۲۷
توصيه مطلب 
۸
 
کد مطلب: 33492
تفحص قوه‏قضاییه تا کمک به نمایندگان
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۴
اشاره: مجلس شورای اسلامی در هفته‌های اخیر شاهد مباحث تأثیرگذاری چون کمک نقدی به نمایندگان، تحقیق و تفحص از قوه‌قضائیه و طرح انتقادات نمایندگان از عملکرد هیئت رئیسه مجلس بود. "الف" در گفتگویی با دکتر الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بررسی این قضایا پرداخته است.
الف: آقای نادران این روزها اعتراضات شما به هیئت رئیسه مجلس روند رو به رشدی به خود گرفته است. ریشه این اعتراض‌ها در چیست؟

نادران: در مجلس هشتم و به خصوص در ماه‌های اخیر اتفاقات ناخوشایندی در حال وقوع است که بدون شک تاثیرات ناخوشایندی بر عملکرد دستگاه تقنینی کشور که ضامن سلامت کشور است، خواهد داشت.

به عنوان نمونه هرگاه موضوع تحقيق و تفحص از قوه قضائيه كه یکی از بي نظيرترين كارهايي بود که مجلس هفتم با پشتيباني شجاعانه رئيس مجلس هفتم به سرانجام رساند، مطرح می‌شود در کنار آن به طرز مشکوکی موضوع پرونده پالیزدار نیز مطرح می‌گردد.

متاسفانه از تريبون مجلس، نمايندگان مجلس مورد تهديد قرار مي‌گيرند كه قاضي پرونده پاليزدار را دعوت مي‌كنيم تا محتويات پرونده را اعلام كند. در حالی که بر اساس قانون تا موقعي كه پرونده در حال رسيدگي است، قاضي و بازپرس هيچكدام حق اقشاي محتويات پرونده را ندارند.

اين پرونده را ابزار تسويه حساب با اعضاي تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضائيه قرار داده اند و هيات رئيسه مجلس نيز به وظيفه خود در پيگيري مساله براي تشكيل دادگاه صالحه براي رسيدگي به پرونده عمل نكرده است. تا متهمان امروز در موضع طلب كارانه قرار نگيرند و مدعي نشود.

الف: پس علت تذکر شما دفاع از تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بود؟

نادران:‌ بله، بيش از پايان جلسه علني آن روز مجلس، در تذكري آئين‌نامه‌اي به دفاع از تحقيق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائيه پرداختم.

البته به موضوع اتهام توزیع شب‌نامه به نمایندگان نیز پرداختم و از آقای باهنر خواستم تا نتیجه را اعلام کنند. زیرا ماه‌ها گذشته و ما هنوز از نتيجه مساله آگاهي نيستيم. چون در جلسه راي‌گيري آقای کردان، نمايندگان را متهم به توزيع شبنامه كردند كه اين موجب سوء تفاهماتي عليه نمايندگان شد. انتظار نمايندگان اين است كه آنها را از نتيجه رسيدگي آگاه كنند تا شان مجلس حفظ شود.

الف: موضوع مهم دیگری که این روزها مطرح است، و واکنش‌های زیادی را خصوصا در بین مخاطبان الف به وجود آورده است، مسئله کمک نقدی هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان است. ظاهرا شما هم علیه این اقدام اعتراض کردید.

نادران:‌ بله، بنده اعلام کردم که با سيستم پرداخت نقدي به نمايندگان مخالفم. هر گونه نقل و انتقال مادي كه شان نمايندگان را تنزل دهد، و براي آنها مشكل‌آفرين باشد، بد است.
آنچه مهم است، اينست كه بايد شان، جايگاه و اعتبار نمايندگان در نظام حفظ شود و نبايد به خاطر اين گونه مسايل جايگاه نمايندگان را تنزل داد.

مقام معظم رهبري در جمع نمايندگان مجلس خطاب به نمايندگان فرمودند «اين چهار سال مسئوليت را از دوراني كه بناست براي آينده‏ مادي زندگي‏تان منشأ سودي باشد، خارج كنيد... خيال خودتان را راحت كنيد؛ نخواهيد پايه زندگي آينده‏ مادي را در اين چند سال بچينيد؛ نه، اين چند سال را وقف كنيد؛ خداي متعال به شما عوض خواهد داد».
بنابراين تكليف مشخص است و نمايندگان بايد وظيفه خود را بخوبي بشناسند و در آن چارچوب حركت كنند.

الف: آیا این 100 ملیون به این صورت است که همه نمایندگان، تهرانی و شهرستانی و حتی نمایندگان با سابقه مجلس نیز از آن برخوردار هستند؟
نادران: البته خبر به اين شكل که در رسانه‌ها مطرح شد درست نيست، زيرا اين مبلغ در اختيار همه نمايندگان قرار نگرفته است بلكه بنا به تقاضاي نمايندگان اين وجه در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.  

نمايندگان متقاضي هر كدام از اين سه وجه را تقاضا كنند آن مبلغ در اختيارشان قرار مي‌گيرد. به عنوان نمونه اگر تقاضاي 50 ميليون تومان كنند همان و اگر تقاضاي 30 ميليون تومان بشود، باز هم همان 30 ميليون تومان و اگر 20میلیون خريد خودرو را تقاضا كنند همان وام خودرو در اختيارش قرار مي‌گيرد و اگر هر سه وجه را بخواهد تمام 100میلیون در اختيار او قرار مي‌گيرد.

الف: یعنی اگر نمایندگان منزل مسکونی هم داشته باشند، باز هم می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند؟

هزينه مسكن نمايندگان بخصوص نمايندگان شهرستاني را بايد مجلس پرداخت كند. البته مجلس موظف است براي نمايندگان خانه سازماني تدارك ببيند. و حتي اگر مجلس به دلايلي از جمله نداشتن منزل مسكوني مجبور شد تا نمايندگان را در خانه‌هاي استيجاري اسكان دهد بايد خود مجلس اقدام و منازل را اجاره كند، و نمايندگان مستقيما با مسايل اين چنينيني درگير نباشند.
در مجلس هفتم قرار بود تا 42 واحد منزل سازماني مجلس در سعادت‌آباد را به فروش برسانند و به جاي آن منازل كوچكتري و نزديك به مجلس تهيه كنند.
نمايندگاني كه خانه‌هاي مناسب دارند نيازي به اين قبيل امكانات ندارند، بنابراين بايد بين نمايندگاني كه امكانات دارد و آنهايي كه چنين امكاناتي ندارند تفكيك قايل شد. که البته متاسفانه تشخیص این موضوع به عهده خود نمایندگان گذاشته شده است.

الف: به نظر شما 50 میلیون وام بلاعوض برای 4 سال مبلغ زیادی نیست؟ آیا شما خودتان این مبالغ را دریافت کرده‌اید؟

نادران: نه‌خیر بنده دریافت نکرده‌ام. البته اين مبلغ بلاعوض نيست بلكه به عنوان اجاره مسكن براي نمايندگان تلقي كردند، كه ماهانه بعنوان اجاره كم مي‌كنند. در واقع ماهي 1 ميليون تومان اجاره براي مسكن نمايندگان در نظر گرفته شده است كه اين 1 ميليون تومان مجددا از نمايندگان كسر و به حساب مجلس مي‌ريزند. يعني عملا چيزي از آنها نمي‌گيرند.

الف: سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که نمایندگان مدعی اصولگرایی و عدالت‌خواهی، چرا حالا که مسئله آشکار شده اعتراض کرده‌اند. چرا از همان ابتدا به این مسئله اشاره نکردند. برخی می‌گویند نمایندگانی که کوچکترین بی‌عدالتی و نقصی را در کشور تاب نمی‌آورند و به سرعت از تریبون مجلس واکنش نشان می‌دهند چگونه در قبال این موضوع سکوت کرده‌اند؟

نادران: نکته‌ای که اینجا از آن غفلت می‌شود این است که از ابتدای مجلس قرار بر این نبوده است که مبلغ 100 میلیون تومان به نمایندگان پرداخت شود. هر کدام از این وجوه به تدریج و
درجریان این چند ماه اعلام و در اختیار نمایندگان قرار گرفت. بنده و سایر نمایندگانی که این روش را قبول نداشته و موجب تنزل شأن نمایندگان می‌دانستیم به دفعات، اعتراض رسمی و جدی خود را به گوش هیدت رئیسه رسانده‌ایم. البته همان دلیلی که اعتراض کردیم، یعنی حفظ شأن نمایندگان و جایگاه مجلس، از رسانه‌ای کردن آن هم پرهیز داشتیم.

اینطور هم نیست که ما هر مسئله‌ای و هر نقیصه‌ای در کشور ببینیم به سرعت آن موضوع را رسانه‌ای کنیم. به عنوان مثال، برخلاف آن‌چیزی که رد اذهان از عملکرد بنده و همفکرانم در مجلس برداشت می‌شود، بسیاری از ضعف‌ها و نقیصه‌های دستگاه اجرایی و دولت را به صورت خصوصی و طی نامه‌های محرمانه به ایشان متذکر می‌شویم.

این نوع برخورد و رسانه‌ای کردن این مسائل را به صلاح روند عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد نمی‌دانیم. این اعتراضات و حرکت‌ها چون دقیق و عالمانه نیست حداکثر به سرنوشت جریاناتی مانند پرونده پالیزدار تبدیل خواهد شد که جز دردسر برای جریان مبارزه با فساد چیز دیگری در بر نخواهد داشت.


Share/Save/Bookmark
 


سینا
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۰:۵۰:۱۰
1.مگه صد میلیون تومان زیاده که این قدر داد و قال می کنید ؟ بابا جون الان هر بچه بازاری بیش از این پول داره حالا یک نماینده با این قدر پولهای بی خودی که در کشور خرج می شه حق نداره صد میلیون بگیره و زندگی کنه؟ خرج یک سمینار و کنفرانسهایی که هیچ بازدهی نداره را بدید به نمایندگان و این مساله را سیاسی نکنید.
2. چرا برای نمایندگان خونه نمی خرید؟ 300 عدد واحد آپارتمانی در کنار مجلس بخرید یا درست کنید تا هیچ وقت نماینگان مشکل نداشته باشند
3. شما (نمایندگان) که نمی تونید مشکل مسکن 300 نفر (خودتان) را حل کنید، می خواهید مشکل کشور و معضلات فراوان آن را حل کنید؟
4.مردم و مسئولان کشور ما بیش از حد سیاسی هستند و همه چیز را سیاسی می بینند، و مقصر هم مسولان هستند، چرا مردم را وارد مسایل سیاسی می کنید؟ شاید ناتوانی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی باعث شده مردم را درگیر مسایل بی خود کنند تا توجهشان معطوف به مشکلاتشان نباشد و در مسایل سیاسی به سختی می توان دیگری را قانع کرد که چه کسی درست می گوید ولی در مسایل اقتصادی چون با آمار و ارقام روبرو هستیم نمی توانیم نعل وارو بزنیم اگر چه جدیدا\" فرق کرده! ولی مردم می فهمند. (86260)
 
نقي
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۷:۴۳
جريان پاليزدار دستاوردهاي خوبي در مبارزه داشت و آن دستاورد رواني بود . اينکه حتي علما هم بايد مواظب باشند . هنوز ذهن مردم اقناع نشده که چقدر سخنان ايشان درست بوده است ضمن اينکه بسياري از اين موارد را قبلا شنيده بودند . آقايان علما بايد جواب بدهند . (86268)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۳:۳۶:۰۶
نه خير جناب آقاي اصلاح طلب! اگر شما وكيل ما هستيد و ما مردم محرم هستيم بايد اينگونه مسايل را بگوييد و افشا كنيد مطمئنم اگر نبود لورفتن اين موضوع توسط يكي از نمايندگان! شماها هيچ اعتراضي هم نمي كرديد. بحث ما گرفتن يا نگرفتن مبلغ توسط برخي نمايندگان نيست اگر حقشان است كه بروند بگيرند نوش جانشان. ولي آيا در چنين شرايطي كه اجاره خانه و گراني و تورم كمر ما مردم را خم كرده و شكسته و بسياري از همين موكلان شما با چهارپنجج سر عايله و آبروي چندين و چند ساله مجبور به سكونت در يك زيرزمين خمور و مرطوب جنوب شهر هستند شما نمايندگان به خود حق مي دهيد از چنين امكاناتي برخوردار باشدي و با اين راحتي وام بلاعوض بگيريد.؟ (86297)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۴:۳۶:۴۰
مشخص شد آقایان تا چه حد اصولگرا و تابع رهبری هستند (86315)
 
ملكي
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۴:۵۰:۱۹
اي كاش همه نمايندگان مثل اين مرد شريف؛صريح،پاك و جسور تشريف داشتند. (86318)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۷:۱۴:۵۳
ازنمايندگان محترم تقاضامينمايم ملاك قضاوت خودراوصيت نامه سياسي الهي امام راحل قراردهندوازاسراف وتجملات كه متاسفانه خلاف اصولگرايي ميباشدبپرهيزندوهفته اي يكبارعاشقان انقلاب كه توفيق خدمت درمجلس رادارنداين وصيت نامه رامطالعه وعمل نمايند. (86336)
 
قا ضی القضات
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۱۸:۰۹:۵۳
سال 82بنده کاندیدای نمایندگی مجلس بودم.یکی از سوالهایی که برخی از افراد به صورت ازار دهنده می پرسیدند این بود که واقعا می صرفه؟ ومن می ماندم که چه پاسخی بدهم. الان به راحتی میتوان پاسخ داد که: بله می صرفه. (86341)
 
۱۳۸۷-۰۷-۲۸ ۲۳:۰۶:۵۷
همه مثل بعضی ها نیستن که 100 میلیون
براشون عددو رقمی نباشه وقتی یک کارمند و کارگر یا
باز نشسته سرو ته حقوقش از ماهی چند صد هزارتومن
بیشتر نمی شه که اگه حساب کنی 100 میلیون به اندازه 15 تا 20 سال حقوقشون در میاد.چطور می شه گفت صد میلیون پولی نیست .

آیا ما بخیل و حسود و ندید بدید تشریف داریمو
چشم نداریم ببینیم نمایندگان 100 میلیون گرفتن

نه عزیزان ما نه حسودیم نه بخیل
بنظر منم نماینده حق داره 100 میلیون حتی خیلی بیشتر از
اینو خرج کنه ولی از جیب خودش نه از جیب ملتو خزانه دولت .

================================
جالبش اینجاست که آقایون ازاین ناراحتن که چرا مردم این
موضوع رو فهمیدن .. خب آدم شک می کنه شاید بازم از این
اتفاقات افتاده صداش در نیومده .
================================

اینم که هر روز پول بی ارزش تر می شه و 100 میلیون به
قول شما ارزش نداره واسه اینه که دولت مهرورز تورم رو
رسونده سقفش ... واسه همینه که بانک مرکزی مجبوره بجای یک تومنی هزار تومنی و بجای هزار تومنی 100 هزار تومنی و بجای 100 هزار تومنی اسکناس یک میلیونی. چاپ کنه .
این جوری پیش بره همین امروز فردا برای خریدن آدامس بادکنکی باید اسکناس یک میلیونی رو کنیم . (86359)
 
موسوی
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۱:۱۸:۴۷
با سلام : حضور نماینده گان محترم مجلس . در تمام ممالک دنیا رسم بر آن است اگر دولتمردی به مردم دروغ بگوید و این امر ثابت شود از شرم و خجالت خودش استعفا میدهد ولی برای مردم مابسیار مایه تعجب و تاسف است که چرا شما نمایندگاه مردم که قسم خورده اید که حافظ منافع مردم باشید در این خصوص سکوت کردهاید . (86550)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۷:۳۶
با سلام احترام به دليل اعتمادي كه بنده در صحت مطالب سايت الف دارم خواهشمندم درخصوص پرونده پاليزدار كه كي بود؟وچه كرد؟مطالبي را جهت اطلاع در سايت مرقون فرمائيد.متشكرم 3/8/87 تربت حيدريه (86840)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۰۹:۰۳:۱۶
کسانی که این توانایی مالی را دارند که میلیونها تومان هزینه تبلیغات انتخاباتی را بپردازند اکنون چطور به این پولها نیاز پیدا کرده اند. (87190)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۶:۴۲:۲۸
من يك سؤال دارم . اگر واقعا شما نماينده مردم هستيد و در جايي حضور داريد كه بايستي از حقوق مردم دفاع كنيد، اولا چطور در ابتدا به فكر رفاه خود هستيد و براي مردم قدمي برنمي‌داريد؟ ثانيا چطور كسي كه مشكل مسكن نداره، مشكل اياب و ذهاب نداره، اين مشكلات مردم رو درك مي‌كنه؟! شما رو به خدا فرمايش مقام معظم رهبري رو دقت كنيد. براي شما فرمودند كه توي اين چهار سال به فكر ماديات نباشيد. (87346)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۲۳:۲۹:۳۴
در شرایطی که بن وریشه ابنیه نمایندگان در اثر قدمت آن در اینده دور باعث فروپاشی سر پناه انان می شود راه گریزی جز چنگ زدن به این بهره که قسمتی است که من فضل بعضی نصیبشان می شود نیست (87398)
 
گمنام
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۰۸:۴۹:۱۵
همیشه موقع حرف که میشه میگیم مولا علی (ع) مانند افراد پایین جامعه رفتار میکرد اما الان مسئولان و نمایندگان محترم حتما یادشون رفته!
آقای لاریجانی نباید از این مسئله دفاع کنه، بلکه باید عذر خواهی کنه. با توجیه کردن که نمیشه سر مردم رو ........... (87434)
 
مرتضی نیکوبذل
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۲۰:۲۵:۰۸
رستگاری درخدمت بی طمع به خلق می باشد. (88201)
 
مکر شما برای مردم ارزشی هم قائلید
۱۳۸۷-۰۸-۱۰ ۰۷:۴۱:۰۰
خجالت آور است گفته اند نمایندگان جزئ فقیرترین افراد جامعه اند (88269)
 
عاقبت ما بخير
۱۳۸۷-۰۸-۱۰ ۲۰:۳۸:۲۵
وقتي قضيه لو ميرود همه ميگويند من مخالف بودم و اعتراض داشتم خدا عاقبت مارا بخير كند (88336)
 
اسدآبادی
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۲۳:۴۳:۳۹
آنچه در هفته های اخیر از ناحیه ی منسوبین درجه یک احمدی نژادبه وقوع پیوست نشان داد که این جریان (یا حداقل این چند نفر) با این انقلاب و این امام نامحرم و نااهل هستند و و حتی با شعارهای احمدی نژاد سازگاری ندارند. (88633)
 
سعید سعیدی
۱۳۸۷-۰۸-۱۲ ۱۱:۰۱:۱۵
آقای لاریجانی اعلام کرد حقوق نمایندگان کمتر از یک میلیون می باشد. حقوق چهار سال یک نماینده می شود 48 میلیون. سوال:1 _ آن 2 م باقیمانده از وام مسکن چگونه دریافت می شود 2 _ انهایی که وام 100 م گرفتند پس از پایان چهار سال و در حالیکه هیچ در بساط ندارند چگونه مبالغ را پس خواهند داد (88758)
 
ناصر
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۵:۰۳:۴۵
سر مایه دارانی هستند که در خانه های میلیاردی زندگی میکنند کسی معترض نمیشه اما نماینده مجلس که برای رهن خانه در مناطق میانی شهر میبایست حداقل 50000000 تومان بده متهم به رفاه طلبی میشه. انصاف هم چیز خوبیه (89775)
 
حسین افشار
۱۳۸۷-۰۸-۱۴ ۱۸:۵۴:۰۵
یه سوال کسی میتونه بگه یه نماینده مگه چقدر حقوق ماهیانه میگیره که ماهی یک میلیون تومان از حقوقشان به قول آقایان کم می شود؟
بعد ش چرا به مردم 18 میلیون وام میدند اونم بعد از اینکه 9 میلیون رو یک سال گزاشتی توی بانک برای خرید مسکن. یک سوال دیگه وام خودرو از کی شده 20 میلیون تومان راستی نماینده محترم خودرو فرسوده خود را تحویل داده است-
یادمان نرود توصیه بزرگان دین بر این بود که مسئولان و مدیران در طبقه وسط جامعه زندگی کنند تا مسائل را بهتر درک کنند و ... (89890)
 
حسین افشار
۱۳۸۷-۰۸-۱۵ ۱۸:۱۴:۰۳
دوست عزیز کسی نگفته به نماینده مجلس وام ندهند .بهتر است که مجلس خانه های سازمانی در اختیار نمایندگان بگزارد و این شبهات بر طرف شود (90281)
 
فرهاد
۱۳۸۷-۰۸-۱۹ ۰۱:۵۷:۵۵
اگرجلسه پاليزدارعلني برگزار شودابروي خود قوه قضاييه ميرود چرا كه دراين پرونده قوه قضاييه در برخورد با دانه درشتها كوتاهي كرده است مگر اينكه قوه قضاييه بخواهدبي انصافي كرده وبراي اعضاي گروه تحقيق وتفحص پرونده سازي بكند. (90885)
 
رجبعلی
۱۳۸۷-۰۸-۲۲ ۱۱:۲۸:۳۸
خداوند رحمت کند پدرومادر آقای دکتر کامران نماینده محترم مردم اصفهان را که با افشا وام 100میلیونی نشان داد که مردم را هنوز به موکلی قبول دارا. (91673)
 
۱۳۸۷-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۵:۴۱
با سلام خدمت مدیریت سایت الف!
اگه لطف کنید در مورد پرونده پالیزدار، اینکه کی بوده و چی گفته و منظورش چی بوده و الان کجاست، اگه میشه اطلاعاتی در این مورد برای خوانندگان بگذارید. چون حرفهایی که ما شنیدیم و خوندیم تو سایتها و وبلاگها خیلی ضدونقیض و عجیبه! اگه راست گفته که کجاست و چیکار میکنه اگه دروغ گفته چرا کسی ازش شکایت نکرده؟
با تشکر. از مشهد مقدس (91978)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۲۰:۱۹:۲۹
این نوع پیشداوری ها پسندیده نیست ، هنوز قوه قضاییه دادگاه را تشکیل نداده و حکمی صادر نکرده است . مناسب است تامل کنیم و از پیش قوه قضاییه را متهم به برخورد با هیئت تحقیق و تفحص نکنیم ! اگر نماینده مجلس برخورد را تسویه حساب تلقی کند و سلامت این قوه را پیشاپیش مورد تردید قرار دهد ، نمی دانم کاری درست است یا خیر ؟
آیا این نماینده محترم شواهدی قابل تکیه دارند ؟ ساده است ارائه کنند ، یا مباحثی مانند دانشگاه آزاد دارند که اکثرش کلی گویی و بی سند و مدرک است ! قوه قضاییه که ترس ندارد ! صبر کنید دادگاه تشکیل شود ، نماینده هم مثل هر آدم دیگر اگر احضار شد پاسخش را بدهد ، اگر خبط و خطایی بود ، آن وقت اعتراض کنید و رسانه ای ! (92379)
 
يكي از اعضاي كابينه هفتاد ميليوني
۱۳۸۷-۱۰-۱۴ ۰۲:۲۳:۵۴
با درود
در پاسخ به اين دوست عزيز كه همه را به بردباري دعوت فرموده اند عرض مي كنم كه قوه قضائيه بارها همتحان خود را پس داده فقط كافي است حافظه خود را بكار اندازيم تا برخورد اينده انها را پيش بيني كنم. (98267)