نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222819
از یارانه انصراف میدهم اما لطفا اول جواب دهید
بخش تعاملی الف - بهروز محمدی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
یادم می آید وقتی موضوع هدفمندی یارانه ها در دولت آقای احمدی نژاد مطرح شد صحبت از این بود که ما بجای اینکه یارانه را به کالا و سوخت بدهیم از آنجا حذف می کنیم و مستقیم به مردم می دهیم. بماند که با اجرای بی برنامه این طرح تورم ۴۰ درصدی به مردم تحمیل شد و همه راضی بودند دولت همان یارانه را به کالا و سوخت بدهد و به مردم ندهد.

ادعای دولتمردان این بود که با اجرای این طرح بعد از یک شوک موقت شرایط اقتصادی هر روز بهتر و بهتر می شود اما ۸ سال گذشت و نه تنها بهتر نشد که هر روز بدتر و بدتر شد که نیازی به توضیح واضحات نیست.

اما حالا گویا دولت محترم تدبیر و امید بودجه کم دارد و حاضر هم نیست از روش های احمدی نژادی یعنی بازی با بازار ارز و طلا کسری بودجه را تامین کند اما در این میان منه یارانه بگیر از این دولت محترم چند سوال ساده دارم که امیداورم یکی از مسئولین جواب بدهند ( از شما خواننده عزیز نیز خواهش می کنم اگر شما هم همین سوالات را دارید با نظر مثبت اعلام نمایید )

۱- آیا در قانون بودجه سال ۹۳ بودجه نهادها و یا سازمان هایی که هیچ فایده ای برای مردم ندارند و خود شما هم آنها را خوب می شناسید و بارها صحبتشان شده است حذف شده است یا حداقل کاهش پیدا کرده است؟ معمولا به این نوع بودجه ها بودجه های رانتی می گویند و چه خوب بود طی نظر سنجی هایی از مردم راجع به بودجه این نهادها که هیچ کار مشخص و اجرایی برای رفاه مردم انجام نمی دهند پرسش می شد. مخلص این پرسش اینکه آیا بودجه با شفافیت کامل و تنها در راستای منافع مردم نوشته شده است یا سعی در راضی نگه داشتن از ما بهتران نیز در آن شده است؟

۲- آیا دولت تدبیر و امید به پاکدستی و عدم وجود فساد در بدنه و ساختار خود تا کوچکترین ارکان اطمینان و نظارت دارد یا مانند پاکترین دولت تاریخ ایران هر روز قرار است خبر از اختلاس ها و فسادها شنیده شود؟

۳- آیا دولت دارای ساختاری منسجم و درست برای نظارت بر عملکرد سازمان ها و ارگان های اجرایی زیر نظر خود در هزینه کرد صحیح بودجه و عدم انعقاد قراردادهای بی فایده و بعضا رانتی که باعث ضرر و زیان فراوان دولت و مردم می شود می باشد؟

۴- آیا دولت دارای بخشنامه، ساختار و یا دستورالعملی در جهت صرفه جویی در ادارات دولتی و عدم هدر رفت بودجه و عدم اسراف و ریخت و پاش های درون سازمانی مانند خرید اتومبیل های گران قیمت، نماهای آنچنانی در ساختمان های دولتی، اجاره ویلاها و خانه های سازمانی گران قیمت برای مدیران دولتی در ایام تعطیلات، برگزاری همایش ها و جشن های چند میلیاردی و .... می باشد؟

۵- دولت مدعی پایین بودن قیمت سوخت و مقایسه مدام آن با فوب خلیج فارس و یا ترکیه است اما آیا دولت حداقل تلاشی در جهت آزاد سازی صنعت خودرو و خروج آن از انحصار دو خودرو ساز داخلی که بعد از ۲۰ سال تنها توانایی تغییر شکل چراغ خودروهای تولید خود را دارند انجام داده است؟ آیا دولت نمی تواند با تعطیلی این دو خودرو ساز علاوه بر جلوگیری از ضرر و زیانی که هر ساله این دو مدعی آن هستند حق حداقلی این مردم در انتخاب خودرو مناسب را به آنها برگرداند سپس از مردم بخواهد یارانه نگیرند؟

سوالات بالا بخشی از صدها سوالی است که ذهن مرا قبل از انصراف از یارانه درگیر خود کرده است و اینکه آیا انصراف من از یارانه کمک خواهد بود به کشورم یا کمک به عده ای خاص ...

امیدوارم پیرو سخنرانی های مداوم بزرگان دولت از شخص رئیس جمهور تا معاونان و وزرا در جهت آزادی بیان و انتقاد از دولت سایت وزین الف با انتشار این نوشتار محکی باشد برای سنجش تحمل دولتمردان در انتقاد و پاسخگویی آنها آنهم در این زمان حساس که مطمئنا تاثیر به سزایی در میزان همکاری مردم در انصراف از یارانه خواهد داشت و تاثیری به مراتب مفیدتر از تهدید مردم خواهد داشت.
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۴:۴۹
....گل گفتي...؟ (2080678) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۳:۲۳
سپاسگزارم
یه سوال هم من دارم

آیا دولت می خواهد با ندادن یارانه به بخش از افراد جامعه، آن را در سفرهای استانی مسخره و عوامفریبش خرج کند یا با آن کار زیرساختی انجام دهد

نشستن ریس جمهور در ماشین و دست تکان دادن برای مردم پوپولیستی ترین کار است و من و خیلیهل از آن متنفریم (2080705) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۱:۲۸:۵۰
هشت سال گذشته کجا بودی؟ (2082613) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۴:۲۶
سولات خیلی بجا و خوب بود ولی کو گوش شنوا ؟ آنها فقط حرف خود را می زنند و درعمل امروز و فردا می کنند . و کاری به مردم و معیشت آنها ندارند . و دروغ می گویند (2080708) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۴:۵۴
من حرفهای شما را تاکید می کنم واقعا که درست میگی (2080709) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۸:۵۸
این سوالات دغدغه تمام مردم ایران است ولی متاسفانه کو گوش شنوا (2080867) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۷:۰۲
خداییش هیچ گاه دولت ها از خودشان شروع نمیکنن
چون اگز همه رفتار های خودرا بجا وبحق ندانند اجازه چنگ اندازی به حقوق مردم را بخود نخواهند داد
مثلی در دولت سازندگی مطرح بود که الآن نمودش در دولتها بترتیب بیشتر دارد میشود:
دولتها در تمام دنیا سرهمه دیگران را به نفع ملتشان میتراشن
ودولتهای ما همان قدر که سر دیگران را میتراشند بیشتر سرمردم خودرا...
وچه بحق است که اگر نتوانند حقوق ملت را اززور گویان جهانی بستانند
همه را یکجا از جیب مردم بزور و جبر بکشانند..... بیرون
مثال برادر جان اگر صنعت فشل خودرو سودهای انچنانی نداشت همه دولتها و ذیفعانش این چنین دودستی نمیچسبیدنش ک انهُ مادرشان است (2080986) (alef-10)
 
ش.سيدجوادي
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۴۹:۴۱
دوست عزيز جلوگيري ازريخت وپاشهاي معمول ارگانهاي دولتي وزيان شركتهاي خودروسازي ودهها هزينه سرباره ديگر كه هر ساله بر مردم تحميل ميشود جوابگوي كسري بودجه دولت نيست وصد البته مبلغ 45500 تومان يارانه ماهانه چرا
با كليه پرسشهاي شما موافقم ولي كو جواب (2081032) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۲:۲۵
مگر قرار نبود وابستگی دولت به نفت کم شود ؟مگر قرار نبود دولت کوچک شود پس چرا حالا قرار با قطع یارانه ها دولت بزرگ شه (2081043) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۲:۲۹
دوست عزيز سئوال هاي شما سئوال بنده هم هست .ولي چرا فقط دولت را خطاب قراردادي مگر نه اينكه برنامه اصلي توسط مجلس طراحي شده؟دولت در حقيقت مجري است. (2081131) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۰:۵۴:۳۸
نرخ داد هم گران شد!!!! درسته فقط دولت دولت کردن ملاک نیست چرا که با افزایش تمبرهای دادگستری مخصوصا برای ترجمه که از 5000 تومان 12 برابر شده و هر برگ 60000 تومان اخذ میشه که یه مهر و امضا ناقابل زیرش بخوره و یا مابقی افزایشهای تعرفه مصوب کارگروه مورخ 24/10/92 جهت بودجه سال 93 (درآمد خدمات قضایی) متوجه میشیم که قوه محترم قضاییه پیشاپیش شروع کرده و به قولی سالی که نکوست از بهارش پیداست. (2084180) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۰:۵۹:۳۷
یک سوال از همه دوستان دارم و اینکه نرخ داد هم گرون میشه یعنی اگر مظلومی بخواد از ظالمی شکایت کنه باید نسبت به سال قبلش 12 برابر هزینه کنه؟ البته من فقط با توجه به افزایش 12 برابری هزینه تمبر دادگستری برای ترجمه اینو گفتم. آیا این افزایش مربوط به دولته یا قوه قضاییه یا مجلس؟ (2084188) (alef-11)
 
البرز
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۷:۰۷
رحمت بر پدر و مادرت جناب آقای بهروز محمدی!
حرف حقی زدی که حرف دل میلیونها ایرانی است. (2081150) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۸:۰۹
با بند 5 مقاله که یک خواسته ملی است به شدت موافقم.دولتمردان اگر ذره ای صداقت دارند باید به انحصار ظالمانه خودرو پایان دهند.. (2081152) (alef-10)
 
Behnam
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۱:۰۴
داداش سوالات شما قيمتش از 45000 تومان يارانه بيشتره برو همون يارانه رو ثبت نام کن. مخلص شما دولت تدبير و اميد (2081389) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۱:۵۷
حافظ چند صد سال پیش فرموده اند:
واعظان کین جلوه بر محراب ومنبر میکنن/چون به خلوت میروند ان کار دیگر مکنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس /توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میگنند
گوئیا باور نمیدارند روز داوری/کین هم قلب و دغل در کار داور میکنند
یارب این نو دولتان را با خر خودشان نشان /کین همه ناز از غلام ترک و استر میکنند
.........
میدونید 700-800 سال پیش گفته دوست عزیز واقعا فکر میکردین روحانی کاری انجام میده و یا میتونه از ترس بازار وگردن کلفتها هزار میلیاردی جرات نکرد ارز بشه 2500 این داستان ادامه داره امات اینها فکر نمی کنن هر پدیدهائی یک اغاز ویک انجام داره (2081390) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۰:۱۹
به موارد فوق باید افزایش مالیات ها رو هم افزود.واقعا کیفیت زندگی ما ایرانی ها آن موقع که کمتر مالیات میدادیم با امروز که مالیات ها افزایش یافته چقدر تفاوت کرده است؟ آیا این خود ملاکی برای راستی آزمایی حرف های مسئولین نیست (2081500) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۰:۴۲
حرف حساب جواب نداره (2081699) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۹:۲۲
در ادامه مقدمه این را هم من اضافه کنم که قرار بود مابه التفاوت اصلاح قیمت سوخت صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود، اما نشد. من صحبت از طرف مردم را درست نمی دانم، اما تصور می کنم بخش زیادی از مردم با من موافقند که اگر دولت قبلی به وعده هایش عمل نکرد و نه تنها از این بابت مواخذه نشد بلکه برای دوره دوم نیز انتخاب شد، چه تضمینی وجود دارد که این دولت به وعده هایش عمل کند؟
به نظر می رسد دولت تدبیر و امید گمان کرده که رای مردم به آن ناشی از اعتماد و اطمینان کامل به آن بوده است و به اتکای این اطمینان می تواند از مردم بخواهد که از حق خود (روی حق تاکید می کنم) گذشت نمایند ولی استقبال 7 درصدی (به نقل از یک نماینده مجلس) که بخشی از آن نیز منصرفان دستوری بوده اند، نشانگر عدم چنین اطمینانی است.
مبلغ یارانه در درآمدهای من کمتر از 10 درصد سهم دارد و صرف نظر از آن تاثیر قابل توجهی روی زندگی من ندارد، اما اگر بخواهم آن را به دیگرانی ببخشم، افراد بسیاری را می شناسم که بتوانم با این مبلغ ناچیز دستی از آنها بگیرم . دوست ندارم اختیار بخشش آن را به کسانی بدهم که حداقل بخشی از مبلغ را به بده بستان های سیاسی و مجلسی و ورزشی و ... صرف خواهند کرد. (2081733) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۳۶:۰۴
با نظرت کاملا موافقم مخصوصا بند اخر (2082181) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۳:۳۷
ازقدیم گفتند:خودکرده راتدبیرنیست بایدبودودیداین قصه تاکجاادامه پیدامی کنه!!!!!! (2081782) (alef-10)
 
مهدی نوروزی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۹:۲۱
خیلی عالی گفتی و ... (2081802) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۳۳:۵۷
ما مشکلی برای افزایش قیمت سوخت نداریم. هر زمان که مثل مردم سایر کشورهای منطقه و اروپا و امریکا حقوق گرفتیم، با قیمت همان کشورها هم بنزین می خریم. نمی شود که به ریال حقوق بگیریم و به دلار خرج کنیم... (2081821) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۰۶:۲۲
شدید موافقم (2082244) (alef-10)
 
عادل
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۵۰:۴۵
احمدی نژاد گفت بهتره بجای اینکه دولت به سوخت و نان و کالای اساسی یارانه بده پول یارانه را به خود مردم بدهیم تا خود مردم مدیریت کنند و این پول یارانه پول امام زمان است و با اجرای طرح هدفمندی بیکاری و مشکل ترافیک و تورم و فقر بسرعت رفع میشود...که نتیجه آن را با تورم شدید و فقر بیشتر مردم دیدیم ولی حالا دولت آمده می گوید که مردم یارانه را نگیرند تا این مبالغ توسط دولت برای صنعت و بهداشت و ترافیک و... هزینه شود. یعنی دوباره برگشتیم به قبل از هدفمندی و دولت میخواهد همان روش قبل از اجرای هدفمندی را انجام دهد و این یعنی طرح هدفمندی مفید که نبود هیچ بلکه کلی به کشور و مردم صدمه زده و موجب فقر و بیکاری و تورم بیشتری شده است اما پس از گرانی چند برابری سوخت و کالاها در 3 سال گذشته دوباره برگشتیم به روش قبل از هدفمندی!!! (2081886) (alef-10)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۵۱:۰۳
با اين فرم ثبت نام يارانه معلوم ميشه دولت خودش نمي خواد حقوق بالا ها معلوم بشه چرا كه حقوق دو و نيم ميليوني و حقوق بالاي ده ميليوني يكي گرفته اند ! زيرا تصميم گرفته گان آن درآمد بالاي پنجاه ميليون دارند نمي خوان درآمدشان رو بشه. (2081888) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۲:۳۶
8500 میلیارد بابک زنجانی
3000 میلیارد امیر منصور آریا و خاوری و دار و دسته
1200 میلیارد دانشگاه ایرانیان
1000 میلیارد تامین اجتماعی
370 میلیارد صادق محصولی
300 میلیارد معاون بانک مرکزی
200 میلیارد رحیمی (معاون اول احمدی نژاد)
170 میلیارد بنیاد شهید
500 میلیون هر نماینده

یعنی از هر ایرانی 220 میلیون تومان!؟
این یعنی عدالت، پاکی و سلامت
لطفا توجه کنید اونوقت اگر یارانه گرفتی باید جریمه بشوی عدالت یعنی این همه برای خودم هیچی برای مردم
فراخوان سوال از رئیس جمهور:
از دولتمردان تقاضا داریم پاسخ دهند نهصد میلیون تومان هزینه پیامک تبریک نوروزی دکتر روحانی از کجا پرداخت شد؟
پاسخ دهید تا از یارانه انصراف بدیم! من یکی خدایی از اخبار پاسخ این سوال رو بشنوم انصراف میدم! (2082019) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۱۰:۰۶
احتمال خیلی قوی ارسال پیامک دستوری بوده و هیچ هزینه ای برای ریاست جمهوری و حتی اپراتورهای تلفن همراه نداشته، با بیان چنین مغلطه ای سایر سوال ها رو مخدوش نکنید.
سوال های اسایهمچنان پا برجا هستند. (2082257) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۹:۴۴:۲۹
چه جوری حساب کردی شد 220 میلیون؟! (2082433) (alef-10)
 
مختار
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۶:۲۵
ای ملت این یارانه هارادولت قبل دادبرای اینکه سوخت وکالا. چون ارزان بودواسراف میشد.راگران کند.تاهرکسی که درست مصرف کردیارانه اش رادربهینه خرج کردن درزندگی استفاده کند.(روجوع شودبه سخنان مسئولین قبل ازدادن یارانه درسل78)
حالااین دولت همان تفاوت قیمت راکه ازجیبب خودمان داده ایم راهم میخواهدبگیرد.ایااین جواب صرفه جوئی ماست.چقدرنیرنگ .شمامردم راچه فرض کرده اید.بچه که گول نمی زنید.اخرتدبیر.............
اگرراست میگوئید.وزرایتان باپول بیت المال بخارج نروند؟مگرخونشان ازملت وبزرگان دین رنگین تراست.ای مسرفین بی درد. (2082033) (alef-10)
 
ناصر
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۴۰:۳۹
من چه تائید بکنم وچه نکنم هیچ تاثیری در این نظر سنجی ها ندارد پس بهتر است خفه بشم وتمام این مشکلات را تحمل ومنتظر مرگ تدریحی شوم. (2082047) (alef-10)
 
نقی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۴۶:۴۹
نهضت یارانه طلبان کارمندی (نیک) تشکیل شد. (2082070) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۳۵:۱۶
اقای بهروز محمدی گل گفتی .حرفت حسابه ............. (2082179) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۴۲:۵۷
بله درست است به این سوالات ÷اسخ داده شود (2082196) (alef-10)
 
محمود ا.
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۲۸:۴۰
بابا وزرای حسن کلید ساز که هر یک دارای چند هزار میلیارد تومان ثروت هستند اینها رو از کجا آوردند؟ اگه آقایون جواب دادند من هم از یارانه صرفه نظر می کنم.
آخه یک پزشک چطور می تونه با 55 سال سن یکهزار میلیارد تومان ثروت داشته باشه؟ (وزیر بهداشت) یک وزیر صنعت و معدن با هفتاد سال سن چگونه میتونه 1500 میلیارد تومان ثروت داشته باشه؟ و قس علیهذا پس آقایون راز ثروتمند شدن تو این هفت هشت ساله رو بگند تا ما هم از یارانه انصراف بدیم. (2082296) (alef-10)
 
بهراد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۳۵:۴۰
به نظر اینجانب اقدام دولت در حذف یارانه اقشار پر درآمد و شفاف سازی میزان درآمد افراد -البته به شرط امانت داری واستفاده صحیح از آمار - مثبت و مفید است. اما معتقدم همانقدر که دولت محترم به دنبال اطلاعات داشته های افراد است ، می بایست از مشکلات و میزان بدهی های افراد هم اطلاع کسب کند و صد البته کمک هایی برای اقشار کم درآمد و پر مشکل در نظر بگیرد. توازن وعدالت اجتماعی فقط با قطع یارانه حاصل نمی شود بلکه با توزیع عادلانه منابع ثروت به دست می آید. (2082319) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۰:۵۶:۱۷
یه سوالی داشتم.بیش از دو سه سال نیست که یارانه پرداخت میکنند.قبل از این دو سه سال این مبالغ خرج چی میشده ؟که حالا با انصراف ما از یارانه خرج پیشرفت جامعه بشه. (2082578) (alef-13)
 
کامبیز
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۱:۵۵:۴۹
می گویند مدیران دولتی انصرا داده اند. همین چند روز پیش در دانشگاه تهران فقط حق مسئولیت رئیس دانشگاه تهران از دو ملیون و چهار صد هزارتومان به چهار ملیون تومان افزایش یافت. مگر چه خبر است؟ مدیران زیر مجموعه نیز به همین نسبت افزایش حق مسئولیت داشته اند. در سایر بخشهای دولتی نیز همین روال برقرار است ! (2082648) (alef-13)
 
محمد-ش
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۳۱:۰۵
حرف حساب جواب نداره! (2083763) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۶:۴۶:۰۸
بنام خدا
در مرحله اول سبد کالا به روستائیانی که دارای بیمه بازنشستگی نیستند و دارای درامد پایین (کمتر از 200 هزار تومان درماه) هستند و سن آنها نیز بیش از 60 سال بوده تعلق نگرفته است(بعضی از روستائیان از توابع قائنات خراسان جنوبی) در حالیکه به افرادی با درامدهای بالا و اعضای هیات علمی مثل اینجانب و... تعلق گرفته است . دولت این اشتباه فاحش در توزیع ناعدلانه سبد کالا را در مرحله بعد اصلاح نمایید ویا کلا دیگر سبد کالا توزیع نفرمایید. این روستائیان به دلیل عزت نفسی که دارند حاضر نیستند تحت پوشش کمیته امداد نیز قرار گیرند وتنها به کمک حمایت های مالی فرزندان خود روزگار سختی را می گذرانند. بعضی از این روستائیان مثلا یک پیرزن تنهاست.امید است در پرداخت یارانه ها در مرحله دوم مانند توزیع سبد کالا، ناعادلانه و غیر منطقی عمل نکنند. (2083791) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۷:۲۲:۴۶
با تائید نظر شما اضافه کنم تا زمانی که دولت هیچ برنامه مدونی برای تشخیص دقیق درآمدها ندارد و یک تاجر عمده بازار کمتر از یک معلم مالیات پرداخت می کند ، مظلومترین قربانی عدالت است . از همین آقای وزیر اقتصاد بپرسید مالیات اون ده میلیون نفری را مدعی شناسائی آنها به عنوان ثروتمندان و پردرآمدها هستید چقدر مالیات میگیرید ؟ (2083861) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۸:۳۷:۲۱
سوالات خوبی است لیکن سوالهای دیگری هم است که یکی از انها درباره مقایسه قیمت سوخت در ایران و جهان و پایین بودن آن در ایران دائما میگویند ولی چرا کسی نیست درآمد عمومی مردم ایران با ستایر کشورها را هم مقایسه کند با مطالعه با سطح درامد مردم ایران و جهان همین بنزین چهارصد تومانی بسیار گرانتر از بنزین سایر کشورها حتی با قیمت سه دلار در لیتر برای مردم ایران تمام میشود (2083992) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۲:۴۰:۴۵
باسلام
دولت تدبیروامیدواقعاًچراتجربه راتجربه می کند ازجمله سفرهای استانی که بامصوبات زیادی ازتلویزیون پخش می شودواعتبارات صوری اختصاصی خودش تورم زااست لطفاًتجدیدنظرفرمایند (2084981) (alef-6)
 
محمود ميبدي
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۳:۴۱:۴۹
قبض ها را گران كردند يارانه دادند
قبض ها را ارزان كنند يارانه ندهند (2085109) (alef-6)