نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 258334
چهره هایی که حضورشان در تبلیغات داخلی مجاز شد
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
حضور چهره های هنری - ورزشی در تبلیغ صنایع و تولیدات داخلی، مجاز شد تا با استفاده از این ظرفیت به توسعه بازار صنایع ملی کمک شود.

به گزارش تسنیم، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روح حاکم بر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، توجه، باور و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی است. این نگاه درونزا علاوه بر جنبه های ملّی، خودباورانه و استحکام اقتصاد کشور به اشتغالزایی نیز کمک می کند.

وی افزود: هر بخشی از مدیریت کشور باید ببیند در جهت هم افزایی با این سیاست کلّی چه سیاستها یا اقداماتی باید انجام دهد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را در حوزه های فرهنگ سازی برای این رویکرد، مسئول می داند. مطابق بسته حمایتی که ابتدای امسال اعلام شد رسانه هایی که موضوع آنان و حجم اکثر خروجی آنان تقویت کننده هر یک از محورهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی باشد یارانه سه برابری می گیرند.

انتظامی در همین زمینه توضیح داد: دوره های آموزشی فشرده برای سردبیران و دبیران اقتصادی رسانه های اصلی کشور هم با همین هدف صورت گرفت تا مفاهیم و پایه های این رویکرد، ابتدا برای خود رسانه ها روشن شود تا بتوانند با اثربخشی بیشتری حرکت کنند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به بازنگری در قانون تبلیغات گفت: قبلاً حضور چهره های ورزشی و هنری در انواع تبلیغات، ممنوع بود. اخیراً این ضوابط مورد بازنگری قرار گرفت و حضور این چهره ها در تبلیغ «صنایع و تولیدات داخلی»، مجاز شد تا با استفاده از این ظرفیت به توسعه بازار این صنایع کمک کند.

انتظامی ادامه داد: البته طبیعی است که سایر ضوابط از جمله معارض نبودن با فرهنگ اسلامی و ایرانی برای همه نوع تبلیغات و از جمله این نوع تبلیغات، جاری است و نظارت خواهد شد. بعلاوه در ضوابط جدید و با توجه به ضرورت رعایت حقوق کودکان، از این نوع تبلیغات برای محصولاتی که مصرف کننده آن عمدتاً کودکان هستند نمی توان استفاده کرد.
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۱۰:۰۳:۳۱
1. چرا باید چندین سال طول بکشد تا مسئولین بفهمند درجایی که رقبای خارجی برای محصولشان همه گونه تبلیغی می کنند چرا ما تبلیغات را کاری زشت می دانستیم؟
2. از نظر حقوقی یک نفر برای من روشن سازد رابطه حقوقی دولت و وزارت ارشاد با یک هنرمند یا ورزشکار چیست که می تواند برای وی تعیین تکلیف کند؟ (2651478) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۲۱:۲۵:۳۷
تبلیغات در عصر حاضر یعنی خرج کردن میلیاردها تومان برای محصولی (مانند بعضی از خوراکی‌های سرطان‌زا) که نه‌تنها هیچ ارزش غذایی ندارد بلکه در طولانی‌مدت باعث تجمع سموم و عناصر بسیار مضر در بدن می‌شوند.
تبلیغات یعنی مسابقه دادن برای تعیین جوایز هرچه گران‌قیمت‌تر و لوکس‌تر که نهایتاً هزینه‌ی همه‌ی آن چندین میلیارد را از جیب مصرف کننده بیرون می‌کشند و با رنگ و لعاب و فریب دادن احساسات مردم از طریق به صحنه آوردن فوتبالیست‌ها یا هنرپیشه‌های خوش‌تیپ،‌ سبد هزینه‌ی خانوار را مطابق طرح کسب‌وکارشان می‌چینند و امکان نمی‌دهند تا درآمد ناچیز این اقشار بر اساس نیازهای واقعی‌شان تنظیم شود.
تنها به یک محصول فرهنگی اشاره می‌کنم که در هجوم این سیل بنیان‌کن تبلیغ برای محصولات مصرفی غیرضرور، تیراژ میان‌گین کتاب به 500 جلد کاهش پیدا کرده و کالاهای فرهنگی از سبد خانوار اقشار وسیعی از جامعه حذف شده است.
در پاسخ آقای یا خانم بی‌نامی که پرسیده‌ است «چرا ما تبلیغات را کاری زشت می‌دانستیم»: برای این که واقعاً از زشت هم زشت‌تر است که خانواده‌ای که از سوءتغذیه رنج می‌برد به زور همین تبلیغات رنگ و لعاب‌دار به جای نان، پف...کی آشغال یا چیـ.....س آشغال بخرد و به خورد بچه‌های‌اش بدهد. (2653229) (alef-10)