نظر منتشر شده
۲۰۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 249694
در باب آبگوشت بزباش و قورمه سبزی؛
نبایدهای ترکان
مصطفی شریعت؛ 29 آبان 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
سال هاست که در امور سیاسی کم قلم میزنم. اما در مورد آبگوشت بزباش و قورمه سبزی خیلی دلم سوخت. بعد که دیدم الف جنبه مهمی از این کلام درربار را اصلا ندیده، بلکه در تنزیه آقای ترکان مقاله زده است بیشتر دلسوخته شدم! مدتی انتظار کشیدم شیر پاک خورده ای به موضوع بپردازد، نشد. بالاخره ترک عادت کردم و این چند نکته را تقدیم میکنم.

۱ـ حتی اگر واقعیت داشته باشد که «ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم»، آقای اکبر ترکان، به دلیل حضور ۳ دهه‌ای در مناصب عالی کشور، یکی از متهم‌های اصلی این جرم بزرگ و ستم ملی است و نباید با فرار به جلو، در جایگاه مدعی قرار بگیرد؛ بلکه باید خدا را شکر کند که در کشور کسی به کسی نیست و احتمالاً، حالا حالاها کسی در این فقره، یقه‌ی او و سایر متهمین و بلکه مجرمین را نمی‌گیرد!

۲ـ آقای اکبر ترکان نباید نان انتقاد از دوران مملو از تلخی احمدی‌نژاد را بخورد. ایشان تا پایان دوره‌ی اول ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، «معاون وزیر نفت، مدیرعامل پتروپارس و مدیرعامل نفت و گاز پارس» تشریف داشت و نه تنها در اعتراض به فجایع مدیریتی آقای احمدی‌نژاد، استعفا نداد، بلکه عافیت‌طلبی پیشه کرد و از ترس غضب احمدی‌نژاد، قید هرگونه انتقادی را زد و سال‌ها پس از برکناری، حالا زبان باز کرده اند.

۳ـ مصلحت جناب ترکان عزیز در این است که بی‌خیال افشاگری دوران احمدی‌نژاد شود! عالم و آدم ندانند، آقای ترکان خوب می‌داند که جناب‌شان نه تنها اهل مبارزه با فساد نیست، بلکه مبارزین با فساد را هم تحمل نمی‌کند و از این حیث، حرف و حدیث در خصوص خود او کم نیست! شاهد مدعا، مورد آقای دکتر شهریار مشیری، مدیرعامل معزول منطقه‌ی آزاد قشم است. دکتر مشیری، فسادستیزی آقای ترکان را جدی گرفت و برای مبارزه با زمین‌خواری‌های افسارگسیخته در قشم، آستین بالا زد و به عدلیه عارض شد؛ ولی جناب ترکان، به جای حمایت از او، مدعی‌اش شد و خواهان پس‌گرفتن شکایات شد و چون دکتر مشیری تمکین نکرد، پیشنهاد استعفا به او داد و وقتی از استعفا خبری نشد، با عزل، نسخه‌ی دکتر مشیری را پیچید!

۴ـ آقای ترکان، به موضوع عزل و نصب‌های بی حساب و کتاب و ناگهانی و غیرکارشناسی، هم، ورود نکند بهتر است؛ چه، خود ایشان در این خصوص، نقدخورش ملس است! صدور ۲ حکم برای آقایان مهدی بازارگان و علی‌اکبر شعبانی‌فردجهرمی به عنوان سرپرست منطقه آزاد قشم، در یک روز و با یک شماره و با چند ساعت فاصله، نشان می‌دهد، آقای ترکان، در عزل و نصب‌های بی حساب و کتاب و ناگهانی و غیرکارشناسی، دست کمی از آقای احمدی‌نژاد ندارد! فعلا همین قدر بس است. تا وقت بقیه مسائل برسد.
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۰:۵۹
در این حقیقت که کشور در هیچ زمینه قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را بدون انحصار و تعرفه ندارد شکی‌ نیست، و در این حقیقت که افرادی مانند آقای ترکن از به وجود آوردگان آن بودند نیز شکی‌ نیست ولی‌ باز هم این شجاعت را دارند که اعلام کنند، نگاهی‌ به اقلام صادراتی ایران بیاندازید که همه نفتی‌ یا ادامه نفت است، مثلأ صادرات سیمان یا آهان و فولاد و یا محصولات غذای مانند ماکارونی‌ و بیسکیویت همه ناشی‌ از دادن نفت و گاز مجانی‌ به صنایع سیمان و برق و آهن یا دادن گندم وارداتی‌ با سوبسید به کارخانه‌های تولید ماکارونی‌ یا بیسکیویت است.... چرا از گفتن حقیقت واهمه داشته باشیم. (2499423) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۱:۵۰
در آمریکا یک بسته بیسکیویت ۲۰۰ گرامی‌ ویفر ۷۵ تا ۹۰ سنت به فروش می‌رسد، در ایران یک بیسکیویت ویفر ۴۰ گرامی که به مراتب کیفیت پایین تری دارد به حداقل ۵۰۰ تومن به فروش می‌رسد ، یعنی‌ کمی‌ گرانتر از بسته ۲۰۰ گرامی‌ در آمریکا، ولی‌ جالبتر اینکه بدانیم این بیسکویت در آمریکا وارداتی‌ و ساخت گرانترین سرزمین دنیا با بالاترین قیمتها در زمین، خانه، دستمزد، آب و برق در آنسوی دنیا یعنی‌ هنگ کنگ است!!!... یعنی‌ این کارخانه محصولات گندم و اولیه این بیسکیویت را از حداقل چند هزار کیلومتر دورتر ,استرلیا یا کانادا یا آمریکا به هنگ کنگ وارد می‌کند، در آنجا با هزینه‌های وحشتناک هنگ کنگ تولید می‌کند ، بار کشتی می‌کند و ۱۲ هزار کیلومتر از عرض اقینوس آرام به بنادر غربی آمریکا میرساند و دوباره سوار قطار میشود و حداقل چند هزار کیلومتر دیگر به نیو یورک می‌رسد و در شبکه مصرف قرار می‌گیرد ولی‌ باز هم از محصول تولید تهران ارزانتر میشود، موز و صدها نمونه دیگر نیز موجود است، اگر این فاجعه و ضعف مدیریت نیست پس چه هست؟!!!... هم اکنون کلیه اجناس در ایران گرانتر از آمریکا و اروپا و حتی ژاپن و هنگ کنگ است که البته افرادی مانند آقای ترکن در به وجود آوردن این شاهکار نقش اساسی‌ و فراموش نشدنی داشتند و دارند!!!!! (2499639) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۲۶:۰۹
به آقای اکبر ترکان عرض می‌کنم پرواز آرکیو 170 ایرانی را از تلویزیون تماشا کن و به ملت و متخصصان متعهد کشورمان توهین نکن. اگر جای رئیس‌جمهور بودم ایشان را از مسئولیت خلع می‌کردم. (2500290) (alef-10)
 
توليد
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۷:۲۴:۰۱
برادر يا خواهر گرامي،رقابت با تولييد كنندگان قدر جهاني شوخي نيست اگر بخواهي مقايسه كني ساخت ماشين پيكان در 50 سال پيش از اين كپي برداري غير بومي كاملا" تكنيكال تر بوده است. (2501274) (alef-10)
 
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۲۱:۴۶:۵۱
دوست عزیز اگه ما خودمان آر کیو 700 را ساخته بودیم ارزش بیشتری داشت. مهندسی معکوس کپی برداری از نتیجه تحقیقات دیگران است. نه اینکه کار دوستان هموطن مون کم ارزش باشه اما تا رسیدن به جایی که بتوانیم خودمان موبایل و هواپیما و سایدبای ساید و خودرو مستحکم و کم مصرف بسازیم هنوز فاصله داریم. (2501679) (alef-17)
 
یه بنده خدا !
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۱۰:۵۹:۲۵
اگراینقدر مهندسی معکوس به قول شما راحته ، بسم الله یه محصول تاپ خارجی رو وردار بیار مهندسی معکوس کن ببینیم چی ازش در میاد ؟

نق زدن خوبه ولی یه ذره عرق ملی ضروریتره !!!! (2502284) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۱۰:۲۸:۰۱
توليد كردن صرف مهم نيست! انچه توليد ميكني و كيفيت ان و به درد خور بودن هم مهم است. پرايد هم فقط در ايران توليد ميشود! اما مردم با جان خود هزينه توليد انرا ميپردازند! خوب اين توليد به چه درد ميخورد؟ (2502228) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۲۷:۰۵
وقتی مدیری مثل آقای ترکان صبح تا شب ذهن او مشغول حساب و کتاب برای واردات کالا از خارج باشد باید هم از رفتن کشور به سوی خودکفایی ناراحت بشود و به زبان بیاورد که ایران و ایرانی غیر از پختن آبگوشت و قورمه‌سبزی تکنولوژی دیگری برای ارائه ندارد. به اعتقاد بنده این کار خداست که چنین افرادی که پست‌های مدیریتی کشور را اشغال کرده‌اند درون خودشان را بیرون بریزند و مردم متوجه نیمه پنهان آنها شوند. (2500294) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۲۷:۳۶
هرگاه سخنان مفت و فاقد منطق از کسی می‌شنوم مثل همین گفته اخیر آقای ترکان برای مدتی به هم می‌ریزم. عرض می‌کنم ذلیل غرب و آمریکا بودن تا چه حد! چرا این آقایان برای خودشان هیچ احترامی قائل نیستند؟ (2500296) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۲۷:۵۲
اگر واقعاً سخن آقای ترکان که گفته تکنولوژی ایران فقط در پخت آبگوشت و قورمه‌سبزی است درست باشد که نیست باید خود ایشان جواب بدهد وی و دوستانش در طول سالها مسئولیت داشتن در عرصه‌های گوناگون مدیریتی چه کار می‌کرده‌اند؟ سیاست فرار به جلو قدیمی شده. برای توجیه ناتوانی خویش فکر دیگری بکنند. (2500297) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۰۸:۴۶:۵۸
همه مخالفان ایشان فقط مخالفند و فکرشان بیشتر سیاسی است تا کارشناسی چون ایشان از نبود تکنولوژی یا ناتوانی در تولید حرف نزدا از قابلیت رقابت و هزینه تمام شده حرف زده که هر ادم غیر مغرضی قبول دارد (2502056) (alef-17)
 
امید
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۱:۰۱
از هول حمایت از ترکان در دیگ نیفتی؟!
1-مورد قبول مدیرانی هست که خودشون در این 30 ساله منصوبشون کردن! که میشه قریب به اتفاق مدیران نفتی!! مگه در این 35 سال چند نفر سکاندار کلیدی ترین مدیریتها بودند؟ همه رفیق فابریک همه ! همه هم خودشون را قبول دارن!
2-کاملا برکنار نشد بلکه جذب حاهای دیگه شد و بعد به دلیل بیماری کلیه بازنشسته شد و بعد از پیوند کلیه برگشت.
3-معلوم است که باید به مرور تعرفه برداشته میشد. معلوم است که خود این آقایون در مقام وزیر یا قایم مقام وزیر باید ایران خودرو را تبدیل به تویوتا می کردند نه اینکه ذوق کنند به تیراژ پیکان و پراید و پژوهای قدیمی!
مشکل را نفهمیدی؟ همه این سالها این اقایون راس کار بودند درواقع اگر ضعفی هست ناشی از اینهاست نه ما نه مصرف کننده بدبخت!
در صنعت تولید بستنی و پنیر شخصا معتقدم با توجه به عدم دخالت دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و خرید تجهیزات مدرن، کشور کاملا قابلیت رقابت دارد.
در صنعت فرش ماشینی، اگر نظام تحریم مانع از ورود مواد اولیه نشود، قیمت تمام شده ما از چین و ترکیه هم نازلتر است و بسیاری از تولیدکنندگان اصلا درگیر وام بانکی هم نیستند که سر سود وام بحث کنند بلکه فقط و فقط مواد اولیه را می خواهند تا آزاد و راحت وارد کنند. همین.
ماشین هم همینطور، اجازه دهند بخش خصوصی واقعی اقدام کند و اونقدر زیر پاش را خالی نکنند مثل مرحوم خیامی، هیوندا میشه همین کارخونه فرسوده داخلی.
اینها خودشون متهمان مدیریت کشورند. (2499808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۲۸:۳۷
سخنان نسنجیده برخی افراد که در دولت نفوذ کرده‌اند و قرار است حافظ منافع کشور و ملت باشند گویا به اشتباه تصور کرده‌اند که در کنگره آمریکا سخن می‌گویند! این چه سخنان زشتی است که امثال خرم و ترکان بر زبان جاری می‌کنند؟ به قول جانبازی که با همین ستون تماس گرفته بود اگر چشم بصیرت ندارند چشم سر هم ندارند تا پیشرفت‌های ما و عجز و ناتوانی دشمن را در همین چند روز و چند ماه اخیر در سوریه، یمن، عراق و غزه مظلوم ببینند؟ اینها عامل دولتند یا فریب‌خورده دشمنان ملت! (2500300) (alef-10)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۵:۱۸:۵۹
هموطن عزیز من ، نه این سخنان نسنجیده است و نه برخی افراد در دولت نفوذ کرده اند. آخر تا کی باید در خیال خوش گذشته بسر ببرید؟؟؟!!! آقایان و خانم های محترم بیش از هفده ماه از پایان دولت گذشته گذشته است!!! و هنوز انگار شما در حال و هوا و فضای آن دوره طی می کنید؟؟؟!!! اگر شخصیتی در حد و اندازه های جناب آقای مهندس ترکان نسنجیده سخن می گویند پس مرحبا و احسنت به این سخنان نسنجیده! 8 سال گذشته دیگر قابل تکرار یا تمدید نبوده ، نیست و نخواهد بود و بی جهت به خودتان این قدر زحمت ندهید! والله اعلم. (2501127) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۲۰:۰۴:۴۴
چه ربطی دارد به 8 سال گذشته؟ قبل از آن 8 سال ایشان چه گلی به سر این مردم زده؟ ضمن آن که در بخشی از آن 8 سال هم خود ایشان مسئولیت داشته است. حرف ایشان توهینی بزرگتر از آن چیزی است که رزم آرا گفت. (2501542) (alef-17)
 
هادی ایرانی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۷:۰۱
همون اقلامی که نام بردید سیمان و فولاد و... بدون تجهیزات کارخانه ای که از خارج وارد میشه قابلیت تولید در داخل رو نداره. حقیقت بسیار تلخه تو کشور ما حتی پفک هم بدون دستگاه های کارخانه ای که از خارج وارد می شن قابل تولید نیست (2499851) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۲۹:۳۴
ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی ناشی از عدم به کارگیری نیروهای کارشناس جوان در امور اقتصادی است که شجاعت لازم برای ایجاد تحول اقتصادی دارند ولی چون حزب و گروهی ندارند و در کانون قدرت و ثروت نیستند میدان فعالیت به آنان داده نمی‌شود. مدیران سالخورده‌ای که به سبک رزم‌آرا که توان ایرانی را در حد لولهنگ‌سازی می‌دانست، برای تحقیر توان داخلی آن را منحصر در پخت قورمه‌سبزی می‌دانند، معلوم است که نمی‌توانند مسائل را حل کنند. (2500302) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۲۰:۰۸:۵۳
کاملا درست می فرمایید. جمع کردن مشتی پیرمرد بوروکرات که در جوانی هم به دلیل شرایط خاصی به سمت های دولتی انتخاب شده بودند نتیجه اش همین است. امثال آقای ترکان البته در جوانی هم کاری نکردند و الان هم با این توهین ها از روش فرار به جلو استفاده می کنند و فریاد می زنند آی دزد آی دزد (2501548) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۳۸:۱۴
چرا بدون اطلاعات حرف میزنی؟ تجهیزات تولید چیپس و اسنک و انواع تافی در داخل تولید میشه. ایران با پنج صادرکننده بزرگ نظیر بستنی میهن،شیرین عسل، اناتا و مینو و کاله، بزرگترین صادرکننده شکلات و تنقلات شکردار و بستنی در خاورمیانه است.
بسیاری از برندهای داخلی کردستان یا امارات یا کویت و حتی ترکیه در ایران تولید و به نام طرف خارجی مارکدار شده و صادر میشود.
محصولات ماکارانی و لازانیا ایران تا شرق اروپا صادر میشه، بازار داخلی ایران هم بزرگ و جذابه و الان شرکت بزرگ تولید نان در غرب تهران محصولاتش را به روسیه صادر میکنه و با هواپیما برای کترینگ ایرلاینهای خارجی بارگیری میشه.
خواهش میکنم به جای غر زدن، همت کنیم بسازیمش.
حتما سخته ولی شدنیه.
بگذارید این آقا بره همون آبگوشتش را بار بگذاره، ما مردم باید عاقل باشیم.
لینا وظیفه کلیشون تخریبه، ولشون کنین. (2500311) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۱۵:۳۹
یک میلیارد لایک و مثبت.

باید ساختش و غر زدن ممنوع. (2500465) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۳۴:۱۵
افغانستان و عراق و عمان و اردن و پاکستان و ایران روی هم خاورمیانه نامیده میشوند! بعد تنها بستی خاورمیانه بستنی میهن است هیچ برند خارجی توی خاورمیانه نیست جز اینها الباقی هم همینطور
دست بردارید از تبلیغات بی مورد و خنده دار صادر کردن کالات به معنی برند داشتن نیست (2500485) (alef-17)
 
عبدالجلال
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۸:۱۱:۵۰
شما کاملا" مبالغه میفرمائید , ایران با 5صادرکننده بزرگ تنقلات.......نسبتش چقدره؟ استنادتون به کدام آماره ؟ اون 4 کشور کدام کشورها هستند؟
آدم که بدش نمیاد مملکتش حرف اول را بزنه اما شعار بیشتر شنیده شده تا عمل و همیشه هم لاپوشانی با شعار همراه بوده و برای همینه که وقتی کسی از این تیپ صحبتها میکنه یه عده عین شما رگ گردنشون باد میکنه , شما فکر کردی چند درصد از صنعت کشور را بخش خصوصی شبیه بستنی میهن اداره میکنه؟ (2500735) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۱:۱۶:۰۳
تا مدیرانی چون ترکانها سر کارند امکان ندارد. (2500844) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۲۰:۱۱:۵۹
من البته حرف ایشان را قبول ندارم زیرا در خیلی از کشور ها تجهیزات کار خانه ای را از خارج وارد می کنند اما منظور ایشان این نبود که ما شکلات و پفک تولید نمی کنیم بلکه گفته اند تجهیزات تولید را از خارج می آوریم (2501552) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۰۸:۵۳:۱۲
تمام اقلامی که نام بردید با سوخت یارانه ای،کندم یارانه ای ، تسهیلات ارزان قیمت یارانه ای ، شیر یارانه ای و ... تولید میشود.کافیست یارانه ها برداشته شود تا قیمت واقعی کالاها روشن شود (2502065) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۸:۳۴
آقای رئیس‌جمهور باید مواظب اطرافیانی باشد که به عنوان دلسوزی و مشورت دادن پوست موز زیر پای او نیندازند. زندگی خیلی از گذشتگان در انقلاب و تاریخ معاصر باید درس عبرت برای همه ما باشد. ایشان بعید است فراموش کرده باشد که یاران مدعی اصلاح‌طلبی آقای هاشمی، پس از سال 76 با وی چه کردند. (2499857) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۹:۴۷
آقای ترکان که می‌گوید مرغ همسایه غاز است احتمالا هیچ صنعت و پیشرفتی را در دوران‌های وزارتش ندیده و یا قصد نداشته خواسته دیرینه انقلاب و نظام را عملی کند و حال با همان نگاه دیگران را هم با خود مقایسه می‌کند یعنی چون من نمی‌توانم پس دیگران هم نمی‌توانند! (2499861) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۰:۳۵
به آقای ترکان پیشنهاد می‌کنم برخی از مشاغل دولتی و خصوصی در شرکت‌ها را کنار بگذارند تا حداقل در 24 ساعت یک بار اخبار را گوش کنند تا ببیند در چه صنایعی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم. (2499864) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۴۴:۵۹
کدام صنایغ برتر هستیم (2500319) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۱۸:۲۸
انواع تنقلات، فرش ماشینی و موکت و الیاف نبافته.
در صنعت برخی داروهای دامی و آنتی بیوتیکهای انسانی و شیشه فلوت قیمتهای ایران و کیفیت از چین و ترکیه کمتر است. مواد اولیه کم دارند وگرنه سطح ایران بالاتر است. (2500470) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۴۲:۱۲
هسته ای - فضایی -نانو - نظامی- (2500495) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۸:۴۳:۲۲
براى مثال مى گم
تو نانو تكنلوژى (2500751) (alef-17)
 
سحر
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۳:۳۰:۲۱
چه ضرورتي داره كه ما در هر صنعتي جزو كشورهاي پيشرو باشيم چرا كه بسياري از صنايع توجيه اقتصادي نداره و وارداتش مقرون به صرفه تره. مثل اين كه يك خانواده به جاي تبادل با ديگران سعي كنه تمام اقلام ضروري رو خودش توليد كنه.
مثال بارزش سوئيس هست كه در چند صنعت يا خدمات مثل ساعت، شكلات و بانك حرفي براي گفتن داره و نيازهاي ديگه مثل خودرو رو از خارج ازكشور تامين ميكنه. (2500577) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۰:۵۸
اگر قرار باشد دولتمردانی برخلاف راهبرد «ما می‌توانیم» حضرت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب رفتار نمایند و بر پیشرفت غیرقابل انکار کشور در حد آبگوشت بزباش بیندیشند چگونه می‌توان جایگاه کشور را به عنوان قطب اول منطقه از نظر علمی، تکنولوژي و... حفظ کرد؟ (2499868) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۱:۱۱
آقای ترکان وجدان و اعتقاداتتان کجا رفته است درست در سالگرد شهادت پدر موشکی ایران بگویید که ما در آبگوشت و قورمه‌سبزی سرآمد هستیم؟ چرا چشم‌های خود را بسته‌اید؟ (2499869) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۲:۰۹
باید دید چرا درست در زمانی که آمریکایی‌ها در مذاکرات موش می‌دوانند و قلدری خویش را به رخ ما می‌کشند بعضی از افراد مثل آقایان ترکان و خرم به جای ایستادگی و مقاومت روی منافع ملی کشور سنگ اعتماد به آمریکایی‌ها را به سینه می‌زنند؟! (2499873) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۲:۲۳
هر کجا امثال آقای ترکان 35 سال بر مدیریت آن چنبره زدند و نگذاشتند افراد دیگری غیر از خودشان مدیر شوند ما فقط جز آبگوشت بزباش چیز دیگری تولید نکردیم ولی وقتی مدیریت به جوانان متعهد و دانشمند سپرده شد محصولات هسته‌ای، موشک فضاپیما و بالستیک، آرکیو170، نانو تکنولوژی، محصولات سلول‌های بنیادی و... تولید شد. (2499874) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۳:۲۲
چرا باید از دولتی که خود را دولت تدبیر می‌داند مشاوری مثل آقای ترکان بیرون بیاید. خدا وکیلی وقتی این جمله تحقیرآمیز را از زبان ایشان خواندم خجالت کشیدم. ریاست محترم جمهوری شأن خود را باید حفظ کند و دور چنین مشاورانی را که نخبگان هموطن خود را در مقابل غرب حقیر می‌دانند خط بزند. (2499880) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۳:۴۵
در طول یک سال و چند ماهی که دولت آقای روحانی سرکار آمده بعضی از افراد شاخص این دولت دانسته یا ندانسته به تضعیف کشور و متخصصین ایران پرداخته‌اند مثلاً فردی در مسئولیت سیاست خارجی صحبت از نابودی سیستم دفاعی کشور در مقابل اولین حمله آمریکا کرد بعد از آن رئیس محیط زیست با اتهام سرطانی بودن بنزین تولید داخل که بعدها دروغ از آب درآمد متخصصین کشور را تحقیر کرد. اخیرا هم آقای ترکان با سخنان نسنجیده خویش به این جمع افزوده شد. خدا را شکر می‌کنیم که ملت راه پیشرفت و ترقی را پیدا کرده و توجهی به سنگ‌اندازی‌های افراد مزاحم ندارد. فراموش نکنیم که سنگ را به قطاری که در حال حرکت است پرتاب می‌کنند. (2499883) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۲۰:۱۵:۰۲
چرا می فرمایید ندانسته؟ (2501556) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۳۲:۰۵
آقای شریعت، شما (دست کم در حوزه رسانه) کجای مسوولیت این سال های سخت هستید؟
نیاز نیست شما فرار رو به جلو را یادآور شوید!
خاطرمان هست نظرتان را در باب دولت کریمه ای که امروز نقدش می کنید! (2499937) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۹:۵۲
دوست عزیز واقعیت دنیای اقتصاد اینه که هر کشوری فقط در چند صنعت مزیت رقابتی داره. مثلا شما نگاه کن ببیین که مثلا ایا نروژ ماشین میسازه؟ در عوض صنعت نفتی داره که توش فقط نفت خام نمیفروشه بلکه تکنکنولوژی نفتی داره و یا نفت جاهای دیگه دنیا رو مثل ایران رو استخراج میکنه که مثلا 80 سال صنعت نفتش از خود نروژ جلوتره!!!!! نتیجه اینکه دو سه تا صنعت داشته باش ولی تاپ باش. به نظرم سه صنهت درامد زا ایران میتونستند کشاورزی، توریسم و نفت باشند. ماشین سازی رو هم زودتر باید تعطیل کرد تا جمعیت رو کاهش نداده! (2500022) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۸:۵۰:۰۱
دوست عزيز
تمام صنايعى رو كه تو كشوراى ديگه نام ميبرى هيچ كدوم دولتى نيستن و همشون رو بخش خصوصى ساخته.
وقتى تو ايران هيشكى به فكر اين نيست كه ايده بده و بره بسازتش و همه دنبال اينن كه دولت اشتغال ايجاد كنه و برن سر كار، توقع بى جايى كه خودمون رو با اون كشورا مقايسه كنيم! (2500752) (alef-17)
 
حق گو
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۴:۵۷
دوستان و عزیزان اگر با خود ، مردم ، متخصصان و مسئولان میانی صادق نباشیم و ضعفهای بیشمار و سنگینمان تقریبا در تمام زمینه ها (حتی در روش تبلیغ دین) را کتمان کنیم یا خوب درک نکنیم و صرفا به قوتهای نسبی موجود مان دلخوش باشیم قطعا بعلت خود بزرگ بینی و غرور کاذب درجا خواهیم زد و بلکه از جایگاه فعلی خومان هم عقبتر خواهیم رفت.
یک مثال : اگر بطور مثال از یک مسئول ژاپنی یا آلمانی در باره وضعبت علمی شان سوال شود حتما خواهند گفت خیلی مشکل دارند که باید شدیدا در رفع آنها تلاش مجدانه کنند و گرنه عقب میمانند! (2500048) (alef-13)
 
الاحقر عبدا...
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۰:۱۰:۱۸
جناب حق گو از ژاپن گفتید من هم پیرو فرمایشات خوب شما مطلب زیر را از

منابع معتبر نقل میکنم .

میگویند در ژاپن یکی از مواد درسی اول تا ششم ابتدایی " گامی به سوی

اخلاق " است که در آن اخلاق و شیوه تعامل با دیگران آموزش داده می شود.

واقعا باید همه ما از این موضوع درس بگیریم و تواضع در همه چیز داشته

باشیم (2500599) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۷:۱۱
مسئله اصلی اینه که امثال این آقا کم نیستند که به جای محاکمه خود، دیگران را مقصر جلوه می دهند (2500052) (alef-13)
 
ایراندوست
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۳:۲۵
امثال ترکان هیچگاه سیاست گذار اصلی نبوده اند که حالا بخواهیم انان را مقصر بدانیم (2500132) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۵۲:۳۲
اگرچه تاثیر گذار اصلی نبوده اند ولی سکوتشان و منفعت طلبیشان در واقع همراهی با جریان اصلی و تایید این روند غلط است. افرادی مثل ایشان صرفا تابع جریان باد هستند و در هر جهت که منافعشان باشد حرکت میکنند فارغ از درست و یا غلط بودن کار. در حال حاضر هم منافعشان در همین صحبت های سطحی و سخیف است که شاهدشان هستیم. (2500509) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۵:۴۴:۴۷
احتمالا در دولت های هاشمی و خاتمی که ایشان پست های کلیدی داشته، احمدی نژاد سیاستگذار اصلی بوده (2500715) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۹:۳۶
کلیت حرف شما درسته اما "افرادی مانند آقای ترکان از به وجود آوردگان آن بودند نیز شکی‌ نیست" صحیح نیست.
اینکه بگیم افرادی مانند ترکان نتونستند یا عزم تغییر این شرایط را نداشتند یک بحث است، ولی اینکه بگوییم افرادی مانند عالم به وجود آوردن ضعف در صنعت بودند یک بحث دیگست، یعنی قبل از جمهوری اسلامی ما در تولید خیلی حرف برای گفتن داشتیم، مثلاً وقتی که در اروپا انقلاب صنعتی شد ما در دوره قاجار بجز همین آبگوشت و آش رشته و دسته چاقو و پارچه و فرش و ... چی تولید میکردیم؟ یا مثلاً در دوره پهلوی صنایع ما یارانه ای نبودند؟
متأسفانه سایه سیاست زدگی سریعاً روی همه چیز میفته، ولی با عقب ماندگی اقتصادی که منجر به عقب ماندگی صنعتی و ... در کشور شده باید با دید جامعه شناسانه نگاه کرد. اگر هم دور و اطراف خودمون را ببینیم میبینیم که ما ایرانیها بیشتر از اونی که تمایل به کار تولیدی داشته باشیم بیشتر علاقه مند به استخدام در شرکتهای دولتی و شبه دولتی با حقوق تضمینی، خرید و فروش ملک و زمین و ماشین و ارز و سفته بازی هستیم و به طور میانگین قانون گریزیم، و دارای پتانسیل بالایی برای پارتی بازی، تعارف نداریم با هم که داریم؟ این موضوع ربطی هم به این مدیر و این حکومت نداره، در 100 سال اخیر دو حکومت عوض شدند (قاجار و پهلوی)، مجلس تأسیس کردیم، جمهوری روی کار آوردیم، چندین رئیس جمهور و مجلس و شورای شهر و دستگاه قضا و ... عوض شدند، ولی چرا وضع صنعتی، اقتصادی، فرهنگی(مثل تمایل به رشوه گیری)،رانت و رانت خواری، فساد اداری، و ... تغییر چندانی پیدا نکردند؟ چون ما مردم عوض نشدیم و تفکر و رفتار خودمان را هم بازتولید میکنیم و وقتی که به عرصه مدیریت میرسیم هم نتیجتاً همون کاری را میکنیم که قبلاً میکردیم! (2500140) (alef-13)
 
عماد
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۶:۵۶:۵۱
البته در اینکه گناه عقب ماندگی کشور در سرمایه گذاری صنعتی و رشد فنی را به گردن یک یا چند مدیر دولت بیندازیم ، بنده حسابی شک دارم. نیم قرن پول نفت خوردن انچنان ریشه های مفت خواری ، سرمایه خواری و تنبلی را در کشور گسترانده است که به زحمت میتوان بی تقصیری را در این زمینه یافت.
صنعت به درد درآمد میخورد. ماکه درآمدمان نفت است ، صنعت کجا ما کجا. (2500206) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۷:۰۲:۳۳
همه حرفات درست
اما قرار بود در این دولت مسئولین خوب حرف بزنن! این جور کنایه آمیزحرف زدن باعث انتقال احساس حقارت و عقب ماندگی ودرنتیجه ناامیدی به جامعه میشه!
خداییش اگه یکی در دولت قبل اینجوری حرف میزد چکار میکردین! (2500210) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۵:۲۷
اینو باید به خود اقای ترکان گفت که سال ها بر منسب های مدیریتی کشور تکیه زدن! (2500225) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۰:۱۶:۱۶
منصب صحیح است (2500603) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۲:۱۲:۰۸
این نظرات بی احترامی به هزاران کارشناس محترم و قابل در صنعت هستند و افرادی مثل ترکان سالها با پایمال کردن حق چنین افراد قابلی منافع خویش را تامین کرده اند و در حال حاضر نیز صحبتهیشان از روی خیر خواهی نیست بلکه منافعشان چنین اقتضا می کند. (2500526) (alef-17)
 
کرمانی
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۶:۲۸:۱۳
یک حقیقت بزرگ اینه که توی این مملکت در35 سال گذشته دربعضی از پست های مدیریتی افرادی مثل اقای ترکان سر کار بودند که حال و روزمان اینه،خداکنه زمانی که جدی متوجه میشیم دیرنشده باشه،زمان زیادی نمانده!! (2500718) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۹:۴۸:۵۶

من مدیر تولید یک شرکت خصوصی در زمینه تجهیزات پزشکی هستم
از وقتی که ما در حال فعالیت هستم تمامی وارد کنندگان کاسبیشان کساد شده
درحالی تعرفه در تجهیزات پزشکی 0 است
در ضمن تمام حمایتهای دولتی فقط برای وارد کنندگان است . در این ده سال یک ریال از دولت وامی نگرفتیم ولی تمامی وارد کنندگان از ارز مرجع بهره میبردند و الان هم ارز مبادله ای
تمام قوانین مالی مراکز دانشگاهی و بیمارستانی و پزشکی فقط در جهت حمایت از خرید داخل است
مثلا قانون در دولت وجود دارد که اگر شما نماینده انحصاری وارد ککنده یک برند خارجی باشید از مزایده معاف هستید.
جنس خارجی اگر هم بنجل باشد نیاز به استاندارد ندارد ولی هزار عیب بر کالای خارجی میگذارند
دولت اگر از وارد کنندگان جنس بخرد 70% پول را 3 ماه قبل از خرید به انها نمیدهد ولی اگر تولید کننده باشی بعد از فروش با هزار منت پولت را میدند و اخر هم 20% را نگه میدارند برای تظمین گارانتی در حالی وارد کننده ها اصلا چیزی به نام گارانتی ندارند
اگر جنس خارجی کار نکند مصرف کننده ان را به حساب عدم توانایی خود میگذارند ولی اگر کالا ایرانی باشد اگر خراب شود هراز بد بیراه نصیب تولید کننده است

امثال ترکان هنر دارند این موانع را بردارند چون بود و نبود تعرفه در برابر این حمایت از کالای خارجی هیچ است
تمامی حمایتها در کفه خارجی ها است . بحث تعرفه کاملا از سر جهالت است (2501509) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۱:۳۱
استفاده از مدیران مغرور که حتی در دوره مدیریت خودشان به نسبت مسئولیت و امکاناتی که در اختیار داشتند هیچ قدم اساسی و مهمی را برای پیشرفت کشور برنداشته اند و داشتن سمت های مختلف را دلیل لیاقتشان می دانند نه عملکردشان را ، هیچ کمکی نمی کند و همیشه هم این مدیران طلبکارند . طلبکار چه و از که نمی دانم. در حالی که مردم باید از آنان به خاطر امکاناتی که در اختیارشان بوده و کاری انجام نشده طلبکار باشند. مگر در این سی و اندی سال گذشته همین افراد در سمتهای مختلف مسئولیت نداشتند. پس چرا حالا بازی کی بود کی بود من نبودم راه انداخته اند . مردم از این روش مدیریت های سنتی و تجربی و آزمون و خطا خسته شده اند و چاره آن چایگرینی مذیران حوان و با انگیزه و تحصیلکرده در کنار گرفتن مشورت از معدود مدیران مجرب گذشته است. (2499425) (alef-13)
 
نیوتن
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۲:۱۳
قانون مدیریت ایرانی:
مدیر نالایق برکنار نمیشود بلکه از مسندی به مسند دیگر جابجا می شود. (2499669) (alef-13)
 
الاحقر عبدا...
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۰:۵۶:۱۶
خوبست دراینجا به بهانه مطلب تحت عنوان نیوتن و قانون مدیریت ایرانی مورد بسیار حائز اهمیتی را بطور موجز ذکر نمایم و دوستان آنرا با ظرافت خودشان موشکافی فرمایند.
روش مدیریت در کشورهای جهان سوم که علت اصلی عقب ماندگی این کشورهاست در واقع تغییر افقی و گسترده افراد مجرب متخصص در یک زمینه به زمینه دیگر بویژه در مدتهای کوتاه است( مثل رفتن یک فرد مجرب در تخصص مسکن از وزارت مسکن به وزارت نیرو که فرد مذکور دوباره باید هزینه های سنگینی را به کشور تحمیل نماید تا در رشته جدید تجربه کسب نماید) در حالیکه بایستی تغییر مسند بطور قائم و با حداکثر یک پله ترقی انجام شود(مثل ارتقا یک معاون مدیر کل مجرب به مدیر کلی همان اداره از وزارتخانه یا یک معاون وزیر به وزیری همان وزارتخانه) در واقع ارتقا سلسله مراتبی مشابه ارتش انجام گردد. (2500625) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۱:۵۰
چرا برخی مسئولین تمام انرژی و تلاششان را برای تفسیر عبارت «ما نمی‌توانیم» گذاشته‌اند؟ آیا پیشرفت‌های خیره‌کننده در هسته‌ای، فضا، موشک، سلولهای بنیادی، نانو و علوم جدید و... گویای این نیست که ما می‌توانیم! بهتر است پرچم ما نمی‌توانیم را بر زمین بگذارند. کسانی هستند که توان به اهتزاز درآوردن پرچم ما می‌توانیم امام خمینی(ره) را دارند. (2499871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۲:۳۵
تحقیر ملت و توهین به دانشمندان ایران توسط آقای ترکان به هیچ وجه بخشیدنی نیست. (2499875) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۴:۲۵
با بودن افرادی مثل آقای ترکان در داخل کشور که توان بومی را انکار و برای غرب مدیحه‌سرایی می‌کنند نیازی به تبلیغات سوء دشمن خارجی نیست! (2499884) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۸:۵۹
البته ترکان مدیریت پارس جنوبی را داشت که پایه گذاری مدیریت و راه اندازی چندین فاز انرا درکارنامه دارند.که یکی از موفق ترین پروزه های کشور محسوب میشود.که بعد به کسانی سپرده شد که باوجود هیاهو هیچ فازی راه اندازی نشد.ضمن ااینکه اقای نویسنده متآسفم برای کسانیکه ظاهرآ تعمدی نمیخواهند جمله کامل و منظور ترکان را بیان کنند.سخن ایشان اصلآ ان چیزی نیست که شما بخود زحمت داده وقلم خسته کردید.کمی انصاف و قدری جوانمردی داشته باشیم بد نیست (2499892) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۲۸:۱۰
گیریم که آقای ترکان همه این مسئولیت ها رو داشته باشه.(به عهدش باشه) اما به نظر شما ایشون یک تنه چکار میتونسته بکنه؟ یک دست صدا نداره عزیزجان! (2499930) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۳۷:۴۹
مثلا اگر مدیران لایق پا پیش بگذارند چه سرنوشتی در انتظار انان خواهد بود.از 4 کاندیدایی که برای وزارت علوم رد شدند در مورد کدامیکشان بحثی از توان مدیریتی به میان آمد (2500037) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۶:۵۳
آیا بعضی ها چوب لای چرخ آنها نگذاشتند؟ (2500050) (alef-13)
 
نادعلی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۵:۲۵
قلمی روشن و شفاف ،آنقدر صریح و روشن بیان شده که بعید می رسد آقای ترکان جوابی داشته باشد . (2499430) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۰:۱۰
جوابش توی هین نظرات داده شده بیشتر مغالطه حمله به شخص بوده تا تحلیل نظر ترکان (2499689) (alef-13)
 
میرسین موسوی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۲:۱۹
به نظر بنده نظام از دهه سوم به بعد در دوره حذف یاران بسر می برد و این به نفع نیست وقتی یکی یکی بزرگان دین و سیاست را با بهانه های بی مورد حذف کردیم امروز باید شاهد این پدیده نا میمون حذف رقیب به هر قیمتی که شده باشیم و فردا نوبت همین حذف کنندگان امروز که دیرزوزیها را حذف می کنند می باشد و باید هرچه سریعتر جلوی این دور تسلسل که دور باطلی هست را گرفت
اما آقای ترکان درست میگه و صنایع ما الاً هفت بیجاته برید بازار غیر از کالاهای بنجل چینی چیز دیگری می بینید صنایع ما هم متأثر از همین کالاهاست وقتی خود را در درون کالاهای نا کجا آباد محصور کرده ایم انتظار داریم صادراتمان با دنیا رقابت کنه محال است مزید اطلاع مصطفی شریعت وقتی ترکان در نقاط محروم این کشور با کمترین امکانات خدمت می کرد و یکی از برادرانش توسط دشمنان در کردستان به شهادت رسید بطوریکه قبل از شهادت پوست صورتش را کنده بودند خیلیها در مرکه نبودند و حالا خود را صاحب انقلاب و در صدد حذف انقلابیون هستند جل الخالق (2499766) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۸:۵۵:۴۶
اخه جنس بنجا چينى چه ربطى به دولت داره؟
بايد برىد يقه وارد كننزه رو بچسبىد كه چرا جنس بد مياره. (2500756) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۲:۵۱
به آقایانی مثل ترکان و خرم از همکاران و مدیران دولت اعتدال که ضعف و ناتوانی خویش را به مردم هوشیار و توانمند ایران اسلامی تعمیم می‌دهند باید گفت این مردم از گذشته تاکنون از کسانی که در مقابل دشمن اظهار عجز و ناتوانی کرده و خود را کوچک و تحقیر شده در مقابل بیگانگان جلوه می‌دهند برائت می‌جویند. (2499876) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۰:۵۹:۵۴
شماها عادتان که عجز و ناتوانیتان را با تهمت و اهانت پاسخ بدهید اینان همان مردانی هستند که با دست خالی هشت سال دفاع مقدس در مقابل تمام دنیا ایستاده اند شما خواب تشریف داشتید اون موقع (2500448) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۰۹:۴۹:۵۰
1-تا جایی که بنده میدانم و در وزارت نفت هم ورود دارم ایشان شدیدا مورد قبول متخصصین حوزه نفت کشور هستند
2-در مورد آقای احمدی نژاد هم از سال 88 به بعد اوج مخالفت فراوان متخصصین و دلسوزان کشور با احمدی نژاد شروع شد زیرا احمدی نژاد 84 را کسی نمیشناخت ولی احمد نژاد واقعی از 88 به شناخته شد که ایشان را هم برکنار کرد (به دلیل مخالفت با احمدی نژاد)
و در کل بنده هم مطمئنم که تخریب روحانی و یارانش باید شروع شود که شروع شده ،یکسالی هست( با امثال این مقاله)

البته من دقیق شدم و صحبت ترکان را خواندم
ایشان گفته بود که اگر ما حق گمرک را حذف کنیم صنعت ما نمیتواند رقابت کند و به شوخی گفته بودند فقط در قرمه سبزی و آبگوشت میتوانیم رقابت کنیم
یعنی اینکه اگر مثلا گمرک تویوتا 100% را نگیریم و تویوتا در ایران نصف قیمت شود ایران خودرو نمیتواند رقابت کند که کاملا حرف درستی است (2499436) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۳:۰۷
خدا به داد رئیس جمهور برسد که مشاورانی مثل ترکان دارد که قادر به دیدن این همه موفقیت کشور نیستند. بهتر است آقای ترکان هم برود به کار طبخ آبگوشت بزباش مشغول باشد و کار را به اهلش بسپارد. (2499878) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۳۹:۵۳
چرا الکی طرفداری میکنی؟؟؟؟
موارد مطرح شده در این خبر کاملا مستدل و منطقی است ولی حرفهای شما یه مشت توجیه و فرافکنی است.
چون ترکان همفکر شماست حق داره هر کاری بکنه و هیچ عیبی هم نداره؟؟ (2499953) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۹:۱۱
پس چرا توی این سی سال مدیریتش هیچ کاری نکرده؟
و البته باز هم نخواهد کرد با این محاسبه نفسی که داره (2500053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۱:۵۶
نظرتان دقیق و منطقی است.
ممنون. (2500070) (alef-13)
 
رحیم
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۰۹:۵۲:۳۵
آفرین الف
یکیش ایشونه
میشه چند تای دیگه هم نام ببری که سالها منصب و مسوولیتدارن و ...؟
آقای توکلی چند ساله که منصب و پست دارن؟ (2499439) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۹:۵۴
اولا توکلی فقط نماینده مجلس هستش الان و اونم با انتخاب مردم بوده
دوما توکلی کی اینطوری که این حضرت اقا حرف زده، رفتار کرده و حتی فکر کرده (2499629) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۸:۰۲
اگر توکلی دنبال نام و نان بود، تا حالا نصف سهام بورس را تصرف کرده بود. همونطور که برخی دیگه کردند.
من افتخار می کنم به ایشان و چند نماینده دیگه. (2499729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۱:۴۰:۲۴
نان و نام مهم نیست.... قدرت مهم است. (2500870) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۲۲:۲۲
فساد وناتواني اقتصادي كشور فقط معلول مديران گذشته نيست ، بلكه قوانين بد كه سليقه افراد در مقدرات مردم راتعيين كننده قرار داده است نيز موجب وضع موجود شده كه آقاي توكلي در تصويب انها يكي از مهمترين نمايندگان مجلس بوده اند . (2500102) (alef-13)
 
ساده
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۷:۰۲:۴۱
وا مصیبت ...
اینکه نماینده مردم و مدعی تخصص در حوزه اقتصاد به یک واقعیت (اقتصادی نبودن صنعت داخل) و علت هاش فکر هم نکرده باشد پس بقول حضرات انا لله و انا اله راجعون (2500211) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۳۶:۲۲
تو هنوز فرق مدیر اجرایی رو با نماینده مجلس نمیدونی اومدی نظر سیاسی میدی ؟

برو عمو جون دو تا کوچه بالاتر بازی کن ، آفرین عمو جون (2500122) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۰۹:۵۴:۲۰
مانند آقای ظریف که در دوره اول آقای احمدی‌ نژاد همچنان نماینده ایران در سازمان ملل بود و با تمام وجود خدمت آقای احمدی‌ نژاد و در زمانی‌ که ایشان باید به ریس جمهوری مشاوره میداد که نگوید قطعنامه‌ها کاغذ پره است و یا چه اندازه در آمریکا در مورد ۱۱ سپتامبر و هلکست حساسیت وجود دارد ولی‌ دریغ از یک صحبت نیم بند تا در پایان این آقای احمدی‌ نژاد بود که عذر ایشان را خواست و جالب اینکه در تمام ۸ سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد شما حتی یک کلمه از آقای ظریف از انتقاد از عملکرد خرجی آن ۸ سال از آقای ظریف نمیتوانید ببینید ولی‌ به محض اینکه بادها در جهت دیگری وزید ایشون برای رسیدن به پستی که آقای احمدی‌ نژاد از او گرفته بود فعال شد و حالا هم خود را قهرمان ملی‌ جا زده!!!! (2499443) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۱:۲۸
اولا اگه اعتراض کرده بود الان جزو اصحاب فتنه بود و دوما ایشون هم مثل بقیه مدیرهای لایق دیگه قبل از من و شما احمدی نژاد را شناخت و تو همون سالههای اول کناره گیری کرد و سوما احمدینژاد به حرف کی گوش کرده بود که این دومیش باشه (2499717) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۰۳:۰۲
نخیر جانم ظریف اون موقع که احمدی نژاد اون حرفها را زد هیچکاره بود مثل بقیه افراد کارکشته دیگر (2499718) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۶:۱۶
از کجا می دانی نگفته ایا باید همه چیز ها را رسانه ای کرد (2499821) (alef-13)
 
هادی ایرانی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۴:۳۶
روزگاری بود که محصولات ایرانی به دلیل کیفیت مناسب و قیمت بسیار پایین و روابط سیاسی عالی به اروپا صادر می شد. مثل کفش ملی، نساجی مازندران و... حالا اون غول های صنعتی کجان؟ نساجی مازندران تو روزهای اوجشش 8هزار نفر توش کار می کردن. حالا شده یه گونی بافی با صد تا کارگر (2499885) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۱:۰۶
انتقاد از کسی معنی داره که یک جای کارش ایراد داره نه همه کارش!اصولا زبان مشترکی بین متخصصین واقعی و احمدی نژاد وجود نداشت که انتقاد هم بکنن (2500042) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۹:۰۶:۵۷
هزار آفرین به این جمله شما.

خیلی از بزرگان و فرهیختگان و حتی مردم، در اون 8 سال وقتی دیدند اتفاقات افتاده خیلی با منطق و عقل سلیم فاصله داره کلا کنار کشیدند و این دلیل زیرکی و درایت آنها بود. (2500765) (alef-17)
 
رضا-اصفهان
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۰۹:۵۹:۲۶
این آقا با این همه مسئولیتی که داشته خودش اولین مجرمه (2499452) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۲:۵۱
فقط میدونم اگر مملکت سیستم نظارت و بازرسی خوبی داشت، هرگز این نمی شد که با تغییر هر دولتی، دولت جدید انواع اقسام اتهامات و فسادها را (درست یا غلط) به دولت قبلیش نسبت دهد.
سیستم باید مرتب تحت کنترل و گزارشدهی باشه تا این حجم تخلفات یل فسادها یا کمکاریها تلنبار نشوند. (2499642) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۵۳:۰۵
همه ما مقصریم منتها بعضی ها مقصر ترند همانها که مانع پیشرفت کشورند. خودتان میدانید چه کسانی را میگویم (2500058) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۴:۴۷
سانسور نفرمایید جواب این برادر را منتشر نمایید
1-- اینکه ترکان این سخن را رانده از دلسوزی ایشان به کشور ناشی میشده و واقعیت را هم بیان کرده
2-شما باید نسبت به خود سخن گوینده اظهار نظر کنید نه اینکه مغالطه حمله به شخص بفرمایید اینکه اسم قورمه سبزی امده دلیل بر این نمیشود فضا را جوری ببینید به ترکان حمله بکنید
3-ترکان یا غیرترکان هر کسی در مناصب ایشان بودند حداکثر تلاششان را هم میکردند بهتر از قورمه سبزی چیزی درست نمیشد بنابراین اینکه بگوییم خودت هم جزء سیستم بودی پس چیزی نگو درست نیست
4-اگر انتقاداتی از ترکان در مورد عزل و نصب دارید مقاله جدا بنویسید
5-این منطق که چیزی نگو ما هم ازت اتو داریم خیلی منطق جالبی است!! تهدید به سکوت در صورت بیان برخی واقعیات !!یعنی بری بگردی توی پرونده طرف و بهش بگی که حرفی بزنی ما هم حرفایی داریم!!! یه کم به نظرم شبیه جرمه
6- به جز ابگوشت و قورمه شما اگر برند جهانی یا برتری صنعتی تا حالا دیده اید یا میشناسسید ارائه بدهید و حرفهای ترکان را زیر سوال ببرید نه اینکه از روی ناراحتی اینکه یه واقعیت را گفته شروع به نوشتن مقالات عجیب بفرمایید
7-بنده اعلام میکنم جز ابگوشت و قورمه در هیچ صنعتی برتری نداریم الان نظرتون چیه؟ حاضرم شماره تلفنم رو بهت بدم و با هم بحث کنیم اتفاقا من ادمی هستم که نه منصبی داشتم نه چیزی الانم بیکار توی پروندمم بگردی هیچی نیست الان نظرت چیه؟مغالطه حمله به شخص دیگه نداری یا فرض کن در بیابان داری میری روی یه دیواری که معلوم نیست کی ساخته یکی نوشته در قورمه و ابگوشت فقط برتری داریم در هیچ صنعتی برتری نداریم نه گوینده مشخصه نه نویسنده و...اون موقع چی میگی؟ مثلا فرض کن با بچه ات داری میری میپرسه بابا این راسته؟ اون موقع چی میگی؟ مثلا میگی بابا اینو امریکایی ها اومدن اینجا نوشتن با هلیکوپتر اومدن اون جای سم قاطر هم رد هلیکوپتراشونه؟
یه دونه از برتری های صنعتی ما به جهان را بیان بفرمایید ببینم؟
دنیای عجیبیه همه دنبال این هستند یک نفر هم که راست میگه بهش حمله بکنند. (2499460) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۰۱:۱۳
چی میگی ... یک جمله رو تو 3 تا پاراگراف تکرار نکن .... اگر ما رو به جلو نبودیم چون امثال ترکان ها تو راس بودند نه طهرانی مقدم ها .بفهم (2499575) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۳۹:۵۷
یا حق
شهید طهرانی مقدم از اوایل انقلاب تا روز شهادت برای نظام اسلامی از جان مایه گذاشت و ایران اسلامی را به پیشرفتهای قابل توجهی رساند، انشا... که وارصان خوبی برای شهدا باشیم.
اما این دلیل نمی شود که بگوییم مثلا در حوزه موشکی یا هوا فضا ما امروز حرف اول را در دنیا میزنیم و یا به پشرفتگی کشورهای صنعتی رسیدیم، حرف آقای ترکان کاملا درست و بجاست اگر ما از تولید ملی حمایت نکنیم صنعتمان به هیجا نمیرسد.
من تعجب میکنم بعضی اینطور به آقای ترکان اعتراض میکنند انگار در این کشور زندگی نمیکنند و واقعیات را نمی بینند. انکار واقعیت خیانت است نه حرف حق زدن.
قبل از انقلاب ایران کشوری بود که همه چی درآن وارد میشد و کمترین حمایت از صنعت صورت میگرفت، متاسفانه این اتفاق در دوران دولت دکتر احمدی نژاد هم افتاد و حمایت از صنعت صورت نگرفت و دیدیم که چه شد. حالا یک نفر آمده و میگوید باید حمایت کرد و اگر حمایت نشود چنین وچنان. (2499664) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۰۳:۰۸
پس قبول کن که چیز هایی داریم که از قرمه و ... بالاتره ok (2500456) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۴۶:۰۴
ترکان مدیر لایقی است و مشکلی هم نداشته اگر مشکلی هست از ترکان نیست.اینکه چرا افراد لایق سرکار نیستند اون یه بحث دیگری است فعلا ترکان یه جمله گفته که واقعیته و دوستان دارند حمله میکنند به اظهار نظرش بفهم مشکل از خود ترکان نیست بفهم که جمله گفته شده واقعیت داشته و باید نسبت به جمله و علل و عواملش بحث کرد نه به ترکان حمله کرد اینو بفهم
اگر لازم باشه یه جمله باید هزار بار تکرار بشه (2499677) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۳:۱۳
دوست عزیز مثبت ها رو ببینی میفهمی درست فکر میکنی یا غلط (2499751) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۱:۱۴
برادر مشکل از تئوری اقتصادی و ساختار اقتصادی ما است شما اگر برنده جایزه نوبل و بهترین مدیر دنیا را هم جای ترکان بنشانی من قول 100 درصد بهت میدم کاری نمیتواند بکند.مشکل تفکرات سیستم ما است نه افراد .
بله اینکه نخبه ها را که ترکان هم جزو اونها است نگه داریم خوبه ولی وقتی که سستم اقتصادی ما(متاثر از سیستم سیاسی) همه چیز را محدودد کرده که طرف نمیتونه کاری بکنه خب نخبه هم بیاری همینه .مشکل بنیادین است مشکل مدیران نالایق نیستند(مدیران نالایق در یک شرایط و امکانات نامناسب و بد، بدتر را میسازند ولی بیش از ظرفیت کاری نمیتوانند بکنند همه نخبه های ما که خارج نرفته اند این همه نخبه داریم که مدیر هم هستند چه شده؟؟؟)
کره جنوبی و شمالی یک نژاد هستند ببین کره جنوبی کجا است و کره شمالی کجا؟ مشکل از چیه به نظرت؟ (2499780) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۳:۵۰
متاسفم براى شما كه نميدانم امثال طهرانى مقدم در سايه اقاى رفسنجاني و اصلاح طلبان صاحب علم و منصب شدن و تربيت شده دانشگاهى كه مديرا اصلاح طلب بود (2499785) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۵:۰۵
حرف جمله اى محكمتر ويا سند ى دقيقتر از اين جمله نداشت جواب بدهيد (2499790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۲۶:۲۱
تو هم بفهم که خدمات طهرانی مقدم ها درست و مشکور اما کره شمالی هم موشک قاره پیما دارد. (2499926) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۷:۵۵
بله. مسئله واقع گرا بودن و شعار دادن است. نون عده زیادی تو شعار دادنه. (2499798) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۳:۲۹
پاراگراف سومت یعنی اینکه هیچکس تقصیری نداره و کلا ما قابلیت موفقیت نداریم و با هر مدیریت و یا تلاشی بیش از این سهمی از تولید جهانی نخواهیم داشت. به عبارت دیگه مشکل از جای دیگه مثل ژنتیک و ... است.. (2499881) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۰۰:۰۱
خیر ژنتیک نیست مشکل از ساختار اقتصادی ناشی از ساختار سیاسیه (2500266) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۱:۲۲
باشه فهمیدیم . شما عاشق این دولت هستید و این دولت از نظر شما بی عیبه. (2499955) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۸:۰۰:۲۸
خی بنده به این دولت رای ندادم اما واقعیت هم قابل کتمان نیست (2500267) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۲۶:۱۵
با نظر شما کاملا موافقم. مقاله ایشون چیزی جز مغلطه و بازی با احساسات نبود. من هم به عنوان کسی که خارج زندگی میکنم باید بگم تا حالا هیچ محصول قابل عرضه در بازارهای جهانی از ایران ندیدم. این در حالیه که کشورهایی به مراتب فقیر تر از ایران نظیر فیلیپین و ویتنام محصولات زیادی با کیفیت خوب برای عرضه در بازارهای جهانی دارن. این واقعیتی هست که تغییر نمی کنه چه آقای ترکان گفته چه زیباکلام چه بی بی سی.
ببین چه می گوید، نبین که می گوید.
دادن تریبون الف به چنین نویسنده ای که از روی تعصب یه شخصیت افراد حمله می کنه و نه کلامشون جای بسی تاسف داره. (2500109) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۳۹:۵۰
اگر دلسوز بودند این تکنوکرات ها دنبال فروش نفت و بچه پولداری ملی نمی رفتند ، اگر اقتصاد ما معروف به اقتصاد نفتی است همه اش از صدقه سر همین آقایان تکنوکرات است که میگویید اگر کسان دیگری بودند وضعمان بهتر از این نبود (2500126) (alef-13)
 
موسوی تبریزی
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۱:۲۶:۵۲
سلام بر دوستان عزیزم شما راست میگویید چون کدا خدا را دارید و ما خدا را ... ولی فرش ایران توی دنیا تکه کشاورزی که جای خوددارد توی صنایع نظامی ... هر کجا دست نوکران کدخدا رسیده خراب کرده اند اقای ترکان ارزویش را گفته اند لابد (2500858) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۰۷:۳۰
حالا که واقعیت داره, در یک اقتصاد آزاد بنجل های ایرانی هیچوقت فروش نمیره
بهتره روی داشته هامون کار کنیم: زعفران,فرش و ....
نه صادرات تجهیزات فضایی! (2499466) (alef-10)
 
الیاس
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۱:۰۵
واقعیت اینه که وقتی مشاور ریاست جمهوری اینجوری تحقیرآمیز صحبت کنه یعنی اصلا اقتصاد مقاومتی رو قبول نداره، چه برسه به این که بخواد اون رو اجرایی بکنه!
در ضمن همه صنعت رو در خودروسازی خلاصه نکنید. اگه صنعت خودروسازی پیشرفت نکرده برای اینه که متولیان از توانایی های مهندسان و دانشمندان داخلی استفاده نمی کنند. (2500005) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۹:۵۶
پس چرا بنجل هاي چيني را وارد ميکنند؟ (2500083) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۰:۱۶
برای شما این حرف درستش سنگین آمده و به جای پرداختن به اصل موضوع، گیر شخصی به جناب ترکان داده‌اید؟
حرف ایشان در پاسخ به درخواست مبنی بر باز کردن مرزهای کشور به روی واردات تولیدات صنعتی کشورهای دیگر و برداشتن تعرفه واردات این بود که ما در کشورمان در هیچ صنعتی توان رقابت مستقیم با تولیدات کشورهای دیگر را نداریم و اگر مرزها را باز کنیم و تعرفه‌ها برداشته شوند، همین صنعت دست و پا شکسته و بیمارمان به طور کامل از بین خواهد رفت و موجب بیکاری هزاران کارگر و بسته شدن صدها شرکت و کارخانه خواهد شد. آیا کسی هست که در درستی این گزاره شک داشته باشد.
دقت داشته باشید کسی منکر توانمندی‌های صنعتی ما نیست. ما توانمندی‌های زیادی داریم و در عرصه صنعت فعال هستیم ولی متاسفانه به دلایل متعددی توان رقابت آزاد با تولیدات دیگر کشورها را نداریم. در نتیجه اگر دروازه‌های کشور باز شود و تعرفه‌ای هم روی واردات وجود نداشته باشد، جایی برای عرضه محصولات داخلی وجود نخواهد داشت. (2499468) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۱:۵۲
البته توان مندی ها یا ضعفها را باید در حال حاضر و نسبت به دیگر کشورها سنجید نه به مثلا دوره قاجار (2500069) (alef-13)
 
pouya
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۹:۳۶:۱۲
پس اگر بطور اتفاقی گذرمون به سازمان تجارت جهانی افتاد و اون موقع باید یادمون میبود که تعرفه ها باید همسان با دیگر کشورها باشد.ایا باز میتونیم فرار رو به جلو داشته باشیم.دیر یا زود باید وباید رقابت شروع بشه وتعرفه ها پایین بیاد و اون موقع نمیتونیم در مقابل جهان بایستیم (2500355) (alef-10)
 
اصغر کله پز
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۲:۲۵
اشکالی در کار نیست.
پخت عالی آبگوشت و کله پاچه منحصرا در دست ما ایرانی هاست.می توانیم با پزیرایی از توریستها درصد بالایی را تحریک نموده تا ایران را به عنوان اولین مقصد گردشگری انتخاب نمایند.

بوی خوش آبگوشت... (2499469) (alef-10)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۳:۲۷
همین شعبانی فرد که رییس منطقه ازاد قشم است می دانید که استاندار احمدی نزاد در اراک بود؟؟؟؟!!!!! اقای ترکان چه می کنید؟؟؟ (2499474) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۹:۳۴
رسول جان عجب نظری!
انگار در ایران زندگی نمی کنی.
سری به مراکز اقتصادی مثل بورس بزن.
سالهاست که گروه خاصی در بورس تهران و بسیاری از بانکها ی اصلی تسلط خودشونو حفظ کردن.
کجا نیروی جدیدی آمده که از قشم انتظار داری؟ (2499831) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۷:۵۵
احسنت آقای شریعت ،به مورد قشم به خوبی اشاره کردین ،متاسفانه در دوره جدید و تحت مدیریت ترکان نابسامانی مدیریتی و فساد اقتصادی در این جزیره بیداد می کند (2499479) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۱۹:۰۷
در نگرشی تأسف برانگیز به جایگاه امروزین صنعت در ایران ، اینکه آن "گفته" از دهان کدام "گوینده" درآمده و خود گوینده هم تا چه اندازه در جایگاه گناهکاران جای میگیرد یا نه،از اهمیت بسیار کمتری برخوردار است تا پاسخ باین پرسش:
چرا در این زمانۀ پیشرفت های روز افزون دنیای پیرامون ، حتی مثلا (در مشتی از صد ها و خروارها!!!!) ، یک سازۀ صنعتی پیش پا افتاده مثل پله برقی که شناسنامۀ ورودش به صنعت ایران در ابتدای دهۀ 40 یعنی 50 سال پیش و با نصب در فروشگاه کوروش نبش خیابان زردشت به همراه اتاقک عکاسی اتوماتیک و.... بسیار زود تر از ترکیه و بسیار پیشتر از تولد نمادی از صنعت پیشرفتۀ دنیای امروز یعنی دوبی !!!! ، به این وضعیت اسفبار برای خدمت دادن به انبوه شهروندان دارای انواع و اقسام پا درد ها و زانو درد ها و تنگی-نفس دار ها و...... درآمده ؟!؟!؟!؟!؟ (2499481) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۱:۰۳
حرف شما و آقای ترکان دقیقا یکسان است ( مشت نمونه خروار)





مدیریت آدمهای متعهد نما و ... می شود حال ما ؟ (رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون) (2499487) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۱:۱۶
حرفی که آقای ترکان زده،حقیقت است. فرقی نمی کند که ایشان گفته یا شخص دیگر. نویسنده محترم به جای نقد صحبت گفته شده، آقای ترکان را نقد کرده (2499488) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۳:۰۸
حقیقت اینه که این دولت هم داره راه دولت قبل را میره و تازه از زمین و زمان هم طلبکاره. (2499958) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۱:۳۶
چرا به جایه نقد صحبت آقای ترکان بحث رو شخصی می کنید. بهتر است در پاسخ به حرف ایشان اگر فکر می کنید ما در مورد خاصی مزیت تجاری داریم ان را ذکر کنید تا اینکه با گوینده در افتید. (2499491) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۵:۰۲
خداییش در شرایط فعلی در آبگوش بزباش هم نمی تونیم رقابت کنیم.چرا خودمونو گول بزنیم.واقعیت تلخه. (2499496) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۰۴:۱۵
منظور ایشان آبگوشت بزباش سال های گذشته بوده نه آبگوشت های الان که گوشت اش مزه مشما و کاغذ پاره میدهد ! (2499579) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۶:۱۸
نمره ترکان را در مورد موضع گیری اخیر 20 از 20 نمره میدانم . (2499503) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۴:۱۶
خوب از شما بیشتر از این هم توقع نمیره. (2499961) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۶:۲۸
ایول ترکان . (2499505) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۲۷:۱۱
واقعیت تلخه . واقعیت های حرف ترکان را باید قبول کرد . (2499507) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۵:۰۱
این واقعیت تلخ را امثال ترکان برا ما ساختند و حالا خودشون دارند از تلخیش مینالند. (2499964) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۱:۲۹
موضوع عمده تر از نظریات ایشان و خود ایشان است از زمانی که مدیریت و تخصص در این مملکت جرم شناخته شد و تعهد که چنان گسترده است که میتوان کسی را از قله تعهد به حضیض وابسته و مزدور و نفوذی و غیره راند نسخه کار اصولی و برنامه ریزی و تولید و رشد پیچیده شد و اینها از تبعات آنست و ادامه نیز خواهد داشت آزموده ها را آزمودن خطاست ما که از کرات دیگر نیامده ایم کشور مثل ما در دنیا فراوان بوده و هست و خواهد بود دوستانی که خوشبختانه بیش از همه دنیا سفرهای زیارتی و سیاحتی تشریف میبرند و و باز خوشبختانه اضافه کاری ارزی هم از جیب ملت میگیرند اگر حداقل 10 درصد زمان خود را صرف شناختن ایشان روابط ایشان و برنامه ریزی ایشان صرف میکردند خیلی وقت پیش میفهمیدند که راهی که میرویم به ترکستان است و صد البته توقع هم کمی بیجاست چون ایشان اغلب چون در نوجوانی و جوانی کار نکرده فراوان دارند فقط از اینکه در سفرند و به خاله و عمه و همسایه ها نشان دهند که سفر کرده اند ایده آلشان است و اصلا" بفکر شناختن و فهمیدن نیستند کار از ریشه معیوب است. (2499514) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۳:۳۰
سلام من یک صنعتگر هستم
چند نکته به ذهن م رسید که عرض میکنم
1آقای ترکان حرف درستی زدند .ما درصنعت دنیا شاید در جزعیات صنعت یک کپی کار خیلی ضعیف هستیم حالا یک عده آدم تصمیم گیر که از بخت بد ما صنعت گران هم کارشناس نیستند برای ما تصمیات اشتباه میگیرند هرچه پیش میرند از واقعیات دورتر میشوند از اینکه این حرف آقای ترکان را میشنوند ناراحت میشوند
2 صنعت ما بالقوه است اما بالفعل نیست مثل یک تیم فوتبال که روی نیمکت ذخیره ها نشستند و فقط اجازه دیدن بازی را دارند به دلایل سیاسی حق بازی واعتراض را ندارند در غیر اینصورت حق دیدن بازی را هم ندارند
3 در برخورد با یک پدیده و شرایط واقعی باید درست فکر کرد درست مشورت کرد و درست تصمیم گرفت و در آخر درست اجرا کرد این چهار مورد اصول اولیه پیشرفت صنعتی است ما هرگز تمام این موارد را یکجا رعایت نکردیم
4صنعت در جهان مثل یک مسابقه همیشگی است برای آغاز هر کاری اول لازم است جایگاه خود ونقطه شروع مسابقه را بدانی
5 آقای شریعت شما اول عینک سیاسی کاری را در بیار بعد قلم بزن .اکبر ترکان جایگاه ما را نشان دادند و نقطه آغاز مسابقه
6 واما در مورد نقد نکردن افراد در زمان خواص دو نکته اول امنیت افراد بعد از نقد چه میشود دوم نقد بی تاثیر فایده ندارد نهاد های نظارتی مثل مجلس چرا از اختیارات قانونی خود در زمان احمدی نژاد استفاده نکردند
وسلام (2499524) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۱:۳۳:۰۷
من نیز به عنوان یک صنعتگر با آقای ترکان موافقم درست است که در زمینه هسته ای و نظامی و ... پیشرفتهای خارق العاده داشته ایم ولی صحبت آقای ترکان نه در عدم توانایی بلکه در موضوع اقتصادی بودن و رقابت پذیر بودن است در صنایع نظامی و دفایی و بعضا غذایی موضوع رقابت شاید به هیچ عنوان مطرح نباشد و جزو مسائل حیاتی کشور و فاقد نگاه اقتصادی است ولی اگر واقعا تعر فه ها صفر شود و انرژی نیز جهانی حساب شود واقعا چند درصد تولیدات ما اقتصادی و قابل رقابت است تا واقع بین نبا شیم و فقط از روی احساسات و بدون محاسبات اقتصادی روز صحبت کنیم همین دور تسلسل ادامه خواهد داشت و برون رفتی نخواهد بود (2500863) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۳:۴۳
امان از نان به نرخ روز خوردن که نمونه کامل آن جناب ترکان است (2499526) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۸:۲۶
واقعا برای این دولتها بابت انتخاب چنین مدیرانی متاسفم، معاوضه مصاله یک ملت در مقابل منافع فردی ظلم بزرگی است که بنده به سهم خودم هرگز بانیان آن را حلال نخواهم کرد، دیدار به روز جزا. (2499535) (alef-10)
 
عزیززاده
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۹:۰۵
جناب شریعت از توضیحات مفصل شما که قصد در تحقیر اقای مهندس ترکان داشتی خیلی متاسف شدم انتظار داشتم شما توضیح دهید در صنایع و تکنولوژیها ی متعد دی موفقیتهایی داشته ایم و در خصوص صنایع نانو جزئ ده کشور اول جهان هستیم .....که به نوعی موفقیت نظام اسلامی و شاد کردن دل مردم میبود ولی با کمال تاسف با تشخیص مجرم و شریک دانستن اقای ترکان در عدم موفقیت به نوعی به موضوع صحه گذاشتین ...بیاید بیشتر به موفقیت نظام اسلامی فکر کنیم تا جواب و تحقیر ... (2499537) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۴:۱۸
صنعت نانو نه. علم نانو. علم با صنعت در ایران بسیار فاصله دارد. (2499817) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۷:۳۳
شما بیا بگو هنر خودت در کل زندگیت چی بوده؟؟
تا حالا برا مملکت چیکار کردی؟
بازده کاریت نسبت به یه ژاپنی یا چینی چقدره؟
فقط بلدید نق بزنید و ادای ادمهای با سواد را دربیارید.
اگه در کشور ما عقب ماندگی هست نتیجه ی کم کاری خود مردمه . حالا هرکی در زمینه ی خودش. (2499972) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۳۹:۴۲
بخور بخوره بخور جا نمانی (2499540) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۰:۵۵
سایت الف از کل کل های سیاسی لذت میبرد! (2499543) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۲۱:۵۴
ایرادی ندارد بگذارید فضا باز تر باشد البته نوشتار آقای شریعت پاسخ دارد که دوستان در همین سایت وزین میدهند. (2500099) (alef-13)
 
محمدحسن
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۷:۳۶
ایشان ناتوانی خودشه در وجود دیگران می بینه وبهمین دلیل مرتب مدیر تعویض می کنه یااز اول بدون مطالعه و تشخیص توانمندی افرادرا گزینش می کند یا اینکه خودمدیریت بکارگیری افرادرا ندارد شرعا اگر پستی را که خارج از توان مسئولیت پذیری آن است بپذیرد نباید بپذیرد درضمن شخصی که از اپتدای نظام از صنایع دفاع تا سایر پست های کلیدی راداشته خروجی خدمات ایشان قورمه سبزی بوده چه اصراری دارد که پست بگیرد وخدمات دیگرانرا با سیاه نمایی زیر سئوال ببرد . (2499554) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۹:۴۶
اینکه ترکان خودش مجرم است یا نه خوب است یا بد و .... چیزی را تغییر نمی دهد او عین واقعیت را گفته ولی یک واقعیت دیگه هم هست:
ما از تعریف دروغین خیلی بیشتر از شنیدن واقعیت تلخ خوشمون میاد (2499557) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۲۶:۲۸
چرا واقعا باید اینطور باشد که از شنیدن حقایق تلخ بدمان میاید. لطفا جامعه شناسان و علمای دین راهکار ارائه دهند. (2500111) (alef-13)
 
مالک پراید - 0 - 131 SL
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۰:۵۹:۴۸
خوب راست گفته دیگه این بنده خدا .
هفته پیش یک پراید - 0 - رو به قیمت 20 میلیون تحویل من دادند با 16 تا عیب و ایراد !!!!!! (2499573) (alef-10)
 
ایرانی عاشق وطن
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۰۲:۳۵
حق با ترکان است . (2499578) (alef-10)
 
مدیر کارخانه صنعتی در شمس آباد
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۰۶:۲۴
حرف اخیر ترکان مورد تائید بنده است . (2499582) (alef-13)
 
مازنی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۰۶:۵۶
اقای شریعت ، من یه آدم معمولی از جامعه هستم و شماو آقای ترکان رو نمی شناسم وعلت اعتراض تونو به آقای ترکان رو هم نمی دونم ، ولی همینقدر میدونم اگه که همین مدیران می ذاشتن میرفتن و همین آبگوشت بزباش رو هم مدیریت نمی کردن که شما باز یه جور دیگه متهمش می کردی ...دلداده به فرنگ ، بی غیرت ، وطن فروش و هزاران القاب دیگه که شما وامثال شما طی این چهار دهه اختراع کردین !!! (2499584) (alef-13)
 
بي سوادمادرمرده
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۱۵:۱۶
الف جان مادرت چاپ كن.درسال 1358 دريك دانشكده صنعتي يك استاد تازه استخدام شده را فقط به جرم شيك پوش اخراج كردند.همين استاد اخراجي وجوان 28 ساله به انگلستان برگشت و3سال بعدبرند يك محصول گران قيمت را براي انگلستان بدست اورد وما ايراني هاي متعهد همان برندرا بايد با قيمت گران ازهمان كشور مي خريديم.اين يك نمونه كوچك ازهزاران مغزمتفكراين كشور است كه درخارج ازين خاك به خدمت توليدكنندگان بزرگ جهان درمي ايندومحصولاتشان رابما مي فروشند.ايراني هافقط قرمه سبزي و ابگوشت ندارندازصنايع دارويي تا هواپيما سازي وغيره تبحر وتخصص دارندولي متاسفانه چون موردپسنداقايان نيستند جايي در اين كشور ندارند.در همين شهركوچك زادگاه اقاي دكتر احمد توكلي چند تا كارخانه وجود داشت درزمان شاه خائن؟حالا كجا هستند؟ايا ايراني ها گرداننده ان كارخانه ها نبودند؟كار ازجاي ديگر خراب هست واين را همه گان نيك مي دانند. (2499605) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۸:۰۹
بله. اون استاد هم اگر در ایران می ماند، نتیجه اش در نهایت یه چند تایی مقاله ISI بود. (2499826) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۷:۰۲
واقعا هم بي سواد توهمي هستي، استاد نهايتش ميتونه در يك زيرشاخه علمي تز جديدي بدهد و هرگز نميتواند يك محصول توليد كند رفيق، ايرانيهاي توهم خودپرستي داريم (2500051) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۹:۱۹:۴۰
اين چه حرفيه ديگه؟؟؟؟؟!!؟!
خيلى از استاد ها هستن كه تو كار هاى مختلف مشغولن.
من تو مالزى يه استاد مايكرو پروسسور داشتم كه تنها شركت توليد و طراحى ماكروپروسسور رو تو جنوب شرق اسيا داشت. (2500772) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۰۲:۱۶:۰۳
در كشورهاي غربي تمام دانشگاه بزرگ بطور مستقيم با سرمايه گزارن صنعتني و غيره كار ميكنند. و وقتي يك محصول توليد ميشه بعد از گذراندن مراحل مختلف و وارد شدن سرمايه هاي بزرگتر وارد توليد ميشه. مطالعه كنید و بعد با احترام حرف بزنید (2501899) (alef-17)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۵:۴۲
نه اینکه بگویم مملکت بی مشکل و ما ضعف اقتصادی و صنعتی نداریم نه ،ضعف های زیادی در بخش صنعت و اقتصاد داریم که دانستن آنها نیاز چندانی به تخصص ندارند....
اماما در نگاه به اطرافمان میتوانیم مانند بعضی از حشرات فقط پلشتی و کثافت ببینیم و به آن بچسبیم و یا مانند بعضی دیگر از حشرات (زنبور عسل) زیباییها و خوبیها را ببنینم و روی آن بنشینیم و از آن برای ساختن و آینده استفاده کنیم و البته میتوانیم مانند سیب زمینی بی رگ و خاصیت و منفعل باشیم....
حال این شما و این مملکت خودمان ... هر جایش را دوست دارید ببینید یکی چشمش را می بندد که زیبایها را نبیند و دیگر چشم می بندد که مشکلات و زشتی ها را نبیند و یکی هم هست که اصلا کاری به هیچ چیز ندارد (سیب زمینی )
تصور میکنم در این مملکت با وجود تمام مشکلات زیباییهای بسیاری است که اگر بدون غرض و درست نگاه کنیم قابل دیدن است ...فقط کمی انصاف و درست دیدن میخواهد....
ضمنا کاری به پیشینه آقای ترکان ندارم... اما ایشان باید بدانند بعضی حرفها از زبان من و امثال به دلیل اینکه هیچ مسئولیتی نداریم و هیچ رسانه ای هم به حرفهایمان حساس نیست و هیچ بازتابی ندارد شاید بدتر از این هم گفته شود مشکلی ایجاد نکند اما کسی که همیشه بعد از انقلاب مسئولیت داشته و اکنون هم مشاور رییس جمهور و از مردان اصلی دولت جدید است حرفهایش به سرعت هزار جور تعبیر و تفسیر میشود و حتی تعبیر و تفسیرهایی که ممکن است اصلا منظور گوینده نبوده است ....
جناب آقای ترکان ببینید که چه میگویید...!!! قاعدتا شما به عنوان یک مدیر رده بالا نباید چشم خود را بر ضعف ها ببندید که در اینصورت امیدی به اصلاح و رفع ان ضعفها نخواهد بود اما فکر نمیکنم حق هم داشته باشید که فقط ضعف ها را ببینید و آن هم افراط گونه و عجیب و با ادبیاتی توهین آمیز بر زبان جاری کنید و از آن طرف هم چشم خود را بر حاصل رنج و زحمت و مرارت هزاران محقق و دانشمند و صنعت گر و... ببندید و هیچکدام را نبینید به گواهی نشریات معتبر جهانی رشد علمی ایران 11 برابر رشد متوسط جهانی بوده است و در پزشکی و داروسازی بسیار پیشرفت کرده ایم و در علوم هسته ای که یکی از پیچیده ترین علوم و صنایع جهان است به نقاطی حیرت انگیز رسیده ایم و ....
پس لطفا به عنوان یک مدیر رده بالا درست و دقیق ببینید و همه جانبه و هم ضعف ها را و هم قوت ها را و از همه مهمتر بدانید که به عنوان یک مسئول نباید چشم تان را ببندید و هر چه دلتان میخواهد بگویید
لطفامنتشر کنید تا دوستانی که این هم دچار کمبود اعتماد به نفس و احساس حقارت در برابر کشور خودشان هستند ببیند .... (2499621) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۳۴:۳۷
اتفاقا چون تبلیغ بیش از حد قوتهایمان را به وفور شاهدیم باید شخصی هم گاهی ضعفهایمان را گوشزد کند که خوابمان نرود که .... (2500120) (alef-13)
 
دلسوز دین و وطن
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۵۴:۰۷
جناب آقای مهندس ترکان شخصیت سلیم و سالم، دلسوز و فرهیخته ایست باید از ایشان بطور شایسته تشکر و تقدیر کنیم که گاهی نهیبی میزنند که خواص و نخبگان هوشیار شوند و تلاششان را بیشتر و ذهن و افکارشان را خوب تصفیه و سیقل دهند، راه درست را بیابند و با دقت و سرعت لازم حرکت کنند.

بنده به سهم خود بدلیل هوشمندی،صداقت و صراحت کم نظیرشان از ایشان متشکرم و خدا به ایشان خیر دنیا و آخرت دهد (2500146) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۷:۱۵:۲۷
دوست عزیز مقاله ای اس ای دادن هنر نیست و چیزی را ثابت نمیکند یعنی یک کشور میتواند بسیار مقاله بدهد ولی در عمل عقب افتاده باشد توجه شما را به چند نکته جلب میکنم:
1-تحقیق واقعی بودجه میخواهد دانشجویان پولی دریافت نمیکنند و اخر سر با چسباندن دو سه مقاله امریکایی با بدبختی نتایج پایان نامه ای را که به ندرت داده های موثقی ارد را سر هم میکنند و یک مقاله میسازند
2-انگیزه دانشجویان از مقاله درست کرن فقط ایجاد رزومه است ولی محتوای لمی این مقالات ندارد هر چند در مجلات ای اس ای چاپ شده باشد که تعداد انها به چند صد نشریه میرسد.
3-در میدان انقلاب شما اگر یکی دو میلیون بدهید بعد سه روز برات مقاله ای اس ای میسازند تعدا این موسسات بسیار زیاد است اونهایی که انقلاب رفته اند میدانند من چه میگویم
4-کیفیت مقالات خیلی اهمیت دارد سایتیشن و ایمپکت فکتور مهمه که برای مقالات ایرانی بسیار ناچیز است
5-نوشتن مقاله به خودی خود صنعت نیست یعنی اگر فرض را بگذاریم که داده های مقاله همه موثق هستند و در میدان انقلاب هم نوشته نمیشوند و سایتیشن و ایمپکت فکتور بالای هم دارند(که ندارند) باز ه صنعت محسوب نمیشود و چیزی را اثبات نمیکند
6-تعداد موسساتی که دارند مقاله تولید میکنند را در یک عدد مثل 100 یا 50 ضرب کن بعد متوجه میشوی از این 20 هزار مقاله که 99 درصد بیکیفیت هستند چقدرشون رو اونها تولید میکنند.
ناگفته ها بسیار است... (2500224) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۹:۲۴:۴۱
دوست عزيز
گفتى كه دانشجو بودجه لازم داره.
خوبه كه بدونى اكثر بودجه پروجه هاى دانشگاهى رو تو كشوراى پيشرفته بخش خصوصى تامين مى كنه نه دولت.
و براى گرفتن اين بودجه ها پدر دانشجو در مياد تا پروپوزالش تاييد بشه. (2500778) (alef-17)
 
بهروز
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۷:۱۴
جناب آقاي دكتر توكلي
سلام عليكم
بنده يكي از علاقمندان شما در طول فعاليتهاي سياسي تان بوده و هستم .
لكن از نوع برخورد رسانه شما با سخنان مهندس تركان متعجبم .
ايشان همانگونه كه دوستان ديگر اشاره نمودند و در مصاحبه ايشان نيز به صراحت بيان شده ، كفتند بعلت بهره وري پايين صنعت و بالا بودن هزينه هاي توليد در صورت حذف تعرفه ها و آزادي واردات ،امكان رقابت توليدات صنعتي ما وجود ندارد و ما فقط در فلان و فلان داراي مزيت اقتصادي و رقابت هستيم .
شايد ادبيات ايشان درآوردن مثال مناسب نبوده لكن دليل بر ان نيست كه ما از انصاف خارج شده و بخواهيم به هر وسيله ايي به هدف ( هر چند مقدس باشد ) برسيم .
لذا رعايت انصاف و اخلاق را از حضرتعالي و رسانه تان را خواستارم .
متشكرم (2499623) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۴۸:۴۴
برادر عزیز!
شما جواب استدلالهای آقای شریعتی رو بده چکار داری به سایت الف که این مطلب رو چاپ کرده
بله اگر مطلب توهین یاافتراءآمیزی چاپ میکرد حق اعتراض داشتید ولی حرف آقای شریعت اینه‌که جناب آقای ترکان اگر وضعیت موجود وضعیت مطلوبی نیست شماکه سی سال در این نظام مسئولیتهایی در سطح وزارت ومعاونت وزارتخانه ومدیرکل وامثال آن رو داشته‌‌درایجاد آن نقش داشته‌اید
واگرقایل به‌این هستید که وضعیت موجود حاصل اعمال وکردار دولتهای احمدینژاد است اولا خودشما ۴سال معاون وزیر یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی احمدینژاد بودی وتا آخر هم موندی ونه تنها هیچگونه استعفایی ندادی بلکه یه‌انتقاد خشک وخالی هم نداشتی! پس علت موضعگیری فعلی شما در وضعیت فعلی که باید بااقتصاد مقاومتی که باحمایت از تولیدات داخلی صورت میپذیردبه‌بجنگ مشکلات رفت چیست! ؟ (2499828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۹:۰۷
انصاف اینه که امثال اقای ترکان مسول این عقب ماندگیها هستند. (2499976) (alef-13)
 
ایرانی دلسوز
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۱:۱۶
من با آقای ترکان موافقم ولی به دلیل زیر :
به جای خرج میلیاردها دلار در صنایعی که هیچ مزیت رقابتی نداریم و سالها از دنیا عقیبم ( مانند هوافضا و ساخت هواپیما و پرتاب ماهواره و ...) اگر در مواردی که مزیت داریم یعنی توریسم - ترانزیت زمینی و هوایی و دریایی - کشاورزی اقلام خاص ( پسته - زعفران و ...) - فرش - محصولات پتروشیمی - توریسم درمانی - پذیرش دانشجو ی خارجی در دانشگاهها و ... هزینه می کردیم الان کشور پیشرفته ای بودیم. (2499692) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۳:۴۹
درود بر آقای شریعت! آنچه در مورد آقای ترکان و عملکردش ذکر کرده کاملا" با واقع منطبق است برای نیل به حقیقت به مناطق آزاد کیش و قشم و 000 سفر کنید؟ به هیچ وجه تفاوتی بین مدیران منصوب ایشان و احمدی نژاد دیده نمی شود بجز عزل و نصب اقوام و آشنایان و بهره مندی از امکانات فراوان؟ که بیداد می کند و دست کمی از دوران قبل ندارد! (2499698) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۱:۵۷:۱۱
حرفهای آقای ترکان صحیح است اما این دلیل بر بیگناهی ایشان نبست چون بیش از سی سال است که این آقا جز مدیران ارشد بوده اند و باید پاسخگو باشند که چرا الان به این نتیجه رسیده اند و حتما آقای ترکان بهتر از همه میدانند که در هر سازمان و ارگانی که ایشان مدیر بوده‌اند حتی در قورمه سبزی و آبگوشت هم پیشرفتی نکرده اند (2499713) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۱۳:۱۵
بعنوان یک سرمایه گذار مال باخته در منطقه ازاد اروند اقای مهندس ترکان را از استانداری. پتروشیمی و...خوب میشناسم. چند وقت قبل هم دانشگاهیم که از خارج امده بود و میخواست زمینی در لواسان بخرد وقتی با بنگاه دار داشتیم میگشتیم منزلی را دیدیم که قطعات زیادی زمین دور ان خالی افتاده بود و از بنگاه دار در باره انها جویا شدیم که گفت بدرد شما نمخورد حاظرید با مهندس ترکان همسایه شوید. انچه برای من عجیب است یک بنگاه دار ساده میفهمد که تاریخ مصرف مدیریت این افراد تمام شده ولی دولت تدبیر و وعده متوجه نیست که با این ادم ها نه اعتباری و نه اعتمادی برای خود بین مردم کسب خواهد کرد. (2499752) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۸:۵۴:۴۶
چه ربطی داشت؟ (2500755) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۵:۲۱
شاید امکان تولید برخی از محصولا ت را داشته باشیم ولی آیا این محصولات در بازار جهانی و حتی داخلی قابلیت رقابت دارند؟ اگر ازاین بعد نگاه کنیم حرف ایشان صحیح است. مگر اینکه ملاک خبر های صدا و سیمای میلی و برخی تریبون ها باشد که ز نظر آن ها پیشرفته ترین در دنیا هستیم اما واقعیت چیز دیگریست. (2499770) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۹:۰۲
الف عزیز‌ای کاش که یک آمار دقیق از سرمایه‌های انسانی‌ و پولی‌ که در ۳۶ سال گذشته از ایران خارج شده اند وجود داشت تا بفهمیم که چقدر آقای ترکان ( فارغ از اینکه شب‌ها در منزل فرزند خودش را میزند یا که نه ) درست می‌گویند . (2499775) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۸:۵۶:۴۸
ایشون در مورد وضعیت فعلی حرف زدن در مورد گذشته چیزی نگفتن (2500757) (alef-17)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۳۹:۰۰
مشكل اصلي مملكت ما همينه.يك نفر يه ايراد اساسي و واقعي رو مطرح ميكنه بجاي اينكه همه مسولين با هم جمع بشن ايراد رو برطرف كنن ، همه مخالفان جمع ميشن ايراداهاي گوينده رو كشف و براي تخريب رقيب بزرگنمايي ميكنن. به والله توي خونه خود همين آقايون مخالف دو آتيشه كلي اجناس خارجي درجه يك وجود داره كه كلي مشابه داخلي توي بازار براش هست. (2499802) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۲:۵۱:۵۵
ترکان واقعیت را گفته و واقعیت هم تلخه!در کدام قسمت ما مستقل و جلوتر از دنیا هستیم.اگر در صنعت فولاد یا نفت حرفی برای زدن داریم که ادوات و زیر ساختها وطنی نیست.در صنعت خودرو که هیچ نگویم بهتر است که اظهر و من الشمس است.یک تلفن همراه وطنی در بازار وجود دارد که اجزاء اصلی آن چینی بی کیفیت است و در برابر برند های معتبر در دنیا بیشتر مثل اسباب بازی است.از این دست مثال ها زیاد است ولی بهتر از همه خود ترکان میتواند جواب این اتهامات را بدهد ولی نميدانم چرا جناب احمدی نژاد که این همه انتقاد متوجه اوست بر عکس زمان مسیولیتش روزه سکوت گرفته!؟ (2499838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۹:۵۷:۰۳
بحث سر این است که اگر اینها واقعیت دارد امثال ترکان و خود ترکان باید بیایند پاسخ گو باشند (2500380) (alef-10)
 
کامبیز
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۰۰:۴۱
آقای ترکان هر چه زودتر استعفا بدید تا مدیران لایق جای امسال شما مدیران موروثی را بگیرند تا شاید 36 سال دیگر از این دست حرف ها نشوند این ملت نجیب (2499867) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۰:۳۲
ایا کره و چین می توانند در یک رقابت آزاد بازار دنیا را در دست بگیرند همه کشورها برای جلوگیری از ورشکستگی صنایع تعرفه های سنگین وضع می کنند ولی اینکه مدیرانی مثل ترکان در 35 سال گذشته صنایع ایران را به نابودی کشاندند شکی در ان نیست به هرکس بگی بی عرضه و ناتوان خودش باور می کند که ناتوان است پس ایرانی باهوش تاریخی را چنان تو سرش زدند که کلیه لوازم خانگی را از جنس خارجی تهیه می کند از بازار لوستر و مبلمان و ظروف و صوتی تصویری و خننک کننده و سرمایشی همه سعی می کنند برای پوز دادن از برند خارجی تهیه کنند رقابت شدیدی شده چرا یک ناتوانی استاندارد داخلی برای جنس با کیفیت و دزدی که از قطعات می زنند و جنس بنجل درست می کنند و قطعات خودرو از شیشه بالابر تایوانی گرفته تا بیرینگ های چینی همه چیز خارجی شده و مدیران صنعتی هرگز از متدینین نبودند و نیستند و علت اینکه دلسوزی کم است یک ایمان کم است 2- وقتی مدیر سکولار باشد کلا فرد دزد هم می شود خروجی دانشگاهها که کلا سکولار شدند مخصوصا پزشکی شما از هزار پزشک 10 نفر متدین و نماز خون نمی بینی نمی دانم درس پزشکی چی دارد که اکثرا مرتد و زرتشتی و ملی گرا تحویل می دهد (2499954) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۳:۴۷:۲۶
اقای تر کان در زمان معاونت وزارت نفت از منتقدان جدی سیاستهای احمدی نژاد بودند ودر تمامی جلسات سیاستهای ایشان را به چا (2499971) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۰:۴۲
متاسفانه هميشه در جزيره كيش نابساماني مديريتي داشته ايم در همه ادوار، ولي در زمان آقاي تركان و انتصاب هاي غير كارشانسي و استفاده از افراد با اهداف مشخص علاوه بر عدم كاركرد بالا جهت پيشرفت كشور بلكه باعث پس رفت و هرج و مرج و .. نيز شده است كه جاي تأمل دارد و ظاهراً دستگاههاي نظارتي نيز يا با آنها همسو هستند يا قدرت تقابل با آنها را ندارند (2500004) (alef-13)
 
طاهر
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۷:۳۹
البته هرچند این جوری حرف زدن از یک مدیری که سالها خودش ازمدیران همین صنعت بوده یک نوع خود زنی است اما آقای ترکان نگفته صنعت نداریم بلکه قابل رقابت نبودن آن را با محصولات صنعتی کشورهای پیشرفته را گفته اند که هرچند صد در صد درست نیست ولی به طور کلی در بیش از 80درصد از تولیدات کشور صادق است و حرف درستی است . (2500079) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۹:۵۶:۱۵
کسی هم نگفته ما صنعت داریم بحث در این است که ایشان و امثال ایشان که این همه ادعا دارند در این سه دهه چه کرده اند و اولین نفر ها باید امثال ایشان پاسخگوی مدیریت شان باشند. (2500379) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۹:۰۱:۳۶
یعنی اگه کسی از اول بوده بهتره ایراد هارو نگه؟! (2500759) (alef-17)
 
داداریان
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۱۱:۰۴
با توجه به بررسی خوب نویسنده ولی باز ایشان در قسمتی از بررسی شان مجددا به ترجیع بند شعر تکراری و فرار رو به جلوی سال اخیر یعنی حمله به احمدی نژاد پرداخته. همانطور که نویسنده نوشته باید به وضعیت تمام دوران خصوصا کسانی که بیشترین سهم را در این وضعیت را داشتند بپردازیم. متاسفانه اگر قضایا و گذشته را بدرستی تحلیل نکنیم بمانند امروز مجددا اقتصاد دست اعضای کارگزاران همچون آقای ترکان می افتد که بیشترین زمان فرمان هدایت اقتصاد و منابع مالی کشور را داشته اند.
به آقای ترکان بگویید چه کسی جز شماها باید جواب این ملت را بدهید؟ (2500085) (alef-13)
 
فرزین
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۲:۱۶
صنعت خودرو در کشور تقریباٌ 50 سال عمر دارد . آیا اگر تعرفه واردات کم شود ، این صنعت قادر به رقابت خواهد بود؟ (2500130) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۲:۵۳
چگونه است که تکنوکراتهایی که اعتقادی به مزیتها کشور ندارند مدیر می شوند

ورفقای مانند خود رابرسر کار می آورند (2500131) (alef-13)
 
مهم نیست
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۶:۵۱:۵۲
1 - دست نویسنده سایت الف -در پاسخ اقای ترکان درد نکند . جالب بود .
2- وضعیت مناطق ازاد در دوره ایشان هم چندان تفاوتی با دوره های گذشته ندارد .
3- چون ذکر جزیره قشم شد باید گفت که پروژه های مهم این منطقه همچون ساخت پل خلیج فارس و سوخت رسانی به کشتی های عبوری از تنگه هرمز عملا متوقف میباشد . پس فرقی نکرده است برای منطقه ازاد قشم چه در این دوره و چه دوره های قبل .
4- مشکل اصلی جناب ترکان در مدیریتشان در مناطق ازاد کشور رفیق بازی و استفاده از نفرات سفارش شده و امتحان داده قبلی است که نتیجه اش وضع فعلی است .
5 - در این خصوص انتخاب قائم مقام ایشان قابل ذکر است که تا چند روز قبل در خدمت ایشان بودند و اخیرا به بنیاد تشریف بردند .
6 - نکته بسیار جالب در مطلب سایت فرار به جلوی ایشان است و حکایت ان فردی که در جلوی دیگران میدوید و فریاد میزد که دزد را بگیرید -تداعی میگردد.
7 - یکی - دو سال باقیمانده صدارت ایشان هم در چشم به هم زدنی تمام میشود و انگاه قضاوت بهتر خواهد بود . (2500200) (alef-13)
 
امیری
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۰:۴۵:۵۷
پروژه هایی که در قشم اسم بردید هیچکدام درامد زا نیست؛ بلکه برای مصرف پول نفت است . لذا فعلا که خزانه مملکت بخاطر تحریمها سر خالیست ، این پروژه ها خوابیده .
امیدوارم اگر مجددا وضع دریافت پول نفت بهتر شد ،انها حیف و میل نشوند بلکه سرمایه گذاری تجدید شونده بشوند. (2504190) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۹:۰۷:۴۴
بسمه تعالی . احتراما ، بلا نسبت هموطنان عزیز ، قاطبه ما ایرانیان مردمی مغرور ، صاحب نظر بدون مطالعه و اطلاع در اکثر موضوعات ، پر توقغ ، تنبل ، دماغ سربالا ، بی تمرکز بر موضوع و کار ، بدون بهره وری لازم و کافی ، خودخواه ، غریبه پرست و ... هستیم . این یک واقغیت است و باید بپذیریم و فک کنیم پکار باید کرد . من خودم همه صفات بالا را روزانه سعی میکنم از خودم دور کنم . بنظر من اگر معادله " توقع x کارایی = 100 " را بخواهیم در مورد ما ایرانی ها تبین کنیم 98% به توقع و 2 درصد به کارایی و تلاش اختصاص پیدا میکند . البته بی احترامی به هموطنان اصلا قصد من نیست و اول مطلب هم نوشتم برایند و قاطبه ما ایرانی اینطور هستند ، خود من ، اینطور هستیم . آخرش هم همه ژست ناراحت و ناراضی ازشرایط موجود میگیریم و خودمان را تاقته جدا از این جامعه میدانیم . در حالیکه ما خودمان هم به اندازه خودمان در شکل گیری این شرایط نقش داریم . والسلام . (2500334) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۱۹:۱۶
الف جواب من رو پخش کن :
اکثر ما ایرانی ایثارگر ، بخشنده ، مهربان ، روحیه ای لطیف ، عاشق، مهمان دوست ، فداکار و ... هستیم اینی که الان میبینیم مردم ما یه مقداری از صفات یاد شده دور شدند این به خاطر عده ی بی تقوای داخلی که انواع کارهای دزدی و ... رو مرور کردن که حسابشون از ما ایرانی ها جداست ..... در ضمن این حرف های قشنگ تو منو یاده جمله معروف اون زن انداخت که: "فریب و نیرنگ در DNA ایرانی هاست" یادت نره کشور های غربی یک سوم ایران و ایرانی هم اسطوره ندارن ، این تفکر آمریکایی که تو شما شکل گرفته رو به شما و بقیه شما ها تسلیت میگم (2500472) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۱۹:۵۵:۱۱
یعنی الف این مقاله ات را با اب طلا باید می نوشتی. سال های سال بود که چنین مقاله ای به این صراحت و زیبایی که برآمده از حرف دل مردم باشد نخوانده بودم. (2500378) (alef-10)
 
امیر شیراز
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۰:۱۶:۱۹
مخترعم.به یک فوتبالیست برا یک بازی جایزه میلیونی میدن.به یک مخترع اگه اختراعش خیلی مهم باشه 700 هزار تومن!!!!! خنده دار نیست؟؟؟؟.قرارداد بستم و قراره خارج بهم رقم هنگفت و بهترین امکانات بدن.اقای ریس جمهور شما به نخبه هاو مخترعان بها بده. فقط شعار حمایت میدین؟؟؟مجبورم از کشور برم و به اجنبی هاخدمت کنم.این نتیجه بی مهری شما به صنعتگران هنرمندان و دانشمندان واقعی (2500412) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۸-۲۹ ۲۱:۱۷:۰۶
ایااین افرادواقعاایرانی هستند (2500468) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۰:۵۷:۲۵
بیش از شصت و چهار سال پیش هم که آغاز زمزمه های ملی شدن صنعت نفت در ایران بود، جناب رزم آرا نخست وزیر وقت هم مشابه جناب ترکان گفته بودند مملکتی که صنعتش در حد ساخت یک لولهنگ ( آفتابه) هست را چه به ملی کردن صنعت نفت؟ ولی به همت ملت ایران، حداقل، شرایط بین المللی کار را به سود ایران تمام کرد و پس از آن چه کشورهایی که از ما درس نگرفتند؟ حال هم با وا اسفا خوردن کار درست نمی شود. با اتخاذ سیاستهای درست از سوی دوستان سیاستمدار آقای ترکان، چه بسا بتوان به این اوضاع نابسامان سر و سامان داد. (2500628) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۳:۲۸:۵۹
این نوشته دردل خود تناقض و آشفتگی دارد زیرا اگر آقای ترکان را انسانی عافیت طلب بنا به فرمایش نویسنده بدانیم که اهل مبارزه با فسادنیست باز هم ارتباط معنی داری با عقب ماندگی کشور در باره رقابت پذیر نبودن محصولات صادراتی کشور ما وجود ندارد.
مساله بعدی این است که اگر کشور ما توانایی رقابت با دیگر کشورها را ندارد این معضل به افراد برنمی گردد بلکه ده ها عامل ریزو درشت دراین باره دخیل است که درراس آن سیاست های کلی نظام است و
ترکان و ترکان ها صرفا مجری هستند.
این که محصولات تولیدی ایران توانایی رقابت را با مشابه هایش را ندارند که راز سربه مهری نیست.مگر دوستان نام خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تا کنون به گوششان نخورده است؟این یعنی دولت رانتی را به کشاورزان می دهد که درصورت تولید متضرر نخواهند شد و محصول روی دستشان باد نخواهد کرد.
تعرفه هایی که روی واردات خودرو اعمال می شود را چطور؟
آیا کارخانجاتی مانند ایران خودرو و سایپا در صورت برداشته شدن این تعرفه ها ورشکست نخواهند شد؟
چرا گفتن واقعیت این قدر برای ما گران تمام می شود؟

در پایان به یاد یک سخن شهید بهشتی افتادم که گفتند:شیرینی سخن منافقانه را به تلخی حقیقت ترجیح می دهیم. (2500701) (alef-17)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۳:۴۵:۵۸
این گفته ی جناب ترکان درسته ...
ما تو کدوم صنعت از بقیه جلوییم؟؟؟؟
حالا اینکه ترکان خودش چیکارس بحثی جداست.
انتقاد درست درسته . نمبشه گفت چون فلانی ال یا بل پس انتقادشم حتما غلطه............................ (2500703) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۰۸:۱۹:۳۶
از جناب اقای ترکان و سایر مقامات چه در گذشته و چه در حال که اینگونه نظراتی دارند باید پرسید چرا این شرایط هست و راه حل های عملی چیست و چرا با توجه به مسوولیت هایی مدیریتی که داشته اند و دارند تولیدات کشور برتری مزیت های نسبی برای صادرات در هیچ بخشی نیست. (2500741) (alef-17)
 
اشرف سبزواری
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۰:۱۷:۳۷
سیاهه موفقیت های ما در جهان استکباری امروز سر به فلک میزند و غرور آفرین است. اولا جوان های ما پر استعداد ترین در دنیا هستند. ناسا را ایرانیان اداره میکنند. دوم اینکه در اختراعات و در رقابت های جهانی تماما قهرمان و یا نایب قهرمان بوده ایم و هستیم به حول و قوه الهی. اولین کشوری هستیم که داروی ایدز را پیدا کردیم و انواع داروهای گیاهی ضد سرطان را. و داروی ضد دیابت را که باعث نجات هزاران دیابتی شد و میشود و داروی قطع نخاع را که همه جهان آنرا تائئید کرده است و صادر میکنیم. و در زمینه نانو بهترین نانو های موثر را ما تولید میکنیم . و در زمینه پژوهش های علمی در جهان اسلام و در منطقه حرف اول را میزنیم. در صنایع هوا و فضا با ساختن انواع هواپطیماهای میان پرواز بهترین هستیم. هواپیماهائی مانند صاعقه و هلیکوپتر و حتی زیر دریائی. در مورد زیر دریائی حتی به مرز های صادر کردن هم تجاوز کرده ایم. در ساختن تلویزیون و رادیو و موبایل هم بهترین برنامه رقابتی را داریم. حالا صنایع کفش و فرش و زعفران و خاویار و انواع سبزیجات تاز ه بماند. که در صادرات این اقلام هم حرف اول را در منطفه میزنیم. در سد سازی و اختراعات نوین صنایع زیر دستی گاز و نفت بیشترین رقم صادرات را داریم. حتی در صنایع غذائی هم حرف اول را میزنیم از قبیل شوکولات و آب نبات و گز و پسته و هزار قلم دیگر. همیشه نصفه دوم لیوان را باید دید و به امید پیشرفت های بیشتر جهانی. (2500813) (alef-17)
 
بابک عباسی
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۲:۵۸:۰۵
دوستی نوشته بود همه تلاش میکنند بگویند ما نمیتوانیم. این نظر را درج کردم تا بگم ممممممممممممممما میتوانیممممممممممممممممم اما نمیشه اما خیلی ها در همین کشور نمیگذارند ، اما سخته ، اما درد باید بکشی، اما اونایی که اون بالا هستن به جای کار کردن به فکر اینن که از این و اون سوتی پیدا کنن ، سوتی پیدا کردن هنر نیست به همدیگر کمک کردن هنر است.

میدونم درک این چیزها برای خیلی ها سخته ... (2500947) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۳:۳۶:۰۰
با این پول نفت ما نتوانستیم اهداف بزرگتری بسازیم کلاً کشور بی هدفی هستیم که فقط با این پول نفت روزگار می گذرونیم (2501010) (alef-17)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۵:۱۳:۴۹
اینکه آقای ترکان چه جوریه خوبه بده واقعیت حرفاش رو عوض نمیکنه اگه واردات آزاد بشه واقعا نمی تونیم با هیچ کالایی رقابت کنیم و بساط صنعت داخلی رو باید دور ریخت. (2501110) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۳۰ ۱۹:۵۶:۴۸
رزم آرا هم حرفی مشابه آقای ترکان زده بود جوابش خلیل طهماسبی داد. (2501529) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۰۲:۴۶:۳۱
وزیر کشور گفت: گردش مالی مواد مخدر در کشور سالی سه میلیارد دلار معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است که اساس اقتصاد کشور را به لرزه در آورده است (2501905) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۰۲:۴۸:۵۵
بسمه تعالی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
مطابق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی علت اینکه یک دستگاه دکل نفتی با حدود مبلغ ۷۸ میلیون دلار در سال ۹۰ خریداری شده ولی تاکنون این دکل به ایران انتقال نیافته است.
این دکل «دین» نام دارد و در سال ۹۰ از یک شرکت ترک خریداری شده است لذا از وزیر نفت درخواست اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس را داریم تا این دکل به ایران منتقل و مورد استفاده قرار گیرد.
اسامی نمایندگان امضا کننده این نامه به شرح زیر است
؟؟؟؟؟!!!!: (2501906) (alef-17)
 
غلام
۱۳۹۳-۰۹-۰۱ ۰۸:۳۶:۳۸
تا زمانیکه دولت در مسائل اقتصادی همه کاره کشور باشه به بهانه های مختلف جلو رشد اقتصادی گرفته میشه. مدیران دولتی بزرگترین چالش در خصوصی سازی واقعی اند(به بهانه تضعیف حاکمیت هر جا منافع شخصی و گروهی شان به خطر می افتد سر راه قانون چالش ایجاد میکنند). به نظر میرسه به این زودیها این مشکل حل نشه. رئیس جمهوری میخواد پاک در عمل که بسرعت خصوصی سازی را جلو ببرد. (2502045) (alef-17)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.