نظر منتشر شده
۱۰۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 208987
شیخ شهید - ستوده و پناهی
بخش تعاملی الف - سهراب زند
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۲
خبر دیدار نسرین ستوده و جعفر پناهی در سفارت یونان با هیأت اروپایی، از آن دسته حکایاتی است که جای تأمل دارد. فارغ از اینکه ستوده و پناهی فتنه گرند یا معترض، اعتراضشان درست است یا غلط، در هدفشان صادق هستند یا نیستند، دست به کاری زده اند که جای نقد دارد و بهتر است با ذکر مقدمه ای، به آن پرداخت.

در احوال شیخ فضل الله آورده اند که پس از اینکه دریافت مشروطه می رود به راهی که نباید، صدایش را بدون ترس بلند کرد که این مشروطه دست پخت دیگ سفارت انگلیس است. چنان در اعتراض به مشروطۀ انحرافی بی باکانه عمل نمود که ضرب المثل گردید. شیخی که بزرگ مردم تهران بود، مخالفتش نتیجه اش شد تنهایی در میان دوست و دشمن! در نهایت پس از اشغال تهران، همه فرار نمودند یا پناهنده شدند،

قبل از شهادت شيخ، شخصي به نام فخر‌الدين جزايری تعريف مي‌كند:
پدرم به من گفت برو ببين كه حال شيخ چطور است (موقعي است كه مجاهدان تهران را فتح كرده بودند و خطر، شيخ را تهديد مي كرد) من فكر كردم شيخ حتماً به سفارتخانه‌های خارجي پناه برده و يا گريخته است. وقتي به خانه‌اش رسيدم، ديدم در باز است. وارد شدم. شيخ را ديدم كه با چند نفر نشسته است. مرا كه ديد، به شوخی گفت, «لوله هنگ دانه‌ای چند است؟!» (سوراخ موشها چند است؟) سپس خنديد و گفت: «همه ترسيدند و توي سوراخ موش رفتند» يكي از حضار به شيخ گفت: «آقا! ‌شما كه مي‌دانستيد با مخالفت نتيجه‌ای نمي‌گيريد، چرا مخالفت كرديد؟ از اول معلوم بود كه از پس اين ها بر نمي‌آييد.» شيخ گفت تا اگر صد سال بعد از اين بعضي از مسلمانان به قعر زير زمين و داخل سرداب ها رفتند و در آنجا با كمال ترس درد دل كردند و گفتند صد سال قبل عده‌ای دست به دست هم دادند و ريشۀ اسلام را كندند، لااقل يك نفر بگويد كه در ميان آن عده‌ يك آخوند طبرسی و يارانش بودند كه مخالفت كردند! (علل و عوامل مظلومیت و شهادت شیخ فضل الله نوری. موسی نجفی - موسی فقیه حقانی) شیخ در معرض اعدام بود از او خواستند به سفارت خانه ها پناهنده شود قاطعانه رد نمود.


ميرزا جواد سعد‌الدوله به شيخ پيشنهاد كرد كه‌ بيرق «هلند» را بر بالاي خانه تان بزنيد؛ ديگر حتي لازم نيست به سفارت هلند تشريف بياوريد. زماني هم كه مشروطه‌ خواهان تهران را گرفته بودند، اينطور نبود كه جرئت داشته باشند به سفارت خارجي تعرض كنند، و مي‌ترسيدند. شيخ در پاسخ به اين پيشنهاد، خنديد و به استهزا گفت: «آقاي سعد‌الدوله بايد بيرق ما را بر روي سفارت اجنبي بزنند. چطور ممكن است كه صاحب شريعت كه من يكي از مبلغين احكام آن هستم، اجازه فرمايد به خارج از شريعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آيۀ شريفۀ «... وَلَنْ يَجعلَ اللهُ للكافرينَ عليَ المؤمنينَ سبيلاَ». و چند آيۀ ديگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ايرانيان و مسلمين مرا مثله كنند و بسوزانند، ولی به اجنبي پناهنده نشوم.»(همان)

با این نقل ها نمی خواهم بگویم، ستوده و پناهی به سفارت کفر پناهنده شده اند، یا در فکر و هدفشان قابل مقایسه با شیخ شهید هستند. می خواهم بدانم که آنها به چه چیز این هیأت آلمانی و هلندی و... دلخوش نمودند و به مهمانی سفارت آنها رفته اند؟ از آنها چه می خواهند؟ عدالت؟ حقوق شهروندی؟ انسانیت؟

خانم ستوده! آقای پناهی!
اینها که برای ادعای بشریت برای شما کارت دعوت می فرستند، از آسایشگاه های جانبازهای ما هم دیدن کرده اند؟ از جوانان رعنای دیروز ما و مچاله شده از درد امروز ما دیدن کرده اند؟ همان ها که به حمایت سازمان های حقوق بشر در تجاوز عراق به ایران، بازماندگان از نسلی هستند که امروز قاب عکسشان مونس زن و فرزند و کسانشان است. از مجروحان شیمیایی چه؟ شاید آن روز که اروپایی ها من جمله آلمانی ها، به صدام بمب شیمیایی هدیه می دادند تا سرفه های سوزان بی امان پدران و جوانان این مرزو بوم، بشود هدیه ای برای کودکان و اطرافیانشان، حقوق بشر هنوز متولد نشده بود؟ پس از سال ها دوندگی تیم دیپلماسی ما، با وجود اینکه قصه اظهر من الشمس بود، از طرف سازمان ملل صدام متجاوز شناخته شد، زمانی که اروپایی ها این همه بمب و سلاح و هواپیما به صدام می بخشیدند تا زنان و کودکان با ترس و فریاد از زیر موشک ها فرار کنند و در خاک و خون بغلطند، بشریت معنایش عوض شده بود؟


به خانواده های شهدای هسته ای که سر می زنند چه می خواهند بگویند؟ که ما حامیان جوخه های ترور موسادیم؟ بخاطر اسراییل تحریم ها را شدت می بخشیم؟

کاش اگر حتی بر حق بودید و صادق، زیر بیرق کفر در ضیافتشان شرکت نمی نمودید، کاش شما هم مانند هاشمی در دیدار با آنها می پرسیدید:"داشتن پایگاه یک گروه تروریستی در پارلمان اروپا که دستشان به خون مردم و مسوولان ایران اسلامی آلوده است، چه توجیهی برای دفاع از حقوق بشر دارد؟" (خبرگزاری ایرنا،۲۶ آذر۹۲)

حالا که غربی ها به طمع سوء استفاده از اختلافات داخلی، لبخند مکارانه به برخی از ما می زنند، یادمان نرود که ما از غرب و ایادی آن گدایی رحمت و حقوق بشر که نداریم هیچ، از آنها طلب های زیادی داریم.

اگر خاطرمان تنها ماند طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم...
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ ۱۱:۲۴
 
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۱۴:۴۷
 
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۲:۰۷
 
۱۳۹۳/۱۰/۰۴ ۰۶:۲۷
 
۱۳۹۳/۱۰/۰۱ ۰۷:۰۷
 
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۴:۵۱
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۹
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۰۷:۳۱
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۱ ۰۷:۵۹
 
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۰۸:۰۲
 
 
کلمات کلیدی : سهراب زند
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۵:۵۵:۴۶
حالا که غربی ها به طمع سوء استفاده از اختلافات داخلی، لبخند مکارانه به برخی از ما می زنند، یادمان نرود که ما از غرب و ایادی آن گدایی رحمت و حقوق بشر که نداریم هیچ، از آنها طلب های زیادی داریم.
حرفتان کاملا درست است.
ولی ای کاش از شرق و ایادی آن هم گدایی نمی کردید تا رئیس جمهور نیاید در گزارش 100 روزه ی خود بگوید ما کار درست کرده ایم ولی برای چینی ها.
آن درست بود که امام امت گفت.
نه شرقی، نه غربی.
ولی خوب چه می شود کرد که شما روی این حرف نایستادید. (1851049) (alef-6)
 
مهشید
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۰:۰۹:۴۶
شما اصلا مخاطبت کیه؟
فکر کردی طرف مقابلت احمدی نژاده؟ مقاله های دیگۀ سهراب زند رو خوندی؟ از مخالفین جدی احمدی نژاده. فاسد نیستیم احمدی نژادی نشوید رو بخون. (1851574) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۲۸:۰۷
امیدوارم دولت در مقابل اتفاق پیش‌آمده در دیدار هیئت پارلمانی با 2 تن از عوامل فتنه پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند، در غیر این صورت بین شعار دولت و عملکردش تناقضی اساسی جلوه‌گر می‌شود که نگران‌کننده است. (1851808) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۲۸:۲۵
چه کسی باید پاسخگوی ملاقات هیئت پارلمانی اروپا با 2 تن از فتنه‌گران در سفارت یونان باشد؟ کدام مقام مسئول زمینه این ملاقات را فراهم نموده است؟ از مجلس به جد می‌خواهم که مسئله را برای ملت روشن کنند! اصلاً چرا به چنین دیپلمات‌هایی که هدفی جز برانگیختن یک فتنه دیگر ندارند باید اجازه ورود به ایران را بدهند؟ (1851809) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۲۸:۵۳
مسائل مربوط به دیدار هیئت پارلمانی اروپا با فتنه‌گران مسبوق به سابقه است چرا که در دولت اصلاحات نیز از این نوع خیانت‌ها کم و بیش صورت می‌گرفت این وظیفه مجلس و کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس است که باید جلوی این خیانتها را بگیرد. (1851810) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۳۰:۴۶
هر سال شاهد بودیم که اندیشمندان منتقد غرب به کشورمان می‌آمدند و استکبار جهانی را نقد و اقدامات خصمانه آنها را افشا می‌کردند ولی امسال شاهدیم پارلمان اروپا به کشورمان می‌آید و با فتنه‌گران ملاقات و گویا فتنه جدیدی را پی‌ریزی می‌کنند. (1851816) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۸:۳۴:۵۷
نویسنده مقاله افکار کیهانی دارد اصلا مهم نیست (1853206) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۳:۵۸:۴۲
اشتباه نگارنده این است که فرض کرده اروپایی ها دغدغه حقوق بشری دارند تو سوریه عراق لبنان بحرین ایران قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی ثابت شد اروپایی ها هرگز فکر حقوق بشر ندارند (1852125) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۰:۲۸:۱۹
نسرین ستوده و جعفر پناهی هم یک ایرانی هستند. ممکن است که در یک خانواده گاهی پدر بعضی از فرزندان را تنبیه کند ولی آن هم دلسوزانه.
ولی پدر هیچگاه بین فرزندانش تبعیض نمی گذارد.
و یک سوال:
به نظر شما ادوارد اسنودن یک ترسویی است که به کشور اجنبی پناه برده و یا یک آزاده؟
یادم افتاد به یک روایت از نلسون ماندلا که گفت آنهایی که در رژیم آپارتاید به من ظلم کردند را می بخشم ولی فراموش نمی کنم. (1853425) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۵:۵۷:۵۶
حرفهای حقی زده اید. اما بدون توجه به اروپایی ها و اینکه که هستند و چه کرده اند، دولت و حکومت خود ما باید با افرادی مثل آقای پناهی و خانم ستوده رفتاری درست توام با کرامت انسانی داشته باشند. رفتاری که پدر با فرزندانش میکند و نه رفتاری که دو دشمن با هم میکنند. باشد که رفتار خود ما مجالی برای خودنمایی مدعیان دروغین باقی نگذارد. (1851053) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۳۹:۰۶
ایا در مملکت اروپایی ها با یک ناقض قانون به ملاطفت برخورد میکند و به او اجازه میدهند بادولتهای مخالف و تحریم کننده دیدار دوستانه داشته باشد.؟ (1851514) (alef-4)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۱:۲۸:۵۸
بله متاسفانه با ملاطفت برخورد کرده و اجازه برگزاری سخنرانی و تجمع و دیدار دوستانه به آنها میدهند (1852062) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۲:۴۰:۵۹
این دو نفز و نظایر شان را بدون دلائل محکمه پسند نمی توان ناقص قانون نامید. (1852108) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۸:۱۳:۵۳
بله. اجازه میدهند. نمونه هاش هم زیاده. (1852184) (alef-10)
 
آریا
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۹:۰۴:۱۴
با ملاطفت برخورد نمیشه ولی اینجوری هم برخورد نمیشه تو اروپا وکیل مدافع یه متهم به زندان نمیاندازن تو اروپا زندانی سیاسی ندارن و ... قیاستون مع الفارغ هستش ساختار سیاسی اروپا با ما فرق میکنه (1852210) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۰:۰۹:۵۶
خانم ستوده یک حقوق دان برجسته است ایشان ناقض قانون نیستند چگونه می شود هر کسی که مطابق سلیقه ما صحبت نکرد بلافاصله برچسب های ناقضین به اون می زنیم تا حالا کسی سوال کرده و کسی قدرت پاسخگویی به سوال را داشته که نقض قانون ایشان چی بوده به صرف چند تعریف کلی جامعه ما قانع نشدند اما ... سکوت پیشه نمودند چرا که دور دور محمودی بود. (1853390) (alef-13)
 
lمعین
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۲:۰۹:۲۷
من ساکن اروپا هستم اگر یکبار کاری شبیه به این دو تن سر بزنذ از هستی ساقط می کنند. البته با روشهای ظاهرا دمکراتیک. مطبوعات بهه طاهر آزاد در اقدامهایی طراحی شده آبرویی برایشان نمی گدارند و آنها را برای افکار عمومی از چشم می اندازند. دو پاردیو هنرپیشه درجه یک فرانسوی از آنجمله است. در مورد آلن ژوپه نخست وزیر اسبق کاری کردند که فرانسه را برای مدت مدیدی ترک کرد و به کبک فرانسه پناه برد. متاسفانه ما راهش را بلد نیستیم و تازه مظلوم سازی می کنیم (1853639) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۱:۰۴:۳۶
نویسنده مقاله بهتر بود . به آنهایی که این اروپایی ها را آوردند تا بهشون بگند ما خیلی مخلصیم هم یک چیزی می گفت. (1852043) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۳۶:۰۶
من نیز موافق این برخورد با منتقدان یا حتی گمراه شدگان در یک زمان خاص با وجود جو خاص نیستم ،معتقدم باید صورت مسئله را به درستی تعریف کرد که چرا باید جوی حاکم شود که هرگس انتقاد داشت به گوشه رانده شده وهمه حملات بر او سزاوار است . ما همه ایرانی هستیم وتا امکان دارد باید راهنما، معلم و هدایت کننده همدیگر در مسائل روز بوده وهمدیگر را دشمن وجاسوس فرض نکنیم .به امید روزی که همانند زمان رهبر کبیر انقلاب ما برای راحتی هموطنمان جان ومال خود را با یک اشاره آن بزرگ برای یکدیکر بدهیم. (1852710) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۵:۰۱:۴۳
کاملا درسته که مسوولینما باید در رفتار با مردم حقوقشون رو رعایت کنند . اما به نظر من یک ایرانی وطن پرست حتی اگر در داخل با هاش خوب برخورد نشد نباید زودی بپره بغل غربی هایی که بهش لبخند میزنند ! (1852861) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۶:۰۰:۲۵
دوست عزیز با توجه به شرایطی که نمیخواهم در کشورم و به دلیل ... مثل آقای پناهی یا خانم ستوده برای مکالمه ای آزاد به سفارت خارجی بروم لذا فقط یک نه و یک منفی خیلی بزرگ به شما میدهم. (1851057) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۶:۰۱:۱۱
کدام حقوق بشر غربی؟ همان حقوق بشری که برای تحت فشار قرار دادن دستگاه سیاسی کشورمان ما را تحریم دارو میکند؟؟؟ بر اساس قوانین حتی در میدان جمگ کسی حق تیر اندازی به مجروح را ندارد و اگر امدادگری در حال درمان مجروحی باشد نیز مصونیت دارد اما همان غربی که فریاد حقوق بشرش گوش فلک را کر کرده و بعضی اجنبی پرستان را خرکیف حالا راه دارو بر ما می بندد. مرغ همسایه شاید غاز باشد اما این غاز بیشتر به کرکس میماند (1851059) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۲:۴۲:۳۱
در دعوا خرما خیرات نمی کنند. (1852109) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۴:۰۵:۵۸
اما هر غلطی هم نمیکنند و در ضمن غلط میکنند که طلب کردن حق کشوری را بر نمی تابند!! خدا با بنده هاش اینطوری برخورد نمیکنه که اونها برخورد میکنند. انگار خدا و صاحب اختیار همه هستن. تا بحال شده جایی بهت زور بگن و از عمق وجودت بگی به تو چه؟؟؟؟ اینجا برای من همونجاست هم میگم به تو چه هم میگم بی خود میکنی دارو تحریم میکنی قلدر خان مدعی حقوق بشر. (1852773) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۵:۰۵:۱۸
دوست عزیز زیاد عصبانی نشو! ما و امثال ما همه ی عمرمون بهمون زور گفتن ولی حتی حق نداشتیم بگیم به تو چه!!! ماها مجبور بودیم تو دلمون بگیم به تو چه! حالا زیاد سخ نگیر! (1852866) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۰:۴۸:۴۴
اگر واقعا به حقوق بشر اعتقاد داشته باشیم دیگر شرقی و غربی و این موضع گیریها و تقابل ها معنایی ندارد . این ایجاد تقابل ها علیه غرب ساخت دست همان کسانیست که برای آنها بشر و حقوق بشر معنا ندارد و این مساله را همواره نفی و به سخره میگیرند.در ضمن دارو تحریم نبوده. (1852372) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۶:۴۲:۳۱
موافقم . نمی دونم این ها به چی اونا دل خوش کردن اون ها عاشق چشم ابروی ما نیستند (1851133) (alef-10)
 
امیر.غ
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۷:۱۱:۴۶
توی این 24 سال زندگی حقیرم همیدم هیچ کس دست کسی رو نمیگیره غیر از هم وطنت حتی اگه بخواد از پشت بهت خنجر به زنه باز از رفتارش بهت نشون میده ولی اجنبی ... . در زمانی که یه بی خرد از بین خودمون زمام تو دستش گرفت این عزیزان اجنبی غیر از تحریم و فشار روی مردم کاری برامون کردن ؟!؟!؟!؟ تعریفشون از حقوق بشر چیه ؟ حمله به فلستین ؟ تجهیز القاعده ؟ تجاوز ؟ حمایت افراد فقیرالمغزی هم چون بنلادن و احمد شاه مسعود تو افغانستان برای منزوی کردن اسلام حقیقی ؟ ما مشکلات داریم ولی خودمون باید حلش کنیم. (1851175) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۷:۲۵:۴۹
به خاطر عملکرد غلط امثال شما این افراد تبدیل به نماد می شوند چه درداخل وچه
در خارج ولذا رفتار خود را درمقابله با ملت عوض کنید . (1851197) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۷:۵۶:۴۸
خوب بود بالاخره یکی حرف دل مارو درست حسابی زد البته بعیده اون دوستان که شما مخاطب قرار دادید از این حرفا چیزی بفهمند ولی برای مخاطبان فهیم الف استدلال خوبی بود (1851274) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۸:۱۷:۰۱
لولهنگ به معنای آفتابه است و نه سوراخ موش و متوجه نشدم منظور شیخ در این قصه از بیان "لولهنگ دانه ای چند است" چه می توانسته باشد. احتمالا داستانسرا جایی را اشتباه کرده (1851327) (alef-4)
 
امیر طه
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۱:۲۷:۲۵
اولا از متلکی که انداخته ای واضح است که منظور را خوب فهمیده ای! دوم اینکه نویسنده مقاله مطمعنا معنای لوله هنگ را میدانسته و خواسته اصطلاح امروزی آنرا توضیح دهد.
تاریخ برای آنهایی که خودشان را بخواب زده اند همیشه داستانسرایی بوده است! (1852440) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۱:۳۶:۰۶
یه کم دقت کنی متوجه میشی که اولی برای نشان دادن خونسردی ودومی طهنه برای کسانی که مخفی شده بودن (1853555) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۸:۲۱:۰۸
کاش الف امکان امتیاز منفی دادن هم روی سایت می گذاشتی، برخی مقاله ها و اظهار نظرها نیاز دارند بفهمند چقدر مردم با اون نظر مخالفند... (1851338) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۸:۳۲:۳۹
چرا اشاره به سخنرانی شیخ فضل الله در حمایت از محمد علی شاه مستبد چیزی نگفتید ؟ چرا نگفتید مشروطه خواهان چطور به حکم شیخ تکه پاره شدند (1851372) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۱:۱۰:۱۹
زیرا بنظر شیخ شهید حکومت محمد علیشاه (حتی نوع استبدادیش) از حکومت رضاخان که حاصل مشروطه بود (که نه آزادی داشت و نه دینداری ) بهتر بود. گذشت زمان نیز نظر شیخ فضل اله را تایید کرد.آخر رضاخان که چکیده مشروطه(منحرف شده بدست روشنفکران) بود حکومتی بود که صدها بار از حکام قاجار مستبد تر و هزاران بار از آنها ضد دین تر بود .عقل سلیم حکم می کند که بد از بدتر بهتر است (1852048) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۲:۵۶:۰۹
شما بفرمایید خوب تا ما هم بدونیم البته با ستند و مدرک تاریخی (1852633) (alef-13)
 
حجت
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۲۸:۱۴
ما شخصیتها را یا سفید سفید می بینیم یا سیا سیاه .
و نقاط صعف شیخ را نمی ببینیم حتی در کتاب درسی تاریخ دانش آمو زان هم شیخ را فردی مثبت معرفی می کنیم .
تا کی میخواهیم تاریخ را تحریف کنیم ؟؟ (1852697) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۸:۳۲:۴۶
ببینید چه کسی و یا کسانی کار را به اینجا رسانده اند. اگر درداخل کشور گوش شنوایی به اعتراضات معترضان وجود داشته باشد و همه را فتنه گر ندانیم هرمعترضی را ضد انقلاب ندانیم و هر کس که با ما مخالف بود اورا دشمن ندانیم اینگونه نخواهد شد. چرا راه دور می روید. همین صدا و سیمای مارا ببینید. چرا مردم رو به ماهواره ها آورده اند. مگر وزیر ارشاد نمی گوید که چیزی حدود 60 تا 70 درصد دارند ماهواره نگاه می کنند. چه فرقی بین ماهواره یا مثلا سفرای اروپایی وجود دارد؟ وقتی صدا وسیمایی که با پول مالیات ما دارد تماما حرفهای تکراری یک جانبه و یک سویه می زند و درصد بسیار زیادی از مخاطبانش را از دست داده است چرا مردم روبه جاهایی نیاورند که اطلاعات و اخبار نمی گویم درست حداقل از صد تا 50 تای آن خوشبینانه درست است. وقتی نیروهای مخالف فکری و منتقد ما جایی برای ابراز نظر ندارند چرا با رادیو های بیگانه مصاحبه نکنند. چرا نمی خواهید علت اصلی را در جای دیگری بدانید که دوست دارد تا ما دائما یک صدا و یک حرف بزنیم. دقیفا مثل کشورهای کمونیستی. اگر فضای نقد و گفتگو باز باشد اگر صدا و سیمای ما از انحصار یک باند و جناح اقلیت بیرون بیاید اگر منتقدان و معترضان در داخل جایی برای اعتراض داشته باشند اگر تنها و تنها یک صدا و یک دیدگاه را تبلیغ نکنیم و دیگران را فتنه گر و ضد انقلاب و .و.. ننامیم مطمئن باشید که کمتر افرادی به سراغ رادیوهای بیگانه و ... خواهند رفت. چرا اگر اعتراض دارید این اعتراض را به جغفر پناهی و نسرین ستوده می کنید؟. چرا این اعتراض را به جواد لاریجانی دبیر حقوق باصطلاح بشر قوه قضاییه نمی کنید که می گوید ما زندانی سیاسی نداریم بلکه اینها زندانیان امنیتی هستند؟ چرا اعتراض را به کسانی نمی کنید که فضا را بسته اند؟ چرا اعتراض را به کسانی نمی کنید که دادگاههای صد نفره تشکیل دادند و الان خودشان در مظان اتهام دزدی و غارت بیت المال در تامین اجتماعی و .. هستند؟ چرا اعتراض را به کسانی نمی کنید که جنایت کهریزک را بوجود آوردند ؟ به خوابگاههای دانشجویی حمله کردند به مجتمع سبحان حمله کردند و همه چیز را ویران کردند؟ کدامیکشان محاکمه شدند و به مردم معرفی شدند؟ کدام ناظر بی طرقی به حوادث پس از انتخابات رسیدگی کرد ؟ آیا تنها و تنها این معترضان به انتخابات بودند که مقصر بودند و باید محاکمه شوند و در زندان و حبس و حصر باشند ؟ کس دیگری مقصر نبود؟ این همه ظلم به دیگران شد. به نظر من اشکال کار در پناهی و ستوده ودیگران نیست اشکال کار آنجاست که همه چیز را یکسویه نگاه می کنیم و خودمان را برحق و دیگران را تماما مقصر می دانیم افراد را یا باخود می دانیم یا برضد خود .و جود این نگاههای امنیتی است که دیگران را وادار به کارهایی می کنند که چاره ای نیست. نه خانم ستوده و نه جعفر پناهی هیچکدامشان دنبال دخالت بیگانگان در امور کشور نیستند. شماهم مسئله را احساسی نکنید این شهید و مجروخ و اسیر را تنها شماها ندادید همه ما دادیم . ما شهید و اسیر ندادیم که تنها و تنها یک نظر و یک صدا و یک فکر حاکم باشد و چون قدرت در دست ماست دیگران را منکوب کنیم. ما شهید و اسیر دادیم تا آزاد باشیم و آزادی را برای مخالفان فکری مان هم بخواهیم. هر کس برعلیه ما شمشیر کشید ماهم شمشیر می کشیم ما این را از امام علی (ع) یاد گرفتیم. اما این را یاد نگرفتیم که هرکه مخالف و منتقد ما بود چون قدرت و امکانات داریم همه را برانیم و تنها خود را برحق بدانیم. (1851373) (alef-4)
 
majid
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۳۲:۰۳
اقا حرف حق زدی (1851818) (alef-13)
 
akbar
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۴:۳۹:۰۸
واقعاً تحلیل منطقی و بجایی بود من حتی میگویم اگه صدا و سیما موسیقی های بومی و محلی ایران را به شکل جذاب و اجتماعی آن پخش کند به خدا کسی سراغ ماهواره نمی رود حتی سراغ جاز و فیلم های غیراخلاقی هم نمی رود ولی متاسفانه اینکار را نمی کند آخه هزینه ای هم ندارد (1852133) (alef-13)
 
امیر.غ
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۸:۱۰:۱۵
گشتم نبود نگرد نیست (1852182) (alef-10)
 
قاسم
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۸:۲۱:۲۳
حقا که بر حق گفتی. شیر مادرت حلالت باشه. (1852190) (alef-10)
 
بیرانوند
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۹:۱۳:۵۰
درود به این خواننده گرامی که ناگفته ای باقی نگذاشت.ای کاش نویسنده محترم و همه و همه ی ما برای بایکوت طرف مقابل از دین ، انقلاب و شهدا و ... اینچنین سخاوتمندانه خرج نکنیم. ببینیم چرا پناهی و ستوده به جای وزارت خارجه خودمان ، به جای مجلس شورای اسلامی خودمان سفارت یونان را امن تر میبیند؟ چرا برای دو شهروند معترض شرایط برانداز ایجاد شد و چرا وچرا و چراهایی که هرگز جوابی صادقانه به آنها ندادیم.امام به مردم شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را آموخت اما رفتار امروز عده ای از دوستان نمایانگر حکومت های توتالیته است.پناهی و ستوده هم جزیی از افکار 70 ملیون ایرانی است.باید زنده باد مخالف من را دوباره بازخوانی کنیم. فارغ از سازنده گان این شعار ، جمله زیبایی است. (1852230) (alef-13)
 
بی نشان
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۰:۰۵:۲۰
درود بر شرف شما دوست عزیز.بسیار عالی (1852296) (alef-13)
 
مراد
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۴۴:۲۲
با این گفته ها دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند جز تشکر (1852734) (alef-13)
 
صابر
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۵۹:۲۰
دمت گرم
حرف دل همه ما رو زدی (1852759) (alef-13)
 
علايي
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۴:۲۷:۱۴
به نظرم خيلي دقيق و موشكافانه به ريشه مشكل اشاره شد و از سطحي نگري نويسنده مقاله در تعجبم . اگر پدري به فرزندش محبت نكند فرزند جذب محبت اولين كسي مي شود كه اين محبت را به او ارزاني داشته پس كار ستوده و پناهي نه تنها تعجبي ندارد بلكه كاملا طبيعي نيز هست و آنچه اشكال دارد برخورد پر اشتباه دستگاه قضايي ما با آنهاست كه به اين راحتي آنها را جذب ديگران كرده . (1852812) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۸:۴۰:۵۸
عجب سخنرانی بی نقصی بود حال کردم. دم الف هم گرم که منتشرش کرد (1853219) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۸:۵۶:۳۵
همه حرفای شما از بالا تا پایین کاملا درست ولی دلیل رفتن به سفارت بیگانه نمیشه چون تو تاریخ این کشور معنا داره معنای خوبی هم نداره. میتونستن بیانیه صادر کنن با همه این مسائل و مشکلات و بی عدالتی ها برای دیدار به سفارت خارجی نمیرن کلی هم تبلیغ میشد و جو مثبت راه می افتاد برای اقدامات بیشتر و آزادی زندانیان سیاسی بیشتر. اما با این کارشون جو رو به شدت منفی کردن نیروهای مقابل گارد گرفتن و شانس اقدام بیشتر از طرف دولت رو برای باز شدن بیشتر فضا از بین بردن. بعدم چه نتیجه ی مثبتی داشت؟ یه قطعنامه حقوق بشر دیگه علیه ایران تصویب شد. خودتون هم بهتر از من واکنش ایران به قطعنامه های اینچنینی رو میدونید. (1853257) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۰:۴۶:۵۹
چی داری می گی ؟ حالت خوبه ؟ این جعفر پناهی همونی نیست که در خونه اش فیلم جعلی درباره شکنجه در ایران درست می کرد ؟ و بخاطر این جرمش دردادگاه محکوم شد . در کجای دنیا به همچین دروغگویی اجازه فعالیت می دهند ؟؟؟ (1853454) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۲:۰۶:۰۸
در تایید این نوشته ، نمیدانم اینها چه اصراری دارند که بگویند ما زندانی سیاسی نداریم! شما که همه کار کردید، دنیا را هم آدم حساب نمیکنید، خب خیلی راحت بگویید به کوری چشم شماها زندانی سیاسی هم داریم. چه اصراریه من نمیدونم. (1853633) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۸:۳۸:۱۴
هر کس از خدا دور شد به سوی دشمن خدا می رود
هر کس خدا نداشت آزاد است که هر کار دلش خواست بکند و دل انسان عزت نمی خواهد لذت می خواهد هر چند همراه با ذلت باشد برای او دیگر ایران و اسلام جز در محدوده حرف و نوشته هیچ ارزشی ندارد. (1851386) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۵:۰۹:۱۸
((برای او دیگر ایران و اسلام جز در محدوده حرف و نوشته هیچ ارزشی ندارد!!!))
الان این حرف مخاطبش کیه؟ (1852874) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۸:۴۴:۴۰
برای الف متاسفم که محور حق و باطلش انسان های پیرامونش هستند و از خدا جدا افتاده است. (1851398) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۰۵:۴۸
حکایت این جماعت حکایت فتحعلی شاه است که برای شکست روسیه به انگلیس پناه می برد و برای شکست انگلیس به فرانسه و هر بار بخشی از سرزمین را می داد!!!!! (1851444) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۱۱:۰۷
گیر اجنبی باید بیفتید تا بفهمید! (1851456) (alef-4)
 
علايي
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۴:۳۰:۲۶
چند بار گير اجنبي افتادي تا حالا ؟ پس اين شعر كه مي گه من از بيگانگان هرگز ننالم انچه با من كرد آن آشنا كرد مصداقش كجاست ؟ (1852820) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۱۲:۱۲
من نه در جریان دیدار آنها بوده ام نه در جریان کامل آقای پناهی و خانم ستوده ولی اگر اقای ستوده و خانم پناهی بخواهند به فقط این مطلب شما پاسخ بدهند ایا هیچ روزنامه یا سایتی شمار میشناسید که مطالب انها را منتشر کند ؟ حتی اگر مطلب از نظر همه ما توجیح و یا اقرار به یک کار اشتباه باشد. (1851458) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۵:۱۰:۲۸
اگر بخوان اعتراف کنن که اشتباه کردن روزنامه کیهان با آغوش باز پذیرای دوستان است! البته فقط این روزنامه حق پخش اعترافات رو داره!!! (1852876) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۴۱:۳۸
ای کاش به جای این همه ایراد گرفتن از این افراد، فکری به حال رفتار خود می کردید.
چرا باید یک نفر با عقیده متفاوت نتواند حرفش را بزند؟ و مجبور به سکوت شود. حتی از دیدار با یک هیئت دیگر منع شود؟ (1851519) (alef-4)
 
سکوت
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۴۹:۵۳
واقعا عالی بود، وقتی اون خاطره از شیخ و خوندم باهاش گریه کردم

با این دو نفر کاری ندارم ولی خود ماها روز قیامت میخوایم چه جوابی به امثال این شیخ بدیم

دستتون درد نکنه (1851537) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۲:۴۴:۵۶
با واقعیت هم خوانی ندارد. (1852111) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۱:۲۸:۵۲
شما به تاریخ مراجعه کنید دارد بدجور ی هم قصه بدتر از این حرف ها بوده است (1852443) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۳:۵۹:۲۳
گریه کار انسانهای ضعیف است. مطمئناً در روز حساب همه ( تاکید : همه) تنها به داور حقیقی پاسخگو خواهند بود و اوست که با خرد فرازمینی و به دور از خطا قضاوت می کند. من یکی تمام زورم را می زنم که از گناه های کبیره ( و بخصوص دروغ) پرهیز کنم .الباقی را هم خدا کریم است (1852126) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۸:۰۱:۰۶
روز قیامت تو همین دنیاست اگر چشمامون رو باز کنیم خواهی دید! (1852179) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۱۹:۵۰:۳۵
با کلیت بحصتون موافقم اما شما از بحث هایی که توی مهمونی شده چی می دونید؟ (1851539) (alef-4)
 
علی عارفی
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۰:۱۱:۴۱
با سلام مگر وقتی امام در فرانسه بود و فرانسه از انقلاب و امام حمایت میکرد ما اول به فرانسوی ها گفتیم شما چرا در الجزایر جنایت کردید ؟ امروز دولتهای اروپائی از خانم ستوده و اقای پناهی حمایت میکنند یا تظاهر به حمایت میکنند اگر امام خمینی گناه کرد که حمایت دولت فرانسه را گرفت این دو نفر هم گناهکارند . نمیشود میزان روزنامه کیهان و دوستان کیهان باشند و فقط انها مسلمان و انقلابی باشند و بقیه ملت هم سیر سپرده و جیرخوار خارجی ها حتی رئیس جمهور سابق اقای خاتمی البته با استدلال کیهان (1851577) (alef-4)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۳۳:۱۷
اقا دمت گرم (1851822) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۴:۲۴:۱۶
امام پناه برده بود یا تبعید شده بود؟! اختیاری بود یا اجباری؟ از فرانسوی ها حمایت خواسته بود و رفت بهشون گزارش کار بده؟! واقعا همین سطح پایینمونه که هر کسی ازمون سوء استفاده میکنه. این همه مثبت هم نوبره (1852804) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۰:۲۲:۴۳
یه جا اشاره کردید به بمب شیمیایی آلمانها .
نگفتن قسمت بزرگی از واقعیا ت با دروغ گفتن فرقی نداره . تقریبا تمامی رزمندگان جنگ تحمیلی که شهید شدند با سلاحهای روسی شهید شدند
میگ توپولوف چیفتن کلاشینکف و...که یادتان هست .
حالا بزرگترین دوست و پشتبان جمهوری اسلامی همین ناکسان بی دینند که باسابقه بد تاریخی اکنون ما چشم و گوش بسته خود را زیر چترحمایت آنها قرار می دهیم .
انصافا آلمان امریکا ویا هر کشور دیگری در قیاس با روسیه چقدربه ملت و رزمندگان ما خیانت کرده ویاآسیب زده اند .؟. (1851594) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۰:۲۵:۰۰
به قول مجلسی ها : صحیح است ، احسنت

بدبختی مملکت ما اینه که توی چند صد سال گذشته ، هرگز جامعه به اون درجه از وطن دوستی و شعور اجتماعی و درک سیاسی نرسیده که اختلافات داخلی خودش رو ، بین خودش حل کنه ، نه با پناه بردن به گرگهای همسایه

حقوق بشر کجا بود اون روز که هواپیمای مسافری ما ، روی خلیج فارس تکه تکه شد ؟

یا اون روز که اونهمه موشک و بمب ریختن سر ما ؟

یا حتی همین امروز که با کمال وقاحت ، صد میلیارد دلار از پول نفتی رو که تا حالا صد بار سوزوندن و استفاده کردن ، توی بانکهاشون بلوکه کردن ، اونوقت مریضهای لاعلاج ما ، برای یک میلیون تومن ، باید از این بیمه تا اون بیمارستان بدون و جون بکنن ؟

قصه روشنفکری و ژستهای بچگانه ش ، شده پوستین وارونه !!! (1851600) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۴:۰۷:۰۷
پیشنهاد می دهم اول با گرفتن خسارت از عراقیها که دم دست هستند و در جنگ خانمان بر انداز با ما مهاجم شناخته شدند پولی به دست بیاوریم، بعد تمام این پول را برای دریافت خسارت از باقی کشورهایی که در حق ما و در طول تاریخ ظلم کرده اند در دادگاه های بین المللی خرج بکنیم. و می دانید که مغولستان، ترکستان، تاتارستان، یونان، مقدونیه، عربستان، روسیه، افغانستان، انگلستان، آمریکا و پرتغال را در این لیست هستند (1852128) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۰:۴۹:۲۵
تا کی میخواهیم خودمونو حبس کنیم و هر ارتباطی با دنیا رو با تردید نگاه کنیم.
از نظر خیلیها اصغر فرهادی خودفروخته هست و نسرین ستوده و پناهی هم بیچارن که با خارجی ها ارتباط دارن و ماها انگار باید از تمام دنیا بترسیم و همه با ما دشمنن. حالم از این حرفها و تفکرات افراطی بد شد (1851644) (alef-4)
 
کاریکاتوریست گل اقا
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۶:۲۰:۱۲
با پولی که از خودتان به غارت می برند بر علیه خودتان تبلیغ می کنند و البته فیلتر از غرب سر راه من برای رسال نظرم برای شما ست و به عنوان هنرمند سرشناسی که ۶ ماه در ونکور داخل ماشین می خوابیدم فقط اینها را حقه بازی بیش نمی دانم (1852998) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۱:۰۳:۰۴
این مسئله اونقدر ها هم مهم نبود که انقدر بزرگش کردید. این آقا وخانم فکر کردن نلسون مانلا هستن از اجنبی هم که توقعی نیست پس حداقل شما دامن نزنید. (1851662) (alef-4)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۹:۲۲:۱۰
شما هم تا دیر نشده با نسرین ستوده و جعفر پناهی دیدار کنین. بلکه آبرویی برا خودتون بخرین. (1852240) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۷ ۲۲:۲۵:۵۴
از دو تا خائن وطن فروش بیش تر از این توقعی نیست (1851802) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۱:۰۰:۳۰
آقای زند حرف شما درست گلایه از دوست پیش دشمن بردن خطاست. اما سوالم اینه که چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟
شما که به اینها جوالدوز میزنی (که در موضع ضعف هستند) چرا به مسوولین قوه قضاییه یک سوزن نمیزنی که هر معترضی مخالف نیست و هر مخالفی هم معاند نیست و هر معاندی هم دشمن نیست!
نمیدونم آیا تا به حال یک مقاله هم در دفاع از زندانیها و محصورین سیاسی و عقیدتی نوشته اید یا خیر؟ (1852042) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۱:۴۰:۴۵
مگه ستوده و پناهي از غربي ها خواستن كه طرفداريشون رو بكنن؟اون ها كه حرفشون رو زدن و زندانشون رو هم رفتن. (1852072) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۱:۴۳:۴۷
ؤجدانا پناه افرادي مثل اقاي پناهي وخانم ستوده دراين مملكت چه كسي يا كساني هستند؟
كه گله گي ازكارانان ميكنيد (1852076) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۲:۳۹:۱۷
خوب خیلی سادست‌: بذارین این "فتنه گران" یا هر چی‌ اسمشو میذارین در سیما حرف بزنن به جای اجنبیها.

لااقل روزنامه مصاحبه بکنن، که ما بفهمیم نظرشون چیه که میخوان به اجنبیها بگن. (1852106) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۲:۴۰:۰۱
با عرض پوزش از نویسنده این مقاله اما ایشان قیاس مع الفارق کردند.برادر من آخه دوتا مساله غیر همجنس را به هم ربط میدی که نتیجه تفکرات خودت را توجیه کنی؟با این نویسندگان و روزنامه نگاران به کجا میرویم؟الله اعلم!اون چیزی که در دلت داری را بدون پرده پوشی بنویس چرا آسمان و ریسمان میبافی؟داستان شیخ در همه نوشته های تاریخی موجود است و ستوده و پناهی هم در جلو چشمانمان.لطفا کمی آزاده باشید. (1852107) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۸:۵۶:۵۲
قیاس مع الفارق نیست، واضحه (1853260) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۷:۰۲:۳۷
دوستان من،باید به همین ضیافتها رفت وحرف حق زد پس اگر از چیزی اطمینان نداریم تهمت نزنید.من کار ایشان را بدون اشکال میدانم.مگر مقاله نویس محترم از جزییات ان جلسه اطلاع دارند که قصاص قبل از جنایت می کنند.ضمنا این افراد در مورد محدودیتهای کشیده شده که من وشما تاحال نکشیده ایم هم تا به حال جایی صحبت نکرده اند. (1852149) (alef-13)
 
محمد حسين
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۸:۵۸:۱۰
جعفر تويي پناهي هستي كجا تو راهي؟
پس توبه كن همينك كردي اگر گناهي
نسرين تويي ستوده راه تو حق نبوده
آن هيات سياسي عقل از سرت ربوده

اينك اگر كه رفتند راه خود اشتباهي
از بهر اين دو عبدت رحمي كن اي الهي
خرم اگر كه اينك اين شعر را سروده
از اين نظام رافت در شعر خود نموده (1852207) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۶:۰۰
شاعر برو حیا کن
شاعری رو رها کن (1853170) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۹:۱۰:۲۳
البته یکی از دوستان هم اشاره مختصری کردند ، شاید بتوانید جوانان احساسی را با این مقالات فریب دهید اما با ما جوانان سال 57 چه می کنید ؟ ما که تمام اخبار واطلاعیه های صادرشده توسط امام ودیگر مبارزین را از رادیو بی بی سی گوش می کردیم وآن زمان هم رژیم شاه مارا که به بی بی سی گوش می دادیم مزدور و وطن فروش می خواند ؟ ما که می دیدیم چگونه امام در پاریس (نوفل لوشاتو) اقامت کرده واطلاعیه هایشان توسط رادیو وتلویزیون های همین به قول شما بیگانگان واستعمارگران پخش می شد ، حتما امام راحل هم که شما را به این منزلت رساند بیگانه پرست بود که دست بردوش خلبان فرانسوی از هواپیمای فرانسوی در فرودگاه مهرآباد پیاده شد (البته به نظرشما )؟ لااقل کمی حافظه تاریخی مردم را درمقالات وتحلیلهای خود رعایت کنید ، همان جناب شیخ شهید می فرمود (( زنبورها هم پادشاه دارند آنوقت شما (مشروطه خواهان ) می خواهید کشور بدون پادشاه باشد )) با این حال شما چگونه رفتار امام را درانقلاب 57 توجیه می کنید ؟ یا اینکه شما هم موافق این حرف بوده وبه فکر ایجاد پادشاهی از نوعی دیگر هستید ؟ (1852221) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۰۹:۱۳:۱۰
بااینکه خیلی از مواقع با سیاست های الف بخصوص توو انتخابات مخالف بودم وهستم؛اما واقعا مطلب بحقی بود! (1852228) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۰:۰۳:۰۵
اين همه جار وجنجال به خاطر اهميت اين دونفر نزد افكار عمومي است اگه به قول شما فتنه گران مرده اند چرا ازشون ميترسيد (1852291) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۲:۱۳
تمام مشکلات مملکت حل شده فقط و فقط همین دونفر مشکل دارند تازه این دیدار هم به واسطه خود آقایون اصولگرا به ایران آمدند (1852532) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۲:۲۴:۲۲
چرا باید به این صورت فکر کرد اگر حرف شما را درست بدانیم پس چرا در زمان قبل انقلاب اکثر مخالفین شاه در خارج از کشور بسر می بردند پس چرا اما به فرانسه رفت چرا امام در فرانسه برای مردم ایران پیام می فرستاد چرا شهید بهشتی در آلمان بود و فعالیت می کرد . و بالاتر از آن چرا پیامبر از یاران خویش خواست به یک سرزمین مسیحی پناهنده شود . (1852566) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۲:۵۹:۳۸
خداییش عالی بود (1852644) (alef-13)
 
ف الف
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۰۱:۵۳
این که کسی قصد کند تا از یه اتفاقی با دیدگاه خودش فیلم بسازد جرمه !!! (1852648) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۲۶:۱۲
درود به خانم ستوده وپناهی (1852691) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۳۷:۳۴
وقتی این نویسنده از مجاهدان مشروطه به نوعی یاد می کند که گوئی در مورد مشتی رجاله و جاسوسان و عوامل بیگانه صحبت می کند بیش از این انتظاری نیست .کاش ایشان قبل از قلم به دست گرفتن اندکی کتاب می خواندند.توصیه من به ایشان خواندن کتاب تاریخ مشروطیت مرحوم کسروی است. (1852716) (alef-13)
 
حسین زاده
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۳:۴۱:۵۳
تشکر از مطلب روشنگرتان (1852727) (alef-13)
 
ارمین
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۵:۱۴:۵۹
من موندم این اصولگرایان چند نوع دشمن دارند. ول کنید بابا دیگه. (1852879) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۵:۲۰:۴۵
متاسفانه امثال نویسنده این مطلب هنوز در قرن 19 زندگی می کنند.
امروزه اسنودن از امریکا به روسیه فرار می کنه. دنیا عوض شده و مفاهیمی که ایشون تعریف کردند هم عوض شده. با این طرز تفکر راهی که میرویم به ترکستان است. (1852888) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۵:۵۰:۰۵
برادری که این مطلبو نوشتی، نه شیخ فضل الله آنگونه بود که تو میگی (دوستان مراجعه کنید به کتاب حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران «اصول و مبانی کلی نظام»، سید محمد هاشمی، جلد اول، صفحه 40) و نه نسرین ستوده و جعفر پناهی هم آنطور هستند که نقذ میکنی.
لطفاً اینو منتشر کنید، ممنون (1852938) (alef-13)
 
علی اکبر رمضان زاده
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۶:۰۵:۴۸
هم لذت بردم و هم گریه کردم به حال مرحوم شیخ فضل الله. اگر این روحانیون
نبودند خدا میداند که کوچکترین ارزش جهانی نداشتیم.
از سایت الف که خاطره آن مرحوم را زنده کرد و روشنفکر نما ها را رسوا کرد
سپاسگزاریم. البته دو نفر نامبرده عددی نیستند و از طرف دیگر طاس حقوق
بشری ها هم بزمین افتاده و خریدار ندارند. بگذریم که راه دادن این ها به کشور
نسنجیده بود و بی تناسب و مخالف با اصول انقلاب. (1852975) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۶:۵۹:۵۶
بخاطر خدا يك كم انسان ازاده باشيد تمام دارو ندار اين مردم عارت شده بعد هركس اعتراض كنه عامل بيگانه هركسي دزد باشه انقلابي وحافظ خون شهداست عجب؟؟؟؟ (1853077) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۳:۱۵:۱۸
درود بر شرفت (1853789) (alef-13)
 
sajadhejazi@yahoo.com
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۱۷:۰۴:۳۰
سلام چه ربطی داشت کسی پناهنده نشده یه کم فکرتو باز کن (1853085) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۰:۱۰:۱۱
اونائی که نون رزمنده و شهید رو خوردند و به ÷ست و مقام رسیدن برای رزمندگان چه کردند (1853391) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۰:۲۴:۰۴
الف جان شما حقیقت امر را می دانید اما کتمان می کنید. خانم ستوده آقای پناهی و دیگر کسانی که در زندان هستند معترض هستند نه فتنه گر. جلوگیری احتمالی از دیدار ان ها با هیئت اروپایی نقض اشکار حقوق بشر بود. در ضمن در نقل سرگذشت آقای فضل الله نوری با تعصب سخن گفتید و حق مطلب را به جا نیاوردید. الف جان مرد باش و منتشر کن (1853414) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۲:۴۹:۴۳
جانباز و شهید هسته ای ،چه ربطی داره چرا دارید اسمان ریسمان می بافید نظر تو می گفتی چرا هر جا کم میارین از بقیه مایه می گذارین .آیا واقعا مردم را چه پنداشتی؟ خواهشا همه چی رو با هم قاطی نکنید. (1853734) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۲۸ ۲۲:۵۶:۵۵
واله پی بگم یک عده ای دارن با تابلو کردن همین شهدا و جانبازان ما میلیارد میلیارد از جیب این مملکت می خورن انواع و اقسام مشکلات را برای این کشور ایجاد می کنند تازه طلبکار هم هستند راست راست توی خیابون راه میروند هیچکس بهشون نمی گن جناب بالای چشمتان یک ابرو هم است بعد چند نفر ادم به یک شرایطی معترضند چکار می کنند انواع واقسام تهمت ها و مشکلات را برایشان ایجاد میکنند خوب وقتی جای را نمی گذارند که نیمچه صدای از انها برسد باید چکار کنند شما خودتان جواب دهید یعنی تن به هر خواری وذلتی بدهند که همان ادمها انها را نردبان ترقی خودشان بکنند و هر کار بلایی و که دلشان می خواهد سر این مردم وانها بیاوردند به خدا قدری انصاف خوب است که متاسفانه در خیلی از این بالا نشین ها نیست (1853754) (alef-13)