کد مطلب: 78222
اوضاع نابسامان اینترنت ایران
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۴۹
اینترنت ، کم اهمیت از دید مخابرات اما یکی از دغدغه های جوان ایرانی سلام .. شاید از اون دسته آدمهایی هستید که مثل من اکثر کارهاتونو با اینترنت انجام میدین از حساب بانکی - انتخاب واحد دانشگاه - نمره های امتحانات - تحقیق و جستجو - بازی های آنلاین - خرید شارژ ایرانسل و همرا اول و پرداخت قبوض و و و و که وقتی خوبه که اینترنت باشه اونم از نوع خوب سرعتش
اما بگم از خودم که مخابرات منطقه ما به علت تغییر کابلها از معمولی به فیبر نوری باعث شد که اشتراک اینترنت ما از شرکتی بسیار خوب و نام آشنا که همه میشناسنش قطع بشه درست از اول بهمن سال 88 و در پیگیری هایی که کردم فهمیدم که خود مخابرات عهده دار این وظیفه مهم برای مشترکینی شده که کابلهاشون عوض شده .. اما به چه قیمتی؟؟ به مدت 5 ماه اینترنت نداشتم .. چون مسئولین محترمی که کابلهارو عوض کرده بودن یادشون نبود که تجهیزات اشتراک اینترنت به روی خطوط فیبر نوریشون به تهداد محدود هست و باعث این وقفه طولانی و نبود اینترنت برای خیلی از مشترکین شده .. وجالبتر از همه حالا که نوبت ما شده زنگ زدن گفتن فقط فردا وقت دارین پول واریز کنین وگرنه امتیازتون صلب میشه ..!! واقعا احترام به حقوق مشتری موج میزنه اینجا .. از همه بدتر اینه که باید حسرت پهنای باند قبلیو بخوریم که 150کبلوبیت در ثانیه سرعت دانلود داشت حتی با اینکه محدودیت دانلود خیلی با ارزشتر بود تا اینترنت مخابرات که فقط 18کیلوبیت در ثانیه سرعت داره اما بدون محدودیت .. این حاتم بخشی مخابرات به قیمت وقت با ارزش مردم و به خصوص جوانانی هست که پای سرعت پایین و به خاطر سود بیشتر از ارائه اینترنت به روی خطوط ثابت حروم میشه... تا کی ؟
داودفرهی
۱۳۸۹-۰۴-۳۰ ۱۵:۲۱:۰۶
جالبتر اینکه اگر داشتن اینترنت با سرعت بالا دراین کشور محدودیت دارد چرا شرکتهای خصوصی و اپراتور دوم وچندم بادریافت وجه انرا دراختیار میگذارند ولی اگر سرعت حتی 256 از مخابرات درخواست کنی باید کلی شرایط داشته باشی واخرش هم جوابت یک نه بزرگ است وساعتها وقت تلف کردن پای دستگاه ! (338673)
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۰۴-۳۰ ۱۶:۳۱:۱۹
من رای موافق دادم
اما اینجوری هم نیست
کلا برای داشتن پرسرعت باید جواز کسب داشته باشی
اما فرقش اینه که مخابرات فقط به کسایی میده که تلفن محل کار باشه
اما شرکتها توجهی به تلفن محل جواز کسب ندارن و با دیدن جواز کسب زود ارائه میدن
دلم برای سرعت بالای صبانت خیلی تنگ شده (338707)
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۳۰ ۱۷:۲۱:۵۱
ماهی صد دلار اینترنت سریع در کانادا ما پول میدهیم با تلفن. اصلا عجله برای چه تا زودتر عکس های ؟؟؟را تماشا کنید ؟
بی خودی از هر چیزی ایراد می گیرید ؟
تا دیروز که نداشتید می گفتید کم سرعت هم بدهند ما خوشحال هستیم.
می بینید من راست گفتم شما بی خودی مرتب از همه چیز ایراد می گیرید ؟
پر سرعت هم بدهند باز دنبال بهانه دیگری هستید ؟
هیچوقت راضی نیستید ؟
این ما در خارج می گوئیم بیماری است ؟ (338720)
شما ماهی صد دلار می دهی تا عکس های ؟؟؟ ببینی؟ اصلاً چرا رفتی کانادا؟ عزیزم فقط جنبه مستهجن تکنولوژی را نبین. (338750)
واقعاً راست میگی در حالی که میشود از اسب استفاده کرد چرا از ماشین استفاده کنیم اصولاً هواپیمای ملخی چه عیبی دارد که از جت استفاده میکنید همش ایراد بگیرید (338897)
با این قسمت که میفرمایید اینجا به همه چیز گیر میدن موافقم
ولی در دفاعتون از اینترنت کم سرعت نه!
میدونید اصلا با تعریف جدیدی که از نفوذ اینترنت در کشورها شده ما اصلا اینترنت نداریم؟!
عزیزم اگه اینترنت با کیفیت به مردم بدن خیلی از کارها رو میشه الکترونیکی کرد و دیگه مردم وسط ثبت نام یا انتقال پول نگران قطعی اینترنت نیستن.
کلاسهای دانشگاهها آنلاین پخش میشه
تلوزیون آنلاین
رادیو انلاین
ویدئو کنفرانس قوی و باکیفیت
----
چرا فکر میکنید مردم اینترنت پرسرعت رو میخوان تا چند ثانیه زودتر عکسهای ؟؟؟ رو ببینن؟! (339120)
اینقدر هم که شما میفرمایید ایده ال نیست، ولی خوب حق با شماست، سرعت بالای شبکه امکانات بیشتری رو در اختیار کاربر میگذاره، یه شبه هم نمیشه همه این کار ها رو کرد، باید به مرور و با برنامه اتفاق بیافته. (339185)
استاد بی لطفی ميفرماييد. ميشه بفرماييد شما کجای کانادا هستيد که صد دلار برای اينترنت پرداخت ميکنيد؟ والا تو اينجا(آمريکا) که قيمت ها تقريبا مثل کانادا ميمونه ما داريم بيست و پنج دلار (با مالياتش ميشه بيست و هفت دلار ) در ماه ميديم. بعدشم همين گير دادن هاست که کشور رو ميسازه و باعث پيشرفت ميشه. اگه همين گير نبود که هنوز هم ويديو و مبايل تو ايران ممنوع بود. هميشه يه تقاضايی بايد باشه تا يه چيز عرضه بشه. و مطمئن باشيد اکثر مردم استفاده اي غير از استفاده های شما از اينترنت ميکنن. (339234)
گرون میخری من ماهی 60 دلار میدم با تلقن ADSL+2 (338852)
محمد برهاني
۱۳۸۹-۰۴-۳۱ ۱۲:۱۹:۲۱
من ديگه كك كم دارم به اين جناب hajiagha شك ميكنم ، يعني آدم مي تونه در كانادا باشه از اينترنت پرسرعت بهره مند باشه و اين طور با هم وطنش صحبت بكنه ؟!
تاحالا شده كه شما يك نظر موافق با ديگران داده باشي والا ما در داخل به ابن می گوئیم بیماری! (338893)
متاسفانه مشکل سرعت که داریم هیچ این سیستم فیلترینگ هم شده دردسر.
وقتی اشتباه یک سایت علمی رو فیلتر می کنن یا مثلا بعضی اوقات گوگل رو هم فیلتر میکنن(البته به صورت اشتباه)ما هم مجبور میشیم از فیلتر شکن استفاده کنیم که این هم خودش سرعت رو بیشتر پایین میاره و میشه دردسر بیشتر (338995)
مشترکی که 4 سال و اندی تحقیر شد !!
۱۳۸۹-۰۵-۰۱ ۱۲:۴۲:۲۰
در دولت قبلی یعنی دولت نهم صد ها هزار نفر از تهرانی ها به مدت چهار سال و نه کمتر در همین تهران می خواستند اینتر نت پر سرعت بگیرند و مخابرات تهارن به حتی یک نفر نیز نمی تونست اینتر نت پرسرعت بدهد زیرا سیستم تلفن اینها فیبر نوری بود و روی فیبر نوری در ایران بر خلاف همه کشور های دنیا ای دی اس ال رانژه نمی شود و این به دلیل تخلف و نا کار بلدی مدیر ان مخابرات در هنگام خرید سوئیچ های موسوم به او ان یو می باشد و هیچ کس نیز باسخگو نبود در همان زمان وزیر وقت اقای دکتر س صراحتا می گفت کسی نیست که دذرخواست سرویس داشته باشد و ما نتونیم بهش سرویس بدهیم جل الخالق جل الخالق
بنا بر این می بین که اوضاع چنین است و اینکه فرموده اید از طریق فیبر نوری به تعداد کمی می دهند من که باور نمی کنم حتی به تعداد انگشتان دست هم بتونند بدهند
البته حالا وایمکس امده اما ایا کسی باسخگوی 4 سال و اندی دورندگی در قلب بایتخت بود هر گز هر گز هر گز
الف نیز بدون سانسور این کامنت و نیز نقد ها بدان را چاب کند
ضمنا در هیچ کجای دنیا محدودیت اینتر نت پر سرعت ب 128 کیلو ان هم با این کیفیت وجود نداد لطفا در این خصوص نیز نقد های خود را بگذارید (339068)
حقیقت داره
۱۳۸۹-۰۵-۰۲ ۲۰:۴۳:۴۷
من خودم دقیقا حدود 5 سال در مخابرات استان تهران و در بخش ادره کل طر ح مهندسی به مدیریت مهندس صادقی برای شرکت خودمان درخواست ای دی اس ال داشتم و هر گز موفق نشدم بگیرم و بار ها و باره درخواست ما بدون باسخ ماند اگر مخابرات استان تهران راست می گوید نقدی بر این متن بگذارد تا من شماره ها نامه های ارسالی که در دبیر خانه مخابرات استان تهران ثبت شده را بفرستم تا سیاه رو شود ان که ؟؟؟
هیچ چیز ویران کننده اعتماد بد تر از دروغگویی و بی کفایتی نیست (339404)
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۰۵-۰۲ ۲۱:۱۲:۲۱
درست می فرمایید شما
اطلاعاتتون خوب و کامل و منطقی بود
من 128 صبانت داشتم .. باورتون نمیشه سرعت دانلودش ثانیه ای 400 کیلوبایت در ثانیه بود .. یعنی هر 3 ثانیه 1مگابایت دانلود داشتم 3 ماهش و آبونمانش میشد 39 هزار تومن و روی خط کافو سرویس داشتن ..خیلی راحت همه کارامو انجام میدادم تا به پروژه ها و باقی کارهام برسم
وقتی بهمن 88 فطع شدیم به وسیله مخابرات وقتی زنگ زدم بهم گفتن تا حالا ما خدمات میدادیم به شرکتهایی مثل صبانت و پولو اونا میگرفتن حالا دیگه تجهیزات بهشون نمیدیم برای خط فیبر نوری خودمون پول میگیریم...
حالا فقط شده 30 هزار تومن با سرعت 16 کیلوبیت در ثانیه ...
مهم نفع مخابراته نه ارتقای سطح کیفی جامعه در حال مدرن شدن ما
و این قصه همچنان ادامه دارد (339412)
آقای حاج اقا وقتی سرعت دانلود به 10 بایت در ثانیه میرسه یعنی عملا هیچی میدونین یعنی چی؟ اصلا درکی دارین؟ وقتی یک وب پیچ 70 کیلو بایتی سبک رو باید چند دقیقه منتظر بمونیم تا لود شه میدونین یعنی چی ؟ . با این اینترنت فقط میشه چت کرد و بس . والا ما هم معتقدیم به جز کاری و درسی هم تقریبا استفاده ای نداریم از نت . واقعا دیگه مسخره شده اوضاع نت . کار به جایی رسیده که وقتی سرعت دانلود تنها به 25 کیلوبایت بر ثانیه میرسه از فرط خوشحالی بشکن میزنیم . که برای همون هم باید نزدیک ماهی 30 هزار تومن پول بدیم . (339124)
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۰۵-۰۲ ۲۱:۱۶:۲۹
البته سر قیمت یا اشتباه میکنین یا ازتون زیاد میگیرن
شایدم 512 یا 1مگ دارین که در اون صورت 25 کیلوبایت خیلی کمه (339414)
ofoogh9
۱۳۸۹-۰۵-۰۲ ۰۰:۱۴:۱۰
چون اینترنت ساخت کفاره بهتر است دسترسی مسلمین به آن باید با رعایت کلیه جوانب را در نظر گرفت (339197)
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۰۵-۰۲ ۲۱:۱۷:۳۸
امیدوارم حرفتون شوخی نبوده باشه .. چون واقعا طرز فکر قلطی هست (339415)
ofoogh9
۱۳۸۹-۰۵-۱۰ ۰۱:۰۰:۱۷
دوست گرامی حرفم حکایت تلخی موضوع است ما که سایتهای معاند و مستهجن و... را فیلتر کرده ایم چرا دسترسی به مابقی که ایراد و اشکالشان کمتر است بباید اینقدر مصیبت داشته باشد (341040)
عبداللهی
۱۳۸۹-۰۵-۰۲ ۲۰:۴۱:۰۵
حاجی آقای عزیز مقیم کانادا! شما برای ساختن کشور اجانب اینترنت پرسرعت میخواهید اما ما برای ساختن کشور اسلامی و میهن خودمان اینترنت پرسرعت نمی خواهیم؟ جل الخالق! (339403)
محمدرضا روزبه
۱۳۸۹-۰۵-۰۴ ۱۶:۱۷:۱۳
فیبر نوری کردن خطوط توسط مخابرات که هنوز ادامه داره نه تنها مزیتی برای مشترکان دارد چون سرعت اینترنت کمتر هم شد
بلکه خطوط پر سرعتو در انحصار مخابرات در میاره (339949)
چشاورز
۱۳۸۹-۰۵-۰۵ ۰۵:۵۴:۴۹
اول يه شعر بگم اين بازيه زمونست آخه منم جوونم همه ميدونن كه اينترنت جونه دله گناه ما نيست تقصير علم ه آقا والا ديگه نميدونم چي بگم حرف بزنيم خندمون ميگيره اينا مردمو خيلي خوب بلدن بچزونن چرا از اين جهت كه ميگن سرعته بالا بده جوونا رو به فساد ميكشونه از اين حرفا آقا اگه بده پس چرا گذاشتين مردم با هزينه بالا سرعت پايين استفاده كنن هان چرا اگه خوبه چرا اين قدر پول ميگيرين شما دروغ ميگين به خاطر ملت اين كار رو انجام ميدين فقط به خاطر پول سود منفعتتون با مردم اين كار رو ميكنيد شما اصلا براي مردم سود مردم سلامتيه مردم كار نميكنيد يه جوون به جاي اين كه با سرعت بالا به يه مطلب دسترسي پيدا كنه بايد ساعت ها بشين پشته كامپيوتر كه بتونه مطلبو گير بياره با اين سرعت بعد سلامتيه جووناي ما مردمه ما به خاطر اين كار به خطر مي افته چشماي همه ضعيف ميشه فقط به خاطر منفعت بعضيا و عواقب محسوس و نامحسيوسش شما كه ميگين اينترنت آخه بده كلا جمش كنين چون هر كي بخاد عكس يا فيلم تهيه كنه با اين سرعت يا با هر وسيله ديگه اي بدست مياره شما به مردم بي اعتما دين اين خوب نيست به كجا ميرويد ره تركستان است (340055)
سرعت دانلود اینترنت در کره جنوبی به 33.5مگا بایت بر ثانیه رسید یعنی بیش از 1000 برابر سرعت دانلود در ایران!!!!
آقایون خودشونو به خواب زدن یا مردم رو دراز گوش فرض میکنن؟ (368031)