نظر منتشر شده
۷۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 236408
ضرغامی به انتقادها از صداوسیما پاسخ داد؛
از چرایی سانسور مسابقات والیبال تا انتقادها به اخبار تلویزیون و ...
بخش داخلی الف، 12 مرداد 93
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۹
عزت‌الله ضرغامی در جمع دانشجویان و اساتید به سوالاتی در مورد سانسور مسابقات والیبال، کیفیت برنامه‌های صداوسیما در ماه مبارک رمضان و عدم حضور سلایق مختلف فکری در برنامه‌های صدا و سیما پاسخ داد و در عین حال گفت: مخاطبان صداوسیما روز به روز افزایش پیدا کرده است.

رئیس رسانه ملی عصر امروز در نشست بعدازظهر اولین روز هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که با شعار امید،‌ نشاط و معنویت برگزار شده است با اشاره به فرمایشات رهبری در ارتباط با دانشگاه‌ها گفت:‌ مطالبی که ایشان در ارتباط با دانشگاه‌ها مطرح کرده‌اند مبتنی بر یک اطلاع دقیق از مسائل است و در واقع رهنمودهای ایشان بسیار دقیق، حساب شده و کارشناسی است و اگر به رهنمودهای ایشان در این زمینه توجه کنید با یک گنجینه عظیم ارزشمندی روبرو می‌شوید و لازم و ضروری است که از این گنجینه به نحو مناسب استفاده شود.

ضرغامی با اشاره به حوادث غزه افزود: شما فجایع غزه را می‌بینید. این جنایت‌ها به حدی است که نماینده سازمان ملل در جلوی دوربین‌های تلویزیون گریه می‌کند و نمی‌تواند حرف خود را بزند. از سویی دیگر سرباز اسرائیلی عکسی از خود در اینستاگرام می‌گذارد و افتخار می‌کند که ۱۳ کودک را کشته است.

وی با اشاره به برعکس جلوه دادن آنچه که در غزه می‌گذرد توسط برخی از رسانه‌های دنیای غرب گفت: آن‌ها با داشتن رسانه‌ها افراد را بمباران اطلاعاتی می‌کنند. درواقع بزرگ‌ترین سانسور بمباران اطلاعاتی است و آن‌قدر اطلاعات بی‌ربط می‌دهند تا فردی که دنبال اطلاعات خاصی است نتواند پاسخ خود را پیدا کند. در حالی‌که به مرور این گونه رفتارها به ضد خود تبدیل می‌شود.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر اینکه نیروهای نخبه باید ماهیت رسانه را به خوبی بشناسند تا بتوانند در این عرصه نیز موثر باشند،‌ ادامه داد: امروز مفهوم تولید خبر در دنیا عوض شده است و در این جایگاه خود شما یک مدیر رسانه و خبرنگار و تهیه کننده هستید.

وی به بحث خبرنگار شهروندی و جایگاه آن در جهان امروز اشاره کرد و گفت: شما در جایگاهی که قرار دارید از وضعیت ایران بی‌اطلاع نیستید. برخی از افرادی که در خارج از کشور هستند با توجه به پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند حتی از برخی افراد داخل کشور به روز‌تر و به لحظه‌تر هستند.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم، ضرغامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش مبنی بر اینکه این تصور وجود دارد که در برنامه‌های گفت‌وگو محور که از تلویزیون پخش می‌شود برخی از سلایق فکری حضور ندارند و در این برنامه‌ها دعوت نمی‌شوند، اظهار کرد: برنامه‌های گفت‌وگو محور صدا و سیما در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و با توجه به حساسیت موضوعی که وجود دارد ما تلاش می‌کنیم که در ارتباط با موضوعات موردبحث از جریان‌های مختلف فکری صاحب‌نام برای حضور در برنامه استفاده کنیم. مثلا چندی پیش در برنامه‌ای که در ارتباط با فلسفه بود در این برنامه طرفداران فلسفه و ضدفلسفه حضور داشتند. جدی‌ترین بحث‌ها صورت گرفت و دیدگاه‌های مختلفی نیز در مورد آن برنامه مطرح شد. در حوزه‌های فکری دیگر نیز ما سعی می‌کنیم که این اتفاق صورت بگیرد و سرآمدترین افراد در آن حوزه‌ها را دعوت کنیم. البته یکی از اشتباهات این است که مسائل را در چارچوب نگاه‌های سیاسی می‌بینیم. ممکن است خیلی از افراد از نظر سیاسی همسو باشند ولی در حوزه‌های دیگر همسو نباشند یا برعکس.

ضرغامی ادامه داد: تلاش ما این است تا آنجا که می‌توانیم به متن و محتوا توجه کنیم البته متاسفانه برخی از اوقات فضاهای حاشیه‌ای سیاسی ساخته می‌شود و این باعث می‌شود که روی بحث‌های عمیق سایه انداخته شود در حالی‌که باید از این موضوع پرهیز کرد چرا که آثار منفی همراه خود دارد.

وی گفت:‌گاهی اوقات از برخی از افراد عضو جریان‌هایی که انتقاداتی به آن‌ها ممکن است وارد باشد دعوت شده که در مورد موضوعی دیدگاه دقیق خود را بیان کنند ولی وقتی در آن برنامه دعوت شده اصل موضوع را فراموش کرده و آن‌چنان اسم برخی افراد و جریان‌های سیاسی را آورده و انتقادهایی را نسبت به برخی از افراد وارد کرده که اصل موضوع که برای آن دعوت شده بود،‌ فراموش شده است و ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم که شما آمده‌اید این موضوع را بیان کنید. در حالی‌که در سخنان‌تان اصل موضوع را فراموش کرده‌اید. و در همین ارتباط ما هزینه‌هایی را باید بپردازیم و به دستگاه‌های نظارتی جواب بدهیم ولی همان‌طور که گفتم با تمام این موضوعات ما تلاش داریم که در موضوعات مختلف افرادی با نگاه‌های متفاوت در برنامه‌های گفت‌وگو محور حضور پیدا کنند.

ضرغامی در پاسخ به سوالی در ارتباط با کیفیت برنامه‌های ماه مبارک رمضان و انتقاداتی که بعضا در این ارتباط وجود دارد، افزود: ما با توجه به نظرسنجی‌ها و مطالعاتی که بر روی برنامه‌های مورد پسند مردم صورت می‌گیرد اقدام به تولید برنامه می‌کنیم.

وی ادامه داد: من خودم شب‌ها که به خانه می‌روم کارم نظارت است. دائم شبکه‌ها را چک می‌کنم و اگر موردی نیاز به تذکر داشته باشد تذکر می‌دهم. البته سلیقه‌های مردم متفاوت است و ممکن است این برنامه‌ها سلیقه‌ افراد را ۱۰۰ درصد تامین نکند، ولی ما باز هم سعی می‌کنیم که برنامه‌ها تا آنجا که امکان دارد با سلیقه مردم نزدیک باشد و یک رضایتمندی حداکثری ایجاد شود.

وی با اشاره به سریال مدینه گفت: از این سریال استقبال خوبی شد. در این سریال الگوی یک زن مسلمان، محجبه و در عین حال فعال، کنش‌گر نمایش داده شد و نقش‌های منفی در این سریال نیز شمر و یزیدی نبودند و می‌توانستیم آن‌ها را درک کنیم و اینکه گیرها کجاست؟ ولی ممکن است یک سری از مردم سریال‌های دیگری مانند هفت سنگ یا فاخته را ترجیح داده باشند و دوست داشته باشند.

وی ادامه داد: مجموع برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان گسترده بود و من از این حیث راضی هستم و در این عرصه یک پیشرفت و موفقیتی داشته‌ایم و من خودم یک رضایت نسبی از برنامه‌های مختلفی که در طول این ماه از تلویزیون پخش شد، دارم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در طول پخش مسابقات والیبال شاهد سانسور زیاد و پخش بی‌کیفیت مسابقات بودیم و این باعث اعتراض بسیاری از مردم شد، گفت: تلاش کردیم مسابقات والیبال را با توجه به اینکه ایران نیز در آن شرکت داشت، عینا پخش کنیم. صدا و سیما رسانه جمهوری اسلامی است و ما باید شئونات جمهوری اسلامی را رعایت کنیم. برخی از پوشش خانم‌ها در سالن مسابقات خوب نبود و برخی از لباس‌ها نامناسب بود و درواقع نباید پخش می‌شد. همان‌طور که گفتم به لحاظ اعتقاداتی که ما داریم و از سوی دیگر پیگیری‌هایی که دستگاه‌های نظارتی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مورد تصاویر پس‌زمینه اغماض کردیم، تاکید کرد:‌ در این مسابقات خانم‌هایی لباس باز داشتند و مناسب نیست که این تصاویر از صداوسیما پخش شود.

ضرغامی افزود: آقای مطهری در روز دوشنبه مهمان شماست. ایشان به شدت مسابقات فوتبال را پیگیری می‌کنند و حتی بعضا به من زنگ می‌زنند و می‌گویند چرا فلان فوتبال را پخش نکردیم یا حتی به من می‌گویند که در حین پخش مسابقه فوتبال چهره خانمی نمایش داده شد که لباسش بد بود. ما نوار آن مسابقه را می‌بینیم و تصاویر که به صورت آهسته و ثابت می‌شود می‌بینیم خانمی در بین جمعیت ۵۰ هزار نفری که نمایش داده شده یک خانم تاب پوشیده و ما صحبت آقای مطهری را تایید می‌کنیم ولی وقتی دور تند می‌زنیم اصلا آن خانم مشخص نیست و من به ایشان می‌گویم که در دور تند این موضوع مشخص نبوده و مردم نیز این‌ها را نمی‌بینند و وقتی که شما مطرح می‌کنید و بحث می‌شود می‌روم ببینیم که دعوا سر چیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تلویزیون مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شود، ولی از مظلومیت مردم سوریه سخنی گفته نمی‌شود و عدالت در این ارتباط در رسانه رعایت نمی‌شود؟ با بیان اینکه عدالت را باید تعریف کرد، افزود:‌ مردم سوریه در این مدت خیلی سختی کشیدند و جریان استکبار تمام تلاشش را کرد که علیه جبهه مقاومت موضع بگیرد. آن‌ها در مورد ایران، عراق، سوریه و غزه برنامه‌های واحدی دارند. البته ممکن است رژیم سوریه برای کنترل موقعیت خود در تاکتیک و اجرا ایراداتی داشته باشد ولی امروز مشخص است که اقداماتی که علیه رژیم بشار اسد و مردم سوریه صورت گرفت در راستای تضعیف مقاومت بود.

ضرغامی همچنین در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه من در پیگیری اخبار علاوه بر اخبار تلویزیون ایران، ‌اخبار شبکه‌های دیگر را نیز پیگیری می‌کنم تا به یک خبر جامع دست پیدا کنم و اینکه در بین قشر تحصیل‌کرده این ذهنیت وجود دارد که صداو سیما یک رسانه ملی نیست بلکه یک رسانه جناحی و نزدیک به جریان اصولگراست، اظهار کرد: اینکه برخی از افراد ترجیح می‌دهند اخبار چند شبکه را ببینند تا خودشان به یک برداشت جامع برسند، اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: من به شما می‌گویم همان‌قدر که صداوسیما اسلامی است ملی هم هست، البته ممکن است که همه نیز از عملکرد صداوسیما راضی نباشند. ولی ما تلاشمان را برای رضایت حداکثری انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد می‌گویند هر دو جناح با تلویزیون بدند، ادامه داد: جناح اصولگرا به ما انتقاد می‌کند و حتی در مواقعی بیشتر از جریان مقابل اصولگرایی و به نظرم این اتفاق نشان می‌دهد که درست عمل می‌شود.

ضرغامی افزود: در ماشین که نشسته بودم با آقای ربیعی، آشنا و قالیباف به صورت تلفنی جداگانه صحبت کردم. اکنون چند روزی است در کشور در ارتباط با تکریم بانوان و جداسازی محل کار بانوان از آقایان در برخی از دستگاه‌ها مباحثی پیش آمده است. معاون وزیر کار نامه‌ای نوشته و گفته که این اقدام مغایر با فلان کنوانسیون و آزادی شغل است. طرف مقابل آن‌ها را به بی‌غیرتی دینی متهم کرده،‌ ما در تلویزیون تصمیم گرفتیم که امروز در اخبار ۲۰:۳۰ یک برنامه‌ای در این ارتباط پخش کنیم.

وی با بیان اینکه تکریم بانوان وظیفه است، ادامه داد: وزارت کار می‌گوید من یک چیز دیگری گفته‌ام ولی ما را متهم به بی‌غیرتی دینی کرده‌اند. من آقای ربیعی وزیر کار را می‌شناسم. ایشان از نظر رفتار و اخلاق نزدیک به اصول انقلاب هستند. البته برنامه‌ای که ما در ۲۰:۳۰ در این ارتباط پخش خواهیم کرد ممکن است اظهارنظرهایی نیز در پی داشته باشد و مثلا یک نفر بگوید باید آن جور می‌زدی.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: رهنمود مقام معظم رهبری این است که دعواهای سیاسی به خصوص بین سران قوا را روی آنتن نبریم. البته ممکن است برخی فکر کنند ما در صداوسیما قلدری می‌کنیم که مثلا حرف فلان رئیس قوه را عمل نکرده‌ایم در حالی‌که ما ماموریت داریم این گونه مسائل را روی آنتن نبریم و درست عمل کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه ممکن است در تلویزیون ما در انعکاس برخی از اخبار نسبت به دیگر رسانه‌ها تاخیر داشته باشیم، افزود:‌ ما سعی می‌کنیم در برابر اخبار تعهد داشته باشیم . ما برخی از اخبار مهم را با شورای امنیت و دولت چک می‌کنیم و اجازه نداریم که همین‌طوری این اخبار مهم و حساسیت‌زا را پخش کنیم. چرا که صداوسیما یک رسانه رسمی و ملی است و ما باید دربرابر اخبار متعهدانه عمل کنیم و این به تاخیرهایی که بعدا صورت می‌گیرد می‌ارزد، چرا که خبری که داده می‌شود درست است.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم اخبار مهم را در کمترین زمان ممکن با رعایت تمام موارد در کوتاه‌ترین سرعت ممکن به مردم برسانیم مگر اینکه یک خبر حاشیه‌ای باشد و برخی از افراد اصرار داشته باشند که آن خبر حاشیه‌ای را مهم تلقی کنند. همان‌طور که در برخی از مواقع دشمنان سعی می‌کنند مردم را از متن به حاشیه بکشانند.

ضرغامی به رابطه صداوسیما به دولت قبل و دولت کنونی اشاره کرد و گفت:‌ دولت قبل در دوره اول انتقادات زیادی را داشت و یک سری سوءتفاهم‌هایی وجود داشت، ولی به مرور زمان این سوءتفاهم‌ها کمتر شد و دولت دوم مسائل و اختلافات کمتر شد. در دولت جدید من به آقای روحانی گفتم با توجه به تجربه دولت قبل شما فاصله را کوتاه کنید.

وی ادامه داد: در کنار سرویس‌هایی که ما به دولت‌ها می‌دهیم انتقاد نیز باید وجود داشته باشد. البته ممکن است برخی از مسئولان گاهی اوقات، وقتی یک خبری پخش می‌شود ناراحت شوند و حتی برخی اوقات مشاهده کردیم که این ناراحتی را رسانه‌ای نیز می‌کنند.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: در طول چند سالی که من ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشتم از هیچ کسی شکایت نکردیم و شکایت‌های قبلی را نیز پس گرفتیم.

ضرغامی همچنین با اعتقاد بر اینکه مخاطب صداوسیما روز به روز افزایش پیدا کرده است، ادامه داد:‌ اگر یک سری از افراد از سایر رسانه‌ها استفاده می‌کنند به معنای ریزش مخاطب نیست. بسیاری از کسانی که ماهواره دارند با استفاده از آن می‌خواهند شبکه‌های جمهوری اسلامی را خوب ببینند.

وی افزود: برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای که در سایت‌ها می‌گویند بیننده دارند یک سری سریال‌هایی را پخش می‌کنند که به دلایل مختلف مخاطب جذب می‌کند به خصوص سریال‌هایی که فضای زنانه دارد مخاطب زیادی را جذب می‌کند و ماهواره‌بین‌ها سراغ آن می‌روند و وقتی آن سریال تمام می‌شود مخاطبش به صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران متنوع هستند، در پاسخ به سوال دانشجویی که در ترکیه تحصیل می‌کرد و اعتقاد داشت مردم کشور همسایه ترکیه از ایران شناخت چندانی ندارند، گفت:‌ کانال‌های ما روی ۲۹ ماهواره فعال هستند و تنها ماهواره‌ای که در اوج ارتباطات خوبی که ما با ترکیه داریم اجازه نداد کانال‌های ما از آن ماهواره پخش شود،‌ ماهواره ترک ست است. گرچه در بالاترین سطح با مقامات ترکیه صحبت کردیم، آن‌ها قول‌هایی هم دادند ولی عمل نکردند گرچه می‌دانیم چرا این کار را نکردند.

وی خطاب به این دانشجو گفت: از این افراد بخواهید که کانال‌های متنوع جمهوری اسلامی را برای شناخت بیشتر ایران روی ماهواره‌های دیگر ببینند.
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۲۳:۲۷:۳۵
دعا میکنم چند صباح باقیمانده ریاست ایشون بزودی تموم بشه. (2283178) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۷:۴۹
آقای ضرغامی حالا درک میکنم که چطور شبکه های مختلف سیما بعد ازهر مناسبتی میان ازخودشون تعریف تمجید می کنن
چون نیروهای شما هستن
هرکی ندونه فکر می کنه شما پربیننده ترین رسانه دنیا هستید
اگرم باشید به لطف پارازیت هاست (2283408) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۹:۵۵
حالا مثلا فکر کردی بعدش چی میشه!؟! (2283597) (alef-10)
 
رسانه ملی
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۵:۳۲:۱۸
با این جوابها دیگه دلیلی برای استفاده از ماهواره اصلا نمی بینم اصلا!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2284262) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۱۰:۵۶:۱۳
و ایشالا نفرات بعدی که تو هر پستی تو مملکت میان( حال خوب )داشته باشن و مخصوصا ریاست رسانه م ل ی (2287710) (alef-14)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۷:۲۰
آقای ضرغامی عزیز مردم خوب و بد مسائل را بهتر و بیشتر از شما درک می کنند پس شما اخبار را همانطور که هست به اطلاع مردم برسانید تا مردم خود قضاوت کنند نه اینکه به مردم تحمیل کنید که چه چیزی را ببینند و گوش کنند و چه چیزی را نه . (2283187) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۲:۵۵
هر زمانی که شرایط ارتباط گیری "رسانۀ ملی" ما به جایگاهی رسید که صدای "مخاطب " را بطورمستقیم و بدون هرگونه پیش-ارزیابی و پیش-عیارسنجی ، به روی آنتن برد، میشود چنین اندیشید که اطمینان " مخاطب " به رسانۀ ملی ، در حال شکل گیریست ؛
در حال حاضر برنامۀ 90 تنها برنامه ای می باشد که صدای " مخاطب " ( البته همگی مخاطبین دارای اسم و رسم و با هویت کاملا شناخته شده وهمگی دست اندر کار، نه ناشناس!!!!) را به طور مستقیم روی آنتن می برد ؛ (2283531) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۳:۴۶:۲۰
تاسف بار است که به جایی رسیده ایم که پخش مستقیم نظرات بیننده ها را باید معیار مقبولیت صدا و سیما فرض کنیم در حالیکه ضعیف ترین رسانه ها این مرحله را پشت سر نهاده اند و ..... (2283950) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۲۳:۴۸:۵۲
نه پس آقای ضرغامی بیاد بگه صدا و سیمای خوب عمل نمی کنه... این همه برنامه می سازند چند تا کارشناس حرفه ای بیارند و تو همون برنامه نظر عموم رو هم با پیامک بپرسند... (2283212) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۰:۰۷
اگر ترک ست اجازه نمایش نمی دهد چرا سریال ترکی می خرید با آن وضع حجابشان؟ (2283215) (alef-13)
 
حسینعلی خان
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۱۱:۵۵:۰۹
دقیقا.
وضع حجاب سریالها بدتره یا پوشش زنان در سالن مسابقات والیبال؟
آخه اونی که دنبال نگاه به زنان بی حجاب یا بدلباس باشه میاد یه مسابقه حساس ملی رو نگاه کنه؟ عزیز من، اون آدم کافیه شلوارشو پاش کنه بره تو یکی از خیابانهای تهران پخش زنده شو میبینه! (2285587) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۲:۲۴
مشك آنست كه خود ببيويد نه آنكه عطار بگويد (2283219) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۴:۱۰
تلویزیون الان 2 سال هیچی نداره ! چون نظر مردم اصلا برای این آقا مهم نیست .. (2283239) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۰:۴۴:۱۲
از متنِ فرمایِشاتِ جنابِ ضرغامیِ بزرگ! ؛
«آنهاباداشتن رسانه‌هاافراد را بمباران اطلاعاتی میکنند. درواقع بزرگترین سانسور بمباران اطلاعاتیست و آنقدر اطلاعات بی ربط میدهند تا فردی که بدنبال اطلاعات خاصیست نتواند پاسخ خودرا پیداکند. درحالیکه به مرور اینگونه رفتارها به ضدِّ خود تبدیل می‌شود.»
آقای ضرغامی اینرا میداندکه این رفتارها به ضدخودتبدیل میشود و اینقدرسانسور میکند و اطلاعاتِ بی ربط به خوردِ ملت میدهد. عجبا...!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2283267) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۰:۵۷:۲۸
پاسخ هایی که می شه از قبل پیش بینی کرد! هم از صدا و سیما حالم بد می شه هم از مدیرش! (2283274) (alef-10)
 
محسن 1362
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۱:۰۴:۲۲
کسی که خودش رو به خواب زده را نمیشه از خواب بیدار کرد!!! (2283279) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۴۱:۴۳
نه خير دوست عزيز ايشان خودشان را به خواب نزده اند بلكه خيلي هم بيدار و هوشيار است و به دنبال اهداف خود و همفكرانش هست. چيزي كه هست اينهكه ايشون درخواست دارند مردم بخوابند و هر چيزي كه ايشون و گروهشون بخواهند بفهمند و داراي چهارچوب فكري باشند و مثل ايشان فكر كنند. (2283421) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۱۳:۵۷:۲۶
داره هیئتی اداره میشه (2285943) (alef-14)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۱:۱۱:۴۹
من وقتی مسابقات جام جهانی رو می دیدم هر بار که تصویر یه خانم پخشمیشد می گفتم الانه که مطهری نامه بنویسه واعتراض کنه (2283287) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۱:۱۲:۴۹
جناب ضرغامي لطفا با صاحب نظران ارتباطات و رسانه بحث كنيد (2283288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۱:۲۸:۵۲
مصاحبه هم عين برنلمه هاي تلوزيون كاملاً حق به جانب و همش توجيه (2283303) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۱:۴۰:۱۰
مشک آن است که خود بگوید نه آنکه عطار بگوید.

میزان استقبال از رسانه ملی خود نشانه میزان موفقیت دوره ی ریاست ایشان میباشد (2283310) (alef-13)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۲:۳۴:۱۸
وقتی هرصبح از پنجره ی خونه به ساختمان های اطراف مینگرم و خیل عظیم دیش های ماهواره ای را میبینم تنها وتنها یک جواب میرسم عدم صداقت شما درکردار وگفتار . (2283325) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۳۳:۱۲
نه اینکه ماهواره ها و رسانه غربی همه صداقت دارند. شما دچار هژمونی شدی!!!! (2283415) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۶:۲۰
اونها هم صداقت ندارند ولی اصلاً قابل مقایسه با رسانه میلی نیستند. (2283562) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۱۸:۵۶:۲۸
مردم می خوان همه شو ببینن و خودشون قضاوت کنن، هژمونی بگیریم بهتره تا به شعورمون توهین کنند (2286738) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۳:۳۱:۱۲
صدا و سیما در زمان مدیریت آقای ضرغامی هر روز بدتر از دیروز فقط وفقط تاسف (2283330) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۶:۴۹:۱۲
دولت ترکیه یه دولت دورو و منافق هست، هرگز نباید بهش اعتماد کنید. (2283344) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۰۰:۵۶
آقای ضرغامی ، مردم جیگر نیستند. (2283347) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۱۲:۲۵
"وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در طول پخش مسابقات والیبال شاهد سانسور زیاد و پخش بی‌کیفیت مسابقات بودیم و این باعث اعتراض بسیاری از مردم شد، گفت: تلاش کردیم مسابقات والیبال را با توجه به اینکه ایران نیز در آن شرکت داشت، عینا پخش کنیم. صدا و سیما رسانه جمهوری اسلامی است و ما باید شئونات جمهوری اسلامی را رعایت کنیم. برخی از پوشش خانم‌ها در سالن مسابقات خوب نبود و برخی از لباس‌ها نامناسب بود و درواقع نباید پخش می‌شد. همان‌طور که گفتم به لحاظ اعتقاداتی که ما داریم و از سوی دیگر پیگیری‌هایی که دستگاه‌های نظارتی می‌کنند."
بهتر نیست بازیها را با دو ، سه یا چهاردقیقه تاخیر پخش کنید ولی اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید؟
من نمیدانم چه فردی، وقتی تیم ملی کشورش بازی سطح جهانی دارد بجای حرص و جوش بازی به لباس خانمها دقت میکند؟!!!!!!!!!! (2283351) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۷:۱۳:۰۳
تازه میتونستند یه سانسورچی با سلیقه انتخاب کنند تا چند صحنه بی نمک را بارها و بارها در حد افراط تکرار نکنند. (2284469) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۱۳:۵۷
این حرفا به درد ما نمیخوره (2283352) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۶:۵۷
شما bbc تو نيگا كن (2283513) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۰۰:۲۳:۵۱
من که همین کارو می‌کنم خیلی‌ هم راضیم (2285066) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۲۲:۰۱
1-وقتی اون سریال پربیننده که میگید در فلان شبکه ی ماهواره ای تموم میشه سریال پر بیننده دیگه ای شروع میشه. و هرگز مخاطب به صفر نمی رسه. ضمن اینکه هر شب فقط یک سریال نیست بلکه چندین شبکه ی فیلم و سریال وجود دارد و لذا هرگز مخاطب به صفر نمی رسد.
2-در مورد مسابقات ورزشی ما را به زور عضو صداوسیما کرده اند و مجبوریم روی قبض برق حق اشتراک پرداخت کنیم. شاید کسی یا کسانی باشند که آستانه ی تحملشان بالاتر باشد و سریع با دیدن یک تصویر تحریک نشوند و بازی والیبال را رها کرده و بروند کار دیگر کنند، آنها چه کنند؟ نباید شبکه های خصوصی وجود داشته باشد؟ ضمنا نفرمائید با لباس مشکل داشتید کلا شما زن و دختر بدون روسری رو نشون نمی دادید تا مردم فکر کنند همه زنان ایرانی در تمام کره ی زمین، حجاب در حد پوشش مو را قبول دارند و فقط به قول خودتان کمتر از سه درصد هستند که قبول ندارند.
3-در مورد سوریه شما دوگانه عمل کردید. ظاهرا از دید صداوسیما خون مردم غزه رنگین تر از خون مردم داغدار و آواره ی سوریه هست.
4-در مورد استفاده مردم از ماهواره برای خوب دیدن صداوسیما همین بس که فردی که خواب هست را می توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده هرگز. (2283357) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۲۲:۳۷
جناب ضرغامی ؛بیا و در حق ملت این لطف را بکن و دست از سر صدا و سیما بردار . (2283358) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۳۱:۵۷
آقای ضرغامی متشکر ما خیلی از توضیحات شما مستفیض شدیم و خیلی قانع کننده بود !!!!!!!!!!!!! (2283367) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۴۴:۲۹
این پاسخ ها به درد نمی خورد (2283373) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۴:۴۴
این که می فرمایید صدا وسیما ملی است یعنی چه ؟ شما همه اش می فرمایید من می پسندم . من راضی هستم .من قبول دارم .من موافقم و.....اصلا ملت در صدا وسیما چه نقشی دارد جز گروه خاص خودتان .اصول گرایان وبقیه هیچ (2283381) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۸:۳۸
مثل روز روشنه که صداوسیما رفتار از لحاظ سیاسی جانبدارانه است و حب وبغض دارد (2283386) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۰۱:۴۰
چرا در مورد دروغ ها و وارونه کردن اخبار حرفی نزده؟؟؟؟؟ (2283389) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۰۵:۰۴
رسانه های تک صدا منفعل و بدون مخاطب هستند این نکته ساده را بفهمید! (2283392) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۱۲:۲۲
همون 20:30 برای قضاوت در مورد صدا و سیما کافیه (2283399) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۱۳:۲۵
جناب آقای ضرغامی کاش اجازه می دادید که مردم خودشان خیر و شر را ببینند و انتخاب کنند کاش به جای همه تصمیم نمی گرفتید و کاش باور داشتید که شعور مردم ایران اسلامی آنقدر پایین نیست که مثل کودک نابالغ با آنها برخورد شود. (2283400) (alef-13)
 
حسين رضائي
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۴:۴۸
سلام بر مهندس ضزغامي عزيز : برادر عزيز خودتان بهتر از همه ما اگاه به عملكرد صدا و سيما هستيد . و اينكه با با اقدامات شما و دوستانتان چقدر از اين مردم به نا حق به پاي ماهواره كشيده شدند. و گناه آن به گردن شما و دوستانتان است. آيا با سانسور چند صنحه آرايش شده و يا با لباس آستين كوتاه بانوان مشگل تهاجم فرهنگي اين كشور را حل نموده ايد. برادر من اگر را كار نداريد و يا اختيارات چرا كنار نميرويد تا كسي بيايد با جرات تر از شما. يعني پست در اين دنيا اين قدر اهميت براي شما دارد. اين مردم خيلي فهيم و با شعور هستند و خدا را خوش نميايد تا با اين مردم شهيد پرئر اين گونه زفتار شود. خود دانيد. والسلام. (2283406) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۹:۴۹
حيف رسانه ملي كه محبوبيتش رو از دست داده. اين رو ميشه از تبليق كفش تن تاك و كباب پز و سرم موي كريستال فهميد. اينها رو حتي شبكه هاي در پيت ماهواره هم ديگه تبليغ نمي كنن. (2283410) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۳۷:۳۴
آفرين به اين مدير لايق توانمند (2283419) (alef-10)
 
آا محمود
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۴۲:۴۷
تماما حرف هاي مخالفين صدا وسيما را در خصوص آقاي ضرغامي انعكاس داديد خيلي نامردي است در باره يك مدير توانمند اين گونه قضاوت كردمخالفين خيلي دنبال صدا وسيماي خصوصي هستند (2283423) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۴۶:۰۴
یعنی کسی در آن جلسه نبود به این پاسخ‌های آبکی اعتراض بکند! ایشان در واقع همان سئوال ها را با بیان دیگر تکرار کرده تا مخاطب گمان کند پاسخ گرفته است! شگرد رسانه‌ای ایشان غیر قابل قبول است. به نظرم دیگر خسته شده و می‌خواهد زودتر این چند روز هم تمام شود! (2283427) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۴۸:۱۲
کلا ما خوبیم مردم اشکال دارند ! (2283432) (alef-10)
 
میلاد
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۲:۱۸
سلام آقای ضرغامی لطف کنید ظاهر خوشگل صدا وسیما را به مردم معرفی نکنید. فکری به حال نیروهای شرکتی درون سازمانی صدا وسیما بکنید. نیروهای برنامه ای و حق الزحمه ای که بالای هفت هشت سال دارند مثه چی کار می کنند و پارتی ندارند که مثه بعضی ها شش ماهه رسمی شوند و یا قراردادی بشوند......چرا کسی در این مورد از ایشون سوالی نپرسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2283434) (alef-10)
 
شيما
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۰۹:۲۵:۲۰
صدا وسيما در زمان آقاي ضرغامي خيلي رشد داشت (2283471) (alef-10)
 
یک شهروند معمولی
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۷:۱۸:۳۸
مانند رشد اقتصادی زمان احمدی نژاد! (2284474) (alef-13)
 
ارشدي
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۰:۴۵
با سلام به همه دلسوزان واقعي كشور و ملت اسلامي.انچه من از عملكرد اقاي ضرغامي برداشت ميكنم.1- عامل گسترش استفاده از ماهواره در ايران شخص ايشان هستند كه با برنامه هاي بي كيفيت و بي محتوي كه حاصل تفكر عدهاي قليل ميباشدتلاش بي ثمري انجام دادند كه بگويند همه محتواي صدا وسيما به زعم ايشان اسلامياست .2- صدا وسيما مكتب تملق و چابلوسي را در زمان ايشان باب كردو اين شده براي پيام دادن گروه خاصي به يكديگر.3-همه افرادي كه براي سخنراني دعوت ميشوند از گروه خاص و گزينش شده و عملا با توجه به انتخابات اخير از گروه اقليت جامعه هستند.برابر امار واقعي نه امار اقاي ضرغامي در كشور حدود 82 در صد از ماهواره استفاده ميكنند مصداق ان اگر با مترو به سمت حرم مطهر سفر كنيد بر روي بام خانه ها و حتي منازلي كه 50 ميلين نمارزد يك ديش چند ميليوني گذاشته اند بايد گفت اقاي ضرغامي و حامين ايشان سرتان را زير برف كردهاي چقدر در وغ ميگوييد يك بار بدون استفاده از اتومبيل فرنگي با مترو حركت كنيد واقعيات را حتما ميبينيد.4-شما فكر ميكنيد عقل و شعور شما از 75 ميليون بيشتر است و فقط شما و عده قليل اطراف شما كه فعلا صاحب قدرت هستيد سرنوشت كشور را بهتر تشخيص ميدهيدو انچه فكر ميكنيد بهترين است.با تشخيص خود عدهاي را ممنوع التصوير ميكنيد ويا عدهاي را ممنوع الصحبت و....ايا اين به نفع جامعه است ؟6-جالب اينجاست كه در رابطه با رضايت مردم از صدا وسيما امارهاي جالبي ارايه ميدهيد كه گويا نظر كاركنان ان سازمان را به كل جامعه تسري ميدهيد مثلا 90 در صد از سيما ابراز رضايت دارند اگر ان 18 درصدي كه سيما را نگاه ميكنند نظر بخواهيدبا به اين امار نميرسيد واقعيت امر اين است كه اگر امار رضايت مردم يك سازمان بي طرف وبا صداقت اعلام كند فكر نميكنم از 15 درصد تجاوز كند همه خودمان را گول ميزنيم .7-شما به طور دايم از اين تريبون كه متعلق به همه مردم است عليه عده اي بر خلاف منشور اخلاق و شرع و قانون اتهام به قصد تخريب و مخدوش كردن وجهه انها بدون استماع دفاعيات انها وارد ميكنيد كه واقعا جواب خدا را چگونه خواهيد داد؟ (2283543) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۷:۴۴:۲۹
عزیزم اینها برنامه ها را برای کسانیکه از ماهواره استفاده نمی کنند می سازند شما هم اگر دنبال حقایق هستید بروید دنبال M A H V A R E H و خلاص ! فکر می کنید اینها اصلا متوجه هستند که چکار می کنند !!! (2284525) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۷:۴۶:۳۳
به به آقای ضزغامی ! چقدر نظرات و صحبت هایتان مشت محکمی بود بر دهان کسانیکه با خارج از کشور در ارتباط اند و ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
" حالا کی این سنحنان پچش شد؟!! (2284529) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۱:۴۵
من فكر مي كنم هيچ شغلي حساس تر از شغل سانسورچي تو ايران نباشد چون با يك اشتباه دودمانش به باد مي رود (2283559) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۴۹:۴۵
خداراشکربرنامه های سیما رضایت خودشماراجلب کرده واما بعد فهمیدیم سیما فقط متعلق به دونفراست دوجناح بخاطرهمین نکته اساسی بود که اینهمه برنامه های مزخرف پخش میشدمافکرمیکردیم مخاطب مردم هستند نگو مخاطب فقط دوجناح هستند (2283576) (alef-10)
 
ثریا
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۴:۴۶
آقای ضرغامی از موقعی که صدا و سیما سلیقه ای شده خیلی از مخاطبین خودش را از دست داده متاسفانه وقتی اعتماد مردم از بین رود دیگر به این راحتی نمی توان آن اعتماد را برگرداند شاید حتی یک دهه طول بکشد من خودم شخصا سه چهار سالی هست که غیر از برنامه های ورزشی چیز دیگری از تلوزیون مشاهده نکردم هر چند اکثر اوقات برنامه های ورزشی با اون سانسورهایش روی اعصابه لطفا عدالت اسلامی رو رعایت کنید. اینکه دهها شبکه تاسیس کنید و همه شبکه ها برنامه های تکراری و قدیمی که مردم شاید ده بار دیده باشند که هنر نیس (2283584) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۷:۲۶
با سلام
پاسخ ها اصلا قانع کننده نبود. مثلا برای مشکلات در پخش مسابقات والیبال، بجای پرداختن به اصل موضوع پای علی مطهری را وسط کشیده است. به امید مدیریتی جدید، واقع بین تر و پویاتر در صدا و سیما. (2283589) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۴:۱۱
اين مردمي كه آقاي ضرغامي ميگن،كجان كه ما نميبينمشون؟؟؟؟
سليقه مردم.
طبق نظر مردم.
رضايت مردم.
رسانه مردمي.؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2283604) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۱:۳۱:۲۸
بنازم آقای مطهری را که مثل شیر آنجا نشسته و اجازه نمیده صدا و سیما دست از پا خطا کنه تصاویر نامناسب پخش کند به این میگن آقازاده واقعی (2283661) (alef-10)
 
امید22
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۱:۲۰
حالم از پخش فوتبال/سریال/فیلم/والیبال و.....خارجی بهم میخوره. (2283727) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۶:۰۳
با سلام
اگر پخش نا مناسب مسابقات والیبال به دلیل پوشش نامناسب خانمهاست که در خیابانها هم باید خیلی از بانوان را سانسور کرد. حداقل مسابقات را با چند دقیقه تاخیر پخش کنید تا لااقل یک سانسور حرفه ای انجام بشه نه تا این حد مبتذل و اعصاب خورد کن. ضمنا اگر کسانی مسابقات والیبال را به دلیل پوشش نامناسب خانم ها دنبال می کنند واقعا مریض تشریف دارند چون بسیاری ازشبکه های ماهوارهای و فیلم های دستفروشان محلی شما را از این بابت بی نیاز میکنند. متاسفانه دید مسئولین صدا و سیما هم همینگونه است و همه را مشابه آن دسته از بینندگان میبیند. متاسفانه با عملکرد بد صدا و سیما پسر 15 ساله من هم که عاشق والیبال است از اصل به فرع کشیده شد و جاهایی را که از دست سانسورچی محترم در میرفت و خانمی را نشان میداد , با هیجان می گفت بابا اینو یادشون رفت . سیاست های غلطی که در خصوص ویدئو و ماهواره به کار رفت هنوز باعث عبرت دوستان نشده و گویا میخواهند تکرار مکررات کنند. این گوی و این میدان.
بیائید با مردم صادق باشید. اخبار یکسویه و برنامه های خسته کننده راه به جایی نمی برد. مردم میفهمند جه شما بخواهید چه نخواهید. (2283736) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۲:۳۶:۰۹
متاسفانه ضرغامی کاری کرد که مردم به رسانه بیگانه روی اورند. (2283781) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۳:۱۵:۴۶
با سلام
من نظرم اینه که در همین صدا و سیمای آقای ضرغامی یک نظر سنجی بزارید و نظر مردم رو در مورد صدا و سیما و آقای ضرغامی بخواهید بعداً مردم و آقای ضرغامی خواهند فهمید چه جایگاهی در بین مردم دارند
اگر صدا و سیما خودش رو رسانه ملی می داند این نظر سنجی رو انجام بدهد (2283887) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۵:۳۱:۳۲
در مسائل اجتماعی سیاسی کارشناسان دعوت شونده فقط نظر مجری را تکرار میکنند آقای ضرغامی توجیهاتی میفرمایند که بچه های دبستانی هم توجیه نمیشوند (2284258) (alef-10)
 
فرشاد
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۳:۳۷
اقای ضرغامی این رسانه میلی است پس بیایید این میلی بودن را در مورد کانالها رعایت کنید.مثلا مسابقات والیبال را از دو کانال یکی با سانسور و یکی بدون سانسور پخش کنید تا بیننده فهیم ایرانی به میل خود کانال مربوطه را انتخاب کند. (2284276) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۹:۲۴:۴۶
آقای ضرغامی لطف بفرمایندیکبارهم شده راست ودرست حرف بزنند.برنامه هاپرشده ازتبلیغ برای یه جناح خاص (که اینقدرتکرارمیشه که طرفداران همون جناح هم ابرازخستگی میکنند),البته بایدباشدچراکه خودش متعلق به ان جناح وتفکرسیاسی است.دردوره قبل انقدرسرویس دادندکه اخردولت نیزاجر و زحماتشون ازطرف دولت اداشدو....خسته نباشیدواقعابااین تابلوعمل کردنتون!!!!! (2284684) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۲۱:۰۳:۰۴
روز به روز داره مخاطبای تلویزیون بیشتر میشه؟؟؟
مگه دیشای پشت بوم خونه ها رو ندیدی جناب ضرغامی؟؟؟
دیش ها کمتر شده؟؟؟
این آمارو از کجا آوردی؟؟؟
هر هر هر جکت با مزه بود..... (2284808) (alef-13)
 
احمدرضا
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۲۲:۳۱:۴۰
سیستم نظارت بر صدا و سیما اگر درست بود به این وضع افتضاح نمی افتاد که در شبکه اصلی و دولتی کشور کباب پز و دمپایی را در ساعات پر بیننده تبلیغ کند و مرتب پرونده سازی و خبرسازی دروغ و گرایشی کند.
در هیچ کشوری من سراغ ندارم که شبکه دولتی این چنین چیپ عمل کند. (2284918) (alef-14)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۰۹:۱۳:۴۳
دوستان عزیز من هم مانند شما از دست کارگردان و ارزیاب پخش بسیار ناشی پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال حسابی عصبی و ناراحت شدم که با پخش بیش از اندازه و ملال آور چند نما و پلان تکراری اعصاب مخاطب را به هم ریخت. خیلی بهتر میشد ضمن حفظ و رعایت ضوابط بر حاکم بر پخش برنامه های صداوسیما این مسابقات را پخش کرد....
ولی خواهش میکنم سعی نکنیم خودمان و دیگران را گول بزنیم.... اینکه عده ای میگویند ما اصلا در آن هیجان بازی تیم ملی به این چیزها توجه نمیکنیم و یا از دیدن چند تصویر و نمای خانمها یا آقایان با لباسهای بسیار نامناسب اصلا تحریک نمیشویم و کسانی که تحریک میشوند بی ظرفیت هستند و بروند برای خودشان فکری بکنند به بدیهی ترین اصول و قواعد روانشناختی و تبلیغی توجه ندارند....

میدانم که اگر این کامنت را الف منتشر کند سیل توهین و مخالفت و .... در جواب بنده خواهد آمد اما این سبب نمیشود که خودم را گول بزنم و انکار بدیهیات کنم....
مطمئنا این تصاویر هر چند کوتاه کارکرد خود را دارند و قطع یقین کمترین اثر آنها حساسیت زدایی از بیننده نسبت به پوشش های نامناسب است .نمیخواهم بگویم که آن مرد یا زنی که آمده و در سالن نشسته ،هدفمند آمده تا پخش تصویرش با آن لباس نامناسب بر بیننده یا مخاطبی موثر واقع شود.

اتفاقا بخش مهمی از مخاطبانی که وجود این تصاویر توجه آنانرا جلب میکند نه به خاطر بی ظرفیتی آنان است بلکه به این دلیل است که هنوز حساسیت های آنان حفظ شده و در فرایند حساسیت زدایی قرار نگرفته اند که البته قرار نگرفتن آنان در چرخه حساسیت زدایی حاصل تلاش و عمل هدفمند و فعال خودشان است. و با عرض معذرت از همه مخاطبان محترم باید عرض کنم من و ان کسانی که پخش این تصاویر در ما حساسیت یا تحریکی ایجاد نمیکند متاسفانه قبل از آن ناخودآگاه و با اختیارو بی اختیار آنقدر این گونه تصاویر را دیده ایم که حساسیت مان کم شده است.

باز هم میگویم چون از گول زدن خودم خوشم نمی آید ،تصویر چه در متن کادر باشد چه در حاشیه یا به قول رسانه ای ها بک گراند باز هم هر کدام اثر خود را دارد و این یک اصل ثابت شده روانشناختی و تبلیغی رسانه ای است....

بنابر این در این مورد خاص پخش مسابقات اینکه صداوسیما سعی کرده این تصاویر نامناسب را حذف کند کار درستی کرده اما متاسفانه اینکار را خیلی بد و غیر حرفه ای انجام داده و روی اعصاب مخاطبان راه رفته و این عملکرد غیر حرفه ای انان باعث شده تا اصل موضوع ضرورت عدم پخش چنین تصاویری زیر سئوال برود....
یک نکته : بنده وکیل مدافع صداوسیما نیستم و این نظر من صرفا در خصوص وضعیت پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال بود و الا اگر فرصت بود به عنوان کسی که دستی در کار رسانه ای دارم و اندک سوادی در این حوزه چندین صفحه در نقد تولید و پخش برنامه در صداوسیما مینوشتم. (2285248) (alef-14)
 
کارمند صدا و سیما
۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۰۹:۲۶:۴۸
عمو عزت اینا شما را از نزدیک ندیند و نمیشناسنت.....خدا وکیلی اگر این جماعت کاسه داغتر از آش صدا وسیما نبودند ....الان سازمان گلستان بود....پخش میکنی نظر میدن....پخش نمیکنی ...نظر میدن.....حزب بادن این جماعت (2285270) (alef-14)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۰۸:۰۰:۱۱
خسته نباشید جناب آقای ضرغامی (2287483) (alef-10)
 
حسینعلی خان
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۱۳:۲۵:۱۵
دقیقا.
وضع حجاب سریالها بدتره یا پوشش زنان در سالن مسابقات والیبال؟
آخه اونی که دنبال نگاه به زنان بی حجاب یا بدلباس باشه میاد یه مسابقه حساس ملی رو نگاه کنه؟ عزیز من، اون آدم کافیه شلوارشو پاش کنه بره تو یکی از خیابانهای تهران پخش زنده شو میبینه! (2287972) (alef-14)
 
ب.ز
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۲۲:۴۵:۲۱
آقای ضرغامی من نمیدونستم شما اینقدر طرفدار دارین ایمان آوردم بهتون (2288939) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۶ ۱۶:۵۷:۳۲
شما خوبید ما بدیم (2318332) (alef-3)
 
محمد علی بیگی
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۱:۵۲
بعضی از صحنه ها را بیخودی سانسور می کنند . مثلاً وقتی کرنر می زنند توپ روی هوا به سمت دروازه می ره در پشت زمینه ، تماشاچیان که دیگه سانسور کردن نداره!!!! فقط اعصاب مردم رو به هم می ریزن . ولی باید هم فحشا در جامعه جمع بشه و هم در صدا و سیما ، البته به وسیله خود مردم . (2339751) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.