نظر منتشر شده
۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 258008
چرا ظریف پیام رهبری به جوانان غرب را توئیت نکرد؟
علیرضا جلولی، 8 بهمن 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
۱ – اساتید علوم استراتژیک می‌گویند اگر حجم کارهای خودتان را ۱۰۰ واحد در نظر بگیرید، هفتاد واحد آن امور جاری و روزمره، بیست واحد آن امور مهم و ده واحد آن امور استراتژیک است. در عین حال اگر فرصت زمانی و انرژی و توانایی خودتان را هم ۱۰۰ واحد در نظر بگیرید، هفتاد واحد آن باید صرف آن ده واحد امور استراتژیک بشود، بیست واحد آن صرف همان بیست واحد امور مهم شود و فقط ده واحد آن صرف آن هفتاد واحد امور جاری و روزمره گردد. به عبارت بهتر، اهمیت و اولویت آن ۱۰ واحد امور استراتژیک به اندازه‌ای است که باید ۷۰ درصد وقت و انرژی و توانایی خودتان را صرف پیشبرد آن بکنید.

۲ – در ساختار تمام دولت‌های دنیا، وزارت امور خارجه دو مأموریت کاری کلی و مشخص دارد. یکی دیپلماسی رسمی و دیگری دیپلماسی عمومی. در قضیه اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر(ص)، انتظار طبیعی افکار عمومی از دولت و به طریق اولی از وزارت امور خارجه این نبود که کانون هر دو ماموریت دیپلماسی رسمی و دیپلماسی عمومی خود را متوجه این اهانت به ساحت پیامبر(ص) نماید. در دیپلماسی رسمی در مقام عمل، سفر محمد جواد ظریف به فرانسه در بحبوحه این اقدام نشریه فرانسوی و دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه و سپس عدم اقدام مشخص و برجسته دیگری نظیر اخراج سفیر فرانسه از تهران یا دست کم احضار سفیر به وزارت امور خارجه، عملا از کنار این توهین بزرگ به پیامبر(ص) عبور کرد.

۳ – محمد جواد ظریف از همان آغاز به کار دولت یازدهم در دیپلماسی عمومی ورود جدی پیدا کرد. او برای این کار از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی کمک گرفت. از فیسبوک و توئیتر به صورت فزاینده‌ای برای برقراری ارتباط با مخاطبان سیاست‌های خود استفاده کرد. او از این طریق قبل از اینکه رسانه‌های رسمی را از روند مذاکرات هسته‌ای باخبر کند، مخاطبان فیسبوکی خود را در جریان می‌گذاشت. او در شهریور ماه ۹۳ نیز در گفتگوی توئیتری با دختر نانسی پلوسی به او که یک یهودی است، عید سال نو عبری را تبریک و ضمن آن موضع خود را در قبال مسئله مهم هولوکاست به آن روش معروف بیان کرد. صفحه فیسبوک او بیش از ۹۰۰ هزار لایک دارد که برای یک فرد دیپلمات در جمهوری اسلامی رقم بالایی است. همچنین صفحه توئیتر او بیش از ۲۰۰ هزار دنبال کننده دارد که این نیز با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان ایرانی نیستند، باز هم عدد بالایی است. به عبارت دیگر میدان عمل برای دیپلماسی عمومی با روش محمد جواد ظریف کاملا باز است.

۴ – در پی حوادث اخیر کشور فرانسه و کلید زدن فاز جدیدی از پروژه اسلام هراسی با ترور ژورنالیست‌های نشریه شارلی ابدو توسط داعش و سپس راهپیمایی نمادین سران کشورهای جهان در پاریس و سپس اهانت مجدد نشریه شارلی ابدو به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و حمایت سران اروپایی از این اقدام هتاکانه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی مهم به جوانان اروپا و آمریکای شمالی ارسال کردند. ایشان در این پیام جوانان غربی را به شناختن بدون واسطه اسلام توسط تحقیق و پژوهش و خواندن قرآن سفارش کردند و سؤالات مهمی را در چالش کشیدن هژمونی حاکمیت رسانه‌ای غرب و جامعه روشنفکری و محققان و آگاهان جوامع غربی از جوانان اروپا و آمریکا پرسیدند. اینکه رهبر انقلاب اسلامی از جوانان جامعه غرب در زمانی که دین اسلام کانون حملات گوناگون رسانه‌ای و نظامی و فرهنگی و سیاسی دولت‌های غربی است، برای تحقیق درباره اسلام اصیل دعوت مکتوب و مستقیم نماید، چقدر باید برای انقلاب اسلامی و مقامات و مسئولانش استراتژیک و چقدر باید از درجه اهمیت بالایی دارد، همینکه خود رهبر انقلاب دست به قلم شده‌اند و برای جوانان اروپا و آمریکا نامه نوشته‌اند، خود گویای همه چیز است.

۵ – اکنون این سؤال پیش می‌آید که وزارت امور خارجه و شخص ظریف برای یک پیام به این مهمی و استراتژیک که قله کار در دیپلماسی عمومی است؛ در دنیایی که بایکوت سخن حق، سیاست قطعی حکام رسانه‌‌های جهانی است، چه اقدامی انجام داده است؟ آیا در حال حاضر وزارت امور خارجه ۷۰ درصد از وقت و انرژی خود را صرف پیشبرد نفوذ این پیام دعوت در میان جوانان اروپا و آمریکا می‌کند؟ یک معنی دیپلمات یعنی کسی که بتواند با کمترین هزینه، بیشترین منفعت را برای کشور و جبهه خود کسب کند. بهترین ابزار ارتباطی، با قیمت رایگان، با سریع‌ترین سرعت ممکن، با بالاترین ضریب نفوذ در جامعه هدف که اتفاقا بیشترین استفاده کنندگان آن طبقه جوان هستند، در اختیار شخص وزیر امور خارجه قرار دارد. سؤال از آقای ظریف این است که چرا پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا را توئیت نکرد؟
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۱۹:۱۲
رهبر ما نیازی خداروشکر به این شیر کردن ها نداره حرفاشون خودش چرخیده تو دنیا
اقایون فقط واکنش های هسته ای رو گذاشتن واسه توییت کردن
الان یه سری حتما می گن توییتر فیلتره، ولی جالبه که فقط توو این مورد فیلتر بوده!! (2637901) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۲۹:۳۰
الان شما و نویسنده این متن میگید توئیتر خوبه ، ولی جالبه که فقط تو این مورد خوب بوده ! (2638451) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۲۱:۲۴:۱۵
لطفا مغالطه نکن . نویسنده نظر خودش رو درمورد توئیت بیان نکرده بلکه میگه ظریف که عاشق توئیته چرا این رو توئیت نکرده... (2639472) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۰۰:۱۴
این قضیه هم در ادامه دسته گلهایی است که وزارت خارجه پیاپی در حال به آب دادن است و ازین بابت بسیر متاسفیم. (2638598) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۴۱:۲۰
سرکار عالی یا علیه می شه دو مورد از دسته گلهای وزارت خارجه را بیان بفرمایدد تا در کنار هزاران دسته گل های دیگران بگذاریم؟ (2640814) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۵۴:۲۱
ظریف داره توی جبهه دیگه ای واسه حمهوری اسلامی ایران می جنگه و احتمالا وقت توییت کردن نداشته والسلام. (2638714) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۸:۰۴:۳۳
زمان های دیگه وقتش خوب آزاده (2639109) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۴:۳۰
قرار نیست که مردم یا مسولین برای هر کاری که میکنند اجازه بگیرند یا هر کاری که بزرگان نظام میکنند مورد تایید مردم باشد . بهر حال نظرات متفاوته. ممکنه از نظر نویسنده باید همگی پیام رهبری را تایید کنند اما از نظر ظریف اینطور نباشد (2649262) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۱:۱۰
چرا الف دنبال كارشكني است ؟ پيام رهبر انقلاب نياز به تويت هيچكس ندارد لطفا بس كنيد
قدري به سامان دادن امور كمك كنيد موضوع قدم زدن و نشست خصوصي و حالا توييت نكردن
هر روز يك ايراد بني اسراييلي !؟ (2637934) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۰۸:۲۳
نیازی نیست همه ی اعمال ظریف رو توجیه کنید و مثل رییس جمهور فقط بقیه رو مقصر کنید... (2638232) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۳۵:۲۹
بسیار موافقم.

پیام رهبری نیازمند این کار ها نیست و بلکه اساسا این مورد توصیه هم نمی شود. چرا که این پیام از محل حکومتی صادر نشده بلکه بعنوان توصیه یک رهبر خیر خواه مذهبی صادر شده و اساسا نباید رنگ و لعاب حکومتی و وابستگی آن را پیدا کند.

نویسنده شما هم لطفا دنبال ایرادات بنی اسرائیلی دیگری بگردد. (2638303) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۰۹:۲۵
تویتر آقای ظریف هم اصلا حکومتی و مالکیت حقوقی آن هم مال وزارت خارجه نیست بلکه شخصی است و می توانست تویت کند (2649338) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۹:۵۷
کارشکنی چیه آخه
چرا توهم میزنی؟
سوال خوبیه اتفاقا
چرا با اینکه میتونست شیر کنه نکرده؟
کاری داشت واقعا؟ (2638569) (alef-17)
 
عماد
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۴۱:۳۸
اگه تو و امثال تو هم ميفهميدين چرا توئيت نكرده تو هم ظريف ميشدي بايد يه فرقي بين تو و ظريف باشه ديگه (2638820) (alef-17)
 
کاوه
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۶:۱۳
عجب انتقاد غریبی!!! این هم شد انتقاد؟ دیگر از فزط این که ایرادی نتوانستی بگیری، ایراد بنی اسراییلی گرفتی برادر. !!!
پیام مقام معظم رهبری توسط روزنامه ها و نشریات داخلی پوشش داده شده و به گوش جهانیان رسیده. شما فکر کردی اگر ظریف اینها را به اقای جان کری بگوید، جان کری هم میرود در گوش تک تک جوانان آمریکا این جملات را تکرار می کند و تاثیر این سخنان و بردش بیشتر می شود؟
در ثانی شما فکر نمی کنید که این سخنان نباید از زبان مدیران اجرایی دولت ها خارج شود چرا که مصداق دخالت در امور داخلی کشورها قلمداد می شود؟!!! اگر یک کسی به ما بگوید و از ما خواهش کند که موضوع حصر را برای احترام به دموکراسی و آزادی بیان پایان دهیم، هزار وصله و اتهام به او می چسبانیم اما اینکه به دیگران توصیه کنیم که اسلام بیاورند و یا اسلام را مطالعه کنند ، آنهم در مملکت هایی که رسما مسیحی هستند، فقط می تواند وقتی وجاهت داشته باشد که از زبان یک رهبر دینی و اخلاقی بیرون بیاید بنا بر این تردیدی ندارم که این سخنان و توصیه های رهبر ، در مقام فرمانده کل قوا و رییس قوای سه گانه و به عنوان یک مقام رسمی دولتی نبوده است.
اقای ظریف حق ندارد در عرف بین الملل چنین خواسته رهبر را در مذاکرات دیپلماتیک مطرح نماید.
ما این خواسته و یا گله شما را از اقای ظریف به پای ولایتمداری شما نمی گذاریم بلکه به عکس آن را به حساب این می گذاریم که شما از عرف های بین الملل و شان دستگاه دیپلماسی اطلاعی ندارید.
موید باشید (2637948) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۱۴:۵۹
آقای محترم از مطالب شما مشخصه که به جامعه مدنی زیاد علاقمندید چرا به انتقاد گیر میدهید ؟ آیا سوال اشکال داره ؟ آیا این انتظار زیادیست ؟ لطفا شما زیاد نگران آقای ظریف نباشید .ما دوست داریم به دولتی که باون رای دادیم تابع محض ولایت فقیه باشد ولا غیر (2638248) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۵۳:۳۴
شما مطمئنی به این دولت رای دادی؟؟؟؟؟ (2649096) (alef-3)
 
مجید سعادتی
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۳۸:۴۲
آقای کاوه کجای این متن مقاله گفته که ظریف بره در مذاکرات تبلیغ پیام رهبری و دعوت به اسلام بکنه؟ مطلب را بخون و بعد بیا نظر بده. اینطوری بهتر نیست؟ (2638512) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۰:۵۷
مطمئنم مقاله را نخوندی. چون این موارد اصلا توی متن نیست (2638573) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۶:۳۰
خود نویسنده و نماینده های مجلس و ... چرا توییت نکردن؟!!!!!! (2637949) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۰۴:۳۱
جواب خیلی ساده است:
چون در موارد دیگر هم از توییتر استفاده نمیکنن. (2638210) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۲۸:۵۷
الف چرا راجع به محکومیت رحیمی و ۱۷۰ نماینده اصولگرا و پاکترین دولت تاریخ چیز بیشتری نمی نویسی (2638288) (alef-17)
 
آزادی بیان
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۲:۰۰
رفتم جستجو کردم صفحه نویسنده را دیدم.
این صفحه فیسبوکشه
https://www.facebook.com/alireza.jalouli
این هم صفحه پلاسشه
https://plus.google.com/u/0/110623481661033471245/posts
منتشر کرده (2638531) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۴۴:۱۸
شما خود نویسنده ای! (2638828) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۵:۵۳
شاید اونها توییتر ندارند اما مطمئنا ظریف داره. (2638752) (alef-17)
 
حميدرضا
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۲۹:۵۰
اگه توييت ميكرد ميگفتيد شان رهبري رو پايين آورده (2648839) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۴۹:۰۲
یک روز گیر میدی که چرا از فیس بوک استفاده می کنند؟ یک روز هم گیر میدی که چرا این مطلب مورد نظر ما را توئیت نکرد؟ ایشون باید به کدوم سازتون توجه داشته باشند؟ (2637980) (alef-13)
 
محمد عبدی
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۵:۰۱
استدلالتان را!!! خوب ایشون علی رغم انتقادات به شبکه های اجتماعی داره ازشون استفاده میکنه سوال اینه که چرا همه مسائل و توئیت میکنه این مورد و نه! نگفتن که الان آقای ظریف بره اکانت توئیتر بازکنه که! یک فکر کنی راه دوری نمیره ها! (2638185) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۳۵:۳۳
همونطور که نویسنده گفته، بخشی از وظایف آقای ظریف در رسته دیپلماسی رسمی است و برخی دیگه دیپلماسی عمومی (که این آخری به ابتکار شخص آقای ظریف و با مخالفت دلواپسها متمرکز به شبکه های اجتماعی شده)...
خب، حالا موضوع توهین به پیامبر، بنا به تشخیص وزارت خارجه، در عرصه دیپلماسی رسمی و با صدور بیانیه همون اول محکوم شد.
چی باعث شده فکر کنید وزارت خارجه باید مطابق نظر شما کار کنه و حتما این موضوع رو وارد شبکه اجتماعی کنه؟؟؟؟ هیچ با خودتون فکر کردید اگر ایشون با توئیت کردن این موضوع، بحثهای ضد تروریستی مخلوط با رویکردهای اسلام ستیزانه رو به صفحه وزیر امور خارجه ایران میکشیدند، چه ضربه ای به دیپلماسی کشور وارد میشد؟؟؟؟ (2638304) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۴۱:۴۴
چهار تا از مواردي كه توئيت كردن رو بگو نه دو تاش رو بگو ، نه اصلا يكي رو بگو!!! (2638329) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۵۸:۰۷
مسائل مربوط به حوزه کار خودش رو توئیت میکنه. خبر گزاری که نیست در رابطه با تمام مسائل وظیفه اش باشه ! چرا خود دلواپسا توئیت نمی کنن؟
شما تکلیف خودتون رو مشخص کنید که اصلا تویت کردن رو قبول دارید یا نه؟ بعدا گیر بدید که چی توئیت بشه. اصلا از کجا فهمیدن که توئیت نکرده؟ مگر اونطرفی ها هم بله..... استفاده می کنن؟ استغفراله! (2638366) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۰۱:۱۸
آقا چون مثل شما سمپاشا بی کار نیست ودر ضمن ایشان هماهنگ با رهبری اقدام می کنند ونیازی به راهنمایی شما ندارند بگذارید رهبری و دولت کارشان را آن طور که صلاح می دانند پیش ببرند هر حرکت آنها حساب شده و با برنامه است پس بی خبران سکوت ! (2638601) (alef-17)
 
عاشق حضرت محمد(ص)
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۲:۴۲
اون گیر اولی را قبول ندارم اما گیر دومی درسته دیگه
واقعا چرا توئیت نکرده؟
هزینه که نداشت و بودجه هم که نمیخواست (2638580) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۷:۲۵
باهوش! موضوع اینه که حالا که داره و استفاده میکنه و هر چی گیرش میاد رو شیر میکنه این موضوع رو شیر نکرده. (2638755) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۴۹:۴۹
فراموش کرده. عمدی نبوده. الان اینکارو میکنه!!! (2637986) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۰:۵۱:۰۰
خدایا چرا بعضی ها از محبوبیت این ادم بدشون میاد (2637988) (alef-13)
 
صادقی نیا
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۴:۱۲
این متن که داره از محبوبیت ظریف تعریف میکنه که! فقط گفته چرا ظریف که اینقدر توانایی انتشار مطلب در اینترنت را داره، چرا این پیام را منتشر نکرده. چرا از محبوبیتش در مورد این پیام استفاده نکرده. همین (2638553) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۸:۳۳
چرا بعضی هام قبول نمیکنند ایشان هم مثل بقیه نقاط قوت و ضعفی دارند که درباره نقاط ضعف باید تذکر داد. (2638758) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۱:۰۳:۱۷
ظریف=ضعیف (2638018) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۴۸:۰۸
با یک مراجعه به فرهنگ لغت فارسی مشخص می شه که ظریف = دقیق. (2638695) (alef-17)
 
دانشجوی علوم سیاسی
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۱:۰۵:۲۸
بسیار دقیق بود اما فقط به ظریف گیر دادن درست نیست به نظرم. عراقچی پس چی؟ خود روحانی پس چی؟ سفرا پس چی؟ (2638024) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۳۴:۱۰
نمایندگان پس چی؟ رئیس دستگاه قضا پس چی؟ .... (2638801) (alef-17)
 
سهیلا
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۱:۳۷:۱۶
از مردم و از رهبری که خجالت نمیکشند، کاش از پیامبر حداقل خجالت میکشیدند (2638137) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۰:۲۲
من نمی فهمم وقتی یک سایتی فیلتره و استفاده از فیتر شکن طبق فتوای رهبری حرامه، چطوری امکان داره ایشان با استفاده از فیلتر شکن و آن سایت با محتوای بد، این پیغام را توئیت کنند. (2638174) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۴:۵۸
مطمینی اگه شیر کرد ، 4 تا کامنت مخالف داشت خودت نمیای گیر بدی چرا شیر کرد؟ (2638184) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۵:۵۳
فضای مجازی آداب مخصوص خود را دارد....
این دست سوال ها نه در شان مخاطب است و نه در شان کسی که می خواهید به ظاهر از او حمایت و پیروی کنید (2638189) (alef-17)
 
hamvatan
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۰۳:۳۲
صفحه شخصی یعنی صفحه شخصی این پیام باید از طریق رسانه ها پخش بشه که شده بعد هم ما این همه شخصیت مهم داریم که تو فیسبوک یا توییتر و یا ... عضو هستند چرا حالا به آقای ظریف این ایراد گرفته شده ؟؟؟؟؟؟؟ (2638206) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۰۴:۱۰
در مورد پاراگراف 2 دو نقطه نظر وجود دارد: شاید فراخواندن سفیر فرانسه در تهران و تذکر به ایشان از منظر شیعیان و مسلمانان کار شایسته و در خور تمجیدی می بود اما فراموش نکنیم که وزارت خارجه و حوزه فعالیت های آن و اقدامات دیپلماتیک از قبیل فراخواندن سفرا (حداقل بر اساس قوانین دیپلماتیک در اروپا) مربوط به امور سیاسی می شود و نه امور مذهبی.
ثانیا مسائل روزنامه های یک کشور ربطی به وزارت خارجه کشور پیدا نمی کند که وزیر خارجه اش بخواهد جوابگوی آن باشد. نمی شود مسائل را به هم گره زد و چون دستمان به روزنامه فرانسوی نمی رسد دست به دامان سفیر یک کشور شویم که چرا در فلان روزنامه فلان مطلب نوشته شده. کمااینکه در روزنامه های ایران هم مطلب راجع به کشورهای دیگر نوشته می شود. اما کسی سفیر ایران را فرا نمی خواند. هر چیز راهی دارد...
در مورد توییت نکردن پیام رهبری هم آقای ظریف و همکارانشان در وزارت خارجه خود می دانند که چگونه پیغام رهبری را به گوش جوانان اروپا برسانند. نیازی به تعیین تکلیف شما برای روش ارسال پیام نبود! (2638208) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۰۸:۵۹
آقای ظریف سرباز رهبری هستند. حتماً ایشان نخواسته اند با وارد شدن به این رویداد آن را مساله ای سیاسی (به برداشت غربی) جلوه دهند و پیام همان حالت روحانی خود را داشته باشد. (2638234) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۱۹:۰۴
اخه ممکنه کدخدا ناراحت بشه خدای نکرده و ابرو درهم بکشه که این دولت هم که طاقت این غیض و غبارها رو نداره
چقدر یک وزیر باید خود باخته باشه (2638257) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۲۰:۲۷
سایت الف هم چند وقتی است بوی انتخاباتی شدید گرفته و گاهی الکی به در و دیوار می زند و می خواهد دو قطبی ساختگی پیش انتخاباتی بسازد تا مثلا شور انتخاباتی ایجاد کند. خیلی تاسف داره. (2638260) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۲۱:۱۳
اگه رهبر مي خواست اين پيغام از طريق دستگاه ديپلماسي به تمام دنيا ارسال بشه حتما خودشان بلد بودند دستورات مقتضي رو به وزارت امور خارجه بدهند و نيازي به فرمايشات و توصيه و سفارش نويسينده محترم اين مقاله نداشتند ! (2638262) (alef-17)
 
سهيل
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۲۶:۴۱
اي كاش الف اين مطالب سطح پايين را درج نكند
برادر فرمايشاط رهبري حتما در مجامع جهاني انهم عموم مردم بازتاب هاي متفوتي دارد
آيا امكان دادن نظرات موهوم يا خارج از عرف يا نابجا از طرف خارجي ها نيست؟
انوقت خداي ناكرده شاهد يك مشت نسبت ناروا در پيج ظريف نسبت به پيام مقتم معظم رهبري نبوديم؟
به نظر شما اتفاق خوبي بود
خواهشا فقط دنبال ايراد درست كردن و جور كردن نباشيد اگر مسءله ي واقا قابل تذكري هست تيم ظريف را راهنمايي كنيم (2638281) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۳۱:۴۰
بروید توی فیس بوک ببینید چقدر طرفداران اسرائئبل فعال هستند . متاسفانه مسئولین و نمایندگان ما اصلا حال و حوصله این حرفها را ندارند و بیشتر دنبال منافع خودشان هستند بعضی از نماینگان هم اصلا سواد اینترنتی ندارند . باز خدا پدر ظریف را بیامرزد (2638294) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۴۰:۱۲
مگه دفعه اول که شارلی ابدو کاریکاتور چاپ کرد و زمان دولت دوست شما بود، سفیر فرانسه اخراج شد؟ (2638321) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۴۸:۱۶
الف جان از مقابل هم قرار دادن ظریف و رهبری دنبال چه هدفی هستی لطفا دقت کنید (2638342) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۲:۵۸:۵۲
گه تویتر فیلتر نیست؟؟ ای خدا! (2638368) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۰۲:۴۰
لطفا این را چاپ کنید:

نویسنده محترم نگران نباش. به زودی دوباره تحریم های کمر شکن باز خواهند گشت و شما و دیگران دلواپسان به مانند روزهای خوش گذشته ببر ماشین های میلیاردی سوار خواهید شد و ما هم دوباره به گوشه تاریک خانه های بیرون شرهمان باز خواهیم گشت و دوباره دو پسر من آرزوی ماهی یک بار گوشت خوردن را تجربه خواهند کرد. نگران نباش و وقت خود را با نوشتن این مقالات تلف نکن. لازم نیست برای اینکه اوج ناراحتی خود را از حذف تحریم ها نشان بدهی به جواد ظریف و جناب رهبری اشاره کنی. این دو تن حداقل پاکترین افرادی هستند که در این جامعه پر از فساد می شود پیدا کرد. (2638380) (alef-17)
 
حامد
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۰۶:۴۵
به توییت کردن مردم هم کار دارید؟ ایم مثلا تحلیل بود؟ بیکارید به ترک دیوار هم گیر میدید. ضعیف و سست بود (2638389) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۱۳:۳۰
وقت نداشته
اخه با کری رفته بوده پیاده روی !
شماهم یه حرفی میزنی
ظریف یه زحمت نکشید یه موضع محکم علیه فرانسه به خاطرتوهین به پیامبر بگیره
اونوقت پیام اقای خامنه ای رو توییت میکنه ؟!!!!!!!!! (2638408) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۲۵:۰۶
توئیت کردن یعنی چه؟اخه وقتی این رو فیلتر کردین ما گفتیم حتما برا همه حرام و نرفتیم دنبالش ولی مثلی همیشه استثنائاتی هست... (2638434) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۲۸:۱۲
شاید فیلتر شکنش از کار افتاده (2638446) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۳۱:۱۳
همه چیز باید از راهش انجام بشه.البته درک این مساله برای کسانی که دیپلماسی رو در قشقرق راه انداختن و های و هوی میدونن سخته.اقای جلولی! شما ایا از دستورالعمل وزارت خارجه به نمایندگی ها در مورد اون مسءله مطلعید؟ همه چیز باید با های و هوی باشه حتما؟ ایا اجباری دارید در مورد همه چیز اظهار نظر کنید؟ (2638456) (alef-17)
 
پویان
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۳۶:۲۶
ظریف آدمی واداده و دلداده ی امریکا و غرب است.
از چنین آدمی که نهایت هدف و بزرگی خویش را در راه رفتن و پیاده روی با یک شخصی که دشمنی و عنادش با این مردم و نظام مسلم است بیش از این انتظاری نیست... (2638497) (alef-17)
 
سید ابراهیم کراماتی
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۹:۰۳
یکباره بگویید ؛ که می خواهید؛ به هرقیمتی پیش پای ظریف و مذاکرات سنگ بیندازید و فارغ! (2638565) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۹:۲۲
آدم يهانه گير بهانه پيدا مي كند ، شما جدي نگيريد (2638567) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۰:۴۷
چرا الف نامه رحيمي را منتشر نمي كند (2638572) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۲:۲۶
اون اساتیدی که 70% را برای امور جاری صرف می کنند همان هایی هستند که مملکت را از فرط بیسوادی بدبخت می کنند.
"تخصیص زمان مدیریتی" "management time allocation" در دنیای پیشرفته به این صورت است که بیش از 85% از وقت را به امور آینده و کمتر از 15% را به امور جاری تخصیص می دهند.
اساتیدی که اعلام می کنند 70% برای امورات جاری همانهایی هستند که برای مسایلی که در آینده رخ می دهد نه فکری کرده اند و نه برنامه ای تدوین نموده و تنها در حل و فصل مسایل روزمره گیرند.
بطور مثال تدوین تودجه مملکت را نگاه کنید تنها چند روز مانده به سال جدید بودجه بحث می شود در حالیکه در ممالک پیشرفته بودجه هرسال از 1.5 تا دو سال قبل تدوین شده است. خدا عاقبت این ملت را با این اساتید ختم به خیر کند . اینشاالله (2638578) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۳:۵۴:۴۱
الف این چه رویه ای که پیش گرفتی
به کجا میخوای گیر بدی
دنبال چی هستی...
چرا تو این آشفته بازار کشور دنبال بهانه میگردی...
بیش از 5 ساله این سایت رو میخونم. هر روز . هر ساعت... ولی دارم به این سایت مشکوک میشم.
واقعا شما دنبال چی هستین؟ (2638584) (alef-17)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۰۱:۲۶
عده ای هستند که فقط در این شرایط بحرانی جامعه که اسلام و دین و کشور هدف اماج حملات استکبار قرار گرفته است بدون اینکه یک ذره به فکر منافع ملت و اسلام باشند با غرب و اسرائیل هم صدا شده اند و به تیم هسته ای حمله می کنند واقعا بهتر نیست این افراد را ریشه یابی کرد که از کجا حمایت می شوند تا تیم هسته ای را ضعیف کرده و زیر سوال ببرند؟ (2638602) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۱۳:۴۹
اقای ظریف یعنی نماد انفعال و کارهای سطحی وخنده های بی ثمر نمایشی.
اگه مجلس خوبی سرکار بود باید این بابا رو استیضاح میکرد (2638626) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۰۷:۲۶
اشتباه دستم خورد مثبت دادم به نظرتون (2649229) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۲۹:۲۸
الف در زمان دولت فبلی خیلی جرف نمی زد .فقط مونده که در کارهای خصوصی این بنده خدا هم دخالت کنی . (2638663) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۴:۴۹:۳۵
کلام رهبری قاطع، نافذ و فراجناحی است. دنیا تک تک کلمات ایشان را رصد می کنند. نیازی نیست بعضی ها احساس دلواپسی کرده و به مرد سیاست خارجی ایران راه و چاه نشان دهند و بر وی خرده بگیرند. این را بدانید هرچقدر شما از عملکرد افرادی که برای مردم و نظام خدمت می کنند خرده بگیرید(نه انتقاد) مردم بیشتر و بیشتر به حمایات خود خواهند افزود. کمی هم تقوا پیشه کنید و کم به مقام دنیوی فکر کنید. (2638701) (alef-17)
 
میابی / مدیروبلاگ خبرمرند وقلم مرند
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۵:۲۰:۵۷
البته کار آقای ظریف همیشه ظریفانه است .اگر مقامات بلندپایه ایران اسلامی به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی دردنیای مجازی رونق میدادند.آنوقت از حالت درد دلی با جوانان کاسته میشد.چون کلمات وجملات رهبر فرزانه عمومیت داشت .یکی از اقوام ما درخارج از کشوراست میگفت واقعا نامه امام خامنه ای جوانان دنیا راجهت شناخت از قرآن وحضرت محمد وانقلاب اسلامی روانه کرده است .پس بدون کارشناسی ایراد به ظریف وظریفان نگیریم. (2638784) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۱۸:۱۹:۱۶
پیام رهبری توسط رسانه ها اطلاع رسانی شده است شما هم بجای سوئ استفاده نامه را چاپ کنید و تجزیه و تحلیل کنید وجدان هم خوب چیزی است (2639143) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۲۰:۴۰:۲۱
ظریف مدتهاست که صفحات توئیتر و فیسبوک خود را بروز نکرده آخرین دوره فعالیتهای مستمر ظریف در توئیتر مربوط به جولای (تیرماه) بوده و پس از آن فقط کریسمس را تبریک گفت و بس. متاسفانه یا از نظر شما خوشبختانه توئیتر از دستور کار ایشان خارج شده (2639390) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۱-۰۸ ۲۲:۱۱:۱۰
پس تبریک کریسمس خیلی براش مهم بوده....... (2639598) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۰۰:۳۷:۰۹
ظریف رییس جمهور آینده است. (2639847) (alef-10)
 
تو و یت
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۱:۴۱
مگه ظریف خبرگزاریه!؟
لابد توقع داری یادداشت تو رو هم ظریف توییت کنه؟ (2640342) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۲:۵۷
چقدر شلوغش کردید !
تویتر جزو مصادیق محتوای مجرمانه است و وزیر امور خارجه کشورمان کار غیر قانونی نمی کنند و اکانت تویتر ندارند . (2640437) (alef-17)
 
جگرگوشه
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۳:۲۹
اگه توئیتر فیلتر نبود همه ریتوئیت میکردن . حیف فیلتریه حیف و صد حیف. (2640679) (alef-17)
 
قرتاسي
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۱۲:۵۸
ظريف نماد آزادي (2648713) (alef-3)
 
علي
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۱۲:۱۹
آقا يا خانم الف اين تعداد + ها كه مخاطبان به برخي نظرات دادن معني مشخصي مي ده
بهتر نيست دست از سانسور برداري؟ (2648808) (alef-17)
 
عبد گناهکار
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۱۸:۲۸
هر کسی که کمی نور درون داشته باشه میفهمه باید اینکارو می کرد یا نه.
اشکال نداره اولا هنوز فرصت داره بکنه
ثانیا اگر هم نخواست بکنه لیاقت نداشته قدم کوچکی برای آقا رسول الله بکنه (2648822) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۴:۴۹
سلام
اقای ظریف رو نباید انتظار ازش داشته باشی بندع خدا همش در حال صبحانه کاری نهار کاری شام کاری (2649012) (alef-10)
 
از سار کاشان
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۸:۵۷:۱۳
بهانه های بنی اسرائیلی تان تمامی ندارد (2649202) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۰۵:۵۹:۵۵
آخرین پیام توییتر ظریف مربوط به کریسمس و آخرین پیام فیسبوک او مربوط به ۲ ژولای ۲۰۱۴ است. او مدتهاست کمتر از شبکه های اجتماعی استفاده میکند، این هم به لطف دوستانی که میگفتند چرا ظریف از این شبکه های غیر قانونی بهره میبرد. (2649924) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۰:۰۵:۲۰
چرا سفیر فرانسه رو اخراج نکرد?!
چرا باید سفیر فرانسه رو اخراج میکرد?!
یا مثلا چرا یه حمله ی کوچیک بهشون نکرد?!
آقایون قلدر بازی خوب نیست سعی کنید متوجه باشید که این رفتار شما با مشی دینی که الان دارین سعی میکنید ازش دفاع کنید در تضاده. البته که به نظرم اینا همش برگرفته از مقاصد سیاسیه و نه دفاع از اسلام.
تلاش استکبار در جهت معرفی اسلام به عنوان دینی خشن و عاری از منطق و بحثه و این مقاله هم کاملا در این جهت نوشته شده. و صرفا بازی کردن در زمین بازی دشمنه.
حالا من از این نویسنده مکرم سوال دارم? در این سی و اندی سال و با وجود وجود بودجه های کلان فرهنگی چرا هیچ وقت اثری برای معرفی پیامبر اسلام ساخته نشده؟ و چرا شما متفکر بزرگوار به این مطلب اعتراضی نکردی?
چرا توییت نکرد?!
چون توییتر اخه بده باعث انحرافه. آدم پیام به این مهمی رو که توییت نمیکنه. (2650102) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۱۸:۵۱:۳۰
واقعا که .هم خوشحالم هم متاسف .چون اینقدر ظریف خوب وقوی عمل کرده که هیچ ضعفی به دست شمایی که از...بدترید نداده و متاسفم که اصلا ازاین ایرادات موهوم وبنی اسرائیلیتون خجالت نمیکشید .اشکال نداره خدا جای حق نشسته (2650748) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۱-۱۱ ۰۸:۵۱:۴۶
این مساله به نهادهای عمومی تر مربوط است. باید علما و دانشمندان عرصه فلسفه و علوم (هرچه چهره بین المللی تر باشد بهتر) وارد عرصه شوند نه نهاد سیاسی یک دولت خاص! اشتباه این است که این حرکت را به حرکتی علیه یک ملیت تقلیل دهیم.

لطفاً از هر واقعه ای برای اهداف سیاسی و تضعیف رقیب استفاده نکنید. مساله خیلی حساستر است . (2651416) (alef-11)
 
seiied
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۱۸:۵۹:۵۰
آخه این کیه که بخواد در ارتباط با نامه امام خامنه ای حرف بزنه ویا اظهار نظر کنه . اون فقط باید با پادو کدخدا قدم بزنه بخنده (2655563) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.