نظر منتشر شده
۱۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 247498
دکتر قادری درباره چند برابر شدن تعرفه های پزشکی:
افزایش تعرفه برای جلوگیری از زیرمیزی منطق ندارد/نارضایتی شدید مردم/نمایندگان مطلع نشده اند
بخش اقتصادی الف، 10 آبان 1393
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۲
ابلاغ اجراي مفاد كتاب «ارزش‌هاي نسبي سلامت جمهوري اسلامي ايران در سال ۹۳» هر چند به گفته وزير بهداشت از خدمات جامعه پزشكي صيانت مي‌كند اما از همان روزهاي نخست ابلاغ جنجال آفرين شده است.
به گفته علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور "با اجرای کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات درمانی به طور کلی ۱۲۰ تا ۳۰۰ درصد رشد تعرفه‌ها اتفاق افتاده است".
جعفری قادری نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با "الف" در این باره می‌گوید : افزایش شدید تعرفه خدمات درمانی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، منابعی که برای این افزایش‌ها در نظر گرفته شده از محل اعتبارات بخش بهداشت و درمان تأمین می‌شود ولی معلوم نیست با این کاهش قیمت نفتی که می‌بینیم در سال آینده هم بتواند این منابع را در اختیار وزارت بهداشت و درمان بگذاریم یا خیر.
وی ادامه داد: از یک طرف در بخش خصوصی فشار بیشتری متوجه مردم می‌کند و از طرف دیگر برای بیمه‌ها هم که اکنون اکثر مردم صندوق‌های بیمه که خدمات بهداشت و درمان را ارائه می‌کنند با مشکل مواجه می‌شوند، من نمی‌دانم تبعاتی این افزایش تعرفه‌ها دیده شده یا نه.
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: اکنون پرستاران نیز معترض شده‌اند که چرا این افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها اعمال نشده است. طبعاً اگر دولت بخواهد دریافتی پرستاران را نیز اضافه بکند برای سایر بخش‌ها هم این سؤال پیش می‌آید که چه تفاوتی بین بخش بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر وجود دارد. به عنوان مثال هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش مهمان کمیسیون برنامه بودجه بود و همین بحث را داشتند که چرا مجلس برای بخش بهداشت و درمان یک درصد از عوارض ارزش افزوده را گذاشته ولی برای بخش آموزش و پرورش کمک نمی‌کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در این شرایطی که ما مشکل داریم و دولت هم شدیداً در تلاش است که بتواند تورم را کنترل بکند من نمی‌دانم افزایش‌های شدید در تعرفه های درمانی از کجا می‌خواهد تأمین شود.
قادری گفت : این افزایش تعرفه ها منجر به مسابقه ای بین بخش بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر می‌شود و سایر بخش‌ها هم به خاطر اینکه از قافله عقب نمانند به دولت فشار می آورند و دولت با این شرایطی که با کاهش درآمد نفت مواجه هستیم باید به سمت کاهش هزینه‌ها پیش برود و تن به افزایش قیمت‌ها بدهد و مشکلاتی را برای دولت ایجاد بکند که قابل کنترل نباشد.
وی در مورد استدلال مقامات دولتی در مورد جلوگیری از زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان با افزایش تعرفه ها می گوید : در بخش‌های دیگر هم ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد آیا باید به همین شکل عمل بکنیم. در راهنمایی و رانندگی، در سیستم قضایی و در بخش‌های دیگر مثلاً مجموعه شهرداری و خدمات رسان هم ممکن است در موارد معدود این مسائل وجود داشته باشد اگر با این استدلال‌ها بخواهیم تن به این افزایش قیمت‌ها بدهیم چرا در سایر بخش‌ها این کار را نکنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت : نمایندگان خیلی در جریان قضایا نیستند، دولت باید جزئیات این افزایش‌ها را به نمایندگان اطلاع بدهد. این موضوع وقتی آثار و پیامدهایش در جامعه مشخص شد تازه نمایندگان متوجه می شوند چه اتفاقی افتاده و واکنش‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت، خود دولت باید نگران باشد که با این افزایش‌ها مطمئناً ناچار می‌شود که هزینه های زیادی را در بخش جاری داشته باشد
وی در رابطه با تأثیر افزایش تعرفه های خدمات درمانی گفت : این افزایش‌ها نارضایتی‌های زیادی دارد و مردم را دچار مشکل فراوان می‌کند. بالاخره درصدی از این هزینه‌ها را مردم می‌خواهند پرداخت بکنند و الآن هم همه که نمی‌توانند از خدمات بیمه استفاده بکنند
وی در پایان تصریح کرد : فضا در جامعه به گونه ای پیش می‌رود که اعتراض کردن به این قضایا برای افراد پرهزینه می‌باشد و من فکر می‌کنم که مجموعه‌ها و دولت باید این جمع بندی را داشته باشند که اگر دقت نکنند این کار موجب نارضایتی می باشد و اعتراضات مردم را در پی دارد که و به دنبال آن شاهد مشکلات دیگری می‌شویم.
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۸:۳۱:۴۴
این دولت که خواست تورم رو کنترل بکنه ، حالا این هزینه ها رو 300 درصد اضافه کرده ، امان از دست دولت راستگویان که بفکر همه هست به جز مردم (2463183) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۳:۵۰
آنچه که من را بشدت عصبانی کرده است، اعلامهای پیاپی رییس جمهور و همکارانش مبنی بر کاهش نرخ تورم است.

اینها مردم را چی فرض کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2463257) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۶:۴۸
دولت داره طبق اصول اقتصاد عمل کرده و با همان اصول تورم را کم کرده . شما برو یقه احمدی نژاد و نماینده های طرفدارش را بگیر که باعث شدند قیمت همه چیز 3 برابر بشه و صدایشان هم درنیامد . (2463378) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۲:۳۳
بايد از يك جايى درست شود نرخ واقعى معتدل بهتر از نرخ هاى ارزان كاغذى است كه سالها بصورت كاغذى و حرفى وجود داشت البته بيشتر مردم كارگر و كارمند بيمه و بيمه تكميلى هستند كه فشار زيادى به انها نمى ايد . (2463395) (alef-13)
 
جوادی
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۹:۳۷
آقا این بحث زیر میزی در خیلی از نهاد ها و مراکز هم هست که همه میدونن.اگه اینطوریه باید بگیم همه نهادها و مراکز باید حقوقشونو سه چهار برابر کنیم. (2463416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۱۵:۱۹
اتفاقا در این مورد معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی توضیحات مفصل و قانع کننده ای دادن که در خبرهای روزهای قبل هست. خلاصه این که برای فشار نیامدن به مردم فرانشیز درمان بستری از 10 و 5 درصد به 6 و 3 درصد و فرانشیز سرپایی از 30 درصد به 15 درصد کاهش یافته و بیمه های تکمیلی ها پذیرفته اند که در بخش خصوصی اضافه بها را تقبل کنند.
علت افزایش تغرفه ها هم صرفا زیرمیزی نبوده بلکه به علت ناهماهنگی و نامتناسب بودن درآمد برخی رشته های پزشکی با طرفداران زیاد و برخی رشته های تخصصی با داوطلب کم یا فاقد داوطلب بوده اند (مثل رشته های عمومی و پایه). یا این که عملهای مهم و پیچیده به علت ضریب پایین درآمدی طرفداری نداشته لذا باید قیمت ها به سمت واقعی شدن حرکت می کرده تا نظام اقتصاد سلامت پویایی پیدا کند البته این پویایی با کاهش درصد پرداختی بیماران عملا فشاری به مردم نیاورده بلکه باعث می شد پرداخت های جدای از بیمارستان ها قطع شود امری که تقریبا نه به صورت استثنا که یک رسم درآمده بود. (2463470) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۷:۱۳
دولت بجای اینکه به مردم فشار بیاره سعی کنه خودش کوچک کنه و اینکه ریخت و پاشها و حقوق های مدیرانشو کم کنه (2463575) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۵:۵۸:۵۲
وزیر نباید پزشک باشه وزیر میلیاردر که از حال کارمند مردم خبر نداره (2464412) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۷:۳۶:۵۷
دوست معترض بدون اطلاع اظهار نظر نكنيد!!! بعضى از تعرفه ها به حدى پايين بوده كه پزشك رغبت به انجام آن نداشت مثلاً دريافتى پزشك متخصص گوش و حلق و بينى از يك عمل برداشتن لوزه ها شش هزار تومان بوده كه حالا اگر سه برابر هم شده باشد مى شود ١٨ هزار تومان. در ضمن سه سال است كه همه چيز گران شده اما تعرفه هاى پزشكى ثابت مانده بود (2464564) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۰:۰۷:۰۵
این طرح هم شبیه طرح یارانه نقدی احمدی نژاد است که بلای جان کشور شده و افرادی با درامد صد میلیونی نیز یارانه میگیرند وزیر ر بهداشت از اول هم مشکوک به عضویت در گروه پایداری بوده و چون بعضی از پایداریها در واقع فقط به آرمانهایمان احمدی نژاد پایداری دارند بعید نیست این وزیر هدفش همان اهداف احمدی نژادی باشد که با توجه به عوافب این طرح تحول سلامت باعث بد نامی دولت روحانی شود (2465084) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۸:۳۳:۵۶
نماینده های مجلس چرا بقیه شون ساکتند ؟ چی شده که صدایی از مجلس در نمیاد حالا اگر این اتفاق تو آمریکا افتاده بود که صدا و سیما برنامه های عادی رو قطع می کرد و خبر فوری می رفت که ایها الناس آمریکا یی ها بدبخت شدن رفت (2463186) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۷:۱۴
صد رحمت به احمدی نژاد. (2463410) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۳:۱۵:۵۶
جالبه واسا افزایش20درصد حقوق کارمند و کارگر صد تا جلسه و مجلس و دولت و .. نداریم نداریم راه میندازن ولی اقایان بزشک یک شبه 300درصد درامد خودشونو بالا بردن همه هم ساکتن (2463929) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۳:۲۰:۲۰
درامد بزشکان بسیار زیاد بود بسیار زیادتر هم شد.چرا؟چون خودشون وضع کننده تعرفه مجری وناظرن.ایهناس کجای دنیا به رشوه گیر جایزه میدن.اقایون اگه زیر میزی میگیرن علت اینه وزارت بهداشت وسازمان نظام بزشکی دست بزشکاست وباهاشون برخورد نمیکنه جالبه یکی از بزشکا گفته بود از بس تعرفه ها بالا رفته دیگه بعیده بزشکی بتونه بالاتر از این طلب کنه (2463942) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۸:۳۵:۰۰
سياست جزيره اي !!!!! نميشه ي بخشي از جامعه رو سير نگه داشت و بخشي رو گشنه ! دولتها در طي اين سالها هميشه همينطو عمل كردن . نظام يكپاره بيمه و درآمد تو كشور ما معني نداره . تو كجاي دنيا دكتره برج سازي ميكنه كارخانه داري ميكنه و.........اين فقط مربوط به پزشكا نيست مثلاتو حالو هواي كارمنديم همينطور شركت نفتيا ي جور حقوق ميگيرن . كارمنداي بانك يجور فلان وزارت خانه يجور كارمنداي شهرداري ي جور و اختلاف دريافتيا هم در آخر هيچ ربطي با هم ندارن!
اينجور تايين درآمد مثل دادن باج به بخشي از جامعه س بخار موقعيت و شغلشون . واقعا در تمام كشورهاي دنيا اينطوره ؟ (2463189) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۸:۴۰:۰۱
این بخش از فرمایش ایشان بسیار اهمیت دارد

قادری گفت : این افزایش تعرفه ها منجر به مسابقه ای بین بخش بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر می‌شود.

سالهاست که مسئولین این موضوع را تجربه کرده اند اما باز تکرار خطاهای سابق.

وقتی مدیریت کلان اقتصاد کشور اغم از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، دچار خمودگی باشد، نتیجه همین است که می بینید.
(2463197) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۴:۴۹
ایشان اگر می خواهند عدالت شود برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان تلاش کند .
گلابی تو میدان 3000 است تو میوه فروشی 12000 تومان . اونوقت انتظار دادید بخش پزشکی با همان نرخهای سابق کار کنند ؟ اگر تعرفه بطور قنونی بالا نرود خوب اونها هم زیر میزی می گیرند . (2463339) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۳۱:۰۰
تعرفه های پزشکی همینجوریشم زیاد هست و اینکه بگیم بقیه چیزا گرون شده چرا تعرفه ها نشه حرف درستی نیست چون تعرفه ها همیشه بالاتر از جیب مردم بوده (2464186) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۳:۱۱
ایشان اگر کمی دقت می کردند این مسابقه از زمان احمدی نژاد که یکشبه دلار 3 برابر شد شروع شد و الان به آخر مسابقه رسیده ایم ! (2463366) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۴:۴۹
این بخش از حرفهای آقای قادری هم عین حقیقته:
"فضا در جامعه به گونه ای پیش می‌رود که اعتراض کردن به این قضایا برای افراد پرهزینه می‌باشد و من فکر می‌کنم که مجموعه‌ها و دولت باید این جمع بندی را داشته باشند که اگر دقت نکنند این کار موجب نارضایتی می باشد و اعتراضات مردم را در پی دارد که و به دنبال آن شاهد مشکلات دیگری می‌شویم"

شاید الان هر کس به هر چیزی اعتراض کرد یک انگ ضد انقلاب و فتنه گر بهش چسبوندید و طرف دیگه جرات نکرد اعتراض کنه، اما مطمئن باشید روزی میرسه که هیچ کس به این انگ ها اهمیتی نمیده و واسه معاشش هم که شده اعتراض میکنه (2463747) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۸:۴۷:۱۸
بله درست است .
الان اکثر پزشکان با توجه با افزایش تعرفه به همان میزان زیر میزی را هم افزایش داده اند . (2463205) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۵:۲۸:۱۸
دروع ننويس اگاه اينطوره گزارروش بده (2464343) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۸:۴۷:۲۰
آقا بالا بری پایین بیای هزینه درمان در همه کشورهای دنیا بالاست ، برای همین هم هست که بیمه های درمانی شروع به فعالیت کردند که هزینه های درمانی مردم را کاهش دهند .
به جای گیر دادن به تعرفه ها باید رفت یقه سازمانهایی مثل تامین اجتماعی و خدمات درمانی رو گرفت که پول مردم و بیت المال دستشونه برای این کارها ولی هر روز فقط دایره خدماتشون رو کم و کمتر میکنند به طوری که دفترچه های درمانی این دو نهاد تا حد یک دفترچه یاد داشت سقوط کرده . (2463206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۶:۲۷
شما همه دنیا بودی؟ در کوبا و چین و ونزویلا مردم یک سنت پرداخت نمیکنند.
حتی در انگلستان کلیه خدمات برای همه مجانیه.
اگر کسی خودش نخواد میره خصوصی درمان میشه.
حتی ما دانشجو بودیم با پرداخت سالانه چهل پوند کاملا از بیمه رایگان بهره مندبودیم. (2463344) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۰۲:۵۶
عزیز جان اون هم شامل بیمه های خدمات درمانی میشه . یعنی خدمات درمانی آنها آنقدر پیش رفته و کار آمد است که هر شهروند کشور را شامل شده و مثلا حداکثر 30 درصد هزینه های را باید پرداخت کنن. حالا همون انگلستان رو شمای خارجی برو ببین چقدر هزینه باید بکنی برای یک مثلا جراحی قلب باز .
توهمین کشورهای پیشرفته هم اگر نظام تامین اجتماعی و خدمات درمانی اجرا نمیشد ببین چه خبر بود . پس باید در درجه اول نظام تامین اجتماعی و خدمات درمانی و اخذ مالیات از همه ( اعم از کارمندو کارگر و سرمایه دار) کار آمد بشه . در غیر این صورت همین آشه و همین کاسه .
شما برو ببین هزینه خرید و نگه داری یک دستگاه سیتی اسکن یا ام آر آی و ... چقدره ، بالاخره این هزینه ها باید از جایی تامین بشه . در کشورهای دیگر این هزینه ها از محل حق بیمه افراد مشغول به کار ، مالیات و یارانه دولتی ( اگر منبعی برای تامین یارانه وجود داشته باشد ) تامین میشود .
در ایران هم تامین اجتماعی و خدمات درمانی همین وظیفه را دارند که متاسفانه به دلیل مدیرت رانتی و ناکار آمد به حیات خلوتی برای رانت خواران و اختلاس گران تبدیل شده .

باز هم میگویم تا نظام تامین اجتماعی و خدمات درمانی درست نشود همین است . دولت و نمایندگان اگر واقعا خدمتگذارند باید به این مسئله به شکل صحیح ورود و یک بار برای همیشه آن را حل کنند . ولی میبینیم غالب تحقیق و تفحص ها در این زمینه فقط جنبه تشریفاتی و رانتی دارد و اصل موضوع هیچگاه حل نمی شود . (2463440) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۱:۰۷:۴۷
شما دانشجو هم بودی و مطالب رو اینجور تفسیر و تحلیل می کنی؟ مردم یک سنت نمیدن چون بیمه به جاشون پرداخت میکنه. از خودتون نپرسیدید اون پول سالیانه ای که میدادی بابت چی بوده؟ شاید شما در طول اون سال اصلا نیازی به پزشک پیدا نمی کردید؟ واقعا باریکلا به شما که فکر می کنی بیمارستان های انگلیس همین جور بدون پول دارن اداره میشن (2465145) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۱:۵۳
من هم موافقم. اینجا همه از بروز کردن تعرفه ها که سالها بود تغییر نکرده بود شکایت می کنند . کسی نمی گوید وضع اسف بار بیمه ها که تقریبا" هر کاری دلشان می خواهند می کنند را کی می خواهند درست کنند ؟
طرح تجمیع بیمه ها چی شد ؟ (2463361) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۰:۰۸
تعرفه 80 هزار تومنی مگه کمه خدایا ما داریم کجا میریم (2463581) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۷:۴۳:۴۸
کی میگه تعرفه ها سالهاست تغیر نکرده؟واسا 2دقیقه ویزیت حقوق یکرئز کارمندی رو طلب میکنن یا واسا یک اندوسکوبی ساده 5دقیقه ای حقوق یک ماه کارگری رو طلب میکنن به این میگن شهر هرت (2464578) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۷:۴۳:۵۶
واسا 2دقیقه ویزیت حقوق یکرئز کارمندی رو طلب میکنن یا واسا یک اندوسکوبی ساده 5دقیقه ای حقوق یک ماه کارگری رو طلب میکنن به این میگن شهر هرت (2464580) (alef-13)
 
جهان
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۲۲:۴۶:۴۵
از آقای دکتر توکلی خواهشمندیم در مجلس جلوی این بی عدالتی و ستمی که به بیماران روا شده گرفته و با روشنگری در مجلس مانع این عمل زشت گردد. و واضح است که بیمه ها هم نتوانند این افزایش را جبران کنند ودر نهایت بار مالی آن در آینده بر دوش مردم قرار می گیرد .آیا دولت می تواند 300در صد به بقیه کارکنان دولت و بازنشسته ها افزایش حقوق داشته باشد آیا این بی عدالتی محض نیست آیا در سال دو بار تعرفه های پزشکی را افزایش دادند کم نبود .چرا جلوی این زیاده خواهان گرفته نمی شود.برای افزایش 10 تا 18 درصد حقوق کارگران مجلس و دولت با هزاران کش و قوس تا آنرا تایید کنند اما یک شبه کتاب قانون(افزایش 200 تا 300درصدی) می نویسند و پدر بیمار را در می آورند بعد هم معاون رئیس جمهر اعلام می کند تورم زیر 20 در صد آیا این خنده دار نیست. (2465004) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۵:۰۲
بیمه ها هم حق بیمه را باید از مردم بگیرند، هزینه های خودشون رو بردارند و سود هم داشته باشند و البته اختلاس های داخلی هم بماند، و باقی مانده به عنوان هزینه های درمان هزینه شود. لذا عملا با سیستم بیمه ای فلج ایران، باید چند برابر هزینه درمان را بپردازند. بهرحال هر چه هزینه های پزشکی افزایش پیدا کند با ضریب یک و نیم برابر ان را مردم باید به بیمه ها بپردازند. (2463427) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۸:۴۷:۲۱
از اجرای این قانوی زیرمیزی هم افزایش 50 درصدی یافته به عملی که 5 میلیون میدادیم ده میلیون شده کسی یعنی خبر ندارد شما چطور (2463207) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۰:۴۲
خوب برای پرستاران چکار کرد؟ 100 هزاز بهشون داد ولی میلیون میلیون پول به جیب پزشکا روانه کرد؟ کجای این قضیه همه بینی آقای وزیر محترم را نشان می دهد؟؟؟؟ (2463244) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۱۷:۴۰
در مورد پرستاران ضمن آن که طرح آزمایشی از اواخر مرداد در چند مرکز در حال انجام است، از محل بازتوزیع افزایش تعرفه ها، افزایش درآمد پرستاران هم لحاظ شده است ولی این طرح قرار است در پاییز استقرار یافته و از زمستان اجرایی شود. (2463479) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۱۴:۲۳
نه تنها پرستاران بلکه بقیه پرسنل مراکز درمانی هم همینطور.وزارت بهداشت از آنجایی که همه سرانش پزشک هستند فقط به فکر پزشکان هستند .این وسط پرسنل بدبخت درمانی از پرستار بگیر تا مددکار و پیراپزشک و خدماتی و نگهبان و ... که اصل زحمت را میکشند نه مثل سازمانهایی مثل شرکت نفت و بانک و صدا و سیما و شهرداری و ... دریافتی دارند و نه مثل قشر پزشک در خود سازمان شان. (2463614) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۱:۰۸
این وزیر وزیر پولدارها ومدیران است بخش بهداشت ورده های پایین فراموش شده بخصوص بهورزان وپرسنل کارشناسی بهداشت.آقای وزیر امروز تمام کارها تیمی است ودوره قاجار نیست که یک نفر بتواند مراقبت ودرمان کند.لطفا ازهدر رفتن پول مملکت جلوگیری کنند یا این که باعدالت رفتارکنند (2463248) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۱:۳۱
به پرستاران و در واقع بردگان سیستم سلامت کشور بیشتر بپردازید. جامعه پرستاری در حال انفجار است و آقای دکتر فقط به دکترها می رسد. می دانم که الان باز هم سروکله دکترها پیدا می شود که ما چند سال درس خوانده ایم وشب بیدار مانده ایم. آقاجان بقیه هم زحمت کشیده اند شما بیشتر بگیر اما دیگه نه اینطور. برده داری حدی دارد (2463250) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۷:۱۵
من به عنوان یک فرد عادی معتقدم که کار اصلی را در بیمارستان ها پرستاران انجام می دهند و پزشکان فقط تماشاگر هستند (2463347) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۰۶:۳۴
هروقت بچه ات تومور مغز گرفت بده پرستار برات عمل كنه (2463599) (alef-13)
 
غير عادي
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۲:۰۷
من هم به عنوان يك فرد غيرعادي! معتقدم يك ساختمان را كارگران ميسازند و معنار و مهندس فقط تماشاگرند (2463833) (alef-13)
 
شهروز
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۱۴:۵۰
پس شماىهر وقت مريض شدى به پزشك مراجعه نكن برو پيش يك پرستار (2464138) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۱:۰۹:۲۳
خوب عزیزم شما از همون اول برو پیش اصل کاری ها. زیرمیزی هم ازت نمیگیرن (2465146) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۵:۱۲
احسنت من هم پرسنل علوم پزشکی هستم .دقیقا همین طور است.پزشکان در مراکز درمانی با دیگر پرسنل مثل برده رفتار میکنند و انگار خودشان از یه کره دیگر آمده اند.رفتارشان با بیماران هم همینطور است و این ناشی از سیاست اشتباه دولت و وزارت بهداشت در قبال آنهاست که خیلی به آنها توجه دارد و هیچ حسابرسی از آنها نمیکند (2463662) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۱:۵۸
خواستار حضور شفاف وزیر و کارشناسان مربوطه و منتقدان برای دفاع از عملکرد و نقد هستیم تا موضوعات تخصصی! رو به بهانه تخصصی! بودن از مردم مخفی نکنند و سیه روی شود هر که در او غش باشد ( (2463251) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۲:۴۲
یارانه ما صرف درآمد میلیاردی پزشکان میشود... متاسفانه مافیای پزشکی نبض تصمیم گیری رو در نظام پزشکی و وزارت بهداشت به دست گرفه و با مغلطه کاری و فریب عمومی عملا بودجه کشور و یارانه های ما رو که باید صرف بهداشت میشد رو دو دستی تقدیم پزشکان کرد با واژه کذب و عوام فریب "منطقی کردن تعرفه ها" سره همه رو کلاه گذاشت.. و مطمئنا تو بودجه های سالای آینده که این رقم بودجه سلامت حاصل نمشه، اون وقت مردم میمونن و پرداختهای میلیونی !!! وای اگر از پس امروز بود فردایی.... نمایندگان کجا هستن؟؟؟؟؟ (2463252) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۹:۴۶
با توجه به اینکه بخش درمان در واقع اولین جایی است که مشکلات جامعه آنجا خود را نشان می دهد ( به عنوان مثال افزایش تصادفات آلودگی هوا سوئ تغذیه اعتیاد و.... اولین نتیجه شان افزایش بار سیستم درمانی است ) معمولا" در بیشتر کشورهای دنیا بیشترین میزان یارانه دریافتی دولت را می گیرد که چون بطور غیر مستقیم است اثر کمتری روی تورم دارد . (2463354) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۶:۴۸
دقیقا. در مرکزی که من کار میکنم پزشکی هست که اینقدر پول دارد که نمیداند با آن چه کند .حتی رفته در برزیل یه جزیره اختصاصی برای خودش خریده .اونوقت میگن تعرفه شون کمه!!! (2463667) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۰:۲۱
افزایش تعرفه ها به بهانه جلوگیری از دریافت زیرمیزی مثل اینه که
به کارمندهای بانک حقوق ده میلیونی بدیم تا اختلاس نکنند
به اساتید دانشگاه پاداش ویژه بدیم تا از دانشجو پولی نگیرند
به پرستارها حقوق بالا بدیم تا موقع شیفت نخوابند و مراقب بیمار باشند
به رفتگرها حقوق بالاتر بدیم تا زباله ها را در خیابان رها نکنند
...
به دزدها ماهانه حقوق بدهیم تا دست از زورگیری و قتل بردارند
به کسی که قصد خلاف و سو استفاده داره پول بدیم (2464152) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۰:۳۶
افزایش تعرفه ها به بهانه جلوگیری از دریافت زیرمیزی مثل اینه که
به کارمندهای بانک حقوق ده میلیونی بدیم تا اختلاس نکنند
به اساتید دانشگاه پاداش ویژه بدیم تا از دانشجو پولی نگیرند
به پرستارها حقوق بالا بدیم تا موقع شیفت نخوابند و مراقب بیمار باشند
به رفتگرها حقوق بالاتر بدیم تا زباله ها را در خیابان رها نکنند
...
به دزدها ماهانه حقوق بدهیم تا دست از زورگیری و قتل بردارند
به کسی که قصد خلاف و سو استفاده داره پول بدیم (2464153) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۳:۰۶
بی عدالتی دربدنه بهداشت ودرمان غوغامی کند (2463254) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۳:۵۰
وزیر بهداشت باید استیضاح شود (2463256) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۷:۳۹
چرا خبرگان و مجلس ومجمع وبقیه مدعیان هیچگونه عکس العملی نشان نمیدهند؟ ظاهرا همه فقط موقع دعواهای سیاسی و برای منافع باندی وگروهی سر وصدا میکنند.واقعا برای این ملت مظلوم تحت فشار عناصر داخلی متاسفم.باور کنید هزار تحریم اروپا و امریکا اینقدر به مردم فشار نمی اورد (2463271) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۸:۰۷
وزیر بهداشت به دلیل اینکه خودش پزشکه قوانینی رو تصویب میکنه که سودش نصیبه پزشکان بشه اصلا باید اسم وزارتخانه تغییر پیدا کند به وزارت پزشک و هیئت علمی و مدیران همراه باند!
متاسفانه قوانین وزارت بهداشت در جهت ساخت پشته ارتقا از کشته ملت ایران است! (2463275) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۸:۳۰
اصولگرایان به خاطر حمایت از این وزیر باید جواب پس بدهند. اه مردم بالاخره شما را خواهد گرفت (2463277) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۸:۵۴
آقای وزیر در این کتاب امریکایی شما قوانین مربوط به حقوق و مزایای پرستاران نيست (2463279) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۹:۲۳
واییییییییییییی آقای وزیر از ... و در وزارتخانه ات اینهمه تبعیض و تفاوت را بس کن و یک بام و هزار هوا را بخاطر خدا پایان بده و به روی مبارک بیاور که بیشترین زحمت از آن پرستاران است که اکثریت هم فوق لیسانس یعنی معادل یه پزشک تحصیل کرده و زحمت کشیده اند و در کتاب امریکایی شما خدماتشان در همه جای دنیا تعرفه گذاری شده میباشد!
آقای وزیر فکر کن فردای حشر چه جوابی به خداوند عادل خواهی داد (2463283) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۹:۵۳
دکترا مگه چی بلدن؟ جز به شیشه کردن خون مردم چیزی بلدن؟
با پول بیت المال درس خوندند. فضاهای دانشگاه رو پر کردند تا من وتو نتونیم بریم درس پزشکی بخونیم.
چه گلی به سرمون زدند؟
چرا باید اینقدر درامد داشته باشند؟
با این همه تکبر . جز یه فشار گرفتن و نوشتن داروهای تکراری چیزی بلدند؟ (2463286) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۰:۵۱
نمایندگان مجلس که در حال تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر هستند . دولت هم گرانی تعرفه های درمانی وای به حال مردم که حق جیک زدن را ندارند (2463290) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۱:۲۲
امروز 10 میلیون به حساب پزشک جراح ریختم و2 میلیون هزینه بیمارستان دادم برای یک روز بستری عمل بواسیر اگر سرطان داشتم که زندگیم را باید می فروختم ودو دستی تقدیم پزشک میکردم خدا به داد ما برسد (2463292) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۱۰:۲۱
شما اين حرفتو تو مقاله هفته گذشته سايت الف هم گذاشته بوديا ! حداقل به جاي امروز ميگفتي هفته ديگه ! جوابت رو هم همونجا دادن ، خواستي برو دوباره بخون ! هيچ جا براي يه عمل بواسير ده ميليون نميگيرين ، جراحي مغز كه نكردي ، بواسير بوده !!!! (2463453) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۵:۵۹
رفتي بيمارستان خصوصي انتخاب كردي، جراح خوب انتخاب كردي غرش رو اينجا ميزني.
اينهمه بيمارستان دولتي و تاميت اجتماعي و دانشگاهي هست كه عمل شما سرجمعش ميشه ٥٠ هزار تومن (2463839) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۴:۵۲
ببخشيد عزيز جان
يه جوري ميگي با پول مردم انگار بقيه با پول باباشون تحصيل كردن، تحصيل در ايران رايگانه، بعضي ها لياقت و هوش و تلاش بيشتري دارند، رشته و شغل بهتري دارند.

در ضمن تنها گروهي از تحصيل كردگان كه پس از فارغ التحصيلي اختيارشان دست خودشان نيست، همين پزشكان ملعون! اند كه به نام طرح و ضريب كا در محرومترين مناطق ايران به اجبار كار ميكنند. هيج رشته و شغل ديگري اينگونه مورد تبعيض كاري نيست.

هر رشته اي پس از فارغ التحصيلي در هر جا بخواهد مشغول ميشود، الا پزشكان كه مجبورند در متاطقي خدمت كنند كه بسياري از شما نه نام آنرا شنيده ايد و نه تاب زندگي حتي چندين روزه در آنرا داريد (2463852) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۲۳:۵۶:۵۶
واقعا بی انصافیم. من2 هفته پیش پدرم با بیمه روستایی بوسی عمل کردند کل هزینه شد 32500 تومان. شما هم میرفتی بیمارستان دولتی. الان هم خوبن مشکلی ندارن. سال پیش یکی از دوستان عمل کرده بود حدود 230 هزارتومان شده بود. خدا خیرش بده تقریبا رایگان شد. (2465075) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۲:۱۴
پزشکی که زیر میزی می گیرد همچنان خواهد گرفت و شما که نمی توانی جان عزیزت را به خطر بندازی و منتظر نوبت در بیمارستان دولتی بایستی ناچاری به پزشکی که اعتماد کردی هر چه خواست بدهی . زیر میزی در واقع به دلیل عدم قبول تعرفه های موجود بود که در بیمارستانهای خصوصی هم رایج بود .لذا ممکن است فقط بیمه ها با این تعرفه ها مشکل داشته باشند و البته مردمی که بیمه ندارند هم. درهر حال متاسفانه در جامعه ما بی عدالتی بشدت رایج است و برخی گروهها مانند پزشکان گویی تافته جدا بافته هستند. درسی که ایشان می خوانند البته سخت تر از رشته های فنی نیست بلکه بسیار هم راحت تر است البته استرس کاری بیشتری دارند البته اگر مسئولیت هم از ایشان خواسته شود. کاش به اندازه یک صدم درامدی که اکثر ایشان دارند سواد و مسئولیت هم داشتند. (2463295) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۲:۳۷
واقعا متاسفم برای این دولت به خاطر این همه اجحاف به قشر ضعیف جامعه . ما با درآمد ششصد هزار تومان چه طوری از پس این هزینه ها بر بیاییم (2463296) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۵:۰۲
برای این دولت متاسفی که وارث فسادهای دولت دهم هست؟ چکار باید بکنه با دست خالی و بدهی های سرسام آور ناشی از فساد سیستمی دولت نهم و دهم ؟ (2463521) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۳۶:۴۸
اگه آقای توکلی این کامنت هارو میبینه عاجزانه ازش درخواست دارم وزیر رو به مجلس بکشونه و وضعیت تعرفه های سرسام آور پزشکی رو به چالش بکشه (2464192) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۲۳:۵۸:۰۷
دوست عزیز ما باید برویم بیمارستان دولتی. این پولهایی که میگویند مال خصوصی است (2465076) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۳:۱۷
خداوند بزرگ را سپاسگزارم که از روز اول فعالیت این وزیر میلیاردر بارها و بارها عرض کرده ام که در پوشش طرح سلامت امده تا تعرفه های پزشکگی را به اوج برساند که همینطور هم شد دولت و مردم را فریب داد و تعرفه های متخصصان و بخش خصوصی را به اوج رساند فشار از پایین و چانه زنی در بالا شگرد همچون افرادی است که در طول سی سال مدیریت اجرایی تجربه کرده ام طرح سلامت پوششی برای فریب دولت و مردم بود البته اگاهان بمسایل میدانستند هدف خدمت بمردم نیست بلکه در پوششطرح سلامت افزایش تعرفه های بخش خصوصی است که با همکاری نظام پزشکی و وزیر بهداشت که متحد شدند و دولت را فریب دادند و تعرفه ها را به تصویب رسانیدند حالا هم مدعی هستند که تعرفه ها را دولت تصویب کرده و ما مقصر نیستیم وزیری که خود میلیاردر هست و بیمارستان نور تهران عمده سهامدارش هست هر گز و هر گز نمی تواند برای مردم خدمتگذار امین باشد وقتی وزیر و نظام پزشکی که همه متخصص هستند و بنشینند برای خود تعرفه بنویسند سرنوشت مردم غیر از این نمی شود و این مردم شایسته چپنین رفتاری است کدامین کشور دنیا متوسط حقوق کار کنان کشور در ماه یک میلیون تومان و متخصصان حد اقل چهل میلیون تومان در ماه و با نفوذی که دارند تا حدودی معاف از مالیات هستند کجای دنیا برای دو دقیقه ویزیت یک روز حقوق کار مند و برای پر کردن دندان چهار صد هزار تومان یعنی ده رویز حقوق کار مند پرداخت میشود ایا این ظلم بملت نیست اگر ظلم نیست پس چیست عدالت را اینطوری این شهیدان و جانبازان تعریف کرده بودند طبقه ممتازی بنام متخصص در کشور شکل گرفته و با ترفند هایی عده ای را رایگان ویزیت و درمان می کنند که خون ملت را بمکند چه کسی اینها را شیر کرده و بجان ملت انداختته است بخدا چه خواهند گفت ظلم در حوزه سلامت بیک ملت تا کجا باید تداوم یابد تا بزرگان متوجه گردند (2463301) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۳:۴۷
جالبه که صنعت درمانی کشور به قول خود آقایان چند صد برابر کشور های پیشرفته در آمد عاید دکتر ها و آزمایشگاها و بیماریتانها و داروخانه ها کرد و واقعا ملت نمی داند که مظور از تعرفه واقعی چیست...در آلمان با واحد پول یورو که چند هزار برابر ریال ما ارزش دارد پزشکان در آمدشان به مراتب پایین تر از ایران است...خدایا واقعا باید چه کنیم..خودرو به مدم می دهند چند ده برابر قیمت دنیا و تازه می گویند نمی صرفد و داریم ورشگسته می شویو و بدتر از همه اینکه ما ملت در آمدمان به ریال است ...خدایا نجاتمان بده.. (2463302) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۳:۵۲
جالبه که صنعت درمانی کشور به قول خود آقایان چند صد برابر کشور های پیشرفته در آمد عاید دکتر ها و آزمایشگاها و بیماریتانها و داروخانه ها کرد و واقعا ملت نمی داند که مظور از تعرفه واقعی چیست...در آلمان با واحد پول یورو که چند هزار برابر ریال ما ارزش دارد پزشکان در آمدشان به مراتب پایین تر از ایران است...خدایا واقعا باید چه کنیم..خودرو به مدم می دهند چند ده برابر قیمت دنیا و تازه می گویند نمی صرفد و داریم ورشگسته می شویو و بدتر از همه اینکه ما ملت در آمدمان به ریال است ...خدایا نجاتمان بده.. (2463303) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۴:۰۹
واقعا که ملت صبح زنده باد و شب مرده باد هستیم.. (2463304) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۴:۲۴
با سلام و تشکر از مطلب بسیار دقیق الف
فکر نمی کردم هیچ رسانه ای اینقدر جدی این فاجعه ی ملی را باز کند و واقعا از شما ممنونم که این موضوع را مطرح کردید. مطمئن باشید این روشنگری شما در تاریخ خواهد ماند و در ذهن کارشناسان به عنوان افتخاری برای شما ثبت می شود.
ای کاش این حرف به گوش مسئولان هم برسد و از فاجعه ای که توسط "وزارت پزشکان" بر سر نظام سلامت می آید هرچه زودتر پیشگیری کنند (2463306) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۰:۴۱
وزارت پزشکان بايد تعطيل شود تا شايد مشکلات درمان حل شود. (2463847) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۴:۵۱
تفکر خود برتر بینی وطلبکار بودن از مردم در این قشر تمامی ندارد.عملاوزارت زبهداشت به پایگاه صنفی پزشکان تبدیل شده و در اقدامی حیرت انگیز امپراطوری صداو سیما به پایگاه تبلیغاتی آنان تبدیل شده است. مهمان هفته قبل برنامه نبض دبیر کل خانه پرستار بود که علی رغم هماهنگی قبلی ،بافشار شدید وزارت بهداشت و مداخله مستقیم وزیر به دستور ضرغامی حظور ایشان منتفی گردید (2463308) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۵:۳۰
متشکرم از این تیتری که زدید ولی آیا واقعا چه تاثیری دارد؟؟؟؟؟؟؟
با این عمل فقط سبب تولید اسید در معده بدلیل یاد آوری ظلم هایی میشوید که قوانین تصویب شده توسط پزشکان و هیئت مثلا علمی آنرا نوشته و تصویب کرده اند !!!!!!! در دانشگاه علوم پزشکی به مانند بقیه دانشگاهها و پررنگتر این مسائل بیداد میکند از سهمیه مدیران دو روز مانده به بازنشستگی مقطع pHD وارد شده و ماموریت آموزشی با حقوق حداقل 5-6 میلیون تومان گرفته و حق دستیاری ماهی 900000 هزار تومان هم میگیرن به صرف اینکه عنوان هیئت علمی دارند!!!!!!! این در حالی است که اگر یک کارمند زحمتکش با تلاش در مقطع بالاتر پذیرفته شود تا زمانی که مذخصی بدون حقوق نگیر نمیتواند مشغول به تحصیل باشد!!!!!!!! تا زمانیکه تمامی قوانین اموزشی را هیئت علمی از خدا بی خبر و پزشک متکبری که خدا را بنده نیست بدلیل لطف بی اندازه وزیر به مهین منوال است. (2463312) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۵:۵۹
طبق اخبار رسمی در آتش سوزی در مدارس در سال گذشته به علت استاندار نبودن بخاریها 63 نفر مجروح و 4 دانش آموز معصوم کشته شده اند وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده به علت نداشتن بودجه امسال نمی توانند وسایل گرمایشی استاندار برای مدارس تهیه کنند و دانش آموزان را بیمه کرده اند سوال اینجاست آیا نمیشد مقداری از بودجه در نظر گرفته شده برای پزشکان را برای پیشگری از آسیب به دانش آموزان وامیدهای آینده کشور اختصاص می دادند تادیگر شاهد اتفاقات تلخ گذشته نباشیم وقتی خدای ناکرده دانش آموزی سوخت تخصص پزشک میلیونی به چه درد او وخانواده اش می خورد آیا تخصص پزشک دانش آموز را زنده می کند یا زیبایی وسلامت اولیه را به او برمی گرداند . مردم ما ثابت کرده اند در هنگام نیاز یارو یاور یکدیگر هستند ونیازی به بیمه نیست (2463314) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۶:۴۷
افزایش هزینه پرتو درمانی طی دو سال، از دو و نیم میلیون به شانزده میلیون، بسیاری از بیماران سرطانی را از ادامه درمان باز داشت. باز هم افزایش ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! (2463317) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۷:۰۵
چرا پزشکان ایران تنها تحصیلکردگانی هستند که به خارج مهاجرت نمی کنند؟؟؟ (2463319) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۱:۰۶
نون اینجا، آب اینجا، کجا بره بهتر از اینجا (2463652) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۲۳:۵۸:۴۱
شما این آمار رو از کجا داری؟ (2465077) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۲۳:۵۹:۳۱
چون معمولا سن یک پزشک متخصص هنگام فارغ التحصیلی بالای ۳۵ الی ۴۰ سال است و دیگر عمری برایش باقی نمانده (2465081) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۰:۲۷:۰۴
متاسفانه به نظر میرسد لابی قوی گروههای کوچکی که بهیچ عنوان از شفاف شدن وضعیت در سیستم درمان خشنود نمیشوند بشدت بر علیه وزیر لایق بهداشت فعال شده اند (2465097) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۱:۱۳:۱۷
یه نگاه کوتاه به لیست مصاحبه دوره تخصص دانشگاه های آمریکا بندازید میبینید که چند درصدشون پزشکان عمومی و متخصصان ایرانی هستند که برای گرفتن مجوز کار در آمریکا در امتحانات و دوره های مربوطه شرکت کرده اند. کاش همه ما ادعای همه چیزدان بودن نداشتیم! (2465147) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۷:۳۴
ای کاش از درآمد چند میلیونی در روز پزشکان محترم مالیاتی هم نصیب دولت میشد؟؟؟؟
درآمد بیشتر مالیات کمتر (2463320) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۱۷:۴۸
از نمايندگان مجلس خواهش ميكنيم به داد مردم برسند ، پول آب ، برق ، گاز گران شد و پول هدفمندي يارانه ها چراغ خاموش فقط به جيب پزشكان ميرود مگر پزشكان چقدر در س ميخوانند كه ديگر رشته ها نمي خوانند ،معلم يا استاد دانشگاه يا ديگر كاركنان بهداشت و درمان مگر درس نخوانده اند . اگر كاري نميتوانيد بكنيد لااقل نام وزارت بهداشت را وزارت پزشكان بكنيد تا همه راحت شوند (2463324) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۴۵:۳۳
کار هاي مهم را بايد از وزارت پزشکان گرفت و به ساير وزارت خانه ها داد, مثل آموزش پزشکي و تعيين تعرفه. (2463854) (alef-13)
 
كريم
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۲۸:۴۷
سالها پيش دوستم كه در ايتاليا تحصيلاتپزشكي اش تموم شده بود اومده بود ايران بهش گفتم تا حالا پول خرج كردي حالا برو پول پارو كن گفت نه بابا اين خبرا نيست من بايد 12 سال توي بيمارستان هاي دولتي كار كنم تا اجازه باز كردن مطب داشته باشم حالا چرا پزشكي كه در ايران با پول مردم فارغ التحصيل شده چطور اين حق را دارد كه بدون ضابطه هر چي دلش ميخواهد از بيمار بگيرد؟ (2463350) (alef-13)
 
عضو سابق مافياي پزشکي
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۱:۱۴
چون در ايران همه سياستگذاري ها را وزارت پزشکان که همه پزشکند ,انجام ميدهد و البته با حمايت کميسيون بهداشت و درمان مجلس, که آنها هم همه پزشکند. (2463865) (alef-13)
 
عضو سابق مافياي پزشکي
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۳:۰۳:۱۲
بايد خدمات درمان در ايران بمانند کشورهاي اروپايي و کانادا, کاملا دولتي شود. البته تا وقتي پزشکان اعمال نفوذ و لابيگري مي کنند, خدمات درمان گران و ناياب خواهد بود ,حتي اگر کاملا دولتي باشد. بايد وزير بهداشت و معاونين از ميان نخبگان اقتصاد و مديريت غير پزشک انتخاب شوند. در حال حاضر وزارت بهداشت در حقيقت وزارت پزشکان مي باشد. (2463896) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۷:۵۲
جناب قدري فقط حرف نزنيد
لطفا پيگير باشيد اگر مهم است
مجلس را به هر بهانه اي تعطيل نكنيد (2463382) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۳۷:۵۶
نمایندگان محترم.. آقای توکلی، آقای قادری شما که با الفبای اقتصاد آشنایی دارید اگه سکوت کنید و جلوی این فاجعه رو نگیرید "خیانت کرده اید"
دارن از یارانه فقرا ، نوسازی آموزش پرورش، وام ازدواج جوانان و .. میزنن و میدن به یه عده پزشک میلیاردر !! متاسقانه اون وقتی که وزیر بهداشت برای گرفتن رای اعتماد با پورشه 2 میلیاردی به مجلس رفت نمایندگان باید به این فکر می افتادن که چنین شخصیتی معنی محرومیت و نداری رو نمیدونه و عملا نماینده مافیای پزشکی میشه!! نمایندگانم محترم تا دیر نشده اقدام کنید.. مطمئن باشید این هزینه تو سال بعد مستقیم از جیب مردم پرداخت میشه...
دکتر هاشمی وزیر بهداشت تو به مردم خیانت کردی.. (2463383) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۴:۱۵
مشکل زیر میزی نبود بیمه ها بودند که با نرخ تعرفه گذشته پولی به مردم نمیدادند (2463401) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۷:۰۶
بارها گفته شده وحتی درکتاب های مدیریت سلامت دیده شده که مراقبت وارائه خدمات قطعا" کاری تیمی است وتا زمانی که فقط در پرداخت ها یک عضو تیم دیده بشود واعضای دیگر را به بازی نگیرند قطعا هرطرحی شکست خواهد خورد وفقط می ماند یک سئوال :چرا وزیر محترم فقط هم صنف خودرادیده واین عدالت است؟طرح تحول سلامت با این رویه هدردادن منابع هنگفت وباید فکری به آن کرد (2463409) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۱:۴۲
lمن تعجب میکنم ازاینکه پزشکانی باهزینه بیت المال تحصیل کرده اند و در اصل باید به فکر خدمت هرچه بیشتر به مردم باشند چرا این حرفه مقدس را با تجارت اشتباه گرفته اند عزیزان پزشک اگر خداوند به شما موهبتی داده قدر ان را بدانید و همواره شکرگزار خداوند باشید وشک نکنید که از این موهبت الهی هم بازخواست خواهید شد به هرحال دستمزد پزشکان و متخصصان بسیار زیاد است به طوریکه یک ویزیت ساده حداقل هم اندازه یک روز دستمزد یک کارگر میباشد فرض کنید تمام ثروت دنیا از شما باشد باتمام این ثروت چه میکنید چه مقدار ازان به دردتان خواهد خورد درحالت عادی نسبت به سایر اقشار تحصیل کرده درامدتان بیشتراست تاچه رسد به بحث زیرمیزی حرام درحرام . ای کاش این درصد کمی ازیزشکان که زیرمیزی میگیرند توبه کرده و وجهه سایر پزشکان خدوم را خدشه دار نکنند از وزارت محترم بهداشت هم خواستاریم که از اضافه کردن تعرفه های پزشکی و دستمزدها جلوگیری کنند چراکه فقط توقعات پزشکان در یک مسابقه بی پایان زیادتر خواهد شد. اجرتان باخداوند منان . (2463420) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۰۹:۵۵:۱۶
زیر میزی خدا قسمت شما نکند یا ده میلیون بریز یا برو بمیر بعد بگیم زرگرها مالیات نمیدهند خوب اگر ÷س انداز نداشته باشد کسی چکار کند عدم انیت اجتماعی از نوع سلامت (2463428) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۱۵:۴۶
نه زیر میزی ونه افزایش تعرفه (2463472) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۲۰:۲۲
ولی یادتان باشد مبنای پرداخت شش سال ثابت نگه داشته بود (2463484) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۲۱:۳۲
علاوه بر تمام بدبختی های بالا شدیدا باعث اختلاف طبقاتی میشود مگر سایر اقشار مثل معلم پلیس کارمند نظامی و....خدمت نمی کنن کجاسست عدالت (2463489) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۲۲:۱۶
شماره تلفن 1690 آماده دریافت گزارشات تخلف است (2463492) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۲۶:۱۱
با بیان اینکه پرداخت مردم بابت تعرفه های جدید افزایش نخواهد یافت به توجیه عمل ظالمانه خود می پردازند در حالی خارج از اینکه چه کسی یا چه مرجعی هزینه های مربوط به تعرفه های جدید را بپردازد افزایش تعرفه ها ظالمانه است حتی اگر یک ریال آن را مردم نپردازند میزان تعرفه ها به حق و عادلانه نیست (2463503) (alef-13)
 
مختار
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۲:۱۶
یک فکری بحال این وضع بکنین اگر فکری نشه دودش توی چشای شمای باصطلاح نماینده میره چون همش پشت این میز نیستی و هرکسی یک دوره نیمچه قدرتی داره الان شاید تاحدودی داری از این ور اونور پول درمیاری و فکر میکنی بارت رو میبندی و در میان سالی و سالخوردگی راحت و آسوده زندگی میکنی اما همین قانون انشااله بحول قوه اللهی که خدا وجودش رو بیشتر ثابت میکنه برای ما شامل حال شما نمایندگان اهل سکوت هم میشه و تبعاتش رو روی فرزندان و نوه هاتون میبینید اون موقع دیگه هیچ کس نمیتونه کاری کنه الا خدا.اول اینقدر زجر بکشین بعد خدا کمکتون کنه در حد کم اینشالله. این دل نوشته ایی از یک ایرانی یعنی از تمام ایرانیهایی که توی آسمون خدا یک ستاره(پارتی) هم ندارن فقط شماها دارین که الان جشنتونه. میخوای ارسال کن میخوای ارسال نکن ولی این حرف دلم بود که اون رو هم ز د م ...... (2463511) (alef-13)
 
sadaf
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۳۵:۱۹
با تشکر از الف که راجع به موضوعی که دارد بی سروصدا اجرا میشود ودست اندرکارانش فقط از آن تعریف میکنند و اجازه حضور منتقدین را نمیدهند تاهمگان از واقعیت مطلع شوند واین کتمان کاری تاحدی است که نمایندگان هم بی خبرند چه اتفاقی دارد می افتد ! فکر کنم بقیه سایتها و صداوسیما خوابند. (2463522) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۴۳:۴۲
خیلی خنده داره !!!!!!!!!! قرار بود افزایش قیمت حاملهای انرژی بین فقرا تقسیم شود تا عدالت محقق شود در واقع قرار بود یارانه ای که قبل ازاین بیشتر بین ثروتمندان تقسیم می شد از جیب آنها گرفته شود و به جیب محرومان واریز شود . اما حالا دقیقا برعکس شده . خانواده محروم روستایی تو چابهار و سیستان باید بنزین هزارتومانی بخرد تا تفاوت قیمتش با گذشته به جیب طبقه ثروتمند پزشک واریز شود
به عبارت دیگر در گذشته به ثروتمندان تنها یارانه غیر نقدی چند برابر داده می شد اما حالا پزشکان ثروتمند غیر از اینکه از یارانه غیر نقدی استفاده می کنند ازجیب فقرا روستاییان و کارگران و طبقه متوسط مقدار زیادی یارانه نقدی هم می گیرند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تبریک به دولت تدبیر و امید !!!!!
خدایا من خوابم یا بیدار !!! اینجا واقعا سرزمین مجانین نیست؟؟؟؟؟!!!! (2463535) (alef-13)
 
سيامك
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۵:۴۴
بهترين روش با اين يارانه ها طرح ضربتي تربيت حجم انبوه پزشكان عمومي است در رشته هاي تخصصي مسئله عرضه و تقاضاست چون در افزايش تعداد فارغ التحصيلان رشته پزشكي كارشكني مي شود اين مسئله نمود پيدا كرده است دولت بجاي افزايش درآمد پزشكان مي تواند در يك طرح ضربتي 5 ساله تعداد پزشكان متخصص را حداقل 5 برابر كند انوقت در بازار رقابتي پزشكان دنبال بيماران خواهند دويد نه برعكس (2463569) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۵:۵۳
باسلام کاملا با آقای قادری موافق هستم مگروضعیت پزشکان بداست که ماهی چند میلیون درآمد دارند جناب اقای وزیر با افزایش تعرفه هیچ مشکلی حل نمی شود باید قانون خوب برخورد کند اگرکسی که پزشکی قبول می شود تعهد گرفت شود با شرایط کار کند تاحدودی مشکل حل مشود (2463570) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۰:۵۹:۱۸
با سلا م من پرستارم والان در بیمه سلامت ایران شاغلم به نظر من پدیده زیر میزی با افزایش تعرفه درست نمیشه
1-نضارت کافی وجود نداره.
2-دزد وقاضی یکی است(شکایت پزشک را باید به نظام پزشکی کرد که خود پزشکاست
3-پزشک انقدر عمل بیمار را به تاخیر می اندازد که اکر همراه زیر میزی بدهد از هتلینگ بستری شدنش کمتر است
4- اگر پزشک راضی نباشه عمل بعدا عارضه پیدا میکنه(کمتر دقت میکنه)
5-اگر همراه شکایت کنه از پزشک اون پزشک وپزشکان دیگر مریض را تا بهبودی کامل بعد از عمل ویزیت نمیکنن
6 -قانون شفاف ومدونی وجود ندارد
7- پول و پارتی پزشک از بیمار بیشتر است
8- این حرف ها برای عوام خوبه....
خدانگهدار (2463580) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۰:۴۹
متخصصان رشته های غیر جراحی با همان ویزیت و تعرفه رسمی کار میکنند که با تورم فعلی بسیار اندک است همه پزشکان مثل هم حساب نکنیم (2463621) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۲۴:۳۷
تعرفه ها را چند برابر کنید تا ببینید چه بر سر تصویب کنندگان و دکترهای میلیاردر خواهیم اورد. (2463628) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۰:۳۱
خلاصه هر چی از دستشون بر میاد واسه افزایش بدبختی این ملت بیچاره انجام بدید.اینا تحملشون خیلی زیاده و حالا حالا ها ظرفیت دارند.اصلا بکنید ده هزار برابر.میمونن تو خونه یا گوشه خیابون میمیرن ولی چیزی نمیگن.تجربه دوران گرانی احمدی نژاد اینو ثابت کرده. (2463650) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۰:۳۵
نمایندگان مجلس باید در مقابل این افزایش بی ضابطه تعرفه های پزشکی که بنام خدمت به مردم صورت میگیرد موضع قاطع داشته باشند مگر تعرفه های سایر بخشهای جامعه منطقی است که تعرفه های پزشکی منطقی نبوده!!! (2463651) (alef-13)
 
دبیر
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۳۱:۱۸
من پزشکی را میشناسم که از زمان اجرای این طرح یک ریال زیر میزی نگرفته بخدا عین حقیقته خیلی طرح خوبیه فقط این وسط بعضی پرستارا میخوان مثل پزشکا درامد داشته باشن اونم نمیشه که قوربون پرستا را برم (2463654) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۸:۴۲
سلام-جانا سخن از دل ما میگویی-الف جان تمام حرف اونایی که به طریقی این حرفها رازدند کنارگذاشته شده اند-همین است که حق به حقدار برسد-هرکسی با توجه به شایستگی وبایستگی درجای خودش قرار بگیرد -نگاهی به مجلسی که اتفاقا اقای توکلی هم در ان است بیندازید-خداوکیلی چنددرصد نماینده ها لیاقت نمایندگی رادارند-نه فقط مجلس هرجا دست بگذارید وضع به همین منوال است- اگر این حرفها را مابزنیم که مردم عادی هستیم/باید برویم اب خنک بخوریم -شماها پشتتان به جایی گرم است که کاری تان ندارند-ایاهدف انقلاب این بود که هست؟ (2463696) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۹:۰۳
حالا مساله مهمی که هست و وزارت اصلا به آن توجه نداره اینه که در قبال این افزایش درامد پزشکان آیا خدمات و رفتار آنان با مراجعین هم بهتر میشود ؟ آیا اشتباهات و قصور پزشکی که الان غوغا میکنه و جان خیلی ها را گرفته و ککشان هم نمیگزه کمتر میشه ؟ آیا کمیسیونها ی پزشکی جریمه های قصور پزشکی را جدی تر و محکم تر و شدیدتر میکنه؟ یا باز هم باید جلوی این پزشکان از دست خود راضی خم و راست بشیم ؟ (2463699) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۹:۲۶
البته اگر افرادی با هزینه شخصی و با تلاش خود سعی کنند در حیطه های مختلف مهارتهائی را بیاموزند بسیار مطلوب خواهد بود ولی مشکل اینجاست از رانت دولتی برای رسیدن به این مدارک استفاده می کنند. از طرفی دیگر چه اصراری است که فرد دکتر ، مهندس ویا استاد دانشگاه صدا شود. مگر غیر از این است که این القاب عوامفریبی است و شاید مقصر به نوعی مردم و برخی قوانین غیر اصولی در کشور باشد که به مدرک بها میدهند به به توانمندی. اگر در همین ایام در حیطه سیاستمداران نظری بیندازیم می بینیم که این تفکرات عمدتا در کشورهای در حال توسعه رواج دارد. بعنوان مثال بسیاری از سیاستمداران جهان سوم از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده اند ولی رئیس جمهور آمریکا مدرک فوق لیسانس دارد یا خانم اشتون لیسانس علوم اجتماعی دارد. تا زمانیکه افراد در کشور بر اساس توانمندی در موقعیت ها قرار نمیگیرند و صرفا بر اساس پشتوانه سیاسی در پست های مدیریتی انتساب می شوند و حتی به عنوان هیئت علمی دانشگاه جذب می شوند همین خواهد شد. این مشکل در نگاه اول شاید خیلی قابل تامل نباشد ولی شما تصور کنید اگر در یک دانشگاه گروهی با این شیوه بعنوان هیئت علمی جذب شوند مطمنا گروهی که برای تحصیل علم سختی های زیادی را متحمل شده اند رغبتی برای آموزش و پژوهش نشان نخواهند داد (2463700) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۰:۰۴
از زمان شروع این دولت در پس پرده خراب کردن دولت قبلی با خنده و بی صدا قیمتها افزایش داشته ، تعرفه آب و برق را قبل از سال گران میکنند و بعد از عید می گویند ما امسال افزایش قیمت نداریم با یک گشت ساده در داخل بازار و دیدن زنگی مردم متوجه افزایش بی رویه اجناس و مایحتاج مردم می شوی ولی در رسانه ها با خنده می گویند نرخ بیکاری کاهش داشته ، تورم کاهش داشته و. . . مگر مردم کورند که به شعور آنها توهین می شود . یک کارمند ساده که در اول سال در بوق و کرنا میکنند که افزایش حقوق داشته ولی عملا به بهانه های مختلف آن را کسر میکنند ، چکار کند . آیا این دولت خودش ادارات را به گرفتن زیرمیزی راهنمایی نمی کند ؟ (2463701) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۳:۵۱
واقعا خدایا تو کجایی که حق کارمندان و پرسنل زحمتکش را از این پزشکان که اکثرشون هم مثلا هیئت علمی هستند بگیری ؟؟؟؟؟؟؟ مدیران و وزرا و .....که خودشون هیئت علمی چند شغله هستند و معتقدند که هیئت علمی خدای این سیستم است حال سوال این است این از ما بهترون که آخر ماه میرفتن خدا تومن پول عنوانشون را میگیرفتن چه گلی سر ملت زدن یا چه گره ای از مشکلات مردم باز کردند که باید از طرح ظالمانه میلیاردها دلار دیگر از جیب این مردم بدبخت بگیرند ؟؟؟؟؟؟؟خداوندا تو شاهدی که با این عنوانشون چه ظلمی کرده و چقدر از امکانات و بیت المال استفاده میکنند خدایا ما حامی جز تو نداریم تو نگذر از حق مظلوم (2463719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۵:۴۷
همینکه عنوان هیئت علمی را میگیرند و به آنها میدهند کافی است تا روزی نیم ساعت در دفتر کارشان حضور ان هم به جهت استفاده از منشی و امکانات و تلفن و غیره و بقیه اوقات روز و ماه و سال را مشغول خرید و فروس مسکن و زمین و........... بوده و از سهمیه مدیران و از رانت ادامه تحصیل بدهند
حالا این طرح هم که به حسابهای بانکیشون توی سوئیس واریز میشه بصورت تصاعدی و روزانه (2463722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۳:۳۳
قطعا باید در باره فاصله طبقاتی بین پزشکا و بقیه مردم یک تحقیق حسابی بشه (2463740) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۴:۰۵
ایا غیر از این است که حق الزحمه پزشکان از محل یارانه ها پرداخت می شود؟ یارانه را چه کسی می پردازد ایا غیر از مردم انرا می پردازند، یارانه همان پول بنزین و اب و برق و یقیه گرانی هاست که مردم دارند می پردازند . درحقیقت پرداخت مستقیم و غیرمستقیم از محل یارانه ها هر دو از جیب مردم است واقعیت این است که یک سر بیت المال به جیب پزشکان وصل است و مردم و دولت هرجه در می اورند صاف توی جیب پزشکان می رود (2463743) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۴:۴۵
خوب این دولت اگر اینقدر خوب محاسبه می کند حقوق من معلم و کارگر و کشاورز را

هم بر پایه اشل حقوقی آمریکا محاسبه کرده و کتاب حقوق معلم و کارمند و کارگر و

کشاورز را هم چاپ کند

دولت سرمایه داران و از ما بهتران معلوم است که دلش برای بدبخت بیچاره ها

نخواهد سوخت (2463746) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۶:۲۲
وزارت بهداشت کشور من جاییست که ٩٣درصد درامد ان به هفت درصد شاغلین تعلق میگیرد ان هم کاملا قانونی. چو دزدی با چراغ اید گزیده تر برد کالا (2463754) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۷:۰۳
تا وقتی ده درصد کادر درمان(یعنی پژشکان)بر ۹۰درصد بقیه حکومت می کنند و وزیر و معاونین وژیر بهداشت همه پزشک هستند و غیر پزشکان را به جمع خود راه نمی دهند و تمام تصمیمات را پزشکان میگیرند وضع بهتر نخواهد شد ضمنا بهداشت درمان مردم باید از اموزش پزشکی جدا شود وگرنه پول را پزشکان خواهند گرفت و خدمات و درمان را یک عده ناشی با عنوان رزیدنت و انترن انجام خواهند داد و این وسط بیچاره مردم که هم پول می دهند و هم جانشان در خطر ازمایش و خطای دانشجویان است (2463755) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۰۸:۰۳
چرا همیشه در پرداخت ها باید به کشورهای دیگر نگاه کنیم و همیشه از کانادا و آمریکا صحبت بشه اما وقتی دریافت حقوق مطرح میشه از ضعیف ترین اقتصاد های دنیا هم پایین تر هستیم.....
ترو خدا یه خورده انصاف داشته باشین و همینطوری چشم بسته چیزی رو نگید ....چرا نمیگید که در همون کشور کانادا یک معلم در سال 40 تا 50 هزار دلار آمریکا حقوق دریافت می کنه؟؟؟ (2463757) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۰:۲۲
نظر من روحانی همان احمدی نژاد است. او هم مانند احمدی نژاد آمارهای غلط داده و دائما" خبر از بهبود اوضاع اقتصادی می دهد.

آقای روحانی با این اوضاع تورم و افزایش قیمتها مردم را چه فرض کرده اید؟
آیا این گونه افزایش بهای سلامت مردم از روی تدبیر بوده و باعث امید می گردد؟
لا اقل شما مانند احمدی نژاد با حرف هایتان نمک بر روی زخم مرد نپاشید. (2463767) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۰:۵۷
اين دولت نوکر سرمایه داراست. حتی اونجایی که نشون میده با مردمه بازم تهش درمیاد که با اوناس (2463771) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۱:۴۷
ایا انتظار دارین وزیری که خودش سرمایه دار بخش خصوصبیه تعرفه ها را ارزان کنه. خوب معلومه که هر چه تعرفه ها افزایش پیدا کنه درامدش بیشتر می شه. بنابراین طبق منطق باید تعرفه ها را زیاد کنه تا خودش در بخش خصوصی اش بیشتر گیرش بیاد (2463775) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۲:۳۹
ایشان علاوه بر مردم باید مثلا" جواب پرستارانی را هم بدهند که چند وقت پیش چند نامه در اعتراض به کمی دستمزدشان ارسال کردند (2463781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۳:۱۰
همین که خیلی بی سروصدا این کارها را می کنند معلوم است که یک جای کارشان می لنگد. (2463784) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۴:۰۴
سلام هموطنان، در مثلث مردم و پزشکان و حاکمیت (که بیمه نماینده آن است) در دو دهه اخیر همیشه دولت ها با زیرکی از وظیفه ذاتی خود شانه خالی کردند و هزینه مالی از جیب مردم و هزینه آبرویی از پزشکان بوده است، این که همچین مطالبه ای وجود دارد چه آن را ببینیم و چه نبینیم یک واقعیت است و این اقدام اخیر این بار را از دوش مردم به دولت منتقل میکند، فراموش نکنیم که طرح هنوز بطور کامل اجرا نشده و مسلما با گرفته شدن بهانه از بسیاری از پزشکان بحث زیرمیزی رمزگشایی خواهد شد، در ضمن طبق قوانین و فرمول های محاسبه حقوق و مزایا در سیستم بهداشت و درمان درآمد تمامی رده های درمانی با افزایش درآمد پزشکان با تناسب افزایش می یابد، و اینکه با آغاز بکارگیری این تعرفه ها از مهر ماه هنوز هیچ پرداختی در هیچ رده ای انجام نشده است. در مورد بیمارستان‌های خصوصی هم حتی اگر ساماندهی نگردد در تمام دنیا امکانات عمومی رایگان و یا ارزان و امکانات خصوصی هزینه بر است و با توجه به ارتقا کیفی بیمارستان های دولتی طی طرح تحول انتخاب بیمارستان خصوصی یک تصمیم شخصی است که هزینه هم دارد. آقای قادری با همه احترامی که برایشان قایل هستم در این مورد بیشتر از چشم حاکمیت و هزینه و فایده به مطلب نگاه کرده است و نه از چشم بیماران. (2463785) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۴:۰۵
تا دیر نشده باید برای اطلاع رسانی کمپین فعال راه انداخته باشه و به غیر از مجلس از هیچ کس کاری ساخته نیست.. تا وقتی تعیین تعرفه دست مجلس بود همه چیز منطقی و با حساب و کتاب بود ولی از وقتی که تعیین تعرفه به نظام پزشکی و وزارت بهداشت محول شد تعرفه ها فاجعه بار بالا رفته.. (2463786) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۴:۱۵
سلام
به نظرم می اید افزایش تعرفه ها به بهانه حذف زیرمیزی اصلا منطقی نیست . پزشکان محترم باید بدانند در کشور ایران زندگی می کنند .همین تعرفه ها برای بخش کارمندی و کارگری لحاظ می شود . ضمن اینکه در بخش کارگری و کارمندی و سایر بخشها ، به راحتی مالیات اخذ می شود . ولی یکی از قشرهایی که از دادن مالیات در قسمت اعظم درامدشان طفره می روند پزشکان جراح هستند که این نوع درامد های انان از سوی اداره مالیات رصد نمی شود .
فرض بگیرید همین پزشک محترم به یکی از شرکت های دولتی مراجعه کنند و در قبال انجام خدمات از سوی کارشناس محترم درخواست مبلغی به دلیل پایین بودن حقوقش بکند ، جه اتفاقی می افتد؟
دکتر محترم فریاد وا اسفا می دهد که بنده روزی جون چند ده نفر را نجات می دهم چرا باید این مبلغ اضافی از من اخذ شود و ادامه ماجرا . بله این داستان این روزهای مملکت ماست . همین پزشکان فقط ویزیت های روزانه شان که نوش جانشان باشد چون حق قانونی و شرعی انان است بیش از چند ملیون است . خوب چرا این مبالغ برای انان کافی نیست ؟
طمع راز اصلی این موضع است . طمع (2463787) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۴:۴۰
فکر میکنم که لازم هست پایگاه خبری الف به دلیل جایگاه خاصش به عنوان مدعی العموم وارد این ماجرا بشه و با آگاه سازی نمایندگان محترم از ایجاد این فاجعه جلوگیری کنه تا 15 آبان این دستورالهمل قراره اجرایی بشه.. (2463790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۵:۱۰
این وظیفه نمایندگان مردم در مجلسه که از خواب بیدار شن وببینن بول یارانه مردم مستضعف به جیب مرفه ترین بخش جامعه سرازیر شده .جناب توکلی چرا سکوت کردید؟ (2463792) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۵:۳۱
اين دكترا در آخرت چي جواب خدا را ميخواند بدن. (2463793) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۶:۲۳
وقتی تعرفه گذار ناظر مجری خود بزشکان بایدم واسا حذف زیر میزی تعرفه خودشونو300درصد افزایش بدن .کمیسیون بهداشت مجلس و وزارت بهداشت دست بزشکای متخصص هست که خودشون ذی نفع این قضین یک شبه1500میلیارد از بول یارانه ملتو سرازیر کردن جیب خودشون جالبه ادعا میکنن برداختی از جیب مردم نیست!!! (2463796) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۶:۴۷
ارزش جان يك پدر يك مادر يك فرزند چند تومان است آقاي روحاني , آقاي وزير , آقايان چند تومان؟
ايران تنها بهشت دلالان و رانت خواران نيست ! بهت پزشكاني است كه براي هر عمل 8 ميليون هزينه زير ميزي از بيمار درخواست ميكنند ! و همه ميدانند و هيچ كس حرف نمي زند .
ايران قبرستان بيماران سرطاني است چرا كه ديگر مردم عادي 70% مردم قدرت پرداخت هزينه درمان اينگونه بيماريها را ندارند .
آقايان قيمت جان يك ايراني چقدر است كه ايطور راحت برسرش قيمت ميگذارند؟ (2463797) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۷:۱۵
کی گفته شکاف درامد سابق بر اتین 5تا10برابر بوده خداشاهده خودم کارمند بیمارستانم کارانه من ماهی میانگین130تا140هزار تومن هست کارانه یه متخصص تا60میلیون هم میرسه این یعنبیچند صد برابر کجای دنیا فقط یکی بگه کجای دنیا این شکاف بین کادر درمان هست؟ (2463798) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۸:۲۲
طرح جدید بدعت بدی رو برای پزشکان ایجاد می کنه. متأسفانه جزئیات این طرح رو به مردم نمی گن، بنده به عنوان کادر درمانی عرض می کنم خدمتتان:
- هزینه آزمایشات به شدت افزایش پیدا کرده، به طوریکه هزینه بضی از آزمایشان با افزایش چند برابری به بالای 1 میلیون رسیده است. البته درست می گویند اگر بیمارستان های دولتی بروید (به شرط زیر بار رفتن بیمه) پرداختی شما تغییری نخواهد کرد ولی اگر گذرتان به آزمایشگاه ها و بیمارستان های خصوصی برسد، اون موقع اصل ماجرا رو درک خواهید کرد. ذکر این نکته نیز ضروری است که بیمارستان های دولتی نه توان کیفیت بالاتر رو دارند و نه ظرفیت بیشتر از این. یعنی برای یک آزمایش ساده باید ساعت 4 صبح رفت توی صف!

- فاصله درآمدی بین پزشکان و بقیه کادر درمان غیرقابل باور و مسخره شده، پس از اجرای این طرح، دریافتی هیچ پزشک متخصص تمام وقتی کمتر از 200 میلیون در ماه نمی شود. ولی حداکثر حقوق یک پرستار به 1.5 میلیون در ماه نمی رسد. این یعنی کشتن انگیزه کسانی که بیشترین ارتباط رو با بیماران دارند.

- معلوم نیست سال آینده نیز، این مقدار بودجه در اختیار بیمه ها و وزارت بهداشت قرار داده بشه، پس در نتیجه معلوم نیست بیمه ها هم حتی در بیمارستان های دولتی این اختلاف هزینه رو پوشش بدند و از طرف دیگه، وزارت بهداشت چطوری می خواد این دستمزد رو به پزشکان پرداخت کنه؟ در ضمن در کشور عزیز ما، اگر قیمتی بالا رفت، دیگه پایین نمی آد و دیگه نمی شه پزشک ها رو به درآمدی کمتر راضی کرد.

- همانطور که در متن هم نوشته، زیر میزی رو معمولا پزشکانی می گیرند که درآمدهای نجومی دارند، یعنی فقط حرص پول دارند و با تزریق پول بیشتر هم این مشکل حل نمی شه.
در آخر، بنده وقتی توقع بعضی از این پزشکان رو می بینم، می گم ای کاش می شد مثل قدیم پزشک از هند بیاریم! تا توقع اینها کم بشه. (2463801) (alef-13)
 
سعىد
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۰۵:۱۹:۳۴
چرا به همين راحتى دروغ ميگين كجا درآمد متخصص به٢٠٠ميليون رسيده اينهمه رشته هاى تخصصى در صدها شهر و هنوز طرح اجرا نشده سريع آمار گرفتى. در اين كشور هر كسى با انگيزه هاى شخصى هر ادعايى ميكنه و اصلا وجدانش براى دروغ بودن ادعاش در عذاب نيست (2467052) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۹:۰۲
در واقع و عملا تعیین تعرفه های پزشکی توسط خود پزشکان صورت می گیرد و در واقع در تعیین تعرفه ها انحصار کامل وجود دارد از طرفی واقعیت آن است که جامعه پزشکی با سالهای دور خود فاصله زیادی پیدا کرده جامعه پزشکی که در سالهای گذشته سلامت بیمار دغدغه اصلی اش بود امروزه کسب درآمد حداکثری از بیمار سیاست اصلی آن شده و عملا طبابت به تجارت بدل شده هر ساله تعرفه به حد ظالمانه ای افزایش می یابد و مردم بدبخت کاری از دستشان بر نمی آید در این میان بسیاری تن به مرگ می دهند چون توان تأمین هزینه های درمان را ندارند من ضمن آنکه به جامعه پزشکی هشدار می دهم اگر این رویه ادامه یابد مردم پزشکان را با دزدان سر گردنه مقایسه خواهند کرد و این قشر حرمت و شأن و منزلت خود را از دست خواهد داد به نمایندگان مجلس نیز یادآور می شوم با توجه به انحصاری که در اینخصوص وجود دارد ضرورت دارد ترتیبی اتخاذ شود تا تعیین تعرفه از طریق مجلس صورت گیرد (2463803) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۱۹:۲۳
بعضی ها تفسیر میکنند اگر پزشکان درامدشان بالا نباشد از ایران به کشورهای اروپایی وامریکا مهاجرت میکنند .باور کنید با علم میگویم اگر از ایران مهاجرت کنند به جز کار در رستوران ودر پمپ بنزین برای انها کاری پیدا نمیشود.همه که پروفسور سمیعی ودکتر سیم فروش نمیشوند! واقعا ایران نسبت به سطح درامد متوسط جامعه بهشت پزشکان است.همین الان جراحانی هستند که بدون در نظر گرفتن زیرمیزی به درامد ماهیانه صدمیلیون تومان هم راضی نیستند.ای کاش همه ما کمی تقوا داشتیم و کمی هم به فکر اخرت بودیم. (2463805) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۲۰:۱۷
چرا خبرگان و مجلس ومجمع وبقیه مدعیان هیچگونه عکس العملی نشان نمیدهند؟ ظاهرا همه فقط موقع دعواهای سیاسی و برای منافع باندی وگروهی سر وصدا میکنند.واقعا برای این ملت مظلوم تحت فشار عناصر داخلی متاسفم.باور کنید هزار تحریم اروپا و امریکا اینقدر به مردم فشار نمی اورد (2463806) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۴:۳۷
بیچاره پزشکان که نا آگاهان در مورد آنها این چنین بی ترمز نظرات کارشناسانه !میدهند (2463836) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۳۹:۵۳
ﻗﺒﻮﻟﻪ ﺍﮔﺮ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻓﮑﺮ ﻣﮑﻨﺪ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﻫﺎ ﭘﺪﯾﺪﻩ ﺯﯾﺮﻣﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯿﺮﻭﺩ ﻭﯾﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺧﻮﺏ ﺑﺴﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻧﺸﺪ ﺟﻨﺎﺏ ﻭﺯﯾﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻬﻤﯽ ﻣﺜﻞ ﺍﺳﺘﻌﻔﺎ ﻧﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﺭﺳﻤﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﺍﮔﺮ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭﻣﺴﯿﻠﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺻﻨﻔﺸﺎﻥ ﻭﯾﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺷﺎﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺳﻬﺎﻣﺪﺍﺭﻧﺪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﻓﻘﯿﺸﺎﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺣﻤﺎﯾﺘﯽ ﮐﻤﮏ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺑﺪﺳﺖ ﺍﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﺸﺎﻥ ﺩﺭﺩ ﻧﮑﻨﺪ ﻫﺮ ﭼﻦﺩ ﺍﺯ ﺩﺭﺍﻣﺪ ﮐﺴﺮ ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ ﯾﺎﺭﺍﻧﻩ ﺷﺎﻥ ﻗﻄﻊ ﺷﺪ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﺳﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﻭﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻇﻠﻢ ﻭﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﻪ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺩﺳﺖ ﺩﺭﺍﺯﯼ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺑﯿﻤﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﻤﺎﯾﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﺤﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﻭﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﺍﺻﻞ ﭘﻮﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﯽ ﮐﻢ ﻭﮐﺎﺳﺖ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭﺍﯾﻨﮏ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﻫﺎ ﭘﻮﻝ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻭﯾﺎ ﺍﺯ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺩﺭ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﭼﻮﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﯽ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻧﺎﺭﺿﺎﯾﺘﯽ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﺑﭽﺸﻢ ﻧﯿﺎﯾﺪ ﺍﻣﺎ ﮐﻼﻫﯽ ﮔﺸﺎﺩ ﺳﺮﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻓﺖ ﻭﻣﻄﻤﯾﺎ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺯﯾﺮ ﻣﯿﺰﯼ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻧﻤﯿﺮﻭﺩ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻧﻤﺎﯾﻢ ﻭﺍﮔﺮ ﺳﺎﯾﺖ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺍﻟﻒ ﻣﻨﻌﮑﺲ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺷﮕﺮﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻟﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﯾﮑﺒﺎﺭﻩ ﺗﺮﯼﺍﺭﺩﺭ شدند (2463846) (alef-13)
 
یحیی
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۲:۱۶
پزشکی که با بودجه ملی واستفاده ازپول بیت المال مدارج ترقی را طی می کند باید درخدمت مردم باشد ودولت باید طوری برنامه ریزی کند که پزشک پس ازفارغ التحصیلی وگرفتن تخصص تا10سال حق دایرنمودن مطب شخصی رانداشته ومؤظف به خدمت دربیمارستانها ی دولتی باشد. بخش بزرگی ازپزشکان انسانهای خوب وشریفی هستند ولی قانونمند شدن کاربهتراست و وزیرمحترم که دانا ودلسوز وکوشا هستند نباید جهت جلوگیری ازکار غیرقانونی وغیرشرعی اخذ زیرمیزی تعرفه ها را افزایش دهند چراکه تعرفه ها همین حالاهم زیاد است وبه مردم وبیمه ها ودولت فشار وارد می کند وافزایش مجدد تعرفه ها تبعات فراوانی دارد و حتی باعث گرانی دارو و لوازم وخدمات پزشکی وبیمارستانی مخصوصا دربخش خصوصی خواهدشد . چرا باید به خاطردرامد یک مجموعه تمام ملت ومملکت رادچارمشکل کرد؟ عیان است که درامد روزانه یک پزشک متخصص دارای مطب ازحقوق ماهانه یک کارمند ودستمزد ماهانه یک کارگر بیشتراست . چرا؟ مگرآنها چقدرهزینه دارند؟ خانواده پزشکان بادرامدبالا از امکانات تحصیلی و رفاهی وپایگاه اجتماعی بالاتری بهره مند هستند واین باعث شکاف طبقاتی درجامعه شده وخواهدشد وعواقب زیانباری خواهد داشت . بهتراست برای انجام کاری که به همه مردم مربوط می شود همه مردم را درنظرگرفته وبرای تامین خواسته یک قشر دیگراقشارجامعه را دچارمشکل ننمائید. (2463868) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۲:۵۹:۱۲
چند روز پیش به یک پزشک مراجعه نمودم گفتم کبدم چرب میباشد یک ازمایش برام نوشت و ۲۶۰۰۰ تومان پول ویزیت دادم کلا یک دقیقه طول نکشید بعد جواب ازمایش بردم پیش دکتر دوباره ۲۶۰۰۰ تومان ویزیت گرفت اعتراض کردم گفتم این ازمایش خودش برام نوشته و دفعه قبل دارویی تجویز ننموده اند گفت اینه دوست نداری میتونی بری ٬ متاسفانه اکثرا فقط به فکر پارو کردن پول هستند نه جون مردم اوناییکه هم این قوانین را تصویب میکنند خودشون پزشکند برا خودشون هم جیب پر کنی داره اگه همه کاسبها بگن ما درامدمون کمه خدمات و جنسها را گرون کنند کی اینو قبول میکنه اما اینا پزشکند دو واحد بیشتر پاس کردند خوب باید هم برا درست کردن مجتمعهای خصوصی این کارا را انجام بدن به خدا خون مردم و مکیدن این پزشکها به کجا میخواهید برسید انهاییکه قبل از شما داشتند به کجا رسیدند یه کم هم به فکر مردم و آخرت باشید . (2463884) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۱:۱۶
عذر بدتر ازگناه كه مي گفتند همين بود ،اين ظلم نيست پس چيه كه در حق مردم مي كنيد ؟ مثلا آمده بوديد گراني را كنترك كنيد ولي در اين يكساله بيشتري گراني را از بخشهاي دولتي متحمل شده ايم
خدا بين ما و شما حكميت كند انشالله (2464049) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۴:۲۸:۱۳
سلام درانگلستان وسایرکشورهای اروپایی ازمردم 40 درصدمالیات گرفته وبعدش خدمات رایگان درمانی میدهند، البته بخش خصوصی که خرج عمل چندبرابرایران است، البته ارزش پول آنجا راباایران نمیتوان مقایسه کرد، پوند=5000 تومان (2464179) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۱:۱۴:۴۶
آخه مشکل اینه که ما در نگاه به قضایای مختلف فقط قسمتی را می بینیم که به نفعمان باشد (2465149) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۵:۳۶:۲۵
من به ازمایشگاه مرجعه کردم باافزایش هزینه روبروشدم نمیدانم این شعارهای اقای وزیر ونوبخت کجا احرا میشود ماکه با این بیماری صعب العلاج باید............ (2464360) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۵:۴۸:۳۱
واقعی کردن قیمتها طرح خوبی است وپزشکان اگر تامین شوند زیر میزی نخواهند گرقت و هم مردم یخچالهای خود را از داروهای مفت و ارزان پر نخواهند کرد . در این

زمینه دولت خوب کاری کرده و باید ادا مه یابد . (2464390) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۶:۱۹:۱۴
و این داستان همچنان ادامه دارد........................... (2464446) (alef-13)
 
عليرضا
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۶:۴۶:۵۴
با سلام. بنده خودم در حوزه بهداشت و درمان فعاليت مي کنم. با قاطعيت مي گويم مشکل وزارت بهداشت اين است که اصرار دارد همه مديران خود را از پزشکان انتخاب کند و تا اينگونه است قصه همين است. تنها راه انتخاب يک غيرپزشک مسلط به حوزه بهداشت و درمان در منصب وزارت است. کاري که در اکثر کشورهاي پيشرفته دنيا مي افتد. قايم مقام وزارت بهداشت جناب اقاي دکتر حريرچي خودشان در اين رابطه در برنامه نبض امار ارائه کردند و خودشان بر اين مو ضوع تاکيد کردند. يک پزشک وقتي در حد ثروتمندان اروپا و امريکا درامد دارد و تنها دغدغه اش اين است که پولش را کجا سرمايه گذاري کند چگونه مي تواند به فکر محروميني باشد که حتي يک سرماخوردگي بچه اشان هم زندگيشان را فلج مي کند.اميدوارم ذره اي استاندارد و فکر عقلانيت در سيستم مديريت اين کشور جاري شود و سرمايه داراني مثل ........ به فکر مردم باشند. کّ (2464481) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۶:۵۰:۵۶
باسلام این تعرفه ها منجر به تورم وفاجعه برای فقراست کسب درامد از بیماران زجر کشیده واکسرا پیر فرتوت وجوانهای بیکار ایا بهداش وسلامت مردم را افزایش مدهد .یا فقط باعث افزایش درامد نجومی طبقه ای خواص میشود.پزشکان امروزه تبدیل به میراث بر تمام خوانواده های ایرانی شده اند.هر مردم در طول عمر با مرارت وزحمت جمع مکنند در نهایت با اشک چشم ونا امیدی . تحویل یکعده از خود راضی از خدا بی خبر مدهند. مردم مریض فقیر زجر کشیده. یارانه بگیر چگونه متوانند. از پس این هزینه بر ایند با خوردن گل گاو زبان وعرق نعناع وقت مگذرانند وقتی به دکتر میروند گه دیر شده هزینه های سر سام اور ام ار ای وغیره تمام هستیشان را بر باد مدهد
ایا زمانیکه برا ی تعدیل بازار نارنگی از خارج میشه وارد کرد برای تعدیل تعرفه نمیشه کسی را از خارج اورد
۳ صحبت پرستار هاهم مانند تقسیم غنایم مباشد نه کمک به مردم دنبال کلاه از قربانی هستند
در اخر امیدوارم به سلامت مردم فکر کنند نه به درامد پزشکان ...مگر در این مملکت فقط مشگل کمبود درامد انها مهم است..........انکه از دریا بنوشد تشنگی اش افزون شود هر چه قدر به اینها بدهید حریص تر مشوند .....با عرض پوزش (2464495) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۱۷:۰۱:۴۱
اکثریت مردم که از وضع قبلی راضی اند و میگویند نیازی به افزایش کذایی تعرفه ها نیست وزارت بهداشت هم ظاهرا باید هدفش مردم باشد اما روشن است که وزیر کذایی میخواهد پول به سمت همکارانش پمپاژ کند بیچاره رییس جمهور با این وزیر کذایی
پیشنهاد میکنم این آقا را وزیر دادگستری کنند یکم پول به سمت ما پمپاژ کند (2464508) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۸-۱۰ ۲۲:۳۱:۰۷
بسه اینقدر به پزشکان رسیدین بد نیست ته کسیه پول خرد را به پرستارها و بقیه کارکنان بیمارستان بدید تا حداقل بتونن نون وآب بخرند (2464983) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۲ ۱۹:۲۹:۲۴
این پول مردم بدبختی که برای افزایش خدمات پزشکی از گرفتن یارانه انصراف دادند حالا باید مستقیم به جیب پزشکان بره !!! بیایید از دولت تدبیر و امید تحویل بگیرید . امید به افزایش فقر و افزایش پول سرمایه داران . آیا این دولت قتبل اطمینان است . برای افزایش جزئی حقوق کارگر با دهها جلسه بگیرند اما بیت المال را مستقیم به جیب خودشان سرازیر میکنند و کسی صدایش در نمی یاد، چون کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم از همین پول سهم میبرند .... (2467503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۵ ۱۸:۵۸:۱۱
تا وقتی شعور عامه مردم در این حده که اکثریت یک قشر زحمتکش را با اقلیتی بی مسوولیت از همان قشر یکسان میبینند متاسفانه مشکلی حل نمیشود فقط موجی از یک تفکر منفی راه می اندازیم که سود آن در نهایت باز برای همون حداقل بی مسوولیت میلیاردر است.همین عامه مردم وقتی سیصد هزار تومن پول مش و رنگ مو در یک دقیقه می دهند خیلی هم راضیند!!!اما وقتی بیستو شش تومن پول ویزیت پزشک متخصص حداقل سیو پنج ساله را میدهند که تنها راه درآمدش هم همینه انگار دارن به قاتل پدرشون پول میدن!!!! (2472063) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.