نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268765
دلیل قطع ۲۰ هزار سیم کارت همراه اول
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سیم کارت ۲۰ مشترک همراه اول به دلیل عدم ارسال کدملی و نقص مدارک قطع شده است.

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سیم کارت ۲۰ مشترک همراه اول به دلیل عدم ارسال کدملی و نقص مدارک قطع شده است.

وحید صدوقی در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت در شبکه همراه اول که با همکاری رگولاتوری در حال اجرا است، گفت: براساس آخرین آمارها، ۲۰ هزار مشترک در پایگاه داده همراه اول، فاقد کدملی هستند که بعد از بارها اخطار و ارسال پیامک، سیم کارت این مشترکان قطع ارتباط شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشترکان پس از دریافت پیامک نسبت به اعلام هویت و ارائه مدارک اقدام کرده اند اظهار داشت: مطابقت کدملی های اعلام شده با مدارک مشترکان در حال انجام است.

مدیرعامل همراه اول در مورد اجرای طرح قطع ارتباط افراد دارای بیش از ۱۰ سیم کارت نیز گفت: این طرح به زودی اجرایی می شود.

وی گفت: هم اکنون به مشترکانی که دارای ۱۰ سیم کارت در سیستم اطلاعاتی ما باشند سیم کارت واگذار نمی شود اما در گذشته این اقدام انجام می شد و به همین دلیل برخی افراد هستند که بیش از ۱۰ سیم کارت به نامشان ثبت شده است.

صدوقی افزود: در حوزه سیم کارتهای دائمی در این زمینه تخلفی دیده نمی شود اما در بخش سیم کارتهای اعتباری برخی مشترکان سیم کارتهای فله ای خریده و دربازار خرید و فروش می کردند که نقل و انتقال این سیم کارتها صورت نگرفته است.

وی افزود: با اجرای این طرح، استفاده از سیم کارتهای اعتباری نیز ضابطه مند خواهد شد.

احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از دی ماه ۹۳ آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرد که ارتباط مشترکانی را که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند، تا ۱۵بهمن ماه قطع می کند. پس از این اعلام بود که رگولاتوری در چند مرحله به کاربران موبایل زمان داد تا از طریق پیامک، کدملی خود را به اپراتور مورد نظر ارائه کنند.

این اقدام در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان در کشور و استفاده غیرقانونی برخی مشترکان از این سیم کارتها انجام شد تا سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات هستند در پایگاه داده اپراتورها احراز هویت شوند؛ براین اساس اپراتورهای تلفن همراه در چندین مرحله با ارسال پیامک به مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده این اپراتورها ناقص بود از مشترکان خواستند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.

در نهایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورهای موبایل، ارتباط مشترکانی که در مدت تعیین شده کدملی خود را اعلام نکردند از ۸ فروردین ماه ۹۴ قطع کامل کرد.
 
کلمات کلیدی : همراه اول
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۵۶:۳۵
خیلی جالبه که بعد از ارسال کد ملی باز هم پیامک میاد که کد ملی تان را بفرستید! (2852352) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۴۳:۵۵
اینها همش دنبال تیغ زدن مردم هستند ....چطور سیم کارت یک مشترک قطع شده در حالی که هر دو ماه یکبار قبض براش صادر میشه اون هم قبض رو پرداخت میکنه؟ طرف مگه مغزش مشکل داره قبض سیم کارت را پرداخت کنه!!! بعد میان سیم کارت طرف رو قطع میکنند تا دوباره پول وصل مجدد سیم کارت را ازش بگیرند...اون وقت میگن ما (دزد) نیستیم...زشته و نکنید این کارها رو.. (2852478) (alef-10)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۹:۴۲:۰۴
سلام سیم کارت من نمیدونم به چه علتی اونم خط دوازدهم که باهاش کسب در امد میکردم قطع کردن حتی با ارسال مدارک شناسایی به صورت حضوری طی چند بار نتیجه ای حاصل نشده من نمیدونم این نا عدالتی باید به چه صورتی پی گیری کنم خواهش کسی منو راهنمایی کنه (3712988) (alef-11)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۱۲ ۱۴:۳۸:۲۷
سلام سیم کارتم یه طرفه شده به خدماتی مراجعه مکنم ولی سایتا خرابه امروز سیم کارتم دو طرفه میشه کسی منو راهنمایی کنه؟ (4095183) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.