نظر منتشر شده
۱۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 265343
در نامه سرگشاده توکلی به رئیس‌جمهور مطرح شد؛
هرآنچه الزام‌آور باشد محتاج تصویب مجلس است
بخش داخلی الف، 13 فروردین 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵
 احمد توکلی،در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای لوزان می‌گوید هر نوشته‌ای که برای دولت الزام‌آور باشد نیازمند تصویب مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس ‌جمهور کشورمان متذکر گشت که هر گونه نوشته‌ای که در سطح بین‌الملل برای دولت الزام‌آور باشد بر اساس قانون محتاج تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم
با سلام و احترام
زحمات طاقت فرسای تیم فرزندان انقلاب از دولت جنابعالی، پس از ماه‌ها مذاکره سخت همراه با دقت و مقاومت برای تامین حقوق ملت ایران دارد به پایان نزدیک می‌شود. تا همین جا عزتمندی ایران اسلامی آشکار است که گروهی ۵-۶ نفره از ایران در مقابل ۳۰-۴۰ نفر که عموما از نظر سبقت در دیپلماسی از تیم ما پیش‌اند، حدود یک سال و نیم در حال مذاکره‌اند و بدون آنکه تسلیم شوند قدرت ادامه چانه‌زنی دیپلماتیک خویش را نشان داده‌اند. برای این نعمت باید سجده شکر به درگاه الهی سایید و قدردان پشتگرمی‌ها و هدایت‌های رهبری، حمایت و برنامه‌ریزی شما و زیرکی و تلاش وزیر امور خارجه و همکارانش بود و سپاسگزار ملت که پشتیبانی‌اش بسترساز آن همه بوده است.

در این موقعیت خطیر تذکر دو نکته را بسیار حیاتی می‌دانم گرچه علی القاعده مورد توجه دوستان هست.

۱) بیانیه یا هر عنوان دیگری که به نتیجه مذاکرات داده شود، اگر برای ایران الزامی آور باشد بعدا از قبول و اجرای آن گزیری نیست. این معنا در حقوق بین المللی امری پذیرفته شده است. به عنوان نمونه می‌توان آن را در پیمان وین ملاحظه کرد.[۱] بنابراین مراقبت جدی در این باره حیاتی است، تا خدای ناخواسته از مکر دشمن آسیبی به ایران عزیز نرسد.

۲) اصل هفتادوهفتم قانون اساسی مقرر میدارد:"عهدنامه‏‌ها، مقاوله‌نامه‏‌ها، قراردادها و موافقت‏ نامه‏‌های‏ بین‏‌المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد"

شورای محترم نگهبان در تفسیر این اصل، ظاهرا همان نظر حقوق بین‌الملل را درست دانسته و عنوان را در ضرورت تصویب مجلس دخیل ندانسته و صرف نظر از عنوان، هر نوشته‌ای را که برای دولت الزام‌آور باشد محتاج تصویب‌ مجلس شمرده است.[۲] که طبق نظریه تفسیری شماره ۹۷۸۱ مورخ ۳/۹/۱۳۶۲ تصویب مجلس پس از اقدام دولت در پذیرش هر مکتوب الزام‌آوری تحت هر عنوان می‌تواند صورت بگیرد یا نگیرد. تذکر علنی و رسمی این امر مبتنی بر قانون اساسی ایران که قابل تخطی از طرف هیچ یک از دولتمردان نیست، ضروری است.

برای توفیق جنابعالی و فرزندان انقلابی این ملت در مصاف سخت سیاسی جاری، در درگاه ایزد منان دعا می‌کنم.

احمد توکلی
ساعت ۲۳:۵۳ دقیقه شامگاه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
نماینده مجلس شورای اسلامی
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۰:۴۲:۳۵
من با این نامه نگرانم نکنه روحانی می خواهد زیر یک توافق بد برود و این نامه برای جلوگیری و هشدار به این قضیه است؟ (2778484) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۲۱:۰۹
هشدارهای دکتر توکلی همیشه به موقع و قانونی است (2778541) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۹:۵۴
اما به نظر می رسد در این مورد جناب آقای دکتر توکلی اشتباه کرده باشند! با پوزش از جناب ایشان باید این پرسش را از این برادر بزرگوار پرسید مگر صدور قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد این قدر کم اهمیت بوده اند که مجلس درباره چرایی و چگونگی صدور آنها به دولت های وقت حتی کوچکترین تذکری را هم نداده است و حالا یاد تصویب عهدنامه ها و ... توسط مجلس افتاده اید؟! چرا که متاسفانه خسارات و فشارهای ناشی از تحریم ها کم نبوده است و صد در صد هم در بعضی موارد منافع ملی کشورمان را مورد تهدید جدی قرار داده است و اگر قرار حضور مجلس بود صد در صد پیش از اینها میبایست مجلس محترم حضور تعیین کننده تری می داشت که این چنین نبود. پس حالا هم بهتر است اجازه دهیم مذاکرات هسته ای در مجرا و مسیر مشخص و تعیین شده روال خودش را بپیماید و به رای و نظر و صلاحدید و سرانجام مصوبه نهایی نمایندگان ایران و گروه 1 + 5 تمکین نماییم. و من الله التوفیق. (2779277) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۰:۲۸:۰۹
با سلام خدمت شما دوست عزیز
متعجبم از اینکه حتی متن نامه هم اینجا قرار گرفته اما باز هم نظرات مغرضانه بیان میشه اقای توکلی تو نامه اصلا بحث و یا دخالت و یا حتی اظهار نظری راجع به نحوه مذاکرات یا نتایج نکردن و در بخش اول تمام و کمال از دولت و تیم مذاکره کننده دفاع و قدردانی کردن در بخش دوم هم که صرفا متن صریح قانون اساسی بیان شده که در مورد تمام دولتهای پیشین حال و اینده صادقه و هر تعهد الزام اوری به تایید مجلس میرسه و چیز عجیب و غیر عادی یا دخالت نیست. (2783020) (alef-13)
 
آزاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۳:۰۳:۵۰
احسنت!
بالاخره دولت از انتخاب مردم حاصل شده و اختیارات کافی باید داشته باشد! (2783917) (alef-13)
 
على عليارى
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۹:۳۸:۲۹
آقاى اميرحسين: پيشنهاد مى كنم يكبار ديگرنامه دكتر توكلى را بادقت مطالعه كنيد و توجه داشته باشيدربط تذكربه دولت قبل درموردقطنامه هاى شوراى امنيت با موضوع مطروحه فوق با التفات به أصل ٧٧ قانون اساسى قياس مع الفارق است. (2785265) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۸:۱۷:۲۰
اين نظر آقاي دكتر توكلي نيست بلكه حكم اصل 77 قانون اساسي است .
اصل 77 : عهدنامه ها ،مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه ها ي بين المللي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد. (2790768) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۵۶:۵۰
اتفاقا نمایندگان امریکا هم در کنگره دقیقا با نظر اقای توکلی موافق هستند و میگن که توافقنامه یا هر چیزی که هست باید به تصویب کنگره برسه (2778600) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۵۶:۴۵
چرا اون موقع که تحریمها را تصویب می کردند به ریس جمهور وقت نامه ننوشتید و نگفتید که خلاف منافع ملی کاری نکنه (2779070) (alef-13)
 
راستگو
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۲۳:۰۲
ببین ی کم برو سرچ کن تو اینترنت ببین سایت الف بخاطر چی و اعتراض به کی فیلتر شد جلودارترین منتقد که نترسید کارت هدیه هم نگرفت کی بود غیر از توکلی اختلاس 3000 میلیاردی را کی افشا کرد و........ (2779104) (alef-11)
 
ف از المان
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۹:۵۳:۱۵
با سلام وتشکر از شما وهمچنین دل نگرانی اقای توکلی
البته با علم به اینکه میدونم الف عزیز چاپ نمیکته ولی با حفظ ادب کل نمایندگان محترم مجلس مینویسم .
یادمون نره که نمایندگان مجلس اغلب بخاطر چشم وهم چشمی لایحه ها را تسویب ویا پای بعضی برگه ها ی تائید وتکذیب و تشویق ... غیره را امضا میزنند که البته تعدادی مثل اقای توکلی ومطهری ونادران وپزشکیان و... در مچلس متاسفانه کم هستند .ولی خب باید علم همگانی در مجلس بالا بره وافراد واقعا شایسته بیان راس کار اونوقت معلومه که هر چه مجلس تصویب کنه دولت وملت باید روی چشم خود جا بدن ،نه با این مجلس متاسفانه جناحی وقومی و...بلکه با یک مجلس خبره وبا سواد وبا انصاف ودلسوز نظام ومردم . (2780135) (alef-13)
 
علی اکبر
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۱۴:۲۲:۴۶
توکلی با همه فرق داره.. (2792092) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۲۳:۱۰
شما خیلی نگران نباش.....جلیلی که نیست....ظریفه بر همشون حریفه (2778630) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۵۳:۴۸
تعطیل کگردن و بستن پلمپ کردن انواع واقسام تعهدات دادن از عهده همه بر میاد دیگه نیاز به ظریف نیست یه راننده تاکسی هم میتونه یا یک لبو فروش
اگر الان دارن مذاکره می کنن بخاطر اون مذاکرات ایجاد صنعت هسته ای تو اون هشت سال هر چند که به بادش دادن رفت دولت تخریب و تحقیر (2779168) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۱۵:۳۷
تیتر خوبی‌است: دولت آن فرد که رفت، دولت تحقیر و تخریب بود. آن از سرمایه‌های انسانی و آن از ثروت ملی و آن از ادبیات فاخر خودش و همراهانش! (2779618) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۲۵:۴۳
رهبری در جریان امور هستند و جلوی توافق بد رو میگیرند
شما نگران نباشید (2778637) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۵۹:۰۳
نماینده مردم چرا نگران نباشه. موقعی که مطهری حرفی میزنه بر خلاف نظر رهبری چرا نمی گی رهبری هست نگران نباش!!!

رهبری هم از مکر و حیله امریکایی ها اظهار نگرانی و دلواپسی کردن.

نکنه توقع داری علیرغم شعارهای زنده باد مخالف من!!! تمام مخالفان رو قلع وقمع کنی!!!!!!!!!!! (2780317) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۴:۲۴
پاسخ احتمالی رئیس جمهور :
بیسواد بزدل که از جای خاصی تغذیه میشی! به جهنم که قانون اساسی چی گفته! ما برترین دیپلمات های دنیا را در مذاکرات داریم ، حالا شما از سر بیکاری اومدید گیر میدید ! (2778874) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۲۶:۴۵
بنده خدا این همه زمان احمدی نژاد به وظایف قانونی اش عمل کرد هیچ کس نخواست گوش بده توکلی داره فقط به عین وظیفه قانونی اش عمل میکنه چرا برنمی تابید (2779108) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۵:۱۹
اصل 176 قانون اساسی را بخوانید. (2779262) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۱:۲۹
بهتر است به رفراندوم بگذارید چون تعداد ارای داده شده نماینده های مجلس خیلی کمتر از جمعیت مردم ایران است

ضمنا این یک پارادوکس است مجلس میتواند دستورالعملهای اولیه را برای مذاکرات تعیین کند و دولت بر اساس ان برود نه این که 2 سال مذاکره شود نتیجه را دولت بیاورد و مجلس رد کند؟ اصلا دنیا اینطوری نمیچرخد

این اصل 77 نیز این مشکلات را دارد قانون اساسی وحی منزل نیست و در تفسیرش باید این مشکلات اجرایی را دید و گرنه دولت فلج میشود (2778922) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۱۲:۱۷
نخير رفراتدم در اين مورد مشكل اساسي دارد وحي منزل كه نيست! (2779093) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۵۷:۳۶
حتما عقیده تو وامثال تو وحی منزل بعدم اگر قانون اساسی قبول نداری میشه بگی به چی عقیده داری کدخدا هم تو کشورش حرف اول مجلس میزنه و سنا یعنی از جزییات مذاکرات خبر دارن یعنی میرن بهشون توضیح میدن (2779175) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۵:۱۱
تناقض دیگر در رای دولت و مجلس است، از یک طرف مردم به رئیس جمهور رای می دهند که شعارهایش را عمل کند و از طرف دیگر نمایندگان با این عنوان که نماینده مردم هستند بخواهند جلوی تحقق اصلی ترین شعارهای داده شده توسط رئیس جمهور را بگیرند! این که نمی شود.! شاید مجلس بعدی که با حضور بیشتر مردم و مردمی تر باشد، مشکل حل شود! (2779221) (alef-11)
 
پیمان
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۶:۰۴
اون موقع که هفت تا قطعنامه به فاصله 5 سال برعلیه ایران صادر شد باید نگران میشدی رفیق (2778935) (alef-13)
 
دانیال دانا
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۵۳:۲۲
فرانسه و کنگره دارن نقش پلیس بد بازی می کنند ما هم باید وارد بازی شون بشیم و براشون فیلم بازی کنیم!!! (2779058) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۶:۴۴
چون سایت الف منفی به نظرات ندارد برای مشخص شدن تعداد منفی ها همیشه یکی نظر بده مخالفم تا روی اون رای بدهیم (2779644) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۰:۴۳:۰۹
بعضی ها فراموش کرده اند مجلس در راس امور است . (2778485) (alef-11)
 
سام
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۳:۴۲:۱۱
این در زمانی است که موضوع در مجلس قابل طرح باشد نه مثل حالا که به خاطر نظارت مستقیم رهبری از یک طرف و امنیتی بودن موضوع حتی خود اقای توکلی در مصاحبه قبلی گفت که صلاح نبوده مسائل در مجلس بازگو شود !!!! حالا حتما مایلید 2 سال هم در این مجلس سراسر نخبه جزئیات و مفاد بیانیه و یا قرارداد را آقای ظریف و صالحی توضیح دهند تا بعضی بخواهند اظهار وجودی کنند و سر و صدایی!!!!!! مذاکره کنندگان یا نمایندگان ایران هستند و یا نیستند . اگر هستند که هستند ابهتشان را و جایگاهشان را تضعیف نکنید . هر آنچه کنند باید قبول کنیم چون با نظارت رهبر است . (2778688) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۲:۳۸
لطفا قانون رو تفسیر نفرمایید. همه جا مفسر قانون مشخصه، توی ایران هم شورای نگهبانه.
ضمنا موارد مشابه در شرایط مشابه وجود داره، هم کشورها و هم موارد دیگه، هم کشورها تصویب مجلسشون رو لازم دارن، هم توی شرکتها یک کارشناس که مذاکره می کنه نهایتا می گه به شرط تأیید مدیرعامل عملیه (2778926) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۵:۴۲
اصل 176 قانون اساسی را بخوانید (2779265) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۵۹:۲۷
من نمیدونم چرا واسه نمایندگان مردم ایران امنیتی اما واسه رژیم صهیونیستی و عربستان و بقیه نیست چرا اونا باید از جزییاتش خبر داشته باشن اما نمایندگان و مردم کلیات بدونند یا از خبر گزاریهای خارجی بشنون (2779179) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۰۸:۳۰
هیچ بیانیه ای و توافق نامه ای که به نتیجه نهایی نرسیده نه احتیاج به مجلس دارد نه به شورای نگهبان در ضمن این تفاهم نامه سیاسی است و مربوط به شورای امنیت می باشد برای رفع تحریم ها که اقای توکلی این چنین دارند جو سازی میکنند شما اگر وکیل مردم بودید جلوی رفتن پرونده را به شورای امنیت میگرفتید که امروز مردم در سختی نباشند نه انکه بیشتر دنبال منافع گروهی خود باشید امیدوارم هر چه زودتر انتخابات مجلس انجام شود تا همه شما را برای استراحت دائم و بازنشسته کنند مردم ..چون شما ها ثابت کردید در گذشته اخرین چیز منافع ملت و مردم است و فقط قدرت و مقام و پست داشتن برایتان اهمیت دارد. (2778852) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۰:۴۵:۱۱

ظريف و تيمش شبها خواب ندارن براي اين مردم بعد تو مياي اينجوري قدرشونو ميدوني (2778487) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۲۷:۵۱
شما با قانون اساسی مشکل داری چقدر آخه احساسی برخورد میکنید (2779111) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۰:۴۷:۲۹
با اینکه خیلی به دلم نمیشینه، اما دکتر توکلی همیشه در مقابل خود رایی ایستاده (2778490) (alef-11)
 
باران
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۱۲:۳۲
همیشه سعی کرده قانون اجرا بشه و هشدارهایش بجا و منطقی مستند و مستدل بوده (2778532) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۰۲:۳۲
اقای توکلی این درخواست شما درخواست کنگره ایالات متحده امریکا هم هست با همین فرمون در هر دو طرف برید جلو ببینیم به کجا میرسید اما خواهشا از طرف ملتها مایه نگذارید در هر دو سو از مردم هر دو کشور نظر سنجی صورت گرفته و نظراتمون را در انتخابات ریاست جمهوری گفته ایم (2778606) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۵:۴۷:۲۹
جناب یا سرکار خانم باران، درسته که نسبت به خیلی‌ها عملکرد بهتری داشته، ولی‌ همیشه هم سعی‌ نکرده قانون اجرا بشه، حالا اگه من مصداقش رو بنویسم حتما سانسور میشم! (2778724) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۹:۲۷
توکلی مرد همیشه منتقد. (2778886) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۳۵:۴۸
خوب میکنه اگه هیچی نگه و طبق قسمش بعنوان نماینده عمل نکنه به رایی که مردم بهش دادند خیانت کرده چهارچوب او قانون اساسی است نه شوراحساسی یه عده تازه........رسیده (2779129) (alef-11)
 
الف ر
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۴:۰۰
این هیچ خود رائی نیست این خواست اکثریت قاطع مردم است مردمی که که از نداری به تنگ امدند موضوع هسته ای باعث این همه فساد از هر نوعش بخواهی بیداد بکنه آقای توکلی هر چند برای نمایندهای مث شما احترام ویژهای قائلم بگذارید به هر قیمتی است موضوع هسته ای حل بشه (2778900) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۲:۰۳
احسنت به این نماینده مستقل که در برابر هیچ دولتی سکوت نکرد... (2778925) (alef-13)
 
رحیم
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۳۶:۱۴
باهات موافقم (2779131) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۰:۴۹:۴۷
سکوت شما در دولت قبل در تاریخ ثبت شده است (2778492) (alef-13)
 
الهام
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۳۸:۰۴
کدوم سکوت روکردن اختلاس خاوری ها - پیگیری قتل وب لاگ نویس فیلتر شدن همین الف بخاطر اینکه بشدت به ا.د انتقاد کرد حافظت خوبه....سلامته؟؟؟؟؟؟؟ (2779142) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۵۳:۵۹
الهام عزیز
شما یک نگاه کلی به روند انتصاب دولت قبل و سیاست‌های داخلی و خارجیش بکن (اقتصادی و اجتمایی و فرهنگیش پیشکش) و همکاری مجالس اصولگرا با دولت قبل را در نظر بگیر؛ متوجه منظور دوستمان خواهی شد! (2779584) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۰۱:۵۸
اقایونی که از بی قانونی همش فریاد می زنید این هم قانون . درود بر اقای توکلی . (2778514) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۰۳:۱۸
آن زمان که وزیر خارجه قبلی رفت و پای سند تقسیم دریای مازندران را امضا کرد و حق قانونی کشور را که 50 درصد بود به کشور دوست و برادر روسیه بخشید این نمایندگان کجا بودند؟ آقایان ما شما را نماینده خود نمی دانیم و مطمئن هستیم شما هم نیت و احساسی مبتنی بر نمایندگی مردم ندارید و عملکردتان شبیه نماینده حکومت است تا نماینده مردم. (2778518) (alef-13)
 
دانشچوی حقوق
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۴۰:۵۶
بزرگترین درد همه مون میدونی چیه بی قانونی عدم رعایت قانون که محور همه چیزی باید باشه و نیست درست اجرا نمیشه تو هیچ جا از چراغ راهنمایی بگیر تا مجلس و مقننه و قضائیه (2779148) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۵۸:۰۱
خودت میگی "کشور دوست و برادر". تو دوستی و برادری یک وجب دریاچه که ارزشی نداره، چه حرفهایی میزنی!!!! (2779593) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۰۶:۴۷
اقای توکلی برای یک سری از افراد قانون فقط وقتی خوبه که طرف این ها باشه .
سال 88 قانون مهم نبود چون به نفعشون نبود . الان هم چون قانون به نفعشون نیست پس قانون تایید مجلس قانون مهمی نیست . (2778523) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۱۴:۰۶
با سلام آقای توکلی اگر خروجی لوزان 2 یک توافق نامه باشد که انشاءالله خواهد بود و مجلس قرار بر
نظارت بر آن را داشته باشد آنگاه سنای آمریکا
نیز همین عمل را انجام خواهد داد و آنگاه
شما و دوستانتان در مجلس مسئول نابودی تمامتلاشهایی تیم دیپلماسی کشورمان خواهید بود (2778534) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۰۴:۳۰
می خوای بزیم مجلس منهدم کنیم یا ببندیمش به توپ کدوم بهتر چرا قیاس مع الفارغ می کنی چه ربطی داره مجلس نظارت نکنه چون کنگره نظارت می کنه شما ها حالتون خوب چرا از ترس مرگ خودکشی می کنید (2779190) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۱۸:۴۹
این مجلسی که انقد قانون تصویب کرده تا الان چه گلی به سرمون زده؟؟؟ کاشکی تو مذاکرات دوران احمدی نژادم انقد دلواپس بودید. کاش وقتی مذاکره نکردن و تحریم شدیم یه کلمه حرف میزدین. کاش وقتی احمدی نژاد میگفت تحریما کاغذپارست دلواپس بودید. کاش وقتی دلار شد 3 هزار تومن انقد بالا پایین می پریدین. کاش همیشه انقد دلواپس بودید. کاش کاش کاش
امروز برا برداشتن همون کاغذ پاره هایی که رئیس جمهور مطبوعتون باعثش بودن باید انقدر زجر بکشیم (2778538) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۰۸:۲۱
تحریم ها همچنان کاغذ پار است شما خیلی جدیش گرفتید و کد خدا دوستان این مملکت از اول انقلاب تحریم بوده به بهانه های مختلف تو همه زمینه ها ماها عادت داریم تنبلی خودمون گردن یکی بندازیم تو تحریم نظامی بودیم حتی سیم خاردار هم بهمون نمی فروختن الان کجا هستیم تو هسته تحریم بودیم به کجا رسیدیم تو نانو تو صنعت فضایی
اینه گر نقش تو بنمود راس خود بشکن اینه شکستن خطاست (2779200) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۷:۱۹
دوست من، ۶۰میلیون توی بانک داری!
۲۰ م هم وام مسکن رو منتظرش هستی!
۵ م کم داری تا در یکی از حاشیه‌ها یک آپارتمان نقلی بخری! هنوز ۵م کسر رو جور نکرده‌ای که شب می‌خوابی و صبح ریال تحقیرشده را در جیبت می‌یابی. دلار تقریبا ۴ برابر شده! یعنی حداقل ۷۵٪ از پس‌اندازت دزدیده شده!
نه دولت مسئولیت افت را می‌پذیرد، نه بانک!
واحد آپارتمانی مذکور چقدر شد؟
پول تو چقدر کم شد؟
چند وقت دیگر باید پول جمع‌کنی؟
و این «دلواپسی» من و بسیاری از مردمی که مثل من هستند، هست!
کاغذپاره دستمزد من و پس‌انداز من و روح و جسم و جان من بوده! (2779646) (alef-11)
 
دره چایی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۲۰:۵۷
بابا بسه دیگه . بزارین یه نفسی بکشیم.
شما آقای توکلی تمام امورتان قانونی است؟ (2778540) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۲۲:۳۳
واقعا همه نشستیم بیدار داریم لحظه شماری میکنیم. (2778544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۲۵:۵۲
چقدر این نامه منو یاد نامه سناتورهای آمریکایی انداخت. (2778553) (alef-13)
 
مجید مدنی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۲۵:۵۵
بنام خدا
این موضوع را بنده و شاید خیلی افراد نمبدانستند،خیلی خوب شد که ایشان این موضوع را مطرح فرمودند (2778554) (alef-13)
 
سیدعی حجازی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۲۸:۲۵
باسلام
اگر راهنمایی و ارشاد بود می بایست علنی نباشد که هست!!!
پس علی رغم تعریف وتعارف ها :این یک هشداراست و....به کسانی است که در این شرایط حساس توجه به این مهم نداشه و بابیان نظرات ومصاحبه های غیر ضرور بصورت ناخواسته بهانه بدست بیگانگان می دهند تااز این گفته ها بهره برداری سیاسی بکنند
اینان باید وبایستی بدانند که هیئت ایرانی تحت نظر رهبر انقلاب اقدام کرده ومی کند ونهایتاحرف ونظر ایشان اصل است و هم اکنون قوت قلب این هیئت توجه وپشتیبانی ایشان می باشد

دوم اینکه این یک مسئله مهم و بسیار حساس جهانی بوده ووسواس خاص خود را می طلبد هرگز مبادکه با گفتارخود از قدرت وقوت تصمیم گیری هیئت مربوطه بکاهیم وکاری کنیم که ابهت آنان در پشت میز مذاکره خطه دار و یا کم رنگ شود

سناتورها می گفتند ما توافق را قبول نداریم . بعد از دولت اوباما ....
و شما می فرمایید باید توافق به تصویب ما برسد یعنی امکان رد هرتوافقی توسط مجلس هست واین می شود بهانه ای برای تداوم تحریم توسط آنان
حتی اگر حرف درستی باشد مکان و زمانش اینجا نیست و اگر هست حتما باید خصوصی باشد!!

شمای بزرگ و باتجربه و لسوز قطعا این مهم را کم رنگ نمی بینید و می دانید که این یک امربسیار مهم است نه برای اینکه ما باتوجه به تحریم در موضع ضعف هستیم بلکه برای اینکه چهانیان به لطف خدا این کشور راآنقدر مهم دانسته که در یک مجموعه جهانی سعی در رفع ابهامات, ایجاد تعامل و نهایتا دفع شر(به زعم آنان ) از طریق مسالمت آمیز دارند واین یعنی اینکه جا و جایگاه ایران اسلامی مهم است وبرای آنان بودن این ایران در منطقه شرط ثبات منطقه است و این یعنی پیروزی ما
کشورهایی که به خیال خام خود رفتند ( قهر کردند) اکنون با منت و.. برگشته اند و چه بهتر ما که دارای منطق و مسلک درست هستیم با صورت گشاده و آسودگی خیال به بحث پرداخته و با نقد صحیح افکار و امیال غیر واقعآنان وتلاش برای حصول نتیجه ای مطلوب طرفین , منطقی بودن افکار وامیال خود وملتمان را به اثبات رسانده و آنرادر معرض دید وقضاوت جهانیان قرار دهیم
برادر ما باید در مرحله بعدی فکری به حال این اقتصاد غیرقابل کنترل کرده و امکان تخلف و تعدی به قانون را از مسئولین ادارات بگیریم ودر آرامشی ناشی از ثبات اقتصادی برای عزت اسلام و انقلاب به مراحل بعد بیندیشیم (2778559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۳۰:۱۵
من عاشق رهبرمونم ومطمئنم ایشون چنان با هوش و آینده نگرهستندکه هیچکس توی دنیا حتی اگه مکارترین آدم دنیاهم که باشه نمیتونه حق ملت ایرانا پایمال کنه چون ماایرانیا بهترین و باهوشترین وپاکترین رهبر و مرجع دنیاراداریم.زنده باد ولایت فقیه (2778560) (alef-13)
 
اکبر
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۳۰:۴۹
جناب دکتر دست شما درد نکنه حداقل جرات گفتن اىن نکات هستىد.امروز همان سال 58 بود که مردم به نظام شاهنشاهى پشت کرد و به نظام مردمى راى داد.بنابراىن براى هرنوع قراردادى مىباىست مردم و مجلس اگاهى کامل و موافق را داشته باشند.همانطور که مىدانىد و لمس مىکنىد.,هر امضاى که انجامش مىشه اىن ملت شهىد پرور جورشان را مىکشند. (2778561) (alef-13)
 
javad
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۳۲:۵۷
کنگره امریکا هم گفت هرتوافقی باید به تصویب کنگره برسه اونزمان درمجلس میگن این توهین هست وامریکا دنبال بهانه گیریست اونوقت مجلس ایران خودش همچین درخواستی رو اونهم دقیقا درزمانی که مذاکرات درجریان هست چه مفهومی داره (2778563) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۰:۵۷
اونجا سیستم داره نه مثل اینجا که ظریف و تیمش همه کارس به کسی هم جواب پس نمیده (2779208) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۳۵:۵۲
جناب آقاي توكلي

اين ياد داشت براي انتشار نيست ولي براي شما به عنوان يكي از نمايندگان قابل احترام مجلس مينويسم بسيار خلاصه چون معتقدم براي شما اشاره كفايت ميكند:

١- اگر هدفتان پشتيباني تاكتيكي از تيم مذاكره كننده است كه طرف مقابل بداند دست و بالشان چندان گشوده نيست، بايد بگوىم روش شما كمكي به تيم مذاكره كننده نميكند زيرا مصلوب الاختيار تر به نظر خواهند رسيد و باعث تقويت روحيه طرف مقابل خواهد شد. حتي اين را ميتوانستيد پس از پايان مذاكرات اعلام كنيد. البته فرمانده بسيج با اعلام موضعي شبيه احمدي نژاد كمك خوبي به انبان تهي نتانياهو دشمن اين مردم در اين شرايط خاص كرد. مدتي است كه فكر ميكنم اگر هم صداقتي در ميان باشد كيفيتش در حد دوستي مثال خاله خرسه است.

٢- با ترك لوزان از سوي وزراي خارجه فرانسه طرفدار اسراييل و وزراي روس و چين ، به اين نتيجه رسيدم بر اساس پالس هاي دريافتي از سوي عواملشان قرار نيست تفاهمي صورت پذيرد حتي اگر طرف مذاكره با همه خواسته هاي ما بدون قيد و شرط موافقت كند ! روسيه با ايجاد بحران در منطقه روي افزايش نفت حساب باز كرده و چىن اقتصاد بره وار ما را تسليم خود ميخواهد و روسيه ما را در حد كارت بازي و قرباني منافع خود.

٣- و در أخر مجددا تكرار ميكنم قرار نيست تفاهمي صورت پذيرد مگر آنكه باج هاي بزرگ به روس ها و چيني ها و امثالهم بدهيم چنانكه هر روزه ميدهيم. عواملشان مانند سرطان در همه جا ريشه گرفته اند.

٤- بهتر است بخوابيد چون قرار نيست اتفاقي بيفتد. مردمي كه كه اختيارشان براي هشت سال در دست امثال احمدي نژاد بوده شايسته عاقبت بهتري نخواهند بود. (2778564) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۴۱:۲۰
خود تو تا حالا چه کار مثبتی برای مردم انجام دادی ؟ (2778575) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۴۲:۵۳
جناب اقاي توكلي ، چنانچه شوراي امنيت ملي موردي را تصويب نمايد مطابق با اصل ١٧٦ قانون اساسي پس از تاييد مقام معظم وهبري حتي براي مجلس شوراي اسلامي لازم و الاجرا مي باشد . (2778579) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۴۳:۰۲
قانون اساسی اصول اجرا نشده زیادی داره اینم روش (2778580) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۵۰:۲۸
دکتر توکلی به نظر شما نباید سکوت کرد و فقط به این مرد بزرگ ، به دکتر ظریف عزیز ، خسته نباشید گفت. باید فقط قدردان این انسان فرهیخته بود (2778590) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۲:۰۹
چرا باید سکوت کرد از بهت از تعجب از این همه عقب نشینی از این همه تحقیر و توهین تو این دو سال (2779214) (alef-11)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۵۰:۴۱
آقاي توكلي هم ميخواد نقش تام كاتن ايران رو بازي كنه (2778591) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۵۲:۳۶
آن کسی که یادش نبود مجلس در راس امور است آقای احمدی نژاد بود . (2778595) (alef-13)
 
یاسر اعزامی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۵۳:۲۶
جناب دکتر توکلی:
مستحضرید که کشورهای مذاکره کننده با ایران به نمایندگی از شورای امنیت سازمان مل متحد مذاکره می کنند و یکی از موضوعاتی که دکتر ظریف نیز بدان اشاره داشت این بود که الزام آور بودن هر نوع توافق احتمالی را منوط به تصویب شورای امنیت خواهیم کرد.

بنابراین:

اولاً: به موجب ماده 25 منشور ملل متحد، همه ی کشورهای عضو سازمان ملل موظف به تبعیت از تصمیمات شورای امنیت اند و ایران یکی از اعضاست.

ثانیاً: در 15 سپتامبر 1945 (15 شهریور 1324) منشور سازمان ملل با اتفاق آراء به تصویب مجلس ایران رسید و ایران یک ماه بعد یعنی در 16 اکتبر 1945 به عضویت سازمان ملل درآمد.

نتیجه این که الزام آوری تصمیمات شورای امنیت را یک بار نمایندگان مردم پذیرفته و مصوب نموده اند و تصویب ثانوی امری است لغو. (2778596) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۵۴:۵۰
همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ، وظیفه همه حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای است. (2778598) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۱:۵۵:۱۴
این کاراچیه هدفتون چیه آقای توکلی نمیتونستیداین حرفاروخیلی زودترازاین ومحرمانه به رییس جمهوربگید؟یعنی بنظرتون رییس جمهوریه کشورقانون اساسی وقوانین جاری اون کشوررونمیدونه؟ندیدیددنیاوخصوصارهبری به نامه۴۷سناتورآمریکایی چه واکنشی نشون دادن؟درصورت تمایل هدف یااهدافتون روازنوشتن این نامه بیان بفرمایید (2778599) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۰۱:۰۵
این آقای توکلی هم دلش خوشه هاگوشه رینگ نشسته میگه لنگش کن. عزیز من ظریف و تیمش به گواهی تاریخ در آینده از جان مایه گذاشته اند لطفا ساز ناکوک نزنید. الف مطمئنم که این کامنت که درباره رئیستون هست رو منتشر نمیکنید اما خواستم که بگم. (2778604) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۰۱:۰۶
حالا اینم برای ما شاخ شده (2778605) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۰۵:۲۵
یه نوشابه برای حودت باز کن الف ! الحمدالله همه نظرات دوستان موافق فرمایشات حکیمانه جناب توکلی است ! بعد از نتانیاهو و عربستان نوبت نمایندگان ! است که در مورد توافق احتمالی نظر بدهند ، آقای توکلی هنگامی که گفته می شد آنقدر قطعنامه بدهید که قطعنامه دانتان پاره شود و این تحریم ها بار این ملت شد کجا بودید ؟ نمی بینید که مردم در چه سختی و تنگنایی هستند ؟ (2778609) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۲۱:۴۹
کامنت برادران ارزشی دژ پولادین داره برادر!
من و توییم که دائم السانسوریم! (2779103) (alef-11)
 
محمد رضا پورامینی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۰۵:۵۵
تلاشهای بی وقفه تیم مذاکره هسته ای در دولت یازدهم درطول مدت یکسال ونیم گذشته که واقعا باابزار منطق ودیپلماسی فعال خارجی وعمومی ازمنافع ومصالح ملی دفاع نموده و حق بدیهی اسنفاده وبهره برداری از مزایای مادی ومعنوی تاسیسات ا نرژی صلح امیز هسته و حق بدیهی استفاده از مزایای سایر امکانات موجود در کشور را به جهان اثبات و درمعرض افکارعمومی قراردادند وتاکنون به کرسی نشاندند مستحق قدردانی وتجلیل میباشند (2778610) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۰۷:۵۹
البته مساله هسته اي در سطح رهبري تصميم گيري مي شود و بدون شك نمايندگان طبق نظر رهبري عمل خواهند كرد (2778613) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۱۱:۰۶
پس رئیس جمهور تو این مملکت چه کاره هست؟؟
آقای توکلی با نمایندگان تندرو کنگره امریکا همصدا شده است
امیدوارم الف این کامنت انتقادی را منتشر کند (2778615) (alef-13)
 
راستین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۱۴:۵۴
اقای توکلی عزیزبا اینکه به صداقت شکی نیست ولی مرد حسابی الان تو این وضعیت لوزان و ... وقت این حرفاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2778620) (alef-13)
 
لاله
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۱۲:۵۵
خدایا به کجا رسیدیم که یک تذکر قانونی برای اجرای قانون این همه هجمه در بر دارد (2779215) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۲۳:۰۰
حرف حساب جواب نداره! تشکر از آقای توکلی فارغ از فکر آقای توکلی ای کاش مابقی نمایندگان هم قدری بیشتر فعال باشند (2778629) (alef-13)
 
رافت
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۲۳:۳۷
آیا کمکهای میلیارد دلاری از پول بیت المال به کشورهای مختلف و معلوم ومشخص نیاز به تصویب مجلس ندارند جناب آقای توکلی ؟ من نشنیده ام تا حال شما در جایی گفته باشید کمک به سوریه ولبنان وعراق و حماس و.... باید مصوبه ی مجلس را داشته باشند و تا جایی که میدانم قانون اساسی در این مورد صراحت دارد نکند با یک بام و دو هوا میخواهید ملت بپذیرند واقعا برای شما حقوقشان واقعا اهمیت دارد؟ (2778633) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۱۵:۳۰
قربون دهنت (2779096) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۰۶:۵۰
اصل هشتادم :
گرفتن و دادن وام یا کمکهاي بدون عوض داخلی و خارجی از طرفدولت باید با تصویب مجلس شوراي اسلامی باشد. (2779606) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۲۵:۰۷
بنظرم چون موضوع تحت نطر مقام رهبری است نیازی به مراحل فوق نباشد (2778635) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۲۹:۲۳
به تصویب چنین مجلسی نیاز نیست که فقط کارشکنی در کار دولت میکند مجلس همونطور که اجازه داد دولت مهرورزهر خرابکاری بکنه و صداش درنیومد الانم حقی نداره تازه یادشون افتاده مجلس در راس اموره ! خود رهبری از همه چی مطلعه شما کاسه داغتر از آش نشو لطفا (2778640) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۳۱:۵۸
کاش دکتر توکلی یه نامه هم به احمدی نژاد مینوشت و ميگفت که تحریم ها آنقدرها هم کاغذ پاره نیستند، تا وزارت خارجه به جای کارهای دیگر یک سال و نیم وقت نزاره برای باز گرداندن به شرایط قبل از قطع نامه شورای امنیت (2778641) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۴۰:۵۵
به نظرم خیلی بعیده که آمریکا با مذاکره بخواد حق ما رو بده
حتی اگر توافقی هم بشه اونها دبه خواهند کرد مطمئن باشید (2778651) (alef-13)
 
سامر
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۴۳:۵۰
کاش مجلس در مقابل تمام اختلاس ها و رانت ها و بی قانونی ها و فسادها هم همین قدر احساس مسئولیت میکرد (2778652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۵۲:۳۵
مگر دولت غنی سازی بیست درصدی وساخت فردو و اراک را با تصویب مجلس انجام داده بود؟!! (2778659) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۲:۵۴:۳۰
اگه حرف دکتر توکلی است قبول ولی اگه حرف اون 170 نماینده است نیازی نیست چون اونا در تایید کردن به فکر منافع خودشونن الف شرافتا سانسور نکن (2778661) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۳:۲۱:۲۰
فرض کنیم اوردند و تصویب نفرمودید بعد بحرانی که در پی ان ایجاد میشوید را خودتان مسئولیتش را بر عهده میگیرید یا باز باید دولت بحران شما رو جمع کنه؟ بالاخره از دو حالت که خارج نیست .
بنده از تاریخ توافق احتمالی هر هزینه ای که ایجاد بشود را متوجه جناح اصولگرا میدانم تا اینجا هم هزینه های ایجاد شده ناشی از حرکات و رفتار شما عزیزان بوده که قطعنامه ها را کاغذ پاره میدانستید و اکنون برای رفع این قطعنامه ها می ایید و برای دولت شرط تعیین میکنید.
کلی هزینه به کشور تحمیل کرده اید .
در شرایطی نیستیم برای دنیا تعیین تکلیف کنیم به اطلاع شما میرسانم جمعیت ما زیر 100 میلیون و جمعیت کره زمین بالای 7 میلیارده و ضمنا تعداد کشورهای جهان از 200 کشور بیشتره و قیمت نفت هم الان داره به زیر 30 دلار میره
لذا توهم و تخیل و...را کنار بگذارید اون موقعی که باید مانع تحریم میشدید کاری نکردید الان دیگه در وضعیتی نیستیم برای دنیا تعیین تکلیف کنیم.
اگر فکر میکنید خیلی قدرت مهمی هستیم به قول برادر محمود ما چاکر شما هستیم همین فردا بریم حمله کنیم امریکا رو بگیریم دیگه مذاکره هم لازم نداره
دوستان جوری حرف میزنند انگار که جزو 3 قدرت برتر دنیا هستیم و اونها رو تحریم کرده ایم.
دوست عزیز هر حرکتی که کنگره امریکا میکنه رو نمیشه تقلید کرد ما تحریم شده ایم نه اینکه تحریم کرده ایم. تحریمها هم اگر بی اثره که دیگه مذاکره برای چیه؟ مذاکره دیگه معنا نداره
عمر ما که عمر نوح نیست ده بیست ساله دارید مذاکره میکنید 6 ساله دیگه هم سال 1400 میشه
امسال هم سال 1369 نیست سال 1394 فرا رسیده اگر نمیدونید چه سالیه تقویم رو نگاه کنید. (2778676) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۰۰:۲۳
مشکل شما اینه که فکر میکنید تحریم به خاطر محمود بوده . تحریم به خاطر عزت ایرانه . شما از رسانه ها کلک خوردی که تلقین شدی به این موضوع . (2778838) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۶:۴۹
كلمه به كلمه حقيقت رو فدمودين هموطن عزيز. (2778937) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۳:۲۴:۰۴
با سلام

جناب توکلی کاملا درست می گوید. هر قانون و معاهده الزام آوری باید در مجلس ایران بررسی شود.بنده به عنوان یک شهروند ساده ایرانی از این اقدام ایشان کاملا حمایت می کنم. همانطور که کنگره آمریکا می تواند در مورد معاهده هسته ای با ایران نظر دهد، مجلس شورای اسلامی هم از همچنین حقی دارد. باید مکر و حیله آمریکایی های جنایتکار و مستکبر را افشاء کرد و دست آنها را برای ملت رو نمود.درود بر توکلی،نماینده قانونمند مردم.مرگ بر آمریکا، زنده باد ایران! (2778678) (alef-11)
 
حسن سرلک
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۹:۵۷:۵۳
هموطن ساده ، البته چون خودتون اعلام فرمودید عرض میکنم. داستان ما سه تا رو کجا میبرید رو که خوندید؟ بخونيد خوبه . دولت قبل به کتابهای تاریخ پیوست و کابوسی بود که گذشت، بوی گل و سوسن و یاسمن آید.... (2785338) (alef-13)
 
حسن سرلک
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۰:۱۱:۱۵
جناب آقای دکتر توکلی که البته امیدوارم دکترا شما مثل دوستانتان نباشد، بنده بعنوان یک دانشجوی رشته حقوق ورودی بهمن 93 ، لازم است بدانید که دلیل اصلی شروع به تحصیل بنده بعد از بیست سال در این رشته ، پاسخگویی به فرمایش امثالهم بوده است. امیدوارم در بیان اظهار نظرات خود به تک تک مفاد قانون اساسی توجه کرده باشید و به حقوق مدنی هموطنان خود نیز احترام بگذارید. چطور شما بعد از آن همه چپاول بیت المال در دولتی که از سینه چاکان آن بودید سکوت کردید و دم بر نیاوردند و حال که توفیق این موفقیت نصیب دولت تدبیر و امید گردیده است به فکر اظهار نظر افتاده اید. امیدوارم فرمایشتان بدور از غرض ورزی باشد که اگر جز این باشد شما در دنیای دیگر پاسخگوی یکایک کسانی خواهید بود که به شما رای دادند. (2785379) (alef-13)
 
کاوه ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۳:۲۶:۰۹
اگر هر آنچه که التزام آور باشد حاصل شود و مورد تایید رهبر قرار گیرد آیا باز باید در مجلس تصویب گردد؟ (2778680) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۱۶:۳۸
به شرط آنکه خطوط قرمزی که رهبر انقلاب فرمودند، رعایت شود. در زیر به برخی اشاره می کنم:
-رفع تحریمها از موضوعات مذاکرات است و نه از نتایج آن. کلیه تحریمها باید در یک مرحله لغو شوند[1].
-ظرفیت غنی سازی مورد نیاز کشور، 190 هزار سو است[2].
- اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد[3].
-توافق فقط بر سر موضوع هسته ای باشد[4].
[1]http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29320
[2]http://www.salehin.ir/index/BpPortalsVShow/15177/353875
[3]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931119000675
[4]http://www.khabaronline.ir/detail/405561/Politics/leader (2778863) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۳:۳۰:۵۰
متاسفانه مجلس در جلوگیری از مشکلاتی که در چند سال اخیر کشور با آن مواجه شده تدبیر لازم را نداشته و قطعا آقای توکلی با مصادیق آن بهتر آشنا هستن امیدوارم این طرز تفکر وکلای ملت باعث پیچیدگی بیشتر مشکلات نشود (2778682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۳:۴۴:۴۵
چنان چه رهبري فصل الخطاب است و مذاكرات تحت نظر ايشان صورت ميگيرد، پس ديگر الزامي به تاييد مجلس نمي باشد و همه مطيع رهبري هستيم، (2778690) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۰۵:۱۴
واقعا باید برای فهم بعضی ها تأسف خورد!!!!!!!!!!!!

حضرت آقا بارها و بارها تأکید کردند که در جزئیات مذاکرات دخالت نمی کنند، از طرفی صراحتاً فرمودند نگران خدعه و حیله گری دشمن هستند، از طرفی بارها و بارها تصریح کردند که آمریکائی ها قابل اعتماد نیستند
ایشان خطوط قرمز را مشخص کرده اند، و آنچه از فحوای مذاکرات بر می آید این است که ظاهرا همه خطوط قرمز نقض شده است
چون آقا فرموده بودند توافق دو مرحله ای نباشد، که این "بیانیه سیاسی" درواقع همان توافق بر سر کلیات است،
ایشان فرمودند "لغو تحریم ها جزء مذاکره است"، که آقایان تن داده اند به برداشته شدن تحریم ها ضمن یک "چارچوب مشخص"، یعنی مشروط به اراده طرف مقابل!!!!!!!!!!!!!!!
ایشان فرمودند به هیچ عنوان در مورد مسائل دفاعی و موشکی مذاکره ای نخواهیم داشت، اما طبق خبرهای منتشر شده یکی از تعهداتی که مـتأسفانه آقایان به آن تن داده اند امکان بازرسی از برخی تسلیحات از جمله موشکهای بالستیک است که خودش داستانی دارد شبیه قضیه هسته ای!


گذشته از اینکه ایشان همواره تأکید مؤکد بر رعایت سازوکارهای قانونی داشته اند و اصرار داشته اند امور از طریق مجاری قانونی به پیش برود، وقتی قانون به این امر صراحت دارد، ایشان هرگز منکر این امر نمی شود!

ضمن اینکه ماهیت افرادی که می خواهند به این استدلال پوسیده متوسل شوند خیلی خوب برای همگان روشن است که این جماعت تا چه حد گوش به فرمان رهبری هستند!
افرادی که بیشترین اهانت ها را به تیم قبلی داشتند، مگر تیم قبلی مورد حمایت رهبری نبود، و تصمیمات آنها با اطلاع و نظر رهبری اتخاذ نمی شد، پس چگونه برخی تیم قبل ناجوانمردانه تخریب کردند و حالا با این دستاویز منافقانه می خواهند دهان منتقدان را ببندند،
نخیر هموطن محترم، اتفاقا ما هستیم که جانمان را برای فرمایش آقا می دهیم، و طبق توصیه ایشان حواسمان هست که کلاه سرمان نگذارند، نه آن دشمنان قسم خورده و سیلی خورده از انقلاب، نه مشتی روشنفکر مرعوب حقیر، که دنبال چیز دیگری هستند و چیز دیگری می گویند!
خوب حواسمان هست
خدا هم خوب می داند چه کسانی عمیقا مطیع امر رهبرند و چه کسانی منافقانه...
ان المنافقین فی الدرک الاسفل من النار و لن تجد لهم نصیرا... (2778966) (alef-13)
 
تعطیل
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۴:۳۶:۳۶
پس لطف میفرمودید و توی این تعطیلات نوروزی مجلسیها هم در مجلس حضور میافتند تا کسب تکلیف شود (2778705) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۴:۴۶:۲۴
تیم مذاکره کننده ای که بیش از ۱۸ ماه با ۵دولت بزرگ نشستند و پایاپای اونها ازمنافع ملی ایران دفاع کردند یقینا توافقی نخواهندداشت که کشور متضرربشه،گرچه کلام دکتر توکلی کاملا بجا ومنطقیه. (2778709) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۹:۱۶
نفرما این حرف توافق ژنو که یادتون هست همه بیست درصد دادیم فردو تعطیل اب سنگین تعطیل حق اضافه کردن سانتیرفیوژ نداریم بازرسی های مکرر و سر زده پذیرش پروتکل الحاقی به صورت کامل و.......
در عوض چی گرفتیم پول خودمون بهمون به صورت قسطی پس دادن اونم دست خودمون تو یک حسابی ریختن که اگر کالای میخریم از اون حیاب پرداخت کنن مثل سیاست نفت در برابر غذا عراق گفتن تحریم برداشته میشه در صنعت هوایی کو بجاش چندتا دفترچه راهنما دادن گفتن دیگه تحریمی انجام نمیشه اما شد بیشتر از صد شرکت و شخص تحریم کردند هر دفعه هم گفتیم خلاف روح توافق این اون هایی که میدونیم و فهمیدیم (2779272) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۶:۱۱
گفتند تحريم جديدي انجام نميشه ولي مجازات اشخاص و شركتهايي كه تحريمهاي قبلي رو نقض كنند بشدت انجام ميگره , شما مجازات دور زدن تحريمها رو با تحريم جديد عوضي گرفتي . اشخاص و شركتها مجازات شدند در رابطه با نقض تحريمهاي قبلي نه اينكه بيان براي كشور تحريم جديد وضع كنند . (2779642) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۵:۰۲:۴۹
در مجلس چند نفر حقوق بین الملل خوانده اند؟ (2778713) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۱۱:۴۷
نمایندگان که هیچ! شما بپرس کل مجلس چندتا "مشاور" در حقوق بین‌الملل دارد؟ (2779613) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۵:۴۰:۴۲
منم کم کم دارم دلواپس میشم!!!!!!! (2778723) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۷:۰۵:۴۸
قبولش و تاییدش وهماهنگیش با رهبری است بنابراین مشگلی وجود ندارد (2778746) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۷:۳۲:۴۷
جناب اقاي توكلي با سلام
ايا درست است كه در يك بازه زماني بخشي از فعاليتهاي هسته اي ايران بدون اطلاع اژانس صورت گرفت و الان تا حدودي چوب بي اعتمادي ايجاد شده ان را ميخوريم واگر چنين است ان زمان نقش مجلس و حضرتعالي چه بود
سوال من از شما به عنوان اقتصاد دان و البته فرد دلسوز اين است كه از نظر اقتصادي نقطه سر بسر اقتصادي فعاليتهاي صلح اميز هسته اي كدام است و براي دست يافتن به اين مهم تا چه ميزان بايد هزينه كرد؟ (2778756) (alef-13)
 
فیروز
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۷:۳۷:۱۲
آقای توکلی
ملت منتظر توافق هستند . لطفا شما به مجلس نکشانیدش ،چون برخی از تندروهای مجلس و اونایی که سودشون در تحریمهاست ،توافق را بهم میزنند و خرابش میکنن (2778761) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۷:۴۶:۰۰
وقتی رهبری امسال را سال همدلی و هم زبانی با دولت نامیده این حرفها چه معنی دارد ؟! (2778766) (alef-11)
 
کامران
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۶:۵۸
شما مثل اینکه اون قسمت از صحبت های رهبری که مربوط به مذاکرات بود رو التفات نکردی!!! برو بخون بعد بیا نظر بده (2778909) (alef-13)
 
حسین قاسم پوری
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۷:۵۱:۱۷
جالبه پس خان آخر مذاکرات هسته چانه زنی و اقناع نمایندگان مجلسه، امیدوارم که چالشی تر از تفهیم کری، فابیوس، هاموند و... نباشه (2778770) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۰۲:۴۶
کاشکی موارد الزام طور در دولت قبل که باعث این تحریمها و گرفتاری خا شد نیز توسط مجلس مورد کنترل قرار می گرفت که الان نیاز به این مذاکرات نباشد و کشور و مردم اینهمه خسارت نمی خوردن (2778783) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۰:۱۷
منظورت دقیقا کدوم موارد الزام آوره؟!؟!
از این دلایل بی ربطی که برای علت تحریم ها بیان می کنید خود آمریکایی ها هم خبر ندارند!!!
بعضی وقتا کامنتا به حرفای تو تاکسی خیلی نزدیک میشه! (2778919) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۲۶:۱۴
اهمیت مورد و تاثیر بلند مدت ان بر منافع کشور و بدون توجه به جناح گرایی سیاسی صحبت اقای توکلی معقول بنظر میرسد جرا که در یک معاهده بین المللی گاها یک کلمه میتواند بار زیاد حقوقی داشته باشد و با این حجم کار و تنش و خستگی تیم مذاکره کننده مرور حقوقی توافق در مجلس با حضور کارشناسان حقوقی بسیار مفید فایده خواهد بود وقتی توافقی معقول منطقی و بر پایه منافع ملی و حمایت از حقوق ملت باشد در هر جمعی که ارزیابی وبررسی گردد مطمعنا مورد تایید حواهد بود عجولانه تصمیم گیری در قاموس هیج ملتی جایگاهی ندارد (2778800) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۲۹:۰۰
جناب آقای توکلی با سلام
در این مدت تعطیلات عید که نمایندگان محترم مجلس رو تعطیل کردند و دنبال استراحت و یا حتی بحثهای انتخاباتی هستند، تیم مذاکره کننده به دور از خانواده عزت مردم را نشان دادند.این منیتها را تمام کنید (2778801) (alef-13)
 
مهدی ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۳۸:۰۷
کاش اون موقع که با خیانت به منافع مملکت پرونده حقوقی ایران از آژانس به پرونده ای امنیتی در شورای امنیت تبدیل شد و باز هم با بی درایتی و خیانت قطعنامه ها رو کاغذ پاره خوندن، صدای حضرات بلند می شد.
حالا 18 ماه هست که تیم مذاکره کننده میره و می آد تا همون کاغذ پاره ها لغو بشه.

حالا نمی خواد خیلی خودتون رو ناراحت کنید دیگه. (2778813) (alef-13)
 
ایران دوست
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۴۰:۳۳
آقای توکلی استدلال شماازپایه درست است اماخدوکیلی این 170نماینده هم مثل شمافکرمی کنندیابه منافع گروهی شان؟حالا که نتانیاهوازیک طرف کنگره امریکاازیک طرف بعضی دلواپسان ازیک طرف دارندبه توافق یاتفاهم یابیانیه هرچه که دلشان بخواهدروی آن نام بگذارند جنجال آفرینی می کنندبرای رضای خدا این دل نگرانهای نماینده رابه این کارناوال ناجوانمردانه غرب نیفزاییم عزت واعتبارایران رادرصدرقراربدهیم یاحق (2778818) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۴۱:۰۱
از مجلسی که تعدادی از نمایندگان آن با پول دلالان تحریم وارد مجلس شده اند چه توقعی می توان داشت. لطفا منتشر شود (2778819) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۴۹:۳۶
دارىد مثل جمهورىخواهان رفتار مى كنيد واقعا كاش ان موقع كه اىن بلاها سر ملت و كشور هم مى امد الزام تصويب را مى كذاشتيد البته با وجود اىن مجلس بعيد نيست كه بلاياي فعلى را مصوب كرده باشند (2778826) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۸:۵۰:۰۹
تورو قرآن اینقدر فشار به این تیم نیارید
نشینیم یه گوشه بگیم لنگش کن
بفهمیم اینا نشستن با 6 تا قدرت دارن مذاکره میکنن
بذاریم کارشونو بکنن (2778827) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۱۱:۳۳
سلام
لطفا شخص دکتر توکلی پاسخ دهند:
فرض کنیم دولت ایران مجبور به ارسال توافق به مجلس شود!
آیا مجلس فعلی ایران، این اراده را دارد که با کمی اغماض یک توافق را با ضعف‌هایی که از دید سیاسی در آن می‌بیند! با جنگ تعویض نکند؟
و مهم‌تر:
آیا مجلس ایران در طی دوران مذاکرات پُل‌های ارتباطی مناسبی با مجلس سنای امریکا و جمهوری‌خواهان برقرار کرده‌اند؟ فرض کنیم توافق با اغماض توسط مجلس ایران تصویب شود! آیا در امریکا نیز جمهوری‌خواهان چنین خواهند نمود؟ آیا مجلس ایران اهرمی برای تعامل با مجلس امریکا در چنته دارد؟
پس چرا توپ را درِ دروازه‌ی حریف به بازیکنی پاس دهیم که اصلا تمایلی به گل‌زدن ندارد!؟ یا اگر احیانا بخواهد گل بزند، توان گل‌زدن نداشته‌باشد!؟ (2778854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۷:۱۷
سیاست و رویکرد دولت قبل که ایران رو وارد تحریم های بین المللی کرد نیاز به تصویب مجلس نداشت؟! (2778880) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۸:۴۶
دلواپس هایی که فرق NPTو MPTرا نمی دانند چطور می توانند در مورد جزییات یک سند حقوقی وهسته ای اظهار نظر کنند؟؟؟؟؟؟ (2778883) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۲۹:۲۱
تو این بلبشو این یکی کم بود فقط . (2778884) (alef-13)
 
عبدالله امینی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۴:۱۱
باسلام
جناب توکلی
دروقت اضافه مذاکرات، جنابعالی باعجله تمام به آقای رییس جمهور نامه نوشته اید و مطالبی چند را متذکر شده اید/ حتما قبول دارید که هرموضوعی با تصویب شورای امنیت ملی و تایید مقام معظم رهبری لاجرم دیگر احتیاجی به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان نخواهد داشت وشما خیلی نگران نباشید والسلام (2778901) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۵:۵۶
سلام از كاربران محترم خواهش مي كنم وجداني وخداوكيلي جواب دهند واقعا منافع ملي براي أيشان وفرزندان ونسل آينده برايشان مهم است چرا اينقدر جاه وجلال آمريكا وكشورهاي اروپايي آنها را اينقدر شييفته خود كرده هيچگاه داعش ،اسراييل ،جنايات غزه و.......فراموشمان نشود اينها همه دست پرورده هاي همين عاليجنابان است كه همواره خواهان نزديك شدن به آنان هستيد واقعا بعداز اين همه عز اداري كردن براي حسين (ع) يزيد زمان مان رانشناختيد .اني سلم لمن سالمكم وحرب لمن حاربكم (2778906) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۶:۱۸
کاملا" آقای توکلی درست می فرمایند یک سوال دارم از آقای توکلی شما این مجلس را واقعا"قبول دارید که منافع ملی را در نظر داشته باشند و نه منافع خودشان البته اگر با ..... رای شان عوض نشود . (2778908) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۳۷:۰۳
با این تحلیل که هر آنچه الزام آور باشد نیازمند تصویب مجلس است، دولت به شعبه اجرایی مجلس تبدیل میشود.
با توجه به اصل تفکیک قوا و مجلس برای قانون گذاری است (2778910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۴۳:۰۷
جناب آقای توکلی؛ در حقوق بین الملل هر توافق میان دولتها که تابع حقوق بین الملل باشد معاهده است و اصل لزوم وفای به عهد بر آن جاری است. اما چنان نیست که هر معاهده ای نیاز به تصویب داخلی کشورها داشته باشد. روزانه اسناد فراوان الزامی میان دولتها بسته می شود مانند قراردادهای نفتی و تجاری. ولی هیچ کدام به تصویب مجلس نمیرسد. رویه مجلس هم واردنشدن به موافقتنامه های اجرایی و فنی است و نمونه برجسته آن قراردادهای الجزایر است که با وجود وضع تعهدات سنگین هرگز به تصویب مجلس نرسید. در کشورهای ۱+۵ هم مقرراتی شبیه اصل هفتاد و هفتم ما وجود دارد ولی هیچکدام تصویب توافق ژنو و توافق احتمالی جامع را لازم نمی دانند. در امریکا معاهدات ساده و اجرایی نیاز به تایید سنا ندارد. در آلمان فرانسه روسیه و انگلیس هم همینطور. معقول هم نیست پارلمان کشورها درگیر قراردادها و توافقهای فنی و اجرایی شود. (2778928) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۹:۵۶:۴۱
اقای توکلی ،بیانیه الجزیره در مورد گروگاگانها که بسیار الزام اور بو د در زمان امام به مجلس نرفت ..در حالیکه رییس جمهور وقت هم با ان مخالف بود..چرا این همه یک بام ودو هوا ؟بنده و ملیون ها ایرانی که آلزایمر نگرفته اند را ارشاد بفرمایید...پاسخ شما میتواند نظر بسیاری را به بازی های سیاسی شما عوض کند. (2778954) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۰۸:۰۲
اقای توکلی مجلس را از خود نمیدانیم. اندسته از نمایندگانی که با پولهای کثیف و نامشروع به مجلس راه یافته اند لیاقت تصمیم گیری برای سرنوشت ما مردم را ندارند اول تکلیف انها را روشن کنید هر تصمیمی که رهبر معظم و معزز انقلاب در خصوص مذاکرات بگیرد مثل کوه پشتیبانش هستیم . شما و امثال شما نیز بهتر است در این دوران با قدرت و پست و مقام خداحافظی کنید. امیدوارم شما منتشر کنید تا ناچار نشوم پاسخم به جنابعالی را در صفحه فیس بوکم منتشر کنم. ایام بکام یک اصلاح طلب دو اتشه (2778971) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۱۰:۵۹
ابتدا تکلیف اندسته از نمایندگان که با پولهای کثیف و نامشروع وارد مجلس شدند روشن شود تا ببینیم این مجلس مشروعیت تصمیم گیری برای ما مردم را دارد یا خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2778974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۱۱:۲۶
بیچاره این تیم مذاکره کننده که با تمام توان نشسته یک طرف میز و تمام قدرتهای دنیا اون طرف میز. یک قدم هم از مواضع جمهوری اسلامی ایران عقب ننشسته. حالا عوض تشکر از اونها هنوز برنگشته باید بیان اینجا به خودیها؟؟؟!!!!! جواب پس بدند. باور کنید این خودیها و دل واپس ها از اون طرف میز مذاکره ترسناک ترند. فقط میتونم تیم مذاکره کننده و شرفشون را تحسین کنم و براشون دعا کنم. امیدوارم خرد هم در کشور جایی پیدا کنه. فردوسی چه خوش گفت که
خرد رهنمای و خرد رهگشای
خرد دست گیرد به هر دو سرای
به امید اینکه خرد فردی و جمعی دوباره به این مرز و بوم برگرده و نمایندگان هم به جای خودنمایی به مصالح کشور هم توجه کنند. (2778975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۱۱:۵۳
كار خوبي است ،اما اقاي نماينده ده سال پيش مسولان كه حرف بي ربط ميزدند،چرا مجلس حرف نمىزد،جلوي حرافي اقايان هاله نور را نمىگرفت،باعث تحريك دنيا عليه ايران شدند با وراجى بي مورد كه مي گفت قطنامعه دانشان پاره شود محلس چرا سكوت ميكرد،از كى ميترسيد مجلس،جريان چى بود حالا ملت ،خانه ملت هزينه ناداني يك عده را باز پس دهد، (2778977) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۲:۲۰
او میرفت سخنرانی میکرد و هر چی دلش میخواست میگفت و بر میگشت مجلس هم هر دفعه با امضای بیشتر از 250 نفر از ایشان تقدیر میکرد! (2779249) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۲۹:۳۲
حرف حساب جواب نداره. (2779009) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۰:۳۶:۵۷
در متن غلط املایی هست. تصحیح بفرمایید. (2779024) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۰۹:۵۷
مقام معظم رهبری که تایید نمایند مجلس شرعا ملزم به تایید است. (2779091) (alef-11)
 
نا دلواپس
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۱۹:۰۵
این آقای دلواپس کجا بود زمانی که در پاک دست ترین دولت تاریخ ایران، اختلاسها و دزدی های چندهزار میلیاردی میشد؟ (2779100) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۳۳:۵۴
جناب آقای توکلی ما نیز بایستی مثل ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم "تصمیم قطعی" بگیریم که " میخواهیم" رشد کنیم و توسعه واقعی پیدا کنیم. البته این رشد با 2 هفته تعطیلات و دعوا با دنیا و انزوا و عدم رابطه با کشورهای دیگر هیچ گاه رخ نمی دهد. ژاپنی ها به خاک سیاه نشستند از دست همین آمریکا اما نه شعار دادند و نه کار اضافی بلکه "خردمندانه" دوباره کشورشان را از نو ساختند و جزء یکی از برترین کشورهای دنیا قرارگرفتند. بنابراین بایستی ما نیز با پیوند دوباره با دنیا رشد علمی و فرهنگی و اقتصادی را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم. (2779124) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۳۷:۴۲
ضمن تشكروسپاس وخسته نباشيدبه جناب آقاي دكترظريف وهمكاران عزيزشون
خداقوت ودستمريزاد ؛نتيجه مذاكرات هرچي بشه شمازحمت خودتون راكشيديدوهمه مردم قدراين زحمات رامي دونن
مي خواستم درخصوص برخي پيامها به مواردي اشاره كنم البته اگربه آزدي بين معتقدباشيم:
1-اگرقراربودهمه امورتوسط رهبرانجام وهمه مطالب ازطرف ايشون مطرح بشه پس چه نيازي به مجلس و...بود
2-درعنوان مطلب آمده "نامه سرگشاده"آيافكرنمي كنيدچرااين عنوان انتخاب شده وحتي ساعت نگارش نامه هم اعلام شده ؛آيابه نظربرخي افرادآقاي توكلي اينقدرتجربه وشم سياسي ندارند كه درچنين زماني دست به قلم شدند .يااگرشمافقط مرتب احسنت وباريكلابگي اين نشونه دلسوزي وتشكره .
3-مگردولت ومردم ونظام چه تخلف و اقدام خلاف قوانين بين المللي انجام داده بودند كه باعث تحريم شد ومجلس چه كاري مي تونست بكنه ؛مگه رهبرتوسخنراني چندسال قبل نگفتندكه ماسلاح اتمي نداريم اين راخوشون هم مي دونند.
4-مثلاخيلي ازنظرديپلماتيك وازنظرداخلي وبراي روحيه خيل عظيم مردم قشنگ وخوبه كه موقع تحريم ها عجزوناله كنيم وبه دست وپاي اين واون بيفتيم ؛اينكه تحريمهااثرداشته واثرداردكه حتي يك انسان كم سن وسال هم ميدونه آيادرسته كه توسط مسئولين يك نظام علنامطرح ومرتب تكرارميشد؛نمي بينيدهمين الان هم كه اينقدرايران كوتاه اومده هم حاضرنيستنددست اززياده خواهي بردارند"آخرين جمله دكترظريف"همه چيزبستگي به اراده سياسي طرف مقابل دارهيعني چه؟
5-يك نماينده احساس تكليفي كرده دريك زمان مشخصي مطلبي راعنوان كنه ؛‌اين مطلب قراره روتوافق اثربگذاره؛اينم ازاون حرفابود؛‌كه احمدي نژادمي گفت يك سوال ازايشون قيمت ارزرابالاوپائين برده .
6كافيه مافقط به فكراين باشيم كه وصع اقتصادي خوب بشه (تازه اگرخوب بشه چون همه كانديداها بلااثتثنامي گفتند 80درصدنابسامانيهاي اقتصادي به علت ميريت ضعيف مسئولين وقت است)
و... (2779139) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۱:۴۰:۰۴
برادر توكلي
وقتي رهبري مذاكرات را از نزديك كنترل ميكند ديگر نيازي به راي مجلس نيست مجلس در جريان مذاكرات قرار نگرفته اونوقت انتظار داريد تصويب آن با مجلس باشد؟
يه چيزي داريم به نام حكم حومتي (2779146) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۰۹:۱۰
چرا نظر من را چاپ نکردید؟

خلاصه نظرم این بود که برای مذاکره نماینده تا الاختیار لازم است
حتما می دانید نماینده نام الاختیار یعنی چه؟ یعنی بتواند تصمیم اول و آخر را بگیرد
در مذاکره نمی شود یکی مذاکره کند و به نتیجه برسد یکی دیگر آن را هوا کند
اگر کشور ما قانونا نمی تواند نماینده تام الاختیار داشته باشد بهتر است مذاکره نکند مردم دنیا که مسخره ما نیستند که با کسی مذاکره کنند که حرفش نهایی نیست
اگر قانون اجازه نمی دهد که نماینده تام الاختیار داشته باشیم نباید مذاکره کنیم
نمی توان انتظار داشت چند وزیر خارجه بنشینند و ماه ها امتیاز بدهند و امتیاز بگیرند و به نتیجه ای برسند و بعد مجلس ما یا سنای امریکا آن را هوا کند

مذاکره مثل میدان جنگ است فرمانده اگرچه باید کاملا مورد وثوق بوده و با پشت جبهه هماهنگ باشد اما اول و آخر مسئولیت و اختیار با خودش است اگر امتیاز بگیرد یا اگر امتیاز از دست بدهد بعدا مجلس نمی تواند هیچ تصمیم دیگری بگیرد
از طرف دیگر:
نماینده مجلس در جای گرم و نرم نشسته اصلا تمایل به دادن امتیاز ندارد و هیچ امتیازی نمی دهد و عطش زیادی برای گرفتن امتیاز دارد و طرف مقابل (1+5) هم مقابلش نیستند که مبحث کنند. نتیجه می شود یک موافقتنامه عالی ولی یک طرفه که برای ما خیلی خوب است و طرف مقابل هم قبولش ندارد !!! این یعنی کشک .. واقعا دنبال این هستید؟
اصل تفکر منطقی نیست:
خلاصه: یا نماینده بفرستید برای مذاکره و نتیجه مذاکره را قبول کنید یا نفرستید (2779204) (alef-13)
 
سلیم
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۰۹:۲۲
جناب آقای توکلی چند سئوال از شما دارم
1 -آیا تعهداتی که دولت قبل برای این کشور ایجاد کرده هم به تصویب مجلس رسیده بود مثل قرارداد های ساخت کارخانه در ونزوئلا و.......
2 - صدر وذیل نامه شما تناقص دارد ،زیرا شخصیتی که به قول شما زیرک وبا هوش است (آقای ظریف)حتما به اندازه شما قوانین را می داند.
3- در اجلاس کویت (دو روز قبل) ایران متعهد به پرداخت حدودچهار میلیارد دلار کمک جهت ساخت کشور سوریه شده است . چرا آن روز به رئیس جمهور نامه ندادید؟
ظاهرا از نگاه شما موضوع توافق هسته ای وپیگیری های عامه مردم از اخبار آن ،فرصت تبلیغاتی خوبی برای انتخابات آینده مجلس می باشد. زهی خیال باطل....
امیدوارم سایت شما خارج از نگاه قبیله ای این سئوالات را درج نماید.... (2779205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۳:۱۸
جناب اقاي دكتر تو كلي يك بار ديگر اگ زحمت نسيت فر مايشات. رهبري ارجمند انقلاب در باره
همدلي و هم زباني. بخو انيد. ان هم با دقتي كه در جناب عالي وجود دارد
البته. با تو جه اين كه جناب عالي هماره علاقمند مي باشيد در شر ايك حساس
سياسي در فر مايشا تان در صدر قرار بگير يد از اين با بت واقعا اهل سياست خبره اي مي باشيد
استاد گر امي. اگر مجال داشته باشيد و ان هشت سال خزان را بررسي نماييد
اكنون در اين شر ايط راهبردي شايد اين سخن قانوني جنا ب عالي چندان از نظر زمان مناسب نبود
البته نمايند گان ملت در هر شر ايطي با يد سخن بگو يند
يك زماني اين وزير پر تلاش صنعت فر مو ده بوده تحر يم. ها هز ينه تو ليد را گران كر ده است
فر ياد بر امد كه ايشان با دشمن پاس مي دهد. كه در زمين ما ابشار بز نند
ايا اين سخن حضر تعالي هم پاس دادن است يا خير (2779256) (alef-13)
 
یحیی
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۲۵:۳۰
حالا یه نکته رو هم فراموش نکنیم زیاد رو ی این توافقنامه هم نمیشه حساب باز کرد جرا که طرف مقابل هر لحظه امکان مطرح کردن موارد نقض اونرو و حداقل پتانسیلشو داره مگر لیبی رو جطور با توافق تجهیزاتشو محدود بعدش هم معدوم کردن فردا مثلا میگن تو لپ تاپ فلان مسوول اذیران فلان نقشه را پیدا کردیم خوب وقتی توافقنامه تحت فصل هفتم منشور ملل تصویب بشه گروه زیادی از کشورها میتوانند در حمله مشارکت کنند جیزی که به ان اجماع بین المللی میکوییم در حال حاضر وجود ندارد ولی انموقع متفاوت خواهد بود ضمنا در حال حاضر زمینه برای حمله علیه ما موجود نیست جرا که غرب با مسعله روسیه و اوکراین مسعله داعش و نیاز به مشارکت ایران بحران اقتصادی اروپا و تنش های داخلی ان پس فعلا شاید میخوان این گزینه رو به بعد موکول کنند ولی ما فرصت استفاده از این مسایل رو جهت امتیاز گیری از دست می دهیم (2779263) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۲:۵۷:۲۰
وقتي بعضي پيام كاربران اين سايت را مي خوانم ياد اين شعار ماركسيستها در اوايل انقلاب مي افتم نآن،مسكن ،آزادي.ما از امام حسين در اين همه سال چي ياد گرفتيم؟؟؟؟عملكرد ائمه ما فقط براي زمان خودشان نيست بلكه پيام براي همه نسلهاست .خوشا بحال امام وشهدا كه رفتند واين روزها رو نديدند. (2779348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۴:۲۴:۳۱
اگر دین ندارید ازاده یاشید.الان ما ازاده ایم؟ (2779524) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۱:۵۷
اولا تیم نماینده شورای عالی امنیت ملی است ارتباطی به دولت ندارد و در ثانی با مجوز رهبری است که مافوق مجلس است و ثالث اگر لازم به تذکر است باید رییس قوه مقننه احساس وظیفه کند . (2779359) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۲:۲۰
سلام مي خواستم فقط يك جمله بگويم وآن اينكه ايكاش ماهم اندازه سران آمريكا اينقدر روي منافع ملي خود مان تعصب داشتيم كه بگوييم توافق نكردن بهتراست ازتوافق بداست !!!! (2779360) (alef-13)
 
صداقت گفتار
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۴:۳۸
جناب آقاي توكلي
از شما كه عمري در مجلس و ساير امور اجرايي تشريف داشتيد بعيد بنظر ميرسد. شما تصور مي فرماييد اين تيم بدون هماهنگي با تصميم گيرندگان كشور كه از جمله رهبري كه قطعا ايشان نيز يك تيم كامل از مشاوران را دارند و رئيس جمهور با تمام مديران امور اجرايي كشور هر گونه توافقي را امضاء مينمايند؟ من فكر ميكنم بهتر است جنابعالي در حوزه تخصصي خودتان كه احتمالا اقتصاد است راهنمايي بفرماييد و اجازه بدهيد متخصصين سياست خارجي و امنيت ملي اظهار نظر بفرمايند. در آمريكا اگر آقاي جان كري با امريكا مشورت مي نمايد با تيم امنيت ملي آن كشور مشورت مي كنند نه آقاي توكلي آمريكايي ها درآمريكا و مطمئن باشيد اگر تاييد مجلس مورد نياز باشد و اين امر بديهي باشد مطمئن كسان ديگري از جمله رئيس مجلس هستند كه اين مورد را متذكر شوند. شايان ذكر است بعضي حرفها در بعضي زمانها صداقت گوينده را زير سوال ميبرد. پيشنهاد ميكنم از روزهاي باقيمانده تعطيلاتان لذت ببريد و اجازه بدهيد متخصصين امر امور را اداره نماييد. (2779367) (alef-13)
 
نويد
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۳:۲۰:۳۲
دوستان یعنی یک درصد هم احتمال نمی دید که سر ظریف کلات بره?توافق ژنو رو دیدید? يبارفقط از رو بخونين (2779402) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۲۸:۲۱
عزیزم قرار نیست که ظریف سر مسائل شخصیش معامله کنه!!
به این بیچاره "مثل تمام وزرای خارجه دنیا" یک سقف و کف و چارچوب میدن میگن حالا برو مذاکره. اگر هم مشکلی بوجود بیاد "چه توافق بشه و چه نشه" میزان سقف و کف درست نبوده. (2779647) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۱۵:۳۹:۳۱
هر توافقي كه صورت بگيره اول براي رهبري مياد كه بخونه بعد كه تاييد كرد امضاء ميشه (2779679) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۲۰:۲۹:۳۹
آقای توکلی میتونید بیانیه های آقای جلیلی رو تصویب کنید
آقای توکلی این قوانین اول به تایید رهبری میرسه (2780235) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۰۸:۰۷:۵۵
آقای توکلی عزیز:اگر واقعا راست میگویید و به نظر مردم معتقد هستید که عملکردها عکس این اعتقاد را نشان می دهد نظر واقعی مردم را از طریق رفراندم بپرسید (2782452) (alef-13)
 
13
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۰:۲۳:۵۱
سلام ،امیدوارم مجلس ما مثل گنگره امریکا باعث تمسخر کشور بزرگ نشوند یادمان باشد رهبر و شورای امنیت ملی آدم های بزرگی هستند که با تیم با تجربه و مدبر دولت این مسئله را پیگیری میکنند . حمایت و یکدل یاشیم سنگ نندازیم که .... (2782990) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۰:۳۲:۰۴
اقای توکلی خوب پیش بینی کرده بودید.... اینکه خواندند بیانیه نبود یک توافقنامه کامل البته از نوع دو مرحله ای بود (2783041) (alef-13)
 
حسین حسنی
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۰:۵۲:۴۲
باسلام
من شخص سیاست مدار نیستم ولی چند سوال بعداز خواندن متن بیانیه مشترک ذهنم رو مشغول کرده و اون اینکه چه فرقی بین تعطیلی و تغییر کاربری هست وقتی قراره فردو دیگه برای ما غنی سازی نداشته باشه پس تغییری کاربریش و تعطیلی اش باهم هیچ فرقی نمی کنه اراک هم به همین شکل.
دیگه اینکه ایران مثل توافق ژنو به تعهداتش عمل کرد و پبچ و مهره های سانتریفیوژها رووباز کرد و امریکا و غربی ها به تعهداتشون عمل نکردن اون وقت کی جواب گو خواهد بود؟ یعنی چه چیزی متضمن اجرای درست توافق خواهد بود.
دیگه اینکه یعنی واقعا برداشته شدن تحریم به اندازه خون احمدی روشن و دیگر شهدا ارزش داشت که عالیجنابان این قدر راحت از روی اونها گذشتن؟ و صحبت رهبری رو که فرمودند: (حتی اگر مذاکرات عینا همان طوری که امریکا میخواهد پیش برود بازهم تحریم ها برداشته نمی شود.)
کجای این بیانیه به این نکته و صحبت توجه شده است که ما بر تکیه بر اون بخواهیم تن به تغییر کاربری بدهیم.
به عنوان یک ایرانی از این بیانیه احساس شرم کردم.
یاعلی (2783165) (alef-13)
 
یه بنده خدا !
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۲:۴۱:۵۱
به نام خدا

سلام خدمت آقای توکلی

خدا رو شکر که خدمتگزارانی امثال شما که احاطه بر قانون دارید بیدارید و نگرانی های امثال بنده رو درک و به موقع اقدام میکنید .

مهمتر اینکه خدایی ناکرده از رهاورد اینگونه اقدامات ، نگرانی بر قلب ولی امرمان که خداوند سایه اشان را بر سر این ملت و آحاد مستضعفان عالم مستدام بدارد وارد نشود .

سلامت و پاینده باشید جناب توکلی

والعاقبه اللمتقین (2783810) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۰:۴۰:۵۷
فصل سوم منشور-ماده 25: اعضاء ملل متحد موافقت می‌نمایند که تصمیمات شورای امنیت را بر طبق این منشور قبول و اجرا نمایند.
اگر چه تا کنون بحث پیرامون مغایرت قوانین داخلی با معاهدات بین المللی بسیار سلیقه ای بوده و این موضوع اولین بار نیست که مطرح می شود.
در این خصوص متاسفانه فرمایش جنابعالی کاملا درست است ولی خوشبختانه خواست مردم کاملا مشهود و مشخص است پس شما یه عنوان نماینده و وکیل مردم مشخصا باید در جهت تصویب و تایید یک سال و نیم تلاش و کوشش تیم مذاکره کننده بکوشید. (2785472) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۴۳:۳۶
ای کاش بسته شدن سایت الف هم توی بیانیه اومده بود (2786650) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۰۹:۴۵
قابل توجه آقای توکلی و امثالهم :
انشاءا... آنهاییکه التزام عملی به اصل ولایت فقیه ندارند دردور بعدی مجلس رای نخواهند داشت. و آنوقت است که همدلی و همزبانی دولت و ملت بیشتر شده و امورات کشور بخوبی پیش خواهد رفت. (2786968) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۶:۰۵:۴۹
مطمئن باشين مخالفين سال ديگه در مجلس نيستند (2788825) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۸:۴۵:۵۷
صنعت هسته ای که تعطیل شد تا ده سال .اگر این اختیار به من هم می دادند هم می توانستم این چنین مذاکره کنم .هنر کرده اس!!!!! (2790828) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.