احسن بر تو (2388773) (alef-10)
آریابان
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۶:۴۲:۱۳
آب ، تا وقتی که در جریان است و پویا ، مایۀ حیات است و زندگی-آفرین ؛
می گنندد و مرگ-آفرین است وقتیکه بی حرکت است و ایستا ؛
اما این دلیل برآن نمی شود که هر حرکتی پسندیده است و هر بی حرکتی نکوهیده و ناپسند ؛
تا حرکت کجا باشد و چرا و.................. بی حرکتی کجا باشد و چرا !!!!!؛ (2389544) (alef-10)
تحلیل درستی ارایه نفرموده اند. حضرت علی (ع) در نهجالبلاغه خطاب به امام حسن (ع) میفرمایند : احتیاط و داخل نشدن در موضوعی که درستی و نادرستی آن بر تو آشکار نیست (فتنه )بهتر از ورود و عمل در آن است. تحلیل مقاله کاملا مقایر با کلام معصوم و روش مکتب اسلام است. در اسلام نیت و جهت حرکت بسیار مهمتر از اندازه آن است. (2392132) (alef-13)
افراط در برابر افرادی که میخواهند قانون شگنی کنند و برخورد شدید با اینها بسیار نکو است. (2390271) (alef-10)
ببخشيد مزخرف فرموديد. افراط عموما بديگران صدمه ميزند و تفريط عموما خير. گشت موتورسوار موجبازار مادران و خواهران اين مردم ميشود. كه گفته است افراط بهتر است. تفريط مردم مثلا سوييس در مقابل تجاوز امريكا بهتر است يا افراط داعش در قتل و غارت مردم و فروش دختران مردم . وقت مقايسه نيست و مجال اندك. اما عموما افراط روحيه خشن و ناملايم يك موضوع سات و اين يعني تنفر، عدم امنيت، بي قانوني و ... (2388705) (alef-2)
احسنت! (2388800) (alef-2)
آرمان
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۰:۳۲:۳۷
وقتی شما الگوتو آقای ارضی باشه بهتر ازاین نمیشه.شما اگر اینجور میخوای حساب کنی بی حجابی مفرط بعضی از خانمها هم یه نوع افراط هستش پس کارشون خوبه (2388829) (alef-2)
فعلا که تو کشور ما کسی که امر به معروف میکنه رو می کشند عزیز دل (2388970) (alef-3)
میرشمس
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۰۹:۲۴:۰۰
آقای مهدیان !
روزگاری از هر دوازده نفر یک نفر وارد دانشگاه می شد و مستعد ترین وارد می شد.اما الان هر کی دانشگاه شرکت می کنه قبول میشه و دویست و پنجاه هزار صندلی خالی داریم( توسط رییس سازمان سنجش چند روز پیش بیان شد)
معلومه دیگه دانشگاه آن داشنگاه پویا و قدرتمند سابق نیست.باید انتظار داشت که مواضع قدرتمند دانشجویی جاش رو بده به کنسرت و موسیقی و لهو لعب در دانشگاه و بی خیالی نسبت به اتفاقات جامعه توسط دانشجو را همراه داشته باشه. (2388717) (alef-2)
نگاه دقیقی است به مدیریت جامعه. جامعه پر شور و هیجان تویعه می یابد. به همین دلیل دوران اصلاحات ار دوران احمدی نژاد بهتر بود (2388737) (alef-2)
آرمان
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۰:۳۴:۲۵
به شرطی که این شور و هیجان برای دو طرف باشه نه اینکه یکسری با فحش و داد و بیداد لغو سخنرانی کنن و یکسری تا حرف بزننن یه ستاره بهشون بچسبونن بندازنشون بیرون (2388834) (alef-2)
آرمان
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۰:۳۵:۳۵
یعنی نویسنده یه چیزی گفته که یه چیزی گفته باشه.برادر من از تفریط وحشتناکتر افراطه (2388839) (alef-2)
مساله اینه که گروهی که حجاریان رو دعوت کردند و قصد برپایی جلسه را داشتند جرات دفاع و ایجاد هیاهو و هفراط مقابل گروه مخالف نداشتند.
این چیزی که نویسنده مطلب از آن دفاع می کند افراط یک گروه هست دغدغه یک گروه هست وگرنه اگر همه گروهها و صداها بتوانند و اجازه داشته باشند صحبت کنند و دغدغه خود را بیان و دفاع کنند می شود همان دموکراسی..
اینکه فقط یک گروه حق سر و صدا کردن دارد و بقیه از ترس باید ساکت باشند نشانه پویای آن جامعه نیست. خود داعش هست. (2388844) (alef-2)
نه فدات بشم به خاطر تفاوت برخورد ها هستش. اون گروه که مانع سخنرانی میشن کاریشون نمیکنن ولی اون گروه اگر در گیر بشه باید پی کمیته انظباطیو به تنش بماله تازه اگر اخراج نشه (2389002) (alef-13)
با عرض سلام:
چرا عده ای از زنان جامعه ما که رو به افزایش است دیگر حجاب را رعایت نمی کنند
چرا در جامعه ما عده ای از مردم که رو به افزایش است اعتقاد شان نسبت به
اسلام کم رنگ شده (به صف های نماز جماعت مساجد سری بزنید)
چرا در جامعه ما بهره و دیر کرد گرفتن باب شده(سری به بازار بزنید)
می گویید قیام برای امربه معروف و نهی از منکر !!!! واقعا تعجب می کنم
جای این کار بروید دلایل آن را بررسی کنید و اگر توانستید جلوی آن را بگیرید
آقا امیر الومنین علیه السلام می فرماید فقر وقتی از دری وارد شود ایمان از در
دیگری می رود
به آقایان انصار حزب الله می گویم بروید اول جلوی فسادها و رشوه ها و رانت اقتصادی و وارد کردن کالای قاچاق را بدون گرایش سیاسی بگیرید تا اوضاع اقتصادی
جامعه بهتر شود تا امربه معروف و نهی از منکر شما در جامعه خریدار داشته باشد (2388738) (alef-2)
درسته ولی بستگی داره رفیق برو ببین ثروتمندان ایمان بیشتری دارند یا فقرا (2388964) (alef-3)
الان دیگه هیچ کدوم (2389584) (alef-10)
معلومه هیچکدام ولی این اعتدالی هم که دولت یازدهم میگه اعتدال نیست چرا که فقط از نظر دولت بعضی اصواگراها افراطی هستن وهیچ توجهی به اصلاحطلب های تند نمیکند (2388741) (alef-2)
هيچكدام فقط اعتدال و انصاف (2388743) (alef-2)
قطعا تفريط بهتر است. افراط يعني داعش يعني طالبان يعني حمله موتورسواران به مردم و مزاحمت ها براساس اعتقادي كه در بسياري از موارد ناصحيح است. افراط يعني اسيب رساندن به ديگران . (2388783) (alef-2)
من فقط یه سوال دارم : چرا جریان حزب الله ، بسیج دانشجویی و بقیه تشکل های خیلی دیندار و .. فقط ظواهر اسلام براشون اهمیت داره و هرگز نشده حتی یکبار در برابر فساد سیتمی که از قوه قضاییه تا مجلس و دولت دهم در نوریده بود اعتراض کنن؟؟ آیا دین فقط حجاب هست و دورغ نیست؟ آیا این کسانی که خودشان را دیندار و دیگران را بی دین می پندارند اجازه نقد و مورد امر به معروف شدن توسط دیگران هم میدن؟؟ قطعا نه هست.. اینها خودشان را مانند « داعش» ملائک روی زمین می پندارند و اشکال همین جاست چرا که با این تفکر خودشان را مستحق بکار بردن « هر شیوه ای » برای به کرسی نشاندن تفکراتشون میدن. افراط هم همانقدر و البته بسیار خطرناک تر از تفریط هست و داعش و طالبان نمونه هایی هساتند که ما به چشم خودمان داریم می بینم جناب و مطمئن باشید که ازدل این انصار حزب الله و امثال مسعود ارضی هم میتونه ابوبکر بغدادی و سر بریدن و فروختن زنان در بیاد چرا که توجیه شرعی دارن براش!! ضمنا این کشور جمهوری اسلامی بود بر مبنای آزادی .. اما ظاهرا فقط اسلامی اش مهم هست و اون دو تای دیگه مبنایی نداره مگر این که به نفع افراط باشه !!! (2388813) (alef-2)
حامد حمدایی اصل
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۰:۳۹:۵۰
خوبه خودتون می گید دانشگاه ها پویا و سیاسی نیست پس چرا وزیر بی نوای علوم رو به بهانه ی از بین بردن آرامش دانشگاه استیضاح می کنید ( حتما حرکت نماینده ها هم بد نیست ولی بهتر از یک جا نشستن هست!!!!) (2388850) (alef-2)
بر اساس استدلال شما حرکت خوارج وقيام انها بر عليه امام علي بهتر از از عبد الله پسر عمر که مخالف امام بود ولي ساکت نشست در خانه
واقعا استدلال هاي ابکي ما را به کجا ميرساند حقيقتا پسر عمر که مخالف امام بود ضررش بمراتب کمتر از از طلحه وزبير وخوارج بوده واين درست بر عکس استدلال شما است برادر کمي تفکر (2388852) (alef-2)
حامد حمدایی اصل
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۰:۴۳:۲۷
چه تحلیل آب دوغ خیاری!!
رییس یه دانشگاه رو گروگان گرفتی افتخار هم می کنی؟
دانشجوهای بسیجی مانع از برگزاری سخنرانی یکی شدند افتخار داره؟
خوب اگه تو دغدغه ی پویایی دانشگاه ها رو داری بذار طرف بیاد سخنرانیشو بکنه بحث و حرف و انتقاد و گفتمان هم پیش می آد
افراط و تمامیت خواهی تو باعث میشه بقیه هم به ناچار به تفریط و انفعال کشیده بشند (2388860) (alef-2)
مهدی اسماعیل زاده
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۰:۴۸:۳۱
سلام
با نگاه شیدایی و احساسی نمی توان به نتیجه امیدوار بود.
زمان خانه نشینی و سکوت امیرالمومنین علی علیه السلام خیلی حرکتها شد و خیلی بناها نهاده شد که نتیجه ی آن 5 سال تلاش امام علی برای تخریب بناهای گذشته بود که آن هم نشد. یعنی بنی امیه در آن 25 سال وارث قدرت و بیت المال و جان و نوامیس امت اسلام شد و کار به کربلا و امام کشی ها با سم و ... کشید.
آقای مهدیان شما اگر از قیاس بین باطل و حق استفاده می کردید و مبنایی دینی می گذاشتید و عقل را ابزار می کردید شاید نتیجه قابل قبولی می گرفتید.
اما قیاس باطل با باطل یعنی سکوت و رخوت و افسردگی با زدن و بستن و دریدن یعنی کم اندیشی و خیال بافی.
من برادرانه از شما تقاضا می کنم ببینید تکلیف دینی و شرعی شما چیست.
یک بار هم شده به جای اینکه بین بد و بدتر خود را معلق کنید ببینید درست چیست و برای درست شدن برنامه ریزی کنید و حرکت کنید.
تبر را تیز کردن و اندیشیدن که چگونه سریعتر درخت را بیندازی بهتر از آن است که تبر را تیز نکرده عمر خود را صرف له کردن تنها یک درخت کنیم.
اگر این استدلال درست بود الآن همه ی افراطیون تاریخ در رکاب امام زمان بودند و می کشتند و می رفتند و می زدند و می بردند و با سردارانی با تدبیر کار به نهایت رسیده بود.
افراطی و تفریطی بی عقل است و جنود جهل فقط به درد معاویه می خورند، نه دین و ارزش و اصول و اصلاح و ساختن.
تکلیف ما این است که وقت خود را صرف ریشه ی گناهان یعنی دروغ و تهمت و غیبت و مال حرام و مبارزه با فرقه های انحرافی و امثالهم کنیم و در تبع آن مردم به شما اعتماد می کنند و می گویند وقتی این آدم مصلح می گوید لباستان اینطور نباشد بهتر است می پذیرند.
نه اینکه بگویند این آدم که برابر بی ادبی و بی آبرویی و دزدی ساکت است صلاحیت امر و نهی ندارد.
اما اگر بخواهیم با قیاس مجوزی برای عربده کشی و زد و بند و آزاد کردن انرژی های خام و عقده ها به نام دین و اسلام بیابیم، شیطان راه را گشوده و ضربه را با این افراط فقط و فقط دین مردم می خورد.
بدانید این بی حجابی امروز (نفریط) نتیجه ی گشتهای ثارالله و قیچی کردن موها و رنگ کردن دستهاست (افراط).
افراط و تفریط را دین معین می کند، چون مبنا را دین تعریف می کند و آن چیزی که خدا از ما می خواهد ملاک است و غیر آن نادرست است.
هم تسامح و خوش باش گفتن غلط است و هم زدن و بستن و بردن.
آمر و ناهی از منکر باید دلسوز افراد باشد و بگوید من دوست دارم دنیای تو موفقیت و آخرت تو سعادت باشد و هر کاری بتوانم برایت می کنم. نمی خواهم آتش دوزخ خانه ی تو باشد و بیچارگی دنیا منزلگاه موقتت.
نه اینکه بزند و ببندد و از ورود به حریم نامحرم لذت جنسی در ته دلش موج بزند.
اگر این گشتها حرکت کند ما از مساجد بیرون می آییم و برابر آنان می ایستیم که بیش از این دین را بدنام نکنند.
لطفا رها کردن قیاس را فراموش نکنید.
والسلام. (2388875) (alef-2)
پس اینکه گفتند اسلام دین وسط است و اعتدال و برابری.. چی است مدعیان اسلامیت؟! (2388878) (alef-2)
سید صادق
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۰:۵۸:۱۷
عزیز دل!
این حرف من نیست! حرف حسین (ع) نوه پیامبر اسلام است:
«مردم بندگان دنیا هستند و دین بازیچه زبانهای آنها»!
برای همین شما خیال نکن که پایداری یا انصار حزب الله و غیره که دم از دین میزنند، منظور و ادراک و برداشتشان از دین چیزی فراتر از «بازیچه زبان» باشد. اینها مدتی است شغلها و درآمدهای اختصاصی دوران ۸ ساله احمدی نژاد را از دست دادهاند، یا دسترسیشان به آن نعمات کم شده. برای همین میخواهند یک حرکتی بکنند که من و شما را سر کار بگذارند. آدم حسابی آن نجفقلی حبیبی بود که گروگانش گرفته بودید، اما با دید پدری به شما جوانکهای خام آن دوران، و مردان میانسال این دوران نگاه میکرد، نه اینها که دم از دین میزنند.
در دوران مولای شما و صاحب هاله نور شما، اینقدر دروغ سکه رایج شد، که ریال از اعتبار افتاد و ریا قوت گرفت. بنابراین دیگر اعتمادی به هیچ یک از دینداران نیست. زیرا که معلوم نیست کدامشان دینشان واقعی است و کدامشان از آن جنس است که حسین (ع) فرموده است. (2388897) (alef-2)
ممنون از نظرتون. کاملاً موافقم. (2388983) (alef-13)
حسن غفوری
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۱:۰۱:۲۱
آقای مهدیان
کاملا مخالفم
سکوت افراد نشانه انفعال نیست بلکه احترام به حق انتخاب است
سرانجام افراط بازگشت به گذشته است
یه نیگاهی به دن نمکی ها بیندازید.یا همین انقلاب 57چه تندروی ها شد
والان بسیاری ارزشهای قبل از انقلاب حاکم شده (2388903) (alef-2)
آزاده
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۱:۴۵:۰۵
به نظر شما اقدامات داعش در برقراری آموزه های اسلام آیا افراط هست یا خیر؟ ترکیه چه طور؟ مگه همیشه نمیگید در این باره تفریط میکنه؟ حالا کدوم رو ترجیح میدید: داعش یا ترکیه؟ (2388979) (alef-13)
بنا بر این خوارجی که دغدغه اصلاح داشتند و امام علی ع را به شهادت رساندند بسیار بهتر از افرادی بودند که در گوشه ای به کار و زندگی خودشان مشغول بودند و مسلمانی را هم به قتل نرساندند چه برسد به امام مسلمانان ! (2388981) (alef-13)
افکار متحجرانه که امام خون دل خورد از این حضرات . اسلام را همچو پوستینی وارونه جلوه میدهند (2389000) (alef-13)
اقای مهدیان اگر گفته های شما را صد درصد بپذیریم. انگاه چگونه شما و دوستانتان اعتراض های 88 را "فتنه" می نامید در حالی که معترضین انفعال نشان ندادند. پس دغدغه معترضین را قبول دارید؟ (2389012) (alef-13)
استدلال از اساس و بنیان معیوبه! (2389019) (alef-13)
نويسنده مي توانست بپرسد افراط بد تر است يا تفريط ؟
اصولا نه در افراط و نه در تفريط خوبي وجود ندارد كه بخواهيم در مقام مقايسه يكي را از ديگري بهتر بدانيم. اصل پرسش و القاي جنبه مثبت به افراط داراي اشكال عقلي و منطقي است و خوانندهي نا آشنا را فريب مي دهد.
با خاطراتي كه آقاي مهديان نقل كرده است كاملا مي توان روحيات و خلقيات و ارزشهاي ايشان را شناسايي نمود. به اين برادر عزيز توصيه مي شود براي انحراف از اعتدال و عقل و منطق و سيره نبوي براهين سوفسطايي نتراشد و خود و ديگران را فريب ندهد.
آقاي مهديان عزيز ، هم افراط از اعتدال بدتر است و هم تفريط از اعتدال بدتر است. شما اگر داراي افكار معتدل باشي و به سيره و سنت نبوي اقتدا بفرمائيد ، در برابر افراط و تفريط و انتخاب يك رويه بهتر حتما اعتدال را انتخاب خواهي كرد.
در نوشته شما هيچ اثر و يادي از اعتدال كه امري خير است ديده نمي شود و يكسر خود را اسير انتخاب بين دو شر يعني افراط و تفريط نموده اي.
برادر جان از محله آلوده به افراط و تفريط بيرون بيا تا نيازي به انتخاب يكي از آن دو نداشته باشي. (2389022) (alef-10)
علی عسک
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۲:۱۹:۲۵
افراط و تفریط هر دو به باطل ختم میشوند
خیرالامور اوسطها
میانه روی پیشه کن تا مرد هدایت واقع شوی (2389060) (alef-10)
اینکه به فرد یا طیفی اجازه اظهار نظر ندهیم، در صحنه بودن است؟ (2389197) (alef-10)
قیاس افراط و تفریط که شما انجام دادید کاملاً باطل و غلط بود. تنها قیاسی کخ فقه شیعه قبول دارد قیاس منصوص العله است که قیاس شما را دربرنمی گیرد. (2389266) (alef-10)
بامداد
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۴:۱۵:۴۲
مغالطه (2389304) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۴:۳۰:۵۱
این تحلیل بود؟ توهم تا به کجا؟اگر طرفدارهای اقای روحانی در دانشگاه بخوان دور هم جمع بشن و همایشی داشته باشند واقعا اجازه بهشون داده میشه؟ولی اگر همفکران این جماعت که با تحلیل بالا افراطی نامیده میشن بخوان همین کارو انجام بدن هیچکس نمیتونه ایرادی بگیره یا مانع بشه . با این تحلیل شما بر افراطی بودن خود و همفکرانتون مهر تایید زدید و علنا اعلام میکنید هر کسی که با شما اختلاف نظر داشته باشه حق حیات و ابراز وجود نداره . دوستان اگه از این باصطلاح تحلیل معنیه دیگه ای به ذهن میرسه خوشحال میشم بدونم . (2389328) (alef-13)
دوستان اینقدر عصبانی نشید. به نظر من این مقاله خودش یه قدم به جلو و به سمت اعتدال هست. لااقل آقایون اعتراف کردن که کارهاشون افراطی گری است. (2389333) (alef-13)
اگر این تحلیل درست باشه کسانی که در گناه هم افراط میکنند بهتر از کسانی هستند که این کار رو نمی کنند. یا نیروهای تکفیری داعش که به دنبال احیای دین ( به زعم خودشون) قیام کردن از من و شما که نظاره گریم بهترن! یا اینکه قیام مختار ثقفی و جنگیدن و کشته شدنش در میدان نبرد بهتر از سکوت و شهادت امام سجاد در بستر بوده!!! دوست عزیز هر حرکت و قیامی به حق و هر سکوت و صبری مایه رخوت و انفعال نیست.... (2389335) (alef-13)
الف جان اين مقاله آبكي و كشكي را بردار تا بيشتر ابروريزي نشده.
آخه گروگانگيري و به هم زدن سخنراني افتخار داره؟ (2389366) (alef-13)
آیا حق افراط برای آحاد کشور علی السویه است یا مانند سایر حقوق فقط برخی مجازند!؟ (2389427) (alef-10)
دفاع بد و اجرای بد می تواند بهترین قانون ها را آنچنان بد جلوه دهد که دیگر هیچ کس توان اجرای آن را نداشته باشد برادر عزیز کمی هم به آخرتتان بیندیشید و سپس دست به قلم شوید (2389457) (alef-10)
1- همفکران شما در مجلس دقیقاَ به بهانه سیاسی کردن دانشگاهها وزیر علوم را استیضاح کردند.
2-اگر آزادی عمل جایز است برای همه باید باشد نه یک جریان خاص. (2389483) (alef-10)
بنده بعنوان یک استاد اصلاح طلب دانشگاه بالنسبه با نویسنده موافقم. مثال های متعددی وجود دارد. روزی بنده را خواسته بودندو رفته بودم اداره اطلاعات شهر. بگذریم از اینکه آدم های تندروی بودند و برداشت های عجیب و غریب از مسایل کشور و دنیا داشتند! اما جالب بود همه صحبت شان این بود که شما نباید به چیزی اعتراض کنید و باید ساکت باشید- تو همین امسال بود ها این!- همانجا تو ذهن خودم داشتم می گفتم ای بندگان ساده خدا!!! این ها فکر می کنند آنهائیکه به وضع موجود در دانشگاهها و کشور اعتراضی ندارند آدم های خوب و موافق این ها هستند!! می شناسم تعداد کثیری از این آدم های متظاهر و منافق را که به هیچ اصولی جز اصل منفعت شخصی اعتقاد ندارند و مانند آفتابگردان با منبع فشار و قدرت خود را هماهنگ می کنند. اعتقاد من این است که اگر فردا خدای نکرده آمریکا این کشور را تسخیر کند و ما در حال مبارزه باشیم به ریش ما خواهند خندید و باز هم در مدیریت های دانشگاه خواهند بود!!
این همه را نوشتم که عرض کنم سیستم اشتباه می کند که تحمل نقد و تحمل مخالف را ندارد و سکوت قبرستانی را ترجیح می دهد. والسلام (2389553) (alef-10)
ناشناس113
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۷:۵۳:۱۹
افراط همان داعش است و طالبان و.... (2389632) (alef-10)
بسيجي جانباز گمنام
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۱۹:۱۲:۲۷
باسلام، ضمن تبريك هفته دفاع مقدس، نمي خواهم به بحث افراط و تفريط بپردازم در متن نوشته شده فوق به اين جملات برخوردم:".... جبر اجتماع، حرکتش را اصلاح می کند و همین نیز مبنای رشد و تعالی فردی و جریانی است."
بنده مخالف هستم از اين كه جبر اجتماعي، حركتها را اصلاح مي كند، و مبناي رشد و تعالي فرد و جريان است. بلكه اعتقاد دارم "عقل" و "اختيار" مي تواند تأثيرگذار بر حركتهاي فردي باشد و چون اجتماع از افراد تشكيل شده، لذا اصلاح و تكامل فردي، رشد و تكامل و تغيير اجتماع است. خداوند در قرآن كريم ميفرمايد:سرنوشت هيچ قومي تغيير نمي كند مگر به دست خود آن قوم. (2389727) (alef-10)
محمود رضا رضوی
۱۳۹۳-۰۷-۰۲ ۲۰:۱۱:۲۵
برخلاف این دویتان مخالف به نظرم تحلیل دقیقی است. برخی خیال می کنند خیلی می فهمند که اعتدال بهتر از افراط و تفریط است. اگر درست مقاله دا بخوانند متوجه می شوند. نویسنده می خواهد بگوید ایستادن بهتر از یاس است. حرکت بهتر از افسردگی است.دغدغه داشتن مناسب تر از پوچی است.
اقایان بجای نشاندن مردم حرکت ها را اصلاح کنند (2389784) (alef-10)
حرف حقی است. دوستان منتقد فهم درستی نداشتند. حرکت کردن ولو غلط منجر به اصلاح می شود اما یاس و افسردگی با هیچ راهی قابل اصلاح نیست.
یادش بخیر. اون روز اا که دانش گاهها مرکز جنب و جوش های دانشجویی بود همه روحیه داشتند (2390301) (alef-10)