نظر منتشر شده
۱۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221829
محمد دهقان در گفت و گو با الف مطرح كرد:
روش دولت این شائبه را ایجاد کرده که همه مردم حق دریافت یارانه را دارند
بخش اقتصادی الف، 18 فروردین 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۲
عضو هئیت رئیسه مجلس معتقد است در قانون هدفمندی چیزی به نام انصراف نیامده هرچند تبلیغ خودانصرافی ممکن است به اجرای همراه با رضایت مردم کمک کند اما این که مدام مردم را دعوت به خودانصرافی می کنند این شائبه را ایجاد می کند که همه مردم حق دریافت یارانه را دارند.

به گزارش الف، دکتر محمد دهقان، نماینده طرقبه و چناران درباره شرایط اجرای موفقیت آمیز هدفمندی یارانه ها گفت: اولاً در اجرای هدفمندی یارانه ها که یک اقدام ملی است، قوای سه گانه باید با هم متحد بشوند و فضای کاملا مثبتی برای اجرای این طرح در کشور بوجود بیاید. ثانیاً مهمترین نکته این است که دولت بدون هیچ ملاحظه ای قانون را مدنظر و در دستور کار قرار بدهد. قانونی که با هماهنگی دولت در کمیسیون تلفیق و صحن علنی به تصویب رسیده و کاملاً روشن است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: در این قانون، دولت ملزم شده فقط به افراد نیازمند یارانه پرداخت کند. همچنین دولت باید حدی از درآمد را اعلام کند و به مردم باید به صورت شفاف بگوید که تنها افرادی که درآمد آنها از این مبلغ بیشتر است، شامل یارانه نمی شوند. یعنی دولت باید طبق قانون برای خانوارهای یک نفره، دو نفره، سه نفره و بالاتر یک حدی را مشخص کند و بعد باید به صورت شفاف به مردم اعلام کند که تنها افرادی که کمتر از این حد اعلام شده درآمد دارند، ثبت نام کنند. این که مسئولان اجرایی، مردم را به ۵ دسته تقسیم کرده اند و حتی مردم دارای درآمد بالای دو و نیم میلیون تومان را هم مشمول ثبت نام دانسته بودند این با نص قانون هماهنگ نیست.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: مسئله بعدی این است که مسئولان اجرایی بایستی بین سطح درآمد خانوارهای یک نفره با چند نفره قائل به تمایز شوند و باید مراقبت کنند اجرای هدفمند کردن یارانه ها مثل توزیع سبد کالا نشود که خانواده های یک نفره همان سبد کالا را بگیرند که خانواده های ده نفره گرفته اند. هر چند اختیار تعیین درآمد هر خانوار جهت دریافت یارانه با دولت است، اما به نظر من دولت برای خانوارهای یک نفره، دو نفره و سه نفره و بالاتر، باید به تفکیک، حدی از درآمد را مشخص کند و به صورت شفاف به هر خانوار اعلام کند که در صورتی که درآمدشان کمتر از حد اعلام شده است می توانند ثبت نام کنند.

دکتر دهقان همچنین گفت: اجرای قانون مصوب، مستلزم اطلاع رسانی شفاف به مردم است که مردم تکلیف خود را بدانند که آیا می توانند ثبت نام کنند یا نمی توانند ثبت نام کنند. در قانون چیزی به نام انصراف نیامده است. هرچند تبلیغ خودانصرافی ممکن است به اجرای همراه با رضایت مردم کمک کند اما این که مدام مردم را دعوت به خودانصرافی می کنند این شائبه را ایجاد می کند که همه مردم حق دریافت یارانه را دارند و اگر انصراف ندهند حق دریافت یارانه را دارند در حالی که قانون چنین چیزی را نمی گوید. قانونی که با هماهنگی خود مسئولان اقتصادی دولت تصویب شده جنبه الزامی دارد؛ به این معنا که دولت حدی از درآمد را اعلام کند و به مردم تذکر دهد که اگر بیشتر از این حد درآمد داشته باشند نمی توانند ثبت نام کنند و در صورت ثبت نام برای دریافت یارانه باید جریمه پرداخت کنند.

عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: این روشی که تاکنون مسئولان اجرایی در پیش گرفته اند ممکن است به اجرای صحیح قانون ضربه بزند و دولت را دچار مشکل کند، زیرا با این نحوه اطلاع رسانی اکثریت مردم با هر اندازه از درآمد ثبت نام می کنند و دولت هم بدلیل کمبود اعتبارات، مجبور است تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان را حذف کند. در این صورت کسانی که از دریافت یارانه بازمی مانند ناراضی می شوند و اگر دولت بخواهد به همه ثبت نام کنندگان یارانه بدهد علاوه بر این که این خلاف قانون است، دولت را دچار تنگنای مالی شدید می کند و خطر کسری بودجه و نبودن درآمد برای پرداخت یارانه پیش خواهد آمد.

از دیدگاه نماینده طرقبه و چناران، مسئولین ذیربط دولتی باید با اجرای صحیح قانون و با اطلاع رسانی دقیق هم زمینه وحدت مسئولان و رسانه ها را فراهم کنند و هم این مرحله از هدفمندی یارانه ها را با کمترین هزینه به سامان برسانند و از سوی دیگر رسانه ها و سایر مسئولین کشور باید به دولت کمک کنند که با توجیه افکار عمومی، زمینه اجرای قانون فراهم شود و همه باید از برخورد گروهی و سلیقه ای با این قانون مهم پرهیز کنند و دولت را در اجرای قانون یاری نمایند.
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۱:۵۰
یعنی اگر پسری مثلا 2 میلیون درآمد داشت و سر سفره پدر بازنشسته خود می نشست پدر باید بزند پسر را از خانه بیرون کند که یارانه نصیبش بشود و بتواند امرار معاش کند وگرنه یارانه به او تعلق نمیگیرد؟ آخه این چه منطقی است ! پسر چطور از پرداخت هزینه های مسکن و ازدواج و درمان براید؟ (2059760) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۳:۰۹
شبهه یا سوال که موجوده این هست که اگر سیستم راستی آزمایی وجود دارد، چرا این سیستم برای اخذ مالیات از سرمایه داران کلان مورد استفاده واقع نمیشه؟

اگر ملاک درآمد افراد است، درآمد کلان کارچاق کن ها و دلالان در سازمانهای اقتصادی چطور محاسبه می شود؟

وقتی نوع کالاهای مصرفی در شهر و روستا از نظر جنس و میزان تفاوت دارد، یارانه ساکنین شهرهای بزرگ چرا با روستا و شهرهای کوچک برابر است؟

آیا سیستم راستی آزمایی قادر است دارندگان مشاغل سیاه که جایی ثبت درآمد ندارند را شناسایی کند؟

سوال آخر اینکه چرا مرحله اول شکست خورد و سعی داریم همان اشتباهات را تکرار کنیم؟
پس وظیفه تعاونی های شهر و روستا، اتحادیه تعاونیهای روستایی، بهزیستی، کمیته امداد و ... چیست؟

آقایان محترم! اصل کار هدفمندی ایراد اساسی دارد. با طرح دوباره در مجلس و بررسی مجدد،و با استفاده از اقتصاددانان مستقل تلاش کنید تا اقدامی کم ایرادتر را انجام دهید. شتاب در این مورد زیان آور است. (2060141) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۷:۱۴:۳۸
دوستان یارانه نگیرید تا پولشو بدیم به تولید کننده ها و صاحبان کارخانجات که مستمند هستند!!! قیمتها رو آزاد کردیم، اسم سوبسید رو به یارانه عوض کردیم، سوبسید رو بخش بر ده قسمت میکنیم. پنج قسمتش رو بین ۵ دهک فقیر تقسیم میکنیم که چاره ای نداریم، پنج قسمت باقیمانده پنج دهک بالا رو جایزه میدیم به تولید کننده ها و صاحبان کارخانجات که مستمند هستند و پس فردا برای بچه هاشون کاخ و ویلا میسازند و با اینکارشون کار آفرینی میکنند در جامعه!!! به این میگن تدبیر! (2061575) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۷:۴۷:۱۶
نفت و سایر اشکال انرژی کالائی استراتژیک هستند بر خلاف فرمایش حضرتعالی باید تصمیمات استراتژیک گرفته بشه در حالیکه اقتصادی هااا از زاویه قیمت و اقتصادی به موضوع نگاه میکنند حتی دولت امریکا هم تامین نفت رو به بازار واگذار نمیکنند (2061679) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۶:۳۰
عین عدالته (2060160) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۳:۱۸:۰۵
دوست عزيز انگار فراموش كردين كه قلسفه پرداخت يارانه چي بود؟!
پرداخت يارانه در مقابل حذف سوبسيدها صورت گرفته بود نه اينكه كمك خرجي مردم باشد كه حالا منت بگذارند و بخواهند حذف كنند اين كجاش عدالته؟! با اين گروني (2060749) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۰۶:۴۸
تقصیر اصلی گردن همین اقای نماینده و دوستانش است که با قوت و قدرت از چنین طرح ناقصی حمایت کردند همون اذر ماهی که طرح هذفمندی شروع شد با چند ضرب و تقسیم میشد فهمید این 45 تومان از محل گرانی حاملهای انرژی تامین نمیشود چرا پس از چند سال متوجه موضوع شدند؟!؟!؟!؟ واقعا جای سوال است (2060200) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۳۴:۱۵
آقای نماینده، لطفا تصویب کنید اخبار کذب و متناقض به مردم ندهند.

در همین سایت الف امروز، آقای سیف رئیس بانک مرکزی گفته

http://alef.ir/vdcay6nui49nua1.k5k4.html?221846


وی در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات بانکی افراد و سپرده گذاران نظام بانکی در تشخیص پرداخت یارانه ها در فاز دوم هدفمندی مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر، گفت: به هیچ وجه از اطلاعات بانکی افراد برای اجرای این قانون استفاده نخواهد شد ضمن آنکه چنین موضوعی در هیچ زمانی نیز حتی مطرح هم نبوده است.
اطلاعات بانکی سپرده گذاران نظام بانکی کشور جز اطلاعات محرمانه آنهاست
-----------
حالا معاون طیب نیا هم در همین سایت امروز الف گفته


http://alef.ir/vdcjive8xuqe8oz.fsfu.html?221854


معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه تمام افرادی که در دور جدید ثبت نام کرده و توسط دولت برای دریافت یارانه نقدی تائید شوند، از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کنند، افزود: تکمیل فرم خوداظهاری به معنای اجازه مردم به دولت برای سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی‌ آنها محسوب می شود.

--
واقعا چه خبره؟ معاون طیب نیا دروغ میگه یا رئیس بانک مرکزی؟ (2060317) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۱۰:۴۳
همین تناقض گوئی ها نگران کننده است (2060472) (alef-13)
 
پاسخ
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۱۰:۵۲
خوب پدر میتواند فرزند را به عنوان فرد تحت تکلف معرفی نکند. (2060473) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۱:۳۱
فرزند نگون بخت چکار کند؟ (2061953) (alef-13)
 
علی میرزا
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۲۳:۰۵
تکفل؟ (2062578) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۱۱:۱۹
کاملا درست
اگر کسی 3 میلیون درآمد داشته باشد اما ملک 80 میلیونی داشته باشد به او یارانه تعلق نمیگیرد اما اگر کسی 1.5 میلیون درآمد داشته باشد و خانه 800 میلیونی داشته باشد به او تعلق میگیرد من این را عادلانه نمی بینم (2060477) (alef-13)
 
حق
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۰:۲۹:۰۴
شما اره حل بده (2062953) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۱۶:۳۱
این کار را باید به عهده اداره دارایی میگذاشتند. بهترین موقع بود که مانند کشورهای پیشرفته مردم تمام دارائیهایی های خود را به اداره دارایی اعلام نمایند تا مشمول دریافت رایانه گردند. پول یارانه ها از مالیات بر درآمد و ارث و ... در می آمد (2060496) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۵:۴۸
یارانه حق تمام مردم ایران است. شما بنزین و آب و برق را به کسی که درامدش زیاد است ارزانتر می فروشید که می خواهید رایانه اش را قطع کنید؟
چه عدالتی!!! (2059765) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۲:۵۹
از نظر شما کسی که ماهی 100 میلیون درامد دارد با کسی که ماهی 1 میلیون درامد دارد به یک اندازه باید یارانه بگیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2060265) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۵:۰۳:۰۵
اون آقایون که تازه اشتباهی هم گفتید، درآمد روزانشون این حدود هست، همه از خودشون هستن، کارت رفت و آمد به مجلس هم دارن، رییس بانکارو هم میشناسن، به همه هم نون قرض میدن، یارانه هم نگیرن باز اینقدر خیانت میکنن به کمک مسئولین دولتی و حکومتی که هزاران برابرشو از جیب مردم برداشت میکنن، ولی قانونی نیست که بگه اگر تورو فرض محال گرفتیم، 3 برابر ازت پس میگیریم.الان قانون قضایی کشور بدترین حالت برای کلاهبرداری و اختلاس و... میگه رد مال و جریمه به اندازه مال دزدی، ولی اگر یارانه بگیری، میشه سوپر دزد که 3 برابر به تشخیص آقایون باید اخ کنی (2061136) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۷:۵۸
بله
یارانه مربوط به نان ، مترو ، اتوبوس ، دارو ، تحصیل و .... است که فردی که درامد 100 میلیونی دارد از این امکانات استفاده نمیکند و از بخش خصوصی ان استفاده میکند که باز با این کار برای افراد کم درامدتر شغل ایجاد کرده
کدام پولداری از بیمارستان یا مدرسه دولتی و یا اتوبوس ومترو استفاده میکند؟
شما از همه اینها استفاده دارید و در جاهای ارزان قیمت زندگی میکند و یارانه هم میگیرید و تازه میخواهید این پول را به کس دیگری ندهند
اگر قیمت ها 6 ماه یک بار 25 درصد افزایش پیدا نکند انها هم یارانه نمیخواهند
دیوانه شدیم از بس در این 10 ساله هر خبری خواندیم خبر از گرانی بود
افزایش 30 درصدی .... افزایش 20 درصدی .... افزایش سرخود ....
یک جستجو با همین عناوین در گوگل بکنید ببینید چند تا لینک برای شما می اورد (2061762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۱:۲۲
بله یارانه آنها باید یکسان باشد ولی اونی که 100 میلیون درآمد داره باید مالیات بیشتری بده .....افتاد الان (2061951) (alef-13)
 
م ب
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۴:۵۶
چرا مغلطه میکنی عزیز من. اینجوری باشه از فردا جنبش ضد سرمایه داری از نوع دولتی راه می افته توی مملکت و آخرش به این نتیجه میرسین که هر کی بیشتر پول داره توی نونوایی بهش نون ندن و از حق استفاده از امکانات دولتی و مترو هر چیز دیگه ای که قشر کم درآمد جامعه استفاده میکنن محرومه...!!! این یک مغلطه آشکاره که هیچ جایی توی منطق اقتصادی نداره. توی تموم کشورهای پیشرفته حق بیمه و سلامت و ... عمومیه اما هر کی بیشتر درامد داره براش راه حل مالیاتی گذاشتن که سهم اجتماعی خودش رو ‍پرداخت کنه. این استدلالای آبکی رو بذارین کنار لطفا. (2061963) (alef-13)
 
سلیمپور
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۷:۵۵
​در دیگر کشورهای همه مردم (فقیر و غنی) ملزمند هر سال فرم مالیاتی پر کنند. اگر فرم را پر کردند که پیشاپیش مشخصه که کی واجد شرایطه و کی نیست. اگر نکردند هم که طبعا از بقیه مزایا نیز خبری نخواهد بود. (2059768) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۹:۴۱
متخصص در نسخه پیچیدن اصلا تو می دونی افکار عمومی چیه خودت داری میخوری نسخه برا مردم می پیچی (2059771) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۴۱:۱۸
نمی دونم چرا همه از درآمد مردم حرف میزنند و تکیه روی این نکته است آیا هزینه های یک خانوار نیز نباید ملاک قرار بگیرد برای مثال درآمد بنده بیشتر از 2.5 میلیون تومان است اما آیا هزینه تامین مسکن که 1.5 برابر این مبلغ می باشد چه می شود . در فرم مربوط به دریافت یارانه سوال شده که مالک واحد مسکونی هستید یا خیر به نظرم می بایست مالکیت واحد تجاری نیز سوال می شد و مالک بودن یا نبودن واحد مسکونی یا تجاری ملاک قرار می گرفت نه سطح درآمد. (2059775) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۳:۵۹
پس فرق من مستاجر با شما که صاحب خانه ای و اجاره نمی پردازی چیه ؟! (2060271) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۹:۱۲
بسیاری از صاحبخانه ها بسیار فقیرتر از مستاجرانند
هرچه داشته اند با ان یک خانه خریده و بعضا به نان شب محتاجند
نمیتوانند که خانه را بفروشند و خرج شکم کنند (2061768) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۳:۴۲:۵۵
چرا نمیتونن؟! (2062840) (alef-13)
 
سهند
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۲۸:۵۳
برادر حرف خنده دار نزن. يك مستاجر اگه پول خريد خانه داشت كه مستاجر نميشد. و اگه يك صاحبخانه ، خانه اش را به اجاره داده پس حتما بيش از يك باب خانه دارد كه يكي را به مستاجر داده.( البته استثنا هميشه هست). پس به هيچ وجه نمي توان گفت صاحبخانه ها فقير تر از مستاجرانند. (2063417) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۷:۲۴
فرق توی اینه که شما مالیات ملک و عوارض ساختمانی و استهلاک ساختمان و هزینه تعمیرات و ... نمیدی و چندین میلیون پولت رو دادی تا یه نفر بشینه زندگی کنه توش... اگه خودت فردا (الهی که به حق علی زودتر)صاحب خونه بشی هم همین استدلال رو داری دوست من؟؟ (2061970) (alef-13)
 
صاحب خانه
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۵:۱۵
من صاحبخانه ام بعد از 60سال زندگی وبه زحمت ماشینم یک پراید عهد 78 است وحقوقم مستمری بازنشستگی است با دودانشجوی دانشگاه آزاد و... ولی همسایه ما بنده خدامستاجر است ولی یکباب مغازه وانباری دارد جمعا بیش از5میلیارد ت ارزشش میباشد. همچنین یک ماشین لکسوس که میگویند قیمت آن بیش از 300میلیون است ارزش دارد ازاو پرسیده ام چرا خانه تهیه نمیکنی؟میگوید خانه ام را فروخته ام به کاسبی زده ام میگویم پس مسکن چه میکنی؟میگوید هرجا که اراده کنم آنجا مسکن من است. سنش هم نصف من میباشد. بنظر شما فرق من وهمسایه مستاجرمان در چیست؟ (2063928) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۴۱:۲۵
دولت باید خط فقر را مبنا قرار دهد و با در نظر گرفتن تعداد افراد خانوار ، در دو یا سه رده تا خط فقر به خانوارهای نیازمند یارانه بدهد.
ضمنا چون درآمد دقیق بسیاری از افراد مشخص نیست باید در قانون ثروت افراد هم در نظر گرفته می شد . مثلا کسی که خودروی 100میلیونی یا ملک500 میلیونی دارد و درآمدش هم دقیقا مشخص نیست یا زیر خط فقر است! به هیچ وجه مستحق دریافت یارانه نیست.
از سایت الف خواهش میکنم سانسور نکند. (2059777) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۴۶:۵۲
بله آقا نيازمندان جامعه كه معلومند، آقايان خاوري - زنجاني-.... ، اصلا فقط به همين نيازمندان برسه كافيه (2059790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۰۴:۳۹
والبته مهدی هاشمی (2060194) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۵۱:۵۸
من مجردم و چون پدرم یه مدیر میخواستیم همه از گرفتن یارانه انصراف بدیم ولی با حرفهای این بنده خدا من شده شخصی ثبت نام کنم این کار رو میکنم.
با پول نفت یارانه پرداخت میکردن بعد حال میگه (این شائبه رو........................ (2059795) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۵۳:۴۶
قبلا یه چیز دیگه ای میگفتین...!!! (2059798) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۴:۰۰
اون مال انتخابات بود (2060272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۵۵:۱۴
جنبش من یارانه می گیرم باید راه بیندازیم تا دولت اول مشخص کند که با یارانه ما می خواهد چه کار بکند. من به تیم اقتصادی دولت اعتماد ندارم. فساد هم زیاد دیدم. می خواهم پول یارانه ام را هر ماه بروم توی بورس سرمایه گزاری کنم. به صنعت کشورم هم کمک کردم ولی دولتی ها نشان دادند که بدترین تصمیم ها را می گیرند پول را نابود می کنند و آخرش هم طلبکارند. به جای اینکه نیلی و ... بخواهند روی پول تصمیم بگیرند من می گیرم که از آنها باهوش تر هم هستم (2059800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۸:۵۵:۱۹
مگه یارانه از یست المال نیس؟؟ مگه بیت المال مال همه نیس؟؟ مگه حضرت علی به همه یکسان نمیدادن؟؟؟ به فرمانده لشکرش اونقدری میداد ک به یک یتیم ه بی پناه و نمیگفت چون تو فرماندهی و دارا لازم نیس از بیت المال سهم داشته باشی..
اینطوری نبود مگه؟؟ (2059801) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۵:۲۲
نخیر نیست . اون که شما میگی غنایم جنگی بود !! (2060278) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۴:۲۸:۲۹
شما اشتباه می کنید (2061015) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۵:۲۲
تو که تاریخ رو نخوندی نظر ندی بهتره....کی گفته تقسیم عادلانه فقط مربوط به غنایم جنگیه (2061966) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۴:۱۶
غنایم جنگی چیه !! مگه توو دست بردارش ک آتیش گذاشت بحث غنیمت جنگی بود؟؟ مگه موضوع سهم از بیت المال نبود؟!! (2063294) (alef-13)
 
ابراهیم
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۰:۳۷
خطبه نود نهج البلاغه
"مبادا، گروهي از شما كه دنيا، آنان را در بر گرفته و براي خود، زمين و املاك
فراواني فراهم ساخته، و بر اسبهاي راهوار، سوار، و كنيزكان زيبا و خوشرو را، به خدمت گرفته اند، اگر آنان را، به حقوق خودشان، بازگردانم (كنايه از گرفتن
بيت المال) ناراحت و ناخشنود گردند!".
سپس حضرت خطاب به مردم مي گويد:
چون فردا، فرا رسد، صبح زود، پيش من آييد كه نزد من، اموالي است، بايد ميان شما تقسيم كنم و بايد همه مسلمانان، چه عرب و چه عجم و چه كساني كه مقرّري مي گيرند و چه كساني كه مقرّري نمي گيرند، پيش من بيايند. براي شما و خودم، از خدا، آمرزش مي خواهم.
ابن ابي الحديد، به نقل از استادش، ابوجعفر اسكافي، مي نويسد:
اين گفتار، نخستين سخناني بود كه عده اي را خوش نيامد و موجب كينه توزي شد.
چون فردا رسيد، علي به كاتب خود، عبيدالله بن ابي رافع، فرمان داد، نخست، از
مهاجران شروع كند و به هر يك از آنان، سه دينار، و سپس به هر يك از انصار نيز،
سه دينار و سپس به ديگران، چه سفيد و چه سياه، هر يك، سه دينار بدهد. در اين هنگام، سهل بن حنيف، مي گويد: "اي امير مؤمنان! اين مرد، ديروز، غلام من بود و امروز، او را آزاد كرده ام، آيا به او، سه درهم و به من نيز سه درهم مي دهي؟". علي گفت: "به او، همان مقدار كه به تو مي دهم، بايد داده شود؛ زيرا، هيچ كس را بر ديگري، جز به تقوا، برتري نيست. (2063457) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۳۳:۲۶
بله . شما اشتباه مي كنيد. اينها مال كتاب هاي تاريخي بود. در دوران نوين كه مديران متعهد سركارهستندبالاخره خودي ها در اولويت هستند. (2063432) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۰۱:۲۳
نخیر آقای دکتر. روش مردم این شائبه رو ایجاد کرده که شما و دولتی ها ولی نعمت و آقا بالا سر مردم هستیدد!!! اوضاع امروز این مملکت نتیجه بودجه های مصوب شماها و قانون های له کننده شماست. چه گلی از حذف یارانه به سر این مردم زدید که حالا همون چندر غاز رو هم بهشون ندید. فضاحت رو از این بیشتر نکن آقای نماینده مجلس.... (2059807) (alef-13)
 
آریا
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۰۶:۳۹
آقا دولت تضمین بده که پول حاصل از انصراف ما خرج رفاه و کشور خودمون میشه بنده با رغبت کامل انصراف میدم وگرنه اگر قرار باشه این پول بره تو جیب امثال بابک زنجانی یا کشورهای مفت خور فلسطین و سوریه لبنان بنده حاضر به انصراف نیستم (2059814) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۲۷:۳۵
تضمینی در کار نیست ،کافیه به لحن طلب کارانه جناب نماینده توجه کنی تا بفهمی چقدر به ما اهمیت میدند (2061973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۰:۳۰
احسنت به شما و این نظر عالی تون (2064588) (alef-10)
 
داریوش
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۰۸:۱۱
شما که میگی تعداد افراد خانواده در نظر گرفته بشود درست ولی فاکتوری غیر از درآمد و تعداد افراد خانواده وجود نداره؟؟
در صورت اجرای این قانون نارضایتی زیادی بین انبوهی از مردم ایجاد شده و ضربه بزرگی به محبوبیت دولت وارد میشود. هرچند هستند دوستانی که منتظر افول محبوبیت دولت باشند. (2059817) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۴:۵۸:۳۰
داداشم، مگه دولت برای سبد کالا و آبروریزیش کار کارشناسی کرد که الان هم کارشناسی شده باشه که ناراضی نشن. دولت محبوبیت هم مگه داره؟ با260 هزار رای اومده سرکار، که خیلی هم همین الان شاکی هستن ازش، قطعاً ضعیف ترین دولت هست و روی لبه تیغ راه میره، آخر 4سال جوجه هارو میشمرن. (2061122) (alef-13)
 
تد
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۱۹:۳۹
نباشه این دولت اینا دیگه دست تو خشتکمون هم کردن (2069673) (alef-13)
 
كارمند
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۰۸:۲۹
با نظر دكتر دهقان موافقم (2059819) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۱۳:۴۶
مردم فقط باید ایثار کنند واز جان ومال مایه بگذارند تا مشتی مدیر نالایق ودزد بتوانند کشور را اداره نمایند. چند ماه دیگر باید منتظر دلار 40000 ریال هم باشیم. اما دزدانی که بانک ها را خالی کرده اند نباید تحت پیگرد باشند . این دزدان بادادن رشوه به کارمندان بانک ها واداره صنایع روش فرار از باز پس دادن وام های خود را یاد می گیرند . دولت دزد اگر راست می گوید این افراد را به بانک ها احضار نماید و بطور مکتوب از ان ها بخواهد اعتراف نمایند که می توانند تولید را بصورت سود اور اداره نمایند . باید اقساط خود را پرداخت نمایند . اگر هم نمی توانند بصورت سود اور تشکیلات خود را اداره نمایند تشکیلات غیر سود اور زیان ده را تعطیل نمایند که جلوی ضرر را از هر کجا بگیرند منفعت است . ساختمان های این کارخانه ها هم تبدیل به سرد خانه یا انبار وسیلو و000 شود . اسامی این بذهکاران به کلیه بانک های کشور داده شود تا هر پول ان ها برای هر منظوری بلوکه شود وتمام اموال ان ها توقیف شود وهر گونه معامله ان ها ممنوع شود (2059828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۰۹:۳۴
خود بانک دار ه مردم رو میدوشه شما میگی دزدانی که بانک خالی کردند؟ واقعا که (2060208) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۱۶:۱۵
بسیار نکات درستی را در راستای اجرای قانون که نه ولی ساز و کار مصوبات مربوط به پرداخت یارانه ها گوشزد فرمودند. اما.....

1- با مردم تا به حال در مورد پرداخت یارانه ها خیلی بازی شده است.
2- زمانی مبنای تفکر پرداخت یارنه ها یکسان سازی برخورداری از سرمایه ملی عنوان می شد که مثلا شخصی زیاد بنزین مصرف میکند و شخصی کمتر.
3- عملا با گران شدن ارز سوخت به جایگاه قیمتی خود در کشور برگشت و از طرفی دریافتی و حقوق کارگران و کارمندان ارزش خود را تا کمتر از نصف از دست داد.
4- دولت با عدم افزایش یارنه ها اشتباه پرداخت یارانه را علیرغم کاهش ارزش شدید مبلغ پرداختی جبران نمود.

و اما اگر میخواهید دست از بازی با مزدم بردازید و کارهای اجرایی پیچیده و دردسر سازی برای خودتان درست نکنید راههای عاقلانه تری هست.

پرداخت یارانه به توده کارگری و کارمندان کم درآمد در حقیقت کمک و سوبسیدی به کارفرمایان است چرا که کارفرمایان وظیفه دارند تا حداقل معیشت زندگی را برای کارکنان فراهم نمیند. از اینرو به جای پرداخت یارانه:

1- حقوق و مزایای حداقل را به کمی بالاتر از خط فقر برسانید.
2- سیستم مالیات گیری صحیح از در آمد مشاغل آزاد را تقویت نمایید.
3- از هر خودرویی بنا به میزان ارزش و سنگینی آن عوارض جاده به صورت ماهیانه بگیرید.

در پایان امیدوارم مجلس و دولت گرامی از راهکارهایی که مبتنی بر در نظر گرفتن عوامل متعددی است صرفنظر کنند چرا که حتی اگر اینها در تئوری درست باشند در اجرا شکست خواهند خورد. مثل همین نامشخص بودن در آمد نشاغل آزاد که بایستی با صرف وقث و ایجاد سیستم آنها را شفاف تر نمود حالا چطور میخواهید آنرا در تعیین سطح نیازمندی به یارنه به کار گیرید؟ (2059832) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۱:۵۴
دوست عزيز! عرضي ندارم فقط ميخواستم ببينم خوبيد؟ داروهاتون رو خورديد؟
راستي از مريخ چه خبر؟
گمان كنم شما عضو تيم اتنخاباتي آقاي روحاني هستيد كه همچنان حرفهاي خنده دار ميزنيد اما با اعتماد به نفس بسيار بالا!!!
1. اونهايي كه حقوق ثابت ندارند چه كنند؟
2. درست ميفرماييد اما چگونه؟ آقاي احمدي نژاد هم در مورد ماليات خيلي برنامه‌ها داشتند اما نشد!!
3. شما عوارض ساليانه خودروتون رو پرداخت كرديد؟ (2060359) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۰:۰۴:۱۳
دوست عزیز

خوبم و الحمد ا... به دارو نیازی ندارم.
شما عرض مرا نگرفتید. بنده 5 سال است که از یران خارج شده ام ولی بسیاری از اعضای خانواده ام ، اقوامم و دوستانم و توی هموطنم در ایران زندگی میکنید. اگر دغدغه خاطری هم دارم بنا به وطن دوستی و دوست داشتن هموطنانم میباشد و بس.
1- در اغلب کشورهای دنیا به کسانی که بیکارند و حقوق ثابتی ندارند کمک های مالی میشود. این کمک ها را دولت ها نه از منابع ملی بلکه از کسانی که شاغلند دریافت میکنند.
2- من تنها عرض کردم که تنها راه تامین عدالت اجتماعی وضع قوانین مالیاتی است و شما نمیتوانید منتظر پرداخت داوطلبانه خمس و زکات بازاریان و کسبه و تجار باشید. متاسفانه دولت ها گویی به بازاریان و تجار و صاحبان کارخانجات و کارگاهها بدهی دارند و این طبقه مرفه از تمامی مزایای قانونی تبعیض آلود بهره برده اند. همین گرانی ها به صورت تصاعدی درآمد قصاب و نانوا و .... را افزایش داده است. در ایران بسیاری از جمعیت منتظر افزایش قیمت ها هستند و الا سنگ هم رود سنگ بند نمیشود.
3- من خودرویی در ایران ندارم ولی خانواده و بستگانم ئارند. ببینم اگر با اخذ عوارض جاده از هر خودرو به صورت ماهیانه راههای کشور آباد شود و این سرمایه منحصرآ در راه سازی به کار آید شما مخالفی. موضوع این است که حیف و میل بیت المال امید مردم را از بین برده است و این دولت و دولت های بعد هر قدر قسم بخورند که میخواهند کار کنند ملت نمیتواند براستی باورشان کند. راه سختی در پیش است برای آن کسی که دلسوز این مرز و بوم باشد. با ملتی که نه باور به مسئولین دارد و نه توان زیادی برای همیاری. (2062896) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۱۶:۵۷
این که گفته اند دولت به کسانی که بالای 2.5 میلیون درآمد دارند هم حق ثبت نام داده واین غیر قانونی است ،شاید چنین شخصی اجاره نشین باشد یا فردی از اعضای خانواده او بیماری با هزینه درمان بالا داشته باشد،فقط که درآمد مهم نیست. (2059833) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۳۷:۱۹
با دو نیم میلیون حقوق از گشنگی نمیری (2060077) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۴:۵۴:۵۳
مگه زیر 2.5 از گشنگی میمیرن؟ (2061106) (alef-13)
 
ایمان
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۰۵:۵۸
آره آقا رضا، من 7 تومن درآمد دارم در ماه تا کور بشه هرکی نمی تومه ببینه!
زحمت می کشم پول در میارم ولی زوری از حق خودم نمیگذرم
در ضمن شما نگران شکم ما نباش، چشمت دنباله زندگی این و اون بود به هیچ جا نرسیدی برادر.
خیلی جالبه مردم ما تا یکی رو بهتر از خودشون می بینند 100 جاشون دردمیاد
آخه من موندم که سر 45 تومن همچین به جون هم افتادیم که انگار باهاش میشه چیکار کرد؟ بابا ایها الناس اینها بازیه حقتون رو بخورند بندازندتون به جون هم که پا پیچ آقاییون نشید! بجا به هم گیر دادن برید حقتون رو ار اونهایی که دارن این مملکن رو به خاک سیاه میشونند ! (2061722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۹:۳۹
جالبه هم اول حامل های انرژی رو بالا بردن گفتن یارانه میدیم هر کس هر جوری خواست استفاده کنه! حالا میگن گرون میکنیم همون یارانه قبلی رو هم نمیدیم!
ما ایرانیها آدمهای جالبی هستیم، هر چی سرمون بیاد حقمونه!
از کامنتها معلومه بجا گرفتن حقمون که کلی بیشتر از این حرفهاست ، افتادیم بجون هم سر چندرغاز که کی بگیره کی نگیره! تو پولداری من بدبخت!
بابا جان مملکت رو ، من و شما رو چاپیدن غارت کردند رفت! تا الان از سهم ملی من و تو میخوردند به ریشمون میخندیدن، الان کفگیر خورده ته دیگ اومدن جیب من و شما رو خالی کنند!
بابا فاز اول افزایش قیمت ها 45 تومن دادن ، الان دوباره دارن بالای 40% افزایش میدن باز میگن تاره اگه بدیم همون 45 تومنه1 الان گرفتید چی شد؟
هموطنانی که اینجا کامنت میدن همدیگرو متهم میکنند که تو پولداری می خوای چیکار، 3 ماه دیگه میبینید که چه بلایی سرتون میاد.
اونی که 3 میلیون تومان میگیره خیلی خراب نمیشه ولی اونی که زیر 1 تومن میگیره کلاهش پسه معرکست! حالا هی چونه 45 تومن بزنید! (2061770) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۱۷:۵۶
برای چی ندارند ؟؟؟
کسی که زحمت کشیده و پولی بدست آورده نباید یارانه بگیرد؟
این دیگر چه منطقی است ؟
تبلیغ فقر می کنید ؟
اتفاقا روش دولت کاملا درست است و اگر کسی انصراف می دهد از حقش گذشته
چون همه با هم برابرند! (2059835) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۷:۴۵
آخه مرد حسابی کسی که خانه یک میلیاردی داره 45000تومن به چه دردش میخوره ؟! (2060289) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۳:۰۳:۴۴
این حرف شما احساسی فقط به درد سیاستمداران هنگام بردن رای طبقه ی فقیر می خورد مرد حسابی چند نفر در این کشور از این ثزوت ها دارند 1000 نفر 100 هزار نفر یا یک میلیون نفر (2060688) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۲۳:۱۵
اون شخص بارها به امثال شما کمک کرده
ولی دولت فقط از مردم پول گرفته
بنده که در حصرت 50 متر خانه هستم (2061786) (alef-13)
 
حقیقت طلب
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۲۴:۳۳
با توجه به اینکه سود بانکی کمتر از تورم کشور بوده و سرمایه های مردم در بانکها مرتب در حال کاهش ارزش میباشد چرا در سایت هدفمندی سود بانکی را جزو درامد مردم در نظر گرفته اند؟؟؟؟ (2059840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۴۱:۵۹
قربان برم خدا را ...
دولت قبل كه دهك بندي كرده بود و ميخواست به نسبت دهكها يارانه پرداخت
كند اين آقايان نماينده با رگ گردن متورم يارانه را حق همه‌ي مردم ميدانستند اما حالا ...
آقاي نماينده‌ي عزيز شما به فلسفه هدفمندي يارانه‌ها دقت كنيد ميفهميد كه اين يارانه حق همه‌ي مردم است، اگر كسي نميخواهد دريافت نكند اما اين حق را از مردم سلب نكنيد. (2059887) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۴۲:۳۹
خدا................. (2059890) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۴۵:۴۷
با سلام
بایستی در مرحله اول به افرادی یارانه تعلق می گرفت که در حد در امد های پایین جامعه بودند نه اینکه به کل اقشار جامعه یارانه دهند. پس معلوم می شود که هیچ کار کارشناسی صورت نگرفته است . این همه بیمارستان ، پل ، اشتغال و ... که بیان می کردند. چه شد؟ . (2059895) (alef-13)
 
نامفهوم
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۴۶:۰۲
آقای نماینده این شائبه از زمان تصویب قانون هدفمندی توسط مجلس بوجود آمده انروز شما در مورد این قانون و نحوه اجرای ان توسط دولت وقت به به و چهچه میکردید . آیا امروز که دولت فعلی میخواهد یک جوری مردم را از دریافت آن منصرف کند شائبه سازی میکند؟ (2059898) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۵۲:۵۶
مردم نخورند خوری و خاوری ها می خورند (2059923) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۸:۲۸
دوران خاوری ها و بابک زنجانی ها بسر رسید . (2060290) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۲۳:۴۱
مدل 2014 در راه لوکس لوکس (2060516) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۳۵:۰۵
خوشخیال هستی که فکر میکنی دوران ایکس و ایگرگ به پایان رسیده (2061989) (alef-13)
 
منصرف
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۰۹:۵۸:۰۶
مط.ئن باشین در آمد کارمندها فقط لو میرن شغلهای آزاد و کی خبر داره مگه اینکه افراد خودشون صادق باشن البته فک نکنم چون افراد کسبه و بازاریها همینجوری همیشه ناله سر میدن که ما همیشه از جیب میخوریم حالا فک کنین پای یارانه بیاد وسط چی میشه؟؟؟؟/// (2059948) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۰۴:۵۰
من کارمند بازنشسته ام و در مغازه ای که متعلق به خودم هست و تقریبا محلش هم خوب است مشغولم . . هم اکنون حساب مالی سال سال 92 را جمع و جور کردم . در کل سال فقط 820 هزار تومان سود داشته ام . میدانم باور نمیکنید و به خدا قسم همین بوده است . درحالی که هر کس از بیرون نگاه کند فکر میکند ماهی حداقل 3 میلیون در آمد دارم . تمامی همکارانی که در این پاساژ هستند کم و بیش این وضعیت را دارند . بخدا با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته ایم . البته اگر خلاف کار کنیم وضعیت فرق میکند . (2060448) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۰۹:۱۹
مقصر خود شما مجلسیا هستید با همراهی با احمدی نژاد این بلا رو سر مردم آوردید (2059986) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۱۰:۴۹
احمدی نژاد کجایی برس به دادمان (2059991) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۰:۲۳
دوستمون الان بود دلار 10000 تومان را تجربه می کردیم ، 45 تومن که نه 450 هزار تومان هم فایده نداشت دیگر ! (2060133) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۶:۳۶:۰۹
کی این سه سال تموم بشه، خدااااااااااا (2061455) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۲۹:۰۰
همون احمدی نژادت قانون هدفمندی رو تهیه و اجرا کرد ! (2060293) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۹:۴۵
اقای علی شما احیانا از 3000 نفر رانتی دکتری نیستین؟ البته حدس زدم به کسی اقترا نبندم (2060394) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۲۱:۵۶
دشمنان بدادم برسید...دوستان دوباره از راه رسیدند... (2062149) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۱۵:۱۷
بروبخواب حالت خوب بشه از باعث و بانیش مدد می خوای (2069661) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۱۷:۵۳
مگر نه اينكه معمولا هر كس به اندازه زحمتش درآمد دارد
پس چرا بايد براي اين كار جريمه شود و يارانه نگيرد ؟؟؟

مگر نه اينكه نفت مليست ؟

بجاي اينكارها به نظرم درآمدها كه مثلا مشخص شد !!!! شما سيستم ماليات را درست كنيد
نه اينكه فقط از قشر كارمند كه درآمد مشخص دارد (چه كم چه زياد ) ماليات بگيريد و مابقي شود خود اظهاري و زير ميزي و زير سيبيلي و خيلي چيزهاي زيرزيركي ديگر (2060012) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۲۵:۱۴
در فرم خوداظهاری فقط درآمد خانوارها بدون کسر هزینه های جاری ماهانه یک خانواده از قبیل کسر حقوق بابت بیمه های مختلف -وام -مالیات -وام مسکن ثبت میشود در ضمن برگه خشک وخالی سهام عدالت که جزو درآمد خانوار محسوب نمیشود مگر اینکه به عده ای از ما بهتران ماهانه بابت سهام عدالت پولی به حسابشان واریز شود که واقعا" ناعادلانه وافشای پنهان پرداختی های دولت کریمه چه حال وچه قبل میباشد واین مسائل موجب بی اعتمادی مردم شده است (2060037) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۱:۰۷
یک پیشنهاد به هیئت دولت؛
پیشنهاد می شود کسانی که از گرفتن یارانه انصراف می دهند مورد تشویق قرار گرفته و معادل یارانه سه ماه برای تعداد اعضای خانواده در نظر گرفته شود. (2060135) (alef-13)
 
aa
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۷:۳۹
مشکل خوشه بندی و تشخیص درآمدها اگر حل شده بود این حرفها درست بود!
آقای محترم اتفاقا این رفتار دولت شبیه این نامه طنز است:
با توجه به عدم توانایی در درک مطالب درسی و یادگیری مباحث ارایه شده در درس مذکور و نیاز به نمره ، عاجزانه تقاضا دارماسم منو بزار اسیر ! گیج ! دودره باز !خواهشمند است با صدقه نمره قبولی به اینجانب موافقت نموده و مرا از وقت گذاشتن برای یادگیری بیهوده مطالب معاف کنید! چرا که یقین دارم از یادگیری عاجز و ناتوان هستم !خداوند به متصدقان اجر دهد بویژه آنها که دستگیر ناتوانان و عاجزانند! (2060165) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۸:۱۴
نمیدونم وقتی داشتن قانونو مینوشتن اون اول، و مجلس هم تصویب کرده! پرداخت یارانه ها از محل صرفه جویی ها و اختلاف قیمت بنزین و گاز و.... تامین بشه، و مازادش به امور دیگه برسه، حالا گاو آقایون دولتی ومجلس زاییده که کسری دارن؟ اون موقع سواد نداشتن؟ گیریم دولت احمدی نژاد سواد نداشت، مجلسی ها هم سواد نداشتن؟ مازاد که ندارن ، تازه کسری هم دارن؟ یه انسان پیدا نمیشه بیاد توی رسانه ملی بگه آقا کارشناسای ما سوادشو نداشتن، غلط کردیم، نداریم، کمک کنید.شاید مردم بگذرن، ولی با آدم هایی که از دم دنبال مقام و منفعت و حزب خودشون هستن، کاری نمیشه کرد. حالا مردم متوقع شدن یا نشدن سرجای خودش، یه قانون مالیاتی درست داشته باشن، کسری کل سال از محل مالیات کابینه و خود دولتی ها بعیده قابل تامین نباشه (2060168) (alef-13)
 
سهیل
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۳:۱۰:۲۷
دقیقادرست میگیدوقتی ازنهادهایی چون استانقدس رضوی و....که اگرمحاسبه کنند وبگیرندنصف بودجه دولت محقق میشه,مالیات نمیگیرندبایدکسری مالیات راازکارگران بدبخت بگیرندوبگن ازگرفتن یارانه هم انصراف بدین عدالتی درکارنیست نه دراین دولت نه دردولت گذشته ونه اینده (2063157) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۲:۱۲
اگر دولت مالیات بگیرد ده برابر یارانه درآمد خواهد داشت. ولی مساله اینجاست که دولت نمی خواهد با سرمایه دار در بیفتد. اینجا بهشت سرمایه داری و دلالی است. سرمایه داری افسار گسیخته بدون تامین اجتماعی!!! در ایران سیاستمداران داروینی فکر می کنند که بنابر اصل انتخاب طبیعی فقط قویترها حق بقا و استفاده مفتی از امکانات اجتماعی دارند. در حالی که بازاری ها که ماشین ها 500 میلیونی سوار می شوند بدون پرداخت مالیات دارند راست راست می گردند رها شده اند.

آقا من به یارانه نیاز ندارم ولی می روم می گیرم، چون دولت را وادار کنم تا به سمت مالیات هدفمند و شفافیت اقتصادی گام بردارد.
انتظار من از دولت جدید این بود که سیستم صحیح اقتصادی درست کند ولی می بینم دنبال این است که به هر قیمت که شده نفت بفروشد و از آن طریق هزینه هایش را تامین کند. درحالی که در همه جای دنیا دولت بر اساس مالیات اداره می شوند نه پول نفت. آخه ژاپن نفت داره؟

مالیات گرفتن از کارمند که هنر نیست! مالیات را باید بروی از سرمایه دار بگیری (2060360) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۲:۳۱
این نظر را باید طلا گرفت. (2062530) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۱۲:۴۴
اگر دولت جلوی سواستفاده ها و دزدی های اطرافیان و منصب داران را بگیرد و نگذارد پولهای بی حساب و کتاب در جاها و کشورها و برنامه های الکی خرج شود دیگه نیازی به قطع حق مسلم مردم نیست اینقدر پشیمانم که به روحانی رای دادم روزی صدبار توبه میکنم (2069657) (alef-13)
 
محمد مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۱:۴۸:۳۳
« مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه ها در خصوص معیارهای مشمولان دریافت یارانه بیان داشت: پرداخت یارانه بر اساس مجموع درآمد خانوار خواهد بود و مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده های بانکی و درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد محاسبه می شود.» این نحوه محاسبه درآمد خانوار و احتساب حقوق زن به مجموع درآمدها درحالی است که در شرع مقدس و قوانین حقوقی و قضائی کشور آمده است که درآمد زن متعلق به خودش می باشد و شوهر نمي‌تواند به حقوق زنش چشم داشتي داشته باشد. همچنین در استفتائات همه مراجع معظم این چنین بیان شده است: در مورد زناني كه مشغول كار هستند، اگر با اجازه‌‌ي شوهر باشد شوهر در اين صورت نمي‌تواند كه در مورد حقوق زنش چشم داشتي داشته باشد چون مال خود زن است و مرد خودش به او اذن داده كه كار كند و مرد در مورد حقوق و درآمد او هيچ حقي ندارد و وظيفه‌ي خود اوست كه مخارج خانواده را پرداخت نمايد مگر اينكه زن با رضايت خود مقداري از حقوق خود را براي كمك به هزينه‌ي زندگي مشترك به همسرش اختصاص دهد ولي اين امر براي زن واجب نيست. حال این سوال مطرح می گردد که دولت محترم بر اساس کدام یک از موازین شرعی و قانونی حقوق همسر را متعلق به درآمد شوهر [سرپرست خانوار] محاسبه می کند و آن را جزء درآمد خانوار می داند؟ (2060389) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۸:۳۴
باشما موافق هستم. هر جا به منفعتشان باشد قوانین اسلام حاکم است هر جا به ضررشان باشد قانون اسلام را دور می زنند و تبصره می گذارند. (2064108) (alef-13)
 
شهرام
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۱۷:۲۳
من در هفت ماه اول یارانه ها دست به یارانم نزدم اما کاری بسر ما آوردید شما نمایندگان مفت خور با تورمی که ایجاد کردیدکه الان با مدرک فوق لیسانس و دوتا حقوق خود و همسرم یه خونه نیمه تموم دارم که دارو ندارم را دادم و اجاره خونه الان و قسط بانک مسکن و ملی و ملت و بسیجیان مجموع اقساطمان بیش از دو و نیم میلیون شده به علاوه پرداخت بیمه خود و پدر و مادرم و اعضاء خانواده خبری هم تو آموزش و پرورش از اضافه کار یا نیست یا نصف شده -شما فقط دو میلیون اولیه فیش را می بینید و کاری به مخارج و اقساط ندارید این ظلم نیست که پول را به کسانی بدهیم که در ظاهر فقیرند ولی فقرشان زاییده جهل و کارنکردن و مصرف مواد مخدر و....... است آیا این است فقر زدایی (2060501) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۹:۳۶
با شما موافقم همه ثروت مند ها دزد نیستند همانطور که همه فقرا هم مستحق دریافت کمک نیستند. (2064117) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۲۳:۵۵
قبل ازهرچیز اول یارانه افرادیکه یارانه به انها تعلق نمیگیره مثل اشخاصی که بخارج رفته اند ویامرده هارا کسرکنید واشخاصی که ازانها سو استفاده کردهاند رابازخواست کنید پول بیت االمال رابرگردانید بعدجلوگرانی بیرویه راکهاکثرا منشادولتی دارند بگیرید همه انصراف میدهند (2060518) (alef-13)
 
اسفندیار
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۲:۴۹:۰۰
هشداربه روحانی! آقا این مردم واسه برق و آب و مسکن مجانی بلند شدند خیلی خطرناکه که این پولی که هرماه میگرفتند دیگه بهشون ندن.این پوست خربزه است.صدای مردم درمیاد و هرکسی مخصوصا پوپولیست میتونه سوءاستفاده کنه.اول ارزانی قیمتها و حاملهای انرژی نزدیک سطح سال 84 دوم ندادن این پول ماهیانه.آقای روحانی لطفا فکر کنید.الف جان منتشرکن لطفا دولتمردا ببینند. (2060627) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۳:۲۰:۱۴
سلام
یه سوال دارم.
پول یارانه را مگه از جیب باباتون میدین که به یکی بدین به یکی ندین؟
یا اینکه این پول از سرمایه ملیه که مال همه مردمه دارا وندار. (2060762) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۳:۳۳:۳۵
جناب اقای دکتر اگر درآمد خانواده بالای 2.5 میلیون است این به این معنی نیست که آنها تامین هستند در خانواده ای که هم زن و هم مرد شاغل هستند هزینه نگهداری فرزند را محاسبه نمودید امروز یک پرستار تمام وقت کمتر از 600000 تومان نمی گیره ایا این را از اون 2.5 میلیون کم کردید حالا اگر اینها مستاجر بودند چطور هزینه اجاره خونه را چطور تو این طرح لحاظ کردید اصلا فکر کردید که اجاره خونه تو تهران و شهرستان یکی نیست حالا اگر تو این خونه یک بیمار سرطانی هم بود چطور هزینه اون را هم لحاظ کردید هیچ می دونید یک جراحی ساده می تونه یک خانوار را ببره به خط فقر شما جناب دکتر معلومه شکم سیر هستید از گشنگی مردم خبر ندارید تازه با این طرح هم فقط دشمنی را بین مردم زیاد میکنید کامنتها را ببینید هنوز هیچی نشده مردم به هم متلک میندازن اگر دولت بجای این صدقه بیاد اجناس ضروری را کوپنی بکنه بهتر از این یارانه هست مطمئنا مردم شکم سیر هم حال حوصله گرفتن کوپن و برنج پاکستانی و مرغ منجمد و ..... ندارند (2060822) (alef-13)
 
حق
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۰:۳۱:۲۰
البته شما درست میگید
ولی آیا با 45500 تومان همه اینها حل میشه ؟ (2062960) (alef-13)
 
جعفر قاسمی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۳:۴۹:۰۵
بنظرم کل کارمندان دولت مستحق گرفتن یارانه هستند چرا که دولت علاوه بر تورم موجود حقوق کارمندراهمیشه کمتراز تورم پرداخت کرده وهمچنین یارانه قرار بودبجای افزایش قیمت بنزین ونان وبرق آب ودارو ودرمان به مردم پرداخت شود ویارانه کمکی به مردم جهت جبران آن باشد وماشاهد افزایش دوباره قیمت ها هستیم ودولت نه تنها یارانه را افزایش نمی دهد بلکه از مردم انتظار دارد یارانه هم نگیرند وبارگران کردن دولت را برعهده بگیرند و این بااین همه زندگی قسطی وتورم وبی پولی به نظرم نمی تواند منطقی باشد. (2060877) (alef-13)
 
م. م
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۳:۵۰:۱۷
بنده خوشبختانه وضع مالی خوبی دارم و برای انصراف از دریافت یارانه حرفی ندارم. اما از آنجایی که دولت گفته قراره درامدهای ناشی از انصراف مردم را صرف سلامت و محیط زیست کنه،میترسم که تمامی این پول فقط به تهران اختصاص داده بشه و سهم استانهای دیگر بویژه شهر محروم من (سنندج)
نادیده گرفته بشه. دولت لطفا فراموش نکند که ما هم با گرد و غبار و آلودگی و مشکلات بهداشت و... درگیریم و این مشکلات فقط در تهران نیست. (2060885) (alef-13)
 
صابر
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۴:۲۶:۰۶
این دولت هم داره گداپروری می کند(سبد کالا ) و هم گدایی از مردم (انصراف اجباری) (2061008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۶:۵۵:۵۰
بنده حقوق خوبی دارم و انهم بر اساس زحمت خودم است الان باید بدین خاطر تنبیه شوم ولی گناه فرزندانم چیست که باید از یارانه محروم شوند انها اکنون دانش اموز هستند و هیچگونه درامدی ندارند. (2061512) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۷:۰۵:۲۵
دقیقا بنده موافق نظر این نماینده هستم اگر دولت محترم میترسد که با قطع یارانه بدنام شود با نیازمند خواندن یارانه بگیران هم بدنام میشود .همه ما میدانیم که بالاخره یارانه روزی قطع خواهد شد . بهتر است از اول با مردم روراست باشید . (2061544) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۷:۱۳:۵۷
يكه كمي از حقوق و مزايا اين مجلسيها كم كن ببين چه داد و فريادي را ميندازند (2061571) (alef-13)
 
تد
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۰۴:۲۴
دمت گرم الان اگه این نوشته را بخونه میره یارانه ثبت نام میکنه یارانه من و تو با کل خانواده مون پول تو جیبی فرزنداین اقا هم نمیشه (2069641) (alef-13)
 
نادر اصلی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۶:۲۰
پیشنهاد من برای پایین آوردن فشار مالی روی دوش دولت اینه که اول اینکه ریخت و پاشهای اضافی از جمله خرجها و حقوق های بالا یی که به امثال همین به ظاهر نماینده ها ی از چند جا حقوق بگیر و دارای درآمدهای گوناگون و همچنین خرجهای اضافی مثل مثلا تیمهای فوتبال گرفته بشه و دوم اینکه اگه قراره یارانه ای به کسی ندهند به پولدار و مستعف کار نداشته باشند بلکه سراغ خانواده هایی بروند که مثلا زن وشوهر هر دو کارمند رسمی یا به قولی دولتب هستند در حالیکه خانواده هایی هستند که زن وشوهر هر دو بیکارند ولی در عوض امثال اینها از دو جا حقوق میگیرند و از امتیازی مثل استخدام بهره می برند (2061871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۴:۵۶
یارانه مال همه است پول نفته.خدمات اجتماعی باید برای همه یکسان باشه.اونی که پولداره پولش مال خودشه.اگر حلاله نوش جونش اگر حرامه خفه اش کنید از حلقومش بیرون بکشید.هر چند که مشکل اقتصادی مردم با یارانه حل نمی شه.اما نفت به همه مردم ایران تعلق داره . (2064137) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۱:۱۳
خوش به حالمون با این نماینده انتخاب کردنمون (2062080) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۳:۳۸
جالبه هم اول حامل های انرژی رو بالا بردن گفتن یارانه میدیم هر کس هر جوری خواست استفاده کنه! حالا میگن گرون میکنیم همون یارانه قبلی رو هم نمیدیم!
ما ایرانیها آدمهای جالبی هستیم، هر چی سرمون بیاد حقمونه!
از کامنتها معلومه بجا گرفتن حقمون که کلی بیشتر از این حرفهاست ، افتادیم بجون هم سر چندرغاز که کی بگیره کی نگیره! تو پولداری من بدبخت!
بابا جان مملکت رو ، من و شما رو چاپیدن غارت کردند رفت! تا الان از سهم ملی من و تو میخوردند به ریشمون میخندیدن، الان کفگیر خورده ته دیگ اومدن جیب من و شما رو خالی کنند!
بابا فاز اول افزایش قیمت ها 45 تومن دادن ، الان دوباره دارن بالای 40% افزایش میدن باز میگن تاره اگه بدیم همون 45 تومنه1 الان گرفتید چی شد؟
هموطنانی که اینجا کامنت میدن همدیگرو متهم میکنند که تو پولداری می خوای چیکار، 3 ماه دیگه میبینید که چه بلایی سرتون میاد.
اونی که 3 میلیون تومان میگیره خیلی خراب نمیشه ولی اونی که زیر 1 تومن میگیره کلاهش پسه معرکست! حالا هی چونه 45 تومن بزنید! (2062091) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۸:۱۲
در اين فرم باز هم اشکالاتي است که از اين دولت انتظار نميرفت بي پاسخ گزارد .
و آن اينکه کساني که يارانه بگير يک سر پرست بوده اند و حال با زدواج کردن سرپرستي مستقل ميباشند و در بطن سرپرست قبلي هستند آيا در آمد آنها جزء در آمد سرپرست فعلي آنها محسوب ميشود .
آيا نميبايست به سرپرستان اينگونه اي فرصت داده شود اين افراد را حذف کنند و خودشان مسقل به تنظيم فرم اقدام کنند .
آيا رياست محترم جمهوري باز هم بايد بيايد و از طرف اين کارناشناسان بابت اين ناديده ها در تلويزيون عذر خواهي کند . (2062103) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۵۳:۳۱
من یادمه موقع اجرای طرح هدفمندی احمدی نژاد گفت جای مل یه هیچ نگرانی نیست و هیچ وقت یارانه قطع نمیشه تازه اقتصاد هم از پایه درست میشه اما همش دروغ بود به تدریج کلا یارانه را بر میدارن ولی به نظر من درست نیست یه عده شاملشون نشه چون وضعشون خوبه بالاخره حقوق شهروندی چی میشه همین ها باعث ایجاد بازار کار و اشتعال و رونق با درامدشون میشن .بی تدبیری مسولین و رانت خواریها چه ربطی به افراد متمکن داره دارندگی و برازندگی چوب ندان کاریهای مسولین را این قشر از مردم باید بخورند ؟ اگه کسری دارن چرا قبل از تصویب این طرح همه جوانب ندیدند؟ پس پول سوبسیدها که برداشته شد کجا رفت ؟ چرا وقتی همه میدیدند احمدی نژاد داره کشوررو به تباهی میبره که برد عزلش نکردن و ازش میترسیدند؟ حالا میخوان مردم و به خاطر بی کفایتیها و بی مسولیتهای خودشون به جان هم بندارن؟ که یه عده پول دارند یه عده بی پول؟و در نهایت چرا دولت به چای التماس برای انصراف مردم نمیگه جداکثر تا این سقف درامد میتونن نامنویسی کنن؟؟؟/ (2062238) (alef-13)
 
ایرانی با غیرت
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۵۴:۰۴
کسانی هستند بنام خود چندین ملک دارند ودعوای دارند وملکهای انها در تصرف کسی دیگر است ومنافع ان کسی دیگر مبرد وکد ملی بنام خودش است باید باد هوا بوخود . یا کسانی هستند با فساد و رشوه باد اورده زندگی مکنند چگونه حساب میشود . بس باید همه مردم یارانه بگیرند . نه که مردم را گدا پرو بار نکند . این همه هزینه کردن نمی خواهد. یا باید به همه یارانه بدهند .یا هیچ کس (2062240) (alef-13)
 
rsn
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۴:۰۹
باسلام
طبق سیره امام علی تمام مردم دارای سهم مساوی از بیت المال هستند فلذا اعلام حذف پرداخت یارانه غیر شرعی میباشد. (2062536) (alef-13)
 
رویا عباسی
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۳۰:۴۶
ما هر چه کتک می خوریم از دست این نمایندگان است و بس (2062611) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۳۱:۳۸
حمدی نژاد کجایی برس به دادمان (2062616) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۵۱:۴۵
این شائبه نیست! یارانه حق هرکسی است که شناسنامه ایرانی دارد چه در داخل کشور باشد و چه درخارج از کشور، چه فقیر باشد وچه غنی. این آقا هم بهتر است بجای این حرفها درمورد پرونده 3000 میلیاردی ازخودش رفع اتهام کند. (2062694) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۵۹:۲۴
افرادی که خودنیاز ندارند دوست دارند یارانه خود را به فامیل و نزدیکان مستمند خود بدهند نه اینکه ندانند که به چه کسی داده شد یا چگونه حیف و میل شد. (2062721) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۳:۰۷:۰۲
شما تا كم ميارين مي شن دلسوز مردم ....عدالت تدبير .اميد.غيره (2062746) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۷:۲۱
کجای قانون اومده که میتونید مردم بابت ثبت نام جریمه کنید البته شماها یک شبه قانون ایجاد میکنید شما حق ندارید مردم را جریمه کنید انقدر افکار عمومی را به بازی نگیرید !!!!! (2063301) (alef-13)
 
یی
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۴۴:۱۷
مشترک گرامی شما بعلت توانایی در خرید نان بربری تهدید به قطع یارانه داوطلبانه(اجباری) شده اید.نان خشک بخور همیشه بخور (2063826) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۱:۳۶
قانون هدفمندي يارانه ها در همان گام نخست شكست خورده است.
كارشناسان طراح اين طرح ( نمايندگان و دولتيات وقت و كنوني)شجاعت اعلام آنرا داشته باشند و بابت اين افتضاح كاري از مردم شريف ايران عذر خواهي كنند.1- قيمت حاملهاي انرژي به 70 درصد قيمت آن در خلليج فارس نرسيد.2-بدهي دولت نسبت به قبل افزايش يافت.3-مصرف سوخت مهار نشد.4- به بخش توليد هيچ كمكي نشد.5- قيمتها و تورم سر به فلك كشيد.6-مردم شريف ايران فقير تر شدند.7- شفافيت و صداقت در ميان مردم كاهش و مخفيكاري افزايش يافت.8-امنيت سرمايه گذاري و سپرده گذاري به مخاطره افتاد.9- فرهنگ گداپروري و تن پروري رواج يافت.10- به حريم خصوصي مردم ورود كردند و...
سوبسيد(يارانه) نه از جيب آقايان كه از محل بودجه عمومي كشور و از محل افزايش قيمتها بوده و به تمام ايرانيان تعلق دارد.منابع تامين بودجه فروش نفت و مالياتهاي مستقيم و غير مستقيم و ... است كه همگي از جيب مردم و متعلق به همه مردم مي باشد.برخورداري مردم از سطح پايه بهداشت ،تغذيه ،امنيت،اشتغال و مسكن حق ايشان و وظيفه هر دولتي مي باشد.برخورداري مردم ازبهداشت، تغذيه ،شغل و مسكن بهتر به فعاليت و تلاش بيشتر آنها و توتن مالي ايشان منوط خواهد بود. (2063917) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۵:۴۷
شما که اینقدر به اجرای عدالت مصر هستید میشه اوضاع را به 2.5سال پیش

(قبل از هدفمندی) که قدرت خرید مردم 3برابر حالا بود برگردانید؟!!! . . . . پس

چرا اینقدر این 45تومن را توسر مردم میکوبید؟ (2063931) (alef-13)
 
م ل اراکی
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۴:۴۱
باسلام.

اگر قرار باشد که در کشور مبارزه با فساد اقتصادی موفق عمل کند باید کنترول کامل بر درآمدها و حسابهای بانکی همه شهروندان صورت گیرد. این روش در تمامی کشورهای پیشرفته انجام میشود. حتی حساب خوردسالان نیز کنترول میشود و به سود حاصل از این حسابها مالیات تعلق میگیرد. حتی به کسانیکه پول نقد در بانک دارند یا مالک خودرو و مسکن هستند و دارای سهام هستند یارانه تعلق نمی گیرد. (2065366) (alef-13)
 
سیدمحمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۳:۲۳
حذف یارانه کارمندی - بی تدبیری و ناامیدی (2065739) (alef-13)
 
تد
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۰:۰۲:۴۶
واقعا حرفی زدی یارانه حق مسلم همه مردمه و به نظر من با این حرفهایی که شما میزنید همه مردم باید ثبت نام کنند چطور گرونی برای همه است اما یارانه نه (2069636) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۱ ۰۱:۲۳:۵۱
بنظرم این راستی آزمایی و 43سامانه اطلاعاتی کشکه.چون اگر اینها این همه مجهز هستن ،خودشون همه درامدها رو میدونن . میتونن بررسی کنن هرخانوار یارانه بگیر چه قدر دخل و خرجشه.چطوره که میان از همه میپرسن در آمدت جزو کدوم گروهه،بعد با 43تا سامانه میخوان راستی آزمایی کنن.از اول با بررسی همین سامانه ها به یک عده بدن،هرکی معترض بود،بره فرمانداری و.. دلیلشو بپرسه !
یا کلا قطع کنن،افزایش قیمت حامل ها رو یک سال تعویق بندازن،جو آروم شه،بعدش شوک وارد کنن. (2069761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۰:۱۵:۲۳
خودمانیم دولت خوبی نداریم به مردم دروغ میگوید قیمتها را بالامیبرد.مالیات ازانهاکه باید بگیرد نمیگیرد پولهائ ما رابه کشورهای انگل میدهد جلوی دزدهارا نمیگیرد.صادرات کشور دست افراد خاصی است.فوکوس کرده روی یارانه هاکه به ضررخودش تمام میشود.وقتش را جای دیگر باید صرف بکند صرف دزدان پول مملکت باندهائی که در ادارات مشغول دزدی هستند 3000نفرکه بدون کنکور وارددر دکترا وارد شده اند 500000نفرکه خارج از ضوابطاستخدام شده اند.مرتضوی که تامین اجتماعی را غارت کردوانرا200000تومان جریمه کردندو...........................................................................................نظام ما را خراب کردندبا دزدیهای سربه فلک کشیده نمیدانم چراکسی جلوی این دزدها را نگرفت.ما امیدهائی داشتیم همه انهاهدر رفت (2072086) (alef-13)