کد مطلب: 237615
راهنمای کتاب/ «هفت پرسش استراتژیک»؛ رابرت سایمونز، ترجمه مسعود سلطانی؛ نشر آریانا قلم
دیگر نگران کسب و کارتان نباشید
بخش فرهنگی الف، 21 مرداد 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
هفت پرسش استراتژیکنویسنده :رابرت سایمونز
ترجمه: مسعود سلطانی
نشر آریانا قلم، چاپ اول ۱۳۹۳
۱۷۶صفحه، ۹۸۰۰ تومان
فروشگاه اینترنتی شهر کتاب، این کتاب را تا یک هفته پس از معرفی، با
۱۰% تخفیف ویژه عرضه میکند، در صورت تمایل
اینجا کلیک کنید.
****
آیا میدانید برای گرفتن یک مشاور خوب مدیریت ، چقـدر باید هزینه کنید؟ چقدر تابهحال هزینه کردهاید؟
آیا از انبوه تئوریها و نظریهها و ابزارهای مدیریت خسته شدهاید؟
آیا به این نتیجه رسیدهاید که پیادهسازی اغلب این ابزارها برای شرایط کسب وکار شما خیلی سخت و شاید غیرممکن است؟
رابــرت سایمـونز پس از ۲۵ سال تجربه مشاوره و آموزش به مدیران و تدریس در مدرسه بازرگانی هاروارد به این نتیجه رسیده است که خود شما بهترین مشاور برای کسب و کارتان هستید. وی در کتاب هفت پرسش استراتژیک بیان میکند که بسیاری از مدیران با دلایلی قابلتأمل، نسبت به مفید بودن روشهای نوین مدیریت تردید دارند. مشاوران و ناشران مدیریت، بهطور پیوسته رویكردهای تازهای عرضه میكنند و مدعی هستند كه با این رویكردها به بهبودِ عملكردی معجزهآسا دست خواهید یافت. بیشتر این ایدهها اغلب بهسختی برای انواع مختلف شرایط کسبوکار مناسب هستند و یا اصلاً کمکی به حل مشکل نمیکنند.
سایمونز میگوید: «همیشه این نگرانی را داشتهام كه برای مشكلات پیچیده كسبوكارها، راهحلهای عمومی و دمدستی به کار رود. در سالهایی كه استاد مدرسه بازرگانی هاروارد بودهام، مُدهای مدیریتی بسیاری آمده و رفتهاند؛ من این الگوها و راهكارهای از پیش تعریفشده را بر مبنای آخرین نظریهها و تكنیكها، تدریس كردهام. نوشتن كتاب و مشاورههای آنچنانی، كاری ساده است؛ اداره كسبوكار بسیار دشوار است. نمیتوانید دور بایستید و دستی بر آتش نداشته باشید. باید درگیر كار شوید و به جزییات دقت كنید.
مسائلی كه با آن مواجه میشوید، پاسخی ساده ندارند. پاسخها در هر كسبوكاری فرق میكنند. پس از ۲۵ سال تجربه آموزش به مدیران - تسهیل بحثهای آنها و بیان مطالعات موردی در خصوص موفقیتها و شکستها- به این نتیجه رسیدهام كه تنها یك رویکرد وجود دارد كه برای تمامی كسبوكارها به كار میآید و این رویکرد، پرسیدن پرسشهای درست است. پیتر دراكر زمانی چنین گفت: «ریشه جدیترین اشتباهها در پاسخهای غلط نیست. خطرناكترین امر، پرسیدن پرسشهای غلط است.» كار من این است كه به شما بیاموزم پرسشهای درست بپرسید و به شما كمك كنم متوجه شوید چرا هرکدام از این پرسشها در توفیق یا شكست كسبوكار شما اهمیت دارد. كار شما این است كه تمام افراد سازمان را درگیر این بحث و گفتمان کنید تا پاسخهایی را بیابید که به توفیق كسبوكار شما كمك میكنند.»
کتاب هفت پرسش استراتژیک راهنمایی برای پرسیدن پرسشهای درست از خودتان و دیگران برای اطمینان از اجرای درست استراتژی است. این هفـت پرسش کلیدی به شما کمک میکند تا از اشتباهاتی که حتی مدیران موفق نیز گرفتار آن میشوند پرهیز کنید.
کتاب زبان سادهای دارد و ممکن است در نظر برخی، بدیهی دانسته شود. اما همین بدیهیات است که در بسیاری از سازمانهایی که خود را با ابزارهای پیچیدهی تدوین استراتژی سرگرم کردهاند موردتوجه قرار نمیگیرد.
حسن فردوسی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۰۹:۲۰:۲۵
من این کتاب را خوانده ام و دو نکته برایم جالب بود: یکی تاکید اول این کتاب بر روی شاخت مشتری که معمولا خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد و دیگری تاکید این کتاب بر روی واژه کلیدی و یا حیاتی. شناخت این موارد است که در تصمیم گیری های سخت مسیر را مشخص میکند. (2307519) (alef-15)
این کتاب بسیار عالی است! کوتاه و منسجم، همه انچه که لازم است از استراتژی در ذهن داشته باشید (2307571) (alef-15)
کیوان ارگاسی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۱۰:۵۹:۴۰
کتاب بسیار جالب و کاربردی بود. به دلیل داشتن حجم کم و روان بودن متن به سادگی قابل استفاده است و دید جدیدی به شما در مورد استراتژی که در حال پیاده سازی هستید؛ می دهد.
خواندن آن را به تمام علاقه مندان به حوزه استراتژی و مدیران توصیه می کنم. (2307815) (alef-15)
مجتبی قاسمی
۱۳۹۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۰۸:۴۷
به نظرم اینکه بهترین مشاور هر کسب و کاری خود مدیران مجموعه می باشند کاملا درست می باشد. و یا حداقل اینکه برای تدوین استراتژی مشارکت بالای مدیران لازم است. (2310178) (alef-14)