نظر منتشر شده
۱۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 162979
صف مرغ را باور کنیم یا مانور تجمل ثروتمندان را؟
سید محمد موسوی، 11 مرداد 91
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۰
هر دو را ... در این مملکت هر دو صنف هستند هم مردمی که اختلاف قیمت چند هزار تومنی مرغ تعادل دخل و خرجشان را به هم میزند یا لااقل می ترسند که به هم بزند و هم مردمی که افطار تا سحر های ماه رمضان را با 
رستوران های گرانقیمت شروع می کنند و در باشگاه های مختلف گرانقیمت تر بسر می رسانند .
 
جوانکهایی که با اتومبیل های گرانقیمت چند ده میلیونی و بعضا چند صد میلیونی در حالیکه خیابانهای بالای پارک وی تهران را اشغال کرده اند سرویس دهی  افطار تا سحر مراکز تفریحی و رستوران ها را مغتنم شمرده اند تا عیشی بیشتر بر زندگی شان بیاندوزند و درحالیکه مناطق مرکزی و جنوبی و شرقی و غربی آرامش نسبی زمان افطار را تجربه می کند این مناطق شاهد غلیان بی توقف مسابقه برای برخورداری بیشتر از لذت ها و سرخوشی های گرانقیمت است و در ترافیک اتومبیل ها چنان از هم راه میگیرند و بر هم راه میبندند گویی دیگران را رقیب خود برای رسیدن به مراکز سرخوشی و لذت می داند . 
 
تا اینجا اشکالی ندارد مساله ما این فاصله ها نیست پدیده عجیب در این جامعه این است که آنها که برخوردارترند پرتوقع ترند اما آنان که ندار ترند صبور و کم توقع ترند . کافی است میان هر دو صنف مجالی بگذرانید . 
 
آن کسی که صبح ساعت ها در صف مرغ ایستاده تا دخل و خرج افطاری های رمضانش را که به رسم همیشگی روزهای بیشتری میزبان عروسها و دامادها و نوه هایش است را تنظیم کند خستگی اش را کنار سفره افطار پای سریال های تلویزیون به همراه خانواده سر میکند و از جک های مرغی و امیدهای واهی تحریم کنندگان در برنامه خنده بازار لذت می برد 
 
آن طرف اما افرادی در حالیکه رانندگی بی هدف شبانه شان هم از خرج افطار آن خانواده بیشتر است غافل از اینه که حتی در ثروتمند ترین کشورهای دنیا با این وضع اقتصادی این سبک خوشگذرانی ها ور افتاده حریصانه از نیازش به لذت و تفریح بیشتر سخن می گوید و همه عالم و ادم را مسئول تامین این نیاز بی انتها میداند حتی اگر به قیمت چشم پوشی از انرژی هسته برای نسلهای آینده باشد 
 
غرض از این نوشته توجه به این نکته بود که فریاد سکوت مستضعفان حتی نزد مسئولین ما اهمیت و اولویت غوغای زیاده خواهی ثروتمدان را ندارد . فراغت و ثروت بیشتر به ثروتمندان این اجازه را میدهد که حتی نزد مسئولین جمهوری اسلامی تامین زیاده خواهی های ثروتمندان را از تامین نان شب مستضعفان پر اهمیت تر کنند مدتهاست که گرانی مستضعفان حامی انقلاب را آزار میدهد اما بر خلاف همه جای دنیا این مستضعفانند که با سکوتشان مسئولین جمهوری اسلامی را شرمنده می کنند اما به محض اینکه صحبت از قطع یارانه ارزی سفرهای خارجی افتاد بلافاصله توپخانه ای رسانه ای مشغول شد و پولها واریز شد و نوشه ها نوشته شد و تهمت ها که شما حسودید و نمی توانید ثرورت مردم را ببینید جاری شد فصلنامه ها در مضرات قطع ارتباط فرهنگی با کشورهای دیگر نوشتند و هفته نامه ها از نبود تفریح داخل کشور و امور گردشگری از خطر بیکار شدن فعالان این حوزه ... و باز هم کسی که از نظام حمایت خواهد کرد همان کسی است که بیشترین آسیب ها را از نظام دیده و آن کسی که برخوردار تر بوده نظام اسلام انقلاب و همه مردم را بدهکار خود میداند وای بر مسئولی که این واقعیت را درک نکند و بجای اینکه خود را مسئول رسیدگی به اکثریت مردم بداند خود را مسئول تامین زیاده خواهی های برخوردارتر ها بداند
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۰۹:۵۸:۰۷
هردو را باور کنیم به علت شکاف طبقاتی راستی دلار دولتی رو بیشتر کدام قشر می گیرند اگر دولت برای تنظیم بازار به هر ایرانی متقاضی مقدارمعقولی دلار به نرخ 110 تومن می داد آیا قیمت دلار در بازار آزاد از 1200 تومن بیشتر بود یعنی دلار 1100 تومنی رو به هر ایرانی متقاضی می داد شاید مثلا به این نتیجه برسیم تخصیص 50 دلار دولتی به ایرانیان متقاضی قیمت دلار رو تنظیم می کنه ولی توزیع حتی 10 دلار دولتی در شرایط ناتوانی دولت هم جو بازار رو به هم می ریزه و قیمتها رو یه مقدار پایین می آره یعنی توزیع دلار می تونه هر ماه بسته به توان دولت باشه (894186) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۲۱:۴۹
بر این ثروتمندان و مرفهین بی درد، خرده نمی توان گرفت. انتقاد و شکایت را باید از سیستمی کرد که بر خلاف شعارهایش ، اجازه رشد و نمو چنین طبقه ای از اجتماع را می دهد. ایجاد عدالت اجتماعی وظیفه حکومت است.

اگر یک بررسی دقیق از وضعیت این قشر مرفه جامعه بکنید، متوجه می شوید که اکثریت این افراد از روی رابطه، استفاده از رانت، استفاده از خلاهای قانونی و حتی دور زدن و زیر پا گذاشتن قانون به این ثروتها دست یافته اند. هیچ کاخی بنا نمی شود مگر کوخی ویران شود. (894313) (moderator22)
 
بنده خداوند یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۰:۵۳
عدالت را کسی میتواند اجرا نماید که دارای درایت بالا باشد و علاوه بر آن شروط دیگری هم نیاز است از جمله اینکه خود ظلم نکرده باشد و متخصص و عالم باشد و در یک کلام کار معصوم است و بس ؛ چطور شما از اشخاصی که خود دنبال بهره برداری از کلمات و جملات هستند و در هنگام اجرا رفتار دیگری دارند عدالت را طلب میکنید و چطور با این همه رشد تحصیلات باز هم این مباحث بازار داره در این کشور من نمیفهمم
اللهم عجل لولیک الفرج _ صلوات (894535) (moderator22)
 
یک ایرانی
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۰:۳۵
حرفت صحیح و منطقی اما ریشه در شعار دوستی ما داره فکر کنم کمتر مردمی در جهان مانند ما شاعر داشته باشند (894663) (moderator16)
 
ابوالحسن-ع
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۳:۵۱
دوست عزیز با سلام
حرکاتی که از مردم سر می زند متاسفانه معلول از مدیریت ضعیف وبی برنامه دولت است. (894673) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۰۲:۳۶:۰۰
چه کسی میگه بی برنامه بوده؟!!!!!! (896506) (moderator16)
 
يوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۰:۲۶:۵۳
اخه بايد دعا كنيم خدا به ما هم چنين ماشين هايي را بده نه اينكه چون ما نداريم انها هم نداشته
باشند تا فكر و ايده ما اينه وضع همينه اخه اگر اونها مانند ما پرايد داشتند خوب بود درست فكر كردن بهترين راهه
اينها ابروي مملكت كه حداقل هستند (895004) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۸:۴۱:۴۲
آبروی مملکت !!! یعنی واقعا فکر می کنید چند ماشین مدل بالا آبروی مملکت اند ؟ یوسف عزیز قربان روی زیبایت در این تفکر تجدید نظر کن آبروی مملکت انسان های شریفی هستند که با همه مشکلات و بعضا با تحصیلات بالا خود را وقف دین و کشور کرده اند و شما و امثال آن پورشه سوارها ببینیدشان شاید فکر کنید مثل سوپور ها لباس پوشیده اند و زندگی بدوی دارند و ...
پول و زیبایی به مرور زمان از بین خواهند رفت و سیاهی به ذغال خواهد ماند (896136) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۰۲:۴۴:۴۹
اگر اساتید باتجربه دانشگاهها و یا کارآفرینان و نخبگان علمی کشور میتوانستند چنین زندگی کنند حرف شما درست بود. این نشان از در هم بر همی کل جامعه و دولت دارد و لا غیر. همیشه گفته اند که بار کج به مقصد نمیرسد. که میبینیم. (896510) (moderator16)
 
ناطق
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۱۱:۴۸:۲۲
جااااااااااااااااااااااان؟!!!! اینها آبروی مملکت هستند؟!!!! تبریک میگم بهتون با این طرز تفکر،پس الان امارات و این شیخکهای حاشیه نشین ما ،آبرودارترین مردم دنیان! دوستان از ماست که بر ماست. (896757) (moderator16)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۱:۰۴:۱۵
کی تا حالا این آقایون فشن پورشه سوار شدن آبروی مملکت!نه جالبه جناب آبروی مملکت کسانی هستن که از توی دل روستاها بیرون اومدن الان پزشک و مهندس هستن!بعد کسی نگفت نداشته باشن بله مثل خیلی جاها برن تلاش کنن برسن به رفاه ولی نه اینکه با بی درایتی عده ای از رانت های دولتی و از حق والناس برسن به پورشه!!! (898286) (moderator22)
 
خیالباف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۲۲:۰۸:۱۹
حالا پرسش اینه که چرا ما اینقدر مستضعف داریم!!!!!!!!! (899360) (moderator22)
 
مهر
Germany
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۲۵:۲۶
نویسنده گرامی؛ ذات پول همین است که شما را بر دیگران فخر آوری و تجمل پرستی وادار می کند. این ذات پول و شهرت طلب انسان است
شما باید دنبال علت به وجود آمدن این ثروت و دلایل آن بگردید
آیا می دانید دولت با واردات 24 میلیارد دلار چه سود هنگفتی به جیب وارد کندگان می ریزد؛ پسر و دختر همان افراد که (شاید از نزدیکان دولت باشند) و ( حتما از سفارش شدگان هستند) پورشه و بی ام و کروک سوار می شوند
به جای اینک هاین پولا روانه تولید داخلی و زیر ساخت برای آن شود که تا حد زیادی کمک به پخش عدالت می شود به جیب یک نفر وارد کننده دلال می رود ؛ که در آن صورت که اگر تولید داخل بود کارگری سرکار بود؛ مهندسی مهندسی می کرد و دکتر آزمایش صحت تولید را؛ سرمایه دار و تولید کننده هم به همان نسبت سودش را می برد که همه معتقدند حقش را می برد؛ چون ریسک سرمایه گذاری کرده و ...
در همین ماجرای ارز می دانید عده ای با رانت اطلاعاتی و یا حتی شانسی در عرض یک روز توانستد از اختلاف قیمت ارز روز ی یک ماشی نخارجی 70 میلیو نی بخرند.
و یا واردات ماشیین که غصه ای عزماست. با ارزدولتی وارد می کنند با ارز آزاد می فروشند
بله ایراد از دولت است و تصمیمات مهلکش نه مردمی که پولدار شده اند (894316) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۳:۴۹
در سال 84 درآمد سرانه هر ایرانی درسال، 3 میلیون و هشتصد هزار تومان بوده‌است و این در سال 88 شده‌است 5 میلیون. اکنون هم طبق اعلام مرکز آمار ایران، درآمد سرانه هر ایرانی، 5 میلیون و پانصد هزارتومان شده است. این را اگر به قیمت دلار، که در سال 84، هشتصد تومان بوده است و اکنون هزار‌و‌نهصد تومان است حساب کنید، متوجه می‌شوید دارایی مردم نصف شده‌است. (894524) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۲:۱۲:۰۶
می گم که ما عادت کردیم غیر علمی اظهار نظر کنیم
بنا به آمار صندوق بین المللی پول اگه تولید ناخالص داخلی رو حساب کنیم سال ۲۰۰۶ درآمد سرانه ایرانیان ۳۱۵۰ دلار بوده که در سال ۲۰۱۲ شده ۶۴۱۹ دلار
اگه بر درآمد سرانه رو بر حسب قدرت خرید حساب کنیم در سال ۲۰۰۶ درآمد سرانه ۹۸۳۵ دلار بوده که در سال ۲۰۱۲ شده ۱۲۶۲۳ دلار.
شما چه جور نصف شدن درآمد رو در آوردی جای سواله!
(895065) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۸:۱۵:۲۰
چرا منفی میزنی ؟ ذی نفعی نه؟ (895316) (moderator16)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۱:۱۸
آقا جان اونی که مشکلی نداره از""""" طرح از کجا آورده ای"""""" هراسی ندارد یه رای گیری نشون میده چه تعدادی الکی و با رانت پول درمیارن , همه ی ثروتمندان که یه جور نیستند زحمت کش و خلاق و انسان هم توشون زیاد هست (895321) (moderator16)
 
قلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۳:۲۵
صف مرغ را باور کنیم یا مانور تجمل ثروتمندان را؟

نميخاد شما چيزي رو باور كنيد!
چون كه سالهاست چشم و گوشتون رو بستيد!!!

در ضمن، باور كردن شما چه دردي از مردم دوا ميكنه؟!!! (895493) (moderator16)
 
قلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۷:۲۰
لطفاً به اين سوال من جواب بديد:
اين مقاله رو برا كي نوشتيد؟!

- براي مردم؟!
- مردم كه بهتر از شما ميدونن تو جامعه چه خبره!
- فكر كرديد مردم پاي اخبار صدا و سيما ميشينن و براساس اون از وضع جامعه مطلع مي‌شن و در موردش قضاوت ميكنن!!!

نه عمو جان
شماييد كه سال‌هاست درخوابيد و چشم و گوشتون رو بستيد!
مردم همه چيز رو مي‌بينن! (895499) (moderator16)
 
شهروند
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۴:۳۵:۳۱
یه چیز خیلی جالب در این مدتهایی که من سایت الف رو دنبال کردم وجود داره و اون هم امتیاز مثبت و منفی هستش که به کامنت های دوستان داده می شه، واقعاً برای منی که به محتوای مقاله و کامنتها خیلی دقت می کنم، قابل درک نیست که این کاربرای الف امتیاز دادنشون از چه الگویی پیروی می کنه یعنی اکثر کسانی که امتیاز می دن از چه قشر و طبقه ای هستند یا لا اقل تقریباً چه جوری فکر می کنن؟ به نظر من خیلی از کاربرها فقط میان که مخالفت کنن با اون ایده حالا درست یا غلط!!!!!! به محتوای مقالات الف که نگاه می کنم گاهی اوقات متن بسیار بی طرفانه ست و رگه های عدالت محورانه اش زده بیرون، امتیازاتی که به این متنها یا کامنتهای موافق با این متنها داده می شه تا حدزیادی با فرهیخته بودن و عدالت طلب بودن و حقیقت جو بودن در تضاد هستش. سوال من این است، عامیانه بگم که کاربر ایرانی پیرو کدام مسلکه، آیا مسلک ثابتی داره؟ و سوال دیگه اینکه واقعاً ما ایرانیا اون تیریپ هایی رو که می گیریم(عاقل بودن، عالم بودن، فرهیخته بودن، عدالت جو بودن، صادق بودن، بافرهنگ بودن، عقبه تاریخی عظیمی داشتن و...) چقدر بهش وفاداریم؟ (895760) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۰۲:۳۳:۴۰
اینهم نتیجه مهرورزی و عدالت خواهی و مبارزه با اشرافیگری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (896505) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۰۹:۵۸:۴۶
هر دو را باور کن چون هر دو واقعیت دارد. به این میگن شکاف طبقاتی شدید! (894188) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۱۲:۴۶
متاسفانه ما عادت کرده ایم که غیر علمی صحبت کنیم.
اگه نگاهی به آمارهای جهانی بیاندازیم می بینیم که ایران با ضریب جینی ۲۸ درصد در دنیا وضعیت مطلوبی دارد و از محدود کشورهایی است که در سال های اخیر توانسته در جهت کاهش اختلاف طبقاتی گامهای بلندی بردارد.
هر چند ما با عدالتی که باید در جامعه اسلامی برقرار شود هنوز فاصله زیادی داریم،‌ اما اگر اولویت اقتصادی خود را از شاخص هایی مانند نرخ رشد اقتصادی به شاخص هایی مانند ضریب جینی تغییر دهیم،‌ می توان با توزیع عادلانه ثروت به نرخ رشد اقتصای بالایی نیز دست یافت. (894494) (moderator22)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۲:۳۷
مطمئنی آمارها درست اند!!!دیگر نیازی نیست به جنوب شهر و یا نقاط محروم شهر سری بزنی تا واقعیتها را ببینی حالا در مرکز شهر هم واقعیها پیداست .کافیست از خانه خود خارج شوی و با مردم باشی!و صحبتها و نگرانیها و دغده های آنها را بشنوی و بعد متوجه میشوی چرا با زبان روزه و در گرمای تابستان و خستگی کاری باید زمان استراحت را بخاطر تآمین حداقل ترین نیاز خوراکی در صف مرغ و ... بگذراند-نویسنده عزیر در واقعیت ضریب فلاکت(تعبیر یکی از مسولین)بالا رفته نه ضریب جینی (894690) (moderator16)
 
عمو
Turkey
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۷:۱۰:۰۰
از کجا آوردی این عدد رو رفیق؟ اولا ضریب جینی رو هیچ جا با درصد بیان نمیکنن و معمولا کسری از عدد ۱ رو به عنوان ضریب جینی میگیرن. بعدشم ضریب جینی ایران در بهترین حالت ۰.۴ است. اون عددی که شما ذکر کردید مال کشورهای اسکاندیناوی یا ژاپنه. ضریب جینی ایران مدت‌ها است که بیش از عدد ۰.۴ یعنی بین ۰.۴۶ تا ۰.۴۲ در نوسانه (894796) (moderator16)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۹:۳۱:۱۸
تو 0/4 رو از کجا اوردی؟
اونم 28 رو از همونجا اورد که تو اوردی!
دی:

البته قبول دارم صحبت هاش زیاد علمی نبود (894941) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۱:۲۰:۳۴
این آمار Human Development Report Office است
http://hdr.undp.org/en/media/HDR_2009_EN_Complete.pdf (895031) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۱:۲۱:۴۳
اگه نگاهی به اینجا بندازی می بینی ضریب جینی رو به درصد هم بیان می کنند.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_income_equality cite_note-10 (895033) (moderator16)
 
بی نام
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۰۲:۲۴:۵۵
عزیزم چرا منفی میزنی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا میدونی ضریب ج
جینی چی هست یا صرفا فقط دوس داری مخالفت کنی چون با نظر جناب عالی همخوانی نداره (اکثرا برادران) (897847) (moderator22)
 
hamid
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۱:۵۴:۱۱
قابل توجه دوستان مخلص دولت خدمتگزار طبق آمار ارائه شده ضریب جینی 38 میباشد نه 28 (895562) (moderator16)
 
سینا
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۶:۳۲
بچه خوبی باش و سیاه نمایی نکن همه آمارهاشم موجوده که ضریب جینی در این دولت کاهش یافته !! یعنی شکاف طبقاتی اونم شدید نمیتونه وجود داشته باشه . احتمالا یا اونایی که ماشینای اون جوری سوار میشن عوامل استکبارن یا اونایی که تو صف مرغ سیاه نمایی می کنن می خوان به دشمن بگن شکاف طبقاتی هست !!!! (894544) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۶:۲۷:۱۱
نگاه نگارنده به موضوع از منظری است که انگار فقط آن طبقه ی مرفه در حال اعتراض به شرایط موجود هستند. در حالی که چنین نیست.
نادیده گرفتن طبقه ی متوسط جامعه از موضوعاتی است که هر حکومتی آرزوی آن را دارد. عمده ی اعتراضات به موضوعات اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی توسط طبقه ی متوسط بیان می شود و نه افراد مرفه.
اتفاقا طبقه ی مرفه و البته دولت بیشترین سود را از وضعیت موجود می برند و این افراد پائین و نیز متوسطه ی جامعه هستند که متحمل سختی می شوند. نگارنده با حذف طبقه ی متوسط خواسته اعتراض خود را به طبقه ی مرفه بیان کند. اما باید پذیرفت که در همه ی دنیا وضع به همین صورت است. نمونه ی بارز آن کشور هند است که مثال های متعدد در مورد آن می توان بیان نمود (894729) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۸:۳۲:۳۴
وصد البته مردم طبقه مستضعف ومتوسط هر چه قدر هم اعتراض داشته باشند مسئولین نمی شنوند ! به همین سادگی !! (894884) (moderator16)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۰۱:۴۹
اين ثروتمندان نيز از بي تفاوتي برخي مسئولين ياد گرفته اند. مگر تاوان اين بربختي مردم را ثروتمندان بايد پس بدهند؟
اصلا چه كساني باعث اين اختلاف طبقاتي شدند؟
آقاي موسوي نويسنده محترم دو مقوله جدا را چرا بدين صورت بهم ربط ميدهي؟
تفريحات پولداران نادرست است چه ربطي به صف مرغ دارد؟ (894196) (moderator22)
 
فرشته
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۳:۰۰
مشکل افراد مرفه نیستن ( البته منظورم مرفه هایی که باد آورده صاحب پول شدن به هیچ عنوان نیست) چون این افراد غالبا یک کسب و کار وفق دارن و شاید حتی چند نفر رو مشغول به کار کرده باشن با رضایتمندی مناسب و رو به بالا تو همین تهران بخش خصوصی از برخی بخش های دولتی بهتر حقوق می ده البته کسایی هم هستن که بیشترین سود رو برای خودشون می خوان .

به نظر من اگه پول از طریق کسب و کار و نه رانت کسب بشه می تونه به پیشرفت جامعه کمک کنه و مطمئن هستم کسی که از این راه پولدار شده (برعکس کسایی که بادآورده پولدار شدن مثلا زمینی داشتن و میلیاردر شدن) کارهاشون برای bold شدن و تو چشم اومدن نیست

مشکل جامعه ما شکاف طبقاتی هست و تعدا افرادی که علی رغم تلاش شبانه روزی از پس هزینه های ابتدایی بر نمیان بسیار زیاده
ودر عین حال معیار ارزش گذاری بر روی افراد از سوی جامعه متاسفانه میزان پولدار شدنشون هست نه انسان بودنشون و این یک مشکل فرهنگیه و از طریق مراجع فرهنگی باید حل بشه (البته همزمان و در کنار کاهش شکاف طبقاتی) (894551) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۰۶:۲۸
همینه که می گم بنزین سهمیه ای برای همه باشه نه فقط برای دارندگان خودرو بعد این افراد پولدار مجبور باشن سهمیه فقرا رو بخرن اینکه فقرا سهمیه بنزین خودشون رو صادر کنن و ارز وارد کشور کنن ابنطوری قیمت ارز هم پایین می آد آی آدمهای پولدار که پشت کامپیوتر نشستین به این نظر منفی ندین یه کم به فکر فقرا باشیم بد نیست (894202) (moderator22)
 
یک ایرانی
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۱۳:۲۶
اینطوری فقرا فقیرتر میشند دوست عزیز!...من به نظر شما منفی دادم و من هم آرزوم پیشرفت ایرانه عزیزه..
از نظر من اینگونه سیاستها کمونیستیستیه دوست عزیز و سبب گدا پروری در جامعه میشه. از نظر من باید با حمایت نخبگان و سرمایه داران و هدایت و ارشاد آنها به سوی مدیریت های صنعتی و ساخت و ساز کشور فقرا را کار و مسکن داد(نه گدا پروری و سوبسید!) و چرخه صنعت و اقتصاد "خصوصی " ایجاد نمود و دولت و حکومت بر روی آن نظارت کند و قوانین را اجرا کند و پشت این قشر و نخبگان باشد!..الف جان حس میکنم حرف من رو قبول نداری ولی دلیل نمیشه نظر منطقی رو نمایش ندید!..
یا حق. (895087) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۶:۰۸:۵۳
خوب یاد گرفتین وقتی از توزیع ثروت حرف می زنیم بگید کمونیستیه خیلی خوب ثروت رو بین چهارتا ثروتمند توزیع کنید تا به قول شما کارآفرینی کنن ولی این وسط کارگرا چطوری از حق و حقوقشون دفاع کنن (895886) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۰۷:۱۰
بابا یکی تو این سایت الف پیدا نمی شه که به سوالات من پاسخ بده:
1)آیا می توان برای همه وارد کنندگان و فروشندگان مامور گذاشت تا وقتی جنسی را با ارز دولتی وارد کردند با ارز آزاد نفروشند؟
2) آیا اگر دولت به جای کوپن کالاهای اساسی دلار دولتی را به صورت کوپنی می داد این نوع توزیع ارز بهتر نبود و آیا کوپن ارز دولتی از کوپن کالاهای اساسی بهتر نیست؟
3) اگر دولت دلار دولتی را سهمیه بندی می کرد و به مردم به طور مساوی می داد آیا قیمت دلار الآن بالاتر از 1300 تومان بود؟ لااقل از وضع موجود بهتر نبود؟ (894203) (moderator22)
 
جعفریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۷:۵۰
پاسخ به شما از سوی یک مقام غیرمسئول!
1 ـ خیر، چنین چیزی ممکن نیست. ما اگر توانستیم چین را که در قبال نفت به ما «یوان» می دهد، وادار سازیم اجناسش را به دلار به ما نفروشد، آن وقت می توانیم در داخل هم چنین کنیم. وانگهی دلار نوعی «کالا» است که قیمتش به روز است. در نتیجه هر محصولی که مرتبط با دلار باشد، قیمتش نیز به روز است. (اکثر قریب به اتفاق تولیدات داخلی مرتبط با دلار و نوسانات آن هستند.)
2 ـ «دادن دلار دولتی به مردم» یک جوک و حرف عامیانه است. همچنان که «کوپن ارز دولتی» نیز یک لطیفه دیگر است. این حرف نه علمی است و نه اقتصادی. هر شهروندی در هر نقطه دنیا، هنگامی که به پول خارجی (ارز) نیاز داشته باشد، بناچار باید آن را بر اساس ارزش پول ملی اش خریداری کند. کسی که نیاز به ارز نداشته باشد، چرا باید آن را بخرد؟ ناگفته نماند که تا چند وقت پیش نیز دلار دولتی را در صف های طولانی به مردم می دادند که نتیجه اش را هم دیدیم!
بورس معاملات ارزس مسئله دیگری است که هر کس می تواند متناسب با سرمایه اش، در آن شرکت کند.
3 ـ «سهمیه بندی ارز دولتی» یعنی چه؟ مگر «ارز دولتی» یک امتیاز است که بخواهند آن را سهمیه بندی کرده و به همه بدهند؟ «ارز دولتی» نشانه «چند نرخی» بودن ارز و نوسانات شدید آن در یک کشور است و همچنین بیانگر بیماری اقتصاد و عدم ثبات آن. فراموش نکنیم که صف های طولانی ارز در مقابل بانکها بود که نرخ دلار را به مرز 2هزار تومان رسانده است. (894677) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۲:۱۷:۴۰
شما از یک طرف قبول می کنید که نمی توان برای همه وارد کنندگان مامور گذاشت که وقتی جنسی را با ارز دولتی می خرند با ارز آزاد نفروشند از طرف دیگر حرفهای غیر منطقی می زنید بارد پیشنهادات من پیشنهاد عملی بدهید وگرنه ادامه سیاستهای کنونی که نمی تواند قیمت ارز را پایین بیاورد گفته اید سهمیه بندی ارز یا کوپن ارز خنده دار و لطیفه است ببخشید معذرت می خوام این استدلال محکمی نیست مگه اومدیم همدیگر رو مسخره کنیم و بخندیم اومدیم حرف منطقی بزنیم الآن چون سکه دست همه مردم هست قیمت آزاد اون یه کم الاتر از نرخ دولتیه اگه دلار هم دست همه باشه تنظیم کننده قیمت بازاره حتی اگه حجم اون کم باشه چون سکه های پیش فروش شده هم نسبت به کل نقدینگی فکر نمی کنم رقمی باشه ولی انحصار ضد رقابت است و قیمت هر چیزی از جمله ارز در فضای رقابتی تعیین می شه و اگه دلار دست همه مردم باشه قیمتش پایین می آد نه با توزیع انحصاری (895226) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۲۲:۳۸:۴۱
دوست عزیز، آخه حرفهای شما خیلی غیرمنطقی و به قول نویسنده عامیانه است. (896318) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۰:۱۹:۴۸
شما به جز تمسخر کار دیگه ای هم بلدی (898190) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۰:۲۲:۴۶
منم می گم حرف شما خیلی غیرمنطقیه این که نشد دلیل بهتره یاد بگیریم با لحن تمشخر آمیز باهم صحبت نکنیم (898196) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۲:۱۹:۱۵
در ضمن اینم اضافه کنم که من هم معتقدم مکانیسم بازار باید قیمت ارز را تعیین کند اما بازار مدیریت شده نه رها شده (895227) (moderator16)
 
ذاکری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۰:۵۷
مشکل نه مرغ است ،نه انرِژی هسته ای و نه ثروتمندان ولخرجی که از فرط سیری نمیدانند پولشان را چه کنند. بلکه مشکل ریشه در فرهنگ ما دارد.ریشه در دور شدنمان از اخلاق و نوع دوستی و انسان دوستی دارد و منشا آن در فاصله گرفتنمان از اسلام و ارزشهای اسلامی است.وگرنه شما فکر میکنید هر کس که هر روز در سف مرغ است فقر مالی دارد ؟یا هر ثروتمندی مشی فرعونی ؟ ما ایرانیان اگر واقا دلسوز کشور و میهنمان باشیم باید اول از اصلاح خودمان شروع کنیم تا بعد بتوانیم جامعه را اصلاح کنیم. (894206) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۰۲:۴۶:۵۳
اول باید مسئولان اصلاح شوند (896512) (moderator16)
 
1360
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۱:۱۵
دوست عزیز همه جای دنیا ثروتمندان وجود دارند ولی خکومت یا دولت با ارایه راهکار وبرنامه درامد قشر کم درامد را زیاد وطبقه متوسط را از تمامی امکانات بهره مند میکنند به جای گیر دادن به قشر پولدار جامعه که اکثر نخبه ها و متخصصین هستند(دکتر یا مهندس) راه حلی به مسولین بدهید چرا فاصله طبقاتی زیاده (894207) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۵۳:۲۱
اتفاقا میان ثروتمندان تحصیلکرده کم است ممکن است برخی قدما مانند دکتر سمیعی و ... بازمانده های خانواده های ثروتمند گذشته باشند اما اغلب ثروتمندان امروز علم گرا نیستند در باورهای ذهنی و آمراهایی که می دهید تجدید نظر کنید (894450) (moderator5)
 
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۵۸:۰۳
کامنتهای زیر این مطلب از نظر آماری اطلاعات قابل تاملی ارائه می کند . دقت کرده اید اکثریت کامنت ها در دفاع از ثروتمندان نوشته شده است .... فتامل (894465) (moderator5)
 
بنده خداوند یگانه
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۴:۱۴
مگه ثروت داشتن جرم هستش ؟ من ثروت , پول و دولتمندی را بسیار دوست دارم چون پول و ثروت یعنی رهایی از تنگنا و نیاز و امیدوارم خدا از کرم و خزاین خود به من و تمام هموطنان خوبم اعطا فرماید
تنها موردش اینه که خدا کمک کنه از راه شرعی و درست بدست بیاد که برای مهر خداوند چیزی خاصی نیست (894537) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۲:۳۹
ثروت جرم نیست طلبکاری ثروتمند از همه جرم است .اینکه ار همه بیشتر بخوری بگردی و تفریح کنی اما باز ههم بگویی تفریح نیست خوشی نیست و ما خوش نیستم عیب است (894666) (moderator5)
 
دوست دار کاپیتالیسم
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۱۶:۵۱
از نظر من نخبه مملکت در صورتی که تلاش بکند و تلاشش برای مملکتش به ثمره بنشیند ولی مزد خود را بصورت که شایسته آنست نگرفته باشد میتواند اعتراض کند بلکه اعتراضی فراتر از فقرای همان مملکت مگر در جوامع کمونیستی..
اگر مخالفید من را متقاعد کنید دوستان!!... (895091) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۰:۰۲:۳۴
ثروت داشتن جرم نیست اما با پول بیت المال ثروت مند شدن و بعد ادای آدم های متشرع رو در اوردن از بدترین گناهاست.
همین اعتقاد که ثروت داشتن از راه شرعی جرم نیست باعث شده تا همه سعی کنن تا ظاهرا نشون بدن از راههای شرعی ثروتمند شدن. (894988) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۰۳:۰۰:۰۱
متاسفانه باید بگویم به جایی رسیده ایم که هیچ کاری(وافعا هیچ کاری از کوچک تا بزرگ و از مفید تا غیر مفید) در کشور نمیتوان انجام داد مگر با رانت و پارتی و زد و بند و غیره متناسب با آن حتی کارگری و کارمندی تا .........................
وای بر ما ! وای بر ما ! وای بر ما ! مسلمانان (896519) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۵۱:۵۰
تا كي مي خواهيد به خودتان دروغ بگوييد ؟؟؟؟

هميشه فرموده حضرت علي عليه السلام را به ياد داشته باشيد :

هرگز كاخي بنا نخواهد شد مگر ....... (898797) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۸:۴۰:۴۶
نخبه ومتخصص ؟!! اگر این جور بود که اسمش نظام طبقاتی نبود عین عدالت بود ! موضوع اینه که اکثر ثروتمندان ما در این سالهای اخیرنه به دلیل لیاقت ها بلکه به دلیل باند بازی ورانت خواری وامثالهم به ثروت رسیده اند واین از رفتار ناشایست فرزندانشان مشخص است . همان بحث لقمه حرام ! (894890) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۱:۵۱
دارندگی و برازندگی ببخشید نویسنده این مطلب مسخره از کجا میداند که این

ثروتمندان کمک به مستضعفان نمیکنند بی تدبیری سیاست های مسخره

مسولین دراقتصاد را به حساب ثروتمندان نذارید همین مونده مردم رو به جون هم

بندازید واقعا متاسفم برای مسول سایت که این مطلب توهین آمیز را اجازه داده

بذارند خیلی از این ثروتمندان مرتب درحال کار خیر هستند در حالیکه اصلا

به ظاهرشون هم نمیاد شما برید یه فکری به حال اقتصاد خراب مملکت بکنید

که مردم رو به این روز انداخته نه اینکه مردم رو به جون هم بندازید (894208) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۶:۵۹:۵۵
ایرانی ثروتمند و کار خیر! امکان ندارد. تازه اگر نو کیسه هم که باشند دیگه بدتر. خیلی از ثروتمندهای ما محصول اختلاس 3000 میلیاردی هستند (894781) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۱:۵۹:۰۹
چه ربطی داره اصلا فهمیدی چی گفتی ؟ (895056) (moderator16)
 
صادقی
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۱:۵۰:۳۷
اصلا اینطور نیست. الف کا ملا درست عمل کرده و شرافتمندانه نوشته. نمیدونم سن و سال دوستانی که نظر میدن تو چه رنجه. اما نوع کامنت ها معلومه که برخی ها با ارث اجدادشون دارند حال میکنند و البته کامنت ها قابل تفسیره. 1 اولا این نشون میده اکثریت مردم تشنه ثروت و پول هستند و این البته در جامعه ای که تنها 20 درصد مردم وضعیت خیلی خوبی دارند طبیعیه. 2 بدونید که زمان جنگ و دولت های سابق و در مجموع 15 الی 20 سال پیش چه زمین هایی که خریداری و خورده نشد این وضعیت حاصل همون کاره. 3 صاحبان واقعی بانک های خصوصی چه کسانی هستند؟ جوابش به نظرم واضحه. این ها فرزندان همون جماعت هستند. 4 ورود و خروج آهن و فولاد در اختلاس 3000 ملیاردی دست چه کسانی بود؟؟؟؟؟ احتمالا در جریان هستید. 4 توجیه ساختن کارخانه و گل خانه و مرغ خانه و غیره... جهت گرفتن وام های میلیاردی نتیجه اش خرید ماشین های 900 ملیونی است نه اشتغال. چرا؟؟؟؟؟؟ چون کسی بر این مسایل نظارت ندارد. شما کافیه یک رشوه قلمبه به مهندس یا کارشناس ناظر بدید حله. 5 ایا دولتی ها با حقوق و دریافتی کارمندی و مدیریتی امورات میگذرونند؟؟؟ خیر. چون کمه. نتیجه؟ مشارکت در ساخت و ساز و عمران و خرید و فروش و احداث و بانک و....... نتیجه؟؟؟ پول زدن به جیب. اصلا گیرم که همه این ثروت ها به حقه پس چرا کردار و رفتار اجتماعی این ادمها مغایر با اخلاق و ادب و دینه؟؟ طرف دو تا وانت اسقاطی خریده تا سهمیه بنزین بنزش تامین بشه این خیر خواهیه؟؟؟؟؟ لطفا با هیجان و احساسات تصمیم نگیرید مثل همون آقاهه که جوگیر میشه یه چیزی میکه بعد تازه متوجه میشیم که پولی که قراره صرف ساختن فیلم لاله بشه مال ملته (895049) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۱۳:۳۱:۲۰
ایرانی همیشه پایدار و با صلابت (896896) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۵۶:۳۸
اين عبارتي كه شما نوشتي چه ربطي به بحث داره ؟؟ (898807) (moderator22)
 
k.k
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۱۱:۵۵
نه سکوت مستضعفان نه صف مرغ
بی غیرتی عدهای از هم وطن ها
ناله الکی ثروتمندان
راستی سوالی میشه آدم با پول حلال از این ماشینا سوارشه؟
یا حتی میشه دلش بیاد پورشه 600 میلیونی بندازه تو دست اندازهای کوچه خیابونای تهران؟
راستی دقدقه اینا چیه؟
اصلا میدونن رئیس جمهور کیه؟
اگه یه روزی جنگ بشه اینا کجان ؟ چرا راه دورو جنگ تو این وضعیت اقتصادی کجای سفره دستشونه>؟ (894210) (moderator22)
 
کارگر
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۵۶:۴۹
امام علی میفرماید هیچ کاخی درست نمیشود مگر با خوردن حق مظلوم
کجاست عدالت علی که حق کارگر را از کارفرماهای بی دین بگیرد (894462) (moderator22)
 
k.k
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۷:۳۹
حضرت علی کی گفته بشین و نگاه کنید تا همه چیز حل بشه ما باید به هم کمک کنیم تا عدل علی سامان بگیره (894699) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۵:۵۹
جرم کردن پول دارن؟برید یقه مسولینی رو بگیرید که مردم و به این روز انداختند

بعدش هم پول حلال باشه چه اشکال داره سوار ماشین خوبم بشه .جنگ هم بشه

تقصیر مسولین هست که با بی تدبیری هایی که دارند جنگ راه میندازن. اونایی

حروم خورن که سه هزار میلیارد ...مال مردم و بالا میکشند دم از اسلام هم میزنند

نه اونیکه یا ارث باباش گیرش اومده یا از وضعیت اقتصاد خراب مملکت که دولت

درست کرده عقلش کارکرده و صاحب پول شده (894529) (moderator22)
 
k.k
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۶:۴۶
من هم با شما موافق هستم من هم منظورم اون عده زیادی بود که از پول نا پاک رسیدن
می خوای بشمرم باست بری ببینی؟
اونی که عقلش کار کرده و به اونجا رسیده نوش جونش خدا باسش زیاد کنه
من منظورم اون آقا زادهای هست که میاد تو همین شهرک غرب با ماشینه چند صد میلیونی دریف میزنه یا اونی که لایی بازی میکنه راستی اگه خود شما با عقل این پولو بدست بیاری از این کارا میکنی؟
تو شهر نیستی ! یه سوال بهتر تا حالا خارج از کشور بودی ؟ مثل ایران ماشین شوار میشن؟
والا من ندیدم در ارز روز شاید 2 یا 3 ماشین انچنانی ببینی
ولی ایران میتونی طی 1 ساعت تو همین فرشته 100 ببینی
نمیدونم قسمتو باور کنم یا دم خروسو. (894669) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۸:۴۴:۴۳
ریس جمهور رو که حتما میشناسن !! فکر کردی این ثروت باد آورده رو از کجا آوردن ؟ از همین ندانم کاری های دولت!! (894893) (moderator16)
 
سید
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۲۰:۴۶
به راستی چرا خیلی از ثروتمندان جامعه ما به فشارهای معیشتی طبقات کم درآمد هیچ توجهی ندارند و اصلا در دنیای دیگری سیر می کنند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا باید توجه کنند.
یعنی اگر خودت پولدار بودی توجه می کردی .
ضمنا حالا اومدیم و توجه کردندبعدش چی میشه.
این حرفا دیگه برای سال شصته
زمانی امام می گفت جنگ فقر و غنا
اما حالا بحث جنگ قدرت و ثروته و اصلا فقرا در این بازی محاسبه نمیشن (894221) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۲۲:۲۱
متعجبم از اینکه باز در هنگامه ناکارآمدی دولت در تنظیم بازار باز دست به یقه ثروتمندان شده اید !
اولا هر کس "حق" دارد آن طور که می خواهد زندگی کند و خرج کند تا موقعی که حقی از دیگران ضایع نکرده باشد دوما" این موضوع کاملا طبیعی است که ثروتمندان را از همه این نابسامانی ها گزندی نیست ، زیرا این ثروتمندان اگر آقازاده و وزیر و وکلیل نباشند منفک از سیستم دولتی بوده و همیشه به سودآوری خود مشغولند ، این طبقه ضعغیف اجتماع هستند که شیشه عمرشان در دستان دولت است تا او همانند گروگان با ایشان رفتار کرده و هر از چند گاهی وقتی چیزی به مذاقش خوش نیامد عرصه را بر گروگانش تنگ تر کند .

در آخر نیز تشکر ویژه ای می کنم از حضراتی که در دولت قبلی ، وقتی آن دولت با مشکلات نفت زیر ده دلار دست و پنجه نرم می کرد فریاد وااسلاما سر می دادند و اکنون ملت را به خوردن اشکنه پیاز تشویق می کنند (894224) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۲۷:۰۱
یک موضوع کاملا روشن است
قشر ثروتمند زمانی پدیدار میشود که قشری به استضعاف کشیده شوند

یقین بدانید ثروت اکثر این ثروتمندان خون دل محرومان جامعه است (894231) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۳:۲۶
اگر سندی مدرکی چیزی دارید خب بروید رو کنید بگویید فلانی ما رو غارت کرده .
نه عزیز من عده ای تلاش کرده اند ثروتمند شده اند یه عده هم نمی توانند ثروتشان را تحمل کنند حسادت می کنند قضیه این است.اگر غیرقانونی پولدار شده اند بروید هر جا دزدی کرده اند بگیرید (894334) (moderator5)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۱۴:۲۱
نیازی به دزدی نیست.همین که یه عده از آب گل آلود ماهی بگیرن کافیه (894498) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۴:۲۹
تلاش چیه عمو من الان دکتری مهندسی برق دارم دارم سگدو میزنم ولی با پول 10 سالمم نمیتونم یکی از ماشینا بخرم. شما که خودت دزدی با بچه دزدی از شدین این حرفا میسوزی (894539) (moderator22)
 
من
Germany
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۷:۵۲
دزدی نکرده اند عزیز دل ! موقعیتهای خاص را با رانتهای جورواجور تصاحب کرده اند. باورشان شده که لیاقت این بهره مندی را دارند. چگونه است که تا یک نفر به منصبی میرسد کل تیره و طایفه اش بطور معجزه آسایی واجد ویژگیهایی چون نخبگی کارآفرینی و توان بالای مدیریتی و تولید ثروت میگردند؟ (894556) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۱:۵۰
بنده خدا پس شب روز اين همه مفسد اقتصادي كه از الف شروع ميشه تا ي قصه يا سياه نمايي نه عزيز من توي اين مملكت اگر به شغل محترم دلالي وارد بشي يه شبه دنيات عوض ميشه حالا هم نگو برو پيدا كن اين همه كه پيدا كرديم چه بلايي سرشون آوردن كه بخواهيم الباقي پيدا كنيم اگر همون سالي كه مقام معظم رهبري گفته بودند با مفاسد اقتصادي جدي برخورد بشه دولتي ها وقوه قضائيه گوش مي داد الان وضعمون اين نبود هر جا رهبر انقلاب تذكر داد و مسئولين توجه نكردند ضررش رو در آينده ديدند الان هم رهبر انقلاب هر روز تذكر ميدهند كه به مسئله توليد ملي حمايت از توليد كننده اعم از كشاورز تا صنعت گر توجه بشه (894688) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۴۱:۵۷
این حرف حضرتعالی یعنی باید نظام کمونیستی راه بیندازیم و همه مثل هم حقوق بگیرند تا خدای نکرده یکی پولدارتر نشود و بقیه را به استضعاف بکشد؟نظام کمونیستی الان شکست خورده و در حال بر چیده شدن است (894428) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۶:۱۷
باز حرف توقع زیادی ثروتمندان فراتر از تلاششان شد تهمت کمونیسم بازی رو شد (894675) (moderator16)
 
پدرام
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۷:۰۳:۵۵
نه دوست عزیز نیاز نیست کمونیست باشید! شما بروید ببیند پیمانکاری ها را چه کسانی برنده می شوند. دلالی ها را چه کسانی انجام می دهند. کدام یک از این افراد با یک ایده اقتصادی که برای کشور سودمند بوده است ( مانند مایکروسافت و اپل و جنرال الکتریک و...) به پول رسیده اند؟ آخر پولی که باعث ورشکستگی و بدبختی چند ده هزار نفر شود اگر به آن ایرادی وارد شود می شویم طرفدار مارکسیست و کمونیست؟
بزرگترین ثروتمندان جهان از روشهایی کسب درامد کرده اند که برای جامعه خود سودآوری داشته اند. کدام ثروتمند در ایران اینطور هست؟ مگر پول حرام شاخ و دم دارد؟

من هم کار می کنم در مرکز رشد دانشگاه تهران شرکت دارم. تولید هم می ککنم خیلی در بیاورم ماهیانه 3-4 میلیون تومان هست که اگر هیچ نخوردم ظرف 20 سال می توانم یک مازراتی بخرم! این هم کار! (894787) (moderator16)
 
پ
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۴۴:۱۹
بنده در گروه افراد متوسط بودم و حالا به برکت مدیریت جهانی به گروه زیر خط فقری نائل گشتم و در جواب دوست عزیز بگم که آنکس که ثروت دارد خدا بیشتر بهش بده و علت ثروتش یا تلاش و کوشش شخص بوده یا ارث هست یا خیلی راههای دیگر که مشروع هستند بدست آوردند و این برای ما افتخار است که در کنار ثروت آنها دیگران هم مشغول کار میشوند و گروهی هم که از راه نامشروع بدست میارن آنها حسابشان با بقیه جدا است پس دوست عزیز بهتر است عاقلانه فکر کنید و سخن به زبان برانید شما دوست دارین همه زیر فقر باشند که امثال شما لذت ببرند نه عزیز کسی که ثروتمند است عاملی میشود برای دیگران که تلاش بیشتری کنند که در زندگی مثل آنها موفق شوند پس به جای اینکه آنها را مثل خودمان بیاریم زیر فقر ما خودمان را بالا بکشیم میگد نمیشود منم میگم افرادی که تنگ نظر باشند و به ثروت دیگران حسادت بکنند و دلیل ثروتشان را دزدی بدانند در همان فقر و بیچارگی می مانند و در ضمن تمام مسولین رده بالا مملکت ثروتمند هستند پس به گفته شما همه دزدن با این حساب ما باید بمیریم (895120) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۲۷:۰۳
جنابعالی سو ء مدیریت و بی لیاقتی برخی مسئولین را باور بفرمایید. (894232) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۲۹:۴۹
افراد تازه به دوران رسیده و نوکیسه که رنجی برای بدست آوردن پولشان نکشیده اند معمولا این فخر فروشی ها و ولخرجی های زیاد را دارند بدست آوردن پول زیاد توسط این افراد آن هم در مدت زمان کم و در جامعه اسلامی جای سوال دارد. (894236) (moderator22)
 
ندار
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۲:۰۲:۴۸
حسودي نكن همه ثروتمندان يك جور ثروتمند نشده اند اگر نمي داني بدان راه حلال هم براي ثروتمند شدن وجود دارد فقط كمي شم اقتصادي مي خواهد كه تو نداري (895059) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۳۳:۴۰
هردوتا را باور كنيد. اين يعني فاصله طبقاتي. (894241) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۳۵:۱۷
عامل ثروتهاي باد اورده اعمال وسياستهاي نسنجيده است روز قيامت يايد جواب بدهد (894248) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۵:۰۳
همینطور که پیش بریم وضع جامعه خیلی بدتر از این حرفا میشه. چی باعث این اتفاقات شده ؟ یا بهتره بگم کی باعثش شده؟؟؟؟؟؟؟
مردم عادی نمیتونن سوار همچین ماشینهایی بشن ، باید دید اونا کی هستن!!!!!!!! آقازاده...
ولی مردم ایران حق دارن با این همه ثروت ، تو بهترین شرایط زندگی کنن (894258) (moderator22)
 
نبی اله
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۵:۰۵
سواره از پیاده خبر نداره....توقعی ازشون نیست (894259) (moderator22)
 
دوستدار کاپیتالیسم
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۲۴:۵۶
اشتباه میکنی عزیز..."حکومت و دولت" یک جامعه موظف است که با نظارت و سیاست و عملکرد صحیح خود, سواره(سرمایه دار یا نخبه (ELITE) جامعه) را موظف کند که برای پیاده(قشر متوسط و ضعیف جامعه)شغل و کار آبرومند بسازد و چرخه صنعت را بسازد و بچرخاند و موظف کند تا یا مالیات سنگین دهد یا صنعتی برای کشورش تشکیل دهد..این سیاستیست که حتی چین (مرکز کمونیستی سابق) در حال اجرای آن است و به جرات میتوان گفت در حال حاضر حداقل جزو دو کشور قدرتمند و پیشرفته عالم است.
الف جان لطفا چاپ کن.
یا حق. (895096) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۶:۳۸
به نام خدا
این هم عدالت اقتصادی، پولدارها و سرمایه داران هر روز از راه کثیف پولدار تر میشوند و مستضعفان و متوسطها هر روز فقیر تر. من نمیدونم این ریاضتهای اقتصادی رو فقط باید قشر متوسط به پایین تحمل کنه. چرا همش دارین از سرمایه داران حمایت میکنید که بجز ضرر و بدبختی چیزی برای ما به ارمغان نیاوردن. چرا حقوق یک کارمند قبل از اینکه دریافت کند کم میشود ولی یک برجساز یا دلال که میلیاردها پول در ماه جابه جا میکند به راحتی فرار مالیاتی انجام میدهد یا اصلا مالیات نمیدهد؟. چرا دائم ما قشر متوسط و فقیر باید در مضیقه باشیم انوقت چند تازه به دوران رسیده با پورشه ششصد میلیونی خود فخر بفروشد و متاسفانه همه هم به او بخاطره پولش احترام بگذارند. به کی بگیم که سرمایه گذاری و سرمایه داری و خصوصی سازی بیش از اندازه و بی قانون اگر نتیجه داشت در این ده سال میگذاشت. پس چرا بعد از این همه خصوصی سازی اوضاع هر روز بدتر میشود. چرا همین سرمایه داران که اموال و زمینها و وامهای کلان به نام خصوصی سازی دریافت میکنند هیچ کاری نکردند بجز بیشتر کردن ثروت خود که نتیجه آن میشود برای نمونه این وضع اقتصادی و تورم وحشتناک. چرا ارز دولتی برای واردات خودروهای لوکس تخصیص داده میشود که یک مشت دختر و پسر مرفه شبها در خیابانها با یکدیگر ..........فقط میتونم دعا کنم که خدایا از دست ظالمین نجاتمان ده. آمین (894264) (moderator22)
 
sidni
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۰۱:۰۶
بنظر این حقیر نباید ثرتمندان را مقصر بدانیم بلکه ضعف مفرط مسئولین در نتیجه مناسبات غلط اقتصادی عامل عامل این نابسامانی است. (894470) (moderator22)
 
دوستدار کاپیتالیسم
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۲:۱۴
آنجایی که میگویید چرا قشر پولدار و برج سازها مالیات نمیدهند کاملا موافقم و حق میدهم و باید مالیات آنها را حکومت حتی به زور بگیرد و این وظیفه اش است که متاسفانه در آن کوتاهی دیده میشود.
نصف بیشتر حرفاتو قبول دارم..ولی اینکه ماشین خوب خریدن ظلم است رو اصلا قبول ندارم هر کسی براش دلایل زیادی داره یکی میخواد امن باشه و یکی میخواد تفریح سالم کنه و یکی هم کمبود وقت داره(منهای "برخی" رفتارهای ناشایست)
در هر صورت تا حدود زیادی این نباید سبب ناراحت شدن شما شود و بلکه بهتر است از دیدن همچین ماشینهای لوکسی "لذت" ببریم و خدا رو شکر کنیم که همچین آدمهایی در مملکتمان زندگی میکنند ولی کی به همچین جایی میرسیم الله اعلم.اگر مخالفید حتما با نظر خود اعلام کنید.
با تشکر.
یا حق. (895106) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۷:۲۶
دلیلش سیاسستهای نادرستی بود که سبب شد پولدارها روز به روز پولدارتر و فقرا روز به روز (و در مقاطعی لحظه به لحظه) فقیرتر شوند. مطمئنم بالای 90 درصد افرادی که اینروزها در صف مرغ هستند اگر پولدار شوند، رفتاری مشابه همین مرفهین بی درد توصییف شده را بروز می دهند. این خاصیت پول دار شدن یک شبه و بی دردسر است. (894265) (moderator22)
 
مهدی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۵۵:۱۷
هدف کسانی که انقلاب کردند چی بود الان تفاوتش با گذشته چیه (894272) (moderator22)
 
هومن
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۰:۵۶:۳۰
دوست من شما احتمالا از اون برادراني نيستي كه وقتي يه پورشه 300 ميليوني ميبيني يه خط اساسي روش ميندازي؟
نكته اول : شما اگه كه فكر ميكني هركي سوار ماشين گرون شد و خونه خوب داشت و خوب زندگي كرد حتما حق من و شما رو خورده و مرفه بي درده يه وقت بزار بيا با هم كمي بيشتر روي اين طبقه مطالعه كنيم شايد همشون رو با يه چوب نروندي
نكته دوم : اگه فكر ميكني اون فلان فلان شده ها كه تو الهيه دور دور ميكنن چون پولدارن برادراي من و شما نيستن و شهروند اين كشور نيستن و حكومت اسلامي نبايد به فكر تفريح سالم اونا هم باشه احتمالا يا من يا شما فلسفه حكومت اسلامي رو درست نفهميديم
نكته سوم : خداوكيلي تا حالا نشستي دو كلام هم با جووناي پولدار بالا شهري درددل كني؟ فكر ميكني چون پولدارن درد ندارن؟
نكته چهارم : چرا فكر ميكني انتقام كم كاري مسوولان رو بايد از كس ديگه بگيري ؟ از كسايي كه با پولشون كارخونه ميزنن كه منو شما توش كار كنيم و نون ببريم سر سفرمون.
پ.ن. : تو هر طبقه اي آدم خوب و بد هست (894275) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۰۰:۲۹
دوست من شما احتمالا از همون تازه به دوران رسیده هایی نیستی که هر خطی روی پرایدت بندازن با اندازه هزینه یک پورشه اذیتت می کنه ... به همین دلیل خیلی علاقمندی خودت رو وکیل مدافع پورشه سوارها جا بزنی شاید اسمت میونه اونها در بشه ... پورشه و رویای پورشه پیش کش خودتون ... اجازه بده یک بار هم که شده حالا صحبت از نیاز فوری طبقه مستضعف جامعه شده این درد شنیده بشه (894360) (moderator5)
 
هومن
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۲:۱۷
برادر خوب من جاي الفاظ به نتايج الفاظ توجه كنيد به اين نكته توجه كنيد كه نويسنده با اين مقاله خواسته يا ناخواسته داره اين باور رو القا ميكنه كه كسي كه پولداره حق فقير رو خورده نتايجش رو ميدونيد؟ اگه نميدونيد بعنوان يه كوچيكتر پيشنهاد ميكنم تاريخ انقلاب روسيه رو بهمراه نتايجش مطالعه كنيد
فرض كنيد شما يه كارگاه كوچيك تاسيس ميكنيد و با تلاش شبانه روزي و از خود گذشتگي خود و خونوادتون اون رو به يه كارخونه بزرگ تبديل ميكنيد كه 500 نفر از كنارتون نون ميبرن سر سفرشون حالا اگه شما رو با چوب اون كه 3000 ميليارد برده و خورده برونن انصافه؟
حرف بنده اينه كه كليد گمشده تو خونه رو تو حياط دنبالش نگرديم چون آسونتره
لال بشه دهني كه نزاره صداي مستضعف بگوش برسه (894608) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۳۱:۳۷
بخواهید این واقعیت را کمرنگ کنید یا نکنید عده ای در میان پولدارها وجود دارند که نه تنها حق فقرا را خورده اند بلکه توقع بیشتر خوردن را هم دارند و هنوز فکر می کنند دیگران وظیفه شان را مقابل آنها کامل به انجام نرسانده اند . از اینرو دفعا شما از این جماعت در پوشش حمایت از پولدارانی که اینطور نیستند مسموع مخاطب نیست (894679) (moderator5)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۰۹:۱۵
بله این قشر مرفه درد بیشمار دارد از جمله اینکه چرا اینجا از نمایندگی اپل محروم هستیم .... اآیا از این درد بزرگتر سراغ دارید ؟ ... یا اینکه چرا به ما راحت ویزا نمی دهند ؟ ا زاین درد چی ؟ (894487) (moderator5)
 
دوستدار کاپیتالیسم
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۶:۱۴
فراموش نکنید که قشر مرفه رو میتوان به سوی سرمایه گذاری برای ایران عزیز رو آوورد نباید اونها رو به سوی خارج از کشور روند بلکه باید ازشون در ایران عزیز اسلامی استفاده نمود..امیدواریم کمی بیشتر راجع بهش فکر کنید. (895108) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۳:۲۳
نکنه خود شما هم جزو همین مرفهان فاسد هستی یا برایشان کار میکنی که انقدر چوبشان را به سینه میزنی در ضمن ما با ثروتمندی که با دست رنج خودش و از راه درست پولدار شده مشکل نداریم بلکه با اکثریت قریب به اتفاق قشر فاسد و دزد مرفه مشکل داریم که کشور را به اینجا کشانده یک نمونه اش هم همین آقای آ که به اعدام محکوم شد آیا شما حامیه این فردی؟؟؟؟؟؟؟؟ پورشه این فرد را نباید خط انداخت باید منفجر کرد. (894523) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۷:۰۶
بله درد دارن درد بی دردی، درد مفت خوری، درد نفهمی، درد بیسوادی، درد رباخوری، درد خودبزرگ بینی

درد بی دردی علاجش آتش است (894546) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۳:۱۹:۰۵
اولین باره اسم پورشه به گوشم می خوره!!!!! (895659) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۲:۵۵
کلمه ثروتمند البته محل تامل است، آن ثروت هایی که عمده اش هم بادآورده است ناشی از دزدی، قاچاق، رانت و .. است که هر چند محترمانه هم کسب شده باشد (894284) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۲:۵۱
به نظر من تعداد این پولدارها طی این چند سال بسیار بسیار بیشتر شده است و فاصله طبقاتی هم بیشتر از قبل شده انتظاری که مردم داشتند بر عکس در امد (894393) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۳:۲۴
آقای نویسنده عزیز :
من قبل از انقلاب از دانشگاه فارغ التحصیل شدم موقع استخدام 6 سازمان دولتی بر سر استخدام من دعوا داشتند حالا همه بیکارند چرا بی تدبیری دولت را نمیبینید چرا حجم اختلاس را نمیبینید چرا حجم دروغ را نمیبینید چرا آقازاده ها را نمیبینید چرا به کوچکترین خوشحالی مردم حساسیت دارید چرا مردم را همیشه افسرده میخواهید چرا طاقت شاداب بودن مردم را ندارید همانهایی که توصف مرغ می ایستند با یک گونی سیب زمینی مملکتی را به باد میدهند ماه رمضان ماه پرخوری نیست من دیگه نمیدانم با شما چه بگویم (894286) (moderator22)
 
يك بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۶:۳۴
اين مقاله را منفي ارزيابي مي كنم. زيرا همه ثروتمندان را با يك چوب رانده و فقط بدي هاي برخي از آنها را مي بيند. ضمن آن كه در بين اقشار ضعيف جامعه هم افراد مساله دار كم نيستند. در كل به نظر من جهت گيري رسانه هاي عمومي مي بايست در جهت تقويت همدلي و محبت بين اقشار مختلف جامعه چه قوي و ضعيف و چه دارا و ندار و چه در بين ساير اقشار جامعه باشد؛ در حالي كه اين مقاله برعكس عمل كرده و به طور كلي و نه مصداقي ثروتمندان جامعه را مورد تخريب قرار مي دهد.

ضمناً من خودم جزء افراد متوسط جامعه محسوب مي شوم كه علي رغم 30 سال سن، به علت مشكلات اقتصادي هنوز موفق به ازدواج نشده ام. (894291) (moderator22)
 
سید محمد موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۴:۰۹
سلام بنده خدا
حق با شماست در تاریخ و ساعتی که کامنت را درج کردید نیمی از متن روی سایت نرفته بود و سو تیتر نامناسبی برای آن انتخاب شده بود لطفا مقاله را مجددا مطالعه بفرمایید . مخاطب این نوشته اساسا ثروتمندان نبودند و قیدی که در آن بکار رفته و از نظر شما مخفی مانده قید ثروتمندان پرتوقع است که کل ثروتمندان را شامل نمیشود . افرادی که در اوج رفاه و آسایش هنوز دولت و حاکمیت را موظف به تامین نیازهایشان در زندگی هر چه شبیه تر به سبک آمریکایی میدانند اما در عین حال از تلاش به سبک آمریکایی ناتوانند . به هر حال از نقد متین شما متشکرم (894552) (moderator5)
 
م. مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۳:۴۱
در مورد "با يك چوب راندن" موافقم! به هر حال شان ثروتمندا اینه که با چوبهای مختلف رونده بشن. (894567) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۸:۴۱
امان از دست تو م. مردم!!! (895109) (moderator16)
 
کشاورز
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۹:۴۷
چه کسی این فاصله طبقاتی و بی تفاوتی در جامعه را ایجاد کرده ؟ (894296) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۵:۴۸
عزیزان وقتی در این مملکت اقازادها و رانتخواران و ..... هر روز زیادتر میشوند باید اختلاف طبقاتی زیادی هم ببینیم وقتی سیاستهای بد دولت یک شبه یکی از این اقازادها را سرمایه دار میکند وقتی وامهای انچنانی بانکها فقط به قشر خاصی اختصاص دارد و وقتی که ردهای بالای حکومت خود نیز درگیر اینگونه کارها باشند پس چه توقعی دارید که کشور بسوی سرمایه داری پیش نرود (894379) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۱:۳۲
داداش مثل اينكه جنابعالي تازه تشريف اورده ايد ايران تا بوده همين بوده (894298) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۷:۳۴
هردو گروه را باید باور کرد و این فاصله طبقاتی را که امروز شاهدش هستیم خواسته یا نا خواسته مسئولین درست کردند و بعید می دانم از بین برود ، الا اینکه اقتصاد ما چنان پیشرفت کند که این فاصله کم شود که ......؟؟؟؟ (894304) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۲۱:۰۵
این اصلا ارتباطی نداره که فلان کس چقدرپول داره و چجوری زندگی میکنه
مهم اینه که قدرت خرید من کارمند توی این چند سال از نصف هم کمترشده
چرا به پولدارا گیر میدین
به کسی گیر بدین که با برقراری یک قانون (نمایندگان گرامی ) و یا یک دستور بی پایه و .. (برادران اجرایی) باعث میشن که این آدمها پول دارتر بشن
راستی یه سوال دارم
این سناریوی جدیده که مردم بیچاره و جنوب شهر رو به جون شمال شهریا بندازین؟
من خودم پول دار نیستم که این حرف و میزنم فقط یک کارمندم که شغا دوم یا میراث پدری هم ندارم
بس کنین این حقه های انگلیسی رو (894312) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۳۰:۵۵
ملتی زودباور وساده لوح - همیشه به بد راضیند که مبادا بدتر سرشان بیاید وتازه بابت بد ممنون هم هستند -به هیچ چیز با بینش سیاسی وجهانی نگاه نمیکنند نتیجه این میشود که امثال احمدی نزادها سر بر میاورند (894406) (moderator22)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۲۷:۰۲
اکثر اونهائیکه در صف مرغ میایستند چوب ندانم کاری خود را میخورند. این ها همان لشکر احمدی نژاد و مشابه او هستند که چشم بسته بکسی اعتماد میکنند که زبان خودشان را صحبت میکند حتی اگر عقل ندارد ولی مثل خودشان است.
عاقلانه نیست که یک فرد کم درآمد اندک درآمد خود را به یک فرد ناکاردان بسپارد تا برای او سرمایه گزاری کند. ولی ادم عاقل و فهیم در این ایران ظاهرا در عصر ما کمیاب شده.
در ایام رای گیری ریاست جمهوری 84 از یک فردیکه مغازه کلید سازی زیر پله ای اش را مملو از نام و عکس احمدی نژاد کرده بود پرسیدم شما دیگه چه دلیلی بر حمایت از ایشان داری. برگشت با تعجب از سئوال بنظر احمقانه من و با قاطعیت گفت این فرد انتقام ما بیچاره ها را از پولدارها خواهد گرفت. !؟ و من شرمنده از سئوال خودم در پاسخ فقط سرم را تکان دادم و سکوت را ترجیح دادم.
این نمونه منطق حاکم بر اکثریت مردم ماست. و این هم نتیجه اش که میبینید در سال 91 ثروتمندان ثروتمند تر و بیچاره ها بیچاره تر شده اند. دلم میخواهد دوباره همان کلید ساز را ببینم و ازش بپرسم که همان مرغ ناقابل را که در سال 84 بقیمت کیلوئی 1300 تومان میخورد و نا شکری میکرد را چند وقته که دیگر نخورده ؟ گوشت گوسفند رو که فراموش کنه. (894318) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۹:۱۷
دمت گرم واقعا انتخاب خود مردم بوده نتیجه رو هم ملاحظه می فرمایند حالا ثروتمندان بیچاره این وسط چه گناهی کرده اند من نمی دانم
1-یا قانون مشکل داشته که اینها پولدار شده اند (که تقصیر دولته)
2-یاقانون مشکل نداشته و ثروتشان حلال است
3-یا اینکه دزدی کرده اند که باز دولت مقصره که چرا اینها را دستگیر نکرده
در کل این مقاله مردود است (894340) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۳۵:۵۸
ثروتمندان می بینند که اقشار ضعیف در انتخابات شرکت کرده و رئیس جمهور و بر نامه هایش را انتخاب کرده اند به انتخاب مردم احترام می گذارند مردم این زندگی را انتخاب کرده اند خب می فرمایید ثروتمندان باید چکار کنند؟انتخاب خود مردم بوده
اگر آن فرد ثروتمند دزدی کرده خب بگیرند و محاکمه اش کنند من واقعا منظور شما را نمی فهمم طرف کار کرده مالیات داده پول دراورده اگر ادعا دارید که مالیات نداده خب حتما سندی چیزی دارید بروید مالیات را از او بگیرید
ثروتمندان هیچ ادعایی برای چشم پوشی از انرژی هسته ای هم ندارند .ثروتمندان فقط در کار این دوستانی که رای داده اند دولت انتخاب کرده اند و انرژی هسته ای می خواهند هیچ دخالتی نکرده اند الان حتما ثروتمندان جامعه را مقصر گرانی می دانید نه؟
واقعا عجیبه بخدا
شما رفته اید گیر داده اید به اینکه چرا ثروتمندان از زندگی شان باید لذت ببرند خب کجای قانون داریم چنین چیزی را؟ اگر کار غیر قانونی می کند بگیرید محاکمه اش کنید
من تابحال ثروتمندی را ندیده ام که بگوید انرژی هسته ای نمی خواهیم
شما امده اید اینطور مقدمات را چیده اید که یک سری ادم پول دارند و خرج می کنند یک سری ادم پول ندارند بعد نتیجه گرفته اید وقتی یه سری ادم در جامعه ما پول ندارند و خرج نمی توانند بکنند چرا یک عده که می توانند خرج می کنند؟بعد یک مرتبه رفته اید در انرژی هسته ای و...که اینها انرژی هسته ای نمی خواهند
اصلا ادم در استدلال شما واقعا سرگیجه می گیره
خب قانون تصویب کنید که پولهای هر کسی از یک مقداری بالاتر رفت به عنوان ثروتمند شناخته شده و همه ثروتش را بدهیم به کسی که پول ندارد اینطوری به نظر شما بهتره؟
الان اعتراض شما به چیست؟اگر به گرانی معترض هستید که ناشی از اقدامات دولتی است که انتخاب خود مردم بوده این ثروتمندان هم که اکثرا اهل رای دادن نیستند خب حرف حساب شما چیه؟به خاطر انتخاب مردم که به این وضع منتهی شده برویم ثروتمندان را دستگیر کنیم؟راه کاری دارید؟
این اتومبیلی را که وارد می کند دو سه برابر قیمتش هم تعرفه گمرکی به دولت می دهد که نهایتا باید برای همان مردم خرج شود که عزیز من (894329) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۱:۲۵
خیلی رندانه تلاش کرده اید که موضوع را به دعوای فرسوده فقرو غنا ببرید نه کسی به ثروتمندان گیر داده نه کسی حسرت لذت پوچ پورشه سواری آنان را دارد اما اینکه ثروتمندان این مروز وبوم علی رغم سود آوری و ثروت بی حساب و کتابی که اینجا بر خلاف همه جای دنیا کسب می کنند حاضرند آرمان های یک ملت را به افتتاح نمایندگی اپل بفروشند را نمی توانید انکار کنید . ورد صحبت این صنف که از قضا من هم دوستان بسیاری در میان آنان دارم ضرورت رفراندوم در مورد انرژی هسته ای در محرومیت شان از نبود نمایندگی مکدونالد و اپل است (894390) (moderator5)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۱۰:۲۵
چرا بر خلاف بقیه دنیا ثروت بی حساب و کتاب کسب کرده اند؟ایا قانون این اجازه را داده؟اگر قانون اجازه داده که صددرصد کار قانونی کرده اند اگر قانون اجازه نداده چرا دستگیر نمیشوند؟چرا بر خلاف سایر کشورها اینجا سود بیشتری کسب می کنند؟قانون ضعیف است؟بحث شما مردود است
استدلال شما اینگونه است:
یه عده بر خلاف سایر کشورها سود زیادی کسب می کنند (خب ما می پرسیم چرا ؟دزدی کرده اند؟قانون ضعیفه؟چرا گذاشته اید به اینجا برسند اگر اشتباهه چرا جلوش رو نگرفته اید؟)بعد استدلال می کنید که چون اینها سود کرده اند و پول دارند انرژی هسته ای را این اقلیت ضعیف می خواهند از مردم ما بگیرند و خواستار رفراندوم هستند
اصلا خود شما هم فهمیدید چه گفتید؟ (894490) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۱:۱۳
به دلیل ناکارامدی سیستم مالیاتی امکان فرار از مالیات و ثروت اندوزی بی حساب و کتاب در ایران بیش از هر جای دیگری فراهم است این فرار از قانون باعث شده توقع های بیجا ی دیگر ی مانند رفاه بیشتر برایشان جنبه حقانی پیدا کند ... تا جایی که مثلا حاضرند برای اینکه مانند دیگر جاهای دنیا زودتر به مدل گوشی محبوبشان برسند حقوق آرمانی ملتشان را مانند حق استقلال و حق آزادی و حق انرژی هسته ای را بی خیال شوند درک این رابطه اینقدر سخت است ؟ یا شما در مکان وکیل مدافع آن ثروت اندوزان پرتوقع وظیف داری اینکار را انجام دهی ؟ (894687) (moderator5)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۵۳:۱۴
به نام خدا
مشکل ما شخصی که از راه حلال ثروتمند شده نیست زیرا شاید حداکثر ده درصد جامعه سرمایه دار ما از راه حلال پولدار شده اند، مشکل ما آن نوکیسه ها و دزدانی میباشد که با احتکار، دلالی، دزدی بیت المال، رشوه، اختلاس ، گرانفروشی، رانت ، دروغ ، کلاهبرداری ، زمین خواری، بساز و بفروش ، تقلب در جنس ، قاچاق و چنین راههای کثیفی به ثروت رسیده که متاسفانه اکثر قشر پولدار از این راهها به ثروت رسیده اند نکنه شما از این دسته حمایت میکنی. مطمئنا عقل سلیم همیشه طرفدار سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال میباشد و کسی هم با ثروتمندی که از راه حلال پول به دست آورده مشکلی ندارد ولی متاسفانه الان سرمایه گذاران به جای اینکه به فکر اشتغال زایی و تولید و پیشرفت باشند فقط به فکر تقلب و جیب خود هستند. خیلی برام جالبه افرادی که میان اینجا از اینگونه افراد فاسد حمایت میکنند شاید آینها هم .......... (894449) (moderator5)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۶:۴۰
اصل بر برائت است
شما دوست محترم اگر متوجه دزدی شده ای یا سندی مدرکی داری که این ادمهایی که در مقاله به انها اشاره شده از راه غیر مشروع کسب درامد کرده اسناد خودتان را ارائه دهید تا قانون رسیدگی کند و گرنه مصداق تهمت است و در اسلام هم تهمت و افترا مجازات دارد
این مقاله به هیچ وجه نگفته کسانی که از راه غیر مشروع ثروت کسب کرده اند بلکه گفته ثروتمندان فلان هستند و چنان اند که به نظر بنده این خودش جرمه
"مرغ گران شده ثروتمندان نباید لذت ببرند" این خلاصه این مقاله است که به نظر بنده جوکه (894530) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۶:۰۹
به نام خدا
اولا اینجا کسی محکوم نشده یعنی شخص خاصی محکوم نشده که اصل بر برائت باشد دوما مولا امیر الموئمنین علی(ع) میفرمایند هیچ کاخی ساخته نمیشود مگر اینکه کوخی ویران شود. خوب وقتی مولایمان اینطور میگویند وقتی جامعه را میبینیم که یک عده نان شب به زور پیدا میکنند ولی یک عده ماشین یک میلیاردی دارن اینو به چی تفسیر میکنی شما؟؟؟؟؟ حالا میخواد مقصر دولت باشه یا خود فرد. اینطور که شما میگویی پس دولت و کلا هیچ کس را نمیتوان محکوم کرد چون اصل بر برائت است همین هابوده که فساد رو به اینجا رسونده طبق گفته شما اگر اصل بر برائت باشه ولی وقتی ماشین میلیاردی تو این مملکت میبینی در حالیکه سالها گفته شده عدالت اجتماعی، پس متوجه میشوید که اینجا دیگه نباید اصل بر برائت باشد بلکه مطمئنا جرمی واقع شده که همچین خودروهایی و کاخهایی وجود دارد اصلا همین که ارز دولتی به این خودروها تخصیص داده شده یک نوع جرم و بی عدالتی بزرگ میباشد. خیلیها دوست دارن اصل بر برائت باشه چون خودشون دارن کار خلاف انجام میدهند. (894668) (moderator16)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۹:۰۴
وظیفه این قشر مرفه جامعه است که اشتغال زایی منه؟!!
وقتی دولت به فکر ایجاد شغل برای مردم خودش نیست چه انتظاری از قشر مرفه و سرمایه دار جامعه داری؟ (894531) (moderator22)
 
غلی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۳:۳۶
"غافل از اینه که حتی در ثروتمند ترین کشورهای دنیا با این وضع اقتصادی این سبک خوشگذرانی ها ور افتاده "

مثلا چه تفریحه دیگه ای تو این مملکت وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غیر از اینکه سوار شی بری یه چیزی با دوستان و خونوادت بخوری و دوباره برگردی خونه...
واقعا چه تفریحی وجود داره ؟؟؟؟ (894335) (moderator5)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۳:۴۰:۰۱
پارک آبی آزادگان هم هست ولی ممکنه قطع نخاع بشی از بس اونجا امنه!!!... (895112) (moderator16)
 
behi
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۵۳:۵۱
واقعا !!! بعضیها دیگه شورشو در آوردن برا اینکه به تفریح خودشون برسند حاضرند حقوق افراد دیگه رو زیر پا بذارن تا به هدفشون برسند ، تازه وقتی دهنشونو باز میکنن و حرف میزنن میگن اینجا که آزادی نیست ، حقوق بشر نیست و از این روشنفکر بازی های 2 ریالی ، ولی خودشون برا رسیدن به لذتشون بزرگترین پایمال کننده حقوق مردمه دیگه میشن . نکته اینجاست که اونا خودشونو محق میدونن ودیگران رو عامل خودشون. (894344) (moderator5)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۵:۰۸
دوست عزیز این قانون طبیعته هر کسی که می تونه پول در بیاره هر کسی هم که نمیتونه بره تو صف مرغ و بقیه صف ها که نشانی از سومدیریت اقایون هست بایسته (894528) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۱:۵۹:۳۵
وقتی که مردم این گونه زندگی کردن را انتخاب کرده اند به دور از اصول دموکراسی است که در کارشان دخالت کرد لابد دوست دارند صبح تا شب در صف های مختلف باشند به ما اقشار مرفه جامعه ارتباطی ندارد (894358) (moderator5)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۵۴:۲۸
بااینکه من خودم از قشر متوسط به پایین جامعه هستم اما واقعا بانظرتون موافقم (894704) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۰:۴۸:۳۲
حرف حساب جواب نداره (895016) (moderator16)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۳:۵۴
سلام
بهتر است هردو را باور كنيم چون متاسفانه وجود دارد و بي هيچ پرده اي ديده ميشود اما اين نكته را بايد دانست چند درصد آنهايي كه دغدغه مرغ و رزقشان را دارند نماينده مجلس يا مديران دولتي هستند.برويد دنبال كنيد قطعا درمي يابيد اكثريت كساني كه ثروتهاي باد آورده دارند و فخرش را به مردم عادي ميفروشند از دسته مسئولين بالاي نظام هستند و حداقل كساني كه با رانت اين افراد به اين ثروتها دست پيدا كرده اند.
راستي قبلا ميگفتند حضرت علي(ع) ميفرمايند اگر ديديد كاخي ...........
بقيه را مردم بهتر ميدانند.بياييدحداقل ظاهرا پيرو علي(ع)باشيد (894377) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۷:۳۷
نویسنده این مقاله گویی اصلا از الفبای اقتصاد بویی نبرده است، سوالی مطرح کرده که پاسخش را همه میدانیم، وقتی در کشوری تورم سر به فلک میکشد مهمترین و اصلی ترین تبعات آن فقیرتر شدن فقرا و پولدار تر شدن پولدارهاست، اصلا معنی گرانی و تورم همین است.

بله برادر عزیز فقط در چنین حالتی است که مستضعفان مستضعف تر و ثروتمندان ثروتمند تر می شوند، اگر به جز این اتفاق بیفتد باید تعجب کرد. (894382) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۹:۱۱
چرا فقط فکر می کنید شمال تهران ثروتمند دارد؟ (894384) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۳:۰۳
نتیجه مقاله:
ما مستضعف ها یک دولت حامی مستضعفین سر کار اورده ایم حالا مرغ گران شده و پولدارها نباید مرغ بخورند چون ما هم نمی توانیم بخوریم (894394) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۲۳:۲۳
با این اوضاع به یاد مقاله چگونه از ژآپن پیشی بگیریم افتادم بهتره یه مقاله بنویسیم با عنوان چگونه از برزیل زودتر مرغ وارد کنیم (894395) (moderator22)
 
سودابه غلامعلی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۳۳:۴۴
اختلاف طبقاتی طوری است که ثروتمندان اتوموبیل های خارجی بالای 300

میلیون تومان دارند ویکنفر برای حداکثر 3-4 هزار تومان مابه التفاوت قیمت مرغ

2-3 ساعت توی صف میایستد وبعد یک نفر هم میفرماید اشکنه بخورید شاید

جوانها

یادشان نیاید که مقداری پیاز داغ وشنبلیله را می گذاشتندجوش می آمد وبعد 2عدد

تخم مرغ داخل آن میشکستند اما حالا با این همه تبلیغات صدا وسیما وتوصیه

پزشکان برای تامین پروتئین آیا میشود دوباره به بچه ها اشکنه داد ؟یا پیر مردها

وپیر زنانی که انواع بیماریها را دارن وباید گوشت سفید بخورند میتوانند اشکنه

بخورند ؟چرا ما صورت مسئله را پاک می کنیم آیا برای دامداریها ومرغداریها

سرمای گذاری نشده ؟واگر همه اشکنه بخورند آیا این محصولات به عنوان

صادرات غیر نفتی صادر میشود ؟

راستش اگر کسی به سئوال من پاسخ بده که اگر نفت سهم آیندگان است

وباید پس انداز شود پس سایر تولیدات داخلی از جمله مواد غذائی را

باید باز هم صادر کنیم ؟والسلام (894410) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۳۴:۳۹
نکنه انتظاردترین شمال شهریا مرغ بسته بندی کنن بیارن در خونه جنوب شهریا بذارن زنگ بزنن پنهان بشن.....
عزیزم این همه پول نفت و.....
اصلا اینا مربوط به وظایف زمامداران اجرایی نیست..اصلا (894413) (moderator22)
 
فرهاد
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۳۷:۳۶
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من انچه البته به جايي نرسد فرياد است (894419) (moderator22)
 
جعفریان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۴۲:۱۵
من اسم سیستم اقتصادی خودمان را نمی دانم چیست و اصولاً نمی دانم روشمند است یا خیر، اما معتقدم ثروتمندان محصول همین سیستم اقتصادی با مناسبات ویژه اش هستند. بدون شک مسئولین مرتبط با این مسئله نیز در دامن زدن به عدم توازن مالی در جامعه سهیم هستند.
از چه چیزی شکایت داریم؟ وقتی ایجاد گرد و غبار و کاهش بارندگی را به گردن استکبار می اندازیم، لابد این عدم توازن اقتصادی هم کار آنهاست! (894429) (moderator22)
 
نیما
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۴۷:۱۰
کمرکی که اینا میدند همون ماالتفاوت ارز دولتی هست که دریافت میکنند دبی هم پولدار فراوان دارد ولی به شما هم که فقیرید وندار هستی هیچ وقت فقر نمیفروشند بر عکس ایران (894435) (moderator22)
 
خسرو
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۴۹:۳۶
الف جان اینقدر شما دیگه روی زخم مردم نمک نپاش وقت وسرمایه ای که از این ملت باید صرف آبادانی وپیشرفت واقعی شود اینگونه هدر میرود وهیچکس جوابگو نیست (894441) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۲:۵۷:۱۶
حالا آقای احمدی نژاد بیاد رو کاغذ آمار بده که عدد جینی و فاصله طبقاتی اینقدر شده.
دیگه کسی آمار روی کاغذ رو قبول نمیکنه (894463) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۰۰:۴۵
اونی که مرغ نمیتونه بخوره مشکل خودشه میخواست موقع رای دادن برای ریاست جمهوری حواسش رو جمع میکرد (894468) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۲:۵۵
اتفاقاً ما قشر محروم بسیجی که واقعاً برای روی کار اومدن ایشون کار کردیم الان در آرزوی مرغیم که هیچ عرصه زندگی خیلی برامون سخت شده و اصلاً ایشون فراموش کردن از کجا و چه جوری بالا اومدن شدن رییس دولت. (895429) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۱۲:۱۳
منظور از ثروتمندان بی درد همان افرادی هستند که با رانت و دلالی و هزار جور حقه های کثیف به این پولها رسیده اند وگرنه افراد متمول زیادی در جامعه هستند که با تلاش و پشتکار چه از طریق تحصیل علم و چه تجارت صحیح به این درجه تمکن مالی رسیده اند که البته گروه دوم نوش جانشان باشد ولی منظور ملت همان افراد رانتخوار و اختلاسگری هستند که یک شبه ره صد ساله را طی میکنند و حالا این افرادی که منفی داده اند و طرفداری از این ثروتشان میکنند معلوم است که از کدام گروهند و دارند خودشان را به کوچه علی چپ میزنند . (894493) (moderator22)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۱۷:۴۱
حالا كه سالهاست دولت خاتمي و هاشمي سر كار نيستند كه اين بوگاتي ها و اين تجملگراييها را به گردن اونها بيندازيد. از اين نظر خدا را صدهزار مرتبه شكر! (894505) (moderator22)
 
علی یار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۴:۲۸
مسایل مختلفی این شکافهلی طبقاتی را ابجاد کرده که اغلب افراد میدانند: اغلب انقلابیون و دلسوزان انقلاب درگیر مشکلات انقلاب و دفاع مقدس بوده و حتی درس دانشگاه را کنار گذاشته و حلالوار به کشور خدمت کرده اند و وارد هیچ جناح سیاسی نشده اند و هیچگونه اندوخته ای برای زمان میانسالی ندارند و گذشته از مالیات خمس و زکات نیز داده اند و همواره در فکر خدمت به کشور و جامعه هستند و اکنون به حاشیه رانده شده اند و در عوض اغلب طیف یولدار و زراندوز از همان ابتدای پیروزی انقلاب با انواع کارها و بند و بست به سرمایه های نجومی رسیده اند و عدم مدیریت صحیح در کشور و جناح بازیها در این شکاف عمیق بین افراد جامعه نقش داشته است. باید بدانیم بجای درگیری بین نیروها به اصطلاح چپ و راست از تمام متخصصین و دلسوزان کشور اسلامی استفاده کرده و مانند زمان دفاع مقدس کشور را به پیش ببریم وخلاصه کلام قوانین اسلام وقرآن و نهج البلاغه برگ برنده ما شیعیان و قانون اساسی و توصیه های رهبری و اتحاد همه مشکلات را حل میکند به امید پبروزی در تمامی جبهه ها (894538) (moderator22)
 
صبور
Norway
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۱:۴۴
مقاله حسابشده، زیرکانه، هدفدار و سمت و سوی آن هندوانه درشت زیر بغل پدر بزرگها و خانوادههای صبور و آبرومند ......... بود! (894549) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۴۹:۵۰
1.به قول دولتيان و احتمالا همفكران همين نوع نويسندگان عمده افراد كم درآمد و حاشيه نشين به همين دولت راي دادند و اون رو سر كار آوردند ...
2.بعد همين دولت با سياستهاي اشتباه اقتصادي و اجتماعيش كاري كرد كه تورم از يه طرف مردم را خفه كند و از طرف ديگر با ندانم كاري در عرصه بين المللي فشارها را بيستر كرد
3. تنها قشري كه در شرايط تورمي وضعش بهتر ميشود قشر سرمايه دار است كه زندگيش وابسته به حقوق ثابت (با كاهش ارزش ماهيانه) نيست و تورم ارزش داراييهاي ثابتشان (كه اغلب خود اين داراييها هم درآمدزا هستند مانند ملك، مغازه كارخانه ...) را دائم افزايش مي دهد
4. همه حقوق بگيران و افراد كم درآمد در مواجهه با تورم (با توجه به اينكه عمدتا دارايي ثابت ندارند) فقط و فقط وضعشان بدتر ميشود

خب با پشت سر هم قرار دادن موارد 1 تا 4 ميشود گفت كه "خود كرده را تدبيري نيست" وقتي مردم گول يه سري شعار بي بنيان و غيرواقعي را ميخورند بايد تاوانش را پس بدهند... در واقع خود همين قشر كم درآمد با تصميم احساسيشان كاري كردند كه وضعشان خرابتر و وضع قشر محدودي بسيار بهتر شود و اين شكاف هر روز بزرگتر شود... حداقل اميدوارم درسي شده باشه براي كساني كه چشم به ظواهر ميبندند و نه به موضوعات اصلي در تصميم گيريهايشان (894558) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۱:۰۳
اگه خلاف قانون بوده بروید این ثروتمندها را دستگیر کنید اگر قانون ضعف دارد انرا اصلاح کنید این مباحث خنده دار را کنار بگذارید مرغ گران شده از یک طرف می گویید اشکنه بخورید از یک طرف می گوید تقصیر ثروتمندا است
اگر این مباحث برای شما نان و اب و مرغ می شود ادامه دهید ولی گیر دادن به ثروتمندا هیچ فایده ای نداره انتخاب خودتان بوده و گله هم ندارد باید تحمل کرد
قانون هدفمندی تصویب شده توسط منتخبین خودتان در دولت و در مجلس، یارانه اش را هم رفتید گرفتید خرج کردید ایجاد تقاضا تورم ایجاد می کند
اگر هم بحث تحریم ها است که انتخاب خود مردم است مردم انرژی هسته ای می خواهند(انرژی هسته ای حق مسلم ما است) و جلوی غرب ایستاده اند وانگهی رئیس جمهور و مسئولان نظام بارها گفته اند تحریمها بی تاثیر بوده پس فقط بحث هدفمندی یارانه ها است که ان هم باید تحمل کرد. (894561) (moderator22)
 
sadegh
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۵:۳۶
سلام
شاید مسئله روطوری دیگه بشه حل کرد شایدما یادمان میرود که هنوز هم یکی ازکشورهای ثروتمندمنطقه هستیم همه ملت ایران این شایستگی را دارندکه خوب زندگی کنند ولی ... (894570) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۵:۵۸
تيتر روزنامه ايران جهت مزاح: سقوط آزاد قيمت مرغ"
2900 تومان پارسال شده 7500 تومان بعد 1000 تومان كاهش يافته شده سقوط آزاد قيمت مرغ (894571) (moderator22)
 
Sweden
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۴:۱۶:۰۱
نویسنده محترمی که این مطالب را نوشتید
اگر هدف شما ایجاد انگیزه و آگاهی برای افزایش بازدهی و کارآیی ایرانیان و مقایسه با دیگر کشور ها است که شکست خوردید.
والی اگر هدف شما انداختن تقصیر گرانی و تورم و سیاست های غلط اقتصادی به گردن مردم است موفق شدید.
حدود ۴ سال است در کشور سوئد درس میخوانم. و تا حدودی مسایل اقتصادی این کشورکه دارای رتبه های بالا در علم، بازدهی اقتصاد و امنیت اجتمایی هست را میشناسم .
۱- مجازات قتل در کشور سوئد از ۸ تا ۱۲ سال است که امکان تخفیف مجازات وجود دارد. اما مجازات کلاه برداری اقتصادی و فرار مالیاتی از ۲ سال تا ۲۰ سال است که امکان بخشش وجود ندارد.
این شیوه برخورد با مسایل اقتصادی ، بازدهی و سلامت اجتمایی را تضمین میکند. اما در ایران چطور؟ کدام تضمین برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی وجود دارد ؟
۲- در سوئد یک کارگر ساده غیر حرفه ای برای ۵ روز ، روزی ۸-۹ ساعت کار در رستوران پول خرید ۲۰۰ کیلوگرم گوشت را دریافت میکند. در ایران چطور ؟ یک کارگر برای ۶ روز کار کردن چقدر دستمز دریافت میکند /؟
کار کردن در ایران بیشتر پاداش دارد یا دلالی ؟
دلالی آیا جز برای کسانی است که از رانت استفاده میکنند ؟ چند درصد از کسانی که ۵ سال پیش کارخانه تولیدی داشته اند اکنون فعال هستند ؟ چند درصد به تعداد وارد کنندگان اضافه شده است ؟ آیا وارد کردن کالا به صرفه تر است یا تولید در داخل ؟

الف جان، سیاسی ننوشتم ، لطفا سانسور نکن (894594) (moderator22)
 
یوهو
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۴:۱۸:۱۶
اگه وجود سرمایه داران اما مرفحین بی درد و نیز وجود افراد کم بضاعت تر اما بی فرهنگ رو در نظر بگیریم طبیعتش یک این چنین اختالافاتی هست که در ظاهر بد جور به چشم میخوره
اما از واقعیت نگذریم من سال قبل یک صحنه هایی دیدم که خیلی برام قشنگ بود
یک مریض بی بضاعت که توی روزنامه از خونشون عکس و خبر زده بودن ما رفتیم دیدن و یک مقدار کمک بردیم
یکی از همسایه هاشون اومد به ما گفت این خونواده به خاطر روزنامه معروف شدن و دیگه نیاز فوری ندارن
ما رو برد در خونه یکی که فلج شدیدی شده بود بر اثر تصادف و از روستا اومده بود تو شهر کل خاندانشون روی هم تونسته بودن 2 میلیون برای رهن خونه جور کنن
یک پدر که بدون بیمه بر اثر تصادف مغزش اسیب دیده بود و به شدت دست و پاش کج و معوج شده بود با 4 تا دختر بین 5 تا 12 سال بدون اینکه کسی بدونه اینجا نیاز مند هست
اما جالبه که بدونید ما فرادی اون روز دوباره رفتیم تا برای مریض تخت و تشک مخصوص ببریم
صحنه های جالبی بود تو 1 ساعت که اونجا بودیم ادم های مختلف اومدن کمک کردن
یکی کولر
یکی پنکه
یک فیزیوتراپ رایگان قبول کرده بود بیاد
یکی که خیلی جالب بود اون بود که ماشین شاسی بلندش تو کوچه جا نمیشد
با کفشاش اومده بود توی خونه به دنبال خانم مریض گشت و یک دسته پول داد و همون جا برگشت و رفت (894601) (moderator22)
 
علیرضا نادری
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۳:۰۸
ببنید دوست من
شما کلا تو این سایتتون چرا اینطوری خبر مینویسین؟!
خواب باید یه فرقی بین کسی که درس خونده و کسی که درس نخونده یا کسی که تلاش کرده کار کرده و نکرده باشه دیگه اینطور نیست>؟
شما دوست دارید همه ملت بدبخت و بیچاره باشن؟
اونی که باباش پول داشته زحمت کشیده براش ارث رسیده عشقق میکشه هر جور که دوست داره خرجش کنه و به من وشما هم مربوطی نیست.
اونی هم که نه باباش رفته خرده و خابیده معلومه که پول نباید داشته باشه ! (894611) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۶:۴۰:۵۳
حرف شما صحيح ولي ما هم توي اين جامعه زندگي ميكنيم ريشه ي همه ي اين ثروت ها در ارنت خواري از منابع اقتصادي مثل وام بانكي فروش زمين به يك چندم قيمت به خوديها انحصار واردات واگذاري كارخانه هابه افراد پاداش هاي بي حساب وكتاب بين خودشان رشوه اختلاس وهزاران مورد ديگر وگرنه با افرادي كه با بكار گرفتن هوش واستعداد وتجارت پولدار ميشوند كاري نيست (894748) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۰۱:۵۴
برخی از دوستان یا آشنایانی که از خارج از کشور می آیند و وضعشان هم بد نیست نسبت به پدیده تفاخر و تجمل گرایی در ایران ابراز تعجب می کنند . از کسی که وسعش میرسد یک پورشه از ده پورشه دنیا را بخرد و در خیابان های پر چاله و چوله تهران بیاندازد تا کسی که رزق ماهانه اش را روی هم میگذارد تا هر چند ماه یکبار مدل گوشی اش را به جدید ترین مدل ها تغییر دهد قربانی این فرهنگ هستند . این فرهنگ توقع زا است .. این را آنور آبی ها بهتر درک کرده اند ... فقط تفریخات و خوشگذرانی های آنور آبی ها را نشان می دهند و توقع ایجاد می کنند اما هرگز تلاش هاو زحمات چند نسل آنور آبی ها را نشان نمی دهند (894658) (moderator5)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۹:۵۴
اگر از راه قانون و شرع ثروتمند شده اند نوش جانشان ولی اگر از راه غیر قانونی بدست آورده اند بی لیاقتی دست اندرکاران و مسئولین را می رساند. (894670) (moderator16)
 
Czech Republic
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۵:۰۴
سالها پیش دلسوزان هشدار دادند که سیاستهای به اصطلاح عدالت محور اقتصادی دولت منجر به ایجاد اقتصاد رانتی و شکاف طبقاتی شدیدتر می شود اما به جای پندگرفتن آنان را عامل استکبار خواندند و از محیط های دانشگاهی هم دور کردند... (894694) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۵:۵۰:۵۶
"اما به محض اینکه صحبت از قطع یارانه ارزی سفرهای خارجی افتاد بلافاصله توپخانه ای رسانه ای مشغول شد "

يه نكته: مگه همين مسئولين محترم دائم نمي گفتند كه دلار ارزشش زير 1000 تومان است، بعد گفتند دلار 1226 است نرخ آزاد رو اصلا منكر ميشدند، بعد كم كم اين دلار 1226 سهميه بندي شد و شد و شد تا اينكه تقريبا ديگه خريدن دلار 1226 براي مردم رويا شد... شما انگشتتان را به سمت افراد اشتباهي گرفته ايد و اگر از اول "از مسئولين" بازخواست مي كرديد كه پس اون حرفها چي بود اين سياستها چيه ديگه نمي گفتيد يه سري طلبكار شده اند كه "يارانه" ارزي را قطع كرده اند!!! عزيز من وقتي مسئولين در عرض چند ماه دائم حرفهايي مي زنند كه خودشان هم مي دانند درست نيست و در عرض چند روز خلافش عمل ميكنند مردم هم حق دارند "طلبكار" باشند (894703) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۶:۴۷:۵۶
در همه جاي دنيا ثروتمند دارند ولي حواس حكومت هميشه جمع است كه از راه نادرست ونامشروع نباشد به حسابهاي مردم هم كار دارند اگر پولي به حسابي واريز شود فوري طرف را احضار ميكنند ومنبع پول بايد مشخص شود واجازه تخلف را به احدي داده نميشود براي همين كوچكترين تخلف سر وصداي زياد به پا ميكند (894759) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۱:۳۱:۲۳
در تایید حرفهای این دوستمون باید بگم که یکی از اقوام ما که در بلژیک زندگی می کنه تعریف میکنه که اونجا هر پولی که بخواهی بزاری به حسابت مخصوصا اگه مبلغش بالا باشه ازت می پرسن که از کجا آوردی اگر هم بخواهی از حسابت برداشت کنی باید توضیح بدی که برای چه کاری به پول نیاز داری مثلا اگه بگی میخوام ماشین بخرم باید مدرکی بیاری که نشون بده راست میگی . ولی اینجا چی؟ طرف دزدی می کنه پولش و میذاره تو بانک یا اینهمه پول شویی که میشه همش بخاطر عدم کنترله. (895530) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۷:۱۱:۲۳
مشگل مردم این است که حرفهای مسئولین را باور می کنند شما ببیند درباره همین دلار هر هفته وگاهی هر48ساعت نظرات متفاوت صادر کردند که همه آنها هم همسوباافزایش دلار وایجادتنش دراین بازار بود ونتیجه آن افزایش طلاو......... حالاچه کسانی اینها رادارند ثروتمندان پس بدون هیچ زحمتی هرروز پولدار ترندشدند ومردم عادی فقیرتر وفاصله طبقاتی بیشتر یعنی مسئله به این سادگی راهم مسئولین نتوجه نمی شون ویا ...... (894801) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۷:۱۹:۳۶
همه جای دنیا البته این فاصله طبقاتی است اما انجا هر چیزی ارزان هم بخری استاندار د است از ماشین گرفته تا هر چیز دیگر سنجاق قفلی هم استاندارد است بقول عزیزی اگر کسی در خیابانها ی فرانسه افتاد میگویند مگر مرض داشته که افتاده معلوم است که نه مسولین باید جوابگو باشند که جرا اینگونه خیابان ساخته اند که کسی توش بیافتد اما در ایران درست که فاصله طبقاتی زیاد است ااما چیز ارزان مزخرف است (894809) (moderator16)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۱۹:۴۵:۵۶
چرا کامنت ها را تایید نکرده اید؟ (894963) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۰:۲۷:۱۳
هر دو را . باید شکاف طبقاتی را باور کنیم.شکاف طبقاتی که دیگر شبیه به دره شده تا یک شکاف. (895005) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۰:۲۹:۴۰
اقای الف عملکرد خودتان را باور کنید (895008) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۰:۴۴:۳۷
عدالت خواهی رو فهمیدیم.عدالت برای قشر مرفه.راستی هنوز حرفهای رییس جمهور یادمونه که ابتدا گفتن در پایان دوره من مستضعفی وجود نخواهد داشت که برخی از دوستان به شوخی و جدی گفتند منظور ایت قشر تا پایان ریاست ایشان است نه رفاه مادی.و واقعاً در کمال ناباوری بنده این اتفاق افتاده است و من شرمنده ام که به ایشان رای دادیم. (895015) (moderator16)
 
الکی خوش
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۱:۲۶:۲۶
هر کی از ثروت خوشش نمیاد بنده با کمال خرسندی حاضرم قبول کنم................ (895034) (moderator16)
 
يه قطره
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۱:۵۸:۲۵
وجود ثروت و افراد ثروتمند در يك كشور خيلي هم خوبه و به نفع يك كشوره جون اين افراد با سرمايشون ميتونن اشتغال ايجاد كنندو به اقتصاد رونق ببخشن
ولي وقتي افراد كمي با رانتهاي بي حساب به ثروتهاي هنكفت ميرسن ديكه به فكر شكوفايي جامعه و اشتغال براي ديكران نيستند و فقط به فكر بيشتر كردن سرمايه خود از راههايي غير از اشتغال زايي هستند كه باعث ميشه تو جامعه فاصله طبقاتي ايجاد بشه و هرجه اين افراد ثروتمندتر بشوند به فقيرهاي جامعه افزوده ميشود
اين فاصله طبقاتي فاحش از بركات دولت عدالت محور و مهرورزه كه به جامعه هديه داده (895055) (moderator16)
 
Rahim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۲:۰۰:۳۱
Ona servatmand nestand mardom zyadi fagherand (895058) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۱ ۲۲:۱۰:۰۱
به نظر من جای تفریح وجود ندارد و این مرفهین هم اینطوری تفریح می کنند کار غیرقانونی هم نکرده اند (895063) (moderator16)
 
Austria
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۰:۵۴
بابا این بیچاره یه چیزی گفت حالا. اینقدرام جدی نبود که. کوتا بیاین. صلوات بفرستید تموم شه بره. (895148) (moderator16)
 
علی
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۷:۲۴:۰۲
کاش همه مردم مرفه بودند مگر مرفه بودم مردم اشکال دارد ؟ (895304) (moderator16)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۸:۳۴:۰۶
با یه قسمت از حرفاش که صحبت از طبقه مرفه و طبقه مستضعف میکنه موافقم. اما جایی که تفریحات ایرانیها رو با تفریحاتی مه تو خارج ور افتاده مقایسه میکنه اصلا به این فکر نمیکنه که اونها چقدر تفریحات و سرگرمی هایی دارند که ماها نداریم چه قشر پایینمون چه قشر بالا. اخه بابا تو این مملکت تفریحی هم گذاشتید بمونه به غیر از ماشین بازی تو خیابون !!! (895325) (moderator16)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۰۹:۳۰:۰۱
ایران ثروتمند حق مردمش زندگی فلاکت بار نیست مسئولانی که پا بر روی شانه های این مردم گذاشته و به این مقام ها رسیده اند به گوش باشند که همین مردم هم آنها را بیرون خواهند انداخت اسلام در خطر است این هشدار بسیار جدیست (895373) (moderator16)
 
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۲:۳۴
حال یک سوال دارم ،امیدوارم که پیش نیاید،اگر روزی جنگ شود آیا این پولدارها میروند جنگ یا همون افرادی که توی صف هستند.یا این پولدارها با ملیت دومشان همه فرار میکنند یک کشور دیگر. (895481) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۶:۴۶:۲۹
حضور حضرتعالی عر ض شود که ایران یکی از پر تعداد ترین قوای نظامی جهان را دارد شامل ارتش سپاه و بسیج وظیفه این دوستان جنگیدن است و با توجه به ساختار جنگ های کنونی معمولا نیاز به انسان هم نیست تکنولوژی ها با هم در گیر خواهند شد اگر که این دوستان خدمت نظام نرفته اند هم می ایند تشریف می برند جمگ پس شما خیلی نگران نباش چندین میلیون نیرو داریم (895965) (moderator16)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۳:۲۶:۳۴
بی لیاقتی و در مواردی کج دستی مسیولان و برنامه ریزان موجب پدیدار شدن فقیر و غنی در سطح کلان شده است البته تعداد کمی از افراد با تلاش خود صاحب مال و سرمایه شده اند فرار از مالیات و دادن رشوه و نیز عدم پرداخت خمس و زکات و سایر وجوه شرعی به زراندوزی آنها کمک کرده است. در علم اقتصاد : تورم فقیر را فقیر تر و غنی را غنی تر میکند حال مسیولین تورم را 15 درصد مبدانند و حقوق کارکنان 15 در صد افزایش یافته این با چه منطقی سازگار است و حقوق بازنشسته فرهنگی حدود 600 هزار تومان . ما مسایل تورم جهانی و تحریم را مبدانیم ولی بی برنامگی مسیولین و بی انصافی بازاریان را چه توجیهی مسیولین خدمتگذار برایش دارند واقعا حقوق مسیولین بی خیال حلال است ؟بروند در ماه رحمت یک سری هم به قرآن و نهج البلاغه بزنند شاید خدا کمکشان کند و به سر عقل آیند و بجای دعوا با یکدیگر وظیفه خود را انجام دهند . بامید یبروزی حق علیه باطل . (895666) (moderator16)
 
علی احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۶:۰۲:۳۷
عزیز بنده شما در چند روز پیش اعلام کرده بودی که مردم مرغ نخرن تا وضعیت به حالت اولیه برگرده
بنابراین خیلی راحت نتیجه میگیریم که همون آدمهایی که تو صف مرغ ایستاده اند ، ما رو بدبخت کردن و نه اون جوان هایی که در اتومبیل خودشان هستند و تفریح میکنن
شما وضعیت کلان جامعه رو ببینید که البته مقصر همون مردم حریص هستند .کی گفته که برن و مرغ بخورن ؟؟؟؟؟

حتی امام جمعه مشهد هم فرمودند که مردم مرغ نخورن په اتفاقی می افته و مردم رو دعوت کردن که اشکنه بخورن

عزیز بنده ، اگه مردم چند روز دست رو شکم میذاشتن و صف نمی کشیدن ، این وضعیت مرغ نبود

پس همون یهتر که مردم در ماشین هاشون بچرخن تا اینکه برن صف بگیرن و کمک به پولدار شدن عده ای خاص بکنند

چرا وقتی مطلب نداری هی ایراد الکی به دیگران میگیرید و مسیر اصلی رو منحرف میکنید ؟

وضعیت اقتصادی رو که نمی تونید درست کنید که هیچ ... نمی تونید مردم رو هم هماهنگ کنید که متحد بشن و مرغ نخرن .. حالا میخواهی که مردم رو بجون هم بندازید ؟

برید اصل کار رو درست کنید لطفا و فرافکنی نکنید .

امیدوارم که نگید که این مطالب توهین و افترا و .. بوده و اقدام به انتشار کنید و البته اگه هم نکردید مهم نیست ... خدا کنه که خوب بخونید و پیش خودتان قضاوت کنید

یا حق (895871) (moderator16)
 
علی احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۶:۰۸:۱۵
در خصوص اون دوست عزیز که فرمودند که اگه جنگ بشه ، اون پولدارها فرار میکنن و کسی به جنگ نمیره باید عرض کنم که مگه آدم پولدار شرف نداره ؟

مگه آدم پولدار از دیوار شما رفته بالا که اینطور حرف میزنی ؟

اگه کسی پولدار شده حتما لیاقت داشته و خدا خواسته که داشته باشه

اون کسانیکه به پولشون فخر می فروشن و واسه دیگران کلاس میذارند و ویلا در کشور های اروپایی دارن و ... پولدار نیستن عزیزم
بلکه اونها جز همون دسته افراد سود جو هستند که از ندانم کاری شما و در صف ایستادنتون واسه خرید مرغ به جایی رسیدند که همانا جایگاه سستی خواهند داشت.
چون خداوند حق الناس رو نمی بخشه

پس لطفا همه رو یکی ندونید و کلی حرف نزن (895884) (moderator16)
 
وحیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۸:۵۹:۰۹
لعنت خدا ورسولش بر انهاییکه تجمل گرایی را بعد از جنگ پایه گذاری کردند..... (896169) (moderator16)
 
بنده ای از بندگان خدا
United States
۱۳۹۱-۰۵-۱۳ ۰۱:۲۴:۳۱
چنان می گویید خوشی انگار که جوانان دارند چه کارهایی که نمی کنند. خوب شما از یک جوان هم انتظار دارید مثل همان فرد سالخورده بنشیند در خانه و سریال آبکی نگاه کند؟ مگر چه اشکالی دارد که جوان ها پس از افطار بیرون باشند و شادی کنند؟ اتفاقا همان جوان هایی که با ماشین های چند صد میلیونی در خیابان تردد می کنند آقازاده های مسئولانی هستند که این وضعیت را ایجاد کرده اند اگرنه جوان های معمولی چنان درآمدی ندارند که بخواهند با آن همیشه خوش باشند. (896449) (moderator16)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۲۸:۴۲
معنی خدمتگذار خودن را هم فهمیدیم (898756) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۳۲:۱۶
يعني چي كه ميگي : " تا اینجا اشکالی ندارد مساله ما این فاصله ها نیست "

بزرگترين مساله و ريشه اي ترين مساله همين فاصله هاست (898767) (moderator22)
 
ناصر
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۳۳:۰۱
اهای دانه درشت ها اهای منادیان عدالت خواهی دروغین.ما برای نان شب هم مانده ایم و چیزی نمیگوییم اما خدا را داریم (898770) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۵:۲۲:۱۸
حكومتي هاي محترم مثل همه دنيا عمل كنيد شما درب سالن هاي تفريحي را به بهانه هاي مختلف ميبنديد تعداد محدودي با هزينه زياد كار ميكنند پس هر كسي نميتواند وارد اين سالن ها شود

غافليد كه محفل اكثر تفريحات درمنازل برگذار ميشود كه مربوط به از ما بهتران ميشود ودست طبقه متوسط هم به هيچكدام نميرسد (حرام است براي ندارها) (898872) (moderator22)
 
حميد
۱۳۹۱-۰۵-۱۴ ۱۸:۱۵:۴۷
به نظرمن بهترانست كه كاري شودكه اقشارضعيف بهتربتوانندازامكانات مملكت استفاده كنندوانهاهم بتوانندازحداقل امكانات برخوردارباشندوهركس بتواندبه اندازه توانش پيشرفت داشته باشدنه انكه انهايي كه مال واموالي دارندرابگوئيم كه چرادارند.
بايدامكانات كشوربه طورعادلانه دراختيارهمه باشدتاهركس بتواندبه اندازه تلاش وپشتكارخودش ازطريق تحصيل ياكاروياهرراه مشروع ديگربه رفاه وثروت برسد.پس مانبايدخرده بگيريم كه چرابعضي دراسايش ظاهري به سرميبرندبلكه بايدناراحت باشيم كه چرااكثريت جامعه نميتوانندازاين حدرفاه برخوردارباشند.
مطمئناخيلي ازاقشارثروتمندازاينكه اكثريت افرادجامعه درمشكلات مالي بسرببرندناراحتند. (899113) (moderator22)
 
France
۱۳۹۱-۰۵-۱۵ ۰۶:۱۱:۴۳
وجود فاصله طبقاتی به مراتب بالاتر از هردوره یی ایجاد رانت خواری در بخش اعظم دولت .اسفاده از امکانات بیت المال وسود بردن از آن باعث شده شاهد این موترد باشیم وگرنه ما در دوره ای قبل مرفهین بی درد داشتیم ولی تازه به دوران رسیده های بی درد نتیجه گردش های بی حد وحصر جناب رییس هستیم که 8 سال تمام از جیب این مردم با تما کابینه تمام ایران را چرخ زذ بی حاصل ، حاصل آن حکایت دزد ه شد: شبی آقایی قفل مغازه یی را می برید به اوگفتند چه می کنی گفت دارم ساز می زنم گفتند اینکه صدا ندارد . در جواب گفت صدایش فردا در میاد .حالا ایشان تشریف دارند اوضاع اینطوریست برسد به آن روز که تودیع وعارفه رییس جمهور جدید بیاید ایران میشود روزگار جنگ جهانی دوم که با توجه به عدم دخالت ایران واعلام بیطرفی باز هم مردم بیچاره نان شب نداشتند .این مردم در حال حاضر دارند با نان موسسات مالی اعتباری که 1 تومان بده 3 تومان بگیر 40 تومان پس بده یعنی ربا در حد اعلای اسلامی که هیچ یک از مراجع برای آن نسخه نپیچیده اند گذران امور می کنند .کار که نیست اگر باشد پول نیست .پول باشد نرخ ها ثانیه به ثانیه متغیر هستند وثبات ندارند همانند کابینه ایشان هرروز یکنفر برمسند می نشیند این از این درب میاید واز درب دیگری میرود .دقیقا مثل خاله بازی بچه های دهه 40 و 50.بچه های امروز که آسمان رصد میکنند ولی ایشان در یک کوچه باقی مانده است. (899668) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.