو خشنود نمی شوند تا زمانی که از آنها تبعیت کنی . (2450769) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۱۴:۳۳
توروخدایک قدم از اجرای قصاص عقب نشینی نکنید جامعه رو داره کثافت برمیداره (2448008) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۴۵:۲۸
شکاف طبقاتی فزاینده، پیدایش طبقه‌ای از ثروتمندان جدید و بروز اجتماعی آنها در ماجرای "بچه پولدارهای تهران"، در کنار رانده شدن لایه‌هایی از طبقه متوسط به انبوه بی چیزان جامعه و گسترش فشار اقتصادی و اجتماعی بر طبقه ی کارگر، همچنین افزایش مشهود آمار جرائم غیرسازمان یافته و کوچک به مثابه نشانی از فقر گسترش یابنده، در کنار گسترش و عادی شدن جرایم اقتصادی عظیمی که فرای قوه تخیل عموم مردم هستند، تنها بخشی از عوارض فساد و ناکارآمدی ریشه دار در سازوکار اجتماعی جامعه ایران است.
نمی‌توان این فساد را به سادگی به نهاد دولت نسبت داد و با ناله‌ای از سر عجز و یادی از گذشته‌ای مبهم و غبارآلود سر زندگی عادی برگشت، این فساد آنچنان گسترش یافته که با کمی بد‌بینی می‌توان در بسیاری از خانه‌ها از آن سراغی گرفت. مسئول و مقصر این وضعیت ویژه کیست؟ نمی‌توان جواب دقیقی به این سوال داد، اما بهترین جواب شاید "همه ما" باشیم (2448756) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۱۰:۲۶
با نظر شما مخالفم. مقصر «ما» نیستیم. ما محصول شرایطی هستیم که سیستم برایمان بوجود آورده است. (2449622) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۴۰:۰۶
نه این که با این اعدام ها جامعه روز به روز بهتر میشه (2449119) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۰:۱۹
دادستاني محترم خسته نباشيدخداقوت
مطمئنا بااجراي اين حكم زنان ديگري كه جديدا خيلي لاابالي گرديده اند مقداري به خود مي آيند و حد خود را رعايت ميكنند.باتشكر (2448020) (alef-17)
 
امین
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۶:۰۲
سوالی دارم ک مایلم بقیه دوستان هم نظرشونو بگن،الف لطفا چاپش کن.ممنون
حکم اعدام ،حالا برای قصاص هر جرمی،برای اجرای عدالت در قبال شخصیه ک از نظر عدالت و قانون کیفری،شایستگی ادامه حیات نداره و در قبال کاری ک انجام داده باید جان و روح او رو گرفت،سوالی ک ایجاد میشه اینه آیا به روشی انسانی تر نمیشه این کار کرد؟؟ در بسیاری از کشور ها اعدام جاشو ب حکم حبس ابد با کار اجباری سخت داده و در همون کشور ها و در مواردی ک جرم صورت گرفته در ارتباط با حقوق تعداد بسیاری از افراد اون جامعه است،مثلا قاتل زنجیره ای،مرگ فرد محکوم با شیوه دیگری مثل تزریق دارو و نه در ملا عام انجام میشه
آیا این اعدام ها در ملا عام باعث شده نرخ جرم و جنایت بیاد پایین؟؟ آیا ترس از اعدام باعث شده مجرمین دلشون بلرزه و دیگه سراق جرم و جنایت نرن؟؟ چرا راه تعقل در احکام دین رو بستیم؟ مگه نه اینکه دین برای بهتر شدن زندگی «زمانه» ماست و متناسب با زمانه قابل انعطافه،اصلا از ویژگی های مثبت دین متناسب بودن محتوای اون با هر زمانه
آیا مسئول یا مجتهد دینی ک اعدام و اعدام در ملا عام رو توصیه میکنه از آثار اون بر روحیه خشونت طلبی مردم مخصوصا کودکان خبر داره و اساسا مهمه براش؟؟ لطفا جواب هاتونو زیر همین کامنت بنویسین،ممنون (2448042) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۳۱:۴۰
این روش انسانی است . بعد از دوهزار روز پایین و بالا کردن پروند انجام شد . (2449337) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۲۹:۲۸
شما مجتهدی دوست عزیز؟ در قصاص حیات است. کی عقول بعضی حضرات بهش پی ببره بعد 1400 سال خدا عالمه (2449437) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۱۱:۱۵
حبس ابد بسی سخت از اعدام است. با حرف شما موافقم. (2449623) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۱:۴۰
درود بر قضات شجاع و نفوذ ناپذير وسلام بر اسلام كه بالاترين سند حقوق بشرش قصاص است چون وفق ايه 179 سوره بقره در ان زندگي نهفته است من به زودي در اين زمينه يك مقاله منتشر خواهم كرد انشالله. (2448055) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۳:۵۵
لطفاً در کنار ادعات، کمی هم مطالعه در مورد روش های جایگزین داشته باش! (2448496) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۹:۳۹
شق دوم ماجرا در این داستان مغفول مانده و ریشه یابی این داستان نیز،
سایت وزین الف باید به آن بپردازد
حکم ارتباط غیر مشروع یک مرد زندار با یک دختر مجرد چیست؟
این چیزی است که در این داستان مغفول مانده و الف نیز به ان نمیپردازد (2448068) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۹:۰۱
شما که نمی دانید آن مرد زن دار محرم ریحانه بوده یا نه
از طرفی چه فرقی می کند وقتی آن مرد مرده است. یعنی میت را به دادگاه احضار کنند؟ (2448086) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۰۷:۴۳
استارت پیشنهاد و اشنایی اولیه در خیابان توسط مرد است (2449198) (alef-10)
 
mohammad
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۹:۴۷
با اینکه به نظر میاد صددرصد قاتل به عمد روده و حقش اعدام، ولی کاشکی بخشیده میشد. (2448069) (alef-17)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۰:۰۸
خیلی خیلی مبهمه! با توجه به عدم اعتراف متهمه .اهدنا الصراط المستقیم (2448071) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۳:۳۷
چند بار به قتل اعتراف کرده کدوم عدم اعتراف؟ (2448097) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۸:۰۷
آره شما هم یک قسمت خبر را که به مذاقت خوش اومده شنیدی! (2448171) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۳۶:۵۹
اما دلیل قتل چی بوده ؟! (2448562) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۱۰:۲۸
دلیل قتل (انگیزه قتل) یک چیز است و ارتکاب آن چیز دیگر . (2449203) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۸:۲۷
جای شکرش باقی که علنی اعدام نشد ، ریحانه که خلاص شد از مصائب این دنیا ، اما فکر نکنم اولای دم مقتول از مرگ ریحانه لذتی ببرند مخصوصا با این تبلیغات گسترده واسه بخشش ریحانه که فایده ای نداشت و کار به لج بازی کشیده شد!

100% اولای دم مقتول در اجتماع با سرزنش مردم روبه رو خواهند شد و به این گفته امام علی میرسند که لذتی که در عفو است در انتقام نیست اما دیگه دیر شده (2448085) (alef-17)
 
nashenas2
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۱:۰۶
کسی تا به حال ازخود نه پرسیده، آیا مقتول متهمه را برده در یک جای خلوت، که نظارت بر نماز خواندن ایشان کند!!؟ (2448938) (alef-10)
 
علی طاهری
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۹:۵۲
چه خوب بود انگیزه قتل نیز بیان میشد! (2448087) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۳۷:۴۴
اونم اعلام شده . چه خوب بود شما میخوندی (2448204) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۸:۱۷
با شنیدن این خبر اشک در چشمام حلقه زد با وجودیکه نمی شناختمش و توضیحات دادستان نیز قانع کننده بود ولی با این وجود کشته شدن هر انسانی مانند قطع یک عضو از بدن آدم در کل و احساس درد برای کل وجود آدم و انسانها.
خدایش بیامرزد - چرا باید انسانها به این مراحل برسند (2448110) (alef-17)
 
پیام
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۱:۲۱
قمقتول هم بی گناه نبوده . اما دلیلی بر قتلش نبوده . بخشش واجب نبوده . اگر همه قاتلها بخشیده شوند که سنگ روی سنگ بند نمیشود (2448122) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۲:۴۹
هیچ کس نپرسید چرا یه مرد زن دار با این دختر اونجا تنها بودن (2448127) (alef-17)
 
ف
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۳:۳۹
خيلى سخته كه روزتو با خبر إعدام اغاز كنى كاش بخشيده ميشد. اما درك احساسات خانواده مقتول براى مردم سخته. ما خودمون درگير يه پرونده مثل اين هستيم اينجا دو عامل اصلى باعث إعدام ريحانه شد. اول رسانه ها كه با حرفايى زشت و تهمتهاى سنگين سعى در بى آبرو كردن مقتول و خانواده اش كردن و داغ اونهارو سنگين تر. كاش با دخالتهاى بى مورد اولياى دم رو به حال خودشون ميزاشتن تا شايد فرجى ميشد. دوم گفته هاى خود ريحانه. قاتل پرونده ما هم بعد از كشتن و يتيم كردن سه تا بچه براى تبرئه خودش آبروى مقتول و خانوادشو زير سوْال برده. اين تصور اشتباه براى رهايى از إعدام و چسباندن هزاران انگ به آدمى كه زير خاك رفته شايد براى قاتل راحت باشه اما همين تصور تمامى درهارو براى گرفتن رضايت روى همه مخصوصا قاتل ميبنده. كشتن فقط باعث مرگ يك نَفَر نميشه بلكه تمام اعضاى يك خانواده رو شامل ميشه. با اين همه بابت إعدام ريحانه تاسف خوردم و فقط براى مادرش صبر آرزومندم. (2448129) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۱۳:۵۶
متأسفانه پاشنه آشیل مقتول، سوابق اطلاعاتی اش بود. به همین دلیل خارج نشینان بر روی آن تمرکز کردند. اگر طرف سوابق اطلاعاتی نداشت، کار به اینجا نمی کشید. (2449629) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۶:۴۳
خداوند قاتل و مقتول رو رحمت کند و ما را هم عاقبت به خیر کند. ناراحتم که اعدام شد ولی خوشحالم که حکم قرآن اجرا شد. کاش همه ی متهمان این همه حامی و پشتیبان داشتند اینطوری شاید آدم های بیشتری بخشیده می شدند. (2448140) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۴۱:۲۵
من زمانیکه تازه این خانم قتل رو انجام داده بود یادمه روزنامه ها رو.خیلی خیلی مرموز این قتل انجام شده بود و اولش هم یادمه نوشته بودن درست اعتراف نمیکرد.باید ببینن چی پشت پرده بوده که این بهش اتکاکرده. درباره حکم هم ما قاضی نیستسم که بخواهیم دخالت کنیم و حکم صادر کنیم.اینجور پرونده های پیچیده رو قضات حرفه ای حکم میدن.درضمن قصاص حق خانواده مقتوله که میتونسته گذشت کنه و نکرده پس دراینجا خود اولیای دم مسبب حکم بودن نه قانون.شبکه های اجتماعی و ماهواره ها هم که کمپین راه انداخته بودن آیا به فکر مقتول هم بودن؟یادتونه برای همین اسیدپاشی چقدرکمپین راه انداختن چندسال پیش که اسیدپاش آمنه رو ببخشن؟؟الان داستان به اینجاکشیده نظر کمپین های دلسوزچیه؟؟؟؟آیا این اسیدپاشهاروهم ببخشیم؟یا مرگ فقط برای همسایه خوبه؟همه سرمایه یک زن زیباییشه.ازش بگیرن با مرگ براش هیچ فرقی نداره...خدادختران سرزمین ما رو ازبلا دورنگه داره انشالله (2448213) (alef-17)
 
امیر حامد
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۴۴:۱۰
با هر کار خوب یا بد "آینده" دیگری متولد میشود. عاقبت خیر برای پرهیزکاران است. (2448222) (alef-10)
 
حسابدار
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۳۹:۲۹
آخر روشن نشد علت قتل مقتول چه بوده.اگر موضوع دزدی بوده چه چیزی دزدیده شده و کدام یک از موارد ذکر شده در توضیحات فوق به دزدی ربط دارد؟ اگر موضوع به مسائل مربوط به اختلافات مالی .خانوادگی .زناشویی و شبیه اینها است چرا صحبتی در این باره نشده؟ اگر مورد دیگری غیر از موارد فوق و مسئله جنسی است چرا هیچ بحثی دراین باره نمیشود ؟خوب میماند مورد جنسی که از دو حال خارج نیست یا بارضایت(رابطه نامشروع) یابدون رضایت(تجاوز) آیا به نظر شما موارد ذکر شده در توضیحات مقام محترم دادستانی تهران که همه آنها بر اساس حدس و گمان است دلیل اعدام میشود آیا بعد از 6 سال وقت نبود که حداقل یک دلیل عامه پسند ارایه میشد . عنوان گردیده1-اظهارات خلاف بعدی .پاسخ.مرحومه از اول گفته که مقتول قصد تجاوز داشته کی و کجا خلاف اظهار اولیه را عنوان نموده 2-محل اصابت چاقو .پاسخ.بنظرم منظور پشت مقتول است و در حالت عادی باید به جایی در جلو بدن باید اثابت میکرد آیا متصور نیست که مرحومه در حالت کش و قوس یک لحظه زمانیکه مقتول پشت به او شده ضربه وارد کرده است3-خرید چاقو بعلت کشتن قبل از جنایت .پاسخ.آیا ندیده ایم ویا نشنیده ایم که در زد خوردی و دعوایی چاقو کشی شده آیا همه اینها با تصمیم قبلی دعوا و کشتن از خانه بیرون میروند اگر مرحومه روابط نامشروع داشته چرا باقصد کشتن تن به اینکار داده و اگر هم مورد تجاوز قرار گرفته به خاطر این عمل قصد دفاع داشته و خود نیز به این قضیه معترف بوده است دیگر موضوع محل اثابت چاقو یا زمان خرید آن بعنوان دلیل نباید ارایه شود.4- ارسال پیامک. پاسخ.انگیزه قتل چه بوده اگر از قبل مشخص بوده و قاتل بدون پروا موضوع کشتن را اس ام اس کرده علی رغم اینکه خودش دانش آموخته کامپیوتر است و میدانسته که با ارسال اس ام اس رهگیری خواهد شد و میتوان از گیرنده اس ام اس هم توضیح خواست .دادستان محترم چه جوابی دارد چرا اظهارات گیرنده اس ام اس را که میتواند گره گشای کلی این معما باشد و قویترین دلیل روشن را ذکر نکرده .5- بیرون آمدن مقتول و گفتن دزد دزد.پاسخ-احتمالا مقتول رو به موت بوده ودرخواست کمک کرده و همه ما چه در فیلم ها و چه در خارج خانه شاهد بودیم که خود دزد در حین فرار داد میزده آهای دزد دزد ملت دزد رابگیرید.6-درب آپارتمان قفل نبوده.پاسخ.آیا کلیه متجاوزین بعد ازورود به خانه چه به زور چه بدون زور در را حتما قفل میکنند ضمنا بنظر نمیرسد که با اینکار مرحومه در همان دقایق اولیه به نیت متجاوز شک کرده و دادو بیداد راه می انداخت و اگر هم مرحومه به ارتباط راضی بود چه نیازی به قفل کردن است؟-موضوع بودن اشخاص ثالث. پاسخ . مگر مرحومه زدن چاقو به مقتول را به گردن دیگری انداخته حالا چه این اشخاص وجود خارجی یا معاونت داشته باشند یا نداشته باشند این دلیل ربطی به تجاوز نکردن میشود ؟ -موضوع مربوط به تحقیقات از محل کار مبنی بر دروغگو بودن .خود بزرگ بینی و غیره.پاسخ-آیا این موارد میشود قسمتی از دلایل اعدام چرا از طریق پزشک قانونی و تحقیقات محلی و اطلاعاتی در رابطه با وجود سوء رفتار و اخلاق خلاف عفت عمومی مرحومه بحثی نشده و اگر وجود داشته چرا عنوان نشده این موارد عنوان میشد بهتر بود یا خود بزرگ بینی دروغ گو بودن که خود اینها هم جای بحث دارد.
درنهایت ضمن درخواست شمول رحمت خداوندبه از دنیا رفتگان مربوط به این پرونده و درخواست پوزش از خانواده های مربوطه و مقام قضایی که در این نوشتار ممکن است ناخواسته یا بعلت ناآشنایی به کلمات یا جملات مقرون به منظور توهینی کرده باشم از عموم دوستان و مسئولین این پرونده درخواست عاجزانه دارم که اگر موضوعی یا اطلاعی از قضیه دارند که به هر علتی بیان نشده عنوان کنند تا از نشر اطلاعات غیر موثق در جامعه وفضای مجازی و احتمالا توسعه عدم اعتماد به اطلاعات رسمی جلو گیری شود (2448392) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۷:۱۹
خود گویی و خود خندی ! عجب مرد هنرمندی!!!!×!×! (2448849) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۸:۱۴
اگه اینقدر شفاف بوده پس چرا 7 سال طول کشیده؟ (2448475) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۴:۰۱
4 - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ ۱۳/۴/۱۳۸۶ (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛

از دادستانی بعید بود,

قانون مصوب در سال 1376 :

هرگونه استنادی به : پیامک - فیلم و تصویر و عکس و یا صوت ظبط شده توسط هر نوع دوربین مداربسته و یا....

جهت اقامه دعوای حقوقی و یا کیفری و یا ادامه ادله در دادگاه های مختلف, غیر قانونی و از درجه اعتبار ساقط و قاضی که به چنین شواهدی برای حکم صادر کردن استناد کند مورد پیگرد قرار میگیرد.

آیا دادستانی این موضوع را نمیداند؟ عجیب است! (2448497) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۷:۵۰
جالب بود نمی دانستم چنین قانونی داریم!

آقای قاضی لطفا جواب بدهید، پای یک جان از دست رفته در میان است! (2448851) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۹:۱۲:۰۳
فکر کنم امشب بکشمش
جمله بالا معنی کشتن نمیدهد و معنی دلباختگی هم دارد که بیشتر جوانان از آن استفاده میکنند اما چرا قتل حتما دفاع از خود بوده دختر نوزده ساله را تصور کنید مثل بره می ماند و افکارش کوتاه و گذرا قتل حتما دفاع از خود بوده شک نکنید در مقابل درخواست غیر قابل پذیرش و زود هنگام از دخترک مظلوم و بیچاره (2451722) (alef-10)
 
پدر....
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۰۴:۰۸
هر کسی باید اول خودش رو جای خانواده مقتول بزاره بعد در مورد تصمیم آنها قضاوت کنه....من هم بودم قصاص می کردم....این حق شرعی و قانونی ایشان بوده است ...گرچه مقتول را زنده نخواهد کرد.اما تا حدود زیادی موجب عبرت جانیان می شود تا جرئت نکنند به راحتی جان انسانی را بگیرند. (2448644) (alef-10)
 
مهشید نازپرور
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۳۴:۵۰
آقای پدر نگفتی که این مرد با اون دختر ئدر خانه خلوت چکار داشته چرا رفته پیشش حتم داشته باش زیکاسه نیم کاسه ای بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2449249) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۰۴:۴۰
خیلی جالبه که با این هنه توضیحاتی که اینجا اومده, ننوشته اگه انگیزه قاتل دفاع از خود نبوده , پس چه چیز دیگه ای بوده که ارزش کشتن این طرفو داشته,
با این توضیحات اینطور به نظر میاد که این خانوم یه روانی ادمکش بوده که الکی زده کشتخ یکیو (2448648) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۳۹:۳۸
با اين اوصاف ، خانواده مقتول خوشحال به اجراي حكم هستند . هرچند لذتي كه در عفو هست در انتقام نيست (2448739) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۴۰:۲۵
بی دادگاه ! (2448742) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۱۷:۴۴
واقعاً همینطور است. ریحانه هیچ کسی را نداشت. (2449635) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۴۱:۴۸
جائی خوندم که ریحانه اظهار داشته که دکتر بهش گفته "راه بجائی نداری ! , در اینجا هر دختری میترسه و باور میکنه که لابد در منزل هم قفل شده , لذا ترسیده و بخاطر اینکه آبروش نره با کسی هم تماس نگرفته و خواسته اون مرد رو در فرصت مناسب ناکار کنه تا حدی که فقط بتونه راه فرار پیدا کنه ...

داشتن چاقو هم برای شغلهای پرخطر واسه دفاع شخصی گاهی احتیاطا لازم میشه , بخصوص که ممکنه از رفتار طرف مقابل سوء ظن هم نسبت به اون پیدا کرده باشه , پس اینهم دلیل قصد قبلی اقدام به قتل نیست

به هر حال من فکر میکنم ریحانه قربانی سادگی خودش شد وقتی که فکر کرد بتنهائی میتونه از خودش دفاع کنه , بخصوص اینکه بدون شناخت کامل از یه مرد وارد یه منزل خالی شده که بعدا گفته شده منزل عمه دکتر بوده !

و متاسفم که این اعدام صورت گرفت با اینکه انگیزه قتل مشخص نشد (2448747) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۰:۵۴
منم با نظر شما موافقم، همانطور که در پرونده هست، ضربه به سمت راست خورده و نه چپ، و اگر متهمه مرحومه قصد قبلی داشته، و به قصد کشتن زده، طبیعتا باید به سمت چپ می زده، و نه راست، چطور دادستانی این واقعیات رو ندیده!!؟؟ (2448860) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۴:۲۷
یک عده ای برای نجات جان یک انسان خود را به آب و آتش می زنند یک عده ای دیگر برای اعدام کردن ! بین اینها کیلومتر ها فاصله وجود داره ، متاسفم از این همه پلیدی (2448845) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۰:۳۰
هر دو مستحق مرگ بودند هم مرد چشم چران و هرزه هم زن که نگران از هم پاشیدن زندگی دیگری نیست و به فکر منافع خود بود و بس حقش مرگ بود دل نسوزانید برای کسی که بخاطر پول به دیگران فکر نکند (2448858) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۷:۰۷:۵۳
گویا ریحانه قرار بوده روی دکوراسیون اتاق او کار کند. سریع تهمت نزنید داغ خانواده ها سنگین تر می شود. (2451580) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۶:۳۴
ریحانه اعدام شد و طبق معمول پرونده بسته شد.
اما اینجا چیزی که از نظر پنهان مانده است، رابطه (نمی گویم غیرشرعی) مقتول با ریحانه است. رابطه ای که بهر حال درحالی با ریحانه برقرار شد که مقتول دارای زن و خانواده بوده است.
البته براحتی می توان یک سند صیغه جور کرد و سر و ته قضیه را هم آورد.
اما سوال من این است که اگر پدر ریحانه نیز مانند مقتول از نفوذ حکومتی برخوردار بود آیا نمی توانست با استفاده از وکلای زبر دست و چاشنی اعمال قدرت در پرونده استفاده از این حق را در جهت صدور رای متعادل تر عملی کند؟
به نظرم ریحانه قربانی ضعف جایگاه اجتماعی خانوادگی خودش شد.
ریحانه بخاطر فقر مالی خانوادگی و جاه طلبی جوانی اش (چیزی که ممکن است همه ما در آن وضعیت از خود نشان دهیم) گرفتار بندهایی از قانون شد که اگر مانند آقای مثلا م. ر. از نفوذ دولتی برخوردار بود هرگز و هرگز اعدام نمی شد.
فرارو جان چاپ کن. (2448961) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۲۰:۵۰
آفرین به شما. عاملی که سر ریحانه را بالای چوبه دار برد، تنهایی و غربت و بی کسی او بود. فقر مادی از یک طرف و بی کسی و تنهایی و بی نفوذی هم یک طرف دیگر. و گرنه حق او اعدام نبود. آن مرد مسن و 40 و اندی ساله که با توجه به وضعیتش در حاشیه امن قرار داشت، از آن دختر بیچاره سوء استفاده کرد. در واقع قاتل اصلی ریحانه، همان مقتول است که اول ریحانه را پرپر کرد و بعد خودش را. و گرنه من به عنوان یک مسلمان معمولی و 50 ساله وقتی می شنوم یک مرد 40 و خورده ای ساله با یک دختر 19 ساله روی هم می ریزد، بدنم می لرزد. چطور یک مرد (حتی کافر مطلق و از خدا بی خبر) می تواند به خودش اجازه بدهد به یک دختر 19 ساله نگاه نامناسب بکند؟ به نظرم حتی یک کافر نیز در چنین موقعیتی وجدانش اجازه نمی دهد از نیازمندی یک دختر 19 ساله سوءاستفاده کند. خدایا خودت به داد همه مان برس که کارمان زار است. (2450579) (alef-10)
 
1360
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۵۳:۵۲
حکم اعدام در قانون امده به نظر حقیر میشه بازنگری کرد ولی تا اون زمان نمیشه اجرا نکرد حکمو (2449163) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۲۴:۴۶
متاسفانه رسانه های خارجی بخصوص بی بی سی نقش منفی خودشون را بازی کردند و باعث شدند که اندک امید متهم برای جلب رضایت اولیای دم بخاطر جو سازی و سیاسی کاری آنها از بین برود و مسیر این پرونده را به جایی بردند که اولیای دم چیزی جز قصاص برای متهم نگذارد و چنین هم شد
تمام کسانی هم که دم از نا حقی و قصاص بی گناه و غیره حرف می زنند متاسفانه تحت تاثیر همین جو سازی رسانه هستند (2449319) (alef-10)
 
massood
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۲۶:۰۰
اگرچه همواره بخشش و عفو زيباست اما قصاص حق مسلم اولياي دم است.
اين افرادي كه اينگونه طلبكارانه مدعي هستند كه بايد قاتل عفو مي شد، آيا اطمينان دارند كه اگر خودشان جاي خانواده مقتول بودند چنين مي كردند؟
آنهايي هم كه مدعي هستند قاتل بودن خانم جباري، محرز نيست، به نظر من به شدت تحت تاثير جريان سازي هاي سياسي مخالف حاكميت هستند. اگرچه انتقادات جدي و واردي به دستگاه قضا وجود دارد اما در اين پرونده انصافا دقيق و عادلانه قضاوت شده. هرچند اين مسائل تخصصي است.
متاسفانه مردمي هستيم جو گير ، عوام و بازيچه.
احساسي و غير عقل گرا
ححال گاهي در جهت مخالف و گاهي در جهت موافق
اول
اميدوارم هم مقتول و هم معدوم را خداوند رحمت كند
دوم
اميدوارم عموم مردم و اكثريت ملت، بر اساس خردورزي و عقلانيت و اخلاقيات زندگي كنيم
سوم
اميدوارم عرايض بنده، توهين به عزيزاني قلمداد نشود بلكه اين را از باب انتقاد خود ببينيم
چهارم
اميدوارم با اقداماتي ريشه اي و بلند مدت و مدبرانه روز به روز كمتر شاهد قتل و اعدام باشيم (2449322) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۴۷:۳۹
ریحانه برای دفاع از شرفش مرد مرگی که با عزت و افتخار بود خدایش بیامرزد (2449368) (alef-10)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۲۶:۳۴
هموطنان عزیز اطمینان داشته باشید که قضات متعددی روی این پرونده کار کرده اند بارها وبارها پرونده بررسی وتجزیه وتحلیل شده وهیچ انسانی انهم قاضی وانهم مسلمان که میداند فردای قیامت باید پاسخ تصمیمش که منجر به اعدام یک انسان شده را به خداوند بدهد تا همه جوانب را نسنجد وادله محکمی بدست نیاورد حکم اعدام را امضا نمیکند حالا عده ای با توضیحات دادستان قانع نشده اند توقع نداشته باشند که تمام این پرونده ده ساله که لابد حاوی هزاران برگ هست را درمعرض دید عموم بگذارند پس بهتر است برای مرحوم ومرحومه از خدای بخشنده طلب مغفرت بکنیم وبه رای صادره احترام بگذاریم زیرا درغیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمیشود (2449432) (alef-10)
 
مريم
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۴۶:۱۳
متاسفانه با همه تلاش قوه قضاييه ان دختر اعدام شد ولي بهتر بود خانواده مقتول بجاي كاشتن درخت كينه درخت عشق مي كاشتن دختري كه ٧/٥ سال هر روز اعدام شد ان بانوي اهل نور از قاتل يكدانه پسرش گذشت وهمه مردم دنيا را خوشحال كردند خانوادمقتول از خود مي پرسيدند شوهرم ان شب تنها با اين دختر در منزلي تنها چكار مي كرد بعد ادعاي مظلوميت براي ان مرحوم را مي كردند به هر حال خدا از تقصير مقصر اصلي بگذرد (2449464) (alef-10)
 
Sanaz5190
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۰۰:۰۲
راحت شد همین
اما توضیحات مبهم بود (2449483) (alef-10)
 
یک زن
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۰۲:۲۲
اینایی که میگن اعدام افراد درس عبرتی هست برای سایرین در نظر داشته باشن که اکثر مواقع قتل در لحظه ای رخ میده که شخص کنترلی بر رفتار خود نداره و در حالت جنون اقدام به قتل میکنه و به سرعت پشیمون میشه. این کجاش درس عبرت هست؟ (2449484) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۲۹:۴۵
نقطه به نقطه سریع وصحصح هستش الا اینکه انگیزه قتل را ننوشتید باید بدانید اکثر خانمهای امثال ایشان که بیشتراز خانمهای همسال خودش ازادی دارد داخل کیفشان چاقو دارند میشه گفتن از ان چاقو استفاده کرده ودر مورد ان پیامک هم میشه اینطوری گفت که ایشان احتمالا روزهای قبل با این اقا مشکل داشته وبرای تلافی ایشان را به قتل رسانده که انهم بعیده اخه مگه میشه کسی قصد کشتن کسی را داشته باشه ولی قبل از ان بره خبرشو به دوستش بده در این مورد هیچ کس محرم نیست که بخواهی برایش درد دل کنی در هرصورت ایشان قتل نفس کرده اما میشه با دلیلی که ایشان بیان کرده از قتل ایشان صرف نظر کرد شاید ان دنیا از گناهان مقتول کاسته بشه چون ان مرحوم حتما در این فقره بیشتر مقصر بوده (2449539) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۵۳:۳۳
این مطلب را خواهشا سایت الف بنویسید دلیل حمله مرحومه ریحانه جباری به سربندی چه بوده؟؟؟ که نامبرده از ناحیه کتف مجروح شده بود!!!! (2449589) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۰:۵۹:۰۴
انگیزه قتل چه بوده ؟! (2449597) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۱۳:۳۰
من امشب برای این دختر نماز وحشت خواندم.

خدا بیامرزدش، قیافه معصومی داشت، بی اختیار دلم برایش شکست و به عنوان یک پدر دارای 3 دختر، درد عظیم خودش و مادرش را حس کردم

شما هم بخوانید، انشاالله روحش آرامش بگیره. (2449628) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۳:۵۳:۳۵
اتفاقا قیافه اش مثل قاتلها ست اصلا هم معصوم نیست (2452173) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۳۲:۴۱
آخه چرا فکر نمیکنید اگر ریحانه میخاسته با برنامه قبلی قتل انجام بده که دیگه با طرف تلفنی تماس نمیگرفته پیامک نمیزده که شماره اش تو گوشی طرف بمونه و این کاشفین هوشمند قتل در عرض چند ساعت شناسایی اش کنند. اگر نقشه قبلی داشت که خودش به اورژانس زنگ نمیزد. آخه یه بچه هم میدونه اگه بخواد قتل برنامه ریزی شده کنه خیلی باید هشیارانه تر عمل کنه تا ردی به جا نذاره. در مورد پیامک که میکشمش هم خود ریحانه گفته بخاطر بحثی که با پدرش داشته اونشب در مورد پدرش گفته نه سربندی و صد البته از روی عصبانیت یه چیزی گفته که قصدی هم در کار نبوده. شما میگید مقتول قصد تجاوز نداشته اگه بپذیریم پس بگید انگیزه قتل چه بوده؟ در مورد داروهای خواب آور توی یکی از شربتها چرا حرف نمیزنید؟ وسیله ای که دکتر از داروخونه خریده؟ ملافه های روی مبل؟ قفل کردن در از داخل؟ خیلی ابهامهای دیگه (2449669) (alef-10)
 
هم وطن
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۴۶:۳۵
ریحانه جباری به دست رسانه ها و شبکه های اجتماعی قصاص شد
مطمئنم اگه این ماجرا 20 سال پیش اتفاق میفتاد زمانی که بازار شایعه سازی و دروغ پراکنی در فضای مجازی تااین حدداغ نبود خانواده مقتول رضایت میدادند (2449694) (alef-10)
 
سادات
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۳۷:۰۳
باید که دلیل قتل چه بوده که از بیش نقشه قتل را کشید ه اگر ان مرد در حق این زن ظلم کر ده و کار به جایی رسانده که این دختر مجبور شده دست به قتل بزند باید دادگاه این موضوع را می فهمید انوقت حق با دختر است (2450617) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۶:۵۴:۴۰
به نظر من هم ریحانه و هم اقای سربندی وارد بازی خطرناکی شدند که این بازی میتوانست چنین عاقبتی برای هردوی انها داشته باشد! به نوعی فکر میکنم عدالت در مورد هردوی انها اجرا شد! ولی ریحانه می توانست کمی عاقل تر باشد که اون هم بخاطر سن و سال کمش و بی
تجربگی اون بود! امیدوارم کسانی که ارتباطات مشابهی دارند و متاسفانه تعداد انها هم در جامعه ما کم نیست از سرنوشت این دو نفر بخوبی درس گرفته باشن! (2451558) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۱:۱۸:۲۷
تقصیری متوجه ریحانه نیست. او یک دختر کم سن و سال بود که فریب یک مرد با دو برابر و نیم سن خودش خورد. (2451918) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۰:۰۲:۲۹
تا حالا در هیچ قضیه ای که یه طرف زن باشه، آقایون مقصر نیستند حتی اگر خلاف شرع باشه (2451786) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۲:۰۸:۰۶
آقاي دادستان خوب بود ميفرموديد اگر علت قتل دفاع از ناموس نبوده چي بوده ؟آيا اين دختر جنون آدم كشي داشته؟ بسياري از اين امثال مقتول به پشتوانه ثروت دختران نوجوان را اغفال ميكنند وبعد براي ادامه ارتباط اورا در فشارهاي مختلف روحي واجتماعي قرار ميدهند.هزاران بار در صفحات روزنامه ها خوانده ايم كه از امثال اين قرباني فيلم ميگيرند وبعد با تهديد به انتشار فيلم وبي ابرويي اورا وادار به سوئ استفاده جنسي وهزاران آزار واذيت ميكنند.اين مقتول با اين دختر نوزده ساله چكار داشته است ؟در زير پوست شهر جنايت هاي خاموشي اتفاق ميافتد كه هيچكس از آن خبردار نميشود .اختلاف فاحش در امدها باعث شده مردهاي سست عنصر وبي ايمان از فقر ونياز دختران كم بضاعت كه ميخواهند به برخي از خواسته هاي مادي برسند استفاده كرده وانها را به بردگي جنسي وا ميدارند .بي انصافي است اگر از همه جوانان بخواهيم كه قانع باشند وفريب ظواهر وزخارف را نخورند. لازم نبوده كه همانروز مقتول قصد استفاده جنسي داشته باشد احتمالا قبلا به خواسته هايش رسيده ومعدوم را در فشار براي ادامه رابطه قرار داده بوده واو هم كه تحملش تمام وصبرش لبريز شده بوده اورا كشته باشد. فقر فقر فقر همانكه از هردر وارد شود ايمان از در ديگر خارج ميشود .علت العلل تمام اين ترازدي ها است واما .ما كه هرروز عليه آل سعود بيانيه ميدهيم وراه پيمايي وتظاهرات ميكنيم كه از اعدام شيخ نمر صرفنظر كند كارمان در اعدام يك دختر جوان كه در ارتكاب جرمش هزار تا اما واگر هست درست بوده ؟ من گمان دارم اين زن قرباني رسانه هاي بيگانه شد از بس به او پرداختند قوه قضاييه براي ابراز اقتدار اورا اعدام كرد درست مثل شهلا جاهد.طفلك چه زجري كسيد هم در زندگي كه گرفتار پير مرد هوسران وآزار هاي او شد واينجور هم مرد .همه ما دختر وخواهر وهمسر داريم وميدانيم يك دختر نوزده ساله چقدر خام وكودك مآب ميباشد.آقاي دكتر علي لاريجاني دخترشان مريض بود كه انشاالله شفا يافته ويا اگر بيمار است بحق عاشورا وتاسوعا از خداوند برايش وبراي همه بيماران وخصوصا بيماران جوان استدعاي شفاي عاجل دارم غرض ايشان بخاطر بيماري دخترشان همه كار ها ومسئوليت هاشان را از اولويت انداخته وبه بيماري دخترشان مشغول شدند كه نشان از عاطفه قوي ايشان دارد كاش در اينمورد هم از برادرشان مي خواستند كه از اختيارات خود استفاده ويك درجه تخفيف براي متهمه قائل شوند. (2452019) (alef-13)
 
peyman
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۲:۴۸:۲۸
یه سوال؟
اون دوستش در جواب اس ام اس چی گفته؟
یا حداقل کاری که میشد کرد پیدا کردن اون دوست بوده (که حتما کار سختی واسه دستگاه قضا نبوده)برای ادای توضیحات ولو اندک!
شایدم به ذهن کسی نرسیده خوب (2452079) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۱:۳۹:۵۸
از کسانیکه طرفدار قصاص دخترک هستند میپرسم . اگر قاتل سربندی بود و مقتول ریحانه فکر میکنید الان سرنوشت این داستان چه بود ؟ (2452251) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۴:۰۲:۰۸
خطاب به خانواده مقتول مرتضی سربندی:
شما که شرط آزادی مرحومه ریحانه جباری را گفتن حقیقت از طرف ایشان عنوان کرده بودید , به نظر شما با کشته شدن ایشان به نتیجه دلخواه خود رسیده اید؟ اگر شما منطقی فکر کرده بودید و اجازه بازگشتن ایشان به زندگی را می دادید این احتمال وجود داشت که به علت تغییر شرایط زندگی و از زندان آزاد شدن ایشان کم کم ترس مورد نظر از نفر سوم پرونده (شیخی) در ایشان از بین رفته و حقیقت موضوع بازگو شود.
شما که خود به این موضوع اذعان کرده بودید که حتی ممکن است ریحانه قاتل نباشد چه اصراری بر کشتن ایشان داشتید و با این کار نه تنها , تنها روزنه ایی که با آن می توانستید به حقیقت موضوع پی ببرید را از بین برده اید ,در ضمن آسایش خاطر وجدان خویش را نیز دچار تزلزل کرده اید.
شما که به این موضوع واقف بوده اید که این تراژدی دارای شبهات زیادی است و نفر سوم نقش تعیین کننده ایی در آن داشته است آیا فکر نمی کردید اگر صبر می کردید می توانستید با بازگو شدن مسائل در طول زمان به حقیقت پی ببرید.
در نهایت با کشتن ریحانه به ناحق آرزوی شما نیز برای یافتن حقیقت کشته شد. (2455368) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.