نظر منتشر شده
۸۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 250006
درباره حملات جدید کاربران فضای مجازی؛
از ليونل مسی تا هانيه توسلی
سينا كلهر، 2 آذر 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
مهم ترين وجه مشترك دو چهره نسبتا معروف تيتر اين است كه توسط گروهي خودجوش، انواع ناسزاها و توهين ها نصيبشان شده است. يكي به دليل اين كه مهم ترين بازيكن تيم حريف ايران در جام جهاني بوده و ديگري صرفا به خاطر اين كه اطلاعيه رسمي تسليت براي پاشايي صادر نكرده.!

تنها باري كه در ورزشگاه آزادي بودم جماعتي(تماشاگر نماهاي! چند هزار نفري يكي از تيم هاي معروف پايتخت) باز هم به صورت خودجوش! ابتدا به تيم حريف فحاشي مي كردند، آخرين وقت هاي نيمه دوم به دليل دريافت گل به تيم خودشان فحاشي كردند و وقتي بازي تمام شد به خودشان ناسزا گفتند.
آن ها البته جماعتي هستند كه نزديك به سه دهه به هر كس كه مطابق ميل و خواسته آن ها رفتار نكرده باشد، فحاشي مي كنند و البته بخش قابل توجهي از آن ها اكنون در حوزه تفريحات و سرگمي ها متمركز اند. به عبارتي بخش عمده آنها يا تماشاگر نماهاي ورزشگاههاي فوتبال هستند يا كاربرنماهاي! فيس بوك و شبكه هاي ارتباطي چون وايبر و لاين و...

و به دليل همين حضور در چنين فضاهايي صداي ناسزاگويي و توهين آن ها هميشه شنيده مي شود تا جايي كه برخي آن را لطمه به فرهنگ غني ايراني دانسته و درصدد كم كردن از لطمات آن به حيثيت ملي و بين المللي ايرانيان برآمده اند.( ماجراي سفر مشايخي و دل جويي از مسي در جريان فحاشي و توهين به او قبل از جام جهاني فوتبال).

واقعيت آن است كه آن ها جماعت اندكي هستند كه اولا هميشه در حال فحش دادن هستند روزي به چهره هاي سياسي، زماني به چهرهاي ورزشي و مدتي نيز به ستاره ها و گاهي نيز به خودشان و در ثاني به دليل حضور در موقعيت هاي رسانه اي صدايشان نسبت به ديگران هميشه بلند است و البته گه گداري هوس جريان هاي سياسي(عموما خارج نشين و بعضا داخلي) براي بهره گيري از فحاشي هاي آن ها نيز مشوقي براي تكرار و تقويت حركت آن هاست.

از ۷۸ ميليون ايراني كه در اين مرزها زندگي مي كند، تعداد بسيار بسيار كمي مي توانند در محيط هاي عمومي بر خلاف عرف و فرهنگ عمومي ايرانيان زبان به بد دهني باز كنند و البته درمان درد آن ها اگر غير ممكن نباشد بسيار دشوار خواهد بود تنها بايد خاطرمان باشد آنها نه نماينده ايران هستند و نه نشان فرهنگ ايراني آنها البته گروه كمي از ايرانياني هستند كه از نعمت سلامت زبان محروم و دچار بيماري اخلاقي بدگويي هستند.
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۲۳:۰۴
تمام این کارها از بی کاری است. اگر مردم کار داشتند دست به این کارها نمی زدند.

حتی بینندگان سایت شما هم خیلی کم می شد! (2504560) (alef-10)
 
نادری
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۳۰:۴۴
به هر حال باید ریشه یابی کرد و دید علت این ناهنجاریها چیست؟
راستی خوب که فکر میکنم میبینم وقتی نظرات کاملا مودبانه و منطقیم را الف منتشر نمیکند ولی در عوض نظرات بی محتوا م گاهاً رکیک در همین سایت الف منتشر میشود حسابی یه زمین و زمان فحش میدهم. (2504574) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۳۷:۴۹
دلیلی نداشته وقتی خانم هانیه توسلی مرحوم پاشایی را نمی شناخته و صدای او را نشنیده،در اینستاگرام خودش بنویسد او را نمی شناخته و برای همین هم برایش تسلیت نمی نویسد!این یعنی توهین به هواداران پاشایی!وقتی کسی را نمی شناسی دلیلی برای اظهار نظر وجود ندارد،آن هم این نوع اظهار نظرها!من کار اشتباه آن دسته از هواداران پاشایی که به خانم توسلی توهین کرده اند را توجیه نمی کنم ولی به قول ناصر خسرو: انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس/تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت (2504595) (alef-13)
 
محمد رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۱:۱۷:۳۹
اگر ابتدا به ساکن هانیه توسلی این اظهار نظر را کرده باشند حق با شماست ولی اگر در پی اعتراض عده ای و پیگیری عدم تسلیت گفتن باشه حق با خانم توسلی هست. با تشکر. (2505554) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۱:۳۶:۱۸
نمی خوام از توسلی طرفداری کنم ولی هانیه توسلی در واکنش به برخی از هواداراش که مدام از او تسلیت می خواستند اون پست رو گذاشته (2505586) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۰:۱۵:۱۵
كجاى دنيا تسليت گفتن زورى است !؟ اين حرفها يعنى چه ؟ عقلها كجا رفته ؟ خدا رحمت كند ان جوان را و به خانواده اش صبر مرحمت نمايد ؟ جمع كنيد اين حرفهاى اضافى را !!! (2505848) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۰:۱۶:۱۸
شماکه معلم باشین واین اظهارنظرو بکنین وای به حال بقیه !( البته اگرحرفه تونه )
خانم هانیه توسلی هم بعداز درخواستهای اولیه عده ای وبعدهم توهینهاشون علت کارشونو توضیح دادن . که بعدازاین ماجرا توهینها شدیدترشد .
من خودم تو اینستاگرام وپیج بعضی ازافراد مشهورو نگاه میکنم متاسفانه همین جورکه خانم توسلی میگن هست .
هرچی میشه یه عده ای میان میگن پس چرا عکس نذاشتی وچیزی نگفتی اونهم باجملات نادرست ویه حالت طلبکارانه وبیشترافراد مشهورمجبورن تا مورد تهمت وازارواذیت کامنتای خواننده هاشون قرار نگرفتن زود یه مطلبی بگن وعکسی بذارن
متاسفانه جامعه ما خشونت کلامی وعصبانیتشون زیادشده وازطرفی خیلی هم طلبکارن وهمه چیزو حق خودشون میدونن .اگربه خواستشون نرسن ونه بشنون شروع میکن به اعتراضو وتوهین ولشگرکشی و...برهم زدن همه چیز (2505850) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۱:۳۸:۲۷
فحاشی به هیچ عنوان پذیرفته نیست (2505927) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۷:۵۱:۰۳
دقیقا .بی ادبیه و دور از عقل (2506033) (alef-10)
 
GHAZALE
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۷:۲۴
شما وقتی درست از یه چیزی اطلاع نداری لطفا حرف نزن!اینقدر برا هانیه توسلی کامنت گذاشتن که چرا نسلیت نمیگی؟که اوند پست گذاشت علتشو گفت شما که اطلاع نداری اظهار نظر نکن خواهشا (2508288) (alef-3)
 
پیمان
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۴۰:۴۹
هر چیزی یه فرهنگی می‌خواد. ابزار هم از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه ما در ایران فرهنگ‌سازی برای ابزار مدرن انجام ندادیم و فقط اونها رو طرد کردیم و بعد از گذشت مدت زمانی ناچار به پذیرش آنها شدیم بدون اینکه برنامه‌ای داشته باشیم.

دلیل ریشه‌ای این امر درک نکردن معادلات دنیای مدرن است. (2504603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۱:۰۹:۴۱
تا اصلاحات سیاسی در کشور صورت نگیرد, نه اصلاحات اقتصادی در کشور صورت می گیرد و نه اصلاحات فرهنگی ... (2505539) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۴۳:۵۰
کلا در دنیا سلبریتی ها حریم خصوصی ندارند
هنرمندان ما هم خدا را میخوان هم خرما (2504610) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۲:۱۱:۵۷
هنرمند؟ هنرمند خانم حاتمی که مردم دوسش دارن (2505654) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۲:۱۳:۲۴
باید مواظب حرف زدنش بود که اینطور منزوی نمیشد (2505655) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۴۴:۰۵
بی فرهنگی ملت ما حد و مرز نمیشناسد.
بنده این اقای پاشایی را تا دو هفته پیش نمیشناختم موسیقی سنتی را هم گوش میدهم هر کسی علایق خود را دارد کارهای طرفداران ایشان نشان دهنده چیست؟. موسقی سنتی سطحی نیست و ادمهای سطحی و بی فرهنگ هم جذبش نمیشوند و طرفدارانش هم همچین حرکاتی را انجام نمیدهند. (2504611) (alef-10)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۴۴:۳۸
من فکر نمی کنم توهین هایی که گفته شد به خاطر تسلیت نگفتن ایشان بود بلکه به خاطر پست سراسر بی احساسی که در صفحه شخصی اشان گذاشته بودند (2504612) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۳:۴۴:۳۸
شما نه مساله رو خوب شکافتی و نه راه حلی دادی، فقط گفتی که اینها نماینده ملت نیستند. فعلا که اینها تاثیرگذارند و مورد توجه همه. یا می توان آن ها را نادیده گرفت تا به تبع این نادیده گرفته شدن، مشوق های آنان هم به مرور زمان از بین برود یا اینکه ریشه را در فرهنگ خودمان دید که بالذات انسان های بی ادبی هستیم و اینجا (مانند ورزشگاه و فضای مجازی) جایی برای نشان دادن درونیاتمان است. (2504613) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۰۸:۴۸
كار هانيه خوب نبوده و توهين به او بدتر (2504666) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۱۶:۲۴
خودمونیم.
اما ادا و اطوار بعضی هنرمندان رده متوسط به پایین هم خیلی زیاده. آب هم می خورند حتما در فضای مجازی منتشر می کنن. (2504689) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۲۱:۳۶
این متاسفانه یک فرهنگ هست که در اکثریت وجود دارد. فقط عده ای تماشاگر نما و یک عده ی قلیل نیستند.
مثلا الان توی فیسبوک یک نفر جرات نداره خلاف نظر جمع یک کامنت بذاره یا فحش میدن و یا مسخره می کنند و یا اگر دختر باشد خیلی بدتر مورد تمسخر و تحقیر قرار میدهند.
متاسفانه زمانی، صداوسیما با خوشحالی افرادی از این جنس که فحاشی می کردند روی خطوط تلفنی شبکه های ماهواره ای را پخش می کرد ولی نمی دانست این فرهنگ زشت فحاشی ربطی به طرفداری از نظام ندارد. همین ها می آمدند روی خط برنامه ی نوبت شما در بی بی سی و فحش می دادند به مجری و بقیه و فیلم می گرفتند و پخش می کردند. همین الان روی سایت آپارت هم پر هست.
و الان دیگه اپیدمی شده، حتی کسی نمی تواند درباره ی یک هنرپیشه و بازی او نظر بدهد و یا مسائل اجتماعی و فرهنگی (2504703) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۳۲:۵۶
مقایسه ماجرای هانیه توسلی و لیونل مسی نابجاست.هانیه توسلی در شرایطی که عده زیادی از مرگ خواننده محبوب خود متاثر بودند نوشت که تسلیت نمیگه. خب عده زیادی از هنرمندان در صفحاتشون تسلیت نگقتند,چرا به اونها اعتراضی نشد؟
و نکته دیگر هم اینکه شما باید بین فحاشی کردن و بددهنی با اعتراض کردن تفاوت قائل بشید. (2504731) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۳۳:۱۳
« از ۷۸ ميليون ايراني كه در اين مرزها زندگي مي كند، تعداد بسيار بسيار كمي مي توانند در محيط هاي عمومي بر خلاف عرف و فرهنگ عمومي ايرانيان زبان به بد دهني باز كنند و البته درمان درد آن ها اگر غير ممكن نباشد بسيار دشوار خواهد بود تنها بايد خاطرمان باشد آنها نه نماينده ايران هستند و نه نشان فرهنگ ايراني آنها البته گروه كمي از ايرانياني هستند كه از نعمت سلامت زبان محروم و دچار بيماري اخلاقي بدگويي هستند. »
واقعاً خودتان معتقدید تعداد فحاشان و بد دهانان کم است ؟ عرف ما از بد دهانی و بد زبانی خالی است ؟ فرهنگ جاری چیزی جدای از آن است که در کوچه و خیابان و استادیوم و فضای مجازی وجود دارد ؟ (2504732) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۳۶:۰۶
متاسفانه بی ادبی بد دهانی ورفتارهای ناپسند وخشن در جامعه اوج گرفته مخصوصا در مدارس حتی مدارس ابتدایی !! (2504734) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۵۰:۳۵
چرا خودتون رو گول میزنید، جنبه دموکراسی و آزادی ندارید، حالا دائم بیایید تجزیه تحلیل کنید. (2504775) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۷:۲۵:۵۰
عزیزم دموکراسی یعنی اینکه اگه سلیقه من با تو یکی نیست بتونیم با حفظ احترام به سلیقه همدیگه در کنار هم با مصالحه زندگی کنیم نه اینکه پرخاشگری کنیم.خانم توسلی به کسی پرخاشگری نکرد فقط مثل عده ای موج سوار نبود. (2505103) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۷:۵۴:۱۰
با حفظ احترام .....نه اینطوری که این خانم گفته . بالاخره عمر هانیه خانم هم تمام می شه ... حالا نگه.... مگر مرتضی و خداش منتظر گربه سیاهن (2506041) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۰:۳۹:۵۸
البته خانم توسلی هم نه بی احترامی کردند و نه پرخاشگری,فقط در برابر فشار هایی برای تسلیت گفتن که به ایشون وارد اوردند که بعضا همراه با توهین بود گفتند که ایشون رو نمیشناسن و بی دلیل تسلیت نمیگن.این دلیل نمیشه که اگه کسی با ما عقیده نیست بزور اون رو هم عقیده کنیم,دموکراسی یعنی تجمیع تفاوت ها با حفظ احترام و ارزش ها,البته اینجور وقایع باعث میشه مردم کمی تمرین دموکراسی کنن. (2506309) (alef-3)
 
مهسا حسینی
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۴:۵۸:۵۲
سنگ بد گوهر اگر كاسه زرين شكند / قيمت سنگ نيفزايد و زر كم نشود (سعدي) (2504794) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۳۸:۳۴
با اینکه با نویسنده و شما (خانم حسینی) موافقم، اما به هرحال این بددهنان هم شهروند این کشورند. و بخشی از جامعه.
مانند بسیاری از مباحث دیگر، مثل فحشا و روسپیگری و.... این موضوع در کشورهای دیگه هم هست. و خیلی از کشورهای دیگه شاهد بدگویی و بد دهنی هستند. اما قدم اول اینه که وجود مسئله رو بپذیریم و حاشا نکنیم. تا در قدم بعدی بتوان برای آن راه کاری جست. (2504859) (alef-13)
 
مهسا حسینی
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۱۲:۰۶:۲۸
خدا در قرآن فرموده حتی به کافران دشنام ندهید. عين آيه قرآن این است : وَ لا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّوا اللّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ :‌اگر ما به خدايان باطل آنها ناسزا گوييم ، آنها را بر مي انگيزيم كه سخن ناسزايي درباره خداي حقيقي گويند. لعن تاريكي اشكالي ندارد اما لعن تاريكي كلمات و الفاظ نيست بلكه روشن كردن چراغ است . هر چه شما بر نور بيفزاييد از ظلمت كم مي شود و دور و ملعون مي گردد. (2514231) (alef-3)
 
کسری
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۰۶:۵۱
الف بی منطق (2504806) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۰۹:۱۷
سلام متاسفانه فحاشی به صورت فرهنگ غلط وجود دارد چه راهی وجود داره (2504809) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۱۸:۱۰
دوست عزیر به نظرشما فرهنگ امریکائی خشونت است؟ یعنی اگر تعدای امریکائی بسوی مردم تیر اندازی کنند یعنی اینکه تمام مردم امریکا خشن هستند؟ مسلما چنین استنباطی غلط و نادرست است لذاریشه و علت میتواند قوانین و امکانات حاکم بر ان جامعه دانست که مسئولان موظف به اجرای صحیح و درست ان میباشند تا از بروز انجلوگیری کنند و یا انرا کاهش دهند (2504820) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۴۷:۵۹
متاسفانه این رفتار ضد فرهنگی و زشت رو برخی مسولان و تریبون داران به مردم القا میکنند .آنها که از صبح تا شب به دیگران بد و بی راه میگویند و آنها که اینقدر به مردم استرس و فشار وارد میکنند که آستانه تحمل مردم اینقدر پایین آمده.ایشان باید پاسخگو باشند (2504878) (alef-13)
 
دانیال
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۵۷:۳۲
شکی نیست که توهین نشانه فقر فرهنگی آدماست .
منم پاشایی رد دوست داشتم ولی طرفدار دوآتیشه ش نیستم .

1. مگه کسی از خانم انیه توسلی نظر خواست که در مورد مرحوم ، آهنگاش و سبکش نظر منفی داد ؟ (اونم بعد از فوتش که کاملا کار مضمومیه )

2. توهین یه کسانی که محبوب عده ای هستند همیشه با واکنش سختی از طرف طرفدارانش در همه جای دنیا مواجه میشه و خودش بازدارنده است برای هتاکیهای بعدی ولی چه بهتر که انتقادات کاملا در دایره ادب باشه

3. این خانمی که برای مسائل آدمای بسیار دورتر آرزوی غفران و آرامش ابدی میکنه اگر تسلیتی به هواداران این خواننده محبوب میگفت ، شعور خودشو نشون میداد و مطمئنا بین هواداراش ( البته هرچند اندک ) که شاید با این خواننده مشترک باشن محبوب تر میشد نه منفورتر. (2504903) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۵۹:۲۰
ما ملتی هستیم که در زمینه های اخلاقی مشکلات فراوانی داریم. این مشکل آنجا شدیدتر می شود که دنیای مجازی دهنه و افسار ندارد و وقتی کسی نسبت به همنوعان خود تعهد اخلاقی نداشته باشد، با نام جعلی و یا ناشناس هر چه را که می خواهد، علیه دیگران می نویسد. بی افساری از یک سو و بی تعهدی نسبت به همنوعان دو درد بی درمان امروز ما هستند که در فضای مجازی رخ نشان می دهند. منع و ردع هم نمی توان کرد. این مشکل زمانی حل می شود که «وجدان» حرف اول را بزند. (2504907) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۵:۵۹:۳۲
خلاصه اين مطلب اين است كه "عده اي بي ادب مبادرت به فحاشي و بي ادبي ميكنند"
اين اظهار نظر ساده را به عنوان مقاله يا مطلبي مهم در تيتر الف قرار ميدهيد؟! آيا الف اينقدر بدبخت و بي مطلب شده؟ لااقل از يادداشت هاي بينندگان مطالب خوب را انتخاب كنيد و سايت را پر كنيد. (2504909) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۶:۰۴:۳۳
" واقعيت آن است كه آن ها جماعت اندكي هستند"..مثل اینکه نویسنده در این مرز و بوم زندگی نمی کند اتفاقا این عده اندک نیستند .بی اخلاقی بین اکثریت مردم رواج پیدا کرده و اتفاقا اتفاقا تبدیل به جز اصلی فرهنگ ما ایرانی ها شده..سر ی به کوچه و بازار و خیابان با این وضع رانندگی بزنید متوجه میشید شما در اقلیت هستید و هتاکان و بد اخلاقان در اکثریت (2504921) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۰:۲۸:۳۲
منم موافقم .ولی حتی اگه طبق حرف نویسنده کمم باشن ولی خیلی تاثیرگذارن .دیگه همون عده کم بااون کارشون تو صفحه مسی ,ابروی یه ملت وچندنسل بعدشوتو دنیا بردن . حالا شما بگو دونفر ,دیگه ابرو که رفت رفت . (2505863) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۶:۰۶:۵۶
اگر فرهنگ تحمل وجود داشته باشد، ناسزاگویی چندان جلب توجه نمی کند. اما نبود فرهنگ تحمل موجب شده که ناسزاگویان بیشتر دیده شوند. فحش اگرچه قبیح است اما تحمل آن، جامعه را توانمند می کند. جامعه ای توان تحمل فحش نداشته باشد، به سرعت مرعوب حمله های رسانه ای می شود. (2504927) (alef-13)
 
مصی
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۶:۲۱:۱۷
باید رفت دنبال دلایل و آسیب شناسی ...
اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 زمانی که بچه بودم و به همراه برادرم به استادیوم میرفتیم ، به هیچ عنوان حرف یا کلمه عجیبی به گوشم نمیخورد!
دیگه به صورت دسته جمعی که بماند ...
نهایت شعار تماشاگران در اعتراض به داور : شیر سماور برای داور!
نهایت اعتراض و پرخاش به بازیکن حریف: احمد عابد سوراخ ! حسن دماغ! فلانی افغانی !

دقیقا تا اواسط دوران راهنمایی کلمه زشت ممنوعه ای به چشم یا گوشم نخورده بود. چه تو محیطی مثل استادیوم چه مکانهای دیگه مثل مدرسه و خیابون و ...
اولین باری که کلمه ک .. معروف به چشمم خورد (روی دیوار!) ، با دوستام گفتیم این کلمه یعنی چی !؟

ولی الان که بری استادیوم ، از بچه 5 ساله تا مرد 70 ساله همه جوره در کنار هم فحش میدن . چه انفرادی چه دسته جمعی ...

چرا روز به روز بیشتر بچه ها دارن بی تربیت تر و ... میشن!
چرا جامعه روز به روز عصبی تر و ... که در مواجهه با یه مشکل کوچیک بدترین فشحها رو نثار هم میکنن!
قدیم اینطوری نبود ...

اما در مورد استادیوم ها ...
اولین باری که تماشاگران از الفاظ رکیک استفاده کردن ، باید همون موقع جلوش با تنبیهات سخت گرفته میشد تا کار به اینجا نمیرسید که حتی با محرومیت تماشاگران ، کسر امتیاز و ... بازم این مشکل تکرار بشه!
انگلیس رو ببینید! شاید بشه گفت بی تربیت ترین تماشاگرای دنیا رو داره . دلیل هم داره . تو انگلیس مردم صبحونه مشروب میخورن ، بین روز مشروب ، ناهار مشروب هست ، ... خلاصه همیشه میخورن. خیلی پرخاشگر هستن!
ولی موقع بازی نمی بینیم دسته جمعی گیر بدن به مادر بازیکن!
چون اتحادیه پدرشون و درمیاره!!
ولی دقت کنید وقتی توپ بیرون میره و بازیکن حریف میره توپ رو از کنار زمین برداره ، با کمی دقت و لب خونی می بینید تماشاگرها بصورت انفرادی چه الفاظ رکیکی نثار اون بازیکن حریف میکنن ... (2504956) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۶:۲۲:۵۵
لازم نبود ایشون پستی در این مورد بذاره یا از بی علاقگی به آهنگا بگن ، مگه به خیلیای دیگه که نگفتن حرفی زد کسی (2504960) (alef-3)
 
SMAH1
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۸:۲۱:۲۳
چه جالب!!!
یعنی ایشون اجازه ابراز نظر خودش رو نداره؟!!! پس آزادی یعنی این!
شما می تونستی نظرش رو نخونی! (2505223) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۰:۰۴:۵۱
من نمیدونم کسی که تسلیت گفتن و نمیپسنده چطور اظهار نظر کردن و میپسنده؟؟ خانوم من طرفداری از اون مردم نمیکنم ، ولی شما حداقل سکوت اختیار میکردی اصلا لازم نبود در مورد صدای کسی که فوت شده و تسلیت گفتن عمومی برای اونو نمیپسندی پست بذاری، پس مطمئن باش قصدی داشتی
در ضمن ، شما با تسلیت گفتن دارید ، به طرفدارهای مشترک خودتون و آقای پاشایی احترام میذارید ، در واقع دارید به مردم احترام میذارید!
حالا میبینید شما هم با این سطح فرهنگ شدید جز همون مردم!این خودخواهی شما رو میرسونه،و با گفتن تسلیت شعور شمارو، پس شما هم جزیی از همون مردمانی هستید که باعث شرم و خجالتن! خیلی ها میتونن بیان پست بذارن ، (خانوم توسلی ، تعجبی نداره شما آقای پاشایی رو نمیشناسید چون 10 سال بیشتر نیست که از همدان اومدید تهران، حتی شما تهران رو هم خوب نمیشناسید...)ولی کسی اینکارو نمیکنه.
و همچنین راجب اون دوستان که میگن تسلیت گفتن امر شخصیه ؛ خوب دوست نداشته بگه
مجددا توضیح بدم که ، الزامی نیست کسی رو بشناسیم تا به (دیگران) تسلیت بگیم!خانوم توسلی میتونست به هوادارای مشترکش با مرتضی پاشایی احترام بذاره ، در واقع به همون مردمی که براشون تاسف خورده ؛ ولی افسوس که تاسف و باید برای ایشان خورد که نه تنها احنرام نذاشته ؛ اظهار نظر هم کرده ..
و من الله التوفیق (2505411) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۰:۴۰:۳۵
به سعید
صفحه خودش بوده دلش نخواسته تسلیت بگه !زوریه مگه؟ ماچه حقی داریم برای مردم تکلیف تعیین میکنیم ؟
الانم حرف اعتراض نیست !حرفه اینه که اگرکسی نخوااد مثله طرفدارای مرحوم پاشایی فکرکنه (مثله خانم توسلی) چه حقی طرفدارا دارن که توهین کنین وباکلمات رکیک هرچی ازدهنشون دراومد بزنن ! مسیله اون کلمات رکیکه .,متوجه شدین ؟! (2505876) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۱:۳۷:۲۶
فهميدي چي گفتي خودت؟ (2505588) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۱:۳۸:۰۵
پس هتاكي به ايشونم يه جور آزادي بيانه (2505593) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۷:۵۶:۱۳
احسنت (2506044) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۳:۵۱:۱۰
كجاي دنيا هتاكي آزادي بيانه؟! (2506918) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۲:۰۰:۰۷
نظر نداد توهین کرد گفت معروف نیست و مردم جوگیر شدن اخه اگه معروف نبود چطور ااون همه جمعیت اهنگاشو از حفظ خوندن اون فوق ستاره بود واین حرفهای خانم توسلی فقط از حسادت بود وبس (2505633) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۲:۰۶:۱۰
حسادت خانم توسلی باعث تخریبش شد در ضمن مسی با ایشون از لحاظ شهرت زمین تا اسمون فرق دارن ی روز بزرگی گفت اگه ی نفر نتونه خودشو کنترل کنه جامعه ومردم میکنه ولی دردناکتر (2505643) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۷:۵۵:۵۴
بی احترامی کرده خوبه من هم بیاحترامی کنم به ایشون و بگم نظرمه . پس کسانی که فحش دادن هم نظرشونو گفتن (2506043) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۸:۴۵:۳۴
جالبه. بقیه یا کلاً نباید حرف بزنند یا اگر حرفی می زنند باید مطابق نظر شما باشه. بعد هم به وقتش متخصص آزادی بیان میشین برای بقیه (2505263) (alef-13)
 
یک مادر
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۱:۳۲:۱۷
ببخشید من نتوجه نشدم .دمکراسی یعنی اینکه هرکس نظرشو بگه یا هرکس نظرشو نگه. (2505576) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۶:۴۹:۰۵
سري به سريال هاي تلويزيون بزنيد دليل فحاشيها برايتان روشن ميشود (2505019) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۶:۵۵:۱۶
حق با شما نیستش . اون عده دارن نظرشون رو میدن حرکتهای امثال معذرت خواهی از مسی یا گفتن اینکه اونی که شما دوست دارید حتی ارزش تسلیت گفتن رو نداره چون من دوست نداشتم صداش رو. ٬ بد و زشت و مسخره هستش (2505031) (alef-13)
 
یونس درویشی
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۷:۴۶:۳۹
موضوع به این صورت نبود.اینکه خانم توسلی به عنوان یک هنرمند،آقای پاشایی رانشناسندعجیبه!ضمن اینکه چراواقعیت رانمی پذیریدکه به هرحال گروه بسیاربزرگی درمراسم آقای پاشایی شرکت کردند.تحلیل اینکه چون آقای پاشایی جوان بود ومردم دلشان سوخت ویامردم دوست داشتندباهم باشنداشتباست .پس چرواسه هنرمندجوانی که چندرورپس ازایشان بازبه دلیل سرطان به رحمت خدارفت اینقدرجمع نشدند.به نظر من نه خانم توسلی نه بسیاری ازمسئولان فعلا درراستای مردم گام برنمی دارند.اتفاقا اگه مسئولان بالاترهم به خاطراین انبوه جمعیت پیامی میفرستادندهیچ اتفاقی نمی افتاد.بابابخداهمین ملت که واسه پاشایی این کارراکردندقبلا به طرفداری ازنظام هم درمراسمات مختلف حضوریافته اند.تاکی بایدشاهداین جدایی ملت ومسئولان باشیم.حیف است بخدا (2505158) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۱:۳۴:۲۰
بنده تا دو هفته پیش اقای پاشایی را نمیشناختم الان بنده گناهکارم به نظر شما؟ من موسیقی سنتی گوش میدهم طرفداران موسیقی سنتی هم اکثرا بسیار انسانهای با فرهنگی هستند و به دیگران حمله نمیکنند. (2505581) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۲:۴۶:۳۶
اگر یکی از هنرمندان سنتی رو که شما طرفدارش هستین رو توروز روشن تخریب کنن شما چه کار میکنید ؟ فقط نگاه میکنین ؟نه هر کس برحسب شخصیتش جواب تخریب کننده رو میده (2505710) (alef-10)
 
نادر اصلی
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۱۷:۵۶:۰۳
اینایی که پاشایی پاشایی می کنند فک نم یه جورایی مشکل شخصیتی وروانی دارند. قرار نیست چون پاشایی یه چند آهنگ خونده همه ازش خوشش بیاد هر کسی برای ایراز دوستی یا عدم دوستی مختاره دوست داشتن زورکی که نمیشه هر چند که خیلی از کسایی که ادعا میکنند دوستدار پاشایی بودند یا تظاهر میکنند یا دوستی خاله خرسه راه میندازن. (2505179) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۶:۵۹:۴۲
خوب ما هم همین را می گوییم دلیلی ندارد چون یک عده در این مملکت به چیزهایی من درآوردی معتقدند همه به آن پایبند باشند به این می گویند حق اظهار عقیده همین حرفی که در ابتدا به طرفداران پاشایی زده اید نقض سخن دومتان است (2506000) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۸:۳۱:۱۸
درسته. دوست داشتن اختیاریه ولی چه لزومی داره زمانی که این خواننده هنوز هفتمش سر نشده یه نفر بیاد در فضای عمومی جار بزنه من آهنگاش رو دوست نداشتم پس براش تسلیت نمیفرستم. آیا این جور رفتار با توجه به فضایی که وجود داشت به تحریک احساسات برخی منجر نمیشه. (2506083) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۰:۴۳:۱۹
چرا فحاشی های سیاسی نمی پردازید؟؟ (2505484) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۳:۱۱:۵۶
با سلام

با تشکر از نویسنده محترم ، بدون تعارف بایدبگویم که اکثریت مردم ایران بی ملاحضه و بی تربیت و زورگو هستند.از رانندگی وحشیانه گرفته و تا عربده کشی و فحاشی در خیابان و نیز بوق زدن برای نوامیس مردم.چند سال پیش مکه رفته بودم و علاوه بر زیارت خانه خدا به حرکات و سکنات مردم عربستان را مورد توجه قرار دادم. ممکن است اعراب را ما قبول نداشته باشیم ( که آنهم ناشی از عقب افتادگی ذهنی و نژاد پرستی احمقانه ماست) ولی هیچ از حرکات زشتی را که در جامعه و معابر ایران شاهدیم را در آنجا مشاهده نکردم. رانندگی آرام و نرمال ، فروشندگان مودب و مردم بسیار خدا پرست آن سرزمین واقعا درخور توجه بودند.ما خیلی ادعا داریم و خیلی خیلی از تمدن دور هستیم، مردمانی مغرور، پر ادعا، در عین حال سخت عقب افتاده و درمانده و عاجز از حل کوچکترین مشکلات! (2505749) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۳:۲۶:۵۸
و درزی روزی خود در کوزه افتاد
خانوم توسلی پیش بینی نمیکرد همین کسانی که روزی برای دیدارش با یکی ازسران فتنه هورا میکشیدند روحیه فاشیستی خور را نشان دهند و به خودش توهین کنند؟؟ (2505766) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۲ ۲۳:۳۳:۵۶
سلام
تمام سایت ها دارم می بینم
که خبر کشتن معلم بی گناه توسط دانش آموز چرا تیتر اول نیست چرا؟؟؟
معلمی با حقوق پایین واز همه بدتر آن ها که نمره باید بدهند از روی اجبار توسط مدیران وتنبیه بدنی هم ممنوع است . معلم ها مرده اند سالها پس خوب شد از این دنیای کهئظاین ظلم به این قشر زحمت کش و....... (2505782) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۰:۲۴:۵۴
حقش بود .
نمی خواستی تسلیت بگی خوب نگو ولی وقتی پست می زاری بابت این موضوع به اون مرحوم و طرفداراش توهین کردی خانم محترم و پاسخش هم گرفتی البته من نمی خوام عکس العمل مردم رو در مقابل پست خانم توسلی تایید کنم ولی رفتار خانم توسلی هم اصلا مناسب نبوده
در ضمن شاید شما پاشایی رو نشناسی ولی ما مردم اونو خیلی بیشتر از خیلی از این هنرمند ها (بازیگرای )الکی دوست داشتیم و داریم و همیشه تو قلبمون می مونه (2505860) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۰:۴۰:۲۷
فحاشی و خشونت رفته رفته به قسمتی از فرهنگ ما ایرانی ها تبدیل شده. مسی یا توسلی یا بازیکن والیبال ایتالیا مشتی نمونه خروار هستند. اسطوره های فوتبال ما را نگاه کنید که در زمین اگر چوب داشتند همدیگر را کشته بودند و هزاران نمونه دیگر. این فرهنگ و تمدن ایرانی که می گفتند دیگر وجود خارجی ندارد و دیگر اخلاق و وجدان را که نگو. (2505875) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۰:۴۳:۲۲
همچین جمعیت کمی هم نیستند (2505882) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۱:۳۰:۲۸
اولین اقدام برای درمان بیماری دانستن این است که طرف بیمار هستش تا به دنبال معالجه خودش باشه ، چرا شما میخواین نشون بدید که فضای مجازی نمودی از واقعیت داخلی جامعه ایران نیست یا اینهای که میان ورزشگاه تماشاگر نما هستن و تعداد اونها ها به چند هزار نفر کاهش میدین در صورتی که اصلا این طوری نیست فضای مجازی نمودی واقعی از واقعیت ایران هستش جامعه ای دوچار بد دهنی شده و توهین با پوست و گوشت یکی شده کافیه شما در خیابون های شهر قدم بزنید تا انواع فحش هارو هر چند ثانیه بشنوید کافیه به صحبت دو دوست صمیمی توجه کنید که چه تلاشی میکنن فحش ها و لقب های به روز رو برای دوستش استفاده کنه که دختر و پسر نداره و در ورزشگاهی که 60 هزار نفر دارن یکصدا فحش میدن دیگه تماشگرنمای نیست (2505923) (alef-10)
 
کنایه فرهنگ پور
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۲:۳۰:۳۸
نه اینطوری نیست، اینها کاربرنما(؟؟؟؟) بیش نیستند. همانند عده های معدودی تماشاگرنما ها در اوستادیووم ها(؟؟؟!) که فحاشی میکنند. نه اینطوری نیست.(؟؟؟؟) (2505952) (alef-10)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۵:۵۵:۵۹
من بعنوان یک آدم درس خوانده که سالها در امریکا تحصیل و کار کرده ام و حدود 70 سال سن دارم و اخبار مرگ و تشیع جنازه ای دهها هزار نفری خواننده معروفی بنام خانم مهوش را در دهه سی شمسی در تهران را بخاطر دارم ( توجه نمائید جمعیت تهران در آن زمان حدود یک و نیم میلیون نفر بود ) تصور میکنم فحاشی به مسی و خانم هانیه توسلی و اوباش گری عده قلیلی در ورزشگاهها و تجمع جوانانی در مقابل بیمارستانی که مرحوم مرتضی پاشائی در آن بستری بود و شرکت در تشیع جنازه مرحوم پاشائی نشان از نسلی سر گشته دارد که نمیداند خواسته هایش چیست و مسئولین کشور لازم است فکری اساسی برای این سرگشتگی نمایند . (2505981) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۱:۴۴:۴۴
شما اگه 300 سال هم تو امریکا زندگی کنی نمیبینی که اونجا هم از این طیف ادما هستن یعنی همه جا هستن چون از دماغتون جلوتر رو نمیبینین االبته بعضی ها جو زده میشن تا اخر عمرشون هم بیدار نمیشن (2506502) (alef-3)
 
ali
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۷:۲۹:۳۱
از ۷۸ ميليون ايراني كه در اين مرزها زندگي مي كند، تعداد بسيار بسيار كمي مي توانند در محيط هاي عمومي بر خلاف عرف و فرهنگ عمومي ايرانيان زبان به بد دهني باز كنند و البته درمان درد آن ها اگر غير ممكن نباشد بسيار دشوار خواهد بود تنها بايد خاطرمان باشد آنها نه نماينده ايران هستند و نه نشان فرهنگ ايراني آنها البته گروه كمي از ايرانياني هستند كه از نعمت سلامت زبان محروم و دچار بيماري اخلاقي بدگويي هستند.
اگر آدم کشی ، اسید پاشی ، دزدی ، اختلاس و...... را هم به صفاتشان اضافه کنید میشوند بسیج واقعی طرفدار آقا . (2506022) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۷:۳۴:۰۵
کسی که پشت سر یک هنرمند دیگر چنین حرفهایی میزند معلوم است که چگونه هنرمندی است (2506025) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۰۸:۲۲:۵۹
من نمیدونم چرا یه عده ای اینجا میگن هانیه توسلی یه اظهارنظر شخصی کرده طبق دموکراسی کسی نباید اعتراضی کنه.
عزیزان هانیه توسلی رو که یه شخصیت معروف هستش با خودمون به عنوان عامه مردم مقایسه نکنید.
ایشون وقتی اظهارنظری میکنه خودش در جریان هست که عده زیادی میان و نظراتشون رو چه به عنوان موافق یا مخالف ابراز می کنند و با این وجود شرایط احساسی یه عده رو در بدترین زمان در نظر نمیگیره.
البته که حساب هتاکی ها با بیان اعتراض جداست (2506070) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۰:۵۵:۴۱
توسلی مگه کیه؟ (2506354) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۱:۲۸:۵۴
سلام. میگم مطمئن هستید که همه شما که اظهار نظر میکنید از کل جریان خبر دارید و عینا مطالب خانم توسلی رو کامل خواندید؟ هرچند ایشان می توانست هنرمندانه تر یرخورد کند. (2506454) (alef-3)
 
حسين رضائي
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۲:۲۲:۱۴
سلام دوستان خداي اگر اين اتفاق براي بنده خدا خانم توسلي ميافتاد. اين جوري باهاش رفتار ميكرديد. كمي انصاف داشته باشيد و خدا را درنظر. (2506603) (alef-3)
 
ati
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۷:۳۶
خانوم توسلی به چه حقی اون حرفای بدو پشت سر کسی زدن که تو این مملکت کلی طرفدار داره؟ خوبه احترام بذاریم به سلیقه این همه جوون که خودشون میگن آینده این کشور و ما جوونا می سازیم. از حسودی داره می ترکه حسوووووووووووووووووووووووووووووووووووود (2508140) (alef-10)
 
غریب
۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۲۱:۲۵:۰۴
من هانیه توسلی را ازته قلبم دوست دارم (2508442) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۰۹:۳۸:۴۳
الناس علی دین ملوکهم (2509612) (alef-3)
 
هانیه
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۷:۱۵:۳۱
من واقعا متاسفم که هم اسم این هنرمند هستم (2513130) (alef-3)
 
ازدبیلی
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۱۸:۲۱:۳۸
بیشتر اونایی به کسانی غیر از بزرگان دینی طرفداز میشن خود باخته و ...... هستند . خدا هدایتشان بکند (2515191) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.