نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 257479
۷۰ درصد واردات خودرو در اختیار یک خانواده قرار می گیرد
تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۳
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: واردات خودرو نباید منوط به تائیدیه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی شود زیرا در آن صورت ۷۰ درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا؛محمد جعفری گفت: اخیرا گفته شده که طرحی برای محدود کردن واردات خودرو و مشروط شدن واردات به تائیدیه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی تهیه شده است.

او با بیان اینکه تهیه این طرح برخلاف اهداف مدنظر برای انحصارزدایی از بازار خودرو است، گفت: هم اکنون ۷۰ درصد بازار خودروهای وارداتی مربوط به دو برند هیوندا و کیا است بنابراین اگر واردات این خودروها مشروط به تائیدیه نمایندگی رسمی واردکننده این برندها که مربوط به یک خانواده است، شود، عملا ۷۰ درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار می‌گیرد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در هیچ کجای دنیا اختیار ۷۰ درصد بازار یک محصول را به یک خانواده نمی‌دهند و در ایران نیز نباید این اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه شورای رقابت به عنوان مسوول بازارهای انحصاری باید به این موضوع ورود کرده و مانع از اجرای یک طرح غیر کارشناسی شود، گفت: برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در جریان اتفاقات سال ۱۳۹۱ و افزایش یکباره نرخ ارز نشان دادند که به هیچ وجه به قواعد بازار رقابتی و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان پایبند نیستند.
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۶:۰۵:۵۸
خودرو را بايد شركتها و نمايندگيها بياورند و خدمات پس ازةفروش و گارانتى بدهند و در صورت عدم اجرا جريمه و تنبيه هم بشوند . (2629454) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۶:۲۹:۰۸
البته همین الان نیز میبایست شورای رقابت قیمتهای خودروهای وارداتی را تعیین نماید (2629522) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۷:۳۰:۴۳
چرا مردم بيچاره بايد هزينه اينقدر تنگ نظري و سوءمديريت اين آقايان را بپردازند ؟
جالب اينجاست که تحت عنوان حافظ حقوق مصرف کننده انتظار دارند مردم 100 الي 200 ميليون پول براي خريد خودروي بدون گارانتي بدهند تا ايشان و عيادي ايشان بتوانند تحت عنوان "انحصارزدايي" همچنان خودروهاي وارداتي چندصد ميليوني را بدون هيچ تعهدي براي ارائه گارانتي ويا خدمات پس از فروش (باصطلاح) به مردم بياندازند و با کسب سود يک شبه بروند بخونه و به ريش اين مردم و اين مملکت بخندند !!
اگر در هيچ کجاي دنيا اختيار واردات خودرو به يک نفر تعلق نميگيرد، به اين خاطر است که در هيچ کجاي دنيا کارحانه هاي سازنده و برندهاي عرضه کننده خودرو اجازه فروش بدون تعهد گارانتي را ندارند.

واقعا" که طرح چنين توجيهاتي از سوي چنين مقام مسئولي آنهم در مسند "رياست انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف کنندگان" جاي کلي سوال و ابهام باقي ميگذارد !!

اول سؤالي که به ذهن خطور ميکند اينکه آيا ايشان مسئول حمايت از انحصارزدايي ميباشند يا مسئول حمايت از حقوق مصرف کننده ؟
آيا ايشان حامي واردکنندگان بدون گارانتي و غير رسمي خودرو ميباشند يا حامي حقوق مصرف کننده ؟

حتي اگر بپذيريم که ايشان کوچکترين دلسوزي براي انحصارزدايي ميداشتند باز هم ايجاب ميکرد ايشان در راستاي اعمال يکي از جزئي ترين سياستهاي "انحصارزدايي" آندسته از واردکنندگان غيررسمي که در حال حاضر 80درصد واردات متفرقه خودروي کشور را بدون تعهد گارانتي انجام ميدهند را تشويق به اخذ نمايندگي رسمي و ارتقاء سطح ارائه خدمات و گارانتي بهتر مينمودند تا هم در راستاي ايفاي وظائف تحت مسئوليت خود قدم برميداشتند و هم اينکه با ايجاد رقابت سالم کمکي به پيشبرد سياستهاي انحصارزدايي در کشور ميشد.

اينگونه اظهار نظرها و ديدگاههاي بي منطق (و مغرضانه) و خارج از حقوق مصرف کننده چيزي نيست بجز واردکردن ضربه بيشتر به پيکره نظام اقتصادي کشور که انشاالله ديگر تاريخ مصرف آن گذشته باشد. (2629693) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۷:۱۵
تنها راهش این است که هر شرکت منوط به تاسیس نمایندگی جهت سرویس خودروها باشد و همچنین می توان از هر خودرو مبلغی تحت عنوان " بیمه تعمیر و انتقال " در یافت کرد .
در دبی با بوجود آمدن رکود اقتصادی بسیاری از خودروها در پارکینگها و خیابانها رها شدند . اگر چنین اتفاقی در ایران بیفتد هزینه انتقال این خودروها به عهده کیست ؟ (2629803) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.