نظر منتشر شده
۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 300541
بازار خودرو تا کی در رکود باقی می‌ماند؟
کارشناسان معتقدند که ورود خودرو به رکود و رشد منفی آن در 6 ماه نخست امسال ناشی از نبود تقاضا و انتظار مشتریان برای کاهش قیمت خودرو و ورود محصولات جدید به بازار است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
به اقتصاد نیوز، کارشناسان معتقدند که ورود خودرو به رکود و رشد منفی آن در ۶ ماه نخست امسال ناشی از نبود تقاضا و انتظار مشتریان برای کاهش قیمت خودرو و ورود محصولات جدید به بازار است.

مشاور انجمن خودروسازان عامل اصلی رکود در بازار خودرو و کاهش شدید تولید انواع خودرو سواری در شهریور ماه امسال را کمبود تقاضا دانست و گفت: پس از توافق وین مردم به امید آنکه کالاها با کاهش قیمت مواجه شوند از خرید دست نگه داشته اند که خودرو نیز از این امر مستثنی نبوده است.

داوود میرخانی‌رشتی افزود: رکود سراسری در بازارهای داخلی و خارجی را می توان یکی دیگر از دلایل کاهش تولید خودرو دانست که اثر آن بر صنعت خودرو کشور پدیدار شده و باعث کاهش قابل توجه تولید خودرو در شش ماه نخست امسال نسبت به سال قبل شده است.

مدیر عامل شرکت ایران‌خودرو در دهه ۶۰ گفت: رکود در بازار خودرو از سال ۹۱ آغاز شد، اما در سال ۹۳ با توجه به اینکه تقاضای انباشته ای وجود داشت بازار کمی روی رونق به خود دید و بعد از آن دوباره وارد رکود شد چون قدرت در خرید مردم تغییری به وجود نیامد. از این رو بعید است فعلا با رونق در بازار خودرو مواجه شویم مگر آنکه سیاست فروش خودروسازان تغییر یابد که در غیر این صورت رکود کماکان مهمان بازار خواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: یکی از راه‌های خروج خودرو از رکود فعال کردن لیزینگ‌هاست و اگر مشکل آنان در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برطرف شود و وزارت اقتصاد آنان را به عنوان موسسات مالی و اعتباری بپذیرد، می توان با فعال کردن لیزینگ‌ها تا حدی به بازار خودرو تحرک بخشید.

او با اشاره به انتظار برخی مشتریان برا یورود محصولات جدید به بازار خودرو گفت: خودروسازن پس از توافق وین نتوانستند انتظارات مردم را کنترل کنند و ورود هیات‌های مختلف خارجی را در بوق و کرنا کردند تا مردم گمان کنند که به زودی خودروهای جدید وارد کشور خواهد شد این در حالیست که تولید هر محصول جدید به مدت زمانی حداقل دو ساله نیاز دارد.

نجفی‌منش: تا سال ۹۶ از خودرو جدید خبری نیست

در همین رابطه محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن خودروسازان کشور با اشاره انتظارات غیرمنطقی به وجود آمده در بازار خودرو برای کاهش قیمت‌ها گفت: تولید خودرو جدید مستلزم طی مراحلی از مذاکره تا عقد قرار داد و پس از آن تجهیز خودروسازان و تامین قطعات است که چنین پروسه‌ای حداقل به دو سال زمان نیاز دارد از این رو مردم تا سال ۹۶ بهتر است منتظر ورود محصول جدیدی از سوی خودروسازان داخلی نباشند.

او افزود: اگر به سرنوشت قراردادهای قبلی منعقد شده در صنعت خودرو ایران نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که هیچ‌کدام از این قراردادها زودتر از دوسال اجرایی نشده‌اند که نمونه اخیر آن همین خودرو ال۹۰ است.
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۲:۵۱:۱۸
این جور که آقای میرخانی امیدوار هستند به نظر می رسد این نهضت تا قیامت ادامه خواهد داشت! (3248203) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۳:۰۳:۴۱
خب ما هم تا سال 96 فرغون صفر نمیخریم. به مهین سادگی و به همین شیکی! (3248222) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۷:۳۲:۰۶
در واقع هر زمان که خودروسازان صادقانه با مشتری برخورود کنن و محصول با کیفیت و قیمت مناسب و منطقی تولید کنند آن زمان خرید و حمایت انجام خواهد شد حالا هر سالی که باشد. (3248606) (alef-11)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۹:۴۷:۴۱
شما زمان تعیین میکنین ؟!
ما هیچ وقت
سال 96 سال 97 یا 98 یا 99 خودرو نمیخریم
تا وقتیکه ایران خودرو و سایپا تعطیل نشوند خودرو نمیخریم
دلیلی ندارد که ایران دارای صنعت خودرو سازی باشد
اعتبار سالانه را بسوی توریسم و کشاورزی مدرن باید هزینه کنیم
ما خودرو نمیخریم
نمیخرید
نمیخرند
ما ایرانیها به شما لگن سازان احتیاجی نداریم
شما به پول ما محتاج هستین (3248815) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۳:۴۱:۲۲
به نظر میاد مردم تا جهانی شدن قیمت خودرو در ایران دست نگه داشتند .چون امروز با شرایط جدید منطقشون دلیلی برای بیشتر پرداختن پیدا نمی کنه! (3248281) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۴:۱۸:۰۲
تا ورشکستگی فرغون سازان و یا اصلاح امور شامل کیفیت بالا . قیمت مناسب (3248321) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۵:۵۵:۱۲
کاش مشکل فقط قیمت ها بود. در کنار قیمت و کیفیت خودروها تا وقتی وضع جاده ها و فرهنگ رانندگی در ایران درست نشه من خودرو نمی خرم چون رانندگی در ایران واقعا کار خطرناکیه. بی نظمی و بی قانونی در خیابون ها در حد ماشین برقی بچه ها در شهر بازی قابل قبول نیست. (3248462) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۴:۲۵:۱۵
تا زمانی که مدیران دولتی، کارنابلد و سیاسی سر کار هستند! (3248337) (alef-11)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۵:۱۹:۴۷
يه زماني قيمت سيمكارت بود 1.400.000 تومان و ميبايست يك سال تو نوبت باشي . البته يك ميليون و جهارصد اون زمان حدود هفت هشت برابر حقوق قانون كار اون زمان بود. اما حالا چي ؟ دليلش هم علاوه بر نبود زيرساخت ها ، اين بود كه هيچ رقيبي براي اپراتور وقت وجود نداشت و هر سازي كه ميزد ملت ميبايست برقصند.
اصل بازار خودرو در دست دو خودرو سازه كه افراد كله گنده (دولتي و ...) سهام داراشن و هيچ رقابتي وجود نداره . اگر همين كله گنده ها اجازه رقابتي شدن بدن قيمت خودرو در بدترين شرايط به يك سوم ميرسه .
الان اپراتور دوم صد برابر شارژ اعتبار مكالمه ميده و اولي هم مجبور شده اين كار رو بكنه تا ضرر نكنه .
در بازار خودرو هم بايد وضعيت همين بشه و تنها راهش صبره . (3248421) (alef-11)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۷:۰۰:۲۱
باید کیفیت بره بالا - قیمت بیاد پایین بحد قیمت صادرات- شرایط قروش اقساطی اسان بشه- اول خودشون سوار ماشینی که تولید میکنند بشن - بابا بسه دیگه تازه فهمیدیم بهترین راه نخریدن است نمیخریم نمیخریم نمیخریم (3248563) (alef-13)
 
mr
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۲۱:۴۵:۱۸
خواسته بر حق مردم چرا به شما مدیران گران می اید چرا ؟انتظار کاهش قیمت خودرو غیر منطقی است چرا وقتی که قیمتها رو میلیون میلیون بالا میبردید به نظر شماها افزایش قیمتها غیر منطقی نبود ولی حالا انتظارات مردم برای کاهش قیمتها غیر منطقی شده اقای محترم شما هم جز کسانی هستید که باید استعفا بدید و خلاضه کلام تا کاهش قیمتها خودرو نخواهیم خرید و فکر کنم تا پنج سال اینده هم خودرو نخریم نمیمیریم (3248990) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۲۲:۵۲:۳۶
ملت عزیز راه حل همه مشکلات وگرانیه نخریدن است نه تنها ماشین متاسفانه ایرانیها یه عادت بد دارن تا یه چیزی گرون میشه اگه بهش نیازم نداشته باشن میرن توی صف وبیشتر میخرن ولی اگه هرجنسی بی دلیل ماندد این چندسال اخیر گران شد ومردم نخریدن اونوقت ایران میشه گلستان جلوی رانت وسودجویی به قولن کله گندهها هم گرفته میشه....قدرت دست مردم است (3249103) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.