نظر منتشر شده
۳۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222099
یکی این پوست موز را از جلوی پای روحانی بردارد
لیلی محسنی، 20 فروردین 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
پدربزرگی داشتم که تنها پسرش که دانشجوی مهندسی الکترونیک دانشگاه علم و صنعت بود را برای دفاع از اسلام، راهی جبهه و قربانی کرد. ایشان مغازه ای هم در بازار تهران داشت که بعد از شهادت دایی من، آنجا را فروخت و همه وقت و فکر و ذکرش شد کمک به جبهه ها... بعد از جنگ هم خانه نشین شد و بجز خدمات درمانی، هیچ کمک نقدی یا غیر نقدی دیگری از بنیاد شهید یا سپاه قبول نکرد.

سال۸۹ که دولت برای دریافت یارانه های نقدی ثبت نام می کرد، پدربزرگم مرا به عنوان بزرگترین نوه صدا زد و با نگرانی خواست تا برایش در سایت رفاهی ثبت نام کنم. حالا نحوه ثبت نام و اینکه آیا ثبت نام شده یا نشده و اینکه مستحق این پول بوده یا نبوده، خمس دارد یا ندارد و... آنقدر ذهن پیرمرد بیچاره را درگیر کرده بود که روزی چند بار به من زنگ می زد و می پرسید تو مطمئنی که مرا ثبت نام کرده ای؟ پس چرا پیامکش نیامده؟ چرا بانک خبر نداده؟ پس فلان همسایه چی می گه؟ چرا برای همه فلان است و برای من بهمان است و...

خلاصه این چندرغاز یارانه، برای مردی که تنها پسرش و همه زندگی و دارو ندارش را برای کشور داده بود مشغولیت و درگیری ذهنی بزرگی ایجاد کرده بود. پدربزرگ نازنینم چند ماه بعد سکته مغزی کرد و در اسفند۹۰ در بیمارستان خاتم الانبیا به رحمت خدا رفت.

خبره های روان شناسی می گویند وقتی کسی به موضوعی ناخوش آیند که باید با آن مواجه شود، حساسیت دارد؛ به جای آنکه درباره مواجهه با آن ناخوش آیند با او حرف بزنید، او را با ناخوش آیند مواجه کنید. مثلا کسی که از آمپول وحشت دارد، هی نگویید فردا می خواهیم برویم آمپول بزنیم. اینطوری دایم به آمپول فکر می کند و برای او درگیری ذهنی پیش می آید و وحشت او بیشتر و بیشتر می شود. بجای حرف زدن از آمپول، وقتش که شد، ببریدش و بگویید بخواب آمپولت را بزن دو دقیقه دیگر خلاصی!

حکایت دعوت دولت از مردم برای انصراف از دریافت یارانه هاست. کاری که به سادگی و با شناسایی و حذف غیرنیازمندان (مانند پزشکان، دارندگان کارت بازرگانی، مهندسان، مدیران دولتی، کسانی که در سالهای گذشته وام بزرگ گرفته اند، کسانی که مکه یا اروپا و ترکیه و دبی و... سفر کرده اند، کسانی که خودروی مثلا ۴۰میلیون به بالا دارند و...) به سادگی و بدون هزینه اجتماعی و سیاسی چندانی قابل اجراست. دولت محترم این کار ساده را دارد با بی تدبیری عجیبی به زحمتی بزرگ و ایجاد دغدغه و مشغولیت ذهنی و ناراحتی برای عموم مردم تبدیل می کند.

نگاهی به پاسخ های مسولان سازمان هدفمندی به سوالات مطرح درباره نحوه و شرایط ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم نشان می دهد آقایان چقدر از مرحله پرت هستند و چه ابعاد مهمی از کار را اصلا ندیده اند... مثلا اگر سرپرست خانواده در شرف طلاق یا ازدواج فرزندش یا در انتظار تولد فرزند جدیدی باشد یا خانه اش را با تسهیلات اجاره به شرط تملیک بانکی خریده باشد یا جوانانی که با ازدواج بزودی سرپرست خانواده می شوند... مسئولان سازمان هدفمندی یکشنبه شب در برنامه پایش تلویزیون طوری به این سوالات ساده پاسخ می دادند که گویی برای اولین بار با آن برخورد کرده اند!

علاوه بر اینها، نوع تبلیغات برای انصراف دادن مردم از ثبت نام برای یارانه ها با آن زیرنویس های مکرر و اعصاب خرد کن، بیش از این که مردم را از یارانه منصرف کند، آنها را عصبانی کرده است چرا که لحن این تبلیغات، منت گذاشتن دولت بر سر مردم را تداعی می کند و با وعده های قبلی همین صدا و سیما به مردم در سال۸۹ درباره یارانه های نقدی کاملا منافات دارد.

مردم به درستی می پرسند مگر قرار نبود این یارانه ها بایت افزایش در نرخ سوخت و آب و برق باشد؟

مردم به درستی می پرسند حالا قرار است سوخت و کرایه تاکسی و اتوبوس را چقدر گران کنید تا ببینیم آیا می صرفد که از خیر یارانه بگذریم یا نه؟

مردم به درستی می پرسند چقدر درآمد داشته باشیم، دیگر مستحق دریافت یارانه نیستیم؟

مردم به حق می پرسند آیا دولت با رانتخواران و اسرافها در ادارت دواتی مبارزه موثر کرده است؟ چرا دولت بجای اینکه از مردم بخواهد برای کمک به کشور یارانه نگیرند، از خودش شروع نمی کند و اول جلوی بریز و بپاش ها و همایشهای بیهوده را نمی گیرد؟

اینها سوالات منطقی مردم است که این روزها در محافل مردمی در تاکسی و صف و گعده های خانوادگی شنیده می شود. اما مسئولان محترم کلا خودشان را به کوچه علی چپ زده اند و هیچ جوابی به آنها نمی دهند و در عوض با تبلیغات مکرر، روی اعصاب مردم رژه می روند...

دوماه پیش و پس از بلند شدن اعتراض عمومی به نحوه توزیع سبدکالا، ظریفی ایده سبدکالا و نحوه توزیعش را به پوست موزی زیر پای دولت تشبیه کرد. اکنون همه کسانی که به آقای روحانی و این آب و خاک علاقمندند چشم باز کنند و پوست موزی به این بزرگی را از زیر پای ایشان بردارند.
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۴:۲۴
در ادارت دولتی تهیه اتوموبیل سوزوکی که قیمتی بالا دارد برای مدیران دوباره باب شده است وهر روز اتوموبیل های سوزوکی را می بینیم که زیر پای مدیران است در حالیکه اتوموبیل های فرسوده و دود زا ماموریت های سازمان را انجام میدهند چه اشکالی دارد قانونی که در دولت قبل تصویب شد وبسیار خوب بود وباعث صرفه جویی در مصرف منابع دولتی شد در این دولت هم انجام شود ومدیران اشرافی گری را کنار بگذرانند اقای روحانی اگر به این امور توجه نکند ضربه میخورد (2066815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۸:۰۶
به نظر می‌رسد که دولت جدید، مانند دولت سابق، هدفمندی و گروه بندی را با کار کرد سرگرم کردن ملت برگزیده تا مسائل بس مهمتر و ارزیابی شاخص‌های اقتصادی و سیاسی و راندمان کار دولتیها تحت شعاع قرار بگیره، مگر نه دادن یرنه ۴۵ هزار تومنی که ۳ سال پیش ۴۵ دلار بود ولی‌ حالا ۱۵ دلار بیشتر نیست و با توجه به تورم در ایران حتی ۱۰ دلار قدرت خرید ۳ سال پیش را ندارد که دیگر اینقدر جار و جنجال نیاز نداشت! (2067046) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۲:۱۳
خداوند به این ملت صبر ایوب داده است.

یک سال دیگر هم صبر می کنیم تا ببینیم روحانی چه گلی به این ملت می زند.

امیدواریم که موفق شود. اگر نشود....... (2067119) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۳:۱۸
خانم محسنی سلام
من چندبار در الف یادآوری کردم که نظرات نمونه خوانندگان الف به تنهایی بخش بزرگی از مشکلات طرح را عیان کرده. خوب است دولت کمی در اجرا خویشتن داری کند. اما متاسفانه گویا اصرار معاون وزیر اقتصاد بر آزمون و خطاست . به هرحال امیدوارم خدا کمکشان کنه و اینبار مضحکه تلویزیون های معاند نشیم.

درخصوص قسمت آخر نوشته، یادم آمد که وقتی به مدیر ارشد یک شرکت اقتصادی مهم گزارش ویژه خواری و فساد اداری مالی مدیر جزء اش را دادم، لبخند زد و گفت من اینجا رئیسم نه شما. به هر سازمان نظارتی هم که ادله و مدارک ارائه کردم، فقط خودم را سبک کردم. چون آب هم از آب تکان نخورد. (2067272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۲۵:۴۶
درست در زمانی که آقای ظریف پرتلاش و موفق در حال مذاکره با 6 قدرت جهانی برای احقاق حق کشور است، تیم بی تجربه اقتصادی مستمسکی بدست رسانه های خارجی میدهد تا اخبار ضعف وزارت اقتصاد در حتی ثبت نام یارانه دولتی را به روی آنتن ببرند. حداقل برای این امر مهم از چند شرکت پیمانکار مشاوره می گرفتید. بیایید کمی هماهنگی داشته باشیم با تحرکات مثبت وزارت خارجه ، بسیار عالی می شود. تجربه تلخ نحوه توزیع سبد کالا برایمان درس نشد؟ (2068235) (alef-10)
 
میرا
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۱:۲۸:۴۴
آنروز هم که هنر ظریف نیز همچون تیم اقتصادی بر همگان عیان شود دیر نیست (2069770) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۲:۲۷:۴۸
خیلی بی انصافی!! (2070469) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۵:۱۱:۴۶
و شما چقدر از شکست ایشان خوشحال خواهید شد. (2070851) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۹:۴۹:۵۴
با نهایت احترام به تخیل شما در مورد شخصیت با تجربه ای در سیاست خارجی مانند دکتر ظریف و تیم توانمندش با سوابق مشخص در این عرصه باید بگویم... زرشک!! (2071369) (alef-10)
 
نوقابي
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۰۴:۰۵
آنها راست گفته اند كه رئيسند اگر ادعاي ميكردند كه مسئول اداره هستند بايد پاسخگو مي بودند شما بايد اين موضوع را درك كنيد كه رئيسان به كسي پاسخگو نيستند . (2068383) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۳۴:۵۲
دولت در شرایطی این کار را می‌کند که به جرأت می‌توان گفت، از هر سو‌ برای انجام این کار تحت شدید‌ترین انتقادات قرار گرفته است؛ انتقاداتی که گاهی حتی این گونه به نظر می‌آید که تنها و تنها برای تحت فشار گذاشتن دولت مطرح می‌شوند و‌ پشتوانه منطقی نیز ندارد.

اعلام نرخ‌های خودساخته برای حامل‌های انرژی و شایعه کردن در خصوص نرخ بنزین و گازوئیل ـ در حالی که دولت هنوز هیچ رقمی ‌برای این دو حامل سوخت اعلام نکرده است ـ شکایت از چرایی افزایش نرخ برخی حامل‌های انرژی از فروردین ماه، انتقاد از روش دولت برای حذف یارانه‌بگیران، انتقاد از چرایی بررسی حساب‌های بانکی از سوی دولت بدون توجه به ضرورت‌های آن، انتظار برخی برای کوچک‌ترین اخلال در روند ‌نام‌نویسی متقاضیان برای در بوق و کرنا کردن آن و بسیاری دیگر از این موارد، نشان می‌دهد که گویا دولت در این میان به تنهایی بار این اقدام را بر دوش می‌کشد و کسی او را همراهی نمی‌کند و مجلس و تندروها فقط به فکر منافع حزبی و جناحی خود هستند . (2068639) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۲:۰۴:۵۹
مثلا در دولت احمدی نژاد این فشارها بر دولت نبود. مشکل بی تدبیری هر دو دولت است نه این فشارهای ساختگی (2069806) (alef-10)
 
عادل
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۳:۰۸:۴۹
این پیام از طرف دولتی ها گذاشته شده . ازمردم هیچ کس چنین نظری را قبولندارد . تمام این کامنت هارا برسی کنید ببینید نظرات مردم را .جناب ناشناس 16:34 شما از خودت دولت ماموریت ئارید در سایت این چنین پیام بگذارید (2070579) (alef-10)
 
صابری
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۲۳:۵۲:۱۸
افزایش 25 درصدی قیمت برق از فروردین ، افزایش 20 درصدی گاز و همچینین افزایش تعرفه آب و در آینده نزدیک بنزین هم اشتباه و خود ساخته است.؟؟؟؟ (2071797) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۲:۰۷
مثلاً می خواهی چه کنی ؟ اوضاع اقتصادی خرابتر از این حرفاست. (2067383) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۱:۴۰
اين همه حرف حساب و حرف مردم به گوش مسئولين از جمله اقاي توکلي ميرسه؟ (2067741) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۰:۳۰:۰۲
عزيز من به گوش رسيدن مهم نيستچون از قديم گفتند يك گوش در و يك گوش دروازه كه مسئولين به اين ضرب المثل به خوبي عمل مي كنند (2070174) (alef-10)
 
دلسوز
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۱:۱۲
دلار شده 3120،یعنی در 4روز 100 تومان افزایش داشته درحالی که دولت وعده ثبات قیمت ها داشت،مردم چطور میتونن به وعده های دیگه دولت اعتماد کنن؟ (2067782) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۶:۰۶
تو اگر دلسوز بودی از این حرف ها نمیزدی ! زمان احمدی نژاد که دلار به 4000 تومن رسید تو کجا بودی ؟!! (2067998) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۳:۳۹:۳۳
سلام
داداش حرف حساب جواب ندارد درست میگوید احمدی با همه حرف هاش کارش عملی بود ولی از جیب مردم مایه میزاشت 5تومان میداد 500 تومان می برد اما حالا از ان 5 تومان خبری نیست ولی بیش از پانصد تومان از جیب مبارک خروج میشود امید بخدا داشته باش درست که خدا میگوید از تو حرکت ازمن برکت ولی در خاتمه حق با صابرین است (2070650) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۶:۵۹
اون ادعای تعامل واین شعارهای پوچ رانداشت گرچه متاسفانه اشتباهات خاص خودراداشت. (2071868) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۰:۱۳:۴۹
همانطوری که به احمدی نژاد اعتماد کردید به روحانی اعتماد کنید (2069096) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۰:۱۷:۰۱
ما که به هیچکدامشان اعتماد نداریم چه کنیم (2070148) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۸:۳۰:۳۳
با دولت قبل شرایط را مقایسه کنید....نرخ دلار با توجه به اختلاف تورم در ایران و امریکا بخ طور طبیعی باید بالا ببرد
ان چه از بی عرضگی منتج می شود افزایش بیش از 100% در کمتر از 1 سال است(سال 90) نه افزایش ملایم ان (2071250) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۵:۵۷
تا الف یک مطلب میزنه چند نفر از اون 3000 نفر دکتری رانتی میریزن به نفع دولت اقای احمدی نژاد کامنت میذارن بابا تابلو است (2067491) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۵۱:۴۷
دیگه نگید 3000 سهمیه رانتی دکتری

چون با سکوت مقامات وزارت علوم در مقابل این فساد آشکار، رسما حضور این افراد را پذیرفته اند. بعد از خدای عادل، امیدمان به آقای توکلی و تک و توک نمایندگان باشه که موضوع رو پیگیری کنند. (2067879) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۳۸:۰۶
شما کلا معلومه حالت خوب نیست و از مرحله پرتی....... (2068281) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۳۷:۰۲
یعنی فقط منتقدین توافقنامه ژنو نیستن که معدود و بیسوادن
هر کی هر انتقادی بکنه معدود و بیسواده که از جای خاصی تغذیه میشه
درود بر انتقاد پذیری راستگویان (2068645) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۲:۰۶:۱۵
الان اینجا این بحث چه ربطی به یارانه ها و بی تدبیری دولت داشت؟؟؟؟

خدا به بعضی ها کمی بصیرت بده بد نیست که از این توهمات در بیان (2069807) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۰۲:۴۱
خداوند شماراهم بصیرت دهد فکرنکنی روحانی بین امریکا واسراییل اختلاف انداخته .خود خاتمی گفت پایتخت امریکا اسراییل است. (2071873) (alef-10)
 
صابری
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۲۳:۵۳:۴۵
تو خودت هم تابلویی که اینقدر آمار مثبت ات زیاده!!1
نکنه با فیلتر شکن میایی به نظر خودت رای میدی دوباره قطع می کنی و کوکی ها رو پاک می کنی دوباره وصل میشی رای میدی؟؟؟؟؟؟ (2071800) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۲۱:۵۴:۳۱
خودت فهمیدی چی گفتی؟ این ۳۰۰۰ هزار رو از کجات در آوردی متوهم؟ (2072991) (alef-13)
 
طه
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۷:۱۸
بابا ایوب هم بود در میرفت روحانی خودش پوست موز ه دیگه احتیاج به پوست موز انداختن نداره از اون ماشینای میلیاردیشونم آمار می گیرن یا از فوتبالیستها مالیات می گیرن (2067764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۱۷:۳۵
آقای طه خوب است در ادبیات خود دقت بیشتری کنید. حدس می زنم منظور شما توهین نبوده ولی کلمات شما در مورد آقای روحانی زشت و ناپسند است (2068207) (alef-10)
 
طه
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۰:۲۳:۱۸
خانم یا آقای ؟؟چطور ناراحت شدید توهین نکردم چون منظورم تدبیر و مدیریتشون بود و نیاز به کسی برا اینکه پوست موز بندازه نداره اینو خودتون باید می فهمیدید با سواد. بهتره ایشون هم به شعور و شخصیت (با گفتن مکرر نیازمندان و نیازمند ) مردم توهین نکنن ومردم رو ......فرض نکنن این هم خیلی خیلی خیلی زشت و ناپسندتر است به هر حال اون عده ای هم که ندارن نتونستن 2 تا رو 4 تا کنن از دیوار کسی هم بالا نرفتن که بخوان خجالت بکشن (2069114) (alef-10)
 
هشترود
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۹:۲۳
عزیز من چرا متوجه نیستین دادن یارانه نقدی به مردم بخصوص به افراد مرفه یک اشتباه تاریخی بود.آخر 45000 تومان برای یک آدمی که ماهانه 5 میلیون تومان درآمد دارد چه تاثیری دارد؟اما اگر این 45000 ها جمع بشوند تبدیل به بودجه کلانی می شوند که دولت را توانمند می کند.این روحانی نیست که باید دست گل بر سر ما بزند بلکه این ما هستیم که باید دست روحانی را بگیریم تا در کارهایشان موفق بشوند.ولی متاسفانه عده ای که فقط به فکر جناحشان هستند و کشور و ایران برایشان مهم نیست ناظر هستند تا ببینند کی این دولت شکست خواهد خورد.تا وقتی همه برای پشتیبانی دولت به پا نخواستیم کشورمان آباد نمی شود. (2067777) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۱۹:۳۰
هشترود عزیز خوب مقاله را نخواندی دوباره بخوان و فکر کن (2068211) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۴۴:۳۵
اون 45 تومن جمع شد و بودجه کلان شد!که مجموعش به ثروت کابینه دکترروحانی هم نمیرسه در سال. بعد میان 45 تومن میزنن تو کار درمان( اگر نشه تشویقی مدیرانی که مردمو با تحقیر منصرف کردن از یارانه) آقایون میلیاردر هم میان با دفترچه بیمه میرن ویزیت مفت، بیمارستان مفت و ...درآمد ماهی 5 میلیون برای یه خانواده تازه میشه درآمد عادی، نه فردی پولدار. الان مردم با1زیر تومن دارن آبروداری میکنن.لعنت خدا به این دولتی های که درد مردمو درک نمیکنن، سلام خدا هم به اونهایی که خودشونو وقف مردم میکنن.
الان حقوق دریافتی واقعی مدیران ادارات جزء هم بیشتر از این حرفها میشه. کلی رو میزی، زیرمیزی، تشویقی، عیدی، مساعده ، حق ماموریت، حق محجوریت!! و...میدن که درعمل فیش 2 تومنی به 10 هم میرسه. ولی حقشون هست! به ما گداها چه. (2068305) (alef-10)
 
پاسخ هشت رود
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۳۸:۵۵
سلام عزيزم . چرا مسئولين دولت به سراغ بـدهكاران ميلياردي نمي رود تا بيت المال را وصول كند دولت دارد از 30 الي 100 درصد خدمات خود را گران ميكند اين يارانه جهت افزايش قيمت حاملهاي انرژي در سال 89 بوده مگر حملهاي انرژي ارزان شده كه يارانه را لغو كنند . شما خاطر تان جمع باشـه كه ما اگر انصرا ف هم بدهيم هيچ خدماتي از دولت حتي يك درصد هم بمانخواهد رسيد و توسط كارت هديه مانند قبل به وكلا و ..... هديه خواهد شــد . شيخ با كليداز بهـر قفل كردن آمـده . نهايتا اينكه در جبين اين كشتي نور راستـگاري نيست . (2068484) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۲:۰۰
متاسفانه میگویند زشت است سراغ حساب بانکی برویم ولی حالا میخوان سراغ حساب امثال من بروند نه آنها که خود میدانند. (2071887) (alef-10)
 
مرادبگ
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۴:۰۸
جناب اقای ....... حرف شما را تایید نمیکنیم البته شما راست میگویید به شرطی که دولت ما مثل ژاپنی ها بحران زده قدیم باشد اما خودتان می بینید که در کشور عزیز ما وقتی اقتصاد خوب میشود متاسفانه بخورش هم زیاد میشود (2068589) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۲:۰۹:۵۴
هشترودی جان! مساله اینه که اگه این 45 هزار تومان رو جمع کنی به کل دارایی های یک نفر از کابینه جناب روحانی (عالی جناب نعمت زاده) سهامدار و صاحب منصب بسیاری از شرکت های پتروشیمی که دارایی رسمی اعلام شده اش بیش از 900 میلیارد تومان است نمی رسد.

روحانی بهتره به جای فشار به مردم و منت گذاشتن سر مردم بیچاره، این یارهای غار کابینه اش رو مجبور کنه که مالیات های این درامدهای هنگفت و کلانشون رو به معنای واقعی به کشور پرداخت کنند نه اینکه سر پرداخت 45 هزار تومان ناقابل اینهمه مردم رو به فلاکت و منت و بدبختی بکشونه. (2069810) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۹:۳۴:۴۳
45000 تومان برای یک آدمی که ماهانه 5 میلیون تومان درآمد دارد البته تاثیری ندارد ولی 4X45500 برای آدمی که ماهانه زیر 1 میلیون تومان درآمد دارد خیلی زیاد است.
اصلا می‌توانی بفهمی که عده‌ای تو این مملکت زیر 600 هزار تومان درآمد دارند؟ (2070066) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۵۴:۵۲
خدا بیامرز آدم چیز فهم من خودم با فوق لیسانس خداگواه زیر 600هزارتومان حقوق میگیرم برام پایه کارگری زدن. (2077639) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۰۸:۱۶
حق باشماست اما اشکال این است که همین افراد هم برای آن دولت سنگها انداخته اند .درضمن آن دولت هم بانرمش تلاش میکرد همین مسئله انجام گیرد نه با تهدید. (2071883) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۲:۴۹
سه سال دیگه هم نتظر بمانی اتفاقی نمی افته ! (2067843) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۰۸:۳۲
زیاد انتظار داری گل که نمی زند هیچ به سبزه نیز دامن می زند (2067939) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۰:۳۷
اگر این تندروها و سایت هایشان که فقط دنبال شایعه پراکنی و تخریب دولت هستند اجازه بدهند حتما موفق میشود . (2068018) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۴:۳۲
سبد کالا محصول شایعات نبود باشه فعلا باید صبرکرد. (2071890) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۶:۵۷
جراحی احمدی نژاد حال مریض را وخیم تر کرد.

جراحی روحانی از دو حال خارج نیست: یا مریض را کمی بهتر می کند و یا اینکه مریض را می کشد.

سوال این است: آیا واقعا" جراحی لازم بود؟ نمی شد که این مذاکرات هسته ای سالها زودتر انجام می گرفت تا مریض با یک آنتی بیوتیک سلامت خودش را بدست آورد؟ (2067148) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۷:۵۰
این قدر که به مذاکرات هسته‌ای به عنوان تنها راه نجات دل نبندید. ممکن از از نتیجه نهایی آن غافلگیر شوید. (2067300) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۱:۵۴
به نظر میاد از جونت سیر شدی ها (2067379) (alef-13)
 
ش.م
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۵:۳۴
همین الانش هم که داریم در مذاکرات به نتیجه میرسیم بعضی ها تمام توانشون رو دارند صرف میکنند تا این اتفاق نیفته.آقا بعضی ها نمیخوان مردم راحت باشند (2067799) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۸:۱۱
این مریض هشت سال پیش صحیح و سالم بود .در هشت سال گذشته دکتر محمود

آنقدر آمپول اشتباهی بهش تزریق کرد که به این روز افتاد !! (2068003) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۲۰:۵۲
درست برادرم. آفرین. مقصر اصلی را پیدا کنید. فکر کنیم .. بیشتر... (2068217) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۱۳:۰۹
برادر عزیز دولت ژاپن 300 هزار کارمند دارد بخش اداری ایران بدون نیروهای مسلح 2.7 میلیون نفر تعداد ساختمان های دولت ایران از همه دولت های جهان بیشتر است وتعداد مدیران دولت ایران 30 درصد از کل کارمندان کره جنوبی بیشتر است هزینه این دولت بزرگ قابل تامین نیست الا به تورم
اگر منظور شما این است که 5+1 بودجه خودش را کم می کند وخرج بزرگترین دولت دنیا را می دهد تا نیاز به مالیات تورمی نباشد به والله که کمی عقل مان با این همه تورم مانده است که این را باور نکنیم باور کن برادر عزیز
از آن روز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد
لذا بیاییم محکم کنار هم فریاد بزنیم
مهار دولت حق مسلم ماست - ملی شدن نفت حق مسلم ماست - پایان حق ارتفاق دولت حق مسلم ماست - (2068403) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۳:۴۶:۳۹
دقیقا کاملا درست میگید ولی ببین چه کسی باعث شد دولت اینهمه بزرگ شود
دولت مدعی سازندگی (2069595) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۸:۳۳:۵۲
یکی دیگه فکر کنم با طرح مهر افرین دستور استخدام فله ای رو اونم در سال اخر دولت ش داده (2071255) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۲:۱۰
نکته اصلی اینست که عمل جراحی را متخصص جراحی انجام میدهد و تعمیر کفش را کفاش . آقای احمدی نژاد متخصص بود؟! (2068617) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۲۵:۱۴
انشاالله که روحانی متخصص کلید و سبد وعزت است. (2071907) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۴۸:۴۸
اقتصاد ایران زخمی بود غرب هم نمک به این زخم پاشید (2069723) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۷:۵۱
آن دولت قبول داشت 5درصد بدهد 20درصد برای تولید دارو بگیرد.امریکا بهمش زد ولی صبر داشته باش چون مسئله هسته ای نیست. (2071895) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۸:۴۴
تازه اونم معلوم نیست تا کی ادامه داره یکی نیست بگه این پولی که می دید همش رو می دیم برا آب برق گاز حالا با این گرونی جدید و مالیات 50 هزار تومنی گاز چه جوری یارانه نگیریم بعدم می گن با شیب ملایم افزایش داره آخه اگه بنزین گرون شه خوب همه اجناس چند برابر گرون میشه چون اونا که با قاطر وسیله جا بجا نمی کنن بهتر نبود به جای شناسایی این همه نیازمند بی نیازها شناسایی می شدن در ضمن 18 میلیون ی که به آقای روحانی رای دادن و با برنامه هاش موافقن نگیرن همه چی حله خخخخخخخخخخخ (2067726) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۱:۳۹:۳۱
بهتر بود دولت اين طرح را يكسال يا 6 شش ماه ديگر اجرا مي كرد. مگر اينكه اوضاع اقتصادي خيلي خرابه؟ (2069258) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۰:۲۹
تمام این حرفها برای حرف است! حقیقت این است که کشور ۸ سال است که با شعار اداره شد و ۳ سال است رشد منفی‌ دارد، تورم ۴۰ درصد شده، سرمایه گذاری نشده، نفت را نمیخرند، خشکسالی و فاجعه زیست محیطی‌ همه کشور را گرفته، بنابرین کشور به تمام معنی‌ فقیر شده و حالا باید فقر را به صورت مستقیم تقسیم و هدفمندی نمایند!! اگر آقایان میتوانستند مثلا از خود شروع کنند که اصلا حل و روز مملکت به اینجا نمی‌رسید (2067062) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۹:۵۰
باشه بابا احمدی نژاد خیلی بد

اما شما به پرزیدنت بگو چرا همه چیز گران شود ولی یارانه همون 45 تومان بماند ؟ هان (2067164) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۹:۴۴
45 تومان هم نمی ماند حذف می شود (2067208) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۴:۴۰
جمله ات کمی اشکال داره ولی مهم نیست اجازه بده من کمی درستش کنم . چرا همه چیز گران شود ولی همون یارانه 45 تومنی چند سال پیش با انواع سیاست های مدبرانه , حذف شود ؟ (2067395) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۷:۴۵
سیاست مدبرانه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2068050) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۹:۴۵
این پوست موز(قانون هدفمندی) را احمدی نژاد اختراع و مجلس مصوب کرد و هر کسی هم که بجای روحانی باشد موظف به اجرای آن است . (2067729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۳:۳۲
شوخی می کنی؟ پس بقیه کارا مثه مسکن مهر اینقدر خوب ادامه نمیده؟! (2067848) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۸:۳۷:۲۱
چون نمیخواد " این قدر خوب" مثل سال اخر احمدی نژاد تورم داشته باشیم
شما امار خونه های افتتاح شده طرح رو به نسبت هزینه طرح حساب کنی میبینی چه قدر خوب مسکن مهر اجرا شده (2071260) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۰:۳۱
عزیزم این را احمدی نژاد اختراع نکرد. این از دولتهای قبلی است در واقع ایشون اجرا کردن (2068017) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۰۴:۱۶
احمدی نژاد اختراع ش نکرد بلکه او اجرایش کرد این طرح را هاشمی رفسنجانی داد (2068169) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۲۸:۵۶
رفیقش خاتمی هم قبل ازمحمود گفت ولی جرات نداشت اجراکند. (2071909) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۸:۰۵
اگه پرزیدنت بیاد و بخواد مثل دولت قبل به هر نفر فرضا دویست هزار تومن بده ولی تورم بشه 80 درصد و قیمت دلار بشه 8000 تومن شما قبول میکنید این موضوع رو؟ (2067813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۸:۳۵:۴۴
چون نباید پرداخت یارانه ها از 50 درصد درامد طرح طبق قانون بیشتر است و مرد قانون شکن(به گواه رییس مجلس قانون گذاری) رفته است (2071259) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۳:۱۴
اقا کی قراره این توجیه 8 سال گذشته تموم بشه؟
چرا هر نقدی به این دولت میشه سریع ارجاع میده به گذشته؟
این دولت داره با تکیه بر 8 سال گذشته هر کاری میخواد میکنه .
مردم برا فرار از اون افراط به این دولت رای دادند . (2067179) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۵:۲۴
يك سال كنكور سرنوشت يك عمر يك انسان تغيير ميده .
يك تصميم غلط لحظه اي خلبان ، عمر 300 نفر تمام ميكنه .

حالا شما ميگي اين هشت سال قبلي هيچ .

واقعا" كه ..... (2067236) (alef-13)
 
14
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۴۵:۴۹
کسانی هم هستند که چند روزه یا چند ماهه کارهای مهمی می کنند . حال که تو می گی 8 سال چاه کنده شد تو و دوستانت در دولت نمی توانید یک متر از آن هزاران متر چاهی که به زعم شما کنده شده را پر کنید . این دولت که نه تنها درست نمی کند بلکه خرابتر و چاه را عمیق تر و بدبوتر می کند. این کشور که از ژاپن یا آلمان خرابتر که نشده بود. که شما سر خرابه های آن نشسته باشد و فقط گریه کنید. تو کجا را می بینی و دیده ای. شما که خوش خوشانتان است. (2068816) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۳:۱۹:۵۳
رضا

من نه دولتيم كه از دولت حقوق بگيرم وحتي يكي از اين كابينه را هم نديده ام.


فقط نبايد از اين دولت توقع داشت كه ظرف 7ماه تمام مشكلات حل كنه و

ضمنا" نبايد اين دولت هم مشكلات گذشته را مرتب بهانه كنه .

ما توليد كننده هستيم و متاسفانه سفارش توليد نداريم و تقريبا" بيكار هستيم. (2074180) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۲:۱۲:۴۲
رضا جان! شما خوبی عزیزم!!! ؟ (2069817) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۳۶:۰۴
اشکال کار اینجاست که فکر میکنید اگر امریکا حمله میکند تقصیر مااست.مثل اینکه صدام حمله کرد تقصیر ماست.ما می خواهیم مستقل وباعزت باشیم این تاوان هم دارد.البته مصدق ضد امریکانبود کودتا شکل گرفت.بازهم بگو کلید. (2071915) (alef-10)
 
fdkhl
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۷:۲۵
اینروال سیاست جهان سوم هست قدرت را بگیر وفقط از دولت قبل انتقاد کن وپدر ملت را هم دربیار.درضمن این خانم محترم عجب تقسیم بندی عاقلانه ای کرده وقتی مسافرت به ترکیه هم سنگ مسافرت در داخل هست مگر مردم عقل ندارن که ترکیه نرن .بنظرم با توجه به حجم مسافرتهای نوروزی کسی یارانه نیاز نداره (2067296) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۸:۵۴
تا زمانی که کلیدیون هستند ادامه خواهد داشت. (2067307) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۳۱:۳۰
دوست عزيز دليلش اينه كه ما مردم كم حافظه اي هستيم اگر اين حرفها گفته نشه بعضي ها حتي يادشون مي ره كه قيمت ها هر روز تغيير مي كرد پس هم بايد اين حرفها رو زد و هم انتقاد كرد (2067512) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۳۴:۲۳
توجیه 8 ساله ؟! پدر بیامرز وقتی زدی طرف رو کشتی ، خب طرف مرده دیگه توجیه نداره . قرار بود از هدفمندی یارنه ها تا الان حدود 90 هزار میلیارد تومان درآمد به دولت برسد که حدود نیمی از آن را باید تحت عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت میشد و مابقی هم به صنایع و صندوق دولت واریز شود . جناب احمدی نژاد لطف کردند در کل حدود 134 هزار میلیارد تومان را تنها تحت عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت کردند این یعنی نه تنها درآمدی حاصل نشده بلکه حدود 40 هزارمیلیارد تومان هم منفی انداخته یهنی نه تنها پرداخت یارانه هدفمند نشده و همچنان به همان قوت قبل پا برجا مانده حدود 40 هزار میلیارد اضافه بر سازمان خرج شده و از همه بدتر این مبالغ که سابقا به صورت غیر نقدی بر روی کالاها و خدمات اعمل میشد به عنوان نقدینگی به جامعه تزریق شده که خود این تزریق بی حساب نقدینگی خود به خود تورم زاست . تازه همه این ها که خدمتتان عرض کردم ( که به خودی خود برای اقتصاد هر کشوری فاجعه به حساب می آید ) تنها یک قسمت از مفاسد دولت قبل است . به قول مادر خدابیامرزم احمدی نژاد یک عده ای را که رنگ پول را ندیده بودند حقوق بگیر کرد . افرادی که غالبا سر از این آمار های اقتصادی در نمی آورند و فقط این در ذهنشان حک شده " احمدی نژاد ماهی ... تومان پول میداد حالا روحانی میخواد قطعش کنه " می بینید به همین راحتی یک بنای بر مبنای خشت کج نهاده شده که تا ثریا قرار است کج برود . هر چند من در این مدت از دولت آقای روحانی تدبیری ندیدم که امیدوار باشم کشور در جهت حل مشکلات پیش میرود اما نمیشود منکر شد ضربات دولن نهم ودهم به قدری مهلک بود که کشور را عملا تا20 سال آینده زمین گیر کند . به نظر من محاکمه مسئولان دولت نهم ودهم کمترین کاری بود که میشد کرد اما ... .
الف جان این همه قصه ننوشتم که شما حواله Recycle Bin کنیدش . پس لطفا چاپش کن . (2067527) (alef-13)
 
ملکی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۱۲:۰۹
اگر فرض براین باشد دولت فعلی ونمایندگان مجلس ( عدهای ) راست بگویند دولت احمدی نژاد سهم تولید از درآمد هدفمندی را
نداده است .......روحانی ولاریجانی جواب بدهند درمدت هفت ماه این تدبیر وامید و.........چه مبلغی را به تولید واگذار کردند
واگر مبلغی به تولید درهفت ماه گذشته ندادند ؟ چرا (2068189) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۳۹:۱۲
خب چاپ شد راضی شدی. (2071919) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۷:۴۷:۱۹
افرین اما در مورد دولت اقای روحانی قضاوت هنوز زود است بابا یک کشور 75 میلیونی رواداره کردن انهم بعد از خرابکاری و زیرو کردن 8 ساله قبول کنید کار بسیار سختی هست چرا فکر میکنید کشور در عرض چند ماه درست شدنی است .... (2073443) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۳۵:۲۷
ااااااااااااا داداش من همش برمیگرده به گذشته . هر بلایی الان سر ملت امده به خاطر 8 سال گذشته است. یعنی شما فکر میکنی در این مدتی که روحانی سرکار امده وضع اینطوری شده ؟ با بدبختی دارم کار میکنم یه مسافرت یه روزه نمیتونم برم همیشه دارم قرض میکنم ماه بعد قرضمو میدم باز روز از نو روزی از نو ... از زور خجالت نمیتونم سرم رو جلوی خونواده ام بلند کنم . خدا لعنت کنه احمدی نژاد رو که قیمت همه چی 1000 برابر شد . خدا از ش نگذره. روزی نیست یادش نکنم ... چه حرفی میزنیاااااااا گند کاری احمدی نژاد رو کسی نمیتونه درست کنه (2067533) (alef-13)
 
199
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۴۸:۴۱
تو مشکلت 8 سال گذشته نیست جوری حرف زده ای که نشان از آن دارد مشکل تو مربوط به قبل از به دنیا آمدنت است. (2068821) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۴۶:۴۳
بلايي که احمدي نژاد سر مملکت آورد مثل ايجاد ضربه مغزي است که اگر جراح اعصاب بتواند آن را درمان و حال بيمار راخوب کند معجزه کرده و اگر نتواند هم هيچکس از او انتظار ندارد بيمار بيهوش ضربه مغزي را حتماً‌درمان کند و اگر هم بيمار بميرد کسي از چشم جراح اعصاب نمي بيند. مملکت ما امروز بيمار ضربه مغزي بيهوش است و روحاني و دولتش جراح اعصاب. هيچ دغدغه اي براي اجراي تصميمات خود و عوارض آنها ندارند. بيخود اين همه جوش نزنيد. (2068317) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۸:۰۵
فدایی داری
بابا بسه دیگه
چرخ سانتریفیوژ ها که وایساد پس چرا چرخ زندگیمون نمی چرخه؟!!!!!!!!!!!!! (2067603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۱:۴۸
چرخ هیچ سانتریفیوژی نایستاده.مغلطعه و سمپاشی نکن.اگر ایرادی به طرح داری بگو مثل همه (2068616) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۸:۵۵
تنها خواسته بنده از برادر حسن روحانی

برادر معتدل، دکتر حسن روحانی

با عنایت به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای و اعلام امیدواریِ دست اندر کاران آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا به آزاد شدن بدهی‌های بلوکه شده‌ی ایران، مستدعی‌ست این مبالغ را بینی و بین الله صرف هزینه های بیمه و خدمات درمانی و کمک به اقشار آسیب پذیر کنید و شما هم همچون برادر ِ پاکدست از تولید یا مونتاژ افرادی چون بابک زنجانی و شهرام جزایری جلوگیری نمایید.

اگر بنا باشد این ذرةُالمثقال عایدیِ غصب شده توسط عزیزان غربی هم در جیب عده‌ای دانه درشت ریخته شود، همان بهتر که در چنگ کافران غرب باشد؛ زیرا که آنجا هم جایش امن‌تر است، هم ما به اینکه هنوز یک گوشه‌ی دنیا شندرغازی ته کیسه داریم، دلخوش خواهیم ماند.

با تشکر: یارانه بگیر آسیب پذیر (2067204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۶:۱۲
اینا همش تقصیر 8 سال گذشته هست.کلا همه چی در هر جا تقصیر افراط 8 سال گذشتس. شماها هم بی سواد هستید و راه حل همه ی مسایل هم زانو زدن جلوی پنج قدرت برتر جهانیه. (2067241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۴:۰۸
من خودم بعنوان یک از 75 میلیون با پیگیری حداقل 20 ساله خبرهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور در این مورد خاص یعنی یارانه به اجتهاد رسیده ام که باید دریافت کنم اما سوالی که باقیست: چرا در اختلاس چند میلیلارد یوروی فلان اقا و افراد پشت پرده از بیت المال که در تاریخ حتی جهان بی سابقه بوده و یا رشد قارچ گونه بانکها و موسسات مالی تحت عنوان مقدس که به دادن و ستاندن سودهای کلان میپردازند و حتی لبنیاتی های سرکوچه را هم خریده اند و شبهه ناکی واقعی ان و موارد مشابه ان کسی در فکر استفتا از مراجع نیست؟؟؟؟ اما برای شنرغاز 45 هزار تومان از مراجع کسب تکلیف میکنند؟ ای اقایان به ظاهر متدین به خاطر دنیایتان از دین و مقدسات و مراجع خرج نکنیدhttp://
alef.ir/vdccoiqix2bqix8.ala2.html?222090 (2067486) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۵:۲۹
راستی مگر قرار نبود این یارانه ها بایت افزایش در نرخ سوخت و آب و برق باشد.

اینکه دوباره میخواهید آنها را گرانتر کنید و مابه التفاوت را به مردم ندهید، هدفمندی یارانه هاست یا جمع آوری پول برای جیب زنجانی ها؟ (2067757) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۲۳:۱۸
نه کی گفته؟؟ احمدی نژاد گفت خرجش نکنید پرده ویخچال نخرید باهاش خونه بخرید (2068432) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۲:۴۹
دولت قبل آنهمه بریز و بپاش و اختلاس و فساد داشت ندیدی ؟! حالا به یه دونه
سوزوکی گیر دادی ؟! وقتی با ارز دارو پورشه و مازراتی وارد میکردند امثال جنابعالی کجا تشریف داشتید ؟!!! (2068025) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۴۱:۱۳
واقعا همین است
اگر ما از ریخت و پاشهای بی مورد در دولت و حقوق آنچنانی مدیران ارشد و نیز مجلسی های عزیز صرفه جویی کنیم بهتر است تا از جیب کارمند بیچاره
آیا درست است که یکپارچه بمباران فکری کنیم که آی ملت بیچاره یارانه هارو نگیرید (2068061) (alef-10)
 
س.ع
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۵:۴۴
واقعا جالب و درست
مخصوصا راهکار خوبی که در مورد شناسایی افراد مرفه داده بودید عالی بود (2068596) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۱:۰۹:۲۸
یعنی می خواهب بگی قبلا خودرو سوزکی نبوده اگه یک ذره فکر کنید متوجه می شوید تولید سوزکی هنوز به 8 سال نرسیده (2069210) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۵:۵۶:۱۶
متاسفانه ما احترام رو نمیشناسیم و وقتی یه نفر بدون اینکه تو زندگی شخصی ما سرک بکشه و با احترام ازمون میخواد انصراف بده بهش میخندیم.

و متاسفانه اینو شماهایی که فرهنگ و رسانه دستتونه باید تو مردم نهادینه کنید، در حالی که خودتون هم احترام و ادب رو نمیشناسید... (2070948) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۰۱:۴۲
اگه اگه کسی بخواد این قانون رو که مجلس تصویب کرده رو اجرا کنه فقط روحانی میتونه . نکنه دلا رو بشکنی خیلی خطرناکه حسن (2073562) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۵:۳۲
واقعا" چرا روحانی از احمدی نژاد درس نمی گیرد؟

احمدی نژاد هم می گفت با پول هدفمندی چنین می کنم و چنان. اما همه دیدیم که چه شد.

حالا هم روحانی همان وعده ها را می دهد. مشکل روحانی مضاعف هم هست. چون مردم هم از زمان آغاز فاز یک فقیرتر شده اند و هم اعتمادشان به وعده های دولت کمتر شده است.

آقای روحانی بدون اعتماد مردم و تنها با نشان دادن دم خروس راه به جایی نخواهند برد. (2066819) (alef-13)
 
سلیمپور
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۸:۰۴
​ایول.

یارانه = استقراض = تورم = خالی شدن جیب مردم = کاهش تقاضا = رکود اقتصادی ... بازم بگم؟ بگم؟! (2067103) (alef-13)
 
مقداد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۴:۲۸
من می خوام از بردار یا خواهرمون بپرسم، مگه زمان رفسنجانی که تورم شد 50 درصد و سه شهر ایران صحنه درگیری شد، یارانه به من مردم می دادن؟ (2067488) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۲:۵۳
آره مقداد جان به موضوع خوبی اشاره کردی،اتفاقا اون موقع تحریمهای الان وجود نداشت ولی عملا آقایان یه کاری کردند کارستان.متاسفانه مردم ما حافظه تاریخیشون کوتاهه و اون دوران رو به فراموشی سپردند و به کسی رای دادند که روش و منش همون زمان رو در پیش میگیره (2067845) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۷:۲۳
شمایی که به پرزیدنت رای دادید آیا میدانید پرزیدنت قصد گرانی همه چیز را دارد اما نمی خواهد مبلغ یارانه ها را افزایش دهد


به نظر میاد اقای روحانی همان اشتباه محاسباتی جریان وصولگرا را انجام میدهد چرا که آنان نیز به خیال خود گمان می کردند رقیب دیگر نمی تواند انها را شکست دهد (2067151) (alef-13)
 
درد کشیده
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۲:۵۲
واقعا حرف شما درسته

مگه بنزین سهمیه بندی نشد که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کنه ،
و هزار تا طرح دیگه ، عمران و آبادانی ، اشتغال ، و خیلی وعده های دیگه

فقط و فقط سهمیه بندی شد که مردم گرونتر بخرن پولش کجا رفت ؟ نمیدونم

اگه راست میگن بنزین گرون میشه عوارض خودرو رو هم کم کنن ببینم کی سوار خودرو ایرانی با مصرف 14 الی 18 در 100 کیلومتر میشه

ماشین 3800 سی سی خارجی 10 لیتر در 100 کیلومتر میسوزونه ولی ماشین ایرانی 1800 سی سی در حالت صفر کیلومتر و ایده آل در خوشبینانه ترین حالت حداقل 12 لیتر در 100 کیلومتر میسوزونه

تا کی میخوان فشار به این مردم بیارن

الحق که دوستی گفته بود خدا صبر ایوب به ملت ایران داده (2067844) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۵:۳۵
به خدا به پیر به پیغمبر از بس کلمات یارانه و هدفمندی را از صدا و سیما می شنوم که دیگر اعصابی برایم باقی نمانده . خدایا این چه زندگیست که ما داریم . این چه تدبیریست که مردم را دچار ناراحتی و نگرانی و استرس کرده . هر کاری دلتان می خواهد می کنید بکنید دیگر طاقتمان تمام شده بخدا . خدایا مرگ هم خود نعمتی است . (2066820) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۷:۳۰
آخه 40تومن پول هم دیگه استرس داره (2067766) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۱۹:۴۱
حتما مجردی و پیش بابات زندگی میکنی چون اگه مسئولیت داشتی این حرفو نمیزدی (2068212) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۲۰:۲۷:۵۲
میخواستین شما هم مجرد بمونین هم خدا میخواهین هم خرما (2071451) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۹:۱۶
در کشورهایی مثل ایران، آسانترین راه بریدن از جیب مردم بیچاره برای از ما بهتران است! (2066825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۱:۳۴
اگر دولت جلوی ریخت و پاش‌ها و مأموریت‌های با هزینه میلیاردی خودش را بگیرد دیگر نیازی نیست از طریق صدا و سیما مرتب از مردم بخواهد از گرفتن یارانه انصراف بدهند. چون در این صورت افرادی که نیازمند یارانه نیستند با اشتیاق اعلام انصراف خواهند کرد. (2066831) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۵۱:۱۹
ريخت پاش ميشه حتي اون پيامك نوروزي و هزينه ي گزاف كه معلوم نبود هزينه ش از جيب من و شماست يا نه !!! كه احتمالا از جيب من و شماست...! (2067326) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۵:۳۵
برای اون پیامک ها پولی رد و بدل نشده .معاون مخابرات هم تایید کرد که همراه اول و سایر اپراتورها مجانی برای رییس جمهور پیامک ها رو فرستادن. (2068595) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۱:۴۰:۵۸
لابد عاشق چشم و ابروی رئیس جمهور بودند این اپراتورها.
شاید الان نگرفته باشند ولی بعدا چی؟ (2069780) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۱:۵۷
متاسفانه مدیریت در ایران بزرگترین حلقه گمشده است و همه دولت ها خواسته اند ضعف های مدیریتی و ناکارآمدی های خود را با گران کردن کالاها و خدمات دولتی و حامل های انرژی و ... جبران نمایند. جالب آنستکه در مراحل بعدی درآمدهای مکتسبه را نیز به شکل کاملا غیر بهره ور هزینه نموده اند. این دور باطل و منحوسی است که اقتصاد و مردم ایران چند دهه است دچار آن هستند و تجربه نشان داده که این گران کردن های مکرر چاره حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم نخواهد بود و تنها مسکنی است برای رهایی دولتمردان از کسر بودجه های خود ساخته و پر شدن جیب عده ای رانتخوار کفتار صفت. (2066833) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۳:۱۹
تمام این حرفها برای حرف است! حقیقت این است که کشور ۸ سال است که با شعار اداره شد و ۳ سال است رشد منفی‌ دارد، تورم ۴۰ درصد شده، سرمایه گذاری نشده، نفت را نمیخرند، خشکسالی و فاجعه زیست محیطی‌ همه کشور را گرفته، بنابرین کشور به تمام معنی‌ فقیر شده و حالا باید فقر را به صورت مستقیم تقسیم و هدفمندی نمایند!! اگر آقایان میتوانستند مثلا از خود شروع کنند که اصلا حل و روز مملکت به اینجا نمی‌رسید! (2066839) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۳:۲۴
تا کی میخواهید ضعف ها و بی تدبیری های تابلوی دولت حاضر را با این ادبیات تکراری 8سال ویرانی و ... ندیده بگیرید. حرف این است که اگر هم میخواهند یارانه را حذف کنند این روش درستی نیست. تازه کشور توی 8 سال گذشته زیر و رو شده از نظر عمرانی. کافیه بری توی روستاها و حتی توی شهرهای بزرگ پیشرفت ها غیرقابل انکار است. سطح کلی زندگی ها بالا رفته. انصاف چیز خوبی است. (2067126) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۸:۱۵
نوید جان اقتصاد فقط کارهای عمرانی نیست .درسته که در دولت قبل به روستا نشینان توجه شد اما با بی تدبیری های اقتصادی به خصوص در بخش یارانه ها بخش زیادی از طبقه متوسط به زیر خط فقر رفتند و رشد اقتصادی منفی خود تاییدی بر این موضوع است (2067867) (alef-10)
 
رافضی
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۲:۰۰:۰۰
تا جایی که می دانم رشد منفی بیشتر به خاطر تحریم های بی سابقه و محدودیت فروش نفت بود.
متأسفانه اقتصاداین کشور بیش از حد وابسته به نفت است. (2071942) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۸:۱۱
واقعیته؟اون آقایی که مدعی فورمول ایرانی در هدفمندی شد و هر روز میگفت فلان کردیم و صرفه جویی شد تورم نداریم سهم اشتغال این است هزارها پیشرفت داشتیم و .. کجاست؟شما چی کیگی.دولت هنوز شش ماهه سر کار اومده.داره فاز اول رو تکمیل میکنه.انشاا.. با درایت کار را به پیش خواهد برد. (2068627) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۹:۲۳:۱۹
مهندس منم جز همین مردم اما سطحی چیزی دور و بر خودم ندیدم (2069021) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۱۳:۱۰
دوست عزیز توجه کنید احمدی ناد کشور را با تورم بالای 40 و با رشد اقتصادی منفی 5 و هشت دهم درصد تحویل داده این دیگه امار خود دولت قبلی است دلار که تا 4000 هم بالا رفت این را که ما با چشم خود دیدیم جای تردید و رد کردن و...باقی نمیماند تمام اقلام غذایی از دو سال پیش تا حالا چندین برابر شده اند. (2068404) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۵:۳۸
دیشب آقای حیدری به سیاق دولت قبل، در مصاحبه اش سوالات مردم را نپرسید و سوالات از قبل هماهنگ شده و سفارشی را از جهانگیری پرسید. کافی بود همین کامنت های الف را بخواند. بزرگرین سوال، ابهام در این جمله هست، مجموع درآمد همه خانوار، انگار جوانان قرار نیست استقلال پیدا کنند و باید هر چی کار میکنند بدهند به پدر برای خرج خانه!!! (2066846) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۴:۱۶
واقعا این بند توهین به جوان مجرد و خانم های شاغل است. گل گفتی (2067137) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۶:۰۰
دولت محترم با این نحوه پرداخت یارانه و آن سبد کالا در سال گذشته ، بطور کلی عزت و احترام مردم را زیر پا لهه کرد و مردم را خوار و ذلیل نمود . (2066847) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۸:۱۴
کاش فقط همین بود. اون التماس به اوباما برا تماس تلفنی. دهن کجی اشتون به قانون کشور و دیدار با هر کی که دلش خواست . اون هییت اروپایی-
کوتاه اومدن جلو تهدید فرانسه و...
اون دولت به دنیا فحش میداد و این دولت جلو همه زانو میزنه.
بدتر از همه اینکه هر جا به این دولت انتقاد میشه سریع اون دولت رو مسئول می دونه و گاها شما رو بی سواد می خونه. (2067201) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۳۹:۱۵
یارانه احمدی نژاد احترام مردم را زیر پا له نکرد؟ زیاد کردن قیمت آب و برق چی ؟ (2067558) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۰۱:۴۵
مثل اینکه قبوض را نگاه نمیکنی سه سال است که قیمت برق بالا نرفته. (2067916) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۹:۳۸
جوش نزن بابا جان .شما باید 4 سال پیش به خودت میومدی و این اعتراضات رو میکردی (2067869) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۶:۴۲
آیا وزرا تا کنون انصراف داده اند؟
آیا استانداران تا کنون انصراف داده اند؟
آیا نماینده های مجلس تا کنون انصراف داده اند؟
آیا آقای احمدی نژاد انصراف داده است؟
آیا........


اگر انصراف نداده اند؟ چرا و به چه علت؟
اگر هم انصراف نداده اند؟ چرا و به چه علت؟
مرم هم به همین دلایل نه انصراف داده اند و نه انصراف می دهند. (2066851) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۸:۳۵
آقای احمدی نژاد که اصلا از اول نگرفته بود، اگر یادتان باشد در زمان توزیع سبد تحقیر دامادشان گفتند به ایشان هم سبد کالا تعلق گرفته در حالی که ایشان از ابتدا یارانه هم نگرفته اند
و البته این آقای روحانی بودند که در اواخر سال گذاشته با هدف راه انداختن کمپین اعلام نمودند که از دریافت یارانه انصراف می دهند و بعد هم تکذیب کردند. (2067105) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۰:۳۱
ما که نفهمیدیم چی میگی ولی خدا پدربزرگت رو بیامرزه (2066859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۳:۵۳
هزینه های فوتبال یادتون رفت (2066871) (alef-13)
 
دانشجوی متاهل محروم از سبد کالا
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۵:۲۰
دانشجوی متاهل وبیکار هستم که با وجود ثبت نام مشمول سبد کالا نشدم ونیز با وجود ثبت اعتراض در سایت هیچ نهادی پاسخگویم نیست . آنچه نرسد به جایی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (2066877) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۰:۴۰
یک آدم مجرد که خرج سه نفرو باید بده : بنده هم چیزی نگرفتم. اما یارانه احمدی نژاد هم به هیچ جام نمیرسه (2067565) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۶:۴۷
حقوقهای 20 میلیونی مدیرا،سرمایه گذاریهای کلان وزرا و مدیرا،وامهای کلان بانکی خودشون،حق حسابهای وحشتناک و .....انحصاری کردن بسیاری از فعالیت های اقتصادی و... اینا رو درست کنید ما به دولت پول هم میدیم. (2066886) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۸:۰۶
یکی 3000میلیارد میزنه یکی 400میلیارد ، یکی با پارتی و آشنا بازی میره سرکار،یکی چند شغله هست،یکی حقوق بگیر دولت
باداشتن دوتا داداش معلول(شدید) داریم به همت دولت تدبیر(!) به جای کمک یکی از حقوق دریافتی که ماهی 30000تومن(!) ناچیز برادرم رو قطع کردندباید چیکار کنیم ؟
مدرکم لیسانس حسابدرای تو یه شرکت خصوصی به زور با هزارتا کار حقوق 455200تومن هستش
دولت به جای درخواست از مردم یه سروسامانی به خودش بده (2066892) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۲:۲۹
شما متوجه نیستی که روحانی مردم را پشیزی هم حساب نمیکنه
غرور خود خواهی (2067176) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۹:۲۹
شما میگی جلوی فساد گرفته بشه
مگه پرونده مرتضوی و معاون اول و بابک زنجانی و اون پرونده 3 هزار میلیارد به کجا رسید که جلوی فساد گرفته بشه
بالا بری پایین بیای با فساد کلان برخورد نمیشه (2066898) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۹:۳۸
با سلام گوي دولت تدبير مرتكب اشتباه پشت اشتباه ميگردد از بستن روزنامه و هفته نام اصولگرا از ايجاد صف طولاني و بي كراماتي به ملت در سبد كالا از لبخند ديپلماسي به توهين اشكار به شيطاين و جسارت انها به توهين به رياست جمهور محترم و قانوني كه در روند دمكراسي انتخاب شد و و حال بي تدبير ديكري در بستن و قفل كردن يارانه مردم را شاهد هستيم ايا وزرا دولت تدبير و جناب ظريف و جناب جنتي و جناب زنگنه و...... خود انصراف از يارانه دادند ايا رييس سيما و معاون و مدير انصراف دادند ايا رييس مجلس و نمايندگان و رييس مجمع تشخيص مصلحت رييس قوه قضاييه و قاضي ها محترم ايا اومرا ارتش ايا شهردار اصولگرا ايا خودرو سازان مرفه و...... انصراف دادند كه انتظار دارند مردمي كه فرزند بيكار دارند و دستفروشي ميكند و مشكلات خدمات درماني براي عزيز خود دارند انصراف دهند ايا دولت تدبير سري به سايت الف زده كه خيل سوالات مردم كه سوالات منطقي دارد زحمت پاسخ به انها رابدهد يا فقط يك تيزر تبليغاتي كه انصراف دهيذ را تحويل مردم ميدهد اينجانب به همراه خانوده با كليد حضور در ثبت يارانه به ياد ان مردي كه يارانه را به همه اقشار جامعه دادو رفت ميايم تا قفل بستن يارانه را بازكرده و اينبار نخواهيم گذاشت قفلي انجام گيردكه كليد حضور در دست هر شهروند ايراني هر قفلي را باتز خواهد كرد وانشالله قفل تحريم را با مديريت جهادي نه با تكدي از شيطان باز خواهيم كرد (2066900) (alef-13)
 
دلسوخته
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۸:۴۴
خاک بر سر آنکه با یارانه ها این بلاها را سر مملکت آورد که امروز وضعیت چنین باشد
خاک بر سر آنکه با کاغذ پاره خواندن تحریمها با ما اینچنین کرد
قطعنامه دانشان پاره نشد اما جیب ملت پاره شد (2067417) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۲:۵۴:۱۴
دولت قراره یارانه ی مرفهین را قطع کنه .چرا به تو این همه فشار اومده . اگر همین کار رو احمدی می کرد که بهبه چه چه می زدید (2069847) (alef-10)
 
داود
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۲:۱۶
دولت حامل های انرژی را گران نکند .بنده هم یارانه نمی گیرم (2066913) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۱:۴۵
قیمت ها را حداقل به قبل از سال 88 برگردانید نه قبل تر، ملت حاضرند دو برابر پول یارانه را به دولت صدقه بدند، ملت فکر می کردند بیشتر گرانی ناشی از تحریم هاست ، اما نمی دانستند تحریم که هیچ اگه همه دنیا نیز به ایران پول بدهد بازهم قیت ها سالانه بالاتر می رود و دلار و غیره نیز تکان نمی خورد ، چون دولت داره با دلاره قیمت بالا درآمد کسب می کنه ، اصلا دولت مردمش را به چشم ملت نمی بیند ما کارگرانی هستیم که اجبارا باید برای دولت کار کنیم و در ازای هیچ درآمدزا باشیم ، اگر واقعا می خواهید به طبقات کم درآمد کمک کنید و عدالت را برقرار کنید، همان مالیات بر ثروتی که برداشتید را دوباره اجرا کنید، تا به ثروت مالیات تعلق گیرد،
اما چون اکثریت مسئولین فقیر و مستضعف هستند و دوست ندارند که به ثروت و یا اموال مالیات تعلق گیرد، اصولا دوست دارند مالیات طیب و طاهر را از حقوق کارگر بیرون بکشند، باز قبلیه می گفت ملت بخورین بازم هست، این یکی که هنوز هیچی نشده کاسشو جلو ملت گرفته .....
گر مسلمانی از این است که حافظ دارد ......... آه اگر از پس امروز بود فردایی (2067067) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۲:۳۵
علی‌الظاهر چاره درمان اقتصاد ایران واقعی شدن قیمت‌هاست. بنابراین بازگشت قیمت اصلا ممکن نیست. این دوره گذار باید طی شود. مسلما عده‌ای در این راه متحمل فشار خواهند شد. اما ظاهرا این روند بالاخره باید طی شود. بدون توجه به مسائل سیاسی و تنها به عنوان یک شهروند معمولی، از یک خانواده معمولی، حاضرم این اتفاق در زمان من بیفتد تا در آینده فرزندان این سرزمین زندگی راحت‌تری داشته باشند. (2067386) (alef-13)
 
ش
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۲:۱۵
قیمتا یه روزی واقعی شه؟ دلت خوشه عمو؟
خود آقای وزیر اقتصاد دیشب تو گفتگوی ویژه می گفت اون سالی که بنزین شد 400 تومن قاچاق سوخت کم شد چون قیمتش نزدیک به واقعی شده بود ولی سال 89-90 که تورم افسارگسیخته شد دوباره این شکاف قیمتی ایجاد شد و قاچاق سوخت شروع شد.
این یعنی آقایان هر چقدر هم قیمت ها رو واقعی کنن باز هم افت ارزش ریال رشته ها رو پنبه می کنه و باز باید مرحله ی صدم هدفمندی یارانه ها اجرا بشه و فرزندان این سرزمین همچنان باید در انتظار واقعی شدن قیمت ها باشن! (2068927) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۳:۰۱
داداش ضرر نمیکنی چون یارانه به پول برق هم نمی رسه (2067576) (alef-13)
 
حقیقت جو
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۴:۳۳
مخالفان سیاسی اقای روحانی میخواهند با اغاز هدفمندی دوم و شروع موج گرانی از یک طرف و حذف مردم از دریافت یارانه از سوی دیگر مردم را از دولت ایشان نا امید کنند.این پوست موز زیر پای دولت است (2066921) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۸:۱۷
اینقدر جناحی فکر نکنید. این کار دولت واقعا بی تدبیری است. پس چه فرقی با دولت گذشته دارد؟ (2067006) (alef-13)
 
حقیقت جو
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۰:۱۵
دوست عزیز دولت روحانی عوارض هدفمندی را از دولت قبل به ارث برده و الان هم تداوم انرا مجلس اصولگرا به دولت تکلیف میکنه (2067619) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۴۲:۱۵
مجلس اجرای فاز دوم رو مصوب کرده، نحوه اجرا با دولته اونها هم می خوان یارانه رو افزایش که ندن هیچ قبلی رو هم قطع کنن (2068069) (alef-10)
 
م.م
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۱:۱۲
دولت درمورد مسائل داخلی واقعا با بی تدبیری عمل کرده است. من که به اصلاح کشور توسط این دولت خیلی امیدوار بودم اما مثل اینکه اشتباه میکردم. این فاز دوم یارانه که دیگه ربطی به دولت قبل هم ندارد. اما نحوه اجرای آن بی تدبیری محض است. (2067017) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۴۷:۰۳
چرا ربط نداره ؟! طراح هدفمندی احمدی نژاد بود و قانون مصوب مجلسه که دولت باید اجرا کنه . (2068095) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۴۵:۵۲
ببخشید هدفمندی لایحه نیستا طرحه
اگه اینجوری باشه پس احمدی نژادم مجبور بود (2068671) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۵:۵۲
آقای روحانی با کلیدش پوست موزها را از زیر پایش بر می دارد!!!!!!!!!!! (2066924) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۹:۴۹
این کلیده یا انبر ؟ (2067163) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۴:۱۸
گازانبر (2067441) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۰:۰۳
خخخخخ (2067166) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۲:۳۶
اره ولی پوست موزا رو میندازه زیر پای ملت. بعد هم میگه 8 سال گذشته اله بوده و بله بوده. (2067222) (alef-13)
 
آبجی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۵۳:۰۹
آره واقعا....
چند روز دیگه نون " آقایون ارتوپد !!!" میاد توی روغن به دلیل وجود ملت دست وپا شکسته!!!!
دکتر کلید دار؛ این کارت حمله ی گاز انبری به ملته........ (2068339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۳:۴۰
بلهههههههههه (2067582) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۷:۲۴
نمی دانم چه کسی دارد این مشورتهای مشعشع را به آقای روحانی می دهد.
اگر این نوع ثبت نام احمقانه شکست بخورد چه کسی باید عذرخواهی کند و این وسط مسئول کیست؟ ظاهرا همه و هیچکس!! (2066928) (alef-13)
 
ميرخليلي
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۷:۳۲
واقعا عالي نوشته بوديد خانم محسني و حرف دل همه مردم ايران بود (2066929) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۴:۴۵
خوب شد تو امدی از خانم محسنی تعریف کنی بیچاره داشت ناامید میشد (2067590) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۷:۳۳
دیگه کار از کار گذشته برادر حالا که اجرا شد یادت اومده، همه این حرفهایی که شما زدید درست اما اون افراد ثروتمندی که شما با آن مشخصات (پزشک، تاجر و...) معرفی کردید فکر می کنید چند نفر می شوند؟؟

اینها کفاف نیاز دولت را نمی دهد بنظر این حقیر دولت به شیوه زیر برخورد می کند:
ابتدا مردم سطح های درآمدی را مشخص می کنند، سپس دولت بودجه خودش را با آمار می سنجد تا ببیند با حذف چند گروه بوذجه اش تأمین می شود.

مثلا اگر با بالای دو میلیون تأمین شود می گویند آنها پولدارند اگر با بالا 600 هزار تومان نیاز باشد که تأمین شود درآمد بالای 600 هزار تومان را نشانه ثروتمند بودن معرفی می کنند.

ضمن اینکه تمام حرف ها در مورد بانک های اطلاعاتیشان دروغی بیش نیست هر کس فقط چند روز در یک اداره دولتی کار کرده باشد می داند که اینها نه توانایی و نه زیر ساخت تهیه یک گزارش دقیق درون سازمانی را هم ندارند چه برسد به این طرح (2066930) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۳:۰۹
معلومه که عرضش رو ندارند اگه داشتند که طرف سه هزار میلیارد نمیبرد بعدم بشینه به ریشمون بخنده که تا طه برگردن بگن این موضوع رو بزرگ نکنید،والا (2067271) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۱:۴۸
چرا اشتباهاتی که دولت دهم در پرداخت یارانه ها کرده را این دولت باید پاسخگو باشه؟ کلا هرچی گند کاری شده در دولت نهم و دهم اعم از اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دولت تدبیر باید پاسخگو باشه ار دیدگاه اصول گرایان.. نمونه اش هم همین بیانیه اخیر پارلمان اروپا که عامل اصلی اش فضاحتی بود که در کهریزک و رفتار با روزنامه نگاران و حوادث 88 و قضات حکومتی بود هست ولی این دولت باید پاسخگو باشه !!!! (2066940) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۰:۰۹
دولت قبلی گند زد. این دولت هم. چرا هر کسی انتقادی دارد باید ساکت شود تا وقتی که گند آنقدر زباد شود که دیگر هیچ کاری فایده نداشته باشد. کسانی که تمام فکرشان منحصر به دولت قبلی و دولت فعلی است باید بدانند این رسم هیچ کس حرفی نزند تا این دولت کارش را بکند ما را به اینجا رسانده! (2067013) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۰:۴۳
به نظر شما پارلمان اروپا اینقدر از مرحله پرته یا از اخبار و دنیای ارتباطات دور هست که بعد از حدود 5 سال از حوادثی که ذکر کردید در مورد آنها قطعنامه صادر کند؟ (2067064) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۲:۴۵
60 قعطنامه صادر شد و چون باید از دولت همه جانبه حمایت میشد شما سینه چاکان خودتون به خواب زدید چون منافعتون ایجاب می کرد نشنیده بگیرید. وگرنه هر کس می دونه که هیچ کدام از بندهای منفی این قطعنامه حرف های تازه ای نبوده و نبیت. ضمنا اگر انصافی بود کمی هم به جنبه های مثبت قعطنامه پرداخته می شد. فعلا تریبون دست هیاهوگران هست که چون با دولت مشکل دارند هر گند دولت دهم که نادیده گرفتند از جون این دولت درآورند!! (2067790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۲:۰۳:۴۰
قبلا دولت جواب قاطع میداد لازم نبود مردم بگن ولی الان تاصدای مردم درنیاد سخنگو وبقیه دولت کم مانده همنوایی کنند. (2071945) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۳:۳۷
بر اساس اخرین گزارشات هییت دولت سوراخ شدن کشتی نوح هم تقصیر دولت قبل بوده. (2067228) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۴۹:۴۰
کی گفته کشتی نوح سوراخ شده؟؟؟؟؟
اینم از راستگویی های دولت راستگویانه (2068687) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۳۴:۴۱
برای اینکه این دولت ادعا کرد می تونه وضعیتی که داره رو به تضعیف کشور میره رو سامون بده آره عزیز دل. (2068269) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۱:۵۷:۵۷
دانا اروپا رای روحانی راهم قبول ندارد (2071940) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۲:۴۳
خانم محسنی مقالات قبلی شما را هم اگر رصد کنیم بنظر نمی رسد مثل کیهان به فکر مردم باشید بلکه بیشتر دنبال گل آلود کردن بودید و حالا ... تعجب می کنیم (2066943) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۵۵:۵۷
برو بابا دلت خوشه......
اینجا هم دنبال بازی سیاسی هستی..... (2068351) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۴:۴۶
خدا پدرت را بیامرزد واقعا"چرا دولت پرده از چشم کنار نمی زند تا متمولان را که با غرور و تفخر در کشور به مردم فخر می فروشند را بیند و عرصه را به تنگتر کند (2066952) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۲:۳۴
چون مجلس و قوانین اجازه نمیده. مگه ندیدین تا همینجا هم لاریجانی چه خط و نشونی کشید که دولت حق نداره حساب مردم رو چک کنه و چه و چه. (2067073) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۴:۵۷
چه بگویند؟ بگویند قرار هست این پولی که حاصل از انصراف یارانه هست خرج توسعه دولت الکترونیک و ایجاد راه و قطار برقی و ... شود؟ یا بگویند با این پول می شود این تعداد کارخانه ایجاد کرد و اینقدر شغل ایجاد کرد؟ یک بار این حرفها خرج شده است و حال اگر واقعا هم بخواهند پول حاصل را در همین راهها خرج کنند دیگر مردم باور نمی کنند چون یک بار تجربه کرده اند. از کجا معلوم شاید دولت برنامه دارد که ابتدا انصراف از یارانه ها را به خود مردم واگذار کند و بعد سر فرصت انها که درامد بالا دارند یا به قول شما ماشین گران دارند یا سفرهای خارجی می روند را شناسایی کرده و حذف کند. در این صورت کار دولت کمتر می شود چون به هر حال تعدادی از این افراد خود انصراف می دهند و در نهایت دولت مجبور می شود تعداد کمتری را به اجبار از یارانه گرفتن حذف کند. سالها طول خواهد کشید تا اعتماد از دست رفته مردم به دولت را برگرداند. (2066954) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۵:۰۶
هميشه كوتاه ترين ديوار، ديوار مردم است. (2066956) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۶:۰۶
این پوست موز محصول مجلس است و البته دولت هم چون خودشو قانون مدار میدونه کمر به اجرای اون بسته. اگه احمدی نژاد بود این قانونو اجرایی نمی کرد و این از معدود خوبیهای احمدی نژاد بود که در مقابل نهادهای قدرت استقلال و شهامت داشت. روحانی نباید به این راحتی تسلیم فانون غیر قابل اجرا بشه. (2066959) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۲:۵۹
قانون میگه فاز دوم اجرا بشه، نه اینکه یارانه ملت رو حذف کنند، نحوه اجرا کاملا با دولت است.

حمایت کورکورانه تا کی و کجا؟؟؟ (2067123) (alef-13)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۵:۳۶
همون قانون گفته که چقدر از درآمد یارانه ها صرف مردم و چقدر دولت و چقدر هم صرف تولید بشه اگه انصافی وجود داشته باشه مشخصه که یارانه ای که به مردم داده میشه بیشتر از کل مبلغه که خودش غیرقانونیه
نظر کور کورانه تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2067447) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۵۱:۰۳
احمدی نژاد می خواست تو مرحله دوم به مردم 250 هزار بده
روحانی میگه همون 45 هزارم نگیرین (2068690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۹:۳۹
مطلب درستی است . از دولت تدبیر واقعاً بعیده اینطوری سطحی و بدون تدبیر با مسائل مواجه بشود . (2066965) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۳:۳۲
تدبیر نه تحقیر (2067129) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۲:۰۱
تدبیر یک شباهتی با حلوا دارد :
با گفتن حلوا هم دهان شیرین نمی شود (2067174) (alef-13)
 
تحمیل
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۳:۱۲:۱۸
تدبیر یا تحقیر یا تخفیف کدوم درسته ! (2069501) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۱:۰۲
جان برادر
این یارانه از اول داده شد که پس از مدتی قطع شود ،حالا آرام آرام برای همه قطع خواهد شد ، حیف از وقتی که من برای دفاع از پرداخت یارانه کردم آنهم برای دفاع از تولید با کیفیت در دولت قبل رهی خیال باطل .من دور اول نیازی به ثبت نام ندیدم ولی امروز خودم را فقیرتر می بینم و نیازمند تر .دولت عزیز یا قطع کن یا به همه پرداخت کن خلاص. (2066969) (alef-13)
 
گل آقا
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۲:۵۲
حرف حساب جواب ندارد (2066973) (alef-13)
 
شوق الشعراء
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۵:۵۱
بنام حق
جامعه ایرانی دو قطبی می شود!؟
یارانه بگیران و یارانه نگیران! توانمند و نیازمند
اگر یارانه نگیریم، قرارداد های مربی و بازیکنان پرسپولیس فسخ می شود!؟
از گرفتن یارانه انصراف نمی دهیم، چون که به دولت اعتماد نداریم!
در حالیکه به یمن دولت روحانی، دولتی که فقط یکی از وزیران کابینه اش بیش از هزار میلیارد تومان ثروت دارد، کلمات قدیمی مستضعف و مستکبر و دارا و ندار، به یارانه بگیران و یارانه نگیران و «توانمند» و «نیازمند» تبدیل شده، اینک قشر محروم ملت ایران می رود، تا خود در کمال آگاهی، کرامت انسانی را زیر پای خویش له کرده و بخاطر دریافت چهل و پنج هزار تومان ماهانه، آخرین توهین ها و اهانت ها را نیز تحمل کند، دولت تدبیر او مید! بجای شناسایی و حذف توانمندان از گردونه یارانه بگیران، «سرنا» را از طرف گشادش دمیدن گرفته، و تصمیم دارد تا مارک نیازمندی را به پیشانی قشر اکثریت و گرفتاری که گاه صورتش را با سیلی سرخ می کند، بچسباند.
دولت بخود اجازه می دهد که از یکسو گاز و برق و آب و نان و سوخت و کرایه را گران کرده و از سوی دیگر تعداد یارانه بگیران را کاهش دهد، و اما جالبتر توانمندانی هستند که با تبلیغات و اعلام اسم و منصب، با کمال سخاوتمندی از گرفتن یارانه ای که حقشان نبوده و نیست، انصراف می دهند!؛ وزیران و استانداران و فرمانداران و شهرداران و مدیران کل و نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر، و هیچکس نیست تا ازین قشر مرفه و توانمند سوال کند که اصلا چرا تابحال یارانه دریافت می کرده اند؟
متن قرارداد مربی و بایکنان تیم فوتبال پرسپولیس اینروزها علنی و افشاء شده، و مشخص گشته که میلیاردها تومان پول بیت المال و حق محرومان جامعه کجا و چگونه هزینه شده است، سرمربی پرسپولیس در برنامه نود، دریافت هفتصد و چند میلیون تومانش را تائید کرده و براستی با مبلغ قرارداد سرمربی پرسپولیس به چند نفر می شد ماهیانه یارانه داد؟
کارمندان و کارگران و حقوق بگیرانی که از تامین حداقل خواست خانواده عاجز مانده اند، چرا نباید از دولت یارانه بگیرند و مهمتر اینکه در فضای فعلی، چه اعتمادی به دولت روحانی برای درست هزینه کردن یارانه های انصرافی می باشد؟
دولت، قبل از اعتماد سازی و جلب اعتماد مردم، حق نداشته و ندارد تا از ملت توقع اعتماد یکطرفه داشته باشد، و اینگونه ضمن تشویش اذهان عمومی، با احساسات میلیونها ایرانی بازی کند.
دولت بی برنامه، دولتی که از درون جامعه خویش خبر ندارد، و وضعیت توده ها را نمی شناسد، درآمد و حقوق «زن» را درآمد شوهر حساب کرده و با این حرکت نابخردانه، ناخواسته بر طبل اختلافات خانوادگی بسیاری کوبیده است. زنان بسیاری حقوق و درآمد کار خود را حق قانونی و شرعی خویش می دانسته اند، و حال مردان بسیاری با توجه به «حکم» دولت، حقوق و درآمد همسر خود را حق قانونی خویش می دانند، و اما با مبلغ یارانه فعلی، بجز پرداخت قبضهای آب و برق و گاز، کار دیگری هم می شود انجام داد؟
نگاه و حرکت های دولت روحانی، نگاه و حرکت های کاسبکارانه است، و بعبارتی دولت خودش را «تاجر» و ملت را «مشتری» فرض نموده است، و اگرنه! چرا می بایست دولت روحانی، بجای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کند؟
دولت بجای چسباندن مارک نیازمندی بر قشرهای آبرومند ایرانی، باید بسراغ ثروتمندانی که با کمال جسارت و پررویی و ضمن دریافت حقوق های کلان، از یارانه دولتی استفاده می کردند می رفت، و اما چون شهامت و جرات نداشت، شمشیر را برای نیازمندان واقعی از رو بست.
دولت براحتی می توانست اقشار و افراد مرفه و توانمند را شناسایی و نسبت به قطع یارانه آنان اقدام نماید، ولی چرا اینکار را نکرد؟ و اما سی و شش سال پس از پیروزی انقلاب، اینکه دولت بتواند میلیونها نیازمند را کشف و شناسایی نماید، چه افتخاری برای دولت و نظام اسلامی دارد؟
حکایت شناسایی دهک های یارانه بگیر نیز نادیده گرفتن کرامت انسانی می باشد، و بخاطر سوء استفاده افراد توانمند از یارانه، دولت حق ندارد تا اینگونه جامعه را به سخره و بازی بگیرد.
چند سال پیش پسرجوان یکی از دوستان، در یک مرکز پخش مواد غذایی که صاحبش میلیاردر بود کار می کرد، و اما این تاجر ثروتمند، زادگاه و شناسنامه اش مال یکی از روستاهای محروم و دورافتاده استان یزد بود، و آدرسی که برای دولت و بعضی سازمانها ارسال می کرد، خانه و محلی در همان روستا بود؛ و جالبتر اینکه دفترچه بیمه اش نیز روستایی بود!
دولت قبل از شناسایی نیازمندان و یارانه بگیران، بیایید اول نام نمایندگان و استانداران و وزیران و مدیران کلی که تابحال یارانه دریافت می کرده اند اعلام کند و گامی در راستای اعتماد سازی بردارد، و آنوقت توقع راستی و اعتماد از مردم داشته باشد!
از گرفتن یارانه انصراف نمی دهیم، چون که به دولت اعتماد نداریم! و این خیلی بد است که رای دهندگان به انتخاب شدگان اعتماد نداشته باشند.
محمد رضا شوق الشعراء 19/1/93 یزد
http://toofaneyazd.blogfa.com/ (2066990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۵:۳۰
جواب 2کلام حرف حساب اين متن رو يه مسئول بده ببينم اصلا تو اين مملکت مسئول داريم؟! (2067288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۸:۴۵
تو اين سرزمين با اين همه ثروت دولتهاي ايران يکي پس از ديگري فقير پرورتر ميشن!!! ايراد کار کجاست؟ (2067306) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۸:۱۴
ایراد کار اظهر من اشمس است این لینک را ملاحظه کنید:http://alef.ir/vdccoiqix2bqix8.ala2.html?222090 (2067815) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۱:۲۹
معنی کلمه دولت در لغت نامه دهخدا:
دولت . [ دَ / دُو ل َ ] (ع اِ) ثروت و مال . نقیض نکبت . مال اکتسابی و موروثی . (ناظم الاطباء). مال . مال و ظفر را دولت بدان سبب گویند که دست به دست میگردد. (از غیاث ). ثروت و مکنت و نعمت .
به نظر شما آیا بهتر نیست معنی این کلمه در کلیه لغت نامه ها تغییر کند؟!!
به نظرم اینطوری تکلیف مردم روشن تره و متوجه میشن دولت موجودی نیست که ازش انتظار کمک داشته باشیم، بلکه آن موجودیست که نه فقط شب های جمعه بلکه در تمام ایام هفته، فقیر و غنی باید بهش کمک کنند. (2067689) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۵۲:۰۶
وقتی نماینده های مجلس یارانه میگیرند دیگه چه انتظاری داری ؟ (2068119) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۵۸:۲۵
دوست گرامی:این دولت خودش را لیبرال میداند.شعارهایش لیبرالی است.تفکر اقتصادی اش لیبرال است.چرا انتظاری غیر از این دارید.لیبرال یعنی:هرکسی که پول دارد حق دارد زندگی کند.
هرچند لیبرالها در برچسب زدن نیز ید طولایی دارند وبعد از این کامنت مرا به مارکسیست یا کمونیست منتصب میکنند (2069737) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۹:۳۳
عزیز دلم همه چی داره گران میشه

قبلا" گفتن یارانه میدیم گران میکنیم.........الان میگین یارانه نمیدیم گران میکنیم


صدا و سیما هم به جای پخش مصاحبه های جهت دار درست پخش کند

چرا همه اونایی که یارانه نمیگیرن پخش میشه وزیر، بازاری،نماینده مجلس و.. (2067010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۵۹:۴۵
صدا وسیما چی بگه.یه مجری رو این دولت تحمل نمیکنه.بیاد انتقاد کنه تا دولت همه چی رو بندازه گردن صدا وسیما!! (2069738) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۳:۰۸
ادارات دولتی که کارشان تغییر نکرده چرا تا ساعت چهار و ربع باید برق و انرژی بیت المال را هدر نمایند. (2067022) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۴:۰۹
من موندم که یه فرد عادی می تونه به این راحتی قضایا راتحلیل کنه . اونوقت اون آقایون با مدرک فوق دکتری وکلی بروبیا وادعا چنین اشتباهات بزرگی انجام می دهند و آب هم ازآب تکون نمی خوره نمی دونم تجزیه وتحلیل مردم خیلی بالاست یا تفکرات این آقایون درحدخیلی پایین
الان که دارم این متن رامی نویسم درساعات اولیه صبح 20 فروردین سایت رفاهی ازکار افتاده است وعملا نمی توان ثبت نام کرد چیز مشخصی که حتی یه بچه 10 ساله هم می تونست اونو پیش بینی کن چون حداقل روزی 2میلیون خانوار باید ثبت نام کنند وبا این سایت داخلی چنین چیزی عملی نیست (2067027) (alef-13)
 
1360
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۴:۴۲
اینده گان و فرزندانمان هم نیاز دارن از انرژی و منابع کشور استفاده نمیشه یه نسل تمام و کمال انرزی رو مصرف کنه اگر در مجلس هفتم جلوی شیب ملایم افزایش قیمت بنزین گرفته نمیشد اینگونه نمیشد که حال باید افزایش قیمت بنزین داشته باشیم 3 سال پشت هم قیمت بنزین 80 تومن نگه داشتن تا به دولت وقت ( خاتمی ) ضرر بزنن ورای بیان
حال همه عقلا به این نتیجه گرفتن یارانه فقط وفقط برای قشر اسیب پذیر باید باشه و متمولین نمیتوانند استفاده کنن حال خودمونیمو اینده وووووووووووووووووو (2067028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۶:۰۴
متاسفانه تا حالا تو این مملکت نفت و گازو تقریبا مجانی دادم به مردم جوری شده که ما 70 میلیون نفر اندازه هند انرژی مصرف میکنیم و در اصل هدر میدیم این افرادی که میان اینجا کلاهشونو قاضی کنن اصلا تا حالا به فکر صرفه جویی تو مصرف بودن این درست نیست داد بزنیم آقا دولت ارزون بده ما تا ما هم حیف و میل کنیم بلاخره ی جا باید این روند اصلاح شود (2067036) (alef-13)
 
ش
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۸:۵۷:۳۰
عزیزم صرفه جویی یعنی تمرکز کمک های دولت برای جلوگیری از هدررفت انرژی در بخش ساختمان و اجرای مبحث 19.
صرفه جویی یعنی مدیریت دولت بر منابع آبی و احداث آبیاری های تحت فشار برای جلوگیری از هدررفت 60 درصدی آب شرب در بخش کشاورزی.
صرفه جویی یعنی رو آوردن به انژی های نو و تجدیدپذیر برای تولید برق و گرما.
صرفه جویی یعنی تولید خودروی کم مصرف.
و همه ی اینا دست دولته. صرفه جویی واقعی با لامپ اضافی خاموش ملت محقق نمیشه برادر ساده دل من! (2068980) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۶:۲۵
به طور خلاصه بگويم :
دولت اگر جراتش را داشتن يارانه همه را قطع مي كرد اما بحران اجتمعي كه از پي ان خواهد آمد همه را وحشت زده كرده است .
يادمان نرفته براي شروع مرحله اول چطور به فروشگاهها و پمپ بنزين ها حمله شد .

ضمنا"‌اين پوست موز نيست بلكه سنگي است كه به چاه انداخته شده (2067041) (alef-13)
 
تقوی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۹:۲۱
دولت پولهای میلیاردی به فوتبالیستها ندهد نیاز به انصراف مردم نیست (2067054) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۷:۱۱
اخه چه ربطی داره والا لیونل مسی 1ملیارد دلار پول داره پس باید برین از اونم پولشو بگیریم (2068001) (alef-10)
 
ولی نعمت مسئولین
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۹:۲۸
این منت گذاشتن و تحقیرانه صحبت کردن از همه چی بدتره حتی اسم سامانه رفاهی را هم به سامانه اعلام نیاز تغییر دادند جالبتر مواردی هست که باید قبل از ثبت نام تایید کنیم واقعا این نوع رفتار نه تنها مناسب مردم نیست بلکه متناسب با ادعای - مردم ولی نعمت ما هستند - هم نیست . (2067055) (alef-13)
 
ش
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۸:۵۸:۴۵
روحانی! از این همه تکریم مچکریم! (2068981) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۰:۳۸
آخه مشکل اینجاست که اگر بخوان خودشون راسا حذف کنند باز رییس مجلس صداش درمیاد که چرا تو زندگی خصوصی مردم سرک کشیدین. این بنده خدا هر کار بکنه یکی یه حرفی میزنه. اما بهترین کار همینه. کسانی که انصراف دادن که هیچ. اما برای بقیه دولت این حق رو داره که با بررسی دقیق تر پرونده شون اونها رو در مراحل بعدی حذف کنه. (2067063) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۳:۲۷
چرا فقط درآمدها شناسایی میشوند؟ هزینه ها؟؟؟ (2067079) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۴:۰۴
آيا بهتر نيست بجاي انصراف مردم از دريافت يارانه نقدي ابتدا پول هايي كه از محل بيت المال به بعضي از تيم هاي ورزشي كه اصلا استحقاق دريافت كمك و بازده ي آنها براي افراد معدودي است قطع گردد. (2067082) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۷:۲۱
هرکسی با یکی از اعضای بدنش پول در می آورد یکی دستش به کار است یکی پایش به توپ است و یکی مغزش و یکی هم ... یارانه دستمزد کسانی است که کار اصلی شان افزایش نفوس است و در تاریکی شب برای رشد جمعیت شیعه بی سروصدا تلاش می کنند و باید این مزد ناچیز بیشتر شود نه حذف. (2067099) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۹:۵۶
خیلی با حال بود (2068012) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۳:۰۲
خیلی باحال بود. (2068499) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۰۷:۲۴
خانم محسني
آيا فساد ريشه داري كه در كشور حاكم است و بيشتر از روابط فاميلي و مافيايي، عدم شفافيت، عدم پاسخگويي، رانت و خودي نخودي كردن شهروندان سرچشمه مي گيرد و مشكل ساختاري موجود ، فكر مي كنيد با همت دولت روحاني كه هنوز چند ماه گذشته و فدرت محدودي كه دارد قابل اصلاح است؟ مردم ما آگاهند و خوب و بد را از هم تشخيص ميدهد.شايد فقط ميدان ابراز وجود نداشته باشد. (2067100) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۱:۵۸
داداش مثل اینکه متن نظر رو نخوندی و اجازه انتشار بهش دادی
تو هم تو فکر یارانه ای!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2067622) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۶:۴۴
باسلام
همواره دولت ساده ترين راه را براي حل مشكلات انتخاب مينمايد .
از دولت تدبير كه وزن كارشناسي وزيني دارد انتظار پاسخ به موارد ذيل را دارم .

آيا شناسايي ماليات گريزان با مبالغ نجومي آسان تر است يا حذف يارانه مردم ؟
آيا مبارزه با فساد اقتصادي و رانت خواران آسان تر است يا حذف يارانه مردم ؟
آيا كوچك كردن و ادغام بانك ها و تبديل دارايي ها به نقدينگي مورد نياز صنعت آسان تر است يا حذف يارانه مردم ؟
آيا افزايش بهره وري در صنعت و نيروي انساني آسان تر است يا حذف يارانه مردم ؟
و آيا .......................؟

ملاحظه ميفرماييد كه دولت جهت تامين كسر بودجه و افزايش خدمات اجتماعي و درماني و اشتغال كشور ساده ترين راه را انتخاب كرده .
آيا دولت عوارض انتخاب ساده ترين راه را كه موجب نارضايتي عده ايي ميشود و تبعاتي به همراه دارد را در نظر نگرفته است؟
بنظر ميرسد دولت ابتدا ميبايست مشكلات و معضلات فوق را حل نمايد سپس به فكر اجراي فاز دوم هدفمندي و حذف يارانه گيرانه باشد . (2067147) (alef-13)
 
مهزيار
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۹:۰۹
دولت يك مفهوم پيوسته است و جداسازي آن به اين دولت و آن دولت درست نيست . به نظرم آنچه در متن بالا آمده صرف نظر از تعلقات سياسي نويسنده آن ؛ با واقعيت ها و دغدغه هاي كنوني مردم مطابقت زيادي دارد . (2067161) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۰:۲۷
عزیزان ملت باید یه جورایی مشغول باشند تا حواسشون پی فساد ها و ... نرود و رسوایی به بار نیاید (2067167) (alef-13)
 
طالب
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۱:۳۸
آيا هر ايراني نبايد از منابع ملي كشورش به يك اندازه سهم داشته باشد؟ (2067173) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۳:۳۳
الف خبرات بد نیست امااااااا کامنتات هدف دار!!!!!!!!!!!!
دیگه دارم از سایت خبریت نامید میشم!!!
همچنین دوستام (2067227) (alef-13)
 
بی خبر الدوله
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۹:۵۶
انگار همین دیروز بود .... سال 89 .... شروع طرح ... صدا و سیما و مجلس و دولت وقت و ... خلاصه همه و همه ... دست در دست هم ... یکدل و یکزبان ... ترجیع بند مشترکی را تکرار می کردند در این باب که طرح هدفمندی ( شما بخوانید حذف ) یارانه ها چنین است و چنان است ... از زمان خلقت حضرت آدم ابوالبشر ، تا قیام قیامت ، هیچ طرحی به هوشمندی و سودمندی آن ، به ذهن بشر ، خطور ننموده و نخواهد نمود ...
کار تا بدانجا پیش رفت که رنگ و لعاب عرفانی و دینی و مذهبی هم به خود گرفت ، بدانگونه که مجری طرح ( جناب آقای دکتر ) در تلویزیون و در منظر بیش از 75 میلیون بیننده ، صراحتا فرمودند : اینها ، پولهای امام زمان است و توصیه نمودند که مردم ، آنرا ، با بقیه پولهایشان آمیخته و الوده نکنند ....
دو سه سالی ، هر طور بود مبالغی تحت عنوان یارانه ، از هر جا که بود ، تامین و پرداخت گردید ... از بودجه های عمرانی ، از بودجه تولید ، از بودجه آموزش و پرورش ، از بودجه دارو و حتی از محل فروش دلار دولتی به نرخ آزاد در بازار ....
زمان گذشت و کفگیر به ته دیگ خورد ... نفتی فروخته نشد ، اگر هم شد پولش وصول نشد و خلاصه کم کم ، همان طرح عالی بی کم و کاست ، دامنگیر شد ..... و امروز ، دولت جدید مانده با مردمی که توقع دریافت یارانه دارند ، توقعی که میراث دولت قبل است ... خدا رحم کرد که طرح پیشنهادی دکتر در آخرین ماههای دولتش به عمل در نیامد ... یادتان هست تصمیم داشت یارانه 200 هزار تومانی پرداخت کند ...
حالا هم چه بخواهیم چه نخواهیم ، پولی نیست که یارانه بدهند ... امروز دعوت به انصراف است ... شاید فردا اجبار به آن ... کاش این پولها و همه پولهایی که معلوم نمی شود کجا می روند ، صرف تولید و اشتغال شده بود و بشود.
یادمان نرود : اگر ماهی به کسی بدهیم ، یکروز سیرش کرده ایم اما اگر ماهیگیری یادش بدهیم ، یکعمر (2067257) (alef-13)
 
ش
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۹:۰۳:۱۹
امروز پول هست اما اگر خرج تولید بشود چه کسی تبریک عید را برایت پیامک کند گلم؟ (2068987) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۰۸:۲۳:۴۱
اتفاقا الان پولی نیست. همش به خاطر انرژِ هسته ای در بانکهای غربی بلوکه شده. پول همان 700 میلیارد دلار زمان دولت عدالت محور بود که بر باد رفت. از پیامک گفتی و از سفر خانوادگی به آمریکا نگفتی؟ (2072041) (alef-10)
 
میرزا بنویس
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۱:۰۹
بابا جان چرا همه اینقدر از مرحله پرت هستیم، بعد ازافزایش قیمت بنزین به 1000 تومان وگازوییل به250 تومان حدود 18 هزار میلیارد تومن ماهانه به درآمد دولت اضافه می شودکه طبق قانون اگر این مبلغ را بین 70میلیون ایرانی تقسیم کنیم می شوددرحدود هر نفری ماهانه 255هزار تومان که بعلاوه 45000 تومان میشود300هزار تومان ، حالا با این بازیها فقط میخواهند اون اضافه را ندهند. موفق باشيد. (2067265) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۵:۰۱
اون بدبخت هم که حالا دیگه رفته دقیقا میخواست همین کار را بکنه. (2067995) (alef-10)
 
ح م
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۶:۴۷
باتوجه به سقف در امد ها که در فرم ثبت نام یارانه نوشتنددرصورت حذف یارانه از 20 درصد افزایش حقوق کارکنان وبازنشتگان چقد ر خواهد ماند تاگرانی حامل های انزی تحمل کنند (2067291) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۷:۵۷
يارانه حق هر ايراني است با هر در امدي چرا دولت جلو ي اين همه رانت خواري را نمي گيرد تا اينكه از مردم بخواهد از حق خود بگذرند فقط زورش به مردم بي جاره مي رسد وهر بلايي ميتواند سرشان بياورد (2067301) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۵۵:۴۳
آخه دولت زورش به رانت خوارا نمیرسه !! (2068131) (alef-10)
 
علی راستگو
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۵۱:۲۱
کشورایران اگر تنها کشور ایران با یک خرج تعریف میشد ونظر سخاوتمندانه ای به کشورهای گدا گدول نداشت همه چیز حل بود واین یارانه با بی ارزش شدنش طی دوسال گذشته نه تنها امروز شاهد قطع شدنش نبودیم بلکه مقدارش برای پرکردن هزینه های سرسام آور خانوارهای ایرانی بدون زحمت افتادن دولت کریمه افزایش نیز می یافت حال سئوال این است شمعی را که برای صاحب خانه واجب است دادن به مسجد حرام است درواقع مترادف این ضرب المثل اذهان عمومی جامعه را اینروزها بسختی مشغول خودکرده است (2067327) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۵۷:۰۶
من از ايراني بودنم متنفرم. (2067355) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۰:۴۵
منم هم همینطور باور کنید (2067824) (alef-13)
 
ميرآئيز
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۵۷:۲۷
با سلام
احتراما به دولتمرداني كه اين همه از انصراف سخن به ميان مياورند بايد پرسيد كه تا به حال به فكر حساب سرانگشتي افتاده اند كه چقدر يارانه در كل اثر دارد
به عنوان مثال 75 مليون ايراني در 45 هزار تومان پول واريزي به حساب انها تقريبا ميشود 3375 ميليارد تومان در ماه و در 12 ماه ميشود فلان كه تقريبا ميشود ماهي حدود 1.1 ميليارد دلار كه در سال حدود 13 ميليارد ميباشد با توجه به درآمد كشور و كشورهاي همسايه ايران مثلا تركيه كه حدود 500 ميليارد در امد در گردش مالي انها ميباشد يك حساب سرانگشتي 13 ميليارد چيز قابلي نيست (2067358) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۳:۲۹
اکبر ترکان حقوق یکی از پستاشو که داره به من بده من انصراف میدم (2067392) (alef-13)
 
آبجی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۵۹:۰۱
منم حاضرم...... (2068364) (alef-10)
 
احساني
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۴:۱۸
از يارانه انصراف دهيد تا بتوانيم فصل بعد با علي دايي و قلعه نويي و بازيكنانشان قرارداد هاي بهتري ببنديم!!! (2067393) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۳:۲۴
فدایی داری. دمت گرم (2067989) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۴:۵۹
آقای تدبیر وامید یکسره قطح کن و خیال همه را راحت این همه استرس چرا این حق همه مردم است یارانه بگیرند (2067397) (alef-13)
 
علی مرادبخش
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۷:۴۸
سلام دوستان من خودم یکی از ادمایی بودم که بشدت زمان انتخابات طرفدار اقای روحانی بودم و احساسم این بود با حمایت و همراهی هاشمی میتونه کشورو یه تکونی بده و از این اوضاع داغون خارج کنه اما الان با این شرایط موجود و سبد کالا و این وضع یارانه واقعا نمیدونم حمایت اون موقع خودمو چطور پیش دوستان توجیح کنم متاسفانه اطرافیان اقای روحانی هم مثل احمدی نزادیا همه به فکر مردم نیستن مردم از نحوه ی این جور مدیریتای پر از دروغ واقعآ خسته شدن امیدوارم حداقل مذاکرات به نتیجه برسه که البته اونم با وجود این حجم از افراطیون در کشور های طرف مذاکره علی الخصوص ایران بعید به نطر میرسه (2067411) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۹:۴۴
ای ملت مسلمان : قیمت ها را بالا بردند و گفتند چون یارانه میدهیم تا خودتان مدیریت خانوار کنید واین یک منطقی داشت حالا که درعمل قیمت همه چیز بالا رفته و 45000 تومان شده 10تا 15 هزار تومان قدرت خرید دارد منطق دولت تدبیر و امید چه شده است ؟و ان این است :هم قیمت ها را بالا می بریم و هم یارانه را قطع می کنیم . به زندگی شما هم سر می کشیم و فقط علنی نگفتند پس گردنی هم می زنیم !! حالا خدا وکیلی اگرجناب اقای روحانی این را می گفت من به ایشان رای نمی دادم و دیگران را هم به رای برای ایشان که شخصیت قابل احترام و درلباس پیامبر هستند تشویق نمی کردم .لذا کاش جناب اقای روحانی این کارشناسان نان به نرخ روز خور را برکنار کند و در عوض به اخذ مالیات واقعی – مبارزه با فساد- کاهش هزینه ها در همه ابعاد – جمع کردن سازمان های موازی و...... دستور فرمایند. (2067422) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۰۹:۴۷
آقای روحانی و معاونین محترمشان هم عده ای فامیل بیکاردارند که میبایست از بیت المال این کشورحقوقهای میلیونی دریافت کنن بلاخره خود این کارها سازمان عریض و طویل میخواهد و استخدام و بودجه و اینها بلاخره صبر ایوب ملت ایران تمام میشود و نسل زورگوها را می کند (2067423) (alef-13)
 
salman
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۳:۵۰
پوست موز نیست، پاشنه ی آشیله.....!!!!! (2067438) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۷:۲۲
به نظر من اگر دولت ماهی یک بار سبد کالا را بین مردم توزیع کند که باعث افزایش قیمت مواد خوراکی نشود در آنصورت دولت می تواند یارانه تمام مردم را قطع کند و بنزین را لیتری دو هزارتومان به فروشد تا اینقدر بی رویه از خودرو استفاده نشود و از این در آمد جهت بهداشت و آموزش مجانی مانند کشورهای کانادا هلند دانمارک و .... هزینه کند (2067458) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۳۸:۳۸
جناب آقاي روحاني برادر بزرگوار
براي جبران كسري بودجه راههاي ساده تري هست كه شما ميتوانيد به جاي وقت گذاشتن روي يارانه ها كه شايد از فروش يك روز پول نفت هم كمتر باشد(در ماه)به آنها رسيدگي كنيد
ديدن آقازاده هائي كه هوا پيماي شخصي دارند
اطرافيان خودتان كه با پولهاي اين ملت و رانتها ئي كه هيچ كس حتي شهامت گفتنش را هم ندارد به ثروتهاي نجومي رسيده اند
بسياري از اين موارد هست كه خودتان از تمام ان باخبريد شمابريد دنبال اينكه ثروت شركتهائي مثل نيكو كجا ميرود
جناب اقاي روحاني خواهش ميكنم با كساني كه ميبينيد كه از بيت المال استفاده ميكنند برخوردي را بكنيد كه اميرالمومنين با برادرش عقيل كرد (2067551) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۴:۰۲
آقا جان يارانه همه را قطع کن تا کسر بودجه دولت رفع شود.هدفمندي مرحله دوم را هم اجرا نکن تا مردم زنده بمانند! (2067585) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۴۶:۴۸
همه جای دنیا دولت به عنوان امین مردم به منابع مالی اقشار جامعه اشراف دارد و بر طبق ان برای مردم یارانه در نظر میگیرد. این نه تنها سرکشی به اطلاعات محرمانه مردم نیست بلکه عین عدالت است. حال اقایان دولتی با ژستی مردم دوسنانه این کار را نفی میکنند و انگار نه انگار که این حرف به همان اندازه "ساعت ها را جلو نمی کشیم" احمدی نژاد عجیب است!
اقایان می گویند ما حاضر نیستیم به واسطه سرکشی به حساب های بانکی به مردم استرس وارد شود!!! اخر در کشوری که فقیر شده است سرکشی شما استرس را برای اغلب مردم بیشتر میکند یا انها را خوشحال میکند؟ این سایت refahi.ir که از دیشب تا حالا بالا نمیاد و مردم را در کافی نت ها و مراکز دیگر سرگردان کرده به مردم استرس نمیدهد؟ نسبت به نظام و مملکت نفرت به وجود نمی اورد؟ (2067601) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۰۱:۲۷
من در خانه ام چهار دیش ماهواره با تعداد زیادی کانال دارم هروقت تلوزیون را روشن می کنم می بینم روی تعداد زیادی از آنها پارازیت می فرستند قطعا فرستادن پارازیت بر روی هر کانال علاوه بر ضررهای احتمالی جسمی هزینه های زیادی هم لازم دارد برای همین با اینکه هیچ نیازی به یارانه ندارم هرگز انصراف نخواهم داد تا این پول دوباره بر ضد خودم هزینه شود ولی اگر روزی ببینم حکومت بجای دخالت در امور خصوصی زندگی مردم و اتلاف بیشتر وقت و توان خود به اموری که اصلا به او ربط ندارد(کی تو خونه اش چه برنامه ای میبینه، کی تو خونه اش چه جشنی برگزار می کنه و ..و...) تمام هم و غم خود را معطوف به وظایف اصلی و ذاتی اش(ایجاد شغل، برقراری امنیت و .....) می کنه نه تنها یارانه نمی گیرم بلکه در حد توانم هر کمکی که بتوانم هم به دولت می کنم. (2067657) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۰۰:۲۴
دمت گرم گل گفتی (2068155) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۰۶:۰۷
هی فشار بیارید هی اعتراضها را سانسور کنید کار شما مثل دادن مسکن به مریضه که فقط مرض را مخفی میکنه و روزی به خود می آئید که مریض مرده (2067670) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۰۶:۵۸
واقعا" پوست خربزه یا پوست موز و .. است
دولت اشتباه بزرگی را انجام می دهد. می توانست راحت برخی از افراد را حذف کند (2067674) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۶:۴۰
اقای روحانی میخوان این 45 هزار تومان رو از بدبخت بیچاره ها بگیرن چون تو کاخ ریاستیشون دارن سونا و جکوزی و استخر و باشگاه کم دارن . اخه با خزانه خالی که نمیشه اینارو ساخت اونم مجللش.
گرامیانی که از هشت سال پیش انتقاد دارین بهتره یکم برگردین عقب و از 24سال پیش انتقاد کنین زمانی که اقای رفسنجانی داشت بدبخت بیچاره هارو بدبخت تر می کرد و به پول پولدارا اضافه میکرد اون اقا ریشه رو بنا گذاشته چیزی که در طول در 16 سال بوده با 8 سال درست نمیشه روحانی هم یکی مثل همون فعلا به فکر تجملات خودشه (2067716) (alef-13)
 
dsd
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۲:۱۰
آقای روحانی! مردم را بیسواد خواندی! در صف سبد کالا تحقیر کردی! قبل از عید مردم ایران را نیازمند و فقیر خواندی! حالا یارانه مردم را هم میخوای قطع کنی؟!؟! (2067744) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۳:۱۵
سلام
دوستان می خواستم بگم هرکاری که تو همه جای دنیا انجام می دهندکه حتما درست نیست. مثلا تو آمریکا وخیلی جاهای دیگه ازدواج همجنس بازها هم درست و قانونی است آیا ماباید بگیم این درسته؟
درضمن بعضی ها خودشون رو زدن به خواب پس کورکورانه همایتهای یک طرفه از شخص یا هردولتی می کنند که خواهش می کنم به خاطرخدا انقدر دین گردن خودتون نگذارید؟؟؟ (2067748) (alef-13)
 
ناشناس 20
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۷:۵۱
مردم رو اينقدر محو ثبت نام يارانه كردند كه حواسشون به اين نيست فردا پس فردا همه چي دوبله سوبله گرون ميشه دارن اب رو گل الود ميكنن تا مردم حواسشون سمت تورم نره،
واقعا چكار داريد ميكنيد؟اين صدقه بازي ها و منت گذاشتن ها چيه؟مگه يارانه حق همه نيست؟ (2067768) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۱۵:۱۳
در کشور ما مدیریت یعنی مصونیت ، کدام مدیری را به خاطر سوء مدیریت بازخواست کرده اند مدیریت یعنی درآمد بالا برای همین تا به وضع مدیریت رسیدگی نشود مردم به حرفها اعتماد نمی کنند (2067961) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۴۳:۰۰
لطفا ساعت و تاریخ دستگاه خود را تصحیح بفرمایید و سپس مجددا صفحه را بارگزاری نمایید . (2068071) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۳:۵۷:۴۹
متاسفانه در اين چندين سال گذشته ملت ايران روز به روز فقيرتر - ارزش پول ملي روبه كاهش - ولي دولت ها فربه تر - پر هزينه تر - اگر اين روند ادامه يابد در ده سال آينده ملت ايران مانند افغانستان و يا هند خواهند شد . نياز به تغيير و تحول بنيادي در تمام ساختار هاي كشور مي باشد . (2068141) (alef-10)
 
احمدرضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۱۴:۴۴
من یک فرهنگی هستم که چندین نیرو را نیز سالهاست در یک موسسه خصوصی مدیریت میکنم. نه خانه دارم نه اتومبیل.صرفا خدای بزرگی دارم که در شرایطی که مردم اموالشان دچار تورم میشد به من کالایی داده بود که تورم در آن معنی ندارد. کالای من «معرفت» است. علی ایحال از همان اوایل گام پرداخت یارانه میشد حدس زد که به نفع افرادی چون من نیست چون اولا جیره خوار بودن برای افراد سالم وعاقل اسباس زحمت است در ثانی میشد فهمید ورود این پول باتوجه به عدم مدیریت صحیح اسباب گرانی را فراهم میکند.با این پول میشود قسط مایحتاجی که ضروری نیستند را داد. میشود تنبلی بیشتری کرد. میشود قسط وام های سودی ونزولی را داد وهزاران نگرانی دیگر.اما از یک نکته در عجبم که شخصی را میشناسم که در گران شدن دلارها دهها میلیارد به مال وملکش افزوده شد اما از اضطراب آنکه یارانه اش حذف شود بسیار نگران ومضطرب است.
ماآبروی فقر وقناعت نمی بریم
با پادشه بگوی که روزی مقرر است.حافظ (2068196) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۲۷:۱۵
اين سايت www.refahi.ir كه كار نميكنه از صبح تا كنون همكاران تلاش كرده اند كه وارد سايت بشند اصلا قادر به پذيرش متقاضي ثبت نام نبوده به هر حال ا ز اين حال و روز اين سايت پيداست كه مردم را سر كار گذاشته و اين هم يكي از ان همان خدمات سبد كالاي اين دولت اميد است. سالي كه نكوست از بهارش پيداست از سبد كالاش معلوم بود كه سركاريه (2068240) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۳۰:۴۷
برای ا یرانی ها سنتا" جا انداخته اند که ما جز و هیچ دسته و گروهی نیستیم و به این هم همیشه افتخا ر کرده ایم حالا همه افتاده اند به جان سفر ه حقیرمان .تشکلهایمان بجای سندیکا و اتحادیه شده صف نان و اتوبوس و غرولوند .خوب اخرش میشه همین تو سری خوردنها. (2068254) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۴:۵۱:۵۸
خانم محسنی عالی بود. دستتون درد نکنه. این حرف میلیون ها ایرانی وطن پرست و دلسوز و صاحب خرد است.به عنوان یک استاد دانشگاه با 56 سال سن و 28 سال سابقه کار از روحانی عزیز تمنی میکنم این صدا را بشنود و تامل کند. آیا این صدا را به گوش او می رسانند؟ دکتر مسعود ... (2068331) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۰۲:۲۹
خدایا خودت ما را نجات بده . (2068379) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۹:۰۳
به نظر من دولت باید شهامت به خرج بده و اشتباه دولت قبل رو تصحیح کنه .

یارانه نقدی رو قطع کنه و تولید و اشتغال رو از محلش تقویت کنه . (2068515) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۵۲:۳۹
وافعا ارزش داره این همه مطلب راجه به یارانه می نویسید من مادر یک خانواده چهارنفره هستم که ماهی 2ملیون درآمد داریم من فکر نمی کنم اگر یارانه 180 هزارتومانی ما قطع بشه خیلی اتفاق مهمی تو زندگی من بیفته در مرد این که یارانه حق ماست از قول بعضی ها می گم خیلی چیزهای دیگه هم حق ماست ولی نداریم فعلا که شرایط اینه (2068523) (alef-10)
 
بانو
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۵۷:۱۶
متحیرم که رسانه ها و "دلسوزان" اون روزهایی که کارشناسانی که از آبروی خود گذشته بودند تذکر می دادند که این طرز یارانه دادن، بار کجی است که به منزل نمی رسه، کجا بودند؟ چرا کسی صدا بلند نمی کرد که آقایان دولت، شما از منابعی بجز درآمدهای حاصل از هدفمندی دارید یارانه پخش می کنید و این یعنی لطمه به تولید و صنعت کشور. حالا که -هر چند کار سخت تر شده- اما دولت تلاش می کنه تا قانون رو به صورت درست اجرا کنه، همه منتقد شدند؟ (2068542) (alef-10)
 
x
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۲:۳۴
ازوقتی روحانی اومده داره برای مردم سرگرمی میسازه ی مدت سبد کالا بود حالا هم یارانه.فقط باید ی خمینی دیگه بیاد وبه داد مردم ایران برسه (2068584) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۲:۴۲
يك زندگي شرافتمندانه حق ماست اگر نمي توانيد انرا تامين كنيد دست از سر ما برداريد . (2068585) (alef-10)
 
ناشناس 19
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۶:۳۷:۴۳
با سلام نويسنده محترمه اگر شما بدانيد كه چه حجمي از بودجه مملكت به يغما ميرود و دزديده ميشود هيچوقت به ريخت و پاشها اشاره نمي كرديد . خدا به داد اين مملكت برسد . (2068648) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۱۴:۵۰
این هم یکی از سیاستای دولت تدبیره که اگر آخرش کم اورد بندازه گردن مردم که ما که اولش گفتیم یارانه نگیرید تا وضعتون بهتر بشه!!!!! (2068749) (alef-10)
 
احمد ك
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۳۱:۴۰
سركار خانم اين دولت پا جاي پاي دولت قبل گذاشت حالا ان دولت اگاهانه به قصد رانت سازي اين كار را شروع كرد ومانده ام كه نيت اين دولت چيست ؟موضوع اصلا پيچيده نيست ،مرحله اول شكست خورد شد نقطه سرخط وباز مرحله اول دارد اجرا ميشود كه اسمش را گذاشته اند مرحله دوم ،من مانده ام دراين معما كه دركشوري با اقتصاد بحران (تورم +ركود)وتورم 35 درصد توليد با ظرفيت 40 درصد خوشبينانه ،اقتصاد ي در مرز ورشكستگي وزمينه رانت سازي ورانت خواري دران نهادينه شده وهزينه تمام شده كالا وخدمات بالا كه با گدا ترين كشور دنيا نيز قابل رقابت نيست اجراي هدفمندي با اين شيوه ايا ممكن است تا جايي كه من عقلم واندك سوادم داد ميزنند اين يعني فاجعه تكرار دور تسلسل باطل اگر قصد همان دولت قبل را نداشته باشند،هزينه تمام شده كالا وخدمات ما بسيار بالا وناپايدار است واجرا يعني خودكشي كه متاسفانه اين همه اقتصاددان كه همه ميدانند اين كار عقلايي نيست ساكت هستند غير از بعضي كه نصيحتشان را گوش نميدهند ، تا صنايع ما بازسازي نشود ، تا كشاورزي ما به شيوه سنتي وغرق ابي توليد ميكند تا خدمات ما هنوز به شيوه اوايل قرن بيستمي حركت دارد ، تنها راه قطع پرداخت نقدي همه غير از تحت پوشش كميته امداد وبهزيستي انهم با نظارت وكنترل مجدد وتوقف هدفمندي در پرداخت مستقيم به مردم وصرف درامد حاصله به صنايع ،كشاورزي‌تامين اجتماعي ودرمان بستري كه ميتواند در دراز مدت به نتيجه برسد (2068788) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۳۴:۱۸
ظاهرا همه جناحهای بازنده انتخابات دست بدست هم دادن که به هر نحوی شده نزارن روحانی موفق بشه. مثل زمان خاتمی که هر روز یک بحرانی درست می کردن، حالا هم هر روز یک آهنگ ناسازی سر می کنند، تا مبادا این ملت زجر کشیده یه بادی به دلش بخوره، و خدای ناکرده فیلش یاد هندوستان بکنه و مطالبه ای بیش از آب نون داشته باشه. برای قضیه یارانه هم که دست پای دولت را در پوست گردو کردن، و مجلس و قوه قضائیه اونقدر دولت را محدود کردن که اجازه دسترسی به حسابهای بانکی مردم را هم بدولت نمی دن، از دولت فبل هم که آمار و اطلاعات درستو درمونی بجا نموده، همین قدر بس که به گفته خودشان به بیش از 5میلیون نفر از آمار کل جمعیت کشور یارانه پرداخت میشه. در این وضعیت دولت روحانی چاره ای نداره که برای پیش برد برنامه مرحله دوم از صفر شروع کنه و به مرور به اصلاح امور بپردازه. اون هم در وضعیتی که این دولت حاضر نیست برای پیشبرد کارش دست به هر اقدام غیر قانونی بزنه. (2068796) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۵۴:۱۶
1000 نفر آدم که تغییری در حد جابجا شدن میزهایشان دارند
بر مملکت حکومت می کنند
هیچ دولتی هم دلش به حال مردم نسوخته است !!!!!111 (2068836) (alef-10)
 
سلامی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۹:۳۱:۱۴
جای تاسف است که در کشوری مثل ایران انسان محتاج وجود داشته باشد. ما مردمان این سرزمین چه گناهی کرده ایم که باید چوب بی درایتی مدیران را بخوریم. اکنون مردم به دو دسته نیازمند و مرفه تقسیم بشوند و برای یارانه نگرفتن ایه جعلی می سازندو به سادگی مردم شرافتمند ایران را بی بضاعت و اقشار ضعیف می نامند.شاید بجای این همه تحقیر مدیران ناتوان را برکنار کنند و دزدان بیت المال را مجازات نمایند؟!!(رویایی که واقعیت نمیابد) (2069036) (alef-10)
 
mohammad
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۰:۳۸:۵۵
با نام خدا و با ياد او كه هر چه كرديم از ماست بخشش و بزرگواري از اوست.
بنظر من بايد يارانه همه قطع و درآمد حاصله صرف اشتغال براي مستضافين و همچنين برنامه ريزي براي بالا بردن بهره وري كاري در بخش خصوصي و همچنين ايجاد جنبش مذيران (وزرا ،وكلا و مديرعامل هاي و ...)دولتي يك دلاري و زير نظر گرفتن انها همچنين نزديكان و آشنايان آنها براي توسعه كشور انجام گيرد اخر وزير و يا نماينده مجلسي كه در چند شركت سهام دار است مي تواند براي ملت كار كندو بعد مبارزه با فاسد اقتصادي از بالا به پايين و يا از پايين به بالا و مردم بايد ياد بگيرنذ بت درست نكند (2069148) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۱:۲۰:۴۰
چه کسی به خود حق میدهد یارانه مرا قطع کند وبه فوتبالیست بیسواد میلیاردی پول بدهد. (2069224) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۲:۴۵:۴۴
محبوبیت روحانی به نظر بنده خیلی کم شده (2069434) (alef-10)
 
شهروندی
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۲:۵۲:۳۰
متاسفانه در نتیجه عملکرد دولتها در عدم مبارزه با رانت خواری دولتیها بنده هیچ اعتمادی به کارهای اقتصادی هیچ یک از دولتها ی بعد از پایان جنگ تحمیلی (سازندگی -اصلاحات - عدالت و شاید اعتدال که عصاره ذولتهای سازندگی و اصلاحات است )ندارم بنده کارمند رسمی شرکت مخابرات هستم زمانی که شرگت مخابرات را واگذار می کردند چقدر تبلیغات نمودند که وضعیت کارکنان آن بهتر خواهد شد ولی باور بفرمائید وضعیت کارمندان بهتر نشد بطوریکه الان چندین پرونده در مراجع اداری و قضائی جهت احقاق حق و حقوق خود تشکیل داده ام منجمله اخذ هزینه های درمانی جانبازی و غیره ..... ولی چرا وضعیت مدیران آن حداقل از رئیس اداره به بالاتر با پاداشهای بدون حساب و کتاب میلیونی بهتر شد لذا متقاضی یارانه خواهم بود چون واقعا با 5 نفر جمعیت خانواده بنده تنها نان آور خانواده هستم و نیازمند کمک اقتصادی و مالی هستم هرموقع در آمد اینجانب حداقل در سطح مدیری در شرکت مخابرات قرار بگیرم از دریافت یارانه انصراف خواهم داد.چون در مملکت ما جنگیدیم و مملکت حفظ کردیم و الان کسی به داد ما رزمندگان و ایثارگران نمی رسد بیآییم در این سن و هزار مشکلات از این کمک چشم پوشی کنیم در صورتیکه عده ای در این کشور همانطورکه بعد از جنگ صاحب مملکت شدند الان هم به منابع مالی جدیدی جهت چاپیدن بیش از پیش ملت دست یابند . (2069449) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۳:۱۲:۴۸
اون دو سه ملیون نفری که اضافه بر جمعیت یارانه می گرفتند رو چطور تشخیص ندادند و اقدامی هم نکرده اند؟ آیانباید به جرم اختلاس و جعل محاکمه بشوند؟ (2069502) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۱:۱۳:۴۴
بوي اذيت وازار دولت روحاني ميايد وعده اي نميخواهند اين دولت موفق نشود ولي خدا با مردمه وحتما دولت ومردم برنده ميشوند وخدا هم از اوناييكه چوب لا چرخ دولت ميذارند نمي گذرد وروزي همه چي معلوم ميشه (2069750) (alef-10)
 
تنها
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۱:۲۵:۵۰
آقا من دو ساعته پای این سیستم نشستم که ثبت نام کنم فرم سه شهر مشهد رو بعنوان محل سکونت قبول نمی کنه یعنی اصلا شهر مشهد توی لیست نمیاد حالا بگین پوست موز نیست (2069762) (alef-10)
 
همسایه
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۲:۱۰:۱۰
گاهی وقتا، حقیقت جلوی چشمان ماست اما اونو نمی بینیم!
دولت محترم !ببین فکر کن الان اگه مردم قرار بود دوباره به آقای روحانی رای بدن ، آقای روحانی نصف رای قبلی رو هم نمی آورد (2069811) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۲:۱۴:۲۵
لطفا یکی به این دولت کلید بدست بفهماند که مردم نه یارانه میخواهند و نه سبد کالا
لطفا قیمتهای حاملهای انرژی را به قبل از هدفمندی و نرخ دلار را نیز ، برگردانید و اینقدر سر ملت بینوا منت نگذارید (2069820) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۹:۱۷:۴۰
شناسایی نیازمندان کاری بسیار سخت است هیچوقت قابل انجام نخواهد بود. مثلا شما در متن خودتان از "مهندسان" بعنوان پولدارهایی یاد کردید که باید یارانه شان قطع شود. اینجانب مهندس برق شاغل در بخش خصوصی با حقوق ماهی 600 و خورده ای هزار تومان هستم که با اضافه کار ب زحمت به 800 هزار تومان میرسد. ازدواج و تامین خرج خانواده بزرگترین کابوس من در این برهه از زندگی می باشد.
در هرصورت شناسایی نیازمندان کاری ناشدنی است. شاید کار درست و منطقی گرفتن مالیات و هدفمند کردن مالیات ها باشد نه هدفمند کردن یارانه ها. (2070047) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۹:۲۵:۰۷
باسلام
دولت هيچ گونه برخوردي با كساني كه از خودرو هاي دولتي ونيمه دولتي استفاده مي كنند نمي كند اكثر سازمانهايي كه زير نظر دولت هستند اين موضوع رارعايت نمي كنند بلكه با پلاك شخصي اي سازمان ها درخدمت خانواده خودهستند چه درايام تعطيل چه غيره تعطيل تورا به خدا فكري به حال اي موضوعات بكنيد (2070058) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۹:۲۷:۴۵
1- حکومت برای حمایت از آقشار آسیب پذیری جامعه که توان تأمین معیشت و نیازهای ضروری را ندارند با استفاده از دستگاههای عریض و طویل دولتی مانند بهزیستی یا حمایتی کمیته امداد و سازوکارهایی اجرایی مانند طرح شهید رجایی یا طرحهای ملی مانند بیمه های حمایتی درمانی و غیره اقداماتی دارد لذا علی الاصول باید بخش اصلی گیرندگان کمکهای اجتماعی مشخص و مورد حمایت باشند گروهی که به فرمایش مکرر مسئولین سازمانهای مذکور علی رغم روند رو به رشد مورد رصد سازمانهای مذکور قرار دارند.
2- گروههای قابل توجهی از نیازمندان به شیوه های سنتی اما قابل رصد مورد رسیدگی غیر دولتی مانند صندوقهای حمایتی اماکن مذهبی و محلی قرار می گیرند که در صورت خواست دولت قابل فهرست یابی می باشند.
3- همانطور که نویسنده محترم نیز فرمودند شناسایی بخش بسیار قابل توجهی از دارندگان شرایط اقتصادی بالاتر از تعریف دولت از طرق بسیار مشخص و سهل الوصول قابل فهرست یابی هستند مانند استعلام موضوع خودرو که از طریق بسیار ساده کارتهای سوخت در اختیار دولت قرار دارد یا میزان دریافتی کارکنان ادارات و شرکتها که توسط هیچ یک از آحاد جامعه قابل کتمان نیست و مواردد دیگری که مورد اشاره قرار گرفت مانند گروه وکلا ، پزشکان ، هیات علمی دانشگاهها ، بازگانان دارندگان مجوز ین از مراکز صنفی مانند صنف زرگران ، فروشندگان لوازم خانگی ، رستورانها ، بازاریان محترم ، مدیران و هیت مدیره های شرکتهای ثبتی در امور شرکتها و موارد دیگر که در صورت خواست دولت به ساده ترین اشکال ممکن قابل احصاء می باشند.
4- یارانه عمومی حقی است که دولت بنابر دلایلی به مردم پرداخت می نماید که مهمترین آنها تأمین بخشی از افزایش هزینه های ناشی از گران سازی قیمت حاملهای انرژی است بنابر این تمامی کسانی که با گرانی مذکور روبرو هستند قاعدتا حق اخذ یارانه مذکور را نیز دارند دولت طی مدت اجرای طرح بارها تأکید فرموده که هدفمندی در چارچوب تحقق برخورد عادلانه با توزیع ثروت در جامعه عملیاتی می شود بنابر این بدون توجه به خواستهای احساسی می توان نسبت عدالت با محرومیت افراد دارای خودروهای فاقد سهمیه سوخت را با گران سازی قیمت حاملهای انرژی توضیح داد یعنی بخشی از افراد جامعه با توجه به تمکن مالی از خودروهای گران قیمت استفاده می کنند که طبق ضوابط نمی توانند از سهمیه سوخت استفاده کنند یعنی یک محرومیت و در گام دوم نیز حق گرفتن یارانه را نیز ندارند این برخورد با عدالت نسبتی دارد.
5- ابهاماتی از جنس بند 4 فراوان است که متأسفانه بدلایلی کسی تمایل به کنکاش در آنها را ندارد موضوع مورد اشاره از منظر نگاه ارزشی نیست بلکه حقوق آحاد مردم است بر عهده حکومت که باید نسبت به رد حق اقدام کند فراموش نکنیم که دولتی که با استنادات و توجیهات مبتنی بر ارزشهای انسانی به اقدام محرم سازی دست می زند همان دولتی است(تمامی دولتها ) که بنابر آمار رسمی دریافتی باشگاههای ورزشی در کمال رضایت و شادمانی و حتی ابراز شرمندگی از رعایت نشدن ششأن و منزلت افراد مذکور برای هر دقیقه حضور فلان سرمربی در باشگاه معادل 67000 تومان پرداخت می نماید یعنی پرداختی برای هر دقیق 50% بیشتر از یارانه ماهانه هر فرد جامعه می باشد یعنی به ساده ترین اشکال ممکن و بدون هیچ دغدغه خاصی معادل یارانه دریافتی 45000 نفر بعنوان دستمزد یک فصل از بودجه دولت در اختیار یک بازیکن نوجوان و جوان یا یکی از اعضای کادر فنی تیمها قرار داده می شود.
6- امیدوارم نویسنده محترم و تمامی کاربران و کامنت گذاران عزیز توجه داشته باشند که مشکلات اقتصادی و به تبع معیشتی کشور یا شاخص فلاکتی که در بدترین شرایط ممکن قرار دارد شرایط بسیار دشواری که ریشه در بهره وری ، کارآمدی سازمان اداری و تولیدی کشور ، عدم تحقق حقوق دولتی در حوزه های مالیاتی ، گمرکی ، اصناف ، عوارض و .... باید محقق گردد اقدامی که بعنوان مهمترین ارکان طرح تحول اقتصادی همچنان مغفول و مهجور نادیده گرفته می شوند و متأسفانه بدلایلی دولت بی اعتنا به ارکان اصلی طرح تحول اقتصادی تمام هم خود را به پرداخت مبلغی نقدی که باید در چارچوب هدفمندی اجرایی می شد صرف کرد اقدامی که تمام ابعاد طرح تحول را تحت الشعاع قرار داده و ورود مجدد به این حوزه راهبردی را برای سالهای طولانی برای هر دولت دیگری نیز نا ممکن کرد.
7- دولت برای رهایی از خطرات مسیری که از پوست موز مفروش شده است باید به اصلاح مشکلات مالیاتی ، گمرکی ، بازرگانی و ناکارآمدی تولید در کشور بازگشته و با اصلاح مورد به مورد موارد مذکور صورت مسئله یارانه را نیز به شکل مقتضی مورد بازنگری اساسی قرار دهد. (2070060) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۹:۴۳:۱۵
مهندس ما برادر و خواهرها تمام همتمون رو گذاشتیم که پدرپیرمون رو بفرستیم مکه البته بنده خدا ۱۰ سال پیشاسم نوشته حالا شما میخوای با این پیشنهادت حذفش کنی البتهبقیه صحبتهات بسیار علی بود به غیر از این یکی که بدون فکر بود (2070076) (alef-10)
 
طاهر
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۹:۴۶:۰۷
خود اظهاری در صورت رعایت انصاف بهترین راه است چرا که هرکس نیاز خود را بهتر از دیگران می داند. (2070079) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۰:۰۹:۴۶
انهایی که از مردم نه شنیده اند و سیلی خورده اند با سبد کالا و ثبت نام پر حاشیه یارانه ها و ... قصد انتقام جویی از مردم شریف ایران دارند متاسفانه روجانی نطام را به دست نااهلان و نا محرمان و ضد انقلابان و... سپرده است (2070129) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۰:۱۳:۴۶
تيتر بسيار خوبي براي مطلب انتخاب كرده ايد بنده معتقدم دولتي كه پشتيبان اصلي آن فقط مردم هستند قانوني را بر خلاف ميلش مي خواهد اجرا كند كه دولت قبلي با آن همه پشتيبان نتوانست مرحله اول را بخوبي اجرا كند و به اذعان كارشناسان با شكست كامل مواجه شد/
حالا هم مي خواهند با اجراي مرحله دوم محبوبيت اين دولت را از بين ببرند و در واقع پوست موز زير پايش گذاشته اند و دارد پا روي آن مي گذارد تا به سرنوشت دولت قبل و حتا بدتر از آن مبتلا شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2070141) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۰:۲۸:۵۱
کدوم پوست موز برای دولت ؟ . این وضعیت اقتصادی ما فقط پوست موز که خوبه ٬ درست مثل یه پتک آهنی روی پا و روی سر امثال من هستش که با سی سال سن هنوز نه کار ثابتی دارم و نه حتی یه ماشین مدل پایین ( داشتن خونه که پیشکش) و پول مراسم معمولی ازدواج هم ندارم. حالا دولت بیاد این پول هم از من بگیره مسئله ای نیستش . فقط لطفا نگند میخواهند توی بخش صنعت با این پولها سرمایه گذاری بکنند که خنده ام میگیره. چون به گفته خودشون حتی نصف این پول پرداختی الان هم از بانک مرکزی و باقی جا ها قرض میگیرند پس حتی نصف جمعیت هم یارانه نگیره باز پولی برای کمک به صنعت وجود خارجی نداره (2070170) (alef-10)
 
دکتری بیکار
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۱:۴۵:۰۴
کاش تو
فرمهای یارانه یه جایی برا این در نظر میگرفتند که چند تا جوان تحصیل کرده بیکار تو خونه دارید؟ (2070357) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۱:۵۲:۰۴
این همه فساد ورشوه وپورسانت و00000 در دولت را مشتی بایگان وابدارچی انجام نمی دهند همه دولت از رئیس جمهور تا ابدارچی دزد هستند ویارانه ها را هم می خواهند از مردم بگیرند وبدزدند (2070374) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۴:۱۴:۳۹
واقعا خوب گفتی و دستت درد نکند.ممنون (2070721) (alef-10)
 
احمد کاوه
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۱۷:۳۱:۰۵
خب اگر رئیس جمهور محترم خانوادگی نیمه اول تعطیلات به شمال و نیمه دوم به کیش سفر می کنند و در ساختمان ریاست جمهوری بیش از 7 میلیارد تومان هزینه برای ساختن استخر و سونا و جکوزی می شود من ناید هزینه اش را بدم . یارانه حق من از بیت الامال است و می خواهم . من سال گدشته 42 میلیون تومان مالیات داده ام و ماهیانه 5 میلیون تومان بیمه تامین اجتماعی واریز می کنم ولی خودم و 10 نفر پرسنلم باید یک پنی سیلین را 2000 تومان پیزدازیم تا تزریق کنند . حس آقا خرج کز کیسه مهمان بود حاتم طائی ( یا تائی و یا .... ) شدن آسان بود (2071116) (alef-10)
 
رضوانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۲۱:۵۸:۲۲
با اینکه درآمد بالایی ندارم از یارانه بنابر توصیه علما انصراف می دهم ولی آیا انصاف و عدالت واعتدال است که مدیران بازنشسته که به عنوان ژنرال به کار بازگشته اند ما هیانه بین 25 تا 35 میلیون حقوق دریافت می کنند .(مثلا در وزارت نفت و پتروشیمی و سایر شرکتها می توانید براحتی بررسی کنید ) به نظر من آقای رئیس جمهور باید به اینها رسیدگی کند . (2071606) (alef-10)
 
بینوا
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۲:۱۴:۰۸
اجرای طرح هدفمندی باعث ایجاد فشار مهلک اقتصادی و روحی و روانی به تمام اقشار جامعه شده و تفرقه و بدبینی و خیانت گسترش پیدا کرده و دشمنان مردم ایران که دنبال انتقام از مردم هستند بسیار خوشحال میکند که بدون زحمت و هزینه از این مردم انتقام گرفتن لذا از مسئولین سیاست گذاری خواهشمندم بجای اجرای این طرح شکست خورده طرح مبارزه با رانت خواران و ویزه خواران و رشوه خواران و مفاسدان اقتصادی و اخلال گران اقتصادی و محتکران اقتصادی و قاچاقچیان بزرگ و دلالان اقتصادی و فراریان مالیات و صدها مورد دیگر بپر دازند که اگر پول های باد اورده انها را بگیرن وبه خزانه ملت بریزند با مسولین بی کیفیت و بی سواد که هر مو قعی کم می اورند مردم عزیز را مقصر می دانند و با انجام سیاست و طرحهای اشتباه اخلال در زندگی مردم و جامعه و نظام می شوند مطمئن باشید ایران قدرتمند با رونق اقتصادی بزرگ و ملت شاد و سربلند خواهیم داشت در ضمن مردم ایران به همه چیز اگاهی دارد و از شعور بالایی برخوردار است . خداوندا ما را از این امتحان سخت نجات بده و به راه راست هدایت کن و خودخواهی و مغروریت که گوش و دلمان را تاریک و کور کرده و صدایی را نمی شنویم روشنایی بردلمان عنایت بفرما . (2072195) (alef-10)
 
lاحد
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۳۰:۴۶
هر روشی که مردم رابه ناراست گوی وا داردنه نتها تدبیرنیست که ضد تدبیراست امیدی و ارامش که بعداز حضور شما درجامعه پدید امداهسته اهسته کمرنگ میشود نوع توزیع تحقیر امیزکالاو پس ازان تغییر روش نشان دهنده این است که هنوز بعد از سی اندی سال در مرحله ازمون و خطا هستیم وایضا ثبت نام اخیرا!!!!بخدا اقای روحانی ورود به زندگی خصوصی ادمها کوتاه ترین وبدترین راه برای اصلاح اقتصاد بیمار است نه الزاما درست ترین ان! (2072543) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۱:۵۷:۳۱
به نظر من این پرداخت غیرمنطقی یارانه از همون ابتدا نباید باب میشد. متأسفانه مسئولان بی تدبیری که داشتیم با بی تدبیری تمام به جای حذف گام به گام یارانه ها در حرکتی که در دنیا سابقه ندارد یهو یارانه را حذف نموده و دولت را هر ماه تبدیل به بزرگترین بدهکار در کشور نمودند. حالا بهتر است به جای این همه غر زدن به دولت هر کدام از ما خود داوطلب شود و به این پولی که خیلی از ما واقعا به آن نیاز نداریم پشت کرده و دولت را از این کابوس بزرگ هر ماهه نجات دهیم. کمی هم از خودگذشتگی برای پیشرفت کشورمان را از ژاپنی ها یاد بگیریم... (2073938) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۸:۳۰
سلام بقران قسم اگر قانونی باشد جلوی جرجهایی مدیران رو بگیرند ملت ایران مشکلی نخواهند داشت وقتی مدیر کلی از یه استانی انقدر سریع میدواند خارج از قانون حدود 100نیرو غیر قانونی رو وارد اداره کند واز ان بدتر فبل شروع به کار این نیروها 6 ماه از قبل کار برایشان حقوق وبیمه پر داخت میکند وهیج دستگاه نظارتی نیست که پیگیر این موضوع شود باید هم مدیران در سد بالاتر چه کارهایی که نمیکنند در ضمن این اتفاق در اداره کل بهزیستی مازندران افتادش و الان 2سال هستش که از مزایایی کارکنان بدبخت میزنند وحقوشان رو میدهند شما رو به قران اگر مسلمان هستید اقای توکلی پیگیر این داستان باشید اگر دوست داشته باشید منبع اطلات رو میدم (2078114) (alef-10)
 
گوهر
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۸:۰۷
طرح مبارزه با رانت خواران و ویزه خواران و رشوه خواران و مفاسدان اقتصادی و اخلال گران اقتصادی و محتکران اقتصادی و قاچاقچیان بزرگ و دلالان اقتصادی و فراریان مالیات و صدها مورد دیگر بپر دازند که اگر پول های باد اورده انها را بگیرن ایرا میشود گلستان دوست عزیز فکر کردی این ادمها حق هر کاری در ایران و دارن قانون برای ادمهایی بدبخت هستش حقیقت داری نیروی سربازان گمنام ریگی رو ابا ان شرایط میگیرند واقعا نمیدوانند مدیران دزد و اقازادهایی که دارند خیانت میکنند رو دستگیر کنند میدونند وای این اقایون معاف از قانون هستند وحق هر کاری رو دارند (2078131) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۱:۴۵:۴۶
دولت روحانی تورم را ناشی از پول زیاد نزد مردم می داند و به مشکل اصلی که کم شدن دلار و بالا بودن قیمت دلار در جامعه است توجه کمی دارد. نتیجه اقدام دولت و حذف پول از جامعه و کم شدن قدرت خرید مردم قابل پیش بینی نیست و ممکن باعث حرکتهای اجتماعی گردد و امنیت ملی خدشه دار شود. (2078298) (alef-10)
 
حلیم
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۴:۳۳:۰۲
دولت محترم قبل از هراقدام اقتصادی میبایست ریخت وباش های سازمان های عریض وطویل تحت مدیریت خودرا بررسی وااصلاح میکرد وازبدهکاران بزرگ طلب وصول میکردواطلاع رسانی مینمود وحداقل اعتماد مردمرابدست میاورد وبعد درمورد یارانه اقدام میکرد ان هم بتدریج وبااعمال مدیریت درست وبدون ایجاد فشارهای عصبی درجامعه (2078339) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.